abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100716522
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:56 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Daar ben ik het met je eens, want door die affaire is ze toch gebrandmerkt. Zij is volgens mij voor Groen Links onder andere de woordvoerder van Justitie. Het lijkt mij niet erg geloofwaardig om haar in die functie te laten.
Lulkoek. Er is nergens bewezen dat ze niet volgens de regeltjes heeft gehandeld. Wat je je wel kan afvragen hoe deze privé emails in de openbaarheid zijn gekomen. Het is niets meer dat een gedoetje met een rancuneuze ex van haar huidige partner.

Als iedereen moet opstappen omdat er een gerucht de wereld in is geholpen dan blijven weinig mensen over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2011 16:02:27 ]
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:12:09 #122
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100716976
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:02 schreef Tem het volgende:

Lulkoek. Er is nergens bewezen dat ze niet volgens de regeltjes heeft gehandeld. Wat je je wel kan afvragen hoe deze privé emails in de openbaarheid zijn gekomen. Het is niets meer dat een gedoetje met een rancuneuze ex van haar huidige partner.

Het gaat hier om de geloofwaardigheid van Mariko Peters en Groen Links. Ik had gisteren Nieuwsuur gezien met onder andere Bram Peper die ooit verzeild was geraakt in de bonnetjesaffaire. Hij stapte toen op als minister om zich beter te kunnen verdedigen tegen die aantijgingen. Het werd een lange juridische strijd waarin hij het gelijk kreeg. Dit was verstandig van hem, want deze affaire had gevolgen kunnen hebben voor de PvdA.

Femke Halsema zei ooit dat voor een Kamerlid hogere eisen gelden en dat ze van onbesproken gedrag behoren te zijn. Groen Links was wel een van de partijen die het snelst naar de PVV zat te wijzen, maar zelf hadden ze in het verleden te maken gehad met de gevallen Duijvendak en Singh Varma. Voor de langere termijn lijkt het mij beter als Mariko Peters opstapt. Dit zal de partij niet goed doen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:13:51 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100717053
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Als iedereen moet opstappen omdat er een gerucht de wereld in is geholpen dan blijven weinig mensen over.
Ach, adviseren over de subsidieaanvraag van iemand met wie je ondertussen ook een relatie hebt is not done. Dat behoeft wat mij betreft geen verdere uitleg.

Mede in dat licht bezien wijs ik even op Mariko Peters zelf:

quote:
Mariko Peters weet hoe het hoort. ‘Vermijd de schijn van belangenverstrengeling’, zei ze (..)
En dan heb ik het nog geeneens over groenlinks an sich als moraalridderbrigade.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_100718169
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Het gaat hier om de geloofwaardigheid van Mariko Peters en Groen Links. Ik had gisteren Nieuwsuur gezien met onder andere Bram Peper die ooit verzeild was geraakt in de bonnetjesaffaire. Hij stapte toen op als minister om zich beter te kunnen verdedigen tegen die aantijgingen. Het werd een lange juridische strijd waarin hij het gelijk kreeg. Dit was verstandig van hem, want deze affaire had gevolgen kunnen hebben voor de PvdA.

Femke Halsema zei ooit dat voor een Kamerlid hogere eisen gelden en dat ze van onbesproken gedrag behoren te zijn. Groen Links was wel een van de partijen die het snelst naar de PVV zat te wijzen, maar zelf hadden ze in het verleden te maken gehad met de gevallen Duijvendak en Singh Varma. Voor de langere termijn lijkt het mij beter als Mariko Peters opstapt. Dit zal de partij niet goed doen.
Dat is geen argument. Iedereen mag zaken aankaarten en dat doen ze nu in het geval van Peters ook wat op zich prima is. Alleen uit onderzoek is gebleken dat ze in die periode als werknemer bij de ambassade gewoon via de regels gehandeld heeft. Dat het onhandig is ben ik met je eens maar dit was voor haar deelname aan de tweede kamer en er hebben geen strafbare of schokkende zaken zich voorgedaan. Ik zou het merkwaardig vinden als ze weg moet.
  zondag 14 augustus 2011 @ 16:44:37 #125
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100718312
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat is geen argument. Iedereen mag zaken aankaarten en dat doen ze nu in het geval van Peters ook wat op zich prima is. Alleen uit onderzoek is gebleken dat ze in die periode als werknemer bij de ambassade gewoon via de regels gehandeld heeft. Dat het onhandig is ben ik met je eens maar dit was voor haar deelname aan de tweede kamer en er hebben geen strafbare of schokkende zaken zich voorgedaan. Ik zou het merkwaardig vinden als ze weg moet.
Practice what you preach? Of is dit een voorbeeld van totale vrijblijvendheid en holle retoriek waar Groenlinks pretendeert zo ver vanaf te staan?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_100718318
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ach, adviseren over de subsidieaanvraag van iemand met wie je ondertussen ook een relatie hebt is not done. Dat behoeft wat mij betreft geen verdere uitleg.

Mede in dat licht bezien wijs ik even op Mariko Peters zelf:

[..]

En dan heb ik het nog geeneens over groenlinks an sich als moraalridderbrigade.
Daar heb je gelijk in maar om daarop iemand zijn politieke carrière te laten beëindigen is spijkers op laag water zoeken wanneer je de hele situatie bekijkt.

Dat laatste vind ik irrelevant voor de discussie.
pi_100718543
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Practice what you preach? Of is dit een voorbeeld van totale vrijblijvendheid en holle retoriek waar Groenlinks pretendeert zo ver vanaf te staan?
Wat een onzin. Zo zwart/wit denk jij toch niet?
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:09:19 #128
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100719269
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:50 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat een onzin. Zo zwart/wit denk jij toch niet?
Ik leg de lat hoger voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijt en vervolgens exact hetzelfde doet. Sterker nog, ik reken daar mensen dan op af. Zo ook mevrouw Peters.
Bis bis bis
pi_100719519
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik leg de lat hoger voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijt en vervolgens exact hetzelfde doet. Sterker nog, ik reken daar mensen dan op af. Zo ook mevrouw Peters.
Welk gedrag heeft mevrouw Peters anderen precies verweten?
pi_100719524
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:09 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer dit willens en wetens plaatsvindt. Dit voorval was in 2005 en het sop is de kool niet waard om hierover door te zaniken. Mensen afrekenen op dit soort futiliteiten, want meer is het niet in dit geval, is nogal armoedig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:21:08 #131
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100719698
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:15 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Welk gedrag heeft mevrouw Peters anderen precies verweten?
De schijn van belangenverstrengeling niet weten te vermijden.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:16 schreef Tem het volgende:

[..]

Ligt eraan wanneer dit willens en wetens plaatsvindt. Dit voorval was in 2005 en het sop is de kool niet waard om hierover door te zaniken. Mensen afrekenen op dit soort futiliteiten, want meer is het niet in dit geval, is nogal armoedig.
Voor wat betreft dat verhaal over die vermeende ontvoering ben ik het met je eens. Dit gaat echter over haar in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van de staat, dan is het wat mij betreft een ander verhaal.
Bis bis bis
pi_100719898
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef eriksd het volgende:

De schijn van belangenverstrengeling niet weten te vermijden.

Jij zegt dat je de lat hoger legt voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijten.
Wat heeft Mevrouw Peters anderen verweten dan?
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:28:45 #133
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100719923
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Jij zegt dat je de lat hoger legt voor iemand die anderen bepaald gedrag verwijten.
Dat citeer je.
Bis bis bis
pi_100719944
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:28 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat citeer je.
Que? Doe eens een bron of voorbeeld waarin zij anderen dat verwijt.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:33:15 #135
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100720063
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

quote:
Mariko Peters weet hoe het hoort. ‘Vermijd de schijn van belangenverstrengeling’, zei ze (..)
Heb je nou moeite met lezen of ben je aan het trollen?
Bis bis bis
pi_100720195
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:21 schreef eriksd het volgende:

[..]

Voor wat betreft dat verhaal over die vermeende ontvoering ben ik het met je eens. Dit gaat echter over haar in de hoedanigheid van vertegenwoordiger van de staat, dan is het wat mij betreft een ander verhaal.
Over die vermeende ontvoering wil ik het niet eens hebben. We worden het er niet over eens aangezien jij harder hier in zit dan ik. Ik denk dat je situaties apart moet bekijken en dat dit voorval niet zo schokkend is. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de standpunten en opstelling van de persoon of partij in kwestie denk maar de situatie an sich.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:40:08 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100720308
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Over die vermeende ontvoering wil ik het niet eens hebben. We worden het er niet over eens aangezien jij harder hier in zit dan ik. Ik denk dat je situaties apart moet bekijken en dat dit voorval niet zo schokkend is. Dat heeft niets te maken met hoe ik over de standpunten en opstelling van de persoon of partij in kwestie denk maar de situatie an sich.
Dat is inderdaad een andere invalshoek. Het "vergrijp" an sich vind ik geeneens zo heel zwaar, wel het feit dat ze kennelijk voor haarzelf een andere maatstaf heeft (naast die van haar "duizende bloemetjebijtjesglooiendgras" vriendje :P) dan voor andere mensen. Daar heb ik een broertje dood aan en haar geloofwaardigheid is wat mij betreft dan ook verdwenen.
Bis bis bis
pi_100720388
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:33 schreef eriksd het volgende:

[..]

[..]

Heb je nou moeite met lezen of ben je aan het trollen?
Moeite met lezen.
Waar tover je die quote vandaan en waar heeft die betrekking op? 1 zin zegt me weinig en al helemaal zonder achtergrond/bron. Heb nog even de OP gecheckt, maar daar stond ook niets.
pi_100720768
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een andere invalshoek. Het "vergrijp" an sich vind ik geeneens zo heel zwaar, wel het feit dat ze kennelijk voor haarzelf een andere maatstaf heeft (naast die van haar "duizende bloemetjebijtjesglooiendgras" vriendje :P) dan voor andere mensen. Daar heb ik een broertje dood aan en haar geloofwaardigheid is wat mij betreft dan ook verdwenen.
Ik weet ook niet of je het zo zwaar moet zien als andere maatstaf. Wanneer heeft ze die quote uitgesproken? ik denk ver na 2005. Dat zij in het verleden niet correct de procedure heeft gevolgd zal ze zelf ook wel betreuren. Het lijkt me ook wat onzinnig om te stellen dat je nooit meer iets ergens van mag vinden ook al heb je in het verleden wel eens een misstap gemaakt. Voor mij is ze niet direct ongeloofwaardig..althans niet meer ongeloofwaardig als de gemiddelde groen-links parlementariër :P
pi_100730418
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:52 schreef Tem het volgende:
Ik weet ook niet of je het zo zwaar moet zien als andere maatstaf. Wanneer heeft ze die quote uitgesproken? ik denk ver na 2005. Dat zij in het verleden niet correct de procedure heeft gevolgd zal ze zelf ook wel betreuren. Het lijkt me ook wat onzinnig om te stellen dat je nooit meer iets ergens van mag vinden ook al heb je in het verleden wel eens een misstap gemaakt.
Gold niet voor de PVV volgens de bekende kliek. 8)7

Dat ze corrupt is en een ranzige vrouw (aan een getrouwde man zit je niet) is nog tot daar aan toe, het is gewoon het hypocriete dat het meest tegen de borst stuit.

http://www.dumpert.nl/med(...)ver_integriteit.html

Vanaf 00:49 ongeveer. Alles wat ze zegt kan ze nu over zichzelf zeggen. Probeer met deze kwestie in je achterhoofd gewoon alles wat ze zegt te beluisteren. Goedkopere comedy bestaat niet. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100731774
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat ze corrupt is en een ranzige vrouw (aan een getrouwde man zit je niet) is nog tot daar aan toe, het is gewoon het hypocriete dat het meest tegen de borst stuit.

Vanaf 00:49 ongeveer. Alles wat ze zegt kan ze nu over zichzelf zeggen. Probeer met deze kwestie in je achterhoofd gewoon alles wat ze zegt te beluisteren. Goedkopere comedy bestaat niet. :P
Geluisterd. De vergelijking zou pas gelden als er over haar ook een dergelijk vernietigend rapport zou zijn en dat is er niet.
pi_100733795
Wat blijft er over, een verhaal van een rancuneuze ex, een buza onderzoek waaruit blijkt dat er niet echt iets schokkends aan de hand is, een inkijkje in de cultuur binnen de ambassade in Kaboel en het dieptrieste niveau van de journalistiek in Nederland. Kennelijk kunnen in komkommertijd de wat minder getalenteerde stagiaires hun gang gaan.
pi_100733812
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

Door brievenbus pissende, mensen bedreigende van ontucht veroordeelde parlementariërs is van een ietwat andere orde.

quote:

Tja, dat is een persoonlijk waardeoordeel.

quote:

Spijkers op laag water zoeken. Compleet andere orde en nogmaals.

quote:
Het lijkt me ook wat onzinnig om te stellen dat je nooit meer iets ergens van mag vinden ook al heb je in het verleden wel eens een misstap gemaakt.
pi_100736944
Echt belachelijk hoe mensen dit goedpraten zeg. _O- _O- _O- :N :N
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:53:46 #145
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100737026
quote:
13s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Je kunt pas iets goedpraten als er zekerheid is dat iemand iets gedaan heeft, en dat is hier nog niet het geval.
Ik wacht eerst op verdere onderzoeken.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100737850
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Je kunt pas iets goedpraten als er zekerheid is dat iemand iets gedaan heeft, en dat is hier nog niet het geval.
Zij en haar hele partij zijn een stel hypocriete schijnheilige galbakken die per direct de Kamer uitgetrapt dienen te worden als het ongedierte dat het er zijn, daar is geen onderzoek voor nodig.
pi_100737970
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

Door brievenbus pissende, mensen bedreigende van ontucht veroordeelde parlementariërs is van een ietwat andere orde.

[..]

Tja, dat is een persoonlijk waardeoordeel.

[..]

Spijkers op laag water zoeken. Compleet andere orde en nogmaals.

[..]

Gelul. Als je tegen Geert Wilders van leer trekt dat persoonlijke situaties wel degelijk i vloed hebben op de politieke werkzaamheden van desbetreffende persoon maak je mezelf onsterfelijk belachelijk en positioneer je jezelf als hypocriet stuk uitschot als je diezelfde maatstaf niet op je eigen partijleden loslaat. Peters zat fout dus dient eruit getrapt te worden, klaar.
pi_100738347
quote:
13s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:52 schreef SuperHarregarre het volgende:
Er is maar een waarheid natuurlijk.

Aan de andere kant is Peters defensie-woordvoerder voor GroenLinks. Hetgeen mij altijd een beetje verdrietig maakt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:14:25 #149
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100738391
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zij en haar hele partij zijn een stel hypocriete schijnheilige galbakken die per direct de Kamer uitgetrapt dienen te worden als het ongedierte dat het er zijn, daar is geen onderzoek voor nodig.
Als je het over hypocriet hebt, past de PVV daar het beste bij.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:19:03 #150
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_100738679
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:53 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

De schijn alleen is al voldoende volgens de (voormalige) partijlijn van GroenLinks. En de schijn is zeker aanwezig.
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')