quote:Engelse politie valt huizen binnen
De Londense politie is vanochtend vroeg begonnen met woninginvallen in verband met de rellen. Er worden ruim honderd arrestatiebevelen uitgevoerd.
De afgelopen dagen werden alleen in de Britse hoofdstad al meer dan duizend mensen opgepakt in verband met de onlusten. Ruim 400 van hen zijn al aangeklaagd.
Om de rechtszaken te behandelen, waren drie Londense rechtbanken de hele nacht open.
quote:Relatieve rust in Britse steden
LONDEN - In de Britse steden hebben zich woensdagavond geen grootscheepse rellen meer voorgedaan. Dagenlang was het iedere avond in steeds meer wijken in Londen en uiteindelijk ook in andere steden raak. Grote groepen relschoppers trokken plunderend door de straten, een spoor van verwoesting achterlatend. Premier David Cameron liet woensdag weten dat alles in het werk werd gesteld om 'recht en orde in de straten te herstellen'.
Relatieve rust in Britse steden
Groot-Brittannië accepteert niet dat er op straat een cultuur van angst ontstaat, zei hij. De politie heeft een rampenplan opgesteld, waarbij de inzet van een waterkanon tegen relschoppers niet langer taboe is. Ook het gebruik van rubberkogels wordt overwogen.
Cameron heeft het parlement teruggeroepen van zomerreces. Donderdagmiddag wordt een spoeddebat over de crisis gehouden. De premier zal in het Lagerhuis, vooral door het oppositionele Labour, vermoedelijk zwaar onder vuur worden genomen over de plannen van zijn regering om fiks te bezuinigen op de politiebudgetten. In Londen werden dinsdagavond maar liefst zestienduizend agenten op straat ingezet, bijna drie keer zoveel als de voorgaande dagen. Ook woensdagavond was de politie massaal op de been. Het lijkt erop dat dit machtsvertoon zijn uitwerking niet heeft gemist. Bezuinigingen op het politieapparaat zijn, gezien de huidige ontwikkelingen, volledig misplaatst, zo luidt de kritiek.
Niet alleen de politie was woensdagavond in Londen en andere steden paraat. Ook waren her en der buurtwachten actief. Het bleef dan ook relatief rustig. In de Zuid-Londense wijk Eltham deed zich even een incident voor toen agenten met flessen werden bekogeld. Volgens de politie kon hiertegen 'afdoende' worden opgetreden.
Alleen al in Londen zijn sinds het begin van de rellen nu 820 mensen aangehouden. Honderden van hen zijn al aangeklaagd. Onder de aangehouden verdachten zijn veel jongeren. De jongste is 11.
quote:Slachtoffers herdacht in Birmingham
In Birmingham hebben zo'n 200 mensen kaarsen aangestoken om de drie mannen te herdenken die gisternacht met een auto werden doodgereden. Vermoedelijk wilden de drie plunderaars stoppen.
Gisteren werd Birmingham bezocht door premier Cameron. Hij prees de politie en noemde de dood van de mannen een vreselijk incident. Een 32-jarige verdachte is aangehouden.
Debat
De vader van een van de slachtoffers heeft een oproep gedaan om met de rellen te stoppen.
In de politiek gaan intussen stemmen op om een streep te zetten door de bezuinigingen op de politie. Mogelijk gaat premier Cameron daar vandaag op in tijdens een extra debat over de rellen in het parlement.
quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
Wat een onzin. Boycotten is makkelijker dan rellen. Wees gewoon niet zo hebberig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:06 schreef Joker89 het volgende:
Ja door te rellen niet door te boycotten.
Juist. En ik wil een maagd verkrachten om te voorkomen dat ze verkracht wordt.quote:Ik wil een eerlijke sterke overheid, ik wil geen anarchie, ik wil anarchie om anarchie te voorkomen.
Want het is verboden om voor je kinderen te zorgen? De vader van Piet is rijk en wil zijn kind een goed leven bieden. Is dat verkeerd? Als tokkievaders niet weg zouden lopen bij hun gezin, zou het ook niet zo kut zijn voor die kinderen.quote:Ik zal het je iets duidelijk geven. Piet heeft een baan en kan voor zichzelf zorgen minimaal, maar het kan, allemaal net. Jan heeft een rijke pa, hoeft geen drol uit te voeren, oneerlijk maja. De regering moet bezuinigen, Piet wordt ontslagen, Piet struikelt en wordt kreupel, Piet kan niet werken, krijgt nauwelijks bijstand, en Jan hoeft nog steeds niet uit te voeren. De regering doet er ook niets aan om het tegen te houden. Ik hoop dat jij het nu onder tussen eens gaat begrijpen dat Piet best dan zijn onvrede iets verder mag uiten als dit stelselmatig beleid blijft.
Ik ben er nog steeds niet uit of Joker nou een anarchist of een communist is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[...]
Anarchie is dan ook iets waarvoor jaloerse mensen pleiten.
Piet kan genoeg banen vinden waarbij hij niet hoeft te lopen. En waarom zou Jan geen baan moeten hebben? Jan loopt ook kans om door de bezuinigingen getroffen te worden. Hoe vaak lezen we in het nieuws niet dat afgestudeerde HBO'ers steeds moeilijker een baan vinden?quote:Ik zal het je iets duidelijk geven. Piet heeft een baan en kan voor zichzelf zorgen minimaal, maar het kan, allemaal net. Jan heeft een rijke pa, hoeft geen drol uit te voeren, oneerlijk maja. De regering moet bezuinigen, Piet wordt ontslagen, Piet struikelt en wordt kreupel, Piet kan niet werken, krijgt nauwelijks bijstand, en Jan hoeft nog steeds niet uit te voeren. De regering doet er ook niets aan om het tegen te houden. Ik hoop dat jij het nu onder tussen eens gaat begrijpen dat Piet best dan zijn onvrede iets verder mag uiten als dit stelselmatig beleid blijft.
Nope. Daar heb je moslim bazen of krijgsheren. Dat is hetzelfde als een overheid alleen doen ze zich anders voor. Denk maar na. Straffen voor mensen die zich niet aan de regeltjes van de moslims of krijgsheren houden? Check. Een leger? Check. Geld afpakken van de lokale bevolking? Check.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dat er geen veiligheids- en strafapparaat is.
Het resultaat daarvan kan je zien in Somalie en Afghanistan.
Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Want het is verboden om voor je kinderen te zorgen? De vader van Piet is rijk en wil zijn kind een goed leven bieden. Is dat verkeerd? Als tokkievaders niet weg zouden lopen bij hun gezin, zou het ook niet zo kut zijn voor die kinderen.
Het enige waar je je vraagtekens bij kunt zetten, is hoe die rijkdom is verworven. Het probleem is alleen dat je nooit meer zover kunt teruggaan. De oneerlijkheid begon al toen de eerste mensen gingen settlen. Je kunt dan nu wel opeens zeggen; iedereen terug bij af. Maar dat is niet eerlijk voor mensen die keihard hebben gewerkt voor wat ze nu hebben.
Anarchie is dan ook iets waarvoor jaloerse mensen pleiten.
Ben ik het ook mee eens hoor, alleen is looting niet het antwoord an anarchie ook niet. Misschien dat joker in opstand komen en anarchie met elkaar verward heeft. Democratie is er immers op gericht om mensen de mogelijkheid te geven invloed te hebben op de besluitvorming, waardoor er een afspiegeling van de hele samenleving is. Dat is ook de reden dat mensen minder snel zullen gaan rellen, omdat er immers een democratische mogelijkheid bestaat. Mocht dit echter niet langer goed functioneren, en ik denk dat het inderdaad niet meer functioneert, dan komt de bevolking in opstand.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.
En ja, aan de ene kant kun je zeggen dat iemand die zoveel geld heeft dat eerlijk heeft verdient (anders zat ie in de bak), aan de andere kant kun je ook even bedenken dat het hele milieu, de omgeving en de voorzieningen die het mogelijk hebben gemaakt voor deze man om zichzelf te ontplooien en zodoende rijk te worden, nu worden afgeschaft voor de meerderheid.
Is in dit land ook al bezig.
Jij gaat er vanuit dat als iemand niet in de bak zit hij eerlijk zijn geld verdient heeft?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.
En ja, aan de ene kant kun je zeggen dat iemand die zoveel geld heeft dat eerlijk heeft verdient (anders zat ie in de bak), aan de andere kant kun je ook even bedenken dat het hele milieu, de omgeving en de voorzieningen die het mogelijk hebben gemaakt voor deze man om zichzelf te ontplooien en zodoende rijk te worden, nu worden afgeschaft voor de meerderheid.
Is in dit land ook al bezig.
De domme moet 6 maanden zitten voor het jatten van 2 flesjes water, en de slimme loopt vrij rond met 12 flatscreens in z'n kelder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:28 schreef Mirel het volgende:
Ik vind gewoon dat er domme en slimme mensen bestaan. Dat verklaart voor mij in ieder geval waarom de ene persoon uit een arme wijk niet mee doet aan de rellen en de hebberige andere wel.
Omgekeerd zitten er heleboel mensen in de bak alleen voor het kweken en verkopen van verboden planten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat als iemand niet in de bak zit hij eerlijk zijn geld verdient heeft?
Heb je te danken aan linkse hobby's.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:28 schreef Mirel het volgende:
Ik kom zelf uit een vluchtelingengezin die begon met niets en nu ben ik een HBO student
quote:Reece Donovan, UK Riots Suspect, Charged With Robbing Injured Malaysian Student
Police have charged a 21-year-old man with robbing an injured Malaysian student whose videotaped attack during the London riots drew outrage in Britain.
About 20 teens and preteens surrounded Mohammed Asyraf Haziq Rossli during the unrest that swept the capital last week, grabbing his bike and cell phone and breaking his jaw.
A video that chronicled the attack shows youths pretending to come to the aid of Rossli – even as they unzipped his backpack and emptied it.
The video went viral and caused shock. UK Prime Minister David Cameron described it as a sign of a deeper societal malaise.
Metropolitan Police said Saturday that Reece Donovan, 21, has been charged with stealing a portable Sony Playstation and Nokia mobile phone from Rossli as he bled on the pavement.
http://www.huffingtonpost(...)-riots_n_926142.html
Ik ben behoorlijk conservatief als het om crimineel gedrag gaat. Maar ik heb in dit geval "NO" gestemd.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:
Leuke poll in The Guardian:
Is het terecht dat iemand zonder strafblad 6 maanden de cel in moet voor het stelen van flesjes water ter waarde van 3,5 pond.
Vote here:
http://www.guardian.co.uk(...)ter-theft-punishment
Hoe weet je dat die jongen geweld heeft gebruikt?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:49 schreef Rechterbal het volgende:
Vind ik terecht. Wat doe je tijdens rellen op straat en in een winkel? Je hebt dan bijgedragen aan het klimaat wat er ontstaan is dat die rellen door gaan. Gaat niet om het flesje, maar het geweld dat er mee gepaard gaat.
"If he'd have found an XBox, he'd have nicked the XBox. Not his fault the shop was poorly stocked."quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:
Leuke poll in The Guardian:
Is het terecht dat iemand zonder strafblad 6 maanden de cel in moet voor het stelen van flesjes water ter waarde van 3,5 pond.
Vote here:
http://www.guardian.co.uk(...)ter-theft-punishment
Het was de eerste nacht van de rellen en hij kwam terug van zijn vriendin. Beetje lastig om te weten dat er dusdanige rellen uit gaan breken en daarom niet naar huis te lopen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:49 schreef Rechterbal het volgende:
Vind ik terecht. Wat doe je tijdens rellen op straat en in een winkel? Je hebt dan bijgedragen aan het klimaat wat er ontstaan is dat die rellen door gaan. Gaat niet om het flesje, maar het geweld dat er mee gepaard gaat.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:55 schreef speknek het volgende:
Er zou grondwettelijke bescherming moeten komen tegen veroordeeld worden voor 'bijdragen aan een klimaat'.
Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het maakt in zo'n situatie dus niet meer uit wat en hoeveel je jat, want je krijgt toch wel de maximum straf. In dat geval zou ik de volgende keer maar 10 flatscreens meenemen ipv wat flesjes water.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:24 schreef Rechterbal het volgende:
Zal ik het zo zeggen.
Steel je een een flesje water op een dag, als iedere andere dag, dan heb ik er geen problemen mee als je een brief moet schrijven, je excuses moet aanbieden en een aantal uurtjes in de cel zit.
Doe je deze zelfde actie als je dorp/stad in de fik staat, winkels kapot worden gemaakt en je loopt een Lidl naar binnen en pakt een flesje water, dan is dat wel een groot verschil.
Dit verschil maakt dat de straf tot zijn maximale gerekt wordt, niet het stelen van een flesje.
Jullie staren je allemaal blind op het flesje water, wat geen fuck waard is. Het gaat om de actie op zichzelf staand en de situatie waar de verdachte zich in bevond.
Groepsgedrag is eerder een reden tot strafvermindering in een wetenschappelijke wereld maar wij laten ons gelukkig leiden door emoties. SCHIET MET SCHERP OMG HIJ HEEFT EEN FLESJE!!!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:24 schreef Rechterbal het volgende:
Zal ik het zo zeggen.
Steel je een een flesje water op een dag, als iedere andere dag, dan heb ik er geen problemen mee als je een brief moet schrijven, je excuses moet aanbieden en een aantal uurtjes in de cel zit.
Doe je deze zelfde actie als je dorp/stad in de fik staat, winkels kapot worden gemaakt en je loopt een Lidl naar binnen en pakt een flesje water, dan is dat wel een groot verschil.
Dit verschil maakt dat de straf tot zijn maximale gerekt wordt, niet het stelen van een flesje.
Jullie staren je allemaal blind op het flesje water, wat geen fuck waard is. Het gaat om de actie op zichzelf staand en de situatie waar de verdachte zich in bevond.
Het gaat natuurlijk niet om dat flesje water maar om het feit dat men blijkbaar denkt alles te kunnen doen en laten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat ze daar de tijd en moeite hebben om aandacht te schenken aan een kneus die een flesje water steelt zeg.
Heb jij ooit wat papier of een pen meegenomen van je werk? OMG WTF DENK JIJ OVERAL MAAR MEE WEG TE KOMEN 6 MAANDEN DE CEL IN OMFG!!!!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om dat flesje water maar om het feit dat men blijkbaar denkt alles te kunnen doen en laten.
Als het gebeurt is zoals het er staat ben ik nogmaals, helemaal voor. Maar ik heb net het artikel helemaal gelezen en ik ben bang dat vanwege de drukte de kans ontstaat dat er geen gedegen onderzoek meer wordt gedaan. Dat is het enigste waar ik bang voor ben. Geef je zelf aan schuldig te zijn, of zijn de bewijzen zo duidelijk dat je schuldig bent, dan gewoon maximum straf!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:27 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het maakt in zo'n situatie dus niet meer uit wat en hoeveel je jat, want je krijgt toch wel de maximum straf. In dat geval zou ik de volgende keer maar 10 flatscreens meenemen ipv wat flesjes water.
Wij hebben in onze cultuur bepaald dat pennen gemeenschappelijke waar is. Met dank aan PR-bedrijven die een grote riedel aan goedekope, goede reclame pennen uitbrengen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb jij ooit wat papier of een pen meegenomen van je werk? OMG WTF DENK JIJ OVERAL MAAR MEE WEG TE KOMEN 6 MAANDEN DE CEL IN OMFG!!!!
Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor) Maar ik bedoel meer dat de leiders in GB werkelijk echt enorm pissed zijn over deze hele mentaliteit van lekker looten zonder enige vorm van schaamte. Ze willen dit keihard gaan aanpakken. Die gast met dat flesje water dient natuurlijk ook gewoon als voorbeeld te stellen voor de rest.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb jij ooit wat papier of een pen meegenomen van je werk? OMG WTF DENK JIJ OVERAL MAAR MEE WEG TE KOMEN 6 MAANDEN DE CEL IN OMFG!!!!
We hebben in onze cultuur bepaald dat schoon water een mensenrecht én gemeenschappelijke waar is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:36 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Wij hebben in onze cultuur bepaald dat pennen gemeenschappelijke waar is. Met dank aan PR-bedrijven die een grote riedel aan goedekope, goede reclame pennen uitbrengen.
Vergelijking slaat als een pik op een drumstel.
Dan verschillen we van mening. Ik vind dat er verschil moet kunnen zijn in de straf. Iemand die veel ergere feiten heeft gepleegd zal er dus ook met 6 maanden vanaf komen en dat vind ik niet kloppen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Rechterbal het volgende:
[..]
Als het gebeurt is zoals het er staat ben ik nogmaals, helemaal voor. Maar ik heb net het artikel helemaal gelezen en ik ben bang dat vanwege de drukte de kans ontstaat dat er geen gedegen onderzoek meer wordt gedaan. Dat is het enigste waar ik bang voor ben. Geef je zelf aan schuldig te zijn, of zijn de bewijzen zo duidelijk dat je schuldig bent, dan gewoon maximum straf!
Enige nuance die ik nog wil/kan aanbrengen, is dat het anders zou zijn als de jongen bijv. het flesje water 100-200 meter van de winkel zou vinden en bij zichzelf zou denken 'Hmmm, ik heb dorst, ik neem een slok.' Dat zou ik nog kunnen begrijpen, maar op het moment dat je duidelijk weet dat het gestolen waar is, dan ben je gewoon aan het plunderen en dan moet de waarde van het artikel niet er toe doen.
Klopt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
We hebben in onze cultuur bepaald dat schoon water een mensenrecht én gemeenschappelijke waar is.
Ehm, daar betaal je niet indirect voor, dat papier en die pennen op je werk zijn niet voor thuisgebruik of om aan je kleine neefje te geven.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor)
Zowel op m'n werk als thuis moet ik veel schetsen voor m'n werk. Ze zien het ook niet als een probleem. Het is niet zo dat ik hele pakken papier mee naar huis sleur. Hoogstens 20 velletjes waarop ik thuis gewoon verder schets. Ik denk niet dat die gast van dat flesje water toestemming had om dat zomaar mee te nemen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:41 schreef Poppenkastpop het volgende:
[..]
Ehm, daar betaal je niet indirect voor, dat papier en die pennen op je werk is niet voor thuisgebruik of om aan je kleine neefje te geven.
Je betaald indirect ook voor de verzekering van een winkel. Er is maandelijks meer schade door eigen personeel dat jat dan door alle rellen in Engeland tot nu toe tezamen. Je bent dus gewoon een hypocriete lul.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor) Maar ik bedoel meer dat de leiders in GB werkelijk echt enorm pissed zijn over deze hele mentaliteit van lekker looten zonder enige vorm van schaamte. Ze willen dit keihard gaan aanpakken. Die gast met dat flesje water dient natuurlijk ook gewoon als voorbeeld te stellen voor de rest.
Ja, dan neem je materiaal mee naar huis om thuis verder te werken, dat is anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zowel op m'n werk als thuis moet ik veel schetsen voor m'n werk. Ze zien het ook niet als een probleem. Het is niet zo dat ik hele pakken papier mee naar huis sleur. Hoogstens 20 velletjes waarop ik thuis gewoon verder schets. Ik denk niet dat die gast van dat flesje water toestemming had om dat zomaar mee te nemen?
De domme meute meelopers worden gepakt nu. Blijkbaar waren er dat veel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het gaat natuurlijk niet om dat flesje water maar om het feit dat men blijkbaar denkt alles te kunnen doen en laten.
Nee het is net zo erg. Aangezien ik het geen 6 maanden cel waard vind als iemand voor een paar euro aan pennen of kopieerpapier van de werkgever jat vind ik het ook geen 6 maanden cel waard als iemand een fucking flesje water jat. Is iedereen op dit forum nou stupide dat wanneer je het niet eens ben met iemand zijn stelling dat je dan automatisch het tegenovergestelde denkt. Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:46 schreef Rechterbal het volgende:
Dus de rellen zijn minder erg, omdat ze minder kosten, lol.
Jij bent een accountant, zeker?
Ja. Maarja dat is toch het halve werk. Ik weet ook niet wat ik erger vind. Die domme meute met van die koeien die denken ermee weg te komen of mensen die wellicht echt een reden hadden om hun onvrede te uiten....quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De domme meute meelopers worden gepakt nu. Blijkbaar waren er dat veel.
Degene die met voorbedachte rade handelen, zorgen wel dat ze onherkenbaar zijn.
Oké...laten we die logica eens doortrekken:quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. Maarja dat is toch het halve werk. Ik weet ook niet wat ik erger vind. Die domme meute met van die koeien die denken ermee weg te komen of mensen die wellicht echt een reden hadden om hun onvrede te uiten....
Maargoed 6 maanden cel voor een flesje water is natuurlijk wel overdreven in elke andere situatie.
Alleen ergens in een reactie stond dit: anyone convicted gets an automatically higher sentence because, in addition to the crime they were convicted for, they have ridden on the back of someone else's violence. Basically, a looter uses the violent crowd as a weapon (intimidation, distraction, actual physical violence) the same way that a getaway driver gets charged the same as those armed robbers who actually waved the guns."
Opzich vind ik dat daar wel een punt gemaakt wordt. Het is gewoon een soort medeplichtigheid.
Domme meelopers zullen er altijd zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja. Maarja dat is toch het halve werk. Ik weet ook niet wat ik erger vind. Die domme meute met van die koeien die denken ermee weg te komen of mensen die wellicht echt een reden hadden om hun onvrede te uiten....
Waarschijnlijk was er niemand aanwezig, stond de deur open en was de halve winkel al een puinhoop.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zowel op m'n werk als thuis moet ik veel schetsen voor m'n werk. Ze zien het ook niet als een probleem. Het is niet zo dat ik hele pakken papier mee naar huis sleur. Hoogstens 20 velletjes waarop ik thuis gewoon verder schets. Ik denk niet dat die gast van dat flesje water toestemming had om dat zomaar mee te nemen?
Ik snap ook nog steeds niet dat je uberhaupt het risico neemt voor een flesje waterquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was er niemand aanwezig, stond de deur open en was de halve winkel al een puinhoop.
Maar sowieso, die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is. Niet zo dom als je verse buit op facebook zetten, maar het komt in de buurt.
Heeft ie geld om advocaat te nemen wordt dat veel minder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is.
Hij had dorst door al dat rellen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik snap ook nog steeds niet dat je uberhaupt het risico neemt voor een flesje water
Tsja...je komt net terug van je vriendin, loopt naar huis, hebt wat dorst en ziet overal de winkels "open staan"...dan denk je niet: goh, als ik nu een flesje water meeneem moet ik 6 maanden zitten, laat ik het maar niet doen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik snap ook nog steeds niet dat je uberhaupt het risico neemt voor een flesje water
Ik denk dat je nu wel beter weetquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja...je komt net terug van je vriendin, loopt naar huis, hebt wat dorst en ziet overal de winkels "open staan"...dan denk je niet: goh, als ik nu een flesje water meeneem moet ik 6 maanden zitten, laat ik het maar niet doen.
Nee, je denkt, ik kan het nu niet kopen dus laat ik het liggen. Als er nu een tekort is aan drinkwater n.a.v. zo'n ramp als in New Orleans bijvoorbeeld kan ik me nog voorstellen dat mensen gaan plunderen (alleen de levensmiddelen), maar nu is het gewoon ordinaire diefstal.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja...je komt net terug van je vriendin, loopt naar huis, hebt wat dorst en ziet overal de winkels "open staan"...dan denk je niet: goh, als ik nu een flesje water meeneem moet ik 6 maanden zitten, laat ik het maar niet doen.
Ja...dat zal hij idd gedacht hebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, je denkt, ik kan het nu niet kopen dus laat ik het liggen. Als er nu een tekort is aan drinkwater n.a.v. zo'n ramp als in New Orleans bijvoorbeeld kan ik me nog voorstellen dat mensen gaan plunderen (alleen de levensmiddelen), maar nu is het gewoon ordinaire diefstal.
En jij? Zou jij bezit van iemand anders respecteren of had je het meegenomen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:42 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja...dat zal hij idd gedacht hebben.
Ik ben achterlijk principiëel, tot op het rigide af. Als ik een euro euro op straat vindt, dan lever ik het nog in bij de politie.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij? Zou jij bezit van iemand anders respecteren of had je het meegenomen?
Same here, maar ik snap dan ook niet dat jij het logisch vind dat zo iemand het flesje water gapt omdat de winkels "open" stonden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben achterlijk principiëel, tot op het rigide af. Als ik een euro euro op straat vindt, dan lever ik het nog in bij de politie.
Ik ben nog net niet zo wereldvreemd dat ik denk dat iedereen dezelfde principes heeft als ik.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Same here, maar ik snap dan ook niet dat jij het logisch vind dat zo iemand het flesje water gapt omdat de winkels "open" stonden.
Ik ben er vrij zeker van dat 99% van mijn vrienden/familie dit niet zouden doen hoor. En ik beoordeel dit helemaal niet anders dan normaal. Ik vind het vreemd dat een "open" winkel zoals jij dat noemt uit zou nodigen om zomaar iets mee te nemen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben nog net niet zo wereldvreemd dat ik denk dat iedereen dezelfde principes heeft als ik.![]()
Geef mensen de mogelijkheid om ergens misbruik van te maken en het gebeurt....hij doet wat de overgrote meerderheid dagelijks doet, alleen hebben we besloten om dat als normaal te zien, maar omdat de omstandigheden nu exceptioneel zijn gaan we het anders beoordelen en dat vind ik een dubbele moraal.
het is geen spelletje.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:38 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat ze deze belachelijk zware straf nu als voorbeeld stellen, om wat schrik aan te jagen. Ik geloof niet dat ze hem werkelijk een half jaar in de cel gooien. Als het over drie weken rustig is, laten ze hem gaan. En terecht, alles naar verhouding.
Iedereen toch wanneer je ouder wordt?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk dat je nu wel beter weet
Cel voor iemand die niets te verliezen heeft is niet hetzelfde dan voor voor persoon die nog toekomst heeft.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:29 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
het is geen spelletje.
Cel is cel.
Tot nu toe is altijd gebleken dat snelrecht een tijdelijke oplossing is en dat advocaten die de raddraaiers verdedigen over het algemeen alleen maar op vormfouten hoeven te controleren om de straf te beperken tot een minimum danwel vrijschelding, en zo niet naar een hogere instantie zoals het europese hof stappen om hun gelijk alsnog te halen. Het is nl niet zo dat een rechter (of jury) binnen 24 uur een eerlijke afweging kan maken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:29 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
het is geen spelletje.
Cel is cel.
Kortom. de veroordeelde die advocaat kan betalen krijgt gelijk, de rest niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Tot nu toe is altijd gebleken dat snelrecht een tijdelijke oplossing is en dat advocaten die de raddraaiers verdedigen over het algemeen alleen maar op vormfouten hoeven te controleren om de straf te beperken tot een minimum danwel vrijschelding, en zo niet naar een hogere instantie zoals het europese hof stappen om hun gelijk alsnog te halen. Het is nl niet zo dat een rechter (of jury) binnen 24 uur een eerlijke afweging kan maken.
Herkenbaar.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Was deze al bekend?
http://www.leftfutures.or(...)-on-student-rioting/
quote:Things got out of hand & we’d had a few drinks. We smashed the place up and Boris set fire to the toilets.”
OMFG SCHIET MET SCHERP HIJ IS EEN RIOTER!! Hypocriete lul. Tot zijn elleboog in de aars van Rupert Murdoch maar hij weet anderen wel te vertellen dat ze zich niet moreel gedragen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Was deze al bekend?
http://www.leftfutures.or(...)-on-student-rioting/
Te makkelijk gedacht. Mensen met een beetje verstand of fatsoen pakken niet een fles cola mee. Maar voor veel mensen is dit puur een impulsieve beslissing.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:38 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, je denkt, ik kan het nu niet kopen dus laat ik het liggen. Als er nu een tekort is aan drinkwater n.a.v. zo'n ramp als in New Orleans bijvoorbeeld kan ik me nog voorstellen dat mensen gaan plunderen (alleen de levensmiddelen), maar nu is het gewoon ordinaire diefstal.
Zo zwart-wit zijn dingen niet te stellen, tenzij je heel principieel bent.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij? Zou jij bezit van iemand anders respecteren of had je het meegenomen?
Het is als een iemand een worst voorhouden. De verleiding is te groot. In een kudde durven veel meer.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Same here, maar ik snap dan ook niet dat jij het logisch vind dat zo iemand het flesje water gapt omdat de winkels "open" stonden.
Das mooi, ik denk dat ik dat ook kan zeggen. Wat vind je van potloden graaien bij de Ikea? Dat is geen pure diefstal, maar het is de mentaliteit meer van mensen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:02 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat 99% van mijn vrienden/familie dit niet zouden doen hoor. En ik beoordeel dit helemaal niet anders dan normaal. Ik vind het vreemd dat een "open" winkel zoals jij dat noemt uit zou nodigen om zomaar iets mee te nemen.
Kijk wat er gebeurt bij een winkelketen die speciale aanbiedingen doet op de openingsdag.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Te makkelijk gedacht. Mensen met een beetje verstand of fatsoen pakken niet een fles cola mee. Maar voor veel mensen is dit puur een impulsieve beslissing.
Stel ze gooien boven Lowlands uit een helicopter een zak biljetten neer. Bedoeld om artiesten cash te betalen. Wat denk je dat er gebeurt als die zak in het publiek neervalt? Ik chargeer een beetje maar zo werkt dat. Bij plunderingen ben je als je het goed speelt anoniem en is het pakken wat je pakken kan. Veel mensen houden van een beetje spanning, zeker in achterbuurten.
Dan wordt er links en rechts juist gejat?quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Kijk wat er gebeurt bij een winkelketen die speciale aanbiedingen doet op de openingsdag.
Niet bijna redt...?? De onderklasse krijgt alles wat ze wil hebben: gesubsidieerd onderwijs, gesubsidieerde gezondheidszorg, huurtoeslag als je een laag inkomen hebt etc. etc. Als je je inzet, kan je het zo maken in je leven. Het zijn die verwende en hebberige mensen die het leuk vinden om te gaan plunderen en te stelen. Waarom doet de hele onderklasse niet mee? Omdat het overgrote deel vd onderklasse beseft dat ze al enorm worden geholpen (gesubsidieerde gezondheidszorg, gesubsidieerd onderwijs etc.) en dat ze zich gewoon, net als ieder ander individu, normaal moeten gedragen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt,
Nee, maar slaan ze elkaar nog net niet de schedel in om maar als eerste te kunnen graaien.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dan wordt er links en rechts juist gejat?
Sowieso is elk onderscheid verdwenen dan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:38 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Dan wordt er links en rechts juist gejat?
Ja precies, ik heb daar ook een bloedhekel aan. Als het een zaak op leven en dood zou zijn dan zou ik ook als een gek me zo gedragen. Maar niet voor dit soort triviale zaken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:42 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nee, maar slaan ze elkaar nog net niet de schedel in om maar als eerste te kunnen graaien.
Dat dus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:42 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nee, maar slaan ze elkaar nog net niet de schedel in om maar als eerste te kunnen graaien.
Uiteraard, is niet fraai. Wat ik wel raar vind en geen hebzucht is in mijn ogen is dat veel mensen denken dat rijke mensen onbezonnen geld uitgeven. Je kan het rijke mensen niet kwalijk nemen als ze een goede deal willen sluiten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:44 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat dus.
Hebzucht zit in elke klasse.
Ieder voor zich en god voor ons allen is het credo tegenwoordig helaas,quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:46 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Uiteraard, is niet fraai. Wat ik wel raar vind en geen hebzucht is in mijn ogen is dat veel mensen denken dat rijke mensen onbezonnen geld uitgeven. Je kan het rijke mensen niet kwalijk nemen als ze een goede deal willen sluiten.
Voor een dubbeltje op de eerste rij hou ik helemaal niet van, maar hoe rijk je ook bent je moet nooit dief van je eigen portemonnee zijn. Maar goed dat is iets heel anders dan hebzucht denk ik.
Tsja, ik heb de illusie dat ik het misschien wel fijner zou vinden in een hechte gemeenschap waar je elkaar nodig zou hebben. Maar in deze maatschappij ben ik juist individualistischer dan de meeste mensen. Je past je aan en niet altijd in goede zin.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ieder voor zich en god voor ons allen is het credo tegenwoordig helaas,
Ligt ook gewoon aan de schaal waarop alles werkt nu, daar word je gewoon cynisch en individualistisch van.quote:Op zondag 14 augustus 2011 02:22 schreef Lagrinta het volgende:
Tsja, ik heb de illusie dat ik het misschien wel fijner zou vinden in een hechte gemeenschap waar je elkaar nodig zou hebben. Maar in deze maatschappij ben ik juist individualistischer dan de meeste mensen. Je past je aan en niet altijd in goede zin.
Eerste indruk is niet goed. Dat oude mannetje is te seniel voor woorden en vrouwen over techniek horen praten is een regelrechte afrader.quote:Op zondag 14 augustus 2011 02:08 schreef SuperHarregarre het volgende:
Over foute systemen gesproken, kennen jullie dit utopische project? Zie het steeds vaker opduiken.
http://www.thevenusproject.com/
Ik ben heel cynisch inderdaad, wel met zoveel mogelijk humor, maar cynisch ben ik zeker.quote:Op zondag 14 augustus 2011 02:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ligt ook gewoon aan de schaal waarop alles werkt nu, daar word je gewoon cynisch en individualistisch van.
Mja, het komt er toch op neer dat je op kosten van een ander eet en drinkt en dan gewoon wegloopt terwijl je een dikke vinger opsteekt. Ik kan me er slecht in verplaatsen. Net zomin als in het graaien van potloden. Maar goed, ik was ook altijd een braaf jochie.quote:Op zondag 14 augustus 2011 01:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Das mooi, ik denk dat ik dat ook kan zeggen. Wat vind je van potloden graaien bij de Ikea? Dat is geen pure diefstal, maar het is de mentaliteit meer van mensen.
Heb wel eens gehad bij een broodjeszaak dat ik niet beleefd behandeld werd en door drie mensen werd geholpen. Toen ik mn broodje uiteindelijk had had ik nog niet betaald. Dan zeg ik dus niks he. Totaal geen moeite mee.
Of heb ook wel eens vergeten te betalen op een terrasje, komt heel zelden voor, maar dan ga ik niet terug. Dan denk ik: ga er nog wel vaker een keer langs als het verder goed zitten was daar.
Diefstal is een ruim begrip, maar uit een open winkel jatten is wel diefstal in mijn ogen. Maar het zou pas nieuws zijn als er niets gejat zou zijn.
Echt? Kan me daar zowat niets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben achterlijk principiëel, tot op het rigide af. Als ik een euro euro op straat vindt, dan lever ik het nog in bij de politie.
Natuurlijk is het een onuitvoerbaar project maar het idee op zich is niet verkeerd. Ik beschouw mezelf niet als een klimaatfetisjist maar objectief gezien gaan we gewoon enorm slordig met onze grondstoffen om. Dat is gewoon een objectieve vaststelling. Technisch gezien zijn we wel voortvarend genoeg om een systeem te ontwikkelen waarbij mensen vrijwel niks meer hoeven te doen, ervanuitgaande dat we dan gaan voor een systeem waarin de behoeften worden vervuld zonder dat er mode e.d. bij komt kijken waarbij we nog goede spullen verruilen voor nieuwe trendy shit. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre zo'n samenleving standhoudt, aangezien er altijd wel imperfecties zijn. Een kleine imperfectie in zo'n wereld en het stort in.quote:Op zondag 14 augustus 2011 02:28 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Eerste indruk is niet goed. Dat oude mannetje is te seniel voor woorden en vrouwen over techniek horen praten is een regelrechte afrader.
Ik vraag me weleens af waarom we bij paarden een hengstenkeuring hebben en elke kerel maar raak laten fokken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een onuitvoerbaar project maar het idee op zich is niet verkeerd. Ik beschouw mezelf niet als een klimaatfetisjist maar objectief gezien gaan we gewoon enorm slordig met onze grondstoffen om. Dat is gewoon een objectieve vaststelling. Technisch gezien zijn we wel voortvarend genoeg om een systeem te ontwikkelen waarbij mensen vrijwel niks meer hoeven te doen, ervanuitgaande dat we dan gaan voor een systeem waarin de behoeften worden vervuld zonder dat er mode e.d. bij komt kijken waarbij we nog goede spullen verruilen voor nieuwe trendy shit. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre zo'n samenleving standhoudt, aangezien er altijd wel imperfecties zijn. Een kleine imperfectie in zo'n wereld en het stort in.
Het idee is niet verkeerd en ik ben ook geen milieu fan eigenlijk. Maar ik heb liever wel duurzame en degelijke producten dan die wegwerpzooi van tegenwoordig. Je hebt alleen vaak geen keuze. Vervangen is goedkoper dan repareren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een onuitvoerbaar project maar het idee op zich is niet verkeerd. Ik beschouw mezelf niet als een klimaatfetisjist maar objectief gezien gaan we gewoon enorm slordig met onze grondstoffen om. Dat is gewoon een objectieve vaststelling. Technisch gezien zijn we wel voortvarend genoeg om een systeem te ontwikkelen waarbij mensen vrijwel niks meer hoeven te doen, ervanuitgaande dat we dan gaan voor een systeem waarin de behoeften worden vervuld zonder dat er mode e.d. bij komt kijken waarbij we nog goede spullen verruilen voor nieuwe trendy shit. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre zo'n samenleving standhoudt, aangezien er altijd wel imperfecties zijn. Een kleine imperfectie in zo'n wereld en het stort in.
Collectief graaien is een uitzondering op de regel.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:37 schreef Lagrinta het volgende:
aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
Maar denk je dat het helpt als we dit systeem houden en er alleen een foefje duurbaarheid aan toevoegen? Ik durf er best een paar kratjes pils op in te zetten dat de rioters in London geen reet geven om de schone natuur en duurzaamheid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:37 schreef Lagrinta het volgende:
Het idee is niet verkeerd en ik ben ook geen milieu fan eigenlijk. Maar ik heb liever wel duurzame en degelijke producten dan die wegwerpzooi van tegenwoordig. Je hebt alleen vaak geen keuze. Vervangen is goedkoper dan repareren.
Zonder dat er mode bij komt kijken is onverstandig denk ik. Moet je juist op inspelen, dat je duurzaam wel zaken makkelijk kan veranderen. De maatschappij is steeds meer gericht op uiterlijk vertoon en daar is niet per se iets mis mee.
Houdt nooit stand aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
Diep in ons hart zijn we het allemaal eens.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:01 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Maar denk je dat het helpt als we dit systeem houden en er alleen een foefje duurbaarheid aan toevoegen? Ik durf er best een paar kratjes pils op in te zetten dat de rioters in London geen reet geven om de schone natuur en duurzaamheid.
Ik heb het niet alleen over duurzaamheid maar over het ontbreken van de wens om zoveel mogelijk te willen consumeren. Dat mensen te vet worden is een grof schandaal eigenlijk, want het betekent gewoon dat ze boven hun noodzaak voedsel consumeren. Een goede tv weggooien voor een nieuw exemplaar, dito. Het is vrij lastig om je daaraan te ontworstelen wil je jezelf niet sociaal ostracizen, zo is de mindset nu eenmaal. Maar die mentaliteit is ook ooit gekweekt natuurlijk. De wereld was niet altijd vergeven van reclame.
Ik wil graag geloven dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. Alleen is het op de een of andere manier zo moeilijk om te bewerkstelligen, er zit zoveel ruis tussen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Diep in ons hart zijn we het allemaal eens.
Ik ben al te vaak op mijn bek gegaan en heb helaas wantrouwen als standaard.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:10 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ik wil graag geloven dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. Alleen is het op de een of andere manier zo moeilijk om te bewerkstelligen, er zit zoveel ruis tussen.
Ja, echt...niet altijd zo geweest, maar dat is gegroeid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 03:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Echt? Kan me daar zowat niets bij voorstellen.
Goh wat interessantquote:Op zondag 14 augustus 2011 09:10 schreef Kingstown het volgende:
Spreadsheet met alle namen van de verdachten die tot nu toe voor de rechtbank zijn verschenen, incl. de leeftijden en opgelegde straffen:
https://docs.google.com/s(...)FhUGc&hl=en_US#gid=0
In tegenstelling tot de andere steden zijn het in Manchester vooral autochtone namen. Maar goed, dat wisten we al.quote:
Enig idee wat een allochtoon is?quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In tegenstelling tot de andere steden zijn het in Manchester vooral autochtone namen. Maar goed, dat wisten we al.
Is rechts dan blij dat 4 van de 5 doden niet-blank zijn? Onder het motto opgeruimd staat netjes ofzo?quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja links is maar wat blij met Manchester, want het voorkomen van alle andere rellers deed ze niet zo blij wezen.
Mooi dan ben je tevreden toch?quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die 6 maanden is niet voor het stelen van een flesje water, maar voor deelnemen aan plundering. Terechte straf dus.
Dat links en rechts gelul is volkomen achterhaald.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja links is maar wat blij met Manchester, want het voorkomen van alle andere rellers deed ze niet zo blij wezen.
Het is nu voor of tegen Wildersquote:Op zondag 14 augustus 2011 10:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat links en rechts gelul is volkomen achterhaald.
Ja gezellig...laten we Wilders en Cohen er ook nog eens bijhalen in dit topic.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is nu voor of tegen Wilders
Bij de wet: afhankelijk van de nationaliteit in het paspoort.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee wat een allochtoon is?
Er komt wat frictie tussen de Lib Dems en conservatives over de veroordelingen en dan m.n. over een aantal controversiëlere uitspraken. De man met het water hebben we gehad, nu is er een vrouw veroordeeld tot 6 maanden die niet mee heeft gedaan aan de rellen, maar een paar shorts heeft gekregen van een vriend die afkomstig waren van de plunderingen.quote:A number of magistrates' sentences are causing controversy, most notably that of a 24-year-old mother of two who received six months for handling a stolen pair of shorts. Harsh sentences and plans to evict rioters and their families from council housing have cause serious disagreement between members of the coalition as senior Lib Dems call for an end to "kneejerk" reactions.
Nope, fout.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:19 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Bij de wet: afhankelijk van de nationaliteit in het paspoort.
irl: Afhankelijk van het eerste oogopslag.
Voor de helft fout dusquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, fout.
Een allochtoon is iemand van wie tenminste 1 van beide ouders buiten nederland is geboren
quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Blij? Ze moeten zich realiseren dat hun eigen hosanna-gezang over de multikul toch echt uit de tijd is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Jij snapt het ook niet echt helemaal hèquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blij? Ze moeten zich realiseren dat hun eigen hosanna-gezang over de multikul toch echt uit de tijd is.
Het is wachten tot de rijkere buurten aan de beurt zijn. Misschien dat de Wouter Bosjes en Femke Halsema'tjes van de UK die hun kindjes veilig op blanke scholen doen, dan eens gaan nadenken.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:28 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Jij snapt het ook niet echt helemaal hè
quote:
Geld verliezen zie ik als dommigheid. Is wat anders dan een portemonnee met persoonlijke gegevens. Geld is trouwens geen eigendom van de verliezer maar van De Nederlandsche bank.quote:Op zondag 14 augustus 2011 08:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ja, echt...niet altijd zo geweest, maar dat is gegroeid.
Ik heb als puber ooit eens 100 gulden gevonden (opa verteld) in een groot warenhuis. Lag gewoon op de grond, terwijl ik door de winkel liep. Voet erop, oppakken en wegstoppen...makkelijk "verdiend".
Achteraf ging ik me bedenken wat ik zou doen als ik die 100 gulden verloren zou hebben (terug naar die winkel en kijken of het gevonden was) en dat gaf me een heel slecht gevoel. Het was mijn geld niet, dus geen recht op.
Hoe slecht ik ook behandeld word of hoe beroerd de bediening ook is, zelfs als ik de kans krijg en er zonder problemen mee weg zou komen, doe ik het niet meer, omdat het tegen mijn moraal van goed en slecht indruist. Bij de kleine middenstand vind ik het daarnaast oprecht sneu en bij de grote koop ik toch al zo weinig mogelijk.
Ik ben ook nog van het helpen van oude omaatjes en zielige kindertjes...ook niet hip, maar ik besef me maar al te goed hoe bevoorrecht ik ben en kan heel slecht tegen onrecht en iets pakken/vinden wat niet van jezelf is, dat is uiteindelijk onrechtmatig iets verkrijgen.
Prima hoor dat jij het voor jezelf goedpraat. Het is niet jouw geld, dus heb je er geen recht op.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:37 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Geld verliezen zie ik als dommigheid. Is wat anders dan een portemonnee met persoonlijke gegevens. Geld is trouwens geen eigendom van de verliezer maar van De Nederlandsche bank.
Als ik zelf geld zou verliezen zou ik ook niet teruggaan. Eigen schuld gewoon.
Ik praat niks goed, ik zeg gewoon wat mijn principes zijn. Dat jij je voordoet als een brave Hendrik maakt je echt geen beter mens hoor. Je moet altijd naar je geweten luisteren, veel belangrijker dan principes.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:40 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prima hoor dat jij het voor jezelf goedpraat. Het is niet jouw geld, dus heb je er geen recht op.
Maar goed, jij hebt sowieso andere normen voor jezelf als voor anderen las ik al. Zonder betalen weglopen vind je geen probleem en dan wel met de vinger wijzen naar looters. hypocrisie ten top.
Als jouw geweten je verteld dat het prima is dat je wegloopt zonder te betalen, dan ben je een looter, ongeacht wat voor principes je verder hebt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:44 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik praat niks goed, ik zeg gewoon wat mijn principes zijn. Dat jij je voordoet als een brave Hendrik maakt je echt geen beter mens hoor. Je moet altijd naar je geweten luisteren, veel belangrijker dan principes.
Fijn dankje, daar gaat mn nachtrust.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jouw geweten je verteld dat het prima is dat je wegloopt zonder te betalen, dan ben je een looter, ongeacht wat voor principes je verder hebt.
Dat is toch precies wat hij doet? Hij geeft aan dat het hem een slecht gevoel geeft om op een bepaalde manier te handelen. De reden dat ik reageer is omdat ik er persoonlijk gewoon trots op ben om een eerlijk, betrouwbaar mens te zijn. Ik kan ook niet tegen onrecht en ben van mening dat je een ander moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Als ik iets anders zou doen, zou dat aan mijn geweten knagen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:44 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Ik praat niks goed, ik zeg gewoon wat mijn principes zijn. Dat jij je voordoet als een brave Hendrik maakt je echt geen beter mens hoor. Je moet altijd naar je geweten luisteren, veel belangrijker dan principes.
Gaat om gevoel. Als je gevoel niet goed is moet je het niet doen. Belangrijker dan principes wat mij betreft. Daar zijn we het eens.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:50 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat hij doet? Hij geeft aan dat het hem een slecht gevoel geeft om op een bepaalde manier te handelen. De reden dat ik reageer is omdat ik er persoonlijk gewoon trots op ben om een eerlijk, betrouwbaar mens te zijn. Ik kan ook niet tegen onrecht en ben van mening dat je een ander moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Als ik iets anders zou doen, zou dat aan mijn geweten knagen.
Hoe eerlijk en betrouwbaar je bent, daar kom je pas achter in stressvolle situaties. Je zou nog raar opkijken van de beslissingen die je kan nemen in situaties van leven en dood.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:50 schreef Dhalsim het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat hij doet? Hij geeft aan dat het hem een slecht gevoel geeft om op een bepaalde manier te handelen. De reden dat ik reageer is omdat ik er persoonlijk gewoon trots op ben om een eerlijk, betrouwbaar mens te zijn. Ik kan ook niet tegen onrecht en ben van mening dat je een ander moet behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Als ik iets anders zou doen, zou dat aan mijn geweten knagen.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoe eerlijk en betrouwbaar je bent, daar kom je pas achter in stressvolle situaties. Je zou nog raar opkijken van de beslissingen die je kan nemen in situaties van leven en dood.
Als je rustig achter je compie zit te chillen, of er hangt weinig of niets vanaf, dan is het heel makkelijk om de moreel verantwoorde beslissingen te nemen. Maar dat is niet de situatie waarin je ware aard naar boven komt.
Goeie post. De ware aard van mensen komt naar boven in moeilijke situaties. Ik geloof ook wel in de goedheid van de mens, maar er is weinig voor nodig om af te wijke daarvan.
Ik zeg nu niet dat je onbetrouwbaar bent of dat je je mooier voordoet dan dat je in werkelijkheid bent.
Ik zeg dat het onmogelijk is om van te voren te weten hoe je reageert in situaties waarin je nog nooit terecht bent gekomen.
Dat heet een voorbeeld stellen. Na een periode van wetteloosheid als deze is dat zeer zeker nodig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er komt wat frictie tussen de Lib Dems en conservatives over de veroordelingen en dan m.n. over een aantal controversiëlere uitspraken. De man met het water hebben we gehad, nu is er een vrouw veroordeeld tot 6 maanden die niet mee heeft gedaan aan de rellen, maar een paar shorts heeft gekregen van een vriend die afkomstig waren van de plunderingen.
Conservatives juichen dat toe, Lib Dems niet.
True, maar ik denk dat we allemaal wel eens in situaties terecht zijn gekomen, waar je geld gevonden hebt, weg kon lopen zonder te betalen en dat soort minder stressvolle beslissingen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Hoe eerlijk en betrouwbaar je bent, daar kom je pas achter in stressvolle situaties. Je zou nog raar opkijken van de beslissingen die je kan nemen in situaties van leven en dood.
Als je rustig achter je compie zit te chillen, of er hangt weinig of niets vanaf, dan is het heel makkelijk om de moreel verantwoorde beslissingen te nemen. Maar dat is niet de situatie waarin je ware aard naar boven komt.
Ik zeg nu niet dat je onbetrouwbaar bent of dat je je mooier voordoet dan dat je in werkelijkheid bent.
Ik zeg dat het onmogelijk is om van te voren te weten hoe je reageert in situaties waarin je nog nooit terecht bent gekomen.
neuh ... looten (plunderen) is echt totaal wat anders dan weglopen zonder te betalenquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:47 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jouw geweten je verteld dat het prima is dat je wegloopt zonder te betalen, dan ben je een looter, ongeacht wat voor principes je verder hebt.
Heb je weer lekker thuis met excel zitten knutselen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:32 schreef Kingstown het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aparte veronderstellingen hou je er op na.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je weer lekker thuis met excel zitten knutselen?
Ik kan ook een paar schemaatjes produceren met het totaal omgekeerde van wat jij zegtquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Aparte veronderstellingen hou je er op na.
Ga vooral je gang als je daar plezier in hebt en/of denkt dat het relevant is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik kan ook een paar schemaatjes produceren met het totaal omgekeerde van wat jij zegt
Ja, en daarna gaat gewoon alles weer zijn gewone gang.quote:Op zondag 14 augustus 2011 13:09 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dat heet een voorbeeld stellen. Na een periode van wetteloosheid als deze is dat zeer zeker nodig.
Sowieso...een voorbeeld stellen met iemand die niet meegedaan heeft aan de rellen. Kansloze wraakoefening die niets oplevert.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja, en daarna gaat gewoon alles weer zijn gewone gang.
quote:There was a group of lads sitting around on their bikes in the middle of the precinct.
Then I heard shouts of "armed police" and "get down". It was all so fast. The boys flew on to the ground and the police had the guns close to their heads.
There were three armed police and about another 10 back up officers. For the next 15 minutes the lads on the ground were being searched and had names and addresses taken. The police seemed particularly interested in a bag one of them had.
They tore it open but there just seemed to be boxes of Smarties and other stuff from Greggs.
Nee, ik hou niet zo van verkeerde informatie geven. Bovendien dat doe jij al, dus dat zou niet origineel zijnquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ga vooral je gang als je daar plezier in hebt en/of denkt dat het relevant is.
Dit topic vollullen en dan weer wachten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, ik hou niet zo van verkeerde informatie geven. Bovendien dat doe jij al, dus dat zou niet origineel zijn
Edit: ik zie aan jouw vorige post dat je gewoon doorgaat met de boel ophitsen met roddels en geruchten![]()
Ik plaats nieuwsberichten. Als je dat vervelend vindt, dan moet je dat maar melden in FB.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, ik hou niet zo van verkeerde informatie geven. Bovendien dat doe jij al, dus dat zou niet origineel zijn
Edit: ik zie aan jouw vorige post dat je gewoon doorgaat met de boel ophitsen met roddels en geruchten![]()
Nee, je plaatst geen nieuwsberichten. Je plaats een willekeurige foto en (zelf verzonnen?) tekst. Dat is wat anders dan een duidelijk verhaal met een bron. Treurig dat je zo kinderachtig reageert op een kritische opmerking. Wees gewoon volwassen en plaatst echt nieuws met bron en al..quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:36 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik plaats nieuwsberichten. Als je dat vervelend vindt, dan moet je dat maar melden in FB.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nee, je plaatst geen nieuwsberichten. Je plaats een willekeurige foto en (zelf verzonnen?) tekst.
He, een bron!!quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:44 schreef Kingstown het volgende:
Het is me zelfs gelukt om mijn zelfverzonnen tekst en foto in The Guardian te krijgen....knap he!
http://www.guardian.co.uk(...)ermath-live-coverage
Plaagkopquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
He, een bron!!Ik schrik er gewoon van! Dus je kunt het wel!
Hou dit vast!
quote:More anger from senior cops. A statement released today by West Midlands chief constable Chris Sims contains a thinly veiled attack on "zero tolerance" policing:
I continue to work with the Police Authority to develop a policing response that is consistent with available good practice but is not slavishly adopting empty slogans.
The ethos of local policing has been the bedrock which has allowed collective common sense to prevail.
Nou ja, het is gewoon heel irritant als mensen een topic zitten te vervuilen met vage tekstjes waarvan niemand weet waar die vandaan komen. En het is natuurlijk binnen Fok erg normaal dat je een bron plaatst van de teksten die je op Fok neerzet. Zo kun je bovendien inschatten hoezeer zo'n betrouwbaar is; een bericht uit de News of Today is toch net iets minder betrouwbaar dan dat uit de Washington Post. Iedereen binnen Fok accepteert dit principe en plaatst gewoon een bron.quote:
Bronverwijzing is voor noobs.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Nou ja, het is gewoon heel irritant als mensen een topic zitten te vervuilen met vage tekstjes waarvan niemand weet waar die vandaan komen. En het is natuurlijk binnen Fok erg normaal dat je een bron plaatst van de teksten die je op Fok neerzet. Zo kun je bovendien inschatten hoezeer zo'n betrouwbaar is; een bericht uit de News of Today is toch net iets minder betrouwbaar dan dat uit de Washington Post. Iedereen binnen Fok accepteert dit principe en plaatst gewoon een bron.
Maar ja, je hebt altijd van die figuren die graag vage teksten willen plaatsen waar niemand wat aan heeft. En wat erger is, is dat dit soort figuren gewoon doorgaan als ze daar gewoon op gewezen worden. Jammer dat het topic daardoor verpest wordt
quote:UPDATE: We are still to receive an official statement from Greater Manchester Police in regards to the armed response incident as reported by The People newspaper, but we understand that armed officers were called after a member of the public spotted a suspected firearm.
GMP has told the Guardian that they believe the response was warranted. Arrests have been made in connection with the incident.
maar wel verplichtquote:
Je haalt de spanning van het googelen op betrouwbaarheid weg.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar wel verplicht
in het vervolg idd liever een bron erbij als je ergens tekst en evt foto's vandaan haalt
Degene die 6 maanden hebben gekregen van de magistraten en/of JP's voor het stelen van bijvoorbeeld wat flesjes water of een paar kledingstukken moesten gewoon als voorbeeld gesteld worden. Dat heeft niks met een kansloze wraakoefening te maken. Dat is gewoon het opvolgen van de wet in haar strictste vorm.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:55 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Sowieso...een voorbeeld stellen met iemand die niet meegedaan heeft aan de rellen. Kansloze wraakoefening diev niets oplevert.
Wraak dus...nu zelfs al mensen veroordeeld worden tot 6 maanden die niet meegedaan hebben aan de rellen wordt het een ordinaire heksenjacht die nauwelijks meer iets met rechtvaardigheid of genoegdoening te maken maken heeft.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:15 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Degene die 6 maanden hebben gekregen van de magistraten en/of JP's voor het stelen van bijvoorbeeld wat flesjes water of een paar kledingstukken moesten gewoon als voorbeeld gesteld worden. Dat heeft niks met een kansloze wraakoefening te maken. Dat is gewoon het opvolgen van de wet in haar strictste vorm.
Plunderen is ook een misdaad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wraak dus...nu zelfs al mensen veroordeeld worden tot 6 maanden die niet meegedaan hebben aan de rellen wordt het een ordinaire heksenjacht die nauwelijks meer iets met rechtvaardigheid of genoegdoening te maken maken heeft.
Goede voedingsbodem voor nieuwe rellen...dat dan weer wel!
Klopt, alleen ging het niet over plunderen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Plunderen is ook een misdaad.
Wat een ongelofelijk zak stront krijgt die man uit z'n mond. Doet alsof hij het wiel heeft uitgevonden terwijl dit al tot in den treurnis is herhaald.quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:37 schreef Glazenmaker het volgende:
Wel een interessant filmpje voor alle OMFG EEN GEJAT FLESJE WATER 6 MAANDEN CEL!!! roeperts.
Maak je die man nu uit voor communist? Je had namelijk niet verder van de waarheid af kunnen zitten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:24 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk zak stront krijgt die man uit z'n mond. Doet alsof hij het wiel heeft uitgevonden terwijl dit al tot in den treurnis is herhaald.Met z'n "True News" ook.
[ afbeelding ]
Helemaal niet? Ik heb het alleen over zijn "True News" logo. Ongeacht zijn politieke kleur is je eigen show "de waarheid" noemen gewoon sneu. Het is ook een lekker lange video voor een punt dat al lang gemaakt is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:32 schreef Glazenmaker het volgende:
Maak je die man nu uit voor communist? Je had namelijk niet verder van de waarheid af kunnen zitten.
die zijn best heel rustig hoorquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:25 schreef tjoptjop het volgende:
Ja dat wordt wat als iedereen over 6 maanden gelijkertijd en gefrustreerd vrijgelaten wordt
Kun je hier een bron van geven?quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:32 schreef Kingstown het volgende:
2 van de 3 verdachten van de moord op de 3 mensen uit Birmingham zijn ook bekend:
Adam King (23) en Joshua Donald (26). verdachte nummer 3 is 17 en dus mag zijn naam niet gepubliceerd worden.
De eerste berechtingen in Birmingham zijn ook bekend en de veroordelingen liggen qua straf een tikje lager als in Londen waar bijna iedereen standaard 6 maanden leek te krijgen. In Birmingham wordt schijnbaar iets minder volgens het communistische model gewerkt.
Holy shit, die foto's aan die muur, zo groot en scherp!quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:03 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hulp MI5 ingeroepen om Blackberrys te kraken
Misschien om dat de voorbeelden al gestelt zijn.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:32 schreef Kingstown het volgende:
De eerste berechtingen in Birmingham zijn ook bekend en de veroordelingen liggen qua straf een tikje lager als in Londen waar bijna iedereen standaard 6 maanden leek te krijgen. In Birmingham wordt schijnbaar iets minder volgens het communistische model gewerkt.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:03 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Hulp MI5 ingeroepen om Blackberrys te kraken
quote:The Guardian berichtte eerder vandaag al dat een twintigjarige man in Colchester is gearresteerd omdat hij een massaal waterpistolengevecht organiseerde via Facebook en BBM. Een politiewoordvoerder wilde niet bevestigen of de BBM-berichten van de man afgetapt werden.
Dat waren de 2 topics die 's nachts volgeschreven zijn en nee....daar heb ik geen bron voor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Kingstown heeft maar twee topics gemist in de reeks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:53 schreef __Saviour__ het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)eelden_rellen__.html
Wat een kneuzen zijn het ook... handen beginnen te jeuken als ik die mensen zie.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Die negers daar moeten ze gewoon executerenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Ze doen wel iets......quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:06 schreef Glazenmaker het volgende:
http://www.guardian.co.uk(...)blackberry-messenger
OMFG schiet nou eens met scherp en pak alle mobieltjes af en leg het internet plat. Vadertje staat beschermd u wel! Er waren bijna weer gigantische rellen geweest door zo'n blackbarry gek maar gelukkig is hij aangehouden voor het organiseren van een watergevecht RELLEN!
Meer info: http://www.guardian.co.uk(...)essages-thwart-riotsquote:Police accessed BlackBerry messages to thwart planned riots
Detectives made breakthrough hours ahead of planned attacks on London sites after scouring mobile phones of arrested people
Police thwarted planned riots with the help of intelligence garnered from BlackBerry messages
Police thwarted planned riots with the help of intelligence garnered from BlackBerry messages. Photograph: Amer Hilabi/AFP/Getty Images
Scotland Yard stopped attacks by rioters on sites across London hours before they had been due to take place after managing to "break into" encrypted social messaging sites, it has emerged.
Attacks on the Olympics site, stores in Oxford Circus and the two Westfield shopping centres, in east and west London, had been plotted using BlackBerry Messenger (BBM).
Detectives made the breakthrough shortly before the planned attacks after scouring the mobile phones of people who had been arrested during the riots.
It gave them access to messages, planning riots and looting, which were bouncing around the heavily encrypted BBM service.
Het is geen excuus voor die gekken maar als je met je dure scooter door een rel heen gaat rijden ben je ook niet wijs.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:53 schreef __Saviour__ het volgende:
Laat enkel zien dat briefgeheim niks meer waard is zodra de staat ook maar het vermoeden heeft dat iemand in de gemeenschap ondeugend zal zijn. Laat ook zien dat de veilige versleuteling van RIM zoveel gaten voor de overheid heeft dat het geen enkel nut heeft dat die dingen versleuteld zijn. Nieuw Ramstein liedje: We are all living in China... wundabarquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ze doen wel iets......
[..]
Meer info: http://www.guardian.co.uk(...)essages-thwart-riots
Ik vind de reactie van politiek en politie door dit soort maatregelen te doen, nogal zorgwekkend. Enerzijds omdat het nog meer een politiestaat wordt qua wetgeving, anderzijds omdat het probleem misschien ook ergens anders kan liggen, bijv. bij het contact tussen politie en burger... Ik hoop maar dat ook daar naar gekeken wordt...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Laat enkel zien dat briefgeheim niks meer waard is zodra de staat ook maar het vermoeden heeft dat iemand in de gemeenschap ondeugend zal zijn. Laat ook zien dat de veilige versleuteling van RIM zoveel gaten voor de overheid heeft dat het geen enkel nut heeft dat die dingen versleuteld zijn. Nieuw Ramstein liedje: We are all living in China... wundabar
Gelukkig heb jij gelijk de feiten. Moest hij naar huis rijden? Had hij de situatie onderschat? Had hij zijn medemensen overschat?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Glazenmaker het volgende:
Het is geen excuus voor die gekken maar als je met je dure scooter door een rel heen gaat rijden ben je ook niet wijs.
Als je met je SUV stapvoets door een hippie demonstratie gaat rijden op weg naar huis kun je gewoon niet verwachten dat er wat krassen op zitten na afloop wil je eigenlijk zeggen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Top 3 klassering.![]()
[..]
Gelukkig heb jij gelijk de feiten. Moest hij naar huis rijden? Had hij de situatie onderschat? Had hij zijn medemensen overschat?
Er is geen enkele manier waarop hier ook maar enige kanttekening bij te plaatsen is.
Waarom kijken naar je eigen falen als je ook gewoon mentaal onderontwikkelde mensen uit een achterstandsbuurt volledig de schuld kan geven. Geef gewoon nog een paar rechten op en alles komt goed. Net zoals de laatste keer dat je je rechten opgaf en er bij wijze van spreke een jaar geen grote rel meer was!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind de reactie van politiek en politie door dit soort maatregelen te doen, nogal zorgwekkend. Enerzijds omdat het nog meer een politiestaat wordt qua wetgeving, anderzijds omdat het probleem misschien ook ergens anders kan liggen, bijv. bij het contact tussen politie en burger... Ik hoop maar dat ook daar naar gekeken wordt...
Zo'n beetje iedere scholier zou dus 4 jaar het gevang in moeten omdat ze allemaal wel eens dat soort dingen tegen elkaar zeggen. Ik heb een harde gekregen hoor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:47 schreef Kingstown het volgende:
Voor de fappers op harde straffen....google eens op Perry Sutcliffe-Keenan en/of Jordan Blackshaw.
Ik vermoed dat er een aantal mensen spontaan klaar gaan komen.
Vind ik gek, ja. Of is het normaal om andermans spullen te vernielen?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Als je met je SUV stapvoets door een hippie demonstratie gaat rijden op weg naar huis kun je gewoon niet verwachten dat er wat krassen op zitten na afloop wil je eigenlijk zeggen?
Dingen uit winkels, ja. Niet de scooter van iemand die langsrijdt. Dit is ook een van de uitzonderingen, of zijn er honderden scooters onder mensen vandaan geplukt?quote:Aan het feit dat het nog licht is kun je zien dat dit niet de eerste dag rellen is dus had die vent moeten weten dat de relschoppers dingen stelen en geweld gebruikten.
Gaat mijn pet te boven?quote:Beetje mensen zelf na laten denken en ze erop afrekenen als ze dat niet doen is niks mis mee hoor. Gaat je pet waarschijnlijk te boven maar goed.
Dat zeg ik niet. Als jij het stukje waar je eerst op reageerde gelezen had dan wist je dat ik die lui gekken noemde. Maar een beetje echte wereld kennis is wel op zijn plaats. Een jongetje van 6 laat je ook niet alleen achter in de cel bij een pedo die al 3 keer veroordeeld is omdat je weet dat de kans groot is dat het fout gaat. Gedrag van de pedo is niet normaal maar je kan erop anticiperen als normaal persoon.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vind ik gek, ja. Of is het normaal om andermans spullen te vernielen?
Er zijn wel honderden stenen naar de politie gegooid, vechtpartijen met buurtwachten geweest en heel veel woonhuizen in vlammen opgegaan.quote:Dingen uit winkels, ja. Niet de scooter van iemand die langsrijdt. Dit is ook een van de uitzonderingen, of zijn er honderden scooters onder mensen vandaan geplukt?
Die teringlijders in Londen zijn helemaal niet zielig maar er is maar een beetje kennis van psychologie en statistieken van mensen uit een ouder gezinnen en van tienermoeders om te weten dat wanneer jij in die omgeving was opgegroeid waarschijnlijk een ander wereldbeeld en karakter zou hebben dan nu vanuit je veilige blanke wijk. Die lui in Syrië die nu worden neergemaaid zitten in een totaal andere situatie dan de jongen op de scooter. Die jongen had misschien even 20 minuten verderop moeten chillen of 200 meter omrijden voor hij naar huis zou gaan en de mensen in Syrië die missen allerlei familie omdat de geheime politie ze meenam voor de gevechten en martelde om maar wat te noemen. Beetje nuance is moeilijk ik weet het.quote:Gaat mijn pet te boven?En dat komt van iemand die vindt dat die teringlijers in London zo zielig zijn. Waarom hoeven zij niet na te denken? Jij vindt dus ook dat die mensen in Syrië die worden doodgeschoten beter zelf hadden moeten nadenken.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:London riots: ‘Keep Aaron Cutting,’ ‘Save Siva’s Shop’ and other campaigns to help victims
The riots that rocked London for the past week have cost five people their lives, burned many buildings and destroyed small businesses. Damages caused by the destruction and looting may cost taxpayers $162 million. Sccording to Scotland Yard, 1,051 people have been arrested in connection with the riots, with almost 600 charged.
As people started the long road of repairing the city, some were faced with the daunting reality that they might not be able to afford to save their own businesses. Social campaigns have sprung up to help those at a loss.
Aaron Biber, 89, did not have the funds to fix his damaged Tottenham salon, which he has owned for 41 years. When three interns at a London ad firm heard his story, they set up the site “Keep Aaron Cutting” to raise funds for the barber. So far, more than $45,500 has been pledged. Any leftover funds will go toward rebuilding the community, according to the site.
Ik was de aanstichter.quote:
Ik haat positief nieuws. Hier daarom een tranentrekker vers van de FP:quote:
quote:Sylvie van der Vaart vond het best eng om alleen thuis te zijn in haar Londense woning terwijl er rellen plaatsvonden op straat. Het was vorige week enkele dagen onrustig in de stad, terwijl echtgenoot Rafael van der Vaart in het buitenland zat.
"Intussen kwam ik uit Duitsland terug in een lege Londense woning. Best een eng idee, om alleen thuis te zijn met al die onrust om me heen", schrijft Sylvie in haar column in Grazia. "Maar ik ben niet bang aangelegd en wel vaker alleen."
"Vrienden en familie belden constant om te vragen of het goed met me ging. Ik merkte er godzijdank niets van", vervolgt ze. "Gelukkig bleef ik niet lang alleen en kwam Rafael snel terug van zijn training met het Nederlands elftal in Nederland."
De voetballer speelt voor de Engelse club Tottenham Hotspur en woont samen met Sylvie in Londen. De voetbalvrouw is in Duitsland actief als jurylid van het tv-programma Das Supertalent.
Dit dus. Bah bahquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Wat een kneuzen zijn het ook... handen beginnen te jeuken als ik die mensen zie.
In welke buurt wonen zij dan? Die gast kan wel voor Tottenham spelen maar het lijkt me sterk dat ze er ook wonen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik haat positief nieuws. Hier daarom een tranentrekker vers van de FP:
[..]
Het bijzondere van deze rellen was juist dat het alle rassen door elkaar waren. Maarrre.... 4 jaar voor het opzetten van een website met idd opruiende taal.... da's best veel. Ik vraag me af waarvoor je anders in the UK 4 jaar de bak in moet. Ik heb toch een beetje het idee dat de rechter zich laat beïnvloeden door de politiek....quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:56 schreef Spezza19 het volgende:
Voor degene hier die het steeds over zwarten hadden:
http://www.thesun.co.uk/s(...)book-riot-posts.html
Zwart als kool zijn deze 2!
Kijk eens goed, zijn gewoon blanken die dat flikken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:43 schreef consio het volgende:
[..]
Die negers daar moeten ze gewoon executeren
Zo, heb je goed moeten zoeken naar deze internet-hooligans?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:56 schreef Spezza19 het volgende:
Lijkt me niet, want gisteren was dat 1 van de grote headlines in Engeland.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zo, heb je goed moeten zoeken naar deze internet-hooligans?
Die linker heeft zijn neus in allerlei zaakjes gestokenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:56 schreef Spezza19 het volgende:
Wel enigzins apart ja.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lijkt me niet, want gisteren was dat 1 van de grote headlines in Engeland.
Je kunt beter de straat op gaan en de boel aan puin slaan, dan krijg je 6 maanden ipv op internet oproepen tot rellen.
Het gebruik van sociale media ligt na de rellen behoorlijk onder vuur en mss dat ze op deze manier ook een voorbeeld willen stellen, maar 4 jaar voor rellen die er niet geweest zijn zijn is aardig wat.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel enigzins apart ja.
Zo gaat dat inderdaad.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:37 schreef speknek het volgende:
Straffen zijn compleet bezopen. Gevalletje overreacting om te verdoezelen dat ze er niet waren toen het moest. Nu kweek je alleen maar meer tuig en haat jegens het systeem.
4 jaar is wel heel lang. Hier zou je hooguit een maand krijgenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
En inmiddels op de frontpage ook een artikel.
Vier jaar cel voor reloproep op Facebook
Compleet idiote straffen. Mag hopen dat daar 3 jaar vanaf gaat in hoger beroep, als de gemoederen weer een beetje bedaard zijn.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 06:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het bijzondere van deze rellen was juist dat het alle rassen door elkaar waren. Maarrre.... 4 jaar voor het opzetten van een website met idd opruiende taal.... da's best veel. Ik vraag me af waarvoor je anders in the UK 4 jaar de bak in moet. Ik heb toch een beetje het idee dat de rechter zich laat beïnvloeden door de politiek....
Ik hoop dat, mocht het voorkomen, wij in Nederland intelligenter zijn en het belang van een sterk rechtssysteem beter inzien dan de huidige machten in Engeland; en dat onze strafmaat niet lukraak aan inflatie onderhevig is, maar gewoon wordt toegepast zoals het bedoeld is, en niet, zoals in Engeland, zo goed als compleet opgeblazen wordt om eerdere incompetentie te compenseren.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hoop dat ze de sleutels weggooien
Vergeet het maar....ook in NL is de zero-tolerance en "hard aanpakken" stijl erg hip.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:26 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ik hoop dat, mocht het voorkomen, wij in Nederland intelligenter zijn en het belang van een sterk rechtssysteem beter inzien dan de huidige machten in Engeland; en dat onze strafmaat niet lukraak aan inflatie onderhevig is, maar gewoon wordt toegepast zoals het bedoeld is, en niet, zoals in Engeland, zo goed als compleet opgeblazen wordt om eerdere incompetentie te compenseren.
De rechter in Nederland bepaalt altijd nog zelf de strafmaat. Los van zero-tolerance beleid van de politie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Vergeet het maar....ook in NL is de zero-tolerance en "hard aanpakken" stijl erg hip.
Dat het niet werkt weet iedereen en over 10 jaar komt er wel een keer bezinning, maar iedereen loopt al zolang elkaar na te roepen, dat het alleen maar nog erger gaat worden.
Wat absurd.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Denk je dat het effect zal hebben op de samenwerking tussen Tories en LibDem?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:03 schreef Jabberwocky het volgende:
Hier is ook niet iedereen het er mee eens:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-14553330
In het VK doet de rechter dat ook. Maar dat je geen kennis hebt van common law is niet jouw schuld.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:41 schreef StephanL het volgende:
[..]
De rechter in Nederland bepaalt altijd nog zelf de strafmaat. Los van zero-tolerance beleid van de politie.
Ik denk niet meer dan andere issues waar ze het niet over eens zijn (collegegeld, anyone?).quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:21 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Denk je dat het effect zal hebben op de samenwerking tussen Tories en LibDem?
De libdems waren al tevreden met een paar onbelangrijke ministerposten en de lege titel van deputy prime minister. Op wat gemor na in de backbenches verwacht ik weinig effect op de samenwerking tussen de tory's en de libdems.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:14 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik denk niet meer dan andere issues waar ze het niet over eens zijn (collegegeld, anyone?).
Wel of geen strafblad doet niet ter zake meer, net zoals wat je steelt niet meer uitmaakt. Het is keiharde voorbeelden stellen. Of je nu een ijsje jat of een flesje water zonder crimineel verleden, je krijgt 6 maanden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:17 schreef tralalala het volgende:
Misschien hebben ze een crimineel verleden?
is dit alemaal te danken aan die ccd cameras?quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:07 schreef Kingstown het volgende:
Ze hebben de vermoedelijke dader te pakken van 1 van de grote branden op de eerste nacht dat er rellen waren in Croydon. Gordon Edward Thompson (33) wordt verdacht vorige week maandag de Reeves Furniture Store in de fik te hebben gestoken.
Een 16(!!) jarige jongen is opgepakt als verdachte van de moord op de 68-jarige Richard Bowes.
Of het allemaal er aan te danken is durf ik niet te zeggen, maar de moord op Bowes is idd vastgelegd op CCTV.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
is dit alemaal te danken aan die ccd cameras?
En terecht.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:45 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Of Victoriaans, Edwardiaans, Amerikaans, Wildersiaans...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:59 schreef De_Nuance het volgende:
4 jaar cel voor een oproep is Orwelliaans.
Ik hoop dat hij zich dood rijdt tegen een boom.quote:
Of een terminale pijnlijnke ziekte asapquote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:03 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij zich dood rijdt tegen een boom.
Absurd zegquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:34 schreef Kingstown het volgende:
Deze jongeman heeft ook op FB opgeroepen om een winkel te gaan plunderen.
Ipv 4 jaar brommen moest hij een excuusbriefje schrijven en daarmee was de kous af.
http://www.facebook.com/n(...)op/10150258422921245
LOLquote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:02 schreef Weltscherz het volgende:
[..]
Of Victoriaans, Edwardiaans, Amerikaans, Wildersiaans...
Het is maar hoe je recht ziet. Is het een middel om tot rechtvaardigheid te komen of een middel om degenen die het verzonnen hebben, de heersende klasse, hun belangen te beschermen tegen de onderklasse. Een duidelijke indicatie daarvan is hoe het stelsel met vermogensdelicten omgaat. GB is daarin in ieder geval niet veel veranderd de laatste eeuwen.
Kunnen we Domela Nieuwenhuis ook weer van stal halen...cool!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
LOL
Rechtstreeks uit de oude doosch van het reaal excisterende socialischme
Straks kom me nog met: Het militair industrieel complex onderdrukt den arbeider!
En als er gehoor wordt gegeven aan een dergelijke oproep en er vallen doden dan sta jij als eerste te juichen of schreeuw je dan dat die gasten minstens 10 jaar opgesloten hadden moeten worden?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:59 schreef De_Nuance het volgende:
4 jaar cel voor een oproep is Orwelliaans.
Je blijft toch af en toe versteld staan.quote:
Gelukkig staat ie hier nog (ook op Youtubequote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:06 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je blijft toch af en toe versteld staan.
De meest schokkende- en gewelddadige filmpjes staan op YT, maar deze hebben ze verwijderd.![]()
Ter herinnering: Het grapje over "de rellen" in Manchester, waar een voetganger die oversteekt een Vuilnisemmer omduwt. Droge Engelse humor en dat zou dan ongepast zijn.
Als er gehoor wordt gegeven aan Wilders die zegt dat we de straten moeten schoonvegen van de haatbaarden en hoofddoekjes wat zeg jij dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 07:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
En als er gehoor wordt gegeven aan een dergelijke oproep en er vallen doden dan sta jij als eerste te juichen of schreeuw je dan dat die gasten minstens 10 jaar opgesloten hadden moeten worden?
Ik zeg kleutergelul want Wilders kan, mag en zal die oproep nooit doen terwijl die gastjes wel een oproep hadden gedaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:59 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Als er gehoor wordt gegeven aan Wilders die zegt dat we de straten moeten schoonvegen van de haatbaarden en hoofddoekjes wat zeg jij dan?
quote:He found that the majority of people who have appeared in court live in poor neighbourhoods, with 41% of suspects living in one of the top 10% of most deprived places in the country. The data also shows that 66% of neighbourhoods where the accused live got poorer between 2007 and 2010.
databasequote:According to the data collected so far, 66% of those who have appeared in court are aged under 25 – with 17% aged between 11 and 17. Only a very small number in our data were aged over 30. More than 90% are male.
Dat heeft hij juist wel gedaan. Vandaar dat hij voor de rechter moest verschijnen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 06:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zeg kleutergelul want Wilders kan, mag en zal die oproep nooit doen terwijl die gastjes wel een oproep hadden gedaan.
Je argument slaat weer eens de plank mis. Verzin eens wat origineels wat hout snijdt.
Jammer dat hij toch weer zegt "because I'm black". Tot dat punt zat ik geboeid te luisteren en was ik het wel met hem eens. Het is zo jammer als dan toch weer de race-card gespeeld wordt. Terwijl bij deze rellen zowel black als white betrokken was. Je zou dan ook een keer voorbij ras moeten kijken. Heb hierna nog heel even verder gekeken, volgens mij schrok hij er zelf van dat hij meteen de race-card had gespeeld want hij zei meteen "ik heb niets tegen blanken". Dan moet je ook niet de race-card spelen, jongen. Zeg gewoon dat je tegen het systeem bent waarin sommige mensen zich ohne rücksicht verrijken. Prima punt op zich.quote:
Jammer dat hij min of meer geweld goedkeurt, en na de race card wordt het een beetje sneu.quote:
Geef dan eens een bron en kom niet aan met flauwe kul van 'tussen de regels'.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:52 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dat heeft hij juist wel gedaan. Vandaar dat hij voor de rechter moest verschijnen.
Ik vind dat ze allemaal wel heel snel berecht worden. En er zijn zelfs beroepen afgerondquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:48 schreef Kingstown het volgende:
Het was te verwachten dat mensen in beroep zouden gaan en uiteindelijk wordt hier dus ook de soep iets minder heet gegeten als dat ze opgediend was en dat zal ongetwijfeld bij meer veroordeelden gaan gelden. Benieuwd naar de mannen van het ijsje cq het waterflesje.
http://www.guardian.co.uk(...)-looted-shorts-freed
quote:Ursula Nevin, 24, of Stretford, slept through the riots, but was jailed for five months after admitting handling stolen goods looted by her lodger.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |