Idd. Gewoon 60 op de teller als je 50 magquote:Op maandag 5 september 2011 21:22 schreef Athmozz het volgende:
[..]
van die mensen met een 15 jaar oude wagen die 50 op de teller gaan rijden zijn even irritant. Je mag er 50, rijd dan 55 op je teller of je zit in realiteit nog geen 45 te rijden...
In theorie ja. Je kunt soms ongelukken voorkomen door even iets door te rijden en niemand kijkt 100% van de tijd op de teller, je moet immers ook op de weg letten.quote:Op maandag 5 september 2011 21:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ook dat heb je zelf in de hand hoor.
Dit valt wat mij betreft dan ook onder machtsmisbruik.quote:[..]
En dat is een hele andere discussie, waarin ik het overigens helemaal met je eens ben. De sancties staan totaal niet in verhouding.
Ook zoiets.. de gewone man voelt het harder in zijn portemonnee.quote:Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zoals elk weldenkend mens zonder onuitputbare voorraad geld.
En aangezien sommige burgers de veiligheid van anderen maar in gevaar blijven brengen, ondanks steeds hoger wordende boetes, zullen ze steeds weer nieuwe sancties moeten invoerenquote:Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Met zo'n argumentatie kun je hiervoor ook de doodstraf verdedigen. De overheid is er voor de burger en niet andersom.
.quote:Op maandag 5 september 2011 21:22 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik ben er voor om iedereen die meer dan 10 km te hard rijdt ter plekke te executeren
Inderdaad. Iemand met een dikke A6 onder kont maakt zich echt niet druk over 100 euro boete, of 400 euroquote:Op maandag 5 september 2011 21:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ook zoiets.. de gewone man voelt het harder in zijn portemonnee.
Omdat je dan minder marge hebt. Iedereen gaat wel eens over zijn snelheid heen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou je 40 rijden als je ook 49/50 kunt rijden
Dat vind ik ook oneerlijk. Ik ben voor een systeem waarbij je naar inkomen beboet wordt. Hoewel ook dat niet feilloos is want rijkere mensen weten hun inkomen toch wel (voor een groot deel) weg te sluizen. Maar het zou al een kleine verbetering zijn.quote:Op maandag 5 september 2011 21:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet. Je kunt als overheid de burgers niet 100% onder controle houden en dat moet je als overheid helemaal niet willen. De grens is allang bereikt, Utopia bestaat niet.quote:Op maandag 5 september 2011 21:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En aangezien sommige burgers de veiligheid van anderen maar in gevaar blijven brengen, ondanks steeds hoger wordende boetes, zullen ze steeds weer nieuwe sancties moeten invoeren
degene die continu te snel rijdt voelt het ook in zijn portemonnee hoorquote:Op maandag 5 september 2011 21:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Volgens zijn er ook talloze mensen die levens in gevaar brengen door op zaterdagavond met messen op stap te gaan, met 5 man een oude man overvallen, zeer gewelddadige inbraken plegen, mensen mishandelen op straat. Kijk eens in de probleemwijken, maar nee: die mensen krijgen reisjes naar Marokko of een theekransje met de burgemeester aangebodenquote:Op maandag 5 september 2011 21:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En aangezien sommige burgers de veiligheid van anderen maar in gevaar blijven brengen, ondanks steeds hoger wordende boetes, zullen ze steeds weer nieuwe sancties moeten invoeren
Die speelden daar in de jaren '80 ook al, terwijl je daar toen nog met bijna lichtsnelheid (lees: 50 km/u) mocht rondrazen. Het leek indertijd wel circuitpark Zandvoort, geen wonder dat er een vrijwel complete generatie uitgeroeid is destijds...quote:Op maandag 5 september 2011 19:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, vind ik best hufterig want je weet dat er in die straten/wijken vaak kinderen buiten spelen.
Wat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek hier nou weer mee te maken?quote:Op maandag 5 september 2011 22:05 schreef Revolution-NL het volgende:
En dan word de EMG a 800 nog even vergeten waar iedere agentje een overtreder voor kan aanmelden bij staande houding.
Het CBS (commerciele instelling) beslist dan of je het wel nodig hebt. Je kan onderhand beter straatrover worden dan verkeersdelicuent
Ah typo, bedankt voor de attentiequote:Op maandag 5 september 2011 22:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek hier nou weer mee te maken?
Wat is een EMG ?quote:Op maandag 5 september 2011 22:05 schreef Revolution-NL het volgende:
En dan word de EMG a 800 nog even vergeten waar iedere agentje een overtreder voor kan aanmelden bij staande houding.
Het CBS (commerciele instelling) beslist dan of je het wel nodig hebt. Je kan onderhand beter straatrover worden dan verkeersdelicuent
Dat is de Educatieve Maatregel Gedrag, ook wel bekend als de huftercursus. Kost naast de genoemde 800 euro overigens als je pech hebt ook nog drie vakantiedagen (de duur van de cursus). Leg je die cursus met goed gevolg af krijg je je rijbevoegdheid terug. Zo niet, dan wordt je rijbewijs ongeldig verklaard en mag je weer gaan lessen om het roze pasje opnieuw te halen.quote:
Het Scandinavische model, zogezegd.quote:Op maandag 5 september 2011 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vind ik ook oneerlijk. Ik ben voor een systeem waarbij je naar inkomen beboet wordt. Hoewel ook dat niet feilloos is want rijkere mensen weten hun inkomen toch wel (voor een groot deel) weg te sluizen. Maar het zou al een kleine verbetering zijn.
Dat werkt niet, veel te veel administratieve rompslomp. Bovendien heel gemakkelijk te omzeilen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vind ik ook oneerlijk. Ik ben voor een systeem waarbij je naar inkomen beboet wordt. Hoewel ook dat niet feilloos is want rijkere mensen weten hun inkomen toch wel (voor een groot deel) weg te sluizen. Maar het zou al een kleine verbetering zijn.
Half Nederland is tegenwoordig een 30km-zonequote:Op maandag 5 september 2011 19:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ja, vind ik best hufterig want je weet dat er in die straten/wijken vaak kinderen buiten spelen.
Wanneer ben je precies een hufter? 55kmph in een 30kmph zone? 200 op de snelweg?quote:Op maandag 5 september 2011 23:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is de Educatieve Maatregel Gedrag, ook wel bekend als de huftercursus. Kost naast de genoemde 800 euro overigens als je pech hebt ook nog drie vakantiedagen (de duur van de cursus). Leg je die cursus met goed gevolg af krijg je je rijbevoegdheid terug. Zo niet, dan wordt je rijbewijs ongeldig verklaard en mag je weer gaan lessen om het roze pasje opnieuw te halen.
30km is ook geen snelheid om te rijden buiten woonerven. Om constant 30 te rijden moet je bij wijze van spreken continue op de teller kijken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Half Nederland is tegenwoordig een 30km-zone
Het is inderdaad op sommige delen BBK te gek voor woorden dat het 30 is. Maar als je echt door een rustige buurt rijd met veel buiten spelende kinderen en dan vooral in de zomer is 30 een prima snelheid.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
30km is ook geen snelheid om te rijden buiten woonerven. Om constant 30 te rijden moet je bij wijze van spreken continue op de teller kijken.
Een snelheidslimiet hoeft niet eens nodig te zijn. Je hoort gewoon je snelheid aan te passen aan de situatie. Zeker in wijken kan 30 al veel te hard zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:47 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is inderdaad op sommige delen BBK te gek voor woorden dat het 30 is. Maar als je echt door een rustige buurt rijd met veel buiten spelende kinderen en dan vooral in de zomer is 30 een prima snelheid.
Dat hangt in de eerste plaats af van de bui van de agent die de automobilist op de bon slingert, of hij/zij deze wel of niet voordraagt voor een EMG'tje. In de tweede plaats is het de bui van de CBR-medewerker in kwestie die de voordracht in behandeling neemt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 01:40 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wanneer ben je precies een hufter? 55kmph in een 30kmph zone? 200 op de snelweg?
0,5 seconden te laat door rood rijden?
En dat kan ook niet, want elke situatie is anders op de weg.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:14 schreef Ferdo het volgende:
Maar strakke richtlijnen zijn er ook niet voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |