abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100703245
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een onuitvoerbaar project maar het idee op zich is niet verkeerd. Ik beschouw mezelf niet als een klimaatfetisjist maar objectief gezien gaan we gewoon enorm slordig met onze grondstoffen om. Dat is gewoon een objectieve vaststelling. Technisch gezien zijn we wel voortvarend genoeg om een systeem te ontwikkelen waarbij mensen vrijwel niks meer hoeven te doen, ervanuitgaande dat we dan gaan voor een systeem waarin de behoeften worden vervuld zonder dat er mode e.d. bij komt kijken waarbij we nog goede spullen verruilen voor nieuwe trendy shit. Blijft natuurlijk de vraag in hoeverre zo'n samenleving standhoudt, aangezien er altijd wel imperfecties zijn. Een kleine imperfectie in zo'n wereld en het stort in.
Het idee is niet verkeerd en ik ben ook geen milieu fan eigenlijk. Maar ik heb liever wel duurzame en degelijke producten dan die wegwerpzooi van tegenwoordig. Je hebt alleen vaak geen keuze. Vervangen is goedkoper dan repareren.
Zonder dat er mode bij komt kijken is onverstandig denk ik. Moet je juist op inspelen, dat je duurzaam wel zaken makkelijk kan veranderen. De maatschappij is steeds meer gericht op uiterlijk vertoon en daar is niet per se iets mis mee.
Houdt nooit stand aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
pi_100703383
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:37 schreef Lagrinta het volgende:

aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
Collectief graaien is een uitzondering op de regel. O-)
pi_100703502
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:37 schreef Lagrinta het volgende:
Het idee is niet verkeerd en ik ben ook geen milieu fan eigenlijk. Maar ik heb liever wel duurzame en degelijke producten dan die wegwerpzooi van tegenwoordig. Je hebt alleen vaak geen keuze. Vervangen is goedkoper dan repareren.
Zonder dat er mode bij komt kijken is onverstandig denk ik. Moet je juist op inspelen, dat je duurzaam wel zaken makkelijk kan veranderen. De maatschappij is steeds meer gericht op uiterlijk vertoon en daar is niet per se iets mis mee.
Houdt nooit stand aangezien mensen altijd voor eigenbelangen gaan en niet voor collectief belang.
Maar denk je dat het helpt als we dit systeem houden en er alleen een foefje duurbaarheid aan toevoegen? Ik durf er best een paar kratjes pils op in te zetten dat de rioters in London geen reet geven om de schone natuur en duurzaamheid. :P

Ik heb het niet alleen over duurzaamheid maar over het ontbreken van de wens om zoveel mogelijk te willen consumeren. Dat mensen te vet worden is een grof schandaal eigenlijk, want het betekent gewoon dat ze boven hun noodzaak voedsel consumeren. Een goede tv weggooien voor een nieuw exemplaar, dito. Het is vrij lastig om je daaraan te ontworstelen wil je jezelf niet sociaal ostracizen, zo is de mindset nu eenmaal. Maar die mentaliteit is ook ooit gekweekt natuurlijk. De wereld was niet altijd vergeven van reclame. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100703589
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:01 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Maar denk je dat het helpt als we dit systeem houden en er alleen een foefje duurbaarheid aan toevoegen? Ik durf er best een paar kratjes pils op in te zetten dat de rioters in London geen reet geven om de schone natuur en duurzaamheid. :P

Ik heb het niet alleen over duurzaamheid maar over het ontbreken van de wens om zoveel mogelijk te willen consumeren. Dat mensen te vet worden is een grof schandaal eigenlijk, want het betekent gewoon dat ze boven hun noodzaak voedsel consumeren. Een goede tv weggooien voor een nieuw exemplaar, dito. Het is vrij lastig om je daaraan te ontworstelen wil je jezelf niet sociaal ostracizen, zo is de mindset nu eenmaal. Maar die mentaliteit is ook ooit gekweekt natuurlijk. De wereld was niet altijd vergeven van reclame. :P
Diep in ons hart zijn we het allemaal eens.
pi_100703616
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Diep in ons hart zijn we het allemaal eens.
Ik wil graag geloven dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. Alleen is het op de een of andere manier zo moeilijk om te bewerkstelligen, er zit zoveel ruis tussen. ;(
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100703673
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 04:10 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ik wil graag geloven dat iedereen het beste met elkaar voor heeft. Alleen is het op de een of andere manier zo moeilijk om te bewerkstelligen, er zit zoveel ruis tussen. ;(
Ik ben al te vaak op mijn bek gegaan en heb helaas wantrouwen als standaard.
Ben niet de enige vrees ik en dat is het grote manco in de maatschappij volgens mij.
pi_100704203
Het verschil niet kennen tussen plunderen en stelen is hetzelfde als verschil niet zien tussen een verkeersovertreding en een verkeersmisdrijf.

Er zijn zelfs landen waar als je op plunderen wordt betrapt ter plekke wordt geexecuteerd terwijl bij gewoon diefstal je hoogstens kennis maakt met een gummiknuppel.
pi_100704505
quote:
5s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Echt? Kan me daar zowat niets bij voorstellen. :@
Ja, echt...niet altijd zo geweest, maar dat is gegroeid.
Ik heb als puber ooit eens 100 gulden gevonden (opa verteld :P ) in een groot warenhuis. Lag gewoon op de grond, terwijl ik door de winkel liep. Voet erop, oppakken en wegstoppen...makkelijk "verdiend".

Achteraf ging ik me bedenken wat ik zou doen als ik die 100 gulden verloren zou hebben (terug naar die winkel en kijken of het gevonden was) en dat gaf me een heel slecht gevoel. Het was mijn geld niet, dus geen recht op.

Hoe slecht ik ook behandeld word of hoe beroerd de bediening ook is, zelfs als ik de kans krijg en er zonder problemen mee weg zou komen, doe ik het niet meer, omdat het tegen mijn moraal van goed en slecht indruist. Bij de kleine middenstand vind ik het daarnaast oprecht sneu en bij de grote koop ik toch al zo weinig mogelijk.

Ik ben ook nog van het helpen van oude omaatjes en zielige kindertjes...ook niet hip, maar ik besef me maar al te goed hoe bevoorrecht ik ben en kan heel slecht tegen onrecht en iets pakken/vinden wat niet van jezelf is, dat is uiteindelijk onrechtmatig iets verkrijgen.
pi_100704545
Die 6 maanden is niet voor het stelen van een flesje water, maar voor deelnemen aan plundering. Terechte straf dus.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100704579
Spreadsheet met alle namen van de verdachten die tot nu toe voor de rechtbank zijn verschenen, incl. de leeftijden en opgelegde straffen:

https://docs.google.com/s(...)FhUGc&hl=en_US#gid=0
  zondag 14 augustus 2011 @ 09:14:42 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100704601
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:10 schreef Kingstown het volgende:
Spreadsheet met alle namen van de verdachten die tot nu toe voor de rechtbank zijn verschenen, incl. de leeftijden en opgelegde straffen:

https://docs.google.com/s(...)FhUGc&hl=en_US#gid=0
Goh wat interessant
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100704725

pi_100704901
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh wat interessant
In tegenstelling tot de andere steden zijn het in Manchester vooral autochtone namen. Maar goed, dat wisten we al.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:01:14 #104
45206 Pietverdriet
pi_100705025
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de andere steden zijn het in Manchester vooral autochtone namen. Maar goed, dat wisten we al.
Enig idee wat een allochtoon is?
pi_100705140
Ja links is maar wat blij met Manchester, want het voorkomen van alle andere rellers deed ze niet zo blij wezen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100705230
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja links is maar wat blij met Manchester, want het voorkomen van alle andere rellers deed ze niet zo blij wezen.
Is rechts dan blij dat 4 van de 5 doden niet-blank zijn? Onder het motto opgeruimd staat netjes ofzo?
pi_100705288
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 09:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die 6 maanden is niet voor het stelen van een flesje water, maar voor deelnemen aan plundering. Terechte straf dus.
Mooi dan ben je tevreden toch?
pi_100705304
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat links en rechts gelul is volkomen achterhaald. :{w
pi_100705397
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat links en rechts gelul is volkomen achterhaald. :{w
Het is nu voor of tegen Wilders :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_100705478
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het is nu voor of tegen Wilders :{
Ja gezellig...laten we Wilders en Cohen er ook nog eens bijhalen in dit topic.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:19:26 #111
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_100707372
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enig idee wat een allochtoon is?
Bij de wet: afhankelijk van de nationaliteit in het paspoort.
irl: Afhankelijk van het eerste oogopslag.

;(
pi_100707379
quote:
A number of magistrates' sentences are causing controversy, most notably that of a 24-year-old mother of two who received six months for handling a stolen pair of shorts. Harsh sentences and plans to evict rioters and their families from council housing have cause serious disagreement between members of the coalition as senior Lib Dems call for an end to "kneejerk" reactions.
Er komt wat frictie tussen de Lib Dems en conservatives over de veroordelingen en dan m.n. over een aantal controversiëlere uitspraken. De man met het water hebben we gehad, nu is er een vrouw veroordeeld tot 6 maanden die niet mee heeft gedaan aan de rellen, maar een paar shorts heeft gekregen van een vriend die afkomstig waren van de plunderingen.

Conservatives juichen dat toe, Lib Dems niet.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:22:31 #113
45206 Pietverdriet
pi_100707445
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:19 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Bij de wet: afhankelijk van de nationaliteit in het paspoort.
irl: Afhankelijk van het eerste oogopslag.

;(
Nope, fout.
Een allochtoon is iemand van wie tenminste 1 van beide ouders buiten nederland is geboren
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:24:13 #114
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_100707495
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nope, fout.
Een allochtoon is iemand van wie tenminste 1 van beide ouders buiten nederland is geboren
Voor de helft fout dus :+
pi_100707537
quote:
:')

Zoals de waard is kent hij zijn gasten?
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100707596
quote:
Blij? Ze moeten zich realiseren dat hun eigen hosanna-gezang over de multikul toch echt uit de tijd is.

Het is wachten tot de rijkere buurten aan de beurt zijn. Misschien dat de Wouter Bosjes en Femke Halsema'tjes van de UK die hun kindjes veilig op blanke scholen doen, dan eens gaan nadenken. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100707620
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Blij? Ze moeten zich realiseren dat hun eigen hosanna-gezang over de multikul toch echt uit de tijd is.

Het is wachten tot de rijkere buurten aan de beurt zijn. Misschien dat de Wouter Bosjes en Femke Halsema'tjes van de UK die hun kindjes veilig op blanke scholen doen, dan eens gaan nadenken. :')
Jij snapt het ook niet echt helemaal hè
pi_100707645
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:28 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Jij snapt het ook niet echt helemaal hè
:*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100707738
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:*
pi_100707864
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 08:56 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja, echt...niet altijd zo geweest, maar dat is gegroeid.
Ik heb als puber ooit eens 100 gulden gevonden (opa verteld :P ) in een groot warenhuis. Lag gewoon op de grond, terwijl ik door de winkel liep. Voet erop, oppakken en wegstoppen...makkelijk "verdiend".

Achteraf ging ik me bedenken wat ik zou doen als ik die 100 gulden verloren zou hebben (terug naar die winkel en kijken of het gevonden was) en dat gaf me een heel slecht gevoel. Het was mijn geld niet, dus geen recht op.

Hoe slecht ik ook behandeld word of hoe beroerd de bediening ook is, zelfs als ik de kans krijg en er zonder problemen mee weg zou komen, doe ik het niet meer, omdat het tegen mijn moraal van goed en slecht indruist. Bij de kleine middenstand vind ik het daarnaast oprecht sneu en bij de grote koop ik toch al zo weinig mogelijk.

Ik ben ook nog van het helpen van oude omaatjes en zielige kindertjes...ook niet hip, maar ik besef me maar al te goed hoe bevoorrecht ik ben en kan heel slecht tegen onrecht en iets pakken/vinden wat niet van jezelf is, dat is uiteindelijk onrechtmatig iets verkrijgen.
Geld verliezen zie ik als dommigheid. Is wat anders dan een portemonnee met persoonlijke gegevens. Geld is trouwens geen eigendom van de verliezer maar van De Nederlandsche bank.
Als ik zelf geld zou verliezen zou ik ook niet teruggaan. Eigen schuld gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')