abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:41:13 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100678139
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:39 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Even tegenzit? Kennelijk heb jij geen snars verstand van hoe de Engelse samenleving in elkaar zit, dat mensen daar wel wat langer in de armoede zitten dan vandaag de dag, maar goed jij vanuit je luie stoel zal het wel beter denken te weten dan die Engelsen daar! Ga je eerst eens verdiepen in de samenleving. Voordat je opnieuw onzin gaat verkondigen in dit topic.
Niet het punt, niet, het punt is dat jij een walgelijk beeld neerzet van mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100678167
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet het punt, niet, het punt is dat jij een walgelijk beeld neerzet van mensen.
Ik zet een walgelijk beeld neer van de Engelse samenleving.
En dat is puur te danken aan wanbeleid, net zoals de rellen, puur te danken aan wanbeleid.
In de Volkskrant stond vandaag een aardig artikel, gisteren ook op de site, dat die Engelsen zich niet keren tegen overheidsgebouwen (op een paar politiebureaus na) maar tegen kapitalistische bolwerken haha.
Haha
pi_100678172

En de winnaar van The Biggest Douche in the Universe Award is.... tromgeroffel... Reece Donovan!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2011 15:42:59 ]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:46:14 #254
45206 Pietverdriet
pi_100678295
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:42 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ik zet een walgelijk beeld neer van de Engelse samenleving.
En dat is puur te danken aan wanbeleid, net zoals de rellen, puur te danken aan wanbeleid.
In de Volkskrant stond vandaag een aardig artikel, gisteren ook op de site, dat die Engelsen zich niet keren tegen overheidsgebouwen (op een paar politiebureaus na) maar tegen kapitalistische bolwerken haha.
Geef toe, je zit er op te geilen.
pi_100678460
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef toe, je zit er op te geilen.
Ja inderdaad, ik vond het jammer dat het niet langer heeft geduurd, ik vond het wel verkeerd dat ze de kleine ondernemer aanvallen. Maar de grote ketens etcetera, wanorde in de Engelse straten, nee ik kan er niet mee zitten. Wachten tot het eindelijk eens gaat gebeuren in de Verenigde Staten. Of een sociaal vangnet of gewoon anarchie simpel.
Haha
pi_100678492
Zoals ik begrijp zijn er momenteel 1700 mensen opgepakt en zullen het er wel wat meer worden.
Geef ieder een boete van 10.000 euro en een taakstraf om de stad op te bouwen, denk dat de schade dan al aardig gecompenseerd kan worden.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:51:58 #257
45206 Pietverdriet
pi_100678502
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:50 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik vond het jammer dat het niet langer heeft geduurd, ik vond het wel verkeerd dat ze de kleine ondernemer aanvallen. Maar de grote ketens etcetera, wanorde in de Engelse straten, nee ik kan er niet mee zitten. Wachten tot het eindelijk eens gaat gebeuren in de Verenigde Staten. Of een sociaal vangnet of gewoon anarchie simpel.
Lekker constructief ben je.
pi_100678563
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker constructief ben je.
Dat vind ik dus ook.
Haha
pi_100678629
quote:

[..]

Vanwaar die jaloezie?
pi_100678645
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:55 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Vanwaar die jaloezie?
Jaloezie? Voorlopig denk ik niet dat de Nederlandse samenleving zo verziekt is hoor!
Haha
pi_100678658
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, het is gewoon tuig, schorriemorrie, schuim.
Schorriemorrie haha, dat ken ik nog van Flodder van die bekakte buurvouw, val jij ook in die catogorie?
pi_100678701
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:56 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Jaloezie? Voorlopig denk ik niet dat de Nederlandse samenleving zo verziekt is hoor!
Nee ik bedoel dat je blijkbaar vindt dat kleine ondernemers wel zielig zijn, maar grote bedrijven en ketens gerust leeggeroofd mogen worden. Wat hebben die mensen jou misdaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2011 15:58:25 ]
pi_100678812
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:58 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat je blijkbaar vindt dat kleine ondernemers wel zielig zijn, maar grote bedrijven en ketens gerust leeggeroofd mogen worden. Wat hebben die mensen jou misdaan?
Lool veel. Ze krijgen in landen als Amerika en Engeland de kans om zonder problemen kleine ondernemers weg te werken. Daarna kunnen ze hun werknemers aannemen tegen contracten met een laag salaris, weinig voorwaarden, en ga zo maar door. Ze houden de prijs dan weer hoog, dan weer laag, het is slecht voor de algemene economie, en zij werken daardoor mee aan de kloof tussen arm en rijk die in dit soort landen alleen maar groter lijkt te worden. Dat heb ik tegen dat soort grote bedrijven, en ja, dat verschilt per land hoe ik er tegen aan kijk.
Haha
pi_100678875
quote:

[..]

Precies wanorde in de straten. Lekker mensen doodrijden en doodslaan. Top.

In een echte anarchie overleef jij trouwens niet lang.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100678902
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:01 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Lool veel. Ze krijgen in landen als Amerika en Engeland de kans om zonder problemen kleine ondernemers weg te werken. Daarna kunnen ze hun werknemers aannemen tegen contracten met een laag salaris, weinig voorwaarden, en ga zo maar door. Ze houden de prijs dan weer hoog, dan weer laag, het is slecht voor de algemene economie, en zij werken daardoor mee aan de kloof tussen arm en rijk die in dit soort landen alleen maar groter lijkt te worden. Dat heb ik tegen dat soort grote bedrijven, en ja, dat verschilt per land hoe ik er tegen aan kijk.
Dus jij hebt nog nooit een shirtje gekocht bij de V&D, een hamburger bij Macdonald of een boodschap bij de Albert Heijn. Vind ik wel principeel van je. Maar is het ook wel eens in je opgenomen dat die bedrijven de economie misschien sterker maken?
pi_100679024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Precies wanorde in de straten. Lekker mensen doodrijden en doodslaan. Top.

In een echte anarchie overleef jij trouwens niet lang.
Ik heb toch vrij duidelijk een onderscheid gemaakt. Daarnaast moet je van dat laatste toch niet al te snel uitgaan meen ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:04 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dus jij hebt nog nooit een shirtje gekocht bij de V&D, een hamburger bij Macdonald of een boodschap bij de Albert Heijn. Vind ik wel principeel van je. Maar is het ook wel eens in je opgenomen dat die bedrijven de economie misschien sterker maken?
Ik heb toch vrij bewust gezegd, dat ik het per land aardig vind verschillen, maar als jij geen verschillen ziet tussen een land als Nederland, of de VS, of tussen Noorwegen, en GB, prima joh. Dan is dat toch jouw keuze, als jij denkt dat jij er beter van wordt om die kloof in stand te houden, moet je ook niet gaan klagen als ze dadelijk aan jouw deur staan.
Haha
pi_100679116
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:01 schreef Joker89 het volgende:
En jij denkt dat de mensen die hebben lopen rellen niet hetzelfde gedaan hadden, als ze de mogelijkheid hadden gehad? Het is pure afgunst en jaloezie.

Dat foute dingen worden gestimuleerd in het systeem, maakt de ene mens nog niet beter dan de andere. Er wordt ook veel te veel geconsumeerd, en daar is het rellende tuig ook verantwoordelijk voor. Als je toch graag een schuldige aan wil wijzen, moet je misschien ook kijken naar adverteerders/marketeers/fashionfags, die ervoor zorgen dat de illusie ontstaat dat een product een houdbaarheidsdatum heeft die korter is dan de technische houdbaarheid.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100679172
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

En jij denkt dat de mensen die hebben lopen rellen niet hetzelfde gedaan hadden, als ze de mogelijkheid hadden gehad? Het is pure afgunst en jaloezie.

Dat foute dingen worden gestimuleerd in het systeem, maakt de ene mens nog niet beter dan de andere. Er wordt ook veel te veel geconsumeerd, en daar is het rellende tuig ook verantwoordelijk voor. Als je toch graag een schuldige aan wil wijzen, moet je misschien ook kijken naar adverteerders/marketeers/fashionfags, die ervoor zorgen dat de illusie ontstaat dat een product een houdbaarheidsdatum heeft die korter is dan de technische houdbaarheid.
Als die mensen het beter hadden gehad, als die kloof minder groot was geweest, ja, dan was dit allemaal niet zo gebeurd meen ik, als er geen armoede en corruptie in het Midden-Oosten was dan waren die opstanden daar ook niet gebeurd. Als de politiek leider van Syrie een goed sociaal en eerlijk beleid had gevoerd, dan was dit niet gebeurd nee in Syrie, lijkt me toch vrij duidelijk.
Haha
pi_100679179
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:08 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ik heb toch vrij duidelijk een onderscheid gemaakt. Daarnaast moet je van dat laatste toch niet al te snel uitgaan meen ik.

[..]

Ik heb toch vrij bewust gezegd, dat ik het per land aardig vind verschillen, maar als jij geen verschillen ziet tussen een land als Nederland, of de VS, of tussen Noorwegen, en GB, prima joh. Dan is dat toch jouw keuze, als jij denkt dat jij er beter van wordt om die kloof in stand te houden, moet je ook niet gaan klagen als ze dadelijk aan jouw deur staan.
Ik zie best dat er verschillen zijn. Nederland kent een beter sociaal vangnet en kleinere verschillen tussen arm en rijk. Maar dat is toch geen argument om maar proletarisch te gaan winkelen bij een supermarkt? :')
pi_100679222
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:13 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik zie best dat er verschillen zijn. Nederland kent een beter sociaal vangnet en kleinere verschillen tussen arm en rijk. Maar dat is toch geen argument om maar proletarisch te gaan winkelen bij een supermarkt? :')
Dat vind ik toch een vrij aardig argument als er op systematische wijze niets gebeurt om die ongelijkheid op te heffen. Als jij ziet dat heel veel mensen wel profiteren, dure bruiloften worden gehouden voor een koninklijk paar dat nog geen vinger hoeft te verroeren, dat er voor een voetbalspeler van een middelmatige naar een middelmatige club al meer dan 20 miljoen wordt betaald, ja, dan vind ik dat een vrij aardig argument dat ook nog wel redelijk te staven is binnen de Engelse samenleving denk ik.
Haha
pi_100679285
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:15 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Dat vind ik toch een vrij aardig argument als er op systematische wijze niets gebeurt om die ongelijkheid op te heffen. Als jij ziet dat heel veel mensen wel profiteren, dure bruiloften worden gehouden voor een koninklijk paar dat nog geen vinger hoeft te verroeren, dat er voor een voetbalspeler van een middelmatige naar een middelmatige club al meer dan 20 miljoen wordt betaald, ja, dan vind ik dat een vrij aardig argument dat ook nog wel redelijk te staven is binnen de Engelse samenleving denk ik.
Ja niet iedereen kan profvoetballer zijn. Maar het gaat dus wel om jaloezie. "Hij kan die ipod betalen en ik niet. Dus steel ik hem." De vraag die je je moet stellen is in watvoor maatschappij we zijn beland als mensen niet meer zonder ipod of nieuwe Nikes kunnen en ze dus maar gaan stelen.

Edit
Het is niet als iemand die aan het verhongeren is een brood steelt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2011 16:18:34 ]
pi_100679295
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:08 schreef Joker89 het volgende:
Als jij iets koopt bij McDonalds zorg je ervoor dat het gehele concern in stand blijft en ben je medeverantwoordelijk voor de werelddominantie. Waarom koop je geen friet bij de lokale snackbar? Als je er echt zo op tegen bent, dat de wereld gedomineerd wordt door enkele corporaties, moet je ook wel consequent zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:13 schreef Joker89 het volgende:
Als die mensen het beter hadden gehad, als die kloof minder groot was geweest, ja, dan was dit allemaal niet zo gebeurd meen ik, als er geen armoede en corruptie in het Midden-Oosten was dan waren die opstanden daar ook niet gebeurd. Als de politiek leider van Syrie een goed sociaal en eerlijk beleid had gevoerd, dan was dit niet gebeurd nee in Syrie, lijkt me toch vrij duidelijk.
Wat is armoede? De middenstand in Syrie is armer dan de armen in Engeland. Het gaat niet om armoede maar om verschillen. Maar je kunt je dan alsnog afvragen of je daar als "arme" beter mee af bent. Iedereen arm...blijkbaar is dat het beste?

Maar daar worden we voor opgeleid. Je wordt opgeleid om verschil te maken. Waarom studeren mensen? In 99% van de gevallen om meer geld te kunnen verdienen.

Bovendien is totale gelijkheid onmogelijk, alleen al om biologische verschillen. Iemand die gelukkig is in de liefde bijvoorbeeld zal gelukkiger zijn met minder, dan een zwaar gefrustreerd figuur die alles doet om het gebrek eraan te compenseren.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:18:56 #273
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_100679326
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:51 schreef MakkieR het volgende:
Zoals ik begrijp zijn er momenteel 1700 mensen opgepakt en zullen het er wel wat meer worden.
Geef ieder een boete van 10.000 euro en een taakstraf om de stad op te bouwen, denk dat de schade dan al aardig gecompenseerd kan worden.
Werkstraf om de stad op te bouwen prima. Boete zonder verdere begeleiding is kortzichtig. Steek je die mensen meteen in de schulden waardoor hun leven nog uitzichtlozer wordt dan het al is. Laat ze dan ook maar voor die 10.000 euro verplicht werken als onderdeel van de straf.
Krekker is de bom!
pi_100679363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:17 schreef Thomas B. het volgende:
Ja niet iedereen kan profvoetballer zijn. Maar het gaat dus wel om jaloezie. "Hij kan die ipod betalen en ik niet. Dus steel ik hem." De vraag die je je moet stellen is in watvoor maatschappij we zijn beland als mensen niet meer zonder ipod of nieuwe Nikes kunnen en ze dus maar gaan stelen.

Edit
Het is niet als iemand die aan het verhongeren is een brood steelt.
Precies, enige vraagteken dat je kunt zetten is bij de consumptiemaatschappij. We hebben lang niet zoveel nodig als we gebruiken maar als het onnodige ontbreekt, worden we al kwaad. Het klopt gewoon voor geen meter.
pi_100679526
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:17 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ja niet iedereen kan profvoetballer zijn. Maar het gaat dus wel om jaloezie. "Hij kan die ipod betalen en ik niet. Dus steel ik hem." De vraag die je je moet stellen is in watvoor maatschappij we zijn beland als mensen niet meer zonder ipod of nieuwe Nikes kunnen.
Nogmaals, ik ga toch ook niet hier stelen omdat Vertonghen van Ajax in een prachtige auto rijdt, en ik nog niet. Als jij de parallellen niet ziet met de maatschappelijke verschillen. Ik denk dat de Engelsen toch wel iets meer te klagen dan bijvoorbeeld jij. Als ik jou was zou ik eerst eens onder die omstandigheden gaan leven en dan pas nog een keer roepen wat je nu roept als je dat dan nog wilt wat ik ten zeerste betwijfel haha.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 16:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Als jij iets koopt bij McDonalds zorg je ervoor dat het gehele concern in stand blijft en ben je medeverantwoordelijk voor de werelddominantie. Waarom koop je geen friet bij de lokale snackbar? Als je er echt zo op tegen bent, dat de wereld gedomineerd wordt door enkele corporaties, moet je ook wel consequent zijn.
Ik koop friet waar ik friet koop, simpel, als jij in Amerika leeft en Wall-Mart komt om de hoek aanzetten met fantastische prijzen, en jij hebt het al niet breed bij wijze van spreken, dan ga jij bij Wall-Mart kopen. Maar dat betekent niet dat jij verantwoordelijk bent voor die situatie, dat betekent dat het systeem, de politiek en de economie die dit toelaten daarvoor verantwoordelijk zijn. Dat lijkt me toch een vrij plausibel onderscheid. Dat moet een regering voorkomen.

[..]

quote:
Wat is armoede? De middenstand in Syrie is armer dan de armen in Engeland. Het gaat niet om armoede maar om verschillen. Maar je kunt je dan alsnog afvragen of je daar als "arme" beter mee af bent. Iedereen arm...blijkbaar is dat het beste?
De prijzen in Syrie afgezeten tegen de prijzen in Engeland, nou, dan kan je je afvragen of dat wel zo is. Bovendien is het niet de middenstand in Syrie, en ook niet in Engeland, die nu in opstand kwamen. Het zijn de onderlaag en hun sympathisanten van de samenleving daar.

quote:
Maar daar worden we voor opgeleid. Je wordt opgeleid om verschil te maken. Waarom studeren mensen? In 99% van de gevallen om meer geld te kunnen verdienen.
Uiteraard, en een regering is er, om te voorkomen dat een iemand van honderd anderen kan profiteren op een manier zoals dat niet geoorloofd is, dus niet dat die honderd anderen daardoor in de bijstand moeten gaan.

quote:
Bovendien is totale gelijkheid onmogelijk, alleen om biologische verschillen. Iemand die gelukkig is in de liefde bijvoorbeeld zal gelukkiger zijn met minder, dan een zwaar gefrustreerd figuur die alles doet om het gebrek eraan te compenseren.
Wie heeft het over totale gelijkheid? Ik zeg toch ook niet dat dit nu moet gebeuren in Nederland, of in Scandinavië, maar die gebieden zijn wel voorbeelden voor GB en de VS!
Haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')