abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:18:58 #151
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_100591010
De laatste paar weken gaat het weer goed met films kijken. Hier een aantal reviews :)

1) The prestige
Ongeveer een jaar geleden probeerde ik deze film al te kijken. Ik was niet helemaal gefocust en stopte de film dan ook snel omdat ik er geen reet van begreep. Twee weken geleden heb ik dan toch uiteindelijk de film helemaal gezien en ik kan maar een ding concluderen. Wat een mooie, goede en heerlijke film. Het acteerwerk van goochelaars Hugh Jackman en Christian Bale was geweldig. De hele film draait om het uitvinden en uitvoeren van de perfecte truc.
Toegegeven het is een beste zit van ruim twee uur maar blijf gewoon zitten en zet even door.

IMDB 8.4 / 10
Ik sluit mij hierbij aan.

2) Source Code
De eerste 20 had ik het idee dat het een CSI film zou zijn, iets waar ik absoluut geen trek in had. Maar naarmate de film zich voortzette begon het spannender en spannender te worden. Ik ben zelf niet zo'n Jake Gyllenhaal fan maar ik moet toegeven dat hij zijn rol erg goed vertolkte.

Het is uiteindelijke een lekkere snelle sci-fi actiefilm geworden.

imdb 7.6/10
Mijn cijfer 7.5
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:39:34 #152
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_100591794

San kei hap lui (Mr. & Mrs. Incredible) 2011

Een typische Chinese film waar je van moet houden. Vind dit soort films vaak net iets over-the-top maar deze vond ik goed te pruimen. Vooral het 8-bit sidescroller stukje vond ik gaaf bedacht.

IMDb: 5.4/10
Mijn cijfer: 6.5/10
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_100596759
Mesrine: Killer Instinct
Mesrine: Public Enemy #1

Een tweeluik over de opkomst en ondergang van Frankrijks flamboyante topcrimineel Mesrine, wat zich afspeelt in de jaren 70.

Vincent Cassel en Gérard Depardieu spelen hier de sterren van de hemel. Er wordt een beeld geschetst van een ex-soldaat (in Algiers) die zich na wat kleine criminalteit opwerkt naar de professionele keiharde onderwereld in Frankrijk. Opvallend is dat de menselijke kanten van Mesrine niet onbelicht blijven (notoire vreemdganger, zeer trouw en loyaal aan vrienden, afspraak is afspraak)...je zou hem zelfs 'principeel' kunnen noemen.

Tijdens het kijken van de film ontkom je er niet aan om bepaalde bepaalde sympathie voor Mesrine op te wekken. Dit ondanks het vaak snoeiharde en nietsonziende geweld (alhoewel niet zo expliciet in beeld gebracht als bijv. GoodFellas).

Het tijdbeeld van de jaren 70, compleet met auto's/haarstijl/interieur is trouwens ook leuk om te zien.

De eerste film is zonder meer het meest boeiendst, de tweede wat minder. Toch zeker samen een 7.5 waard

Beide films zijn Frans gesproken.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:37:17 #154
286575 Roces18
Chef de party
pi_100600020
In deel 1 heeft Vincent Cassel ook een veel betere look. Een Italiaanse uitstraling waardoor hij een soort van cool is. In deel 2 is het een lelijke papzak waar je dus veel minder begrip voor hebt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Roces18 op 11-08-2011 16:15:53 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:34:26 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100607717
Caddyshack
Oke comedy-filmpje op en rond de golfbaan, dat werkelijk nergens op slaat en alle kanten op gaat, zij het gelukkig niet extreem met debiele ontwikkelingen en situaties. De humor is met allerlei woordgrapjes erg lame, maar eigenlijk is het allemaal goed te verteren. Wel jammer is dat de altijd droge Bill Murray veel te weinig in beeld komt. Cijfer: 7

The Ladykillers
Vijf op het oog nette gangsters (o.a. Guinness en Sellers!) zoeken onderdak bij een oud omaatje om een overval te plegen. Het lijkt goed te gaan, maar dan volgen diverse misverstanden en bizarre ontwikkelingen tussen het omaatje en de bende. De plotomschrijving ruikt naar een komische Hitchcock-wannabe en wel, daar heeft The Ladykillers wat weg van, zonder dat ik afbreuk wil doen aan deze film. Ik vond het wel een aardig thriller-achtig filmpje. Niet geniaal, maar zeker niet verkeerd, als je houdt van klunzige kluchten (ja dat laatste allitereert lekker ;)). Cijfer: 7

Kiss Kiss Bang Bang
In het begin is Kiss Kiss Bang Bang nog best te pruimen door de frisse stijl en een leuk vertellende Downey Jr. Grapje hier en daar, niks mis mee dus... Maar na verloop van tijd gaat het houtje-touwtje-detectiveverhaal irriteren. Het heeft last van teveel toeval en onzinnige zijstappen. Mwah, matig eindoordeel dan maar voor deze bergafwaarts aflopende film. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100614933
Too Young To Be A Father (2002)

Verhaal: De 15-jarige Matt maakt zijn vriendin Francesca zwanger... En de ouders komen er na 5 maanden achter. Na 5 maanden kun je geen abortus doen, dus moet ze de zwangerschap uitzitten. Matt en Francesca stemmen er in mee het kind na de geboorte weggeven (onder druk van Francesca's vader), maar na verloop van tijd denkt Matt er toch anders over.

Beoordeling: Ik vond het maar een rare film. Op het einde had ik zo'n gevoel: Is dit het einde? Op het laatst kwam die vriendin helemaal niet in beeld,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zitten er een paar verhaallijntjes in de film die niet goed uit de verf komen. Je denkt dat er een crisis tussen Matt's ouders komt, want ze schreeuwen steeds naar elkaar, maar uiteindelijk is het weer een gelukkig stelletje. Ik had ook graag wat meer verhaal aan de kant van het meisje gezien, want de film is vooral op die jongen gefixeerd, die net zo veel emotie toont als een pepermolen.
Daarom vind ik het maar een matige film.
5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Klipnap op 11-08-2011 20:52:50 ]
pi_100619485
Rise of the Planet of the Apes

Na alle 8en en hoger en bij gebrek aan beter toch maar de CAM versie gekeken, maar dat doe ik dus echt niet weer, echt zonde voor een film, goed geluid en beeld brengt een film pas echt tot zijn recht.

Toch een leuke film die beter was dan ik had gedacht, ook leuk omdat ik net zelf een aantal weken geleden ook in San Francisco ben geweest gevolgd door een bezoek aan een Seqouia park.

Vond wel dat de actie erg laat begon, al was het wel verrassend entertaining hoe alles ontstond. Ik was eerst bang voor film met een uur of langer gevechten tussen mens en aap, zonder weinig diepgang. Goed gemaakt ook die apen.

Een paar jaar geleden zei ik dat het niet lang meer duurde voordat je het verschil niet meer ziet tussen echte en CGI acteurs, bij apen is het al moeilijk te zien of je nou naar echte apen kijkt of CGI. Voor mensen zal dat ook niet lang meer duren en zullen we wellicht films krijgen met reeds overleden acteurs (of dat positief is laat ik in het midden).

Een 8-.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 23:09:29 #158
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100623221
Green Lantern (2011, VS, Martin Campbell)
Het voordeel van een hele slechte trailer is dat je met lage verwachtingen de film ingaat en die daardoor kan meevallen. Zoals het geval is bij Green Latern. Het is natuurlijk geen meesterwerk, het is ook zelfs geen goede superheldenfilm zoals Thor, Iron Man e.d. Maar het is ook niet de bagger die ik op basis van de trailer en reviews had verwacht. Goed dat ik de film dus een kans had gegeven nog, want met het verstand op nul is die nog best te doen. Wat kan bij deze film, omdat het zich zelf allemaal niet moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.
De CGI ziet er af en toe echt niet uit. Ik voorspel een cultrevival van deze film over 20 jaar door deze ontzettend slechte special effects.
Ryan Reynolds is cool als altijd. Blake Lively is ontzettend lekker. Meer hoeven beiden niet te zijn voor hun rollen.
cijfer: 6.5
pi_100623831
The Life of David Gale (2003)
Kate Winslet & Kevin Spacey

Die man die vecht tegen de doodstraf beland zelf op deathrow.
Een intrigerende film met terug blikken en goed verhaal en de nodige plotwendingen.
Kate Winslet zoals altijd solide en Kenvin Spacey O+

Kate als jounaliste die David Gale de laatste drie dagen voor zijn straf mag interviewen. Wat is er gebeurd hoe en vooral waarom. De man die veel had maar de verleidingen niet kon weerstaan.

IMDB: 7.3
ik: 7.5
pi_100625828
Rise of the Planet of the Apes

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
105 minuten

geregisseerd door Rupert Wyatt
met James Franco, Brian Cox en Tom Felton

Het verhaal speelt zich af in het huidige San Francisco, waar de wetenschapper Will Rodman zich bezighoudt met genetische manipulatie op apen in z’n strijd tegen Alzheimer. Wanneer één van de proefdieren, Caesar, zich intellectueel snel begint te ontwikkelen, ontstaat een oorlog voor de suprematie tussen mens en aap.

toffe film!! leuk gedaan en vermaakt van het begin tot het eind. zeker een aanrader om te zien
dikke 7.5!
pi_100627637
Net Mr. Nobody weer eens bekeken. De vorige keer was ik er blijkbaar niet helemaal voor in de stemming, want het is toch wel een erg goede film! Perfecte personages, mooie scenes en enorm veel creativiteit!

2092, de 117-jarige Nemo Nobody is de oudste man op aarde en de laatste sterfelijke persoon in een wereld waar iedereen eeuwig leeft. De enige vraag die hem achtervolgt, is of hij het juiste leven heeft geleid, de juiste vrouw heeft bemind. Als kleine jongen staat hij voor een onmogelijke keuze: stapt hij op de trein met zijn moeder of blijft hij achter bij zijn vader. Eén keuze, maar met heel verschillende levens tot gevolg. De film volgt Nemo tijdens al zijn verschillende levens, of ze nu droom of werkelijkheid zijn...

IMDb: 7,8
Ik: 8,5

pi_100630025
Cowboys & Aliens; 7,5.
Verhaal viel een beetje tegen, maar wel lekkere actie en vette vfx. Plus Olivia Wilde. :D
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
pi_100637476
Max Payne

Detective Max Payne op zoek naar de moordenaar(s) van zijn familie.

Bekend concept (detective welke blijft hangen in een onopgeloste zaak), rechtlijnig verhaal en een toch wel redelijk voorspelbaar verhaal. Het sfeertje was wel oké.
En dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vermakelijk 5/10
Het spel ken ik niet.
pi_100637599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 03:52 schreef Dr.Pringles het volgende:
Cowboys & Aliens; 7,5.
Verhaal viel een beetje tegen, maar wel lekkere actie en vette vfx. Plus Olivia Wilde. :D
de visuals goed vinden terwijl je een cam versie bekijkt. _O-
pi_100638065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:03 schreef DJKoster het volgende:
Max Payne

Detective Max Payne op zoek naar de moordenaar(s) van zijn familie.

Bekend concept (detective welke blijft hangen in een onopgeloste zaak), rechtlijnig verhaal en een toch wel redelijk voorspelbaar verhaal. Het sfeertje was wel oké.
En dat
SPOILER
Vermakelijk 5/10
Het spel ken ik niet.
Die film was geweldig, maar je moet denk ik het spel kennen en hebben gespeeld. Heb hem 3/4 keer gekeken. Dan snap je dat "spoiler" ook meer denk ik.

Plus dat ze het spel namaken, dus ze kiezen niet voor bepaalde verhaallijnen.

8,5.
pi_100638299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Die film was geweldig, maar je moet denk ik het spel kennen en hebben gespeeld. Heb hem 3/4 keer gekeken. Dan snap je dat "spoiler" ook meer denk ik.

Plus dat ze het spel namaken, dus ze kiezen niet voor bepaalde verhaallijnen.

8,5.
Serieus? Ik vond de verfilming echt een schande..het spel is honderdmiljoenmiljard keer toffer. Heb eigenlijk ook nog nooit iemand gesproken die de film wel goed vond :o
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100638642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Serieus? Ik vond de verfilming echt een schande..het spel is honderdmiljoenmiljard keer toffer. Heb eigenlijk ook nog nooit iemand gesproken die de film wel goed vond :o
Misschien omdat ik echt helemaal gek was van het spel, wilde ik destijds per se dat de film leuk was ofzo. Maar ik vond dat rare psychotische ook echt vet. Lekker freaky.

Bij Resident Evil had ik trouwens het spel nooit gespeeld, maar die film vond ik ook super vet, tenminste deel 1. En deel 3 ook nog wel.
pi_100638702
Ik was ook fan van het spel ja, maar vond de film daardoor juist kut. Iedere blinde kip kon zien dat dit spel briljant te verfilmen was en als je dan het eindresultaat zag...tja..

Resident Evil films vind ik wel tof ja..eigenlijk allemaal wel :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100639037
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:06 schreef snoeper het volgende:

[..]

de visuals goed vinden terwijl je een cam versie bekijkt. _O-
De vfx heb ik apart al op hoge kwaliteit gezien, handig als je vfx-freak bent. En de cam die ik keek was verdomd goed en alles was goed te zien. ;)
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:18:54 #170
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100640368
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Dr.Pringles het volgende:

[..]

De vfx heb ik apart al op hoge kwaliteit gezien, handig als je vfx-freak bent. En de cam die ik keek was verdomd goed en alles was goed te zien. ;)
En toch heb je een cam versie gekeken :')
pi_100640490
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:18 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

En toch heb je een cam versie gekeken :')
:'(
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
pi_100640928

Deze film heb ik in één ruk uitgekeken en constant het gevoel gehad HOE IS HET MOGELIJK ??

en gebaseerd op een waargebeurd verhaal ook nog ;(
pi_100642187
Fatherland (1994)
Verhaal over Duitsland (en VS) 1965 met als scenario dat Hitler de oorlog niet verloren, maar gewonnen had.

- Setting: goed, graphics hadden tegenwoordig (film is uit 1994) beter geweest
- Concept: erg goed
- Rutger Hauer (een van de hoofdrollen): goed, een rol voor hem
- Verhaal: op zich goed thema gekozen, maar het verhaal is helaas "te makkelijk", "te lineair".

Was de film door Nolan, Fincher, Aronofsky, Hirschbiegel of een andere topregisseur gemaakt, was het een ware topfilm geweest.
7.9/10 (IMDB: 6.6/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100646944
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Deze film heb ik in één ruk uitgekeken en constant het gevoel gehad HOE IS HET MOGELIJK ??

en gebaseerd op een waargebeurd verhaal ook nog ;(
die heb ik ook een keer gezien op tv.
inderdaad mooie film. moeilijk om een cijfer te geven omdat het even terug is. maar deze blijft je wel bij.
pi_100647552
N.a.v. een recensie in dit topic, net Remember Me gezien.

Tyler Hawkins is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig (De Ravin), die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.

Romantische drama met een simpel verhaal. Toch een boeiende film. Aangrijpende intro, goed gespeelde rollen en af en toe de benodigde spanning. Ik werd wel verrast door het (verhaaltechnische) droevige einde. Daarnaast ergerde ik me toch wel de hele tijd aan de vader van een van de hoofdpersonen, welke gespeeld word door Pierce Brosnan.

IMDb: 7,0
Ik: 7,4

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')