quote:
Op woensdag 20 juli 2011 07:31 schreef Muks het volgende:Brandx, welkom hier en succes met je strijd !! Wat voor dieet ga je doen ?
DP er gaat hier een of ander kots/misselijkheid/buikpijn virus rond waar je je zo ongeveer van voelt zoals jij beschrijft... De een is er doodziek van de ander voelt zich zoals jij je voelt.
Hier weer weegdag, ben benieuwd wat eraf is.
@ DancingPhoebe thanks

.
@ Muks: geen bestaand dieet. Ik ben weer begonnen aan het ''dieet'' wat ik van een sportdietiste kreeg 4 jaar terug. Wat simpelweg neerkomt op weten wat je eet en wanneer je het eet, en 1 dag in de week verplicht zondigen.
lang verhaal kort:
7 jaar geleden woog ik ook bijna 130kg. Opgebouwd in vier jaar van 75kg naar 130. Door hernia helemaal niet meer sporten, bewegen enz, bla, enz.
Gaan boksen. Zelf door sporten en opletten met eten van 130 naar 87 gegaan. Moest voor mijn laatste wedstrijd naar 82, voor die laatste 5kg naar de sportdietiste gegaan.
82kg gehaald, kampioenschap ook, ging een jaar goed (advies was: ga rond de 90kg zitten, voor jouw lichaam het beste), raakte zwaar geblesseerd (niet door boksen) en kreeg daarna allerlei andere blessures (knie, schouder, voet, tenniselleboog) en sinds begin 2009 van 91 naar dus drie weken terug 129 gegaan.
Vicieuze cirkel: te zwaar om te sporten (meteen weer knieblessure), sporten nodig om af te vallen.
Duursporten kan ik niet vanwege longproblematiek, dus nu op andere wijzen verantwoord bewegen en weer verantwoord eten.
Waarom streeftgewicht 100?
Nou ja dan ben ik al bijna 30kg kwijt, is al heel veel. 90kg is ideaalgewicht, dus 10kg erboven is goed te doen in ieder geval voor the time being. Als ik dat bereikt heb en vol kan houden, zie ik wel verder of ik nog naar de 90kg terug kan/wil.
Streeftijd: 1 jaar tot 1,5 jaar.
voorwaarde: nagenoeg blessure vrij blijven.
belangrijkste afvalredenen: ik merk steeds meer dat mijn lijf last heeft van het gewicht, het belemmert mij in mijn doen en laten, ik wil makkelijker kleding kunnen kopen en dragen wat ook gewoon goed zit.