Netjes netjes.quote:
quote:
Ik weet niet of jouw loopband het toestaat, maar je zou een steilere helling in kunnen stellen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:06 schreef Satijn het volgende:
[..]
Nee want mijn loopband staat binnen.Misschien dat die van jou buiten staat?
Omdat je het buiten helemaal zelf moet doen en de loopband meegeeft. En omdat je geen wind tegen hebt natuurlijk. Helling instellen kan het wel iets zwaarder maken. Doodsaai, zo'n loopbandquote:Op donderdag 30 juni 2011 22:26 schreef Satijn het volgende:
Waarom is buiten hardlopen zwaarder dan binnen? Binnen doe ik soms 2 lessen van Evy achter elkaar, buiten ben ik op de helft van één les al 'moe'
inderdaad, ik zou het nog geen kwartiertje vol houdenquote:
al kan je wel heel hard op een loopband lopen + heel langquote:Op vrijdag 1 juli 2011 09:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, ik zou het nog geen kwartiertje vol houden
Wat jij bedoelt is dat het uitzicht vaak ook nog een hele tijd moet lopen om prettige te wordenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:03 schreef Ender_W het volgende:
Is ook alleen leuk als het uitzicht in de sportschool een beetje prettig is, maar over het algemeen valt dat dan tegen....
Hoeveel km is die?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 16:47 schreef Ticootje het volgende:
9 juli loop ik de beachrun op kijkduin! Wie had dat gedacht??
5 of 10. Welke afstand ga je doen Ticootje?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:55 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoeveel km is die?
Enneh, succes alvast!!
Ik ging weg op 30 Minuten. Eerste 2 kilometer kon ik dat tempo lopen, daarna stortte ik inquote:Op zondag 3 juli 2011 10:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Vanavond weer de 5KM proberen. Kijken of ik het tempo omhoog kan krijgen.
Misschien leuk om eens hiermee te experimenteren?quote:Op zondag 3 juli 2011 21:17 schreef Seven. het volgende:
Ik ben Evy echt beu zo onderhand. Maar eens experimenteren met andere programma's, moet nog steeds mijn gps aan de praat zien te krijgen.
Kijk naar de laatste post van Swets en dan nog een paar keer erger. Dat kan het gevolg zijn als je niet op een verstandige manier opbouwt. Met nadruk op KAN.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:21 schreef Jahr00n het volgende:
Zet gewoon een mp3 speler met wat muziek op en ga gewoon lopen, ik snap dat hele idee achter die Evy niet.
Volgens mij is het hier al redelijk erg. Kan nauwelijks gewoon lopen vandaagquote:Op maandag 4 juli 2011 08:03 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Kijk naar de laatste post van Swets en dan nog een paar keer erger. Dat kan het gevolg zijn als je niet op een verstandige manier opbouwt. Met nadruk op KAN.
Of je het nou met Evy doet of zelf een intervalprogramma'tje in elkaar draait, feit blijft dat opbouwen idd wel zo verstandig is. En dan is voor veel mensen Evy een hele makkelijke manier. Je hoeft niks zelf te bedenken of bij elkaar te zoeken, het werkt zeker wel motiverend.quote:Op zondag 3 juli 2011 21:21 schreef Jahr00n het volgende:
Zet gewoon een mp3 speler met wat muziek op en ga gewoon lopen, ik snap dat hele idee achter die Evy niet.
Ben nu 2 weken geleden begonnen. Eerst 2 keer intervallen 3 a 3.5 KM. de 3e keer 3.5KM zonder interval. Toen 4KM zonder interval en toen 2 keer 5KM zonder interval, eerste keer in 33 minuten 2e keer in 32 minuten.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:16 schreef Ender_W het volgende:
Heb jij opgebouwd of gewoon begonnen met rennen. Ineens de 4 a 5 km erin gooien? Ik heb wel meegelezen, maar heb het niet meer paraat en heb geen zin om terug te lezen..![]()
Nou SPIEREN zijn waarschijnlijk wel opgebouwd, anders zou je die 5KM überhaupt niet halen. Maar je pezen dus zeker niet en die raken geïrriteerd.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:43 schreef Ender_W het volgende:
Het zal heel stom klinken, maar je belast je spieren tijdens het fietsen compleet anders als met het hardlopen. Je kan bij wijzen van 36x de Ventoux opfietsen en dan nog niet zonder opbouw gaan hardlopen. Dat werkt gewoon iet. Dus je kan niet zeggen dat je spieren al opgebouwd waren.
Ik doe ook beiden, uit eigen ervaring kan ik ook vertellen dat het niet zo is.
Misschien een tip: In minuten denken niet in de kilometers. De kilometers zijn bijzaak, die komen vanzelf.
Zo zwart-wit voelt het nu ook...quote:Op maandag 4 juli 2011 09:03 schreef Ender_W het volgende:
Ik probeer ook niet te zeggen dat je geen spieren hebt. Maar de spierbelasting is compleet anders en zodoende niet te vergelijken, dat probeerde ik meer te zeggen. Ze zijn het dus niet gewend om op die manier belast te worden... Ik omschreef het een beetje zwart-wit.
Ik hoop dat ik nu nog op tijd ben. Voelde in principe niets met lopen, pas erna. En het begint nu langzaam weg te trekken. Dus nu even goed rust houden en dan verstandig en voorzichtig keurig opbouwen.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:35 schreef Ender_W het volgende:
Ik ken het probleem, heb het ooit met de banden en pezen gehad die over de rechterknie lopen..... na 2 jaar was ik er vanaf. Kon wel sporten, maar nooit pijnvrij. En nu, wanneer het goed koud is buiten voel ik het nog steeds geregeld. Dus dan sport ik al niet eens meer buiten. Dus ik heb ervan geleerd.
Zoals gezegd sportte ik al vrij intensief. En tot gisteren ging het allemaal primaquote:Op maandag 4 juli 2011 13:13 schreef Viking84 het volgende:
Binnen twee weken al 5 km lopen. Sorry maar. Dan heb je je niet goed ingelezen voor je begon.
Als ik het bij 1 keer 5KM had gelaten had het gekundquote:Op maandag 4 juli 2011 13:19 schreef DarkElf het volgende:
doe idd maar rustig aan swets. en in 2 weken, ondanks dat je conditie hebt , is helaas veel te snel.
je spieren/pezen en gewrichten moeten aan deze sport wennen en dat kunnen ze echt niet in 2 weken.
maar als je je had ingelezen had je geweten dat je ook als je al veel sport moet opbouwen met hardlopen. Damn ik deed er 4 maanden over tot ik 20 min achtereen kon en jij jast de 5 km er im twee weken doorheenquote:Op maandag 4 juli 2011 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals gezegd sportte ik al vrij intensief. En tot gisteren ging het allemaal prima
Anyway, zoals gezegd nu dus even rust en dan voorzichtig weer opbouwen.
wat ik zeg: hardloopmachine!quote:Op maandag 4 juli 2011 11:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Heel voorzichtig mee zijn ja.
Heb mij vandaag gericht op snelheid en niet op afstand,, resultaat: 6.5 km met 11.6 km/uur.. Wil op een gegeven moment 12/uur kunnen, da's mijn doelstelling verzin ik nu ter plekke
Als ik regelmatig loop en GEEN last heb, is niet de verwachting dat je daarna opeens WEL last heb he. Jezus, ben je van de hardloop politie ofzoquote:Op maandag 4 juli 2011 13:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
maar als je je had ingelezen had je geweten dat je ook als je al veel sport moet opbouwen met hardlopen. Damn ik deed er 4 maanden over tot ik 20 min achtereen kon en jij jast de 5 km er im twee weken doorheen
Who cares manquote:Op maandag 4 juli 2011 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik regelmatig loop en GEEN last heb, is niet de verwachting dat je daarna opeens WEL last heb he. Jezus, ben je van de hardloop politie ofzo
Loop maar eens met mij mee, goed voor je ego.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
wat ik zeg: hardloopmachine!
Als wij ooit nog eens samen lopen kun jij tussendoor fokken
Nou ja ik kon het zo dus ook nietquote:Op maandag 4 juli 2011 13:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Who cares man. Je start beter dan wie dan ook hier, wees er trots op! Hoop dat je het zo blijft doen, wou dat ik dat zo kon
.
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
prima toch? sommige mensen rennen hard, anderen rennen wat minder hard. soit hoorquote:Op maandag 4 juli 2011 13:43 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Same here! Ik was gisteren al trots dat mijn average van 7:40 naar 7:30 min/km ging.
![]()
![]()
Die pijntjes waren elke keer op een andere plek. Kuit, bovenbeen, lies. M'n KNIE heb ik voorheen geen 1 keer gevoeldquote:Op maandag 4 juli 2011 13:45 schreef DarkElf het volgende:
Mmm die pijntjes kan best een signaal geweest zijn swets, dat je moe bent en gewone spierpijn hebt als je net begint is normaal maar verder dan dat zijn pijntjes altijd een signaal. vervelend dat het zo heftig ineens is (misschien smeren met srl gelei?) en even wachten met terug beginnen te lopen tot het echt over is misschien.
goeie start ja, heb je zn edit wel gelezenquote:Op maandag 4 juli 2011 13:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Who cares man. Je start beter dan wie dan ook hier, wees er trots op! Hoop dat je het zo blijft doen, wou dat ik dat zo kon
.
Wheheh, dan nog: er zijn er ook die na les 10 al op moeten geven wegens blessures.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
goeie start ja, heb je zn edit wel gelezen
nog niet nee.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, het is ook weer niet alsof ik invalide ben.
heel goedquote:Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wacht nou keurig 2 weken voordat ik weer ga trainen.
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik regelmatig loop en GEEN last heb, is niet de verwachting dat je daarna opeens WEL last heb he. Jezus, ben je van de hardloop politie ofzo
Zie de OP. Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren...quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Iemand een goede iphone app voor interval training? zag er meerdere maar weet niet echt welke er goed voor is
RunKeeper kun je zelf instellen hoe vaak die aan moet geven dus dat kan om de zoveel kilometer maar ook om de zoveel minuten. Verder zijn ze bij RunKeeper best wel actief, veel diensten worden geïntegreerd en steeds meer mogelijkheden komen er bij.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
Iemand een goede iphone app voor interval training? zag er meerdere maar weet niet echt welke er goed voor is
Mijn runkeeper doet het verdomme nooit.quote:Op maandag 4 juli 2011 20:00 schreef amaranta het volgende:
hmmm mijn runkeeper deed het net niet, hij heeft alleen de tijd gemeten en niet de afstand.
was moeilijk zwaar vanavond, maar achteraf nog wel een aardig tempo gelopen: 3.43KM in 18:10 is 11km/u. halverwege dacht ik dat ik dood gingquote:Op maandag 4 juli 2011 17:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Vanavond een rondje van 3,5KM ff lopen en daarna (+daarvoor) weer lekker studeren
ik heb hierover wat vragen gesteld op het amateurhardloopforum, ook met betrekking op afstand v.s. snelheid en dit vond ik wel een goede uitleg:quote:Op maandag 4 juli 2011 13:49 schreef DarkElf het volgende:
ik zelf vind snelheid nooit zo belangrijk, ja ik kan 3 km op 11.5-12 km per uur rennen maar als ik 9 km doe loop ik dat een stuk minder hard maar wel consequent dezelfde snelheid, ik vind t best hoor.
quote:Op maandag 4 juli 2011 07:12 schreef 1517 het volgende:
[..]
Helaas ben ik niet echt een gevorderde loper, maar ben zeer geïnteresseerd in technieken en biomechanica.
Ik zou die duurloop laten vallen, tenminste niet iedere week doen. Je herstel van een langeduurloop is te lang om elke keer optimaal te kunnen trainen. En zeg nou zelf hoe uitdagend vind je die 10km/h? Je moet je lichaam uitdagen, als je je grenzen niet opzoekt past je lichaam zich ook niet aan.
Voor snelheid zou ik naar iets kijken van 8 x 200 meter opwerken naar 5 x 800 meter. Hoe vaker jij tegen je limit loopt des te beter je looptechniek zal worden. Je moet wel efficiënter gaan lopen als iedere stap niet meer comfortabel is. Probeer uit je 'comfort zone' te trainen, ga all out. Het zijn maar 8 repetities van 200 m daarna ben je vrij om te doen en laten wat je wil zorg dat die 8 x 200m maximale effort zijn. Ik snap dat het principe van 200m in relatie tot een halve marathon raar lijkt maar dit komt door de informatie die door de huidige kanalen gevoed word. Iedereen doet LSD training, dit is een nieuwe kijk op endurance training.
Ik gebruik voor de iPhone Get running (couch to 5k). Ik vind het zelf een ideale app, je wordt begeleid door een vrouwelijke stem die je er ook een beetje doorheen sleept; je wordt erop gewezen als je bijvoorbeeld nog 15 seconden moet ofzo. Ook is de structuur best duidelijk aangegeven in de app.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef Dirkos1987 het volgende:
nee, het heet couch to 5K (van bank naar 5 kilometer)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:08 schreef Ender_W het volgende:
@AliKebap, ik neem aan dat het een coach to 5k isanders blijf je 5 kilometer op een bank zitten, best onpraktisch
Term is toch echt couch. Populair gemaakt door iemand die van bankzitter tot eerste 5k rent.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:08 schreef Ender_W het volgende:
@AliKebap, ik neem aan dat het een coach to 5k isanders blijf je 5 kilometer op een bank zitten, best onpraktisch
Heb ik ook net gedaan. Dat voelde als een eeuwigheid! Gisteren redelijk rustig een 5,5 km gelopen en voelde mijn bovenbeen/ knie nog wel een beetje maar ik kon het loslopen. Daarna heb ik extra goed gestrekt.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik wacht nou keurig 2 weken voordat ik weer ga trainen.
Wat had je precies voor blessure?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Heb ik ook net gedaan. Dat voelde als een eeuwigheid! Gisteren redelijk rustig een 5,5 km gelopen en voelde mijn bovenbeen/ knie nog wel een beetje maar ik kon het loslopen. Daarna heb ik extra goed gestrekt.
Vandaag voelt het prima, al merk ik wel dat ik bij verschillende bewegingen behoorlijk verkramp uit angst dat die pijn er weer inschiet.
Al een paar weken dat een spier verrkampte rond mijn knie. Voelde als meniscus, maar dan wel weg te stretchen. Dus ik ben er van uitgegaan dat ik het zelf wel aankon. Als het aanhoudt ga ik ook maar naar de huisarts/ fysio.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat had je precies voor blessure?
eh nee?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:29 schreef Seven. het volgende:
Vraagje aan de ladies: ik merk dat ik sinds ik hardloop meer last heb van rommel uit mijn baarmoeder (soms ook beetje kramp). Herkenning, anyone?
Ja ik zal ook meer moeten rekken denk ik. Eerst maar eens pijnvrij gewoon kunnen lopen en fietsenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:17 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Al een paar weken dat een spier verrkampte rond mijn knie. Voelde als meniscus, maar dan wel weg te stretchen. Dus ik ben er van uitgegaan dat ik het zelf wel aankon. Als het aanhoudt ga ik ook maar naar de huisarts/ fysio.
Runnersworld is er een.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:19 schreef Njosnavelin het volgende:
Vandaag weer gaan hardlopen, na een pauze van 1,5 maand. Viel toch een beetje tegen![]()
Oh en ik moet nieuwe schoenen hebben. Wat was ookalweer de naam van die winkel waar ze je zo goed konden helpen en ook keken naar hoe je loopt enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |