abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100305905

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^
Je weet vast nog wel pareltjes te delen (of niet). Geef je mening! ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks

De laatste vijf reviews:

quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 18:24 schreef GuitarJJ het volgende:
The Number 23
Walter Sparrow krijgt voor zijn verjaardag een boek, getiteld 'The Number 23'. Wat eerst een onschuldig cadeau lijkt, verandert al snel in een regelrechte nachtmerrie. Hoe meer Walter leest, hoe meer gelijkenissen hij ontdekt met zijn eigen leven. Hij wordt als het ware achtervolgd door het cijfer 23.

Een redelijke thriller over iemand die door een boek helemaal geobsedeerd raakt in het getal 23. Grappig om Jim Carrey eens in een wat serieuzere rol te zien! Het is een prima film, maar verwacht er niet te veel van.

IMDb: 6.2
Ik: 7.0

[ afbeelding ]
quote:
2s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 21:56 schreef waxmask het volgende:
Blitz gezien van de week. Vond hem best tegenvallen en de minste van Statham tot dusver. Verhaal leende zich best voor een mooie film, maar wilde op alle punten te snel zijn waardoor karakters te oppervlakkig waren en verhaallijntjes te snel afgebroken. Erg jammer. Had het gevoel dat de regisseur er een Guy Ritchie film van wilde maken maar op vele fronten de plank totaal missloeg. Het kan helaas niet in de schaduw staan van pareltjes als Lock Stock en Snatch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iedere actie fan zal zich toch aan deze film wagen, en de rit is dan ook behoorlijk snel voorbij. Maar goed ook.

Overall 6.5 (Toch weer vanwege Statham en de mooie ruwe beelden van London).
quote:
99s.gif Op woensdag 3 augustus 2011 23:53 schreef GuitarJJ het volgende:
Scream 4
Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courtney Cox).

Wat een tegenvaller zeg! Ik hoorde dat dit weer een wat beter deel is na 2 en 3. Dat viel dus dik tegen. Matig acteerwerk en een slap verhaal. Weinig echte schrikmomenten, wat je eigenlijk wel verwacht in dit soort films. Met de hakken over de sloot een voldoende.

IMDb: 6,8
Ik: 5,5

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 00:11 schreef casper019 het volgende:
Transformers: dark of the moon

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
157 minuten

geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley en Patrick Dempsey

Nadat Sam Witwicky is afgestudeerd, lukt het hem niet om werk te vinden en dat zet de relatie met zijn vriendin Carly onder druk. Sam ontdekt dat de NASA tijdens de eerste maanlanding in 1961 een gestrand ruimteschip heeft aangetroffen afkomstig van de planeet Cybertron, waar de moedige Autobots een bittere strijd voerden tegen de boosaardige Decepticons. Wanneer Optimus Prime, de leider van de Autobots, hoort van het ruimteschip op de maan, plant hij een missie om de waardevolle Zuilen aan boord veilig te stellen. Sam ontdekt echter dat de Decepticons hem voor zijn geweest en met de Zuilen een ruimtebrug maken die een heel leger naar de aarde brengt. Kunnen Sam en de Autobots voorkomen dat de Decepticons de mensen tot hun slaven maken?

ik vond het een film die lekker wegkijkt, maar ook de minste in de transformers serie. Ik zou mensen die niet into deze serie zijn ook niet zo heel gauw aan te raden dit deel te kijken... Het verhaal en de acteerprestaties vallen helaas tegen...
Tis dat ik een fan van transformers ben dat ik het toch een toffe film vond, film is mooi gemaakt.. en heeft me wel elk moment weten te boeien.. gewoon lekkere relaxte wegkijk actie film
een 6+
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 03:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tucker & Dale vs Evil
Horror-komedie met romantisch vleugje. Vergelijken met Shaun of the Dead is een beetje lastig omdat het natuurlijk niet precies hetzelfde genre is en je het verschil tussen Amerikaanse en Britse humor hebt maar Tucker & Dale vs Evil is een zeer geslaagde komedie met horrorelementen. De hoofdrolspelers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verhaal is origineel genoeg en het heeft diezelfde horror-momenten waarbij je zegt "dude, doe dat niet" maar dan op een heel andere manier. Moeilijk te omschrijven maar het is erg leuk.

IMDB: 7.6
Ik: 8

Als je een lol-komedie-horror avond doet, moet je sowieso Shaun of the Dead en Tucker & Dale vs Evil kijken. ^O^
En voor de slowchatters (sorry):
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 09:23 schreef Mike het volgende:
Zeg, doe eens wat vriendelijker tegen elkaar. :{

Dit topic is inderdaad geen slowchattopic en is bedoeld voor recensies van films die je gezien hebt. Het is logisch dat daarover dan discussie ontstaat, maar bv. het hele oeuvre van Statham hoeft hier niet besproken te worden.

Voor mensen die naast dit topic ook nog willen slowchatten over films, is er bv dit topic: FMT - Slowchat #38 - Naast mooie films nu ook mooie boeken!
pi_100305908
Open je volgende keer zelf ff een nieuwe Snuggle?
pi_100306565
Woef.
Ja hoor. Had ineens een collega die binnen kwam vallen...en niet snel wegging.
pi_100306621
104. Super (James Gunn, 2010) :: 4.5
Ik zet niet snel films af, maar sorry, Super was er toch weer eentje van. Mogelijk wel origineel, maar totaal over the top, niet leuk en een ontzettende whiner als hoofdpersoon. Natuurlijk, het is een B-film. Natuurlijk, je moet het niet te serieus nemen. Maar deze film was op geen enkel moment leuk, inspirerend, de moeite waard. Dus na een uur uitgezet, toen mijn ogen dicht vielen. Overigens is de intro leuk, maar erg, erg lang.
  Moderator donderdag 4 augustus 2011 @ 10:52:03 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_100306654
Zonde dat je 'm hebt afgezet, want hij wordt steeds beter. Wat mij betreft een van de prettigste verrassingen dit jaar tot nu toe.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_100309019
Ja? Hmm...dan maybe toch maar helemaal afkijken. Ik werd moe en vond er toen weinig aan. Was geen goede combi.
pi_100312592
ik vond juist het begin leuk en het einde matig.
pi_100312802
Monsters (2010)

midden-amerika heeft last van een alien invasie na een gecrashte onderzoekssataliet..
en onder die omstandigheden moet een journalist de dochter van z'n baas vanuit het onveilige mexico naar het veilige amerika loodsen...

hij deed mij heel erg denken aan een combi/mix van the mist en Cloverfield.

best geinig gedaan, dat einde was wat voorspelbaar.. :P
7/10
pi_100312851
Se7en

Een moordenaar speelt met 2 rechercheurs door slachtoffers te vermoorden op basis van de zeven zonden. Een een origineel verhaal die eigenlijk spannend blijft tot het einde. Alle locaties zijn mooi gefilmd met een grauwe en regenachtige omgeving en dat zet ook een goede sfeer neer. Gwyneth Paltrow heeft hier een erg klein rolletje wat erg jammer is. Pitt en Freeman doen hun rollen verder ook uitstekend en ook Spacey is een vermelding waard.

Ik had liever wat meer gore gezien zodat de impact wat groter is, maar al met al een erg degelijke film.

7,8
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_100318453
The Green Hornet

Beetje vreemde superheldenfilm, neemt zichzelf totaal niet serieus en is vooral grappig (maar niet hilarisch).
Verhaal stelt niks voor helaas, de bad guy met de angst dat ie niet afschrikwekkend genoeg is is wel leuk bedacht. Perfecte film voor een zondagmiddag.
6.1 op IMDB, van mij krijgt ie een 7.
pi_100319430

Final Fantasy The Spirits Within dus

Best wel een toffe film, gemaakt door oa de gasten achter de FF game serie.
De animaties zijn werkelijk prachtig, echt ongelofelijk hoe goed die japanners anime kunnen maken. En het is alweer van 2001, kan je nagaan. Verhaal was ook wel oké, beetje cliché wel met een badguy die alles kapot wil knallen enzo. Einde was een beetje vaag ook, maar zeker een aanrader voor mensen die van dit soort films houden, al is het maar om de stijl.
There are only 151 Pokémon.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:16:23 #12
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_100319713
The Hangover part II.

Ik verbaasde me er over hoe ze in grove lijnen het zelfde concept
gewoon weer super vermakelijk hebben kunnen maken.
Bij elke andere film had het werkelijk nooit gewerkt, maar het viel me zo reusachtig mee
dat ik zelf positief ben over deze film.

Beetje jammer was alleen dat ik al snel zelf 1+1 deed en wist waar de in deze film vermiste persoon waarschijnlijk rond dwarrelden. Wat mij een groot deel van de film vermoeiden, het duurde zo lang voor ze zelf deze conclusie trokken.

Captain America.

Niet bisocoop waardige film.
Beter dan verwacht, dat wel, zeer onrealistische.. had wel wat minder gemogen want het gaat net te ver en word dus een beetje irritant.

Cowbos & Aliens.

Eigenlijk...
als een sci-fi fan.. vond ik deze film saai.
Het was voor mij persoonlijk voorspelbaar, het Alien ontwerp is niks vernieuwend en dan
komt er ook nog het zekere aan lamme karakters bij kijken [mary sue much?]
Last but not least gaat Daniel Craig mee doen, wat een acteur is waar ik me toch al aan irriteer, film niet echt meer boeiend.

Niet voor naar de bios gaan, geen van deze films.
Lekker thuis op de bank kijken met een stel dronken vrienden of je vriendin als die het niet erg vind naar een lekkere, toch meer mannen gerichte, film te kijken.
pi_100319804
ik vond zelf
the hangover 2 eigenlijk
maar een kutfilm
  donderdag 4 augustus 2011 @ 17:30:40 #14
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_100320167
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond zelf
the hangover 2 eigenlijk
maar een kutfilm
Ja ik denk dat het er aan ligt hoe je er "in gaat"
ik verwachten iets heel slechts.. heel heel slechts.
Maar als je na gaat dat ie gericht is op een lamme doelgroep.. valt ie toch best mee.
Misschien nog een keer kijken met flink wat drank achter over?

Het is tenminste niet zo erg als "dude where is my car?"
pi_100320300
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Voor deze film kan je dezelfde argumenten aanvoeren als je bij je voorganger gedaan hebt..
pi_100320845
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Ja ik denk dat het er aan ligt hoe je er "in gaat"
ik verwachten iets heel slechts.. heel heel slechts.
Maar als je na gaat dat ie gericht is op een lamme doelgroep.. valt ie toch best mee.
Misschien nog een keer kijken met flink wat drank achter over?

die vond ik wel vermakelijk: dude where is my car :')
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 4 augustus 2011 @ 18:56:42 #17
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_100322451
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 10:51 schreef SnuggLe het volgende:
104. [ afbeelding ] Super (James Gunn, 2010) :: 4.5
Ik zet niet snel films af, maar sorry, Super was er toch weer eentje van. Mogelijk wel origineel, maar totaal over the top, niet leuk en een ontzettende whiner als hoofdpersoon. Natuurlijk, het is een B-film. Natuurlijk, je moet het niet te serieus nemen. Maar deze film was op geen enkel moment leuk, inspirerend, de moeite waard. Dus na een uur uitgezet, toen mijn ogen dicht vielen. Overigens is de intro leuk, maar erg, erg lang.
Hoe kun je een film een cijfer geven als je hem niet eens af hebt gezet? Zoals na je wordt gezegd, wordt de film gaandeweg steeds beter, maar dat weet jij dus helemaal niet. Ik zou de film dan op WiW gewoon eenmalig niet beoordelen ofzo.
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:15:57 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100323164
The Asphalt Jungle (1950, VS, John Huston)
Film-noir over een grote diamant overval en het onvermijdelijke verraad dat erop volgt. Het is het vermakelijk, maar niet veel bijzonders.
cijfer: 7.5
pi_100324153
Nausicaä of the Valley of the Wind

http://www.imdb.com/title/tt0087544/

http://nl.wikipedia.org/w(...)e_Valley_of_the_Wind

Prachtige film. Over een soort droomwereld waarin andere regels gelden dan momenteel op aarde. Die japanse taal geeft me altijd zo'n rustgevend gevoel, dat samen met goede muziek en de film, die 1 grote ontdekking is, kan ik echt genieten van dit soort films.

Deze films van Hayao Miyazaki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hayao_Miyazaki) geven je weer het gevoel van de tekenfilms die je vroeger keek. Bijna onwerkelijk dat hij nog steeds films maakt en zijn nieuwste pas van 2008 is.

8,5.

Ps. Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away) vind ik trouwens 1 van de beste. Samen met Howl's moving Castle en Princess Mononoke.

[ Bericht 6% gewijzigd door JDx op 04-08-2011 19:45:49 ]
  donderdag 4 augustus 2011 @ 19:56:07 #20
24329 KNAK
ff w88,......
pi_100324886
Net 10min geleden terug van Harry Potter 7 - part 2

Zelf niet echt een fan van de reeks, heb ook nog nooit een boek vastgehouden zover ik me kan herinneren. Ondanks dat heb ik ze allemaal wel gezien.

Een 7, omdat het allemaal eindelijk voorbij is, en omdat het uiteindelijk halverwege wel aantrekkelijk begon te worden.
Mai pben rai~!
pi_100325327
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:56 schreef KNAK het volgende:
Net 10min geleden terug van Harry Potter 7 - part 2

Zelf niet echt een fan van de reeks, heb ook nog nooit een boek vastgehouden zover ik me kan herinneren. Ondanks dat heb ik ze allemaal wel gezien.

Een 7, omdat het allemaal eindelijk voorbij is, en omdat het uiteindelijk halverwege wel aantrekkelijk begon te worden.
:D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100327025
Goeie tip JDX! Dank.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100327615
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef JDx het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind

http://www.imdb.com/title/tt0087544/

http://nl.wikipedia.org/w(...)e_Valley_of_the_Wind

Prachtige film. Over een soort droomwereld waarin andere regels gelden dan momenteel op aarde. Die japanse taal geeft me altijd zo'n rustgevend gevoel, dat samen met goede muziek en de film, die 1 grote ontdekking is, kan ik echt genieten van dit soort films.

Deze films van Hayao Miyazaki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hayao_Miyazaki) geven je weer het gevoel van de tekenfilms die je vroeger keek. Bijna onwerkelijk dat hij nog steeds films maakt en zijn nieuwste pas van 2008 is.

8,5.

Ps. Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away) vind ik trouwens 1 van de beste. Samen met Howl's moving Castle en Princess Mononoke.
Nou ik heb vandaag een groot deel van Sen to Chihiro no Kamikakushi gezien (engels gedubbed wel) en ik vond ook daar dus geen zak aan. Ik ga ze eens in het Japans downloaden om te zien of dat beter is, maar ik ben bang dat het voor mij weinig uitmaakt..
  donderdag 4 augustus 2011 @ 21:37:46 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100329380
The Caine Mutiny
Een mix van oorlogsfilm, rechtbankdrama en een vleugje romance. Tsja, het werkt niet helemaal als je zoveel genres door elkaar husselt. Humphrey Bogart speelt een autoritaire kapitein tijdens WOII, waarbij je vermoedt dat die een klap van de molen heeft gekregen. Zijn mede-officieren denken dat ook en na een reeks van incidenten ontnemen ze hem het ontzag.

Sommige bootscenes waren op visueel vlak wel indrukwekkend, al kreeg ik het vermoeden dat soms stiekem stock-footage gebruikt is bij de actiescenes. Daarbij valt de tettermuziek in negatieve zin ook op. Pas tijdens het rechtbank-gedeelte waarbij de daad van de mede-officieren aan de tand wordt gevoeld, wil The Caine Mutiny eindelijk wat meer boeien. Eigenlijk te laat, maar goed dat terzijde... Cijfer: 6,5

The Bucket List
Effectief drama met op het lijf geschreven rollen voor Nicholson en Freeman. Een beetje zoetsappig is het natuurlijk en al die punten van The Bucket List afgaan werd op een gegeven moment overdreven. Maar het geslepen script werkte bij mij wel om eerlijk te zijn. Cijfer: 7,5

Los olvidados
Los Olvidados is een neo-realistische film, maar dan op zijn Mexicaans van Luis Buñuel. Een aantal kinderen wordt in een armoedige omgeving gevolgd. Ze voeren de smerigste streken uit, zoals het beroven van een blinde straatmuzikant. Een van de hoofdrolspelers Pedro dreigt ook het criminele pad op te gaan door de invloedrijke en oudere El Jaïbo. Laatstgenoemde lijkt definitief verloren, maar voor de jonge Pedro is er nog hoop. Mooi dat Buñuel niet alleen kommer en kwel laat zien, maar ook een oplossing probeert aan te dragen in zijn film.

Op zich wel een mooi en oprecht drama hoor, maar heel indrukwekkend vond ik het niet. Zo'n begenadigd filmmaker vind ik Buñuel nou ook niet, eerder een beetje omhooggevallen. Iets briljants op zijn typische onderwerpkeuze na, kan ik niet in zijn werken ontdekken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100330821
Ik heb net op SyFy Battle of Los Angeles gezien... Ik ga niet eens een plaatje of een imdb link plaatsen. De tering wat was dit slecht. Staight to video meeliften op het "succes" van World Invasion Battle Los Angeles. Slechter kan bijna niet.

Kent iemand de jeugdcomedy Keenan en Kel nog? Kel zit in deze film, de arme drommel.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100330997
Remember Me 2010

Zonet deze film maar weer eens een keer herbekeken en ik vond hem weer erg goed. Wat leek op een cliche romantische film krijgt veel meer als resultaat. De acteerprestaties zijn prima en het verhaal is gewoon pakkend al blijft er een kleine voorspelbaarheid inzitten. Het einde is echter verre van voorspelbaar wanneer
SPOILER
. Echt geweldig gedaan dus blijft een van mn favoriete films :)

9,0 / 10,0

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2011 22:09:07 ]
  donderdag 4 augustus 2011 @ 22:39:30 #27
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100332674

:r Zeer matige saaie film die zichzelf gelukkig niet te serieus neemt helaas wel zonde van je tijd . Cijfer een :3
^O^
Leuke popcorn film niet bij nadenken gewoon kijken cijfer : 7
^O^
Leuk gedaan zeker niet de beste comic movie maar ook zeker niet de slechtste cijfer : 7
:Z
Geweldige slaap film, Verhaal klopt van geen kant zit vol met plot holes en is gewoon oer en oer saai. een : 2

:O
Ben in slaap gevallen
*O*
Toffe film mooi einde van de reeks slaat alleen veel over en gaat soms nog al snel. Zo zijn er plots personages dood die je niet een ziet sterven erg jammer. maar verder een toffe film daarom een 8

:D
Leuk niet bij nadenken gewoon zien een
:9~ (Mila) :Z de rest
Oer saai Mila Kunis krijgt een 8 het best de boel overslaan en doorspoelen naar haar scenes.

^O^ ^O^
Toffe film een 8

[ Bericht 12% gewijzigd door Dr.Mikey op 04-08-2011 22:46:31 ]
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_100332737
Nou wat een nuttige reviews.
pi_100334135
quote:
13s.gif Op donderdag 4 augustus 2011 22:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
[ afbeelding ]
:r Zeer matige saaie film die zichzelf gelukkig niet te serieus neemt helaas wel zonde van je tijd . Cijfer een :3
[ afbeelding ] ^O^
Leuke popcorn film niet bij nadenken gewoon kijken cijfer : 7
[ afbeelding ] ^O^
Leuk gedaan zeker niet de beste comic movie maar ook zeker niet de slechtste cijfer : 7
[ afbeelding ] :Z
Geweldige slaap film, Verhaal klopt van geen kant zit vol met plot holes en is gewoon oer en oer saai. een : 2

[ afbeelding ] :O
Ben in slaap gevallen
[ afbeelding ] *O*
Toffe film mooi einde van de reeks slaat alleen veel over en gaat soms nog al snel. Zo zijn er plots personages dood die je niet een ziet sterven erg jammer. maar verder een toffe film daarom een 8

[ afbeelding ] :D
Leuk niet bij nadenken gewoon zien een
[ afbeelding ] :9~ (Mila) :Z de rest
Oer saai Mila Kunis krijgt een 8 het best de boel overslaan en doorspoelen naar haar scenes.

[ afbeelding ] ^O^ ^O^
Toffe film een 8
1) titels graag plaatsen voor de mensen zonder plaatjes (mobiele layout)
2) het zijn wat karige reviews, tevens vreemde review (black swan)
  donderdag 4 augustus 2011 @ 23:17:39 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100334807
In het kort de films die ik sinds afgelopen zondag gezien:

Solyaris (Solaris)
Prachtige en rustige film van Tarkovski met vaak een bijna hypnotiserende werking.De 2uur en drie kwartier waren zo voorbij.
De film is heel traag maar dat werkt juist in het voordeel: je raakt echt betrokken bij de personages, wat komt door de extreem lange shots en de mooie muziek.
In het audiocommentaar wordt gezegd dat Tarkovski zelf zei dat je de film beter leert waarderen en op waarde schatten als je `m vaker ziet. Dat zal zeker het geval zijn, deze film is bijna niet in één keer te bevatten. Dit science-fiction epos zal dan ook nog vaker in de speler belanden.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10

Super 8
Dat Steven Spielberg de producent van dit project is druipt er aan alle kanten van af. Alles wat we in de jaren `70 en `80 films die hij produceerde en regisseerde (Close Encounters, E.T., The Goonies) zagen komt hier ook weer aan bot: een avontuurlijk verhaal vol avontuurlijke (jonge) mensen, veel humor (wat zorgt voor een Goonies 2011 gevoel) en strakke actie. Vooral voor dat laatste zit je bij JJ Abrams goed. Het is wat dat betreft een feest voor het oog en (vooral) oor.Speciaal woord van vermelding moet uitgaan naar de jonge cast, die samen geweldig presteert en eigenlijk geen hulp van de volwassenen nodig heeft om de film te dragen.

Het is jammer dat al dit in het tweede gedeelte wat inzakt, want als het niveau van het eerste deel de hele film lang was vast gehouden dan hadden we zonder twijfel de beste blockbuster van de zomer gehad.
Maar zoals het nu is, is het een ont-zet-tend vermakelijke film die doet waar blockbusters voor bedoeld zijn: je een onbezorgde, leuke film avond bezorgen.

IMDB Cijfer: 7,0/10
Mijn Cijfer: 8,8/10

Captain America: The First Avenger
Hier kan ik redelijk kort over zijn: dit is zonder twijfel de minste van alle Avenger films die ik tot nu toe heb gezien (Thor heb ik nog niet gezien). Het basis gegeven, de origin story is een uitgelezen mogelijk om er een (enigzins) grimmige film van te maken. Maar regisseur Johnston laat dat na met als resultaat een half bakken film die een beetje actie film is, een beetje romance maar absoluut niet grimmig. Hier had in de handen van een meer begenadigd regisseur veel meer uit gehaald kunnen worden.
De actie ziet er overigens wel voor het grootste deel strak uit en zorgt er voor dat het nog net een voldoende wordt.
Het feit dat het einde verreweg het beste deel van de film is zegt alles.
Laten we met z`n allen hopen dat The Avengers film van volgend jaar een pak beter wordt dan dit.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

Kick-Ass
Bij de tweede kijkbeurt vond ik `m nog beter dan bij de eerste. Matthew Vaugh kan bij mij sowieso niets fout doen en levert met Kick-Ass één van de meest frisse, meest hilarische en gewoon beste superhelden films van de afgelopen jaren af: geweldig gefilmd, ingenieus gemonteerd en een prachtige cinematografie.
Een briljant stukje film!

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')