abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101600255
quote:
Hogere boetes voor hufterige overtredingen

DEN HAAG - Asociaal gedrag in het verkeer en (veel) te hard rijden worden extra beboet. Dat schrijft minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie maandag aan de Kamer.

Een boete wegens 10 kilometer te hard rijden binnen een 30 kilometerzone, gaat van 54 naar 93 euro. De geldstraf voor 'asociale overtredingen' stijgt met ongeveer 140 euro per overtreding. Hierbij wordt in het bijzonder gekeken naar gedragingen waarbij sprake is van opzet, aldus de bewindsman.

Het is een gevolg van de motie van Kees van der Staaij de SGP. Die wilde een speciale aanpak van grote verkeersovertredingen, waaronder snelheidsovertredingen in woonwijken, hufterigheid in het verkeer en herhaald wangedrag.

De algehele verhoging van de boetetarieven per 1 januari is 15 procent en dus niet de 20 procent die het vorige kabinet voor ogen had. Van der Staaij wilde geen gelijke verhoging van alle boetes, maar een extra verhoging van de boetes voor bepaalde misdragingen. Daaronder vallen straks het besturen van een auto terwijl het rijbewijs is ingenomen na het niet betalen van een verkeersboete, het niet verlenen van voorrang aan voetgangers bij een oversteekplaats en het negeren van een stopteken van de politie.
http://www.telegraaf.nl/b(...)righeid__.html?p=1,1

10 per uur te hard in een 30 zone hufterig? :X

Met de laatste alinea ben ik het wel eens opzich :)
pi_101600347
15% verhoging per 1 januari?

Je zou toch verwachten dat het break-even point nu wel is bereikt en er dus minder aan boetes binnen gaat komen omdat mensen zich gaan 'gedragen'.
  maandag 5 september 2011 @ 19:08:28 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101600459
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nou ja, vind ik best hufterig want je weet dat er in die straten/wijken vaak kinderen buiten spelen.
pi_101600641
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:06 schreef Wokkel het volgende:
15% verhoging per 1 januari?

Je zou toch verwachten dat het break-even point nu wel is bereikt en er dus minder aan boetes binnen gaat komen omdat mensen zich gaan 'gedragen'.
Kennelijk dus niet. Nederland is nog te rijk om zich over wat boetetjes zorgen te moeten maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_101600928
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ja, vind ik best hufterig want je weet dat er in die straten/wijken vaak kinderen buiten spelen.
Als er kinderen op straat spelen is dat meestal op een erf toch?
pi_101601219
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)righeid__.html?p=1,1

Met de laatste alinea ben ik het wel eens opzich :)
er staat toch asociaal gedrag en veel te hard rijden ...
Nou 10km te hard waar je maar 30 mag is dus erger dan 10km te hard waar je 100 mag.
pi_101601285
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Hier vlakbij heb je ook zo'n zone en daar is me totaal onduidelijk waarom dat zo is. De weg was vroeger dan ook een 50 km zone, maar ik gok dat omwonenden gewoon last hebben van het geluid.

Boetes zijn al hoog genoeg. Heb er onlangs weer 3 voor de kiezen gehad... en echt niet omdat ik me hufterig gedraag.

Het sneaky om een hoekje staan met een lasergun om zo het geld van de automobilist uit de zak te kloppen, vind ik hufterig.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 19:27:14 ]
pi_101601427
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Hier vlakbij heb je ook zo'n zone en daar is me totaal onduidelijk waarom dat zo is. De weg was vroeger dan ook een 50 km zone, maar ik gok dat omwonenden gewoon last hebben van het geluid.

Boetes zijn al hoog genoeg. Heb er onlangs weer 3 voor de kiezen gehad... en echt niet omdat ik me hufterig gedraag.
Dan hou je je toch gewoon an de regels?
Als je dat doet, krijg je geen boetes.
Soms kan het leven zo simpel zijn...
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_101601497
quote:

[..]

echt niet hoor...nou als je er 3 achter elkaar krijgt...
pi_101601516
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan hou je je toch gewoon an de regels?
Als je dat doet, krijg je geen boetes.
Soms kan het leven zo simpel zijn...
Dat klopt, maar soms is dat gewoonweg wat lastig. Toch let ik er al meer op en rij inmiddels nog rustiger.
pi_101601632
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat klopt, maar soms is dat gewoonweg wat lastig. Toch let ik er al meer op en rij inmiddels nog rustiger.
Kennelijk moet je er nog meer op letten.
En lastig? Ach, da's een kwestie van aanpassen. Dat ligt niet aan de wegbeheerder, maar aan jou.
pi_101601639
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

echt niet hoor...nou als je er 3 achter elkaar krijgt...
Hufterig vind ik als je het écht bont maakt, je mede weggebruikers van de weg drukt, bumperkleeft, onnodig links kleeft, geen voorrang verleent of gewoon asociaal hard rijdt.
pi_101601752
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hufterig vind ik als je het écht bont maakt, je mede weggebruikers van de weg drukt, bumperkleeft, onnodig links kleeft, geen voorrang verleent of gewoon asociaal hard rijdt.
nou daar is het toch op gericht ? Lijkt mij prima maatregel, beter dan alle boetes gelijkmatig verhogen.
pi_101601880
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:30 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kennelijk moet je er nog meer op letten.
En lastig? Ach, da's een kwestie van aanpassen. Dat ligt niet aan de wegbeheerder, maar aan jou.
Je hebt van die wegen waar je 50 mag rijden, maar waarbij dat een vreemde snelheid is voor je gevoel. Zeker als je net van de snelweg afkomt. Als je dan een kilometertje of 10 a 15 te hard rijdt, vind ik niet dat je dat zwaar moeten beboeten. Feit is ook dat ze juist op dat soort wegen gaan staan om geld binnen te harken.

Maar goed... dat is een eindeloze discussie, waar we toch nooit uitkomen. Net als de discussie over roken.
pi_101602268
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:34 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je hebt van die wegen waar je 50 mag rijden, maar waarbij dat een vreemde snelheid is voor je gevoel. Zeker als je net van de snelweg afkomt. Als je dan een kilometertje of 10 a 15 te hard rijdt, vind ik niet dat je dat zwaar moeten beboeten. Feit is ook dat ze juist op dat soort wegen gaan staan om geld binnen te harken.

Maar goed... dat is een eindeloze discussie, waar we toch nooit uitkomen. Net als de discussie over roken.
Helemaal geen discussie over nodig. De wegbeheerder heeft besloten een snelheidslimiet aan te geven. Hou je je hier niet aan, krijg je een boete, die ook vooraf is vastgesteld (tenzij het aan de OvJ voorgelged wordt). Iedereen weet precies wat er van hem verlangd wordt en wat de consequenties zijn als je je daar niet aan houdt. Daar hoeven we helemaal niet over te discussieren.
En als een snelheid vreemd voelt.. gevoel is iets persoonlijks. Een ander hoeft met diezelfde snelheid geen probleem te hebben. Het ligt dus gewoon aan jou. Niks persoonlijks en/of negatiefs, gewoon een vaststelling.
Ik rij ook wel eens te hard of krijg boetes voor andere zaken. Ik weet dat ik fout zat en ga daar niet over zeuren of smoesjes verzinnen. Verantwoordelijkheid nemen heet dat.
  maandag 5 september 2011 @ 19:47:56 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101602702
quote:

[..]

Het sneaky om een hoekje staan met een lasergun om zo het geld van de automobilist uit de zak te kloppen, vind ik hufterig.
Ik zie niet in waarom dat hufterig is.
Ze mogen van jou alleen maar ergens opvallend gaan staan, zodat jij netjes kunt afremmen op het punt in kwestie en dan gewoon de regels weer kunt overtreden zonder risico? :')
pi_101602857
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Helemaal geen discussie over nodig. De wegbeheerder heeft besloten een snelheidslimiet aan te geven. Hou je je hier niet aan, krijg je een boete, die ook vooraf is vastgesteld (tenzij het aan de OvJ voorgelged wordt). Iedereen weet precies wat er van hem verlangd wordt en wat de consequenties zijn als je je daar niet aan houdt. Daar hoeven we helemaal niet over te discussieren.
En als een snelheid vreemd voelt.. gevoel is iets persoonlijks. Een ander hoeft met diezelfde snelheid geen probleem te hebben. Het ligt dus gewoon aan jou. Niks persoonlijks en/of negatiefs, gewoon een vaststelling.
Ik rij ook wel eens te hard of krijg boetes voor andere zaken. Ik weet dat ik fout zat en ga daar niet over zeuren of smoesjes verzinnen. Verantwoordelijkheid nemen heet dat.
Een besluit vanuit de overheid is niet heilig. Een vastgestelde regel kan onredelijk zijn. Stel dat morgen de wetgever ervoor kiest om de maximumsnelheid op de snelwegen terug te brengen naar 30 km/u, is de regel dan onredelijk of de mensen die het er niet mee eens zijn?
pi_101602861
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ze mogen van jou alleen maar ergens opvallend gaan staan, zodat jij netjes kunt afremmen op het punt in kwestie en dan gewoon de regels weer kunt overtreden zonder risico? :')
Kunnen ze net zo goed een tekstkar neerzetten. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_101603010
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:50 schreef Meh7 het volgende:
Een besluit vanuit de overheid is niet heilig. Een vastgestelde regel kan onredelijk zijn. Stel dat morgen de wetgever ervoor kiest om de maximumsnelheid op de snelwegen terug te brengen naar 30 km/u, is de regel dan onredelijk of de mensen die het er niet mee eens zijn?
Dan dien je daar op een andere manier tegen te ageren dan toch 100/120 km/u te blijven rijden.
Als je toch 100/120 blijft rijden, zijn de consequenties voor jou.
  maandag 5 september 2011 @ 19:52:41 #20
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101603036
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:50 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kunnen ze net zo goed een tekstkar neerzetten. :')
"Beste burger, wij willen u erop attenderen dat wij over 4 km met een lasergun, achter de boom met de wit/blauw/oranje sticker, op snelheid staan te controleren. Vergeet niet af te remmen tot 50 km/u! Hierna kunt u uw reis weer zoals normaal vervolgen."
pi_101603134
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ze kiezen bewust die wegen uit, omdat het daar scoren is. Dat vind ik hufterig ja.
pi_101603179
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

"Beste burger, wij willen u erop attenderen dat wij over 4 km met een lasergun, achter de boom met de wit/blauw/oranje sticker, op snelheid staan te controleren. Vergeet niet af te remmen tot 50 km/u! Hierna kunt u uw reis weer zoals normaal vervolgen."
Dan moet je wel snel kunnen lezen. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 5 september 2011 @ 19:55:04 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101603205
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze kiezen bewust die wegen uit, omdat het daar scoren is. Dat vind ik hufterig ja.
Dan is het toch ook nodig dat ze juist daar gaan staan? :') Want schijnbaar overtreden mensen daar met regelmaat de regels.
pi_101603354
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan dien je daar op een andere manier tegen te ageren dan toch 100/120 km/u te blijven rijden.
Als je toch 100/120 blijft rijden, zijn de consequenties voor jou.
Dat er consequenties zijn, betekent niet dat je het ook eens moet zijn met de regel of de consequentie. Als ik ergens maar 30 mag, terwijl je er bij wijze van spreken met 60 nog veilig kan rijden en ik rijd 40, dan vind ik het belachelijk dat dat als hufterig wordt bestempeld en als zodanig wordt bestraft.
pi_101603621
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:52 schreef kwiwi het volgende:

[..]

"Beste burger, wij willen u erop attenderen dat wij over 4 km met een lasergun, achter de boom met de wit/blauw/oranje sticker bij de basisschool, op snelheid staan te controleren. Vergeet niet af te remmen tot 50 km/u! Hierna kunt u uw reis weer zoals normaal vervolgen."
Klinkt niet zo gek toch? Je kan er ook stiekem gaan staan en iedereen te hard voorbij laten rijden en een foto nemen.
pi_101603642
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:57 schreef Meh7 het volgende:
Dat er consequenties zijn, betekent niet dat je het ook eens moet zijn met de regel of de consequentie. Als ik ergens maar 30 mag, terwijl je er bij wijze van spreken met 60 nog veilig kan rijden en ik rijd 40, dan vind ik het belachelijk dat dat als hufterig wordt bestempeld en als zodanig bestraft.
Het gaat er ook helemaal niet om of jij het ermee eens bent of niet.
Het gaat erom dat die limiet er is en dat je een boete krijgt als je je niet aan die limiet houdt.
Als je de limiet wilt wijzigen, moet je dat op een andere manier doen dan er toch harder te rijden. Dat werkt namelijk averechts.
En verder ben jij niet bevoegd (wettelijk gezien) om te beoordelen of het veilig is om ergens met 30, 60 of 160 te rijden. Niks persoonlijks, gewoon een vaststelling.
pi_101603658
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Daarbij vind ik de boetes gewoonweg te hoog en niet in verhouding staan tot je overtreding.

Zo heb ik onlangs een boete gehad omdat ik mijn auto even met gevarenlichten op een laad -en los plaats had gezet om iets af te geven: Op ZONDAG! Er wordt daar op die dag helemaal niet geladen en gelost. Ik was hooguit 3 minuten weg en toen ik terugkwam stond er zo'n stadswacht net een boete onder mijn ruitenwisser te schuiven.

Sanctie: ¤ 70,-
Administratiekosten ¤ 6,-
pi_101603774
Je vrouw de keel dichtknijpen, dat is pas hufterig.
pi_101603783
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan is het toch ook nodig dat ze juist daar gaan staan? :') Want schijnbaar overtreden mensen daar met regelmaat de regels.
Je kunt ook eens heroverwegen of die snelheid op die betreffende weg wel reëel is. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101603787
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dit inderdaad. Daarbij vind ik de boetes gewoonweg te hoog en niet in verhouding staan tot je overtreding.

Zo heb ik onlangs een boete gehad omdat ik mijn auto even met gevarenlichten op een laad -en los plaats had gezet om iets af te geven: Op ZONDAG! Er wordt daar op die dag helemaal niet geladen en gelost. Ik was hooguit 3 minuten weg en toen ik terugkwam stond er zo'n stadswacht net een boete onder mijn ruitenwisser te schuiven.

Sanctie: ¤ 70,-
Administratiekosten ¤ 6,-
Ah, daar komen de voorbeelden. Het was een kewstie van tijd.
pi_101603802
Winkeldiefstal: hooguit 151 euro.
10km te hard: 93 euro.
Door rood licht: bijna 200 euro :')

Kansloos dit. Behalve dat men de indruk wekt dat het alleen maar om het geld gaat, gaat het daar nu ook echt gewoon om :') Alle agenten een lasergun in de hand en laat die tasjesdieven maar lopen :')
pi_101603862
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef Hoogheid het volgende:
Alle agenten een lasergun in de hand en laat die tasjesdieven maar lopen :')
En daar zijn de onderbuikgevoelens al.
pi_101603913
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:55 schreef kwiwi het volgende:
Maakt het dan hufterig, of hebben we het gewoon over een overzichtelijke weg waar door wettelijke beperkingen en bureaucratie een snelheid hoger dan 50 niet is toegestaan terwijl dat eigenlijk wel makkelijk zou kunnen en mogen wat betreft de verkeersveiligheid?
  maandag 5 september 2011 @ 20:06:22 #34
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101603979
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:00 schreef Casos het volgende:

[..]

Klinkt niet zo gek toch? Je kan er ook stiekem gaan staan en iedereen te hard voorbij laten rijden en een foto nemen.
Dan zou je dus bij elke school zo'n bord moeten zetten, EN politie neerzetten om te controleren, anders denken mensen 'o ja heb je dat bord weer, maar er controleert toch niemand dus ik kan gewoon lekker doorrijden'. Terwijl als je niet van tevoren weet waar ze staan, kijk je wel uit met altijd te hard langs een school rijden (althans, mensen die geen zin hebben om constant geld naar het CJIB over te maken).
pi_101604053
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ah, daar komen de voorbeelden. Het was een kewstie van tijd.
Jij reist zeker met de trein? :')
pi_101604093
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:05 schreef Hoogheid het volgende:
Maakt het dan hufterig, of hebben we het gewoon over een overzichtelijke weg waar door wettelijke beperkingen en bureaucratie een snelheid hoger dan 50 niet is toegestaan terwijl dat eigenlijk wel makkelijk zou kunnen en mogen wat betreft de verkeersveiligheid?
In de OP staat niks over een weg van max 50 km/u en al helemaal niks over hufterig gedrag daarop.
Verder ben ook jij niet bevoegd (en ik ook niet trouwens) om te beslissen of je veilig met welke snelheid over een bepaalde weg kan rijden.
pi_101604101
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Naar z'n werk in Leeuwarden :D
pi_101604108
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het gaat er ook helemaal niet om of jij het ermee eens bent of niet.
Je reageert in de eerste post die ik quotte op iemand die het oneens was met een regel. Het gaat mij daar wel om.

quote:
Het gaat erom dat die limiet er is en dat je een boete krijgt als je je niet aan die limiet houdt.
Daar gaat het mij niet om. Dat is hoe het werkt, dat weet iedereen.

quote:
Als je de limiet wilt wijzigen, moet je dat op een andere manier doen dan er toch harder te rijden. Dat werkt namelijk averechts.
Het is mij niet te doen om de regel gewijzigd te krijgen.

quote:
En verder ben jij niet bevoegd (wettelijk gezien) om te beoordelen of het veilig is om ergens met 30, 60 of 160 te rijden. Niks persoonlijks, gewoon een vaststelling.
Ik beweer ook niet dat ik bevoegd ben om (wettelijk gezien) te beoordelen of het ergens veilig is. Dat lijkt mij logisch, daar hebben wij als samenleving anderen voor verantwoordelijk gesteld. Die personen hebben echter geen bovennatuurlijke krachten. Het kan derhalve best zo zijn dat ik in een specifiek geval een beter beeld van de veiligheid heb. Zeker als iemand een traject dagelijks rijdt, dan zal die persoon de veiligheid beter kunnen inschatten dan een of andere ambtenaar die daar nooit eerder is geweest.
pi_101604149
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
En het "jij reist zeker met het OV"-argument hebben we ook gehad.

Zo, nu weer rationeel, mensen.
pi_101604235
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dan zou je dus bij elke school zo'n bord moeten zetten, EN politie neerzetten om te controleren, anders denken mensen 'o ja heb je dat bord weer, maar er controleert toch niemand dus ik kan gewoon lekker doorrijden'. Terwijl als je niet van tevoren weet waar ze staan, kijk je wel uit met altijd te hard langs een school rijden (althans, mensen die geen zin hebben om constant geld naar het CJIB over te maken).
Ze moeten die gehaaste moedertjes die 's morgens door mijn straat racen om hun kroost om de hoek op school te dumpen, eens flink beboeten. Hoe zij 's morgens hier door die straat raggen is vaak echt niet meer normaal. Hier heb ik nog nooit politie zien staan en ik woon hier al sinds 2003.
pi_101604360
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef Hoogheid het volgende:
Winkeldiefstal: hooguit 151 euro.
10km te hard: 93 euro.
Door rood licht: bijna 200 euro :')

Kansloos dit. Behalve dat men de indruk wekt dat het alleen maar om het geld gaat, gaat het daar nu ook echt gewoon om :') Alle agenten een lasergun in de hand en laat die tasjesdieven maar lopen :')
ja belachelijk inderdaad, door rood licht rijden betekent dat je willens en wetens een andere weggebruiker kan doodrijden. Dus 10 jaar cel is inderdaad beter.

Of bedoel je dat niet ?
pi_101604513
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:13 schreef macca728 het volgende:
ja belachelijk inderdaad, door rood licht rijden betekent dat je willens en wetens een andere weggebruiker kan doodrijden. Dus 10 jaar cel is inderdaad beter.

Of bedoel je dat niet ?
Je hebt door rood rijden en door rood rijden. Jij bent zeker zo'n type die alleen naar de regels kijkt en niets in een bepaald perspectief kan plaatsen :') Jij staat zeker ook om 4 uur in de ochtend op een totaal verlaten kruispunt met je fiets voor een rood stoplicht te wachten?
pi_101604640
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:15 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Je hebt door rood rijden en door rood rijden. Jij bent zeker zo'n type die alleen naar de regels kijkt en niets in een bepaald perspectief kan plaatsen :') Jij staat zeker ook om 4 uur in de ochtend op een totaal verlaten kruispunt met je fiets voor een rood stoplicht te wachten?
Jij kan vanuit je auto dat hele kruispunt zien en beoordelen dat er niemand aankomt ?
Onzinnig vb want de meeste stoplichten gaan dan gelijk op groen, moet je als automobilist toch weten...
pi_101604702
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:18 schreef macca728 het volgende:
Jij kan vanuit je auto dat hele kruispunt zien en beoordelen dat er niemand aankomt ?
Uhh ja. Dat verkeersinzicht mag je toch wel verwachten van iemand met een rijbewijs. Net zoals dat je zelf slim genoeg moet kunnen zijn om te beoordelen of je ergens 10km te hard kan rijden of niet. Nou heeft niet iedereen dat vermogen en is het begrijpelijk dat er wetten en boetes voor staan, maar vaak staan agenten juist op plaatsen waar het juist wél veilig is om even iets harder te rijden.

Ik vraag mij dan ook af hoevaak de politie staat te controleren bij dat kruispunt wat in het artikel genoemd wordt. Nooit lijkt me, omdat er niet te cashen valt. Terwijl het de veiligheid waarschijnlijk veel meer ten goede komt dan dat ze in een VW busjes langs de A6 gaan staan. Hier 200m verderop staan 3 basisscholen met een drukke weg en zebrapaden, maar veel automobilisten die zich daar niets van aantrekken en ook te hard rijden en dergelijke. Maar is er ooit iemand voor bekeurd? Nee. Heeft er ooit politie staan te controleren? Nee. Die staan liever op een recht stuk weg van 2km zonder op- en afritten waar je 50 mag rijden omdat ze weten dat de meesten er iets te hard rijden.
pi_101604722
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Onzinnig vb want de meeste stoplichten gaan dan gelijk op groen, moet je als automobilist toch weten...
pi_101604770
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:19 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Uhh ja. Dat verkeersinzicht mag je toch wel verwachten van iemand met een rijbewijs.
de meeste hebben dat anders niet.
pi_101604824
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:19 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Uhh ja. Dat verkeersinzicht mag je toch wel verwachten van iemand met een rijbewijs.
maar dat stoplicht blijft op rood staan dan in jouw woonplaats ? Terwijl er niemand aankomt ?
  maandag 5 september 2011 @ 20:22:09 #48
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_101604873
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Je kunt ook eens heroverwegen of die snelheid op die betreffende weg wel reëel is. :')
Hier zit zeker wel waarheid in. Genoeg wegen waar de maximum snelheid makkelijk en veilig omhoog kan.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_101604929
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar dat stoplicht blijft op rood staan dan in jouw woonplaats ? Terwijl er niemand aankomt ?
Ach... soms heb je weleens dat je net door rood glipt. We hebben het hier heus niet over het opzettelijk door rood gassen terwijl het verkeer al op het kruispunt rijdt o.i.d. hoor.
pi_101604989
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:21 schreef macca728 het volgende:
Op sommige kruispunten gaat het stoplicht 24 uur per dag met een bepaalde routine, of er nou iemand aankomt of niet, en of het nou midden in de nacht is of 8 uur in de ochtend. Nou zeg ik niet dat ik veel door rood rijd, of uberhaupt expres door rood rijd. Maar het door rood rijden an sich heb je dus ook op veel verschillende manieren.
pi_101605052
Ik heb zelfs nog nooit een boete gehad voor door rood licht rijden.
  maandag 5 september 2011 @ 20:26:18 #52
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101605140
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze moeten die gehaaste moedertjes die 's morgens door mijn straat racen om hun kroost om de hoek op school te dumpen, eens flink beboeten. Hoe zij 's morgens hier door die straat raggen is vaak echt niet meer normaal. Hier heb ik nog nooit politie zien staan en ik woon hier al sinds 2003.
Nou, dan meld je dat toch gewoon een keer bij de politie? Wat denk je dat andere mensen doen als er continu te hard door hun straat gecrosst wordt?
pi_101605186
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:01 schreef spijkerbroek het volgende:
je weet evengoed dat je overal 100% aan de regeltjes houden in het verkeer gewoon onmogelijk is. Sta jij 's ochtends tijdens de spits een uur te wachten als je voorrang van rechts moet geven.? Neen, dan gooi jij je er ook gewoon tussen.

Maar ze zijn idd de laatste tijd goed bezig; hier in België merk ik ook dat het duidelijk crisis is en dat ze weer meer inkomsten willen van degenen die vaak op de baan zitten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_101605301
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:23 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Op sommige kruispunten gaat het stoplicht 24 uur per dag met een bepaalde routine, of er nou iemand aankomt of niet, en of het nou midden in de nacht is of 8 uur in de ochtend. Nou zeg ik niet dat ik veel door rood rijd, of uberhaupt expres door rood rijd. Maar het door rood rijden an sich heb je dus ook op veel verschillende manieren.
Ja klopt.

En de 1 moet dan een boete krijgen van 300 euro bij wijze van en de ander moet vrij uit gaan ?
Ik denk als je elke dag dezelfde weg neemt je makkelijker door rood gaat, omdat je denkt van er komt toch niets.
pi_101605331
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:26 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou, dan meld je dat toch gewoon een keer bij de politie? Wat denk je dat andere mensen doen als er continu te hard door hun straat gecrosst wordt?
Ze doen maar. Het was om aan te geven dat ze alleen daar gaan staan, waar het niet nuttig is.
  maandag 5 september 2011 @ 20:31:22 #56
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101605505
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:29 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ze doen maar. Het was om aan te geven dat ze alleen daar gaan staan, waar het niet nuttig is.
Jij zei dat ze alleen daar gaan staan waar ze veel geld kunnen vangen. En zoals ik al eerder zei: schijnbaar zijn dat dus ook de plaatsen waar constant overtredingen gemaakt worden en waar ze dus zouden moeten gaan staan.
Dat jij steeds op de bon geslingerd wordt op die plekken wil natuurlijk niet zeggen dat het 'niet nuttig' is.
pi_101605512
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:28 schreef macca728 het volgende:
Ja klopt.

En de 1 moet dan een boete krijgen van 300 euro bij wijze van en de ander moet vrij uit gaan ?
Niet vrijuit, maar ik vind wel dat je inderdaad bij sommige kruispunten of situaties iemand wel een veel hogere bekeuring mag geven.

Heb er trouwens zelf ook nog nooit een gehad hoor.. met de auto dan. Wel eens een bekeuring voor door rood fietsen :') 76 euro in totaal terwijl ik al duizenden keren over dat kruispunt ben gefietst en het stoplicht op het punt stond om op groen te gaan.. maargoed, dat terzijde :P
pi_101605669
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja klopt.

Ik denk als je elke dag dezelfde weg neemt je makkelijker door rood gaat, omdat je denkt van er komt toch niets.
door rood vind ik toch iets anders of te snel rijden. Ik rij zowat al mijn snelwegkilometers te snel, maar ik denk niet dat ik ooit al 1x door rood gereden heb (toch zeker niet bewust).

Iemand die snel aan komt op de snelweg, daarop kan je als andere gebruiker anticiperen. Iemand die door het rood komt rijden, daarop kàn je gewoon niet anticiperen, tegen dat je die ziet is het meestal van véél te dichtbij...
pi_101605781
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:31 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij zei dat ze alleen daar gaan staan waar ze veel geld kunnen vangen. En zoals ik al eerder zei: schijnbaar zijn dat dus ook de plaatsen waar constant overtredingen gemaakt worden en waar ze dus zouden moeten gaan staan.
Dat jij steeds op de bon geslingerd wordt op die plekken wil natuurlijk niet zeggen dat het 'niet nuttig' is.
Ik ken de situatie daar goed genoeg om te kunnen constateren dat het daar niet nuttig is. Het is gewoon makkelijk cashen daar. Als ze hier in de straat gaan staan, dan pakken ze hooguit 4 a 5 moedertjes die te hard rijden en voor de rest komt er haast geen verkeer meer voorbij. Het gaat om het halen van hun quota. Als je dat niet snapt :')
  maandag 5 september 2011 @ 20:37:24 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101605899
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:35 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik ken de situatie daar goed genoeg om te kunnen constateren dat het daar niet nuttig is. Het is gewoon makkelijk cashen daar. Als ze hier in de straat gaan staan, dan pakken ze hooguit 4 a 5 moedertjes die te hard rijden en voor de rest komt er haast geen verkeer meer voorbij. Het gaat om het halen van hun quota. Als je dat niet snapt :')
Ik weet eigenlijk wel zeker dat ik er meer van snap dan jij.
pi_101605992
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Jij wilt zeggen dat ze op bepaalde plaatsen staan om de verkeersveiligheid te verhogen?
  maandag 5 september 2011 @ 20:38:55 #62
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101606015
Buiten proportie.
pi_101606030
quote:
7s.gif Op maandag 5 september 2011 20:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)? Volgens mij écht niet de verkeersveiligheid. Dat is gewoon willen cashen (en dat lukt ze overigens best goed ;))
pi_101606131
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:39 schreef Athmozz het volgende:

[..]

wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)? Volgens mij écht niet de verkeersveiligheid. Dat is gewoon willen cashen (en dat lukt ze overigens best goed ;))
quote:
Boetequotum in hele land

Vrijwel alle politiekorpsen, dus niet alleen in Rotterdam Rijnmond, werken met een quotum uit te schrijven boetes. In sommige gevallen gaat het zelfs om 250 boetes per jaar.Het korps Rotterdam Rijnmond zou de agenten een quotum opleggen van 120 bonnen per jaar. Volgens de korpsleiding betreft het hier slechts een contract met één persoon. Het regiokorps Utrecht legt volgens een politieman een quotum van vijftig bonnen per kwartaal op aan aspirant-agenten. "Gebeurt dat niet dan krijgen ze een onvoldoende beoordeling en geen periodieke salarisverhoging. Als ze tweemaal het quotum niet halen, volgt ontslag."

Diverse partijen in de Tweede Kamer willen morgen verantwoordelijk minister Hirsch Ballin over de kwestie aan de tand voelen. "We slaan door als een goeie agent die z'n quotum niet haalt z'n periodiek niet krijgt", zo zegt PvdA-Kamerlid Kuiken. Volgens de VVD is juist dit systeem 'de oorzaak van onzinboetes'.

http://www.spitsnieuws.nl(...)um_in_hele_land.html

maandag 5 september 2011 @ 20:44:03 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101606352
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:39 schreef Athmozz het volgende:

[..]

wat is het nut van 's nachts rond 1u op een snelweg gaan staan flitsen waar je wéét dat iedereen te snel rijdt (dat nog eens gecombineerd met geen enkel ongeluk op die snelweg de laatste 3 jaar)?
Het gaat niet altijd om of er wel of geen ongelukken zijn gebeurd tot aan dat punt in de tijd, het gaat om het handhaven van wetten en regels. Maar jij vindt blijkbaar dat handhaven pas nodig is als het te laat is.
  maandag 5 september 2011 @ 20:46:51 #66
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_101606521
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:44 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het gaat niet altijd om of er wel of geen ongelukken zijn gebeurd tot aan dat punt in de tijd, het gaat om het handhaven van wetten en regels. Maar jij vindt blijkbaar dat handhaven pas nodig is als het te laat is.
In de basis gaat het over het verkeer veilig in goede banen leiden. Daar dragen deze boetes niet aan bij.
pi_101606532
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:27 schreef Athmozz het volgende:
je weet evengoed dat je overal 100% aan de regeltjes houden in het verkeer gewoon onmogelijk is. Sta jij 's ochtends tijdens de spits een uur te wachten als je voorrang van rechts moet geven.? Neen, dan gooi jij je er ook gewoon tussen.
Lees ff de laatste zinnen van mijn post om 19:40:42
pi_101606589
quote:

[..]

als ik het een belachelijke regel vind, dan houd ik mij daar gewoon niet aan. En die ¤200 kunnen ze gerust steken waar ze willen, voor die keer dat je geflitst wordt ga ik het écht niet laten. Ik vind het gewoon belachelijk als zo'n 20 jarig agentje dat juist van school komt je dan de les gaat spellen over verkeersveiligheid. Dat hij tenminste gewoon rechtuit is, en toegeeft dat het puur is om te cashen.
pi_101606604
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:46 schreef BasEnAad het volgende:
In de basis gaat het over het verkeer veilig in goede banen leiden. Daar dragen deze boetes niet aan bij.
Dus door die boetes gaan mensen juist harder en onbeschofter rijden op die plekken? :?
pi_101606607
quote:

[..]

Nee, ik vind dat er gehandhaafd moet worden op plaatsen waar het echt nodig is. Plaatsen waar dat minder nodig is, moeten ze niet misbruiken om hun boetequotum te halen.

Maar goed, handhaven of niet... ik vind de bedragen van de opgelegde sanctie vaak buiten proportie. Zoals hierboven ook al meerdere malen is aangegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 20:49:35 ]
  maandag 5 september 2011 @ 20:50:22 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101606753
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ik het een belachelijke regel vind, dan houd ik mij daar gewoon niet aan. En die ¤200 kunnen ze gerust steken waar ze willen, voor die keer dat je geflitst wordt ga ik het écht niet laten.
Nou, prima toch. Dat moet je helemaal zelf weten.

quote:
Ik vind het gewoon belachelijk als zo'n 20 jarig agentje dat juist van school komt je dan de les gaat spellen over verkeersveiligheid. Dat hij tenminste gewoon rechtuit is, en toegeeft dat het puur is om te cashen.
Dit is werkelijk zo achterlijk dat ik er niet eens op in ga.
  maandag 5 september 2011 @ 20:51:15 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101606811
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus door die boetes gaan mensen juist harder en onbeschofter rijden op die plekken? :?
De logica van sommige mensen vind ik af en toe best vermakelijk :D
pi_101606838
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dit is werkelijk zo achterlijk dat ik er niet eens op in ga.
ik rij zo'n 40.000km per jaar te hard op snelwegen, en dat zo'n 4 jaar al ongeveer. 0 ongelukken op snelwegen. lijkt me toch iets te zeggen over mijn inschattingsvermogen...
pi_101606875
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

De logica van sommige mensen vind ik af en toe best vermakelijk :D
ja je hoort niemand dat sinds er geflitst wordt de verkeersveiligheid evenredig is toegenomen.
  maandag 5 september 2011 @ 20:55:24 #75
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607104
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja je hoort niemand dat sinds er geflitst wordt de verkeersveiligheid evenredig is toegenomen.
Natuurlijk neemt het niet evenredig toe, je hebt altijd mensen die zich er niks van aantrekken en gewoon te hard blijven rijden.
pi_101607210
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:51 schreef Athmozz het volgende:
ik rij zo'n 40.000km per jaar te hard op snelwegen, en dat zo'n 4 jaar al ongeveer. 0 ongelukken op snelwegen. lijkt me toch iets te zeggen over mijn inschattingsvermogen...
En wat heeft dit te maken met een 20-jarige agent die net van school komt die jou de les leest?
pi_101607218
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Natuurlijk neemt het niet evenredig toe, je hebt altijd mensen die zich er niks van aantrekken en gewoon te hard blijven rijden.
Dus feitelijk is het zinloos.... of toch niet?.... zou het dan toch om het geld gaan? :')
  maandag 5 september 2011 @ 20:58:01 #78
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607281
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus feitelijk is het zinloos.... of toch niet?.... zou het dan toch om het geld gaan? :')
Nee het is niet zinloos, en dat heb je mij ook niet horen zeggen. Het is zelfs zinvol.
pi_101607291
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat de verkeersveiligheid niet evenredig toeneemt, wil niet zeggen dat het niet toeneemt.
  maandag 5 september 2011 @ 20:58:40 #80
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607320
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

En wat heeft dit te maken met een 20-jarige agent die net van school komt die jou de les leest?
Hij denkt dat hij het beter weet dan die agent :')
  maandag 5 september 2011 @ 20:58:58 #81
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_101607338
Godverdegodver WEER gaan de boetes in het verkeer omhoog :r :r
Wat is het toch lekker gemakkelijk he, 10 km te hard, bijna 100 euro :') Whahaha en dat noemen ze dan "hufterig" :') Kans-loos :r

En voor alle moraalridders in dit topic die beweren altijd netjes 30 te rijden: Ik geloof er geen ene flikker van dat jij nooit eens 40 per ongeluk rijdt!
pi_101607371
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Door die boetes help je de verkeersveiligheid geen klote en sta je met je manuren op plekken die je beter ergens anders nuttiger had kunnen besteden waar het wél de verkeersveiligheid ten goede komt.
pi_101607380
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat de verkeersveiligheid niet evenredig toeneemt, wil niet zeggen dat het niet toeneemt.
Het neemt af. Mensen schrikken een gaan plotseling op de rem trappen of snel de gordel omdoen... dat soort dingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 20:59:44 ]
pi_101607417
quote:
13s.gif Op maandag 5 september 2011 20:58 schreef RedFever007 het volgende:
En voor alle moraalridders in dit topic die beweren altijd netjes 30 te rijden: Ik geloof er geen ene flikker van dat jij nooit eens 40 per ongeluk rijdt!
Er is niemand in dit topic geweest die zegt altijd netjes 30 te rijden...
pi_101607454
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

dat die agentjes doen alsof jij niet kan inschatten hoe snel je rijdt, en dat zo'n hoge snelheid (terwijl 160 op die snelweg gewoon de gemiddelde snelheid is) levensgevaarlijk is. Maar goed, jij zal die agentjes wel gelijk geven vermoed ik. Maakt op zich niets uit, als die tevreden zijn met hun kutjobje gun ik het hen eigenlijk wel :)
pi_101607582
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:00 schreef Athmozz het volgende:
dat die agentjes doen alsof jij niet kan inschatten hoe snel je rijdt, en dat zo'n hoge snelheid (terwijl 160 op die snelweg gewoon de gemiddelde snelheid is) levensgevaarlijk is. Maar goed, jij zal die agentjes wel gelijk geven vermoed ik. Maakt op zich niets uit, als die tevreden zijn met hun kutjobje gun ik het hen eigenlijk wel :)
Ik ben het er helemaal mee eens dat op bepaalde tijden, situaties en wegen 160 km/u helemaal niet gevaarlijk is. Feit blijft echter wel dat het niet mag en dat die agent dus gewoon een boete mag uitschrijven.
  maandag 5 september 2011 @ 21:03:21 #87
142400 RedFever007
pi_101607664
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:46 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Wel aan de hoogte van de Griekse staatskas ^O^
  maandag 5 september 2011 @ 21:03:55 #88
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607703
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:00 schreef Athmozz het volgende:

[..]

En wie zegt dat jij het altijd bij het rechte eind hebt als het gaat om inschatten?

En verder heeft hij natuurlijk gewoon alle recht om je die boete te geven, je overtreedt immers de wet.
pi_101607746
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik ben het er helemaal mee eens dat op bepaalde tijden, situaties en wegen 160 km/u helemaal niet gevaarlijk is. Feit blijft echter wel dat het niet mag en dat die agent dus gewoon een boete mag uitschrijven.
Maar wat als ze zelf ook te hard rijden? Dat had ik van het weekend namelijk. 130 op de navigatie en ik kreeg een gebaar vanuit een politiewagen dat ik rustiger aan moet rijden. Wat doen ze zelf daarna? Ze geven gas en rijden van me vandaan.

Dan ben je echt niet meer serieus te nemen :')
  maandag 5 september 2011 @ 21:05:00 #90
142400 RedFever007
pi_101607798
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:04 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Maar wat als ze zelf ook te hard rijden? Dat had ik van het weekend namelijk. 130 op de navigatie en ik kreeg een gebaar vanuit een politiewagen dat ik rustiger aan moet rijden. Wat doen ze zelf daarna? Ze geven gas en rijden van me vandaan.

De politie is in Nederland al jarenlang niet meer serieus te nemen :')
pi_101607799
quote:

[..]

En jij vind het dan ook niet erg als ze buiten proportie zijn?
pi_101607804
quote:

[..]

uiteraard. Ik ga er ook nooit een probleem van maken om een boete te betalen, wel een sport om zo min mogelijk geflitst te worden (logisch lijkt me). Ik kan het alleen niet af dat ze zich in alle bochten proberen wringen om toch nog eens belerend het vingertje op te steken om te melden dat je levensgevaarlijk bezig bent, terwijl dat helemaal de reden niet is van het flitsen (en ook niet het geval is)

Als je kijkt naar de ongevalstatistieken in Belgie en de relatie tussen zware ongelukken & alcoholintoxicatie, heb ik véél liever dat ze daar eens extra op inzetten. Bij meer dan 30% van de ongelukken waarbij er slachtoffers (zwaargewond of dood) is een van beide partijen geintoxiceerd. Waarom daar niet eens achteraan gaan? Helaas zie ik nog véél vaker flitscontroles dan dat ik alcoholcontroles zie...
pi_101607856
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:04 schreef ArnosL het volgende:

Pak je BB gun en schiet hun achterruit aan diggelen.
pi_101607859
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:05 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

De politie is in Nederland al jarenlang niet meer serieus te nemen :')
Dat is waar idd, maar dat komt grotendeels door de politiek.

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:05 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Pak je BB gun en schiet hun achterruit aan diggelen.
:')
  maandag 5 september 2011 @ 21:06:31 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101607902
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:03 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Persoonlijk worden :')

Wanneer is het jouw wel te dol dan, als je 1600 euro moet betalen voor 10 km te hard?
Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.
  maandag 5 september 2011 @ 21:07:42 #96
142400 RedFever007
pi_101607980
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:06 schreef De Moraalridder het volgende:

[..]

Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.
pi_101607996
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef kwiwi het volgende:
Het wordt mij nooit te heet, maar sommige opmerkingen hier zijn zo idioot dat serieus er op ingaan geen zin heeft.
Kun je mij dan uitleggen wat er dan zo idioot aan is aan mijn opmerking?
pi_101608078
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En die ene keer dat je even niet op de snelheid let omdat je in gedachten bent en je vervolgens 130 Euro moet aftikken, vind je dan ook niet erg.

Goh meid.... je bent bijna perfect :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2011 21:09:33 ]
  maandag 5 september 2011 @ 21:10:18 #99
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_101608134
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef Hoogheid het volgende:

[..]

Kun je mij dan uitleggen wat er dan zo idioot aan is aan mijn opmerking?
Je hebt gewoon overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt, hoe moet ik er dan in godsnaam nog serieus op ingaan? Je roept bijvoorbeeld dat de verkeersveiligheid door boetes niet is verbeterd, maar denk je nou serieus dat er geen onderzoek wordt gedaan naar wat de verkeersveiligheid wel en niet ten goede komt? En dat daar de tactieken en sancties niet op worden aangepast?
pi_101608147
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:07 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het wordt mij nooit te heet, maar sommige opmerkingen hier zijn zo idioot dat serieus er op ingaan geen zin heeft.
Je raakt in de minderheid en daar kun je niet zo goed tegen. Je moraalpraatjes zijn tegen dovemansoren gericht en dat doet pijn :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')