abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100399039
quote:
15s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 18:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Enorme plaatjes waartussen je een half zinnetje propt moet toch wel de irritantste manier van reviewen zijn die hier langs is gekomen.

Maar goed, Black Swan oersaai vinden zegt op zich ook wel weer genoeg.
Dit.
Plus dat er een film (Transformers) tussen zit waarvan het plaatje niet doet, 't is dat er nog transformers valt te lezen in de url van de afbeelding ander wist dus niemand welke film dat is.
(plus mobiele fokkers die afbeeldingen uit hebben staan weten het dus sowieso niet, plus het kan lang duren om de pagina te laden)
Pak dan 1 film en maak daarvan een uitgebreidere review.

Qua TT van dit topic kan dit wel wat je doet, qua OP niet. Misschien moet dat in het vervolg duidelijk gemaakt worden in de OP (titel van film verplicht o.i.d.)?

Maar goed, wie ben ik :@ ...
  zaterdag 6 augustus 2011 @ 20:31:13 #52
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_100400559
Had vandaag weer wat nieuwe films binnen om te reviewen.

Horrible Bosses.
Komedie. 6.5
Semi bioscoop waardig.

Ik hou niet van komedies en mijn review gebied is eigenlijk ook sci-fi's.
Maar ik moest zowaar om de trailer lachen in de bioscoop dus had gevraagd of ik hem mocht bekijken.

Hij is me goed bevallen.
Je frustreert je soms aan de acties van de karakters en sommige dingen zijn een beetje dom gedaan tot het punt dat het net te ver gaat aka vervelend word.
Maar buiten dat is het de juiste soort humor in deze film, het is niet te droog, oversekst of overdreven zoals je tegenwoordig vaak ziet bij niet romantische komedies.

Dus een goeie film om een eerste date of gewoon je vriendin mee naartoe te nemen.
Zij gaat hem grappig vinden en jij zit je niet aan zinloos slecht geschreven chick flick achtige twitches tussen de grapjes door te ergeren.

Rise of the Planets of the Apes.
Sci-fi,action,thriller.

Ik heb deze film nog niet helemaal gezien.
Als Nederlander krijg ik nog wel eens Duits vertalingen opgestuurd [ik heb het liefst Engels]
wat met deze film ook het geval was, ik een stuk zitten kijken in het Duits en toen heb ik besloten te wachten tot ik de Engelse verise had.

Ik verwachten zelf niet veel goeds van deze film, ik had zelfs mijn verwachting vrij blanco gelaten,
de trailers niet bekeken en het plot niet gelezen om het nog de meeste kans te geven.
Wel veel kabaal gehoord die negatief was van mensen om mij heen.

Ondanks dat het plot precies was wat ik had verwacht en ik tot nu toe veel minder CGI had willen zien en meer pakken en koele snufjes met poppen en machines zoals in de 1e film, wat ik dan ook het mooiste vond aan de 1e film, was hij toch goed genoeg om hem af te zetten.
Slecht buitemonds Duits gelul, de film is zeker de 2 dagen wachten op de Engelse versie waard om hem even goed te bekijken zoals ie bedoelt is.

Tot nu toe lijk deze film de negatieve voorspellingen van film liefhebbers niet waar te maken.
En het is tegenwoordig nog zelden dat een film veel beter gaat zijn als het verwachting patroon.
Ik hoop over een paar dagen een cijfer te kunnen geven en te kunnen vertellen of hij bioscoop waardig is of niet.
pi_100408462
Hall pass

Verenigde Staten
Komedie
105 minuten

geregisseerd door Bobby Farrelly en Peter Farrelly
met Owen Wilson, Jason Sudeikis en Jenna Fischer

Rick (Owen Wilson) en Fred (Jason Sideikis) zijn beste vrienden en beiden al lang getrouwd. Wanneer ze zich onrustig beginnen te voelen, krijgen ze van hun vrouwen een "hall pass", wat inhoudt dat ze een week lang mogen uitspoken wat ze willen zonder dat er vragen gesteld worden. In het begin lijkt het een droom die uitkomt, maar al snel komen ze erachter dat hun verwachtingen over het vrijgezellenbestaan niet stroken met de werkelijkheid

vond het wel een redelijke film, Grappen zaten vooral bij het begin tot halferwege... maar ook daarna werd de film nooit saai maar keek gewoon lekker weg.
100minuten me prima mee vermaakt.
6+ gewoon geinig keer gezien te hebben
  zondag 7 augustus 2011 @ 00:25:08 #54
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100409215
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:31 schreef LolaLovesYou het volgende:

Rise of the Planets of the Apes.
Sci-fi,action,thriller.

Ik heb deze film nog niet helemaal gezien.
Als Nederlander krijg ik nog wel eens Duits vertalingen opgestuurd [ik heb het liefst Engels]
wat met deze film ook het geval was, ik een stuk zitten kijken in het Duits en toen heb ik besloten te wachten tot ik de Engelse verise had.

Wat voor werk doe je dat je films opgestuurd krijgt? Je reviewt? Waarvoor?
(Of is dit gewoon nieuwe code taal voor het downloaden van een slechte Duitse cam-versie?)
pi_100409624
Welke eerste film van Apes heeft dan veel coole snufjes en machines? Die uit '68? Want daar heeft deze eigenlijk weinig mee te maken, het is geen space-travel verhaal.
pi_100410306
vanavond twee films gekeken.

sorry voor de matige review (type fouten en zinsopbouw) bier doet zijn werk :)

Rio,

Na een x aantal reviews hier gelezen te hebben kwam de disney feeling bij mij naar boven.
disney films vind ik opzich wel leuk maar niet helemaal mijn ding vanwege de musical gehalte.
echter mijn vriendin spaart alle disney films en vond dat het maar is tijd was om een film te kijken wat zij leuk vind. Rio werd het dus.

aangezien mijn vakgebied 3D is kan ik mij al genoeg vermaken met het beeld.
echter bleek dat in veel reviews hier werd beschreven dat er veel gezongen werd(musical style)
dit veel mij nog heel erg mee als ik dit moet vergelijken met disney films.
het verhaal was heel amerikaans en voorspelbaar maar de humor in de film was goed.
al met al viel de film heel erg mee en moet ik stiekem bekennen dat ik het een leuke en mooi gemaakte film vond zelfs de gezongen stukjes bevielen mij en daar haak ik toch vaak op af.
beeld technische niet het meest spectaculaire maar perfect genoeg.

van mij krijgt het een 7.5 en mag zich zeker een zaterdagavond film noemen tussen 19 uur en 23 uur.

hierna kwam ik terecht op rtl7 waar ze rescue dawn uitzonden

Rescue dawn.

dit gaat over een piloot die neergeschoten word in de vietnam oorlog en gevangen word genomen(waargebeurd verhaal).
wat een goede film. weet niet of het bier het effect heeft versterkt. maar de sfeer was heel goed.
je voelt mee met de personages en het verhaal. het acteer werk was zeer goed en was op geen enkel punt vervelend wat belangrijk is bij dit soort films omdat de opbouw heel langzaam is.
direct hierna het verhaal van de hoofdpersonage gegoogled opzich leuk om vooraf te lezen om er wat beter in te zitten maar kan direct ook een spoiler zijn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dieter_Dengler

van mij een 8 leuke film voor in de late uurtjes.

over en uit
  zondag 7 augustus 2011 @ 01:05:29 #57
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_100410750
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:37 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dit soort films en hoe kom je erop om ze te kijken :?
Kijk even verder dan Inception, Titanic en American Pie en je komt zowaar wat leuks tegen. Dit soort spul is niet voor iedereen weggelegd, maar probeer het is zou ik zeggen.
pi_100410843
Geen fuck op tv, geen zak te doen en dus Children of the dark (1994) gekeken.
quote:
Jamie en Sherry Harrison lijden aan een zelfdzame ziekte waardoor ze extreem gevoelig voor licht zijn. De mensen in het dorp waar het gezin woont, accepteren echter niet dat de meisjes anders zijn en maken de Harrisons het leven zuur.
Ja, zo'n 13 in een dozijn RTL8 filmpje. Opzich niet veel mis mee though, best wel treurig om te zien (reclame had het over een waargebeurd verhaal: doch niets over te vinden). Deed me overigens gelijk aan deze zaak denken.

Ik weet niet wat het is met dit soort films; ze zijn geen blockbusters, het grote publiek kent ze niet en ze zijn (vaak) geen enorme (financiële) successen. Maar toch hebben ze (misschien juist vanwege die redenen) wat me wel aantrekt.
Geen hoogstandje, maar wel een 'aardige' wegkijker.
  zondag 7 augustus 2011 @ 01:48:40 #59
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_100412145
quote:
5s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je dat je films opgestuurd krijgt? Je reviewt? Waarvoor?
(Of is dit gewoon nieuwe code taal voor het downloaden van een slechte Duitse cam-versie?)
Ik ben via het een en ander met mijn werk bij een bedrijfje terecht gekomen die teksten verkoopt aan websites/nieuws blogs/journalisten die te lui waren zelf wat te schrijven.

Je hebt meer van zulke bedrijven, ze doen bijvoorbeeld ook mok sites/blogs maken met reviews voor nieuwen producten.

Het is USA based dus ik schrijf reviews in het engels, maar ze hebben over heel de wereld mensen zitten en ze krijgen dan een paar keer het recht een film aan iemand vertoonbaar te maken voor of tijdens de release. In mijn profiel staat Dutch en soms zit er iemand daar de films rond te sturen die dan denkt "AH Dutchland.." en dan krijg ik heel droog een Duitse voice over audio.
Ik krijg dan ook geen file, maar een url, waar alleen ik met mijn IP op kan komen.
Zou ik het nog makkelijk kunnen desktop cammen, maar ik vind het een erg fijne overeenkomst die ik niet ga schenden.

Ik mag dan ook geen officiële reviews voor Nederland schrijven,
omdat ik soms al heel lang voor release hier een film te zien krijg.
Volgens mij was het bij underworld 2 zelfs 3 maanden voor release in Nederland dat ik een review zat te typen.

Maar ik denk dat FOK! nog wel mag.

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 00:34 schreef DrDentz het volgende:
Welke eerste film van Apes heeft dan veel coole snufjes en machines? Die uit '68? Want daar heeft deze eigenlijk weinig mee te maken, het is geen space-travel verhaal.
In 2001 is de prequel van deze film uitgebracht.
Gewoon heel plain Planet of the Apes.
http://www.letmewatchthis.ch/watch-1501-Planet-of-the-Apes

Add.
Zie dat er op Let me Watch this een versie op staat van rise.
Hij is eergisteren voor het eerst aan publiek getoond in Amerika, kun je na gaan hoe snel het gaat.

Ik heb hem net gekeken, dus ga nu even typen hier.
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:12:00 #60
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_100412671
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:37 schreef Karstman het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dit soort films en hoe kom je erop om ze te kijken :?
Sleaze is cool
The Light Is Leaving Us All
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:13:19 #61
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_100412701

Rise of the planet of the Apes.
Action,Drama,thriller,Sci-fi.
7,5 semi bioscoop waardig.

Een genetic engineering Sci-fi.

Eerder al aangegeven dat de film toch beter leek te zijn als verwacht.
Maar eigenlijk weet ik nu niet meer zo heel goed wat ik er van moet denken.

Het verhaal word mooi gebracht en ontwikkelt.
Ik denk dat over het algemeen het publiek het begin mogelijk te lang gaat vinden
wat ik persoonlijk beschouw als voor de verandering een goeie opbouw van verhaal.

Er gebeurt in deze film eigenlijk een hele hoop.
De eerste keer kijken heb ik me niet gestoord hier aan, vooral de grote tijd sprongen die in veel films niet lekker lopen gingen hier verbazend goed. Uiteindelijk lijkt de film wel wat abrupt te stoppen,
alsof iedereen vroeg naar huis wilden want het was vrijdag.

Ik moet nu achteraf toch concluderen dat dit gevoel meer komt omdat je in de vaart van het verhaal zit wat gewoon van begin tot einde hoog ligt. Het is verder niet een open einden waar je je aan stoort,
zoals de mensen deden die niet hadden begrepen dat Fellowship of the ring pas deel 1 was.
[het is geen "dicht" einden, maar je begint niet meteen te gillen "Dat word een vervolg!"]

buiten wat kleine gaatjes en scheurtjes in het verhaal wat net wat beter gedicht had kunnen worden
en de karakters die sterker neer gezet hadden kunnen worden, was de film niet slecht.
De apen in de film zijn, ondanks de overkill and CGI, heel erg goed gedaan.
Er is duidelijk veel studie gedaan en samengewerkt met mensen die echt met deze dieren werken en ze bestuderen.
Dus de Animaties en communicaties zijn zo ver het kon met het concept van een aap op hersen boosters punt fijn gedaan. Er zijn wat stukken overdreven, maar meer om het publiek duidelijk te maken wat er bedoelt word, omdat we niet allemaal maandelijks de apen wetenschap kolom in het zoölogie tijdschrift lezen.

Buiten dat had ik toch een kleine irritatie aan het einden,
waar ik nog niet zeker van ben of deze terecht is. Dus nog een keer kijken en dan pas de officiele review schrijven :')

Deze film heb ik zelf als Semi Bioscoop waardig gevonden.
Als je echt van dit soort films houd, is die het zeker waard en eigenlijk een beetje een must...
de planet of the apes serie is hier nooit zo groot gewees maar elders~
Als je niet echt van sci-fi bent, of juist wel van actie films alla Die Hard, moet je hem lekker thuis een keer van internet streamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LolaLovesYou op 07-08-2011 02:26:28 ]
pi_100412751
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 01:48 schreef LolaLovesYou het volgende:
In 2001 is de prequel van deze film uitgebracht.
Gewoon heel plain Planet of the Apes.
http://www.letmewatchthis.ch/watch-1501-Planet-of-the-Apes
Hmm, zou ik niet in je review voor die sites zetten, Rise en de film van Tim Burton staan los van elkaar.
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:24:02 #63
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_100412918
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:15 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Hmm, zou ik niet in je review voor die sites zetten, Rise en de film van Tim Burton staan los van elkaar.
True,
ja eigenlijk zeg ik het ook verkeerd.
Deze film en de Tim Burton film zijn degelijk verbonden omdat ze in het universum afspelen van planet of the apes.
Deze film geeft de verklaring voor het einden van Tim Burton's film.
Hoe de tijdlijnen lopen is verder verwarrend aan gezien de Tim Burton film degelijk start in een tijd waar de events van deze film niet zijn gebeurt, maar toch in de toekomst ligt van de Rise film.
Maar omdat de Tim Burton film zo veel rommelt met alternatieve universum en tijds lijnen zijn hier meerdere verklaringen op te bedenken.

Kort om, de films zijn wel degelijk verbonden.

Maar hoe dan ook zet ik er, met zoveel jaar tussen en geen duidelijke aanwijzingen, nooit echt bij dat deze film hierbij hoort of aanverwant is van dergelijken.
Mensen die van films houden en veel films kijken weten dit zelf wel. En je schrijft niet gericht op hun maar gericht op publiek wat wil weten naar welke film ze dit weekend eens zullen gaan en verder niks hoeft te weten van de film en zijn geschiedenis.
pi_100413363
Green Lantern

Een piloot wordt door een krachtige groene ring geselecteerd als nieuwe Green Lantern om deel uit te maken van het Green Lantern Corps om de vrede te bewaken in het universum, net als een oude vijand van het corps zich weer laat zien en sterker is dan ooit.

Verrassend leuke en goede film. Nodige dosis humor, actie, dogfights, goeie karakteruitwerking en er worden een paar superhelden cliché's op de hak genomen. Ik had eigenlijk geen positieve verwachtingen van deze film. Vond de andere Green Lanterns er in de trailer maar lelijk uitzien; video-game achtig. Bovendien bleek de film in 3D te zijn. Maar tot mijn verbazing heb ik me dit keer niet geërgerd aan de 3D effecten en met de aliens viel het ook wel mee. Prima superheldenfilm wat mij betreft. Dus als dat je genre is, zeker een must-see.

Daarnaast zijn Ryan Reynolds en Blake Lively ook leuk om naar te kijken.

Laat je vooral niet afschrikken door het cijfer op IMDB (6.2). Verdient zeker beter imo. ^O^ Was voor het zien van de film niet bekend met het verhaal, dus misschien dat dat in de waardering van anderen wel meespeelt.

[ Bericht 3% gewijzigd door -Strawberry- op 07-08-2011 03:13:21 ]
  zondag 7 augustus 2011 @ 02:57:38 #65
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_100413401
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:54 schreef -Strawberry- het volgende:
Green Lantern

[ afbeelding ]

Mag ik me er even over verbazen hoe ongelooflijk slecht zijn masker op zijn hoofd is gefotosoept... wedden dat die gast voor dat masker alleen al 1k heeft gevangen.. slechte over betaalde fotosoepers :/
pi_100413417
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:57 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Mag ik me er even over verbazen hoe ongelooflijk slecht zijn masker op zijn hoofd is gefotosoept... wedden dat die gast voor dat masker alleen al 1k heeft gevangen.. slechte over betaalde fotosoepers :/
In de film ziet het er gelukkig beter uit. ;)
  Redactie Games zondag 7 augustus 2011 @ 07:54:22 #67
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_100414517
Voor een film met een budget van $150 miljoen vond ik em nog aardig tegenvallen... :{
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 7 augustus 2011 @ 09:47:52 #68
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_100415189
Normaal gesproken kun je in trailers niet heel veel fout doen voor mij, omdat je de beste momenten doorgaans in die twee minuten kunt knippen en een slechte film nog goed kunt doen lijken. Bij The Green Lantern knapte ik echter al af op basis van de trailer, het zag er echt voor geen meter uit (zelfs in de bioscoop niet).
pi_100415334
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:47 schreef vinnypassy het volgende:
Normaal gesproken kun je in trailers niet heel veel fout doen voor mij, omdat je de beste momenten doorgaans in die twee minuten kunt knippen en een slechte film nog goed kunt doen lijken. Bij The Green Lantern knapte ik echter al af op basis van de trailer, het zag er echt voor geen meter uit (zelfs in de bioscoop niet).
ik niet, ik zie het meer als nieuwe 3D voer voor mijn 3dtv :P
Net zoals transformers, verhaal etc te amerikaans maar wel vele uren meesterlijk beeld geweld.
Ik zelf kan al genieten van het beeld alleen, dit vanwege mijn vakgebied 3D/motion design is.
maar ik moet vaak eens zijn dat bij deze films het verhaal etc. gewoon heel matig is voor zulke grote producties.
transformers heeft bij mij het voordeel nog dat het dikke nostalgie is.
  zondag 7 augustus 2011 @ 10:08:26 #70
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_100415456
Sucker Punch [2011]

Geen flauw idee wat ik er van moest verwachten, maar ik heb me prima vermaakt. In het begin dan vraag je je echt af wat je in godsnaam aan het kijken bent, maar als je er eenmaal in komt (Lees, de film niet meer serieus neemt), dan is hij prima te doen. Vette special effects (niks anders verwacht van Zack Snyder natuurlijk), een grappig verhaal. Gewoon, leuk. Gewoon, kijken als je eens iets anders wil zien.

IMDB: 6.3
Ik: 7.5

127 Hours [2010]

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. De opzet is leuk, het verhaal is leuk, het zit ook allemaal prima in elkaar, maar ik vond hem op sommige punten vrij saai. Deze is aan te raden als je je verveelt.

IMDB: 7.9
Ik: 6.5
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_100416667
Bad Teacher

Tsja, wel grappige film met een altijd leuke Diaz. Kan er echt heel weinig over zeggen, tis gewoon een leuk filmpje, lekker simpel, af en toe een grapje.

7.
  zondag 7 augustus 2011 @ 11:36:47 #72
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_100417003
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 07:54 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor een film met een budget van $150 $200 miljoen vond ik em nog aardig tegenvallen... :{
pi_100417561
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:59 schreef corkydiggles het volgende:

[..]

Net zoals transformers, verhaal etc te amerikaans maar wel vele uren meesterlijk beeld geweld.
Ik zelf kan al genieten van het beeld alleen, dit vanwege mijn vakgebied 3D/motion design is.
Als je een mooi beeld wilt hebben koop dan een schilderij en hang het aan de muur.

Precies dezelfde discussie over games en graphics waarbij pubers altijd zweren bij graphics, maar in de loop van de jaren meer wordt gezien als een bijkomstigheid door de community omdat het een volwassen medium begint te worden. Nu door een gimmick als 3d (het voegt niks toe) wordt er weer gekeken naar zoiets onzinnigs. Maar goed, je moet toch iets hebben om elkaar op te naaien op het schoolplein.
pi_100418316
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:02 schreef Deckard het volgende:

[..]

Als je een mooi beeld wilt hebben koop dan een schilderij en hang het aan de muur.

Precies dezelfde discussie over games en graphics waarbij pubers altijd zweren bij graphics, maar in de loop van de jaren meer wordt gezien als een bijkomstigheid door de community omdat het een volwassen medium begint te worden. Nu door een gimmick als 3d (het voegt niks toe) wordt er weer gekeken naar zoiets onzinnigs. Maar goed, je moet toch iets hebben om elkaar op te naaien op het schoolplein.
daar ben ik het semi mee eens. dingen worden vaak teveel overhyped. 3Dtv is inderdaad een gimmick maar het voegt in sommige dingen zeker wel toe. natuur docu's en games en soms films mits het goed gebruikt word. dus geen crap dat je beeld uit knalt.aangezien je het aan en uit kunt doen is het een leuke extra op mijn tv.
en leuk om films zowel is in 2d en 3d te kijken.

maar zoals ik aan gaf is dit mijn werkgebied. 3D/motion design.
dus voor mij is het grafische/3d design animatie geweld zeer interessant.
en daarmee bedoel ik dan niet het 3d ala 3dtv.
pi_100418746
Super 8

Snap eigenlijk nog steeds niet waar de titel op slaat? Het was een leuk filmpje, maar weer niks speciaals, lijkt wel alsof het steeds moeilijker word om een goede SF film te maken ofzo. Het is allemaal zo standaard en voorspelbaar.

Dat elke studio een leuk 3D monster op kan zetten ok, maar een echt origineel verhaal maken en uitvoeren dat blijkt nog moeilijk. Heb me er wel mee vermaakt, maar had er meer van verwacht.

7.
  Moderator zondag 7 augustus 2011 @ 13:22:08 #76
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_100419976
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 12:47 schreef JDx het volgende:
Super 8

Snap eigenlijk nog steeds niet waar de titel op slaat?
http://en.wikipedia.org/wiki/Super_8_mm_film
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_100420466
HP 7.2

Hij viel me niet tegen er zat een stuk meer pit in dan in 7.1. Het gevoel dat bij deel 1 bleef hangen dat ze maar een beetje zaten te wachten en te zeuren had ik hier gelukkig niet meer. Het zat grafisch allemaal prima in elkaar en er zat genoeg actie in. Alleen dat einde... ze hadden ze er wel wat geloofwaardiger uit kunnen laten zien...
7,5

Peep World

Dit is denk ik de moderne onafhankelijke Amerikaanse cinema. Min of meer intelligente film over een joodse familie in crisis nadat de jongste zoon een boek heeft geschreven waarin de vuile was behoorllijk buiten gehangen word. Een hoop redelijk grote namen Rainn Wilson, Michael C. Hall, Sarah Silverman en Ron Rifkin. Dit is helaas geen garantie voor een goeie film. Het is het allemaal net niet. Te stereotiep, te cliché en niet voldoende uitgewerkt.
5

Your Highness

Na een aantal reviews hierboven had ik al het vermoeden dat het wel eens tegen zou kunnen vallen, maar ik dacht ach, Natalie Portman, een paar flauwe grappen, hoe slecht kan het wezen... How wrong was I. De tering wat slecht zeg, ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Dit is 50 miljoen productiebudget die veel beter had kunnen worden besteed.
2
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 7 augustus 2011 @ 13:46:49 #78
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100420880
Mr. Smith Goes to Washington (1939)

Gisteren heb ik voor het eerst Mr Smith goes to Washington gezien. Een 72 jaar oude film met James Stewart, één van mijn meest favoriete acteurs. De film zat heel erg goed in elkaar, het verhaal was en is origineel en verveelde geen moment. Er zaten zelfs droevige stukjes in de film en soms leek het wel een rechtbankdrama.

James Stewart is nog erg jong in deze film, dit zou dé film zijn waarmee hij door zou breken. De film is nog vóór de Tweede Wereldoorlog opgenomen (als we van 1940 uitgaan), dus je realiseert je vast wel dat dit een erg oude, maar gouden film is. Jimmy Stewart zou overigens de eerste acteur zijn die dienst nam in het leger en ook daadwerkelijk vocht tegen de vijand. Hij voerde talloze bombardement missies uit boven Nazi-Duitsland. Ook was hij actief tijdens de Vietnamoorlog. Naast een schitterende acteercarrière was Stewart dus ook een hoog onderscheidde militair met een hoge rang binnen het leger.

Ik raad deze film aan om te kijken. Het is weer wat anders dan Transformers en Harry Potter. Dit is een van die films die nooit meer gemaakt zal worden. Een ware klassieker.

9.0
pi_100421195
Ik vond Mr Smith pas op het einde boeiend worden, daarvoor was het maar een slap zootje qua dialogen en karakters. Overgewaardeerde film wat mij betreft, doe me dan maar een andere film van Capra.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:04:33 #80
344644 computerprobleem
pi_100421509
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 13:55 schreef trebremmit het volgende:
Ik vond Mr Smith pas op het einde boeiend worden, daarvoor was het maar een slap zootje qua dialogen en karakters. Overgewaardeerde film wat mij betreft, doe me dan maar een andere film van Capra.
Een 72 jaar oude film die het nog steeds goed doet is geen overgewaardeerde vind ik. Dan hebben de mensen gewoon een prachtige film geleverd.
  zondag 7 augustus 2011 @ 14:06:52 #81
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100421619
Los olvidados (The Young and the Damned) (1950, Mexico, Luis Buñuel)
Neo-realistische films hebben uit zichzelf altijd al iets interessant imo. Deze over straatschoffies in Mexico City is geen uitzondering daarop. Hoewel hij strikt genomen niet compleet tot het genre behoort. Bunuel geeft z'n eigen toevoegingen aan het genre met o.a. een droomsequentie. Het laat niets ontziend het harde leven van de kinderen zien. Het vergoeilijkt het gedrag van z'n personages niet, waardoor het nooit in goedkoop sentiment vervalt.
cijfer: 7.5

Loong Boonmee raleuk chat (Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives) (2010, Thailand, Apichatpong Weerasethakul)
Ik vond het een erg mooie serene film met dromerige, soms spookachtige sfeer. Mensen die een logisch narratief plot willen kunnen deze film dan ook maar beter links laten liggen. Want dit is meer een contemplatie over de naderende dood dan dat er een lineair verhaal inzit.
Mijn grootste angst/scepticisme bij het ingaan van de film werd gelukkig niet waar, namelijk dat de film te onbegrijpelijk zou zijn voor mij als westerling. Nu ben ik ook weer geen complete leek op het gebied van oosterse religies/filosofie. Bij een film als dit hoef je ook niet alles te begrijpen om er toch van te kunnen genieten.
De film sloot in mijn interpretatie af met een mooi beeld van de geestdodende kracht van televisie. Een overgang van de oude spirituele wereld naar de moderne oppervlakkige wereld.
cijfer: 8
  Redactie Games zondag 7 augustus 2011 @ 15:18:35 #82
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_100424400
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 09:59 schreef corkydiggles het volgende:

[..]

maar ik moet vaak eens zijn dat bij deze films het verhaal etc. gewoon heel matig is voor zulke grote producties.
transformers heeft bij mij het voordeel nog dat het dikke nostalgie is.
Bij Transformers 3 weet je wat je kan verwachten. Het is Michael Bay, dus veel explosies, mooie vrouwen, auto's, veel zwaar US Military geschut, corny humor, over the top-en-top actie, maar matig verhaal. Het zag er grafisch en qua bombarie fx gewoon goed uit, bijv. zo'n hele stad als Chicago gewoon slopen, dat hoge gebouw wat op intstorten stond met al die mensen erin. Z'n casting is soms wat minder (Shia LeBeouf is maar een matig acteur vind ik :{ ). En met ongeveer hetzelfde budget als The Green Lantern voldoet allemaal naar de verwachting.

Green Lantern daarentegen valt gewoon tegen op alle fronten en voldoet niet aan de verwachting. Verwachting was gewoon net zo'n goede intro als Spider-man of beter. Het is allemaal gewoon net niet. En dat voor $200 miljoen (lees ik nu dus) vraag ik me dus af waar ze het geld aan verspild hebben. Het is gewoon een matige film en die 6,2 op IMDb vind ik terecht...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  zondag 7 augustus 2011 @ 16:23:38 #83
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100426656
quote:
0s.gif [b]Your Highness
[ afbeelding ]
Na een aantal reviews hierboven had ik al het vermoeden dat het wel eens tegen zou kunnen vallen, maar ik dacht ach, Natalie Portman, een paar flauwe grappen, hoe slecht kan het wezen... How wrong was I. De tering wat slecht zeg, ik weet niet goed waar ik moet beginnen. Dit is 50 miljoen productiebudget die veel beter had kunnen worden besteed.
2
Precies, amen! ^O^

Mr. Smith Goes to Washington (1939) heb ik ook net in mijn to-watch lijst staan, oa door de top100 die Gorro postte in een ander topic.
pi_100427622
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 15:18 schreef Mr.Noodle het volgende:

Green Lantern daarentegen valt gewoon tegen op alle fronten en voldoet niet aan de verwachting. Verwachting was gewoon net zo'n goede intro als Spider-man of beter. Het is allemaal gewoon net niet. En dat voor $200 miljoen (lees ik nu dus) vraag ik me dus af waar ze het geld aan verspild hebben. Het is gewoon een matige film en die 6,2 op IMDb vind ik terecht...
Ik had een lage verwachting van de film. De film had veel goed te maken en heeft dat voor mij iig gedaan.
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:44:19 #85
344644 computerprobleem
pi_100427976
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 16:23 schreef SnuggLe het volgende:

[..]

Precies, amen! ^O^

Mr. Smith Goes to Washington (1939) heb ik ook net in mijn to-watch lijst staan, oa door de top100 die Gorro postte in een ander topic.
Ik zou hem zeker kijken ja. :Y

Ik vind het nogal raar/idioot dat de film niet in Nederland verkrijgbaar is. Ik heb de film bij Amazon UK besteld voor zo'n 4 pond en er zat Nederlandse ondertiteling bij.

Ik zie net dat er nog maar 3 over zijn, dus mocht je hem willen, zou ik er wel snel bij zijn. Je zult er geen spijt van krijgen i.i.g. :P
pi_100428037
Cool hand Luke
Paul Newman is cool... en George Kennedy is geinig, maar daar houdt het wel mee op. Het zijn de enige twee karakters die tot de verbeelding spreken. Die gast met z'n zonnebril is zo'n karikatuur... Er had wel een wat origineler script mogen zijn. Voor een film met zo'n status vind ik 'm redelijk eenvoudig. Desondanks geen straf om te kijken.

Ping pang pong (I saw the devil)
Aaah, dit is pas genieten. Al mijn primitieve instincten komen naar boven. Ik vind het altijd veel te suf als ze de antagonist gewoon dood maken... op film heeft dat geen enkele betekenis meer; in welke film gaat er niemand dood? Het is een vervelend cliché. Bovendien, zoals de derde scriptschrijver van Gladiator zei voordat hij het script over de kop gooide: "I don't want to see a film about a man who wants to kill another man." Zoiets zie je typisch terug bij de laatste Harry Potter, als Harry die gast eindelijk dood maakt... zelden zo'n anticlimax gezien. Gelukkig slaan ze hier een heel andere weg in, en het is direct veel spannender en krachtiger. Aanrader
Graag op anoniem
  zondag 7 augustus 2011 @ 17:52:37 #87
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100428233
Tangled
An sich een jolig sprookje dat op en top Disney is. Met de animatie blijf je bij sommige shots je ogen uitkijken. Maar al mogen die naar perfectie neigende gelaten wel wat minder plastisc. Anyway, over het verhaal ben ik niet zo tevreden. Een prinses (van het type dramaqueen) met wel 30 meter lang haar (yeah :')) is opgesloten in een hoge toren en wordt enkel door haar moeder bezocht. Ze wil uiteraard de weide wereld in, maar kan en mag dat niet! Uiteindelijk lukt het haar toch, als ze bezocht wordt door een gelikte gladjakker. Vanaf hier werd de film matig en betrad de gebaande wegen die iedereen wel kent. Alleen de rol van een olijk paard kon mijn goedkeuring verdragen. Cijfer: 6

All the President's Man
Politieke thriller die door het acteergeweld van onder andere Hoffman, Redford en Robards blijft boeien. Twee journalisten pakken het Watergateschandaal aan, dat van een klein inbraakje tot een zeer omvangrijk complot eindigt. Het complot zit niet heel eenvoudig in elkaar en eerlijk gezegd wist ik niet heel veel van het Watergate-schandaal. Maar mijn interesse in dit stukje pijnlijke Amerikaanse geschiedenis is door deze film wel gewekt. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100434784
An American Crime

Waargebeurd verhaal van een armslatige huisvrouw die een meisje opsluit in haar kelder omdat ze het allemaal niet aankan. Naar een waargebeurd verhaal, verteld deels door de rechtbankverslagen.
Niet slecht gedaan, Ellen Page en Catherine Keener spelen goed, net als Ari Graynor. Het is een beetje opgezet als tv-film waardoor het een beetje vlak aanvoelt af en toe en dat is jammer omdat het de potentie heeft om je behoorlijk naar de keel te grijpen.
Een dikke 7
Whiskyplankje
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:31:50 #89
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100437253
Gisteren en vandaag gezien:

Gnomeo & Juliet
"This story has been told before... A lot. And we're going to tell it again, but different." Het is inderdaad weer eens iets anders om het aloude verhaal van Romeo en Julia verteld te zien worden door middel van tuinkabouters. Het is een leuke film geworden maar niets speciaals. Het leukste vond ik de subtiele verwijzingen naar andere films.
Leuk om een keertje gezien te hebben maar dat was ook wel.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 6,0/10

The Killing
Stanley Kubrick`s heist film vertelt, door middel van een revolutionaire tijdslijn constructie, het verhaal van een ambitieuze overval op de kas van een paardenrace baan.
Die manier waarop de tijdslijn door elkaar wordt geschudt en wordt verteld is één van de grote kwaliteiten van de film. Je zou het een truc kunnen noemen om misschien te verhullen dat het eigenlijke verhaal niet veel om het lijf heeft maar ik denk dat je Kubrick daar te kort mee doet. Ook zonder die constructie zou de film werken, al voegt het natuurlijk wel wat toe aan het geheel.
De volledige cast, bij elkaar gezocht door Kubrick zelf, is geweldig met Sterling Hayden in de hoofdrol voorop. Hij is de hele film overtuigend als het meesterbrein achter de heist.
De prachtige cinematografie en ondersteunende muziek maken het geheel af en zorgen er voor dat Kubrick al vroeg in zijn een carriere een dijk van een film op z`n naam heeft staan en laat zien wat hij als regisseur in zijn mars heeft.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_100438252
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2011 00:01 schreef picodealion het volgende:
[ afbeelding ]

Samâ taimu mashin burûsu (Summer Time Machine Blues) (Katsuyuki Motohiro, 2005)

Melige, zomerse feelgood comedy over een stel scholieren dat een tijdmachine vindt en daarmee probeert de afstandsbediening van de airconditioning terug te halen op de dag ervoor (toen hij nog niet kapot was). Halverwege beginnen ze door te krijgen dat dit allerlei paradoxen met zich meebrengt, en raken ze in allerlei vreemde situaties terecht om te zorgen dat de tijdlijn toch niet in de war raakt.

Een aantal dingen was erg voorspelbaar (zoals heel vaal bij tijdreisfilms), maar er zat ook nog een aantal leuke verrassingen en plotwendingen in die het verhaal tenminste nog enigszins interessant hielden. Het leukste echter was de stijl, een leuke combi van camerawerk, zomerse kleuren en typisch Japanse (soms wat over the top) flauwe situaties.

Halverwege vond ik het allemaal wat flauw worden maar het einde had toch nog zowel humor als wat kleine verrassingen waardoor ik toch een paar keer heb moeten lachen. Omdat ik niet aan decimalen doe en ik een zesje wat te min vind voor een film waar ik gewoon met plezier naar heb gekeken toch maar een 7/10
Goede tip! Heb 'm ook gezien, erg leuke film!

7.5/10
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zondag 7 augustus 2011 @ 22:21:13 #91
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100439941
106. Bobby (Emilio Estevez, 2006) :: 8.5

Wow. Waarom heb ik Bobby nooit eerder gezien? Dat is de eerste vraag die ik mezelf stelde na afloop van deze film. Bobby is het verhaal achter de moord op U.S. Senator Robert F. Kennedy in 1968, ten tijde van de onrusten in Amerika rondom de Vietnamoorlog en het vermoorden van Marten Luther King. Het gaat om circa een dag tijd waarbij circa 20 mensen worden gevolgd in het hotel waar Kennedy die avond zijn overwinning komt vieren naar aanleiding van de stemming in California.

Het steengoede aan de film begint bij de sterrencast: Anthony Hopkins, Laurence Fishburne, William H. Macy, Sharon Stone, Helen Hunt, Emilio Estevez, Heather Graham, Ashton Kutcher, Lindsay Lohan, Demy Moore....en dan vergeet ik zeker nog 5-6 namen van betekenis. Maar...zoals je bij Real Madrid zag is een aantal sterren bij elkaar nog geen team en staat het niet garant voor kwaliteit. Maar op zich hoeft dat hier niet eens; het is geen team, maar de dialogen die de individuele verhalen laten zien, zijn goed. Soms zelfs heel goed. Het acteerwerk daarbij ook.

Het rustige schaken in de lobby van Hopkins met Harry Bellafonte. Het verhaal van de jonge kok Jose en zijn tickets voor de Dodgers. William H. Macy als manager en de relatie met zijn vrouw. Emilio Estevez en de moeizame relatie met zijn vrouw. Het zijn allemaal verhalen in een verhaal. Maar stuk voor stuk goede verhalen.

Verhalen over liefde, ontrouw, en boosheid. Over respect, vriendschap en het ouder worden. Over 'trying to make a living', over roem en vergankelijkheid. En al deze verhalen komen ineens, onverwacht moet ik zeggen, samen op het moment dat Robert F. Kennedy laf wordt neergeschoten. Op een tragische manier komen alle verhalen ineens tot 1 geheel.

Wat het meest indruk daarbij maakt, zijn de originele beelden van heel het gebeuren op die bewust avond/nacht in 1968. De beelden van die tijd, van lage kwaliteit en schokkerig dat ze zijn, geven het hele gebeuren een nog angstaanjagerige aanblik dat het zo al doet. Zeker als de zeer mooie voiceover erbij komt, met een speech over wat er gebeurt is en hoe het Amerika heeft verandert.

Damn, wat een goede film. Een 8,5

Naar aanleiding van deze film ben ik eens gaan lezen over Robert F. Kennedy en de man die de aanslag heeft gepleegd, ene Sirhan Bishara Sirhan. Het blijkt dat deze man nu nog steeds in de gevangenis zit. Dit is een vrij recente foto van de man. Apart.
Op zich een apart detail
  zondag 7 augustus 2011 @ 23:03:50 #92
288966 Nitrouz
Voor die leventje
pi_100442251

Opstandelsen (The Resurrection)
Horrorfilmpje van Deense komaf met een wel erg korte speelduur van maar 49 minuten en 22 seconden. Tijdens de herdenking van een overleden persoon vallen zombies de kerk aan, 3 mensen weten te overleven en besluiten terug te vechten.
Aan de ene kant erg amateuristische z-film, aan de andere kant erg sympathiek werkje met erg goede gore. Filmpje mist alleen een ding; kleur, het speelt zich in de kerk en de gangen daaronder af. Erg donker, maar vooral erg grijs, ik werd er bijna treurig van, maar de korte speelduur werkt hier in zijn voordeel.
pi_100448573
Suspiria (1977)
De film is alsof David Lynch Alice in Wonderland regisseert.

Een bizarre horror-fantasy-trippy-film, een grote videoclip, een theaterstuk (de helaas houterige stijl en de matige special effects), een document voor 1977, een reactie op Eraserhead (van diezelfde Lynch), een dansfilm, alles bij elkaar.

Mooi gedaan, aanrader voor liefhebbers van:
- Enter the Void
- Lost Highway
- horror

8.6/10 (IMDB: 7.4/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100448720
quote:
19s.gif Op zondag 7 augustus 2011 17:52 schreef Falco het volgende:
All the President's Maen
Sorry, kon het niet laten. :@
Zulk soort dingen vallen me eigenlijk nooit op, waarom nu wel? :?

quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 22:21 schreef SnuggLe het volgende:
Bobby
Ontzettend mooi film idd. Hier staan mijn bevindingen, vooral de oog voor detail en de laatste scènes met die muziek (youtube filmpje in m'n post) bleven me bij.
Plus dat ik enorm geinteresseerd ben in dat hele verhaal over de Kennedys en hun curse...
  maandag 8 augustus 2011 @ 02:54:01 #95
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100450143
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 02:13 schreef LolaLovesYou het volgende:
[ afbeelding ]

Rise of the planet of the Apes.
Action,Drama,thriller,Sci-fi.
7,5 semi bioscoop waardig.

Een genetic engineering Sci-fi.

Eerder al aangegeven dat de film toch beter leek te zijn als verwacht.
Maar eigenlijk weet ik nu niet meer zo heel goed wat ik er van moet denken.

Het verhaal word mooi gebracht en ontwikkelt.
Ik denk dat over het algemeen het publiek het begin mogelijk te lang gaat vinden
wat ik persoonlijk beschouw als voor de verandering een goeie opbouw van verhaal.

Er gebeurt in deze film eigenlijk een hele hoop.
De eerste keer kijken heb ik me niet gestoord hier aan, vooral de grote tijd sprongen die in veel films niet lekker lopen gingen hier verbazend goed. Uiteindelijk lijkt de film wel wat abrupt te stoppen,
alsof iedereen vroeg naar huis wilden want het was vrijdag.

Ik moet nu achteraf toch concluderen dat dit gevoel meer komt omdat je in de vaart van het verhaal zit wat gewoon van begin tot einde hoog ligt. Het is verder niet een open einden waar je je aan stoort,
zoals de mensen deden die niet hadden begrepen dat Fellowship of the ring pas deel 1 was.
[het is geen "dicht" einden, maar je begint niet meteen te gillen "Dat word een vervolg!"]

buiten wat kleine gaatjes en scheurtjes in het verhaal wat net wat beter gedicht had kunnen worden
en de karakters die sterker neer gezet hadden kunnen worden, was de film niet slecht.
De apen in de film zijn, ondanks de overkill and CGI, heel erg goed gedaan.
Er is duidelijk veel studie gedaan en samengewerkt met mensen die echt met deze dieren werken en ze bestuderen.
Dus de Animaties en communicaties zijn zo ver het kon met het concept van een aap op hersen boosters punt fijn gedaan. Er zijn wat stukken overdreven, maar meer om het publiek duidelijk te maken wat er bedoelt word, omdat we niet allemaal maandelijks de apen wetenschap kolom in het zoölogie tijdschrift lezen.

Buiten dat had ik toch een kleine irritatie aan het einden,
waar ik nog niet zeker van ben of deze terecht is. Dus nog een keer kijken en dan pas de officiele review schrijven :')

Deze film heb ik zelf als Semi Bioscoop waardig gevonden.
Als je echt van dit soort films houd, is die het zeker waard en eigenlijk een beetje een must...
de planet of the apes serie is hier nooit zo groot gewees maar elders~
Als je niet echt van sci-fi bent, of juist wel van actie films alla Die Hard, moet je hem lekker thuis een keer van internet streamen.
Hey, bedankt voor deze tip.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 8 augustus 2011 @ 02:54:59 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_100450153
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef Karstman het volgende:
An American Crime
[ afbeelding ]
Waargebeurd verhaal van een armslatige huisvrouw die een meisje opsluit in haar kelder omdat ze het allemaal niet aankan. Naar een waargebeurd verhaal, verteld deels door de rechtbankverslagen.
Niet slecht gedaan, Ellen Page en Catherine Keener spelen goed, net als Ari Graynor. Het is een beetje opgezet als tv-film waardoor het een beetje vlak aanvoelt af en toe en dat is jammer omdat het de potentie heeft om je behoorlijk naar de keel te grijpen.
Een dikke 7
Nog een leuke tip.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 8 augustus 2011 @ 03:52:39 #97
344644 computerprobleem
pi_100450631
Net The Hustler op blu-ray gezien. Ik had meer van de film verwacht, maar houd het voor nu bij een 8.0. Niet slecht dus, maar ik had hele hoge verwachtingen vanwege alle goede recensies e.d. :)
pi_100451547
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2011 20:50 schreef Karstman het volgende:
An American Crime
[ afbeelding ]
Een dikke 7
Als ik het me goed herinner is het echte verhaal voor de film wat afgestompt voor tv en is er nog een film over datzelfde verhaal gemaakt, die valt onder het kopje horror/thriller.
Volgens mij heet die film Girl next door, maar ik heb die nog niet gekeken.
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:52:21 #99
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_100451843
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 01:37 schreef Iemand91 het volgende:

Ontzettend mooi film idd. Hier staan mijn bevindingen, vooral de oog voor detail en de laatste scènes met die muziek (youtube filmpje in m'n post) bleven me bij.
Plus dat ik enorm geinteresseerd ben in dat hele verhaal over de Kennedys en hun curse...
Oh ja, dat review was het waardoor ik Bobby ook gekeken heb. Dank daarvoor! ^O^
De muziek is inderdaad ook fantastisch, ik hou wel van dat soort muziek (heb alle Tour of Duty CD's). Simon & Garfunkel is inderdaad geweldig in de film.
pi_100452434
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 08:24 schreef musicfreakyme het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner is het echte verhaal voor de film wat afgestompt voor tv en is er nog een film over datzelfde verhaal gemaakt, die valt onder het kopje horror/thriller.
Volgens mij heet die film Girl next door, maar ik heb die nog niet gekeken.
The Girl Next Door uit 2007 inderdaad (niet te verwarren met die uit 2004 want die gaat over een pornoster als buurvrouw) Die heb ik ook nog liggen maar ik dacht laat ik eerst de waargebeurd versie kijken.
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')