abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:32:25 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100687668
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:28 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Dat ze daar de tijd en moeite hebben om aandacht te schenken aan een kneus die een flesje water steelt zeg.
Het gaat natuurlijk niet om dat flesje water maar om het feit dat men blijkbaar denkt alles te kunnen doen en laten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_100687736
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk niet om dat flesje water maar om het feit dat men blijkbaar denkt alles te kunnen doen en laten.
Heb jij ooit wat papier of een pen meegenomen van je werk? OMG WTF DENK JIJ OVERAL MAAR MEE WEG TE KOMEN 6 MAANDEN DE CEL IN OMFG!!!!
pi_100687738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je wilt zeggen, maar het maakt in zo'n situatie dus niet meer uit wat en hoeveel je jat, want je krijgt toch wel de maximum straf. In dat geval zou ik de volgende keer maar 10 flatscreens meenemen ipv wat flesjes water.
Als het gebeurt is zoals het er staat ben ik nogmaals, helemaal voor. Maar ik heb net het artikel helemaal gelezen en ik ben bang dat vanwege de drukte de kans ontstaat dat er geen gedegen onderzoek meer wordt gedaan. Dat is het enigste waar ik bang voor ben. Geef je zelf aan schuldig te zijn, of zijn de bewijzen zo duidelijk dat je schuldig bent, dan gewoon maximum straf!

Enige nuance die ik nog wil/kan aanbrengen, is dat het anders zou zijn als de jongen bijv. het flesje water 100-200 meter van de winkel zou vinden en bij zichzelf zou denken 'Hmmm, ik heb dorst, ik neem een slok.' Dat zou ik nog kunnen begrijpen, maar op het moment dat je duidelijk weet dat het gestolen waar is, dan ben je gewoon aan het plunderen en dan moet de waarde van het artikel niet er toe doen.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_100687788
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Heb jij ooit wat papier of een pen meegenomen van je werk? OMG WTF DENK JIJ OVERAL MAAR MEE WEG TE KOMEN 6 MAANDEN DE CEL IN OMFG!!!!
Wij hebben in onze cultuur bepaald dat pennen gemeenschappelijke waar is. Met dank aan PR-bedrijven die een grote riedel aan goedekope, goede reclame pennen uitbrengen.

Vergelijking slaat als een pik op een drumstel.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:39:17 #30
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100687896
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor) Maar ik bedoel meer dat de leiders in GB werkelijk echt enorm pissed zijn over deze hele mentaliteit van lekker looten zonder enige vorm van schaamte. Ze willen dit keihard gaan aanpakken. Die gast met dat flesje water dient natuurlijk ook gewoon als voorbeeld te stellen voor de rest.
pi_100687916
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:36 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Wij hebben in onze cultuur bepaald dat pennen gemeenschappelijke waar is. Met dank aan PR-bedrijven die een grote riedel aan goedekope, goede reclame pennen uitbrengen.

Vergelijking slaat als een pik op een drumstel.
We hebben in onze cultuur bepaald dat schoon water een mensenrecht én gemeenschappelijke waar is.
pi_100687917
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:34 schreef Rechterbal het volgende:

[..]

Als het gebeurt is zoals het er staat ben ik nogmaals, helemaal voor. Maar ik heb net het artikel helemaal gelezen en ik ben bang dat vanwege de drukte de kans ontstaat dat er geen gedegen onderzoek meer wordt gedaan. Dat is het enigste waar ik bang voor ben. Geef je zelf aan schuldig te zijn, of zijn de bewijzen zo duidelijk dat je schuldig bent, dan gewoon maximum straf!

Enige nuance die ik nog wil/kan aanbrengen, is dat het anders zou zijn als de jongen bijv. het flesje water 100-200 meter van de winkel zou vinden en bij zichzelf zou denken 'Hmmm, ik heb dorst, ik neem een slok.' Dat zou ik nog kunnen begrijpen, maar op het moment dat je duidelijk weet dat het gestolen waar is, dan ben je gewoon aan het plunderen en dan moet de waarde van het artikel niet er toe doen.
Dan verschillen we van mening. Ik vind dat er verschil moet kunnen zijn in de straf. Iemand die veel ergere feiten heeft gepleegd zal er dus ook met 6 maanden vanaf komen en dat vind ik niet kloppen.

Dat gedegen onderzoek doen zal idd een groot probleem worden bij de mensen die niet bekennen, zeker nu het systeem zwaar overbelast wordt met die duizenden verdachten.

Overigens zou het me niet verbazen als de straffen lager gaan worden des te langer het duurt....er is zo vlak na de rellen natuurlijk meer emotie en druk vanuit de politiek om duidelijk op te treden en voorbeelden te stellen.
pi_100687954
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

We hebben in onze cultuur bepaald dat schoon water een mensenrecht én gemeenschappelijke waar is.
Klopt.
pi_100687975
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor)
Ehm, daar betaal je niet indirect voor, dat papier en die pennen op je werk zijn niet voor thuisgebruik of om aan je kleine neefje te geven.
pi_100688031
Als niemand op mijn werk papier zou jatten, dan was mijn loon wel een paar euro hoger. Dat bedoeld Ejakjoeljalafafa waarschijnlijk met indirect betalen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:43:19 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100688050
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:41 schreef Poppenkastpop het volgende:

[..]

Ehm, daar betaal je niet indirect voor, dat papier en die pennen op je werk is niet voor thuisgebruik of om aan je kleine neefje te geven.
Zowel op m'n werk als thuis moet ik veel schetsen voor m'n werk. Ze zien het ook niet als een probleem. Het is niet zo dat ik hele pakken papier mee naar huis sleur. Hoogstens 20 velletjes waarop ik thuis gewoon verder schets. Ik denk niet dat die gast van dat flesje water toestemming had om dat zomaar mee te nemen?
pi_100688085
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zo vaak. (daar betaal je trouwens indirect ook voor) Maar ik bedoel meer dat de leiders in GB werkelijk echt enorm pissed zijn over deze hele mentaliteit van lekker looten zonder enige vorm van schaamte. Ze willen dit keihard gaan aanpakken. Die gast met dat flesje water dient natuurlijk ook gewoon als voorbeeld te stellen voor de rest.
Je betaald indirect ook voor de verzekering van een winkel. Er is maandelijks meer schade door eigen personeel dat jat dan door alle rellen in Engeland tot nu toe tezamen. Je bent dus gewoon een hypocriete lul.
pi_100688168
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Zowel op m'n werk als thuis moet ik veel schetsen voor m'n werk. Ze zien het ook niet als een probleem. Het is niet zo dat ik hele pakken papier mee naar huis sleur. Hoogstens 20 velletjes waarop ik thuis gewoon verder schets. Ik denk niet dat die gast van dat flesje water toestemming had om dat zomaar mee te nemen?
Ja, dan neem je materiaal mee naar huis om thuis verder te werken, dat is anders natuurlijk.
pi_100688185
Dus de rellen zijn minder erg, omdat ze minder kosten, lol.

Jij bent een accountant, zeker?
pi_100688191
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

De domme meute meelopers worden gepakt nu. Blijkbaar waren er dat veel.
Degene die met voorbedachte rade handelen, zorgen wel dat ze onherkenbaar zijn.
pi_100688363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:46 schreef Rechterbal het volgende:
Dus de rellen zijn minder erg, omdat ze minder kosten, lol.

Jij bent een accountant, zeker?
Nee het is net zo erg. Aangezien ik het geen 6 maanden cel waard vind als iemand voor een paar euro aan pennen of kopieerpapier van de werkgever jat vind ik het ook geen 6 maanden cel waard als iemand een fucking flesje water jat. Is iedereen op dit forum nou stupide dat wanneer je het niet eens ben met iemand zijn stelling dat je dan automatisch het tegenovergestelde denkt. Natuurlijk niet.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:52:01 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100688380
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De domme meute meelopers worden gepakt nu. Blijkbaar waren er dat veel.
Degene die met voorbedachte rade handelen, zorgen wel dat ze onherkenbaar zijn.
Ja. Maarja dat is toch het halve werk. Ik weet ook niet wat ik erger vind. Die domme meute met van die koeien die denken ermee weg te komen of mensen die wellicht echt een reden hadden om hun onvrede te uiten....

Maargoed 6 maanden cel voor een flesje water is natuurlijk wel overdreven in elke andere situatie.

Alleen ergens in een reactie stond dit: anyone convicted gets an automatically higher sentence because, in addition to the crime they were convicted for, they have ridden on the back of someone else's violence. Basically, a looter uses the violent crowd as a weapon (intimidation, distraction, actual physical violence) the same way that a getaway driver gets charged the same as those armed robbers who actually waved the guns."

Opzich vind ik dat daar wel een punt gemaakt wordt. Het is gewoon een soort medeplichtigheid.
pi_100688518
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ja. Maarja dat is toch het halve werk. Ik weet ook niet wat ik erger vind. Die domme meute met van die koeien die denken ermee weg te komen of mensen die wellicht echt een reden hadden om hun onvrede te uiten....

Maargoed 6 maanden cel voor een flesje water is natuurlijk wel overdreven in elke andere situatie.

Alleen ergens in een reactie stond dit: anyone convicted gets an automatically higher sentence because, in addition to the crime they were convicted for, they have ridden on the back of someone else's violence. Basically, a looter uses the violent crowd as a weapon (intimidation, distraction, actual physical violence) the same way that a getaway driver gets charged the same as those armed robbers who actually waved the guns."

Opzich vind ik dat daar wel een punt gemaakt wordt. Het is gewoon een soort medeplichtigheid.
Oké...laten we die logica eens doortrekken:

In een normale situatie: je steelt een flesje water, dan krijg je wat? een boete?
In een normale situatie: je gooit ruiten in en jat een TV en een BB, dan krijg je wat? 2 maanden?
(Maak een andere hoogte voor het vb maakt het niet uit)

Door de speciale situatie wordt er dus wat bovenop gegooid....kan ik ook nog volgen, maar doe dan bij beiden dezelfde extra straf er boven op en niet dat aan het einde van het verhaal beiden dezelfde straf krijgen.
pi_100688674
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Domme meelopers zullen er altijd zijn.
Wat zorgwekkender is , zijn de groepen die elke gelegenheid aangrijpen om de boel te laten escaleren en dan achter de brandende barricades hun slag slaan.
Maakt niet uit wat de oorzaak is.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:15:45 #45
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100689263
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was er niemand aanwezig, stond de deur open en was de halve winkel al een puinhoop.

Maar sowieso, die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is. Niet zo dom als je verse buit op facebook zetten, maar het komt in de buurt.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:18:54 #46
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_100689408
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk was er niemand aanwezig, stond de deur open en was de halve winkel al een puinhoop.

Maar sowieso, die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is. Niet zo dom als je verse buit op facebook zetten, maar het komt in de buurt.
Ik snap ook nog steeds niet dat je uberhaupt het risico neemt voor een flesje water :')
pi_100689421
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

die gast mag al 6 maanden zitten omdat ie zo dom is.
Heeft ie geld om advocaat te nemen wordt dat veel minder.
pi_100689449
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik snap ook nog steeds niet dat je uberhaupt het risico neemt voor een flesje water :')
Hij had dorst door al dat rellen.
pi_100689487
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tsja...je komt net terug van je vriendin, loopt naar huis, hebt wat dorst en ziet overal de winkels "open staan"...dan denk je niet: goh, als ik nu een flesje water meeneem moet ik 6 maanden zitten, laat ik het maar niet doen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:23:34 #50
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100689592
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:20 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tsja...je komt net terug van je vriendin, loopt naar huis, hebt wat dorst en ziet overal de winkels "open staan"...dan denk je niet: goh, als ik nu een flesje water meeneem moet ik 6 maanden zitten, laat ik het maar niet doen.
Ik denk dat je nu wel beter weet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')