De term Catch-22 is er een heel eigen leven door gaan leiden.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 22:02 schreef picodealion het volgende:
[..]
Welk plot?
Nee, van alle boeken die ik ken maakt dat volgens mij bij deze nog het minst uit. Het zijn juist puur de absurde situaties, de manier waarop de hoofdpersonen daarop reageren en de stijl die maken dat het zo geweldig is.
Ozu?quote:
Zwart-wit nog wel.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:33 schreef SamuelofSEK het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon jaren 50 boeken lezen, lijkt me wel iets voor jou
Kwaliteit. Of is dat nou vloeken in de kerk?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:32 schreef Gillingham het volgende:
Ozu?
Viel tegen in de zin van kwaliteit, of om er doorheen te komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar moet toegeven dat ik de helft van de film in sluimertoestand heb gezien. Heb tussendoor gepauzeerd, niet omdat de film saai was, maar omdat ik gewoon erg moe was.
Lord of the Flies - William Golding 1954quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:33 schreef SamuelofSEK het volgende:
Je kan ook gewoon jaren 50 boeken lezen, lijkt me wel iets voor jou
Sorry als ik het nu voor je verpest heb.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:42 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik heb die Tokyo Story hier ook al een paar jaar op de stapel van dvd's liggen die ik nog moet kijken, maar elke keer als ik hem in me hand heb leg ik hem weer weg voor een andere
Ooit is de lijst zo geslonken, dat ik geen keus meer hebquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:43 schreef wyccie het volgende:
[..]
Sorry als ik het nu voor je verpest heb.
Nee, dat is gewoon eerlijkheid. Volgens mij ben je redelijk onbevooroordeeld begonnen aan de film. Ik ben zelf ook geen groot liefhebber (maar ook geen 'hater').quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:37 schreef wyccie het volgende:
[..]
Kwaliteit. Of is dat nou vloeken in de kerk?![]()
quote:Ik had het iets subtieler verwacht, meer sfeerbeelden. Ook wat ergernissen.Sfeerbeelden en emotie komen inderdaad niet (of nauwelijks) terug in Ozu's. Daarom vergeleek ik hem ook met Bresson.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar moet toegeven dat ik de helft van de film in sluimertoestand heb gezien. Heb tussendoor gepauzeerd, niet omdat de film saai was, maar omdat ik gewoon erg moe was.
Bescheidenheid is weer iets wat er ingebakken zit in de Japanse cultuur.
Over the top en Ozu gaan niet vaak samen, maar ik kan het me best voorstellen wat betreft bepaald acteerwerk. Dat is sowieso vaak het geval bij oudere (Japanse) films.
Denk dat het wel een film is die het best ineens gezien kan worden, maar dat geldt voor veel films.
Verwacht niet dat andere Ozu's je veel beter zullen liggen. Ooit iets van Bresson gezien? Daar heb ik persoonlijk meer mee.
Nu, bedtijd. Welterusten.What's it going to be then, eh?
Daar zet ik dan nog bij:quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:42 schreef wyccie het volgende:
[..]
Lord of the Flies - William Golding 1954
On the Beach - Nevil Shute 1957
bonus: Picture of Dorian Gray - Oscar Wilde 1891
Is dat boek nou echt goed? Ik heb ooit Franny gelezen en van afgrijzen nooit verder iets van die man meer gelezenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:48 schreef Gillingham het volgende:
[..]
J.D. Salinger - Catcher in the Rye (1951)
Hoe had ik die kunnen vergeten.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:48 schreef Gillingham het volgende:
MacEwan is ook een meester.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:50 schreef DragonFodder het volgende:
doe ik er bovenop:
The Cement Garden (1978)
Vanwege Zooey?quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:59 schreef SamuelofSEK het volgende:
Is dat boek nou echt goed? Ik heb ooit Franny gelezen en van afgrijzen nooit verder iets van die man meer gelezen
Omdat ik niet wist of Salinger iets voor mij was en dus maar met iets korts wou beginnen. Maar na Franny ben ik dus niet eens meer begonnen aan Zooey. Ok en misschien was ik een klein beetje nieuwsgierig waar ze naar vernoemd is, maar daar ben ik dus nog steeds niet achterquote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:02 schreef wyccie het volgende:
Vanwege Zooey?
Ik heb alleen Catcher gelezen, maar toen was ik een jaar of 15. Het kan heel goed zijn dat ik nu vind dat de hoofdpersoon zich aanstelt.
De Zooey van het boek is een jongen overigensquote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:16 schreef wyccie het volgende:
Ah, dat dunne boekje bevat dus ook nog eens 2 verhaaltjes. Dacht altijd dat dat gewoon dé titel was.
Ik denk dat het wel een sympathiek persoon is, er zijn meer mensen naar haar vernoemd.![]()
Alsof ik verstand heb van films. Maar ja, het zou kunnen. Ik denk dat mijn gemiddelde nog wel een stukje lager ligt zelfs.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 01:21 schreef Mainport het volgende:
Tokyo monogatari... die heb ik ook nog gezien. Toen dacht ik nog dat ik te dom was om 'm te begrijpen, nu weet ik dat het ligt aan de slechte dialoog, de onaimabele karakters en de cultuur. Mijn opa vindt moslims achterlijk... het is duidelijk dat hij niet bekend is met de Japanse cinema.
Dat artikel bestaat natuurlijk niet, maar je zou het kunnen schrijven voor film.fok picobliebel
Catcher in the Rye vond ik vrij weinig aan eigenlijk. Cuckoo's Nest was in boekvorm ook al geweldig, Animal Farm en Alice in Wonderland ook.quote:Op woensdag 3 augustus 2011 00:48 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Daar zet ik dan nog bij:
Hugo Claus - De Metsiers (1950)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |