Netjes netjes.quote:
quote:
Ik weet niet of jouw loopband het toestaat, maar je zou een steilere helling in kunnen stellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:06 schreef Satijn het volgende:
[..]
Nee want mijn loopband staat binnen.Misschien dat die van jou buiten staat?
Omdat je het buiten helemaal zelf moet doen en de loopband meegeeft. En omdat je geen wind tegen hebt natuurlijk. Helling instellen kan het wel iets zwaarder maken. Doodsaai, zo'n loopbandquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:26 schreef Satijn het volgende:
Waarom is buiten hardlopen zwaarder dan binnen? Binnen doe ik soms 2 lessen van Evy achter elkaar, buiten ben ik op de helft van één les al 'moe'
inderdaad, ik zou het nog geen kwartiertje vol houdenquote:
al kan je wel heel hard op een loopband lopen + heel langquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, ik zou het nog geen kwartiertje vol houden
Wat jij bedoelt is dat het uitzicht vaak ook nog een hele tijd moet lopen om prettige te wordenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:03 schreef Ender_W het volgende:
Is ook alleen leuk als het uitzicht in de sportschool een beetje prettig is, maar over het algemeen valt dat dan tegen....
Hoeveel km is die?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Ticootje het volgende:
9 juli loop ik de beachrun op kijkduin! Wie had dat gedacht??
5 of 10. Welke afstand ga je doen Ticootje?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoeveel km is die?
Enneh, succes alvast!!
Ik ging weg op 30 Minuten. Eerste 2 kilometer kon ik dat tempo lopen, daarna stortte ik inquote:Op zondag 3 juli 2011 10:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanavond weer de 5KM proberen. Kijken of ik het tempo omhoog kan krijgen.
Misschien leuk om eens hiermee te experimenteren?quote:Op zondag 3 juli 2011 21:17 schreef Seven. het volgende:
Ik ben Evy echt beu zo onderhand. Maar eens experimenteren met andere programma's, moet nog steeds mijn gps aan de praat zien te krijgen.
Kijk naar de laatste post van Swets en dan nog een paar keer erger. Dat kan het gevolg zijn als je niet op een verstandige manier opbouwt. Met nadruk op KAN.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:21 schreef Jahr00n het volgende:
Zet gewoon een mp3 speler met wat muziek op en ga gewoon lopen, ik snap dat hele idee achter die Evy niet.
Volgens mij is het hier al redelijk erg. Kan nauwelijks gewoon lopen vandaagquote:Op maandag 4 juli 2011 08:03 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Kijk naar de laatste post van Swets en dan nog een paar keer erger. Dat kan het gevolg zijn als je niet op een verstandige manier opbouwt. Met nadruk op KAN.
Of je het nou met Evy doet of zelf een intervalprogramma'tje in elkaar draait, feit blijft dat opbouwen idd wel zo verstandig is. En dan is voor veel mensen Evy een hele makkelijke manier. Je hoeft niks zelf te bedenken of bij elkaar te zoeken, het werkt zeker wel motiverend.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:21 schreef Jahr00n het volgende:
Zet gewoon een mp3 speler met wat muziek op en ga gewoon lopen, ik snap dat hele idee achter die Evy niet.
Ben nu 2 weken geleden begonnen. Eerst 2 keer intervallen 3 a 3.5 KM. de 3e keer 3.5KM zonder interval. Toen 4KM zonder interval en toen 2 keer 5KM zonder interval, eerste keer in 33 minuten 2e keer in 32 minuten.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:16 schreef Ender_W het volgende:
Heb jij opgebouwd of gewoon begonnen met rennen. Ineens de 4 a 5 km erin gooien? Ik heb wel meegelezen, maar heb het niet meer paraat en heb geen zin om terug te lezen..![]()
Nou SPIEREN zijn waarschijnlijk wel opgebouwd, anders zou je die 5KM überhaupt niet halen. Maar je pezen dus zeker niet en die raken geïrriteerd.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:43 schreef Ender_W het volgende:
Het zal heel stom klinken, maar je belast je spieren tijdens het fietsen compleet anders als met het hardlopen. Je kan bij wijzen van 36x de Ventoux opfietsen en dan nog niet zonder opbouw gaan hardlopen. Dat werkt gewoon iet. Dus je kan niet zeggen dat je spieren al opgebouwd waren.
Ik doe ook beiden, uit eigen ervaring kan ik ook vertellen dat het niet zo is.
Misschien een tip: In minuten denken niet in de kilometers. De kilometers zijn bijzaak, die komen vanzelf.
Zo zwart-wit voelt het nu ook...quote:Op maandag 4 juli 2011 09:03 schreef Ender_W het volgende:
Ik probeer ook niet te zeggen dat je geen spieren hebt. Maar de spierbelasting is compleet anders en zodoende niet te vergelijken, dat probeerde ik meer te zeggen. Ze zijn het dus niet gewend om op die manier belast te worden... Ik omschreef het een beetje zwart-wit.
Ik hoop dat ik nu nog op tijd ben. Voelde in principe niets met lopen, pas erna. En het begint nu langzaam weg te trekken. Dus nu even goed rust houden en dan verstandig en voorzichtig keurig opbouwen.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:35 schreef Ender_W het volgende:
Ik ken het probleem, heb het ooit met de banden en pezen gehad die over de rechterknie lopen..... na 2 jaar was ik er vanaf. Kon wel sporten, maar nooit pijnvrij. En nu, wanneer het goed koud is buiten voel ik het nog steeds geregeld. Dus dan sport ik al niet eens meer buiten. Dus ik heb ervan geleerd.
Zoals gezegd sportte ik al vrij intensief. En tot gisteren ging het allemaal primaquote:Op maandag 4 juli 2011 13:13 schreef Viking84 het volgende:
Binnen twee weken al 5 km lopen. Sorry maar. Dan heb je je niet goed ingelezen voor je begon.
Als ik het bij 1 keer 5KM had gelaten had het gekundquote:Op maandag 4 juli 2011 13:19 schreef DarkElf het volgende:
doe idd maar rustig aan swets. en in 2 weken, ondanks dat je conditie hebt , is helaas veel te snel.
je spieren/pezen en gewrichten moeten aan deze sport wennen en dat kunnen ze echt niet in 2 weken.
maar als je je had ingelezen had je geweten dat je ook als je al veel sport moet opbouwen met hardlopen. Damn ik deed er 4 maanden over tot ik 20 min achtereen kon en jij jast de 5 km er im twee weken doorheenquote:Op maandag 4 juli 2011 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd sportte ik al vrij intensief. En tot gisteren ging het allemaal prima
Anyway, zoals gezegd nu dus even rust en dan voorzichtig weer opbouwen.
wat ik zeg: hardloopmachine!quote:Op maandag 4 juli 2011 11:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Heel voorzichtig mee zijn ja.
Heb mij vandaag gericht op snelheid en niet op afstand,, resultaat: 6.5 km met 11.6 km/uur.. Wil op een gegeven moment 12/uur kunnen, da's mijn doelstelling verzin ik nu ter plekke
Als ik regelmatig loop en GEEN last heb, is niet de verwachting dat je daarna opeens WEL last heb he. Jezus, ben je van de hardloop politie ofzoquote:Op maandag 4 juli 2011 13:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar als je je had ingelezen had je geweten dat je ook als je al veel sport moet opbouwen met hardlopen. Damn ik deed er 4 maanden over tot ik 20 min achtereen kon en jij jast de 5 km er im twee weken doorheen
Who cares manquote:Op maandag 4 juli 2011 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik regelmatig loop en GEEN last heb, is niet de verwachting dat je daarna opeens WEL last heb he. Jezus, ben je van de hardloop politie ofzo
Loop maar eens met mij mee, goed voor je ego.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat ik zeg: hardloopmachine!
Als wij ooit nog eens samen lopen kun jij tussendoor fokken
Nou ja ik kon het zo dus ook nietquote:Op maandag 4 juli 2011 13:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Who cares man. Je start beter dan wie dan ook hier, wees er trots op! Hoop dat je het zo blijft doen, wou dat ik dat zo kon
.
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
prima toch? sommige mensen rennen hard, anderen rennen wat minder hard. soit hoorquote:Op maandag 4 juli 2011 13:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Same here! Ik was gisteren al trots dat mijn average van 7:40 naar 7:30 min/km ging.
![]()
![]()
Die pijntjes waren elke keer op een andere plek. Kuit, bovenbeen, lies. M'n KNIE heb ik voorheen geen 1 keer gevoeldquote:Op maandag 4 juli 2011 13:45 schreef DarkElf het volgende:
Mmm die pijntjes kan best een signaal geweest zijn swets, dat je moe bent en gewone spierpijn hebt als je net begint is normaal maar verder dan dat zijn pijntjes altijd een signaal. vervelend dat het zo heftig ineens is (misschien smeren met srl gelei?) en even wachten met terug beginnen te lopen tot het echt over is misschien.
goeie start ja, heb je zn edit wel gelezenquote:Op maandag 4 juli 2011 13:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Who cares man. Je start beter dan wie dan ook hier, wees er trots op! Hoop dat je het zo blijft doen, wou dat ik dat zo kon
.
Wheheh, dan nog: er zijn er ook die na les 10 al op moeten geven wegens blessures.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
goeie start ja, heb je zn edit wel gelezen
nog niet nee.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, het is ook weer niet alsof ik invalide ben.
heel goedquote:Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wacht nou keurig 2 weken voordat ik weer ga trainen.
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik regelmatig loop en GEEN last heb, is niet de verwachting dat je daarna opeens WEL last heb he. Jezus, ben je van de hardloop politie ofzo
Zie de OP. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren...quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Iemand een goede iphone app voor interval training? zag er meerdere maar weet niet echt welke er goed voor is
RunKeeper kun je zelf instellen hoe vaak die aan moet geven dus dat kan om de zoveel kilometer maar ook om de zoveel minuten. Verder zijn ze bij RunKeeper best wel actief, veel diensten worden geïntegreerd en steeds meer mogelijkheden komen er bij.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Iemand een goede iphone app voor interval training? zag er meerdere maar weet niet echt welke er goed voor is
Mijn runkeeper doet het verdomme nooit.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:00 schreef amaranta het volgende:
hmmm mijn runkeeper deed het net niet, hij heeft alleen de tijd gemeten en niet de afstand.
was moeilijk zwaar vanavond, maar achteraf nog wel een aardig tempo gelopen: 3.43KM in 18:10 is 11km/u. halverwege dacht ik dat ik dood gingquote:Op maandag 4 juli 2011 17:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Vanavond een rondje van 3,5KM ff lopen en daarna (+daarvoor) weer lekker studeren
ik heb hierover wat vragen gesteld op het amateurhardloopforum, ook met betrekking op afstand v.s. snelheid en dit vond ik wel een goede uitleg:quote:Op maandag 4 juli 2011 13:49 schreef DarkElf het volgende:
ik zelf vind snelheid nooit zo belangrijk, ja ik kan 3 km op 11.5-12 km per uur rennen maar als ik 9 km doe loop ik dat een stuk minder hard maar wel consequent dezelfde snelheid, ik vind t best hoor.
quote:Op maandag 4 juli 2011 07:12 schreef 1517 het volgende:
[..]
Helaas ben ik niet echt een gevorderde loper, maar ben zeer geïnteresseerd in technieken en biomechanica.
Ik zou die duurloop laten vallen, tenminste niet iedere week doen. Je herstel van een langeduurloop is te lang om elke keer optimaal te kunnen trainen. En zeg nou zelf hoe uitdagend vind je die 10km/h? Je moet je lichaam uitdagen, als je je grenzen niet opzoekt past je lichaam zich ook niet aan.
Voor snelheid zou ik naar iets kijken van 8 x 200 meter opwerken naar 5 x 800 meter. Hoe vaker jij tegen je limit loopt des te beter je looptechniek zal worden. Je moet wel efficiënter gaan lopen als iedere stap niet meer comfortabel is. Probeer uit je 'comfort zone' te trainen, ga all out. Het zijn maar 8 repetities van 200 m daarna ben je vrij om te doen en laten wat je wil zorg dat die 8 x 200m maximale effort zijn. Ik snap dat het principe van 200m in relatie tot een halve marathon raar lijkt maar dit komt door de informatie die door de huidige kanalen gevoed word. Iedereen doet LSD training, dit is een nieuwe kijk op endurance training.
Ik gebruik voor de iPhone Get running (couch to 5k). Ik vind het zelf een ideale app, je wordt begeleid door een vrouwelijke stem die je er ook een beetje doorheen sleept; je wordt erop gewezen als je bijvoorbeeld nog 15 seconden moet ofzo. Ook is de structuur best duidelijk aangegeven in de app.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
nee, het heet couch to 5K (van bank naar 5 kilometer)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:08 schreef Ender_W het volgende:
@AliKebap, ik neem aan dat het een coach to 5k isanders blijf je 5 kilometer op een bank zitten, best onpraktisch
Term is toch echt couch. Populair gemaakt door iemand die van bankzitter tot eerste 5k rent.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:08 schreef Ender_W het volgende:
@AliKebap, ik neem aan dat het een coach to 5k isanders blijf je 5 kilometer op een bank zitten, best onpraktisch
Heb ik ook net gedaan. Dat voelde als een eeuwigheid! Gisteren redelijk rustig een 5,5 km gelopen en voelde mijn bovenbeen/ knie nog wel een beetje maar ik kon het loslopen. Daarna heb ik extra goed gestrekt.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wacht nou keurig 2 weken voordat ik weer ga trainen.
Wat had je precies voor blessure?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Heb ik ook net gedaan. Dat voelde als een eeuwigheid! Gisteren redelijk rustig een 5,5 km gelopen en voelde mijn bovenbeen/ knie nog wel een beetje maar ik kon het loslopen. Daarna heb ik extra goed gestrekt.
Vandaag voelt het prima, al merk ik wel dat ik bij verschillende bewegingen behoorlijk verkramp uit angst dat die pijn er weer inschiet.
Al een paar weken dat een spier verrkampte rond mijn knie. Voelde als meniscus, maar dan wel weg te stretchen. Dus ik ben er van uitgegaan dat ik het zelf wel aankon. Als het aanhoudt ga ik ook maar naar de huisarts/ fysio.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat had je precies voor blessure?
eh nee?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:29 schreef Seven. het volgende:
Vraagje aan de ladies: ik merk dat ik sinds ik hardloop meer last heb van rommel uit mijn baarmoeder (soms ook beetje kramp). Herkenning, anyone?
Ja ik zal ook meer moeten rekken denk ik. Eerst maar eens pijnvrij gewoon kunnen lopen en fietsenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Al een paar weken dat een spier verrkampte rond mijn knie. Voelde als meniscus, maar dan wel weg te stretchen. Dus ik ben er van uitgegaan dat ik het zelf wel aankon. Als het aanhoudt ga ik ook maar naar de huisarts/ fysio.
Runnersworld is er een.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:19 schreef Njosnavelin het volgende:
Vandaag weer gaan hardlopen, na een pauze van 1,5 maand. Viel toch een beetje tegen![]()
Oh en ik moet nieuwe schoenen hebben. Wat was ookalweer de naam van die winkel waar ze je zo goed konden helpen en ook keken naar hoe je loopt enzo?
In een uur maar 2 of 3 keer pauzeren is geen 'intervaltraining'. Intervaltraining is meer dat je 200 meter bijvoorbeeld op volle snelheid gaat, vervolgens rustiger en dan weer 200 meter voluit. Met intervaltraining gaat je conditie wel snel omhoog alleen het is erg intensief trainen en is pas verstandig (dit is een aanname, geen bron of iets) als je spieren getraind zijn en gewend zijn aan het intensieve hardlopen. Deze spieren train je dus weer meer met lange afstanden met iets lagere snelheid. Verstandig in de zin van dat je minder snel blessures zult oplopen omdat je spieren het dus aan kunnen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:39 schreef Schadenfreude het volgende:
Ik heb vorige week twee keer samen met een studiegenoot gelopen (in Kopenhagen!). Hij is wat ervarener en heeft al eens een halve marathon gelopen, maar loopt op een lagere snelheid dan ik (ongeveer 11 km/u). Zelf loop ik altijd op 12km/u maar dan met wandelpauzes (2 of 3 keer 2 minuten wandelen in een uur). Nu merkte ik dus dat als ik een iets lager tempo loop ik gewoon 10,5km loop in een uur zonder te wandelen. Ook loop ik niet te hijgen en zweet ik nauwelijks. Wel een groot verschil dus als je 1 á 2 km/u langzamer loopt.
Hij zei echter dat ik waarschijnlijk op een te hoge snelheid loop, ook omdat ik tegen het einde vaak een beetje een verkrampte kuit heb (wat de volgende ochtend weer over is). Klopt dat? Ik heb van anderen gehoord dat een hoog tempo en intervallen juist beter is om conditie op te bouwen, omdat je meer de grens opzoekt.
Krijg je dan last tijdens het lopen of vind je zelf dat het te weinig is? Als je geen last krijgt, mooi toch? Er wordt altijd geadviseerd om 1,5 tot 2 uur voor het lopen niets meer te eten. Wát je precies eet maakt natuurlijk ook uit. Van onbeperkt spareribs zul je ook na 2 uur nog wel last kunnen krijgenquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoelang na het (avond)eten gaan jullie lopen? Ik wacht altijd een halfuurt-uur, maar heb het gevoel dat dat te weinig is
quote:Voor een training
· Gebruik twee uur voor je training of loopwedstrijd geen uitgebreide vaste maaltijd.
· Als je 's avonds gaat trainen: gebruik voor het lopen iets lichts (rijstwafel, rijst, salade, boterham, ect) en pas na de training de warme maaltijd.
· Wanneer je op een warme dag een lange duurloop gaat doen kan je het beste voor de training een glas water of sportdrank drinken.
Ik bedoelde met te weinig, te snel lopen na het avondetenquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Krijg je dan last tijdens het lopen of vind je zelf dat het te weinig is? Als je geen last krijgt, mooi toch? Er wordt altijd geadviseerd om 1,5 tot 2 uur voor het lopen niets meer te eten. Wát je precies eet maakt natuurlijk ook uit. Van onbeperkt spareribs zul je ook na 2 uur nog wel last kunnen krijgen.
Oja, bedanktquote:
Ik wacht altijd 2-3 uur, anders word ik misselijk tijdens het rennen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:31 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoelang na het (avond)eten gaan jullie lopen? Ik wacht altijd een halfuurt-uur, maar heb het gevoel dat dat te weinig is
Ja dat bedoel ik ookquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:37 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Ik bedoelde met te weinig, te snel lopen na het avondeten
Dat verschilt ook per persoon. Ik loop sinds 2 weken 's ochtends en dat doe ik op een lege maag. Heb 1 keer (in het weekend) weer na het ontbijt gelopen en had toen wel het gevoel dat het iets lekkerder ging, maar ik ga niet idioot vroeg opstaan. Sta nu al om 6:15 op als ik ga lopenquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:05 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoe doen lopers het met eten als ze 's ochtends vroeg gaan lopen? Eten ze dan helemaal niet of gaan ze dan echt achtelijk vroeg op en wachten dan een uur ofzo?
Alternatief is lopen als ik gaar ben na een hele dag achter een computer te hebben gezeten. 's Ochtends ben ik fris en fruitig en omdat ik al even wakker ben als ik op het werk kom, ben ik ook redelijk goed aanspreekbaarquote:
Als ik 's Ochtends vroeg loop loop ik op nuchtere maag. Gewoon wat drinken en gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:05 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Hoe doen lopers het met eten als ze 's ochtends vroeg gaan lopen? Eten ze dan helemaal niet of gaan ze dan echt achtelijk vroeg op en wachten dan een uur ofzo?
Hoop wel dat er weinig tijd zit tussen wakker worden en lopen. Als ik een half uur wakker lig voor ik ga lopen, begint m'n maag wel te rommelen en dat is niet echt fijnquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:46 schreef Slickk het volgende:
Tof, dan ga ik dat ook maar proberen. Kan geen motivatie meer vinden om 's avonds laat nog te gaan lopen, terwijl ik dat een maand geleden nog heerlijk vond omdat je dan snel in slaap valt na het douchen.
Als Ik langer dan 5 km ga lopen eet ik wel een cracker ofzo. Anders voel ik me wat flauwig na 7-9 km en dan eet ik de rest van mijn ontbijt ernaquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:46 schreef Slickk het volgende:
Tof, dan ga ik dat ook maar proberen. Kan geen motivatie meer vinden om 's avonds laat nog te gaan lopen, terwijl ik dat een maand geleden nog heerlijk vond omdat je dan snel in slaap valt na het douchen.
Goed zo! Ik ga me vandaag mentaal voorbereiden op de eerste keer lange stukken lopen, 2x 10 en 1x 12 minuten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 07:39 schreef Viking84 het volgende:
Zo, net 5 km gedaan in 30:38. Bewust langzamer gestart en aan het eind nog even voluit gegaan, omdat ik de neiging heb mezelf voorbij te lopen, maar voor de eindtijd maakte het niet heel veel verschil, dus dat is mooi. Op deze manier moet de 6 km zondag ook wel weer lukken
.
Succes! Spannend!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Goed zo! Ik ga me vandaag mentaal voorbereiden op de eerste keer lange stukken lopen, 2x 10 en 1x 12 minuten.
Welkom DJRVquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:34 schreef DJRV het volgende:
Voorzichtig meld ik me in dit topic. Begonnen met STR paar weken geleden en op de helft eigenlijk gestopt met Evy. Nu lekker met eigen muziek en de 5 km al aankunnen. Eigenlijk altijd op nuchtere maag met een paar dextro's aan de gang, zit meestal rond de 31~34 minuten.
Wel altijd fuckin pijn aan mijn linker voet op veter hoogte
Probeer je veters aan de linkerkant wat losser te strikken. Je voeten hebben wat ruimte nodig, dus stel je hebt normaal maat 43 dan moet je eigenlijk maat 43,5 hebben voor je hardloopschoenen. Ik moet soms mijn schoenen ook wel drie keer veteren voordat het goed voelt, het scheelt best veel. Normaal denk je dat strak echt het best zit maar bij hardlopen zit iets losser uiteindelijk toch veel beter.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:34 schreef DJRV het volgende:
Voorzichtig meld ik me in dit topic. Begonnen met STR paar weken geleden en op de helft eigenlijk gestopt met Evy. Nu lekker met eigen muziek en de 5 km al aankunnen. Eigenlijk altijd op nuchtere maag met een paar dextro's aan de gang, zit meestal rond de 31~34 minuten.
Wel altijd fuckin pijn aan mijn linker voet op veter hoogte
Fietsen zou geen bezwaar moeten zijn, maar powerwalken wel, want dan gebruik je dezelfde spieren als bij hardlopen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:17 schreef Dirkh het volgende:
Is het een groot bezwaar als je op de rustdagen gaat fietsen (stevig doorfietsen) of gaat powerwalken, of is dat een te zware belasting en haalt dat het effect van de rust weg?
Ik powerwalk nu twee maanden en dat bevalt heel goed, maar wil ook wat aan mijn uithoudingsvermogen doen door te gaan hardlopen, waar ik deze week mee ben begonnen.
Maar ik vind de rustdagen te saai. Ik moet wat doen.
Ah, duidelijk. Dankjewel. Fietsen it isquote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Fietsen zou geen bezwaar moeten zijn, maar powerwalken wel, want dan gebruik je dezelfde spieren als bij hardlopen.
In theorie kun je elke dag sporten, zolang je maar niet twee dagen achter elkaar dezelfde spiergroep traint.
Ik ga het morgen ochtend even proberen, thanks iigquote:Op zaterdag 9 juli 2011 03:42 schreef Slickk het volgende:
[..]
Probeer je veters aan de linkerkant wat losser te strikken. Je voeten hebben wat ruimte nodig, dus stel je hebt normaal maat 43 dan moet je eigenlijk maat 43,5 hebben voor je hardloopschoenen. Ik moet soms mijn schoenen ook wel drie keer veteren voordat het goed voelt, het scheelt best veel. Normaal denk je dat strak echt het best zit maar bij hardlopen zit iets losser uiteindelijk toch veel beter.
Rustig opbouwen he Dirkquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:07 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ah, duidelijk. Dankjewel. Fietsen it is
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:56 schreef Ticootje het volgende:
Zo, ik heb m'n eerste wedstrijd gelopen. En meteen een pittige; beachrun kijkduin. Flinke tegenwind op het strand. Al met al klokte ik m zelf af op 36,43. Ff wachten op de officiële tijd, die daaronder ligt.
Ja ik doe echt mijn best om niet meteen tot het uiterste te gaan. Ik hou aan dat ik nog moet kunnen praten, maar niet zingen tijdens het fietsen. Dat lukt goed, want ik kon sowieso niet zingen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rustig opbouwen he DirkJe volgt nu ongeveer hetzelfde schema als mij.
Ja precies, want ik doe nu een wéék niks... over kutgevoel gesproken (nog los van de pijn).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:51 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja ik doe echt mijn best om niet meteen tot het uiterste te gaan. Ik hou aan dat ik nog moet kunnen praten, maar niet zingen tijdens het fietsen. Dat lukt goed, want ik kon sowieso niet zingen.
Dat hard lopen wordt de beginnersinterval waar ik dinsdag mee ga beginnen. Ik had eerst een ander schema, 3 minuten hard, twee minuten zacht, x4 maar dat is nog ff te gek. Nu is het echt een interval van 10 seconden hard etc. Zo kan ik een beetje conditie opbouwen zodat ik ook een beetje aande techniek kan werken.
Nu was het na 1 minuut al zo zwaar day ik mijn voeten neerplofte op het asfalt. Dat is dus ff te snel.
Ik wil zeker voorkomen dat mij hetzelfde overkomt als jij, al geeft een avond niet iets doen al meteen een kutgevoel. Dus een middeweg zoeken.
quote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik hoor net als Dirk in de 40+ klasse
Ik ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ja, die ouwe lullen zitten keihard in hun midlifecrisis. #trotsquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
maar durf het gerust nog op te nemen tegen 75% van de 20ers op de 10kmquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:20 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, die ouwe lullen zitten keihard in hun midlifecrisis. #trots
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:20 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, die ouwe lullen zitten keihard in hun midlifecrisis. #trots
quote:Op zondag 10 juli 2011 07:21 schreef Ticootje het volgende:
Jaaaaaa!! Ik heb 25e van de 45 en de officiële tijd 35,44!!! ( cil is 23e met 35,14)
Als het niet te warm is, dan pleur ik mijn grote koptelefoon op mijn hoofd, als het wel te warm is dan haal ik de kabeltjes van mijn in-ear plugjes door een haarbandje zodat ze niet teveel bewegen.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:08 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Iemand hier een goede tip voor oordopjes tijdens het hardlopen?
Ik vind lopen met muziek veel relaxter maar die stomme oordoppen blijven nooit zitten!
Ja, je moet van die oordopjes kopen met een klipje achter je oren. Ik had bij de dixon's goede doppen gehaald voor 10¤. Die gebruik ik al een jaar en doen het nog steeds prima, heb later nog eens gekeken naar het aantal Hz, en blijkt dat hij zelfs nog beter is dan sommige sennheisers die 20¤ duurder zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 16:08 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Iemand hier een goede tip voor oordopjes tijdens het hardlopen?
Ik vind lopen met muziek veel relaxter maar die stomme oordoppen blijven nooit zitten!
Ik zal morgen eens bij de dixon langs hoppen!quote:Op zondag 10 juli 2011 17:40 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Ja, je moet van die oordopjes kopen met een klipje achter je oren. Ik had bij de dixon's goede doppen gehaald voor 10¤. Die gebruik ik al een jaar en doen het nog steeds prima, heb later nog eens gekeken naar het aantal Hz, en blijkt dat hij zelfs nog beter is dan sommige sennheisers die 20¤ duurder zijn.
Ik weet alleen niet meer hoe ze heten, had de verpakking al weggegooid. Ik weet dat ze van philips zijn en een rode verpakking hebben mocht dat helpen. Door google werd ik ook niet zoveel wijzer. Maar zoek gewoon voor oordoppen met een klip, ik had ook altijd last dat die doppen uit mn oren vielen, daarna geen last meer van.
Je kunt ook een staartje in je haar doenquote:Op zondag 10 juli 2011 18:08 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens bij de dixon langs hoppen!
En ander probeer een haarband zoals seven voorstelde, blijft ook meteen mijn haar uit mijn gezicht!
Ik doe het sowieso in een staart! Ik kan echt niet met los haar sporten, maar sommige plukjes blijven net niet zitten omdat ze te kort zijn en vooral als het waait is dat irritant.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Je kunt ook een staartje in je haar doen. Dat doe ik altijd, maar goed, ik heb dan ook nogal lang haar
.
Ook geen last van losse stukjesquote:Op zondag 10 juli 2011 18:11 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik doe het sowieso in een staart! Ik kan echt niet met los haar sporten, maar sommige plukjes blijven net niet zitten omdat ze te kort zijn en vooral als het waait is dat irritant.
Ook niet van die kleine pluishaartjes? Ik kan mijn haar makkelijk in een staart maar als het waait komen van die hele kleine pluisplukjes in mijn gezicht.quote:
aaaah! ik snap t!quote:
Groot gelijk heb je, ik doe thuis vaak dingetjes zoals pilates en dan zie ik er ook niet uit.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:26 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
aaaah! ik snap t!
Ik heb ook langer haar en maak mijn pony vast op mijn hoofs met een schuifspeld,ziet er niet uit,maar ik ren thuis op mn loopband dus dan maakt t geen fuck uit haha! Maar ik denk dat een haarband ook n goed idee is, ik ga op zoek! Ik zag dat bij decathlion een hoop in de sale was,ik ga morgen van alles halen voor als ik binnenkort toch buiten ga lopen(ik loop nu gewoon in mn sportBH,zonder shirtje)
Naja dan loop ik vast heeel langzaam, want ik heb 7 km in 48 minuten gelopenquote:Op maandag 11 juli 2011 14:22 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Als je een beetje normaal loopt, dan loop je in die 30min van Evy natuurlijk veel meer dan de 5KM die werkelijk de bedoeling is.
Gevondenquote:Op zondag 10 juli 2011 18:08 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ik zal morgen eens bij de dixon langs hoppen!
En ander probeer een haarband zoals seven voorstelde, blijft ook meteen mijn haar uit mijn gezicht!
...Lees even mijn verhaal voordat je verder gaat.quote:Op maandag 11 juli 2011 17:26 schreef Twisted_Logic het volgende:
Ik ben sinds vorige week ook begonnen met hardlopen![]()
Volg eigenlijk niet echt een hardloop schema, eerste keer heb ik een rondje van 4,0KM gelopen, en de afgelopen twee keer 5,5KM. De tijd heb ik eigenlijk niet echt bijgehouden, wat voor de volgende keer
Na de tweede keer had ik behoorlijk wat spierpijn, vanochtend heb ik weer gelopen en nu lijkt het heel erg mee te vallen(misschien omdat ik langere stukken rustig aan heb gedaan?)
Denk dat ik morgenavond weer even een rondje ga doen
Hmm oke, maar jij deed ook intervallen etc? Ik loop op zich nog rustig en af en toe gewoon stukje lopen. Ik heb niet het idee dat ik over de grens ga, op die 2e keer na dan, toen had ik behoorlijk veel spierpijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
...Lees even mijn verhaal voordat je verder gaat.
In de OP staan hardloopschema's. En als je die te makkelijk vindt, stap je ergens verderop inquote:Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Hmm oke, maar jij deed ook intervallen etc? Ik loop op zich nog rustig en af en toe gewoon stukje lopen. Ik heb niet het idee dat ik over de grens ga, op die 2e keer na dan, toen had ik behoorlijk veel spierpijn.
Maar ik ga denk ik toch een hardloopschema volgen, wordt wel aangeraden overal (A) Iemand tips voor een hardloopschema? Heb er al een paar gevonden maar dat was voor echte beginners...
Deze ga ik volgen: http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf Begin bij week 3-4quote:Op maandag 11 juli 2011 21:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
In de OP staan hardloopschema's. En als je die te makkelijk vindt, stap je ergens verderop in.
2 keer 3.5 intervallen, toen 3.5km aan 1 stuk. 4km aan 1 stuk. gevolgd door 2 keer 5km aan 1 stuk. Geen 1 keer overdreven veel pijn gehad, zeker niet tijdens het lopen. Na die 2e 5 km kreeg ik al snel pijn in mijn knie. Nu kan ik al 8 dagen nauwelijks normaal lopen van de pijn.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:42 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Hmm oke, maar jij deed ook intervallen etc? Ik loop op zich nog rustig en af en toe gewoon stukje lopen. Ik heb niet het idee dat ik over de grens ga, op die 2e keer na dan, toen had ik behoorlijk veel spierpijn.
Het gaat er niet om hoe hard je loopt, snelheid opbouwen komt misschien wel met de tijd.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:56 schreef Nallie het volgende:
[..]
Naja dan loop ik vast heeel langzaam, want ik heb 7 km in 48 minuten gelopen
Oke, dat is niet zo mooi. Eigenlijk ook wel dom van mij, ik ben gewoon spontaan begonnen zonder ook maar iets te hebben ingelezen... Nu maar dat hardloopschema gaan volgen en hopen dat het goed gaatquote:Op maandag 11 juli 2011 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 keer 3.5 intervallen, toen 3.5km aan 1 stuk. 4km aan 1 stuk. gevolgd door 2 keer 5km aan 1 stuk. Geen 1 keer overdreven veel pijn gehad, zeker niet tijdens het lopen. Na die 2e 5 km kreeg ik al snel pijn in mijn knie. Nu kan ik al 8 dagen nauwelijks normaal lopen van de pijn.
Ik ga je niet dom noemen, want ik heb hetzelfde gedaanquote:Op maandag 11 juli 2011 22:28 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Oke, dat is niet zo mooi. Eigenlijk ook wel dom van mij, ik ben gewoon spontaan begonnen zonder ook maar iets te hebben ingelezen...
Ja ik ren wel met Runkeeper. Mijn gemiddelde snelheid was ook 8,5 km per uur. Dat is niet zo slecht toch? Ben ook pas paar weken weer fanatiek bezig, nog even aan het zoeken enzo.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:27 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om hoe hard je loopt, snelheid opbouwen komt misschien wel met de tijd.
Als je er maar plezier in hebt en op jou manier en fijn gevoel.
Kijk eens op afstandmeten.nl
voer de route in die je gelopen hebt en hoe lang je erover gedaan hebt dan zie je hoe hard je loopt.
kun je ook mooi alles bijhouden.
Bij een programma als runkeeper kan je het intervalschema invoeren en als je dan een koptelefoon opzet vertelt een aardige dame je precies wanneer je moet gaan wandelen of wanneer het weer tijd is om te rennen.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:00 schreef Twisted_Logic het volgende:
Best interessant die hardloopschema's, ga denk ik toch de C25K volgen: http://running.arnehulstein.nl/schema/
Hebben jullie met hardlopen een horloge om om de tijd mee te meten of gok je het voor jezelf een beetje? Heb namelijk nooit een horloge om en om op m'n telefoon de hele tijd te gaan kijken
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:16 schreef uniekhoorn het volgende:
Na een week een hele pijnlijke scheenbeen (dus rust) vandaag ook eens weer gelopen.
Ging lekker, geen pijn. 7.5 met 10.9/uur
Dit alles op alleen Rammstein
Ga na de zomer ook voor nieuwe hardloopschoenen, deze heb ik al een paar jaar t dit en ben veel afgevallen dus kan mij voorstellen dat deze niet helemaal 'goed' voor mijzelf zijn.
Hoe meer, hoe beter!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:09 schreef Dr.Sexy het volgende:
Ik ga zo weer eens beginnen met hardlopen. Na een half jaar niet te hebben gelopen voel ik me zwaar kut en als een zak aardappels ( ook al ben ik afgevallen tov een half jaar geleden).
Ik hoop dat ik mee mag rennen in dit topic
Dat is zeker een mooie opstap. Ik vind buiten rennen makkelijker dan op de loopband, maar dat is vooral mentaal denk ik. Hou het buiten makkelijker vol!quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:16 schreef scrub_nurse het volgende:
les 12 evy gedaan,ging goeden ik heb me aangemeld voor de start to run dat in september begint
buiten lopen is moeilijker maar gelukkig heb ik dan al Evy afgerond op de loopband thuis dus dat is een mooie opstap
![]()
Respect hoor! ik heb vanmorgen ff geskipt. Om 6:30 lopen, prima, maar dan wél als het mooi weer is. Vroeg lopen én lopen in de regen gaat zelfs mij te verquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:39 schreef Nallie het volgende:
Gister 6,7 km met gemiddelde snelheid 9,4 km/h in de stromende regen.
Was net op tijd terug, voordat mn sokken nat werden. De rest was na 10 minuten al kletsnat...Een beetje regen is wel lekker, maar dit
I know, maar was control freak dus ik moest van mezelf. Was gisteravond rond uurtje of 9.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Respect hoor! ik heb vanmorgen ff geskipt. Om 6:30 lopen, prima, maar dan wél als het mooi weer is. Vroeg lopen én lopen in de regen gaat zelfs mij te ver.
ow dat is goed te horen, ik heb het gevoel dat ik de frisse lucht heel fijn zal vinden en het uitzicht. Ik heb de band nu voor een open deur staan,dus ook wel frisse lucht maar van de zijkant.niet in mn gezicht. en ik zet de tv schuin kan ik kijkenquote:Op donderdag 14 juli 2011 12:55 schreef Nallie het volgende:
[..]
Dat is zeker een mooie opstap. Ik vind buiten rennen makkelijker dan op de loopband, maar dat is vooral mentaal denk ik. Hou het buiten makkelijker vol!
goed zoquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Hier ben ik eindelijk pijnvrij. Vanmiddag weer naar de fysio en dan eens kijken of we langzaam kunnen gaan opbouwen
Ik heb een mooie smoes, want ik heb een implantaat op m'n hoofd dat niet nat mag wordenquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:04 schreef Nallie het volgende:
[..]
I know, maar was control freak dus ik moest van mezelf. Was gisteravond rond uurtje of 9.
Wel extra voldaan
quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb een mooie smoes, want ik heb een implantaat op m'n hoofd dat niet nat mag worden. En waterdichte haarbanden zijn er niet, denk ik?
Dus je kan ook nooit douchen of zwemmen?quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb een mooie smoes, want ik heb een implantaat op m'n hoofd dat niet nat mag worden. En waterdichte haarbanden zijn er niet, denk ik?
Jawel, want het externe deel kan af, maar dan hoor ik niks en aangezien ik met muziek op loop, is het wel handig om dat ding op te houden tijdens het lopenquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:42 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Dus je kan ook nooit douchen of zwemmen?![]()
Ik heb nieuwe schoenen gekocht:
[ afbeelding ]
Echt een enorm verschil vergeleken met mijn oude schoenen.
Ah ja dat is lastig. Heb heel hard zitten denken, maar het is ook niet dat je het ff kan uitproberenquote:Op donderdag 14 juli 2011 22:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jawel, want het externe deel kan af, maar dan hoor ik niks en aangezien ik met muziek op loop, is het wel handig om dat ding op te houden tijdens het lopen. Spatwater is niet erg trouwens, maar douchen, zwemmen en hoosbuien zijn een no go
.
Mooie schoenen! Wat voor verschil merk je? Demping zeker?.
Zo he , kloten man. Nou succes dan maar , ik zou er eens even flink wat stof doen opwaaienquote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Fysio wist me te vertellen dat ik toch echt de verkeerde schoenen heb. Tot zover het deskundig advies van een hardloop speciaalzaak. Zo maar eens terug en kijken wat ze zeggen bij run2day Rotterdam.
Wat heb je en wat moet je hebben?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Fysio wist me te vertellen dat ik toch echt de verkeerde schoenen heb. Tot zover het deskundig advies van een hardloop speciaalzaak. Zo maar eens terug en kijken wat ze zeggen bij run2day Rotterdam.
Gewoon niet langer dan een half uur lopen dus?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 10:48 schreef Nallie het volgende:
We hebben het er al over in een ander topic, maar ik denk ik leg hem hier ook even neer.
Wat denken jullie over eten icm hardlopen.
Als ik 's ochtends ga lopen eet ik vaak een cracker of banaan ofzo voordat ik ga, of niks, maar dat schijnt weer slecht te zijn voor je spieren als je langer dan een half uur loopt.
Maar als ik 's avonds ga dan heb ik altijd het idee dat ik heel lang moet wachten, omdat ik snel omhoog borrelend eten krijg
Hoe doen jullie dit?
Neutrale schoenen en ik moet schoenen voor overpronatie. Achteraf hebben we met de schoenen die ik uiteindelijk had uitgekozen ook geen filmpje meer gemaakt.quote:
Top! Hopelijk krijg je nu geen klachten meer als je weer gaat lopen (en nu niet denken: "ooooh het kwam door de schoenen, ik kan dus wel 5 km lopen in 1 keer!"quote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Neutrale schoenen en ik moet schoenen voor overpronatie. Achteraf hebben we met de schoenen die ik uiteindelijk had uitgekozen ook geen filmpje meer gemaakt.
Maar... kudo's voor run2day rotterdam. Zojuist terug geweest, filmpje gemaakt en ze gaf de fysio volmondig gelijk. "We hebben een fout gemaakt". 3 merken gepakt voor pronatie, met alle 3 de schoenen analyse gedaan en op basis daarvan toch weer op adididas uitgekomen. Maar nu niet meer de supernova glide 3 maar de supernova sequence 3.
Alleen die 4 keer 30 meter in de winkel levert alweer kniepijn op, dus mijn 5KM dagen liggen nog ver in het verschietquote:Op vrijdag 15 juli 2011 11:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Top! Hopelijk krijg je nu geen klachten meer als je weer gaat lopen (en nu niet denken: "ooooh het kwam door de schoenen, ik kan dus wel 5 km lopen in 1 keer!"Opbouwen
)
Ik loop er precies eentje op je achterquote:
vertel...want om af te bouwen had je geen nieuwe schoenen hoeven te kopenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:22 schreef spookje-van-het-noorden het volgende:
Heb net nieuwe Asics aangeschaft en ben gaan hardlopen, liep heerlijk. Eerst even rustig aan, en daarna wil ik gaan afbouwen
Gebruik je torrents?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 21:35 schreef vault_tec het volgende:
Even een vraagje: waar kan ik evy downloaden of hoe werkt dat? volgens mij al eerder gevraagd maar kan het niet zo 1 2 3 vinden. :$
Wat voor tip was dat Viking?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:28 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de langzame duurlooptip, Archeon! Het was een hele openbaring. Totaal niet buiten adem geweest, pas na 20 minuten ging ik een beetje zweten.
Ik had steeds moeite met de 5 km doordat ik te hard liep. En toen zei hij: waarom probeer je niet eens een langzame duurloop van 7 km met 9 km/u? Dus dat heb ik nu gedaan, alleen iets harder dan 9 km/u (viel écht niet mee om mezelf af te remmen) en iets verderquote:
ga ik morgen eens proberen, morgen wil ik proberen om richting de 15km te gaan i.p.v. de 10-12km die ik tot nu toe doe.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had steeds moeite met de 5 km doordat ik te hard liep. En toen zei hij: waarom probeer je niet eens een langzame duurloop van 7 km met 9 km/u? Dus dat heb ik nu gedaan, alleen iets harder dan 9 km/u (viel écht niet mee om mezelf af te remmen) en iets verder. Maar dit is een heel andere loopervaring dan 5 km zeg, wow. Ik zit hier echt een beetje beduusd op de bank nu.
Ik ben gewend dat ik me kapot zweet en m'n ademhaling met moeite onder controle had, maar nu voelde het het amper inspannender dan gewoon wandelen. Had zo nog een paar km door kunnen gaan als m'n knie niet was gaan tegensputteren.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ga ik morgen eens proberen, morgen wil ik proberen om richting de 15km te gaan i.p.v. de 10-12km die ik tot nu toe doe.
Ja... dat had ik met de 5KM....quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben gewend dat ik me kapot zweet en m'n ademhaling met moeite onder controle had, maar nu voelde het het amper inspannender dan gewoon wandelen. Had zo nog een paar km door kunnen gaan als m'n knie niet was gaan tegensputteren.
Moet je harder lopenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... dat had ik met de 5KM....
Preciesquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Moet je harder lopen.
Moest onderweg nog aan jou denken trouwens, toen m'n knie ging klieren. Het is verdomd verleidelijk om te lang door te gaan als je het conditioneel kunt hebben.
Ja, iedereen bedankt voor de hulp. Had niet zo'n grote zoektocht moeten doen maar gewoon google --> evy.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:35 schreef Niara het volgende:
Gister toch les 18 gedaan. Het ging jammergenoeg niet zo goed als les 17.
Viel me wel op dat Evy dingen herhaalt van vorige keren. "Ik ben echt fier op u!" komt nu bijna elke les voor of het gezeur over grenzen verleggen. Maar ach, zolang het lukt met Evy mag ik eigenlijk niet klagen
Is het gelukt vault_tec?
Evy wordt inderdaad wat vervelend na verloop van tijd. Wat te denken van al die klotemuziek en dat steeds opnieuw?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:35 schreef Niara het volgende:
Gister toch les 18 gedaan. Het ging jammergenoeg niet zo goed als les 17.
Viel me wel op dat Evy dingen herhaalt van vorige keren. "Ik ben echt fier op u!" komt nu bijna elke les voor of het gezeur over grenzen verleggen. Maar ach, zolang het lukt met Evy mag ik eigenlijk niet klagen
Is het gelukt vault_tec?
Al heeft ze wel elke 9 lessen (ongeveer) steeds een nieuwe cd gekregen om te gebruikenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Evy wordt inderdaad wat vervelend na verloop van tijd. Wat te denken van al die klotemuziek en dat steeds opnieuw?
Die muziek wordt zo vaak herhaald dat het in je hoofd gaat zitten. zelfs 'snachtsquote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:10 schreef vault_tec het volgende:
Zit nu even achter mijn pc evy te luisteren, die muziek irriteert mij nu al en het feit dat ze met de muziek het tempo aangeeft.Ik ga toch de 27 lessen doen omdat ik met zelfstandig lopen merk dat het ontbreken van conditie zorgt dat ik na 10 minuten al kapot ben.
Is dat ook niet de bedoeling? lijkt me wel om zo makkelijk in een tempo te rakenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:32 schreef novel het volgende:
[..]
Die muziek wordt zo vaak herhaald dat het in je hoofd gaat zitten. zelfs 'snachts![]()
Je kan anders ook gewoon een beginnersschema volgen en dan zelf bijhouden hoe lang je moet rennen en lopen etc. Dat heb ik gedaan in het begin, omdat ik niet van rennen met oortjes/koptelefoon op hou.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:10 schreef vault_tec het volgende:
Zit nu even achter mijn pc evy te luisteren, die muziek irriteert mij nu al en het feit dat ze met de muziek het tempo aangeeft.Ik ga toch de 27 lessen doen omdat ik met zelfstandig lopen merk dat het ontbreken van conditie zorgt dat ik na 10 minuten al kapot ben.
Ik moet ook eigenlijk weerquote:Op zondag 17 juli 2011 11:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ik sta nog in de OP, maar heb 2 maanden niet gelopen![]()
GA zo de schoentjes weer aandoen, en maar een paar lessen terug...
Ik sta ook al een tijdje op nonactief. De oorzaak was een aanhoudende pijn in mijn bovenbeen. Maar dat is al een tijdje over.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ik sta nog in de OP, maar heb 2 maanden niet gelopen![]()
GA zo de schoentjes weer aandoen, en maar een paar lessen terug...
Ik had na tig keer proberen eindelijk les 15 goed gedaan. Ik ga nu maar weer terug naar les 10quote:Op zondag 17 juli 2011 11:48 schreef GotC het volgende:
Dus 3 mensen die weer gaan beginnenHoe ver waren jullie en waar gaan jullie nu weer beginnen?
Ik moet er ook niet aan denken om weer met les 1 te moeten beginnenquote:Op zondag 17 juli 2011 12:07 schreef Viking84 het volgende:
Ik hoop niet dat ik ooit weer helemaal opnieuw moet beginnen, want ik vond het begin echt verschrikkelijk. 2 minuten kunnen hardlopen en dan buiten adem zijn, benen die niet vooruit willen...
Ik was bij les 12, ga zo les 5 proberen...quote:Op zondag 17 juli 2011 11:48 schreef GotC het volgende:
Dus 3 mensen die weer gaan beginnenHoe ver waren jullie en waar gaan jullie nu weer beginnen?
En met succes!quote:Op zondag 17 juli 2011 14:10 schreef Seven. het volgende:
Evy komt er wel uit, ik sla een lesje over en ga nu voor 10-20.
Wat? Ik wil gewoon graag mooie schoenenquote:
hopelijk zit betere muziek in de nieuwe versiequote:Op maandag 18 juli 2011 14:54 schreef robdriessen het volgende:
Hoi, even terug van het lurken. Ben tot run 18 gekomen, nu even tijdelijk gestopt wegens laag calorisch dieet. Als het goed is mag ik vanaf woensdag toch weer gaan lopen, even wat lesjes terug, tempo omlaag en kijken hoe het gaat.
Aangezien ik wat topics heb gemist kan het zijn dat jullie deze ALLANG kennen, maar .....
Er is een 2011 versie van Evy's Start To Run!!!
Start To Run 2011 - bol.com
Gelijk binnenhalen. Eindelijk weer eens andere muziekquote:Op maandag 18 juli 2011 14:54 schreef robdriessen het volgende:
Hoi, even terug van het lurken. Ben tot run 18 gekomen, nu even tijdelijk gestopt wegens laag calorisch dieet. Als het goed is mag ik vanaf woensdag toch weer gaan lopen, even wat lesjes terug, tempo omlaag en kijken hoe het gaat.
Aangezien ik wat topics heb gemist kan het zijn dat jullie deze ALLANG kennen, maar .....
Er is een 2011 versie van Evy's Start To Run!!!
Start To Run 2011 - bol.com
Opzwepend, volgens de omschrijving.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:46 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
hopelijk zit betere muziek in de nieuwe versie
Ah weer één die naar blessures solliciteert.quote:Op maandag 18 juli 2011 18:56 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
2.5 KM in 15-16 minuten.
Eerste dag hardlopen voor mij =p
Hopelijk wordt ik aangenomenquote:Op maandag 18 juli 2011 19:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ah weer één die naar blessures solliciteert.
quote:Op maandag 18 juli 2011 19:01 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ah weer één die naar blessures solliciteert.
Hmm, dat ding moet ik hebben voor 1 van mijn katten.... die mag ook wel wat kwijtquote:Op maandag 18 juli 2011 19:18 schreef Sm0keZ het volgende:
[ afbeelding ]
[me=Sm0keZ] gaat hamstertje spelen op 2 oktober van 02:30 tot 04:00
[/me]
Ben benieuwd hoe dat is, midden in de nacht zonder loopwind op een hol stuk vloer lopen
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 09:23 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Hmm, dat ding moet ik hebben voor 1 van mijn katten.... die mag ook wel wat kwijt
denk het wel.. schiet mij niet als eerste binnen als ik aan hardlopen denkquote:Op dinsdag 19 juli 2011 12:58 schreef Maraca het volgende:
Is er trouwens een reden waarom footlocker niet in de OP staat?
Reden waarom ik dat vraag is omdat ik VVV bonnen heb en alleen Footlocker accepteert dezequote:Op dinsdag 19 juli 2011 13:00 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
denk het wel.. schiet mij niet als eerste binnen als ik aan hardlopen denk
dan kan je een akte sport etc. er ook wel tussen gaan zetten. zijn niet echt "speciaal" zaken.
Klopt. Het was ook 3x niks. Had eerst een andere winkel gevonden in Rotterdam. Website zag er goed uit, leek allemaal wel in orde. Kom ik daar.. buitenkant zag er ook nog wel goed uit, maar binnen was het gewoon een outletquote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:06 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Volgens mij is footlocker vooral de laatste jaren meer gericht op trendy sportkleding dan echt op sportkleding.
Dus alle mooiste nieuwe sneakers staan daar maar echt goede hardloopschoenen ga je er denk ik niet vinden.
Waarom niet gewoon naar run2day op de meent of runnersworld bij de bibliotheek?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 17:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt. Het was ook 3x niks. Had eerst een andere winkel gevonden in Rotterdam. Website zag er goed uit, leek allemaal wel in orde. Kom ik daar.. buitenkant zag er ook nog wel goed uit, maar binnen was het gewoon een outlet![]()
Van de week dan maar eens naar Alexander
Nee? Ik denk niet in termen van 'dit is de eerste loop vd week'quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:07 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hebben andere trouwens ook dat de eerste keer lopen van de week altijd beduidend minder gaat dan de 2e of 3e keer in diezelfde week?
Is me al een paar keer opgevallen, maar de eerste loop van deze week zit er weer op
Omdat ik die niet heb kunnen vindenquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon naar run2day op de meent of runnersworld bij de bibliotheek?
Ik welquote:Op dinsdag 19 juli 2011 18:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee? Ik denk niet in termen van 'dit is de eerste loop vd week'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |