Wat voor tip was dat Viking?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:28 schreef Viking84 het volgende:
Bedankt voor de langzame duurlooptip, Archeon! Het was een hele openbaring. Totaal niet buiten adem geweest, pas na 20 minuten ging ik een beetje zweten.
Ik had steeds moeite met de 5 km doordat ik te hard liep. En toen zei hij: waarom probeer je niet eens een langzame duurloop van 7 km met 9 km/u? Dus dat heb ik nu gedaan, alleen iets harder dan 9 km/u (viel écht niet mee om mezelf af te remmen) en iets verderquote:
ga ik morgen eens proberen, morgen wil ik proberen om richting de 15km te gaan i.p.v. de 10-12km die ik tot nu toe doe.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik had steeds moeite met de 5 km doordat ik te hard liep. En toen zei hij: waarom probeer je niet eens een langzame duurloop van 7 km met 9 km/u? Dus dat heb ik nu gedaan, alleen iets harder dan 9 km/u (viel écht niet mee om mezelf af te remmen) en iets verder. Maar dit is een heel andere loopervaring dan 5 km zeg, wow. Ik zit hier echt een beetje beduusd op de bank nu.
Ik ben gewend dat ik me kapot zweet en m'n ademhaling met moeite onder controle had, maar nu voelde het het amper inspannender dan gewoon wandelen. Had zo nog een paar km door kunnen gaan als m'n knie niet was gaan tegensputteren.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ga ik morgen eens proberen, morgen wil ik proberen om richting de 15km te gaan i.p.v. de 10-12km die ik tot nu toe doe.
Ja... dat had ik met de 5KM....quote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben gewend dat ik me kapot zweet en m'n ademhaling met moeite onder controle had, maar nu voelde het het amper inspannender dan gewoon wandelen. Had zo nog een paar km door kunnen gaan als m'n knie niet was gaan tegensputteren.
Moet je harder lopenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... dat had ik met de 5KM....
Preciesquote:Op zaterdag 16 juli 2011 11:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Moet je harder lopen.
Moest onderweg nog aan jou denken trouwens, toen m'n knie ging klieren. Het is verdomd verleidelijk om te lang door te gaan als je het conditioneel kunt hebben.
Ja, iedereen bedankt voor de hulp. Had niet zo'n grote zoektocht moeten doen maar gewoon google --> evy.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:35 schreef Niara het volgende:
Gister toch les 18 gedaan. Het ging jammergenoeg niet zo goed als les 17.
Viel me wel op dat Evy dingen herhaalt van vorige keren. "Ik ben echt fier op u!" komt nu bijna elke les voor of het gezeur over grenzen verleggen. Maar ach, zolang het lukt met Evy mag ik eigenlijk niet klagen
Is het gelukt vault_tec?
Evy wordt inderdaad wat vervelend na verloop van tijd. Wat te denken van al die klotemuziek en dat steeds opnieuw?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 10:35 schreef Niara het volgende:
Gister toch les 18 gedaan. Het ging jammergenoeg niet zo goed als les 17.
Viel me wel op dat Evy dingen herhaalt van vorige keren. "Ik ben echt fier op u!" komt nu bijna elke les voor of het gezeur over grenzen verleggen. Maar ach, zolang het lukt met Evy mag ik eigenlijk niet klagen
Is het gelukt vault_tec?
Al heeft ze wel elke 9 lessen (ongeveer) steeds een nieuwe cd gekregen om te gebruikenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 12:59 schreef Seven. het volgende:
[..]
Evy wordt inderdaad wat vervelend na verloop van tijd. Wat te denken van al die klotemuziek en dat steeds opnieuw?
Die muziek wordt zo vaak herhaald dat het in je hoofd gaat zitten. zelfs 'snachtsquote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:10 schreef vault_tec het volgende:
Zit nu even achter mijn pc evy te luisteren, die muziek irriteert mij nu al en het feit dat ze met de muziek het tempo aangeeft.Ik ga toch de 27 lessen doen omdat ik met zelfstandig lopen merk dat het ontbreken van conditie zorgt dat ik na 10 minuten al kapot ben.
Is dat ook niet de bedoeling? lijkt me wel om zo makkelijk in een tempo te rakenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:32 schreef novel het volgende:
[..]
Die muziek wordt zo vaak herhaald dat het in je hoofd gaat zitten. zelfs 'snachts![]()
Je kan anders ook gewoon een beginnersschema volgen en dan zelf bijhouden hoe lang je moet rennen en lopen etc. Dat heb ik gedaan in het begin, omdat ik niet van rennen met oortjes/koptelefoon op hou.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 13:10 schreef vault_tec het volgende:
Zit nu even achter mijn pc evy te luisteren, die muziek irriteert mij nu al en het feit dat ze met de muziek het tempo aangeeft.Ik ga toch de 27 lessen doen omdat ik met zelfstandig lopen merk dat het ontbreken van conditie zorgt dat ik na 10 minuten al kapot ben.
Ik moet ook eigenlijk weerquote:Op zondag 17 juli 2011 11:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ik sta nog in de OP, maar heb 2 maanden niet gelopen![]()
GA zo de schoentjes weer aandoen, en maar een paar lessen terug...
Ik sta ook al een tijdje op nonactief. De oorzaak was een aanhoudende pijn in mijn bovenbeen. Maar dat is al een tijdje over.quote:Op zondag 17 juli 2011 11:37 schreef DuracellPower het volgende:
Ik sta nog in de OP, maar heb 2 maanden niet gelopen![]()
GA zo de schoentjes weer aandoen, en maar een paar lessen terug...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |