Extra pure chocolade is ook niet zoetquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Muks het volgende:
Daar heb ik dan weer minder moeite mee, tenminst dat HAD ik. merk wel dat mijn smaak totaal verandert is, dingen die ik niet luste lust ik nu wel en ik ben afgekickt van zoet hoewel chocolade (60%puur) nog wel erg aantrekkelijk is
Je hebt ook chocolade 97% die is onnoemelijk sterk, ik vind 'm dan ook niet lekker. Maar Martijn legt graag een stukje op z'n tong als hij koffie drinkt... Zit bijna niets in qua koolhydraten...quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Muks het volgende:
Daar heb ik dan weer minder moeite mee, tenminst dat HAD ik. merk wel dat mijn smaak totaal verandert is, dingen die ik niet luste lust ik nu wel en ik ben afgekickt van zoet hoewel chocolade (60%puur) nog wel erg aantrekkelijk is
Dat is liefquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kan niet meedoen want ben niet op dieet maar wilde even kwijt dat ik het leuk vind dat jullie elkaar zo goed motiveren, positief zijn en voor elkaar juichen
![]()
Mijn liefste FFquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
ik kan niet meedoen want ben niet op dieet maar wilde even kwijt dat ik het leuk vind dat jullie elkaar zo goed motiveren, positief zijn en voor elkaar juichen
![]()
Dankjequote:Op woensdag 20 juli 2011 15:55 schreef FutureFairytale het volgende:
![]()
Oh, dat lijkt me lekkerquote:Op woensdag 20 juli 2011 18:23 schreef E.T. het volgende:
Zo.. aanrader voor de avondmaaltijd: Braadstoomgeheimen Toscaanse Kip (oid).
Véél groente, kip.. en dat met maar 2 lepels olijfolie klaargemaakt.
Volgens de verpakking zo'n 250 kcal per portie.. nog ruimte dus voor een stukje brood om het sap/jus op te deppen. En het is echt lekker
Wat een leuk idee. Zoiets zou ik wel willen als ik klaar ben met afvallen. Voorlopig spaar ik even voor een nieuwe garderobe. Mijn zomerspullen kunnen nog wel. De leggings (draag ik altijd onder jurkjes en rokjes) beginnen nu aan de bovenkant wel echt veel te wijd te worden, maar hopelijk helpt een rondje in de droger daarmee. Ik weiger nu nieuwe kleren te kopen. Dat vind ik zonde van het geld. Als het zo doorgaat met afvallen zal ik er voor het winterseizoen denk ik wel aan moeten geloven. Gisteren kwam de wintercatalogus van H&M binnen en heb ik me even zitten verlekkeren aan al die kleren die straks gewoon zullen gaan passen. Het lijkt me heerlijk om opeens veel meer keus te hebben en gewoon iets uit het rek te kunnen graaien. De laatste keer dat ik dat gewoon kon doen is al ruim 7,5 jaar geleden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:39 schreef Tink89 het volgende:
Edit: heb trouwens net bedacht dat ik, als ik straks onder de 90 zit, mezelf een fotoshoot cadeau ga doen... inclusief visagie enzo.
Ik heb werkelijk geen idee, ik dacht ook rucolaquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ooooooooooch Sjeen Dahling, wat een heerlijke D heb je gemaakt! Ga ik even bookmarken hoor! Daar zie ik mezelf wel een keer de blitz mee maken!!
(Taalkundig vraagje ik dacht altijd dat arugola rucola was, maar het is veldsla??)
Als je zoveel krachttrainig doet, moet je juist meer eten. Je moet je spieren voeden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 23:02 schreef Anno2012 het volgende:
Beste mensen,
Ik fitness nu 3 maanden, maar mijn buikvet krijg ik maar niet weg
Maandag: 3 kwartier Krachttraining + half uur cardio
Dinsdag: 3 kwartier cardio
Woensdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Donderdag: 3 kwartier cardio
Vrijdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Krachttraining is dan full body.
Uiteraard komt het wel eens voor dat er 1 dag word overgeslagen.
Ik had wel verwacht dat ik na 3 maanden resultaat zou zien op mijn buikvetgehalte. Ik zie wel resultaat aan de armen,borst, kwa spieren.
3 maanden geleden woog ik 76 kg, en nu 77kg.
Komt dit doordat ik TE weinig eet? Ik zit tussen de 1800 en 2300 kcal per dag die ik binnenkrijg. (volgens voedingscentrum).
Als je ziet dat mensen die lang niks/zeer weinig eten ,die vallen toch ook af?
Mijn motivatie is er nog steeds,maar word wel minder aangezien ik na 3 maanden het gevoel heb dat ik 3 maanden voor niks heb getraind. (kwa buikvet) In spieren ,zoals gezegd, mentaal gezien, fit gevoel, is er wel vooruitgang die merkbaar/zienbaar is.
Wow.quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:56 schreef Sjeen het volgende:
Mijn diner vandaag, erg lekker! Van foodgawker gepikt
[ afbeelding ]
Recept:
http://kathdedon.wordpress.com/2010/06/19/cobb-salad/
Als je te weinig eet kom je juist aan omdat je lijf gaat oppottenquote:Op woensdag 20 juli 2011 23:02 schreef Anno2012 het volgende:
Beste mensen,
Ik fitness nu 3 maanden, maar mijn buikvet krijg ik maar niet weg
Maandag: 3 kwartier Krachttraining + half uur cardio
Dinsdag: 3 kwartier cardio
Woensdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Donderdag: 3 kwartier cardio
Vrijdag: 3 kwartier krachttraining + half uur cardio
Krachttraining is dan full body.
Uiteraard komt het wel eens voor dat er 1 dag word overgeslagen.
Ik had wel verwacht dat ik na 3 maanden resultaat zou zien op mijn buikvetgehalte. Ik zie wel resultaat aan de armen,borst, kwa spieren.
3 maanden geleden woog ik 76 kg, en nu 77kg.
Komt dit doordat ik TE weinig eet? Ik zit tussen de 1800 en 2300 kcal per dag die ik binnenkrijg. (volgens voedingscentrum).
Als je ziet dat mensen die lang niks/zeer weinig eten ,die vallen toch ook af?
Mijn motivatie is er nog steeds,maar word wel minder aangezien ik na 3 maanden het gevoel heb dat ik 3 maanden voor niks heb getraind. (kwa buikvet) In spieren ,zoals gezegd, mentaal gezien, fit gevoel, is er wel vooruitgang die merkbaar/zienbaar is.
Mijn sportdietiste, die zelf in het nationaal schaatteam had gezeten, gaf ook als tip om als tussendoortje af en toe een plakje ontbijtkoek te nemen, zo'n bammetje ding.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou graag eens met een diëtist praten. 1 die dit soort dingen dus precies en aandachtig voor mij kan uitstippelen.
Maar ik hoor zo veel horrorverhalen over diëtisten die gewoon een standaard lijstje over tafel schuiven en een standaard antwoord voor de standaard vrouw hebbenDie dus ook rustig zeggen "ontbijtkoek is een prima tussendoortje". En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven
Diegene waar ik morgen naartoe ga, die heeft gewoon uitgeprinte standaardlijstjes voor me klaar liggen.quote:Op donderdag 21 juli 2011 08:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou graag eens met een diëtist praten. 1 die dit soort dingen dus precies en aandachtig voor mij kan uitstippelen.
Maar ik hoor zo veel horrorverhalen over diëtisten die gewoon een standaard lijstje over tafel schuiven en een standaard antwoord voor de standaard vrouw hebbenDie dus ook rustig zeggen "ontbijtkoek is een prima tussendoortje". En daar wil ik mijn geld niet aan uitgeven
lol, kan me heel goed voorstellen dat dat een soort van 'mjah, eh....'-momentje is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... hier gewoon + 1.5 KG in een week. Ik denk dat ik veilig kan stellen dat het grootste deel van mijn -2.5KG vorige week vocht was ivm buikgriepje
Toch blijft het een lullige ervaring dat je in een week met 75KM fietsen en 7KM hardlopen op 1200 Kcal per dag aankomt.
Hoe zit het eigenlijk met je spieropbouw? Ben je alleen heel veel afgevallen of doe je eigenlijk ook aan krachttraining? Extra spieren kunnen je helpen op gewicht te blijven.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou... hier gewoon + 1.5 KG in een week. Ik denk dat ik veilig kan stellen dat het grootste deel van mijn -2.5KG vorige week vocht was ivm buikgriepje
Toch blijft het een lullige ervaring dat je in een week met 75KM fietsen en 7KM hardlopen op 1200 Kcal per dag aankomt.
Uiteraard en het heeft me het 90KG drempeltje over geholpenquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:16 schreef BrandX het volgende:
[..]
lol, kan me heel goed voorstellen dat dat een soort van 'mjah, eh....'-momentje is.
Hey maar netto dus wel: -2,5kg + 1,5 kg = -1kg toch?
Ik doe (nog) niet aan krachttraining, alleen veel fietsen en hardlopen dus.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:21 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe zit het eigenlijk met je spieropbouw? Ben je alleen heel veel afgevallen of doe je eigenlijk ook aan krachttraining? Extra spieren kunnen je helpen op gewicht te blijven.
Ik ben een tijdje bij een dieetist geweest vanuit het (toen nog) ziekenfonds... Die begon met 'het helpt veelal als je frisdrank vervangt door water', ik drink nooit frisdrankquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Als ik bovenstaande twee posts combineer heb ik toch niet het idee dat die 1200 kcals handig is icm zulke sport-activiteiten, Swetseneggerquote:Op donderdag 21 juli 2011 08:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
Als je te weinig eet kom je juist aan omdat je lijf gaat oppotten.
En de hoeveelheid calorie-inname is m.i. veel te laag als jij echt zoveel sport als je zegt.
Toen ik drie keer in de week 1,5-2 uur bokste, mocht ik een kleine 3000 kcal. eten. Deed ik dat niet, dan verbrandde mijn lijf juist spieren ipv vet.
Je spieren hebben koolhydraten, eiwitten en mineralen nodig. Sport je veel, dan neemt die behoefte aanzienlijk toe. Wat je nu eet is precies genoeg bij max een half uurtje wandelen per dag...
edit: en ik nam daar dus mineraalsupplementen bij om de huishouding in orde te houden. Ikzelf had snel een tekort aan magnesium en ijzer. Je moet dus ook erg gevarieerd eten, en koolhydraten eten.
Een beetje dietiste zal ook naar de onderliggende oorzaken kijken. Met name het waarom.... En ze doet meer procesbegeleiding dan je vertellen wat je moet eten. Die van mij doet dat in ieder gevalquote:Op donderdag 21 juli 2011 09:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ben een tijdje bij een dieetist geweest vanuit het (toen nog) ziekenfonds... Die begon met 'het helpt veelal als je frisdrank vervangt door water', ik drink nooit frisdrankDus daar ben ik redelijk snel mee opgehouden, ze kon me naast een boekje over een energiebeperkt dieet niet echt veel meegeven.
Gelet op het feit dat ik er al 50KG mee afgevallen ben denk ik dat dat wel meevalt.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Als ik bovenstaande twee posts combineer heb ik toch niet het idee dat die 1200 kcals handig is icm zulke sport-activiteiten, Swetsenegger
Klopt, hetgeen ik zei geldt dan ook niet voor mensen met echt nog overgewicht. Ik quotte (type je dat zo?) iemand die 75 kg weegt. Dan heb je maar weinig om te verbranden over, en dus ook weinig brandstof voor je lijf/spieren.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat ik er al 50KG mee afgevallen ben denk ik dat dat wel meevalt.
Hee, ik combineer de 2 posts niet he, dat deed de hoogquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:02 schreef BrandX het volgende:
[..]
Klopt, hetgeen ik zei geldt dan ook niet voor mensen met echt nog overgewicht. Ik quotte (type je dat zo?) iemand die 75 kg weegt. Dan heb je maar weinig om te verbranden over, en dus ook weinig brandstof voor je lijf/spieren.
Mja, die van mij dus niet... die kwam met vervang margarine door vloeibare en meer van dat soort onnozele tip die ik zelf ook kan uitvinden. Het hoe en waarom van mijn overgewicht, daar hebben we het nooit over gehad.quote:Op donderdag 21 juli 2011 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een beetje dietiste zal ook naar de onderliggende oorzaken kijken. Met name het waarom.... En ze doet meer procesbegeleiding dan je vertellen wat je moet eten. Die van mij doet dat in ieder geval
Als je dat soort begeleiding zoekt, kun je beter eens naar een psycholoog gaan... gedragstherapie is zoveel effectiever (als de onderliggende oorzaken essentieel zijn) dan een dieetist.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja, die van mij dus niet... die kwam met vervang margarine door vloeibare en meer van dat soort onnozele tip die ik zelf ook kan uitvinden. Het hoe en waarom van mijn overgewicht, daar hebben we het nooit over gehad.
Ik zoek dat niet echt, maar verwacht van een dieetist wel iets meer dan lijstjes over tafel schuiven. Ik ben er inmiddels achter dat ik het toch het beste op eigen kracht kan doen en een beetje zelf-cognitieve therapie erbijquote:Op donderdag 21 juli 2011 10:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je dat soort begeleiding zoekt, kun je beter eens naar een psycholoog gaan... gedragstherapie is zoveel effectiever (als de onderliggende oorzaken essentieel zijn) dan een dieetist.
Anyway, gotta run!
Xx
Wat goed!quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:12 schreef Blistering het volgende:
YESSSSSSSSSSSSSSS!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zelfs na die ontiegelijke offday gister gaf de weegschaal vanmorgen 79,8 aan!![]()
Ik heb m'n doel eindelijk bereikt! 26(,2) kilo kwijt!
* Blistering doet een vreugdedansje
quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hee, ik combineer de 2 posts niet he, dat deed de hoog
Mee eens. De achterliggende reden van overgewicht kan ook liggen in aanleg, lichaamsbouw enz. Ook wat je verder wel en niet doet in je privé, je dagritme, enz. zijn van belang.quote:Op donderdag 21 juli 2011 10:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zoek dat niet echt, maar verwacht van een dieetist wel iets meer dan lijstjes over tafel schuiven. Ik ben er inmiddels achter dat ik het toch het beste op eigen kracht kan doen en een beetje zelf-cognitieve therapie erbij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |