abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:01:41 #1
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100374515
quote:
Maandag begint het ministerie van Buitenlandse Zaken met een onderzoek naar GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters. Ze wordt beschuldigd van belangenverstrengeling.

Het onderzoek gaat over gebeurtenissen in 2005, toen Peters als diplomaat op de ambassade in Kabul werkte. Uit e-mails die zijn gepubliceerd in HP de Tijd en de Volkskrant zou blijken dat ze haar toenmalige minnaar en huidige partner hielp aan 38.000 euro subsidie voor een project in Afghanistan.

Destijds oordeelde het ministerie dat er geen sprake was van belangenverstrengeling, maar nu komt er een aanvullend onderzoek. P. en haar partij GroenLinks wachten de uitkomst van het onderzoek af.

Kinderontvoering
Naast het onderzoek naar belangenverstrengeling wordt P. ook beschuldigd van kinderontvoering. Samen met haar partner zou ze de drie minderjarige kinderen uit zijn eerdere huwelijk in Nederland hebben gehouden, terwijl hun moeder ze terug wilde hebben in Groot-Brittanniė.

De kinderen zouden na de Paasvakantie niet, zoals afgesproken, teruggestuurd zijn naar hun moeder. Ze verbleven de laatste maanden in Den Haag, in de woning van P. Volgens het GroenLinks-Kamerlid kloppen de beschuldigingen niet, omdat haar partner het (gezamenlijk) ouderlijk gezag heeft over zijn kinderen.
Bron

Doet me denken aan Wijnand Groen, die ook tonnen met subsidie opstreek voor 'klimaat doeleinden'. Niemand weet waar het geld echt aan is besteed.

Daarnaast worden de verdenkingen van kinderontvoering steeds sterker, en weigert Peters aangifte te doen wegens laster/smaad tegen HP/De Tijd. Links vond het verschrikkelijk dat Lucassen in de kamer bleef zitten, ondanks dat hij ontucht had gepleegd, maar wat vinden dezelfde personen eigenlijk van het feit dat een kinderontvoerder in de kamer blijft zitten?

Verder blijft het natuurlijk raar dat Ter Horst weigerde een onderzoek uit te voeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door du_ke op 06-08-2011 18:18:45 ]
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:08:03 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100374819
Wanneer komt meneer pechtvogel op TV om opheldering te vragen van GL? Of is dit een ''interne'' aangelegenheid ? :')
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_100375227
Lucassen was al veroordeelt, Mariko (nog) niet. Zullen we dus ff wachten met haar de kamer uit te werken tot het ook allemaal netjes op papier staat :* ?
pi_100375579
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

maar wat vinden dezelfde personen eigenlijk van het feit dat een kinderontvoerder in de kamer blijft zitten?
Kun jij in de toekomst kijken dat je zeker weet dat ze in de kamer zal blijven als de uitkomst van dat onderzoek er is? Is ze al veroordeeld?

Als het onderzoek negatief over haar oordeelt, moet ze opstappen.
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:32:08 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100375896
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:16 schreef Tocadisco het volgende:
Lucassen was al veroordeelt, Mariko (nog) niet. Zullen we dus ff wachten met haar de kamer uit te werken tot het ook allemaal netjes op papier staat :* ?
Belangenverstrengeling vind ik persoonlijk toch wel even wat zwaarder dan in iemands brievenbus pissen.
pi_100376329
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Belangenverstrengeling vind ik persoonlijk toch wel even wat zwaarder dan in iemands brievenbus pissen.
again, zullen we even wachten met de begrafenis totdat de overlijdensakte getekend is (figuurlijk gesproken dan).
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 23:43:26 #7
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100376435
Wow.
Dat had ik niet van haar verwacht ...
Zo zie je maar dat iemands uiterlijk en uitspraken niet per definitie iets hoeven te zeggen over de persoon zelf.

Maar het is maar de vraag of ze wel schuldig is.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100381420
Haha, als dit een PVV'er was dan had dit topic al een vierde deel en vielen de mensen over elkaar heen om de PVV af te zeiken :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 01:58:34 #9
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100381512
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:55 schreef bijdehand het volgende:
Haha, als dit een PVV'er was dan had dit topic al een vierde deel en vielen de mensen over elkaar heen om de PVV af te zeiken :')
Dat zal vast iets te maken hebben met het feit dat zoveel partijleden van de PVV een crimineel verleden hebben.
pi_100381626
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat zal vast iets te maken hebben met het feit dat zoveel partijleden van de PVV een crimineel verleden hebben.
Nee klopt, de rest van GL en andere linkse partijen hebben nooit iets gedaan :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:05:59 #11
177885 JoaC
Het is patat
pi_100381706
Wel kansloos dat je niet de volle naam tikt
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:06:39 #12
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100381721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:03 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee klopt, de rest van GL en andere linkse partijen hebben nooit iets gedaan :)
Je weet best dat het aantal PVV-kamerleden met een crimineel verleden groter is dan dat van andere partijen.
pi_100381797
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:06 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Je weet best dat het aantal PVV-kamerleden met een crimineel verleden groter is dan dat van andere partijen.
Ja, maar is het niet aan links om de PVV niet als een groep, maar als allemaal losse individuen te zien waarvan als er een paar in de fout gaan de rest er niet op aangekeken mag worden? :')
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 02:23:56 #14
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100382076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, maar is het niet aan links om de PVV niet als een groep, maar als allemaal losse individuen te zien waarvan als er een paar in de fout gaan de rest er niet op aangekeken mag worden? :')
Wel meer dan een paar.
Natuurlijk zijn lang niet alle PVV'ers criminelen, maar ze houden er wel racistische ideeėn op na.
En daar ben ik ook niet zo'n fan van.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:14:02 #15
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100384277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:05 schreef JoaC het volgende:
Wel kansloos dat je niet de volle naam tikt
Privacy overwegingen, daarnaast wordt de topic er ook nog korter door.
pi_100384311
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:09 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'Links' denkt in groepen, liberalen in individuen. Dat maakt de PVV in sociaal opzicht ook links. Maar dat is geen nieuws :P
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:26:28 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_100384397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:14 schreef Holograph het volgende:

[..]

Privacy overwegingen, daarnaast wordt de topic er ook nog korter door.
Nee, gewoon getroll. Dat zul je ongetwijfeld ontkennen, maar jij en ik weten allebei dat het dat wel degelijk is. Lekker criminaliseren van links, altijd makkelijk om de aandacht af te leiden van dat gehits van Wilders, waardoor in Noorwegen mensen de dood zijn ingejaagd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:33:30 #18
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100384492
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee, gewoon getroll. Dat zul je ongetwijfeld ontkennen, maar jij en ik weten allebei dat het dat wel degelijk is. Lekker criminaliseren van links, altijd makkelijk om de aandacht af te leiden van dat gehits van Wilders, waardoor in Noorwegen mensen de dood zijn ingejaagd.
Natuurlijk is het getroll.

Verder: :') Als Wilders er niet was geweest waren de aanslagen er nooit geweest; wat ben je toch slim.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 09:52:35 #19
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_100384726
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:58 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Zoals Tofik Dibi al stelde: een hoger percentage PVV-kamerleden is in aanraking geweest met justitie dan Marokkanen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_100384862
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
Wanneer komt meneer pechtvogel op TV om opheldering te vragen van GL? Of is dit een ''interne'' aangelegenheid ? :')
Namen verbasteren is zo 1984.

GL heeft een reputatie als het gaat om kamerleden die iets verkeerds hebben gedaan de kamer uit te zetten/op te laten stappen (Duivendak, Pormes, Singh Varma), dus mevrouw Peters zal ook het veld wel gaan ruimen.

Bizar dat die persoonlijke (liefdes)mails uitgelekt zijn btw. Je zou bijna denken dat iemand daar baat bij heeft.
pi_100385099
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 09:18 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

'Links' denkt in groepen, liberalen in individuen. Dat maakt de PVV in sociaal opzicht ook links. Maar dat is geen nieuws :P
Ik hoor hier altijd van linkse users dat je mensen als individuen moet zien :') Vond het ook al maf.
pi_100385222
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:21 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik hoor hier altijd van linkse users dat je mensen als individuen moet zien :') Vond het ook al maf.
Jij denkt duidelijk in groepen, dat maakt je volgens die theorie een linke user.
pi_100385246
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:30 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij denkt duidelijk in groepen, dat maakt je volgens die theorie een linke user.
Ja. Zonde he.
pi_100385275
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 10:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja. Zonde he.
:'(

Ik leef met je mee.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:59:04 #25
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100394510
quote:
E-mails wijzen op relatie Peters en subsidieaanvrager

De schijn van belangenverstrengeling van GroenLinks-Kamerlid Mariko Peters tijdens haar tijd als diplomaat, wordt sterker nu e-mails uit 2005 zijn uitgelekt tussen Peters en een subsidieaanvrager. Zij ontkent dat de persoon in kwestie op dat moment haar minnaar was, maar uit de correspondentie blijkt wat anders.

Peters: Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen! Peters: Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen!

'Peters ontvoerde kinderen'
Peters en haar partner Robert worden ook verdacht van de ontvoering van de drie kinderen uit een eerder huwelijk van Robert. De kinderen werden toegewezen aan de moeder die in Groot-Brittanniė woont, maar na het laatste bezoek van de kinderen aan Nederland in de Paasvakantie zijn ze niet meer teruggekomen.

'Robert! Wat verrukkelijk om van je te horen!' mailt Peters begin april 2005 aan Kluijver. 'Ik kan je vertellen dat ik eigenlijk de hele tijd wegdroom en niet meer mijn hoofd lijk te bezitten. Daar wandelen duizend kleine gedachten aan jou die met me mee buitelen bij alle dingen die ik doe.'

Positief
Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet donderdag al weten een onderzoek naar Peters in te stellen.

Peters moest in 2005 namens de Nederlandse ambassade in Afghanistan advies uitbrengen aan het Prins Claus Fonds over een subsidieverzoek van Robert Kluijver. Ze oordeelde positief en Kluijver kreeg 38.000 euro.

Kop koffie
Peters beweert dat ze in die periode slechts een zakelijke relatie had met Kluijver, die nu haar partner is. E-mailverkeer uit 2005, dat in bezit is van de Volkskrant, laat een ander verhaal zien.

Op 17 april 2005 mailt Peters aan Kluijver: 'Ik zie dat ik je professioneel wat moet vragen: Het Prins Claus Fonds vraagt mij eens wat meer te weten te komen over jullie circus-project. Ra ra ra (...) Bij deze kwijt ik mij graag van die taak. Misschien dat ik gauw een kop koffie bij je mag halen voor een vakkundige presentatie.'

Behulpzaam
Vier dagen later mailt het Prins Claus Fonds aan Peters: 'Veel dank voor uw uitgebreide en snelle reactie. De achtergrondinformatie die u geeft, is uitermate behulpzaam.'

In juni laat Kluijver aan Peters weten: 'We hebben meer geld gekregen dan we verwachtten: 38.000 euro (...) Dat is prachtig.'

Peters zegt de uitkomst van het onderzoek van het ministerie met vertrouwen tegemoet te zien.
Bron: Elsevier

Ze heeft nu de schijn erg tegen, maar laten we maar eens het onderzoek afwachten. Ik ben geneigd om te denken dat iemand of een groep van haar af willen. Het is te toevallig dat ze het oude vuil van Mariko Peters meteen weer oprakelen. Mocht ze schuldig worden bevonden, dan moet de partij haar natuurlijk meteen uit de fractie zetten. Het is volstrekt niet geloofwaardig dat zo'n iemand dan zou kunnen optreden als woordvoerder van justitie van Groen Links.
pi_100398427
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 01:55 schreef bijdehand het volgende:
Dat is omdat het daar schering en inslag is en hier een uitzondering die de regel bevestigt.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:23:43 #27
198365 Morendo
The Real Deal
pi_100420040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:59 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Bron: Elsevier

Ze heeft nu de schijn erg tegen, maar laten we maar eens het onderzoek afwachten. Ik ben geneigd om te denken dat iemand of een groep van haar af willen. Het is te toevallig dat ze het oude vuil van Mariko Peters meteen weer oprakelen.
De Mossad?
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:35:09 #28
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100420419
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door du_ke op 07-08-2011 14:30:00 (kappen met persoonlijke aanvallen) ]
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:28:04 #29
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100422511
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:23 schreef Morendo het volgende:

[..]

De Mossad?
Haar eigen partijgenoten?
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:30:19 #30
198365 Morendo
The Real Deal
pi_100422620
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Haar eigen partijgenoten?
Lijkt me stug. Dergelijke schandaaltjes schaden de partij ook. Dan eerder politieke concurrenten, PvdA, D66. Maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Dit is gewoon een typisch gevalletje van Shit Happens denk ik.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_100422810
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Lijkt me stug. Dergelijke schandaaltjes schaden de partij ook. Dan eerder politieke concurrenten, PvdA, D66. Maar dat lijkt me ook niet erg waarschijnlijk. Dit is gewoon een typisch gevalletje van Shit Happens denk ik.
Of iets op het persoonlijke vlak. Hoeft natuurlijk niet persé politiek gerelateerd te zijn en icm het ontvoeringsverhaal zou het me al helemaal niet verbazen als het uit haar persoonlijke omgeving komt.
  † In Memoriam † zondag 7 augustus 2011 @ 14:48:54 #32
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_100423327
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:35 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Of iets op het persoonlijke vlak. Hoeft natuurlijk niet persé politiek gerelateerd te zijn en icm het ontvoeringsverhaal zou het me al helemaal niet verbazen als het uit haar persoonlijke omgeving komt.
Doet niets af aan haar karakterschets. Weg ermee.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_100423475
Je wordt er zo moe van. Doordat de overheid geen directe investeerders achter haar aan heeft zin (uitgezonderd houders van staatsobligaties, maar die kijken naar de lange termijn), hoeft de overheid aan niemand te verantwoorden waar elke euro naartoe gaat en hoeveel rendement het heeft gegenereerd. Op deze manier kan de belastingbetaler slechts gissen of zijn belastinggeld effectief besteed wordt.

In een bedrijf met investeerders, dienen de managers verantwoording af te leggen. Wordt er toch geklooit, dan is de belastingbetaler niet de dupe ervan, maar de investeerders zelf.

Zolang wij deze omslag niet maken - en een grote overheid behouden - kunnen de we komende jaren nog meer belangenverstrengelingen in de publieke sector zien.
pi_100454680
GS heeft schijnbaar de ex gevonden en zaagt de man van Mariko bij de knieschijven af:
http://www.geenstijl.nl/m(...)andelde_zi.html#more

Diezelfde man geeft uitgebreid reactie en de ex is volgens hem een labiele alcoholiste met een agressie probleem:
http://robertk.asia/prive(...)de-kinderontvoering/
pi_100454739
Eindelijk.
pi_100455038
Nou ja als alles wat beweerd is waar is dan lijkt exit inderdaad de enige optie.
  maandag 8 augustus 2011 @ 11:42:19 #37
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100456038
Toch wel smullen dit hoor _O-
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_100459265
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:11 schreef De_Nuance het volgende:
Nou ja als alles wat beweerd is waar is dan lijkt exit inderdaad de enige optie.
Puur politiek gezien zou Peters alleen moeten vertrekken als het belangenverstrengeling verhaal klopt en daar is nog niet echt iets (nieuws) over bekend. Qua imago heeft ze natuurlijk geen leven meer als politica of het nu waar, half waar of niet waar is, dus dan kun je idd beter maar opstappen.
pi_100459408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 23:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dus als Wilders zijn inkomsten moet openbaren en op de loonlijst van de Israellobby blijkt te staan dan is dat ernstiger dan brievenbussen pissen en een zedenmisdrijf plegen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100459605
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 11:42 schreef eriksd het volgende:
Toch wel smullen dit hoor _O-
:Y
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_100459768
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:02:45 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100460710
quote:
Halsema vindt dat mensen die in opspraak zijn geraakt hun positie moeten heroverwegen.
pi_100460893
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Halsema vindt dat mensen die in opspraak zijn geraakt hun positie moeten heroverwegen.
quote:
Ik zei: "in opspraak geraakt". Dat is iets anders dan strafrechtelijke veroordelingen. Voor het goed functioneren van de Kamer geldt niet alleen of je wel of niet strafrechtelijk veroordeeld bent. Het siert u dat u opkomt voor uw eigen Kamerleden en dat u zich verweert op het moment dat er geen sprake is van strafrechtelijke veroordeling; daar zult u mij niet over horen.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/h-tk-20102011-22-67.html
Dat GL nog niet voor Peters is opgekomen itt wat Wilders deed, kun je ze dan ook wel kwalijk nemen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 14:38:18 #44
177885 JoaC
Het is patat
pi_100462059
Als dit rond haar blijft hangen, zou ik opstappen als ik haar was. Siert haar dan meer dan een aantal collega's van een andere partij.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_100462830
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens maar voor die tijd heeft men wat mij betreft wel recht op woord en weerwoord. Stel die Robert Kluijver heeft gelijk en er komt een rectificatie dan is er volgens mij niet veel reden om op te stappen. Blijft dat uit of duurt het wel heel lang dan kan Peters inderdaad beter de eer aan zichzelf houden...
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:05:26 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100463043
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens maar voor die tijd heeft men wat mij betreft wel recht op woord en weerwoord. Stel die Robert Kluijver heeft gelijk en er komt een rectificatie dan is er volgens mij niet veel reden om op te stappen. Blijft dat uit of duurt het wel heel lang dan kan Peters inderdaad beter de eer aan zichzelf houden...
Als hij die kinderen eergisteren teruggebracht heeft, dan was er dus idd sprake van een ongeoorloofd verblijf van de kinderen, maakt niet uit wat hij nu allemaal claimt, hij had wel degelijk de kinderen bij hun moeder weggehouden, en Peters moet geweten hebben dat de kinderen daar niet legaal waren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100463104
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als hij die kinderen eergisteren teruggebracht heeft, dan was er dus idd sprake van een ongeoorloofd verblijf van de kinderen, maakt niet uit wat hij nu allemaal claimt, hij had wel degelijk de kinderen bij hun moeder weggehouden, en Peters moet geweten hebben dat de kinderen daar niet legaal waren.
Hij claimt dat het gebeurt is in overleg en met medeweten van zijn ex-vrouw:

quote:
Daarom heb ik ze nu, zoals de moeder allang bekend was, op 6 augustus naar Engeland teruggebracht na een zomervakantie bij hun opa in Frankrijk – waar de moeder nota bene mee had ingestemd.
http://robertk.asia/prive(...)de-kinderontvoering/
Hoog welles/nietes gehalte.
pi_100463138
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:08 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij claimt dat het gebeurt is in overleg en met medeweten van zijn ex-vrouw:

[..]

Hoog welles/nietes gehalte.
Echtelijke ruzies zijn vaak erg naar.
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:12:39 #49
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100463242
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 14:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ondanks dat mij dit politiek gezien goed uitkomt ben ik het wel met je oneens, als je dit soort relletjes gaan resulteren in opstappen dan wordt het wel erg aanlokkelijk voor journalisten om nog meer het vergrootglas te gaan leggen op iemands prive leven.
pi_100463547
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ondanks dat mij dit politiek gezien goed uitkomt ben ik het wel met je oneens, als je dit soort relletjes gaan resulteren in opstappen dan wordt het wel erg aanlokkelijk voor journalisten om nog meer het vergrootglas te gaan leggen op iemands prive leven.
Politiek gezien kan het je niet goed of slecht uitkomen als ze opstapt, want dan neemt iemand anders van GL haar plaats in. Het is niet dat hierdoor de VVD er een zetel bij krijgt. :D
  maandag 8 augustus 2011 @ 15:22:17 #51
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100463565
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:21 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Politiek gezien kan het je niet goed of slecht uitkomen als ze opstapt, want dan neemt iemand anders van GL haar plaats in. Het is niet dat hierdoor de VVD er een zetel bij krijgt. :D
:')

Dat links eindelijk weer eens in opspraak raakt. Normaal gesproken moet rechts het ontgelden.
pi_100463680
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat links eindelijk weer eens in opspraak raakt. Normaal gesproken moet rechts het ontgelden.
Dan kan ze beter blijven zitten, want dan blijft ze aangeschoten wild.
Overigens gebeuren dit soort zaken zowel links als rechts (en in het midden)...genoeg spraakmakende zaken van niet-rechtse politici.

De PVV was uitzonderlijk vorig jaar, omdat daar in 1 klap heel veel nieuwelingen binnen kwamen en dan is het risico op een vuiltje wat groter, dus dat kan het (recente) beeld wat vertekenen.

Overigens is het voorlopig vooral de man van een linkse politica die in opspraak komt.
pi_100464593
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 14:30 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ik gok het ook.
  maandag 8 augustus 2011 @ 17:00:32 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_100467553
Als Peters schuldig is en ze dumpen haar gewoon dan is de schade voor GL beperkt. Dan is het meer een bedrijfsongeval.

De schade is meer voor de politiek in het algemeen.
pi_100475109
Krijg enorm 'rechtse' gevoelens van dit hele verhaal. Die man is een weerzinwekkende, eerloze loser met de verhalen op zijn blog over dat zijn ex de verwondingen had opgelopen 'door tegen een deur aan te lopen'. En wat heeft hij in hemelsnaam bereikt in Afghanistan behalve hier naar het Westerse publiek interessant te doen over Afghaanse kunst en daar de intellectuele blits mee uit te hangen? Het is net zo dom en intriest als de Kunduz missie om politiemensen daar maatschappijleer te geven. Bedankt nog, Mariko, daarvoor. (al moet ik wel zeggen dat de beschuldigingen van belangenverstrengeling voorlopig alleen nog maar verdachtmakingen zijn)

Toont wel aan dat je als socialist niets bij deze mensen te zoeken hebt. Het zijn gewoon yuppen die uit zijn op een cool imago van wereldverbeteraar. Sommige groenen zijn ok, maar er zitten tegenwoordig erg veel van dit soort lui bij GL.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 14:46:18 #56
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100509192
Hier het interview met Mariko Peters in het NRC.

Ik begrijp niet dat ze hier zegt dat ze zakelijker had moeten optreden. Ze had toch die aanvraag ook kunnen doorgeven aan een andere collega.
pi_100635064
Robert Kluijver zou gisteravond gast zijn bij Nieuwsuur, was in studiocomplex maar ging na een telefoontje met ? Hij was opeens weer weg. Onder druk van Groen Links ? Zaak stinkt aan alle kanten. Vanavond Mariko Peters in Nieuwsuur? Of alleen maar flink achter de schermen ?!
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:03:18 #58
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_100639804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 14:46 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Hier het interview met Mariko Peters in het NRC.

Ik begrijp niet dat ze hier zegt dat ze zakelijker had moeten optreden. Ze had toch die aanvraag ook kunnen doorgeven aan een andere collega.
Ik denk dat ze dat ook bedoelt. Hoe dan ook, het verdient allemaal geen schoonheidsprijs.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:20:31 #59
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100640432
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat ook bedoelt. Hoe dan ook, het verdient allemaal geen schoonheidsprijs.

V.
Mariko heeft gelogen in het interview met het NRC: http://www.volkskrant.nl/(...)-Mariko-Peters.dhtml

Wat heeft ze nog meer te verbergen?
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:16:52 #60
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100642692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:20 schreef Holograph het volgende:

[..]

Mariko heeft gelogen in het interview met het NRC: http://www.volkskrant.nl/(...)-Mariko-Peters.dhtml

Wat heeft ze nog meer te verbergen?
Blijft de vraag wie er belang bij heeft dat Mariko Peters aan de schandpaal wordt genageld.
pi_100648861
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 15:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Blijft de vraag wie er belang bij heeft dat Mariko Peters aan de schandpaal wordt genageld.
Nouja die ex van haar vent is flink rancuneus dat is nu wel duidelijk. Dus ik zou het in die hoek zoeken. En de HP is altijd wel in voor een relletje natuurlijk.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:14:06 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100652448
quote:

[..]

Het is natuurlijk makkelijk om het zo te zien, maar als Peters en Kluijver denken dat ze overal mee weg kunnen komen en de ex van Kluijver daar last van heeft, dan kun je er op wachten tot er zoiets gebeurt.

Hadden ze die kinderen fijn terug moeten brengen na de paasvakantie, dan had ze nu geen last gehad van glad pluche.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100653786
Zou het dan toch met een sissertje aflopen?
pi_100654179
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 15:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eindelijk! Gelukkig maar!

vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:32:08 #65
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100661100
Op Nu.nl een bericht dat Peters grotendeels vrijpleit. De vraag is alleen wel hoe betrouwbaar dat rapport is, omdat eerder vandaag al bekend werd dat de Ambassadeur zelf ook op de hoogte was. Hij heeft dus ook zijn eigen integriteit te beschermen. Daarmee is hij niet geschikt om Peters vrij te pleiten.
Life is what you make it.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:01:55 #66
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100662321
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:32 schreef Schanulleke het volgende:
Op Nu.nl een bericht dat Peters grotendeels vrijpleit. De vraag is alleen wel hoe betrouwbaar dat rapport is, omdat eerder vandaag al bekend werd dat de Ambassadeur zelf ook op de hoogte was. Hij heeft dus ook zijn eigen integriteit te beschermen. Daarmee is hij niet geschikt om Peters vrij te pleiten.
Ten tweede bleek dat Peters meer subsidie gaf aan haar 'zakelijke partner' dan dat hij had aangevraagd. De subsidie ging naar een circus project in Afghanistan.

Verder blijkt uit een Volkskrant artikel dat Peters essentiėle delen van het interview in het NRC bij elkaar heeft gelogen.

Hier is het laatste nog niet over gezegd.
pi_100662548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:01 schreef Holograph het volgende:

[..]

Ten tweede bleek dat Peters meer subsidie gaf aan haar 'zakelijke partner' dan dat hij had aangevraagd. De subsidie ging naar een circus project in Afghanistan.

Verder blijkt uit een Volkskrant artikel dat Peters essentiėle delen van het interview in het NRC bij elkaar heeft gelogen.

Hier is het laatste nog niet over gezegd.
quote:
Volgens het ministerie, dat het onderzoek instelde nadat HP/De Tijd over de zaak had gepubliceerd, adviseerde Peters ook een lager bedrag aan subsidie dan in de aanvraag stond.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:10:12 #68
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100662649
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:07 schreef Kingstown het volgende:

[..]

[..]

quote:
Later schreef Kluijver: 'We hebben meer geld gekregen dan we verwachtten: 38.000 euro. Dat is prachtig.'"
pi_100662791
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:10 schreef Holograph het volgende:

[..]

[..]

Heb je wel eens een aanvraag ingediend?
Zo ja, dan weet je ook dat dat altijd hoger is als waar je op mikt en niet gelijk ligt aan je verwachtingen.

Mss voor 50k ingediend en hopen op 30 en dan blij zijn met 38.

Maar jij gaat er dus vanuit dat het ministerie liegt?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:55:04 #70
177885 JoaC
Het is patat
pi_100666391
Wat de feiten ook zijn, Peters is nu net zo beschadigd als Lucassen en Hernandez van de PVV, en kan beter opstappen.
[..]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:57:18 #71
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100666471
GL is voldoende geļnstitueerd om binnen overheids instanties uit de wind gehouden te worden.. Het zegt mij derhalve ook geen reet.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 02:05:15 #72
177885 JoaC
Het is patat
pi_100666734
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
GL is voldoende geļnstitueerd om binnen overheids instanties uit de wind gehouden te worden.. Het zegt mij derhalve ook geen reet.
:') Omgekeerd hoor je dat de PVV om die reden juist benadeelt wordt.
[..]
pi_100670034
Volgens mij is het allemaal maar storm in een glas water, maar het zou nu wijsheid zijn om maar je biezen te pakken en een lagere functie uit te oefenen. Dit soort zaken krijg je gewoon niet meer van je af. Zeker gezien het verleden met GroenLinks en de schandaaltjes.
pi_100670224
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:57 schreef phpmystyle het volgende:
Altijd mooi die tactiek van de PVV aanhang. Bevalt de uitslag van een onderzoek je niet dan ligt het aan het onderzoek :D
pi_100670310
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:55 schreef JoaC het volgende:
Wat de feiten ook zijn, Peters is nu net zo beschadigd als Lucassen en Hernandez van de PVV, en kan beter opstappen.
True, lang leve onze politiek waar feiten minder belangrijk zijn als beeldvorming.
Peters zal altijd de fraudeur zijn zoals Lucassen de brievenbuspisser zal blijven.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:03:37 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100670398
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 08:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Altijd mooi die tactiek van de PVV aanhang. Bevalt de uitslag van een onderzoek je niet dan ligt het aan het onderzoek :D
Aangezien de uitkomst van het onderzoek voor een groot deel stoelt op de verklaring van een belanghebbende, lijkt het onderzoek inderdaad van weinig waarde. Daar heeft de PVV niets mee te maken.
pi_100670408
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:03 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Aangezien de uitkomst van het onderzoek voor een groot deel stoelt op de verklaring van een belanghebbende, lijkt het onderzoek inderdaad van weinig waarde. Daar heeft de PVV niets mee te maken.
Jij wilt zeggen dat het ministerie en de ambassadeur liegen?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:06:15 #78
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100670419
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:04 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij wilt zeggen dat het ministerie en de ambassadeur liegen?
De ambassadeur is teveel betrokken om een onpartijdig oordeel te geven. Daarmee wordt dus niet integer gehandeld.
pi_100670464
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 09:06 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

De ambassadeur is teveel betrokken om een onpartijdig oordeel te geven. Daarmee wordt dus niet integer gehandeld.
Moeten ze bij een onderzoek de ambassadeur dan niet om zijn mening vragen? Hoe wil je het dan goed onderzoeken? Als jij onder verdenking staat van fraude op je werk, dan gaan ze jouw baas ook ondervragen, ondanks dat hij er teveel bij betrokken is.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:14:24 #80
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100671841
Echter wordt zijn verklaring dan niet onverkort voor waarheid aangenomen. Volgens verschillende verhalen was de ambassadeur al langer op de hoogte van die relatie en dus net zo laakbaar. Hij probeert zichzelf dus vrij te pleiten.
pi_100672469
quote:

[..]

Maakt in principe niet uit, het is alleen maar goed als dit soort wantoestanden gemeld worden.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:27:20 #82
177885 JoaC
Het is patat
pi_100677705
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 08:42 schreef Kingstown het volgende:

[..]

True, lang leve onze politiek waar feiten minder belangrijk zijn als beeldvorming.
Peters zal altijd de fraudeur zijn zoals Lucassen de brievenbuspisser zal blijven.
Klopt. Wel jammer, gezien het feit dat ze best sterk uit de hoek kan komen.
[..]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:51:36 #83
13706 Danzig
Dirty Black Summer
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:21:32 #84
177885 JoaC
Het is patat
pi_100679404
quote:
KLB-posts zijn geen echte meningen
[..]
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:07:41 #85
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100682592
Zowel GeenStijl als de Telegraaf wijdden vandaag weer een artikel aan de kwestie. GroenLinks speelt met haar geloofwaardigheid door dit nog langer te laten voortduren.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:16:11 #86
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100682805
Geenstijl: Rapport dóór BuZa, óver BuZa :D
pi_100682877
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:27 schreef JoaC het volgende:

[..]

Klopt. Wel jammer, gezien het feit dat ze best sterk uit de hoek kan komen.
Ik ken d'r niet echt, dus zal daar geen oordeel over geven. Die zogenaamde belangenverstrengeling is dus onzin, maar goed...zoiets blijft wel aan je kleven en dan wordt het functioneren een stuk minder en kun je beter uit kijken naar een andere baan.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:22:20 #88
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100682981
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:19 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik ken d'r niet echt, dus zal daar geen oordeel over geven. Die zogenaamde belangenverstrengeling is dus onzin, maar goed...zoiets blijft wel aan je kleven en dan wordt het functioneren een stuk minder en kun je beter uit kijken naar een andere baan.
Het feit dat er verschillende leugens staan in het interview met het NRC zegt genoeg. Als ze echt integer had gehandeld was het niet nodig om verschillende leugens te vertellen, of niet?
pi_100683253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:22 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het feit dat er verschillende leugens staan in het interview met het NRC zegt genoeg. Als ze echt integer had gehandeld was het niet nodig om verschillende leugens te vertellen, of niet?
Ik heb daar geen leugens gezien, als je het tenminste over hetzelfde interview hebt als ik.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ik-begrijp-de-ophef/
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:34:36 #90
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100683340
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:31 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik heb daar geen leugens gezien, als je het tenminste over hetzelfde interview hebt als ik.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ik-begrijp-de-ophef/
Het interview in de krant, niet op internet.
pi_100683370
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 02:06 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

En jij weet best dat het aantal bommengooiers en brandstichters bij GL groter is dan alle andere partijen bij elkaar.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100683378
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:34 schreef Holograph het volgende:

[..]

Het interview in de krant, niet op internet.
Ik heb de papieren versie niet gelezen.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:38:14 #93
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100683431
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En jij weet best dat het aantal bommengooiers en brandstichters bij GL groter is dan alle andere partijen bij elkaar.
En ik weet dat jij alles verdraait om links en buitenlanders maar zo negatief mogelijk neer te zetten.
pi_100684864
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 18:07 schreef Schanulleke het volgende:
Zowel GeenStijl als de Telegraaf wijdden vandaag weer een artikel aan de kwestie.
Uitgerekend de parels van de Nederlandse onderzoeksjournalistiek die bekend staan om hun objectiviteit.

quote:
GroenLinks speelt met haar geloofwaardigheid door dit nog langer te laten voortduren.
Geloofwaardigheid bij wie?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:37:41 #95
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100687836
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uitgerekend de parels van de Nederlandse onderzoeksjournalistiek die bekend staan om hun objectiviteit.

[..]

De Volkskrant was de eerste die berichtte over de leugens van Peters in het NRC.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:13:55 #96
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_100691667
Nieuwsuur: GroenLinks wilde niet reageren.

Ik denk dat er Kamerleden binnen GroenLinks zijn die willen dat Peters vertrekt.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:02:38 #97
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100696478
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]
Ah, de boodschapper beschimpen. Altijd een mogelijkheid.
Maar goed, los van het oordeel over de kwaliteit van beide media staat het buiten kijf dat ze veel lezers bereiken. En dus hebben de verhalen impact.
quote:
Geloofwaardigheid in willekeurig welke discussie met eender wie die nog gaat volgen waar ethische of morele afwegingen te maken zijn.
pi_100705649
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:02 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ah, de boodschapper beschimpen. Altijd een mogelijkheid.
Zoals jij doet waar het het onderzoek betreft?
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:18:01 #99
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100706083
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zoals jij doet waar het het onderzoek betreft?
Nee, aangezien het daar een betrokkene is die de mantel van getuige probeert aan te passen. Een geheel andere situatie.
pi_100706087
quote:
15s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:18 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Nee, aangezien het daar een betrokkene is die de mantel van getuige probeert aan te passen. Een geheel andere situatie.
Aha, dat zal het zijn en nietje rancune. vast :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')