Ik denk er net zo over als kwiwi.quote:Op maandag 5 september 2011 21:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
En die ene keer dat je even niet op de snelheid let omdat je in gedachten bent en je vervolgens 130 Euro moet aftikken, vind je dan ook niet erg.
Goh meid.... je bent bijna perfect
Nee, eigenlijk niet. Het is tenslotte m'n eigen schuld. En daardoor let ik daarna wel weer beter op omdat ik geen zin heb om nog een keer geld kwijt te zijn.quote:Op maandag 5 september 2011 21:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En die ene keer dat je even niet op de snelheid let omdat je in gedachten bent en je vervolgens 130 Euro moet aftikken, vind je dan ook niet erg.
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze beter op een gevaarlijk punt gaan staan in plaats van op een snelweg waar ze alleen maar staan om te cashen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef kwiwi het volgende:
Je hebt gewoon overduidelijk geen flauw idee waar je het over hebt, hoe moet ik er dan in godsnaam nog serieus op ingaan? Je roept bijvoorbeeld dat de verkeersveiligheid door boetes niet is verbeterd, maar denk je nou serieus dat er geen onderzoek wordt gedaan naar wat de verkeersveiligheid wel en niet ten goede komt? En dat daar de tactieken en sancties niet op worden aangepast?
Ach flikker toch opquote:Op maandag 5 september 2011 21:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet. Het is tenslotte m'n eigen schuld. En daardoor let ik daarna wel weer beter op omdat ik geen zin heb om nog een keer geld kwijt te zijn.
En weer vanalles roepen dat niet kloptquote:Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je raakt in de minderheid en daar kun je niet zo goed tegen. Je moraalpraatjes zijn tegen dovemansoren gericht en dat doet pijn
Je juicht ook toe dat boetes hoger worden.. toch?quote:Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik denk er net zo over als kwiwi.
Als ik te snel rij omdat ik in gedachten ben, en ik krijg een boete, dan ben ik boos op mezelf, niet op de wetgever. IK rij te snel, dat doet niemand anders.
Rijgedrag heb je niet altijd in de hand, soms is het voor de doorstroming beter even iets harder te rijden, of ben je niet constant op de teller aan het kijken en rijd je iets te hard. De boetes voor te hard rijden zijn in geen verhouding tot andere straffen in Nederland. De overheid verhoogt de boetes enkel voor de extra inkomsten en daar mag best wat van gezegd worden.quote:Op maandag 5 september 2011 21:06 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Mij kan de hoogte van boetes vrij weinig schelen moet ik zeggen, want ik probeer me aan de wet te houden. En hoe hoger de boete, hoe beter ik m'n best doe want ik vind het zonde van m'n geld. Als ik, al dan niet per ongeluk, een keer een overtreding maak en ik word ervoor beboet, dan ga ik niet lopen zeiken over de boete in ieder geval. Ik snap ook nog steeds niet waarom mensen dit doen, je hebt je eigen rijgedrag toch in de hand mag ik hopen.
Hier staan ze eigenlijk alleen met mooi weer te laseren. Ook zoietsquote:Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef RedFever007 het volgende:
Het heeft natuurlijk geen ene flikker te maken met verkeersveiligheid maar alles met het innen van zoveel mogelijk geld van de burger![]()
En het is ook zo lekker makkelijk. Flitser opbouwen, in de auto gaan zitten, uurtje of twee wachten, koffie dr bij, krantje erbij. Heerlijk![]()
Ohja, soms moet je met zo'n gun achter de boom staan in de regen. Dat is altijd jammerDan maar snel terug naar het bureau, wel 25 km te hard. Dat mag want Oom Agent moet snel droge kleertjes aan anders wordt hij ziek
Toejuichen is een heel groot woord, maar ik heb er geen problemen mee als boetes verhoogd worden.quote:Op maandag 5 september 2011 21:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
Je juicht ook toe dat boetes hoger worden.. toch?
Ik ga vb niet eens ontkennen dat overdreven snelheid kan leiden tot meer ongelukken. Als je dat op plaatsen doet waar het gewoon niet lukt, heb je idd een probleem.quote:Op maandag 5 september 2011 21:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
e roept bijvoorbeeld dat de verkeersveiligheid door boetes niet is verbeterd, maar denk je nou serieus dat er geen onderzoek wordt gedaan naar wat de verkeersveiligheid wel en niet ten goede komt? En dat daar de tactieken en sancties niet op worden aangepast?
Waar ligt de grens dan qua hoogte?quote:Op maandag 5 september 2011 21:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Toejuichen is een heel groot woord, maar ik heb er geen problemen mee als boetes verhoogd worden.
Zal ik doen, modelburgertjequote:Op maandag 5 september 2011 21:12 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En weer vanalles roepen dat niet kloptVolgende keer als je me tegenkomt in een discussie moet je eens beter opletten, dan zie je dat ik juist altijd de kant van de minderheid kies (omdat ik dat leuk vind)
Voor mij is er geen grens.quote:
Ook dat heb je zelf in de hand hoor.quote:Op maandag 5 september 2011 21:14 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Rijgedrag heb je niet altijd in de hand, soms is het voor de doorstroming beter even iets harder te rijden, of ben je niet constant op de teller aan het kijken en rijd je iets te hard.
En dat is een hele andere discussie, waarin ik het overigens helemaal met je eens ben. De sancties staan totaal niet in verhouding.quote:De boetes voor te hard rijden zijn in geen verhouding tot andere straffen in Nederland. De overheid verhoogt de boetes enkel voor de extra inkomsten en daar mag best wat van gezegd worden.
Zoals elk weldenkend mens zonder onuitputbare voorraad geld.quote:Op maandag 5 september 2011 21:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voor mij is er geen grens.
Ik zal bij elke verhoging meer mijn best doen om mij aan de regels te houden.
Maar moeten dan de verkeersboetes omlaag of de bekeuring voor winkeldiefstal omhoogquote:Op maandag 5 september 2011 21:19 schreef kwiwi het volgende:
En dat is een hele andere discussie, waarin ik het overigens helemaal met je eens ben. De sancties staan totaal niet in verhouding.
Jij gaat uit voorzorg gewoon 40 rijden waar je 50 mag.quote:Op maandag 5 september 2011 21:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat tweede uiteraard. Net zoals dat ik vind dat de straffen voor moord en doodslag ontzettend hard omhoog mogen.quote:Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef Hoogheid het volgende:
[..]
Maar moeten dan de verkeersboetes omlaag of de bekeuring voor winkeldiefstal omhoog
Quote ff waar ik dat zeg?quote:Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Jij gaat uit voorzorg gewoon 40 rijden waar je 50 mag.
Met zo'n argumentatie kun je hiervoor ook de doodstraf verdedigen. De overheid is er voor de burger en niet andersom.quote:Op maandag 5 september 2011 21:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zou je 40 rijden als je ook 49/50 kunt rijdenquote:Op maandag 5 september 2011 21:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij gaat uit voorzorg gewoon 40 rijden waar je 50 mag.
Ik ben er voor om iedereen die meer dan 10 km te hard rijdt ter plekke te executerenquote:Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat tweede uiteraard. Net zoals dat ik vind dat de straffen voor moord en doodslag ontzettend hard omhoog mogen.
van die mensen met een 15 jaar oude wagen die 50 op de teller gaan rijden zijn even irritant. Je mag er 50, rijd dan 55 op je teller of je zit in realiteit nog geen 45 te rijden...quote:Op maandag 5 september 2011 21:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom zou je 40 rijden als je ook 49/50 kunt rijden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |