quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:24 schreef GuitarJJ het volgende:
The Number 23
Walter Sparrow krijgt voor zijn verjaardag een boek, getiteld 'The Number 23'. Wat eerst een onschuldig cadeau lijkt, verandert al snel in een regelrechte nachtmerrie. Hoe meer Walter leest, hoe meer gelijkenissen hij ontdekt met zijn eigen leven. Hij wordt als het ware achtervolgd door het cijfer 23.
Een redelijke thriller over iemand die door een boek helemaal geobsedeerd raakt in het getal 23. Grappig om Jim Carrey eens in een wat serieuzere rol te zien! Het is een prima film, maar verwacht er niet te veel van.
IMDb: 6.2
Ik: 7.0
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:56 schreef waxmask het volgende:
Blitz gezien van de week. Vond hem best tegenvallen en de minste van Statham tot dusver. Verhaal leende zich best voor een mooie film, maar wilde op alle punten te snel zijn waardoor karakters te oppervlakkig waren en verhaallijntjes te snel afgebroken. Erg jammer. Had het gevoel dat de regisseur er een Guy Ritchie film van wilde maken maar op vele fronten de plank totaal missloeg. Het kan helaas niet in de schaduw staan van pareltjes als Lock Stock en Snatch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedere actie fan zal zich toch aan deze film wagen, en de rit is dan ook behoorlijk snel voorbij. Maar goed ook.
Overall 6.5 (Toch weer vanwege Statham en de mooie ruwe beelden van London).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:53 schreef GuitarJJ het volgende:
Scream 4
Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courtney Cox).
Wat een tegenvaller zeg! Ik hoorde dat dit weer een wat beter deel is na 2 en 3. Dat viel dus dik tegen. Matig acteerwerk en een slap verhaal. Weinig echte schrikmomenten, wat je eigenlijk wel verwacht in dit soort films. Met de hakken over de sloot een voldoende.
IMDb: 6,8
Ik: 5,5
[ afbeelding ]quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:11 schreef casper019 het volgende:
Transformers: dark of the moon
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
157 minuten
geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley en Patrick Dempsey
Nadat Sam Witwicky is afgestudeerd, lukt het hem niet om werk te vinden en dat zet de relatie met zijn vriendin Carly onder druk. Sam ontdekt dat de NASA tijdens de eerste maanlanding in 1961 een gestrand ruimteschip heeft aangetroffen afkomstig van de planeet Cybertron, waar de moedige Autobots een bittere strijd voerden tegen de boosaardige Decepticons. Wanneer Optimus Prime, de leider van de Autobots, hoort van het ruimteschip op de maan, plant hij een missie om de waardevolle Zuilen aan boord veilig te stellen. Sam ontdekt echter dat de Decepticons hem voor zijn geweest en met de Zuilen een ruimtebrug maken die een heel leger naar de aarde brengt. Kunnen Sam en de Autobots voorkomen dat de Decepticons de mensen tot hun slaven maken?
ik vond het een film die lekker wegkijkt, maar ook de minste in de transformers serie. Ik zou mensen die niet into deze serie zijn ook niet zo heel gauw aan te raden dit deel te kijken... Het verhaal en de acteerprestaties vallen helaas tegen...
Tis dat ik een fan van transformers ben dat ik het toch een toffe film vond, film is mooi gemaakt.. en heeft me wel elk moment weten te boeien.. gewoon lekkere relaxte wegkijk actie film
een 6+quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tucker & Dale vs Evil
Horror-komedie met romantisch vleugje. Vergelijken met Shaun of the Dead is een beetje lastig omdat het natuurlijk niet precies hetzelfde genre is en je het verschil tussen Amerikaanse en Britse humor hebt maar Tucker & Dale vs Evil is een zeer geslaagde komedie met horrorelementen. De hoofdrolspelersEn voor de slowchatters (sorry):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Verhaal is origineel genoeg en het heeft diezelfde horror-momenten waarbij je zegt "dude, doe dat niet" maar dan op een heel andere manier. Moeilijk te omschrijven maar het is erg leuk.
IMDB: 7.6
Ik: 8
Als je een lol-komedie-horror avond doet, moet je sowieso Shaun of the Dead en Tucker & Dale vs Evil kijken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:23 schreef Mike het volgende:
Zeg, doe eens wat vriendelijker tegen elkaar.
Dit topic is inderdaad geen slowchattopic en is bedoeld voor recensies van films die je gezien hebt. Het is logisch dat daarover dan discussie ontstaat, maar bv. het hele oeuvre van Statham hoeft hier niet besproken te worden.
Voor mensen die naast dit topic ook nog willen slowchatten over films, is er bv dit topic: FMT - Slowchat #38 - Naast mooie films nu ook mooie boeken!
Ja ik denk dat het er aan ligt hoe je er "in gaat"quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond zelf
the hangover 2 eigenlijk
maar een kutfilm
Voor deze film kan je dezelfde argumenten aanvoeren als je bij je voorganger gedaan hebt..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Het is tenminste niet zo erg als "dude where is my car?"
die vond ik wel vermakelijk: dude where is my carquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het er aan ligt hoe je er "in gaat"
ik verwachten iets heel slechts.. heel heel slechts.
Maar als je na gaat dat ie gericht is op een lamme doelgroep.. valt ie toch best mee.
Misschien nog een keer kijken met flink wat drank achter over?
Het is tenminste niet zo erg als "dude where is my car?"
Hoe kun je een film een cijfer geven als je hem niet eens af hebt gezet? Zoals na je wordt gezegd, wordt de film gaandeweg steeds beter, maar dat weet jij dus helemaal niet. Ik zou de film dan op WiW gewoon eenmalig niet beoordelen ofzo.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:51 schreef SnuggLe het volgende:
104. [ afbeelding ] Super (James Gunn, 2010) :: 4.5
Ik zet niet snel films af, maar sorry, Super was er toch weer eentje van. Mogelijk wel origineel, maar totaal over the top, niet leuk en een ontzettende whiner als hoofdpersoon. Natuurlijk, het is een B-film. Natuurlijk, je moet het niet te serieus nemen. Maar deze film was op geen enkel moment leuk, inspirerend, de moeite waard. Dus na een uur uitgezet, toen mijn ogen dicht vielen. Overigens is de intro leuk, maar erg, erg lang.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:56 schreef KNAK het volgende:
Net 10min geleden terug van Harry Potter 7 - part 2
Zelf niet echt een fan van de reeks, heb ook nog nooit een boek vastgehouden zover ik me kan herinneren. Ondanks dat heb ik ze allemaal wel gezien.
Een 7, omdat het allemaal eindelijk voorbij is, en omdat het uiteindelijk halverwege wel aantrekkelijk begon te worden.
Nou ik heb vandaag een groot deel van Sen to Chihiro no Kamikakushi gezien (engels gedubbed wel) en ik vond ook daar dus geen zak aan. Ik ga ze eens in het Japans downloaden om te zien of dat beter is, maar ik ben bang dat het voor mij weinig uitmaakt..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef JDx het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind
http://www.imdb.com/title/tt0087544/
http://nl.wikipedia.org/w(...)e_Valley_of_the_Wind
Prachtige film. Over een soort droomwereld waarin andere regels gelden dan momenteel op aarde. Die japanse taal geeft me altijd zo'n rustgevend gevoel, dat samen met goede muziek en de film, die 1 grote ontdekking is, kan ik echt genieten van dit soort films.
Deze films van Hayao Miyazaki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hayao_Miyazaki) geven je weer het gevoel van de tekenfilms die je vroeger keek. Bijna onwerkelijk dat hij nog steeds films maakt en zijn nieuwste pas van 2008 is.
8,5.
Ps. Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away) vind ik trouwens 1 van de beste. Samen met Howl's moving Castle en Princess Mononoke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Echt geweldig gedaan dus blijft een van mn favoriete films
9,0 / 10,0
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2011 22:09:07 ]
1) titels graag plaatsen voor de mensen zonder plaatjes (mobiele layout)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Zeer matige saaie film die zichzelf gelukkig niet te serieus neemt helaas wel zonde van je tijd . Cijfer een :3
[ afbeelding ]![]()
Leuke popcorn film niet bij nadenken gewoon kijken cijfer : 7
[ afbeelding ]![]()
Leuk gedaan zeker niet de beste comic movie maar ook zeker niet de slechtste cijfer : 7
[ afbeelding ]![]()
Geweldige slaap film, Verhaal klopt van geen kant zit vol met plot holes en is gewoon oer en oer saai. een : 2
[ afbeelding ]![]()
Ben in slaap gevallen
[ afbeelding ]![]()
Toffe film mooi einde van de reeks slaat alleen veel over en gaat soms nog al snel. Zo zijn er plots personages dood die je niet een ziet sterven erg jammer. maar verder een toffe film daarom een 8
[ afbeelding ]![]()
Leuk niet bij nadenken gewoon zien een
[ afbeelding ](Mila)
de rest
Oer saai Mila Kunis krijgt een 8 het best de boel overslaan en doorspoelen naar haar scenes.
[ afbeelding ]![]()
Toffe film een 8
hoewel ik het een goeie film vond, vond ik het geluid echt beroerd gedaan, veel te slechte geluidsmix imho (niet uitgesloten uiteraard dat pathe een verkeerde afstelling had)quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:17 schreef Timo20 het volgende:
Super 8
Dat Steven Spielberg de producent van dit project is druipt er aan alle kanten van af. Alles wat we in de jaren `70 en `80 films die hij produceerde en regisseerde (Close Encounters, E.T., The Goonies) zagen komt hier ook weer aan bot: een avontuurlijk verhaal vol avontuurlijke (jonge) mensen, veel humor (wat zorgt voor een Goonies 2011 gevoel) en strakke actie. Vooral voor dat laatste zit je bij JJ Abrams goed. Het is wat dat betreft een feest voor het oog en (vooral) oor.Speciaal woord van vermelding moet uitgaan naar de jonge cast, die samen geweldig presteert en eigenlijk geen hulp van de volwassenen nodig heeft om de film te dragen.
Het is jammer dat al dit in het tweede gedeelte wat inzakt, want als het niveau van het eerste deel de hele film lang was vast gehouden dan hadden we zonder twijfel de beste blockbuster van de zomer gehad.
Maar zoals het nu is, is het een ont-zet-tend vermakelijke film die doet waar blockbusters voor bedoeld zijn: je een onbezorgde, leuke film avond bezorgen.
IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
Hahaha wat een baasquote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
Zeer matige saaie film die zichzelf gelukkig niet te serieus neemt helaas wel zonde van je tijd . Cijfer een :3
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]![]()
Leuk gedaan zeker niet de beste comic movie maar ook zeker niet de slechtste cijfer : 7
[ afbeelding ]![]()
Geweldige slaap film, Verhaal klopt van geen kant zit vol met plot holes en is gewoon oer en oer saai. een : 2
[ afbeelding ]![]()
Ben in slaap gevallen
[ afbeelding ]![]()
Toffe film mooi einde van de reeks slaat alleen veel over en gaat soms nog al snel. Zo zijn er plots personages dood die je niet een ziet sterven erg jammer. maar verder een toffe film daarom een 8
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ](Mila)
de rest
Oer saai Mila Kunis krijgt een 8 het best de boel overslaan en doorspoelen naar haar scenes.
[ afbeelding ]![]()
Toffe film een 8
Dat lag dan aan de bioscoop want in de Kinepolis was `t geluid fantastisch!quote:Op donderdag 4 augustus 2011 23:34 schreef mschol het volgende:
[..]
hoewel ik het een goeie film vond, vond ik het geluid echt beroerd gedaan, veel te slechte geluidsmix imho (niet uitgesloten uiteraard dat pathe een verkeerde afstelling had)
Lol, ik dacht wat is dit nou weer, maar ik kan me serieus stukjes herinneren, echt 100 jaar geleden dat ik die gezien heb.quote:
En vond je het wat, leek mij wel aardig dus heb hem even geleend, misschien vanmiddag even kijken.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 12:33 schreef JDx het volgende:
[..]
Lol, ik dacht wat is dit nou weer, maar ik kan me serieus stukjes herinneren, echt 100 jaar geleden dat ik die gezien heb.
Ik ben benieuwd, ga deze vanavond kijkenquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 17:07 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
inderdaad zeer leuke film.
zeker een aanrader
wat een toeval, die heb ik ook gister gezien. ik begreep er ook helemaal niets van, hoewel het evengoed wel een intrigrerende film was.. Ga 'm nog wel eens kijken, als ik er tijd voor hebquote:Pff..! Wat een lastige film zeg. Ik zie de drie tijdzones wel, wat deze film trouwens wel weer interessant maakt, maar kan er niet goed een verband tussen leggen. Daarom kan ik hem zo ook geen cijfer geven.
IMDb: 7,4
Ik: -
[ afbeelding ]
Pathe heeft wel vaker bagger geluid.quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 20:43 schreef Timo20 het volgende:
[..]
Dat lag dan aan de bioscoop want in de Kinepolis was `t geluid fantastisch!
Enorme plaatjes waartussen je een half zinnetje propt moet toch wel de irritantste manier van reviewen zijn die hier langs is gekomen.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]![]()
Ben in slaap gevallen
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ]![]()
[ afbeelding ](Mila)
de rest
[ afbeelding ]![]()
Toffe film een 8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Girl Slaves of Morgana le Fay
2 meisjes rijden door Frankrijk, ze komen zonder benzine te zitten en besluiten de nacht door te brengen in een oude boerderij. De volgende ochtend is er 1 van het stel verdwenen. Een dwerg 'helpt' haar om haar vriendin te vinden. Ze beland in een kasteel in een andere wereld waar ze moet kiezen tussen eeuwige schoonheid/leven in de fantasiewereld, of het wegrotten in de kerkers van het kasteel.
Franse fantasiefilm met een erotisch tintje uit 1971. Girl Slaves of Morgana le Fay is aan de ene kant een ontzettend sfeervolle film met schitterende beelden, aan de andere kant leunt het als speelfilm teveel op de erotiek.
[ Bericht 0% gewijzigd door Nitrouz op 07-08-2011 01:04:04 ]
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:04 schreef Nitrouz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Hoe kom je aan dit soort films en hoe kom je erop om ze te kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Girl Slaves of Morgana le Fay
2 meisjes rijden door Frankrijk, ze komen zonder benzine te zitten en besluiten de nacht door te brengen in een oude boerderij. De volgende ochtend is er 1 van het stel verdwenen. Een dwerg
'helpt' haar om haar vriendin te vinden. Ze beland in een kasteel in een andere wereld waar ze moet kiezen tussen eeuwige schoonheid/leven in de fantasiewereld, of het wegrotten in de kerkers van het kasteel.
Franse fantasiefilm met een erotisch tintje uit 1971. Girl Slaves of Morgana le Fay is aan de ene kant een ontzettend sfeervolle film met schitterende beelden, aan de andere kant leunt het als speelfilm teveel op de erotiek.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
Dit.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 18:57 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Enorme plaatjes waartussen je een half zinnetje propt moet toch wel de irritantste manier van reviewen zijn die hier langs is gekomen.
Maar goed, Black Swan oersaai vinden zegt op zich ook wel weer genoeg.
Wat voor werk doe je dat je films opgestuurd krijgt? Je reviewt? Waarvoor?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:31 schreef LolaLovesYou het volgende:
Rise of the Planets of the Apes.
Sci-fi,action,thriller.
Ik heb deze film nog niet helemaal gezien.
Als Nederlander krijg ik nog wel eens Duits vertalingen opgestuurd [ik heb het liefst Engels]
wat met deze film ook het geval was, ik een stuk zitten kijken in het Duits en toen heb ik besloten te wachten tot ik de Engelse verise had.
Kijk even verder dan Inception, Titanic en American Pie en je komt zowaar wat leuks tegen. Dit soort spul is niet voor iedereen weggelegd, maar probeer het is zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:37 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dit soort films en hoe kom je erop om ze te kijken
Ja, zo'n 13 in een dozijn RTL8 filmpje. Opzich niet veel mis mee though, best wel treurig om te zien (reclame had het over een waargebeurd verhaal: doch niets over te vinden). Deed me overigens gelijk aan deze zaak denken.quote:Jamie en Sherry Harrison lijden aan een zelfdzame ziekte waardoor ze extreem gevoelig voor licht zijn. De mensen in het dorp waar het gezin woont, accepteren echter niet dat de meisjes anders zijn en maken de Harrisons het leven zuur.
Ik ben via het een en ander met mijn werk bij een bedrijfje terecht gekomen die teksten verkoopt aan websites/nieuws blogs/journalisten die te lui waren zelf wat te schrijven.quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dat je films opgestuurd krijgt? Je reviewt? Waarvoor?
(Of is dit gewoon nieuwe code taal voor het downloaden van een slechte Duitse cam-versie?)
In 2001 is de prequel van deze film uitgebracht.quote:Op zondag 7 augustus 2011 00:34 schreef DrDentz het volgende:
Welke eerste film van Apes heeft dan veel coole snufjes en machines? Die uit '68? Want daar heeft deze eigenlijk weinig mee te maken, het is geen space-travel verhaal.
Sleaze is coolquote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:37 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hoe kom je aan dit soort films en hoe kom je erop om ze te kijken
Hmm, zou ik niet in je review voor die sites zetten, Rise en de film van Tim Burton staan los van elkaar.quote:Op zondag 7 augustus 2011 01:48 schreef LolaLovesYou het volgende:
In 2001 is de prequel van deze film uitgebracht.
Gewoon heel plain Planet of the Apes.
http://www.letmewatchthis.ch/watch-1501-Planet-of-the-Apes
True,quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:15 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Hmm, zou ik niet in je review voor die sites zetten, Rise en de film van Tim Burton staan los van elkaar.
Mag ik me er even over verbazen hoe ongelooflijk slecht zijn masker op zijn hoofd is gefotosoept... wedden dat die gast voor dat masker alleen al 1k heeft gevangen.. slechte over betaalde fotosoepers :/quote:
In de film ziet het er gelukkig beter uit.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:57 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Mag ik me er even over verbazen hoe ongelooflijk slecht zijn masker op zijn hoofd is gefotosoept... wedden dat die gast voor dat masker alleen al 1k heeft gevangen.. slechte over betaalde fotosoepers :/
ik niet, ik zie het meer als nieuwe 3D voer voor mijn 3dtvquote:Op zondag 7 augustus 2011 09:47 schreef vinnypassy het volgende:
Normaal gesproken kun je in trailers niet heel veel fout doen voor mij, omdat je de beste momenten doorgaans in die twee minuten kunt knippen en een slechte film nog goed kunt doen lijken. Bij The Green Lantern knapte ik echter al af op basis van de trailer, het zag er echt voor geen meter uit (zelfs in de bioscoop niet).
quote:Op zondag 7 augustus 2011 07:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor een film met een budget van $150 $200 miljoen vond ik em nog aardig tegenvallen...
Als je een mooi beeld wilt hebben koop dan een schilderij en hang het aan de muur.quote:Op zondag 7 augustus 2011 09:59 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
ik niet, ik zie het meer als nieuwe 3D voer voor mijn 3dtv
Net zoals transformers, verhaal etc te amerikaans maar wel vele uren meesterlijk beeld geweld.
Ik zelf kan al genieten van het beeld alleen, dit vanwege mijn vakgebied 3D/motion design is.
daar ben ik het semi mee eens. dingen worden vaak teveel overhyped. 3Dtv is inderdaad een gimmick maar het voegt in sommige dingen zeker wel toe. natuur docu's en games en soms films mits het goed gebruikt word. dus geen crap dat je beeld uit knalt.aangezien je het aan en uit kunt doen is het een leuke extra op mijn tv.quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:02 schreef Deckard het volgende:
[..]
Als je een mooi beeld wilt hebben koop dan een schilderij en hang het aan de muur.
Precies dezelfde discussie over games en graphics waarbij pubers altijd zweren bij graphics, maar in de loop van de jaren meer wordt gezien als een bijkomstigheid door de community omdat het een volwassen medium begint te worden. Nu door een gimmick als 3d (het voegt niks toe) wordt er weer gekeken naar zoiets onzinnigs. Maar goed, je moet toch iets hebben om elkaar op te naaien op het schoolplein.
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_8_mm_filmquote:Op zondag 7 augustus 2011 12:47 schreef JDx het volgende:
Super 8
Snap eigenlijk nog steeds niet waar de titel op slaat?
Een 72 jaar oude film die het nog steeds goed doet is geen overgewaardeerde vind ik. Dan hebben de mensen gewoon een prachtige film geleverd.quote:Op zondag 7 augustus 2011 13:55 schreef trebremmit het volgende:
Ik vond Mr Smith pas op het einde boeiend worden, daarvoor was het maar een slap zootje qua dialogen en karakters. Overgewaardeerde film wat mij betreft, doe me dan maar een andere film van Capra.
Bij Transformers 3 weet je wat je kan verwachten. Het is Michael Bay, dus veel explosies, mooie vrouwen, auto's, veel zwaar US Military geschut, corny humor, over the top-en-top actie, maar matig verhaal. Het zag er grafisch en qua bombarie fx gewoon goed uit, bijv. zo'n hele stad als Chicago gewoon slopen, dat hoge gebouw wat op intstorten stond met al die mensen erin. Z'n casting is soms wat minder (Shia LeBeouf is maar een matig acteur vind ikquote:Op zondag 7 augustus 2011 09:59 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
ik niet, ik zie het meer als nieuwe 3D voer voor mijn 3dtv
Net zoals transformers, verhaal etc te amerikaans maar wel vele uren meesterlijk beeld geweld.
Ik zelf kan al genieten van het beeld alleen, dit vanwege mijn vakgebied 3D/motion design is.
maar ik moet vaak eens zijn dat bij deze films het verhaal etc. gewoon heel matig is voor zulke grote producties.
transformers heeft bij mij het voordeel nog dat het dikke nostalgie is.
Precies, amen!quote:[b]Your Highness
[ afbeelding ]
Na een aantal reviews hierboven had ik al het vermoeden dat het wel eens tegen zou kunnen vallen, maar ik dacht ach, Natalie Portman, een paar flauwe grappen, hoe slecht kan het wezen... How wrong was I. De tering wat slecht zeg, ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Dit is 50 miljoen productiebudget die veel beter had kunnen worden besteed.
2
Ik had een lage verwachting van de film. De film had veel goed te maken en heeft dat voor mij iig gedaan.quote:Op zondag 7 augustus 2011 15:18 schreef Mr.Noodle het volgende:
Green Lantern daarentegen valt gewoon tegen op alle fronten en voldoet niet aan de verwachting. Verwachting was gewoon net zo'n goede intro als Spider-man of beter. Het is allemaal gewoon net niet. En dat voor $200 miljoen (lees ik nu dus) vraag ik me dus af waar ze het geld aan verspild hebben. Het is gewoon een matige film en die 6,2 op IMDb vind ik terecht...
Ik zou hem zeker kijken ja.quote:Op zondag 7 augustus 2011 16:23 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Precies, amen!![]()
Mr. Smith Goes to Washington (1939) heb ik ook net in mijn to-watch lijst staan, oa door de top100 die Gorro postte in een ander topic.
Goede tip! Heb 'm ook gezien, erg leuke film!quote:Op vrijdag 5 augustus 2011 00:01 schreef picodealion het volgende:
[ afbeelding ]
Samâ taimu mashin burûsu (Summer Time Machine Blues) (Katsuyuki Motohiro, 2005)
Melige, zomerse feelgood comedy over een stel scholieren dat een tijdmachine vindt en daarmee probeert de afstandsbediening van de airconditioning terug te halen op de dag ervoor (toen hij nog niet kapot was). Halverwege beginnen ze door te krijgen dat dit allerlei paradoxen met zich meebrengt, en raken ze in allerlei vreemde situaties terecht om te zorgen dat de tijdlijn toch niet in de war raakt.
Een aantal dingen was erg voorspelbaar (zoals heel vaal bij tijdreisfilms), maar er zat ook nog een aantal leuke verrassingen en plotwendingen in die het verhaal tenminste nog enigszins interessant hielden. Het leukste echter was de stijl, een leuke combi van camerawerk, zomerse kleuren en typisch Japanse (soms wat over the top) flauwe situaties.
Halverwege vond ik het allemaal wat flauw worden maar het einde had toch nog zowel humor als wat kleine verrassingen waardoor ik toch een paar keer heb moeten lachen. Omdat ik niet aan decimalen doe en ik een zesje wat te min vind voor een film waar ik gewoon met plezier naar heb gekeken toch maar een 7/10
Sorry, kon het niet laten.quote:
Ontzettend mooi film idd. Hier staan mijn bevindingen, vooral de oog voor detail en de laatste scènes met die muziek (youtube filmpje in m'n post) bleven me bij.quote:
Hey, bedankt voor deze tip.quote:Op zondag 7 augustus 2011 02:13 schreef LolaLovesYou het volgende:
[ afbeelding ]
Rise of the planet of the Apes.
Action,Drama,thriller,Sci-fi.
7,5 semi bioscoop waardig.
Een genetic engineering Sci-fi.
Eerder al aangegeven dat de film toch beter leek te zijn als verwacht.
Maar eigenlijk weet ik nu niet meer zo heel goed wat ik er van moet denken.
Het verhaal word mooi gebracht en ontwikkelt.
Ik denk dat over het algemeen het publiek het begin mogelijk te lang gaat vinden
wat ik persoonlijk beschouw als voor de verandering een goeie opbouw van verhaal.
Er gebeurt in deze film eigenlijk een hele hoop.
De eerste keer kijken heb ik me niet gestoord hier aan, vooral de grote tijd sprongen die in veel films niet lekker lopen gingen hier verbazend goed. Uiteindelijk lijkt de film wel wat abrupt te stoppen,
alsof iedereen vroeg naar huis wilden want het was vrijdag.
Ik moet nu achteraf toch concluderen dat dit gevoel meer komt omdat je in de vaart van het verhaal zit wat gewoon van begin tot einde hoog ligt. Het is verder niet een open einden waar je je aan stoort,
zoals de mensen deden die niet hadden begrepen dat Fellowship of the ring pas deel 1 was.
[het is geen "dicht" einden, maar je begint niet meteen te gillen "Dat word een vervolg!"]
buiten wat kleine gaatjes en scheurtjes in het verhaal wat net wat beter gedicht had kunnen worden
en de karakters die sterker neer gezet hadden kunnen worden, was de film niet slecht.
De apen in de film zijn, ondanks de overkill and CGI, heel erg goed gedaan.
Er is duidelijk veel studie gedaan en samengewerkt met mensen die echt met deze dieren werken en ze bestuderen.
Dus de Animaties en communicaties zijn zo ver het kon met het concept van een aap op hersen boosters punt fijn gedaan. Er zijn wat stukken overdreven, maar meer om het publiek duidelijk te maken wat er bedoelt word, omdat we niet allemaal maandelijks de apen wetenschap kolom in het zoölogie tijdschrift lezen.
Buiten dat had ik toch een kleine irritatie aan het einden,
waar ik nog niet zeker van ben of deze terecht is. Dus nog een keer kijken en dan pas de officiele review schrijven
Deze film heb ik zelf als Semi Bioscoop waardig gevonden.
Als je echt van dit soort films houd, is die het zeker waard en eigenlijk een beetje een must...
de planet of the apes serie is hier nooit zo groot gewees maar elders~
Als je niet echt van sci-fi bent, of juist wel van actie films alla Die Hard, moet je hem lekker thuis een keer van internet streamen.
Nog een leuke tip.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef Karstman het volgende:
An American Crime
[ afbeelding ]
Waargebeurd verhaal van een armslatige huisvrouw die een meisje opsluit in haar kelder omdat ze het allemaal niet aankan. Naar een waargebeurd verhaal, verteld deels door de rechtbankverslagen.
Niet slecht gedaan, Ellen Page en Catherine Keener spelen goed, net als Ari Graynor. Het is een beetje opgezet als tv-film waardoor het een beetje vlak aanvoelt af en toe en dat is jammer omdat het de potentie heeft om je behoorlijk naar de keel te grijpen.
Een dikke 7
Als ik het me goed herinner is het echte verhaal voor de film wat afgestompt voor tv en is er nog een film over datzelfde verhaal gemaakt, die valt onder het kopje horror/thriller.quote:Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef Karstman het volgende:
An American Crime
[ afbeelding ]
Waargebeurd verhaal van een armslatige huisvrouw die een meisje opsluit in haar kelder omdat ze het allemaal niet aankan. Naar een waargebeurd verhaal, verteld deels door de rechtbankverslagen.
Niet slecht gedaan, Ellen Page en Catherine Keener spelen goed, net als Ari Graynor. Het is een beetje opgezet als tv-film waardoor het een beetje vlak aanvoelt af en toe en dat is jammer omdat het de potentie heeft om je behoorlijk naar de keel te grijpen.
Een dikke 7
Oh ja, dat review was het waardoor ik Bobby ook gekeken heb. Dank daarvoor!quote:Op maandag 8 augustus 2011 01:37 schreef Iemand91 het volgende:
Ontzettend mooi film idd. Hier staan mijn bevindingen, vooral de oog voor detail en de laatste scènes met die muziek (youtube filmpje in m'n post) bleven me bij.
Plus dat ik enorm geinteresseerd ben in dat hele verhaal over de Kennedys en hun curse...
The Girl Next Door uit 2007 inderdaad (niet te verwarren met die uit 2004 want die gaat over een pornoster als buurvrouw) Die heb ik ook nog liggen maar ik dacht laat ik eerst de waargebeurd versie kijken.quote:Op maandag 8 augustus 2011 08:24 schreef musicfreakyme het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner is het echte verhaal voor de film wat afgestompt voor tv en is er nog een film over datzelfde verhaal gemaakt, die valt onder het kopje horror/thriller.
Volgens mij heet die film Girl next door, maar ik heb die nog niet gekeken.
Vond dit een leuke popcorn film. Goede special effects en hij blijft spannend. Het einde had wel iets beters gekund. Een 7,5.quote:Super 8 werd aangekondigd zoals we gewend zijn bij regisseur J.J. Abrams. Toen de trailer plotseling verscheen waren daar verschillende hints naar het tot dan toe onbekende plot verstopt, die doorverwezen naar een grote marketingcampagne. Ondertussen is natuurlijk veel meer bekend van de film, en zijn er al flink wat beoordelingen binnen. Het plot volgt een stel kinderen in de jaren ’70 die met behulp van hun Super8 camera’s een zombiefilm maken. Als ze op een treinstation een scène filmen zijn ze getuige van een treincrash, waarbij een mysterieus wezen ontsnapt. De film draait in Amerika al in de bioscopen en wordt onder andere met Close Encounters of the Third Kind, van Steven Spielberg vergeleken. Daarnaast heeft de film op RottenTomatoes de score ‘fresh’. Van de 215 getelde recensies was namelijk 80% positief.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder leek die Rise op the Apes me ook wel leuk, gister opgezocht, maar bah, kijken jullie allemaal van die TS/CAM versies ofzo? Ik trek dat echt niet.
Zelf heb ik Drive Angry afgekeken, dacht ik geef hem een 5, maar het laatste half uur was nog 10x slechter.
3,5.
Verder heb ik laatst de eerste 45 minuten van Enter the Void gekeken, maar daar kom ik niet doorheen.
quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:55 schreef JDx het volgende:
Over Super 8Drive angry was inderdaad echt slechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder leek die Rise op the Apes me ook wel leuk, gister opgezocht, maar bah, kijken jullie allemaal van die TS/CAM versies ofzo? Ik trek dat echt niet.
Zelf heb ik Drive Angry afgekeken, dacht ik geef hem een 5, maar het laatste half uur was nog 10x slechter.
3,5.
Verder heb ik laatst de eerste 45 minuten van Enter the Void gekeken, maar daar kom ik niet doorheen.Jammer want Nicolas Cage heeft echt goede films gemaakt. De laatste tijd maakt ie alleen maar crap....
Daar sluit ik me wel bij aan. Humor was ook goed, beetje zoals in the goonies.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:52 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[ afbeelding ]
Super 8
[..]
Vond dit een leuke popcorn film. Goede special effects en hij blijft spannend. Het einde had wel iets beters gekund. Een 7,5.
Jij hebt m'n review gepaktquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas was deze (obviously) minder rooskleurig.
De kritieken loven Hanks acteren vanwege het feit dat hij de kijker tijden kan laten genieten terwijl hij helemaal alleen is; en die kritieken hebben volledig gelijk; ik heb me geen moment verveeld. Interessant om te zien dat hij eigenlijk helemaal doordraait maar toch helemaal 'bij kennis' blijft.
Ook het - zeer belangrijke - gedeelte na thuiskomst is goed uitgewerkt.
Maar goed, had ook niet anders verwacht van Robert Zemeckis en Tom Hanks, die zorgen steevast voor een puike film.![]()
Met een prachtige soundtrack van Alan Silvestri () weer:
Ik ga mee met GuitarJJ en geef 'm ook een 8.
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 09-08-2011 00:53:20 ]
Ja, SBSquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:04 schreef computerprobleem het volgende:
Sorry, niet heel je review gelezen want ken de film en behoort tot mijn favorieten, maar je hebt deze toch niet op TV gezien?Een must have in je collectie.
I told you: Alan Silvestri:quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 01:14 schreef computerprobleem het volgende:
Back to the Future (1985)
De laatste keer dat ik deze film zag zal wel zo'n 10 jaar geleden zijn. Sinds kort ben ik bezig met het aanvullen van mijn blu-ray collectie, en aangezien ik de Back to the Future trilogy nog niet had op dvd, heb ik deze maar op blu-ray aangeschaft. Ik heb zo'n 10 minuten geleden deel 1 afgekeken.
[ afbeelding ]
Verder is de muziek perfect, sluit heel goed aan bij het verhaal en voert de spanning lekker op.
8.8/10
Dat eerste plaatje doet me denken aan Bayleafquote:
. Veel dingen zijn hilarisch slecht mede dankzij super grote plotholes. Het begint namelijk al dat de Russen hun aanval op een school beginnenquote:Imagine a cross between Rambo and the Breakfast Club
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. En zeker doordat de film zo gedateerd is, is de rest van de film ook niet veel soeps met explosies a la A-Team en dergelijke wat er niet uit ziet, en de hele film is een grote voice over lijkt het wel.
Ik zou hem zeker een keertje kijken zodat je toch weet waar deze klassieker over gaat maar meer dan dat is het niet.
Mager zesje
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 15:20 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat eerste plaatje doet me denken aan Bayleaf(dat ik die namen nog weet )
[ afbeelding ]
SPOILER: bayleefOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Bulbasar?SPOILER: bayleefOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee het plaatje is chikoritaquote:
Wist ik welquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 19:29 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee het plaatje is chikoritaterwijl ik er bayleaf had bij gezet
Ik vond het niet echt een zaterdagavond film hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:04 schreef JDx het volgende:
The Girl Next Door, echte zaterdagavond film!
7,5.
Ik denk dat hij die uit 2004 bedoelt met (o.a.) Emile Hirsch. Idd een leuke film.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 16:25 schreef Dark_Prince het volgende:
[..]
Ik vond het niet echt een zaterdagavond film hoor.
Erg zieke film....
The Girl Next Door
Niet irritant dat het Noors gesproken film is? twijfel om hem te gaan kijkenquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:30 schreef ChickenMan het volgende:
[ afbeelding ]
Nokas
Best wel een vette heist film. Nog echt gebeurd ook. Behoorlijk realistisch in beeld gebracht en lekker grauw. 7.5
natuurlijk niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Niet irritant dat het Noors gesproken film is? twijfel om hem te gaan kijken
Nee, en zoveel wordt er ook niet gesproken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
hier snap ik echt geen kut vanquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Cam-versies geven alleen erg veel ruis over het beeld. Waardoor CGI+RL en special effects fouten minder opvallen. Dit was vooral te zien bij bv. Ratatouille en Tranfromers the movie. De Bluray versie van Ratatouille zag er zaoveel slechter uit dat ik hem heb gekopieerd op mijn harde schijf. En met virtual-dub en plugins expres VHS ruis en andere vuiligheden erin heb gestopt. Zodat ik gewoon kon genieten.
Dat lees ik nu pas..wtfquote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hier snap ik echt geen kut van
Lees ik het nou goed dat hij aan de hand van de brakke camversie die hij heeft gezien vaststelt dat er CGI en special effect fouten in de film zitten omdat die door de camversie niet zichtbaar waren. Oftewel; het is er want ik kan het niet zien...quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:04 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hier snap ik echt geen kut van
Omdat het wel ok was maar gewoon middelmatig. Had er gewoon meer van verwacht. Het is zeker geen troep maar goed was het zeker niet.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 00:01 schreef Tim86 het volgende:
Hoe kom je uit op een 7 voor Falling Skies, want als ik je recensie zo lees dan is het echt 90% troep (waar ik het mee eens ben).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mr.Poppers Penguins; 7/10, redelijke comedy. Wel wat grappige stukken van Jim Carrey met de pinguins.na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
Voor mij misschien wel de leukste filmreeks ooit..echt al vaak teruggekeken..heerlijke films met een fantastische soundtrackquote:Op donderdag 11 augustus 2011 03:09 schreef computerprobleem het volgende:
Back to the Future 1, 2 en 3
Amen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 05:53 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Voor mij misschien wel de leukste filmreeks ooit..echt al vaak teruggekeken..heerlijke films met een fantastische soundtrack
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook zitten er een paar verhaallijntjes in de film die niet goed uit de verf komen. Je denkt dat er een crisis tussen Matt's ouders komt, want ze schreeuwen steeds naar elkaar, maar uiteindelijk is het weer een gelukkig stelletje. Ik had ook graag wat meer verhaal aan de kant van het meisje gezien, want de film is vooral op die jongen gefixeerd, die net zo veel emotie toont als een pepermolen.
Daarom vind ik het maar een matige film.
5/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Klipnap op 11-08-2011 20:52:50 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vermakelijk 5/10
Het spel ken ik niet.
de visuals goed vinden terwijl je een cam versie bekijkt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 03:52 schreef Dr.Pringles het volgende:
Cowboys & Aliens; 7,5.
Verhaal viel een beetje tegen, maar wel lekkere actie en vette vfx. Plus Olivia Wilde.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:03 schreef DJKoster het volgende:
Max Payne
Detective Max Payne op zoek naar de moordenaar(s) van zijn familie.
Bekend concept (detective welke blijft hangen in een onopgeloste zaak), rechtlijnig verhaal en een toch wel redelijk voorspelbaar verhaal. Het sfeertje was wel oké.
En datDie film was geweldig, maar je moet denk ik het spel kennen en hebben gespeeld. Heb hem 3/4 keer gekeken. Dan snap je dat "spoiler" ook meer denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vermakelijk 5/10
Het spel ken ik niet.
Plus dat ze het spel namaken, dus ze kiezen niet voor bepaalde verhaallijnen.
8,5.
Serieus? Ik vond de verfilming echt een schande..het spel is honderdmiljoenmiljard keer toffer. Heb eigenlijk ook nog nooit iemand gesproken die de film wel goed vondquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:17 schreef JDx het volgende:
[..]
Die film was geweldig, maar je moet denk ik het spel kennen en hebben gespeeld. Heb hem 3/4 keer gekeken. Dan snap je dat "spoiler" ook meer denk ik.
Plus dat ze het spel namaken, dus ze kiezen niet voor bepaalde verhaallijnen.
8,5.
Misschien omdat ik echt helemaal gek was van het spel, wilde ik destijds per se dat de film leuk was ofzo. Maar ik vond dat rare psychotische ook echt vet. Lekker freaky.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:23 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Serieus? Ik vond de verfilming echt een schande..het spel is honderdmiljoenmiljard keer toffer. Heb eigenlijk ook nog nooit iemand gesproken die de film wel goed vond
De vfx heb ik apart al op hoge kwaliteit gezien, handig als je vfx-freak bent. En de cam die ik keek was verdomd goed en alles was goed te zien.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:06 schreef snoeper het volgende:
[..]
de visuals goed vinden terwijl je een cam versie bekijkt.
En toch heb je een cam versie gekekenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Dr.Pringles het volgende:
[..]
De vfx heb ik apart al op hoge kwaliteit gezien, handig als je vfx-freak bent. En de cam die ik keek was verdomd goed en alles was goed te zien.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:18 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
En toch heb je een cam versie gekeken
die heb ik ook een keer gezien op tv.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Deze film heb ik in één ruk uitgekeken en constant het gevoel gehad HOE IS HET MOGELIJK ??
en gebaseerd op een waargebeurd verhaal ook nog
Voor mijn gevoel bleef de film toch redelijk dicht bij het spel (wat ik helemaal grijs gespeeld heb) vooral qua sfeer. Over het algemeen zijn verfilmingen van spelletjes volkomen ruk maar ik vind dit een positieve uitschieter.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:34 schreef Tim86 het volgende:
Ik was ook fan van het spel ja, maar vond de film daardoor juist kut. Iedere blinde kip kon zien dat dit spel briljant te verfilmen was en als je dan het eindresultaat zag...tja..
idd, max payne vond ik ook een tegenvaller. een matige actiefilm terwijl de potentie er zeker is met zo een geweldig spel. Te weinig aandacht aan besteedt, kwam over als iets dat snel af moest zijn zodat men verder kon naar andere projecten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:34 schreef Tim86 het volgende:
Ik was ook fan van het spel ja, maar vond de film daardoor juist kut. Iedere blinde kip kon zien dat dit spel briljant te verfilmen was en als je dan het eindresultaat zag...tja..
Resident Evil films vind ik wel tof ja..eigenlijk allemaal wel
Deel 2 is veel beter!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:07 schreef planethugo het volgende:
[..]
idd, max payne vond ik ook een tegenvaller. een matige actiefilm terwijl de potentie er zeker is met zo een geweldig spel. Te weinig aandacht aan besteedt, kwam over als iets dat snel af moest zijn zodat men verder kon naar andere projecten.
ontopic:
Tropa de Elite
Via dit topic een hele tijd geleden voor het eerst over deze film(s) gehoord en deel 1 viel me zeker niet tegen. Mooie rauwe film over hoe het er in de straten van brazilie aan toegaat. Al vond ik hem lang niet zo aangrijpend als City of God. Deze is dan ook iets meer op actie gebaseerd
8.1
deel 2 dan maar snel kijken. En die tip ga ik ook meteen binnenhalenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deel 2 is veel beter!
Nog een film in die sfeer: Carandiru (over een echt bestaande gevangenis in Sao Paulo)
Kom ook net terug van de bios.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:47 schreef KarelvA het volgende:
Super 8 (2011)
Wel Super 8, geen super script. Desondanks zeker de moeite waard. De film moet het voornamelijk hebben van special effects en bijzondere scenes. Hier en daar een lach en een traan. Absoluut een film voor het witte doek, zal het thuis op een home cinema set minder doen. Als je de smurfen leuk vond, dan is dit een blockbuster :-)
7.8/10 (IMDB: 7.6/10 )
Waarom? Omdat ik niet achter cam versies (illegale films) sta? Als er geen 'aanstellers' zoals mij waren, dus mensen die wél betalen voor films, dan zou jij al helemaal geen films kunnen kijken. Ga maar lekker door met het kijken van cam versies, dat maakt mij echt niet uit. Maar noem mij geen aansteller omdat ik wel een echte filmliefhebber ben a.u.b.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef Mainport het volgende:
Wat een irritante gast is die computerprobleem... ook al zo'n aansteller.
Alsof de rest in dit topic niet aan het downloaden is..die gaan alleen voor wat betere kwaliteitquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik niet achter cam versies (illegale films) sta? Als er niet 'aanstellers' zoals mij waren, dus mensen die wél betalen voor films, dan zou jij al helemaal geen films kunnen kijken. Ga maar lekker door met het kijken van cam versies, dat maakt mij echt niet uit. Maar noem mij geen aansteller omdat ik wel een echte filmliefhebber ben a.u.b.
Nu en dan downloaden omdat een film hier b.v. nog niet uitgekomen is (uiteraard geen cam versie) of omdat een film nooit op dvd is uitgekomen (oude films, of moeilijk te krijgen), dan is het niet erg. Voor eigen gebruik dus. Maar noem mij geen aansteller wanneer ik tegen cam versies/illegale films ben, jij bent de gene die fout zit, niet ik.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:53 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Alsof de rest in dit topic niet aan het downloaden is..die gaan alleen voor wat betere kwaliteit
Ook gezien en viel me best tegen eigenlijk. De eerste helft van de film is prima, maar op een gegeven moment wordt het gewoon te veelquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:47 schreef KarelvA het volgende:
Super 8 (2011)
Wel Super 8, geen super script. Desondanks zeker de moeite waard. De film moet het voornamelijk hebben van special effects en bijzondere scenes. Hier en daar een lach en een traan. Absoluut een film voor het witte doek, zal het thuis op een home cinema set minder doen. Als je de smurfen leuk vond, dan is dit een blockbuster :-)
7.8/10 (IMDB: 7.6/10 )
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar goed, dat laatste deel van de film is zo'n afknapper dat ik 'm niemand kan aanraden.
Nog iets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Cam versies, haha. Ik heb deze allemaal in de bioscoop gezien, waar "echte filmliefhebbers" heengaan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Waarom? Omdat ik niet achter cam versies (illegale films) sta? Als er geen 'aanstellers' zoals mij waren, dus mensen die wél betalen voor films, dan zou jij al helemaal geen films kunnen kijken. Ga maar lekker door met het kijken van cam versies, dat maakt mij echt niet uit. Maar noem mij geen aansteller omdat ik wel een echte filmliefhebber ben a.u.b.
En jij bent een reviewer?quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 20:31 schreef LolaLovesYou het volgende:
Had vandaag weer wat nieuwe films binnen om te reviewen.
Horrible Bosses.
Komedie. 6.5
Semi bioscoop waardig.
Ik hou niet van komedies en mijn review gebied is eigenlijk ook sci-fi's.
Maar ik moest zowaar om de trailer lachen in de bioscoop dus had gevraagd of ik hem mocht bekijken.
Hij is me goed bevallen.
Je frustreert je soms aan de acties van de karakters en sommige dingen zijn een beetje dom gedaan tot het punt dat het net te ver gaat aka vervelend word.
Maar buiten dat is het de juiste soort humor in deze film, het is niet te droog, oversekst of overdreven zoals je tegenwoordig vaak ziet bij niet romantische komedies.
Dus een goeie film om een eerste date of gewoon je vriendin mee naartoe te nemen.
Zij gaat hem grappig vinden en jij zit je niet aan zinloos slecht geschreven chick flick achtige twitches tussen de grapjes door te ergeren.
Rise of the Planets of the Apes.
Sci-fi,action,thriller.
Ik heb deze film nog niet helemaal gezien.
Als Nederlander krijg ik nog wel eens Duits vertalingen opgestuurd [ik heb het liefst Engels]
wat met deze film ook het geval was, ik een stuk zitten kijken in het Duits en toen heb ik besloten te wachten tot ik de Engelse verise had.
Ik verwachten zelf niet veel goeds van deze film, ik had zelfs mijn verwachting vrij blanco gelaten,
de trailers niet bekeken en het plot niet gelezen om het nog de meeste kans te geven.
Wel veel kabaal gehoord die negatief was van mensen om mij heen.
Ondanks dat het plot precies was wat ik had verwacht en ik tot nu toe veel minder CGI had willen zien en meer pakken en koele snufjes met poppen en machines zoals in de 1e film, wat ik dan ook het mooiste vond aan de 1e film, was hij toch goed genoeg om hem af te zetten.
Slecht buitemonds Duits gelul, de film is zeker de 2 dagen wachten op de Engelse versie waard om hem even goed te bekijken zoals ie bedoelt is.
Tot nu toe lijk deze film de negatieve voorspellingen van film liefhebbers niet waar te maken.
En het is tegenwoordig nog zelden dat een film veel beter gaat zijn als het verwachting patroon.
Ik hoop over een paar dagen een cijfer te kunnen geven en te kunnen vertellen of hij bioscoop waardig is of niet.
De liefhebberij uit zich in de passie die men voor film heeft, niet in de manier van kijken. Als men bereid is zelfs cam-versies te bekijken, kan je zeggen dat zo iemand juist een grote passie voor film heeft.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:56 schreef computerprobleem het volgende:
Sowieso kijken echte filmliefhebbers niet constant gedownloade films. Die hebben een goede tv met geluidsinstallatie, speciaal ingerichte plek om films in Full HD te kijken en hebben een mooie collectie.
Als men bereid is zelfs cam-versies te bekijken, kun je eerder zeggen dat de persoon geen geld over heeft om een film te kijken zoals hij gekeken moet worden, namelijk in de bioscoop of op dvd/blu-ray.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De liefhebberij uit zich in de passie die men voor film heeft, niet in de manier van kijken. Als men bereid is zelfs cam-versies te bekijken, kan je zeggen dat zo iemand juist een grote passie voor film heeft.
Rolprentfundamentalisme
Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 01:56 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Sowieso kijken echte filmliefhebbers niet constant gedownloade films. Die hebben een goede tv met geluidsinstallatie, speciaal ingerichte plek om films in Full HD te kijken en hebben een mooie collectie.
Pcies... bioscopen kunnen alleen 'slechte' films voor het grote publiek draaien, omdat daar het meeste aan te verdienen is. Kleine films van kleine filmhuizen worden voornamelijk gejat/gestolen/berooft, dus die zullen er steeds minder komen al dan niet zwaar gesubsidieerd uit andere kanalen. Maar de cultuurkraan gaat dicht in Nederland. Dus de eerste filmhuizen zullen binnenkort wel sluiten. Maar wat interesseert ons dat nou??quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:41 schreef Roces18 het volgende:
Downloaden is niet illegaal in Nederland. Uploaden en distribueren wel. Overigens in de bioscoop komen vaak alleen slechte films voor het grote publiek. Kleine films zul je daar toch niet vinden, en om nou alle films te gaan kopen op basis van een trailer no thanks.
Ik kreeg echt buikpijn bij die film. Wat was dat een zieke film zeg.quote:Op maandag 8 augustus 2011 09:32 schreef Karstman het volgende:
[..]
The Girl Next Door uit 2007 inderdaad (niet te verwarren met die uit 2004 want die gaat over een pornoster als buurvrouw) Die heb ik ook nog liggen maar ik dacht laat ik eerst de waargebeurd versie kijken.
Ik vond het niet storend. Ik vond alleen dat deze film echt heel abrubt eindigde. Het einde is nog even spannend, maar het lijkt alsof de film niet af is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan het feit dat de films die al enorm veel verdienen in de bios juist de films zijn die het meest gedownload worden? Zo heel gek is het dus niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:39 schreef KarelvA het volgende:
[..]
Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.
Voor heel veel mensen is films stelen heel normaal geworden, in Londen begint het stelen uit winkels ook normaal te worden. Ik ben arm, winkelier of filmmaker is verschrikkelijk rijk dus ik mag hem beroven. Dat deze winkelier daardoor in de bijstand komt is eerst zijn probleem en daarna via de belastingbetaler, van ons allemaal. Films illegaal downloaden is broodroof, maar iedereen doet het, dus wat geeft het?
Nou in zoverre... Op de meeste films worden nu zware verliezen gemaakt. Slechts enkele grote blockbusters als HP e.d. weten zichzelf vanuit bios-exploitatie/dvdverkoop te bekostigen en winst te maken. Voor kleine films is steeds minder ruimte. We hebben er geen notie van en het is niet ons probleem.
Met een Pathe Unlimited pas zie je voor 19 euro pm zoveel bioscoopfilms LEGAAL als je wilt. Met een Film1 abonnement zie je voor 18 euro pm zoveel VOD films als je maar wilt. LEGAAL. Als je een videohuur abonnement hebt voor 15 euro pm zie je zoveel... LEGAAL.
Klagen over alles en stelen als de raven... Nederlanders, dat zijn wij!
Dan moet je The woman eens kijken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:07 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik kreeg echt buikpijn bij die film. Wat was dat een zieke film zeg.
Nouja de film ging echt puur om de overval, en die was wel afgelopen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:13 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik vond het niet storend. Ik vond alleen dat deze film echt heel abrubt eindigde. Het einde is nog even spannend, maar het lijkt alsof de film niet af is.
Toch wel een leuke heist film hoor.
Ik begin de niet-mainstream films steeds meer te waarderen en dit was weer een leuke.quote:Een groep 13-jarige jongens is verliefd op de prachtige Maléna, de vrouw van een plaatselijke soldaat. Ze heeft een betoverend effect op het mannelijke deel van de bevolking in het dorpje, maar de vrouwen hebben hun oordeel over de buitenstaander snel klaar.
Thanks dude!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Harold & Kumar Go To Amsterdam (2008)
Wat een heerlijke perfecte afsluiting van het Harold & Kumar-verhaal, dit korte filmpje van 12 minuten.
En waar kon dit anders plaatsvinden dan onze eigen hoofdstad (en symbool voor Nederland) Amsterdam. Alle ingredienten van Amsterdam komen voorbij en met name de manier waarop de Nederlandse vrouw wordt neergezet, de trips op wiet en paddo's in Amsterdam en de werkelijk adembenemende Colombiaanse Paula Garcés, maken het filmpje tot een topfilmpje.
De soms echt te flauwe humor uit de langere films is een stuk minder aanwezig en dat maakt het filmpje kort, bondig, helemaal to the point en een waardige afsluiter van de avontuurtjes van deze 2 potheads.
Hier te bekijken:
(Deel 1)
(Deel 2, helaas slechte kwaliteit)
9.0/10 (IMDB: 7.6/10)
films kijken via youtube..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Wat een heerlijke perfecte afsluiting van het Harold & Kumar-verhaal, dit korte filmpje van 12 minuten.
En waar kon dit anders plaatsvinden dan onze eigen hoofdstad (en symbool voor Nederland) Amsterdam. Alle ingredienten van Amsterdam komen voorbij en met name de manier waarop de Nederlandse vrouw wordt neergezet, de trips op wiet en paddo's in Amsterdam en de werkelijk adembenemende Colombiaanse Paula Garcés, maken het filmpje tot een topfilmpje.
De soms echt te flauwe humor uit de langere films is een stuk minder aanwezig en dat maakt het filmpje kort, bondig, helemaal to the point en een waardige afsluiter van de avontuurtjes van deze 2 potheads.
Hier te bekijken:
(Deel 1)
Vind het maar een overgewaardeerde film.quote:
dacht precies hetzelfde toen ik aan het kijken was. hij raakte me eigenlijk pas toen ie afgelopen was en ik er nog eens over nadacht. wauw dus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:27 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Vind het maar een overgewaardeerde film.
Na aanleiding het boek gekocht, groooote aanrader.quote:Op zondag 14 augustus 2011 00:28 schreef dawg het volgende:
[..]
dacht precies hetzelfde toen ik aan het kijken was. hij raakte me eigenlijk pas toen ie afgelopen was en ik er nog eens over nadacht. wauw dus.
Harold & Kumar altijd!!!! 9,0 hahaha!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Hier te bekijken:
(Deel 1)
Net gezien, een 9, really? Het zijn gewoon een paar flauwe shots met voiceover. 6quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Hier te bekijken:
(Deel 1)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<hr>
quote:Op zondag 14 augustus 2011 06:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
rise o.t planet o.t apes
leuk totaan het vooreinde. einde is laam want die apen gaan gewoonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eensquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 23:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
korte films kijken via youtubestaan zulke mooie op
Clerks beschrijft vooral het leven van een twintiger die in zo'n fase zit dat je een beetje laidback kan doen, maar er ook ontevreden over bent. Of dat je zelf nog even niet weet wat je nu verder gaat uitspoken met leven. Zowel op het gebied van relaties als werk. Het is een beetje een limbo fase van een paar maand tot aan een tweetal jaar. Als blijkt dat in Clerks II ze dus nog steeds daar zitten, verneukt dat dus die hele fase waar je dus sympathie voor kon opwekken. Het zijn dus gewoon losers geworden. Daar is de humor in deel 1 niet voor bedoeld geweest.quote:
en toch is t een leuke filmquote:Op zondag 14 augustus 2011 12:33 schreef Deckard het volgende:
[..]
Clerks beschrijft vooral het leven van een twintiger die in zo'n fase zit dat je een beetje laidback kan doen, maar er ook ontevreden over bent. Of dat je zelf nog even niet weet wat je nu verder gaat uitspoken met leven. Zowel op het gebied van relaties als werk. Het is een beetje een limbo fase van een paar maand tot aan een tweetal jaar. Als blijkt dat in Clerks II ze dus nog steeds daar zitten, verneukt dat dus die hele fase waar je dus sympathie voor kon opwekken. Het zijn dus gewoon losers geworden. Daar is de humor in deel 1 niet voor bedoeld geweest.
Afsluiting?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Hier te bekijken:
(Deel 1)
Ah mooi! Sliding Doors zegt me niks en Tree of Life moet ik nog zien. Goeie tips terug dus.quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Net Mr Nobody gezien, nav een tip hier in het topic. Hij deed me aan allerlei films denken: Sliding Doors, The curious life of Benjamin Button, The tree of life... geweldig!. Moet hem alleen nog wel een keer zien om hem helemaal te snappen!
Er komt idd nog een deel 3!quote:
Standaard verhaal? Misschien. De uitvoering is echter briljant. Van de acteurs, regie, muziek en cinematografie: alles klopt.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
American Beauty
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n hoog cijfer heeft op IMDB? Het is gewoon een standaard lief dagboek verhaal met wat problemen in een gezin.
Vond je het deprimerend? Ik vond juist het einde en de tal van keuzes net in dat laatste halfuur vrij positief. Eigenlijk een inspirerende film.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Standaard verhaal? Misschien. De uitvoering is echter briljant. Van de acteurs, regie, muziek en cinematografie: alles klopt.
Trouwens. Het is beslist geen lief dagboekverhaal met wat problemen in een gezin. Het gaat over verschillende personen (niet alleen binnen, maar ook buiten het gezin) die met zichzelf en hun leven in de knoop zitten, de keuzes die zij maken en de gevolgen die deze keuzes hebben, met als resultaat een behoorlijk deprimerende film.
Layer Cakequote:Op maandag 15 augustus 2011 01:21 schreef Chapelle het volgende:
[ afbeelding ]
Laatst Layer Cake weer eens herzien. Toffe Britse gangsterfilm met een geweldig acterende Daniel Craig in de hoofdrol. Het Britse sfeertje wordt mooi neergezet en er zitten enkele leuk gefilmde scenes in (onder andere de scene in de diner tussen Monty en Freddy).
4/5*
Edward Nortonquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Layer Cake
Net gezien:
Leaves of Grass (2009)
Erg grappige, maar ook spannende en lekker actievolle film waarin vooral Edward Norton het helemaal maakt. Wat een geweldig acteur is het en wat een leuk vormgegeven film zo.
Een van de betere films over deze lekkere groene plant. En Danny DeVito heeft wel een verdomd lekkere dochter
De tijd tussen eerste vertoning (Canada, 2009) en bios US (september 2010) is opmerkelijk. Werd het te confronterend bevonden?
8.5/10 (IMDB: 6.6/10)
En die muziek, zowel de soundtrack van Silvestri als de talloze prachtige (passende) nummers uit de jaren '60.quote:And wouldn't you know it. A few months later, they invited me and the Ping-Pong team to visit the White House. So I went... again. And I met the president of the United States again.
Volkomen mee eens, maar ook de muziek he! zou ik zo een cd van willen hebbenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:34 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals gezegd Forrest Gump (1994)[ afbeelding ]
Robert Zemeckis
Tom Hanks
Alan Silvestri
![]()
3 personen die deze film zo geweldig maakten. Elke scène, stuk voor stuk, was gewoon goed. Een van de dingen waarom ik dit zo'n prachtige film vindt is de humoristische manier waarop Gump verweven is met (Amerikaanse) geschiedenis. Elvis, Kennedy broers, Nixon, Vietnam oorlog gewoon![]()
Ook vind ik deze film z'n 'moving moments' hebben zoals het einde als hij te horen krijgt dat hij een kind heeft. Tom Hanks is nu wel een van mijn meest (zo niet meest) favoriete acteurs geworden. Z'n uitspraken, z'n naïviteit:
[..]
En die muziek, zowel de soundtrack van Silvestri als de talloze prachtige (passende) nummers uit de jaren '60.
Staat in mijn persoonlijke top5 van favoriete films. Prachtig gewoon.
Ik weet niet of jullie zitten te wachten op 2x een review van mij over dezelfde film maar ik vind ik 'm ook zo mooi...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het einde was voorspelbaar uiteraard.
Een 4-
Forrest Gump is een langdradig voortmeanderende film zonder kop of staart. Leuke trucjes, maar de personages zijn niet bepaald boeiend. De grappen kunnen niet meer teweeg brengen dan een flauwe glimlach bij mij. Er is geen sprake van een "plot". Een van de dieptepunten is toch wel het heen en weer rennen door de USA van Forrest omdat hij er zin in heeft. Scene lijkt alleen er in geschreven te zijn om culturele iconen er bij te plakken (smiley, shit happens etc). Kan wel zeggen "goed gedaan, knap gemaakt" maar verder is het voor mij een lege huls zonder inhoud.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 01:34 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals gezegd Forrest Gump (1994)[ afbeelding ]
Robert Zemeckis
Tom Hanks
Alan Silvestri
![]()
3 personen die deze film zo geweldig maakten. Elke scène, stuk voor stuk, was gewoon goed. Een van de dingen waarom ik dit zo'n prachtige film vindt is de humoristische manier waarop Gump verweven is met (Amerikaanse) geschiedenis. Elvis, Kennedy broers, Nixon, Vietnam oorlog gewoon![]()
Ook vind ik deze film z'n 'moving moments' hebben zoals het einde als hij te horen krijgt dat hij een kind heeft. Tom Hanks is nu wel een van mijn meest (zo niet meest) favoriete acteurs geworden. Z'n uitspraken, z'n naïviteit:
[..]
En die muziek, zowel de soundtrack van Silvestri als de talloze prachtige (passende) nummers uit de jaren '60.
Staat in mijn persoonlijke top5 van favoriete films. Prachtig gewoon.
Ik weet niet of jullie zitten te wachten op 2x een review van mij over dezelfde film maar ik vind ik 'm ook zo mooi...
Met alle respect, maar een spel dat films probeerd na te bootsen is natuurlijk het grootste drama om te verfilmen. Een kopie van een kopie...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:34 schreef Tim86 het volgende:
Resident Evil films vind ik wel tof ja..eigenlijk allemaal wel
So true!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 02:10 schreef Nickske1912 het volgende:
True Grit
Ook het wel heel erg volwassen 14-jarige meisje deed het prima, groot acteertalent waar we zeker nog meer van gaan horen in de toekomst.
Een plot is een middel, geen doel. Een film heeft eigenlijk sowieso geen doel, behalve om de kijker te behagen. Als je een film kijkt met enige preconceptie (bijvoorbeeld: waar zijn de kop en staart?) dan sluit je jezelf af voor een eventueel plezier.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Forrest Gump is een langdradig voortmeanderende film zonder kop of staart. Leuke trucjes, maar de personages zijn niet bepaald boeiend. De grappen kunnen niet meer teweeg brengen dan een flauwe glimlach bij mij. Er is geen sprake van een "plot". Een van de dieptepunten is toch wel het heen en weer rennen door de USA van Forrest omdat hij er zin in heeft. Scene lijkt alleen er in geschreven te zijn om culturele iconen er bij te plakken (smiley, shit happens etc). Kan wel zeggen "goed gedaan, knap gemaakt" maar verder is het voor mij een lege huls zonder inhoud.
Toevallig zag ik vorig jaar een film met een vergelijkbaar uitgangspunt. Leuk trucje, goed gemaakt, geinig uitgangspunt en goede hoofdrolspeler. The Curious Case of Benjamin Button. Even saai en langdradig en ook niet in staat om tot enige emoties te bewegen.
Daarom maar een fraaie combinatie film : The Curious Case of Forrest Gump
http://www.collegehumor.c(...)case-of-forrest-gump
Hij klopte Pulp Fiction en Shawshank Redemption bij de oscars, dat was dan ook weer wat overdreven, al zijn die oscars nu ook weer niet zó belangrijk, aangezien nu (15 jaar later) Gump qua status niet eens in hun schaduw kan staan.quote:[b]Op dinsdag 16 augustus 2011 12:20
Het lijkt af en toe wel hip om Gump af te kraken, ik neem aan omdat het Spielbergiaans op simpele emoties inspeelt, maar dan zonder de monsters e.d.
Je kunt het erger treffen vind ik zelf...
Ja, 'The Curious Case of Benjamin Button' was inderdaad een langdradige film die er ook alleen maar was vanwege het idee 'oude man wordt kind'. Er wordt zo weinig mee gedaan en het is zo saai en langdradig.. pfff..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:47 schreef macondo het volgende:
[..]
Forrest Gump is een langdradig voortmeanderende film zonder kop of staart. Leuke trucjes, maar de personages zijn niet bepaald boeiend. De grappen kunnen niet meer teweeg brengen dan een flauwe glimlach bij mij. Er is geen sprake van een "plot". Een van de dieptepunten is toch wel het heen en weer rennen door de USA van Forrest omdat hij er zin in heeft. Scene lijkt alleen er in geschreven te zijn om culturele iconen er bij te plakken (smiley, shit happens etc). Kan wel zeggen "goed gedaan, knap gemaakt" maar verder is het voor mij een lege huls zonder inhoud.
Toevallig zag ik vorig jaar een film met een vergelijkbaar uitgangspunt. Leuk trucje, goed gemaakt, geinig uitgangspunt en goede hoofdrolspeler. The Curious Case of Benjamin Button. Even saai en langdradig en ook niet in staat om tot enige emoties te bewegen.
Daarom maar een fraaie combinatie film : The Curious Case of Forrest Gump
http://www.collegehumor.c(...)case-of-forrest-gump
Tja, zoals je al zegt, de oscars neem ik niet zo serieus en dat reken ik al helemaal niet een film aan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij klopte Pulp Fiction en Shawshank Redemption bij de oscars, dat was dan ook weer wat overdreven, al zijn die oscars nu ook weer niet zó belangrijk, aangezien nu (15 jaar later) Gump qua status niet eens in hun schaduw kan staan.
Ik kan mij best voorstellen dat men Forrest Gump destijds hoger aanzien had. Dat soort type films bestond destijds helemaal niet. Films met verhaaltjes (pulp fiction) en weer een gevangenis film is gewoon niet direct zo bijzonder.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:44 schreef kingmob het volgende:
[..]
Tja, zoals je al zegt, de oscars neem ik niet zo serieus en dat reken ik al helemaal niet een film aan.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stylistisch was Pulp Fiction ook "ongeziener" dan Gump, hoor.
Forrest Gump kwam gewoon net toen de Hanks-hype op volle toeren was, terwijl al zijn andere prestaties uit die periode waarschijnlijk beter waren.
Precies, en Forrest Gump was onderhoudend voor een keertje maar raakte geen snaar (spanning, humor, medeleven - het boeide mij niet zo). En @kingmob, daarná ga ik pas analyseren hoe dat toch komt. En dan kom je bij mijn argumenten mbt plot, opbouw en personages.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:06 schreef Iemand91 het volgende:
Laten we het er maar op houden dat de een wel van een film geniet en de andere niet.
Films doen iets met je en dat is het punt juist; of het raakt je (dramatische manier, of qua humor of qua verhaal of qua cinematografie) of het doet je helemaal niets.
Goed ook, houden we variatie erin.
Ik vond het ook een superfilm! Je merkt gewoon dat er over de gesprekken is nagedacht en dat er een bepaald niveau in de vragen zit die men stelt: heerlijkquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:40 schreef HostiMeister het volgende:
The Man From Earth
[ afbeelding ]
Een stel docenten van een niet nader genoemde universiteit nemen afscheid van een collega. Tijdens dit afscheid legt voorgenoemde collega aan zijn mede academici een situatie voor: stel er is een mens dat al 14000 jaar oud is en zich onder hun bevind. Hoe zou die mens zijn, zou het überhaupt mogelijk zijn en welke vragen hebben zij aan hem.
Een film die het niet moet hebben van mooie beelden, prachtige muziek of geweldige shots. Gewoon intelligente mensen die intelligent met elkaar praten over een situatie die te absurd is om waar te zijn maar niet te weerleggen of te bewijzen valt. Ik vond het een verdomd boeiende film. Misschien omdat ik net een jointje had gerookt, maar het was precies de gespreksstof die ik heerlijk vind om te horen. Gewoon goed.
Ik: 8
Imdb: 8
Boeiende tips, ik ga die ook even kijken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:04 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb tijdens de zomerpuaze van de TV series in Amerika weer eens een oude serie uit de kast gevist, en de afgelopen tijd doorgebracht met het kijken van Buffy, the Vampire Slayer. Omdat ik na de laatste seizoen daar Sarah Michelle Gellar ook wel eens in een gelukkiger rol wilde zien heb ik daarna bijna al haar films gekeken. Helaas blijkt het spelen van een gelukkig iemand niet voor haar weggelegd, maar er zitten wel een aantal waardige films tussen:
The Air I Breathe
[ [url=http://www.geurts.org/taib.png]afbeelding ][/url]
Cast: Andy Garcia, Brendan Fraser, Sarah Michelle Gellar, Forest Whitaker, Kevin Bacon
A drama based on an ancient Chinese proverb that breaks life down into four emotional cornerstones: happiness, pleasure, sorrow and love. A businessman bets his life on a horse race; a gangster sees the future; a pop star falls prey to a crime boss; a doctor must save the love of his life.
Deze film was mij niet bekend, ze is ook nooit groots gereleased doordat de release maatschappij financiele problemen kreeg, maar ik vond hem zeker de moeite waard.
Het verhaal gaat over verschillende emoties, uitgebeeld door de verschillende karakters in de film. Hoewel het verhaal in eerste instantie lijkt op 4 korte films over deze mensen, komt in het laatste deel van de film alles samen. Ik vond de film uiteindelijk zeer zeker de moeite waard, de acteurs komen goed over (zeker Andy, Brendan en Sarah), en ondanks de donkere sfeer in de film, zoals gezegd absoluut de moeite waard.
IMDb score: 7.0/10
Mijn score: 8.0/10
Veronika Decides to Die
[ [url=http://www.geurts.org/vdtd.png]afbeelding ][/url]
Cast: Sarah Michelle Gellar, Jonathan Tucker, David Thewlis
The story centers on Veronika, a woman in her mid twenties who appears to have everything: good looks, good job and a great life ahead of her. Yet she decides to end her own life. She is unsuccessful and awakens in a mental hospital where she learns that she a short time to live. However in the hospital she meets people who are only 'insane' because they don't always follow society's rules. With little left to lose, Veronika embarks on a journey on which she frees herself to experience relationships and emotions and ultimately discovers what it means to live.
Deze film, opgenomen in 2009 maar in Nederland nog niet gereleased (30 aug), gaat over Veronika, een mooie succesvolle vrouw die een poging onderneemt tot zelfmoord. Dit lukt niet, maar als ze wakker wordt in een psychiatrisch instituut wordt duidelijk dat ze met de zelfmoordpoging haar hart zodanig beschadigd heeft dat ze nog maar enkele weken te leven heeft. Hierna worden deze weken gevolg, hoe gaat Veronika om met deze laatste weken.
Misschien door mijn persoonlijke ervaring wat "zwaarder" voor mij dan voor anderen (ik heb een jaar of 6 geleden eenzelfde iets geprobeerd met insuline, maar daarna - gelukkig - nooit in een instituut gezeten), maar ik vind dit zo'n fantastische film. Het acteerwerk van Sarah Michelle Gellar vond ik zeer overtuigd. De tussenstukjes die je ziet tijdens haar zelfmoord laten echte wanhoop zien, het niet kunnen vinden van een uitweg, en het weten dat dit de enige manier is. Ook de emoties waar ze doorheen gaat binnen het instituut vind ik goed uitgewerkt, het was (voor mij) onmogelijk niet helemaal mee te leven met Veronika. Het enige "nadeel" vond ik het casten van David Thewlis als Dr. Blake, aangezien ik bij hem meer denk aan Harry Potter dan aan een psychiater
IMDb score: 6.5/10
Mijn score: 9.5/10
Hahaha.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:39 schreef Karstman het volgende:
Green Lantern
[ afbeelding ]
Het universum heeft een probleem, het grote gele gevaar rukt op. Is het Groene Lantaarn Korps (hoe kom je erop) in staat het gele gevaar te weerstaan? Misschien niet, dus is het maar goed dat een testpiloot met kapsones wordt gerecruteerd door deze intergalactische blauwgroenhelmen. Maar ja is hij wel zo'n goeie keuze of is hij eigenlijk een slappe zak? In dit flauwe 3D CGI filmpje komen we daar achter.
Ik kom niet af van het "Berg" gevoel iedere keer als ik Ryan Reynolds zie. Zelfs als ie in dat groene pak zit zie de hele tijd dezelfde capriolen en verwacht ik dat Pete en Sharon het shot binnenlopen. Verder is het allemaal redelijk standaard, goed tegen slecht, held tegen wil en dank, love intrest enz. Maar toch wel onderhoudend, een echte popcornfilm zeg maar. 3D is weer eigenlijk overbodig hoewel het in het begin van de film als alles geanimeerd is wel leuk werkt, beetje door de ruimte vliegen is best cool in 3D.
Een 6.
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:39 schreef Karstman het volgende:
Green Lantern
[ afbeelding ]
Ik kom niet af van het "Berg" gevoel iedere keer als ik Ryan Reynolds zie. Zelfs als ie in dat groene pak zit zie de hele tijd dezelfde capriolen en verwacht ik dat Pete en Sharon het shot binnenlopen.
Er is een Green Lantern animatie waarin Nathan Fillion (Johnny Donnelly in Two Guys...) de stem doet van Hal Jordan, dus zo vreemd zouden Pete en Sharon niet zijnquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Hahaha.
Toegegeven, af en toe had ik dat ook.
Goed plan moet ik ook weer eens gaan doen, niks mis met een fijn stukje SMGquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:04 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb tijdens de zomerpuaze van de TV series in Amerika weer eens een oude serie uit de kast gevist, en de afgelopen tijd doorgebracht met het kijken van Buffy, the Vampire Slayer.
Ah die heb ik nog liggen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:24 schreef Abby79 het volgende:
[..]
[..]
Er is een Green Lantern animatie waarin Nathan Fillion (Johnny Donnelly in Two Guys...) de stem doet van Hal Jordan, dus zo vreemd zouden Pete en Sharon niet zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Misschien leuk voor een erg regenachtige zondagmiddag. Wat overigens de achterliggende reden is dat deze film zich persé in het begin van de jaren 80 moet afspelen ontgaat mij..misschien het ontwikkelen van het rolletje?![]()
The Rite: film over een sceptische priester die een exorcist opleiding volgt in Rome. Hij komt een oude priester tegen (Anthony Hopkins) die hem met wat praktijkvoorbeelden probeert te overtuigen. Ik ben wel een liefhebber van films met occulte religieuze invloeden maar deze film zei mij niets. De analogiën met de 'Exorcist' films liggen voor de hand, die zijn er ook wel, maar in het geheel niet eng en hopkins kan ook niet overtuigen. Gemiste kans. Geef mij 'the exorcism of Emily Rose' maar....Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
Waarom een 6,8?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:29 schreef Godtje het volgende:
Super 8
Al genoeg over gezegd. ET meets Lost.
Een leuke jonge ploeg die een knappe prestatie neerzetten. Leuke karakters en de ideale mix en liefdesverhaal er doorheen.
Jammer dat ze zelfs de geluidseffecten vanuit Lost hebben overgenomen en dat je na de openinsscene het spektakel wel hebt gehad.
Toch niet zonde van je geld maar ook geen must see.
Het blijft er tussen hangen en dat uit zich ook in het cijfer.
[ afbeelding ]
IMDB: 7
Ik: 6,8
Omdat ik hem net geen 7 waard vond. Echt geen hogere wiskunde hoor.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Waarom een 6,8?
Je vond hem iets minder leuk dan de kijkers van IMDB?
Kreeg hem van mijn zusje, die doet Roller Derby, en was wel een grappige film om die sport een beetje te leren kennen. Goeie review.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Whip It (2009, VS, Drew Barrymore)
Lekker indie filmpje, dat betekent dus goede muziek en leuke karakters. Ellen Page is dan ook ideaal gecast. Maar uiteindelijk heeft het plot te weinig om handen om het cijfer hoger te kunnen laten uitvallen.
cijfer: 7.5
Goh, he, Je kunt dus wel wat zinnen achter elkaar typen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:21 schreef JDx het volgende:
Ik had geen zin in filmkijken, maar verveelde me zo erg dat ik toch maar een licht filmpje ben gaan kijken.
Hoodwinked Too
Deel 1 was destijds wel grappig en deze was niet veel minder voor een sequel. Verder niet heel bijzonder natuurlijk, vooral die kleine eekhoorn of whatever het is, is wel lache haha.
6,5.
Star Trek (2009)
Toen ik toch bezig was nog maar een filmpje erachteraan gegooid. Heb nog nooit een aflevering van Star Trek gezien en ook geen films, maar heb er natuurlijk vaak genoeg van gehoord. Ik wist wel namen als Spock en Kirk, al wist ik niet of dat nou van Star Trek of Star Wars was.
Aangezien iemand hier zei dat je niet per se films hoeft gezien te hebben, was ik wel benieuwd, want hou wel van SF, vond het allemaal maar een beetje matig, maar wel vermakelijk. Was wel blij dat het voorbij was na die 2uur, want was al een keer aan het opruimen geslagen tussendoor.
Verder wel mooi gemaakt natuurlijk en toch het gevoel dat ik iets keek waar veel mensen jaren lang plezier van hebben (gehad).
7+.
Nog nooit eerder gezien (hoewel ik me wel bij een aantal scènes - wanneer ze met z'n allen in de cel zitten - een soort van déjà vu had) maar wat een bazenfilm!quote:Als gevolg van een anonieme tip kan de politie van New York vijf gangsters arresteren die ervan verdacht worden een truck vol wapens gestolen te hebben. Het lijkt er echter op dat iemand achter de schermen de hele bijeenkomst op touw heeft gezet.
Die ga ik eens kijken, maar intussen post ik vast even mijn nieuwe favoriete short sinds een week of 2:quote:
Eensch. Clerks is mijn favoriete comedy aller tijden (en staat met een 10/10 op 3 in mijn top 100) maar Clerks 2 is een grote sneue bende.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:33 schreef Deckard het volgende:
[..]
Clerks beschrijft vooral het leven van een twintiger die in zo'n fase zit dat je een beetje laidback kan doen, maar er ook ontevreden over bent. Of dat je zelf nog even niet weet wat je nu verder gaat uitspoken met leven. Zowel op het gebied van relaties als werk. Het is een beetje een limbo fase van een paar maand tot aan een tweetal jaar. Als blijkt dat in Clerks II ze dus nog steeds daar zitten, verneukt dat dus die hele fase waar je dus sympathie voor kon opwekken. Het zijn dus gewoon losers geworden. Daar is de humor in deel 1 niet voor bedoeld geweest.
Oehh moet ik zienquote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:13 schreef Timo20 het volgende:
Eén short uit de MoC Buster Keaton box vanavond gezien:
His Wedding Night
Geinige kort film met Fatty Arbuckle in de hoofd- en Buster Keaton in een kleine bijrol. Best vermakelijk
IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
En gisteren in de bioscoop:
Melancholia
"Diep, deprimerend en zeer indrukwekkend" is waarschijnlijk de beste manier om Von Trier`s nieuwste film Melancholia te omschrijven. Kirsten Dunst was briljant in de hoofdrol en de finale is misschien wel de meest indrukwekkende en emotionele climax die we dit jaar te zien krijgen.
Ontzettende grote aanrader!
IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |