abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100680936

quote:
Engelse politie valt huizen binnen
De Londense politie is vanochtend vroeg begonnen met woninginvallen in verband met de rellen. Er worden ruim honderd arrestatiebevelen uitgevoerd.

De afgelopen dagen werden alleen in de Britse hoofdstad al meer dan duizend mensen opgepakt in verband met de onlusten. Ruim 400 van hen zijn al aangeklaagd.

Om de rechtszaken te behandelen, waren drie Londense rechtbanken de hele nacht open.
quote:
Relatieve rust in Britse steden

LONDEN - In de Britse steden hebben zich woensdagavond geen grootscheepse rellen meer voorgedaan. Dagenlang was het iedere avond in steeds meer wijken in Londen en uiteindelijk ook in andere steden raak. Grote groepen relschoppers trokken plunderend door de straten, een spoor van verwoesting achterlatend. Premier David Cameron liet woensdag weten dat alles in het werk werd gesteld om 'recht en orde in de straten te herstellen'.
Relatieve rust in Britse steden

Groot-Brittannië accepteert niet dat er op straat een cultuur van angst ontstaat, zei hij. De politie heeft een rampenplan opgesteld, waarbij de inzet van een waterkanon tegen relschoppers niet langer taboe is. Ook het gebruik van rubberkogels wordt overwogen.

Cameron heeft het parlement teruggeroepen van zomerreces. Donderdagmiddag wordt een spoeddebat over de crisis gehouden. De premier zal in het Lagerhuis, vooral door het oppositionele Labour, vermoedelijk zwaar onder vuur worden genomen over de plannen van zijn regering om fiks te bezuinigen op de politiebudgetten. In Londen werden dinsdagavond maar liefst zestienduizend agenten op straat ingezet, bijna drie keer zoveel als de voorgaande dagen. Ook woensdagavond was de politie massaal op de been. Het lijkt erop dat dit machtsvertoon zijn uitwerking niet heeft gemist. Bezuinigingen op het politieapparaat zijn, gezien de huidige ontwikkelingen, volledig misplaatst, zo luidt de kritiek.

Niet alleen de politie was woensdagavond in Londen en andere steden paraat. Ook waren her en der buurtwachten actief. Het bleef dan ook relatief rustig. In de Zuid-Londense wijk Eltham deed zich even een incident voor toen agenten met flessen werden bekogeld. Volgens de politie kon hiertegen 'afdoende' worden opgetreden.

Alleen al in Londen zijn sinds het begin van de rellen nu 820 mensen aangehouden. Honderden van hen zijn al aangeklaagd. Onder de aangehouden verdachten zijn veel jongeren. De jongste is 11.
quote:
Slachtoffers herdacht in Birmingham

In Birmingham hebben zo'n 200 mensen kaarsen aangestoken om de drie mannen te herdenken die gisternacht met een auto werden doodgereden. Vermoedelijk wilden de drie plunderaars stoppen.

Gisteren werd Birmingham bezocht door premier Cameron. Hij prees de politie en noemde de dood van de mannen een vreselijk incident. Een 32-jarige verdachte is aangehouden.
Debat

De vader van een van de slachtoffers heeft een oproep gedaan om met de rellen te stoppen.

In de politiek gaan intussen stemmen op om een streep te zetten door de bezuinigingen op de politie. Mogelijk gaat premier Cameron daar vandaag op in tijdens een extra debat over de rellen in het parlement.
quote:
Rellen Londen eisen leven

AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.

Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:
Cameron roept parlement terug om crisis

(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis

Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.

Vorige delen
Topicreeks: Zware rellen in Londen en andere steden in het VK (2011)

Links
NRC in beeld: Rellen Tottenham
The Sun: Riots ravage Tottenham and parts of London
Sky: Riots in pictures
Riots: In pictures

Livestreams en blogs
LIVE VIA NOS: http://nos.nl/artikel/262991-live-rellen-in-engeland.html

LIVEBLOG VAN THE GUARDIAN: http://www.guardian.co.uk(...)s-day-four-live-blog

LIVE VIA SKY: http://go.sky.com/vod/page/playLiveTv.do

LIVE VIA RUSSIA TODAY: http://rt.com/on-air/london-hackney-riots-streets/

LIVE VIA BBC: http://www.bbc.co.uk/news/uk-14449675

AL JAZEERA: http://english.aljazeera.net/watch_now/

SANGAT TV: http://www.justin.tv/sangattelevision

SKY: http://go.sky.com/vod/con(...)CM1000001f5012ac____
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100680947
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:06 schreef Joker89 het volgende:
Ja door te rellen niet door te boycotten.
Wat een onzin. Boycotten is makkelijker dan rellen. Wees gewoon niet zo hebberig.

quote:
Ik wil een eerlijke sterke overheid, ik wil geen anarchie, ik wil anarchie om anarchie te voorkomen.
Juist. En ik wil een maagd verkrachten om te voorkomen dat ze verkracht wordt. :')

quote:
Ik zal het je iets duidelijk geven. Piet heeft een baan en kan voor zichzelf zorgen minimaal, maar het kan, allemaal net. Jan heeft een rijke pa, hoeft geen drol uit te voeren, oneerlijk maja. De regering moet bezuinigen, Piet wordt ontslagen, Piet struikelt en wordt kreupel, Piet kan niet werken, krijgt nauwelijks bijstand, en Jan hoeft nog steeds niet uit te voeren. De regering doet er ook niets aan om het tegen te houden. Ik hoop dat jij het nu onder tussen eens gaat begrijpen dat Piet best dan zijn onvrede iets verder mag uiten als dit stelselmatig beleid blijft.
Want het is verboden om voor je kinderen te zorgen? De vader van Piet is rijk en wil zijn kind een goed leven bieden. Is dat verkeerd? Als tokkievaders niet weg zouden lopen bij hun gezin, zou het ook niet zo kut zijn voor die kinderen.

Het enige waar je je vraagtekens bij kunt zetten, is hoe die rijkdom is verworven. Het probleem is alleen dat je nooit meer zover kunt teruggaan. De oneerlijkheid begon al toen de eerste mensen gingen settlen. Je kunt dan nu wel opeens zeggen; iedereen terug bij af. Maar dat is niet eerlijk voor mensen die keihard hebben gewerkt voor wat ze nu hebben.

Anarchie is dan ook iets waarvoor jaloerse mensen pleiten.
pi_100681302
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:16 schreef SuperHarregarre het volgende:

[...]

Ik ben er nog steeds niet uit of Joker nou een anarchist of een communist is.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:28:19 #4
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_100681326
Ik vind gewoon dat er domme en slimme mensen bestaan. Dat verklaart voor mij in ieder geval waarom de ene persoon uit een arme wijk niet mee doet aan de rellen en de hebberige andere wel. Al die crap over ongelijke kansen etc geloof ik niet :') Je moet gewoon naar school gaan en niet op een straathoekje hangen met een energieblikje in je ene hand en een peuk/joint in je andere hand :') Ik kom zelf uit een vluchtelingengezin die begon met niets en nu ben ik een HBO student :W

quote:
Ik zal het je iets duidelijk geven. Piet heeft een baan en kan voor zichzelf zorgen minimaal, maar het kan, allemaal net. Jan heeft een rijke pa, hoeft geen drol uit te voeren, oneerlijk maja. De regering moet bezuinigen, Piet wordt ontslagen, Piet struikelt en wordt kreupel, Piet kan niet werken, krijgt nauwelijks bijstand, en Jan hoeft nog steeds niet uit te voeren. De regering doet er ook niets aan om het tegen te houden. Ik hoop dat jij het nu onder tussen eens gaat begrijpen dat Piet best dan zijn onvrede iets verder mag uiten als dit stelselmatig beleid blijft.
Piet kan genoeg banen vinden waarbij hij niet hoeft te lopen. En waarom zou Jan geen baan moeten hebben? Jan loopt ook kans om door de bezuinigingen getroffen te worden. Hoe vaak lezen we in het nieuws niet dat afgestudeerde HBO'ers steeds moeilijker een baan vinden?
When all else fails, you always have delusion.
pi_100681407
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En dat er geen veiligheids- en strafapparaat is.

Het resultaat daarvan kan je zien in Somalie en Afghanistan.
Nope. Daar heb je moslim bazen of krijgsheren. Dat is hetzelfde als een overheid alleen doen ze zich anders voor. Denk maar na. Straffen voor mensen die zich niet aan de regeltjes van de moslims of krijgsheren houden? Check. Een leger? Check. Geld afpakken van de lokale bevolking? Check.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:36:13 #6
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100681604
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Want het is verboden om voor je kinderen te zorgen? De vader van Piet is rijk en wil zijn kind een goed leven bieden. Is dat verkeerd? Als tokkievaders niet weg zouden lopen bij hun gezin, zou het ook niet zo kut zijn voor die kinderen.

Het enige waar je je vraagtekens bij kunt zetten, is hoe die rijkdom is verworven. Het probleem is alleen dat je nooit meer zover kunt teruggaan. De oneerlijkheid begon al toen de eerste mensen gingen settlen. Je kunt dan nu wel opeens zeggen; iedereen terug bij af. Maar dat is niet eerlijk voor mensen die keihard hebben gewerkt voor wat ze nu hebben.

Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.

En ja, aan de ene kant kun je zeggen dat iemand die zoveel geld heeft dat eerlijk heeft verdient (anders zat ie in de bak), aan de andere kant kun je ook even bedenken dat het hele milieu, de omgeving en de voorzieningen die het mogelijk hebben gemaakt voor deze man om zichzelf te ontplooien en zodoende rijk te worden, nu worden afgeschaft voor de meerderheid.

Is in dit land ook al bezig.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:37:22 #7
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_100681645
Mag deze ook in de OP trouwens? http://www.viceland.com/b(...)-rellen-in-engeland/
When all else fails, you always have delusion.
pi_100682515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.

En ja, aan de ene kant kun je zeggen dat iemand die zoveel geld heeft dat eerlijk heeft verdient (anders zat ie in de bak), aan de andere kant kun je ook even bedenken dat het hele milieu, de omgeving en de voorzieningen die het mogelijk hebben gemaakt voor deze man om zichzelf te ontplooien en zodoende rijk te worden, nu worden afgeschaft voor de meerderheid.

Ben ik het ook mee eens hoor, alleen is looting niet het antwoord an anarchie ook niet. Misschien dat joker in opstand komen en anarchie met elkaar verward heeft. Democratie is er immers op gericht om mensen de mogelijkheid te geven invloed te hebben op de besluitvorming, waardoor er een afspiegeling van de hele samenleving is. Dat is ook de reden dat mensen minder snel zullen gaan rellen, omdat er immers een democratische mogelijkheid bestaat. Mocht dit echter niet langer goed functioneren, en ik denk dat het inderdaad niet meer functioneert, dan komt de bevolking in opstand.

Misschien dat je dit looten meer als een soort voorbode kunt zien. Het is wachten op de eerste echte opstanden...
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:31:02 #9
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_100683248
quote:

[..]

Jij gaat er vanuit dat als iemand niet in de bak zit hij eerlijk zijn geld verdient heeft?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:33:18 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100683304
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:28 schreef Mirel het volgende:
Ik vind gewoon dat er domme en slimme mensen bestaan. Dat verklaart voor mij in ieder geval waarom de ene persoon uit een arme wijk niet mee doet aan de rellen en de hebberige andere wel.
De domme moet 6 maanden zitten voor het jatten van 2 flesjes water, en de slimme loopt vrij rond met 12 flatscreens in z'n kelder.

Dat is het vrije markt denken optima forma.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_100683764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:31 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Jij gaat er vanuit dat als iemand niet in de bak zit hij eerlijk zijn geld verdient heeft?
Omgekeerd zitten er heleboel mensen in de bak alleen voor het kweken en verkopen van verboden planten.
pi_100684183
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:28 schreef Mirel het volgende:
Ik kom zelf uit een vluchtelingengezin die begon met niets en nu ben ik een HBO student :W

Heb je te danken aan linkse hobby's. :W
pi_100685237
Ze hebben de gozer gevonden die die Maleisische student had beroofd, die bloedend op straat lag:

quote:
Reece Donovan, UK Riots Suspect, Charged With Robbing Injured Malaysian Student

Police have charged a 21-year-old man with robbing an injured Malaysian student whose videotaped attack during the London riots drew outrage in Britain.

About 20 teens and preteens surrounded Mohammed Asyraf Haziq Rossli during the unrest that swept the capital last week, grabbing his bike and cell phone and breaking his jaw.

A video that chronicled the attack shows youths pretending to come to the aid of Rossli – even as they unzipped his backpack and emptied it.

The video went viral and caused shock. UK Prime Minister David Cameron described it as a sign of a deeper societal malaise.

Metropolitan Police said Saturday that Reece Donovan, 21, has been charged with stealing a portable Sony Playstation and Nokia mobile phone from Rossli as he bled on the pavement.
http://www.huffingtonpost(...)-riots_n_926142.html
pi_100685509
Leuke poll in The Guardian:

Is het terecht dat iemand zonder strafblad 6 maanden de cel in moet voor het stelen van flesjes water ter waarde van 3,5 pond.

Vote here:
http://www.guardian.co.uk(...)ter-theft-punishment
pi_100685976
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:

Is het terecht dat iemand zonder strafblad 6 maanden de cel in moet voor het stelen van flesjes water ter waarde van 3,5 pond.

Vote here:
Ik ben behoorlijk conservatief als het om crimineel gedrag gaat. Maar ik heb in dit geval "NO" gestemd.
pi_100685988
Vind ik terecht. Wat doe je tijdens rellen op straat en in een winkel? Je hebt dan bijgedragen aan het klimaat wat er ontstaan is dat die rellen door gaan. Gaat niet om het flesje, maar het geweld dat er mee gepaard gaat.
Death solves all problems: no man, no problem.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:55:38 #17
8369 speknek
Another day another slay
pi_100686176
Er zou grondwettelijke bescherming moeten komen tegen veroordeeld worden voor 'bijdragen aan een klimaat'.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100686693
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:49 schreef Rechterbal het volgende:
Vind ik terecht. Wat doe je tijdens rellen op straat en in een winkel? Je hebt dan bijgedragen aan het klimaat wat er ontstaan is dat die rellen door gaan. Gaat niet om het flesje, maar het geweld dat er mee gepaard gaat.
Hoe weet je dat die jongen geweld heeft gebruikt?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:10:49 #19
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100686757
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:

Vote here:
"If he'd have found an XBox, he'd have nicked the XBox. Not his fault the shop was poorly stocked."

_O-

Maar iemand maakt wel een punt. 6 maanden cel kost ook weer aardig wat geld. Zeker als je nu 1000 man 6 maanden cel gaat geven. Is deze gast dat wel waard?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_100686854
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:49 schreef Rechterbal het volgende:
Het was de eerste nacht van de rellen en hij kwam terug van zijn vriendin. Beetje lastig om te weten dat er dusdanige rellen uit gaan breken en daarom niet naar huis te lopen.
pi_100686878
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:55 schreef speknek het volgende:
Er zou grondwettelijke bescherming moeten komen tegen veroordeeld worden voor 'bijdragen aan een klimaat'.
Inderdaad!
pi_100687304
Zal ik het zo zeggen.
Steel je een een flesje water op een dag, als iedere andere dag, dan heb ik er geen problemen mee als je een brief moet schrijven, je excuses moet aanbieden en een aantal uurtjes in de cel zit.

Doe je deze zelfde actie als je dorp/stad in de fik staat, winkels kapot worden gemaakt en je loopt een Lidl naar binnen en pakt een flesje water, dan is dat wel een groot verschil.
Dit verschil maakt dat de straf tot zijn maximale gerekt wordt, niet het stelen van een flesje.

Jullie staren je allemaal blind op het flesje water, wat geen fuck waard is. Het gaat om de actie op zichzelf staand en de situatie waar de verdachte zich in bevond.
pi_100687473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:24 schreef Rechterbal het volgende:
Zal ik het zo zeggen.
Steel je een een flesje water op een dag, als iedere andere dag, dan heb ik er geen problemen mee als je een brief moet schrijven, je excuses moet aanbieden en een aantal uurtjes in de cel zit.

Doe je deze zelfde actie als je dorp/stad in de fik staat, winkels kapot worden gemaakt en je loopt een Lidl naar binnen en pakt een flesje water, dan is dat wel een groot verschil.
Dit verschil maakt dat de straf tot zijn maximale gerekt wordt, niet het stelen van een flesje.

Jullie staren je allemaal blind op het flesje water, wat geen fuck waard is. Het gaat om de actie op zichzelf staand en de situatie waar de verdachte zich in bevond.
Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het maakt in zo'n situatie dus niet meer uit wat en hoeveel je jat, want je krijgt toch wel de maximum straf. In dat geval zou ik de volgende keer maar 10 flatscreens meenemen ipv wat flesjes water.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:28:06 #24
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100687496
Dat ze daar de tijd en moeite hebben om aandacht te schenken aan een kneus die een flesje water steelt zeg.
pi_100687498
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:24 schreef Rechterbal het volgende:
Zal ik het zo zeggen.

Groepsgedrag is eerder een reden tot strafvermindering in een wetenschappelijke wereld maar wij laten ons gelukkig leiden door emoties. SCHIET MET SCHERP OMG HIJ HEEFT EEN FLESJE!!!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:32:25 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100687668
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat ze daar de tijd en moeite hebben om aandacht te schenken aan een kneus die een flesje water steelt zeg.
Het gaat natuurlijk niet om dat flesje water maar om het feit dat men blijkbaar denkt alles te kunnen doen en laten.
pi_100687736
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om dat flesje water maar om het feit dat men blijkbaar denkt alles te kunnen doen en laten.
Heb jij ooit wat papier of een pen meegenomen van je werk? OMG WTF DENK JIJ OVERAL MAAR MEE WEG TE KOMEN 6 MAANDEN DE CEL IN OMFG!!!!
pi_100687738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het maakt in zo'n situatie dus niet meer uit wat en hoeveel je jat, want je krijgt toch wel de maximum straf. In dat geval zou ik de volgende keer maar 10 flatscreens meenemen ipv wat flesjes water.
Als het gebeurt is zoals het er staat ben ik nogmaals, helemaal voor. Maar ik heb net het artikel helemaal gelezen en ik ben bang dat vanwege de drukte de kans ontstaat dat er geen gedegen onderzoek meer wordt gedaan. Dat is het enigste waar ik bang voor ben. Geef je zelf aan schuldig te zijn, of zijn de bewijzen zo duidelijk dat je schuldig bent, dan gewoon maximum straf!

Enige nuance die ik nog wil/kan aanbrengen, is dat het anders zou zijn als de jongen bijv. het flesje water 100-200 meter van de winkel zou vinden en bij zichzelf zou denken 'Hmmm, ik heb dorst, ik neem een slok.' Dat zou ik nog kunnen begrijpen, maar op het moment dat je duidelijk weet dat het gestolen waar is, dan ben je gewoon aan het plunderen en dan moet de waarde van het artikel niet er toe doen.
pi_100687788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb jij ooit wat papier of een pen meegenomen van je werk? OMG WTF DENK JIJ OVERAL MAAR MEE WEG TE KOMEN 6 MAANDEN DE CEL IN OMFG!!!!
Wij hebben in onze cultuur bepaald dat pennen gemeenschappelijke waar is. Met dank aan PR-bedrijven die een grote riedel aan goedekope, goede reclame pennen uitbrengen.

Vergelijking slaat als een pik op een drumstel.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:39:17 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100687896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor) Maar ik bedoel meer dat de leiders in GB werkelijk echt enorm pissed zijn over deze hele mentaliteit van lekker looten zonder enige vorm van schaamte. Ze willen dit keihard gaan aanpakken. Die gast met dat flesje water dient natuurlijk ook gewoon als voorbeeld te stellen voor de rest.
pi_100687916
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:36 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Wij hebben in onze cultuur bepaald dat pennen gemeenschappelijke waar is. Met dank aan PR-bedrijven die een grote riedel aan goedekope, goede reclame pennen uitbrengen.

Vergelijking slaat als een pik op een drumstel.
We hebben in onze cultuur bepaald dat schoon water een mensenrecht én gemeenschappelijke waar is.
pi_100687917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Als het gebeurt is zoals het er staat ben ik nogmaals, helemaal voor. Maar ik heb net het artikel helemaal gelezen en ik ben bang dat vanwege de drukte de kans ontstaat dat er geen gedegen onderzoek meer wordt gedaan. Dat is het enigste waar ik bang voor ben. Geef je zelf aan schuldig te zijn, of zijn de bewijzen zo duidelijk dat je schuldig bent, dan gewoon maximum straf!

Enige nuance die ik nog wil/kan aanbrengen, is dat het anders zou zijn als de jongen bijv. het flesje water 100-200 meter van de winkel zou vinden en bij zichzelf zou denken 'Hmmm, ik heb dorst, ik neem een slok.' Dat zou ik nog kunnen begrijpen, maar op het moment dat je duidelijk weet dat het gestolen waar is, dan ben je gewoon aan het plunderen en dan moet de waarde van het artikel niet er toe doen.
Dan verschillen we van mening. Ik vind dat er verschil moet kunnen zijn in de straf. Iemand die veel ergere feiten heeft gepleegd zal er dus ook met 6 maanden vanaf komen en dat vind ik niet kloppen.

Dat gedegen onderzoek doen zal idd een groot probleem worden bij de mensen die niet bekennen, zeker nu het systeem zwaar overbelast wordt met die duizenden verdachten.

Overigens zou het me niet verbazen als de straffen lager gaan worden des te langer het duurt....er is zo vlak na de rellen natuurlijk meer emotie en druk vanuit de politiek om duidelijk op te treden en voorbeelden te stellen.
pi_100687954
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

We hebben in onze cultuur bepaald dat schoon water een mensenrecht én gemeenschappelijke waar is.
Klopt.
pi_100687975
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor)
Ehm, daar betaal je niet indirect voor, dat papier en die pennen op je werk zijn niet voor thuisgebruik of om aan je kleine neefje te geven.
pi_100688031
Als niemand op mijn werk papier zou jatten, dan was mijn loon wel een paar euro hoger. Dat bedoeld Ejakjoeljalafafa waarschijnlijk met indirect betalen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:43:19 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100688050
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:41 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Ehm, daar betaal je niet indirect voor, dat papier en die pennen op je werk is niet voor thuisgebruik of om aan je kleine neefje te geven.
Zowel op m'n werk als thuis moet ik veel schetsen voor m'n werk. Ze zien het ook niet als een probleem. Het is niet zo dat ik hele pakken papier mee naar huis sleur. Hoogstens 20 velletjes waarop ik thuis gewoon verder schets. Ik denk niet dat die gast van dat flesje water toestemming had om dat zomaar mee te nemen?
pi_100688085
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor) Maar ik bedoel meer dat de leiders in GB werkelijk echt enorm pissed zijn over deze hele mentaliteit van lekker looten zonder enige vorm van schaamte. Ze willen dit keihard gaan aanpakken. Die gast met dat flesje water dient natuurlijk ook gewoon als voorbeeld te stellen voor de rest.
Je betaald indirect ook voor de verzekering van een winkel. Er is maandelijks meer schade door eigen personeel dat jat dan door alle rellen in Engeland tot nu toe tezamen. Je bent dus gewoon een hypocriete lul.
pi_100688168
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zowel op m'n werk als thuis moet ik veel schetsen voor m'n werk. Ze zien het ook niet als een probleem. Het is niet zo dat ik hele pakken papier mee naar huis sleur. Hoogstens 20 velletjes waarop ik thuis gewoon verder schets. Ik denk niet dat die gast van dat flesje water toestemming had om dat zomaar mee te nemen?
Ja, dan neem je materiaal mee naar huis om thuis verder te werken, dat is anders natuurlijk.
pi_100688185
Dus de rellen zijn minder erg, omdat ze minder kosten, lol.

Jij bent een accountant, zeker?
pi_100688191
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De domme meute meelopers worden gepakt nu. Blijkbaar waren er dat veel.
Degene die met voorbedachte rade handelen, zorgen wel dat ze onherkenbaar zijn.
pi_100688363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:46 schreef Rechterbal het volgende:
Dus de rellen zijn minder erg, omdat ze minder kosten, lol.

Jij bent een accountant, zeker?
Nee het is net zo erg. Aangezien ik het geen 6 maanden cel waard vind als iemand voor een paar euro aan pennen of kopieerpapier van de werkgever jat vind ik het ook geen 6 maanden cel waard als iemand een fucking flesje water jat. Is iedereen op dit forum nou stupide dat wanneer je het niet eens ben met iemand zijn stelling dat je dan automatisch het tegenovergestelde denkt. Natuurlijk niet.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:52:01 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100688380
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De domme meute meelopers worden gepakt nu. Blijkbaar waren er dat veel.
Degene die met voorbedachte rade handelen, zorgen wel dat ze onherkenbaar zijn.
Ja. Maarja dat is toch het halve werk. Ik weet ook niet wat ik erger vind. Die domme meute met van die koeien die denken ermee weg te komen of mensen die wellicht echt een reden hadden om hun onvrede te uiten....

Maargoed 6 maanden cel voor een flesje water is natuurlijk wel overdreven in elke andere situatie.

Alleen ergens in een reactie stond dit: anyone convicted gets an automatically higher sentence because, in addition to the crime they were convicted for, they have ridden on the back of someone else's violence. Basically, a looter uses the violent crowd as a weapon (intimidation, distraction, actual physical violence) the same way that a getaway driver gets charged the same as those armed robbers who actually waved the guns."

Opzich vind ik dat daar wel een punt gemaakt wordt. Het is gewoon een soort medeplichtigheid.
pi_100688518
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja. Maarja dat is toch het halve werk. Ik weet ook niet wat ik erger vind. Die domme meute met van die koeien die denken ermee weg te komen of mensen die wellicht echt een reden hadden om hun onvrede te uiten....

Maargoed 6 maanden cel voor een flesje water is natuurlijk wel overdreven in elke andere situatie.

Alleen ergens in een reactie stond dit: anyone convicted gets an automatically higher sentence because, in addition to the crime they were convicted for, they have ridden on the back of someone else's violence. Basically, a looter uses the violent crowd as a weapon (intimidation, distraction, actual physical violence) the same way that a getaway driver gets charged the same as those armed robbers who actually waved the guns."

Opzich vind ik dat daar wel een punt gemaakt wordt. Het is gewoon een soort medeplichtigheid.
Oké...laten we die logica eens doortrekken:

In een normale situatie: je steelt een flesje water, dan krijg je wat? een boete?
In een normale situatie: je gooit ruiten in en jat een TV en een BB, dan krijg je wat? 2 maanden?
(Maak een andere hoogte voor het vb maakt het niet uit)

Door de speciale situatie wordt er dus wat bovenop gegooid....kan ik ook nog volgen, maar doe dan bij beiden dezelfde extra straf er boven op en niet dat aan het einde van het verhaal beiden dezelfde straf krijgen.
pi_100688674
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Domme meelopers zullen er altijd zijn.
Wat zorgwekkender is , zijn de groepen die elke gelegenheid aangrijpen om de boel te laten escaleren en dan achter de brandende barricades hun slag slaan.
Maakt niet uit wat de oorzaak is.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:15:45 #45
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100689263
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was er niemand aanwezig, stond de deur open en was de halve winkel al een puinhoop.

Maar sowieso, die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is. Niet zo dom als je verse buit op facebook zetten, maar het komt in de buurt.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:18:54 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100689408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was er niemand aanwezig, stond de deur open en was de halve winkel al een puinhoop.

Maar sowieso, die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is. Niet zo dom als je verse buit op facebook zetten, maar het komt in de buurt.
Ik snap ook nog steeds niet dat je uberhaupt het risico neemt voor een flesje water :')
pi_100689421
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is.
Heeft ie geld om advocaat te nemen wordt dat veel minder.
pi_100689449
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik snap ook nog steeds niet dat je uberhaupt het risico neemt voor een flesje water :')
Hij had dorst door al dat rellen.
pi_100689487
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja...je komt net terug van je vriendin, loopt naar huis, hebt wat dorst en ziet overal de winkels "open staan"...dan denk je niet: goh, als ik nu een flesje water meeneem moet ik 6 maanden zitten, laat ik het maar niet doen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:23:34 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100689592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tsja...je komt net terug van je vriendin, loopt naar huis, hebt wat dorst en ziet overal de winkels "open staan"...dan denk je niet: goh, als ik nu een flesje water meeneem moet ik 6 maanden zitten, laat ik het maar niet doen.
Ik denk dat je nu wel beter weet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:38:03 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_100690159
Ik denk dat ze deze belachelijk zware straf nu als voorbeeld stellen, om wat schrik aan te jagen. Ik geloof niet dat ze hem werkelijk een half jaar in de cel gooien. Als het over drie weken rustig is, laten ze hem gaan. En terecht, alles naar verhouding.
The End Times are wild
pi_100690200
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nee, je denkt, ik kan het nu niet kopen dus laat ik het liggen. Als er nu een tekort is aan drinkwater n.a.v. zo'n ramp als in New Orleans bijvoorbeeld kan ik me nog voorstellen dat mensen gaan plunderen (alleen de levensmiddelen), maar nu is het gewoon ordinaire diefstal.
pi_100690312
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Nee, je denkt, ik kan het nu niet kopen dus laat ik het liggen. Als er nu een tekort is aan drinkwater n.a.v. zo'n ramp als in New Orleans bijvoorbeeld kan ik me nog voorstellen dat mensen gaan plunderen (alleen de levensmiddelen), maar nu is het gewoon ordinaire diefstal.
Ja...dat zal hij idd gedacht hebben.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:43:58 #54
45206 Pietverdriet
pi_100690393
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja...dat zal hij idd gedacht hebben.
En jij? Zou jij bezit van iemand anders respecteren of had je het meegenomen?
pi_100690681
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben achterlijk principiëel, tot op het rigide af. Als ik een euro euro op straat vindt, dan lever ik het nog in bij de politie.
pi_100690782
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ben achterlijk principiëel, tot op het rigide af. Als ik een euro euro op straat vindt, dan lever ik het nog in bij de politie.
Same here, maar ik snap dan ook niet dat jij het logisch vind dat zo iemand het flesje water gapt omdat de winkels "open" stonden.
pi_100690916
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Same here, maar ik snap dan ook niet dat jij het logisch vind dat zo iemand het flesje water gapt omdat de winkels "open" stonden.
Ik ben nog net niet zo wereldvreemd dat ik denk dat iedereen dezelfde principes heeft als ik. :P
Geef mensen de mogelijkheid om ergens misbruik van te maken en het gebeurt....hij doet wat de overgrote meerderheid dagelijks doet, alleen hebben we besloten om dat als normaal te zien, maar omdat de omstandigheden nu exceptioneel zijn gaan we het anders beoordelen en dat vind ik een dubbele moraal.
pi_100691130
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:57 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ben nog net niet zo wereldvreemd dat ik denk dat iedereen dezelfde principes heeft als ik. :P
Geef mensen de mogelijkheid om ergens misbruik van te maken en het gebeurt....hij doet wat de overgrote meerderheid dagelijks doet, alleen hebben we besloten om dat als normaal te zien, maar omdat de omstandigheden nu exceptioneel zijn gaan we het anders beoordelen en dat vind ik een dubbele moraal.
Ik ben er vrij zeker van dat 99% van mijn vrienden/familie dit niet zouden doen hoor. En ik beoordeel dit helemaal niet anders dan normaal. Ik vind het vreemd dat een "open" winkel zoals jij dat noemt uit zou nodigen om zomaar iets mee te nemen.
pi_100694812
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ze deze belachelijk zware straf nu als voorbeeld stellen, om wat schrik aan te jagen. Ik geloof niet dat ze hem werkelijk een half jaar in de cel gooien. Als het over drie weken rustig is, laten ze hem gaan. En terecht, alles naar verhouding.
het is geen spelletje.

Cel is cel.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100698908
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu wel beter weet
Iedereen toch wanneer je ouder wordt?
pi_100699062
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:29 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

het is geen spelletje.

Cel is cel.
Cel voor iemand die niets te verliezen heeft is niet hetzelfde dan voor voor persoon die nog toekomst heeft.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:09:51 #62
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100699492
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:29 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

het is geen spelletje.

Cel is cel.
Tot nu toe is altijd gebleken dat snelrecht een tijdelijke oplossing is en dat advocaten die de raddraaiers verdedigen over het algemeen alleen maar op vormfouten hoeven te controleren om de straf te beperken tot een minimum danwel vrijschelding, en zo niet naar een hogere instantie zoals het europese hof stappen om hun gelijk alsnog te halen. Het is nl niet zo dat een rechter (of jury) binnen 24 uur een eerlijke afweging kan maken.
pi_100699584
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Tot nu toe is altijd gebleken dat snelrecht een tijdelijke oplossing is en dat advocaten die de raddraaiers verdedigen over het algemeen alleen maar op vormfouten hoeven te controleren om de straf te beperken tot een minimum danwel vrijschelding, en zo niet naar een hogere instantie zoals het europese hof stappen om hun gelijk alsnog te halen. Het is nl niet zo dat een rechter (of jury) binnen 24 uur een eerlijke afweging kan maken.
Kortom. de veroordeelde die advocaat kan betalen krijgt gelijk, de rest niet.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:18:28 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100699799
pi_100699974
quote:
Herkenbaar. 8-)

quote:
Things got out of hand & we’d had a few drinks. We smashed the place up and Boris set fire to the toilets.”
pi_100699997
quote:
OMFG SCHIET MET SCHERP HIJ IS EEN RIOTER!! Hypocriete lul. Tot zijn elleboog in de aars van Rupert Murdoch maar hij weet anderen wel te vertellen dat ze zich niet moreel gedragen.
pi_100700027
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:38 schreef Ludd het volgende:

[..]

Te makkelijk gedacht. Mensen met een beetje verstand of fatsoen pakken niet een fles cola mee. Maar voor veel mensen is dit puur een impulsieve beslissing.

Stel ze gooien boven Lowlands uit een helicopter een zak biljetten neer. Bedoeld om artiesten cash te betalen. Wat denk je dat er gebeurt als die zak in het publiek neervalt? Ik chargeer een beetje maar zo werkt dat. Bij plunderingen ben je als je het goed speelt anoniem en is het pakken wat je pakken kan. Veel mensen houden van een beetje spanning, zeker in achterbuurten.
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:26:33 #68
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100700052
pi_100700097
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo zwart-wit zijn dingen niet te stellen, tenzij je heel principieel bent.
pi_100700152
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:53 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het is als een iemand een worst voorhouden. De verleiding is te groot. In een kudde durven veel meer.
pi_100700325
quote:
_O- _O-
pi_100700336
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:02 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat 99% van mijn vrienden/familie dit niet zouden doen hoor. En ik beoordeel dit helemaal niet anders dan normaal. Ik vind het vreemd dat een "open" winkel zoals jij dat noemt uit zou nodigen om zomaar iets mee te nemen.
Das mooi, ik denk dat ik dat ook kan zeggen. Wat vind je van potloden graaien bij de Ikea? Dat is geen pure diefstal, maar het is de mentaliteit meer van mensen.

Heb wel eens gehad bij een broodjeszaak dat ik niet beleefd behandeld werd en door drie mensen werd geholpen. Toen ik mn broodje uiteindelijk had had ik nog niet betaald. Dan zeg ik dus niks he. Totaal geen moeite mee.

Of heb ook wel eens vergeten te betalen op een terrasje, komt heel zelden voor, maar dan ga ik niet terug. Dan denk ik: ga er nog wel vaker een keer langs als het verder goed zitten was daar.

Diefstal is een ruim begrip, maar uit een open winkel jatten is wel diefstal in mijn ogen. Maar het zou pas nieuws zijn als er niets gejat zou zijn.
pi_100700346
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:25 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Te makkelijk gedacht. Mensen met een beetje verstand of fatsoen pakken niet een fles cola mee. Maar voor veel mensen is dit puur een impulsieve beslissing.

Stel ze gooien boven Lowlands uit een helicopter een zak biljetten neer. Bedoeld om artiesten cash te betalen. Wat denk je dat er gebeurt als die zak in het publiek neervalt? Ik chargeer een beetje maar zo werkt dat. Bij plunderingen ben je als je het goed speelt anoniem en is het pakken wat je pakken kan. Veel mensen houden van een beetje spanning, zeker in achterbuurten.
Kijk wat er gebeurt bij een winkelketen die speciale aanbiedingen doet op de openingsdag.
pi_100700426
quote:
3s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:35 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kijk wat er gebeurt bij een winkelketen die speciale aanbiedingen doet op de openingsdag.
Dan wordt er links en rechts juist gejat?
pi_100700526
quote:

[..]

Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt,
Niet bijna redt...?? De onderklasse krijgt alles wat ze wil hebben: gesubsidieerd onderwijs, gesubsidieerde gezondheidszorg, huurtoeslag als je een laag inkomen hebt etc. etc. Als je je inzet, kan je het zo maken in je leven. Het zijn die verwende en hebberige mensen die het leuk vinden om te gaan plunderen en te stelen. Waarom doet de hele onderklasse niet mee? Omdat het overgrote deel vd onderklasse beseft dat ze al enorm worden geholpen (gesubsidieerde gezondheidszorg, gesubsidieerd onderwijs etc.) en dat ze zich gewoon, net als ieder ander individu, normaal moeten gedragen.
pi_100700544
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:38 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Nee, maar slaan ze elkaar nog net niet de schedel in om maar als eerste te kunnen graaien.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_100700562
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:38 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Sowieso is elk onderscheid verdwenen dan.
pi_100700592
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:42 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Nee, maar slaan ze elkaar nog net niet de schedel in om maar als eerste te kunnen graaien.
Ja precies, ik heb daar ook een bloedhekel aan. Als het een zaak op leven en dood zou zijn dan zou ik ook als een gek me zo gedragen. Maar niet voor dit soort triviale zaken.
pi_100700608
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:42 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Dat dus.
Hebzucht zit in elke klasse.
pi_100700670
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat dus.
Hebzucht zit in elke klasse.
Uiteraard, is niet fraai. Wat ik wel raar vind en geen hebzucht is in mijn ogen is dat veel mensen denken dat rijke mensen onbezonnen geld uitgeven. Je kan het rijke mensen niet kwalijk nemen als ze een goede deal willen sluiten.
Voor een dubbeltje op de eerste rij hou ik helemaal niet van, maar hoe rijk je ook bent je moet nooit dief van je eigen portemonnee zijn. Maar goed dat is iets heel anders dan hebzucht denk ik.
pi_100700879
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:46 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Uiteraard, is niet fraai. Wat ik wel raar vind en geen hebzucht is in mijn ogen is dat veel mensen denken dat rijke mensen onbezonnen geld uitgeven. Je kan het rijke mensen niet kwalijk nemen als ze een goede deal willen sluiten.
Voor een dubbeltje op de eerste rij hou ik helemaal niet van, maar hoe rijk je ook bent je moet nooit dief van je eigen portemonnee zijn. Maar goed dat is iets heel anders dan hebzucht denk ik.
Ieder voor zich en god voor ons allen is het credo tegenwoordig helaas, ;(
pi_100701240
Over foute systemen gesproken, kennen jullie dit utopische project? Zie het steeds vaker opduiken.

http://www.thevenusproject.com/
pi_100701593
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ieder voor zich en god voor ons allen is het credo tegenwoordig helaas, ;(
Tsja, ik heb de illusie dat ik het misschien wel fijner zou vinden in een hechte gemeenschap waar je elkaar nodig zou hebben. Maar in deze maatschappij ben ik juist individualistischer dan de meeste mensen. Je past je aan en niet altijd in goede zin.
pi_100701722
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:22 schreef Lagrinta het volgende:
Tsja, ik heb de illusie dat ik het misschien wel fijner zou vinden in een hechte gemeenschap waar je elkaar nodig zou hebben. Maar in deze maatschappij ben ik juist individualistischer dan de meeste mensen. Je past je aan en niet altijd in goede zin.
Ligt ook gewoon aan de schaal waarop alles werkt nu, daar word je gewoon cynisch en individualistisch van.
pi_100701755
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
Over foute systemen gesproken, kennen jullie dit utopische project? Zie het steeds vaker opduiken.

http://www.thevenusproject.com/
Eerste indruk is niet goed. Dat oude mannetje is te seniel voor woorden en vrouwen over techniek horen praten is een regelrechte afrader.
pi_100701773
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ligt ook gewoon aan de schaal waarop alles werkt nu, daar word je gewoon cynisch en individualistisch van.
Ik ben heel cynisch inderdaad, wel met zoveel mogelijk humor, maar cynisch ben ik zeker.
  zondag 14 augustus 2011 @ 03:16:38 #87
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_100702976
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:35 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Das mooi, ik denk dat ik dat ook kan zeggen. Wat vind je van potloden graaien bij de Ikea? Dat is geen pure diefstal, maar het is de mentaliteit meer van mensen.

Heb wel eens gehad bij een broodjeszaak dat ik niet beleefd behandeld werd en door drie mensen werd geholpen. Toen ik mn broodje uiteindelijk had had ik nog niet betaald. Dan zeg ik dus niks he. Totaal geen moeite mee.

Of heb ook wel eens vergeten te betalen op een terrasje, komt heel zelden voor, maar dan ga ik niet terug. Dan denk ik: ga er nog wel vaker een keer langs als het verder goed zitten was daar.

Diefstal is een ruim begrip, maar uit een open winkel jatten is wel diefstal in mijn ogen. Maar het zou pas nieuws zijn als er niets gejat zou zijn.
Mja, het komt er toch op neer dat je op kosten van een ander eet en drinkt en dan gewoon wegloopt terwijl je een dikke vinger opsteekt. Ik kan me er slecht in verplaatsen. Net zomin als in het graaien van potloden. Maar goed, ik was ook altijd een braaf jochie. :)
pi_100703009
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Echt? Kan me daar zowat niets bij voorstellen. :@
pi_100703192
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:28 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Eerste indruk is niet goed. Dat oude mannetje is te seniel voor woorden en vrouwen over techniek horen praten is een regelrechte afrader.
Natuurlijk is het een onuitvoerbaar project maar het idee op zich is niet verkeerd. Ik beschouw mezelf niet als een klimaatfetisjist maar objectief gezien gaan we gewoon enorm slordig met onze grondstoffen om. Dat is gewoon een objectieve vaststelling. Technisch gezien zijn we wel voortvarend genoeg om een systeem te ontwikkelen waarbij mensen vrijwel niks meer hoeven te doen, ervanuitgaande dat we dan gaan voor een systeem waarin de behoeften worden vervuld zonder dat er mode e.d. bij komt kijken waarbij we nog goede spullen verruilen voor nieuwe trendy shit. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre zo'n samenleving standhoudt, aangezien er altijd wel imperfecties zijn. Een kleine imperfectie in zo'n wereld en het stort in.
pi_100703233
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een onuitvoerbaar project maar het idee op zich is niet verkeerd. Ik beschouw mezelf niet als een klimaatfetisjist maar objectief gezien gaan we gewoon enorm slordig met onze grondstoffen om. Dat is gewoon een objectieve vaststelling. Technisch gezien zijn we wel voortvarend genoeg om een systeem te ontwikkelen waarbij mensen vrijwel niks meer hoeven te doen, ervanuitgaande dat we dan gaan voor een systeem waarin de behoeften worden vervuld zonder dat er mode e.d. bij komt kijken waarbij we nog goede spullen verruilen voor nieuwe trendy shit. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre zo'n samenleving standhoudt, aangezien er altijd wel imperfecties zijn. Een kleine imperfectie in zo'n wereld en het stort in.
Ik vraag me weleens af waarom we bij paarden een hengstenkeuring hebben en elke kerel maar raak laten fokken. :@
pi_100703245
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Het idee is niet verkeerd en ik ben ook geen milieu fan eigenlijk. Maar ik heb liever wel duurzame en degelijke producten dan die wegwerpzooi van tegenwoordig. Je hebt alleen vaak geen keuze. Vervangen is goedkoper dan repareren.
Zonder dat er mode bij komt kijken is onverstandig denk ik. Moet je juist op inspelen, dat je duurzaam wel zaken makkelijk kan veranderen. De maatschappij is steeds meer gericht op uiterlijk vertoon en daar is niet per se iets mis mee.
Houdt nooit stand aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
pi_100703383
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:37 schreef Lagrinta het volgende:

aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
Collectief graaien is een uitzondering op de regel. O-)
pi_100703502
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:37 schreef Lagrinta het volgende:
Het idee is niet verkeerd en ik ben ook geen milieu fan eigenlijk. Maar ik heb liever wel duurzame en degelijke producten dan die wegwerpzooi van tegenwoordig. Je hebt alleen vaak geen keuze. Vervangen is goedkoper dan repareren.
Zonder dat er mode bij komt kijken is onverstandig denk ik. Moet je juist op inspelen, dat je duurzaam wel zaken makkelijk kan veranderen. De maatschappij is steeds meer gericht op uiterlijk vertoon en daar is niet per se iets mis mee.
Houdt nooit stand aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
Maar denk je dat het helpt als we dit systeem houden en er alleen een foefje duurbaarheid aan toevoegen? Ik durf er best een paar kratjes pils op in te zetten dat de rioters in London geen reet geven om de schone natuur en duurzaamheid. :P

Ik heb het niet alleen over duurzaamheid maar over het ontbreken van de wens om zoveel mogelijk te willen consumeren. Dat mensen te vet worden is een grof schandaal eigenlijk, want het betekent gewoon dat ze boven hun noodzaak voedsel consumeren. Een goede tv weggooien voor een nieuw exemplaar, dito. Het is vrij lastig om je daaraan te ontworstelen wil je jezelf niet sociaal ostracizen, zo is de mindset nu eenmaal. Maar die mentaliteit is ook ooit gekweekt natuurlijk. De wereld was niet altijd vergeven van reclame. :P
pi_100703589
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Maar denk je dat het helpt als we dit systeem houden en er alleen een foefje duurbaarheid aan toevoegen? Ik durf er best een paar kratjes pils op in te zetten dat de rioters in London geen reet geven om de schone natuur en duurzaamheid. :P

Ik heb het niet alleen over duurzaamheid maar over het ontbreken van de wens om zoveel mogelijk te willen consumeren. Dat mensen te vet worden is een grof schandaal eigenlijk, want het betekent gewoon dat ze boven hun noodzaak voedsel consumeren. Een goede tv weggooien voor een nieuw exemplaar, dito. Het is vrij lastig om je daaraan te ontworstelen wil je jezelf niet sociaal ostracizen, zo is de mindset nu eenmaal. Maar die mentaliteit is ook ooit gekweekt natuurlijk. De wereld was niet altijd vergeven van reclame. :P
Diep in ons hart zijn we het allemaal eens.
pi_100703616
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Diep in ons hart zijn we het allemaal eens.
Ik wil graag geloven dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. Alleen is het op de een of andere manier zo moeilijk om te bewerkstelligen, er zit zoveel ruis tussen. ;(
pi_100703673
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik wil graag geloven dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. Alleen is het op de een of andere manier zo moeilijk om te bewerkstelligen, er zit zoveel ruis tussen. ;(
Ik ben al te vaak op mijn bek gegaan en heb helaas wantrouwen als standaard.
Ben niet de enige vrees ik en dat is het grote manco in de maatschappij volgens mij.
pi_100704203
Het verschil niet kennen tussen plunderen en stelen is hetzelfde als verschil niet zien tussen een verkeersovertreding en een verkeersmisdrijf.

Er zijn zelfs landen waar als je op plunderen wordt betrapt ter plekke wordt geexecuteerd terwijl bij gewoon diefstal je hoogstens kennis maakt met een gummiknuppel.
pi_100704505
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Echt? Kan me daar zowat niets bij voorstellen. :@
Ja, echt...niet altijd zo geweest, maar dat is gegroeid.
Ik heb als puber ooit eens 100 gulden gevonden (opa verteld :P ) in een groot warenhuis. Lag gewoon op de grond, terwijl ik door de winkel liep. Voet erop, oppakken en wegstoppen...makkelijk "verdiend".

Achteraf ging ik me bedenken wat ik zou doen als ik die 100 gulden verloren zou hebben (terug naar die winkel en kijken of het gevonden was) en dat gaf me een heel slecht gevoel. Het was mijn geld niet, dus geen recht op.

Hoe slecht ik ook behandeld word of hoe beroerd de bediening ook is, zelfs als ik de kans krijg en er zonder problemen mee weg zou komen, doe ik het niet meer, omdat het tegen mijn moraal van goed en slecht indruist. Bij de kleine middenstand vind ik het daarnaast oprecht sneu en bij de grote koop ik toch al zo weinig mogelijk.

Ik ben ook nog van het helpen van oude omaatjes en zielige kindertjes...ook niet hip, maar ik besef me maar al te goed hoe bevoorrecht ik ben en kan heel slecht tegen onrecht en iets pakken/vinden wat niet van jezelf is, dat is uiteindelijk onrechtmatig iets verkrijgen.
pi_100704545
Die 6 maanden is niet voor het stelen van een flesje water, maar voor deelnemen aan plundering. Terechte straf dus.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100704579
Spreadsheet met alle namen van de verdachten die tot nu toe voor de rechtbank zijn verschenen, incl. de leeftijden en opgelegde straffen:

https://docs.google.com/s(...)FhUGc&hl=en_US#gid=0
  zondag 14 augustus 2011 @ 09:14:42 #101
45206 Pietverdriet
pi_100704601
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:10 schreef Kingstown het volgende:
Spreadsheet met alle namen van de verdachten die tot nu toe voor de rechtbank zijn verschenen, incl. de leeftijden en opgelegde straffen:

https://docs.google.com/s(...)FhUGc&hl=en_US#gid=0
Goh wat interessant
pi_100704725

pi_100704901
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh wat interessant
In tegenstelling tot de andere steden zijn het in Manchester vooral autochtone namen. Maar goed, dat wisten we al.
PWBF
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:01:14 #104
45206 Pietverdriet
pi_100705025
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de andere steden zijn het in Manchester vooral autochtone namen. Maar goed, dat wisten we al.
Enig idee wat een allochtoon is?
pi_100705140
Ja links is maar wat blij met Manchester, want het voorkomen van alle andere rellers deed ze niet zo blij wezen.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100705230
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja links is maar wat blij met Manchester, want het voorkomen van alle andere rellers deed ze niet zo blij wezen.
Is rechts dan blij dat 4 van de 5 doden niet-blank zijn? Onder het motto opgeruimd staat netjes ofzo?
pi_100705288
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die 6 maanden is niet voor het stelen van een flesje water, maar voor deelnemen aan plundering. Terechte straf dus.
Mooi dan ben je tevreden toch?
pi_100705304
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat links en rechts gelul is volkomen achterhaald. :{w
pi_100705397
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat links en rechts gelul is volkomen achterhaald. :{w
Het is nu voor of tegen Wilders :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_100705478
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is nu voor of tegen Wilders :{
Ja gezellig...laten we Wilders en Cohen er ook nog eens bijhalen in dit topic.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:19:26 #111
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_100707372
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enig idee wat een allochtoon is?
Bij de wet: afhankelijk van de nationaliteit in het paspoort.
irl: Afhankelijk van het eerste oogopslag.

;(
pi_100707379
quote:
A number of magistrates' sentences are causing controversy, most notably that of a 24-year-old mother of two who received six months for handling a stolen pair of shorts. Harsh sentences and plans to evict rioters and their families from council housing have cause serious disagreement between members of the coalition as senior Lib Dems call for an end to "kneejerk" reactions.
Er komt wat frictie tussen de Lib Dems en conservatives over de veroordelingen en dan m.n. over een aantal controversiëlere uitspraken. De man met het water hebben we gehad, nu is er een vrouw veroordeeld tot 6 maanden die niet mee heeft gedaan aan de rellen, maar een paar shorts heeft gekregen van een vriend die afkomstig waren van de plunderingen.

Conservatives juichen dat toe, Lib Dems niet.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:22:31 #113
45206 Pietverdriet
pi_100707445
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:19 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Bij de wet: afhankelijk van de nationaliteit in het paspoort.
irl: Afhankelijk van het eerste oogopslag.

;(
Nope, fout.
Een allochtoon is iemand van wie tenminste 1 van beide ouders buiten nederland is geboren
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:24:13 #114
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_100707495
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, fout.
Een allochtoon is iemand van wie tenminste 1 van beide ouders buiten nederland is geboren
Voor de helft fout dus :+
pi_100707537
quote:
:')

Zoals de waard is kent hij zijn gasten?
pi_100707596
quote:
Blij? Ze moeten zich realiseren dat hun eigen hosanna-gezang over de multikul toch echt uit de tijd is.

Het is wachten tot de rijkere buurten aan de beurt zijn. Misschien dat de Wouter Bosjes en Femke Halsema'tjes van de UK die hun kindjes veilig op blanke scholen doen, dan eens gaan nadenken. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100707620
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blij? Ze moeten zich realiseren dat hun eigen hosanna-gezang over de multikul toch echt uit de tijd is.

Het is wachten tot de rijkere buurten aan de beurt zijn. Misschien dat de Wouter Bosjes en Femke Halsema'tjes van de UK die hun kindjes veilig op blanke scholen doen, dan eens gaan nadenken. :')
Jij snapt het ook niet echt helemaal hè
pi_100707645
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:28 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Jij snapt het ook niet echt helemaal hè
:*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100707738
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:*
pi_100707864
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 08:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja, echt...niet altijd zo geweest, maar dat is gegroeid.
Ik heb als puber ooit eens 100 gulden gevonden (opa verteld :P ) in een groot warenhuis. Lag gewoon op de grond, terwijl ik door de winkel liep. Voet erop, oppakken en wegstoppen...makkelijk "verdiend".

Achteraf ging ik me bedenken wat ik zou doen als ik die 100 gulden verloren zou hebben (terug naar die winkel en kijken of het gevonden was) en dat gaf me een heel slecht gevoel. Het was mijn geld niet, dus geen recht op.

Hoe slecht ik ook behandeld word of hoe beroerd de bediening ook is, zelfs als ik de kans krijg en er zonder problemen mee weg zou komen, doe ik het niet meer, omdat het tegen mijn moraal van goed en slecht indruist. Bij de kleine middenstand vind ik het daarnaast oprecht sneu en bij de grote koop ik toch al zo weinig mogelijk.

Ik ben ook nog van het helpen van oude omaatjes en zielige kindertjes...ook niet hip, maar ik besef me maar al te goed hoe bevoorrecht ik ben en kan heel slecht tegen onrecht en iets pakken/vinden wat niet van jezelf is, dat is uiteindelijk onrechtmatig iets verkrijgen.
Geld verliezen zie ik als dommigheid. Is wat anders dan een portemonnee met persoonlijke gegevens. Geld is trouwens geen eigendom van de verliezer maar van De Nederlandsche bank.
Als ik zelf geld zou verliezen zou ik ook niet teruggaan. Eigen schuld gewoon.
pi_100707932
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:37 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Geld verliezen zie ik als dommigheid. Is wat anders dan een portemonnee met persoonlijke gegevens. Geld is trouwens geen eigendom van de verliezer maar van De Nederlandsche bank.
Als ik zelf geld zou verliezen zou ik ook niet teruggaan. Eigen schuld gewoon.
Prima hoor dat jij het voor jezelf goedpraat. Het is niet jouw geld, dus heb je er geen recht op.
Maar goed, jij hebt sowieso andere normen voor jezelf als voor anderen las ik al. Zonder betalen weglopen vind je geen probleem en dan wel met de vinger wijzen naar looters. hypocrisie ten top.
pi_100708037
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Prima hoor dat jij het voor jezelf goedpraat. Het is niet jouw geld, dus heb je er geen recht op.
Maar goed, jij hebt sowieso andere normen voor jezelf als voor anderen las ik al. Zonder betalen weglopen vind je geen probleem en dan wel met de vinger wijzen naar looters. hypocrisie ten top.
Ik praat niks goed, ik zeg gewoon wat mijn principes zijn. Dat jij je voordoet als een brave Hendrik maakt je echt geen beter mens hoor. Je moet altijd naar je geweten luisteren, veel belangrijker dan principes.
pi_100708140
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ik praat niks goed, ik zeg gewoon wat mijn principes zijn. Dat jij je voordoet als een brave Hendrik maakt je echt geen beter mens hoor. Je moet altijd naar je geweten luisteren, veel belangrijker dan principes.
Als jouw geweten je verteld dat het prima is dat je wegloopt zonder te betalen, dan ben je een looter, ongeacht wat voor principes je verder hebt.
pi_100708160
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als jouw geweten je verteld dat het prima is dat je wegloopt zonder te betalen, dan ben je een looter, ongeacht wat voor principes je verder hebt.
Fijn dankje, daar gaat mn nachtrust. _O-
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:50:25 #125
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_100708223
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:44 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat hij doet? Hij geeft aan dat het hem een slecht gevoel geeft om op een bepaalde manier te handelen. De reden dat ik reageer is omdat ik er persoonlijk gewoon trots op ben om een eerlijk, betrouwbaar mens te zijn. Ik kan ook niet tegen onrecht en ben van mening dat je een ander moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Als ik iets anders zou doen, zou dat aan mijn geweten knagen.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_100708532
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:50 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat hij doet? Hij geeft aan dat het hem een slecht gevoel geeft om op een bepaalde manier te handelen. De reden dat ik reageer is omdat ik er persoonlijk gewoon trots op ben om een eerlijk, betrouwbaar mens te zijn. Ik kan ook niet tegen onrecht en ben van mening dat je een ander moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Als ik iets anders zou doen, zou dat aan mijn geweten knagen.
Gaat om gevoel. Als je gevoel niet goed is moet je het niet doen. Belangrijker dan principes wat mij betreft. Daar zijn we het eens.
Je bent trots dat je een eerlijk, betrouwbaar mens bent. Dat kan iedereen wel zeggen, ik heb daar geen boodschap aan.
Onrecht kan ik ook niet tegen, maar dan onrecht waar mensen niets aan kunnen doen.
Als ik zie dat een puber een kleuter pest dan grijp ik in. Maar zoals ik al zei, als ze bij bakkerij Bart mij schofterig behandelen en vervolgens vergeten mij te laten betalen. No regrets, NUL. Je krijgt wat je verdient.

Ik behandel anderen ook zoals ik behandeld zou willen worden. Maar ik ben tevens van het je krijgt wat je verdient-principe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lagrinta op 14-08-2011 13:07:53 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:07:14 #127
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_100708796
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:50 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

Hoe eerlijk en betrouwbaar je bent, daar kom je pas achter in stressvolle situaties. Je zou nog raar opkijken van de beslissingen die je kan nemen in situaties van leven en dood.
Als je rustig achter je compie zit te chillen, of er hangt weinig of niets vanaf, dan is het heel makkelijk om de moreel verantwoorde beslissingen te nemen. Maar dat is niet de situatie waarin je ware aard naar boven komt.

Ik zeg nu niet dat je onbetrouwbaar bent of dat je je mooier voordoet dan dat je in werkelijkheid bent.
Ik zeg dat het onmogelijk is om van te voren te weten hoe je reageert in situaties waarin je nog nooit terecht bent gekomen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_100708859
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hoe eerlijk en betrouwbaar je bent, daar kom je pas achter in stressvolle situaties. Je zou nog raar opkijken van de beslissingen die je kan nemen in situaties van leven en dood.
Als je rustig achter je compie zit te chillen, of er hangt weinig of niets vanaf, dan is het heel makkelijk om de moreel verantwoorde beslissingen te nemen. Maar dat is niet de situatie waarin je ware aard naar boven komt.

Goeie post. De ware aard van mensen komt naar boven in moeilijke situaties. Ik geloof ook wel in de goedheid van de mens, maar er is weinig voor nodig om af te wijke daarvan.
Ik zeg nu niet dat je onbetrouwbaar bent of dat je je mooier voordoet dan dat je in werkelijkheid bent.
Ik zeg dat het onmogelijk is om van te voren te weten hoe je reageert in situaties waarin je nog nooit terecht bent gekomen.
pi_100708873
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Er komt wat frictie tussen de Lib Dems en conservatives over de veroordelingen en dan m.n. over een aantal controversiëlere uitspraken. De man met het water hebben we gehad, nu is er een vrouw veroordeeld tot 6 maanden die niet mee heeft gedaan aan de rellen, maar een paar shorts heeft gekregen van een vriend die afkomstig waren van de plunderingen.

Conservatives juichen dat toe, Lib Dems niet.
Dat heet een voorbeeld stellen. Na een periode van wetteloosheid als deze is dat zeer zeker nodig.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_100708883
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

True, maar ik denk dat we allemaal wel eens in situaties terecht zijn gekomen, waar je geld gevonden hebt, weg kon lopen zonder te betalen en dat soort minder stressvolle beslissingen.

Als het gaat om leven en dood, dan is dat niet hiermee te vergelijken.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 13:53:36 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100710473
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:

[..]

neuh ... looten (plunderen) is echt totaal wat anders dan weglopen zonder te betalen

dat is net zoiets als een bokser die na de bel nog een klap uitdeelt vergelijken met iemand die op straat een random persoon in elkaar slaat
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:58:03 #132
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100710664
quote:
Heb je weer lekker thuis met excel zitten knutselen?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100710825
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heb je weer lekker thuis met excel zitten knutselen?
Aparte veronderstellingen hou je er op na.
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:03:07 #134
124676 RobertoCarlos
pi_100710873
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:01 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Aparte veronderstellingen hou je er op na.
Ik kan ook een paar schemaatjes produceren met het totaal omgekeerde van wat jij zegt :P
pi_100710975
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik kan ook een paar schemaatjes produceren met het totaal omgekeerde van wat jij zegt :P
Ga vooral je gang als je daar plezier in hebt en/of denkt dat het relevant is. :)
pi_100712945
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:09 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dat heet een voorbeeld stellen. Na een periode van wetteloosheid als deze is dat zeer zeker nodig.
Ja, en daarna gaat gewoon alles weer zijn gewone gang.
pi_100713127
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ja, en daarna gaat gewoon alles weer zijn gewone gang.
Sowieso...een voorbeeld stellen met iemand die niet meegedaan heeft aan de rellen. Kansloze wraakoefening die niets oplevert.
pi_100714660

quote:
There was a group of lads sitting around on their bikes in the middle of the precinct.

Then I heard shouts of "armed police" and "get down". It was all so fast. The boys flew on to the ground and the police had the guns close to their heads.

There were three armed police and about another 10 back up officers. For the next 15 minutes the lads on the ground were being searched and had names and addresses taken. The police seemed particularly interested in a bag one of them had.

They tore it open but there just seemed to be boxes of Smarties and other stuff from Greggs.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:30:04 #139
124676 RobertoCarlos
pi_100714897
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:05 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ga vooral je gang als je daar plezier in hebt en/of denkt dat het relevant is. :)
Nee, ik hou niet zo van verkeerde informatie geven. Bovendien dat doe jij al, dus dat zou niet origineel zijn :Y

Edit: ik zie aan jouw vorige post dat je gewoon doorgaat met de boel ophitsen met roddels en geruchten :N
pi_100715125
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee, ik hou niet zo van verkeerde informatie geven. Bovendien dat doe jij al, dus dat zou niet origineel zijn :Y

Edit: ik zie aan jouw vorige post dat je gewoon doorgaat met de boel ophitsen met roddels en geruchten :N
Dit topic vollullen en dan weer wachten. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 15:34:52 ]
pi_100715243
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik plaats nieuwsberichten. Als je dat vervelend vindt, dan moet je dat maar melden in FB.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:40:12 #142
124676 RobertoCarlos
pi_100715428
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik plaats nieuwsberichten. Als je dat vervelend vindt, dan moet je dat maar melden in FB.
Nee, je plaatst geen nieuwsberichten. Je plaats een willekeurige foto en (zelf verzonnen?) tekst. Dat is wat anders dan een duidelijk verhaal met een bron. Treurig dat je zo kinderachtig reageert op een kritische opmerking. Wees gewoon volwassen en plaatst echt nieuws met bron en al.. :P
pi_100715666
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:40 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nee, je plaatst geen nieuwsberichten. Je plaats een willekeurige foto en (zelf verzonnen?) tekst.
_O-

Jij denkt echt dat ik Engelse teksten ga verzinnen en ergens foto's van internet pluk die er niets mee te maken hebben? Ik heb met je te doen.

Het is me zelfs gelukt om mijn zelfverzonnen tekst en foto in The Guardian te krijgen....knap he!
http://www.guardian.co.uk(...)ermath-live-coverage

Ga lekker zuur en achterdochtig in het Laura Dekker topic doen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:48:55 #144
124676 RobertoCarlos
pi_100715871
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:44 schreef Kingstown het volgende:
Het is me zelfs gelukt om mijn zelfverzonnen tekst en foto in The Guardian te krijgen....knap he!
http://www.guardian.co.uk(...)ermath-live-coverage
He, een bron!! *O* Ik schrik er gewoon van! Dus je kunt het wel! :Y Hou dit vast! ^O^
  † In Memoriam † zondag 14 augustus 2011 @ 15:54:59 #145
137949 Disana
pi_100716182
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:48 schreef RobertoCarlos het volgende:

He, een bron!! *O* Ik schrik er gewoon van! Dus je kunt het wel! :Y Hou dit vast! ^O^
Plaagkop :D
pi_100716358
Er komt ook steeds meer kritiek vanuit de politie zelf over de zero tolerance policy:

quote:
More anger from senior cops. A statement released today by West Midlands chief constable Chris Sims contains a thinly veiled attack on "zero tolerance" policing:

I continue to work with the Police Authority to develop a policing response that is consistent with available good practice but is not slavishly adopting empty slogans.

The ethos of local policing has been the bedrock which has allowed collective common sense to prevail.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:14:48 #147
124676 RobertoCarlos
pi_100717100
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:54 schreef Disana het volgende:

[..]

Plaagkop :D
Nou ja, het is gewoon heel irritant als mensen een topic zitten te vervuilen met vage tekstjes waarvan niemand weet waar die vandaan komen. En het is natuurlijk binnen Fok erg normaal dat je een bron plaatst van de teksten die je op Fok neerzet. Zo kun je bovendien inschatten hoezeer zo'n betrouwbaar is; een bericht uit de News of Today is toch net iets minder betrouwbaar dan dat uit de Washington Post. Iedereen binnen Fok accepteert dit principe en plaatst gewoon een bron.

Maar ja, je hebt altijd van die figuren die graag vage teksten willen plaatsen waar niemand wat aan heeft. En wat erger is, is dat dit soort figuren gewoon doorgaan als ze daar gewoon op gewezen worden. Jammer dat het topic daardoor verpest wordt :N
pi_100718152
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nou ja, het is gewoon heel irritant als mensen een topic zitten te vervuilen met vage tekstjes waarvan niemand weet waar die vandaan komen. En het is natuurlijk binnen Fok erg normaal dat je een bron plaatst van de teksten die je op Fok neerzet. Zo kun je bovendien inschatten hoezeer zo'n betrouwbaar is; een bericht uit de News of Today is toch net iets minder betrouwbaar dan dat uit de Washington Post. Iedereen binnen Fok accepteert dit principe en plaatst gewoon een bron.

Maar ja, je hebt altijd van die figuren die graag vage teksten willen plaatsen waar niemand wat aan heeft. En wat erger is, is dat dit soort figuren gewoon doorgaan als ze daar gewoon op gewezen worden. Jammer dat het topic daardoor verpest wordt :N
Bronverwijzing is voor noobs.
pi_100718844
Er wordt nog steeds gewacht op een officiële reactie mbt incident dat vandaag heeft plaatsgevonden in een buitenwijk van Manchester, waarbij een groep kinderen tussen de 11-15 onder schot werden gehouden met een semi-automatisch wapen:

quote:
UPDATE: We are still to receive an official statement from Greater Manchester Police in regards to the armed response incident as reported by The People newspaper, but we understand that armed officers were called after a member of the public spotted a suspected firearm.

GMP has told the Guardian that they believe the response was warranted. Arrests have been made in connection with the incident.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 16:58:38 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100718850
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Bronverwijzing is voor noobs.
maar wel verplicht

in het vervolg idd liever een bron erbij als je ergens tekst en evt foto's vandaan haalt
pi_100720605
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

maar wel verplicht

in het vervolg idd liever een bron erbij als je ergens tekst en evt foto's vandaan haalt
Je haalt de spanning van het googelen op betrouwbaarheid weg.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 17:53:08 #152
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100720782
de link mag evt onder een spoiler
pi_100721557
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 14:55 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Sowieso...een voorbeeld stellen met iemand die niet meegedaan heeft aan de rellen. Kansloze wraakoefening diev niets oplevert.
Degene die 6 maanden hebben gekregen van de magistraten en/of JP's voor het stelen van bijvoorbeeld wat flesjes water of een paar kledingstukken moesten gewoon als voorbeeld gesteld worden. Dat heeft niks met een kansloze wraakoefening te maken. Dat is gewoon het opvolgen van de wet in haar strictste vorm.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_100721820
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Degene die 6 maanden hebben gekregen van de magistraten en/of JP's voor het stelen van bijvoorbeeld wat flesjes water of een paar kledingstukken moesten gewoon als voorbeeld gesteld worden. Dat heeft niks met een kansloze wraakoefening te maken. Dat is gewoon het opvolgen van de wet in haar strictste vorm.
Wraak dus...nu zelfs al mensen veroordeeld worden tot 6 maanden die niet meegedaan hebben aan de rellen wordt het een ordinaire heksenjacht die nauwelijks meer iets met rechtvaardigheid of genoegdoening te maken maken heeft.

Goede voedingsbodem voor nieuwe rellen...dat dan weer wel!
pi_100721921
Ja dat wordt wat als iedereen over 6 maanden gelijkertijd en gefrustreerd vrijgelaten wordt :')
pi_100722217
Er is vandaag trouwens een vredesmars in Birmingham gehouden waaraan ongeveer 5000 mensen meededen. Tariq Jahan de vader van 1 van de overleden jongens heeft ook gesproken, waarin hij voornamelijk de jongeren bedankt dat ze rustig zijn gebleven na de moordaanslag.
Video van zijn speech is ondertussen wel op het i-net te vinden.
pi_100722317
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:23 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wraak dus...nu zelfs al mensen veroordeeld worden tot 6 maanden die niet meegedaan hebben aan de rellen wordt het een ordinaire heksenjacht die nauwelijks meer iets met rechtvaardigheid of genoegdoening te maken maken heeft.

Goede voedingsbodem voor nieuwe rellen...dat dan weer wel!
Plunderen is ook een misdaad.
pi_100722473
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Plunderen is ook een misdaad.
Klopt, alleen ging het niet over plunderen.
  Moderator zondag 14 augustus 2011 @ 18:52:14 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100722876
nee over heling
pi_100739713
Wel een interessant filmpje voor alle OMFG EEN GEJAT FLESJE WATER 6 MAANDEN CEL!!! roeperts.
pi_100749436
Ze hebben de vermoedelijke dader te pakken van 1 van de grote branden op de eerste nacht dat er rellen waren in Croydon. Gordon Edward Thompson (33) wordt verdacht vorige week maandag de Reeves Furniture Store in de fik te hebben gestoken.

Een 16(!!) jarige jongen is opgepakt als verdachte van de moord op de 68-jarige Richard Bowes.
pi_100758965
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel een interessant filmpje voor alle OMFG EEN GEJAT FLESJE WATER 6 MAANDEN CEL!!! roeperts.
Wat een ongelofelijk zak stront krijgt die man uit z'n mond. Doet alsof hij het wiel heeft uitgevonden terwijl dit al tot in den treurnis is herhaald. :r Met z'n "True News" ook.

maandag 15 augustus 2011 @ 14:27:10 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_100759084
Ik haakte af bij zijn idee van noblesse oblige.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_100759308
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Wat een ongelofelijk zak stront krijgt die man uit z'n mond. Doet alsof hij het wiel heeft uitgevonden terwijl dit al tot in den treurnis is herhaald. :r Met z'n "True News" ook.

[ afbeelding ]
Maak je die man nu uit voor communist? Je had namelijk niet verder van de waarheid af kunnen zitten.
pi_100759764
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Maak je die man nu uit voor communist? Je had namelijk niet verder van de waarheid af kunnen zitten.
Helemaal niet? Ik heb het alleen over zijn "True News" logo. Ongeacht zijn politieke kleur is je eigen show "de waarheid" noemen gewoon sneu. Het is ook een lekker lange video voor een punt dat al lang gemaakt is.

Edit: Oh, wacht, misschien wist je niet dat Pravda "de Waarheid" betekent. Vanaf nu wel. ;)
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:32:38 #167
324665 meth77
to do or not to do
pi_100761850
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 18:25 schreef tjoptjop het volgende:
Ja dat wordt wat als iedereen over 6 maanden gelijkertijd en gefrustreerd vrijgelaten wordt :')
die zijn best heel rustig hoor _O- :W
Als je realiseert in de bajes wat het koffiezetapparaat en de LCD tweedehands opbracht dan weet je best dat het geen jaar brommen waard is

Zeker omdat het niet gewoon heet is, maar superheet, en je die dingen maar beter weg kan gooien
pi_100767617
2 van de 3 verdachten van de moord op de 3 mensen uit Birmingham zijn ook bekend:
Adam King (23) en Joshua Donald (26). verdachte nummer 3 is 17 en dus mag zijn naam niet gepubliceerd worden.

De eerste berechtingen in Birmingham zijn ook bekend en de veroordelingen liggen qua straf een tikje lager als in Londen waar bijna iedereen standaard 6 maanden leek te krijgen. In Birmingham wordt schijnbaar iets minder volgens het communistische model gewerkt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:28:10 #169
124676 RobertoCarlos
pi_100772120
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:32 schreef Kingstown het volgende:
2 van de 3 verdachten van de moord op de 3 mensen uit Birmingham zijn ook bekend:
Adam King (23) en Joshua Donald (26). verdachte nummer 3 is 17 en dus mag zijn naam niet gepubliceerd worden.

De eerste berechtingen in Birmingham zijn ook bekend en de veroordelingen liggen qua straf een tikje lager als in Londen waar bijna iedereen standaard 6 maanden leek te krijgen. In Birmingham wordt schijnbaar iets minder volgens het communistische model gewerkt.
Kun je hier een bron van geven?
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:03:26 #170
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100784773
quote:
Holy shit, die foto's aan die muur, zo groot en scherp! :D
pi_100784911
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:32 schreef Kingstown het volgende:

Misschien om dat de voorbeelden al gestelt zijn. :')
pi_100795438
quote:
quote:
The Guardian berichtte eerder vandaag al dat een twintigjarige man in Colchester is gearresteerd omdat hij een massaal waterpistolengevecht organiseerde via Facebook en BBM. Een politiewoordvoerder wilde niet bevestigen of de BBM-berichten van de man afgetapt werden.
_O-
pi_100796260
Poststats voor de Topicreeks: Zware rellen in Londen en andere steden in het VK (2011)
Gestart op 07-08-2011 om 09:24:52 door Die_Hofstadtgruppe
Aantal topics: 30

*O* Wie hebben het vaakst gepost in de reeks Zware rellen in Londen en andere steden in het VK w/

001 453 Kingstown
002 311 Caland
003 212 SuperHarregarre
004 204 Die_Hofstadtgruppe
005 196 StephanL
006 188 Ajacied422
007 175 Glazenmaker
008 172 yavanna
009 161 Piet_Piraat
010 137 larry_flynt
011 133 De_Nuance
012 128 Swomp
013 126 Spezza19
014 120 MrJones
015 108 Stephan1237
016 103 LXIV
017 098 Bosbeetle
018 095 motorbloempje
019 093 yvonne
020 092 Nielsch
021 090 Toverheks
022 086 YazooW
023 081 Culthit.
024 079 Ghostbuster
025 079 SpecialK
026 078 Nober
027 077 Intrepidity
028 076 Lavenderr
029 074 spookje-van-het-noorden
030 068 Ferdo
031 068 StateOfMind
032 062 Happel
033 061 AchJa
034 059 friekin_
035 059 3-voud
036 059 16meter
037 057 IrishBastard
038 056 Bastard
039 053 timmmmm
040 051 alors
041 049 t-8one
042 048 Bellatrix
043 047 henkde_j
044 047 Hans_van_Baalen
045 045 VacaLoca
046 045 Jabberwocky
047 045 Dekatria
048 044 Gramulanion
049 044 Wokkel
050 042 Jor_Dii
051 042 Eyjafjallajoekull
052 042 tralalala
053 041 Weltschmerz
054 040 DoveKwal
055 039 Ugjerke
056 039 Nuchterheid
057 038 PaRoDiUzZ
058 038 Aron7120
059 037 Drive-r
060 037 2dope
061 036 Poppenkastpop
062 035 Tyr80
063 035 speknek
064 034 Mutant01
065 034 paddy
066 033 ConscienceNL
067 033 SeanFerdi
068 032 Kenju
069 031 The_Big_Lebowski
070 031 Copycat
071 031 -Techno-
072 031 djenneke
073 030 ouderejongere
074 030 Nick-GizMo
075 030 partyman26
076 029 Morpheus2002
077 029 DJSmiley
078 028 MrVanBraun
079 028 ArnosL
080 028 Mestras
081 028 Marie30
082 028 havanagila
083 028 -Strawberry-
084 028 Hathor
085 028 Darklight
086 028 beantherio
087 027 napoleonfour
088 027 NorthernStar
089 027 Pietverdriet
090 027 Ronaldsen
091 027 __Saviour__
092 026 Kvdijk
093 026 Aether
094 026 Fenomeno
095 025 Disorder
096 025 waht
097 024 Ketchupcurry
098 024 keesjeislief
099 024 koffiekoekje
100 024 El_Matador

*O* Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost? w/ (min het laatste topic)

001 28 Kingstown
002 25 Caland
003 24 Glazenmaker
004 24 Die_Hofstadtgruppe
005 22 StephanL
006 20 yavanna
007 20 MrJones
008 19 Happel
009 18 De_Nuance
010 18 SuperHarregarre
011 18 alors
012 17 Lavenderr
013 17 StateOfMind
014 16 Nielsch
015 15 Bosbeetle
016 15 Ferdo
017 15 Swomp
018 15 Toverheks
019 15 timmmmm
020 15 Gramulanion
021 15 16meter
022 14 yvonne
023 14 Disorder
024 14 LXIV
025 14 Jor_Dii
026 14 motorbloempje
027 14 Bastard
028 13 Eyjafjallajoekull
029 13 Piet_Piraat
030 13 3-voud
031 13 Jabberwocky
032 13 speknek
033 12 friekin_
034 12 thenull011
035 12 2dope
036 12 Bellatrix
037 12 henkde_j
038 12 Wokkel
039 12 t-8one
040 11 tralalala
041 11 larry_flynt
042 11 VacaLoca
043 11 AchJa
044 11 Spezza19
045 11 __Saviour__
046 11 Darklight
047 11 Dekatria
048 11 Hans_van_Baalen
049 10 Rijstbal
050 10 beantherio
051 10 Tyr80
052 10 Ajacied422
053 10 Aether
054 10 YazooW
055 10 Roel_Jewel
056 10 Poppenkastpop
057 09 Hathor
058 09 Weltschmerz
059 09 LeeHarveyOswald
060 09 Copycat
061 09 Fredo55
062 09 Mestras
063 09 koffiekoekje
064 09 Intrepidity
065 09 Fenomeno
066 09 Morpheus2002
067 09 ArnosL
068 09 Culthit.
069 09 Nuchterheid
070 08 Ronaldsen
071 08 DDDDDaaf
072 08 partyman26
073 08 Nober
074 08 Ugjerke
075 08 Ketchupcurry
076 08 SpecialK
077 08 spookje-van-het-noorden
078 08 Stezo
079 08 TJV
080 08 Burner82
081 08 Boris_Karloff
082 08 waht
083 08 The_Big_Lebowski
084 07 MouzurX
085 07 bascross
086 07 Cobra4
087 07 -Strawberry-
088 07 Jmsls
089 07 PaRoDiUzZ
090 07 Daywalk3r
091 07 Stephan1237
092 07 HeatWave
093 07 Monidique
094 07 TweeGrolsch
095 07 Samael
096 07 SemperSenseo
097 06 havanagila
098 06 DJSmiley
099 06 IrishBastard
100 06 NorthernStar

w/ Wie openenden de meeste topics van deze reeks? *O*

01 6 Ajacied422
02 3 Caland
03 3 Spezza19
04 3 motorbloempje
05 1 .aeon
06 1 StateOfMind
07 1 Gramulanion
08 1 timmmmm
09 1 ConscienceNL
10 1 Nielsch
11 1 Kingstown
12 1 Ugjerke
13 1 Frutsel
14 1 thenull011
15 1 Die_Hofstadtgruppe
16 1 StephanL
17 1 Golden_Pauper
18 1 SuperHarregarre
19 1 Cobra4

*O* Wat waren de drukste dagen w/

1 5179 2011-08-09
2 1685 2011-08-10
3 0828 2011-08-08
4 0619 2011-08-11
5 0301 2011-08-07

w/ Welke topics van deze reeks gingen het snelst vol? *O*

01 0034m 50s 2011-08-09 22:25:09 Zware rellen in Engeland #20
02 0037m 12s 2011-08-09 19:41:10 Zware rellen in Engeland #16
03 0041m 22s 2011-08-09 21:01:43 Zware rellen in Engeland #18
04 0042m 45s 2011-08-09 20:18:40 Zware rellen in Engeland #17
05 0048m 51s 2011-08-09 15:31:18 Zware rellen in London en andere grote steden in het VK #12
06 0054m 48s 2011-08-09 18:46:05 Zware rellen in Engeland #15 De avond is aangebroken..
07 0058m 56s 2011-08-09 14:28:32 Zware rellen in London en andere grote steden in het VK #11
08 0064m 03s 2011-08-09 13:23:10 Zware rellen in London en andere grote steden in het VK #10
09 0064m 57s 2011-08-08 22:00:21 Zware rellen in London #3
10 0070m 46s 2011-08-09 10:48:31 Zware rellen in London en andere grote steden in het VK #8
11 0074m 50s 2011-08-08 23:05:26 Zware rellen in London #4
12 0080m 41s 2011-08-09 17:25:05 Zware rellen in Engeland #14
13 0082m 42s 2011-08-09 11:59:35 Zware rellen in London en andere grote steden in het VK #9: gratis KFC
14 0099m 35s 2011-08-09 00:20:30 Zware rellen in London #5
15 0112m 37s 2011-08-10 12:14:09 Zware rellen in Engeland #24
16 0120m 28s 2011-08-09 08:47:53 Zware rellen in London en andere grote steden in het VK #7
17 0170m 20s 2011-08-10 14:07:43 Zware rellen in Engeland #25
18 0257m 52s 2011-08-10 07:56:10 Zware rellen in Engeland #23
19 0327m 07s 2011-08-10 16:59:14 Zware rellen in Engeland #26
20 0376m 49s 2011-08-08 15:42:29 Zware rellen in Londense wijk #2
21 0388m 16s 2011-08-11 09:36:31 Zware rellen in Engeland #28
22 0405m 53s 2011-08-09 02:00:15 Zware rellen in London #6
23 0475m 48s 2011-08-10 00:00:11 Zware rellen in Engeland #22
24 0661m 49s 2011-08-10 22:27:13 Zware rellen in Engeland #27
25 0741m 51s 2011-08-07 09:24:52 Zware rellen in Londense wijk Tottenham
26 1151m 25s 2011-08-11 16:14:34 Zware rellen in Engeland #29
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:19:53 #175
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_100796294
Weee ik sta in een lijstje. :')
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_100796540
Kingstown heeft maar twee topics gemist in de reeks :P
pi_100797921
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kingstown heeft maar twee topics gemist in de reeks :P
Dat waren de 2 topics die 's nachts volgeschreven zijn en nee....daar heb ik geen bron voor. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100810342
http://www.guardian.co.uk(...)blackberry-messenger
OMFG schiet nou eens met scherp en pak alle mobieltjes af en leg het internet plat. Vadertje staat beschermd u wel! Er waren bijna weer gigantische rellen geweest door zo'n blackbarry gek maar gelukkig is hij aangehouden voor het organiseren van een watergevecht RELLEN!
  Donald Duck held dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:53:21 #179
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_100814552
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:54:57 #180
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100814630
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100814901
quote:
Wat een kneuzen zijn het ook... handen beginnen te jeuken als ik die mensen zie.
pi_100818827
quote:
Die negers daar moeten ze gewoon executeren :Y
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:46:40 #183
124676 RobertoCarlos
pi_100819011
Wat mij nog niet duidelijk is, is waarom er nou geen waterkanonnen ingezet mochten worden. Dat hardnekkige weigeren om dat te doen is toch wel erg raar. :P
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:54:38 #184
124676 RobertoCarlos
pi_100819418
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:06 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)blackberry-messenger
OMFG schiet nou eens met scherp en pak alle mobieltjes af en leg het internet plat. Vadertje staat beschermd u wel! Er waren bijna weer gigantische rellen geweest door zo'n blackbarry gek maar gelukkig is hij aangehouden voor het organiseren van een watergevecht RELLEN!
Ze doen wel iets...... :{
quote:
Police accessed BlackBerry messages to thwart planned riots

Detectives made breakthrough hours ahead of planned attacks on London sites after scouring mobile phones of arrested people

Police thwarted planned riots with the help of intelligence garnered from BlackBerry messages
Police thwarted planned riots with the help of intelligence garnered from BlackBerry messages. Photograph: Amer Hilabi/AFP/Getty Images

Scotland Yard stopped attacks by rioters on sites across London hours before they had been due to take place after managing to "break into" encrypted social messaging sites, it has emerged.

Attacks on the Olympics site, stores in Oxford Circus and the two Westfield shopping centres, in east and west London, had been plotted using BlackBerry Messenger (BBM).

Detectives made the breakthrough shortly before the planned attacks after scouring the mobile phones of people who had been arrested during the riots.

It gave them access to messages, planning riots and looting, which were bouncing around the heavily encrypted BBM service.
Meer info: http://www.guardian.co.uk(...)essages-thwart-riots
pi_100821048
quote:
Het is geen excuus voor die gekken maar als je met je dure scooter door een rel heen gaat rijden ben je ook niet wijs.
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:54 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ze doen wel iets...... :{

[..]

Meer info: http://www.guardian.co.uk(...)essages-thwart-riots
Laat enkel zien dat briefgeheim niks meer waard is zodra de staat ook maar het vermoeden heeft dat iemand in de gemeenschap ondeugend zal zijn. Laat ook zien dat de veilige versleuteling van RIM zoveel gaten voor de overheid heeft dat het geen enkel nut heeft dat die dingen versleuteld zijn. Nieuw Ramstein liedje: We are all living in China... wundabar
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:31:53 #186
124676 RobertoCarlos
pi_100821599
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Laat enkel zien dat briefgeheim niks meer waard is zodra de staat ook maar het vermoeden heeft dat iemand in de gemeenschap ondeugend zal zijn. Laat ook zien dat de veilige versleuteling van RIM zoveel gaten voor de overheid heeft dat het geen enkel nut heeft dat die dingen versleuteld zijn. Nieuw Ramstein liedje: We are all living in China... wundabar
Ik vind de reactie van politiek en politie door dit soort maatregelen te doen, nogal zorgwekkend. Enerzijds omdat het nog meer een politiestaat wordt qua wetgeving, anderzijds omdat het probleem misschien ook ergens anders kan liggen, bijv. bij het contact tussen politie en burger... Ik hoop maar dat ook daar naar gekeken wordt...
pi_100821920
Top 3 klassering. w/ :|W

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is geen excuus voor die gekken maar als je met je dure scooter door een rel heen gaat rijden ben je ook niet wijs.
Gelukkig heb jij gelijk de feiten. Moest hij naar huis rijden? Had hij de situatie onderschat? Had hij zijn medemensen overschat?

Er is geen enkele manier waarop hier ook maar enige kanttekening bij te plaatsen is.
pi_100822307
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Top 3 klassering. w/ :|W

[..]

Gelukkig heb jij gelijk de feiten. Moest hij naar huis rijden? Had hij de situatie onderschat? Had hij zijn medemensen overschat?

Er is geen enkele manier waarop hier ook maar enige kanttekening bij te plaatsen is.
Als je met je SUV stapvoets door een hippie demonstratie gaat rijden op weg naar huis kun je gewoon niet verwachten dat er wat krassen op zitten na afloop wil je eigenlijk zeggen?

Aan het feit dat het nog licht is kun je zien dat dit niet de eerste dag rellen is dus had die vent moeten weten dat de relschoppers dingen stelen en geweld gebruikten.

Beetje mensen zelf na laten denken en ze erop afrekenen als ze dat niet doen is niks mis mee hoor. Gaat je pet waarschijnlijk te boven maar goed.
pi_100822433
Voor de fappers op harde straffen....google eens op Perry Sutcliffe-Keenan en/of Jordan Blackshaw.
Ik vermoed dat er een aantal mensen spontaan klaar gaan komen. :D
pi_100822854
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind de reactie van politiek en politie door dit soort maatregelen te doen, nogal zorgwekkend. Enerzijds omdat het nog meer een politiestaat wordt qua wetgeving, anderzijds omdat het probleem misschien ook ergens anders kan liggen, bijv. bij het contact tussen politie en burger... Ik hoop maar dat ook daar naar gekeken wordt...
Waarom kijken naar je eigen falen als je ook gewoon mentaal onderontwikkelde mensen uit een achterstandsbuurt volledig de schuld kan geven. Geef gewoon nog een paar rechten op en alles komt goed. Net zoals de laatste keer dat je je rechten opgaf en er bij wijze van spreke een jaar geen grote rel meer was!
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:47 schreef Kingstown het volgende:
Voor de fappers op harde straffen....google eens op Perry Sutcliffe-Keenan en/of Jordan Blackshaw.
Ik vermoed dat er een aantal mensen spontaan klaar gaan komen. :D
Zo'n beetje iedere scholier zou dus 4 jaar het gevang in moeten omdat ze allemaal wel eens dat soort dingen tegen elkaar zeggen. Ik heb een harde gekregen hoor.
pi_100824564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je met je SUV stapvoets door een hippie demonstratie gaat rijden op weg naar huis kun je gewoon niet verwachten dat er wat krassen op zitten na afloop wil je eigenlijk zeggen?
Vind ik gek, ja. Of is het normaal om andermans spullen te vernielen?

quote:
Aan het feit dat het nog licht is kun je zien dat dit niet de eerste dag rellen is dus had die vent moeten weten dat de relschoppers dingen stelen en geweld gebruikten.
Dingen uit winkels, ja. Niet de scooter van iemand die langsrijdt. Dit is ook een van de uitzonderingen, of zijn er honderden scooters onder mensen vandaan geplukt?

quote:
Beetje mensen zelf na laten denken en ze erop afrekenen als ze dat niet doen is niks mis mee hoor. Gaat je pet waarschijnlijk te boven maar goed.
Gaat mijn pet te boven? _O- En dat komt van iemand die vindt dat die teringlijers in London zo zielig zijn. Waarom hoeven zij niet na te denken? Jij vindt dus ook dat die mensen in Syrië die worden doodgeschoten beter zelf hadden moeten nadenken. _O- _O- :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
pi_100825314
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Vind ik gek, ja. Of is het normaal om andermans spullen te vernielen?
Dat zeg ik niet. Als jij het stukje waar je eerst op reageerde gelezen had dan wist je dat ik die lui gekken noemde. Maar een beetje echte wereld kennis is wel op zijn plaats. Een jongetje van 6 laat je ook niet alleen achter in de cel bij een pedo die al 3 keer veroordeeld is omdat je weet dat de kans groot is dat het fout gaat. Gedrag van de pedo is niet normaal maar je kan erop anticiperen als normaal persoon.
quote:
Dingen uit winkels, ja. Niet de scooter van iemand die langsrijdt. Dit is ook een van de uitzonderingen, of zijn er honderden scooters onder mensen vandaan geplukt?
Er zijn wel honderden stenen naar de politie gegooid, vechtpartijen met buurtwachten geweest en heel veel woonhuizen in vlammen opgegaan.

quote:
Gaat mijn pet te boven? _O- En dat komt van iemand die vindt dat die teringlijers in London zo zielig zijn. Waarom hoeven zij niet na te denken? Jij vindt dus ook dat die mensen in Syrië die worden doodgeschoten beter zelf hadden moeten nadenken. _O- _O- :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W :W
Die teringlijders in Londen zijn helemaal niet zielig maar er is maar een beetje kennis van psychologie en statistieken van mensen uit een ouder gezinnen en van tienermoeders om te weten dat wanneer jij in die omgeving was opgegroeid waarschijnlijk een ander wereldbeeld en karakter zou hebben dan nu vanuit je veilige blanke wijk. Die lui in Syrië die nu worden neergemaaid zitten in een totaal andere situatie dan de jongen op de scooter. Die jongen had misschien even 20 minuten verderop moeten chillen of 200 meter omrijden voor hij naar huis zou gaan en de mensen in Syrië die missen allerlei familie omdat de geheime politie ze meenam voor de gevechten en martelde om maar wat te noemen. Beetje nuance is moeilijk ik weet het.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:12:42 #193
124676 RobertoCarlos
pi_100830921
Even wat positief nieuws :)

quote:
London riots: ‘Keep Aaron Cutting,’ ‘Save Siva’s Shop’ and other campaigns to help victims
The riots that rocked London for the past week have cost five people their lives, burned many buildings and destroyed small businesses. Damages caused by the destruction and looting may cost taxpayers $162 million. Sccording to Scotland Yard, 1,051 people have been arrested in connection with the riots, with almost 600 charged.

As people started the long road of repairing the city, some were faced with the daunting reality that they might not be able to afford to save their own businesses. Social campaigns have sprung up to help those at a loss.

Aaron Biber, 89, did not have the funds to fix his damaged Tottenham salon, which he has owned for 41 years. When three interns at a London ad firm heard his story, they set up the site “Keep Aaron Cutting” to raise funds for the barber. So far, more than $45,500 has been pledged. Any leftover funds will go toward rebuilding the community, according to the site.

Siva's shop:
Hier de rest van het bericht: http://www.washingtonpost(...)gIQA1SX5AJ_blog.html

Hier het verhaal met een NL tintje:
Nederlandse student zorgt dat Britse kapper blijft knippen
http://nos.nl/op3/artikel(...)-blijft-knippen.html
pi_100830959
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:19 schreef SpecialK het volgende:
Weee ik sta in een lijstje. :')
Ik was de aanstichter.
pi_100831800
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even wat positief nieuws :)

Ik haat positief nieuws. Hier daarom een tranentrekker vers van de FP:
quote:
Sylvie van der Vaart vond het best eng om alleen thuis te zijn in haar Londense woning terwijl er rellen plaatsvonden op straat. Het was vorige week enkele dagen onrustig in de stad, terwijl echtgenoot Rafael van der Vaart in het buitenland zat.

"Intussen kwam ik uit Duitsland terug in een lege Londense woning. Best een eng idee, om alleen thuis te zijn met al die onrust om me heen", schrijft Sylvie in haar column in Grazia. "Maar ik ben niet bang aangelegd en wel vaker alleen."

"Vrienden en familie belden constant om te vragen of het goed met me ging. Ik merkte er godzijdank niets van", vervolgt ze. "Gelukkig bleef ik niet lang alleen en kwam Rafael snel terug van zijn training met het Nederlands elftal in Nederland."

De voetballer speelt voor de Engelse club Tottenham Hotspur en woont samen met Sylvie in Londen. De voetbalvrouw is in Duitsland actief als jurylid van het tv-programma Das Supertalent.
pi_100836242
Voor degene hier die het steeds over zwarten hadden:

http://www.thesun.co.uk/s(...)book-riot-posts.html

Zwart als kool zijn deze 2!
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_100836868
quote:
8s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:01 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat een kneuzen zijn het ook... handen beginnen te jeuken als ik die mensen zie.
Dit dus. Bah bah
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_100837309
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik haat positief nieuws. Hier daarom een tranentrekker vers van de FP:

[..]

In welke buurt wonen zij dan? Die gast kan wel voor Tottenham spelen maar het lijkt me sterk dat ze er ook wonen. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 17 augustus 2011 @ 06:22:50 #199
124676 RobertoCarlos
pi_100840925
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:56 schreef Spezza19 het volgende:

Het bijzondere van deze rellen was juist dat het alle rassen door elkaar waren. Maarrre.... 4 jaar voor het opzetten van een website met idd opruiende taal.... da's best veel. Ik vraag me af waarvoor je anders in the UK 4 jaar de bak in moet. Ik heb toch een beetje het idee dat de rechter zich laat beïnvloeden door de politiek.... :{
  woensdag 17 augustus 2011 @ 07:20:49 #200
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_100841103
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:43 schreef consio het volgende:

[..]

Die negers daar moeten ze gewoon executeren :Y
Kijk eens goed, zijn gewoon blanken die dat flikken.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_100841250
pi_100841285
quote:

Zo, heb je goed moeten zoeken naar deze internet-hooligans?
pi_100841339
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zo, heb je goed moeten zoeken naar deze internet-hooligans?
Lijkt me niet, want gisteren was dat 1 van de grote headlines in Engeland.
Je kunt beter de straat op gaan en de boel aan puin slaan, dan krijg je 6 maanden ipv op internet oproepen tot rellen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 08:31:07 #204
324665 meth77
to do or not to do
pi_100841608
quote:

Die linker heeft zijn neus in allerlei zaakjes gestoken
pi_100841623
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lijkt me niet, want gisteren was dat 1 van de grote headlines in Engeland.
Je kunt beter de straat op gaan en de boel aan puin slaan, dan krijg je 6 maanden ipv op internet oproepen tot rellen.
Wel enigzins apart ja.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 08:37:09 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_100841677
Straffen zijn compleet bezopen. Gevalletje overreacting om te verdoezelen dat ze er niet waren toen het moest. Nu kweek je alleen maar meer tuig en haat jegens het systeem.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_100841698
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wel enigzins apart ja.
Het gebruik van sociale media ligt na de rellen behoorlijk onder vuur en mss dat ze op deze manier ook een voorbeeld willen stellen, maar 4 jaar voor rellen die er niet geweest zijn zijn is aardig wat.

Benieuwd of ze de gasten die de eerste rellen hebben uitgelokt via BBM/Facebook nog te pakken krijgen en wat hun straf dan gaat zijn.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:03:19 #208
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_100842068
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 08:37 schreef speknek het volgende:
Straffen zijn compleet bezopen. Gevalletje overreacting om te verdoezelen dat ze er niet waren toen het moest. Nu kweek je alleen maar meer tuig en haat jegens het systeem.
Zo gaat dat inderdaad.

Leiders onderschatten altijd eerst een situatie; en als het dan helemaal fout loopt, gaan ze over op hysterie.

Je zag het ook bij de Vierdaagse van 2006. Toen die twee doden vielen.

In de eerste instantie werd zelfs het standaard pakket aan extra maatregelen (kortere routes, mogelijkheid tot eerder starten, extra water) volkomen genegeerd, en toen het vervolgens misliep sloegen ze helemaal door naar de andere kant en werd het complete evenement afgelast.

Zo doe je dus het slechtst mogelijke.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:07:03 #209
256363 ZoKanIkHetOok
pi_100842133
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:45:05 #210
256363 ZoKanIkHetOok
pi_100842917
En inmiddels op de frontpage ook een artikel.

Vier jaar cel voor reloproep op Facebook
pi_100843040
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

4 jaar is wel heel lang. Hier zou je hooguit een maand krijgen :P
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:52:03 #212
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_100843071
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 06:22 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Het bijzondere van deze rellen was juist dat het alle rassen door elkaar waren. Maarrre.... 4 jaar voor het opzetten van een website met idd opruiende taal.... da's best veel. Ik vraag me af waarvoor je anders in the UK 4 jaar de bak in moet. Ik heb toch een beetje het idee dat de rechter zich laat beïnvloeden door de politiek.... :{
Compleet idiote straffen. Mag hopen dat daar 3 jaar vanaf gaat in hoger beroep, als de gemoederen weer een beetje bedaard zijn.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:55:29 #213
45206 Pietverdriet
pi_100843147
Ik hoop dat ze de sleutels weggooien
pi_100843242
4 jaar cel voor een oproep is Orwelliaans.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:26:20 #215
256363 ZoKanIkHetOok
pi_100843834
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hoop dat ze de sleutels weggooien
Ik hoop dat, mocht het voorkomen, wij in Nederland intelligenter zijn en het belang van een sterk rechtssysteem beter inzien dan de huidige machten in Engeland; en dat onze strafmaat niet lukraak aan inflatie onderhevig is, maar gewoon wordt toegepast zoals het bedoeld is, en niet, zoals in Engeland, zo goed als compleet opgeblazen wordt om eerdere incompetentie te compenseren.
pi_100843908
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

Ik hoop dat, mocht het voorkomen, wij in Nederland intelligenter zijn en het belang van een sterk rechtssysteem beter inzien dan de huidige machten in Engeland; en dat onze strafmaat niet lukraak aan inflatie onderhevig is, maar gewoon wordt toegepast zoals het bedoeld is, en niet, zoals in Engeland, zo goed als compleet opgeblazen wordt om eerdere incompetentie te compenseren.
Vergeet het maar....ook in NL is de zero-tolerance en "hard aanpakken" stijl erg hip.
Dat het niet werkt weet iedereen en over 10 jaar komt er wel een keer bezinning, maar iedereen loopt al zolang elkaar na te roepen, dat het alleen maar nog erger gaat worden.
pi_100844262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:28 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vergeet het maar....ook in NL is de zero-tolerance en "hard aanpakken" stijl erg hip.
Dat het niet werkt weet iedereen en over 10 jaar komt er wel een keer bezinning, maar iedereen loopt al zolang elkaar na te roepen, dat het alleen maar nog erger gaat worden.
De rechter in Nederland bepaalt altijd nog zelf de strafmaat. Los van zero-tolerance beleid van de politie.
pi_100844401
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

Wat absurd.

Ik denk dat zelfs Iran hier nog soepeler mee omgaat. Dit is onmenselijk wat mij betreft.
pi_100844894
Hier is ook niet iedereen het er mee eens:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-14553330

:)
pi_100845483
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:03 schreef Jabberwocky het volgende:
Hier is ook niet iedereen het er mee eens:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-14553330

:)
Denk je dat het effect zal hebben op de samenwerking tussen Tories en LibDem?
pi_100845545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:41 schreef StephanL het volgende:

[..]

De rechter in Nederland bepaalt altijd nog zelf de strafmaat. Los van zero-tolerance beleid van de politie.
In het VK doet de rechter dat ook. Maar dat je geen kennis hebt van common law is niet jouw schuld.
pi_100847212
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Denk je dat het effect zal hebben op de samenwerking tussen Tories en LibDem?
Ik denk niet meer dan andere issues waar ze het niet over eens zijn (collegegeld, anyone?). :)
pi_100847435
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:14 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik denk niet meer dan andere issues waar ze het niet over eens zijn (collegegeld, anyone?). :)
De libdems waren al tevreden met een paar onbelangrijke ministerposten en de lege titel van deputy prime minister. Op wat gemor na in de backbenches verwacht ik weinig effect op de samenwerking tussen de tory's en de libdems.
pi_100848263
Precies.

Jammer dat ze in de UK niet echt gewend zijn aan coalitieonderhandelingen en hoe je dat goed aan moet pakken, want ik had het op zich wel wat zien worden met de Libdems. Maar praktijk bleek anders. :)
pi_100849410
Misschien hebben ze een crimineel verleden?
pi_100849632
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:17 schreef tralalala het volgende:
Misschien hebben ze een crimineel verleden?
Wel of geen strafblad doet niet ter zake meer, net zoals wat je steelt niet meer uitmaakt. Het is keiharde voorbeelden stellen. Of je nu een ijsje jat of een flesje water zonder crimineel verleden, je krijgt 6 maanden.

Nu dus 4 jaar voor rellen die er niet zijn geweest. Zero-tolerance gefap. Als we iedereen 4 jaar gaan geven die domme dingen op het internet zet, dan kan FOK! heel snel de deuren gaan sluiten. :o
pi_100850719
Ze hadden tijdens die rellen keihard moeten optreden. Nu achteraf als alle relschoppers veilig thuis bij moeder op de bank zitten te janken, de grote jongen uithangen en flinke straffen uitdelen. :N
  woensdag 17 augustus 2011 @ 13:53:29 #228
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100850846
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:07 schreef Kingstown het volgende:
Ze hebben de vermoedelijke dader te pakken van 1 van de grote branden op de eerste nacht dat er rellen waren in Croydon. Gordon Edward Thompson (33) wordt verdacht vorige week maandag de Reeves Furniture Store in de fik te hebben gestoken.

Een 16(!!) jarige jongen is opgepakt als verdachte van de moord op de 68-jarige Richard Bowes.
is dit alemaal te danken aan die ccd cameras?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_100851436
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:53 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

is dit alemaal te danken aan die ccd cameras?
Of het allemaal er aan te danken is durf ik niet te zeggen, maar de moord op Bowes is idd vastgelegd op CCTV.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 14:15:46 #230
12221 Tijn