quote:Engelse politie valt huizen binnen
De Londense politie is vanochtend vroeg begonnen met woninginvallen in verband met de rellen. Er worden ruim honderd arrestatiebevelen uitgevoerd.
De afgelopen dagen werden alleen in de Britse hoofdstad al meer dan duizend mensen opgepakt in verband met de onlusten. Ruim 400 van hen zijn al aangeklaagd.
Om de rechtszaken te behandelen, waren drie Londense rechtbanken de hele nacht open.
quote:Relatieve rust in Britse steden
LONDEN - In de Britse steden hebben zich woensdagavond geen grootscheepse rellen meer voorgedaan. Dagenlang was het iedere avond in steeds meer wijken in Londen en uiteindelijk ook in andere steden raak. Grote groepen relschoppers trokken plunderend door de straten, een spoor van verwoesting achterlatend. Premier David Cameron liet woensdag weten dat alles in het werk werd gesteld om 'recht en orde in de straten te herstellen'.
Relatieve rust in Britse steden
Groot-Brittannië accepteert niet dat er op straat een cultuur van angst ontstaat, zei hij. De politie heeft een rampenplan opgesteld, waarbij de inzet van een waterkanon tegen relschoppers niet langer taboe is. Ook het gebruik van rubberkogels wordt overwogen.
Cameron heeft het parlement teruggeroepen van zomerreces. Donderdagmiddag wordt een spoeddebat over de crisis gehouden. De premier zal in het Lagerhuis, vooral door het oppositionele Labour, vermoedelijk zwaar onder vuur worden genomen over de plannen van zijn regering om fiks te bezuinigen op de politiebudgetten. In Londen werden dinsdagavond maar liefst zestienduizend agenten op straat ingezet, bijna drie keer zoveel als de voorgaande dagen. Ook woensdagavond was de politie massaal op de been. Het lijkt erop dat dit machtsvertoon zijn uitwerking niet heeft gemist. Bezuinigingen op het politieapparaat zijn, gezien de huidige ontwikkelingen, volledig misplaatst, zo luidt de kritiek.
Niet alleen de politie was woensdagavond in Londen en andere steden paraat. Ook waren her en der buurtwachten actief. Het bleef dan ook relatief rustig. In de Zuid-Londense wijk Eltham deed zich even een incident voor toen agenten met flessen werden bekogeld. Volgens de politie kon hiertegen 'afdoende' worden opgetreden.
Alleen al in Londen zijn sinds het begin van de rellen nu 820 mensen aangehouden. Honderden van hen zijn al aangeklaagd. Onder de aangehouden verdachten zijn veel jongeren. De jongste is 11.
quote:Slachtoffers herdacht in Birmingham
In Birmingham hebben zo'n 200 mensen kaarsen aangestoken om de drie mannen te herdenken die gisternacht met een auto werden doodgereden. Vermoedelijk wilden de drie plunderaars stoppen.
Gisteren werd Birmingham bezocht door premier Cameron. Hij prees de politie en noemde de dood van de mannen een vreselijk incident. Een 32-jarige verdachte is aangehouden.
Debat
De vader van een van de slachtoffers heeft een oproep gedaan om met de rellen te stoppen.
In de politiek gaan intussen stemmen op om een streep te zetten door de bezuinigingen op de politie. Mogelijk gaat premier Cameron daar vandaag op in tijdens een extra debat over de rellen in het parlement.
quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
Wat een onzin. Boycotten is makkelijker dan rellen. Wees gewoon niet zo hebberig.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:06 schreef Joker89 het volgende:
Ja door te rellen niet door te boycotten.
Juist. En ik wil een maagd verkrachten om te voorkomen dat ze verkracht wordt.quote:Ik wil een eerlijke sterke overheid, ik wil geen anarchie, ik wil anarchie om anarchie te voorkomen.
Want het is verboden om voor je kinderen te zorgen? De vader van Piet is rijk en wil zijn kind een goed leven bieden. Is dat verkeerd? Als tokkievaders niet weg zouden lopen bij hun gezin, zou het ook niet zo kut zijn voor die kinderen.quote:Ik zal het je iets duidelijk geven. Piet heeft een baan en kan voor zichzelf zorgen minimaal, maar het kan, allemaal net. Jan heeft een rijke pa, hoeft geen drol uit te voeren, oneerlijk maja. De regering moet bezuinigen, Piet wordt ontslagen, Piet struikelt en wordt kreupel, Piet kan niet werken, krijgt nauwelijks bijstand, en Jan hoeft nog steeds niet uit te voeren. De regering doet er ook niets aan om het tegen te houden. Ik hoop dat jij het nu onder tussen eens gaat begrijpen dat Piet best dan zijn onvrede iets verder mag uiten als dit stelselmatig beleid blijft.
Ik ben er nog steeds niet uit of Joker nou een anarchist of een communist is.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
[...]
Anarchie is dan ook iets waarvoor jaloerse mensen pleiten.
Piet kan genoeg banen vinden waarbij hij niet hoeft te lopen. En waarom zou Jan geen baan moeten hebben? Jan loopt ook kans om door de bezuinigingen getroffen te worden. Hoe vaak lezen we in het nieuws niet dat afgestudeerde HBO'ers steeds moeilijker een baan vinden?quote:Ik zal het je iets duidelijk geven. Piet heeft een baan en kan voor zichzelf zorgen minimaal, maar het kan, allemaal net. Jan heeft een rijke pa, hoeft geen drol uit te voeren, oneerlijk maja. De regering moet bezuinigen, Piet wordt ontslagen, Piet struikelt en wordt kreupel, Piet kan niet werken, krijgt nauwelijks bijstand, en Jan hoeft nog steeds niet uit te voeren. De regering doet er ook niets aan om het tegen te houden. Ik hoop dat jij het nu onder tussen eens gaat begrijpen dat Piet best dan zijn onvrede iets verder mag uiten als dit stelselmatig beleid blijft.
Nope. Daar heb je moslim bazen of krijgsheren. Dat is hetzelfde als een overheid alleen doen ze zich anders voor. Denk maar na. Straffen voor mensen die zich niet aan de regeltjes van de moslims of krijgsheren houden? Check. Een leger? Check. Geld afpakken van de lokale bevolking? Check.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 16:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En dat er geen veiligheids- en strafapparaat is.
Het resultaat daarvan kan je zien in Somalie en Afghanistan.
Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Want het is verboden om voor je kinderen te zorgen? De vader van Piet is rijk en wil zijn kind een goed leven bieden. Is dat verkeerd? Als tokkievaders niet weg zouden lopen bij hun gezin, zou het ook niet zo kut zijn voor die kinderen.
Het enige waar je je vraagtekens bij kunt zetten, is hoe die rijkdom is verworven. Het probleem is alleen dat je nooit meer zover kunt teruggaan. De oneerlijkheid begon al toen de eerste mensen gingen settlen. Je kunt dan nu wel opeens zeggen; iedereen terug bij af. Maar dat is niet eerlijk voor mensen die keihard hebben gewerkt voor wat ze nu hebben.
Anarchie is dan ook iets waarvoor jaloerse mensen pleiten.
Ben ik het ook mee eens hoor, alleen is looting niet het antwoord an anarchie ook niet. Misschien dat joker in opstand komen en anarchie met elkaar verward heeft. Democratie is er immers op gericht om mensen de mogelijkheid te geven invloed te hebben op de besluitvorming, waardoor er een afspiegeling van de hele samenleving is. Dat is ook de reden dat mensen minder snel zullen gaan rellen, omdat er immers een democratische mogelijkheid bestaat. Mocht dit echter niet langer goed functioneren, en ik denk dat het inderdaad niet meer functioneert, dan komt de bevolking in opstand.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.
En ja, aan de ene kant kun je zeggen dat iemand die zoveel geld heeft dat eerlijk heeft verdient (anders zat ie in de bak), aan de andere kant kun je ook even bedenken dat het hele milieu, de omgeving en de voorzieningen die het mogelijk hebben gemaakt voor deze man om zichzelf te ontplooien en zodoende rijk te worden, nu worden afgeschaft voor de meerderheid.
Is in dit land ook al bezig.
Jij gaat er vanuit dat als iemand niet in de bak zit hij eerlijk zijn geld verdient heeft?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:36 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het hele punt is dat de onderklasse, die het toch al bijna niet redt, door bepaald beleid onevenredig hard wordt benadeeld in vergelijking met mensen die toch al zo rijk zijn, dat zelfs de kinderen van hun kinderen van hun kinderen de rest van hun leven niks meer hoeven te doen.
En ja, aan de ene kant kun je zeggen dat iemand die zoveel geld heeft dat eerlijk heeft verdient (anders zat ie in de bak), aan de andere kant kun je ook even bedenken dat het hele milieu, de omgeving en de voorzieningen die het mogelijk hebben gemaakt voor deze man om zichzelf te ontplooien en zodoende rijk te worden, nu worden afgeschaft voor de meerderheid.
Is in dit land ook al bezig.
De domme moet 6 maanden zitten voor het jatten van 2 flesjes water, en de slimme loopt vrij rond met 12 flatscreens in z'n kelder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:28 schreef Mirel het volgende:
Ik vind gewoon dat er domme en slimme mensen bestaan. Dat verklaart voor mij in ieder geval waarom de ene persoon uit een arme wijk niet mee doet aan de rellen en de hebberige andere wel.
Omgekeerd zitten er heleboel mensen in de bak alleen voor het kweken en verkopen van verboden planten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:31 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat als iemand niet in de bak zit hij eerlijk zijn geld verdient heeft?
Heb je te danken aan linkse hobby's.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:28 schreef Mirel het volgende:
Ik kom zelf uit een vluchtelingengezin die begon met niets en nu ben ik een HBO student
quote:Reece Donovan, UK Riots Suspect, Charged With Robbing Injured Malaysian Student
Police have charged a 21-year-old man with robbing an injured Malaysian student whose videotaped attack during the London riots drew outrage in Britain.
About 20 teens and preteens surrounded Mohammed Asyraf Haziq Rossli during the unrest that swept the capital last week, grabbing his bike and cell phone and breaking his jaw.
A video that chronicled the attack shows youths pretending to come to the aid of Rossli – even as they unzipped his backpack and emptied it.
The video went viral and caused shock. UK Prime Minister David Cameron described it as a sign of a deeper societal malaise.
Metropolitan Police said Saturday that Reece Donovan, 21, has been charged with stealing a portable Sony Playstation and Nokia mobile phone from Rossli as he bled on the pavement.
http://www.huffingtonpost(...)-riots_n_926142.html
Ik ben behoorlijk conservatief als het om crimineel gedrag gaat. Maar ik heb in dit geval "NO" gestemd.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:
Leuke poll in The Guardian:
Is het terecht dat iemand zonder strafblad 6 maanden de cel in moet voor het stelen van flesjes water ter waarde van 3,5 pond.
Vote here:
http://www.guardian.co.uk(...)ter-theft-punishment
Hoe weet je dat die jongen geweld heeft gebruikt?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:49 schreef Rechterbal het volgende:
Vind ik terecht. Wat doe je tijdens rellen op straat en in een winkel? Je hebt dan bijgedragen aan het klimaat wat er ontstaan is dat die rellen door gaan. Gaat niet om het flesje, maar het geweld dat er mee gepaard gaat.
"If he'd have found an XBox, he'd have nicked the XBox. Not his fault the shop was poorly stocked."quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:35 schreef Kingstown het volgende:
Leuke poll in The Guardian:
Is het terecht dat iemand zonder strafblad 6 maanden de cel in moet voor het stelen van flesjes water ter waarde van 3,5 pond.
Vote here:
http://www.guardian.co.uk(...)ter-theft-punishment
Het was de eerste nacht van de rellen en hij kwam terug van zijn vriendin. Beetje lastig om te weten dat er dusdanige rellen uit gaan breken en daarom niet naar huis te lopen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:49 schreef Rechterbal het volgende:
Vind ik terecht. Wat doe je tijdens rellen op straat en in een winkel? Je hebt dan bijgedragen aan het klimaat wat er ontstaan is dat die rellen door gaan. Gaat niet om het flesje, maar het geweld dat er mee gepaard gaat.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:55 schreef speknek het volgende:
Er zou grondwettelijke bescherming moeten komen tegen veroordeeld worden voor 'bijdragen aan een klimaat'.
Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het maakt in zo'n situatie dus niet meer uit wat en hoeveel je jat, want je krijgt toch wel de maximum straf. In dat geval zou ik de volgende keer maar 10 flatscreens meenemen ipv wat flesjes water.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:24 schreef Rechterbal het volgende:
Zal ik het zo zeggen.
Steel je een een flesje water op een dag, als iedere andere dag, dan heb ik er geen problemen mee als je een brief moet schrijven, je excuses moet aanbieden en een aantal uurtjes in de cel zit.
Doe je deze zelfde actie als je dorp/stad in de fik staat, winkels kapot worden gemaakt en je loopt een Lidl naar binnen en pakt een flesje water, dan is dat wel een groot verschil.
Dit verschil maakt dat de straf tot zijn maximale gerekt wordt, niet het stelen van een flesje.
Jullie staren je allemaal blind op het flesje water, wat geen fuck waard is. Het gaat om de actie op zichzelf staand en de situatie waar de verdachte zich in bevond.
Groepsgedrag is eerder een reden tot strafvermindering in een wetenschappelijke wereld maar wij laten ons gelukkig leiden door emoties. SCHIET MET SCHERP OMG HIJ HEEFT EEN FLESJE!!!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:24 schreef Rechterbal het volgende:
Zal ik het zo zeggen.
Steel je een een flesje water op een dag, als iedere andere dag, dan heb ik er geen problemen mee als je een brief moet schrijven, je excuses moet aanbieden en een aantal uurtjes in de cel zit.
Doe je deze zelfde actie als je dorp/stad in de fik staat, winkels kapot worden gemaakt en je loopt een Lidl naar binnen en pakt een flesje water, dan is dat wel een groot verschil.
Dit verschil maakt dat de straf tot zijn maximale gerekt wordt, niet het stelen van een flesje.
Jullie staren je allemaal blind op het flesje water, wat geen fuck waard is. Het gaat om de actie op zichzelf staand en de situatie waar de verdachte zich in bevond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |