abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100707177
Ik was in de dvd 2 euro bak op zoek naar wat slechte films om te kijken. Toen kwam ik deze tegen:

Merlin 6.4

't Is van oorsprong een miniserie en heeft een duur van 3 uur. Maar wat een verrassing! Het gaat weer eens over de legende van koning Arthur alleen ditmaal is Merlijn (zoals de titel al doet vermoeden) degene waar het allemaal om draait. Van geboorte tot aan zijn dood wordt hij gevolgd. Af en toe is er niet zo goed gecast, maar er zijn ook zeer vermakelijke figuren zoals Frik (Martin Short) er bij die er extra sjeu aan geven.

Minpunten:
- verouderd cgi gebruik
- miscast zo af en toe
- productie is niet altijd even hoog

Pluspunten:
- Frik
- Rutger Hauer
- Epische verhaal
- Niet zo magisch

Qua concept hebben ze dit goed aangepakt. Wat mij betreft hadden ze de boel nog minder magisch aan mogen pakken. In dit verhaal wordt er vooral constant getwijfeld of Merlijn uberhaupt wel kan toveren. En in feite is hij maar een derderangs tovenaar die zijn hele leven lang gebukt gaat door het verlies van zijn moeder, opvoedster en geliefde. Er zitten punten in deze film dat ware het iets anders verfilmd, je zelf ook zou mogen twijfelen of merlijn kon toveren. Helaas zijn die nu eenmaal nodig om het verhaal draaiende te houden, maar alleen al door merlijn zijn onkunde en menselijkheid te laten zien is het veel minder fantasie en veel meer drama geworden.
Dat zou je er niet van moeten weerhouden als je alleen maar op fantasie uit bent. Want dat wordt in deze film nagenoeg nog steeds vermeldt. Ook krijg je alle legende vertellingen over Koning Arthur meer op een rijtje omdat we een aantal eeuw voorbij trekken.
De twee euro meer dan waard.

Dus deze week kwam Merlijn II/Merlin's apprentince tegen (in diezelfde bakken, toevallig). Wat dat ik van Merlijn verwachte werd hier de keiharde waarheid. Ook al speelt Sam Neil en nog een actrice uit het vorige deel er in, dit doet het verhaal totaal geen eer aan. Slecht spel, slecht verhaallijn, en de sfx zijn nog erger (terwijl het 10 jaar later is opgenomen). Ik had het moeten weten natuurlijk. Dat is mijn straf.
Merlin's Apprentice - 3.2

Clerks - 6.8

Moet wel je humor zijn, maar er is een aantal keer dat ik echt compleet in lachen uit barste. Hier en daar niet altijd even goed neergezet, maar voor iets wat ooit als debuut begon voor een filmmaker, ijzersterk. Jammer dat er dan, zo ik las, er iets als een Clerks II is. Dat haalt dan toch deze film iets onderuit.
pi_100707733
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:
clerks 2 is best leuk hoor.
Clerks beschrijft vooral het leven van een twintiger die in zo'n fase zit dat je een beetje laidback kan doen, maar er ook ontevreden over bent. Of dat je zelf nog even niet weet wat je nu verder gaat uitspoken met leven. Zowel op het gebied van relaties als werk. Het is een beetje een limbo fase van een paar maand tot aan een tweetal jaar. Als blijkt dat in Clerks II ze dus nog steeds daar zitten, verneukt dat dus die hele fase waar je dus sympathie voor kon opwekken. Het zijn dus gewoon losers geworden. Daar is de humor in deel 1 niet voor bedoeld geweest.
pi_100707786
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:33 schreef Deckard het volgende:

[..]

Clerks beschrijft vooral het leven van een twintiger die in zo'n fase zit dat je een beetje laidback kan doen, maar er ook ontevreden over bent. Of dat je zelf nog even niet weet wat je nu verder gaat uitspoken met leven. Zowel op het gebied van relaties als werk. Het is een beetje een limbo fase van een paar maand tot aan een tweetal jaar. Als blijkt dat in Clerks II ze dus nog steeds daar zitten, verneukt dat dus die hele fase waar je dus sympathie voor kon opwekken. Het zijn dus gewoon losers geworden. Daar is de humor in deel 1 niet voor bedoeld geweest.
en toch is t een leuke film
pi_100715157
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Harold & Kumar Go To Amsterdam (2008)
Wat een heerlijke perfecte afsluiting van het Harold & Kumar-verhaal, dit korte filmpje van 12 minuten.
En waar kon dit anders plaatsvinden dan onze eigen hoofdstad (en symbool voor Nederland) Amsterdam. Alle ingredienten van Amsterdam komen voorbij en met name de manier waarop de Nederlandse vrouw wordt neergezet, de trips op wiet en paddo's in Amsterdam en de werkelijk adembenemende Colombiaanse Paula Garcés, maken het filmpje tot een topfilmpje.

De soms echt te flauwe humor uit de langere films is een stuk minder aanwezig en dat maakt het filmpje kort, bondig, helemaal to the point en een waardige afsluiter van de avontuurtjes van deze 2 potheads.

Hier te bekijken:
(Deel 1)
(Deel 2, helaas slechte kwaliteit)

9.0/10 (IMDB: 7.6/10)
Afsluiting?

Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100716338
Rise of the Planet of the Apes (2011)

Een 5. Disney film, relatief weinig actie, gaten in het verhaal, met name in het einde. Bah.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100717899
X-men: First Class
'X-Men: First Class' vertelt over de epische beginselen van de X-Men sage, en onthult de geheime geschiedenis van wereldwijde gebeurtenissen. Voordat mutanten zichzelf voor de wereld bekend maakten en voordat Charles Xavier (James McAvoy) en Erik Lensherr ( Michael Fassbender) de namen Professor X en Magneto aannamen, waren ze twee jonge mannen die hun krachten nog voor het eerst moesten ontdekken. Ze waren toen nog geen aartsvijanden, sterker nog, ze waren beste vrienden die samen met andere mutanten (sommige bekend, sommige nieuw) de aanstaande armageddon probeerden te stoppen. Ergens in dat proces ontstaat er een kloof tussen beide mannen, waardoor de eeuwigdurende oorlog tussen Magneto's broederschap en de X-Men begon.

Mooie en goede film! Leuk om na al die andere delen het eigenlijke begin eens te zien. Prima verhaal verder en een mooie intro.

IMDb: 8,0
Ik: 7,6

zondag 14 augustus 2011 @ 16:57:53 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100718825
Net Mr Nobody gezien, nav een tip hier in het topic. Hij deed me aan allerlei films denken: Sliding Doors, The curious life of Benjamin Button, The tree of life... geweldig! O+. Moet hem alleen nog wel een keer zien om hem helemaal te snappen!
Niet meer actief op Fok!
pi_100720603
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Net Mr Nobody gezien, nav een tip hier in het topic. Hij deed me aan allerlei films denken: Sliding Doors, The curious life of Benjamin Button, The tree of life... geweldig! O+. Moet hem alleen nog wel een keer zien om hem helemaal te snappen!
Ah mooi! Sliding Doors zegt me niks en Tree of Life moet ik nog zien. Goeie tips terug dus. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100724640
American Beauty
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n hoog cijfer heeft op IMDB? Het is gewoon een standaard lief dagboek verhaal met wat problemen in een gezin.
pi_100726666
quote:
Er komt idd nog een deel 3!

Ook net het korte filmpje gekeken, volgens mij is dit gewoon een soort van extra op de DVD ofzo, what if they didn't smoke on the plane ofzo... maar wel geinig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:22:04 #237
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_100726841
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
American Beauty
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n hoog cijfer heeft op IMDB? Het is gewoon een standaard lief dagboek verhaal met wat problemen in een gezin.
Standaard verhaal? Misschien. De uitvoering is echter briljant. Van de acteurs, regie, muziek en cinematografie: alles klopt.

Trouwens. Het is beslist geen lief dagboekverhaal met wat problemen in een gezin. Het gaat over verschillende personen (niet alleen binnen, maar ook buiten het gezin) die met zichzelf en hun leven in de knoop zitten, de keuzes die zij maken en de gevolgen die deze keuzes hebben, met als resultaat een behoorlijk deprimerende film.
pi_100729416
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Standaard verhaal? Misschien. De uitvoering is echter briljant. Van de acteurs, regie, muziek en cinematografie: alles klopt.

Trouwens. Het is beslist geen lief dagboekverhaal met wat problemen in een gezin. Het gaat over verschillende personen (niet alleen binnen, maar ook buiten het gezin) die met zichzelf en hun leven in de knoop zitten, de keuzes die zij maken en de gevolgen die deze keuzes hebben, met als resultaat een behoorlijk deprimerende film.
Vond je het deprimerend? Ik vond juist het einde en de tal van keuzes net in dat laatste halfuur vrij positief. Eigenlijk een inspirerende film.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:24:26 #239
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100730417
Vandaag gekeken:

Un Long Dimanche De Fiançailles (A Very Long Engagement)
Audrey Tatou speelt een jonge vrouw wiens verloofde in de Eerste Wereldoorlog naar `t front wordt gestuurd. Ze is er van overtuigd dat hij nog leeft, ook al is na het einde van de oorlog niet terug thuis gekomen. Ze gaat op zoek naar aanwijzingen en bewijzen dat hij inderdaad nog in leven is.
Tatou`s en Jeunet`s tweede samenwerking na het uiterst succesvolle Amélie haalt het bij lange na niet bij die film, ook al zijn er veel overeenkomsten tussen de twee. Ook hier maakt Jeunet weer veelvuldig gebruik van (vooral goudgele) kleurenfilters en een voice-over. Tatou zet zelf een zelfde soort liefelijk personage neer, al is ze hier veel zelfverzekerder dan haar meest bekende karakter.

Toch is deze film lang niet zo goed. Het verhaal gaat,ondanks de speelduur van ruim 2 uur, te snel en wordt te weinig uitgediept. Doordat er te veel personages aan bod komen waarvan het lijkt of Jeunet ze allemaal even veel screentijd wilt geven, komen ze juist allemaal niet goed aan bod en lijken ze meer voorbijgangers in het verhaal terwijl ze juist allemaal zo belangrijk zijn in de zoektocht van Mathilde. Hoe verder de film vordert hoe meer zich dat wreken: je zou willen dat er minder personages in voorkomen en de aandacht zich iets meer vestigt op de hoofdpersonen.

Daar tegenover staat wel dat de film er met z`n grote sets en prachtig camera werk wel geweldig uitziet.
Maar dat is, samen met feit dat je je te weinig betrokken voelt bij de personages, niet genoeg om het tot een top film te maken.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10

Bambi
Eén van Disney`s meest geliefde films is nog steeds een mooie, aandoenlijke klassieker. Het verhaal is natuurlijk wel bekend maar het feit dat de film nu op blu-ray uit is en er als nieuw uitziet, is meer dan genoeg reden `m opnieuw te bekijken. Vooral de scene met de bos brand ziet er super uit.
Voor mij persoonlijk niet Disney`s beste maar wel een heerlijke film.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 14-08-2011 21:50:59 ]
pi_100735171

Verenigde Staten
Drama / Misdaad
97 minuten
met Melissa Leo, Misty Upham en Charlie McDermott
Gemiddelde:
Moviemeter: 3,26
IMDB: 7.2/10

Ik vond het in ieder geval een mooie film en best wel tragisch.

Samenvatting
Frozen River vertelt het verhaal van Ray Eddy, een moeder die met haar 2 kinderen in een versleten woonwagen woont. Nadat haar alcohol verslaafde man er vandoor is gegaan met het
geld , neemt Ray het heft in eigen handen.

Verhaal
Ray Eddy is een moeder die met haar twee kinderen in een versleten woonwagen woont.
Nadat haar alcoholistische man ervan door is gegaan met het geld voor de afbetaling van hun
droomhuis, neemt ze eindelijk het heft in eigen handen. Per toeval komt ze in aanraking met Lila
Littlewolf, een smokkelaar uit het Mohawk reservaat.

Om aan geld te komen gaat Ray haar helpen illegale Chinese en Pakistaanse immigranten te
smokkelen over het ijs van de bevroren Saint Lawrence rivier, op de grens tussen de Verenigde
Staten en Canada.
  maandag 15 augustus 2011 @ 00:56:12 #241
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100743467
City of life and death

http://www.imdb.com/title/tt1124052/

Film over het bloedbad van Nanking in 1937. Behoorlijk heftige film geschoten in zwart-wit waardoor het doet denk aan Schindler's list. Zeker het kijken waard!

8
The more debt, the better
  maandag 15 augustus 2011 @ 00:57:39 #242
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_100743533
REC2

Tof.

7/10.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_100744295

Laatst Layer Cake weer eens herzien. Toffe Britse gangsterfilm met een geweldig acterende Daniel Craig in de hoofdrol. Het Britse sfeertje wordt mooi neergezet en er zitten enkele leuk gefilmde scenes in (onder andere de scene in de diner tussen Monty en Freddy).

4/5*
pi_100744359
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:21 schreef Chapelle het volgende:
[ afbeelding ]

Laatst Layer Cake weer eens herzien. Toffe Britse gangsterfilm met een geweldig acterende Daniel Craig in de hoofdrol. Het Britse sfeertje wordt mooi neergezet en er zitten enkele leuk gefilmde scenes in (onder andere de scene in de diner tussen Monty en Freddy).

4/5*
Layer Cake _O_

Net gezien:
Leaves of Grass (2009)
Erg grappige, maar ook spannende en lekker actievolle film waarin vooral Edward Norton het helemaal maakt. Wat een geweldig acteur is het en wat een leuk vormgegeven film zo.

Een van de betere films over deze lekkere groene plant. En Danny DeVito heeft wel een verdomd lekkere dochter :9

De tijd tussen eerste vertoning (Canada, 2009) en bios US (september 2010) is opmerkelijk. Werd het te confronterend bevonden?
8.5/10 (IMDB: 6.6/10)

[ Bericht 4% gewijzigd door El_Matador op 15-08-2011 01:55:32 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100745262
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Layer Cake _O_

Net gezien:
Leaves of Grass (2009)
Erg grappige, maar ook spannende en lekker actievolle film waarin vooral Edward Norton het helemaal maakt. Wat een geweldig acteur is het en wat een leuk vormgegeven film zo.

Een van de betere films over deze lekkere groene plant. En Danny DeVito heeft wel een verdomd lekkere dochter :9

De tijd tussen eerste vertoning (Canada, 2009) en bios US (september 2010) is opmerkelijk. Werd het te confronterend bevonden?
8.5/10 (IMDB: 6.6/10)
Edward Norton _O_
pi_100749125
Operation Valkyrie aka Stauffenberg 2004

Aardige film over de bekende, mislukte bomaanslag op Hitler. Met oa Sebastian Koch. Overigens niet te verwarren met de versie uit 2008 met Tom Cruise.

mijn cijfer: 7+
imdb: 6,8
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:51:33 #247
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_100751623

The tree of life (Malick, 2011)
Ik ben sinds The thin red line en Badlands een fan van Malick. Hij maakt zeer weinig films, maar wát hij doet is briljant. Sublieme shots van de natuur zonder dat het irritant gaat worden. Helaas vond ik deze laatste film wel erg mooi, maar daarnaast oersaai. Alles is goed ; beelden, geluid, acteerwerk. Maar gebrek aan dialoog en plot is wel vervelend als de film 2,5 uur duurt in de bioscoop. Het is in feite één grote videoclip met veel bijbelse verwijzingen. Aan mij niet besteed. Met Brad Pitt en een kleine rol van Sean Penn. Er liepen mensen weg, ik niet - maar het scheelde niet veel.
3/10

The Town (2010)
Hoofdrolspeler Ben Affleck is tevens regisseur. Ik zou mezelf ook zo in beeld hebben gebracht, wat een nobel figuur die Ben Affleck. Okay, hij maakt wat mensen af (moordenaar!) maar al met al toch zeker wel terecht. De beste man berooft met zijn kameraden banken, maakt maandelijks miljoenen buit maar toch leven ze in een arme buurt en zijn ze arm. Man o man, ga toch eens wat moois kopen van je geld. Enfin, er is een getuige van een overval en hij raakt verliefd op haar. Ondanks zwakheden en gebrek aan logica in het plot en het ego-aspect van Ben Affleck zeker een onderhoudende film.
7/10
Overal verstand van.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:10:47 #248
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100769032
Holiday (1938)
Grant en Hepburn zijn mijn favoriete acteur en actrice uit de jaren, als je het hebt over oude films. In deze film is het duo wederom prima bezig, jaja! Het is alleen jammer dat het verhaal niet heel bijzonder is. Het heeft ook maar een paar memorabele momenten, zoals wat acrobatische truken van Grant, maar dat houdt het bij op. Het vergelijkbare Bringing up Baby vind ik dan wat beter, maar dit is uiteindelijk ook nog een alleraardigste romcom. Cijfer: 7,5

The Fighter
Een van de betere boks-films is dit :Y. The Fighter richt zich niet alleen op een onvermijdelijk succesverhaal van hoofdpersoon Mark Wahlberg, maar laat ook een leipe on crack zijnde Christian Bale en de hele Tokkie-familie dromheen zien. Bale acteert zoals vaker weergaloos en daardoor raakt de rol van Wahlberg ietwat ondergesneeuwd. Desalniettemin door redelijk in beeld gebrachte boksscenes en een okee familiedrama is dit een prima film geworden. Cijfer: 7,5

Le Corbeau (The Raven)
Een dorp wordt tegen elkaar uitgespeeld door een aantal dreigbrieven. De hoofdpersoon, een dokter wordt er ondermeer van beschuldigd bij bevallingen de pasgeborenen te laten sterven. Wat volgt is natuurlijk een onvermijdelijke heksenjacht. Le Corbeau is een redelijke film, alleen met het einde ben ik niet zo tevreden. Dat is een grote problematische hak-op-de-tak warboel geworden. Ook echt meeleven met de afstandelijke hoofdpersoon zat er niet in.

Maar al met al wel leuk om eens te zien. Clouzot brengt de paranoïde sfeer in het dorpje goed over en speelt op visueel gebied zo her en der met schaduwen. Alsnog een ruime voldoende dus. Cijfer: 7

I Am a Fugitive from a Chain Gang
Steengoede maatschappijkritische film over het chain gang-systeem. Paul Muni wordt ten onrechte opgepakt voor een overval en moet mensonterend werk verrichten in een chain gang. Gelukkig weet ie te ontsnappen maar daarmee is de film nog lang niet afgelopen! Naast dat heeft het verhaal meer te bieden. Zo komt in het begin de lusteloosheid en opkomende posttraumatische stressstoornis van soldaten die terugkwamen van de oorlog ter sprake. Ook een manipulerende rol van Glenda Farrell (trouw met mij anders geef ik je over aan de autoriteiten!) is leuk om te volgen. Mis trouwens de spectaculaire eindscene niet! Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100773710
Straks weer Forrest Gump (1994) kijken, al een aantal keer gezien maar wat blijft het ook een prachtfilm. Hier staat m'n review nog van de vorige keer. Weer genieten van de geweldige muziek en referenties. *;
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:44:10 #250
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100783211
Star Trek (2009)
Persoonlijk ben ik nooit echt into het hele Star Trek gebeuren geweest maar omdat ik las dat dit J.J. Abrams origin story ook de moeite waard zou zijn voor niet-fans en -ingewijden heb ik een tijd geleden op de gok toch de blu-ray aangeschaft. En dat is me zeker niet tegen gevallen!

Je wordt direct vanaf het begin midden in een verhaal en in de actie gegooid in een geweldige pre-credits scene. Het lijkt alsof het allemaal wel heel erg snel gaat maar nadat `t begin logo is geweest neemt `t tempo terug en wordt je (redelijk) rustig geintroduceerd in de Star Trek wereld en haar bewoners. Het tempo wordt steeds verder opgevoerd en ligt daarna contstant hoog. Knap is dat ondanks dit hoge tempo het voor niet-ingewijden inderdaad makkelijk te volgen is.

Met prachtige special effects, een daverende soundtrack en een soms wat irritant over-acterende Chris Pine in de rol van Captain Kirk weet J.J. Abrams er een heerlijke blockbuster van te maken voor zowel liefhebbers van de serie als voor leken.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')