abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:01:41 #1
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100374515
quote:
Maandag begint het ministerie van Buitenlandse Zaken met een onderzoek naar GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters. Ze wordt beschuldigd van belangenverstrengeling.

Het onderzoek gaat over gebeurtenissen in 2005, toen Peters als diplomaat op de ambassade in Kabul werkte. Uit e-mails die zijn gepubliceerd in HP de Tijd en de Volkskrant zou blijken dat ze haar toenmalige minnaar en huidige partner hielp aan 38.000 euro subsidie voor een project in Afghanistan.

Destijds oordeelde het ministerie dat er geen sprake was van belangenverstrengeling, maar nu komt er een aanvullend onderzoek. P. en haar partij GroenLinks wachten de uitkomst van het onderzoek af.

Kinderontvoering
Naast het onderzoek naar belangenverstrengeling wordt P. ook beschuldigd van kinderontvoering. Samen met haar partner zou ze de drie minderjarige kinderen uit zijn eerdere huwelijk in Nederland hebben gehouden, terwijl hun moeder ze terug wilde hebben in Groot-Brittannië.

De kinderen zouden na de Paasvakantie niet, zoals afgesproken, teruggestuurd zijn naar hun moeder. Ze verbleven de laatste maanden in Den Haag, in de woning van P. Volgens het GroenLinks-Kamerlid kloppen de beschuldigingen niet, omdat haar partner het (gezamenlijk) ouderlijk gezag heeft over zijn kinderen.
Bron

Doet me denken aan Wijnand Groen, die ook tonnen met subsidie opstreek voor 'klimaat doeleinden'. Niemand weet waar het geld echt aan is besteed.

Daarnaast worden de verdenkingen van kinderontvoering steeds sterker, en weigert Peters aangifte te doen wegens laster/smaad tegen HP/De Tijd. Links vond het verschrikkelijk dat Lucassen in de kamer bleef zitten, ondanks dat hij ontucht had gepleegd, maar wat vinden dezelfde personen eigenlijk van het feit dat een kinderontvoerder in de kamer blijft zitten?

Verder blijft het natuurlijk raar dat Ter Horst weigerde een onderzoek uit te voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door du_ke op 06-08-2011 18:18:45 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:08:03 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100374819
Wanneer komt meneer pechtvogel op TV om opheldering te vragen van GL? Of is dit een ''interne'' aangelegenheid ? :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_100375227
Lucassen was al veroordeelt, Mariko (nog) niet. Zullen we dus ff wachten met haar de kamer uit te werken tot het ook allemaal netjes op papier staat :* ?
pi_100375579
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

maar wat vinden dezelfde personen eigenlijk van het feit dat een kinderontvoerder in de kamer blijft zitten?
Kun jij in de toekomst kijken dat je zeker weet dat ze in de kamer zal blijven als de uitkomst van dat onderzoek er is? Is ze al veroordeeld?

Als het onderzoek negatief over haar oordeelt, moet ze opstappen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:32:08 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100375896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:16 schreef Tocadisco het volgende:
Lucassen was al veroordeelt, Mariko (nog) niet. Zullen we dus ff wachten met haar de kamer uit te werken tot het ook allemaal netjes op papier staat :* ?
Belangenverstrengeling vind ik persoonlijk toch wel even wat zwaarder dan in iemands brievenbus pissen.
pi_100376329
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Belangenverstrengeling vind ik persoonlijk toch wel even wat zwaarder dan in iemands brievenbus pissen.
again, zullen we even wachten met de begrafenis totdat de overlijdensakte getekend is (figuurlijk gesproken dan).
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:43:26 #7
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100376435
Wow.
Dat had ik niet van haar verwacht ...
Zo zie je maar dat iemands uiterlijk en uitspraken niet per definitie iets hoeven te zeggen over de persoon zelf.

Maar het is maar de vraag of ze wel schuldig is.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100381420
Haha, als dit een PVV'er was dan had dit topic al een vierde deel en vielen de mensen over elkaar heen om de PVV af te zeiken :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:58:34 #9
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100381512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:55 schreef bijdehand het volgende:
Haha, als dit een PVV'er was dan had dit topic al een vierde deel en vielen de mensen over elkaar heen om de PVV af te zeiken :')
Dat zal vast iets te maken hebben met het feit dat zoveel partijleden van de PVV een crimineel verleden hebben.
pi_100381626
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat zal vast iets te maken hebben met het feit dat zoveel partijleden van de PVV een crimineel verleden hebben.
Nee klopt, de rest van GL en andere linkse partijen hebben nooit iets gedaan :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:05:59 #11
177885 JoaC
Het is patat
pi_100381706
Wel kansloos dat je niet de volle naam tikt
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:06:39 #12
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100381721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee klopt, de rest van GL en andere linkse partijen hebben nooit iets gedaan :)
Je weet best dat het aantal PVV-kamerleden met een crimineel verleden groter is dan dat van andere partijen.
pi_100381797
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:06 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Je weet best dat het aantal PVV-kamerleden met een crimineel verleden groter is dan dat van andere partijen.
Ja, maar is het niet aan links om de PVV niet als een groep, maar als allemaal losse individuen te zien waarvan als er een paar in de fout gaan de rest er niet op aangekeken mag worden? :')
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:23:56 #14
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100382076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, maar is het niet aan links om de PVV niet als een groep, maar als allemaal losse individuen te zien waarvan als er een paar in de fout gaan de rest er niet op aangekeken mag worden? :')
Wel meer dan een paar.
Natuurlijk zijn lang niet alle PVV'ers criminelen, maar ze houden er wel racistische ideeën op na.
En daar ben ik ook niet zo'n fan van.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:14:02 #15
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100384277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:05 schreef JoaC het volgende:
Wel kansloos dat je niet de volle naam tikt
Privacy overwegingen, daarnaast wordt de topic er ook nog korter door.
pi_100384311
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'Links' denkt in groepen, liberalen in individuen. Dat maakt de PVV in sociaal opzicht ook links. Maar dat is geen nieuws :P
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:26:28 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_100384397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:14 schreef Holograph het volgende:

[..]

Privacy overwegingen, daarnaast wordt de topic er ook nog korter door.
Nee, gewoon getroll. Dat zul je ongetwijfeld ontkennen, maar jij en ik weten allebei dat het dat wel degelijk is. Lekker criminaliseren van links, altijd makkelijk om de aandacht af te leiden van dat gehits van Wilders, waardoor in Noorwegen mensen de dood zijn ingejaagd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:33:30 #18
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100384492
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, gewoon getroll. Dat zul je ongetwijfeld ontkennen, maar jij en ik weten allebei dat het dat wel degelijk is. Lekker criminaliseren van links, altijd makkelijk om de aandacht af te leiden van dat gehits van Wilders, waardoor in Noorwegen mensen de dood zijn ingejaagd.
Natuurlijk is het getroll.

Verder: :') Als Wilders er niet was geweest waren de aanslagen er nooit geweest; wat ben je toch slim.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:52:35 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_100384726
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Zoals Tofik Dibi al stelde: een hoger percentage PVV-kamerleden is in aanraking geweest met justitie dan Marokkanen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_100384862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komt meneer pechtvogel op TV om opheldering te vragen van GL? Of is dit een ''interne'' aangelegenheid ? :')
Namen verbasteren is zo 1984.

GL heeft een reputatie als het gaat om kamerleden die iets verkeerds hebben gedaan de kamer uit te zetten/op te laten stappen (Duivendak, Pormes, Singh Varma), dus mevrouw Peters zal ook het veld wel gaan ruimen.

Bizar dat die persoonlijke (liefdes)mails uitgelekt zijn btw. Je zou bijna denken dat iemand daar baat bij heeft.
pi_100385099
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:18 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

'Links' denkt in groepen, liberalen in individuen. Dat maakt de PVV in sociaal opzicht ook links. Maar dat is geen nieuws :P
Ik hoor hier altijd van linkse users dat je mensen als individuen moet zien :') Vond het ook al maf.
pi_100385222
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik hoor hier altijd van linkse users dat je mensen als individuen moet zien :') Vond het ook al maf.
Jij denkt duidelijk in groepen, dat maakt je volgens die theorie een linke user.
pi_100385246
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij denkt duidelijk in groepen, dat maakt je volgens die theorie een linke user.
Ja. Zonde he.
pi_100385275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja. Zonde he.
:'(

Ik leef met je mee.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:59:04 #25
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100394510
quote:
E-mails wijzen op relatie Peters en subsidieaanvrager

De schijn van belangenverstrengeling van GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters tijdens haar tijd als diplomaat, wordt sterker nu e-mails uit 2005 zijn uitgelekt tussen Peters en een subsidieaanvrager. Zij ontkent dat de persoon in kwestie op dat moment haar minnaar was, maar uit de correspondentie blijkt wat anders.

Peters: Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen! Peters: Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen!

'Peters ontvoerde kinderen'
Peters en haar partner Robert worden ook verdacht van de ontvoering van de drie kinderen uit een eerder huwelijk van Robert. De kinderen werden toegewezen aan de moeder die in Groot-Brittannië woont, maar na het laatste bezoek van de kinderen aan Nederland in de Paasvakantie zijn ze niet meer teruggekomen.

'Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen!' mailt Peters begin april 2005 aan Kluijver. 'Ik kan je vertellen dat ik eigenlijk de hele tijd wegdroom en niet meer mijn hoofd lijk te bezitten. Daar wandelen duizend kleine gedachten aan jou die met me mee buitelen bij alle dingen die ik doe.'

Positief
Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet donderdag al weten een onderzoek naar Peters in te stellen.

Peters moest in 2005 namens de Nederlandse ambassade in Afghanistan advies uitbrengen aan het Prins Claus Fonds over een subsidieverzoek van Robert Kluijver. Ze oordeelde positief en Kluijver kreeg 38.000 euro.

Kop koffie
Peters beweert dat ze in die periode slechts een zakelijke relatie had met Kluijver, die nu haar partner is. E-mailverkeer uit 2005, dat in bezit is van de Volkskrant, laat een ander verhaal zien.

Op 17 april 2005 mailt Peters aan Kluijver: 'Ik zie dat ik je professioneel wat moet vragen: Het Prins Claus Fonds vraagt mij eens wat meer te weten te komen over jullie circus-project. Ra ra ra (...) Bij deze kwijt ik mij graag van die taak. Misschien dat ik gauw een kop koffie bij je mag halen voor een vakkundige presentatie.'

Behulpzaam
Vier dagen later mailt het Prins Claus Fonds aan Peters: 'Veel dank voor uw uitgebreide en snelle reactie. De achtergrondinformatie die u geeft, is uitermate behulpzaam.'

In juni laat Kluijver aan Peters weten: 'We hebben meer geld gekregen dan we verwachtten: 38.000 euro (...) Dat is prachtig.'

Peters zegt de uitkomst van het onderzoek van het ministerie met vertrouwen tegemoet te zien.
Bron: Elsevier

Ze heeft nu de schijn erg tegen, maar laten we maar eens het onderzoek afwachten. Ik ben geneigd om te denken dat iemand of een groep van haar af willen. Het is te toevallig dat ze het oude vuil van Mariko Peters meteen weer oprakelen. Mocht ze schuldig worden bevonden, dan moet de partij haar natuurlijk meteen uit de fractie zetten. Het is volstrekt niet geloofwaardig dat zo'n iemand dan zou kunnen optreden als woordvoerder van justitie van Groen Links.
pi_100398427
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:55 schreef bijdehand het volgende:
Dat is omdat het daar schering en inslag is en hier een uitzondering die de regel bevestigt.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:23:43 #27
198365 Morendo
The Real Deal
pi_100420040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bron: Elsevier

Ze heeft nu de schijn erg tegen, maar laten we maar eens het onderzoek afwachten. Ik ben geneigd om te denken dat iemand of een groep van haar af willen. Het is te toevallig dat ze het oude vuil van Mariko Peters meteen weer oprakelen.
De Mossad?
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:35:09 #28
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100420419
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door du_ke op 07-08-2011 14:30:00 (kappen met persoonlijke aanvallen) ]
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:28:04 #29
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100422511
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

De Mossad?
Haar eigen partijgenoten?
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:30:19 #30
198365 Morendo
The Real Deal
pi_100422620
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Haar eigen partijgenoten?
Lijkt me stug. Dergelijke schandaaltjes schaden de partij ook. Dan eerder politieke concurrenten, PvdA, D66. Maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Dit is gewoon een typisch gevalletje van Shit Happens denk ik.
pi_100422810
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Lijkt me stug. Dergelijke schandaaltjes schaden de partij ook. Dan eerder politieke concurrenten, PvdA, D66. Maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Dit is gewoon een typisch gevalletje van Shit Happens denk ik.
Of iets op het persoonlijke vlak. Hoeft natuurlijk niet persé politiek gerelateerd te zijn en icm het ontvoeringsverhaal zou het me al helemaal niet verbazen als het uit haar persoonlijke omgeving komt.
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 14:48:54 #32
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_100423327
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Of iets op het persoonlijke vlak. Hoeft natuurlijk niet persé politiek gerelateerd te zijn en icm het ontvoeringsverhaal zou het me al helemaal niet verbazen als het uit haar persoonlijke omgeving komt.
Doet niets af aan haar karakterschets. Weg ermee.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_100423475
Je wordt er zo moe van. Doordat de overheid geen directe investeerders achter haar aan heeft zin (uitgezonderd houders van staatsobligaties, maar die kijken naar de lange termijn), hoeft de overheid aan niemand te verantwoorden waar elke euro naartoe gaat en hoeveel rendement het heeft gegenereerd. Op deze manier kan de belastingbetaler slechts gissen of zijn belastinggeld effectief besteed wordt.

In een bedrijf met investeerders, dienen de managers verantwoording af te leggen. Wordt er toch geklooit, dan is de belastingbetaler niet de dupe ervan, maar de investeerders zelf.

Zolang wij deze omslag niet maken - en een grote overheid behouden - kunnen de we komende jaren nog meer belangenverstrengelingen in de publieke sector zien.
pi_100454680
GS heeft schijnbaar de ex gevonden en zaagt de man van Mariko bij de knieschijven af:
http://www.geenstijl.nl/m(...)andelde_zi.html#more

Diezelfde man geeft uitgebreid reactie en de ex is volgens hem een labiele alcoholiste met een agressie probleem:
http://robertk.asia/prive(...)de-kinderontvoering/
pi_100454739
Eindelijk.
pi_100455038
Nou ja als alles wat beweerd is waar is dan lijkt exit inderdaad de enige optie.
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:42:19 #37
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100456038
Toch wel smullen dit hoor _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_100459265
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:11 schreef De_Nuance het volgende:
Nou ja als alles wat beweerd is waar is dan lijkt exit inderdaad de enige optie.
Puur politiek gezien zou Peters alleen moeten vertrekken als het belangenverstrengeling verhaal klopt en daar is nog niet echt iets (nieuws) over bekend. Qua imago heeft ze natuurlijk geen leven meer als politica of het nu waar, half waar of niet waar is, dus dan kun je idd beter maar opstappen.
pi_100459408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus als Wilders zijn inkomsten moet openbaren en op de loonlijst van de Israellobby blijkt te staan dan is dat ernstiger dan brievenbussen pissen en een zedenmisdrijf plegen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100459605
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:42 schreef eriksd het volgende:
Toch wel smullen dit hoor _O-
:Y
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_100459768
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:02:45 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100460710
quote:
Halsema vindt dat mensen die in opspraak zijn geraakt hun positie moeten heroverwegen.
pi_100460893
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Halsema vindt dat mensen die in opspraak zijn geraakt hun positie moeten heroverwegen.
quote:
Ik zei: "in opspraak geraakt". Dat is iets anders dan strafrechtelijke veroordelingen. Voor het goed functioneren van de Kamer geldt niet alleen of je wel of niet strafrechtelijk veroordeeld bent. Het siert u dat u opkomt voor uw eigen Kamerleden en dat u zich verweert op het moment dat er geen sprake is van strafrechtelijke veroordeling; daar zult u mij niet over horen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-20102011-22-67.html
Dat GL nog niet voor Peters is opgekomen itt wat Wilders deed, kun je ze dan ook wel kwalijk nemen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:38:18 #44
177885 JoaC
Het is patat
pi_100462059
Als dit rond haar blijft hangen, zou ik opstappen als ik haar was. Siert haar dan meer dan een aantal collega's van een andere partij.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_100462830
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens maar voor die tijd heeft men wat mij betreft wel recht op woord en weerwoord. Stel die Robert Kluijver heeft gelijk en er komt een rectificatie dan is er volgens mij niet veel reden om op te stappen. Blijft dat uit of duurt het wel heel lang dan kan Peters inderdaad beter de eer aan zichzelf houden...
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:05:26 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100463043
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens maar voor die tijd heeft men wat mij betreft wel recht op woord en weerwoord. Stel die Robert Kluijver heeft gelijk en er komt een rectificatie dan is er volgens mij niet veel reden om op te stappen. Blijft dat uit of duurt het wel heel lang dan kan Peters inderdaad beter de eer aan zichzelf houden...
Als hij die kinderen eergisteren teruggebracht heeft, dan was er dus idd sprake van een ongeoorloofd verblijf van de kinderen, maakt niet uit wat hij nu allemaal claimt, hij had wel degelijk de kinderen bij hun moeder weggehouden, en Peters moet geweten hebben dat de kinderen daar niet legaal waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100463104
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij die kinderen eergisteren teruggebracht heeft, dan was er dus idd sprake van een ongeoorloofd verblijf van de kinderen, maakt niet uit wat hij nu allemaal claimt, hij had wel degelijk de kinderen bij hun moeder weggehouden, en Peters moet geweten hebben dat de kinderen daar niet legaal waren.
Hij claimt dat het gebeurt is in overleg en met medeweten van zijn ex-vrouw:

quote:
Daarom heb ik ze nu, zoals de moeder allang bekend was, op 6 augustus naar Engeland teruggebracht na een zomervakantie bij hun opa in Frankrijk – waar de moeder nota bene mee had ingestemd.
http://robertk.asia/prive(...)de-kinderontvoering/
Hoog welles/nietes gehalte.
pi_100463138
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij claimt dat het gebeurt is in overleg en met medeweten van zijn ex-vrouw:

[..]

Hoog welles/nietes gehalte.
Echtelijke ruzies zijn vaak erg naar.
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:12:39 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100463242
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ondanks dat mij dit politiek gezien goed uitkomt ben ik het wel met je oneens, als je dit soort relletjes gaan resulteren in opstappen dan wordt het wel erg aanlokkelijk voor journalisten om nog meer het vergrootglas te gaan leggen op iemands prive leven.
pi_100463547
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ondanks dat mij dit politiek gezien goed uitkomt ben ik het wel met je oneens, als je dit soort relletjes gaan resulteren in opstappen dan wordt het wel erg aanlokkelijk voor journalisten om nog meer het vergrootglas te gaan leggen op iemands prive leven.
Politiek gezien kan het je niet goed of slecht uitkomen als ze opstapt, want dan neemt iemand anders van GL haar plaats in. Het is niet dat hierdoor de VVD er een zetel bij krijgt. :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:22:17 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100463565
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Politiek gezien kan het je niet goed of slecht uitkomen als ze opstapt, want dan neemt iemand anders van GL haar plaats in. Het is niet dat hierdoor de VVD er een zetel bij krijgt. :D
:')

Dat links eindelijk weer eens in opspraak raakt. Normaal gesproken moet rechts het ontgelden.
pi_100463680
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat links eindelijk weer eens in opspraak raakt. Normaal gesproken moet rechts het ontgelden.
Dan kan ze beter blijven zitten, want dan blijft ze aangeschoten wild.
Overigens gebeuren dit soort zaken zowel links als rechts (en in het midden)...genoeg spraakmakende zaken van niet-rechtse politici.

De PVV was uitzonderlijk vorig jaar, omdat daar in 1 klap heel veel nieuwelingen binnen kwamen en dan is het risico op een vuiltje wat groter, dus dat kan het (recente) beeld wat vertekenen.

Overigens is het voorlopig vooral de man van een linkse politica die in opspraak komt.
pi_100464593
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik gok het ook.
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:00:32 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_100467553
Als Peters schuldig is en ze dumpen haar gewoon dan is de schade voor GL beperkt. Dan is het meer een bedrijfsongeval.

De schade is meer voor de politiek in het algemeen.
pi_100475109
Krijg enorm 'rechtse' gevoelens van dit hele verhaal. Die man is een weerzinwekkende, eerloze loser met de verhalen op zijn blog over dat zijn ex de verwondingen had opgelopen 'door tegen een deur aan te lopen'. En wat heeft hij in hemelsnaam bereikt in Afghanistan behalve hier naar het Westerse publiek interessant te doen over Afghaanse kunst en daar de intellectuele blits mee uit te hangen? Het is net zo dom en intriest als de Kunduz missie om politiemensen daar maatschappijleer te geven. Bedankt nog, Mariko, daarvoor. (al moet ik wel zeggen dat de beschuldigingen van belangenverstrengeling voorlopig alleen nog maar verdachtmakingen zijn)

Toont wel aan dat je als socialist niets bij deze mensen te zoeken hebt. Het zijn gewoon yuppen die uit zijn op een cool imago van wereldverbeteraar. Sommige groenen zijn ok, maar er zitten tegenwoordig erg veel van dit soort lui bij GL.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:46:18 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100509192
Hier het interview met Mariko Peters in het NRC.

Ik begrijp niet dat ze hier zegt dat ze zakelijker had moeten optreden. Ze had toch die aanvraag ook kunnen doorgeven aan een andere collega.
pi_100635064
Robert Kluijver zou gisteravond gast zijn bij Nieuwsuur, was in studiocomplex maar ging na een telefoontje met ? Hij was opeens weer weg. Onder druk van Groen Links ? Zaak stinkt aan alle kanten. Vanavond Mariko Peters in Nieuwsuur? Of alleen maar flink achter de schermen ?!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:03:18 #58
136 V.
pi_100639804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hier het interview met Mariko Peters in het NRC.

Ik begrijp niet dat ze hier zegt dat ze zakelijker had moeten optreden. Ze had toch die aanvraag ook kunnen doorgeven aan een andere collega.
Ik denk dat ze dat ook bedoelt. Hoe dan ook, het verdient allemaal geen schoonheidsprijs.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:20:31 #59
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100640432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat ook bedoelt. Hoe dan ook, het verdient allemaal geen schoonheidsprijs.

V.
Mariko heeft gelogen in het interview met het NRC: http://www.volkskrant.nl/(...)-Mariko-Peters.dhtml

Wat heeft ze nog meer te verbergen?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:16:52 #60
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100642692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Mariko heeft gelogen in het interview met het NRC: http://www.volkskrant.nl/(...)-Mariko-Peters.dhtml

Wat heeft ze nog meer te verbergen?
Blijft de vraag wie er belang bij heeft dat Mariko Peters aan de schandpaal wordt genageld.
pi_100648861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Blijft de vraag wie er belang bij heeft dat Mariko Peters aan de schandpaal wordt genageld.
Nouja die ex van haar vent is flink rancuneus dat is nu wel duidelijk. Dus ik zou het in die hoek zoeken. En de HP is altijd wel in voor een relletje natuurlijk.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:14:06 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100652448
quote:

[..]

Het is natuurlijk makkelijk om het zo te zien, maar als Peters en Kluijver denken dat ze overal mee weg kunnen komen en de ex van Kluijver daar last van heeft, dan kun je er op wachten tot er zoiets gebeurt.

Hadden ze die kinderen fijn terug moeten brengen na de paasvakantie, dan had ze nu geen last gehad van glad pluche.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100653786
Zou het dan toch met een sissertje aflopen?
pi_100654179
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eindelijk! Gelukkig maar!

vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:32:08 #65
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100661100
Op Nu.nl een bericht dat Peters grotendeels vrijpleit. De vraag is alleen wel hoe betrouwbaar dat rapport is, omdat eerder vandaag al bekend werd dat de Ambassadeur zelf ook op de hoogte was. Hij heeft dus ook zijn eigen integriteit te beschermen. Daarmee is hij niet geschikt om Peters vrij te pleiten.
Life is what you make it.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:01:55 #66
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100662321
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:32 schreef Schanulleke het volgende:
Op Nu.nl een bericht dat Peters grotendeels vrijpleit. De vraag is alleen wel hoe betrouwbaar dat rapport is, omdat eerder vandaag al bekend werd dat de Ambassadeur zelf ook op de hoogte was. Hij heeft dus ook zijn eigen integriteit te beschermen. Daarmee is hij niet geschikt om Peters vrij te pleiten.
Ten tweede bleek dat Peters meer subsidie gaf aan haar 'zakelijke partner' dan dat hij had aangevraagd. De subsidie ging naar een circus project in Afghanistan.

Verder blijkt uit een Volkskrant artikel dat Peters essentiële delen van het interview in het NRC bij elkaar heeft gelogen.

Hier is het laatste nog niet over gezegd.
pi_100662548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ten tweede bleek dat Peters meer subsidie gaf aan haar 'zakelijke partner' dan dat hij had aangevraagd. De subsidie ging naar een circus project in Afghanistan.

Verder blijkt uit een Volkskrant artikel dat Peters essentiële delen van het interview in het NRC bij elkaar heeft gelogen.

Hier is het laatste nog niet over gezegd.
quote:
Volgens het ministerie, dat het onderzoek instelde nadat HP/De Tijd over de zaak had gepubliceerd, adviseerde Peters ook een lager bedrag aan subsidie dan in de aanvraag stond.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:10:12 #68
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100662649
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

quote:
Later schreef Kluijver: 'We hebben meer geld gekregen dan we verwachtten: 38.000 euro. Dat is prachtig.'"
pi_100662791
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:10 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Heb je wel eens een aanvraag ingediend?
Zo ja, dan weet je ook dat dat altijd hoger is als waar je op mikt en niet gelijk ligt aan je verwachtingen.

Mss voor 50k ingediend en hopen op 30 en dan blij zijn met 38.

Maar jij gaat er dus vanuit dat het ministerie liegt?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:55:04 #70
177885 JoaC
Het is patat
pi_100666391
Wat de feiten ook zijn, Peters is nu net zo beschadigd als Lucassen en Hernandez van de PVV, en kan beter opstappen.
[..]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:57:18 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100666471
GL is voldoende geïnstitueerd om binnen overheids instanties uit de wind gehouden te worden.. Het zegt mij derhalve ook geen reet.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:05:15 #72
177885 JoaC
Het is patat
pi_100666734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
GL is voldoende geïnstitueerd om binnen overheids instanties uit de wind gehouden te worden.. Het zegt mij derhalve ook geen reet.
:') Omgekeerd hoor je dat de PVV om die reden juist benadeelt wordt.
[..]
pi_100670034
Volgens mij is het allemaal maar storm in een glas water, maar het zou nu wijsheid zijn om maar je biezen te pakken en een lagere functie uit te oefenen. Dit soort zaken krijg je gewoon niet meer van je af. Zeker gezien het verleden met GroenLinks en de schandaaltjes.
pi_100670224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
Altijd mooi die tactiek van de PVV aanhang. Bevalt de uitslag van een onderzoek je niet dan ligt het aan het onderzoek :D
pi_100670310
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:55 schreef JoaC het volgende:
Wat de feiten ook zijn, Peters is nu net zo beschadigd als Lucassen en Hernandez van de PVV, en kan beter opstappen.
True, lang leve onze politiek waar feiten minder belangrijk zijn als beeldvorming.
Peters zal altijd de fraudeur zijn zoals Lucassen de brievenbuspisser zal blijven.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:03:37 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100670398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 08:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Altijd mooi die tactiek van de PVV aanhang. Bevalt de uitslag van een onderzoek je niet dan ligt het aan het onderzoek :D
Aangezien de uitkomst van het onderzoek voor een groot deel stoelt op de verklaring van een belanghebbende, lijkt het onderzoek inderdaad van weinig waarde. Daar heeft de PVV niets mee te maken.
pi_100670408
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:03 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Aangezien de uitkomst van het onderzoek voor een groot deel stoelt op de verklaring van een belanghebbende, lijkt het onderzoek inderdaad van weinig waarde. Daar heeft de PVV niets mee te maken.
Jij wilt zeggen dat het ministerie en de ambassadeur liegen?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:06:15 #78
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100670419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij wilt zeggen dat het ministerie en de ambassadeur liegen?
De ambassadeur is teveel betrokken om een onpartijdig oordeel te geven. Daarmee wordt dus niet integer gehandeld.
pi_100670464
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

De ambassadeur is teveel betrokken om een onpartijdig oordeel te geven. Daarmee wordt dus niet integer gehandeld.
Moeten ze bij een onderzoek de ambassadeur dan niet om zijn mening vragen? Hoe wil je het dan goed onderzoeken? Als jij onder verdenking staat van fraude op je werk, dan gaan ze jouw baas ook ondervragen, ondanks dat hij er teveel bij betrokken is.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:14:24 #80
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100671841
Echter wordt zijn verklaring dan niet onverkort voor waarheid aangenomen. Volgens verschillende verhalen was de ambassadeur al langer op de hoogte van die relatie en dus net zo laakbaar. Hij probeert zichzelf dus vrij te pleiten.
pi_100672469
quote:

[..]

Maakt in principe niet uit, het is alleen maar goed als dit soort wantoestanden gemeld worden.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:27:20 #82
177885 JoaC
Het is patat
pi_100677705
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 08:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

True, lang leve onze politiek waar feiten minder belangrijk zijn als beeldvorming.
Peters zal altijd de fraudeur zijn zoals Lucassen de brievenbuspisser zal blijven.
Klopt. Wel jammer, gezien het feit dat ze best sterk uit de hoek kan komen.
[..]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:51:36 #83
13706 Danzig
Dirty Black Summer
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:21:32 #84
177885 JoaC
Het is patat
pi_100679404
quote:
KLB-posts zijn geen echte meningen
[..]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:07:41 #85
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100682592
Zowel GeenStijl als de Telegraaf wijdden vandaag weer een artikel aan de kwestie. GroenLinks speelt met haar geloofwaardigheid door dit nog langer te laten voortduren.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:16:11 #86
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100682805
Geenstijl: Rapport dóór BuZa, óver BuZa :D
pi_100682877
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:27 schreef JoaC het volgende:

[..]

Klopt. Wel jammer, gezien het feit dat ze best sterk uit de hoek kan komen.
Ik ken d'r niet echt, dus zal daar geen oordeel over geven. Die zogenaamde belangenverstrengeling is dus onzin, maar goed...zoiets blijft wel aan je kleven en dan wordt het functioneren een stuk minder en kun je beter uit kijken naar een andere baan.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:22:20 #88
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100682981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ken d'r niet echt, dus zal daar geen oordeel over geven. Die zogenaamde belangenverstrengeling is dus onzin, maar goed...zoiets blijft wel aan je kleven en dan wordt het functioneren een stuk minder en kun je beter uit kijken naar een andere baan.
Het feit dat er verschillende leugens staan in het interview met het NRC zegt genoeg. Als ze echt integer had gehandeld was het niet nodig om verschillende leugens te vertellen, of niet?
pi_100683253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:22 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het feit dat er verschillende leugens staan in het interview met het NRC zegt genoeg. Als ze echt integer had gehandeld was het niet nodig om verschillende leugens te vertellen, of niet?
Ik heb daar geen leugens gezien, als je het tenminste over hetzelfde interview hebt als ik.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ik-begrijp-de-ophef/
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:34:36 #90
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100683340
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb daar geen leugens gezien, als je het tenminste over hetzelfde interview hebt als ik.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ik-begrijp-de-ophef/
Het interview in de krant, niet op internet.
pi_100683370
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:06 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

En jij weet best dat het aantal bommengooiers en brandstichters bij GL groter is dan alle andere partijen bij elkaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100683378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:34 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het interview in de krant, niet op internet.
Ik heb de papieren versie niet gelezen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:38:14 #93
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100683431
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En jij weet best dat het aantal bommengooiers en brandstichters bij GL groter is dan alle andere partijen bij elkaar.
En ik weet dat jij alles verdraait om links en buitenlanders maar zo negatief mogelijk neer te zetten.
pi_100684864
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:07 schreef Schanulleke het volgende:
Zowel GeenStijl als de Telegraaf wijdden vandaag weer een artikel aan de kwestie.
Uitgerekend de parels van de Nederlandse onderzoeksjournalistiek die bekend staan om hun objectiviteit.

quote:
GroenLinks speelt met haar geloofwaardigheid door dit nog langer te laten voortduren.
Geloofwaardigheid bij wie?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:37:41 #95
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100687836
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uitgerekend de parels van de Nederlandse onderzoeksjournalistiek die bekend staan om hun objectiviteit.

[..]

De Volkskrant was de eerste die berichtte over de leugens van Peters in het NRC.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:13:55 #96
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100691667
Nieuwsuur: GroenLinks wilde niet reageren.

Ik denk dat er Kamerleden binnen GroenLinks zijn die willen dat Peters vertrekt.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:02:38 #97
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100696478
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
Ah, de boodschapper beschimpen. Altijd een mogelijkheid.
Maar goed, los van het oordeel over de kwaliteit van beide media staat het buiten kijf dat ze veel lezers bereiken. En dus hebben de verhalen impact.
quote:
Geloofwaardigheid in willekeurig welke discussie met eender wie die nog gaat volgen waar ethische of morele afwegingen te maken zijn.
pi_100705649
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:02 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ah, de boodschapper beschimpen. Altijd een mogelijkheid.
Zoals jij doet waar het het onderzoek betreft?
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:18:01 #99
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100706083
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zoals jij doet waar het het onderzoek betreft?
Nee, aangezien het daar een betrokkene is die de mantel van getuige probeert aan te passen. Een geheel andere situatie.
pi_100706087
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:18 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Nee, aangezien het daar een betrokkene is die de mantel van getuige probeert aan te passen. Een geheel andere situatie.
Aha, dat zal het zijn en nietje rancune. vast :).
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:19:11 #101
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100706102
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aha, dat zal het zijn en nietje rancune. vast :).
Mijn rancune? Waar gaat dit over?!
pi_100706119
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:19 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Mijn rancune? Waar gaat dit over?!
De intense zuurheid die helaas blijkt uit je posts.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:20:56 #103
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100706136
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zuurheid is mij vreemd. Het zal je gekleurde perceptie zijn.
pi_100706148
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:20 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Zuurheid is mij vreemd. Het zal je gekleurde perceptie zijn.
Vast.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:25:18 #105
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100706210
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vast.
Ik heb hier verder niet zoveel op te zeggen. Je woorden spreken voor zichzelf.
pi_100706248
quote:
Peiling: GroenLinks voelt discussie Peters

In de wekelijkse peiling van Maurice de Hond daalt GroenLinks zondag 1 zetel, van 9 naar 8 zetels. Volgens de opiniepeiler voelt de partij de ophef afgelopen tijd rond het Tweede Kamerlid Mariko Peters.

Ook de VVD en SGP leveren 1 zetel in. De VVD zou daardoor op 31 zetels uitkomen, in plaats van de 32 van een week eerder. De SGP gaat terug van 3 naar 2.

PvdA en D66 groeien wel in deze peiling. De PvdA met 2 zetels van 17 naar 19 en D66 gaat van 15 naar 16 zetels.

http://www.brabantsdagbla(...)d/article9292257.ece
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:32:33 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100706333
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:07 schreef Schanulleke het volgende:
Zowel GeenStijl als de Telegraaf wijdden vandaag weer een artikel aan de kwestie. GroenLinks speelt met haar geloofwaardigheid door dit nog langer te laten voortduren.
Als er vrijdag een rapport van een onderzoek komt dan is het niet zo vreemd dat diverse media daar zaterdag aandacht aan besteden.

Wel een opmerkelijk snel onderzoek overigens, binnen 5 dagen onderzoeken en rapporteren is vrij uitzonderlijk, maar een onderzoek door het eigen departement laten uitvoeren is dat ook, ze hadden het beter door een ander orgaan kunnen laten onderzoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:41:47 #108
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100706495
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als er vrijdag een rapport van een onderzoek komt dan is het niet zo vreemd dat diverse media daar zaterdag aandacht aan besteden.

Wel een opmerkelijk snel onderzoek overigens, binnen 5 dagen onderzoeken en rapporteren is vrij uitzonderlijk, maar een onderzoek door het eigen departement laten uitvoeren is dat ook, ze hadden het beter door een ander orgaan kunnen laten onderzoeken.
De berichtgeving is an sich niet vreemd inderdaad. Ik haalde het meer aan omdat de toon van de berichten niet veranderd was door de uitkomsten van dit navelstarende onderzoek.
pi_100706573
Wanneer 'men' op de man gaat spelen weet je dat je goed zit Schanulleke.

Het groenlinks oplichtersvrouwtje moet gewoon wieberen.
pi_100706575
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:41 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

De berichtgeving is an sich niet vreemd inderdaad. Ik haalde het meer aan omdat de toon van de berichten niet veranderd was door de uitkomsten van dit navelstarende onderzoek.
Maar had een onderzoek vanuit het ministerie met deze uitkomst jou ooit tevreden kunnen stellen?
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:51:16 #111
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100706708
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:45 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar had een onderzoek vanuit het ministerie met deze uitkomst jou ooit tevreden kunnen stellen?
Als dat onderzoek degelijk was geweest wellicht wel. Maar dan nog is BuZa niet de aangewezen partij om BuZa te onderzoeken. Daarbij: als de uitkomst analoog was geweest aan feiten die eerder al aan het licht kwamen...
Nu zijn er echter teveel versies en deze versie is iets te opzichtig in het voordeel van de ambassadeur en Peters.
Ondertussen komen er verklaringen van voormalige collega's naar buiten die daarmee niet stroken.
Om nu nog te zeggen dat het geen schoonheidsprijs verdient doet geen recht meer aan de ontstane situatie.
pi_100706820
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:51 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Als dat onderzoek degelijk was geweest wellicht wel. Maar dan nog is BuZa niet de aangewezen partij om BuZa te onderzoeken. Daarbij: als de uitkomst analoog was geweest aan feiten die eerder al aan het licht kwamen...
Nu zijn er echter teveel versies en deze versie is iets te opzichtig in het voordeel van de ambassadeur en Peters.
Ondertussen komen er verklaringen van voormalige collega's naar buiten die daarmee niet stroken.
Om nu nog te zeggen dat het geen schoonheidsprijs verdient doet geen recht meer aan de ontstane situatie.
Een schoonheidsprijs allicht niet maar dit lijkt toch verdomde veel op aanvallen van de boodschapper en het vooraf al bedacht hebben dat de uitslag van het onderzoek bijna niet zou kunnen kloppen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:05:15 #113
198365 Morendo
The Real Deal
pi_100707031
quote:

[..]

De ironie. :D _O-
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:06:25 #114
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100707057
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een schoonheidsprijs allicht niet maar dit lijkt toch verdomde veel op aanvallen van de boodschapper en het vooraf al bedacht hebben dat de uitslag van het onderzoek bijna niet zou kunnen kloppen.
Waarom lijkt dat zo?
pi_100707441
quote:

[..]

Ik krijg voornamelijk het zuur van dit non-issue.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:25:07 #116
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100707525
Wij van WC eend...
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_100714740
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Waarom lijkt dat zo?
Omdat je je kritiek zo verpakt vermoedelijk.
pi_100714756
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik krijg voornamelijk het zuur van dit non-issue.
Het gaat inderdaad wel heel erg nergens over :+
pi_100714978
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Noooooo, ze staan op hetzelfde niveau als nog geen half jaar geleden!

GL zeven zetels? Meh. Acht? Meh. Negen, tien? Meh. Dan weer acht, dan weer negen, dan weer tien? Meh. Post-Peters op acht? Ze merken de affaire!

Wat een clown, :').
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:56:23 #120
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100716237
quote:
99s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:45 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Het groenlinks oplichtersvrouwtje moet gewoon wieberen.
Daar ben ik het met je eens, want door die affaire is ze toch gebrandmerkt. Zij is volgens mij voor Groen Links onder andere de woordvoerder van Justitie. Het lijkt mij niet erg geloofwaardig om haar in die functie te laten.
pi_100716522
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Daar ben ik het met je eens, want door die affaire is ze toch gebrandmerkt. Zij is volgens mij voor Groen Links onder andere de woordvoerder van Justitie. Het lijkt mij niet erg geloofwaardig om haar in die functie te laten.
Lulkoek. Er is nergens bewezen dat ze niet volgens de regeltjes heeft gehandeld. Wat je je wel kan afvragen hoe deze privé emails in de openbaarheid zijn gekomen. Het is niets meer dat een gedoetje met een rancuneuze ex van haar huidige partner.

Als iedereen moet opstappen omdat er een gerucht de wereld in is geholpen dan blijven weinig mensen over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 16:02:27 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:12:09 #122
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100716976
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:02 schreef Tem het volgende:

Lulkoek. Er is nergens bewezen dat ze niet volgens de regeltjes heeft gehandeld. Wat je je wel kan afvragen hoe deze privé emails in de openbaarheid zijn gekomen. Het is niets meer dat een gedoetje met een rancuneuze ex van haar huidige partner.

Het gaat hier om de geloofwaardigheid van Mariko Peters en Groen Links. Ik had gisteren Nieuwsuur gezien met onder andere Bram Peper die ooit verzeild was geraakt in de bonnetjesaffaire. Hij stapte toen op als minister om zich beter te kunnen verdedigen tegen die aantijgingen. Het werd een lange juridische strijd waarin hij het gelijk kreeg. Dit was verstandig van hem, want deze affaire had gevolgen kunnen hebben voor de PvdA.

Femke Halsema zei ooit dat voor een Kamerlid hogere eisen gelden en dat ze van onbesproken gedrag behoren te zijn. Groen Links was wel een van de partijen die het snelst naar de PVV zat te wijzen, maar zelf hadden ze in het verleden te maken gehad met de gevallen Duijvendak en Singh Varma. Voor de langere termijn lijkt het mij beter als Mariko Peters opstapt. Dit zal de partij niet goed doen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:13:51 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100717053
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Als iedereen moet opstappen omdat er een gerucht de wereld in is geholpen dan blijven weinig mensen over.
Ach, adviseren over de subsidieaanvraag van iemand met wie je ondertussen ook een relatie hebt is not done. Dat behoeft wat mij betreft geen verdere uitleg.

Mede in dat licht bezien wijs ik even op Mariko Peters zelf:

quote:
Mariko Peters weet hoe het hoort. ‘Vermijd de schijn van belangenverstrengeling’, zei ze (..)
En dan heb ik het nog geeneens over groenlinks an sich als moraalridderbrigade.
Bis bis bis
pi_100718169
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het gaat hier om de geloofwaardigheid van Mariko Peters en Groen Links. Ik had gisteren Nieuwsuur gezien met onder andere Bram Peper die ooit verzeild was geraakt in de bonnetjesaffaire. Hij stapte toen op als minister om zich beter te kunnen verdedigen tegen die aantijgingen. Het werd een lange juridische strijd waarin hij het gelijk kreeg. Dit was verstandig van hem, want deze affaire had gevolgen kunnen hebben voor de PvdA.

Femke Halsema zei ooit dat voor een Kamerlid hogere eisen gelden en dat ze van onbesproken gedrag behoren te zijn. Groen Links was wel een van de partijen die het snelst naar de PVV zat te wijzen, maar zelf hadden ze in het verleden te maken gehad met de gevallen Duijvendak en Singh Varma. Voor de langere termijn lijkt het mij beter als Mariko Peters opstapt. Dit zal de partij niet goed doen.
Dat is geen argument. Iedereen mag zaken aankaarten en dat doen ze nu in het geval van Peters ook wat op zich prima is. Alleen uit onderzoek is gebleken dat ze in die periode als werknemer bij de ambassade gewoon via de regels gehandeld heeft. Dat het onhandig is ben ik met je eens maar dit was voor haar deelname aan de tweede kamer en er hebben geen strafbare of schokkende zaken zich voorgedaan. Ik zou het merkwaardig vinden als ze weg moet.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:44:37 #125
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100718312
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Iedereen mag zaken aankaarten en dat doen ze nu in het geval van Peters ook wat op zich prima is. Alleen uit onderzoek is gebleken dat ze in die periode als werknemer bij de ambassade gewoon via de regels gehandeld heeft. Dat het onhandig is ben ik met je eens maar dit was voor haar deelname aan de tweede kamer en er hebben geen strafbare of schokkende zaken zich voorgedaan. Ik zou het merkwaardig vinden als ze weg moet.
Practice what you preach? Of is dit een voorbeeld van totale vrijblijvendheid en holle retoriek waar Groenlinks pretendeert zo ver vanaf te staan?
Bis bis bis
pi_100718318
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach, adviseren over de subsidieaanvraag van iemand met wie je ondertussen ook een relatie hebt is not done. Dat behoeft wat mij betreft geen verdere uitleg.

Mede in dat licht bezien wijs ik even op Mariko Peters zelf:

[..]

En dan heb ik het nog geeneens over groenlinks an sich als moraalridderbrigade.
Daar heb je gelijk in maar om daarop iemand zijn politieke carrière te laten beëindigen is spijkers op laag water zoeken wanneer je de hele situatie bekijkt.

Dat laatste vind ik irrelevant voor de discussie.
pi_100718543
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Practice what you preach? Of is dit een voorbeeld van totale vrijblijvendheid en holle retoriek waar Groenlinks pretendeert zo ver vanaf te staan?
Wat een onzin. Zo zwart/wit denk jij toch niet?
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:09:19 #128
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100719269
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo zwart/wit denk jij toch niet?
Ik leg de lat hoger voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijt en vervolgens exact hetzelfde doet. Sterker nog, ik reken daar mensen dan op af. Zo ook mevrouw Peters.
Bis bis bis
pi_100719519
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik leg de lat hoger voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijt en vervolgens exact hetzelfde doet. Sterker nog, ik reken daar mensen dan op af. Zo ook mevrouw Peters.
Welk gedrag heeft mevrouw Peters anderen precies verweten?
pi_100719524
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer dit willens en wetens plaatsvindt. Dit voorval was in 2005 en het sop is de kool niet waard om hierover door te zaniken. Mensen afrekenen op dit soort futiliteiten, want meer is het niet in dit geval, is nogal armoedig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:21:08 #131
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100719698
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Welk gedrag heeft mevrouw Peters anderen precies verweten?
De schijn van belangenverstrengeling niet weten te vermijden.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:16 schreef Tem het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer dit willens en wetens plaatsvindt. Dit voorval was in 2005 en het sop is de kool niet waard om hierover door te zaniken. Mensen afrekenen op dit soort futiliteiten, want meer is het niet in dit geval, is nogal armoedig.
Voor wat betreft dat verhaal over die vermeende ontvoering ben ik het met je eens. Dit gaat echter over haar in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van de staat, dan is het wat mij betreft een ander verhaal.
Bis bis bis
pi_100719898
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef eriksd het volgende:

De schijn van belangenverstrengeling niet weten te vermijden.

Jij zegt dat je de lat hoger legt voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijten.
Wat heeft Mevrouw Peters anderen verweten dan?
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:28:45 #133
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100719923
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij zegt dat je de lat hoger legt voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijten.
Dat citeer je.
Bis bis bis
pi_100719944
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat citeer je.
Que? Doe eens een bron of voorbeeld waarin zij anderen dat verwijt.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:33:15 #135
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100720063
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

quote:
Mariko Peters weet hoe het hoort. ‘Vermijd de schijn van belangenverstrengeling’, zei ze (..)
Heb je nou moeite met lezen of ben je aan het trollen?
Bis bis bis
pi_100720195
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Voor wat betreft dat verhaal over die vermeende ontvoering ben ik het met je eens. Dit gaat echter over haar in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van de staat, dan is het wat mij betreft een ander verhaal.
Over die vermeende ontvoering wil ik het niet eens hebben. We worden het er niet over eens aangezien jij harder hier in zit dan ik. Ik denk dat je situaties apart moet bekijken en dat dit voorval niet zo schokkend is. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de standpunten en opstelling van de persoon of partij in kwestie denk maar de situatie an sich.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:40:08 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100720308
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Over die vermeende ontvoering wil ik het niet eens hebben. We worden het er niet over eens aangezien jij harder hier in zit dan ik. Ik denk dat je situaties apart moet bekijken en dat dit voorval niet zo schokkend is. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de standpunten en opstelling van de persoon of partij in kwestie denk maar de situatie an sich.
Dat is inderdaad een andere invalshoek. Het "vergrijp" an sich vind ik geeneens zo heel zwaar, wel het feit dat ze kennelijk voor haarzelf een andere maatstaf heeft (naast die van haar "duizende bloemetjebijtjesglooiendgras" vriendje :P) dan voor andere mensen. Daar heb ik een broertje dood aan en haar geloofwaardigheid is wat mij betreft dan ook verdwenen.
Bis bis bis
pi_100720388
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

[..]

Heb je nou moeite met lezen of ben je aan het trollen?
Moeite met lezen.
Waar tover je die quote vandaan en waar heeft die betrekking op? 1 zin zegt me weinig en al helemaal zonder achtergrond/bron. Heb nog even de OP gecheckt, maar daar stond ook niets.
pi_100720768
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een andere invalshoek. Het "vergrijp" an sich vind ik geeneens zo heel zwaar, wel het feit dat ze kennelijk voor haarzelf een andere maatstaf heeft (naast die van haar "duizende bloemetjebijtjesglooiendgras" vriendje :P) dan voor andere mensen. Daar heb ik een broertje dood aan en haar geloofwaardigheid is wat mij betreft dan ook verdwenen.
Ik weet ook niet of je het zo zwaar moet zien als andere maatstaf. Wanneer heeft ze die quote uitgesproken? ik denk ver na 2005. Dat zij in het verleden niet correct de procedure heeft gevolgd zal ze zelf ook wel betreuren. Het lijkt me ook wat onzinnig om te stellen dat je nooit meer iets ergens van mag vinden ook al heb je in het verleden wel eens een misstap gemaakt. Voor mij is ze niet direct ongeloofwaardig..althans niet meer ongeloofwaardig als de gemiddelde groen-links parlementariër :P
pi_100730418
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:52 schreef Tem het volgende:
Ik weet ook niet of je het zo zwaar moet zien als andere maatstaf. Wanneer heeft ze die quote uitgesproken? ik denk ver na 2005. Dat zij in het verleden niet correct de procedure heeft gevolgd zal ze zelf ook wel betreuren. Het lijkt me ook wat onzinnig om te stellen dat je nooit meer iets ergens van mag vinden ook al heb je in het verleden wel eens een misstap gemaakt.
Gold niet voor de PVV volgens de bekende kliek. 8)7

Dat ze corrupt is en een ranzige vrouw (aan een getrouwde man zit je niet) is nog tot daar aan toe, het is gewoon het hypocriete dat het meest tegen de borst stuit.

http://www.dumpert.nl/med(...)ver_integriteit.html

Vanaf 00:49 ongeveer. Alles wat ze zegt kan ze nu over zichzelf zeggen. Probeer met deze kwestie in je achterhoofd gewoon alles wat ze zegt te beluisteren. Goedkopere comedy bestaat niet. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100731774
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat ze corrupt is en een ranzige vrouw (aan een getrouwde man zit je niet) is nog tot daar aan toe, het is gewoon het hypocriete dat het meest tegen de borst stuit.

Vanaf 00:49 ongeveer. Alles wat ze zegt kan ze nu over zichzelf zeggen. Probeer met deze kwestie in je achterhoofd gewoon alles wat ze zegt te beluisteren. Goedkopere comedy bestaat niet. :P
Geluisterd. De vergelijking zou pas gelden als er over haar ook een dergelijk vernietigend rapport zou zijn en dat is er niet.
pi_100733795
Wat blijft er over, een verhaal van een rancuneuze ex, een buza onderzoek waaruit blijkt dat er niet echt iets schokkends aan de hand is, een inkijkje in de cultuur binnen de ambassade in Kaboel en het dieptrieste niveau van de journalistiek in Nederland. Kennelijk kunnen in komkommertijd de wat minder getalenteerde stagiaires hun gang gaan.
pi_100733812
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

Door brievenbus pissende, mensen bedreigende van ontucht veroordeelde parlementariërs is van een ietwat andere orde.

quote:

Tja, dat is een persoonlijk waardeoordeel.

quote:

Spijkers op laag water zoeken. Compleet andere orde en nogmaals.

quote:
Het lijkt me ook wat onzinnig om te stellen dat je nooit meer iets ergens van mag vinden ook al heb je in het verleden wel eens een misstap gemaakt.
pi_100736944
Echt belachelijk hoe mensen dit goedpraten zeg. _O- _O- _O- :N :N
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:53:46 #145
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100737026
quote:
13s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je kunt pas iets goedpraten als er zekerheid is dat iemand iets gedaan heeft, en dat is hier nog niet het geval.
Ik wacht eerst op verdere onderzoeken.
pi_100737850
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Je kunt pas iets goedpraten als er zekerheid is dat iemand iets gedaan heeft, en dat is hier nog niet het geval.
Zij en haar hele partij zijn een stel hypocriete schijnheilige galbakken die per direct de Kamer uitgetrapt dienen te worden als het ongedierte dat het er zijn, daar is geen onderzoek voor nodig.
pi_100737970
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

Door brievenbus pissende, mensen bedreigende van ontucht veroordeelde parlementariërs is van een ietwat andere orde.

[..]

Tja, dat is een persoonlijk waardeoordeel.

[..]

Spijkers op laag water zoeken. Compleet andere orde en nogmaals.

[..]

Gelul. Als je tegen Geert Wilders van leer trekt dat persoonlijke situaties wel degelijk i vloed hebben op de politieke werkzaamheden van desbetreffende persoon maak je mezelf onsterfelijk belachelijk en positioneer je jezelf als hypocriet stuk uitschot als je diezelfde maatstaf niet op je eigen partijleden loslaat. Peters zat fout dus dient eruit getrapt te worden, klaar.
pi_100738347
quote:
Er is maar een waarheid natuurlijk.

Aan de andere kant is Peters defensie-woordvoerder voor GroenLinks. Hetgeen mij altijd een beetje verdrietig maakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:14:25 #149
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100738391
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zij en haar hele partij zijn een stel hypocriete schijnheilige galbakken die per direct de Kamer uitgetrapt dienen te worden als het ongedierte dat het er zijn, daar is geen onderzoek voor nodig.
Als je het over hypocriet hebt, past de PVV daar het beste bij.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:19:03 #150
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100738679
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

De schijn alleen is al voldoende volgens de (voormalige) partijlijn van GroenLinks. En de schijn is zeker aanwezig.
pi_100739429
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:19 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

De schijn alleen is al voldoende volgens de (voormalige) partijlijn van GroenLinks. En de schijn is zeker aanwezig.
+1.
pi_100739492
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:14 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Als je het over hypocriet hebt, past de PVV daar het beste bij.
Beter pleur je een eind op met je drogredenaties. Dit topic gaat niet over de PVV, so zip it.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:37:09 #153
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100739690
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Beter pleur je een eind op met je drogredenaties. Dit topic gaat niet over de PVV, so zip it.
Pleur jij maar op met je eeuwige getroll.

Jij had het over hypocrisie, en als je het over hypocriete partijen hebt, kun je niet anders dan de PVV noemen.

Ik vind ook dat ze moet aftreden, of het nou waar is of niet.
pi_100740060
quote:
Heeft niets met goedpraten te maken want er valt niets goed te praten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 07:38:51 #155
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_100748531
quote:
Mariko Peters heeft terugkeergarantie

Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - GroenLinks-parlementariër Mariko Peters blijft in de toekomst welkom als medewerker bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, terwijl ze de gedragscode van dat departement heeft overtreden.

Ook wordt Peters niet berispt voor het te laat melden van een relatie met een subsidieaanvrager in een vorig leven als diplomaat in Kabul, zo laat Buitenlandse Zaken desgevraagd weten. Deze man is nog steeds haar partner.

In een gisteravond aan De Telegraaf verstrekte verklaring doet het ministerie de heldere overtreding van de gedragscode, de schijn van belangenverstrengeling, door Peters af als een zaak uit het verleden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)arantie__.html?p=1,1

Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was. :r
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  maandag 15 augustus 2011 @ 07:56:40 #156
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100748682
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:38 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

Toen BuZa meende dat ze zichzelf wel in een paar daagjes kritisch konden onderzoeken was al duidelijk hoe ze tegen hun eigen gedragscode en integriteit aankijken.
pi_100749202
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:38 schreef -Kadesh- het volgende:

[..]

'Als een zaak uit het verleden.'
_O-

Die gaan we erin houden.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100749344
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

_O-

Die gaan we erin houden.
De minister van BuZa die voor deze uitspraak verantwoordelijk voor is, zou idd meteen af moeten treden.
pi_100750267
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laat 'hun' lekker. Als 'schermen met de PVV' alles is wat ze als verweer kunnen inbrengen weet je toch dat je 'gewonnen' hebt?? Heerlijk dit soort 'verdedigingen'.
pi_100750315
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Laat 'hun' lekker. Als 'schermen met de PVV' alles is wat ze als verweer kunnen inbrengen weet je toch dat je 'gewonnen' hebt?? Heerlijk dit soort 'verdedigingen'.
Heb je het topic wel gelezen?
pi_100750327
quote:

[..]

Zolang Mariko blijft zitten hebben andere partijen meer gewonnen, dan als ze weg zou gaan.
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:58:56 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100750427
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 08:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

_O-

Die gaan we erin houden.
Idd, samen met "met de kennis van nu" kun je op die manier alles bagatelliseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:04:17 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100750538
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je het topic wel gelezen?
Dat maakt niet zoveel uit, want iedere vergelijking met de PVV is overbodig, het gaan immers niet om de PVV, het gaat welbeschouwd ook niet over GL, het gaat om een politicus die op verschillende manieren buiten haar boekje is gegaan, en voor welke partij die politicus in de kamer zit maakt daarbij niet uit.

Het is overigens wel dubbel dubieus als Kluijver inmiddels bij BuZa werkt, dat maakt het vertrouwen in dit onderzoek niet bepaald groter.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100750674
Misschien moet BuZa er beleid op maken, zodat het nooit meer voorkomt dat medewerkers persoonlijke relaties krijgen met medewerkers van NGO's.
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:11:48 #165
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100750692
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Misschien moet BuZa er beleid op maken, zodat het nooit meer voorkomt dat medewerkers persoonlijke relaties krijgen met medewerkers van NGO's.
Misschien hadden ze al beleid op dat soort kwesties maar blijkt dat ze er geen donder om geven als dat met voeten getreden wordt.
pi_100750867
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Inderdaad. Subiet iedere vorm van verliefdheid verbieden!
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:38:05 #167
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100751309
Geenstijl speelt even voor knipselkrantje over de kwestie. Goede columns.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:20:01 #168
136 V.
pi_100752410
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat wordt toch niet gezegd?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_100755914
quote:

[..]

Wel als daardoor zakelijke belangen met prive belangen vermengt kunnen worden. Bij het bedrijfsleven geef je familieleden geen opdrachten, ivm het beeld dat kan ontstaan.
Denk verder aan HR managers, hun is vaak verboden een relatie te hebben binnen het bedrijf omdat dit mogelijk tot conflictsituaties kan leiden.

Een ieder weldenkend mens zou nooit betrokken willen zijn bij een subsidieaanvraag van een bekend/relatie/vriendje/vrouw vanwege het beeld dat anderen erbij kunnen krijgen. als je onverhoopt toch verliefd wordt op zo'n persoon heb je twee keuzes
1. Je geeft de opdracht terug aan je baas en laat die maar een ander vinden voor de opdracht
2. Je verbiedt jezelf je verliefde gevoelens en gedraagt je zakelijk, ook lange tijd nadat de opdracht is afgerond. Pas na een lange periode mag je wat doen met je gevoelens. Het is niet leuk maar dergelijke integriteit mag je verwachten van professionals.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:40:05 #170
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100765057
"In opspraak raken is al genoeg reden om te vertrekken", Femke Halsema

Mariko blijkt betrokken te zijn bij de ontvoering van 3 andere kinderen uit een eerder huwelijk.
Mariko blijkt niet erg integer te hebben gehandeld mbt. de subsidieaanvraag.

Ach, voor GroenLinksers gelden andere regel, what else is new?

Verder: Joop.nl vindt de zaak Mariko Peters niet erg interessant. Anders was dat tijdens de affaires rond Lucassen. VARA :').
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:47:52 #171
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100765405
quote:

[..]

Wat een "fantastisch" argument van jou. :')
En leer lezen.

Ik vind dat ze gewoon moet aftreden. Dit doet GroenLinks geen goed.
En nee, ik stem geen GroenLinks. Nooit gedaan ook.
pi_100767246
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:11 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Misschien hadden ze al beleid op dat soort kwesties maar blijkt dat ze er geen donder om geven als dat met voeten getreden wordt.
Je zit daar in dat Aghanistan natuurlijk met een Nederlandse kolonie, een paar ambassademedewerkers en allerlei medewerkers van NGO's of buitenlandse ambassades. Enerzijds moeten die veel samenwerken, anderzijds socialiseren die met elkaar, gewoon omdat dat wat makkelijker gaat dan met de plaatselijke bevolking.

Dan krijg je vriendschappen, fricties en ook wel eens keer liefdes. Daar doe je niks aan, zeker niet beleidsmatig. Dan kun je regels maken hoe je daarmee om gaat, maar om nou van een werknemer te verwachten dat die zijn werk weigert te doen omdat hij vlinders in zijn buik heeft, of een flirt heeft of wat dan ook gaat wat ver. Wanneer is er sprake van iets dat gemeld moet worden?

Er is ook niet echt wat aan de hand natuurlijk. Welke belangen zouden hier verstrengeld kunnen zijn? Het gaat hier immers niet om privébelangen tegenover het landsbelang, het gaat hier van twee kanten om professionele belangen, belangen van de organisaties waar beiden voor werken. Die belangen zijn er altijd, en er is aldoor een persoonlijke relatie tussen betrokken werknemers. Als ze elkaar niet kunnen uitstaan, dan is er toch ook geen belangenverstrengeling? Als iemand dat laat meespelen is er gewoon sprake van een gebrek aan professionaliteit, meer niet.
pi_100768040
quote:

[..]

Ah ^) flieft
Ze waren zo flieft O+ O+

Man geef nou gewoon eens met die Groen Links roze bril van je toe dat ze hier gewoon de fout in zijn gegaan en lul niet zo hysterisch alles recht.

Met je verliefd :|W

Ze geilden op elkaar, hij heeft gezellig een ander wijf zitten neuken op het werk terwijl z'n vrouw zwanger was, ze hebben de diplomatieke regels geschonden en daarna ook nog eens aan belangenverstrengeling gedaan wat ze niet kon melden want ze kon natuurlijk het buitenechtelijk geneuk niet opbiechten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:50:26 #174
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100768319
quote:

[..]

Ach man, doe toch eens niet zo achterlijk.
Bis bis bis
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 17:51:27 #175
341203 3-voud
pi_100768357
Was het Groen Links niet die stelde dat bij de schijn het kwaad al geschied was?
Wat een schijnheilige bende is het ook.

En du_ke... :')
Wanhopige fantast.
pi_100768676
Weltschmerz heeft gelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2011 18:01:15 ]
pi_100769110
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is ook niet echt wat aan de hand natuurlijk. Welke belangen zouden hier verstrengeld kunnen zijn? Het gaat hier immers niet om privébelangen tegenover het landsbelang, het gaat hier van twee kanten om professionele belangen, belangen van de organisaties waar beiden voor werken.
Want subsidies komen uit de lucht vallen?
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:18:51 #178
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100769375
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:12 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die groeien in appeltjesgroene weiden...
pi_100770042
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Nee dat zijn bommen.
pi_100770714
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee dat zijn bommen.
Zure regen ook.
Maar goed, ik begrijp dat je het ook prima vindt als politici opdrachten gunnen aan bedrijven van hun maatjes?
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 21:12:23 #181
341203 3-voud
pi_100777642
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zure regen ook.
Maar goed, ik begrijp dat je het ook prima vindt als politici opdrachten gunnen aan bedrijven van hun maatjes?
Tenzij het PVV of VVD is natuurlijk. Dan trekt Welschmerz aan de andere gordijnen.
Duh.
pi_100783247
Toch wel een dure gigolo die Kluijver. 38.000 voor een beetje appeltjesgroene neuksex.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:45:09 #183
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100783255
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Tenzij het PVV of VVD is natuurlijk. Dan trekt Welschmerz aan de andere gordijnen.
Duh.
Het valt me op hoe genuanceerd links wel niet kan zijn als het om GroenLinks gaat. Kinderontvoering wordt zelfs goedgepraat :')
pi_100783809
Het is anders nog steeds niet bewezen dat het hier gaat om ontvoering. Maar rechts tuig zoals de PVV (die zelf ook talrijke dubieuze figuren kent) pakt elke strohalm aan om uit te halen naar Links.
pi_100783962
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:54 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het is anders nog steeds niet bewezen dat het hier gaat om ontvoering. Maar rechts tuig zoals de PVV (zie zelf ook talrijke dubieuze figuren kent) pakt elke strohalm aan om uit te halen naar Links.
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:13:42 #186
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100785160
quote:
Jij inderdaad.

Ik vind dat alle politici, links of rechts, moeten opstappen als er zulke verhalen de ronde doen.
Of het nou waar is of niet.
Het is slecht voor de partij.
pi_100785854
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:13 schreef Madame_Paon het volgende:
Jij inderdaad.
Oh, wacht, die mint-clansell is geen trol dat hij Mariko verdedigt en meteen met z'n vingertje wijst. Interessant. Weer wat geleerd.

quote:
Ik vind dat alle politici, links of rechts, moeten opstappen als er zulke verhalen de ronde doen.
Heb je pas 10x gezegd. :P
pi_100795222
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:45 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het valt me op hoe genuanceerd links wel niet kan zijn als het om GroenLinks gaat. Kinderontvoering wordt zelfs goedgepraat :')

Wat een stemmingmakerij weer. Kom eerst eens met veroordelingen voor je weer begint te roeptoeteren.
pi_100795444
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:10 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat een stemmingmakerij weer. Kom eerst eens met veroordelingen voor je weer begint te roeptoeteren.
Dat hoefde niet van Femke
pi_100795731
quote:
Het is anders nog steeds niet bewezen dat het hier gaat om ontvoering. Maar rechts tuig zoals de PVV (die zelf ook talrijke dubieuze figuren kent) pakt elke strohalm aan om uit te halen naar Links.
Hoi Scanman.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_100797033
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:34 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Hoi Scanman.
Nee, ik ben Scanman01 niet.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:26:39 #192
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100797633
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:13 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Jij inderdaad.

Niet alleen voor de partij, het is slecht voor de geloofwaardigheid van de democratie. Als politici het signaal afgeven dat ze menen boven richtlijnen en wetten te staan, verliest de wetgevende macht een flink deel van haar mandaat.
Veel mensen redeneren dan: 'Waarom zou ik me wel aan de wet houden, als zij het ook niet doen?'.
Dat GroenLinks doorgaans het voortouw neemt in dat soort integriteitskwesties maakt het alleen maar pijnlijker dat ze nu doen alsof ze boter op hun hoofd hebben. De lijn Sap is na Rosenmöller en Halsema niet echt een verbetering, lijkt me.
pi_100798813
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 21:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Duh.
Juistem.

quote:
hi hi, je zei PVV ^O^
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:21:33 #194
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100810849
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:10 schreef Tem het volgende:

[..]

GroenLinks vond in opspraak raken (hoeft dus NIET per se een veroordeling te zijn :')) genoeg om op te stappen. Waarom vinden GroenLinks'ers dat er andere regels gelden voor kamerleden van GroenLinks?
pi_100811073
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:21 schreef Holograph het volgende:

[..]

GroenLinks vond in opspraak raken (hoeft dus NIET per se een veroordeling te zijn :')) genoeg om op te stappen. Waarom vinden GroenLinks'ers dat er andere regels gelden voor kamerleden van GroenLinks?
Hypocrisie.
pi_100811346
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:21 schreef Holograph het volgende:

[..]

Femke Halsema vond dat en die is niet meer politiek actief.
Zullen we even de hele quote erbij halen en niet gemakshalve de helft weglaten?

quote:
Ik geloof dat de heer Brinkman even op zijn tafel roffelt. Ik zei: "in opspraak geraakt". Dat is iets anders dan strafrechtelijke veroordelingen. Voor het goed functioneren van de Kamer geldt niet alleen of je wel of niet strafrechtelijk veroordeeld bent. Het siert u dat u opkomt voor uw eigen Kamerleden en dat u zich verweert op het moment dat er geen sprake is van strafrechtelijke veroordeling; daar zult u mij niet over horen. Wel zijn mensen in opspraak gekomen. Laat ik dan tegen u zeggen: ik zou willen dat u de afgelopen jaren wat minder verdachtmakingen had geuit over de loyaliteit van bijvoorbeeld Albayrak en Aboutaleb. Waarom hebt u mevrouw Arib verdacht gemaakt zonder dat sprake was van strafrechtelijke veroordeling? Welke moraal hanteert u ten opzichte van uw eigen Kamerleden? Die moraal hanteert u geenszins voor andere Kamerleden, laat staan voor andere burgers.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-20102011-22-67.html
Het woord "opstappen" kom ik niet tegen, dat is schijnbaar ergens door iemand erbij bedacht.
Voor de rest klopt het dat je niet goed kunt functioneren als je in opspraak raakt, dan kun je beter de eer aan jezelf houden en opstappen, want net zoals Lucassen altijd een brievenpisser blijft, zal Peters altijd een fraudeur/kindontvoerder blijven en of dat dan terecht of onterecht is doet al helemaal niet meer ter zake. Peters kan in deze situatie dus beter een andere baan gaan zoeken.

Het "in opspraak raken" noemde ze vlak daarvoor:
quote:
Voorzitter. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Mijn partij heeft haar deel gehad in incidenten: drie Kamerleden zijn de afgelopen twintig jaar ernstig in opspraak geraakt, met grote gevolgen voor de beeldvorming van mijn partij. Dat heeft GroenLinks verwond en dat heeft langdurige gevolgen, maar ik zeg met nadruk dat alle drie die Kamerleden vertrokken zijn, al dan niet vrijwillig. De PVV slaat nieuwe records. Zeven Kamerleden zijn in opspraak geraakt in krap een paar jaar: Brinkman, Graus en Hernandez en, wat meer op de achtergrond, De Roon vanwege zijn lidmaatschap van de Nationale Veiligheids Brigade, Van Klaveren, omdat hij op een foto op Hyves in een klaslokaal een pistool tegen zijn hoofd zet, en Van Bemmel vanwege onregelmatigheden bij een faillissement. Sinds een week is Eric Lucassen wereldberoemd omdat hij een ware bullebak bleek en veroordeeld is voor ontucht. Misschien is met Sharpe nummer acht in aantocht. Nu kun je zeggen dat dit kan gebeuren bij een nieuwe politieke beweging met beperkte middelen en grote haast, maar de kardinale vraag is hoe je handelt als leider van een harde "law and order"-club, die niets heeft met tweede kansen en die vindt dat de strafmaat op ontucht en andere baldadigheid verhoogd moet worden van 6 jaar naar 15 jaar.
Ook hier niets over "moeten opstappen". Waar komt die vertaling toch vandaan?
pi_100811884
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:36 schreef Kingstown het volgende:
Ook hier niets over "moeten opstappen". Waar komt die vertaling toch vandaan?
Ik denk van dit stukje:

quote:
Mevrouw Halsema (GroenLinks): Voor Kamerleden gelden andere criteria. In opspraak raak je ook zonder strafrechtelijke tussenkomst door de rechter. Ik herinner mij een Kamerlid van ons. Die is terecht naar huis gegaan toen sprake was van een verdenking en niet van een veroordeling. Ik herinner mij ook het onbarmhartige oordeel van de heer Wilders. Hij moet er dus bij mij niet mee aankomen dat er geen oordelen geveld mogen worden als Kamerleden in opspraak raken en dat die oordelen pas geveld mogen worden als Kamerleden strafrechtelijk veroordeeld worden
quote:
Mevrouw Halsema (GroenLinks):
Ik denk niet dat wij hier uitkomen. Ik blijf bij de opvatting dat Kamerleden in opspraak kunnen raken en dat daarmee een serieus probleem voor de geloofwaardigheid van de politiek ontstaat. Dat probleem is er niet pas nadat de rechter een oordeel heeft uitgesproken.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:53:52 #198
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100812033
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:36 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Femke Halsema vond dat en die is niet meer politiek actief.
Femke Halsema sprak namens haar fractie en niet namens zichzelf. Diezelfde fractie zit er nog steeds. Verder wat Wokkel zegt.

Verder zijn er al meer leden van GroenLinks in opspraak geraakt die niet zijn weggegaan. Een bekend voorbeeld in Singh Varma, met haar inzamelingsactie. Sterker nog, in 1998 stond ze opnieuw op de lijst van GroenLinks Alhoewel ze in 2000 wel aftrad vanwege een zgn. 'ongeneselijke kanker', ze verscheen zelfs in een rolstoel in de Tweede Kamer. Singh Varma werkt anno 2011 in een Surinaamse broodjeszaak. GroenLinks heeft hier nooit schande van gesproken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Holograph op 16-08-2011 16:59:53 ]
pi_100812242
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:50 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik denk van dit stukje:

[..]

[..]

Maybe....maar dan nog heeft ze het daar over een kamerlid van GL en niet over kamerleden van andere partijen wat hier geregeld beweert wordt en dat ze dus andere normen zouden hanteren. Ze steekt Wilders zelfs een veer in z'n komt dat hij achter z'n kamerleden gaat staan die niet veroordeeld zijn.

quote:
Het siert u dat u opkomt voor uw eigen Kamerleden en dat u zich verweert op het moment dat er geen sprake is van strafrechtelijke veroordeling; daar zult u mij niet over horen.
Anderen hoor je nu wél op het moment dat er geen strafrechtelijke veroordeling is, dus wie hanteert de dubbele moraal?

Neemt allemaal niet weg dat ze veel beter al op had kunnen stappen, maar het blijft verbazingwekkend hoe bepaalde mythes over niet gedane uitspraken een eigen leven gaan leiden en dat zovelen dat klakkeloos overnemen.
pi_100812312
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:53 schreef Holograph het volgende:

[..]

Femke Halsema sprak namens haar fractie en niet namens zichzelf. Diezelfde fractie zit er nog steeds. Verder wat Wokkel zegt.

Verder zijn er al meer leden van GroenLinks in opspraak geraakt die niet zijn weggegaan. Een bekend voorbeeld in Singh Varma, met haar inzamelingsactie. Sterker nog, in 1998 stond ze opnieuw op de lijst van GroenLinks Alhoewel ze in 2000 wel aftrad vanwege een zgn. 'ongeneselijke kanker', ze verscheen zelfs in een rolstoel in de Tweede Kamer. Singh Varma werkt anno 2011 in een Surinaamse broodjeszaak.
Kom nou eens met de quote van jouw bewering dat Halsema gezegd zou hebben dat mensen op moeten stappen die in opspraak zijn geraakt. Dan praten we verder.
pi_100812778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:58 schreef Kingstown het volgende:
Neemt allemaal niet weg dat ze veel beter al op had kunnen stappen, maar het blijft verbazingwekkend hoe bepaalde mythes over niet gedane uitspraken een eigen leven gaan leiden en dat zovelen dat klakkeloos overnemen.
Nouja mythe...ze zegt dat het in ernstig in opspraak raken in de politiek bij Groenlinks altijd heeft geleid tot het al dan niet vrijwillig vertrekken van het betreffende lid.

quote:
Voorzitter. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Mijn partij heeft haar deel gehad in incidenten: drie Kamerleden zijn de afgelopen twintig jaar ernstig in opspraak geraakt, met grote gevolgen voor de beeldvorming van mijn partij. Dat heeft GroenLinks verwond en dat heeft langdurige gevolgen, maar ik zeg met nadruk dat alle drie die Kamerleden vertrokken zijn, al dan niet vrijwillig.
quote:
Mevrouw Halsema (GroenLinks): Voor Kamerleden gelden andere criteria. In opspraak raak je ook zonder strafrechtelijke tussenkomst door de rechter.
pi_100813696
Zolang die ontucht plegende, brievenbus pissende Bavianenreet van een Lucassen daar nog zit is er vrij weinig ernstigs aan de hand om op te stappen. Me dunkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2011 17:34:41 ]
pi_100813919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nouja mythe...ze zegt dat het in ernstig in opspraak raken in de politiek bij Groenlinks altijd heeft geleid tot het al dan niet vrijwillig vertrekken van het betreffende lid.

Klopt en dat kun je morele verhevenheid noemen ("kijk eens hoe goed wij zijn") of allerlei andere kwalificaties aanhangen, maar je kunt er toch niet in lezen dat GL wil dat politici van andere partijen altijd op moeten stappen als ze in opspraak raken en dat ze het dan bij zichzelf nooit doen en dus een andere standaard voor zichzelf zouden hanteren.

Politiek is vaak beeldvorming waar inhoud en gedane uitspraken heel makkelijk onder weg verdwijnen.
Het algemene beeld bij GL is dat het een stel betweters zijn die anderen willen vertellen wat goed/slecht is en dat keert zich nu tegen ze, ondanks dat Halsema het nergens over "(moeten) opstappen" heeft gehad.

Dit principe geldt trouwens voor elke politiek partij of politicus. Eenmaal een bepaald beeld en je komt er (bijna) niet meer vanaf.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:49:06 #204
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100814367
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:33 schreef Tem het volgende:
Zolang die ontucht plegende, brievenbus pissende Bavianenreet van een Lucassen daar nog zit is er vrij weinig ernstigs aan de hand om op te stappen. Me dunkt.
Ik vind kinderontvoering toch een stukje erger.
pi_100814535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:49 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik vind kinderontvoering toch een stukje erger.
Dat is dan ook niet waar. Maar goed kom maar met een veroordeling.
pi_100814561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Kamerleden vertrekken per definitie vrijwillig uit de kamer. Maar in opspraak raken is natuurlijk wat anders dan belasterd worden door die pers die daarop uit is. Ik kan me niet voorstellen dat GL heeft beoogd dat foute krantjes en blaadjes alleen maar iets hoeven verzinnen om de samenstelling van de tweede kamer gewijzigd te krijgen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:11:34 #207
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100815222
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:52 schreef Tem het volgende:

[..]

A verdict of guilty, or it didn't happen :')

Waarom hebben GroenLinksers een veroordeling nodig om in opspraak te komen, maar kamerleden van andere partijen niet? Volgens mij is Lucassen ook nooit veroordeeld voor straatterreur. Verder heeft Peters nog steeds geen aangifte gedaan wegens smaad/laster. Als ze zo zeker is van haar zaak zou dat geen probleem hoeven te zijn. Verder heeft Peters alleen gezegd dat het een leugen is, maar komt ze niet met bewijzen daarvoor. HP/De Tijd had wel bewijzen, dus waarop baseer je je bewering dat het niet waar is? Op Peters' bruine ogen?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:46:43 #208
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100816501
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:33 schreef Tem het volgende:
Ja, want GroenLinks wil graag net zo ongeloofwaardig zijn als de PVV... :')
pi_100816547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:11 schreef Holograph het volgende:

[..]

A verdict of guilty, or it didn't happen :')

Waarom hebben GroenLinksers een veroordeling nodig om in opspraak te komen, maar kamerleden van andere partijen niet? Volgens mij is Lucassen ook nooit veroordeeld voor straatterreur. Verder heeft Peters nog steeds geen aangifte gedaan wegens smaad/laster. Als ze zo zeker is van haar zaak zou dat geen probleem hoeven te zijn. Verder heeft Peters alleen gezegd dat het een leugen is, maar komt ze niet met bewijzen daarvoor. HP/De Tijd had wel bewijzen, dus waarop baseer je je bewering dat het niet waar is? Op Peters' bruine ogen?
Hoe kom jij er bij dat ik een Groenlinkser ben? integendeel zelfs, maarja je hebt wel meer verkeerde aannames.

Voor de rest is Lucassen veroordeeld voor ontucht. De rest wat je brabbelt zijn allemaal aannames en waarom moet zij in hemelsnaam met bewijzen komen dat het niet waar is? Kom maar met die bewijzen en veroordelingen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:51:40 #210
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100816704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:47 schreef Tem het volgende:

[..]

Hoe kom jij er bij dat ik een Groenlinkser ben? integendeel zelfs, maarja je hebt wel meer verkeerde aannames.

Voor de rest is Lucassen veroordeeld voor ontucht. De rest wat je brabbelt zijn allemaal aannames en waarom moet zij in hemelsnaam met bewijzen komen dat het niet waar is? Kom maar met die bewijzen en veroordelingen.
HP/De Tijd heeft de brieven in bezit van het ministerie van V&J die over de kinderontvoering gaan. Dat er geen veroordeling is wilt natuurlijk niet zeggen dat er niks is gebeurd.

Verder: Het feit dat Peters het halve interview met het NRC bij elkaar heeft gelogen doet ook twijfelen aan haar geloofwaardigheid.
pi_100816761
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:46 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ja, want GroenLinks wil graag net zo ongeloofwaardig zijn als de PVV... :')
Wanneer ze iedere aanvraag, die gedaan wordt door een familielid, zelf behandelen en een voorkeursbehandeling geven met steekpenningen erbij...dan nog zijn ze geloofwaardiger dan de PVV.
pi_100816833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:51 schreef Holograph het volgende:

[..]

HP/De Tijd heeft de brieven in bezit van het ministerie van V&J die over de kinderontvoering gaan. Dat er geen veroordeling is wilt natuurlijk niet zeggen dat er niks is gebeurd.

link? en die brieven zijn zeker geschreven door die rancuneuze ex van haar huidige relatie? Iemand beschuldigen van ontvoering is nogal wat en als dat echt zo is zal daar een veroordeling uit komen. Tot die tijd geloof ik er geen snars van.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:00:56 #213
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100817055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:54 schreef Tem het volgende:

[..]

link? en die brieven zijn zeker geschreven door die rancuneuze ex van haar huidige relatie? Iemand beschuldigen van ontvoering is nogal wat en als dat echt zo is zal daar een veroordeling uit komen. Tot die tijd geloof ik er geen snars van.
Dan zie ik niet in waarom Peters geen aangifte doet van smaad of laster. Dit soort dingen zijn namelijk vrij makkelijk te bewijzen. Als Peters kinderen in huis heeft genomen zonder dat zij de voogdij had, dan is er sprake van kinderontvoering.

"De lat voor kamerleden ligt iets hoger dan alleen een strafrechtelijke veroordeling", Femke Halsema

Als je alle uitspraken van Halsema, die namens haar fractie sprak, combineert kun je moeilijk volhouden dat GroenLinks consequent is.
pi_100817384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:00 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dan zie ik niet in waarom Peters geen aangifte doet van smaad of laster. Dit soort dingen zijn namelijk vrij makkelijk te bewijzen. Als Peters kinderen in huis heeft genomen zonder dat zij de voogdij had, dan is er sprake van kinderontvoering.

"De lat voor kamerleden ligt iets hoger dan alleen een strafrechtelijke veroordeling", Femke Halsema

Als je alle uitspraken van Halsema, die namens haar fractie sprak, combineert kun je moeilijk volhouden dat GroenLinks consequent is.
Ik stel nergens dat GroenLinks consequent is, ik stel alleen dat dit weer opgeblazen wordt terwijl er in feite weinig aan de hand is en er erg veel aannames zijn ipv bewijzen.

Maar dat soort rancune is klaarblijkelijk de norm geworden aan beide kanten en daar doe je leuk aan mee. Wanneer jij de situatie van Lucassen net zo kwalijk vindt als deze kwestie is dat je goed recht maar ik heb het gevoel dat het voornamelijk de kift is.
pi_100818890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat GroenLinks consequent is, ik stel alleen dat dit weer opgeblazen wordt terwijl er in feite weinig aan de hand is en er erg veel aannames zijn ipv bewijzen.

Maar dat soort rancune is klaarblijkelijk de norm geworden aan beide kanten en daar doe je leuk aan mee. Wanneer jij de situatie van Lucassen net zo kwalijk vindt als deze kwestie is dat je goed recht maar ik heb het gevoel dat het voornamelijk de kift is.
Het is net de zandbak bij de kleuterschool. Ik vind jou niet leuk, dus lach ik je uit als er iets vervelends gebeurt...als het mezelf overkomt, dan is het stom dat jij mij uitlacht.

Veel hoger ligt het niveau niet en zeker niet dat van de achterban.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:17:04 #216
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100820666
Sap intimideert journalist in kwestie Peters

quote:
Afin. Maandagmiddag om 17u ging HP/de Tijd naar de drukker. Die avond belde eerst een woordvoerder van GroenLinks naar mij en vervolgens nog de fractievoorzitter zelf om druk uit te oefenen en te laten weten dat dit allemaal zeer hoog werd opgenomen. Of ik wel dacht aan mijn carrière, zo als ‘beginnend journalist’. Ik heb beiden doorverwezen naar HP/de Tijd.
http://www.lisewitteman.nl/2011/08/16/841/

Eng clubje, dat 'GroenLinks'
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:23:17 #217
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100821077
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:52 schreef Tem het volgende:

[..]

Volgens het weblog van de journaliste is het toch allemaal behoorlijk goed uitgezocht.
quote:
Terug in Nederland zocht ook Ana contact met mij, die via diezelfde kennis had begrepen dat ik de ontvoeringszaak zou uitzoeken. Zij stuurde mij de mailwisselingen van de ontvoeringsautoriteiten waarin inderdaad letterlijk het woord ‘abduction’ werd gebezigd. Ook bleek uit brieven van Robert aan Ana geschreven in april dat Robert op eigen houtje besloot de kinderen te houden in Den Haag.

Daarop legde ik het hele verhaal voor aan meerdere juristen om de ernst van de zaak te beoordelen. Die bleek behoorlijk ernstig. Naar hun zeggen zou Ana aangifte kunnen doen bij de politie en riskeert Robert een celstraf van maximaal zes jaar (in geval van minderjarige kinderen zelfs negen). Peters riskeert door het instemmen met en onderdak verschaffen aan de ontvoering, vervolging wegens medeplichtigheid.
Inderdaad nog geen veroordeling. Maar getuige de reactie van het stel durfden ze de confrontatie niet ten volle aan.
quote:
Dinsdag heeft HP/de Tijd uitgebreid contact gehad met GroenLinks. Een kort geding om de hele publicatie tegen te houden, hing in de lucht. Ik heb daarop al mijn bronnenmateriaal aan de advocaten van HP/de Tijd gestuurd. Het kort geding bleef echter uit. ‘s Avonds laat ging wel plots nog een mailtje van Robert naar Ana dat haar kinderen die zaterdag zouden worden terug gebracht.
Daarbij meldt GS dat GL de publicatie door intimidatie heeft willen voorkomen. Dit is het eufenisme 'geen schoonheidsprijs' wel voorbij maar met de kennis van nu en zaken die in het verleden plaatsvonden zal het wel rechtgeluld worden.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:23:43 #218
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100821112
Ah, ik was te lang bezig met de post. :)
pi_100823253
quote:
Afin. Maandagmiddag om 17u ging HP/de Tijd naar de drukker. Die avond belde eerst een woordvoerder van GroenLinks naar mij en vervolgens nog de fractievoorzitter zelf om druk uit te oefenen en te laten weten dat dit allemaal zeer hoog werd opgenomen. Of ik wel dacht aan mijn carrière, zo als ‘beginnend journalist’. Ik heb beiden doorverwezen naar HP/de Tijd.

quote:
@Bas_Taart die waarschuwing heb ik ook van GL gekregen in januari toen ik een verhaal schreef over Afghanistan en de rol van GroenLinks.
http://twitter.com/#!/arnoudboer/status/103516785751494656

Wow. GL bedreigt (' waarschuwt') journalisten die teveel vragen stellen?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:32:32 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100824811
Haha, het wordt alleen maar leuker met onze groene vrienden. Wat een zooitje mongolen zeg.
Bis bis bis
pi_100825161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef eriksd het volgende:
Haha, het wordt alleen maar leuker met onze groene vrienden. Wat een zooitje mongolen zeg.
Moet jij je pitbull niet uitlaten?
pi_100825175
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

http://twitter.com/#!/arnoudboer/status/103516785751494656

Wow. GL bedreigt (' waarschuwt') journalisten die teveel vragen stellen?
De oude tactieken zijn ze nog niet verleerd. :')
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:40:57 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100825244
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:39 schreef Tem het volgende:

[..]

Moet jij je pitbull niet uitlaten?
Don't push it tem.
Bis bis bis
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:41:43 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100825291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef eriksd het volgende:
Als je voortkomt uit oa de CPN is het niet zo heel vreemd natuurlijk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100826906
Als Jolande mij zou proberen te intimideren zou ik er alleen maar om kunnen lachen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:09:40 #226
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100827009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:39 schreef waht het volgende:

[..]

De oude tactieken zijn ze nog niet verleerd. :')
RaRa ;)
pi_100827825
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je voortkomt uit oa de CPN is het niet zo heel vreemd natuurlijk ;)
CPN. O+

De echte verzetsstrijders en de partij die als eerste voor gelijke rechten van man en vrouw hebben gestreden, net zoals de homo-emancipatie.
Jammer dat ze bij die yuppen van GL zijn gegaan.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:25:31 #228
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100828056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

CPN. O+

De echte verzetsstrijders en de partij die als eerste voor gelijke rechten van man en vrouw hebben gestreden, net zoals de homo-emancipatie.
De CPN had ook zulke realistische plannen, net als de SP O+.
pi_100828114
quote:

[..]

CPN. O+

Waren beter dan GL, maar de CPN was ook een partij die de lijn van Moskou navolgde en waar verzetsstrijders zwartgemaakt zijn op een achterbakse manier. Wat dat betreft is de SP een veel betere partij omdat zij vanuit de samenleving politiek maken.
pi_100829439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:25 schreef Holograph het volgende:

[..]

De CPN had ook zulke realistische plannen, net als de SP O+.
Toch een leuke sneer voor een PVV-aanhanger :D
pi_100830066
quote:

[..]

CPN. O+

Het is daardoor iets verbeterd, zie de steun voor de missie in Kunduz, maar er blijven ongewenste elementen hangen, dat was onvermijdelijk.
pi_100831053
quote:

[..]

CPN. O+

Lekker Stalin en de Goelags steunen O+
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:10:04 #233
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100843464
Wat een relatieve rust heerst er ineens in dit topic. Opvallend!
pi_100843666
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:10 schreef Schanulleke het volgende:
Wat een relatieve rust heerst er ineens in dit topic. Opvallend!
Zeg het eens Schanulleke....waar wil je het over hebben? :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:31:25 #235
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100843999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zeg het eens Schanulleke....waar wil je het over hebben? :)
Dat lijkt me duidelijk. Hopen mensen hebben hier betoogd dat er niks aan de hand was, komkommertijd, een storm in een glas water of zaken uit het verleden die met de kennis van nu geen schoonheidsprijs verdienen.
Nu blijkt dat de kwestie toch wat gecompliceerder ligt en ook Sap betrokken is geraakt zie ik ineens geen enkele vergoelijking meer.
Nu kan ik me voorstellen dat met alle leedvermaak gisteravond het topic iets minder aanlokkelijk was, maar ik had inmiddels wel wat meer andersgekleurde reacties verwacht.
pi_100844037
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Hopen mensen hebben hier betoogd dat er niks aan de hand was, komkommertijd, een storm in een glas water of zaken uit het verleden die met de kennis van nu geen schoonheidsprijs verdienen.
Nu blijkt dat de kwestie toch wat gecompliceerder ligt en ook Sap betrokken is geraakt zie ik ineens geen enkele vergoelijking meer.
Nu kan ik me voorstellen dat met alle leedvermaak gisteravond het topic iets minder aanlokkelijk was, maar ik had inmiddels wel wat meer andersgekleurde reacties verwacht.
Het heeft mij wat teveel een GS niveau hier. Het gaat niet meer om de inhoud maar om het beschadigen van personen en dat is prima maar enige discussie hoef je dan niet te verwachten natuurlijk.
pi_100844358
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Er is ook nog steeds weinig aan de hand, inhoudelijk althans, maar er worden allerlei termen gebruikt om het heel erg te laten lijken. Dat zijn geen feiten (zoals je op de vorige pagina hebt kunnen lezen met de misbruikte uitspraken van Halsema), maar grotendeels beeldvorming.

Benieuwd naar de tape met Sap waar Witteman het over heeft...zolang die niet bekend is, kun je ook daar weinig over zegen. Voor de beginnende carriëre van Witteman is dit stukje wel een mooie boost. Nou eens kijken hoe hoog het waarheidsgehalte is.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:05:42 #238
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100844950
Jij vindt intimidatie van de pers niet iets dat inhoudelijk 'erg' is?

Zou je reactie ook zo zijn als het een andere lijsttrekker/fractievoorzitter was?
pi_100845328
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:05 schreef Schanulleke het volgende:

Zou je reactie ook zo zijn als het een andere lijsttrekker/fractievoorzitter was?
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vertrouw niemand op zijn/haar blauwe ogen. Dat geldt voor Peters, Kluiver, de ex en Sap, maar net zo goed voor Witteman.

Net zoals "opstappen" opeens een woord was wat steeds gebruikt werd, is het nu opeens "intimidatie en bedreiging". Ik neem aan dat Witteman wel aangifte zal doen als dat idd het geval is. Zolang ik geen bewijs daarvan gezien/gehoord heb zal het allemaal wel. Eerst zien en dan geloven en ja...dat heb ik bij alle lijsttrekkers/politici.

Jij gelooft blijkbaar klakkeloos wat Witteman schrijft...op basis waarvan eigenlijk en doe je dat bij elke journalist die een stukje schrijft of heb je gewoon een hekel aan GL?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:31:03 #240
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100845796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:17 schreef Kingstown het volgende:
Jij gelooft blijkbaar klakkeloos wat Witteman schrijft...op basis waarvan eigenlijk en doe je dat bij elke journalist die een stukje schrijft of heb je gewoon een hekel aan GL?
Dat is absoluut niet het geval. Ik vind de beschuldiging wel zodanig ernstig dat een reactie van GL/ Sap niet kan uitblijven.
Vooralsnog zijn alle feiten de kant van Witteman opgevallen en probeert GL nogal opzichtig de boel dood te zwijgen. Daarmee veroorzaken ze meer kwaad dan goed lijkt me. Totdat er bewijzen zijn die het tegendeel bewijzen acht ik de versie van Witteman wel geloofwaardiger.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:37:02 #241
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_100858105
Dat dit tuig in de politiek mag. Jolande Sap die ook toch journalisten intimideert en daarmee de persvrijheid in gevaar brengt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_100858262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:37 schreef mlg het volgende:
Dat dit tuig in de politiek mag. Jolande Sap die ook toch journalisten intimideert en daarmee de persvrijheid in gevaar brengt.
Eens.

:7
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:44:41 #243
294269 mlg
pi_100858419
En het is bovendien niet de eerste keer. In de affaire Duyvendak werd de Elsevier ook al geintimideerd door Groenlinks. Die groene autisten brengen onze staat in gevaar.
pi_100858497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:44 schreef mlg het volgende:
En het is bovendien niet de eerste keer. In de affaire Duyvendak werd de Elsevier ook al geintimideerd door Groenlinks. Die groene autisten brengen onze staat in gevaar.
Ze voelen zich verbonden met hun voorgangers. De ideologie die ze aanhangen leunt op dwang.
Intimidatie is gewoon een middel. Het doel is de Groene en Linkse samenleving.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:51:06 #245
294269 mlg
pi_100858669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:46 schreef waht het volgende:

[..]

Ze voelen zich verbonden met hun voorgangers. De ideologie die ze aanhangen leunt op dwang.
Intimidatie is gewoon een middel. Het doel is de Groene en Linkse samenleving.
Zonder twijfel. Hun hoofddoel is overigens om de mensheid voor bomen te vervangen, en dat maakt deze ideologische (autisten) partij zeer gevaarlijk.
pi_100858716
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:05 schreef Schanulleke het volgende:

Dan hadden er 10 topics geopend en waren 'sommige mensen' het uiteraard roerend met elkaar eens ;).

Ach, van (groen)linkse partijen is al zoveel te vinden, van het terroriseren van boeren tot het neerschieten van politici... maar dat mag niet gezegd worden. Al die milieu terroristen doen dit natuurlijk voor het 'goede' doel en dan mag het allemaal.
pi_100858936
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet het geval. Ik vind de beschuldiging wel zodanig ernstig dat een reactie van GL/ Sap niet kan uitblijven.
Vooralsnog zijn alle feiten de kant van Witteman opgevallen en probeert GL nogal opzichtig de boel dood te zwijgen. Daarmee veroorzaken ze meer kwaad dan goed lijkt me. Totdat er bewijzen zijn die het tegendeel bewijzen acht ik de versie van Witteman wel geloofwaardiger.
Er zal ongetwijfeld (weer) een reactie komen en sowieso had Peters er verstandig aangedaan om allang op te stappen, maar de feiten zijn tot nu toe flinterdun en het is maar net met welke bril je op zit te kijken.

* Schijn van belangenverstrengeling. Niet bewezen en vrijgepleit. Kun je een "wij van WC-eend" reactie op geven, maar het feit dat ze een lager bedrag had voorgesteld als dat er is aangevraagd vind ik nou niet direct pleiten voor vriendjespolitiek.

* Medeplichtig aan ontvoering: Is op de achtergrond geraakt en ik vraag me af, ivm de privacy van de kinderen, in hoeverre we daar alles over te horen gaan krijgen. Ligt vooral in de sfeer van een (v)echtscheiding.

* Telefoontje voorlichter/Sap: Eerst zien (horen) en dan geloven.

Er wordt over en weer een hoop met aanklachten gedreigd wegens smaad/laster/bedreiging, maar als het er op aan komt, trekt tot nu toe _iedereen_ z'n keutel in, wat mij zegt dat niemand echt zeker is van zijn/haar zaak.

Al met al een hoop vraagtekens, waarbij vooral de beeldvorming bepalend is over hoe je alles ziet. Hoop zware termen (ontvoering, intimidatie, bedreiging, opstappen) die doen vermoeden alsof we in het Wilde Westen zijn beland, maar iedereen leeft voorlopig nog vrolijk, dus dat dramatisch woordgebruik is leuk, maar vooral voor de bühne.

Al met al levert het GL sowieso een deuk op en voordat je alle feiten in de verschillende verhalen boven water hebt gehaald is de schade sowieso al niet meer te overzien. Heel zwak hoe GL met deze zaak omgaat en vooral dat ze het initiatief niet zelf hebben genomen...nu laten ze zich in de hoek van dader drukken en dat is koren op de molen van de GL-bashers.

Die yuppen snappen niet hoe je aan damagecontrol moet doen en Witteman met haar inteelt circuit die bezig is carriëre te maken heeft voorlopig ook nog niets bewezen. Vage verwijzingen naar een kennis van Robert wat toevallig ook een kennis is van de ex van Robert....dat zal idd vast een heel objectief verhaal opleveren.
pi_100859953
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan hadden er 10 topics geopend en waren 'sommige mensen' het uiteraard roerend met elkaar eens ;).
Je beseft zeker niet dat het net andersom is ;)?
pi_100859963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:57 schreef Kingstown het volgende:
--knip--
Met stijgende verbazing dit stukje gelezen. Echt chapeau dat je zoiets uit je toetsenbord weet te stoempen. Doe mij ook een setje van die oogkleppen en een groene bril. ^O^
pi_100860379
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Met stijgende verbazing dit stukje gelezen. Echt chapeau dat je zoiets uit je toetsenbord weet te stoempen. Doe mij ook een setje van die oogkleppen en een groene bril. ^O^
Ach ja...ik ben nog old skool. Eerst zien en dan geloven, ik weet dat je daarmee niet hip meer bent.
pi_100860467
Ah, alle PVV drama queens zijn weer klaar bij hun afwerkplek en komen nu hier hun frustraties botvieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2011 17:39:04 ]
pi_100860577
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:37 schreef Tem het volgende:
Ah, alle PVV drama queens zijn weer klaar bij hun afwerkplek en komen nu hier hun frustraties botvieren.
Terecht. Andersom gebeurt precies hetzelfde. Allemaal 1 pot nat.
pi_100860676
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Terecht. Andersom gebeurt precies hetzelfde. Allemaal 1 pot nat.
Klopt, je moet alleen vaak de toon aanpassen maar de inhoud blijft hetzelfde.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:45:30 #254
294269 mlg
pi_100860726
Groenlinks moet vernietigd worden!
pi_100860879
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:45 schreef mlg het volgende:
Hey mlg! Je bent weer toegelaten. Welkom terug. :)
pi_100861077
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:45 schreef mlg het volgende:
Vernietigd nog wel, toe maar. Vanwaar die intense haat? Ooit een trauma opgelopen tijdens de Nationale Boomplantdag?
pi_100861411
Het welles-nietes gehalte blijft hoog.
Laat maar horen die tapes!

GroenLinks ontkent intimideren journaliste
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:41:26 #258
294269 mlg
pi_100862610
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vernietigd nog wel, toe maar. Vanwaar die intense haat? Ooit een trauma opgelopen tijdens de Nationale Boomplantdag?
Nee hoor, gewoon een afkeer tegen minderwaardigen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:41:56 #259
294269 mlg
pi_100862632
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:04 schreef Kingstown het volgende:
Het welles-nietes gehalte blijft hoog.
Laat maar horen die tapes!

GroenLinks ontkent intimideren journaliste
Ook nog liegen. Hoe kan dit toch in de politiek?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:42:53 #260
294269 mlg
pi_100862668
quote:
3s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Hey mlg! Je bent weer toegelaten. Welkom terug. :)
Yeah men, i am back in the game. In een korte periode al 2 keer gewonnen. Kijken hoe snel ik deze keer weer win.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:45:30 #261
294269 mlg
pi_100862768
Ik sta onderhand alweer op 64 punten in de vorm van notes. Ik ga als een speer.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:46:28 #262
294269 mlg
pi_100862814
Is er al iemand die meer dan 64 punten heeft?
pi_100862844
Probeer on-topic te blijven hier aub.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:49:52 #264
294269 mlg
pi_100862970
quote:
4s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:
Probeer on-topic te blijven hier aub.
Goed, maar waarom beloon je dit met nog een punt?
pi_100863025
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:49 schreef mlg het volgende:

[..]

Goed, maar waarom beloon je dit met nog een punt?
Goed punt.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:05:00 #266
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100863576
GroenLinks blijkt ook journalisten van weekblad Elsevier te hebben bedreigd toen ze schreven over de affaire Duyvendak:

quote:
Hoog van de toren
Toen Elsevier toenmalig GroenLinks-woordvoerder Tom van der Lee - nu werkzaam bij Oxfam Novib - om een reactie vroeg, blies die onmiddelijk hoog van de toren.

Of Elsevier wel begreep dat er een 'embargo op het persbericht' rustte (sic). Als Elsevier desondanks zou overgaan tot publicatie, zou dit door GroenLinks zeer hoog worden opgenomen. Van der Lee suggereerde dat de reputatie van Elsevier door de publicatie schade zou oplopen.
http://www.elsevier.nl/we(...)houding-met-pers.htm

Ook Halsema schreeuwt liever dan dat ze inhoudelijk reageert:
quote:
Angstvallig stil
In plaats van inhoudelijk te reageren, besloot Van der Lee om Elsevier te intimideren. Zonder succes. Kort na publicatie in Elsevier en andere media moest Wijnand Duyvendak zijn Kamerlidmaatschap opgeven.

Ook voormalig GroenLinks-leider Femke Halsema - nu werkzaam als journalist - heeft een tweeslachtige verhouding tot de media. Zo weigerde zij vorig jaar mee te werken aan een Elsevier-artikel over de verschillende 'bloedgroepen' binnen de fusiepartij GroenLinks.

Na publicatie reageerde Halsema in een sms woedend wegens de, volgens haar, 'ronduit onbewezen en giftige suggesties' in het stuk. Toen Halsema werd gewezen op het feit dat Elsevier haar de mogelijkheid had geboden om in het artikel stelling te nemen, bleef het angstvallig stil.
Jammer dat de Intimidatie-affaire van GroenLinks in het topic van Mariko Peters moet, want dit schandaal blijkt zich steeds verder uit te breiden.
pi_100865084
Schandaal is een groot woord voor deze onbeholpenheid.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:58:29 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100871345
Genieten dit, niets leukers dan self righteousness op de bek zien vallen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100874734
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:05 schreef Holograph het volgende:
GroenLinks blijkt ook journalisten van weekblad Elsevier te hebben bedreigd toen ze schreven over de affaire Duyvendak
Elsevier. :'(
pi_100874862
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Elsevier. :'(
Die huilies voelen zich al bedreigd als iemand een zaak zeer hoog opneemt.
Lijken wel boomknuffel kindertjes daar bij Elsevier.
pi_100875047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja toch? Stelletje lafaards.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 07:26:28 #272
136 V.
pi_100884618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Genieten dit, niets leukers dan self righteousness op de bek zien vallen.
Dan vind je dit vast ook leuk:
http://www.volkskrant.nl/(...)van-GroenLinks.dhtml

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 07:33:13 #273
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100884641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je bedreigd voelen/ weten en bang danwel geïntimideerd zijn, dat zijn verschillende dingen natuurlijk.
pi_100885375
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:33 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je bedreigd voelen/ weten en bang danwel geïntimideerd zijn, dat zijn verschillende dingen natuurlijk.
Vertel dat holograph hier :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:32:30 #275
45206 Pietverdriet
pi_100885926
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Jep
En weer dit tonnen biologische margarine op hun hoofd

quote:
GroenLinks-Kamerlid Bruno Braakhuis, financieel woordvoerder, stak het vingertje op over de vakantievierende politieke leiding van het land. 'Om ons heen woedt een brand, maar we zien alleen een premier die zich vermaakt op Dance Valley.'
Maaaar

quote:
Bruno Braakhuis is ook op vakantie. Waarheen, dat is volgens GroenLinks 'privé'. Vorige week nog verweet hij Rutte en minister van Financiën De Jager 'als schipper en stuurman niet op de brug te staan'. De voorlichting van de de Tweede Kamer laat weten dat geen van de GroenLinks-Kamerleden zich officieel heeft afgemeld.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:34:25 #276
45206 Pietverdriet
pi_100885964
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 18-08-2011 09:40:06 (flamen doe je maar elders.) ]
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:38:10 #277
136 V.
pi_100886021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep
Met biologisch is niet zoveel mis toch, Piet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_100886118
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep

[..]

Maaaar

[..]

Staan ze toch weer voor lul die droeftoeters van GL. Eerst een grote bek over de PM maar als het erop aankomt zelf ook niet aanwezig zijn _O- _O- _O-
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:44:00 #279
45206 Pietverdriet
pi_100886131
Duke ziet het verschil niet tussen een flame en een satirische post over zijn lijngetrouwheid

_O- _O- _O-
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:48:06 #280
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100886228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Duke ziet het verschil niet tussen een flame en een satirische post over zijn lijngetrouwheid

_O- _O- _O-
het irriteert me altijd dat je niet terug kan lezen wat er dan gezegd werd.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:51:04 #281
45206 Pietverdriet
pi_100886300
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:48 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

het irriteert me altijd dat je niet terug kan lezen wat er dan gezegd werd.
Heb het hele topic doorgelopen en zie hem de hele tijd GL en Madame Peters krampachtig verdedigen, daar plaats ik een bijtende satirische post bij, Leon Fuernbergs lied hoe de partij altijd gelijk heeft
pi_100886372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb het hele topic doorgelopen en zie hem de hele tijd GL en Madame Peters krampachtig verdedigen, daar plaats ik een bijtende satirische post bij, Leon Fuernbergs lied hoe de partij altijd gelijk heeft
Lees het nog maar eens een keer knul.
pi_100886383
En ja wat jij aan het doen bent is dom getroll en dat weet je zelf ook meer dan prima..
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:59:02 #284
45206 Pietverdriet
pi_100886489
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:54 schreef du_ke het volgende:
En ja wat jij aan het doen bent is dom getroll en dat weet je zelf ook meer dan prima..
Nee, dat is het niet, als ik post dat de wet voor iedereen gelijk is in een democratie, maak jij me uit voor Nazi en dat is voor jou ook geen getroll, dus als ik je krampachtige posts hier complimenteer met Leon Fuernbergs lied, wat duidelijk satire is, dan is dat ook okay.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:08:48 #285
294269 mlg
pi_100903940
Waarom blijft zo goed als de hele Groenlinks fractie op vakantie tijdens zo'n belangrijk kamerdebat die ook nog eens door hen aangevraagd is? Wat is dit voor een onbeschofte partij?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:10:23 #286
294269 mlg
pi_100903997
Al met al kent de PVV meer fatsoensnormen dan Groenlinks. Goede prestatie van Groenlinks.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:11:46 #287
45206 Pietverdriet
pi_100904039
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:08 schreef mlg het volgende:
Waarom blijft zo goed als de hele Groenlinks fractie op vakantie tijdens zo'n belangrijk kamerdebat die ook nog eens door hen aangevraagd is? Wat is dit voor een onbeschofte partij?
Niet alleen de partij, ook veel van haar stemmers.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:13:42 #288
294269 mlg
pi_100904102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet alleen de partij, ook veel van haar stemmers.
Ja, dat zijn sowieso van die halfgare autisten. Daar kun je helemaal niks mee.
pi_100911018
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Wat een gepruts.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:01:37 #290
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100943758
quote:
8s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:55 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat een gepruts.
Van die partij hoeven we ook geen morele verwijten meer te verwachten. Kamerleden van GroenLinks kunnen makkelijk in het Italiaanse parlement :Y.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:10:02 #291
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_100944024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:13 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, dat zijn sowieso van die halfgare autisten. Daar kun je helemaal niks mee.
Je hebt een stopwoordje. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_100948998
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Van die partij hoeven we ook geen morele verwijten meer te verwachten. Kamerleden van GroenLinks kunnen makkelijk in het Italiaanse parlement :Y.
Och. Het is aan mij als (GroenLinks)kiezer om daar conclusies aan te trekken.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:29:33 #293
294269 mlg
pi_100951135
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:30 schreef skrn het volgende:

[..]

Och. Het is aan mij als (GroenLinks)kiezer om daar conclusies aan te trekken.
Volgens mij heb jij het niet begrepen. Jij bent ook zo'n bandiet. Zonder jouw stem zou er ook niet zo'n boevenpartij in het parlement zitten.
pi_100955031
GroenLinksers zijn schurken, allemaal.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:11:13 #295
136 V.
pi_100957769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het niet begrepen. Jij bent ook zo'n bandiet. Zonder jouw stem zou er ook niet zo'n boevenpartij in het parlement zitten.
Jezus Christus, kan dit soort mafketelarij alsjeblieft oprotten?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:13:08 #296
45206 Pietverdriet
pi_100957855
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jezus Christus, kan dit soort mafketelarij alsjeblieft oprotten?

V.
Waarom ben je hierdoor zo opgewonden? Hoor je nooit als PVV stemmers voor alles wat vies is worden uitgemaakt.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:14:19 #297
136 V.
pi_100957908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:10 schreef mlg het volgende:
Al met al kent de PVV meer fatsoensnormen dan Groenlinks. Goede prestatie van Groenlinks.
_O-

Jij bent pas echt van het padje _O-

Ga zo door, maestro, goed voor mijn humeur :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:17:42 #298
136 V.
pi_100958052
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom ben je hierdoor zo opgewonden? Hoor je nooit als PVV stemmers voor alles wat vies is worden uitgemaakt.
Vind jij het een normale reactie op de post die hij quote?

Maar je hebt gelijk, dit ademt typische hersenloze PVV-rancune. Niks om me druk over te maken, eigenlijk. Van proleten hoef je geen normaal gedrag te verwachten :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:18:58 #299
45206 Pietverdriet
pi_100958102
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vind jij het een normale reactie op de post die hij quote?

Maar je hebt gelijk, dit ademt typische hersenloze PVV-rancune. Niks om me druk over te maken, eigenlijk. Van proleten hoef je geen normaal gedrag te verwachten :)

V.
Ik heb niets met de pvv, wijs alleen jou op je hypocrisie.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:19:46 #300
45206 Pietverdriet
pi_100958130
Uit de volkskrant

De in opspraak geraakte Mariko Peters © ANP
Het partijkader van GroenLinks maakt zich zorgen over het functioneren van de Tweede Kamerfractie. Raadsleden, statenleden en afdelingsvoorzitters tonen zich ongelukkig over de reputatie van de partij na de affaire rond Kamerlid Mariko Peters.

Ook hebben de GroenLinksers geen goed woord over voor het wegblijven van de halve Kamerfractie bij het debat over de eurocrisis woensdag.

Peters kwam deze zomer in opspraak. Ze gaf in 2005 als diplomaat in Kabul positief advies over een subsidieverzoek van een cultureel ondernemer met wie zij een relatie had. Buitenlandse Zaken oordeelde dat Peters' advies integer was, maar door de relatie niet te melden overtrad zij de gedragscode voor diplomaten. 'Het zal moeilijker worden bij anderen het vingertje te heffen nu Peters is aangebleven', zegt Paulien Goedvolk, voorzitter van het provinciaal bestuur van GroenLinks in Utrecht. 'We zijn daar bij anderen altijd zo alert op.' Goedvolk vindt dat Peters voor de afweging staat of ze moet blijven zitten nu de schijn van belangenverstrengeling is vastgesteld.
'Ze is te laat geweest in het melden van die relatie. De lat ligt hoog.'

Portefeuille overdragen
Raadslid Feiko van de Veen uit Alkmaar vindt het prima dat Peters aanblijft. 'Maar het is slim als ze haar portefeuille Buitenlandse Zaken overdraagt aan een fractiegenoot, dan is ze niet zo kwetsbaar .' Fractievoorzitter Ed Gloudi uit Schiedam noemt de diplomaat Peters 'naïef' in haar handelwijze.

Afdelingsvoorzitter Jelle Kooi uit Apeldoorn heeft minder clementie. Over de amoureuze mails van Peters aan haar geliefde zegt Kooi: 'Als zulke mails over mij in de media zouden verschijnen, zou ik me schamen.' De partij mag geen schade lijden, stelt Kooi. 'Ik vind dat Peters de eer aan zichzelf moet houden. Ik maak me zorgen over de reputatieschade voor GroenLinks, wij lopen voorop in het beoordelen van anderen.'

Niet ingegrepen
Ook wordt betreurd dat de fractieleiding niet eerder heeft ingegrepen. GroenLinks-wethouder Berry van Rijswijk uit Sittard-Geleen: 'De fractievoorzitter en partijvoorzitter hadden meteen moeten opspringen, nu ging het een eigen leven leiden.' Fractievoorzitter Noël Vergunst in Nijmegen: 'Ze hadden in Den Haag veel sneller moeten reageren.'

Het wegblijven van de halve GroenLinks-fractie bij het eurocrisisdebat wordt betreurd. 'Erg jammer' en 'ongelukkig' zijn het meest gehoord. 'Het heeft me enorm verbaasd, ik ben 24/7 wethouder', zegt Van Rijswijk.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:22:23 #301
45206 Pietverdriet
pi_100958246
Zoals joop braakhekke tegen een hoofddoekje riep, vohol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')