abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100556369
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:25 schreef Dark_Prince het volgende:

[..]

Ik vond het niet echt een zaterdagavond film hoor.
Erg zieke film....

The Girl Next Door
Ik denk dat hij die uit 2004 bedoelt met (o.a.) Emile Hirsch. Idd een leuke film.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:21:47 #127
286575 Roces18
Chef de party
pi_100560522
SARCASME!!!!!!!!!!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_100561448
Winter's Bone (2010)

Niet ingelezen denk ik gewoon even een filmpje aan te zetten. Vermoedleijk met een half oog kijken en met het andere oog andere dingen doen. Dat is het dus tcoh niet geworden. Vanaf de eerste minuten heeft deze film me toch naar binnen gezogen.

Armoedig amerika heel knap neergezet door met name Jennifer Lawrence. De zoektocht naar haar vader en het leven in armoede maakte het een meeslepend verhaal.

IMDB: 7.3
Ik: 7.8
pi_100562396
Super 8

Vooraf werd er veel poeha gemaakt over deze film. Zeer mysterieuze posters, trailers etc waardoor iets nieuwsgierigs opgewekt werd. Toen ik de film keek was dat verdwenen, het kon me eigenlijk niet zoveel schelen en toen je wist wat er gebeurde was het ook weinig verheffend. Hoewel de eerste helft vrij saai is (op de crash na) was het daarna leuker, maar echt spannend en origineel wil het niet worden. Had hier meer van verwacht.

6.4
pi_100563010

Nokas
Best wel een vette heist film. Nog echt gebeurd ook. Behoorlijk realistisch in beeld gebracht en lekker grauw. 7.5
pi_100564579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:30 schreef ChickenMan het volgende:
[ afbeelding ]

Nokas
Best wel een vette heist film. Nog echt gebeurd ook. Behoorlijk realistisch in beeld gebracht en lekker grauw. 7.5
Niet irritant dat het Noors gesproken film is? twijfel om hem te gaan kijken
pi_100565556
Inhale (2010)
Redelijke thriller over een pijnlijk onderwerp (orgaantransplantatie) in een mooie setting (Mexico).

Het gebrek aan bekende en goeie acteurs maakt de film nogal mat. Het verhaal is op zich goed, maar redelijk voorspelbaar.
7.6/10 (IMDB: 6.6/10)

The Matrix (1999)
Pas de 3e keer bekeken en het is toch een staaltje filmtechniek wat hier in 1999 uit de kast werd getrokken. De actie is top, de beelden, het verhaal, de metaforen en de acteerprestaties, allemaal ok.
8.6/10 (47/100) (IMDB: 8.7/10, 22/250)

The Secret of Kells (2009)
Mooi vormgegeven middeleeuws sprookje, grappige animatiefilm.

Lekker Iers, ook de muziek, hoewel de productie Belgisch-Frans-Iers is.

Verhaal had beter gekund.
8.2/10 (IMDB: 7.5/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100565631
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

natuurlijk niet.
pi_100568067
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Nee, en zoveel wordt er ook niet gesproken.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:41:03 #135
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100568299

Rise of the Planet of the Apes (2011)

Verhaal: Een wetenschapper zoekt naar een middel tegen Alzheimers en andere neurologische ziekten. Hierbij wordt het middel "ALZ-112" (ja ja) getest. En het blijkt apen zelfs slimmer te maken. En dan gaat het fout.

Oordeel: Helemaal niet slecht. Was alleen een beetje minder onder de indruk van de "hoofd-aap" (ceasar) in de film dat wel erg leek op een caucasiaanse tiener met ditto gelaatstrekken (ogal smal voor een chimpansee). Maar verder erg goed gedaan. Special effects zijn OK. Verhaal is OK. Acteerwerk is OK. Alles is goed uitgewerkt. Cam-versies geven alleen erg veel ruis over het beeld. Waardoor CGI+RL en special effects fouten minder opvallen. Dit was vooral te zien bij bv. Ratatouille en Tranfromers the movie. De Bluray versie van Ratatouille zag er zaoveel slechter uit dat ik hem heb gekopieerd op mijn harde schijf. En met virtual-dub en plugins expres VHS ruis en andere vuiligheden erin heb gestopt. Zodat ik gewoon kon genieten. Ik wil RotPotA. nog een keer in de bios zien. Wellicht valt het mee.

Mijn cijfer: dikke 8
iMDB: 8
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:03:39 #136
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_100569623
Iemand Hall Pass al gezien cq. is er hier al over verteld?

Super-komedie. Normaal ben ik absoluut niet van de comedy's maar deze was gewoon leuk. Leuk verhaaltje (nou ja) en gewoon ook leuke grappen. Af en toe een pik en een tiet erbij en lekker wegkijken.

7,5
pi_100569699
Water for Elephants 2011
Reese Witherspoon, Robert Pattinson & Christoph Waltz

Weinig van verwacht net als bij de vorige film maar redelijk aangenaam verrast. Natturlijk geen spectaculaire plot wendingen en als jet het cynisch bekijkt een standaard liefdesverhaal.

Maar de setting en de beelden zijn mooi en de acteurs leveren een prima prestatie. Reese kijkt zeer prettig weg en zelf Pattinson is te doen. Christoph Waltz is zeer sterk als gemene circusbaas.
Gooi er een lieve olifant in en ik heb een leuke film gezien.

IMDB: 7
Ik: 7
pi_100575207
Ook Super 8 gekeken. Film heeft al genoeg aandacht en recensies dus ik zal het kort houden: voorspelbaar, cliché, typisch hollywood. Tegenvaller, maar was toch redelijk kijkbaar: 6,5/10.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:49:11 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100575239
Gisteren (af)gekeken:

Falling Skies - Season 1
Nieuwe serie over de nasleep van een Alien aanval waarin een groep overlevenden het tegen de aliens moet opnemen.
Uitvoerend geproduceerd door Steven Spielberg en groots opgezet maar het uiteindelijke resultaat vile me erg tegen.
De eerste aflevering, en vooral het begin de eerste scene (waarin wordt uitgelegd wat er precies gaande is), is erg goed.
Daarna is het 9 afleveringen lang vooral matig acteerwerk en zit het vol met saaie momenten. De effecten van de aliens en de ruimteschepen zijn wel tof maar verder vond ik het maar matig.

7,0/10

Killer`s Kiss
Duidelijk is dat deze vroege Kubrick het niet van het verhaal moet hebbenm aar destemeer van de uitvoering. Dat is de grote kracht en die is niet minder dan briljant. Het verhaal wordt als flashback (in `n flashback) verteld en Kubrick gebruikt allerhande soorten verschillende manieren en technieken waardoor op dat vlak een beetje als los zand aan elkaar hangt.
Maar dat maakt het niet minder goed.
De film duurt maar 67 minuten maar hij lijkt veel langer te duren,wat vooral komt doordat er zoveel verschillende dingen worden verteld en gebeuren.
Kortom: een superfilm.
Voor meer info raad ik trouwens de korte extra aan die op de Criterion uitgave staat: die duurt maar 9 minuten maar daarin wordt veel uitgelegd over de film en Kubrick`s aanpak en manier van werken.

8,5/10
pi_100575926
Hoe kom je uit op een 7 voor Falling Skies, want als ik je recensie zo lees dan is het echt 90% troep (waar ik het mee eens ben).
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100576126
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Cam-versies geven alleen erg veel ruis over het beeld. Waardoor CGI+RL en special effects fouten minder opvallen. Dit was vooral te zien bij bv. Ratatouille en Tranfromers the movie. De Bluray versie van Ratatouille zag er zaoveel slechter uit dat ik hem heb gekopieerd op mijn harde schijf. En met virtual-dub en plugins expres VHS ruis en andere vuiligheden erin heb gestopt. Zodat ik gewoon kon genieten.
hier snap ik echt geen kut van
pi_100576346
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Dat lees ik nu pas..wtf :D :')
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100576728
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:04 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

Lees ik het nou goed dat hij aan de hand van de brakke camversie die hij heeft gezien vaststelt dat er CGI en special effect fouten in de film zitten omdat die door de camversie niet zichtbaar waren. Oftewel; het is er want ik kan het niet zien...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:14:34 #144
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100576771
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:01 schreef Tim86 het volgende:
Hoe kom je uit op een 7 voor Falling Skies, want als ik je recensie zo lees dan is het echt 90% troep (waar ik het mee eens ben).
Omdat het wel ok was maar gewoon middelmatig. Had er gewoon meer van verwacht. Het is zeker geen troep maar goed was het zeker niet.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:33:28 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100577777
Mensen die camversies kijken :')

In a Lonely Place (1950, VS, Nicholas Ray)
Scriptschrijver Dix Steele wordt verdacht van een moord op een jonge vrouw. Tijdens het onderzoek ontmoet hij z'n buurvrouw, de twee worden verliefd op elkaar.
Humphrey Bogart is echt in absolute top vorm in deze film. Hij alleen is al reden genoeg om de film te kijken. Bogart was altijd op z'n best in dit soort beschadigde ambivalente rollen. Dix is zo'n karakter. Aan de ene kant een ongelovelijk coole, gevatte, charmante kerel, maar aan de andere kant met een donkere temperamentvolle gewelddadige kant. Een man die in de eerste scene een zoon van een studiobaas neerhoekt omdat die Dix's oude alcoholistisch drinkmaatje beledigt.
Gloria Grahame schittert als de buurvrouw Laurel Gray. Ze biedt uitstekend tegenwicht aan Bogart/Dix. Waardoor de twee een perfect koppel zijn.
De film blijft spannend doordat het me lang in onzekerheid hield over of Dix stiekem niet toch de moordenaar is. Een onzekerheid die ook bij Laurel steeds verder groeit. Waardoor er langzaam een scheur komt in de relatie. Daarmee is de film meer een sterk liefdesdrama dan een whodunnit.
In sommige scènes is sprake van heel slechte melodramatische gebruik van muziek. Dat was een minpuntje aan de film.
cijfer: 8
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:50:48 #146
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100578604
De afgelopen 2 dagen Back to the Future 1 en 2 gezien, zo meteen deel 3. Tot nu toe erg tevreden. :)

Deel 1. - 9.0
Deel 2. - 8.5
Deel 3. - 8.0

Tot over een paar uur. :P :)

[ Bericht 0% gewijzigd door computerprobleem op 11-08-2011 03:09:44 ]
pi_100582888
Rise of the planets of the apes; 8/10, spannende film, goed verhaal.

Horrible bosses; 7,5/10, leuke comedy.

Zookeeper; 6.5, vond deze wel meevallen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mr.Poppers Penguins; 7/10, redelijke comedy. Wel wat grappige stukken van Jim Carrey met de pinguins.
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
  donderdag 11 augustus 2011 @ 03:09:47 #148
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100583215
Back to the Future 1, 2 en 3

In deze reeks eerder gezien en beoordeeld:

Back to the Future (1985) 9.0
Back to the Future Part II (1989) 8.5

Vandaag gezien: Back to the Future - Part III 8.0

Deel 3 net gezien. Toch wel het minste van de drie, maar zeker vermakelijk en nog altijd een erg goede film met een 8.0/10 persoonlijke beoordeling. Het einde had anders gemogen, maar de velen extra's op de blu-ray discs maken alles goed.

Dit keer niet zo'n uitgebreide recensie als bij het eerste deel, maar dat is ook niet nodig. Ik heb een mooie trilogy in een aantal dagen gezien en ook nog eens in zeer goede kwaliteit. Wat wil je nog meer? Minstens 2 van de 3 films zitten nu in mijn persoonlijke Top-100, dat is dus niet slecht. Door deze films heb ik ook wel meer interesse gekregen voor het sci-fi genre, al heb ik al wel heel wat sci-fi films gezien.

Misschien een goede opzet om aan Planet of the Apes (1968) te beginnen. De films nooit gezien, enkel een stukje van deel 2 volgens mij. Ik heb de blu-ray box onlangs voor zo'n 15 pond gezien, ik denk dat ik die maar eens ga bestellen.

Hulde aan de Back to the Future Trilogy. Ik raad iedereen aan de blu-ray boxset aan te schaffen. Je krijgt veel kwaliteit (zowel de films als het product) voor je geld! :)

Part 1 - 9.0/10
Part 2 - 8.5/10
Part 3 - 8.0/10

Gemiddeld: 8.5/10

[ Bericht 8% gewijzigd door computerprobleem op 11-08-2011 03:17:14 ]
pi_100585535
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 03:09 schreef computerprobleem het volgende:
Back to the Future 1, 2 en 3

Voor mij misschien wel de leukste filmreeks ooit..echt al vaak teruggekeken..heerlijke films met een fantastische soundtrack :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:58:03 #150
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_100590257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 05:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Voor mij misschien wel de leukste filmreeks ooit..echt al vaak teruggekeken..heerlijke films met een fantastische soundtrack :)
Amen.
@computerprobleem
Als je nieuw in het hele sci-fi bent zijn de volgende films misschien wel wat voor jou:
-Source code
-star trek (2009)
-Eternal sunshine of the spotless mind
-Total recall
-Moon
-District 9
-twelve monkeys

Buiten star trek om zijn het allemaal films waar je goed in kunt stappen allen hebben een sterk verhaal.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')