abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100330997
Remember Me 2010

Zonet deze film maar weer eens een keer herbekeken en ik vond hem weer erg goed. Wat leek op een cliche romantische film krijgt veel meer als resultaat. De acteerprestaties zijn prima en het verhaal is gewoon pakkend al blijft er een kleine voorspelbaarheid inzitten. Het einde is echter verre van voorspelbaar wanneer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Echt geweldig gedaan dus blijft een van mn favoriete films :)

9,0 / 10,0

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2011 22:09:07 ]
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:39:30 #27
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100332674

:r Zeer matige saaie film die zichzelf gelukkig niet te serieus neemt helaas wel zonde van je tijd . Cijfer een :3
^O^
Leuke popcorn film niet bij nadenken gewoon kijken cijfer : 7
^O^
Leuk gedaan zeker niet de beste comic movie maar ook zeker niet de slechtste cijfer : 7
:Z
Geweldige slaap film, Verhaal klopt van geen kant zit vol met plot holes en is gewoon oer en oer saai. een : 2

:O
Ben in slaap gevallen
*O*
Toffe film mooi einde van de reeks slaat alleen veel over en gaat soms nog al snel. Zo zijn er plots personages dood die je niet een ziet sterven erg jammer. maar verder een toffe film daarom een 8

:D
Leuk niet bij nadenken gewoon zien een
:9~ (Mila) :Z de rest
Oer saai Mila Kunis krijgt een 8 het best de boel overslaan en doorspoelen naar haar scenes.

^O^ ^O^
Toffe film een 8

[ Bericht 12% gewijzigd door Dr.Mikey op 04-08-2011 22:46:31 ]
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_100332737
Nou wat een nuttige reviews.
pi_100334135
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
:r Zeer matige saaie film die zichzelf gelukkig niet te serieus neemt helaas wel zonde van je tijd . Cijfer een :3
[ afbeelding ] ^O^
[ afbeelding ] ^O^
Leuk gedaan zeker niet de beste comic movie maar ook zeker niet de slechtste cijfer : 7
[ afbeelding ] :Z
Geweldige slaap film, Verhaal klopt van geen kant zit vol met plot holes en is gewoon oer en oer saai. een : 2

[ afbeelding ] :O
Ben in slaap gevallen
[ afbeelding ] *O*
Toffe film mooi einde van de reeks slaat alleen veel over en gaat soms nog al snel. Zo zijn er plots personages dood die je niet een ziet sterven erg jammer. maar verder een toffe film daarom een 8

[ afbeelding ] :D
[ afbeelding ] :9~ (Mila) :Z de rest
Oer saai Mila Kunis krijgt een 8 het best de boel overslaan en doorspoelen naar haar scenes.

[ afbeelding ] ^O^ ^O^
Toffe film een 8
1) titels graag plaatsen voor de mensen zonder plaatjes (mobiele layout)
2) het zijn wat karige reviews, tevens vreemde review (black swan)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:17:39 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100334807
In het kort de films die ik sinds afgelopen zondag gezien:

Solyaris (Solaris)
Prachtige en rustige film van Tarkovski met vaak een bijna hypnotiserende werking.De 2uur en drie kwartier waren zo voorbij.
De film is heel traag maar dat werkt juist in het voordeel: je raakt echt betrokken bij de personages, wat komt door de extreem lange shots en de mooie muziek.
In het audiocommentaar wordt gezegd dat Tarkovski zelf zei dat je de film beter leert waarderen en op waarde schatten als je `m vaker ziet. Dat zal zeker het geval zijn, deze film is bijna niet in één keer te bevatten. Dit science-fiction epos zal dan ook nog vaker in de speler belanden.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Super 8
Dat Steven Spielberg de producent van dit project is druipt er aan alle kanten van af. Alles wat we in de jaren `70 en `80 films die hij produceerde en regisseerde (Close Encounters, E.T., The Goonies) zagen komt hier ook weer aan bot: een avontuurlijk verhaal vol avontuurlijke (jonge) mensen, veel humor (wat zorgt voor een Goonies 2011 gevoel) en strakke actie. Vooral voor dat laatste zit je bij JJ Abrams goed. Het is wat dat betreft een feest voor het oog en (vooral) oor.Speciaal woord van vermelding moet uitgaan naar de jonge cast, die samen geweldig presteert en eigenlijk geen hulp van de volwassenen nodig heeft om de film te dragen.

Het is jammer dat al dit in het tweede gedeelte wat inzakt, want als het niveau van het eerste deel de hele film lang was vast gehouden dan hadden we zonder twijfel de beste blockbuster van de zomer gehad.
Maar zoals het nu is, is het een ont-zet-tend vermakelijke film die doet waar blockbusters voor bedoeld zijn: je een onbezorgde, leuke film avond bezorgen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

Captain America: The First Avenger
Hier kan ik redelijk kort over zijn: dit is zonder twijfel de minste van alle Avenger films die ik tot nu toe heb gezien (Thor heb ik nog niet gezien). Het basis gegeven, de origin story is een uitgelezen mogelijk om er een (enigzins) grimmige film van te maken. Maar regisseur Johnston laat dat na met als resultaat een half bakken film die een beetje actie film is, een beetje romance maar absoluut niet grimmig. Hier had in de handen van een meer begenadigd regisseur veel meer uit gehaald kunnen worden.
De actie ziet er overigens wel voor het grootste deel strak uit en zorgt er voor dat het nog net een voldoende wordt.
Het feit dat het einde verreweg het beste deel van de film is zegt alles.
Laten we met z`n allen hopen dat The Avengers film van volgend jaar een pak beter wordt dan dit.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Kick-Ass
Bij de tweede kijkbeurt vond ik `m nog beter dan bij de eerste. Matthew Vaugh kan bij mij sowieso niets fout doen en levert met Kick-Ass één van de meest frisse, meest hilarische en gewoon beste superhelden films van de afgelopen jaren af: geweldig gefilmd, ingenieus gemonteerd en een prachtige cinematografie.
Een briljant stukje film!

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:30:08 #31
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100335542
Niet degene die ik wilde kijken, Bridesmaids, maar een goede tweede: Revenge of the Bridesmaids., een erg leuke film!

http://www.imdb.com/title/tt1666642/
pi_100335744
quote:
14s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:17 schreef Timo20 het volgende:
Super 8
Dat Steven Spielberg de producent van dit project is druipt er aan alle kanten van af. Alles wat we in de jaren `70 en `80 films die hij produceerde en regisseerde (Close Encounters, E.T., The Goonies) zagen komt hier ook weer aan bot: een avontuurlijk verhaal vol avontuurlijke (jonge) mensen, veel humor (wat zorgt voor een Goonies 2011 gevoel) en strakke actie. Vooral voor dat laatste zit je bij JJ Abrams goed. Het is wat dat betreft een feest voor het oog en (vooral) oor.Speciaal woord van vermelding moet uitgaan naar de jonge cast, die samen geweldig presteert en eigenlijk geen hulp van de volwassenen nodig heeft om de film te dragen.

Het is jammer dat al dit in het tweede gedeelte wat inzakt, want als het niveau van het eerste deel de hele film lang was vast gehouden dan hadden we zonder twijfel de beste blockbuster van de zomer gehad.
Maar zoals het nu is, is het een ont-zet-tend vermakelijke film die doet waar blockbusters voor bedoeld zijn: je een onbezorgde, leuke film avond bezorgen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
hoewel ik het een goeie film vond, vond ik het geluid echt beroerd gedaan, veel te slechte geluidsmix imho (niet uitgesloten uiteraard dat pathe een verkeerde afstelling had)
pi_100337143

Samâ taimu mashin burûsu (Summer Time Machine Blues) (Katsuyuki Motohiro, 2005)

Melige, zomerse feelgood comedy over een stel scholieren dat een tijdmachine vindt en daarmee probeert de afstandsbediening van de airconditioning terug te halen op de dag ervoor (toen hij nog niet kapot was). Halverwege beginnen ze door te krijgen dat dit allerlei paradoxen met zich meebrengt, en raken ze in allerlei vreemde situaties terecht om te zorgen dat de tijdlijn toch niet in de war raakt.

Een aantal dingen was erg voorspelbaar (zoals heel vaal bij tijdreisfilms), maar er zat ook nog een aantal leuke verrassingen en plotwendingen in die het verhaal tenminste nog enigszins interessant hielden. Het leukste echter was de stijl, een leuke combi van camerawerk, zomerse kleuren en typisch Japanse (soms wat over the top) flauwe situaties.

Halverwege vond ik het allemaal wat flauw worden maar het einde had toch nog zowel humor als wat kleine verrassingen waardoor ik toch een paar keer heb moeten lachen. Omdat ik niet aan decimalen doe en ik een zesje wat te min vind voor een film waar ik gewoon met plezier naar heb gekeken toch maar een 7/10
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 07:58:31 #34
316126 Tieszo
be awesome instead
pi_100343168
16 BLOCKS

Dusss.. het is de tweede keer dat ik deze film zie en hij blijft me nog altijd even goed (lees: perfect). Zie hier geen enkel minpunt in, gewoon een hele tijd gekluisterd aan het scherm kijken wat er gebeurd (ja, duh). Echt een mooi verhaal, perfecte acting (Willis & Def O+). Echt een aanrader.
pi_100365823
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] ^O^
[ afbeelding ] ^O^

Ben in slaap gevallen
[ afbeelding ] *O*

[ afbeelding ] ^O^ ^O^
Toffe film een 8
Hahaha wat een baas :D
Precies dezelfde gedachten toen ik deze films keek ;)
  vrijdag 5 augustus 2011 @ 20:43:45 #36
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100368029
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 23:34 schreef mschol het volgende:

[..]

hoewel ik het een goeie film vond, vond ik het geluid echt beroerd gedaan, veel te slechte geluidsmix imho (niet uitgesloten uiteraard dat pathe een verkeerde afstelling had)
Dat lag dan aan de bioscoop want in de Kinepolis was `t geluid fantastisch!
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 12:10:23 #38
286575 Roces18
Chef de party
pi_100387178
True Grit

De vader van Mattie is vermoord door een bekende crimineel. Hierop besluit ze om een US Marshall in te huren om achter hem aan te gaan om haar vader te wreken.

Ik ben geen fan van de gebroeders Coen (op Fargo na) maar deze film vond ik best goed. Het begint heel sterk maar na verloop van tijd neemt de vaart een beetje af waarna een schitterend einde het weer goed maakt. Het taalgebruik in de film is erg goed gedaan en ook de acteerprestaties zijn van een hoog niveau. Erg vermakelijke film die zeker de moeite waard is om gezien te hebben hoewel ik er om een of andere reden een lange tijd tegen op zag om deze film te gaan kijken is die erg goed bevallen.

7,6
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_100387750
quote:
Lol, ik dacht wat is dit nou weer, maar ik kan me serieus stukjes herinneren, echt 100 jaar geleden dat ik die gezien heb.
pi_100389754
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 12:33 schreef JDx het volgende:

[..]

Lol, ik dacht wat is dit nou weer, maar ik kan me serieus stukjes herinneren, echt 100 jaar geleden dat ik die gezien heb.
En vond je het wat, leek mij wel aardig dus heb hem even geleend, misschien vanmiddag even kijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100390094
Die Friseuse

Film gaat over een volslanke kapster die ondanks alle tegenslagen succes wil bereiken. Leuk en aardig, maar niet overdreven bijzonder. Jammer dat de strekking van het verhaal totaal niet uit de verf komt.

Mijn cijfer: 6
IMDB 6,5
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 16:57:22 #42
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_100394443

The Machine Girl
Actie horror uit Japan, over een schoolmeisje dat haar broertje verliest door een stel pestkoppen. Ze besluit wraak te nemen en verliest hierbij haar arm. Automonteurs helpen haar en bouwen een machinegeweer, deze kan ze aan haar halve arm 'vastplakken', zo is The Machine Girl ontstaan.
Vermakelijk filmpje wel, de liefhebbers van gore en actie zullen dit geweldig vinden. Een goede wraakfilm dus, vond hem zelf beter dan Kill Bill 1/2. En bij vlagen weet het verhaaltje zelfs enige sympathie op te wekken.
pi_100394740
quote:
inderdaad zeer leuke film.
zeker een aanrader
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 17:19:17 #44
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100395088
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 17:07 schreef corkydiggles het volgende:

[..]

inderdaad zeer leuke film.
zeker een aanrader
Ik ben benieuwd, ga deze vanavond kijken
pi_100395389
The Fountain
In drie verhaallijnen,die zich in verschillende tijden afspelen, worden tegenstrijdige visies op het levenseinde verteld. Een laborant wordt, door de ziekte van zijn vriendin, met zichzelf en zijn onderzoeksdoelen geconfronteerd. De levensbeschouwelijke crisis die de onderzoeker moet doormaken doet hem beseffen dat er meer is dan alleen wetenschappelijke feiten...

Pff..! Wat een lastige film zeg. Ik zie de drie tijdzones wel, wat deze film trouwens wel weer interessant maakt, maar kan er niet goed een verband tussen leggen. Daarom kan ik hem zo ook geen cijfer geven.

IMDb: 7,4
Ik: -

pi_100395668
quote:
Pff..! Wat een lastige film zeg. Ik zie de drie tijdzones wel, wat deze film trouwens wel weer interessant maakt, maar kan er niet goed een verband tussen leggen. Daarom kan ik hem zo ook geen cijfer geven.

IMDb: 7,4
Ik: -

[ afbeelding ]
wat een toeval, die heb ik ook gister gezien. ik begreep er ook helemaal niets van, hoewel het evengoed wel een intrigrerende film was.. Ga 'm nog wel eens kijken, als ik er tijd voor heb
pi_100395767
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 20:43 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dat lag dan aan de bioscoop want in de Kinepolis was `t geluid fantastisch!
Pathe heeft wel vaker bagger geluid.
pi_100397746
quote:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] ^O^
[ afbeelding ] ^O^

Ben in slaap gevallen
[ afbeelding ] *O*

[ afbeelding ] ^O^ ^O^
Toffe film een 8
Enorme plaatjes waartussen je een half zinnetje propt moet toch wel de irritantste manier van reviewen zijn die hier langs is gekomen.

Maar goed, Black Swan oersaai vinden zegt op zich ook wel weer genoeg.
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 19:04:13 #49
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_100397942

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Girl Slaves of Morgana le Fay
2 meisjes rijden door Frankrijk, ze komen zonder benzine te zitten en besluiten de nacht door te brengen in een oude boerderij. De volgende ochtend is er 1 van het stel verdwenen. Een dwerg 'helpt' haar om haar vriendin te vinden. Ze beland in een kasteel in een andere wereld waar ze moet kiezen tussen eeuwige schoonheid/leven in de fantasiewereld, of het wegrotten in de kerkers van het kasteel.
Franse fantasiefilm met een erotisch tintje uit 1971. Girl Slaves of Morgana le Fay is aan de ene kant een ontzettend sfeervolle film met schitterende beelden, aan de andere kant leunt het als speelfilm teveel op de erotiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nitrouz op 07-08-2011 01:04:04 ]
pi_100398881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:04 schreef Nitrouz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILER
Girl Slaves of Morgana le Fay
2 meisjes rijden door Frankrijk, ze komen zonder benzine te zitten en besluiten de nacht door te brengen in een oude boerderij. De volgende ochtend is er 1 van het stel verdwenen. Een dwerg
'helpt' haar om haar vriendin te vinden. Ze beland in een kasteel in een andere wereld waar ze moet kiezen tussen eeuwige schoonheid/leven in de fantasiewereld, of het wegrotten in de kerkers van het kasteel.
Franse fantasiefilm met een erotisch tintje uit 1971. Girl Slaves of Morgana le Fay is aan de ene kant een ontzettend sfeervolle film met schitterende beelden, aan de andere kant leunt het als speelfilm teveel op de erotiek.
Hoe kom je aan dit soort films en hoe kom je erop om ze te kijken :?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')