abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:12:36 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100918430

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100918583
Irréversible

Gestoorde film, afgezet toen die rapescene kwam.

http://www.imdb.com/title/tt0290673/
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:16:08 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100918593
Sabotage
Nog net geen stinker van Hitchcock, maar het scheelt niet veel. Het acteerwerk was matig en de opbouw van het korte plot mocht ook wel wat beter, in ieder geval spannender. Het deed me maar weinig. Wel geinig dat Inglourious Basterds naar deze film verwijst met het aantonen van de gevaren van nitraatfilms. Die scene in de bus herkende ik wel . De alsnog verrassende uitkomst van die scene zorgt ervoor dat deze film niet naar een onvoldoende afglijdt. Cijfer: 5,5

Mean Girls
Ik haat het wanneer films slap en geheel volgens de sociaal gewenste regeltjes eindigen. Het moralistische druipt er bij Mean Girls vanaf, maar een andere leuke oplossing van dit tienergeneuzel kan ik ook niet bedenken. Dit is gewoonweg matigheid troef met een enkele leuke grap en voor de rest een flinke portie ergernis. Cijfer: 5

Source Code
Geinige film, waarbij de gimmick (Jake Gyllenhaal wordt paar keer teruggeflitst om een bom in een trein te ontmantelen) gelukkig niet te lang doorgevoerd wordt. Gyllenhaals keuzes vond ik niet altijd overtuigend, maar goed dat zie ik maar door de vingers. Niet teveel nadenken over mogelijke onlogischheden en/of plotholes :P, dat zorgt ervoor dat de film nog best vermakelijk is om te zien. Cijfer: 7

[ Bericht 0% gewijzigd door Falco op 18-08-2011 23:29:17 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:23:07 #4
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100918962
The Full Monty
Een Britse comedy met een bij vlagen serieuze ondertoon die vanwege `t onderwerp (werkeloosheid en moeilijke financieële omstandigheden) nu misschien nog wel actueler is dan ten tijde van zijn release.
Robert Carlyle is geknipt voor de hoofdrol van de arme sloeber die werkloos thuis zit en samen met een groep vrienden en bekenden het idee krijgt om hun eigen versie van de Chippendale show op te voeren zodat wat extra geld kunnen verdienen.
Er zit genoeg (typisch Britse) humor in maar er zijn ook een aantal serieuzere, bijna ontroerende momenten in.
Mooie en leuke film die in 1998 zelfs nog genomineerd was voor de Best Director en Best Picture Oscars.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_100919184
The Green Hornet
Wel een vermakelijke film, alleen is het denk ik voor de echte fans van de comic een teleurstelling geworden.
De actie is leuk, maar hebben we al is eerder gezien.
En de humor kan er ook net wel mee door.

Al met al heb ik mij lichtelijk vermaakt met de film.
Cijfer: 6,7
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:35:06 #6
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100919510
Interessant. Dit was het vorige topic al: Welke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CLXXXVIII

CLXXXXIX is deze dus.
Tip aan de users hier: doe het allemaal niet zo hoogdravend en tel anders gewoon in het Nederlands. Iedereen kijkt wel een keer een filmpje hoor, de meeste mensen zelfs. :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100920297
Rise of Planet of the apes

Super vet! Spannend, goed opbouwend verhaal. Het verhaal is vet, met een mix van allerlei invloeden. Geen echte avonturen of actie film, veel opbouwend werk en suspensie. De opkomst van die aap deed me een beetje denken aan hitler: Rise of evil... De apen zijn ook erg mooi neergezet, vooral Andy Serkis speelt de apen zeer geloofwaardig.

8,9
#winning
pi_100922007
Biutiful

Mexico / Spanje
Drama
148 minuten

geregisseerd door Alejandro González Iñárritu
met Javier Bardem, Maricel Álvarez en Hanaa Bouchaib

'Biutiful' vertelt het verhaal van de criminele tussenbaas Uxbal (Javier Bardem), die in een vettig glimmend Barcelona de schakel is tussen een Chinees naaiatelier en illegale Afrikanen die nepspullen verkopen in combinatie met drugs. Uxbal leeft met zijn twee kleine kinderen in een smerig appartementje in een deel van de stad waar toeristen nooit komen. Zijn vrouw, die aan borderline lijdt, is de voogdij kwijtgeraakt. Het is een schimmig en grauw bestaan, waar geen van de betrokkenen veel plezier in heeft. Dat wordt er niet beter op als het doodvonnis over Uxbal uitgesproken wordt na een medisch onderzoek. Hij heeft nog maar een paar maanden te leven. Wat kan Uxbal nog rechtbreien aan de verziekte situatie waarin hij zich bevindt?

goeie film, maar niet zo sterk als 21 grams. Tis een toffe en goeie film, die ondanks zn lengte nergens gaat vervelen. Maar ik vind hem ook niet ergens heel speciaal in uitblinken.. Tis allemaal tragisch het leven van de hoofdrolspeler, maar toch voelde ik nergens echt een band met hem.. ook vond ik de uitwerking met hem en zijn ''werk'' een beetje matig
daarom een 6.8
tof om te zien maar meer niet
pi_100922418
quote:
2s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:16 schreef Falco het volgende:
Sabotage
Nog net geen stinker van Hitchcock, maar het scheelt niet veel. Het acteerwerk was matig en de opbouw van het korte plot mocht ook wel wat beter, in ieder geval spannender. Het deed me maar weinig. Wel geinig dat Inglourious Basterds naar deze film verwijst met het aantonen van de gevaren van nitraatfilms. Die scene in de bus herkende ik wel . De alsnog verrassende uitkomst van die scene zorgt ervoor dat deze film niet naar een onvoldoende afglijdt. Cijfer: 5,5

Mean Girls
Ik haat het wanneer films slap en geheel volgens de sociaal gewenste regeltjes eindigen. Het moralistische druipt er bij Mean Girls vanaf, maar een andere leuke oplossing van dit tienergeneuzel kan ik ook niet bedenken. Dit is gewoonweg matigheid troef met een enkele leuke grap en voor de rest een flinke portie ergernis. Cijfer: 5

Source Code
Geinige film, waarbij de gimmick (Jake Gyllenhaal wordt paar keer teruggeflitst om een bom in een trein te ontmantelen) gelukkig niet te lang doorgevoerd wordt. Gyllenhaals keuzes vond ik niet altijd overtuigend, maar goed dat zie ik maar door de vingers. Niet teveel nadenken over mogelijke onlogischheden en/of plotholes :P, dat zorgt ervoor dat de film nog best vermakelijk is om te zien. Cijfer: 7
Mean Girls was juist een van de enige simpele high school films die ik wel kon waarderen, heeft wel zijn plekje in de high school films van de afgelopen 10 jaar hoor ;)
pi_100922699
Weird Science (1985)

quote:
Gary en Wyatt zijn beste vrienden. Waarom? Wel, er is niemand anders die hen tof vindt. De jongens plagen hen en de meisjes kijken op hen neer.Toch doen de twee onpopulaire leerlingen verwoede pogingen om door hun medestudenten aanvaard te worden. Maar tevergeefs. Ingenieus als ze zijn, ‘creëren’ ze met hun computer de pérfecte vrouw die ze de naam Lisa meegeven. Haar doel is de twee pubers het nodige vertrouwen te geven zodat ze zich in hun verdere leven als échte mannen kunnen ontpoppen.
Hehe, wat een foute film zeg. Typisch jaren 80 en typisch John Hughes (R.I.P. ;( ).
Een beetje cult filmpje die ik toch wel eens gezien moest hebben.

Enne:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:32 schreef Kaat38 het volgende:

[..]

Volkomen mee eens, maar ook de muziek he! zou ik zo een cd van willen hebben :D
Enne, kijk hier maar even, weliswaar youtube, maar wel op een rijtje. ;)

[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 19-08-2011 01:32:24 ]
pi_100928054
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:49 schreef Tware het volgende:

Super vet! Spannend, goed opbouwend verhaal. Het verhaal is vet, met een mix van allerlei invloeden. Geen echte avonturen of actie film, veel opbouwend werk en suspensie. De opkomst van die aap deed me een beetje denken aan hitler: Rise of evil... De apen zijn ook erg mooi neergezet, vooral Andy Serkis speelt de apen zeer geloofwaardig.

8,9
Eensch! Hij was echt super! :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100928170
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:15 schreef Jahr00n het volgende:
Irréversible

Hij wordt alleen maar beter, is effe doorbijten die eerste 30 minuten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_100928895
Pirates of the Caribbean 4

tja het is de 4de en de originaliteit is ver te zoeken ondanks vele nieuwe karakters en maar een paar oude. Het kon me maar matig boeien. Jack Sparrow is opeens geen klunzige oen meer maar een ware actieheld ala james bond, zoals hij zich in een van de eerste scene's uit een benarde situatie redt. Het kijkt allemaal aardig weg maar het doet me allemaal vrijwel niets meer. De humor is ook niet meer wat het was, het kunstje van Depp als Sparrow heb ik wel gezien. Ian McShane als badguy had ik veel zin in, want: Deadwood, maar ook hij maakte geen indruk, evenals Cruz.

Leuke actiefilm, maar van Pirates verwacht je toch meer. De minste uit de reeks

6.4
pi_100931701
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 09:22 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

Eensch! Hij was echt super! :Y

SPOILER
Volgens mij wel
SPOILER
pi_100931715

mooi gemaakt, acteurs doen hun werk goed en toch viel hij me erg tegen..
waar is het "rise of planet of the apes"?
we zien immers alleen dat ze ontsnappen...

Net als het einde, dat kwam zo on-amerikaans over....

SPOILER
Tegenvallertje voor mij: (maar echt slecht was hij niet)
7/10

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:18 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Volgens mij wel
SPOILER
ik wel, maar dat betekent nog vrij weinig
SPOILER
pi_100932159
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:18 schreef mschol het volgende:
ik wel, maar dat betekent nog vrij weinig
SPOILER
SPOILER
pi_100932639
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:31 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
Vanavond ga ik deze maar is kijken.
Conquest of the Planet of the Apes
pi_100932893
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 11:45 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

SPOILER
Vanavond ga ik deze maar is kijken.
Conquest of the Planet of the Apes
Daar is het volgens mij dat de apen al slim zijn en van een andere planeet komen.
pi_100933509
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:15 schreef Jahr00n het volgende:
Irréversible

Dat wist je serieus niet toen je hem ging kijken? :?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:29:05 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_100934181
I saw the devil

Een gewetenloze serie-moordenaar heeft dit keer een verkeerd slachtoffer uitgekozen; namelijk het liefje van een geheim agent die hem even gaat pijnigen.

Tja, wat moet ik er van zeggen. Zulke verhalen zijn al duizend keer verfilmd, en deze film voegt eigenlijk niets aan het subgenre toe. De actiescènes zijn goed voor elkaar, maar buiten deze stukjes om is het redelijk langdradig en voorspelbaar. En met een ruim 2 uur durende film is het teveel van het goede. En tja het koreaanse.... ik heb sowieso niets met aziaten en ik kan hun ook niet echt uitstaan in films...... maar verder als je zo'n soort film wilt zien zou ik uitwijken naar Taken of Kill Bill.

mager zesje
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_100934259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:09 schreef znarch het volgende:

[..]

Dat wist je serieus niet toen je hem ging kijken? :?
Jawel maar ik wist niet dat het 15 minuten duurde en zo realistisch in beeld werd gebracht. Daar ga ik niet naar kijken.
pi_100936602
The Warlords

Was in aanbieding bij FRS, goede film. Manier waarop het is aangekleed is prima. Stoorde me wel wat aan de ondertiteling die duidelijk is overgenomen van de Engelse dub en niet van de originele Chinese. Dit was het meest pijnlijk toen er in de Engelse dub een grap werd gemaakt (zeer ongepast) terwijl er in de Chinese dub gewoon een stilte was. (Heb even geswitched om te checken.) Nu is m'n Chinees wel goed maar zonder ondertiteling kijken gaat net iets te ver, vooral bij stukjes aan het hof waar ze formeler praten. Verder loopt de ondertiteling dus niet helemaal gelijk op met wat er gezegd wordt. (Een poetisch stukje dat langzaam gaat, wordt op die manier al verknald doordat ze de volgende zin een paar seconden te vroeg laten zien.) Als je geen Chinees verstaat, valt het denk ik niet zo heel erg op, maar het was voor mij best irritant. :P

Ook werd er in de ondertiteling extra uitleg gegeven over bepaalde situaties, omdat je er misschien niet bekend mee bent. Zo hadden ze bijvoorbeeld de oath die ze namen om als broeders te sterven, een gebruik dat verwijst naar de Oath of the Peach Garden in een van de bekendste Chinese geschiedenisverhalen. Dit werd in de ondertiteling verder uitgelegd, wat op zich goed is als je er niet bekend mee bent. Heb verder niet geswitched naar de Engelse dub, maar denk dat ze in de Engelse dub die uitleg gaven.

IMDB: 7.1
Ik: Ben het er wel mee eens, 7 voor de film. Wil eigenlijk minpunten geven voor het vertalen vanuit een andere dub dan het origineel maar denk dat 90% van de kijkers op het forum zo'n ondertiteling niet erg vinden. :P
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:23:59 #23
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_100940233
The Thin Red Line

Tijdens de 2e Wereldoorlog probeert een groep Amerikaanse soldaten een strategisch vliegveld in Polynesië te veroveren van de Japanners. De gebeurtenissen in de oorlog zorgen er voor dat de veelal jonge soldaten een hechte band met elkaar ontwikkelen.

Een prachtige film, in de eerste plaats door de prachtige beelden. Malick zorgt ervoor dat de beelden en de muziek het verhaal vertellen. De beelden van de natuur die hij in beeld brengt zijn enorm mooi. het tempo van de film ligt enorm laag en daar moet je van houden. Verder had Malick voor deze film een topcast tot zijn beschikking, een bijna ongeëvenaarde rij namen die het later ver hebben geschopt in Hollywood.

Mijn cijfer: 9,0 (imdb:7,6)
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_100943943
Rise of the planet of the apes

Kende de filmserie nog niet (wel van naam natuurlijk), dus dit is de eerste film van planet of the apes die ik heb gezien. Goed mee vermaakt, maar ik vond veel scenes met de hoofdpersoon (niet de aap) nogal overbodig, zeker tegen het einde aan. Op een gegeven moment bestond bijna al zijn tekst uit het honderd keer roepen van de naam Caesar. Daar ergerde ik me nogal aan. De apen zagen er verder wel goed uit en er zaten ook wel leuke psychologische dingetjes in. Actiescenes waren goed.

En een meer dan gepaste rol voor Tom Felton (bekend van de Harry Potter reeks waar hij Draco Malfoy speelt).

7,5
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:14:41 #25
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_100948429
Burning Bright

Meisje woont met stiefvader en autistisch broertje in 1 huis. Op een dag is stiefpapa het zat en timmert het huis dicht voor een aankomende orkaan, laat een tijger los in het huis waar zijn stiefdochter en zoon nog in zitten en gaat een pilsje pakken bij de lokale kroeg. Aan de koters de taak om het te overleven.
Het begon redelijk goed totdat de tijger los was in het huis. Daarna was het lachen om de domme tijger en frustratie omdat die domme hoer niet gewoon dat broertje (wat echt het bloed onder je nagels vandaan haalt) aan dat beest opoffert en daarna ergens een uitgang forceert. Nee hoor, dan kan je veel beter met een strijkbout en wat ballen gehakt rond gaan strooien en extra veel lawaai maken.
3/10
Zombieland

Zombieoverlevingsfilm.
Fucking manse film, goeie humor, actie en zombies! En als extra pluspunt Woody "Buttkicker" Harrelson en een bijrol voor Bill Murray.
8/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')