abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100812778
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:58 schreef Kingstown het volgende:
Neemt allemaal niet weg dat ze veel beter al op had kunnen stappen, maar het blijft verbazingwekkend hoe bepaalde mythes over niet gedane uitspraken een eigen leven gaan leiden en dat zovelen dat klakkeloos overnemen.
Nouja mythe...ze zegt dat het in ernstig in opspraak raken in de politiek bij Groenlinks altijd heeft geleid tot het al dan niet vrijwillig vertrekken van het betreffende lid.

quote:
Voorzitter. Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen. Mijn partij heeft haar deel gehad in incidenten: drie Kamerleden zijn de afgelopen twintig jaar ernstig in opspraak geraakt, met grote gevolgen voor de beeldvorming van mijn partij. Dat heeft GroenLinks verwond en dat heeft langdurige gevolgen, maar ik zeg met nadruk dat alle drie die Kamerleden vertrokken zijn, al dan niet vrijwillig.
quote:
Mevrouw Halsema (GroenLinks): Voor Kamerleden gelden andere criteria. In opspraak raak je ook zonder strafrechtelijke tussenkomst door de rechter.
pi_100813696
Zolang die ontucht plegende, brievenbus pissende Bavianenreet van een Lucassen daar nog zit is er vrij weinig ernstigs aan de hand om op te stappen. Me dunkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2011 17:34:41 ]
pi_100813919
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Nouja mythe...ze zegt dat het in ernstig in opspraak raken in de politiek bij Groenlinks altijd heeft geleid tot het al dan niet vrijwillig vertrekken van het betreffende lid.

Klopt en dat kun je morele verhevenheid noemen ("kijk eens hoe goed wij zijn") of allerlei andere kwalificaties aanhangen, maar je kunt er toch niet in lezen dat GL wil dat politici van andere partijen altijd op moeten stappen als ze in opspraak raken en dat ze het dan bij zichzelf nooit doen en dus een andere standaard voor zichzelf zouden hanteren.

Politiek is vaak beeldvorming waar inhoud en gedane uitspraken heel makkelijk onder weg verdwijnen.
Het algemene beeld bij GL is dat het een stel betweters zijn die anderen willen vertellen wat goed/slecht is en dat keert zich nu tegen ze, ondanks dat Halsema het nergens over "(moeten) opstappen" heeft gehad.

Dit principe geldt trouwens voor elke politiek partij of politicus. Eenmaal een bepaald beeld en je komt er (bijna) niet meer vanaf.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:49:06 #204
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100814367
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:33 schreef Tem het volgende:
Zolang die ontucht plegende, brievenbus pissende Bavianenreet van een Lucassen daar nog zit is er vrij weinig ernstigs aan de hand om op te stappen. Me dunkt.
Ik vind kinderontvoering toch een stukje erger.
pi_100814535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:49 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ik vind kinderontvoering toch een stukje erger.
Dat is dan ook niet waar. Maar goed kom maar met een veroordeling.
pi_100814561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:12 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Kamerleden vertrekken per definitie vrijwillig uit de kamer. Maar in opspraak raken is natuurlijk wat anders dan belasterd worden door die pers die daarop uit is. Ik kan me niet voorstellen dat GL heeft beoogd dat foute krantjes en blaadjes alleen maar iets hoeven verzinnen om de samenstelling van de tweede kamer gewijzigd te krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:11:34 #207
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100815222
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:52 schreef Tem het volgende:

[..]

A verdict of guilty, or it didn't happen :')

Waarom hebben GroenLinksers een veroordeling nodig om in opspraak te komen, maar kamerleden van andere partijen niet? Volgens mij is Lucassen ook nooit veroordeeld voor straatterreur. Verder heeft Peters nog steeds geen aangifte gedaan wegens smaad/laster. Als ze zo zeker is van haar zaak zou dat geen probleem hoeven te zijn. Verder heeft Peters alleen gezegd dat het een leugen is, maar komt ze niet met bewijzen daarvoor. HP/De Tijd had wel bewijzen, dus waarop baseer je je bewering dat het niet waar is? Op Peters' bruine ogen?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:46:43 #208
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100816501
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:33 schreef Tem het volgende:
Ja, want GroenLinks wil graag net zo ongeloofwaardig zijn als de PVV... :')
Life is what you make it.
pi_100816547
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:11 schreef Holograph het volgende:

[..]

A verdict of guilty, or it didn't happen :')

Waarom hebben GroenLinksers een veroordeling nodig om in opspraak te komen, maar kamerleden van andere partijen niet? Volgens mij is Lucassen ook nooit veroordeeld voor straatterreur. Verder heeft Peters nog steeds geen aangifte gedaan wegens smaad/laster. Als ze zo zeker is van haar zaak zou dat geen probleem hoeven te zijn. Verder heeft Peters alleen gezegd dat het een leugen is, maar komt ze niet met bewijzen daarvoor. HP/De Tijd had wel bewijzen, dus waarop baseer je je bewering dat het niet waar is? Op Peters' bruine ogen?
Hoe kom jij er bij dat ik een Groenlinkser ben? integendeel zelfs, maarja je hebt wel meer verkeerde aannames.

Voor de rest is Lucassen veroordeeld voor ontucht. De rest wat je brabbelt zijn allemaal aannames en waarom moet zij in hemelsnaam met bewijzen komen dat het niet waar is? Kom maar met die bewijzen en veroordelingen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:51:40 #210
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100816704
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:47 schreef Tem het volgende:

[..]

Hoe kom jij er bij dat ik een Groenlinkser ben? integendeel zelfs, maarja je hebt wel meer verkeerde aannames.

Voor de rest is Lucassen veroordeeld voor ontucht. De rest wat je brabbelt zijn allemaal aannames en waarom moet zij in hemelsnaam met bewijzen komen dat het niet waar is? Kom maar met die bewijzen en veroordelingen.
HP/De Tijd heeft de brieven in bezit van het ministerie van V&J die over de kinderontvoering gaan. Dat er geen veroordeling is wilt natuurlijk niet zeggen dat er niks is gebeurd.

Verder: Het feit dat Peters het halve interview met het NRC bij elkaar heeft gelogen doet ook twijfelen aan haar geloofwaardigheid.
pi_100816761
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:46 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ja, want GroenLinks wil graag net zo ongeloofwaardig zijn als de PVV... :')
Wanneer ze iedere aanvraag, die gedaan wordt door een familielid, zelf behandelen en een voorkeursbehandeling geven met steekpenningen erbij...dan nog zijn ze geloofwaardiger dan de PVV.
pi_100816833
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:51 schreef Holograph het volgende:

[..]

HP/De Tijd heeft de brieven in bezit van het ministerie van V&J die over de kinderontvoering gaan. Dat er geen veroordeling is wilt natuurlijk niet zeggen dat er niks is gebeurd.

link? en die brieven zijn zeker geschreven door die rancuneuze ex van haar huidige relatie? Iemand beschuldigen van ontvoering is nogal wat en als dat echt zo is zal daar een veroordeling uit komen. Tot die tijd geloof ik er geen snars van.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:00:56 #213
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100817055
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:54 schreef Tem het volgende:

[..]

link? en die brieven zijn zeker geschreven door die rancuneuze ex van haar huidige relatie? Iemand beschuldigen van ontvoering is nogal wat en als dat echt zo is zal daar een veroordeling uit komen. Tot die tijd geloof ik er geen snars van.
Dan zie ik niet in waarom Peters geen aangifte doet van smaad of laster. Dit soort dingen zijn namelijk vrij makkelijk te bewijzen. Als Peters kinderen in huis heeft genomen zonder dat zij de voogdij had, dan is er sprake van kinderontvoering.

"De lat voor kamerleden ligt iets hoger dan alleen een strafrechtelijke veroordeling", Femke Halsema

Als je alle uitspraken van Halsema, die namens haar fractie sprak, combineert kun je moeilijk volhouden dat GroenLinks consequent is.
pi_100817384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:00 schreef Holograph het volgende:

[..]

Dan zie ik niet in waarom Peters geen aangifte doet van smaad of laster. Dit soort dingen zijn namelijk vrij makkelijk te bewijzen. Als Peters kinderen in huis heeft genomen zonder dat zij de voogdij had, dan is er sprake van kinderontvoering.

"De lat voor kamerleden ligt iets hoger dan alleen een strafrechtelijke veroordeling", Femke Halsema

Als je alle uitspraken van Halsema, die namens haar fractie sprak, combineert kun je moeilijk volhouden dat GroenLinks consequent is.
Ik stel nergens dat GroenLinks consequent is, ik stel alleen dat dit weer opgeblazen wordt terwijl er in feite weinig aan de hand is en er erg veel aannames zijn ipv bewijzen.

Maar dat soort rancune is klaarblijkelijk de norm geworden aan beide kanten en daar doe je leuk aan mee. Wanneer jij de situatie van Lucassen net zo kwalijk vindt als deze kwestie is dat je goed recht maar ik heb het gevoel dat het voornamelijk de kift is.
pi_100818890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:08 schreef Tem het volgende:

[..]

Ik stel nergens dat GroenLinks consequent is, ik stel alleen dat dit weer opgeblazen wordt terwijl er in feite weinig aan de hand is en er erg veel aannames zijn ipv bewijzen.

Maar dat soort rancune is klaarblijkelijk de norm geworden aan beide kanten en daar doe je leuk aan mee. Wanneer jij de situatie van Lucassen net zo kwalijk vindt als deze kwestie is dat je goed recht maar ik heb het gevoel dat het voornamelijk de kift is.
Het is net de zandbak bij de kleuterschool. Ik vind jou niet leuk, dus lach ik je uit als er iets vervelends gebeurt...als het mezelf overkomt, dan is het stom dat jij mij uitlacht.

Veel hoger ligt het niveau niet en zeker niet dat van de achterban.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:17:04 #216
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100820666
Sap intimideert journalist in kwestie Peters

quote:
Afin. Maandagmiddag om 17u ging HP/de Tijd naar de drukker. Die avond belde eerst een woordvoerder van GroenLinks naar mij en vervolgens nog de fractievoorzitter zelf om druk uit te oefenen en te laten weten dat dit allemaal zeer hoog werd opgenomen. Of ik wel dacht aan mijn carrière, zo als ‘beginnend journalist’. Ik heb beiden doorverwezen naar HP/de Tijd.
http://www.lisewitteman.nl/2011/08/16/841/

Eng clubje, dat 'GroenLinks'
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:23:17 #217
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100821077
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:52 schreef Tem het volgende:

[..]

Volgens het weblog van de journaliste is het toch allemaal behoorlijk goed uitgezocht.
quote:
Terug in Nederland zocht ook Ana contact met mij, die via diezelfde kennis had begrepen dat ik de ontvoeringszaak zou uitzoeken. Zij stuurde mij de mailwisselingen van de ontvoeringsautoriteiten waarin inderdaad letterlijk het woord ‘abduction’ werd gebezigd. Ook bleek uit brieven van Robert aan Ana geschreven in april dat Robert op eigen houtje besloot de kinderen te houden in Den Haag.

Daarop legde ik het hele verhaal voor aan meerdere juristen om de ernst van de zaak te beoordelen. Die bleek behoorlijk ernstig. Naar hun zeggen zou Ana aangifte kunnen doen bij de politie en riskeert Robert een celstraf van maximaal zes jaar (in geval van minderjarige kinderen zelfs negen). Peters riskeert door het instemmen met en onderdak verschaffen aan de ontvoering, vervolging wegens medeplichtigheid.
Inderdaad nog geen veroordeling. Maar getuige de reactie van het stel durfden ze de confrontatie niet ten volle aan.
quote:
Dinsdag heeft HP/de Tijd uitgebreid contact gehad met GroenLinks. Een kort geding om de hele publicatie tegen te houden, hing in de lucht. Ik heb daarop al mijn bronnenmateriaal aan de advocaten van HP/de Tijd gestuurd. Het kort geding bleef echter uit. ‘s Avonds laat ging wel plots nog een mailtje van Robert naar Ana dat haar kinderen die zaterdag zouden worden terug gebracht.
Daarbij meldt GS dat GL de publicatie door intimidatie heeft willen voorkomen. Dit is het eufenisme 'geen schoonheidsprijs' wel voorbij maar met de kennis van nu en zaken die in het verleden plaatsvonden zal het wel rechtgeluld worden.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:23:43 #218
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100821112
Ah, ik was te lang bezig met de post. :)
pi_100823253
quote:
Afin. Maandagmiddag om 17u ging HP/de Tijd naar de drukker. Die avond belde eerst een woordvoerder van GroenLinks naar mij en vervolgens nog de fractievoorzitter zelf om druk uit te oefenen en te laten weten dat dit allemaal zeer hoog werd opgenomen. Of ik wel dacht aan mijn carrière, zo als ‘beginnend journalist’. Ik heb beiden doorverwezen naar HP/de Tijd.

quote:
@Bas_Taart die waarschuwing heb ik ook van GL gekregen in januari toen ik een verhaal schreef over Afghanistan en de rol van GroenLinks.
http://twitter.com/#!/arnoudboer/status/103516785751494656

Wow. GL bedreigt (' waarschuwt') journalisten die teveel vragen stellen?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:32:32 #220
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100824811
Haha, het wordt alleen maar leuker met onze groene vrienden. Wat een zooitje mongolen zeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_100825161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef eriksd het volgende:
Haha, het wordt alleen maar leuker met onze groene vrienden. Wat een zooitje mongolen zeg.
Moet jij je pitbull niet uitlaten?
pi_100825175
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:02 schreef Wokkel het volgende:

[..]

[..]

http://twitter.com/#!/arnoudboer/status/103516785751494656

Wow. GL bedreigt (' waarschuwt') journalisten die teveel vragen stellen?
De oude tactieken zijn ze nog niet verleerd. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:40:57 #223
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100825244
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:39 schreef Tem het volgende:

[..]

Moet jij je pitbull niet uitlaten?
Don't push it tem.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:41:43 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100825291
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:32 schreef eriksd het volgende:
Als je voortkomt uit oa de CPN is het niet zo heel vreemd natuurlijk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100826906
Als Jolande mij zou proberen te intimideren zou ik er alleen maar om kunnen lachen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:09:40 #226
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100827009
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:39 schreef waht het volgende:

[..]

De oude tactieken zijn ze nog niet verleerd. :')
RaRa ;)
pi_100827825
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je voortkomt uit oa de CPN is het niet zo heel vreemd natuurlijk ;)
CPN. O+

De echte verzetsstrijders en de partij die als eerste voor gelijke rechten van man en vrouw hebben gestreden, net zoals de homo-emancipatie.
Jammer dat ze bij die yuppen van GL zijn gegaan.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:25:31 #228
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100828056
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

CPN. O+

De echte verzetsstrijders en de partij die als eerste voor gelijke rechten van man en vrouw hebben gestreden, net zoals de homo-emancipatie.
De CPN had ook zulke realistische plannen, net als de SP O+.
pi_100828114
quote:

[..]

CPN. O+

Waren beter dan GL, maar de CPN was ook een partij die de lijn van Moskou navolgde en waar verzetsstrijders zwartgemaakt zijn op een achterbakse manier. Wat dat betreft is de SP een veel betere partij omdat zij vanuit de samenleving politiek maken.
pi_100829439
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:25 schreef Holograph het volgende:

[..]

De CPN had ook zulke realistische plannen, net als de SP O+.
Toch een leuke sneer voor een PVV-aanhanger :D
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_100830066
quote:

[..]

CPN. O+

Het is daardoor iets verbeterd, zie de steun voor de missie in Kunduz, maar er blijven ongewenste elementen hangen, dat was onvermijdelijk.
pi_100831053
quote:

[..]

CPN. O+

Lekker Stalin en de Goelags steunen O+
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:10:04 #233
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100843464
Wat een relatieve rust heerst er ineens in dit topic. Opvallend!
pi_100843666
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:10 schreef Schanulleke het volgende:
Wat een relatieve rust heerst er ineens in dit topic. Opvallend!
Zeg het eens Schanulleke....waar wil je het over hebben? :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:31:25 #235
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100843999
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Zeg het eens Schanulleke....waar wil je het over hebben? :)
Dat lijkt me duidelijk. Hopen mensen hebben hier betoogd dat er niks aan de hand was, komkommertijd, een storm in een glas water of zaken uit het verleden die met de kennis van nu geen schoonheidsprijs verdienen.
Nu blijkt dat de kwestie toch wat gecompliceerder ligt en ook Sap betrokken is geraakt zie ik ineens geen enkele vergoelijking meer.
Nu kan ik me voorstellen dat met alle leedvermaak gisteravond het topic iets minder aanlokkelijk was, maar ik had inmiddels wel wat meer andersgekleurde reacties verwacht.
pi_100844037
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat lijkt me duidelijk. Hopen mensen hebben hier betoogd dat er niks aan de hand was, komkommertijd, een storm in een glas water of zaken uit het verleden die met de kennis van nu geen schoonheidsprijs verdienen.
Nu blijkt dat de kwestie toch wat gecompliceerder ligt en ook Sap betrokken is geraakt zie ik ineens geen enkele vergoelijking meer.
Nu kan ik me voorstellen dat met alle leedvermaak gisteravond het topic iets minder aanlokkelijk was, maar ik had inmiddels wel wat meer andersgekleurde reacties verwacht.
Het heeft mij wat teveel een GS niveau hier. Het gaat niet meer om de inhoud maar om het beschadigen van personen en dat is prima maar enige discussie hoef je dan niet te verwachten natuurlijk.
pi_100844358
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Er is ook nog steeds weinig aan de hand, inhoudelijk althans, maar er worden allerlei termen gebruikt om het heel erg te laten lijken. Dat zijn geen feiten (zoals je op de vorige pagina hebt kunnen lezen met de misbruikte uitspraken van Halsema), maar grotendeels beeldvorming.

Benieuwd naar de tape met Sap waar Witteman het over heeft...zolang die niet bekend is, kun je ook daar weinig over zegen. Voor de beginnende carriëre van Witteman is dit stukje wel een mooie boost. Nou eens kijken hoe hoog het waarheidsgehalte is.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:05:42 #238
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100844950
Jij vindt intimidatie van de pers niet iets dat inhoudelijk 'erg' is?

Zou je reactie ook zo zijn als het een andere lijsttrekker/fractievoorzitter was?
pi_100845328
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:05 schreef Schanulleke het volgende:

Zou je reactie ook zo zijn als het een andere lijsttrekker/fractievoorzitter was?
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vertrouw niemand op zijn/haar blauwe ogen. Dat geldt voor Peters, Kluiver, de ex en Sap, maar net zo goed voor Witteman.

Net zoals "opstappen" opeens een woord was wat steeds gebruikt werd, is het nu opeens "intimidatie en bedreiging". Ik neem aan dat Witteman wel aangifte zal doen als dat idd het geval is. Zolang ik geen bewijs daarvan gezien/gehoord heb zal het allemaal wel. Eerst zien en dan geloven en ja...dat heb ik bij alle lijsttrekkers/politici.

Jij gelooft blijkbaar klakkeloos wat Witteman schrijft...op basis waarvan eigenlijk en doe je dat bij elke journalist die een stukje schrijft of heb je gewoon een hekel aan GL?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:31:03 #240
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100845796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:17 schreef Kingstown het volgende:
Jij gelooft blijkbaar klakkeloos wat Witteman schrijft...op basis waarvan eigenlijk en doe je dat bij elke journalist die een stukje schrijft of heb je gewoon een hekel aan GL?
Dat is absoluut niet het geval. Ik vind de beschuldiging wel zodanig ernstig dat een reactie van GL/ Sap niet kan uitblijven.
Vooralsnog zijn alle feiten de kant van Witteman opgevallen en probeert GL nogal opzichtig de boel dood te zwijgen. Daarmee veroorzaken ze meer kwaad dan goed lijkt me. Totdat er bewijzen zijn die het tegendeel bewijzen acht ik de versie van Witteman wel geloofwaardiger.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:37:02 #241
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_100858105
Dat dit tuig in de politiek mag. Jolande Sap die ook toch journalisten intimideert en daarmee de persvrijheid in gevaar brengt.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_100858262
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:37 schreef mlg het volgende:
Dat dit tuig in de politiek mag. Jolande Sap die ook toch journalisten intimideert en daarmee de persvrijheid in gevaar brengt.
Eens.

:7
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:44:41 #243
294269 mlg
pi_100858419
En het is bovendien niet de eerste keer. In de affaire Duyvendak werd de Elsevier ook al geintimideerd door Groenlinks. Die groene autisten brengen onze staat in gevaar.
pi_100858497
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:44 schreef mlg het volgende:
En het is bovendien niet de eerste keer. In de affaire Duyvendak werd de Elsevier ook al geintimideerd door Groenlinks. Die groene autisten brengen onze staat in gevaar.
Ze voelen zich verbonden met hun voorgangers. De ideologie die ze aanhangen leunt op dwang.
Intimidatie is gewoon een middel. Het doel is de Groene en Linkse samenleving.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:51:06 #245
294269 mlg
pi_100858669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:46 schreef waht het volgende:

[..]

Ze voelen zich verbonden met hun voorgangers. De ideologie die ze aanhangen leunt op dwang.
Intimidatie is gewoon een middel. Het doel is de Groene en Linkse samenleving.
Zonder twijfel. Hun hoofddoel is overigens om de mensheid voor bomen te vervangen, en dat maakt deze ideologische (autisten) partij zeer gevaarlijk.
pi_100858716
quote:
15s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:05 schreef Schanulleke het volgende:

Dan hadden er 10 topics geopend en waren 'sommige mensen' het uiteraard roerend met elkaar eens ;).

Ach, van (groen)linkse partijen is al zoveel te vinden, van het terroriseren van boeren tot het neerschieten van politici... maar dat mag niet gezegd worden. Al die milieu terroristen doen dit natuurlijk voor het 'goede' doel en dan mag het allemaal.
pi_100858936
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:31 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet het geval. Ik vind de beschuldiging wel zodanig ernstig dat een reactie van GL/ Sap niet kan uitblijven.
Vooralsnog zijn alle feiten de kant van Witteman opgevallen en probeert GL nogal opzichtig de boel dood te zwijgen. Daarmee veroorzaken ze meer kwaad dan goed lijkt me. Totdat er bewijzen zijn die het tegendeel bewijzen acht ik de versie van Witteman wel geloofwaardiger.
Er zal ongetwijfeld (weer) een reactie komen en sowieso had Peters er verstandig aangedaan om allang op te stappen, maar de feiten zijn tot nu toe flinterdun en het is maar net met welke bril je op zit te kijken.

* Schijn van belangenverstrengeling. Niet bewezen en vrijgepleit. Kun je een "wij van WC-eend" reactie op geven, maar het feit dat ze een lager bedrag had voorgesteld als dat er is aangevraagd vind ik nou niet direct pleiten voor vriendjespolitiek.

* Medeplichtig aan ontvoering: Is op de achtergrond geraakt en ik vraag me af, ivm de privacy van de kinderen, in hoeverre we daar alles over te horen gaan krijgen. Ligt vooral in de sfeer van een (v)echtscheiding.

* Telefoontje voorlichter/Sap: Eerst zien (horen) en dan geloven.

Er wordt over en weer een hoop met aanklachten gedreigd wegens smaad/laster/bedreiging, maar als het er op aan komt, trekt tot nu toe _iedereen_ z'n keutel in, wat mij zegt dat niemand echt zeker is van zijn/haar zaak.

Al met al een hoop vraagtekens, waarbij vooral de beeldvorming bepalend is over hoe je alles ziet. Hoop zware termen (ontvoering, intimidatie, bedreiging, opstappen) die doen vermoeden alsof we in het Wilde Westen zijn beland, maar iedereen leeft voorlopig nog vrolijk, dus dat dramatisch woordgebruik is leuk, maar vooral voor de bühne.

Al met al levert het GL sowieso een deuk op en voordat je alle feiten in de verschillende verhalen boven water hebt gehaald is de schade sowieso al niet meer te overzien. Heel zwak hoe GL met deze zaak omgaat en vooral dat ze het initiatief niet zelf hebben genomen...nu laten ze zich in de hoek van dader drukken en dat is koren op de molen van de GL-bashers.

Die yuppen snappen niet hoe je aan damagecontrol moet doen en Witteman met haar inteelt circuit die bezig is carriëre te maken heeft voorlopig ook nog niets bewezen. Vage verwijzingen naar een kennis van Robert wat toevallig ook een kennis is van de ex van Robert....dat zal idd vast een heel objectief verhaal opleveren.
pi_100859953
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:52 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dan hadden er 10 topics geopend en waren 'sommige mensen' het uiteraard roerend met elkaar eens ;).
Je beseft zeker niet dat het net andersom is ;)?
pi_100859963
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:57 schreef Kingstown het volgende:
--knip--
Met stijgende verbazing dit stukje gelezen. Echt chapeau dat je zoiets uit je toetsenbord weet te stoempen. Doe mij ook een setje van die oogkleppen en een groene bril. ^O^
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100860379
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Met stijgende verbazing dit stukje gelezen. Echt chapeau dat je zoiets uit je toetsenbord weet te stoempen. Doe mij ook een setje van die oogkleppen en een groene bril. ^O^
Ach ja...ik ben nog old skool. Eerst zien en dan geloven, ik weet dat je daarmee niet hip meer bent.
pi_100860467
Ah, alle PVV drama queens zijn weer klaar bij hun afwerkplek en komen nu hier hun frustraties botvieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2011 17:39:04 ]
pi_100860577
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:37 schreef Tem het volgende:
Ah, alle PVV drama queens zijn weer klaar bij hun afwerkplek en komen nu hier hun frustraties botvieren.
Terecht. Andersom gebeurt precies hetzelfde. Allemaal 1 pot nat.
pi_100860676
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Terecht. Andersom gebeurt precies hetzelfde. Allemaal 1 pot nat.
Klopt, je moet alleen vaak de toon aanpassen maar de inhoud blijft hetzelfde.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:45:30 #254
294269 mlg
pi_100860726
Groenlinks moet vernietigd worden!
pi_100860879
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:45 schreef mlg het volgende:
Hey mlg! Je bent weer toegelaten. Welkom terug. :)
pi_100861077
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:45 schreef mlg het volgende:
Vernietigd nog wel, toe maar. Vanwaar die intense haat? Ooit een trauma opgelopen tijdens de Nationale Boomplantdag?
pi_100861411
Het welles-nietes gehalte blijft hoog.
Laat maar horen die tapes!

GroenLinks ontkent intimideren journaliste
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:41:26 #258
294269 mlg
pi_100862610
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vernietigd nog wel, toe maar. Vanwaar die intense haat? Ooit een trauma opgelopen tijdens de Nationale Boomplantdag?
Nee hoor, gewoon een afkeer tegen minderwaardigen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:41:56 #259
294269 mlg
pi_100862632
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:04 schreef Kingstown het volgende:
Het welles-nietes gehalte blijft hoog.
Laat maar horen die tapes!

GroenLinks ontkent intimideren journaliste
Ook nog liegen. Hoe kan dit toch in de politiek?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:42:53 #260
294269 mlg
pi_100862668
quote:
3s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Hey mlg! Je bent weer toegelaten. Welkom terug. :)
Yeah men, i am back in the game. In een korte periode al 2 keer gewonnen. Kijken hoe snel ik deze keer weer win.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:45:30 #261
294269 mlg
pi_100862768
Ik sta onderhand alweer op 64 punten in de vorm van notes. Ik ga als een speer.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:46:28 #262
294269 mlg
pi_100862814
Is er al iemand die meer dan 64 punten heeft?
pi_100862844
Probeer on-topic te blijven hier aub.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 18:49:52 #264
294269 mlg
pi_100862970
quote:
4s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:47 schreef du_ke het volgende:
Probeer on-topic te blijven hier aub.
Goed, maar waarom beloon je dit met nog een punt?
pi_100863025
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:49 schreef mlg het volgende:

[..]

Goed, maar waarom beloon je dit met nog een punt?
Goed punt.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:05:00 #266
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100863576
GroenLinks blijkt ook journalisten van weekblad Elsevier te hebben bedreigd toen ze schreven over de affaire Duyvendak:

quote:
Hoog van de toren
Toen Elsevier toenmalig GroenLinks-woordvoerder Tom van der Lee - nu werkzaam bij Oxfam Novib - om een reactie vroeg, blies die onmiddelijk hoog van de toren.

Of Elsevier wel begreep dat er een 'embargo op het persbericht' rustte (sic). Als Elsevier desondanks zou overgaan tot publicatie, zou dit door GroenLinks zeer hoog worden opgenomen. Van der Lee suggereerde dat de reputatie van Elsevier door de publicatie schade zou oplopen.
http://www.elsevier.nl/we(...)houding-met-pers.htm

Ook Halsema schreeuwt liever dan dat ze inhoudelijk reageert:
quote:
Angstvallig stil
In plaats van inhoudelijk te reageren, besloot Van der Lee om Elsevier te intimideren. Zonder succes. Kort na publicatie in Elsevier en andere media moest Wijnand Duyvendak zijn Kamerlidmaatschap opgeven.

Ook voormalig GroenLinks-leider Femke Halsema - nu werkzaam als journalist - heeft een tweeslachtige verhouding tot de media. Zo weigerde zij vorig jaar mee te werken aan een Elsevier-artikel over de verschillende 'bloedgroepen' binnen de fusiepartij GroenLinks.

Na publicatie reageerde Halsema in een sms woedend wegens de, volgens haar, 'ronduit onbewezen en giftige suggesties' in het stuk. Toen Halsema werd gewezen op het feit dat Elsevier haar de mogelijkheid had geboden om in het artikel stelling te nemen, bleef het angstvallig stil.
Jammer dat de Intimidatie-affaire van GroenLinks in het topic van Mariko Peters moet, want dit schandaal blijkt zich steeds verder uit te breiden.
pi_100865084
Schandaal is een groot woord voor deze onbeholpenheid.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:58:29 #268
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100871345
Genieten dit, niets leukers dan self righteousness op de bek zien vallen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100874734
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:05 schreef Holograph het volgende:
GroenLinks blijkt ook journalisten van weekblad Elsevier te hebben bedreigd toen ze schreven over de affaire Duyvendak
Elsevier. :'(
pi_100874862
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Elsevier. :'(
Die huilies voelen zich al bedreigd als iemand een zaak zeer hoog opneemt.
Lijken wel boomknuffel kindertjes daar bij Elsevier.
pi_100875047
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja toch? Stelletje lafaards.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 07:26:28 #272
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_100884618
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Genieten dit, niets leukers dan self righteousness op de bek zien vallen.
Dan vind je dit vast ook leuk:
http://www.volkskrant.nl/(...)van-GroenLinks.dhtml

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 07:33:13 #273
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100884641
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Je bedreigd voelen/ weten en bang danwel geïntimideerd zijn, dat zijn verschillende dingen natuurlijk.
pi_100885375
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:33 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Je bedreigd voelen/ weten en bang danwel geïntimideerd zijn, dat zijn verschillende dingen natuurlijk.
Vertel dat holograph hier :)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:32:30 #275
45206 Pietverdriet
pi_100885926
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Jep
En weer dit tonnen biologische margarine op hun hoofd

quote:
GroenLinks-Kamerlid Bruno Braakhuis, financieel woordvoerder, stak het vingertje op over de vakantievierende politieke leiding van het land. 'Om ons heen woedt een brand, maar we zien alleen een premier die zich vermaakt op Dance Valley.'
Maaaar

quote:
Bruno Braakhuis is ook op vakantie. Waarheen, dat is volgens GroenLinks 'privé'. Vorige week nog verweet hij Rutte en minister van Financiën De Jager 'als schipper en stuurman niet op de brug te staan'. De voorlichting van de de Tweede Kamer laat weten dat geen van de GroenLinks-Kamerleden zich officieel heeft afgemeld.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:34:25 #276
45206 Pietverdriet
pi_100885964
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door du_ke op 18-08-2011 09:40:06 (flamen doe je maar elders.) ]
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:38:10 #277
136 V.
pi_100886021
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep
Met biologisch is niet zoveel mis toch, Piet?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_100886118
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep

[..]

Maaaar

[..]

Staan ze toch weer voor lul die droeftoeters van GL. Eerst een grote bek over de PM maar als het erop aankomt zelf ook niet aanwezig zijn _O- _O- _O-
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:44:00 #279
45206 Pietverdriet
pi_100886131
Duke ziet het verschil niet tussen een flame en een satirische post over zijn lijngetrouwheid

_O- _O- _O-
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:48:06 #280
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100886228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Duke ziet het verschil niet tussen een flame en een satirische post over zijn lijngetrouwheid

_O- _O- _O-
het irriteert me altijd dat je niet terug kan lezen wat er dan gezegd werd.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:51:04 #281
45206 Pietverdriet
pi_100886300
quote:
1s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:48 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

het irriteert me altijd dat je niet terug kan lezen wat er dan gezegd werd.
Heb het hele topic doorgelopen en zie hem de hele tijd GL en Madame Peters krampachtig verdedigen, daar plaats ik een bijtende satirische post bij, Leon Fuernbergs lied hoe de partij altijd gelijk heeft
pi_100886372
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb het hele topic doorgelopen en zie hem de hele tijd GL en Madame Peters krampachtig verdedigen, daar plaats ik een bijtende satirische post bij, Leon Fuernbergs lied hoe de partij altijd gelijk heeft
Lees het nog maar eens een keer knul.
pi_100886383
En ja wat jij aan het doen bent is dom getroll en dat weet je zelf ook meer dan prima..
  donderdag 18 augustus 2011 @ 09:59:02 #284
45206 Pietverdriet
pi_100886489
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:54 schreef du_ke het volgende:
En ja wat jij aan het doen bent is dom getroll en dat weet je zelf ook meer dan prima..
Nee, dat is het niet, als ik post dat de wet voor iedereen gelijk is in een democratie, maak jij me uit voor Nazi en dat is voor jou ook geen getroll, dus als ik je krampachtige posts hier complimenteer met Leon Fuernbergs lied, wat duidelijk satire is, dan is dat ook okay.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:08:48 #285
294269 mlg
pi_100903940
Waarom blijft zo goed als de hele Groenlinks fractie op vakantie tijdens zo'n belangrijk kamerdebat die ook nog eens door hen aangevraagd is? Wat is dit voor een onbeschofte partij?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:10:23 #286
294269 mlg
pi_100903997
Al met al kent de PVV meer fatsoensnormen dan Groenlinks. Goede prestatie van Groenlinks.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:11:46 #287
45206 Pietverdriet
pi_100904039
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:08 schreef mlg het volgende:
Waarom blijft zo goed als de hele Groenlinks fractie op vakantie tijdens zo'n belangrijk kamerdebat die ook nog eens door hen aangevraagd is? Wat is dit voor een onbeschofte partij?
Niet alleen de partij, ook veel van haar stemmers.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:13:42 #288
294269 mlg
pi_100904102
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet alleen de partij, ook veel van haar stemmers.
Ja, dat zijn sowieso van die halfgare autisten. Daar kun je helemaal niks mee.
pi_100911018
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 07:26 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Wat een gepruts.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:01:37 #290
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100943758
quote:
8s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:55 schreef skrn het volgende:

[..]

Wat een gepruts.
Van die partij hoeven we ook geen morele verwijten meer te verwachten. Kamerleden van GroenLinks kunnen makkelijk in het Italiaanse parlement :Y.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:10:02 #291
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_100944024
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:13 schreef mlg het volgende:

[..]

Ja, dat zijn sowieso van die halfgare autisten. Daar kun je helemaal niks mee.
Je hebt een stopwoordje. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_100948998
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Van die partij hoeven we ook geen morele verwijten meer te verwachten. Kamerleden van GroenLinks kunnen makkelijk in het Italiaanse parlement :Y.
Och. Het is aan mij als (GroenLinks)kiezer om daar conclusies aan te trekken.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:29:33 #293
294269 mlg
pi_100951135
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:30 schreef skrn het volgende:

[..]

Och. Het is aan mij als (GroenLinks)kiezer om daar conclusies aan te trekken.
Volgens mij heb jij het niet begrepen. Jij bent ook zo'n bandiet. Zonder jouw stem zou er ook niet zo'n boevenpartij in het parlement zitten.
pi_100955031
GroenLinksers zijn schurken, allemaal.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:11:13 #295
136 V.
pi_100957769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:29 schreef mlg het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij het niet begrepen. Jij bent ook zo'n bandiet. Zonder jouw stem zou er ook niet zo'n boevenpartij in het parlement zitten.
Jezus Christus, kan dit soort mafketelarij alsjeblieft oprotten?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:13:08 #296
45206 Pietverdriet
pi_100957855
quote:
13s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:11 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jezus Christus, kan dit soort mafketelarij alsjeblieft oprotten?

V.
Waarom ben je hierdoor zo opgewonden? Hoor je nooit als PVV stemmers voor alles wat vies is worden uitgemaakt.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:14:19 #297
136 V.
pi_100957908
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:10 schreef mlg het volgende:
Al met al kent de PVV meer fatsoensnormen dan Groenlinks. Goede prestatie van Groenlinks.
_O-

Jij bent pas echt van het padje _O-

Ga zo door, maestro, goed voor mijn humeur :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:17:42 #298
136 V.
pi_100958052
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom ben je hierdoor zo opgewonden? Hoor je nooit als PVV stemmers voor alles wat vies is worden uitgemaakt.
Vind jij het een normale reactie op de post die hij quote?

Maar je hebt gelijk, dit ademt typische hersenloze PVV-rancune. Niks om me druk over te maken, eigenlijk. Van proleten hoef je geen normaal gedrag te verwachten :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:18:58 #299
45206 Pietverdriet
pi_100958102
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vind jij het een normale reactie op de post die hij quote?

Maar je hebt gelijk, dit ademt typische hersenloze PVV-rancune. Niks om me druk over te maken, eigenlijk. Van proleten hoef je geen normaal gedrag te verwachten :)

V.
Ik heb niets met de pvv, wijs alleen jou op je hypocrisie.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 23:19:46 #300
45206 Pietverdriet
pi_100958130
Uit de volkskrant

De in opspraak geraakte Mariko Peters © ANP
Het partijkader van GroenLinks maakt zich zorgen over het functioneren van de Tweede Kamerfractie. Raadsleden, statenleden en afdelingsvoorzitters tonen zich ongelukkig over de reputatie van de partij na de affaire rond Kamerlid Mariko Peters.

Ook hebben de GroenLinksers geen goed woord over voor het wegblijven van de halve Kamerfractie bij het debat over de eurocrisis woensdag.

Peters kwam deze zomer in opspraak. Ze gaf in 2005 als diplomaat in Kabul positief advies over een subsidieverzoek van een cultureel ondernemer met wie zij een relatie had. Buitenlandse Zaken oordeelde dat Peters' advies integer was, maar door de relatie niet te melden overtrad zij de gedragscode voor diplomaten. 'Het zal moeilijker worden bij anderen het vingertje te heffen nu Peters is aangebleven', zegt Paulien Goedvolk, voorzitter van het provinciaal bestuur van GroenLinks in Utrecht. 'We zijn daar bij anderen altijd zo alert op.' Goedvolk vindt dat Peters voor de afweging staat of ze moet blijven zitten nu de schijn van belangenverstrengeling is vastgesteld.
'Ze is te laat geweest in het melden van die relatie. De lat ligt hoog.'

Portefeuille overdragen
Raadslid Feiko van de Veen uit Alkmaar vindt het prima dat Peters aanblijft. 'Maar het is slim als ze haar portefeuille Buitenlandse Zaken overdraagt aan een fractiegenoot, dan is ze niet zo kwetsbaar .' Fractievoorzitter Ed Gloudi uit Schiedam noemt de diplomaat Peters 'naïef' in haar handelwijze.

Afdelingsvoorzitter Jelle Kooi uit Apeldoorn heeft minder clementie. Over de amoureuze mails van Peters aan haar geliefde zegt Kooi: 'Als zulke mails over mij in de media zouden verschijnen, zou ik me schamen.' De partij mag geen schade lijden, stelt Kooi. 'Ik vind dat Peters de eer aan zichzelf moet houden. Ik maak me zorgen over de reputatieschade voor GroenLinks, wij lopen voorop in het beoordelen van anderen.'

Niet ingegrepen
Ook wordt betreurd dat de fractieleiding niet eerder heeft ingegrepen. GroenLinks-wethouder Berry van Rijswijk uit Sittard-Geleen: 'De fractievoorzitter en partijvoorzitter hadden meteen moeten opspringen, nu ging het een eigen leven leiden.' Fractievoorzitter Noël Vergunst in Nijmegen: 'Ze hadden in Den Haag veel sneller moeten reageren.'

Het wegblijven van de halve GroenLinks-fractie bij het eurocrisisdebat wordt betreurd. 'Erg jammer' en 'ongelukkig' zijn het meest gehoord. 'Het heeft me enorm verbaasd, ik ben 24/7 wethouder', zegt Van Rijswijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')