abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:39:34 #152
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_100591794

San kei hap lui (Mr. & Mrs. Incredible) 2011

Een typische Chinese film waar je van moet houden. Vind dit soort films vaak net iets over-the-top maar deze vond ik goed te pruimen. Vooral het 8-bit sidescroller stukje vond ik gaaf bedacht.

IMDb: 5.4/10
Mijn cijfer: 6.5/10
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_100596759
Mesrine: Killer Instinct
Mesrine: Public Enemy #1

Een tweeluik over de opkomst en ondergang van Frankrijks flamboyante topcrimineel Mesrine, wat zich afspeelt in de jaren 70.

Vincent Cassel en Gérard Depardieu spelen hier de sterren van de hemel. Er wordt een beeld geschetst van een ex-soldaat (in Algiers) die zich na wat kleine criminalteit opwerkt naar de professionele keiharde onderwereld in Frankrijk. Opvallend is dat de menselijke kanten van Mesrine niet onbelicht blijven (notoire vreemdganger, zeer trouw en loyaal aan vrienden, afspraak is afspraak)...je zou hem zelfs 'principeel' kunnen noemen.

Tijdens het kijken van de film ontkom je er niet aan om bepaalde bepaalde sympathie voor Mesrine op te wekken. Dit ondanks het vaak snoeiharde en nietsonziende geweld (alhoewel niet zo expliciet in beeld gebracht als bijv. GoodFellas).

Het tijdbeeld van de jaren 70, compleet met auto's/haarstijl/interieur is trouwens ook leuk om te zien.

De eerste film is zonder meer het meest boeiendst, de tweede wat minder. Toch zeker samen een 7.5 waard

Beide films zijn Frans gesproken.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:37:17 #154
286575 Roces18
Chef de party
pi_100600020
In deel 1 heeft Vincent Cassel ook een veel betere look. Een Italiaanse uitstraling waardoor hij een soort van cool is. In deel 2 is het een lelijke papzak waar je dus veel minder begrip voor hebt.

[ Bericht 66% gewijzigd door Roces18 op 11-08-2011 16:15:53 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:34:26 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100607717
Caddyshack
Oke comedy-filmpje op en rond de golfbaan, dat werkelijk nergens op slaat en alle kanten op gaat, zij het gelukkig niet extreem met debiele ontwikkelingen en situaties. De humor is met allerlei woordgrapjes erg lame, maar eigenlijk is het allemaal goed te verteren. Wel jammer is dat de altijd droge Bill Murray veel te weinig in beeld komt. Cijfer: 7

The Ladykillers
Vijf op het oog nette gangsters (o.a. Guinness en Sellers!) zoeken onderdak bij een oud omaatje om een overval te plegen. Het lijkt goed te gaan, maar dan volgen diverse misverstanden en bizarre ontwikkelingen tussen het omaatje en de bende. De plotomschrijving ruikt naar een komische Hitchcock-wannabe en wel, daar heeft The Ladykillers wat weg van, zonder dat ik afbreuk wil doen aan deze film. Ik vond het wel een aardig thriller-achtig filmpje. Niet geniaal, maar zeker niet verkeerd, als je houdt van klunzige kluchten (ja dat laatste allitereert lekker ;)). Cijfer: 7

Kiss Kiss Bang Bang
In het begin is Kiss Kiss Bang Bang nog best te pruimen door de frisse stijl en een leuk vertellende Downey Jr. Grapje hier en daar, niks mis mee dus... Maar na verloop van tijd gaat het houtje-touwtje-detectiveverhaal irriteren. Het heeft last van teveel toeval en onzinnige zijstappen. Mwah, matig eindoordeel dan maar voor deze bergafwaarts aflopende film. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100614933
Too Young To Be A Father (2002)

Verhaal: De 15-jarige Matt maakt zijn vriendin Francesca zwanger... En de ouders komen er na 5 maanden achter. Na 5 maanden kun je geen abortus doen, dus moet ze de zwangerschap uitzitten. Matt en Francesca stemmen er in mee het kind na de geboorte weggeven (onder druk van Francesca's vader), maar na verloop van tijd denkt Matt er toch anders over.

Beoordeling: Ik vond het maar een rare film. Op het einde had ik zo'n gevoel: Is dit het einde? Op het laatst kwam die vriendin helemaal niet in beeld,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook zitten er een paar verhaallijntjes in de film die niet goed uit de verf komen. Je denkt dat er een crisis tussen Matt's ouders komt, want ze schreeuwen steeds naar elkaar, maar uiteindelijk is het weer een gelukkig stelletje. Ik had ook graag wat meer verhaal aan de kant van het meisje gezien, want de film is vooral op die jongen gefixeerd, die net zo veel emotie toont als een pepermolen.
Daarom vind ik het maar een matige film.
5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Klipnap op 11-08-2011 20:52:50 ]
pi_100619485
Rise of the Planet of the Apes

Na alle 8en en hoger en bij gebrek aan beter toch maar de CAM versie gekeken, maar dat doe ik dus echt niet weer, echt zonde voor een film, goed geluid en beeld brengt een film pas echt tot zijn recht.

Toch een leuke film die beter was dan ik had gedacht, ook leuk omdat ik net zelf een aantal weken geleden ook in San Francisco ben geweest gevolgd door een bezoek aan een Seqouia park.

Vond wel dat de actie erg laat begon, al was het wel verrassend entertaining hoe alles ontstond. Ik was eerst bang voor film met een uur of langer gevechten tussen mens en aap, zonder weinig diepgang. Goed gemaakt ook die apen.

Een paar jaar geleden zei ik dat het niet lang meer duurde voordat je het verschil niet meer ziet tussen echte en CGI acteurs, bij apen is het al moeilijk te zien of je nou naar echte apen kijkt of CGI. Voor mensen zal dat ook niet lang meer duren en zullen we wellicht films krijgen met reeds overleden acteurs (of dat positief is laat ik in het midden).

Een 8-.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 23:09:29 #158
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100623221
Green Lantern (2011, VS, Martin Campbell)
Het voordeel van een hele slechte trailer is dat je met lage verwachtingen de film ingaat en die daardoor kan meevallen. Zoals het geval is bij Green Latern. Het is natuurlijk geen meesterwerk, het is ook zelfs geen goede superheldenfilm zoals Thor, Iron Man e.d. Maar het is ook niet de bagger die ik op basis van de trailer en reviews had verwacht. Goed dat ik de film dus een kans had gegeven nog, want met het verstand op nul is die nog best te doen. Wat kan bij deze film, omdat het zich zelf allemaal niet moeilijker maakt dan het hoeft te zijn.
De CGI ziet er af en toe echt niet uit. Ik voorspel een cultrevival van deze film over 20 jaar door deze ontzettend slechte special effects.
Ryan Reynolds is cool als altijd. Blake Lively is ontzettend lekker. Meer hoeven beiden niet te zijn voor hun rollen.
cijfer: 6.5
pi_100623831
The Life of David Gale (2003)
Kate Winslet & Kevin Spacey

Die man die vecht tegen de doodstraf beland zelf op deathrow.
Een intrigerende film met terug blikken en goed verhaal en de nodige plotwendingen.
Kate Winslet zoals altijd solide en Kenvin Spacey O+

Kate als jounaliste die David Gale de laatste drie dagen voor zijn straf mag interviewen. Wat is er gebeurd hoe en vooral waarom. De man die veel had maar de verleidingen niet kon weerstaan.

IMDB: 7.3
ik: 7.5
pi_100625828

Verenigde Staten
Actie / Avontuur
105 minuten

geregisseerd door Rupert Wyatt
met James Franco, Brian Cox en Tom Felton

Het verhaal speelt zich af in het huidige San Francisco, waar de wetenschapper Will Rodman zich bezighoudt met genetische manipulatie op apen in z’n strijd tegen Alzheimer. Wanneer één van de proefdieren, Caesar, zich intellectueel snel begint te ontwikkelen, ontstaat een oorlog voor de suprematie tussen mens en aap.

toffe film!! leuk gedaan en vermaakt van het begin tot het eind. zeker een aanrader om te zien
dikke 7.5!
pi_100627637
Net Mr. Nobody weer eens bekeken. De vorige keer was ik er blijkbaar niet helemaal voor in de stemming, want het is toch wel een erg goede film! Perfecte personages, mooie scenes en enorm veel creativiteit!

2092, de 117-jarige Nemo Nobody is de oudste man op aarde en de laatste sterfelijke persoon in een wereld waar iedereen eeuwig leeft. De enige vraag die hem achtervolgt, is of hij het juiste leven heeft geleid, de juiste vrouw heeft bemind. Als kleine jongen staat hij voor een onmogelijke keuze: stapt hij op de trein met zijn moeder of blijft hij achter bij zijn vader. Eén keuze, maar met heel verschillende levens tot gevolg. De film volgt Nemo tijdens al zijn verschillende levens, of ze nu droom of werkelijkheid zijn...

IMDb: 7,8
Ik: 8,5

pi_100630025
Cowboys & Aliens; 7,5.
Verhaal viel een beetje tegen, maar wel lekkere actie en vette vfx. Plus Olivia Wilde. :D
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
pi_100637476
Max Payne

Detective Max Payne op zoek naar de moordenaar(s) van zijn familie.

Bekend concept (detective welke blijft hangen in een onopgeloste zaak), rechtlijnig verhaal en een toch wel redelijk voorspelbaar verhaal. Het sfeertje was wel oké.
En dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vermakelijk 5/10
Het spel ken ik niet.
pi_100637599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 03:52 schreef Dr.Pringles het volgende:
Cowboys & Aliens; 7,5.
Verhaal viel een beetje tegen, maar wel lekkere actie en vette vfx. Plus Olivia Wilde. :D
de visuals goed vinden terwijl je een cam versie bekijkt. _O-
pi_100638065
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:03 schreef DJKoster het volgende:
Max Payne

Detective Max Payne op zoek naar de moordenaar(s) van zijn familie.

Bekend concept (detective welke blijft hangen in een onopgeloste zaak), rechtlijnig verhaal en een toch wel redelijk voorspelbaar verhaal. Het sfeertje was wel oké.
En dat
SPOILER
Vermakelijk 5/10
Het spel ken ik niet.
Die film was geweldig, maar je moet denk ik het spel kennen en hebben gespeeld. Heb hem 3/4 keer gekeken. Dan snap je dat "spoiler" ook meer denk ik.

Plus dat ze het spel namaken, dus ze kiezen niet voor bepaalde verhaallijnen.

8,5.
pi_100638299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:17 schreef JDx het volgende:

[..]

Die film was geweldig, maar je moet denk ik het spel kennen en hebben gespeeld. Heb hem 3/4 keer gekeken. Dan snap je dat "spoiler" ook meer denk ik.

Plus dat ze het spel namaken, dus ze kiezen niet voor bepaalde verhaallijnen.

8,5.
Serieus? Ik vond de verfilming echt een schande..het spel is honderdmiljoenmiljard keer toffer. Heb eigenlijk ook nog nooit iemand gesproken die de film wel goed vond :o
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100638642
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Serieus? Ik vond de verfilming echt een schande..het spel is honderdmiljoenmiljard keer toffer. Heb eigenlijk ook nog nooit iemand gesproken die de film wel goed vond :o
Misschien omdat ik echt helemaal gek was van het spel, wilde ik destijds per se dat de film leuk was ofzo. Maar ik vond dat rare psychotische ook echt vet. Lekker freaky.

Bij Resident Evil had ik trouwens het spel nooit gespeeld, maar die film vond ik ook super vet, tenminste deel 1. En deel 3 ook nog wel.
pi_100638702
Ik was ook fan van het spel ja, maar vond de film daardoor juist kut. Iedere blinde kip kon zien dat dit spel briljant te verfilmen was en als je dan het eindresultaat zag...tja..

Resident Evil films vind ik wel tof ja..eigenlijk allemaal wel :)
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_100639037
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:06 schreef snoeper het volgende:

[..]

de visuals goed vinden terwijl je een cam versie bekijkt. _O-
De vfx heb ik apart al op hoge kwaliteit gezien, handig als je vfx-freak bent. En de cam die ik keek was verdomd goed en alles was goed te zien. ;)
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:18:54 #170
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100640368
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Dr.Pringles het volgende:

[..]

De vfx heb ik apart al op hoge kwaliteit gezien, handig als je vfx-freak bent. En de cam die ik keek was verdomd goed en alles was goed te zien. ;)
En toch heb je een cam versie gekeken :')
pi_100640490
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:18 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

En toch heb je een cam versie gekeken :')
:'(
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
pi_100640928

Deze film heb ik in één ruk uitgekeken en constant het gevoel gehad HOE IS HET MOGELIJK ??

en gebaseerd op een waargebeurd verhaal ook nog ;(
pi_100642187
Fatherland (1994)
Verhaal over Duitsland (en VS) 1965 met als scenario dat Hitler de oorlog niet verloren, maar gewonnen had.

- Setting: goed, graphics hadden tegenwoordig (film is uit 1994) beter geweest
- Concept: erg goed
- Rutger Hauer (een van de hoofdrollen): goed, een rol voor hem
- Verhaal: op zich goed thema gekozen, maar het verhaal is helaas "te makkelijk", "te lineair".

Was de film door Nolan, Fincher, Aronofsky, Hirschbiegel of een andere topregisseur gemaakt, was het een ware topfilm geweest.
7.9/10 (IMDB: 6.6/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_100646944
quote:
99s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 14:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Deze film heb ik in één ruk uitgekeken en constant het gevoel gehad HOE IS HET MOGELIJK ??

en gebaseerd op een waargebeurd verhaal ook nog ;(
die heb ik ook een keer gezien op tv.
inderdaad mooie film. moeilijk om een cijfer te geven omdat het even terug is. maar deze blijft je wel bij.
pi_100647552
N.a.v. een recensie in dit topic, net Remember Me gezien.

Tyler Hawkins is een jongen die na de zelfmoord van zijn broer en de scheiding van zijn ouders in een staat van totale lethargie belandt. In schril contrast daarmee staat een jonge vrouw, Ally Craig (De Ravin), die een tragedie heeft meegemaakt maar daarna juist de carpe diem-filosofie omarmt. De twee krijgen wat met elkaar, maar niet al het emotionele puin is meteen geruimd.

Romantische drama met een simpel verhaal. Toch een boeiende film. Aangrijpende intro, goed gespeelde rollen en af en toe de benodigde spanning. Ik werd wel verrast door het (verhaaltechnische) droevige einde. Daarnaast ergerde ik me toch wel de hele tijd aan de vader van een van de hoofdpersonen, welke gespeeld word door Pierce Brosnan.

IMDb: 7,0
Ik: 7,4

pi_100651027
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:34 schreef Tim86 het volgende:
Ik was ook fan van het spel ja, maar vond de film daardoor juist kut. Iedere blinde kip kon zien dat dit spel briljant te verfilmen was en als je dan het eindresultaat zag...tja..

Voor mijn gevoel bleef de film toch redelijk dicht bij het spel (wat ik helemaal grijs gespeeld heb) vooral qua sfeer. Over het algemeen zijn verfilmingen van spelletjes volkomen ruk maar ik vind dit een positieve uitschieter.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_100652227
quote:

idd, max payne vond ik ook een tegenvaller. een matige actiefilm terwijl de potentie er zeker is met zo een geweldig spel. Te weinig aandacht aan besteedt, kwam over als iets dat snel af moest zijn zodat men verder kon naar andere projecten.

ontopic:
Tropa de Elite

Via dit topic een hele tijd geleden voor het eerst over deze film(s) gehoord en deel 1 viel me zeker niet tegen. Mooie rauwe film over hoe het er in de straten van brazilie aan toegaat. Al vond ik hem lang niet zo aangrijpend als City of God. Deze is dan ook iets meer op actie gebaseerd. De film volgt een aantal karakters die allemaal op de een of andere manier verbonden zijn met een elite eenheid die klussen opknapt waar de politie niet durft in te grijpen. De hoofdpersoon wordt papa, stopt met deze klussen en zoekt een vervanger waar zijn team van op aan kan.

8.1
pi_100652327
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

idd, max payne vond ik ook een tegenvaller. een matige actiefilm terwijl de potentie er zeker is met zo een geweldig spel. Te weinig aandacht aan besteedt, kwam over als iets dat snel af moest zijn zodat men verder kon naar andere projecten.

ontopic:
Tropa de Elite
Via dit topic een hele tijd geleden voor het eerst over deze film(s) gehoord en deel 1 viel me zeker niet tegen. Mooie rauwe film over hoe het er in de straten van brazilie aan toegaat. Al vond ik hem lang niet zo aangrijpend als City of God. Deze is dan ook iets meer op actie gebaseerd

8.1
Deel 2 is veel beter! _O_

Nog een film in die sfeer: Carandiru (over een echt bestaande gevangenis in Sao Paulo)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_100652544
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Deel 2 is veel beter! _O_

Nog een film in die sfeer: Carandiru (over een echt bestaande gevangenis in Sao Paulo)
deel 2 dan maar snel kijken. En die tip ga ik ook meteen binnenhalen ^O^ Gevangenisfilms ben ik toch al een fan van
pi_100655409
Wat een irritante gast is die computerprobleem... ook al zo'n aansteller. Picodealion 2.0, als het ware

Midnight in Paris
Owen Wilson speelt Woody Allen; kneus speelt kneus, ik zie het probleem niet. Owen "de neus" Wilson vindt het maar niets in deze tijd... het liefst zou hij in het Parijs van de jaren twintig leven. En plots is het geschied! Jullie willen niet weten hoe het Parijs van de '20s eruit ziet mensen... alleen maar beroemde schrijvers en kunstenaars op prachtige feestjes, ik zweer het je! Hemingway, Picasso en Dalì werden erg cool gespeeld. Echt een beroerde schrijver trouwens, die Hemingway... niemand die z'n boeken nog leest. Ik kan het zeggen want ik heb z'n boek gelezen hè! allez. Het deed me denken aan Vestdijk, ook al zo'n halve tamme... maar ik denk niet dat jullie weten wie dat is. Enfin, het is een geslaagde Woody Allen dames en heren, zelfs als je je doorgaans aan hem ergert kun je dit prima kijken

Le gamin au velo
A wel a wel, deze Waalse prent heeft de Grand Prix in Cannes gewonnen hè. Een of andere kerel wiens werk het is om daarover te schrijven zei dat het niet veel scheelde of hij had de Gouden Palm van The tree of life afgepakt. Ik weet niet welke ik zou kiezen... het is allebei namelijk niet veel soeps. Het joch, le gamin, is een vervelend rotjong; van The tree of life begreep ik geen ene zak maar Brad Pitt slaat z'n kinderen tenminste nog. Hoe leuk is een film waar je 90 minuten tegen zo'n stom blaag zit aan te kijken? Man wat heb ik een hekel aan kinderen. Enfin, het derdewereldland werd verder mooi in beeld gebracht... ik hoop dat Vlaanderen binnenkort wegen zonder gaten heeft

Melancholia
Lars van Trier, dat is een mooie vent. Politieke correctheid is een woekerende kanker... kijk wat het de Chinezen heeft gebracht. Soit, normaal presteren mensen met een grote bek niet zoveel, maar Lars heeft me echt een mooie film geschreven. Het eerste, beste deel van de film is het huwelijksfeest van Kirsten Dunst op een landgoed. De vergelijking met Tolstoj is snel gemaakt... een soirée met tal van karakters die elkaar naar het leven staan, vol pijnlijke misverstanden en momenten, dat is zijn specialiteit. Bon, als ge geen boeken leest zal ik 't dan maar vergelijken met Gosford Park. Bijrollen zijn hier weggelegd voor vader en zoon Skarsgard, John Hurt, Charlotte Rampling, Kiefer Sutherland, Jesper Christensen en Udo Kier. Charlotte Gainsbourg, de andere hoofdrol, is wel kotslelijk zeg, ik kan die kop echt niet lijen. Zonder gekheid is dit echt een hele goede film, die de Gouden Palm wel had moeten winnen, maar dat kon natuurlijk niet meer na dat debacle. Ik zou hem graag toevoegen aan mijn top 100, maar wil niet dat Gorro het op zijn zenuwen krijgt
Graag op anoniem
pi_100655612
Scarface (1983)
Al Pacino speelt een geweldige rol in deze klassieker die ik nu pas voor het eerst zag. Helaas valt het verhaal wat mat uit en de film is meer drama dan actie, dat vond ik wel jammer. De persoon Tony Montana is natuurlijk erg mooi vormgegeven en de geniale quotes uit de film zijn talrijk.
8.4/10 (IMDB: 8.2/10 - 147/250)

pi_100659002
Super 8 (2011)
Wel Super 8, geen super script. Desondanks zeker de moeite waard. De film moet het voornamelijk hebben van special effects en bijzondere scenes. Hier en daar een lach en een traan. Absoluut een film voor het witte doek, zal het thuis op een home cinema set minder doen. Als je de smurfen leuk vond, dan is dit een blockbuster :-)
7.8/10 (IMDB: 7.6/10 )
pi_100664647
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:47 schreef KarelvA het volgende:
Super 8 (2011)
Wel Super 8, geen super script. Desondanks zeker de moeite waard. De film moet het voornamelijk hebben van special effects en bijzondere scenes. Hier en daar een lach en een traan. Absoluut een film voor het witte doek, zal het thuis op een home cinema set minder doen. Als je de smurfen leuk vond, dan is dit een blockbuster :-)
Kom ook net terug van de bios.
Prima film, alleen het einde is een enorme anti-climax wat mij betreft!

IMDB: 7,6
Ik: 7,3
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:11:39 #184
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100664945

Green Lantern
Toegeven vooraf aan de film was ik sceptisch erg sceptisch .
Ik had slechte nieuws berichten over de film gehoord en ondanks dat ik gek ben op comics heb ik nooit ook maar iets van de Green Lantern aangeraakt vanwege het complexe verhaal en kende ik hem vaag van de tekenfilms. Maar ik ben uiterst positief zeker geen geweldige film maar toch zeker beter dan die andere comic film die nu in de bios draait die trouwens ook al niet slecht was.

Verder doet
Ryan Reynold's erg leuk al had ik niet anders verwacht dat vind ik ook gewoon een toffe acteur en het verhaal wordt vlot en makkelijk uitgelegd geen raar gedoe gewoon straight to the point. Verder ziet het er al met al mooi uit vooral op de green lantern planeet ook al komt alles uit de computer maar als het goed gebeurd dan is dat niet storend. Zijn tegenspeelster ken ik niet maar het is wel een lekker wijf ook daar plus punten voor.

Verder leuke acteurs. Al had ik wel wat kant puntjes oa dat Ryan nog al droog reageert op zijn eerste contact met aliens al heb ik het idee dat dit expres gedaan. Ook hilarisch is de uithaal naar andere comic films als hij als Green Lantern bij zijn vriendin langsgaat maar hier ga ik niet te ver op in ;) Daarvoor moet je de film zelf maar zien.

Verder is de Green Lantern een toffe superheld in de film met toffe krachten hoewel ik dus van te voren dacht dat hij een beetje duf was maar niets is minder waar al kan het zo als eerder gezegd ook komen omdat ze Reynolds gekozen hebben.

Nog 1 ding hou je ogen open voor een leuke verwijzing naar een andere superheld .

Toffe film ik geef hem een 8 .
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:20:49 #185
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_100665257

Een bombastische rollcoaster-ride die je meevoert langs zowel de meest komische en droge momenten, als heerlijke rauwe gewelddadige scene's zonder ooit geforceerd over te komen. Juist door dit soms bizar grote contrast blijft de film altijd interessant. Tel daarbij op de goede casting, de uitstekende acteerprestaties, prachtige 'what the fuck' momentjes en je mag wel praten over een klein juweeltje, zo niet de beste film in het 'alternatieve superhelden genre' in mijn optiek.

4/5*.

[ Bericht 4% gewijzigd door HAL9000S op 13-08-2011 01:45:23 ]
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:51:53 #186
344644 computerprobleem
pi_100666281
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:22 schreef Mainport het volgende:
Wat een irritante gast is die computerprobleem... ook al zo'n aansteller.
Waarom? Omdat ik niet achter cam versies (illegale films) sta? Als er geen 'aanstellers' zoals mij waren, dus mensen die wél betalen voor films, dan zou jij al helemaal geen films kunnen kijken. Ga maar lekker door met het kijken van cam versies, dat maakt mij echt niet uit. Maar noem mij geen aansteller omdat ik wel een echte filmliefhebber ben a.u.b.
pi_100666328
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:51 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik niet achter cam versies (illegale films) sta? Als er niet 'aanstellers' zoals mij waren, dus mensen die wél betalen voor films, dan zou jij al helemaal geen films kunnen kijken. Ga maar lekker door met het kijken van cam versies, dat maakt mij echt niet uit. Maar noem mij geen aansteller omdat ik wel een echte filmliefhebber ben a.u.b.
Alsof de rest in dit topic niet aan het downloaden is..die gaan alleen voor wat betere kwaliteit :D
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:56:22 #188
344644 computerprobleem
pi_100666436
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:53 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Alsof de rest in dit topic niet aan het downloaden is..die gaan alleen voor wat betere kwaliteit :D
Nu en dan downloaden omdat een film hier b.v. nog niet uitgekomen is (uiteraard geen cam versie) of omdat een film nooit op dvd is uitgekomen (oude films, of moeilijk te krijgen), dan is het niet erg. Voor eigen gebruik dus. Maar noem mij geen aansteller wanneer ik tegen cam versies/illegale films ben, jij bent de gene die fout zit, niet ik. :)

Sowieso kijken echte filmliefhebbers niet constant gedownloade films. Die hebben een goede tv met geluidsinstallatie, speciaal ingerichte plek om films in Full HD te kijken en hebben een mooie collectie. :)
pi_100666934
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:47 schreef KarelvA het volgende:
Super 8 (2011)
Ook gezien en viel me best tegen eigenlijk. De eerste helft van de film is prima, maar op een gegeven moment wordt het gewoon te veel
SPOILER
Maar goed, dat laatste deel van de film is zo'n afknapper dat ik 'm niemand kan aanraden.

Nog iets.
SPOILER
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100670411
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:51 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik niet achter cam versies (illegale films) sta? Als er geen 'aanstellers' zoals mij waren, dus mensen die wél betalen voor films, dan zou jij al helemaal geen films kunnen kijken. Ga maar lekker door met het kijken van cam versies, dat maakt mij echt niet uit. Maar noem mij geen aansteller omdat ik wel een echte filmliefhebber ben a.u.b.
Cam versies, haha. Ik heb deze allemaal in de bioscoop gezien, waar "echte filmliefhebbers" heengaan.
Graag op anoniem
pi_100670746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 20:31 schreef LolaLovesYou het volgende:
Had vandaag weer wat nieuwe films binnen om te reviewen.

Horrible Bosses.
Komedie. 6.5
Semi bioscoop waardig.

Ik hou niet van komedies en mijn review gebied is eigenlijk ook sci-fi's.
Maar ik moest zowaar om de trailer lachen in de bioscoop dus had gevraagd of ik hem mocht bekijken.

Hij is me goed bevallen.
Je frustreert je soms aan de acties van de karakters en sommige dingen zijn een beetje dom gedaan tot het punt dat het net te ver gaat aka vervelend word.
Maar buiten dat is het de juiste soort humor in deze film, het is niet te droog, oversekst of overdreven zoals je tegenwoordig vaak ziet bij niet romantische komedies.

Dus een goeie film om een eerste date of gewoon je vriendin mee naartoe te nemen.
Zij gaat hem grappig vinden en jij zit je niet aan zinloos slecht geschreven chick flick achtige twitches tussen de grapjes door te ergeren.

Rise of the Planets of the Apes.
Sci-fi,action,thriller.

Ik heb deze film nog niet helemaal gezien.
Als Nederlander krijg ik nog wel eens Duits vertalingen opgestuurd [ik heb het liefst Engels]
wat met deze film ook het geval was, ik een stuk zitten kijken in het Duits en toen heb ik besloten te wachten tot ik de Engelse verise had.

Ik verwachten zelf niet veel goeds van deze film, ik had zelfs mijn verwachting vrij blanco gelaten,
de trailers niet bekeken en het plot niet gelezen om het nog de meeste kans te geven.
Wel veel kabaal gehoord die negatief was van mensen om mij heen.

Ondanks dat het plot precies was wat ik had verwacht en ik tot nu toe veel minder CGI had willen zien en meer pakken en koele snufjes met poppen en machines zoals in de 1e film, wat ik dan ook het mooiste vond aan de 1e film, was hij toch goed genoeg om hem af te zetten.
Slecht buitemonds Duits gelul, de film is zeker de 2 dagen wachten op de Engelse versie waard om hem even goed te bekijken zoals ie bedoelt is.

Tot nu toe lijk deze film de negatieve voorspellingen van film liefhebbers niet waar te maken.
En het is tegenwoordig nog zelden dat een film veel beter gaat zijn als het verwachting patroon.
Ik hoop over een paar dagen een cijfer te kunnen geven en te kunnen vertellen of hij bioscoop waardig is of niet.
En jij bent een reviewer? :') Jeetje
1. Je zinnen kloppen gewoon niet
2. Ze staan dan ook nog eens vol met spellingsfouten (dt-fouten, grammatica).
3. Voor welk medium schrijf je?
pi_100671926
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:56 schreef computerprobleem het volgende:
Sowieso kijken echte filmliefhebbers niet constant gedownloade films. Die hebben een goede tv met geluidsinstallatie, speciaal ingerichte plek om films in Full HD te kijken en hebben een mooie collectie. :)
De liefhebberij uit zich in de passie die men voor film heeft, niet in de manier van kijken. Als men bereid is zelfs cam-versies te bekijken, kan je zeggen dat zo iemand juist een grote passie voor film heeft. ;)

Rolprentfundamentalisme :r

zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:22:38 #193
344644 computerprobleem
pi_100674070
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De liefhebberij uit zich in de passie die men voor film heeft, niet in de manier van kijken. Als men bereid is zelfs cam-versies te bekijken, kan je zeggen dat zo iemand juist een grote passie voor film heeft. ;)

Rolprentfundamentalisme :r
Als men bereid is zelfs cam-versies te bekijken, kun je eerder zeggen dat de persoon geen geld over heeft om een film te kijken zoals hij gekeken moet worden, namelijk in de bioscoop of op dvd/blu-ray.

Maar genoeg hierover. Ik vind niet dat je het kijken van cam-versies kunt verdedigen. Ik sta namelijk niet achter illegaal films kijken en daar zullen de meesten het wel mee eens zijn.
pi_100674189
cam's kijk ik al 10 jaar niet meer, een film als Rise of the Apes ga je toch ook niet kijken in een barslechte kwaliteit. Grootschalige actiefilms moet je juist op goede kwaliteit kijken, vind ik.

OT:
The Expendables

Vorig jaar een keer gezien en toen beviel ie redelijk, de 2de keer was ie zeker niet beter. De houterige Stallone, matige oneliners en b-film verhaaltje zijn jammer. Met zo een cast kan je best een betere actiefilm maken, ook in jaren 80 stijl. Dan was Machete toch een aantal klassen beter, met dank aan de regisseur. Gelukkig laat Stallone de regieklus in het vervolg aan iemand anders over. Benieuwd of de film dan ook beter is.

6.5
pi_100674526
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 01:56 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.
Voor heel veel mensen is films stelen heel normaal geworden, in Londen begint het stelen uit winkels ook normaal te worden. Ik ben arm, winkelier of filmmaker is verschrikkelijk rijk dus ik mag hem beroven. Dat deze winkelier daardoor in de bijstand komt is eerst zijn probleem en daarna via de belastingbetaler, van ons allemaal. Films illegaal downloaden is broodroof, maar iedereen doet het, dus wat geeft het?
Nou in zoverre... Op de meeste films worden nu zware verliezen gemaakt. Slechts enkele grote blockbusters als HP e.d. weten zichzelf vanuit bios-exploitatie/dvdverkoop te bekostigen en winst te maken. Voor kleine films is steeds minder ruimte. We hebben er geen notie van en het is niet ons probleem.
Met een Pathe Unlimited pas zie je voor 19 euro pm zoveel bioscoopfilms LEGAAL als je wilt. Met een Film1 abonnement zie je voor 18 euro pm zoveel VOD films als je maar wilt. LEGAAL. Als je een videohuur abonnement hebt voor 15 euro pm zie je zoveel... LEGAAL.
Klagen over alles en stelen als de raven... Nederlanders, dat zijn wij!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:41:34 #196
286575 Roces18
Chef de party
pi_100674580
Downloaden is niet illegaal in Nederland. Uploaden en distribueren wel. Overigens in de bioscoop komen vaak alleen slechte films voor het grote publiek. Kleine films zul je daar toch niet vinden, en om nou alle films te gaan kopen op basis van een trailer no thanks.
pi_100674724
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:41 schreef Roces18 het volgende:
Downloaden is niet illegaal in Nederland. Uploaden en distribueren wel. Overigens in de bioscoop komen vaak alleen slechte films voor het grote publiek. Kleine films zul je daar toch niet vinden, en om nou alle films te gaan kopen op basis van een trailer no thanks.
Pcies... bioscopen kunnen alleen 'slechte' films voor het grote publiek draaien, omdat daar het meeste aan te verdienen is. Kleine films van kleine filmhuizen worden voornamelijk gejat/gestolen/berooft, dus die zullen er steeds minder komen al dan niet zwaar gesubsidieerd uit andere kanalen. Maar de cultuurkraan gaat dicht in Nederland. Dus de eerste filmhuizen zullen binnenkort wel sluiten. Maar wat interesseert ons dat nou??
pi_100675350
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 09:32 schreef Karstman het volgende:

[..]

The Girl Next Door uit 2007 inderdaad (niet te verwarren met die uit 2004 want die gaat over een pornoster als buurvrouw) Die heb ik ook nog liggen maar ik dacht laat ik eerst de waargebeurd versie kijken.
Ik kreeg echt buikpijn bij die film. Wat was dat een zieke film zeg.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_100675530
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:11 schreef Dirkos1987 het volgende:

[..]

Niet irritant dat het Noors gesproken film is? twijfel om hem te gaan kijken
Ik vond het niet storend. Ik vond alleen dat deze film echt heel abrubt eindigde. Het einde is nog even spannend, maar het lijkt alsof de film niet af is.

Toch wel een leuke heist film hoor.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_100676911
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 13:39 schreef KarelvA het volgende:

[..]

Illegaal downloaden is een beetje apart verhaal in Nederland (en vele andere landen). Als je nadenkt dan is een screener/cam downloaden pure diefstal. Mensen die screeners/CAMs kijken werken waarschijnlijk zelf ook graag voor niets.
Voor heel veel mensen is films stelen heel normaal geworden, in Londen begint het stelen uit winkels ook normaal te worden. Ik ben arm, winkelier of filmmaker is verschrikkelijk rijk dus ik mag hem beroven. Dat deze winkelier daardoor in de bijstand komt is eerst zijn probleem en daarna via de belastingbetaler, van ons allemaal. Films illegaal downloaden is broodroof, maar iedereen doet het, dus wat geeft het?
Nou in zoverre... Op de meeste films worden nu zware verliezen gemaakt. Slechts enkele grote blockbusters als HP e.d. weten zichzelf vanuit bios-exploitatie/dvdverkoop te bekostigen en winst te maken. Voor kleine films is steeds minder ruimte. We hebben er geen notie van en het is niet ons probleem.
Met een Pathe Unlimited pas zie je voor 19 euro pm zoveel bioscoopfilms LEGAAL als je wilt. Met een Film1 abonnement zie je voor 18 euro pm zoveel VOD films als je maar wilt. LEGAAL. Als je een videohuur abonnement hebt voor 15 euro pm zie je zoveel... LEGAAL.
Klagen over alles en stelen als de raven... Nederlanders, dat zijn wij!
Hoe verklaar je dan het feit dat de films die al enorm veel verdienen in de bios juist de films zijn die het meest gedownload worden? Zo heel gek is het dus niet.

Voor kleine films is er ook minder ruimte omdat de economie dat minder toelaat. Er is minder geld dus kan daar ook minder naar toe vloeien. Kleine culthouse films zullen namelijk nooit veel geld verdienen en relatief gezien altijd moeite hebben om rond te komen. Het spreekt immers lang niet iedereen aan.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  Moderator zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:03:28 #201
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_100676986
Jongens, die downloaddiscussie hoort hier niet thuis. Als je het graag voortzet, kijk dan bv. even in dit topic: Films downloaden legaal of illegaal?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:06:15 #202
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_100677061
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:07 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik kreeg echt buikpijn bij die film. Wat was dat een zieke film zeg.
Dan moet je The woman eens kijken.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_100680145

Het verhaal speelt zich af in het huidige San Francisco, waar de wetenschapper Will Rodman zich bezighoudt met genetische manipulatie op apen in z’n strijd tegen Alzheimer. Wanneer één van de proefdieren, Caesar, zich intellectueel snel begint te ontwikkelen, ontstaat een oorlog voor de suprematie tussen mens en aap.

Ben altijd al een fan geweest van dit genre of vond de originele films goed. De 2001 versie viel echt tegen en dacht dat Rise of the Planet of the Apes weleens voor een verrassing kon zorgen. Deze viel dus echt zwaar tegen. Het verhaal boeide me totaal niet.

IMDB: 8.0
Mijn Cijfer: 5.0
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:17:23 #204
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_100682836
Super (2010, James Gunn)

De link met Kick-Ass wordt nogal eens gelegd, maar ik vraag me oprecht af waarom. Super is namelijk een film over wellicht één van de meest trieste personages die ooit in een film is verschenen, die (op de vigilante na) nergens op Kick-Ass lijkt. Aan het begin wordt deze persoon subtiel, maar enorm denigrerend geïntroduceerd. Wat volgt is een prima mix van humor, actie en een gebrek aan de gebruikelijke Amerikaanse moraliteit: heel knap vervalt de film niet in de gebruikelijke clichés als het gaat om het bepalen wat nu goed en slecht is.

Hierbij neemt de film zich gelukkig niet al te serieus, maar ondanks dit slaat de film af en toe een heel klein beetje door (met de vinger van God bijvoorbeeld). Dit is echter maar een heel klein nadeel, verder is het gewoon een lekkere actiekomedie. De hoofdrol is overigens op het lijf geschreven van Rainn Wilson, bekend The Office US, waarin hij Dwight Schrute vertolkt.

The Man Who Wasnt There (2001, Joel Coen)

Je zou hier haast denken aan een gevalletje style over substance, omdat de visuele pracht van deze ode aan de film-noir zo enorm indrukwekkend is. Het zwart-witte beeld in combinatie met slim gebruik van schaduwen en uitstekend camerawerk, doen het leuke misdaadverhaaltje bijna verbleken. Met dank aan een waanzinnige Billy Bob Thornton blijft dit verhaal echter prima overeind. De leegte en misschien wel mislukking die het personage voelt wordt namelijk perfect weergegeven door een haast emotieloze Ed Crane neer te zetten. De voice-over maakt het geheel nog wat samenhangender, wat resulteert in een intiem genietbare film.
pi_100684532
Harold & Kumar Go To Amsterdam (2008)
Wat een heerlijke perfecte afsluiting van het Harold & Kumar-verhaal, dit korte filmpje van 12 minuten.
En waar kon dit anders plaatsvinden dan onze eigen hoofdstad (en symbool voor Nederland) Amsterdam. Alle ingredienten van Amsterdam komen voorbij en met name de manier waarop de Nederlandse vrouw wordt neergezet, de trips op wiet en paddo's in Amsterdam en de werkelijk adembenemende Colombiaanse Paula Garcés, maken het filmpje tot een topfilmpje.

De soms echt te flauwe humor uit de langere films is een stuk minder aanwezig en dat maakt het filmpje kort, bondig, helemaal to the point en een waardige afsluiter van de avontuurtjes van deze 2 potheads.

Hier te bekijken:
(Deel 1)
(Deel 2, helaas slechte kwaliteit)

9.0/10 (IMDB: 7.6/10)

pi_100684586
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:13 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Ik vond het niet storend. Ik vond alleen dat deze film echt heel abrubt eindigde. Het einde is nog even spannend, maar het lijkt alsof de film niet af is.

Toch wel een leuke heist film hoor.
Nouja de film ging echt puur om de overval, en die was wel afgelopen.
pi_100685234
Malèna (2000)

quote:
Een groep 13-jarige jongens is verliefd op de prachtige Maléna, de vrouw van een plaatselijke soldaat. Ze heeft een betoverend effect op het mannelijke deel van de bevolking in het dorpje, maar de vrouwen hebben hun oordeel over de buitenstaander snel klaar.
Ik begin de niet-mainstream films steeds meer te waarderen en dit was weer een leuke.
(Hoewel deze wel voor 2 oscars genomineerd was)

Leuk verhaal over een jongen (die met de fiets hierboven) die tijdens WOII volwassen wordt en (tot aan het stalken aan toe) verliefd wordt op de vrouw van een soldaat die uitgezonden is.
Nou kan dit natuurlijk een zwaar verhaal worden (vrouw die geliefd is door de mannen, gehaat door de vrouwen) maar eerlijk gezegd heb ik nooit het gevoel gehad van :{ . Was vooral gewoon leuk om te zien door de taal en de opmerkingen/quote's. Ook de rechtbank scène is gewoon lachwekkend. _O-

Leuk om een keer te zien, IMDB's 7.4 ga ik in mee.
pi_100690255
Confessions of a Dangerous Mind (2002)
Verrassend goed, deze eerste film van maar ook met George Clooney. Mooie shots, goeie humor, leuke biografie en Drew Barrymore is een lekker ding.

Heeft wat weg van Stranger Than Fiction, Almost Famous en American Psycho.

Zag ik nou Brad Pitt en Matt Damon zonder tekst voorbijkomen? Lachen gig.
8.7/10 (IMDB: 7.1/10)

pi_100693850
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
Wat een heerlijke perfecte afsluiting van het Harold & Kumar-verhaal, dit korte filmpje van 12 minuten.
En waar kon dit anders plaatsvinden dan onze eigen hoofdstad (en symbool voor Nederland) Amsterdam. Alle ingredienten van Amsterdam komen voorbij en met name de manier waarop de Nederlandse vrouw wordt neergezet, de trips op wiet en paddo's in Amsterdam en de werkelijk adembenemende Colombiaanse Paula Garcés, maken het filmpje tot een topfilmpje.

De soms echt te flauwe humor uit de langere films is een stuk minder aanwezig en dat maakt het filmpje kort, bondig, helemaal to the point en een waardige afsluiter van de avontuurtjes van deze 2 potheads.

Hier te bekijken:
(Deel 1)

Thanks dude! _O_
Wist niet eens dat deze er was. :o
na regen, ben ik er.
98-3 ٩(ಥ_ಥ)۶ ┌( ಠ_ಠ)┘
pi_100693947
quote:

Hier te bekijken:
(Deel 1)

films kijken via youtube.. :')
pi_100694049
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:07 schreef mschol het volgende:

[..]

films kijken via youtube.. :')
korte films kijken via youtube ^O^ staan zulke mooie op O+
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:58:54 #212
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100696286
Brakke regenachtige zaterdagen zijn ideaal voor een filmmarathon.

Your Highness (2011, VS, David Gordon Green)
Natalie Portman is weer echt ongelofelijk lekker. Dan heeft de film ook nog eens de altijd leuke Zooey Deschanel. Qua vrouwelijk schoon zit het dus wel goed met de film.
De film zit vol met onderbroekenlol. Het meeste daarvan te puberaal voor woorden, maar af en toe ook weer zo flauw dat het grappig wordt.
cijfer: 5.5

Girl Walks Into a Bar (2011, VS, Sebastian Gutierrez)
Typische film van een Tarantino-wannabe, die zichzelf heel slim en cool vind. Maar wiens film in werkelijkheid erg saai is. Het is vooral allemaal te bedacht. Bij een film als dit moeten dialogen natuurlijk lopen en niet het idee geven dat de schrijver zichzelf liep af te trekken op z'n eigen genialiteit tijdens het schrijven ervan.
cijfer: 4.5

Scream 4 (2011, VS, Wes Craven)
Prima brakke zaterdagmiddag popcornfilmpje met een goede combi van humor en horror. Het meta-aspect geeft de film net dat beetje extra.
cijfer: 7

Drive Angry 3D (maar dan niet 3D ;) ) (2011, VS, Patrick Lussier)
Verstand op nul actie film. Stoer (of eigenlijk meer wannabe-stoer) is het woord om deze film te omschrijven; stoere auto's, stoere zonnebrillen, stoere whiskey, stoere muziek, stoere rockchick, stoere slechterik-in-maatpak, stoere actie, stoere badass-held. Alleen voor echte mannen dus.
cijfer: 6

Super (2010, VS, James Gunn)
Frank gaat superheld spelen nadat z'n vrouw er vandoor gaat met haar drugsdealer.
De film weet goed de dunne lijn tussen humor en drama te bewandelen. Aan de ene kant lag ik vaak in een deuk om hoe belachelijk Frank is en doet. Aan de andere kant is het allemaal ook heel schokkend hoeveel bruut geweld hij gebruikt. Meer nog dan in Kick-Ass zit bij deze film een laag eronder van iemand die de greep op de realiteit heeft verloren. Wat dat betreft blijft deze film een stuk realistischer.
Ellen Page als cute maar compleet gestoorde side-kick, is het allerbeste van de film.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:59:00 #213
344644 computerprobleem
pi_100696290
Vind films kijken via de PC sowieso niet zo fijn, maar als het echt niet anders kan (b.v. een film die niet te krijgen is), zou ik het wel doen.

Wel weer leuke recensies hier. :D
pi_100696627
Stake land

Verenigde Staten
Horror
98 minuten

geregisseerd door Jim Mickle
met Nick Damici, Connor Paolo en Danielle Harris

Martin was een normale puber tot het moment waarop het land ineenstortte door economische en politieke rampen. Uit de as van dat slagveld rees een vampierenbewind dat door de verlaten dorpen en steden raasde. Martins familie werd afgeslacht en nu is hij aangewezen op Mister, een ruige vampierenjager, die hem naar een veilig gebied zal brengen. Hij leert hem te jagen en te overleven. Samen ontdekken ze dat de overgebleven bevolking net zo bloeddorstig kan zijn als de vampieren. Gewapend met een kofferbak vol staken en de wil om te leven banen ze zich een weg door de steden en rekruteren waar het kan, nieuwe vampierjagers.

na t horen van allemaal positieve dingne over de film deze film gaan kijken, maar vond hem helaas iets tegenvallen.. Had wat meer actie en spanning verwacht. Verhaal kwam mij een beetej rommelig over.... dus niet echt het kijken waard
een 5je
pi_100696831
It's All Gone, Pete Tong (2004)
Aangrijpend, lekker swingend (al had er meer muziek in gemogen) portret van -uiteindelijk dove- dj Frankie Wilde. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal?, maar hij blijkt fictief te zijn, want als dancelover had ik nog nooit van Frankie Wilde gehoord...

Wel een treffend probleem onder leeftijdsgenoten. Zonder oordoppen was Nature One niet te doen. Gaat een groot probleem worden.

Hij hoort 1 plaatsje boven Berlin Calling, nog zo'n goeie dj-film, maar dit thema is bijzonderder.

Goeie film, aanrader!
8.6/10 (IMDB: 7.3/10)

pi_100697692
into the wild. wauw.
  zondag 14 augustus 2011 @ 00:27:05 #217
344644 computerprobleem
pi_100697723
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:26 schreef dawg het volgende:
into the wild. wauw.
Vind het maar een overgewaardeerde film. :P

[ Bericht % gewijzigd door Mike op 14-08-2011 08:31:39 ]
pi_100697777
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:27 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Vind het maar een overgewaardeerde film. :P
dacht precies hetzelfde toen ik aan het kijken was. hij raakte me eigenlijk pas toen ie afgelopen was en ik er nog eens over nadacht. wauw dus. ;)
pi_100697975
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 00:28 schreef dawg het volgende:

[..]

dacht precies hetzelfde toen ik aan het kijken was. hij raakte me eigenlijk pas toen ie afgelopen was en ik er nog eens over nadacht. wauw dus. ;)
Na aanleiding het boek gekocht, groooote aanrader.
Een van de weinige films die me dagen/weken bij bleef/blijft.
pi_100700710
quote:

Hier te bekijken:
(Deel 1)

Harold & Kumar altijd!!!! 9,0 hahaha!

Plus Amsterdam, was ik net, Loveland, baggerfeest, kutweer en toch gezellig, samen 10! ;)
pi_100702255
Psych-Out (1968)
Typische jaren 60-film met een jonge Jack Nicholson, veel trips en leuke hippiemeisjes.

Toevallig dat ook doofheid bij deze film een belangrijke rol speelt.

Voor die tijd ook goeie visuals.
8.5/10 (IMDB: 5.9/10)

pi_100703175
quote:

Hier te bekijken:
(Deel 1)

Net gezien, een 9, really? Het zijn gewoon een paar flauwe shots met voiceover. 6
pi_100704186
rise o.t planet o.t apes

leuk totaan het vooreinde. einde is laam want die apen gaan gewoon
SPOILER
<hr>
pi_100704200
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 06:14 schreef Dawnbreaker het volgende:
rise o.t planet o.t apes

leuk totaan het vooreinde. einde is laam want die apen gaan gewoon
SPOILER
SPOILER
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:19:31 #225
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100705240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:09 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

korte films kijken via youtube ^O^ staan zulke mooie op O+
Eens :Y

Dit is de mooiste short:
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_100707177
Ik was in de dvd 2 euro bak op zoek naar wat slechte films om te kijken. Toen kwam ik deze tegen:

Merlin 6.4

't Is van oorsprong een miniserie en heeft een duur van 3 uur. Maar wat een verrassing! Het gaat weer eens over de legende van koning Arthur alleen ditmaal is Merlijn (zoals de titel al doet vermoeden) degene waar het allemaal om draait. Van geboorte tot aan zijn dood wordt hij gevolgd. Af en toe is er niet zo goed gecast, maar er zijn ook zeer vermakelijke figuren zoals Frik (Martin Short) er bij die er extra sjeu aan geven.

Minpunten:
- verouderd cgi gebruik
- miscast zo af en toe
- productie is niet altijd even hoog

Pluspunten:
- Frik
- Rutger Hauer
- Epische verhaal
- Niet zo magisch

Qua concept hebben ze dit goed aangepakt. Wat mij betreft hadden ze de boel nog minder magisch aan mogen pakken. In dit verhaal wordt er vooral constant getwijfeld of Merlijn uberhaupt wel kan toveren. En in feite is hij maar een derderangs tovenaar die zijn hele leven lang gebukt gaat door het verlies van zijn moeder, opvoedster en geliefde. Er zitten punten in deze film dat ware het iets anders verfilmd, je zelf ook zou mogen twijfelen of merlijn kon toveren. Helaas zijn die nu eenmaal nodig om het verhaal draaiende te houden, maar alleen al door merlijn zijn onkunde en menselijkheid te laten zien is het veel minder fantasie en veel meer drama geworden.
Dat zou je er niet van moeten weerhouden als je alleen maar op fantasie uit bent. Want dat wordt in deze film nagenoeg nog steeds vermeldt. Ook krijg je alle legende vertellingen over Koning Arthur meer op een rijtje omdat we een aantal eeuw voorbij trekken.
De twee euro meer dan waard.

Dus deze week kwam Merlijn II/Merlin's apprentince tegen (in diezelfde bakken, toevallig). Wat dat ik van Merlijn verwachte werd hier de keiharde waarheid. Ook al speelt Sam Neil en nog een actrice uit het vorige deel er in, dit doet het verhaal totaal geen eer aan. Slecht spel, slecht verhaallijn, en de sfx zijn nog erger (terwijl het 10 jaar later is opgenomen). Ik had het moeten weten natuurlijk. Dat is mijn straf.
Merlin's Apprentice - 3.2

Clerks - 6.8

Moet wel je humor zijn, maar er is een aantal keer dat ik echt compleet in lachen uit barste. Hier en daar niet altijd even goed neergezet, maar voor iets wat ooit als debuut begon voor een filmmaker, ijzersterk. Jammer dat er dan, zo ik las, er iets als een Clerks II is. Dat haalt dan toch deze film iets onderuit.
pi_100707733
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:26 schreef jimjim1983 het volgende:
clerks 2 is best leuk hoor.
Clerks beschrijft vooral het leven van een twintiger die in zo'n fase zit dat je een beetje laidback kan doen, maar er ook ontevreden over bent. Of dat je zelf nog even niet weet wat je nu verder gaat uitspoken met leven. Zowel op het gebied van relaties als werk. Het is een beetje een limbo fase van een paar maand tot aan een tweetal jaar. Als blijkt dat in Clerks II ze dus nog steeds daar zitten, verneukt dat dus die hele fase waar je dus sympathie voor kon opwekken. Het zijn dus gewoon losers geworden. Daar is de humor in deel 1 niet voor bedoeld geweest.
pi_100707786
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:33 schreef Deckard het volgende:

[..]

Clerks beschrijft vooral het leven van een twintiger die in zo'n fase zit dat je een beetje laidback kan doen, maar er ook ontevreden over bent. Of dat je zelf nog even niet weet wat je nu verder gaat uitspoken met leven. Zowel op het gebied van relaties als werk. Het is een beetje een limbo fase van een paar maand tot aan een tweetal jaar. Als blijkt dat in Clerks II ze dus nog steeds daar zitten, verneukt dat dus die hele fase waar je dus sympathie voor kon opwekken. Het zijn dus gewoon losers geworden. Daar is de humor in deel 1 niet voor bedoeld geweest.
en toch is t een leuke film
pi_100715157
quote:

Hier te bekijken:
(Deel 1)

Afsluiting?

Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_100716338
Rise of the Planet of the Apes (2011)

Een 5. Disney film, relatief weinig actie, gaten in het verhaal, met name in het einde. Bah.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100717899
X-men: First Class
'X-Men: First Class' vertelt over de epische beginselen van de X-Men sage, en onthult de geheime geschiedenis van wereldwijde gebeurtenissen. Voordat mutanten zichzelf voor de wereld bekend maakten en voordat Charles Xavier (James McAvoy) en Erik Lensherr ( Michael Fassbender) de namen Professor X en Magneto aannamen, waren ze twee jonge mannen die hun krachten nog voor het eerst moesten ontdekken. Ze waren toen nog geen aartsvijanden, sterker nog, ze waren beste vrienden die samen met andere mutanten (sommige bekend, sommige nieuw) de aanstaande armageddon probeerden te stoppen. Ergens in dat proces ontstaat er een kloof tussen beide mannen, waardoor de eeuwigdurende oorlog tussen Magneto's broederschap en de X-Men begon.

Mooie en goede film! Leuk om na al die andere delen het eigenlijke begin eens te zien. Prima verhaal verder en een mooie intro.

IMDb: 8,0
Ik: 7,6

zondag 14 augustus 2011 @ 16:57:53 #233
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100718825
Net Mr Nobody gezien, nav een tip hier in het topic. Hij deed me aan allerlei films denken: Sliding Doors, The curious life of Benjamin Button, The tree of life... geweldig! O+. Moet hem alleen nog wel een keer zien om hem helemaal te snappen!
Niet meer actief op Fok!
pi_100720603
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Net Mr Nobody gezien, nav een tip hier in het topic. Hij deed me aan allerlei films denken: Sliding Doors, The curious life of Benjamin Button, The tree of life... geweldig! O+. Moet hem alleen nog wel een keer zien om hem helemaal te snappen!
Ah mooi! Sliding Doors zegt me niks en Tree of Life moet ik nog zien. Goeie tips terug dus. ^O^

pi_100724640
American Beauty
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n hoog cijfer heeft op IMDB? Het is gewoon een standaard lief dagboek verhaal met wat problemen in een gezin.
pi_100726666
quote:
Er komt idd nog een deel 3!

Ook net het korte filmpje gekeken, volgens mij is dit gewoon een soort van extra op de DVD ofzo, what if they didn't smoke on the plane ofzo... maar wel geinig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:22:04 #237
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_100726841
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:34 schreef Vjenne12345 het volgende:
American Beauty
Kan iemand mij vertellen waarom dit zo'n hoog cijfer heeft op IMDB? Het is gewoon een standaard lief dagboek verhaal met wat problemen in een gezin.
Standaard verhaal? Misschien. De uitvoering is echter briljant. Van de acteurs, regie, muziek en cinematografie: alles klopt.

Trouwens. Het is beslist geen lief dagboekverhaal met wat problemen in een gezin. Het gaat over verschillende personen (niet alleen binnen, maar ook buiten het gezin) die met zichzelf en hun leven in de knoop zitten, de keuzes die zij maken en de gevolgen die deze keuzes hebben, met als resultaat een behoorlijk deprimerende film.
pi_100729416
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:22 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Standaard verhaal? Misschien. De uitvoering is echter briljant. Van de acteurs, regie, muziek en cinematografie: alles klopt.

Trouwens. Het is beslist geen lief dagboekverhaal met wat problemen in een gezin. Het gaat over verschillende personen (niet alleen binnen, maar ook buiten het gezin) die met zichzelf en hun leven in de knoop zitten, de keuzes die zij maken en de gevolgen die deze keuzes hebben, met als resultaat een behoorlijk deprimerende film.
Vond je het deprimerend? Ik vond juist het einde en de tal van keuzes net in dat laatste halfuur vrij positief. Eigenlijk een inspirerende film.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:24:26 #239
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100730417
Vandaag gekeken:

Un Long Dimanche De Fiançailles (A Very Long Engagement)
Audrey Tatou speelt een jonge vrouw wiens verloofde in de Eerste Wereldoorlog naar `t front wordt gestuurd. Ze is er van overtuigd dat hij nog leeft, ook al is na het einde van de oorlog niet terug thuis gekomen. Ze gaat op zoek naar aanwijzingen en bewijzen dat hij inderdaad nog in leven is.
Tatou`s en Jeunet`s tweede samenwerking na het uiterst succesvolle Amélie haalt het bij lange na niet bij die film, ook al zijn er veel overeenkomsten tussen de twee. Ook hier maakt Jeunet weer veelvuldig gebruik van (vooral goudgele) kleurenfilters en een voice-over. Tatou zet zelf een zelfde soort liefelijk personage neer, al is ze hier veel zelfverzekerder dan haar meest bekende karakter.

Toch is deze film lang niet zo goed. Het verhaal gaat,ondanks de speelduur van ruim 2 uur, te snel en wordt te weinig uitgediept. Doordat er te veel personages aan bod komen waarvan het lijkt of Jeunet ze allemaal even veel screentijd wilt geven, komen ze juist allemaal niet goed aan bod en lijken ze meer voorbijgangers in het verhaal terwijl ze juist allemaal zo belangrijk zijn in de zoektocht van Mathilde. Hoe verder de film vordert hoe meer zich dat wreken: je zou willen dat er minder personages in voorkomen en de aandacht zich iets meer vestigt op de hoofdpersonen.

Daar tegenover staat wel dat de film er met z`n grote sets en prachtig camera werk wel geweldig uitziet.
Maar dat is, samen met feit dat je je te weinig betrokken voelt bij de personages, niet genoeg om het tot een top film te maken.

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,7/10

Bambi
Eén van Disney`s meest geliefde films is nog steeds een mooie, aandoenlijke klassieker. Het verhaal is natuurlijk wel bekend maar het feit dat de film nu op blu-ray uit is en er als nieuw uitziet, is meer dan genoeg reden `m opnieuw te bekijken. Vooral de scene met de bos brand ziet er super uit.
Voor mij persoonlijk niet Disney`s beste maar wel een heerlijke film.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 14-08-2011 21:50:59 ]
pi_100735171

Verenigde Staten
Drama / Misdaad
97 minuten
met Melissa Leo, Misty Upham en Charlie McDermott
Gemiddelde:
Moviemeter: 3,26
IMDB: 7.2/10

Ik vond het in ieder geval een mooie film en best wel tragisch.

Samenvatting
Frozen River vertelt het verhaal van Ray Eddy, een moeder die met haar 2 kinderen in een versleten woonwagen woont. Nadat haar alcohol verslaafde man er vandoor is gegaan met het
geld , neemt Ray het heft in eigen handen.

Verhaal
Ray Eddy is een moeder die met haar twee kinderen in een versleten woonwagen woont.
Nadat haar alcoholistische man ervan door is gegaan met het geld voor de afbetaling van hun
droomhuis, neemt ze eindelijk het heft in eigen handen. Per toeval komt ze in aanraking met Lila
Littlewolf, een smokkelaar uit het Mohawk reservaat.

Om aan geld te komen gaat Ray haar helpen illegale Chinese en Pakistaanse immigranten te
smokkelen over het ijs van de bevroren Saint Lawrence rivier, op de grens tussen de Verenigde
Staten en Canada.
  maandag 15 augustus 2011 @ 00:56:12 #241
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_100743467
City of life and death

http://www.imdb.com/title/tt1124052/

Film over het bloedbad van Nanking in 1937. Behoorlijk heftige film geschoten in zwart-wit waardoor het doet denk aan Schindler's list. Zeker het kijken waard!

8
The more debt, the better
  maandag 15 augustus 2011 @ 00:57:39 #242
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_100743533
REC2

Tof.

7/10.
pi_100744295

Laatst Layer Cake weer eens herzien. Toffe Britse gangsterfilm met een geweldig acterende Daniel Craig in de hoofdrol. Het Britse sfeertje wordt mooi neergezet en er zitten enkele leuk gefilmde scenes in (onder andere de scene in de diner tussen Monty en Freddy).

4/5*
pi_100744359
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:21 schreef Chapelle het volgende:
[ afbeelding ]

Laatst Layer Cake weer eens herzien. Toffe Britse gangsterfilm met een geweldig acterende Daniel Craig in de hoofdrol. Het Britse sfeertje wordt mooi neergezet en er zitten enkele leuk gefilmde scenes in (onder andere de scene in de diner tussen Monty en Freddy).

4/5*
Layer Cake _O_

Net gezien:
Leaves of Grass (2009)
Erg grappige, maar ook spannende en lekker actievolle film waarin vooral Edward Norton het helemaal maakt. Wat een geweldig acteur is het en wat een leuk vormgegeven film zo.

Een van de betere films over deze lekkere groene plant. En Danny DeVito heeft wel een verdomd lekkere dochter :9

De tijd tussen eerste vertoning (Canada, 2009) en bios US (september 2010) is opmerkelijk. Werd het te confronterend bevonden?
8.5/10 (IMDB: 6.6/10)

[ Bericht 4% gewijzigd door El_Matador op 15-08-2011 01:55:32 ]

pi_100745262
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Layer Cake _O_

Net gezien:
Leaves of Grass (2009)
Erg grappige, maar ook spannende en lekker actievolle film waarin vooral Edward Norton het helemaal maakt. Wat een geweldig acteur is het en wat een leuk vormgegeven film zo.

Een van de betere films over deze lekkere groene plant. En Danny DeVito heeft wel een verdomd lekkere dochter :9

De tijd tussen eerste vertoning (Canada, 2009) en bios US (september 2010) is opmerkelijk. Werd het te confronterend bevonden?
8.5/10 (IMDB: 6.6/10)
Edward Norton _O_
pi_100749125
Operation Valkyrie aka Stauffenberg 2004

Aardige film over de bekende, mislukte bomaanslag op Hitler. Met oa Sebastian Koch. Overigens niet te verwarren met de versie uit 2008 met Tom Cruise.

mijn cijfer: 7+
imdb: 6,8
  maandag 15 augustus 2011 @ 10:51:33 #247
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_100751623

The tree of life (Malick, 2011)
Ik ben sinds The thin red line en Badlands een fan van Malick. Hij maakt zeer weinig films, maar wát hij doet is briljant. Sublieme shots van de natuur zonder dat het irritant gaat worden. Helaas vond ik deze laatste film wel erg mooi, maar daarnaast oersaai. Alles is goed ; beelden, geluid, acteerwerk. Maar gebrek aan dialoog en plot is wel vervelend als de film 2,5 uur duurt in de bioscoop. Het is in feite één grote videoclip met veel bijbelse verwijzingen. Aan mij niet besteed. Met Brad Pitt en een kleine rol van Sean Penn. Er liepen mensen weg, ik niet - maar het scheelde niet veel.
3/10

The Town (2010)
Hoofdrolspeler Ben Affleck is tevens regisseur. Ik zou mezelf ook zo in beeld hebben gebracht, wat een nobel figuur die Ben Affleck. Okay, hij maakt wat mensen af (moordenaar!) maar al met al toch zeker wel terecht. De beste man berooft met zijn kameraden banken, maakt maandelijks miljoenen buit maar toch leven ze in een arme buurt en zijn ze arm. Man o man, ga toch eens wat moois kopen van je geld. Enfin, er is een getuige van een overval en hij raakt verliefd op haar. Ondanks zwakheden en gebrek aan logica in het plot en het ego-aspect van Ben Affleck zeker een onderhoudende film.
7/10
Overal verstand van.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:10:47 #248
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100769032
Holiday (1938)
Grant en Hepburn zijn mijn favoriete acteur en actrice uit de jaren, als je het hebt over oude films. In deze film is het duo wederom prima bezig, jaja! Het is alleen jammer dat het verhaal niet heel bijzonder is. Het heeft ook maar een paar memorabele momenten, zoals wat acrobatische truken van Grant, maar dat houdt het bij op. Het vergelijkbare Bringing up Baby vind ik dan wat beter, maar dit is uiteindelijk ook nog een alleraardigste romcom. Cijfer: 7,5

The Fighter
Een van de betere boks-films is dit :Y. The Fighter richt zich niet alleen op een onvermijdelijk succesverhaal van hoofdpersoon Mark Wahlberg, maar laat ook een leipe on crack zijnde Christian Bale en de hele Tokkie-familie dromheen zien. Bale acteert zoals vaker weergaloos en daardoor raakt de rol van Wahlberg ietwat ondergesneeuwd. Desalniettemin door redelijk in beeld gebrachte boksscenes en een okee familiedrama is dit een prima film geworden. Cijfer: 7,5

Le Corbeau (The Raven)
Een dorp wordt tegen elkaar uitgespeeld door een aantal dreigbrieven. De hoofdpersoon, een dokter wordt er ondermeer van beschuldigd bij bevallingen de pasgeborenen te laten sterven. Wat volgt is natuurlijk een onvermijdelijke heksenjacht. Le Corbeau is een redelijke film, alleen met het einde ben ik niet zo tevreden. Dat is een grote problematische hak-op-de-tak warboel geworden. Ook echt meeleven met de afstandelijke hoofdpersoon zat er niet in.

Maar al met al wel leuk om eens te zien. Clouzot brengt de paranoïde sfeer in het dorpje goed over en speelt op visueel gebied zo her en der met schaduwen. Alsnog een ruime voldoende dus. Cijfer: 7

I Am a Fugitive from a Chain Gang
Steengoede maatschappijkritische film over het chain gang-systeem. Paul Muni wordt ten onrechte opgepakt voor een overval en moet mensonterend werk verrichten in een chain gang. Gelukkig weet ie te ontsnappen maar daarmee is de film nog lang niet afgelopen! Naast dat heeft het verhaal meer te bieden. Zo komt in het begin de lusteloosheid en opkomende posttraumatische stressstoornis van soldaten die terugkwamen van de oorlog ter sprake. Ook een manipulerende rol van Glenda Farrell (trouw met mij anders geef ik je over aan de autoriteiten!) is leuk om te volgen. Mis trouwens de spectaculaire eindscene niet! Cijfer: 8
pi_100773710
Straks weer Forrest Gump (1994) kijken, al een aantal keer gezien maar wat blijft het ook een prachtfilm. Hier staat m'n review nog van de vorige keer. Weer genieten van de geweldige muziek en referenties. *;
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:44:10 #250
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100783211
Star Trek (2009)
Persoonlijk ben ik nooit echt into het hele Star Trek gebeuren geweest maar omdat ik las dat dit J.J. Abrams origin story ook de moeite waard zou zijn voor niet-fans en -ingewijden heb ik een tijd geleden op de gok toch de blu-ray aangeschaft. En dat is me zeker niet tegen gevallen!

Je wordt direct vanaf het begin midden in een verhaal en in de actie gegooid in een geweldige pre-credits scene. Het lijkt alsof het allemaal wel heel erg snel gaat maar nadat `t begin logo is geweest neemt `t tempo terug en wordt je (redelijk) rustig geintroduceerd in de Star Trek wereld en haar bewoners. Het tempo wordt steeds verder opgevoerd en ligt daarna contstant hoog. Knap is dat ondanks dit hoge tempo het voor niet-ingewijden inderdaad makkelijk te volgen is.

Met prachtige special effects, een daverende soundtrack en een soms wat irritant over-acterende Chris Pine in de rol van Captain Kirk weet J.J. Abrams er een heerlijke blockbuster van te maken voor zowel liefhebbers van de serie als voor leken.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_100786811
The Man From Earth

Een stel docenten van een niet nader genoemde universiteit nemen afscheid van een collega. Tijdens dit afscheid legt voorgenoemde collega aan zijn mede academici een situatie voor: stel er is een mens dat al 14000 jaar oud is en zich onder hun bevind. Hoe zou die mens zijn, zou het überhaupt mogelijk zijn en welke vragen hebben zij aan hem.

Een film die het niet moet hebben van mooie beelden, prachtige muziek of geweldige shots. Gewoon intelligente mensen die intelligent met elkaar praten over een situatie die te absurd is om waar te zijn maar niet te weerleggen of te bewijzen valt. Ik vond het een verdomd boeiende film. Misschien omdat ik net een jointje had gerookt, maar het was precies de gespreksstof die ik heerlijk vind om te horen. Gewoon goed.

Ik: 8
Imdb: 8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_100787901
Super

Verenigde Staten
Actie / Komedie
96 minuten

geregisseerd door James Gunn
met Rainn Wilson, Ellen Page en Liv Tyler

Wanneer Frank D’Arbo (Rainn Wilson) zijn ex-verslaafde vrouw (Liv Tyler) verliest aan de aantrekkelijke drugdealer Jacques (Kevin Bacon) zit hij in zak en as. Maar wanneer hij door de hand van God geraakt wordt, besluit D’Arbo terug te vechten onder de vermomming van een superheld genaamd Crimson Bolt. Als hij zijn vrouw wil terugkrijgen, zal hij zich een weg naar de top van de criminele wereld moeten vechten. Wanneer hij als Crimson Bolt naam begint te maken voegt de jonge lokale stripverkoopster Libby (Ellen Page) zich bij hem als z’n seksueel geladen hulpje, Boltie.

net de film gezien en vond het een toffe film!! - het heeft inderdaad wat weg van kick-ass.. En weet het niveau van kick-ass niet t ehalen. Maar de film weet vanaf het begin tot het eind erg te vermaken en verveeld niet. En er zitten ook een aantal hele toffe scenes in.
Toffe film en aanrader om te zien
7.5
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:37:42 #253
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100789648
La vérité (The Truth) (1960, Fr, Henri-Georges Clouzot)
Dominique Marceau staat terecht voor moord op haar geliefde Gilbert. Het feit dat ze hem heeft neergeschoten wordt niet betwist. De rechtszaak richt zich vooral op het waarom daarvan. Of ze hem vanwege liefdesverdriet of uit wraak heeft vermoord. Door haar vrije karakter en haar erg aantrekkelijke uiterlijk lijkt de zaak bij voorbaat al verloren en beslist in haar nadeel. Ze lijkt daarom vooral terecht te staan om haar bohemienne levensstijl die niet strookt met de kleinburgerlijke fatsoensregels (en daarom duidelijk geen sprake van liefde zou kunnen zijn).
Daardoor gaat de film ook erg over de botsing van tussen de conservatieve en progressieve culturen. Die in de jaren '6o daarna steeds meer tot uitbarsting zou komen.
Bardot is lekker als altijd en acteert ook goed. De dubbele laag door juist haar deze rol te laten spelen, die ik in andere reviews lees, miste ik. Die was toentertijd denk ik krachtiger merkbaar. (Of je moet veel weten van het leven van Bardot)
De scènes buiten de rechtbank deden me erg denken aan Nouvelle Vague stijl van Godard en kornuiten. Door die combinatie van ouderwetse rechtbankscène en modern gefilmde flachbacks neemt de film ook een mooie plaats in op een keerpunt in Franse filmgeschiedenis
pi_100791723
Zoals gezegd Forrest Gump (1994)
_O_ Robert Zemeckis _O_ Tom Hanks _O_ Alan Silvestri _O_
3 personen die deze film zo geweldig maakten. Elke scène, stuk voor stuk, was gewoon goed. Een van de dingen waarom ik dit zo'n prachtige film vindt is de humoristische manier waarop Gump verweven is met (Amerikaanse) geschiedenis. Elvis, Kennedy broers, Nixon, Vietnam oorlog gewoon ^O^
Ook vind ik deze film z'n 'moving moments' hebben zoals het einde als hij te horen krijgt dat hij een kind heeft. Tom Hanks is nu wel een van mijn meest (zo niet meest) favoriete acteurs geworden. Z'n uitspraken, z'n naïviteit:
quote:
And wouldn't you know it. A few months later, they invited me and the Ping-Pong team to visit the White House. So I went... again. And I met the president of the United States again.
En die muziek, zowel de soundtrack van Silvestri als de talloze prachtige (passende) nummers uit de jaren '60.

Staat in mijn persoonlijke top5 van favoriete films. Prachtig gewoon. O+

Ik weet niet of jullie zitten te wachten op 2x een review van mij over dezelfde film maar ik vind ik 'm ook zo mooi :@ ...
pi_100792745
Vanavond True Grit (2010) gekeken.

Normaal ben ik niet van de westerns, maar deze film vond ik prima te pruimen. De cast wist echt te overtuigen met indrukwekkende hoofdrollen voor Matt Damon en Jeff Bridges. Ook het wel heel erg volwassen 14-jarige meisje deed het prima, groot acteertalent waar we zeker nog meer van gaan horen in de toekomst.

Vond de film af en toe wel een beetje langdradig en het einde van de film had van mij ook anders ingevuld mogen worden.

Cijfer: 6,8
IMDb: 7,9
pi_100793178
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:34 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals gezegd Forrest Gump (1994)[ afbeelding ]
3 personen die deze film zo geweldig maakten. Elke scène, stuk voor stuk, was gewoon goed. Een van de dingen waarom ik dit zo'n prachtige film vindt is de humoristische manier waarop Gump verweven is met (Amerikaanse) geschiedenis. Elvis, Kennedy broers, Nixon, Vietnam oorlog gewoon ^O^
Ook vind ik deze film z'n 'moving moments' hebben zoals het einde als hij te horen krijgt dat hij een kind heeft. Tom Hanks is nu wel een van mijn meest (zo niet meest) favoriete acteurs geworden. Z'n uitspraken, z'n naïviteit:

[..]

En die muziek, zowel de soundtrack van Silvestri als de talloze prachtige (passende) nummers uit de jaren '60.

Ik weet niet of jullie zitten te wachten op 2x een review van mij over dezelfde film maar ik vind ik 'm ook zo mooi :@ ...
Volkomen mee eens, maar ook de muziek he! zou ik zo een cd van willen hebben :D
pi_100796634
Green Lantern

Het universum heeft een probleem, het grote gele gevaar rukt op. Is het Groene Lantaarn Korps (hoe kom je erop) in staat het gele gevaar te weerstaan? Misschien niet, dus is het maar goed dat een testpiloot met kapsones wordt gerecruteerd door deze intergalactische blauwgroenhelmen. Maar ja is hij wel zo'n goeie keuze of is hij eigenlijk een slappe zak? In dit flauwe 3D CGI filmpje komen we daar achter.

Ik kom niet af van het "Berg" gevoel iedere keer als ik Ryan Reynolds zie. Zelfs als ie in dat groene pak zit zie de hele tijd dezelfde capriolen en verwacht ik dat Pete en Sharon het shot binnenlopen. Verder is het allemaal redelijk standaard, goed tegen slecht, held tegen wil en dank, love intrest enz. Maar toch wel onderhoudend, een echte popcornfilm zeg maar. 3D is weer eigenlijk overbodig hoewel het in het begin van de film als alles geanimeerd is wel leuk werkt, beetje door de ruimte vliegen is best cool in 3D.

Een 6.
Whiskyplankje
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:28:39 #258
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100797688
http://www.imdb.com/title/tt1385826/

Gisteren was ik aan het twijfelen, deze of Forrest Gump kijken. Aangezien ze beide hoog werden aangeprezen heb ik voor Adjustment Bureau gekozen. Matt Damon in de film, mwah, moet altijd goed zijn toch?

Nou, dat is al de eerste misser.Denk je een film a la Bourne te zien kom je bedrogen uit.
Eigenlijk is het een liefdesverhaal met een dun laagje Sci-fi/thriller. Verhaal sloeg natuurlijk nergens op en was geenzins geloofwaardig.

Plus de gaten in het script,
SPOILER
Het einde was voorspelbaar uiteraard.

Een 4-
pi_100798069
Nog 2 films van Hayao Miyasaki gekeken:

Lupin III: The Castle of Cagliostro (1979)

De eerste film die ik van hem heb gezien die niet van studio Ghibli is, maar ook een hele leuke film in dezelfde stijl, een prinses is opgesloten in een kasteel en Lupin is vastberaden haar te redden. Geen fantasy zoals in veel films van Miyasaki trouwens, behalve dan met een auto langs een berg rijden en dergelijken, maar geen monsters of geesten.

7,5.

Kiki's Delivery Service (1989)

Wat hou ik toch van die Ghibli films, lekker die fantasie, alles kan, alles mag, behekste bossen, geesten, monsters, maar toch blijft het te volgen en leuk. Deze film gaat over een klein meisje van 13 die heks is (maar op een goede manier), ze is niet kwaadaardig, gewoon een lief meisje op zoek naar een baantje en ze kan vliegen op een bezemsteel. Ojah en praten met haar komische katje.

Dit soort films trouwens altijd kijken in het Japans met engelse ondertiteling, de engelse versies konden mij veel minder boeien.

8.

Heb nu op 1 na alle Ghibli films van Miyasaki gezien:

Nausicaä of the Valley of the Wind, 1984 film - 7,5
Castle in the Sky, 1986 film - 7,5
My Neighbor Totoro, 1988 film - 8
Kiki's Delivery Service, 1989 film - 8
Porco Rosso, 1992 film - nog niet gezien!
Princess Mononoke, 1997 film - 8,5
Spirited Away, 2001 film (winner, Academy Award for Best Animated Feature, 2002) - 8,5
Howl's Moving Castle, 2004 film (nominee, Academy Award for Best Animated Feature, 2005) - 8,5
Ponyo, 2008 film - 7
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:47:18 #260
57047 macondo
pi_100798223
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 01:34 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals gezegd Forrest Gump (1994)[ afbeelding ]

[..]

Forrest Gump is een langdradig voortmeanderende film zonder kop of staart. Leuke trucjes, maar de personages zijn niet bepaald boeiend. De grappen kunnen niet meer teweeg brengen dan een flauwe glimlach bij mij. Er is geen sprake van een "plot". Een van de dieptepunten is toch wel het heen en weer rennen door de USA van Forrest omdat hij er zin in heeft. Scene lijkt alleen er in geschreven te zijn om culturele iconen er bij te plakken (smiley, shit happens etc). Kan wel zeggen "goed gedaan, knap gemaakt" maar verder is het voor mij een lege huls zonder inhoud.

Toevallig zag ik vorig jaar een film met een vergelijkbaar uitgangspunt. Leuk trucje, goed gemaakt, geinig uitgangspunt en goede hoofdrolspeler. The Curious Case of Benjamin Button. Even saai en langdradig en ook niet in staat om tot enige emoties te bewegen.

Daarom maar een fraaie combinatie film : The Curious Case of Forrest Gump

http://www.collegehumor.c(...)case-of-forrest-gump
Overal verstand van.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:04:51 #261
296917 Abby79
Being myself!
pi_100798683
Ik heb tijdens de zomerpauze van de TV series in Amerika weer eens een oude serie uit de kast gevist, en de afgelopen tijd doorgebracht met het kijken van Buffy, the Vampire Slayer. Omdat ik na de laatste seizoenen daarvan Sarah Michelle Gellar ook wel eens in een gelukkiger rol wilde zien heb ik daarna bijna al haar films gekeken. Helaas blijkt het spelen van een gelukkig iemand niet voor haar weggelegd, maar er zitten wel een aantal waardige films tussen:

The Air I Breathe

Cast: Andy Garcia, Brendan Fraser, Sarah Michelle Gellar, Forest Whitaker, Kevin Bacon

A drama based on an ancient Chinese proverb that breaks life down into four emotional cornerstones: happiness, pleasure, sorrow and love. A businessman bets his life on a horse race; a gangster sees the future; a pop star falls prey to a crime boss; a doctor must save the love of his life.

Deze film was mij niet bekend, ze is ook nooit groots gereleased doordat de release maatschappij financiele problemen kreeg, maar ik vond hem zeker de moeite waard.
Het verhaal gaat over verschillende emoties, uitgebeeld door de verschillende karakters in de film. Hoewel het verhaal in eerste instantie lijkt op 4 korte films over deze mensen, komt in het laatste deel van de film alles samen. Ik vond de film uiteindelijk zeer zeker de moeite waard, de acteurs komen goed over (zeker Andy, Brendan en Sarah), en ondanks de donkere sfeer in de film, zoals gezegd absoluut de moeite waard.

IMDb score: 7.0/10
Mijn score: 8.0/10

Veronika Decides to Die

Cast: Sarah Michelle Gellar, Jonathan Tucker, David Thewlis

The story centers on Veronika, a woman in her mid twenties who appears to have everything: good looks, good job and a great life ahead of her. Yet she decides to end her own life. She is unsuccessful and awakens in a mental hospital where she learns that she a short time to live. However in the hospital she meets people who are only 'insane' because they don't always follow society's rules. With little left to lose, Veronika embarks on a journey on which she frees herself to experience relationships and emotions and ultimately discovers what it means to live.

Deze film, opgenomen in 2009 maar in Nederland nog niet gereleased (30 aug), gaat over Veronika, een mooie succesvolle vrouw die een poging onderneemt tot zelfmoord. Dit lukt niet, maar als ze wakker wordt in een psychiatrisch instituut wordt duidelijk dat ze met de zelfmoordpoging haar hart zodanig beschadigd heeft dat ze nog maar enkele weken te leven heeft. Hierna worden deze weken gevolg, hoe gaat Veronika om met deze laatste weken.

Misschien door mijn persoonlijke ervaring wat "zwaarder" voor mij dan voor anderen (ik heb een jaar of 6 geleden eenzelfde iets geprobeerd met insuline, maar daarna - gelukkig - nooit in een instituut gezeten ;)), maar ik vind dit zo'n fantastische film. Het acteerwerk van Sarah Michelle Gellar vond ik zeer overtuigd. De tussenstukjes die je ziet tijdens haar zelfmoord laten echte wanhoop zien, het niet kunnen vinden van een uitweg, en het weten dat dit de enige manier is. Ook de emoties waar ze doorheen gaat binnen het instituut vind ik goed uitgewerkt, het was (voor mij) onmogelijk niet helemaal mee te leven met Veronika. Het enige "nadeel" vond ik het casten van David Thewlis als Dr. Blake, aangezien ik bij hem meer denk aan Harry Potter dan aan een psychiater ;)

IMDb score: 6.5/10
Mijn score: 9.5/10

Verder had ik nog Suburban Girl, Possession, The Return, Happily N'Ever After en Southland Tales gezien:

Suburban Girl (2007) was iets te standaard, vond het acteerwerk tussen Sarah Michelle en Alec Baldwin wel aardig, maar in het verhaal vond ik de koppeling wat vreemd. Al met al standaard romantische komedie gehalte.
IMDb: 5.6/10, ik: 6.1/10

Possession (2009) is een van haar "standaard genre" films, aangezien ze bijna altijd in thrillers of horrors heeft gespeeld tot nu toe. Possession vond ik een van de betere, hoewel het uiteindelijke verhaal niet al te sterk is, was het wel goed uitgedacht en gespeeld.
IMDb: 5.6/10, ik: 6.5/10

The Return (2006) is ook een mystery thriller, ik vond de film redelijk, maar de uitleg die gegeven werd op het einde viel me tegen.
IMDb: 4.7/10, ik: 5.8/10

Happily N'Ever After (2006) is een animatiefilm over wat er zou gebeuren als de slechterikken in de sprookjes (met name Assepoester) zouden winnen. Het verhaal is niet echt de moeite waard, de acteurs maken veel goed (Sigourney Weaver, Freddie Prinze Jr, Sarah Michelle Gellar, Wallace Shawn), maar het kan de film niet redden: De animaties zijn te slecht, alle karakters lijken zo ongeveer statisch. Daar waar je in een Toy Story de emoties van Tom Hanks kan herkennen in Woody, of de humor van Tim Allen in Buzz, zijn het in deze film alleen bewegende plaatjes met goede stemmen. Het komt niet tot leven, wat de film de moeite niet waard maakt.
IMDb: 4.0/10, ik: 3.0/10

Southland Tales (2006) is een film van dezelfde maker/schrijver als Donnie Darko. En met een behoorlijke cast had ik hier toch wel redelijke verwachtingen van, maar helaas, de film is een aardige stap vager als Donnie Darko, en de uiteindelijke conclusie is (als ik het goed begrepen heb) eigenlijk hetzelfde als die in "1984" van Orwell, maar dan in een setting waarin de 3e wereld oorlog is geweest. Ik vond de film zwaar tegenvallen. De stukjes met Sarah Michelle waren wel geinig (ze speelt een niet al te snuggere porno ster, dat is af en toe best hilarisch), maar de film is (voor mij) gewoon te vaag.
IMDb: 5.0/10, ik: 2.0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Abby79 op 16-08-2011 17:31:29 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:05:33 #262
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100798712
quote:

Met alle respect, maar een spel dat films probeerd na te bootsen is natuurlijk het grootste drama om te verfilmen. Een kopie van een kopie...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_100799033
The 51st State

Blijft een heerlijke film met de perfecte cast. Samuel L. Jackson en Robert Carlyle zijn een geweldig duo. Meatloaf heeft een grappige bijrol en de rest is ook niets mis mee. Niet zo goed als Snatch maar in die categorie een topper

8.6

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 16-08-2011 11:53:59 ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:43:05 #264
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_100799785
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 02:10 schreef Nickske1912 het volgende:
True Grit

Ook het wel heel erg volwassen 14-jarige meisje deed het prima, groot acteertalent waar we zeker nog meer van gaan horen in de toekomst.
So true!
Jusqu'ici tout va bien
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:20:40 #265
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100801072
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:47 schreef macondo het volgende:

[..]

Forrest Gump is een langdradig voortmeanderende film zonder kop of staart. Leuke trucjes, maar de personages zijn niet bepaald boeiend. De grappen kunnen niet meer teweeg brengen dan een flauwe glimlach bij mij. Er is geen sprake van een "plot". Een van de dieptepunten is toch wel het heen en weer rennen door de USA van Forrest omdat hij er zin in heeft. Scene lijkt alleen er in geschreven te zijn om culturele iconen er bij te plakken (smiley, shit happens etc). Kan wel zeggen "goed gedaan, knap gemaakt" maar verder is het voor mij een lege huls zonder inhoud.

Toevallig zag ik vorig jaar een film met een vergelijkbaar uitgangspunt. Leuk trucje, goed gemaakt, geinig uitgangspunt en goede hoofdrolspeler. The Curious Case of Benjamin Button. Even saai en langdradig en ook niet in staat om tot enige emoties te bewegen.

Een plot is een middel, geen doel. Een film heeft eigenlijk sowieso geen doel, behalve om de kijker te behagen. Als je een film kijkt met enige preconceptie (bijvoorbeeld: waar zijn de kop en staart?) dan sluit je jezelf af voor een eventueel plezier.
Just saying, je doet er jezelf tekort mee denk ik, het klinkt alsof je de film niet leuk wil vinden. Verder is een film over iemands leven om zo eigenlijk andere zaken te belichten nou ook weer niet zo uniek als concept. Gump is ultiem naïef en daardoor natuurlijk ideaal als 'raam'.

Het lijkt af en toe wel hip om Gump af te kraken, ik neem aan omdat het Spielbergiaans op simpele emoties inspeelt, maar dan zonder de monsters e.d.
Je kunt het erger treffen vind ik zelf...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:27:45 #266
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100801381
quote:
19s.gif [b]Op dinsdag 16 augustus 2011 12:20
Het lijkt af en toe wel hip om Gump af te kraken, ik neem aan omdat het Spielbergiaans op simpele emoties inspeelt, maar dan zonder de monsters e.d.
Je kunt het erger treffen vind ik zelf...
Hij klopte Pulp Fiction en Shawshank Redemption bij de oscars, dat was dan ook weer wat overdreven, al zijn die oscars nu ook weer niet zó belangrijk, aangezien nu (15 jaar later) Gump qua status niet eens in hun schaduw kan staan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100801963
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:47 schreef macondo het volgende:

[..]

Ja, 'The Curious Case of Benjamin Button' was inderdaad een langdradige film die er ook alleen maar was vanwege het idee 'oude man wordt kind'. Er wordt zo weinig mee gedaan en het is zo saai en langdradig.. pfff..
Forest Gump kan ik nooit uitkijken. Ik raak er altijd halverwege in en is ook nooit interessant genoeg om het uit te kijken.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:44:29 #268
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100801988
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij klopte Pulp Fiction en Shawshank Redemption bij de oscars, dat was dan ook weer wat overdreven, al zijn die oscars nu ook weer niet zó belangrijk, aangezien nu (15 jaar later) Gump qua status niet eens in hun schaduw kan staan.
Tja, zoals je al zegt, de oscars neem ik niet zo serieus en dat reken ik al helemaal niet een film aan.
pi_100802144
quote:
19s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:44 schreef kingmob het volgende:

[..]

Tja, zoals je al zegt, de oscars neem ik niet zo serieus en dat reken ik al helemaal niet een film aan.
Ik kan mij best voorstellen dat men Forrest Gump destijds hoger aanzien had. Dat soort type films bestond destijds helemaal niet. Films met verhaaltjes (pulp fiction) en weer een gevangenis film is gewoon niet direct zo bijzonder.
pi_100802196
films waarin een bekende ster iemand speelt met een afwijking doen het altijd goed bij de oscars
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:52:34 #271
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_100802322
Stylistisch was Pulp Fiction ook "ongeziener" dan Gump, hoor.

Forrest Gump kwam gewoon net toen de Hanks-hype op volle toeren was, terwijl al zijn andere prestaties uit die periode waarschijnlijk beter waren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_100802381
Pupl was en is nog steeds geen Oscar film.
Kan je hem idd beter vergelijken met Shawshank.

Gewoon een sterk jaar :)
pi_100802403
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
Stylistisch was Pulp Fiction ook "ongeziener" dan Gump, hoor.

Forrest Gump kwam gewoon net toen de Hanks-hype op volle toeren was, terwijl al zijn andere prestaties uit die periode waarschijnlijk beter waren.

:P
pi_100802870
Laten we het er maar op houden dat de een wel van een film geniet en de andere niet.
Films doen iets met je en dat is het punt juist; of het raakt je (dramatische manier, of qua humor of qua verhaal of qua cinematografie) of het doet je helemaal niets.
Goed ook, houden we variatie erin. :)

Forrest Gump doet het bij mij goed omdat ik én de muziek prachtig vindt, én de Amerikaanse geschiedenis van die tijd enorm interessant vind én de (vaak) subtiele humor.

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 16-08-2011 13:28:58 ]
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:19:18 #275
57047 macondo
pi_100803392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:06 schreef Iemand91 het volgende:
Laten we het er maar op houden dat de een wel van een film geniet en de andere niet.
Films doen iets met je en dat is het punt juist; of het raakt je (dramatische manier, of qua humor of qua verhaal of qua cinematografie) of het doet je helemaal niets.
Goed ook, houden we variatie erin. :)
Precies, en Forrest Gump was onderhoudend voor een keertje maar raakte geen snaar (spanning, humor, medeleven - het boeide mij niet zo). En @kingmob, daarná ga ik pas analyseren hoe dat toch komt. En dan kom je bij mijn argumenten mbt plot, opbouw en personages.

Ieder zijn meug.
Overal verstand van.
pi_100805556
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:40 schreef HostiMeister het volgende:
The Man From Earth
[ afbeelding ]

Een stel docenten van een niet nader genoemde universiteit nemen afscheid van een collega. Tijdens dit afscheid legt voorgenoemde collega aan zijn mede academici een situatie voor: stel er is een mens dat al 14000 jaar oud is en zich onder hun bevind. Hoe zou die mens zijn, zou het überhaupt mogelijk zijn en welke vragen hebben zij aan hem.

Een film die het niet moet hebben van mooie beelden, prachtige muziek of geweldige shots. Gewoon intelligente mensen die intelligent met elkaar praten over een situatie die te absurd is om waar te zijn maar niet te weerleggen of te bewijzen valt. Ik vond het een verdomd boeiende film. Misschien omdat ik net een jointje had gerookt, maar het was precies de gespreksstof die ik heerlijk vind om te horen. Gewoon goed.

Ik: 8
Imdb: 8
Ik vond het ook een superfilm! Je merkt gewoon dat er over de gesprekken is nagedacht en dat er een bepaald niveau in de vragen zit die men stelt: heerlijk :Y
pi_100805686
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:04 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb tijdens de zomerpuaze van de TV series in Amerika weer eens een oude serie uit de kast gevist, en de afgelopen tijd doorgebracht met het kijken van Buffy, the Vampire Slayer. Omdat ik na de laatste seizoen daar Sarah Michelle Gellar ook wel eens in een gelukkiger rol wilde zien heb ik daarna bijna al haar films gekeken. Helaas blijkt het spelen van een gelukkig iemand niet voor haar weggelegd, maar er zitten wel een aantal waardige films tussen:

The Air I Breathe
[ [url=http://www.geurts.org/taib.png]afbeelding
][/url]

Cast: Andy Garcia, Brendan Fraser, Sarah Michelle Gellar, Forest Whitaker, Kevin Bacon

A drama based on an ancient Chinese proverb that breaks life down into four emotional cornerstones: happiness, pleasure, sorrow and love. A businessman bets his life on a horse race; a gangster sees the future; a pop star falls prey to a crime boss; a doctor must save the love of his life.

Deze film was mij niet bekend, ze is ook nooit groots gereleased doordat de release maatschappij financiele problemen kreeg, maar ik vond hem zeker de moeite waard.
Het verhaal gaat over verschillende emoties, uitgebeeld door de verschillende karakters in de film. Hoewel het verhaal in eerste instantie lijkt op 4 korte films over deze mensen, komt in het laatste deel van de film alles samen. Ik vond de film uiteindelijk zeer zeker de moeite waard, de acteurs komen goed over (zeker Andy, Brendan en Sarah), en ondanks de donkere sfeer in de film, zoals gezegd absoluut de moeite waard.

IMDb score: 7.0/10
Mijn score: 8.0/10

Veronika Decides to Die
[ [url=http://www.geurts.org/vdtd.png]afbeelding
][/url]

Cast: Sarah Michelle Gellar, Jonathan Tucker, David Thewlis

The story centers on Veronika, a woman in her mid twenties who appears to have everything: good looks, good job and a great life ahead of her. Yet she decides to end her own life. She is unsuccessful and awakens in a mental hospital where she learns that she a short time to live. However in the hospital she meets people who are only 'insane' because they don't always follow society's rules. With little left to lose, Veronika embarks on a journey on which she frees herself to experience relationships and emotions and ultimately discovers what it means to live.

Deze film, opgenomen in 2009 maar in Nederland nog niet gereleased (30 aug), gaat over Veronika, een mooie succesvolle vrouw die een poging onderneemt tot zelfmoord. Dit lukt niet, maar als ze wakker wordt in een psychiatrisch instituut wordt duidelijk dat ze met de zelfmoordpoging haar hart zodanig beschadigd heeft dat ze nog maar enkele weken te leven heeft. Hierna worden deze weken gevolg, hoe gaat Veronika om met deze laatste weken.

Misschien door mijn persoonlijke ervaring wat "zwaarder" voor mij dan voor anderen (ik heb een jaar of 6 geleden eenzelfde iets geprobeerd met insuline, maar daarna - gelukkig - nooit in een instituut gezeten ;)), maar ik vind dit zo'n fantastische film. Het acteerwerk van Sarah Michelle Gellar vond ik zeer overtuigd. De tussenstukjes die je ziet tijdens haar zelfmoord laten echte wanhoop zien, het niet kunnen vinden van een uitweg, en het weten dat dit de enige manier is. Ook de emoties waar ze doorheen gaat binnen het instituut vind ik goed uitgewerkt, het was (voor mij) onmogelijk niet helemaal mee te leven met Veronika. Het enige "nadeel" vond ik het casten van David Thewlis als Dr. Blake, aangezien ik bij hem meer denk aan Harry Potter dan aan een psychiater ;)

IMDb score: 6.5/10
Mijn score: 9.5/10

Boeiende tips, ik ga die ook even kijken.
pi_100805731
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:39 schreef Karstman het volgende:
Green Lantern
[ afbeelding ]
Het universum heeft een probleem, het grote gele gevaar rukt op. Is het Groene Lantaarn Korps (hoe kom je erop) in staat het gele gevaar te weerstaan? Misschien niet, dus is het maar goed dat een testpiloot met kapsones wordt gerecruteerd door deze intergalactische blauwgroenhelmen. Maar ja is hij wel zo'n goeie keuze of is hij eigenlijk een slappe zak? In dit flauwe 3D CGI filmpje komen we daar achter.

Ik kom niet af van het "Berg" gevoel iedere keer als ik Ryan Reynolds zie. Zelfs als ie in dat groene pak zit zie de hele tijd dezelfde capriolen en verwacht ik dat Pete en Sharon het shot binnenlopen. Verder is het allemaal redelijk standaard, goed tegen slecht, held tegen wil en dank, love intrest enz. Maar toch wel onderhoudend, een echte popcornfilm zeg maar. 3D is weer eigenlijk overbodig hoewel het in het begin van de film als alles geanimeerd is wel leuk werkt, beetje door de ruimte vliegen is best cool in 3D.

Een 6.
Hahaha. _O-

Toegegeven, af en toe had ik dat ook.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:24:41 #279
296917 Abby79
Being myself!
pi_100806182
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:39 schreef Karstman het volgende:
Green Lantern
[ afbeelding ]
Ik kom niet af van het "Berg" gevoel iedere keer als ik Ryan Reynolds zie. Zelfs als ie in dat groene pak zit zie de hele tijd dezelfde capriolen en verwacht ik dat Pete en Sharon het shot binnenlopen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Hahaha. _O-

Toegegeven, af en toe had ik dat ook.
Er is een Green Lantern animatie waarin Nathan Fillion (Johnny Donnelly in Two Guys...) de stem doet van Hal Jordan, dus zo vreemd zouden Pete en Sharon niet zijn :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_100808023
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:04 schreef Abby79 het volgende:
Ik heb tijdens de zomerpuaze van de TV series in Amerika weer eens een oude serie uit de kast gevist, en de afgelopen tijd doorgebracht met het kijken van Buffy, the Vampire Slayer.
Goed plan moet ik ook weer eens gaan doen, niks mis met een fijn stukje SMG

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:24 schreef Abby79 het volgende:

[..]

[..]

Er is een Green Lantern animatie waarin Nathan Fillion (Johnny Donnelly in Two Guys...) de stem doet van Hal Jordan, dus zo vreemd zouden Pete en Sharon niet zijn :P
Ah die heb ik nog liggen.
Misschien kunnen ze als ze toe zijn aan Green Lantern 7 er een reunie van maken, 2 Guys, a Girl and a Green lantern :Y
Whiskyplankje
pi_100810346
Super 8 : er is al veel over geschreven dus ik hou het kort. Een over de gehele linie tegenvallende film. Het typische zoete Spielberg sentiment wordt er aan de haren bijgesleept en het verhaal hangt als los zand aan elkaar. Film speelt zich grotendeels in het donker af.
SPOILER
. Misschien leuk voor een erg regenachtige zondagmiddag. Wat overigens de achterliggende reden is dat deze film zich persé in het begin van de jaren 80 moet afspelen ontgaat mij..misschien het ontwikkelen van het rolletje? :')

The Rite: film over een sceptische priester die een exorcist opleiding volgt in Rome. Hij komt een oude priester tegen (Anthony Hopkins) die hem met wat praktijkvoorbeelden probeert te overtuigen. Ik ben wel een liefhebber van films met occulte religieuze invloeden maar deze film zei mij niets. De analogiën met de 'Exorcist' films liggen voor de hand, die zijn er ook wel, maar in het geheel niet eng en hopkins kan ook niet overtuigen. Gemiste kans. Geef mij 'the exorcism of Emily Rose' maar....
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:47:16 #282
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_100816522
Super8.

Kon hem wel waarderen. Het verhaal heeft hier en daar inderdaad wat gaatjes maar ach, vermakelijk vond ik hem wel.

7/10.
pi_100817890
Zelf vind ik Forest Gump een geweldige film.
Ben het eens met de argumenten hier. echter ik kon zeker genieten van het gehele gedoe bij elkaar beeld muziek geschiedenis en de kleine flauwe grapjes.
Neem bijvoorbeeld fear and loathing in las vegas.
Voor mijn gevoel het zelfde, genieten elke keer weer.
Waarom weet ik niet het is een bepaald gevoel die ik bij zulke films heb.
Daardoor voor mij ook geen reden om de film uit elkaar te trekken en elk onderdeel te beoordelen.

voor mij was bijvoorbeeld pulp fiction niks. kon er niet inkomen.
heb deze pas na meerdere malen helemaal afgekeken.

En dat is het mooie van films kijken. iedereen heeft er een ander gevoel bij.
zoals ik zelf kan genieten van de meest slechte films. (bijv: uwe boll)

laat ik dan maar een review maken als we het toch over de grote Uwe hebben.

deze was voor mij een zeer grote en aangename verrassing van uwe:

Rampage

A man with a thirst for revenge builds a full body armor from Kevlar and goes on a killing spree.

in de uwe boll schaal: 9.8/10 :P

oh ja uncensored versie voor de Bikkels :D
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:25:25 #284
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_100818013
Rampage was best te doen idd :Y
The Outside Agency
pi_100818172
Super 8

Al genoeg over gezegd. ET meets Lost.
Een leuke jonge ploeg die een knappe prestatie neerzetten. Leuke karakters en de ideale mix en liefdesverhaal er doorheen.

Jammer dat ze zelfs de geluidseffecten vanuit Lost hebben overgenomen en dat je na de openinsscene het spektakel wel hebt gehad.

Toch niet zonde van je geld maar ook geen must see.
Het blijft er tussen hangen en dat uit zich ook in het cijfer.

IMDB: 7
Ik: 6,8
pi_100818529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:29 schreef Godtje het volgende:
Super 8

Al genoeg over gezegd. ET meets Lost.
Een leuke jonge ploeg die een knappe prestatie neerzetten. Leuke karakters en de ideale mix en liefdesverhaal er doorheen.

Jammer dat ze zelfs de geluidseffecten vanuit Lost hebben overgenomen en dat je na de openinsscene het spektakel wel hebt gehad.

Toch niet zonde van je geld maar ook geen must see.
Het blijft er tussen hangen en dat uit zich ook in het cijfer.

[ afbeelding ]

IMDB: 7
Ik: 6,8
Waarom een 6,8? :D
Je vond hem iets minder leuk dan de kijkers van IMDB? :')
pi_100818916
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Waarom een 6,8? :D
Je vond hem iets minder leuk dan de kijkers van IMDB? :')
Omdat ik hem net geen 7 waard vond. Echt geen hogere wiskunde hoor. :{
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:31:06 #288
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100831985
Whip It (2009, VS, Drew Barrymore)
Lekker indie filmpje, dat betekent dus goede muziek en leuke karakters. Ellen Page is dan ook ideaal gecast. Maar uiteindelijk heeft het plot te weinig om handen om het cijfer hoger te kunnen laten uitvallen.
cijfer: 7.5
pi_100840850
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Whip It (2009, VS, Drew Barrymore)
Lekker indie filmpje, dat betekent dus goede muziek en leuke karakters. Ellen Page is dan ook ideaal gecast. Maar uiteindelijk heeft het plot te weinig om handen om het cijfer hoger te kunnen laten uitvallen.
cijfer: 7.5
Kreeg hem van mijn zusje, die doet Roller Derby, en was wel een grappige film om die sport een beetje te leren kennen. Goeie review.

pi_100872646
Ik had geen zin in filmkijken, maar verveelde me zo erg dat ik toch maar een licht filmpje ben gaan kijken.

Hoodwinked Too

Deel 1 was destijds wel grappig en deze was niet veel minder voor een sequel. Verder niet heel bijzonder natuurlijk, vooral die kleine eekhoorn of whatever het is, is wel lache haha.

6,5.

Star Trek (2009)

Toen ik toch bezig was nog maar een filmpje erachteraan gegooid. Heb nog nooit een aflevering van Star Trek gezien en ook geen films, maar heb er natuurlijk vaak genoeg van gehoord. Ik wist wel namen als Spock en Kirk, al wist ik niet of dat nou van Star Trek of Star Wars was.

Aangezien iemand hier zei dat je niet per se films hoeft gezien te hebben, was ik wel benieuwd, want hou wel van SF, vond het allemaal maar een beetje matig, maar wel vermakelijk. Was wel blij dat het voorbij was na die 2uur, want was al een keer aan het opruimen geslagen tussendoor.

Verder wel mooi gemaakt natuurlijk en toch het gevoel dat ik iets keek waar veel mensen jaren lang plezier van hebben (gehad).

7+.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:38:15 #291
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_100873495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:21 schreef JDx het volgende:
Ik had geen zin in filmkijken, maar verveelde me zo erg dat ik toch maar een licht filmpje ben gaan kijken.

Hoodwinked Too

Deel 1 was destijds wel grappig en deze was niet veel minder voor een sequel. Verder niet heel bijzonder natuurlijk, vooral die kleine eekhoorn of whatever het is, is wel lache haha.

6,5.

Star Trek (2009)

Toen ik toch bezig was nog maar een filmpje erachteraan gegooid. Heb nog nooit een aflevering van Star Trek gezien en ook geen films, maar heb er natuurlijk vaak genoeg van gehoord. Ik wist wel namen als Spock en Kirk, al wist ik niet of dat nou van Star Trek of Star Wars was.

Aangezien iemand hier zei dat je niet per se films hoeft gezien te hebben, was ik wel benieuwd, want hou wel van SF, vond het allemaal maar een beetje matig, maar wel vermakelijk. Was wel blij dat het voorbij was na die 2uur, want was al een keer aan het opruimen geslagen tussendoor.

Verder wel mooi gemaakt natuurlijk en toch het gevoel dat ik iets keek waar veel mensen jaren lang plezier van hebben (gehad).

7+.
Goh, he, Je kunt dus wel wat zinnen achter elkaar typen. w/ .

Ik heb de film Hop gezien met de kleine rups. Aanrader voor ouders met kinderen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_100874074
Op Canvas (= ^O^ ) gezien: The Usual Suspects (1995)

quote:
Als gevolg van een anonieme tip kan de politie van New York vijf gangsters arresteren die ervan verdacht worden een truck vol wapens gestolen te hebben. Het lijkt er echter op dat iemand achter de schermen de hele bijeenkomst op touw heeft gezet.
Nog nooit eerder gezien (hoewel ik me wel bij een aantal scènes - wanneer ze met z'n allen in de cel zitten - een soort van déjà vu had) maar wat een bazenfilm!
In het begin snapte ik er niet veel van maar uiteindelijk zat ik er volledig in. Gewoon goed verhaal met een zeer tof einde waar alles samenvalt. Aanrader (maar goed, dat wisten julie ook wel oO< )

IMDB is met een 8.7 een aardige graatmeter voor wat ik ervoor geef.
pi_100875217
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:19 schreef Falco het volgende:

[..]

Eens :Y

Dit is de mooiste short:
Die ga ik eens kijken, maar intussen post ik vast even mijn nieuwe favoriete short sinds een week of 2:

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 12:33 schreef Deckard het volgende:

[..]

Eensch. Clerks is mijn favoriete comedy aller tijden (en staat met een 10/10 op 3 in mijn top 100) maar Clerks 2 is een grote sneue bende.

En @Matador, leuk om die Harold & Kumar in Amsterdam even gezien te hebben, maar ik vond er vrij weinig aan -O-.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 23:13:46 #294
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_100875425
Eén short uit de MoC Buster Keaton box vanavond gezien:

His Wedding Night
Geinige kort film met Fatty Arbuckle in de hoofd- en Buster Keaton in een kleine bijrol. Best vermakelijk

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

En gisteren in de bioscoop:
Melancholia
"Diep, deprimerend en zeer indrukwekkend" is waarschijnlijk de beste manier om Von Trier`s nieuwste film Melancholia te omschrijven. Kirsten Dunst was briljant in de hoofdrol en de finale is misschien wel de meest indrukwekkende en emotionele climax die we dit jaar te zien krijgen.
Ontzettende grote aanrader!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_100876854
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:13 schreef Timo20 het volgende:
Eén short uit de MoC Buster Keaton box vanavond gezien:

His Wedding Night
Geinige kort film met Fatty Arbuckle in de hoofd- en Buster Keaton in een kleine bijrol. Best vermakelijk

IMDB Cijfer: 6,2/10
Mijn Cijfer: 6,5/10

En gisteren in de bioscoop:
Melancholia
"Diep, deprimerend en zeer indrukwekkend" is waarschijnlijk de beste manier om Von Trier`s nieuwste film Melancholia te omschrijven. Kirsten Dunst was briljant in de hoofdrol en de finale is misschien wel de meest indrukwekkende en emotionele climax die we dit jaar te zien krijgen.
Ontzettende grote aanrader!

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
Oehh moet ik zien :P
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_100877865
Crazy stupid love

A father's life unravels while he deals with a marital crisis and tries to manage his relationship with his children.

Leuke film, goed gelachen. Onderscheidt zich wel van de wat meer standaard romcoms vond ik. Iets ingewikkelder plot en meerdere personages. Verschillende grappige verhaallijnen en een twist. In het begin zijn de personages nog wat vlak, naarmate de 2e helft van de film vordert wordt dat wel beter.

Hitch-style, maar toch anders. Film met een beetje vanalles.

Gewoon, tof. En eye candy voor zowel mannen als vrouwen.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 00:12:16 #297
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_100878401
Captain America: The First Avenger (2011, VS, Joe Johnston)
Wederom een vermakelijke comic verfilming uit de Marvel stallen. Maar daar blijft het ook bij, dat het vermakelijke popcorn film is. Captain America heeft namelijk een beetje hetzelfe probleem als Superman; het zijn beide toch wat saaie braverikken. Ze missen de donkere kant van Batman, de humor van Spider-Man of de charisma van Iron Man.
Evenmin heeft Captain America een interessant persoonlijk verhaal naast z'n superhelden bestaan. Vanaf het moment dat de schlemiel Steve Rogers verandert in supersoldaat Captain America wordt ook het beetje persoonlijke achtergrond van het karakter overboord gegooid en richt de film zich nog alleen op het pakken van de slechterik.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 10:17:49 #298
286575 Roces18
Chef de party
pi_100886923
Super 8 ;

Er is al redelijk wat hier over gezegd dus ik hou het maar kort :P Weinig verrassend allemaal en ja een beetje kinderlijk. Elle Fanning vertolkt haar rol goed en met een vleugje romantiek en een zombie film de ze aan het maken zijn overstijgt het wel de gemiddelde SF. Desondanks waren niet alle acteurs even goed gecast, en had de film zat plotholes. Maar de film heeft ook zo zijn goede momenten zoals het einde, misschien wat Hollywood-achtig maar dat past hier wel bij. Ook de soundtrack is uitstekend.

Hier overigens een normale trailer ipv al die onzin trailers waar je alleen een trein ziet:

7,2 (toch wel een aanrader )
pi_100891366
Sombre (1998)

Gaat over een seriemoordenaar, Jean, die de straten en clubs afstruint en prostituees oppikt om ze uiteindelijk te vermoorden. Dan ontmoet hij een vrouw, Claire, die hem samen met haar zus vergezelt.

Goed gekozen titel in elk geval. Daarnaast wordt er in de film niet of nauwelijks gesproken. Beelden zijn schokkerig, soms in en uit focus, soms zeer close-up. Het laat veel aan de verbeelding over in elk geval. Veel vragen blijven onbeantwoord en je krijgt geen beeld van de karakters van de personages. Ik wil meestal graag weten hoe iemand is naast zijn/haar daden, waarom iemand doet wat 'ie doet, dit geldt voor zowel de vrouwen als de moordenaar in kwestie. Dat maakt een film voor mij interessant. Hoewel het soms best prettig is als er iets te raden overblijft, maar deze film gaat daarin voor mij te ver. Een goed punt is de muziek.

Cijfer IMDb 6,4
Mijn cijfer 5,5

pi_100902524
deze short is cool Nederlandse productie:

Sugar

soon recensie van: the incredible hulk.
wist wel van de hulk 2003 die was slecht
wist niet dat er een nieuwe was imdb geeft hem een 7.0.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:12:19 #301
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_100918415
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')