Oh nee? In een paar dagen een klein beetje anarchie vielen al 5 doden. Wat zou iemand tegenhouden jouw koud te maken? Niemand.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:08 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik heb toch vrij duidelijk een onderscheid gemaakt. Daarnaast moet je van dat laatste toch niet al te snel uitgaan meen ik.
[..]
Heel veel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh nee? In een paar dagen een klein beetje anarchie vielen al 5 doden. Wat zou iemand tegenhouden jouw koud te maken? Niemand.
Hypocriet tot op het bot dusquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:25 schreef Joker89 het volgende:
Ik koop friet waar ik friet koop, simpel, als jij in Amerika leeft en Wall-Mart komt om de hoek aanzetten met fantastische prijzen, en jij hebt het al niet breed bij wijze van spreken, dan ga jij bij Wall-Mart kopen.
Wat zou mij tegenhouden jou koud te maken als er toch totale anarchie is?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:28 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Heel veel.
Maar dat begrijp jij toch niet.
Zal ik een profielschets geven van deze 'Rotterdammer'?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:34 schreef Lavenderr het volgende:
Hier konden we natuurlijk op wachten he![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)er-roept-rellen.html
Kennelijk heb jij niet heel veel kaas gegeten van Smith.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hypocriet tot op het bot dus
Wel kankeren op 'the corporations' maar er wel kopen
Je doet me aan hem denken:
Ten eerste ken je me niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat zou mij tegenhouden jou koud te maken als er toch totale anarchie is?
Ik maak jou koud en pik je spullen, je eten etc. Dan kan ik weer een paar dagen vooruit.
Wat houd me tegen dan?
quote:http://pastebin.com/V00tbr01
Citizens of Britain,
The riots that we have witnessed over the last week, whilst violent and misguided, are a product of decades of neglect inflicted on your country by various governments. We do not condone mindless thuggery, but that does not stop us from seeing the reality behind it.
Your politicians and the media do their best to avoid seeing that reality. They would rather manipulate public anger in order to cloud judgment and create division. They will use these riots as an excuse to withdraw civic freedoms, increase draconian police powers, and discourage legitimate protest. By placing their emphasis on mindless criminality, your politicians mask the extent to which a significant section of society is stuck in an impoverished way of life with little hope for the future.
Anonymous senses your displeasure and witnesses the iron fist of the state being used more and more often to put down dissent before it begins. We note also the ever increasing tide of propaganda issued to justify these repressive acts. The law is no longer the protector of the citizens but the protector of a wealthy few from the many, who have very little. Justice has become yet another commodity that only the wealthy can afford.
We sympathise with the anger that seethes under the facade of your country's diplomatic image. It is time to take a stand and realise that solutions will not be found in today's corrupt political landscape. You should seize this opportunity to rally for freedom. Anonymous stands with you in this struggle and will fight alongside you in the battle for permanent change. Let your enemies stand forewarned.
Saturday October 15th 2011 will be your opportunity for rebellion. We call on Britain to unite and organise peacefully. Unions, anti-cuts groups, community organisations, students, activists, citizens: you know your political system is not fit for purpose. Rally your supporters and stand together in holding mass protests in your major cities. Together you can send a powerful message to your government: you are the people of Britain and your voice WILL be heard.
Yours sincerely,
Operation Britain
We are Anonymous.
We are Legion.
We do not forgive.
We do not forget.
Expect us.
OpBritain IRC channel http://irc.lc/anonops/opbritain
OpBritain Twitter accounts http://twitter.com/#!/AnonActionUK
http://twitter.com/#!/Op_Britain
http://twitter.com/#!/GroupAnon
Als er anarchie is, is er ook geen politie en justitie.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:35 schreef Joker89 het volgende:
[..]
[..]
Ten eerste ken je me niet.
Ten tweede, dat zal je dan wel zien, er is nu geen anarchie dus jij kan het niet weten.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Citizens of Britain,
The riots that we have witnessed over the last week, whilst violent and misguided, are a product of decades of neglect inflicted on your country by various governments. We do not condone mindless thuggery, but that does not stop us from seeing the reality behind it.
Het feit dat degene die jij aanvalt terug kan schieten en een beetje moraal. Anarchie houdt alleen in dat er geen politici, koningen enz... meer zijn die denken de baas te moeten spelen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat zou mij tegenhouden jou koud te maken als er toch totale anarchie is?
Ik maak jou koud en pik je spullen, je eten etc. Dan kan ik weer een paar dagen vooruit.
Wat houd me tegen dan?
Dat snap ik dus niet. Jij wil dat de regering alles voor jou bepaalt? Je hebt zelf geen hersenen of je weigert ze te gebruiken? Als ze jou gratis kleding aanbieden in ruil voor slechts twee zweepslagen, neem je het dan ook aan of koop je dan toch bij het bakkertje in de straat? Heb je echt een shirt met een Nike logo nodig of kun je er ook een kopen zonder logo bij een klein winkeltje?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:25 schreef Joker89 het volgende:
Ik koop friet waar ik friet koop, simpel, als jij in Amerika leeft en Wall-Mart komt om de hoek aanzetten met fantastische prijzen, en jij hebt het al niet breed bij wijze van spreken, dan ga jij bij Wall-Mart kopen. Maar dat betekent niet dat jij verantwoordelijk bent voor die situatie, dat betekent dat het systeem, de politiek en de economie die dit toelaten daarvoor verantwoordelijk zijn. Dat lijkt me toch een vrij plausibel onderscheid. Dat moet een regering voorkomen.
Alsof de middenstand waarbij geplunderd is tot het rijke segment behoord. Dat geeft al aan dat het gewoon hersenloze hebberigheid was dat de drijfveer voor deze problemen is.quote:De prijzen in Syrie afgezeten tegen de prijzen in Engeland, nou, dan kan je je afvragen of dat wel zo is. Bovendien is het niet de middenstand in Syrie, en ook niet in Engeland, die nu in opstand kwamen. Het zijn de onderlaag en hun sympathisanten van de samenleving daar.
Een regering is er in mijn ogen om grote dingen in goede banen te leiden, zoals dijken. En eventueel gezondheidszorg en onderwijs. Verder zouden uitwassen van financiële markten compleet moeten worden verboden, maar dat moeten alle overheden met elkaar overeenkomen.quote:Uiteraard, en een regering is er, om te voorkomen dat een iemand van honderd anderen kan profiteren op een manier zoals dat niet geoorloofd is, dus niet dat die honderd anderen daardoor in de bijstand moeten gaan.
Wie zegt dat mensen gelukkig zijn met de huidige situatie? Er zijn vast een hoop mensen die erg ongelukkig zouden zijn met teveel egalisering. Je hebt namelijk ook mensen die keihard werken en niet veel meer verdienen dan bijstandsniveau. Is dat eerlijk? Het werkt wel om de samenleving gelijker te maken maar ik vind het een bijzonder oneerlijke situatie.quote:Wie heeft het over totale gelijkheid? Ik zeg toch ook niet dat dit nu moet gebeuren in Nederland, of in Scandinavië, maar die gebieden zijn wel voorbeelden voor GB en de VS!
En dat er geen veiligheids- en strafapparaat is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het feit dat degene die jij aanvalt terug kan schieten en een beetje moraal. Anarchie houdt alleen in dat er geen politici, koningen enz... meer zijn die denken de baas te moeten spelen.
Wild West.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:
Het feit dat degene die jij aanvalt terug kan schieten en een beetje moraal. Anarchie houdt alleen in dat er geen politici, koningen enz... meer zijn die denken de baas te moeten spelen.
Idd. Zie Somalie ed.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Wild West.Sneller schieten dan de ander en je hebt z'n spullen.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als er anarchie is, is er ook geen politie en justitie.
Als er anarchie is, werken de bedrijven ook niet meer. Er komt dus een tekort aan alles, medicijnen, voedsel, kleding etc
Het resultaat wordt dus plunderingen en als alles op is elkaar bestelen voor de schaarse goederen.
Hoe denk je dan dat anarchie zich gaat ontplooien? Denk je echt dat de supermarkt nog bijgevuld gaat worden met producten?
quote:http://www.spotlightofpea(...)t-control-and-chaos/
Anarchism is a political philosophy which holds that societies can and should exist without rulers. Anarchists believe that this will not as is commonly supposed, lead to chaos – “anarchy” in the popular sense – but on the contrary to an increase in social order. Anarchists see the state as the decisive source of corruption and disorder in the body politics. They point to many examples where people freely cooperate, without coercion, to achieve common purposes.
En dat gaat ook echt werken met zoveel mensen op deze planeet.quote:
Ik ben het zowaar een keer grotendeels met je eens.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Jij wil dat de regering alles voor jou bepaalt? Je hebt zelf geen hersenen of je weigert ze te gebruiken? Als ze jou gratis kleding aanbieden in ruil voor slechts twee zweepslagen, neem je het dan ook aan of koop je dan toch bij het bakkertje in de straat? Heb je echt een shirt met een Nike logo nodig of kun je er ook een kopen zonder logo bij een klein winkeltje?
[..]
Alsof de middenstand waarbij geplunderd is tot het rijke segment behoord. Dat geeft al aan dat het gewoon hersenloze hebberigheid was dat de drijfveer voor deze problemen is.
[..]
Een regering is er in mijn ogen om grote dingen in goede banen te leiden, zoals dijken. En eventueel gezondheidszorg en onderwijs. Verder zouden uitwassen van financiële markten compleet moeten worden verboden, maar dat moeten alle overheden met elkaar overeenkomen.
[..]
Wie zegt dat mensen gelukkig zijn met de huidige situatie? Er zijn vast een hoop mensen die erg ongelukkig zouden zijn met teveel egalisering. Je hebt namelijk ook mensen die keihard werken en niet veel meer verdienen dan bijstandsniveau. Is dat eerlijk? Het werkt wel om de samenleving gelijker te maken maar ik vind het een bijzonder oneerlijke situatie.
Anonymous springt ook weer op de bangwagon.quote:
Nja, eigenlijk is sowieso de achterliggende gedachte van het systeem al belachelijk. Stel je wordt op een onbewoond eiland gedropt, dan ga je echt niet alles omhakken om zo "productiviteit" te claimen. Je gaat inventariseren en zo goed mogelijk van je resources gebruikmaken. Wat wij met z'n allen doen is juist zoveel mogelijk erdoorheenjassen in een zo kort mogelijke tijd. Hoe sneller we shit vervangen, des te hoger is economische groei. Blij zijn met economische groei als getal, zonder te weten hoe het is opgebouwd, is alsof je staat te juichen bij voedsel dat wordt weggegooid.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:47 schreef Kingstown het volgende:
Ik ben het zowaar een keer grotendeels met je eens.
Met die toevoeging dat hebberigheid niet voorbehouden is aan een paar looters, maar dat het op elk niveau in onze maatschappij de norm is geworden en de 1 kan dat wat onzichtbaarder doen als de ander.
Gelijkheid is idd onzin, het gaat er m.i. om dat je er voor zorgt dat de onderkant van de samenleving niet te ver afglijdt, want dan snij je jezelf in de vingers. Ik betaal liever een paar centen extra en dat dan alles rustig is ipv principiëel het "ieder is verantwoordelijk voor zichzelf adagium" te volgen en dan dus dit soort ellende te krijgen....dan wordt de religie belangrijker dan de consequenties die het oplevert.
Kennelijk versta jij anarchie op dit moment iets te letterlijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als er anarchie is, is er ook geen politie en justitie.
Als er anarchie is, werken de bedrijven ook niet meer. Er komt dus een tekort aan alles, medicijnen, voedsel, kleding etc
Het resultaat wordt dus plunderingen en als alles op is elkaar bestelen voor de schaarse goederen.
Hoe denk je dan dat anarchie zich gaat ontplooien? Denk je echt dat de supermarkt nog bijgevuld gaat worden met producten?
Nee. Maar een individu als jij bijvoorbeeld heeft geen invloed op dergelijke structuren, een regering wel, dus daarom verwacht ik wel dat de regering zich wel degelijk daarmee bezig houdt. Ik denk dat de landen zonder een stabiele regering, zonder een krachtige overheid, toch wel bewezen hebben dat dat niet de meest fijne landen zijn om in te wonen. En nogmaals wijs ik je op het verschil tussen neoliberale landen als de VS en GB en tussen landen als Nederland en Zweden.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Jij wil dat de regering alles voor jou bepaalt? Je hebt zelf geen hersenen of je weigert ze te gebruiken? Als ze jou gratis kleding aanbieden in ruil voor slechts twee zweepslagen, neem je het dan ook aan of koop je dan toch bij het bakkertje in de straat? Heb je echt een shirt met een Nike logo nodig of kun je er ook een kopen zonder logo bij een klein winkeltje?
Je hoeft ook niet niet-rijk te zijn om in opstand te komen. Het zijn juist de mensen die hard worden getroffen, als jij rond kan komen, als jij een goed bestaan hebt waar je hard voor werkt, of dat nu in een fijne samenleving is of een klote samenleving, dan ben jij minder geneigd, om in opstand te komen. Als jij als middenstand daarentegen ook de klappen opvangt van die verrotte samenleving, als jij ook niet meer kan rondkomen, als er nog maar een heel kleine middenstand is en die vervaagt dreigt te worden door de grote onderlaag, dan gaan de middenlaag en onderlaag, arm in arm op de barricades staan mijn beste. Het is niet de middenlaag in Syrie die nu vecht, zij konden profiteren van toerisme, maar als Syrie nog langer zonder inkomsten blijft van toeristen dan zullen zij ook hun steun voor de huidige regering daar gaan intrekken waarschijnlijk.quote:Alsof de middenstand waarbij geplunderd is tot het rijke segment behoord. Dat geeft al aan dat het gewoon hersenloze hebberigheid was dat de drijfveer voor deze problemen is.
Want jij hebt geen les getrokken uit de kredietcrisis? Of 1929? Of welke andere crisis dan ook? Of Wall-mart, of desnoods al die enorme bedrijven, en jij ziet niet dat die alleen maar kunnen profiteren door een gebrek aan controle, door een overmacht aan vrijheid, als jij die oogkleppen ophoudt dan denk ik niet dat je het snel zal begrijpen.quote:Een regering is er in mijn ogen om grote dingen in goede banen te leiden, zoals dijken. En eventueel gezondheidszorg en onderwijs. Verder zouden uitwassen van financiële markten compleet moeten worden verboden, maar dat moeten alle overheden met elkaar overeenkomen.
Oneerlijk? Dus omdat jij toevallig een rijke pa hebt, of net goed tegen een bal weet aan te trappen, vind jij dat je meer recht hebt op gezondheidszorg dan iemand anders want dat zeg je nu wel!quote:Wie zegt dat mensen gelukkig zijn met de huidige situatie? Er zijn vast een hoop mensen die erg ongelukkig zouden zijn met teveel egalisering. Je hebt namelijk ook mensen die keihard werken en niet veel meer verdienen dan bijstandsniveau. Is dat eerlijk? Het werkt wel om de samenleving gelijker te maken maar ik vind het een bijzonder oneerlijke situatie.
Eén individu niet, maar wij met z'n allen wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:51 schreef Joker89 het volgende:
Nee. Maar een individu als jij bijvoorbeeld heeft geen invloed op dergelijke structuren, een regering wel, dus daarom verwacht ik wel dat de regering zich wel degelijk daarmee bezig houdt. Ik denk dat de landen zonder een stabiele regering, zonder een krachtige overheid, toch wel bewezen hebben dat dat niet de meest fijne landen zijn om in te wonen. En nogmaals wijs ik je op het verschil tussen neoliberale landen als de VS en GB en tussen landen als Nederland en Zweden.
Wat wil je nu eigenlijk? Je loopt te zeuren om anarchie maar hier wil je weer een grote sterke overheid. Ben je aan het trollen?quote:Want jij hebt geen les getrokken uit de kredietcrisis? Of 1929? Of welke andere crisis dan ook? Of Wall-mart, of desnoods al die enorme bedrijven, en jij ziet niet dat die alleen maar kunnen profiteren door een gebrek aan controle, door een overmacht aan vrijheid, als jij die oogkleppen ophoudt dan denk ik niet dat je het snel zal begrijpen.
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over biologische verschillen. Om maar even een ludiek voorbeeld te geven, als we het over compenseren hebben:quote:Oneerlijk? Dus omdat jij toevallig een rijke pa hebt, of net goed tegen een bal weet aan te trappen, vind jij dat je meer recht hebt op gezondheidszorg dan iemand anders want dat zeg je nu wel!
Nogmaals, ik begrijp de frustratie en de onvrede. Maar diefstal en plundering is daar geen oplossing voor. Iemand die spullen steelt van medeburgers doet dat niet uit protest tegen zijn overheid maar uit afgunst, opportunisme en een zwak karakter.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:25 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ga toch ook niet hier stelen omdat Vertonghen van Ajax in een prachtige auto rijdt, en ik nog niet. Als jij de parallellen niet ziet met de maatschappelijke verschillen. Ik denk dat de Engelsen toch wel iets meer te klagen dan bijvoorbeeld jij. Als ik jou was zou ik eerst eens onder die omstandigheden gaan leven en dan pas nog een keer roepen wat je nu roept als je dat dan nog wilt wat ik ten zeerste betwijfel haha.
Ja door te rellen niet door te boycotten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:58 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Eén individu niet, maar wij met z'n allen wel.
Ik wil een eerlijke sterke overheid, ik wil geen anarchie, ik wil anarchie om anarchie te voorkomen.quote:Wat wil je nu eigenlijk? Je loopt te zeuren om anarchie maar hier wil je weer een grote sterke overheid. Ben je aan het trollen?
Ik zal het je iets duidelijk geven. Piet heeft een baan en kan voor zichzelf zorgen minimaal, maar het kan, allemaal net. Jan heeft een rijke pa, hoeft geen drol uit te voeren, oneerlijk maja. De regering moet bezuinigen, Piet wordt ontslagen, Piet struikelt en wordt kreupel, Piet kan niet werken, krijgt nauwelijks bijstand, en Jan hoeft nog steeds niet uit te voeren. De regering doet er ook niets aan om het tegen te houden. Ik hoop dat jij het nu onder tussen eens gaat begrijpen dat Piet best dan zijn onvrede iets verder mag uiten als dit stelselmatig beleid blijft.quote:Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb het over biologische verschillen. Om maar even een ludiek voorbeeld te geven, als we het over compenseren hebben:
Jan heeft een lul van 30 cm.
Piet heeft een pikkie van 2 cm.
Jan is blij, kijk hem eens met z'n dikke lul. Piet is verdrietig, en besluit zijn gebrek aan succes bij de ladies dan maar weg te werken door hard te werken, en een mooi huis voor zichzelf te bouwen. Jan ligt de hele dag op z'n reet wijven te batsen.
Hé daar is de overheid, Piet moet 50% belasting betalen. Jan met de dikke lul krijgt bijstand en een subsidie om ook een huis te bouwen. Nu ligt Jan in zijn huis met z'n dikke lul wijven te batsen. Piet zit zielig en alleen in z'n eigen huis.
Snap je het nog niet?
Dat ze het stelen van kleine winkeliers dat keur ik ook volledig af. Maar ik kan nogmaals geen medelijden hebben met die grote concerns, in deze spektakelmaatschappij, vragen ze er om. Niemand gaat zo maar stelen, en als ze dat wel doen, dan is er iets goed mis. Je kan ook bij jezelf bedenken waarom dit wel in Engeland kan en bijvoorbeeld niet in Nederland.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:03 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Nogmaals, ik begrijp de frustratie en de onvrede. Maar diefstal en plundering is daar geen oplossing voor. Iemand die spullen steelt van medeburgers doet dat niet uit protest tegen zijn overheid maar uit afgunst, opportunisme en een zwak karakter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |