quote:Op woensdag 3 augustus 2011 18:24 schreef GuitarJJ het volgende:
The Number 23
Walter Sparrow krijgt voor zijn verjaardag een boek, getiteld 'The Number 23'. Wat eerst een onschuldig cadeau lijkt, verandert al snel in een regelrechte nachtmerrie. Hoe meer Walter leest, hoe meer gelijkenissen hij ontdekt met zijn eigen leven. Hij wordt als het ware achtervolgd door het cijfer 23.
Een redelijke thriller over iemand die door een boek helemaal geobsedeerd raakt in het getal 23. Grappig om Jim Carrey eens in een wat serieuzere rol te zien! Het is een prima film, maar verwacht er niet te veel van.
IMDb: 6.2
Ik: 7.0
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 3 augustus 2011 21:56 schreef waxmask het volgende:
Blitz gezien van de week. Vond hem best tegenvallen en de minste van Statham tot dusver. Verhaal leende zich best voor een mooie film, maar wilde op alle punten te snel zijn waardoor karakters te oppervlakkig waren en verhaallijntjes te snel afgebroken. Erg jammer. Had het gevoel dat de regisseur er een Guy Ritchie film van wilde maken maar op vele fronten de plank totaal missloeg. Het kan helaas niet in de schaduw staan van pareltjes als Lock Stock en Snatch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedere actie fan zal zich toch aan deze film wagen, en de rit is dan ook behoorlijk snel voorbij. Maar goed ook.
Overall 6.5 (Toch weer vanwege Statham en de mooie ruwe beelden van London).quote:Op woensdag 3 augustus 2011 23:53 schreef GuitarJJ het volgende:
Scream 4
Tien jaar is er verstreken sinds Sidney Prescott (Neve Campbell) haar laatste confrontatie had met de gemaskerde moordenaar Ghostface. Ze leeft nu geïsoleerd en ze heeft ze een boek geschreven dat veel lovende kritieken heeft ontvangen. Ze wordt echter uit haar dagelijkse routine getrokken als Ghostface weer verschijnt in Michigan, met als gevolg dat Sidney weer herenigd wordt met Dewey (David Arquette) en Gale (Courtney Cox).
Wat een tegenvaller zeg! Ik hoorde dat dit weer een wat beter deel is na 2 en 3. Dat viel dus dik tegen. Matig acteerwerk en een slap verhaal. Weinig echte schrikmomenten, wat je eigenlijk wel verwacht in dit soort films. Met de hakken over de sloot een voldoende.
IMDb: 6,8
Ik: 5,5
[ afbeelding ]quote:Op donderdag 4 augustus 2011 00:11 schreef casper019 het volgende:
Transformers: dark of the moon
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Actie / Sciencefiction
157 minuten
geregisseerd door Michael Bay
met Shia LaBeouf, Rosie Huntington-Whiteley en Patrick Dempsey
Nadat Sam Witwicky is afgestudeerd, lukt het hem niet om werk te vinden en dat zet de relatie met zijn vriendin Carly onder druk. Sam ontdekt dat de NASA tijdens de eerste maanlanding in 1961 een gestrand ruimteschip heeft aangetroffen afkomstig van de planeet Cybertron, waar de moedige Autobots een bittere strijd voerden tegen de boosaardige Decepticons. Wanneer Optimus Prime, de leider van de Autobots, hoort van het ruimteschip op de maan, plant hij een missie om de waardevolle Zuilen aan boord veilig te stellen. Sam ontdekt echter dat de Decepticons hem voor zijn geweest en met de Zuilen een ruimtebrug maken die een heel leger naar de aarde brengt. Kunnen Sam en de Autobots voorkomen dat de Decepticons de mensen tot hun slaven maken?
ik vond het een film die lekker wegkijkt, maar ook de minste in de transformers serie. Ik zou mensen die niet into deze serie zijn ook niet zo heel gauw aan te raden dit deel te kijken... Het verhaal en de acteerprestaties vallen helaas tegen...
Tis dat ik een fan van transformers ben dat ik het toch een toffe film vond, film is mooi gemaakt.. en heeft me wel elk moment weten te boeien.. gewoon lekkere relaxte wegkijk actie film
een 6+quote:Op donderdag 4 augustus 2011 03:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tucker & Dale vs Evil
Horror-komedie met romantisch vleugje. Vergelijken met Shaun of the Dead is een beetje lastig omdat het natuurlijk niet precies hetzelfde genre is en je het verschil tussen Amerikaanse en Britse humor hebt maar Tucker & Dale vs Evil is een zeer geslaagde komedie met horrorelementen. De hoofdrolspelersEn voor de slowchatters (sorry):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Verhaal is origineel genoeg en het heeft diezelfde horror-momenten waarbij je zegt "dude, doe dat niet" maar dan op een heel andere manier. Moeilijk te omschrijven maar het is erg leuk.
IMDB: 7.6
Ik: 8
Als je een lol-komedie-horror avond doet, moet je sowieso Shaun of the Dead en Tucker & Dale vs Evil kijken.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 09:23 schreef Mike het volgende:
Zeg, doe eens wat vriendelijker tegen elkaar.
Dit topic is inderdaad geen slowchattopic en is bedoeld voor recensies van films die je gezien hebt. Het is logisch dat daarover dan discussie ontstaat, maar bv. het hele oeuvre van Statham hoeft hier niet besproken te worden.
Voor mensen die naast dit topic ook nog willen slowchatten over films, is er bv dit topic: FMT - Slowchat #38 - Naast mooie films nu ook mooie boeken!
Ja ik denk dat het er aan ligt hoe je er "in gaat"quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
ik vond zelf
the hangover 2 eigenlijk
maar een kutfilm
Voor deze film kan je dezelfde argumenten aanvoeren als je bij je voorganger gedaan hebt..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Het is tenminste niet zo erg als "dude where is my car?"
die vond ik wel vermakelijk: dude where is my carquote:Op donderdag 4 augustus 2011 17:30 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Ja ik denk dat het er aan ligt hoe je er "in gaat"
ik verwachten iets heel slechts.. heel heel slechts.
Maar als je na gaat dat ie gericht is op een lamme doelgroep.. valt ie toch best mee.
Misschien nog een keer kijken met flink wat drank achter over?
Het is tenminste niet zo erg als "dude where is my car?"
Hoe kun je een film een cijfer geven als je hem niet eens af hebt gezet? Zoals na je wordt gezegd, wordt de film gaandeweg steeds beter, maar dat weet jij dus helemaal niet. Ik zou de film dan op WiW gewoon eenmalig niet beoordelen ofzo.quote:Op donderdag 4 augustus 2011 10:51 schreef SnuggLe het volgende:
104. [ afbeelding ] Super (James Gunn, 2010) :: 4.5
Ik zet niet snel films af, maar sorry, Super was er toch weer eentje van. Mogelijk wel origineel, maar totaal over the top, niet leuk en een ontzettende whiner als hoofdpersoon. Natuurlijk, het is een B-film. Natuurlijk, je moet het niet te serieus nemen. Maar deze film was op geen enkel moment leuk, inspirerend, de moeite waard. Dus na een uur uitgezet, toen mijn ogen dicht vielen. Overigens is de intro leuk, maar erg, erg lang.
quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:56 schreef KNAK het volgende:
Net 10min geleden terug van Harry Potter 7 - part 2
Zelf niet echt een fan van de reeks, heb ook nog nooit een boek vastgehouden zover ik me kan herinneren. Ondanks dat heb ik ze allemaal wel gezien.
Een 7, omdat het allemaal eindelijk voorbij is, en omdat het uiteindelijk halverwege wel aantrekkelijk begon te worden.
Nou ik heb vandaag een groot deel van Sen to Chihiro no Kamikakushi gezien (engels gedubbed wel) en ik vond ook daar dus geen zak aan. Ik ga ze eens in het Japans downloaden om te zien of dat beter is, maar ik ben bang dat het voor mij weinig uitmaakt..quote:Op donderdag 4 augustus 2011 19:40 schreef JDx het volgende:
Nausicaä of the Valley of the Wind
http://www.imdb.com/title/tt0087544/
http://nl.wikipedia.org/w(...)e_Valley_of_the_Wind
Prachtige film. Over een soort droomwereld waarin andere regels gelden dan momenteel op aarde. Die japanse taal geeft me altijd zo'n rustgevend gevoel, dat samen met goede muziek en de film, die 1 grote ontdekking is, kan ik echt genieten van dit soort films.
Deze films van Hayao Miyazaki (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hayao_Miyazaki) geven je weer het gevoel van de tekenfilms die je vroeger keek. Bijna onwerkelijk dat hij nog steeds films maakt en zijn nieuwste pas van 2008 is.
8,5.
Ps. Sen to Chihiro no Kamikakushi (Spirited Away) vind ik trouwens 1 van de beste. Samen met Howl's moving Castle en Princess Mononoke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |