quote:
Ik ben wel benieuwd waarom je dit vindt Mala, ik heb het idee dat ik nog nauwelijks enige indruk heb achtergelaten hierquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:37 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik vind dat wel meevallen eerlijk gezegd, de enige waarvan ik echt vind dat ze wat minder hard voor zichzelf moet zijn is Roze_Spekkie.
Ik fok vanaf mobiel dus ik kan niet teruglinken enzo. Maar de indruk die ik af en toe heb bij posts van jou is ''nou, nou denigreer jezelf niet zo''quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:05 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd waarom je dit vindt Mala, ik heb het idee dat ik nog nauwelijks enige indruk heb achtergelaten hier
Ah, oké. Ik vind mezelf op het vlak van ljinen, en de discipline die je daarvoor zo goed zou kunnen gebruiken zo zwak en stom soms, dat ik mezelf alvast maar naar beneden haal. Ofzo.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:09 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik fok vanaf mobiel dus ik kan niet teruglinken enzo. Maar de indruk die ik af en toe heb bij posts van jou is ''nou, nou denigreer jezelf niet zo''. Ik kan er ook niet altijd de vinger op leggen hoor.
Je ondermijnt jezelfquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:02 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Ah, oké. Ik vind mezelf op het vlak van ljinen, en de discipline die je daarvoor zo goed zou kunnen gebruiken zo zwak en stom soms, dat ik mezelf alvast maar naar beneden haal. Ofzo.
Ik hou je woorden even in gedachten, de komende tijd!
http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/Calorieen-Verbranden.htmlquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:12 schreef Muks het volgende:
Keuken ! YEAH
Heb sinds gisteren een nieuweDus ik lees wel keuken ja
Net 52 minuten gehometrainert, standje 2 en 3 en toen 24 km afgelegd. Nu wil ik mijn verbruik weten, maar is dat nu laag, normaal ?
Ik hou op schatquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:19 schreef Roze_spekkie het volgende:
Mala![]()
![]()
Ik zou hier best eens voor in therapie kunnen denk ik. Emoties liggen meteen op de loer als het hier over gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door Muks op 16-07-2011 21:09:07 (leuk voor tijdelijk maar langer niet) ]soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
2000 is al een verbetering voor jou, toch?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:10 schreef Blistering het volgende:
Hmm, vandaag 2000 kcal (jaja is nog te weinig) alleen niet hele goeie vetten denk ik. Iemand enig idee hoe slecht worstenbroodjes zijn qua vet?
Net nog maar ff een mile gelopen.
wel een tikkie slechter denk. Deegwaren, en daarnaast gebruiken ze in dit soort gerechten meestal veel extra vet en koolhydraten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:17 schreef kwakz0r het volgende:
worstenbroodjes is ongeveer even slecht als worst/gehakt denk ik.
We hebben mensen voor ons laten bbq-en terwijl wij lekker binnen aan de drank zaten. Bikkels zijn hetquote:
Vond ik eigenlijk ook. Mijn 'partner' was maar liefst 21 jaar oudquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:43 schreef E.T. het volgende:
m@x, de waterpolomannen doen 't 'm!
Ik heb trouwens door jouw inspiratie weer eens sandwichspread gekochtHeerlijk!
Zo'n 21-jarige moet het ook op een oude fiets lerenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:44 schreef m@x het volgende:
[..]
Vond ik eigenlijk ook. Mijn 'partner' was maar liefst 21 jaar oud
Vond ik ook. Hij was wel heel schattig. Fietsen door de regen was trouwens ook wel heel sporty-stoer.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zo'n 21-jarige moet het ook op een oude fiets leren![]()
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:46 schreef E.T. het volgende:
[..]
Zo'n 21-jarige moet het ook op een oude fiets leren![]()
Als ik nou vertel dat ik 2 biertjes beter vindt passen bij shoarma dan die cornetto, dan is dat geen goede tip zeker?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:50 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
![]()
Lijstje:
O 1 volk. pindakaas, 1 cracotte magere smeerpaté
T niets
L 2 volk. ham/kaas/halvarine = tosti![]()
T bak ijsbergsla met tonijn, stuk watermeloen
D Shoarmavlees, pitabroodje,ijsbergsla caramel cornetto.
Met dank aan jullie eerst even nagedacht of ik die cornetto lekker genoeg vond, en ja!
Geen zuivel vandaag, morgen even op letten.
Preciesquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
2000 is al een verbetering voor jou, toch?
worstenbroodjes is ongeveer even slecht als worst/gehakt denk ik.
Niet voor mijquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:56 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Als ik nou vertel dat ik 2 biertjes beter vindt passen bij shoarma dan die cornetto, dan is dat geen goede tip zeker?
Haha, ik mag jou welquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:07 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Niet voor mijIk kan heul goed van alcohol afblijven, dat is weinig tot geen verleiding voor mij. Ijs daarentegen... !
Al kan ik bij een bordje nasi ineens vreselijk zin in bier hebben. En dan in één grote teug vriendje's bier opdrinken is het lekkerst
Neuken?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Haha, ik mag jou wel. Heb precies hetzelfde na nasi, maar van bier kan ik gelukkig ook wel afblijven.
Misschien later vanavond, als ik alcohol op hebquote:
Van mijn 21-jarige waterpolonerd (compleet met brilletjequote:
Ik wil oohook de stad in!!!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:16 schreef Blistering het volgende:
[..]
Misschien later vanavond, als ik alcohol op heb. Ik duik de stad in, fijne avond mensen
Het regent en niemand wil meequote:
Klopt, ik heb daarom dus ook 4 waterpolomannen nodig om me warm te houden in bed. Stuur je ze ff door?quote:
Eén ervan is mijn zwager. En van één van de anderen stond de vrouw op het punt van bevallen. Denk dat ik ruzie krijg als ik ze doorstuurquote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:27 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Klopt, ik heb daarom dus ook 4 waterpolomannen nodig om me warm te houden in bed. Stuur je ze ff door?
Wie is er hier nou een mietje?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:28 schreef m@x het volgende:
[..]
Eén ervan is mijn zwager. En van één van de anderen stond de vrouw op het punt van bevallen. Denk dat ik ruzie krijg als ik ze doorstuur
Straks moet ik ineens serieus gaan doen...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 23:38 schreef m@x het volgende:
Mijn bmi is fijn aan het zakken. Dat gaat wonderen doen voor mijn niveau
Rete irritant, helaas moest vanochtend voor dat de buren begonnen, Muks mijn kamer binnenstormen en vrolijk de gordijnen opendoenquote:Op zondag 17 juli 2011 10:47 schreef Blistering het volgende:
Ik ben kapot na afgelopen nacht. Maar 't was wel gezellig, dat scheelt.
Zo eerst maar 'ns koffie om echt wakker te worden (klussende buren waardoor ik niet kan uitslapen)
Wat doet Muks in jouw kamerquote:Op zondag 17 juli 2011 10:53 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Rete irritant, helaas moest vanochtend voor dat de buren begonnen, Muks mijn kamer binnenstormen en vrolijk de gordijnen opendoen!
Doe eens vertellen, veel alcohol op?
Ik dacht precies hetzelfdequote:Op zondag 17 juli 2011 11:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat doet Muks in jouw kamer![]()
Ik ben ook wakker, net ontbeten met een een spiegeleitje, twee sneetjes bruin en een koffie verkeerd. Dadelijk eens uitgebreid douchen enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje:
O: 3 volkoren boterhammen met dieet-boter. Twee aardbeien, eentje vleeswaar. Een stuk knäckebröd met pindakaas. 2 glazen sap.
T: Niks, heel laat ontbeten en absoluut geen honger.
L: Niks, want in de auto zometeen en dan kan ik beter niks eten van tevoren. Wel om 15:00 uur een feestje en dan krijgen we hapjes enzo. Ik ga voor de gezonde snacks
T en D: Wat we daar voorgeschoteld krijgen.
Xx!K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ik heb geen buikwandcorrectie, maar een wandcorrectie nodigquote:Op zondag 17 juli 2011 13:15 schreef Roze_spekkie het volgende:
Swets, het is wel een heel persoonlijke vraag, als je geen antwoord wilt geven snap ik dat natuurlijk maar ik ben veel te benieuwd; hoe houdt je huid zich, na 50 kilo afvallen?
Eetlijstje erbijquote:Op zondag 17 juli 2011 13:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zoooooo, lekker wezen sporten
Half uurtje cardio, 350 caloos.
En iets van 7 apparaten kracht, 4x15.
4 uren inderdaad. Ik heb al een eigen risico tot 700 euro. Dus ik betaal het gewoon zelf allemaalquote:Op zondag 17 juli 2011 19:38 schreef Purdey het volgende:
Hier ook geen beweging vandaag, had gewoon puur geen zin.
Vanaf morgen gaan m'n schouders er weer helemaal onder! Lijstjes maken van wat ik eet, en wat het kcal aantal is. Heb van de week zitten kijken naar diëtisten, maar dat blijkt vrijwel niet meer vergoed te worden. Belachelijk. Met mijn verzekering tot 115,- per jaar. Dat zijn 3 of 4 bezoeken?!
ik denk dat het verschil tussen 1400 gepland en 3000 vandaag te groot is, als je nou in kleine stapjes probeert? je kunt vast meer eten dan 1400 en nog afvallenquote:Op zondag 17 juli 2011 21:41 schreef Roze_spekkie het volgende:
Swets, dank voor je reactie!
Het gaat me eigenlijk niet eens zozeer om hoe het eruit zal zien, ik weet niet eens hoe het is om een toonbare buik te hebben. Meer om eventueel ongemak, door het huidoverschot.
Maar goed, ik zal het er niet verder over hebben![]()
Ik heb altijd nog liever een buik die ik in m'n broek kan vouwen dan een buik waarover de broek bijna niet dicht kan.
Vandaag een lijstje om te huilen, maar ik merk verandering bij mezelf want ik heb het toch allemaal ingevoerd bij de eetmeter, en kwam op bijna 3000 kc.
Denk aan volkoren brood, omelet, veel groente, mars, ijs, foccacia, frikadel, chinese tomatensoep e.d.
Ik kwam wel ruimschoots aan alle vitaminen enzowdat dan weer wel.
Alvast een planning gemaakt voor morgen, dan ben ik op m'n werk en kan minder makkelijk van de planning afwijken, tenzij een verjaardag of feest maar dat is er niet morgen.
O 2 volkoren, appelstroop, optimel
T San fransisco volkoren, kiwi
L 3 volkoren, achterham, jam, honing, halfvolle melk
T San Fransisco volkoren, kiwi
D Sperziebonen, aardappels, schouderkarbonaadje, jus van poeder
T yoghurt met flakes.
Tussendoor lot's of tea.
Om en bij de 1400 kc.
Vanochtend hebben we met z'n vieren gezwommen. Het was op het familie-uurtje, ik kan me heerlijk vermaken met het bekijken van andere gezinnen bijvoorbeeld van die mooie jonge papa's die tot de kuiten in het water met een wezenloze blik in de ogen Kusjesdag mee staan te zingen
Dat is om m'n metabolisme dinges in de war te makenquote:Op zondag 17 juli 2011 21:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik denk dat het verschil tussen 1400 gepland en 3000 vandaag te groot is, als je nou in kleine stapjes probeert? je kunt vast meer eten dan 1400 en nog afvallentenzij je 1.50 lang bent en 60 kilo weegt
![]()
als je nu probeert te mikken op 1800, in elk geval onder de 2000, denk ik dat je minder snel de neiging hebt om er nog bij te gaan snacken...
okquote:Op zondag 17 juli 2011 21:56 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Dat is om m'n metabolisme dinges in de war te maken
Eigenlijk best slecht. Volksgezondheid loopt enorm te klagen dat iedereen te zwaar wordt, geheel terecht, maar diëtiek niet eens fatsoenlijk opnemen in het basispakket. Of in elk geval zo weinig consulten, dat het niet eens loontquote:Op zondag 17 juli 2011 20:10 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
4 uren inderdaad. Ik heb al een eigen risico tot 700 euro. Dus ik betaal het gewoon zelf allemaal
Jups, dat was ik. Hier dus volkoren-brood, veel sap (met vezels) en veel water en zoethoutthee. Dat laatste heeft een licht laxerend effect als je er heel veel van drinkt en is bovendien heel erg lekkerquote:Op maandag 18 juli 2011 10:38 schreef Purdey het volgende:
Ik merk wel dat als ik fanatiek dieet, m'n stoelgang ook achteruit gaat. Terwijl ik vezels eet, fruit, 1,5-2 liter water, beweging.. Nu drink ik om de dag een kop Laxin thee van Jacob Hooy, en sindsdien gaat het weer beter. Ik weet niet meer wie het gister onder de spoiler had gezet (Tink toch?) maar ik snap je helemaal!
Wij waren zaterdag met mijn neefjes in het zwembad en ik loop dan "gewoon" in bikini rond... voel me daar zeker ook lekkerder bij dan 19 kilo geleden. Fijn he, als je dan opeens zo'n momentje hebt waarop het heel erg duidelijk is wat je eigenlijk al bereikt hebtquote:Op maandag 18 juli 2011 10:59 schreef Muks het volgende:
Ik heb mijn grootste angst onder ogen gezien en ben naar het zwembad geweest voor de eerste dag van de zwemvierdaagse ennnnnnnnnnnn de badmeester die mij als maatje 54 kent, herkende mij niet tot ie mijn stem hoorde.... die kop had ik op de foto moeten zetten maar ik kan dus wel stellen dat ik nu weer veilig durf te zwemmen zonder badhandoek om mij heen of mega shirt..
Ik zei toch: droge bloemkool krijg ik niet weg :p gelukkig ben ik niet de enige.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:20 schreef Blistering het volgende:
Haha Tink, die kaassaus was i.p.v. jus voor over de bloemkool & aardappelen. Droog vind ik dat echt niet te eten.
En fijn is dat he als je dan vol zelfvertrouwen zo'n zwembad binnen stapt! Je ziet soms mensen waarvan je echt denkt ''''en dan vraag je je bijna af waarom je jezelf zo druk hebt gemaakt al die tijd.
Die thee lijkt wel een beetje op zoethout. Het smaakt kruidenachtg. Er zit venkel en anijs in. Jacob Hooy heb ik volgens mij ooit bij de Tuinen gekocht, heb net bij het Kruidvat nieuwe gehaald, maar die hebben JH niet. Ik heb nu dus Zonnatura. Ze hebben ook eigen merk van 't Kruidvat, als je budget iets kleiner isquote:Op maandag 18 juli 2011 10:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jups, dat was ik. Hier dus volkoren-brood, veel sap (met vezels) en veel water en zoethoutthee. Dat laatste heeft een licht laxerend effect als je er heel veel van drinkt en is bovendien heel erg lekkerLet op met vezels eten en te weinig drinken, want dan heb je er helemaal niks aan.
Die thee, is dat een beetje te drinken? En waar koop je dat?
Xx!
Tot 2 maanden geleden werkte ik in de horeca. Heel de dag lopen, of op 1 plek bij de kassa staan. Aan het einde van de dag was ik vesleten qua voeten. Sowieso was het zo dat als ik daarna een kwartier had gezeten na thuiskomst, dat ik geen stap meer kon verzetten. Leek ik net een oud vrouwtje van 85 met een kromme rugquote:Ben ik trouwens de enige die in de zwaarste periode erg veel last heeft van pijn onder de voeten na het lopen? Af en toe wordt het echt ondraaglijk
Hmmz, zal straks eens langs de Jumbo lopen, die hebben een uitgebreid zonnatura-assortiment... en anders hebben we ook nog een DA om de hoek.quote:Op maandag 18 juli 2011 11:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die thee lijkt wel een beetje op zoethout. Het smaakt kruidenachtg. Er zit venkel en anijs in. Jacob Hooy heb ik volgens mij ooit bij de Tuinen gekocht, heb net bij het Kruidvat nieuwe gehaald, maar die hebben JH niet. Ik heb nu dus Zonnatura. Ze hebben ook eigen merk van 't Kruidvat, als je budget iets kleiner is
Zwemmen, jee hoe ging dat ook alweer
Ik heb al minstens 10 jaar niet meer gezwommen. Vanaf m'n 13e dus.. Badpakken, ik vind het een verschrikking met mijn maat 48/50.
Holy crapquote:Op zondag 17 juli 2011 09:15 schreef BGTes het volgende:
Edit: Mijn oom belde net om me te vertellen dat hij zijn streefgewicht heeft behaald. Hij is van 195 naar 85 kilo gegaan in anderhalf jaar. Nu heb ik nog maar de helft aan oom!
In welke richting, zoet of hartig?quote:Op maandag 18 juli 2011 11:51 schreef Tink89 het volgende:
ps. En niemand een gezond recept voor iets lekkers bij de hand?
quote:Op maandag 18 juli 2011 11:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In welke richting, zoet of hartig?
Ik voel me trouwens letterlijk als een vis in het water, ben gek op zwemmen en ga ook gewoon in bikini ongeacht mijn gewicht
Auberginerolletjes met feta-mengsel goed ?quote:Op maandag 18 juli 2011 12:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Owja, en zoet en hartig mag allebei, maar liefst niet met bakken suiker *stuiter, stuiter* of hele ingewikkelde ingrediënten
Oeh, dit klinkt wel erg lekkerquote:Op maandag 18 juli 2011 12:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Auberginerolletjes met feta-mengsel goed ?
Snij aubergine in dunne plakjes (8-10 uit een aubergine). Beetje olie eroverheen. Twee minuten per kant grillen op de grillpan. Vervolgens lepeltje van een feta-mengsel (100 gr. feta, halve rode peper zonder zaadlijsten / zaadjes, munt en sap van een halve citroen) erop en dan oprollen.
Het was ook echt lekkerquote:
Oeh, jumquote:Op maandag 18 juli 2011 12:18 schreef Muks het volgende:
havermoutkoekjes ?? Die maak ik altijd van 65 gr havermout, 45 gr volkorenmeel , wat honing tot het lekker plakt, in veel recepten staat 75 ml maar dat vind ik te veel, wat vloeibare boter (ik gebruik een light variant met roombotersmaak)
Gewoon mengen, evt wat kaneel of een appel in blokjes erdoor, op de bakplaat knikkeren in soort van hoopjes en 15 minuten in de oven op ca 180 gr.
Ah, da's nuttige informatiequote:Op maandag 18 juli 2011 12:38 schreef Muks het volgende:
Oh manlief zegt : 15 minuten schat was in onze oude oven de nieuwe zal beter werken dus doe maar 8-10 minuten en dan ff kijken
Waarom niet gewoon een kipfiletje kopen dan?quote:Op maandag 18 juli 2011 13:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ah, da's nuttige informatieHandig, zo'n manlief...
Hier werd de lunch uiteindelijk een donkerbruin pistoletje. Avondeten wordt zonder kipreepjes, die waren niet te betalen![]()
Edit: De thee is uiteindelijk gekocht bij de DA, daar hadden ze die dure, maar ook gewoon eigenmerk. Ben benieuwd
Xx
Nah, dan werd het gebakken kipfilet en dat vind ik niet echt iets toevoegen aan het recept (de gerookte reepjes ook al niet echt) en ik probeer daarnaast om niet te veel vlees te eten. M'n doel was ooit een "weekday vegatarian" te worden, maar dat lukt niet helemaal.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:47 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een kipfiletje kopen dan?
Gekookt, niet gebakken... lijkt me eigenlijk prima passen in dat recept.quote:Op maandag 18 juli 2011 13:51 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nah, dan werd het gebakken kipfilet en dat vind ik niet echt iets toevoegen aan het recept (de gerookte reepjes ook al niet echt) en ik probeer daarnaast om niet te veel vlees te eten. M'n doel was ooit een "weekday vegatarian" te worden, maar dat lukt niet helemaal.
Xx
Kip koken? Dat heb ik nou nog nooit gedaan...quote:Op maandag 18 juli 2011 13:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gekookt, niet gebakken... lijkt me eigenlijk prima passen in dat recept.
Jaquote:Op maandag 18 juli 2011 13:56 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Kip koken? Dat heb ik nou nog nooit gedaan...
*google*
Krijg je dan van die draadjeskip? Zoals in ragout?
Xx
Iew..quote:
Je kunt het natuurlijk ook gewoon in blokjes snijden, het valt niet spontaan uitelkaar ofzoquote:Op maandag 18 juli 2011 17:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Iew..Dat wordt dus pasta zonder kip. Txs voor de suggestie, maar als ik iets vies vind, is het "draadjes".
Tuinbonen staan op, zometeen pasta koken en dan jumjum!
a la ainsley harriot?quote:
Niet dat ik weet, uit asian basics vermoed ik.quote:
Ik ga verder toch nooit naar de dokter, dus dat valt gewoon onder eigen risico. Dus betaal het hoe dan ook zelf. Maar het is 60 euro per uur. Vorige keer was het iedere week een kwartiertje (na verloop van tijd zelfs 1 keer in de twee weken). Dus dat is nog te overzien.quote:Op maandag 18 juli 2011 20:34 schreef Roze_spekkie het volgende:
4 uur bij een dietiste is overigens nog best wat heb ik gemerkt.
De eerste keer rekent ze misschien een uur, maar daarna kan je volstaan met een half uurtje en dan maandelijks terugkomen, kan je toch best een tijdje mee voort hoor.
Nee natuurlijk nietquote:Verwacht niet te veel van " dat zij gaat zorgen dat je niet terugvalt" de enige die daarvoor kan zorgen ben je toch zelf. Ze staan niet allemaal met een streng gezicht bij de weegschaal![]()
Uiteraardquote:Maar de begeleiding is natuurlijk fijn, en misschien doe je wat inzichten in je eigen voedingspatroon op waar je iets mee kan![]()
Doe je verslag?
Ai dat je nog yughurt en appels kunt zienquote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lijstje gisteren URgh.
Pre O: megakoffie
O: yoghyrt, appel
T: appel
L: Yoghurt, cruesli
D: Roti, cheesecake
T: chips
Geen sport. Waardeloze dag
Euhm, jawel, maar ik ben op werkdagen echt een gewoontediertje. Ik wil er allemaal niet over na hoeven denken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 08:45 schreef Sjeen het volgende:
Feebs, komt de yoghurt je niet de neus uit af en toe?
ik dacht al zoietsquote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Euhm, jawel, maar ik ben op werkdagen echt een gewoontediertje. Ik wil er allemaal niet over na hoeven denken.
Daarnaast ben ik een luie alleenwoner, dus verschrikkelijk gemakzuchtig
Ik heb een augurkenverslaving op het moment, niet verder vertellen!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als ik een boterhammetjesperiode heb wil ik er ook iedere dag hetzelfde op
Anders ga ik met mijn hoofd tegen de muur bonken
Ohhh, en wil je ons hier nog meer mee duidelijk maken Sjeen? *Nuch nuch, wink wink*quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb een augurkenverslaving op het moment, niet verder vertellen!
Euh...,ben je...?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb een augurkenverslaving op het moment, niet verder vertellen!
Nee, echt niet! willikookhelemaalnooitmeerdenkik...quote:
Helemaal mee eens, het is gewoon lekkerquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:06 schreef Sjeen het volgende:
Ik vind het lekker fris op mijn boterham met kaas, cervelaat of zoals vandaag rookvlees. Geen idee waarom, maar
Dat lukt mij echt nooit. Weegschaal onder m'n bed, en nog eentje beneden. Zou die op m'n eigen kamer eigenlijk weg moeten smakken omdat 't iedere morgen veel te verleidelijk is. Hier ook 4 ons kwijt trouwens.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:02 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ohhh, en wil je ons hier nog meer mee duidelijk maken Sjeen? *Nuch nuch, wink wink*
Goed bezig Roze spekkie! 4 kilo is niet mis
Bij mij was er weer 3 ons vanaf sinds gisteren. En ik had zo met mezelf afgesproken dat ik me voor vrijdag niet zou wegen omdat het anders een obsessie wordt. Nu ga ik me écht tot vrijdag niet meer wegen
Hier alleen een digitale op de badkamer, is voor mij de handigste plaats (in je blootje uit de douche, op de weegschaal). Verder een keukenweegschaal, maar dat lijkt me een heel slecht planquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:27 schreef Blistering het volgende:
Dat lukt mij echt nooit. Weegschaal onder m'n bed, en nog eentje beneden. Zou die op m'n eigen kamer eigenlijk weg moeten smakken omdat 't iedere morgen veel te verleidelijk is. Hier ook 4 ons kwijt trouwens.
3/4? Ik at vroeger met gemak een heel pak leegquote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:56 schreef Blistering het volgende:
Wow wat goed Roze_spekkie & Muks, kudo's hoor!![]()
En ja zeker spekkie! Als ik nu bijv een stroopwafel neem geniet ik er duidelijk veel meer van omdat ik bijna nooit meer zulke dingen eet. Voorheen gingen er rustig 3/4 op een avond doorheen.
*meldquote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, echt niet! willikookhelemaalnooitmeerdenkik...
Ik vind het lekker fris op mijn boterham met kaas, cervelaat of zoals vandaag rookvlees. Geen idee waarom, maar
Is dat het Scarsdale dieet? Daar is een collega van me ook mee begonnen en die is in ruim een week tijd een kilo of 3 kwijtgeraakt. Succes en gewoon blijven hopen op blijvend resultaatquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:02 schreef T.O.P het volgende:
Ik ga vanaf morgen het vetvrij ziekenhuis dieet weer 's proberen.
Heb dit een aantal jaar terug ook een keer gedaan en erg goede resultaten mee behaald.
Niet blijvend uiteraard, maar goed beter dan niks!
Nee dat is een ander dieet denk ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:18 schreef m@x het volgende:
[..]
Is dat het Scarsdale dieet? Daar is een collega van me ook mee begonnen en die is in ruim een week tijd een kilo of 3 kwijtgeraakt. Succes en gewoon blijven hopen op blijvend resultaat
Ik heb gisteren overheerlijke driedubbel doorbakken frietjes en een kipburger van de febo gegeten. Ranzig manHelaas bood de omgeving van de Arena niet zo heel veel gezondere alternatieven. Vandaag weer tijd voor normaal eten:
O: magere yoghurt en Kellogs Flakes
T: niks
L: 2 volkoren boterhammen met dieetmargarine en tomaat
D: vegetarische curry met aardappel, bloemkool en tomaat
T: geen idee
S: half uurtje fietsen, half uurtje lopen
Drankjes: veel koffie, thee en cola-light
Goed zoquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
*meld
Nee, niet om de augurken
En ik heb het boek al binnen
smoesjesquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:18 schreef m@x het volgende:
[..]
Is dat het Scarsdale dieet? Daar is een collega van me ook mee begonnen en die is in ruim een week tijd een kilo of 3 kwijtgeraakt. Succes en gewoon blijven hopen op blijvend resultaat
Ik heb gisteren overheerlijke driedubbel doorbakken frietjes en een kipburger van de febo gegeten. Ranzig manHelaas bood de omgeving van de Arena niet zo heel veel gezondere alternatieven. Vandaag weer tijd voor normaal eten:
O: magere yoghurt en Kellogs Flakes
T: niks
L: 2 volkoren boterhammen met dieetmargarine en tomaat
D: vegetarische curry met aardappel, bloemkool en tomaat
T: geen idee
S: half uurtje fietsen, half uurtje lopen
Drankjes: veel koffie, thee en cola-light
Kun je onze rel nog even nalezenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
Thanks
ik lees me nog wel in.
Nu met die reeksen kan ik het niet meer missen he![]()
Ik kijk wel beter uit!quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kun je onze rel nog even nalezen
Tip 1: begin niet aan het vetvrije ziekenhuisdieet, ik vrees dat we je dan binnen drie dagen kunnen opvegen...
Ik denk dat het wel goed komtquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Kun je onze rel nog even nalezen
Tip 1: begin niet aan het vetvrije ziekenhuisdieet, ik vrees dat we je dan binnen drie dagen kunnen opvegen...
Maar bij de Febo was de rij het kortst. Slechts een meter of 15quote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:53 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
smoesjes
Daarnaast zit een broodjeszaak met heerlijke broodjes, verderop Villa Don heeft ook broodjes en dan ook nog de AH To Go op het station.
Wow, daar zou ik het nog geen week op volhouden. Ik ben teveel gehecht aan lekker eten denk ik. Nu zal dat weekend er tussen het wel makkelijker maken, maar ik denk dat voor mij mijn dieet beter werkt. En die rellen. Ach, tjaquote:Op dinsdag 19 juli 2011 19:27 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Nee dat is een ander dieet denk ik.
Dit is het vetvrij ziekenhuisdieet: http://www.medisoft.nl/DIEET.PDF
Duurt 3 weken waarbij je de 5 weekdagen echt op dieet zit, en je in het weekend mag eten wat je wil (met mate natuurlijk). Resultaat zou dan 10kg in 3 weken zijn.
En die 10 kg in 3 weken lukt met dat dieet ook wel.
Dat mag je lekker zelf doenquote:
@ DancingPhoebe thanksquote:Op woensdag 20 juli 2011 07:31 schreef Muks het volgende:
Brandx, welkom hier en succes met je strijd !! Wat voor dieet ga je doen ?
DP er gaat hier een of ander kots/misselijkheid/buikpijn virus rond waar je je zo ongeveer van voelt zoals jij beschrijft... De een is er doodziek van de ander voelt zich zoals jij je voelt.
Hier weer weegdag, ben benieuwd wat eraf is.
Haha, dat is waar. Ik zou in eerste instantie met m'n zus gaan sporten, maar die vond het toch geen fijne sportschool en is dichter bij huis gegaan. Nu sport ik dus al een jaar alleen, en dat ging altijd prima maar hoe dichter ik bij m'n streefgewicht kom hoe minder de motivatie is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:49 schreef Purdey het volgende:
Ik ga niet naar een sportschool, maar had laatst zitten kijken naar Fit for free, omdat hij dichtbij zit hier. Daar zou ik 9,95 betalen, voor een abonnement waarbij ik 7 dagen van 7 tot 5 zou mogen sporten. Helemaal onbeperkt, dus ook 's avonds tot 23:00 zou 16,95 kosten.
Ookal is het goedkoop, ik heb niemand om mee te gaan, en daarom begin ik er maar niet aan. Ik ken mezelf een beetje
Dit is gewoon niet waar. Mensen zijn zelf vaak te laks!quote:Op woensdag 20 juli 2011 09:58 schreef BrandX het volgende:
let bij Fit for Free wel op het contract/lidmaatschap, daar schijn je (naar wat ik om me heen hoor) niet zomaar van af te komen als je wil stoppen.
Bij de Cook & Co...quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:23 schreef Muks het volgende:
Tink waar haal je die breadstick ? Kan ze hier in de lokale supermarkten niet vinden, alleen de Ah nog niet uitgepluist
quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:59 schreef Muks het volgende:
Aha...Cook en Co hebben wij hier in het winkelcentrumDie gaan we in september maar eens even plunderen, lijkt mij nl een beter tussendoortje dan de voorgestelde liga evergreen van de dieetiste....(suikerbom die wil ik maar mijden)
Extra pure chocolade is ook niet zoetquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Muks het volgende:
Daar heb ik dan weer minder moeite mee, tenminst dat HAD ik. merk wel dat mijn smaak totaal verandert is, dingen die ik niet luste lust ik nu wel en ik ben afgekickt van zoet hoewel chocolade (60%puur) nog wel erg aantrekkelijk is
Je hebt ook chocolade 97% die is onnoemelijk sterk, ik vind 'm dan ook niet lekker. Maar Martijn legt graag een stukje op z'n tong als hij koffie drinkt... Zit bijna niets in qua koolhydraten...quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Muks het volgende:
Daar heb ik dan weer minder moeite mee, tenminst dat HAD ik. merk wel dat mijn smaak totaal verandert is, dingen die ik niet luste lust ik nu wel en ik ben afgekickt van zoet hoewel chocolade (60%puur) nog wel erg aantrekkelijk is
Dat is liefquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kan niet meedoen want ben niet op dieet maar wilde even kwijt dat ik het leuk vind dat jullie elkaar zo goed motiveren, positief zijn en voor elkaar juichen
![]()
Mijn liefste FFquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kan niet meedoen want ben niet op dieet maar wilde even kwijt dat ik het leuk vind dat jullie elkaar zo goed motiveren, positief zijn en voor elkaar juichen
![]()
Dankjequote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
![]()
Oh, dat lijkt me lekkerquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:23 schreef E.T. het volgende:
Zo.. aanrader voor de avondmaaltijd: Braadstoomgeheimen Toscaanse Kip (oid).
Véél groente, kip.. en dat met maar 2 lepels olijfolie klaargemaakt.
Volgens de verpakking zo'n 250 kcal per portie.. nog ruimte dus voor een stukje brood om het sap/jus op te deppen. En het is echt lekker
Wat een leuk idee. Zoiets zou ik wel willen als ik klaar ben met afvallen. Voorlopig spaar ik even voor een nieuwe garderobe. Mijn zomerspullen kunnen nog wel. De leggings (draag ik altijd onder jurkjes en rokjes) beginnen nu aan de bovenkant wel echt veel te wijd te worden, maar hopelijk helpt een rondje in de droger daarmee. Ik weiger nu nieuwe kleren te kopen. Dat vind ik zonde van het geld. Als het zo doorgaat met afvallen zal ik er voor het winterseizoen denk ik wel aan moeten geloven. Gisteren kwam de wintercatalogus van H&M binnen en heb ik me even zitten verlekkeren aan al die kleren die straks gewoon zullen gaan passen. Het lijkt me heerlijk om opeens veel meer keus te hebben en gewoon iets uit het rek te kunnen graaien. De laatste keer dat ik dat gewoon kon doen is al ruim 7,5 jaar geleden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:39 schreef Tink89 het volgende:
Edit: heb trouwens net bedacht dat ik, als ik straks onder de 90 zit, mezelf een fotoshoot cadeau ga doen... inclusief visagie enzo.
Ik heb werkelijk geen idee, ik dacht ook rucolaquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ooooooooooch Sjeen Dahling, wat een heerlijke D heb je gemaakt! Ga ik even bookmarken hoor! Daar zie ik mezelf wel een keer de blitz mee maken!!
(Taalkundig vraagje ik dacht altijd dat arugola rucola was, maar het is veldsla??)
Als je zoveel krachttrainig doet, moet je juist meer eten. Je moet je spieren voeden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:02 schreef Anno2012 het volgende:
Beste mensen,
Ik fitness nu 3 maanden, maar mijn buikvet krijg ik maar niet weg
Maandag: 3 kwartier Krachttraining + half uur cardio
Dinsdag: 3 kwartier cardio
Woensdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Donderdag: 3 kwartier cardio
Vrijdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Krachttraining is dan full body.
Uiteraard komt het wel eens voor dat er 1 dag word overgeslagen.
Ik had wel verwacht dat ik na 3 maanden resultaat zou zien op mijn buikvetgehalte. Ik zie wel resultaat aan de armen,borst, kwa spieren.
3 maanden geleden woog ik 76 kg, en nu 77kg.
Komt dit doordat ik TE weinig eet? Ik zit tussen de 1800 en 2300 kcal per dag die ik binnenkrijg. (volgens voedingscentrum).
Als je ziet dat mensen die lang niks/zeer weinig eten ,die vallen toch ook af?
Mijn motivatie is er nog steeds,maar word wel minder aangezien ik na 3 maanden het gevoel heb dat ik 3 maanden voor niks heb getraind. (kwa buikvet) In spieren ,zoals gezegd, mentaal gezien, fit gevoel, is er wel vooruitgang die merkbaar/zienbaar is.
Wow.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef Sjeen het volgende:
Mijn diner vandaag, erg lekker! Van foodgawker gepikt
[ afbeelding ]
Recept:
http://kathdedon.wordpress.com/2010/06/19/cobb-salad/
Als je te weinig eet kom je juist aan omdat je lijf gaat oppottenquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:02 schreef Anno2012 het volgende:
Beste mensen,
Ik fitness nu 3 maanden, maar mijn buikvet krijg ik maar niet weg
Maandag: 3 kwartier Krachttraining + half uur cardio
Dinsdag: 3 kwartier cardio
Woensdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Donderdag: 3 kwartier cardio
Vrijdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Krachttraining is dan full body.
Uiteraard komt het wel eens voor dat er 1 dag word overgeslagen.
Ik had wel verwacht dat ik na 3 maanden resultaat zou zien op mijn buikvetgehalte. Ik zie wel resultaat aan de armen,borst, kwa spieren.
3 maanden geleden woog ik 76 kg, en nu 77kg.
Komt dit doordat ik TE weinig eet? Ik zit tussen de 1800 en 2300 kcal per dag die ik binnenkrijg. (volgens voedingscentrum).
Als je ziet dat mensen die lang niks/zeer weinig eten ,die vallen toch ook af?
Mijn motivatie is er nog steeds,maar word wel minder aangezien ik na 3 maanden het gevoel heb dat ik 3 maanden voor niks heb getraind. (kwa buikvet) In spieren ,zoals gezegd, mentaal gezien, fit gevoel, is er wel vooruitgang die merkbaar/zienbaar is.
Mijn sportdietiste, die zelf in het nationaal schaatteam had gezeten, gaf ook als tip om als tussendoortje af en toe een plakje ontbijtkoek te nemen, zo'n bammetje ding.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou graag eens met een diëtist praten. 1 die dit soort dingen dus precies en aandachtig voor mij kan uitstippelen.
Maar ik hoor zo veel horrorverhalen over diëtisten die gewoon een standaard lijstje over tafel schuiven en een standaard antwoord voor de standaard vrouw hebbenDie dus ook rustig zeggen "ontbijtkoek is een prima tussendoortje". En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven
Diegene waar ik morgen naartoe ga, die heeft gewoon uitgeprinte standaardlijstjes voor me klaar liggen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou graag eens met een diëtist praten. 1 die dit soort dingen dus precies en aandachtig voor mij kan uitstippelen.
Maar ik hoor zo veel horrorverhalen over diëtisten die gewoon een standaard lijstje over tafel schuiven en een standaard antwoord voor de standaard vrouw hebbenDie dus ook rustig zeggen "ontbijtkoek is een prima tussendoortje". En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven
lol, kan me heel goed voorstellen dat dat een soort van 'mjah, eh....'-momentje is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... hier gewoon + 1.5 KG in een week. Ik denk dat ik veilig kan stellen dat het grootste deel van mijn -2.5KG vorige week vocht was ivm buikgriepje
Toch blijft het een lullige ervaring dat je in een week met 75KM fietsen en 7KM hardlopen op 1200 Kcal per dag aankomt.
Hoe zit het eigenlijk met je spieropbouw? Ben je alleen heel veel afgevallen of doe je eigenlijk ook aan krachttraining? Extra spieren kunnen je helpen op gewicht te blijven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... hier gewoon + 1.5 KG in een week. Ik denk dat ik veilig kan stellen dat het grootste deel van mijn -2.5KG vorige week vocht was ivm buikgriepje
Toch blijft het een lullige ervaring dat je in een week met 75KM fietsen en 7KM hardlopen op 1200 Kcal per dag aankomt.
Uiteraard en het heeft me het 90KG drempeltje over geholpenquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
lol, kan me heel goed voorstellen dat dat een soort van 'mjah, eh....'-momentje is.
Hey maar netto dus wel: -2,5kg + 1,5 kg = -1kg toch?
Ik doe (nog) niet aan krachttraining, alleen veel fietsen en hardlopen dus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met je spieropbouw? Ben je alleen heel veel afgevallen of doe je eigenlijk ook aan krachttraining? Extra spieren kunnen je helpen op gewicht te blijven.
Ik ben een tijdje bij een dieetist geweest vanuit het (toen nog) ziekenfonds... Die begon met 'het helpt veelal als je frisdrank vervangt door water', ik drink nooit frisdrankquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik bovenstaande twee posts combineer heb ik toch niet het idee dat die 1200 kcals handig is icm zulke sport-activiteiten, Swetseneggerquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
Als je te weinig eet kom je juist aan omdat je lijf gaat oppotten.
En de hoeveelheid calorie-inname is m.i. veel te laag als jij echt zoveel sport als je zegt.
Toen ik drie keer in de week 1,5-2 uur bokste, mocht ik een kleine 3000 kcal. eten. Deed ik dat niet, dan verbrandde mijn lijf juist spieren ipv vet.
Je spieren hebben koolhydraten, eiwitten en mineralen nodig. Sport je veel, dan neemt die behoefte aanzienlijk toe. Wat je nu eet is precies genoeg bij max een half uurtje wandelen per dag...
edit: en ik nam daar dus mineraalsupplementen bij om de huishouding in orde te houden. Ikzelf had snel een tekort aan magnesium en ijzer. Je moet dus ook erg gevarieerd eten, en koolhydraten eten.
Een beetje dietiste zal ook naar de onderliggende oorzaken kijken. Met name het waarom.... En ze doet meer procesbegeleiding dan je vertellen wat je moet eten. Die van mij doet dat in ieder gevalquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje bij een dieetist geweest vanuit het (toen nog) ziekenfonds... Die begon met 'het helpt veelal als je frisdrank vervangt door water', ik drink nooit frisdrankDus daar ben ik redelijk snel mee opgehouden, ze kon me naast een boekje over een energiebeperkt dieet niet echt veel meegeven.
Gelet op het feit dat ik er al 50KG mee afgevallen ben denk ik dat dat wel meevalt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Als ik bovenstaande twee posts combineer heb ik toch niet het idee dat die 1200 kcals handig is icm zulke sport-activiteiten, Swetsenegger
Klopt, hetgeen ik zei geldt dan ook niet voor mensen met echt nog overgewicht. Ik quotte (type je dat zo?) iemand die 75 kg weegt. Dan heb je maar weinig om te verbranden over, en dus ook weinig brandstof voor je lijf/spieren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat ik er al 50KG mee afgevallen ben denk ik dat dat wel meevalt.
Hee, ik combineer de 2 posts niet he, dat deed de hoogquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
Klopt, hetgeen ik zei geldt dan ook niet voor mensen met echt nog overgewicht. Ik quotte (type je dat zo?) iemand die 75 kg weegt. Dan heb je maar weinig om te verbranden over, en dus ook weinig brandstof voor je lijf/spieren.
Mja, die van mij dus niet... die kwam met vervang margarine door vloeibare en meer van dat soort onnozele tip die ik zelf ook kan uitvinden. Het hoe en waarom van mijn overgewicht, daar hebben we het nooit over gehad.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een beetje dietiste zal ook naar de onderliggende oorzaken kijken. Met name het waarom.... En ze doet meer procesbegeleiding dan je vertellen wat je moet eten. Die van mij doet dat in ieder geval
Als je dat soort begeleiding zoekt, kun je beter eens naar een psycholoog gaan... gedragstherapie is zoveel effectiever (als de onderliggende oorzaken essentieel zijn) dan een dieetist.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja, die van mij dus niet... die kwam met vervang margarine door vloeibare en meer van dat soort onnozele tip die ik zelf ook kan uitvinden. Het hoe en waarom van mijn overgewicht, daar hebben we het nooit over gehad.
Ik zoek dat niet echt, maar verwacht van een dieetist wel iets meer dan lijstjes over tafel schuiven. Ik ben er inmiddels achter dat ik het toch het beste op eigen kracht kan doen en een beetje zelf-cognitieve therapie erbijquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je dat soort begeleiding zoekt, kun je beter eens naar een psycholoog gaan... gedragstherapie is zoveel effectiever (als de onderliggende oorzaken essentieel zijn) dan een dieetist.
Anyway, gotta run!
Xx
Wat goed!quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:12 schreef Blistering het volgende:
YESSSSSSSSSSSSSSS!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelfs na die ontiegelijke offday gister gaf de weegschaal vanmorgen 79,8 aan!![]()
Ik heb m'n doel eindelijk bereikt! 26(,2) kilo kwijt!
* Blistering doet een vreugdedansje
quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hee, ik combineer de 2 posts niet he, dat deed de hoog
Mee eens. De achterliggende reden van overgewicht kan ook liggen in aanleg, lichaamsbouw enz. Ook wat je verder wel en niet doet in je privé, je dagritme, enz. zijn van belang.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zoek dat niet echt, maar verwacht van een dieetist wel iets meer dan lijstjes over tafel schuiven. Ik ben er inmiddels achter dat ik het toch het beste op eigen kracht kan doen en een beetje zelf-cognitieve therapie erbij
Dat waren wij inderdaadquote:Op donderdag 21 juli 2011 12:39 schreef Purdey het volgende:
Congratz Blistering! Zaten wij trouwens ook niet een dik jaar geleden samen in het rijles topic, of was dat iemand anders?
Ja toch! Had ik het toch goedquote:Op donderdag 21 juli 2011 12:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat waren wij inderdaad
En thanks iedereen!![]()
Ik had wel een bui... Gelukkig kunnen beperken tot een kleine appelkoek en een handje cashewnoten. Heel raar om iets te eten wat ik eigenlijk niet eens echt lekker vind op dat moment. Het bij avondeten de helft van mijn vlees aan vriendlief gegeven daarna.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef Purdey het volgende:
Wat is het stil! Is iedereen stiekem aan het zondigen?
Nee, maar de spaghettini die mijn moeder me heeft voorgezet is ook niet bepaald dieetvoedsel te noemenquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:00 schreef Purdey het volgende:
Wat is het stil! Is iedereen stiekem aan het zondigen?
Die kun je goed vervangen door andere producten, zoals eieren... moet je wel even goed over nadenken. Het 'zomaar' weglaten is zeker niet ideaal!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:13 schreef Juicyhil het volgende:
Geen vlees meer eten is ook niet goed. Eiwitten heb je ook nodig...
Valt me dus op dat dit inderdaad een erg slecht ritme is. Het lijkt erop alsof je bewust middageten overslaat, maar dat je dan savonds laat honger hebt en dus nog ff wat eet voor je naar bed gaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 10:22 schreef Lonaa het volgende:
*meldt zich ook
Ik doe mijn best, maar het zijn weer rare dagen. Mijn ritme is dusdanig omgegooid dat ik om 11 uur eet, om 5 uur avondeten, en om 11 uur een boterham.
Raar.
Heb geprobeerd er vanaf te komen, maar lukt niet.
Verder eet ik ook te weinig denk ik.
Gister: 13:00 1 boterham met salami-iets
17:30 stooflapje met patat + frikandel (hond had de helft van m'n stoofvlees opgegeten.)
23:00 1 plak roggebrood met kaas
Aan drinken: 3 energieblikjes light, 2 glazen coebergh/jus.en wat water.
Vanochtend naar de markt geweest, fruit en brood gehaald en wat vis. Even bij de C1000 een ham/kaascroissant gekocht, die zijn zo fijn. Kom ik thuis, bleek het een kaascroissant te zijn.Heb m wel opgegeten.
Nee, ik sla niet bewust mijn middageten over. Ik sta laat op, vandaar dat ik aan dat ritme kom.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:49 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Valt me dus op dat dit inderdaad een erg slecht ritme is. Het lijkt erop alsof je bewust middageten overslaat, maar dat je dan savonds laat honger hebt en dus nog ff wat eet voor je naar bed gaat.
En het lijkt misschien niet veel wat je eet, maar zijn toch allemaal calorieënbommen. Energieblikes, salami, patat, frikandel, kaascroissant.. allemaal niet het gezondste..
Het gezondste is trouwens om juist vaker per dag te eten, dus bijv. 5 of 6 keer ipv een maaltijd overslaan.
Als je bijv. om 8:30 ontbijt - 11:00 tussendoortje - 13:00 middageten - 15:00 tussendoortje - 18:00 avondeten - 21:00 gezonde snack, dan help je je stofwisseling beter op gang, en val je uiteindelijk sneller af. Maar dat betekent dat je dus in hoeveelheden minder moet eten tijdens de hoofdmaaltijden.
Maar belangrijkste is denk ik in jouw geval om toch die slechte dingen te laten staan. Energieblikjes zijn nergens voor nodig, drink een kop koffie. Salami is ook niet gezond, kies een magerder vlees als beleg. Patat en frikandel hoef ik niet uit te leggen, kaascroissant is ook niet bepaald gezond, die dingen zijn mega vet.
Begin eens met op tijd op te staan danquote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, ik sla niet bewust mijn middageten over. Ik sta laat op, vandaar dat ik aan dat ritme kom.
Mijn energyblikjes zijn light, dus bijna geen calorieen. Koffie is niet lekker.![]()
Patat is minder slecht dan gebakken aardappels. Doordat patat op hoge temperatuur gefrituurd wordt, neemt het bijna geen vet op.
De frikandel is inderdaad niet gezond. Maar die eet ik 1 x in de 2 weken ofzo.
Dat kaascroissantje doe ik eigenlijk nooit. Op vrijdag haal ik altijd iets "lekkers" meestal een bakje kibbeling op de markt, maar daar had ik vanochtend geen zin in.
Misschien is zo'n energyblik dan wel light, maar er zit nog altijd onwijs veel suiker in.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee, ik sla niet bewust mijn middageten over. Ik sta laat op, vandaar dat ik aan dat ritme kom.
Mijn energyblikjes zijn light, dus bijna geen calorieen. Koffie is niet lekker.![]()
Patat is minder slecht dan gebakken aardappels. Doordat patat op hoge temperatuur gefrituurd wordt, neemt het bijna geen vet op.
De frikandel is inderdaad niet gezond. Maar die eet ik 1 x in de 2 weken ofzo.
Dat kaascroissantje doe ik eigenlijk nooit. Op vrijdag haal ik altijd iets "lekkers" meestal een bakje kibbeling op de markt, maar daar had ik vanochtend geen zin in.
Lonaa, heb even terug gelezen en Sjeen heeft natuurlijk gewoon gelijk als ze je verbaal even de kont schopt. Dieten doe je niet met energy drinks, patat en frikandellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:02 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Begin eens met op tijd op te staan dan
Het spijt me, maar ik lees nu echt alleen maar excuses. Prima hoor, maar uiteindelijk heb je echt alleen jezelf ermee...
Van tussen de 7 en 8 uur slapen, schijn je volgens één van de meeste onderzoeken inderdaad het meeste af te vallen. Meer of minder hindert het lichaam. Meestal slaap ik overigens veel te weinig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:21 schreef Muks het volgende:
en om maar niet te spreken over de taurine, gewoon een aan cocaine verwante stof !!!
Dus links laten liggen die zooi. En verder ben ik het met de rest eens, ritme is belangrijk wil je afvallen en zo laat op staan, tja dat doe je zelf. Je kunt ook kiezen voor je wekker
Hier sta ik nu het vakantie is, uiterlijk rond 08.00 op. Te lang slapen is nl ook niet goed voor je lijf.
En zo hou ik ritme, ook bealngrijk voor de kids hier in huis.
Overigens hulde voor dit meest briljante excuus dat ik ooit heb gelezen om patat tijdens een dieet goed te praten!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:57 schreef Lonaa het volgende:
Ja maar, het moest eigenlijk een hamkaascroissant zijn hoor!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Het patat met frikadellen en kaascroissant dieet! Geweldig!
Goed bezig!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:10 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ben vandaag in een gezonde bui, net 3 pizza's als ontbijt ipv de 5 pizza's normaal
Het is wel gezond, alles zit erop groente en vlees e.d.quote:
Het is maar FOK! joh. Maar zet eens neer wat je normaal eet dan. Krijgen we misschien een beter beeld?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:13 schreef Lonaa het volgende:
Nou weet je, laat maar. Bedankt he.
Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom gister zo'n kutdag was. Zegt niks over wat ik normaal eet.
Maar, ik ben er klaar mee.
Laat je niet zo op de kast jagen joh! De dames en heren hier zijn zelf ook geen heiligen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:13 schreef Lonaa het volgende:
Nou weet je, laat maar. Bedankt he.
Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom gister zo'n kutdag was. Zegt niks over wat ik normaal eet.
Maar, ik ben er klaar mee.
Niks bijzonders. Ik eet ook geen grote porties.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Het is maar FOK! joh. Maar zet eens neer wat je normaal eet dan. Krijgen we misschien een beter beeld?
Zorg wel dat je gewoon 3 maaltijden per dag neemt en 3 tussendoortjes. Voorkomt hongergevoel en dat je tussendoor nog ongezonde dingen neemt. En neem ipv van energydrink anders bijvoorbeeld Coca Cola Zero, dat kan niet zoveel kwaad en daar zit ook cafeïne in.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niks bijzonders. Ik eet ook geen grote porties.
Normaal eet ik om 9 uur 1 of 2 bruine boterhammen, beetje bioboter en wat beleg (kaas, ander vleeswaar, geen zoetigheid)
om 13.00 mijn lunch, wederom 1 of 2 bruine boterhammen (hoewel ik helaas vaak vergeet te lunchen, of er te laat achter kom dat het al laat is)
Avondeten: aardappels, groente, vlees. Vlees is zo'n 150 gram, groente zijn 2 opscheplepels, aardappels is bijna niks.
Tussendoor fruit. Geen bananen. Wel appels, pruimen en ander zomerfruit.
Qua drinken blijf ik aan de engeryblikjes. Dat vind ik gewoon lekker. 3 per dag, 6 kcl per blikje. Verder water, soms 1 glas frisdrank.
Eten gaat kut omdat ik er geen aandacht aan besteed. Mensen om me heen zijn/worden ziek, gaan het ziekenhuis in, hebben hersentumoren enz. enz.
Ik kwam hier eigelijk voor steun, omdat ik het ontzettend lastig vind in moeilijke periodes normaal te blijven eten. Zeker met mijn eetstoornissen verleden. Momenteel gaat het niet zo goed, ik denk niet aan mijn eten, eet op de meest rare tijden.
Maar "normaal" eet ik best redelijk "normaal".
Maar de reacties deden hier eigenlijk wel pijn. Alsof ik alleen maar frikandellen, patat en andere ranzige shit eet. Ik zit hier met tranen in m'n ogen.
En nu ben ik er klaar mee.
Dat zou ik kunnen proberen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:22 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zorg wel dat je gewoon 3 maaltijden per dag neemt en 3 tussendoortjes. Voorkomt hongergevoel en dat je tussendoor nog ongezonde dingen neemt. En neem ipv van energydrink anders bijvoorbeeld Coca Cola Zero, dat kan niet zoveel kwaad en daar zit ook cafeïne in.
Ik weet wat ik binnenkrijg, ik weet wat niet goed is, en ik kan van bijna alle producten de voedingswaardes opdreunen. Dat is het probleem niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:29 schreef Juicyhil het volgende:
Dat is inderdaad niet goed. Het probleem is dat als je weer meer gaat eten, je meer aankomt hè.
Wat ik goed vind helpen is de eetmeter van het Voedingscentrum. Kun je in bijhouden wat je ook een dag eet en drinkt, en op basis daarvan krijg je ook een advies.
Sorry, ik heb begrip voor de situatie waar je inzit, echt waar. Privéproblemen kunnen een behoorlijke kink in de dieetkabel gooien, maar ik denk dat je verkeerde verwachtingen hebt, wanneer je denkt dat je hier 'gesteund' gaat worden wanneer je komt met zo'n lijstje. Ik bedoel, kom op, én frikandellen én een kaasbroodje én patat én energy drinks én drankjes met alcohol, en dan heb ik nog niet alles opgenoemd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:31 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik weet wat ik binnenkrijg, ik weet wat niet goed is, en ik kan van bijna alle producten de voedingswaardes opdreunen. Dat is het probleem niet.
Het is de strijd in mijn hoofd. DIE is het probleem.
En als je dan je steun zoekt (daar was het toch voor, hier?) wordt je afgebrand. En als je je dat dan aantrekt "dan is het maar Fok!", ja, want schelden doet geen pijn, toch?
Lekker makkelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:44 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja. Welkom op internet.,daar krijg je wat men kwijt wil, niet wat jij nodig hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |