abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98975168
Ik heb zojuist mijn eerst 5 km gedaan en conditioneel ging het eigenlijk gewoon helemaal goed! :D
We hebben het niet over de tijd (iets van 36:30 ofzo, inclusief stretchpauze halverwege), maar ik heb mijn eerste 5 km weer gedaan en ik heb geen pijn!

Hoe kan ik nu het beste naar mijn halve marathon toe trainen? Eerst meer afstand of eerst voor meer snelheid gaan?
Ik wil de zondagen houden voor het hardlopen, door de week nog een keer hardlopen en verder nog 2 keer een lesje op de sportschool, een keertje spinnen en nog wat cardio en een circuitje op de sportschool.

En ja, ik luister naar mijn lichaam en was niet van plan om blessures op te lopen. Ben er 3 maanden uitgeweest dankzij de enkel en dat hoop ik niet nog een keer mee te maken. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98975456
Afstand. Veel afstand opbouwen. Krijg je sowieso een veel betere conditie van waardoor het makkelijker is omdat op een gegeven moment af te gaan wisselen met tempolopen en extensieve intervallen.
pi_98975596
Dan ga ik er iedere zondag een km bij doen! B-) En doordeweeks wat meer snelheid trainen. :)

Ik heb voor eind september nog een 10 EM gepland staan, dus dat lijkt me een mooi doel zo 2 weken voor mn eerste halve marathon. :D
Doe wat je niet durft.
  zondag 3 juli 2011 @ 11:32:59 #104
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_98975648
Afstanden lopen... dat schijnt inderdaad heel goed te zijn voor je uithoudingsvermogen. Maar ik heb er altijd veel moeite mee, omdat ik het idee dat ik er langzaam van word. Kies bijna altijd voor snelheidstrainingen.
Is een duurloop per week genoeg om het uithoudingsvermogen te vergroten? Of moet het dan vaker?

Ik train meestal:
- zondag survival (daarbij lopen we ook, vooral snelheidstraining.
- maandag interval
- donderdag zou ik dan misschien een duurloop kunnen gaan doen.

Maar mooi dat je weer vijf kilomter hebt kunnen lopen HenkPietKlaasWim... hopen dat je enkel zich goed houdt! Dan komen de tijden vanzelf weer.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_98994307
Veel en vaak lange afstand lopen raad ik je juist af. Vaak ben je niet in staat om volledig te herstellen van je vorige loop, vanwege dat je niet genoeg slaap hebt, geen ideale voeding en andere belastende activiteiten hebt.

Probeer eerst je techniek te verbeteren, daarna de intensiteit en daarna pas de duur. Ik zou bijvoorbeeld je aandacht verleggen naar intensieve trainingen in plaats van duurlopen waarbij je je lichaam bijna niet belast. Circuitje op de sportschool en spinnen is tijdsverspilling, ik zou eens kijken naar serieuze krachttraining zoals powerlifting, olympische lifts, kettlebell werk alles wat je posterior chain er goed van langs geeft. Dit zorgt er voor dat je hele systeem veel beter met stress om kan gaan, wat wel zo fijn is in die laatste kilometers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door 1517 op 03-07-2011 20:25:21 ]
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_98999400
Dat klinkt logisch, alleen heb ik vandaag dus weer voor de 2e keer gelopen na een gebroken enkel en loop ik over 12 weken 10 mijl en over 14 weken een halve marathon.

Als ik maar zo weinig tijd heb, is het dan verstandig om me eerst te focussen op techniek, dan intensiteit en dan pas afstand? Ik zal sowieso bij de sportschool eens gaan informeren over gerichte oefeningen. :)

Ik hoef geen topprestaties neer te zetten, ik wil gewoon die 2 afstanden zonder al te veel problemen kunnen uitlopen (ok, die 10 EM iets sneller dan vorig jaar) en vooral bij de halve ontzettend kunnen genieten van het evenement en de omgeving. O+
Doe wat je niet durft.
pi_99000675
Vanaf hoeveel km praat je eigenlijk over lange afstanden (lopen)?
  zondag 3 juli 2011 @ 22:17:33 #108
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99000936
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 20:13 schreef 1517 het volgende:
Veel en vaak lange afstand lopen raad ik je juist af. Vaak ben je niet in staat om volledig te herstellen van je vorige loop, vanwege dat je niet genoeg slaap hebt, geen ideale voeding en andere belastende activiteiten hebt.

Probeer eerst je techniek te verbeteren, daarna de intensiteit en daarna pas de duur. Ik zou bijvoorbeeld je aandacht verleggen naar intensieve trainingen in plaats van duurlopen waarbij je je lichaam bijna niet belast. Circuitje op de sportschool en spinnen is tijdsverspilling, ik zou eens kijken naar serieuze krachttraining zoals powerlifting, olympische lifts, kettlebell werk alles wat je posterior chain er goed van langs geeft. Dit zorgt er voor dat je hele systeem veel beter met stress om kan gaan, wat wel zo fijn is in die laatste kilometers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bruikbare post 1517, ik ben zelf meer een liefhebber van lange afstanden maar je post zet wel de voor en tegens goed op een rijtje
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_99002525
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dat klinkt logisch, alleen heb ik vandaag dus weer voor de 2e keer gelopen na een gebroken enkel en loop ik over 12 weken 10 mijl en over 14 weken een halve marathon.
14 weken is zat tijd :) . Je geeft zelf aan dat je geen topprestatie neer wilt zetten maar sneller wilt lopen. En met plezier neem ik aan.
quote:
Als ik maar zo weinig tijd heb, is het dan verstandig om me eerst te focussen op techniek, dan intensiteit en dan pas afstand? Ik zal sowieso bij de sportschool eens gaan informeren over gerichte oefeningen. :)
Ik weet niet bij wat voor een sportschool je zit maar meestal ben je beter af door zelf onderzoek te doen. De meeste sportschoolmedewerkers die ik ken raden je aan een apparatencircuit te doen van 3x 10 met een televisiepauze tussen de sets door. Meestal hebben ze nog nooit van deadlift, squat, press gehoord laat staan C&J en de snatch.

Mensen vergeten dat hardlopen/rennen een vaardigheid is. Als je eerst lange afstanden gaat lopen en daarna pas naar je techniek gaat kijken werk je verkeerd om. Je moet de fundamenten leggen met goede loop techniek, ook al zijn het 50m. Zo begint ieder leerproces, waarom denken mensen toch dat het bij hardlopen anders is? 21km met een goede techniek vereist minder conditie dan 21km met een slechte techniek. Als je nog nooit een lange afstand hebt gelopen, wat bij jou niet het geval is, lijkt het me wel fijn om een keer lang gelopen te hebben.
quote:
Ik hoef geen topprestaties neer te zetten, ik wil gewoon die 2 afstanden zonder al te veel problemen kunnen uitlopen (ok, die 10 EM iets sneller dan vorig jaar) en vooral bij de halve ontzettend kunnen genieten van het evenement en de omgeving. O+
Genieten blijft het belangrijkste.

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:13 schreef Turalyon het volgende:
Vanaf hoeveel km praat je eigenlijk over lange afstanden (lopen)?
Voor de een is 5km al ver en de ander draait zijn hand niet om voor 100miles ultrarunning over zoutvlaktes. Maar meer dan 90 minuten lijkt me een goede algemene maatstaaf.
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 22:17 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

bruikbare post 1517, ik ben zelf meer een liefhebber van lange afstanden maar je post zet wel de voor en tegens goed op een rijtje
Ik loop zelf ook het liefst 1,5 uur plus door de bossen en lekker ongestructureerd de vrijheid in, maar ik weet dat dit soort trainingen niet zo effectief zijn als 6x 800m tegen 85-95%. Daarnaast is de herstelperiode na een lange duurloop ook groter dan een intervalsessie.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  maandag 4 juli 2011 @ 06:54:14 #110
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99010952
@1517 ik ga er vanuit dat jij een gevorderde loper bent daarom deze vraag:
ik loop nu 10-12km met een snelheid van 10km/u als duurloop...dit wissel ik om de keer af met een korte loop van 5-6km met een snelheid van 11-11.5km/u.

Denk jij dat dit loopje van 5-6km i.c.m.die snelheid een goed genoeg is als afwisseling tussen het opbouwen van snelheid dan wel afstand?
Of misschien proberen om de snelheid nog wat proberen op te voeren?

Ik heb het filmpje bekeken en daarin kwam "recht op lopen" om het "voorover vallen" makkelijker te maken.
Heb hier net op gelet en inderdaad, het loopt een stuk makkelijker
pi_99011003
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 06:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
@1517 ik ga er vanuit dat jij een gevorderde loper bent daarom deze vraag:
ik loop nu 10-12km met een snelheid van 10km/u als duurloop...dit wissel ik om de keer af met een korte loop van 5-6km met een snelheid van 11-11.5km/u.

Denk jij dat dit loopje van 5-6km i.c.m.die snelheid een goed genoeg is als afwisseling tussen het opbouwen van snelheid dan wel afstand?
Of misschien proberen om de snelheid nog wat proberen op te voeren?

Ik heb het filmpje bekeken en daarin kwam "recht op lopen" om het "voorover vallen" makkelijker te maken.
Heb hier net op gelet en inderdaad, het loopt een stuk makkelijker
Helaas ben ik niet echt een gevorderde loper, maar ben zeer geïnteresseerd in technieken en biomechanica.
Ik zou die duurloop laten vallen, tenminste niet iedere week doen. Je herstel van een langeduurloop is te lang om elke keer optimaal te kunnen trainen. En zeg nou zelf hoe uitdagend vind je die 10km/h? Je moet je lichaam uitdagen, als je je grenzen niet opzoekt past je lichaam zich ook niet aan.

Voor snelheid zou ik naar iets kijken van 8 x 200 meter opwerken naar 5 x 800 meter. Hoe vaker jij tegen je limit loopt des te beter je looptechniek zal worden. Je moet wel efficiënter gaan lopen als iedere stap niet meer comfortabel is. Probeer uit je 'comfort zone' te trainen, ga all out. Het zijn maar 8 repetities van 200 m daarna ben je vrij om te doen en laten wat je wil zorg dat die 8 x 200m maximale effort zijn. Ik snap dat het principe van 200m in relatie tot een halve marathon raar lijkt maar dit komt door de informatie die door de huidige kanalen gevoed word. Iedereen doet LSD training, dit is een nieuwe kijk op endurance training.
  maandag 4 juli 2011 @ 07:18:12 #112
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99011045
nog even een snelle vraag, hoeveel rust tussen iedere interval?
pi_99013489
Nog een praktische tip, leer omgaan met tempo-aanduidingen in min/km ipv km/h. Het rekent zoveel makkelijker, zeker in wedstrijden en als je intervallen loopt. Het is ook veel gebruikelijker bij hardlopen, zoals je in veel schema's en hardloopboeken zal zien staan. Ook de standaardinstelling van hardloophorloges vaak.

10km/h = 6'00"/km
12km/h = 5'00"/km
11.5km/h = 5'13"/km

Het mooie hiervan is dat je makkelijk kan rekenen tussen intervaltijden en tempo's. Op een gegeven moment weet je namelijk ongeveer wel hoe bijv 5'00"/km voelt. En als je dan een 200m in 50" wil lopen kan je dat zo omrekenen naar 4'10"/km. En een 400m in 4'30"/km duurt 1'48" ... de tafel van zes heb je zo geleerd ;)

Ook kan je in een wedstrijd relatief eenvoudig inschatten hoe ver je op schema ligt en welk tempo je moet lopen om binnen je streeftijd te blijven.
  maandag 4 juli 2011 @ 10:33:22 #114
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99013590
Ik vind het ook wel leuk om mijn 'schema' uit te rekenen tijdens een wedstrijd, geeft me wat te doen :D Afwijking van het schema geeft me altijd dus meer rekenwerk :P
The line is a dot to you!
pi_99031064
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 07:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog even een snelle vraag, hoeveel rust tussen iedere interval?
Tot dat je weer geen goede prestatie kan leveren. Speel hier een beetje mee.

Ik train bijna nooit twee keer het zelfde. De ene keer doe ik 1:1 werk:rust verhouding. Andere keer rust ik goed uit zodat ik weet dat ik voluit kan gaan.
Of piramide training met 2:1 dwz 200m werk/100m rust/400m werk/200m rust/800mw/400mr/400mw/200mr/200mw.

En een van mijn favorieten is 'death by 10m'. Dit gaat als volgt in de eerste minuut sprint je 1x 10m, in de tweede minuut 2x 10m, in de derde minuut 3x 10m etc

Maar hoho, ik ben geen professional he. Ik wil mezelf niet een kwalificeren als hardloper.
Persoonlijk ben ik geïnteresseerd in knnth's, beertender en jde_kok's schema en wat zij van het bovenstaande vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door 1517 op 05-07-2011 14:25:20 ]
  maandag 4 juli 2011 @ 22:14:32 #116
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_99041740
Eindelijk weer een langere afstand gelopen. 10km z2 4:30/km en 2km z3 4:15/km. Niet ontevreden en al helemaal hersteld van de wedstrijd zaterdag. Korte trainingen zitten erop en ik ga me nu richten op het uitbouwen van de afstand.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 4 juli 2011 @ 22:29:35 #117
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99042637
Vandaag 'per ongeluk' 18k gelopen, ik nam een verkeerde afslag en moest gelijk 5k extra lopen :D Ik dacht dat het een stuk korter was. Maar het ging best prima, en het belangrijkste: geen last van mn knie *O* Nu verder opbouwen naar de hele marathon begin oktober :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:44:54 #118
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99053361
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 07:12 schreef 1517 het volgende:

[..]

als je je grenzen niet opzoekt past je lichaam zich ook niet aan.

Voor snelheid zou ik naar iets kijken van 8 x 200 meter opwerken naar 5 x 800 meter.
zo gezegd, zo gedaan.... en als je nog eens van die goede ideeen hebt ;)

vandaag hiermee geexpirimenteerd als onderdeel van een 6km loopje
Eerst 500m rustig warm gelopen en toen 5 x 180m werk/90m rust (wandelen).... ongelovelijk wat was dat zwaar t.o.v. een gewone duurloop!!

daarna 2km rustig gelopen 6min/km en gedurende de laatste 2km nogmaals 2x 180m werk/90m rust.

interessant om te zien dat mijn piek tijdens de eerste 3 intervals lag op 3.30/km en tijdens de laatste 2 intervals op de terugweg moest ik alles er uit persen om 4.20/km te halen

Ben dan ook nog een (opnieuw, 15 jaar geleden enorm veel gelopen) beginnende loper maar wel met ambitie dan alleen een rondje om het blok
pi_99088518
pfff, ik kan erg slecht tegen hitte heb ik gemerkt..
pi_99089172
Ik zit een paar maanden in heuvelachtig gebied en wil daar natuurlijk ook hardlopen. Nu heb ik een trimbaan ontdekt nabij, lekker een heuvelop, heuvelaf. Valt nog vies tegen hoeveel extra energie zoiets kost! Maar wel een mooi rondje door het bos :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:42:57 #121
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99141507
net terug van een 10km, een graad of 6 met regen dus geen ideale omstandigheden maar lopen ging super...snel herstel na een heuvelachtig stuk..
Totdat er een hond voor me lang schoot en ik daardoor vlak op het asfalt terecht kwam...gaten in mijn tights, shirt en in mijn knieen....balen maar gelukkig verder geen blessures maar wel vervelende afsluiting van een prima loop
  Eindredactie Games donderdag 7 juli 2011 @ 09:20:32 #122
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99142086
Ik ben ook begonnen met hardlopen, maar nu zoek ik eigenlijk een portemonnee die ik aan mijn arm kan vastmaken en nog wel onder mijn kleding kan. Nou kwam een vriend van me met die van Nike:

maar die vind ik eigelijk te groot. Ik zoek meer naar een zakje zodat hij plat blijft. Weten jullie raad?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_99142837
quote:
4s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:20 schreef donald_dick het volgende:
Ik ben ook begonnen met hardlopen, maar nu zoek ik eigenlijk een portemonnee die ik aan mijn arm kan vastmaken en nog wel onder mijn kleding kan. Nou kwam een vriend van me met die van Nike:
[ afbeelding ]
maar die vind ik eigelijk te groot. Ik zoek meer naar een zakje zodat hij plat blijft. Weten jullie raad?
Zo'n ding aan je arm loopt niet fijn vind ik. Ik heb er zelf een voor m'n iPhone, maar ik gebruik m nooit meer. Of hij zakt van m'n arm of hij knelt m'n arm af...

Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen? Ik gebruik nu meestal het zakje achterin m'n hardloopbroek. Daar past een sleutel, wat geld en zelfs een iPhone in. Geen last van tijdens het lopen.
  donderdag 7 juli 2011 @ 14:46:25 #124
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_99153551
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 07:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

zo gezegd, zo gedaan.... en als je nog eens van die goede ideeen hebt ;)

vandaag hiermee geexpirimenteerd als onderdeel van een 6km loopje
Eerst 500m rustig warm gelopen en toen 5 x 180m werk/90m rust (wandelen).... ongelovelijk wat was dat zwaar t.o.v. een gewone duurloop!!

daarna 2km rustig gelopen 6min/km en gedurende de laatste 2km nogmaals 2x 180m werk/90m rust.

interessant om te zien dat mijn piek tijdens de eerste 3 intervals lag op 3.30/km en tijdens de laatste 2 intervals op de terugweg moest ik alles er uit persen om 4.20/km te halen

Ben dan ook nog een (opnieuw, 15 jaar geleden enorm veel gelopen) beginnende loper maar wel met ambitie dan alleen een rondje om het blok
Probeer de tijden op de eerste en de laatste interval ongeveer gelijk te houden. Te veel verval betekend dat je bij de eerste intervallen te hard bent gegaan.
Sei wachsam,
  donderdag 7 juli 2011 @ 15:57:44 #125
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99156870
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:57 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

Zo'n ding aan je arm loopt niet fijn vind ik. Ik heb er zelf een voor m'n iPhone, maar ik gebruik m nooit meer. Of hij zakt van m'n arm of hij knelt m'n arm af...

Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen? Ik gebruik nu meestal het zakje achterin m'n hardloopbroek. Daar past een sleutel, wat geld en zelfs een iPhone in. Geen last van tijdens het lopen.
als ik dat doe zakt mn broekje af :P
Niet meer actief op Fok!
pi_99163347
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 15:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

als ik dat doe zakt mn broekje af :P
gewoon doen *O*

Er zijn ook hardloopshirts met een vakje op de rug met ritssluiting. Misschien is dat nog een optie.
  donderdag 7 juli 2011 @ 20:40:42 #127
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_99167938
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:32 schreef Don_Vanelli het volgende:
pfff, ik kan erg slecht tegen hitte heb ik gemerkt..
Zelfde hier. Heb 10 kilomter hardgelopen. Het deel in het bos ging heerlijk, daarna nog een weg redelijk in de schaduw. Dus tot een km of 7 wel lekker gelopen (in 33.30 ongeveer). De laatste drie kilometer in de volle zon (het was dan wel een avondzon, maar toch). Heb toch nog twee korte pauzes genomen. En daar tussenin dan maar zo hard mogelijk gelopen.
Uiteindelijk 49.30 gelopen over 10.1 km.
Probeer het wel een beetje trainen, dat lopen in de warmte.

Rechtsedirecte... 6 graden en regen zijn geen ideale omstandigheden? Vind het zelf altijd heerlijk. Hoe kouder hoe lekkerder (zolang het niet ijzelt) qua hardlopen. Meer een liefhebber van warmer loopweer?
En vervelend van die honden. Snap nooit waarom er niet gewoon zo'n stroomlijntje wordt gespannen. Gelukkig dat je er niks aan over hebt gehouden!
I believe i can fly!
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:06:17 #128
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99169203
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 20:40 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Rechtsedirecte... 6 graden en regen zijn geen ideale omstandigheden? Vind het zelf altijd heerlijk. Hoe kouder hoe lekkerder (zolang het niet ijzelt) qua hardlopen. Meer een liefhebber van warmer loopweer?

Ik ben zelf ook een slecht weer loper alleen om het eerste stapje naar buiten te zetten als het waait en regent...maar er is tegenwoordig (zeker t.o.v. bijv.20 jaar geleden) zulke goede hardloopkleding op de markt dat je onder alle omstandigheden kan blijven lopen.

Muts op, wind/regenjack aan en gaan
  Eindredactie Games donderdag 7 juli 2011 @ 21:48:18 #129
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99171670
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:57 schreef koffiezwartsterk het volgende:

[..]

Nou, stiekem wilde ik hem niet gebruiken voor hardlopen, maar als ik op vakantie ben vind ik het niet fijn om met mijn paspoort en dergelijke in mijn broekzak/rugtas te lopen. Dat deed ik vroeger om me arm heen. maar aangezien dat ding is ondertussen uitgelubbert en ik wil een nieuwe en misschien wisten jullie en goed vervanger ervoor!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 10 juli 2011 @ 13:31:14 #130
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_99274490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 21:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook een slecht weer loper alleen om het eerste stapje naar buiten te zetten als het waait en regent...maar er is tegenwoordig (zeker t.o.v. bijv.20 jaar geleden) zulke goede hardloopkleding op de markt dat je onder alle omstandigheden kan blijven lopen.

Muts op, wind/regenjack aan en gaan
Oh, op die manier. Ja, er is altijd wel wat motivatie voor nodig om de deur uit te gaan met slecht/koud weer. Maar als ik eenmaal loop, vind ik dat koude of regenachtige weer juist heerlijk lopen.
En inderdaad, tegenwoordig kun je je op ieder weertype prima kleden.
I believe i can fly!
  maandag 11 juli 2011 @ 18:33:32 #131
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99329069
Weet iemand hier een leuk idee voor een looproute door Brugge? Ga er volgend weekend naartoe en de hardloopschoenen + -kleren gaan mee ;).
Niet meer actief op Fok!
  maandag 11 juli 2011 @ 19:24:07 #132
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_99331538
Misschien kun je een stadswandeling uitkiezen en die hardlopend afleggen?
Zoals deze...

http://www.wandelroutes.o(...)ugge&gemeente=Brugge

En veel plezier in Brugge!

[ Bericht 24% gewijzigd door pietkanarie op 11-07-2011 19:36:34 ]
I believe i can fly!
  maandag 11 juli 2011 @ 19:44:13 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99332628
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:24 schreef pietkanarie het volgende:
Misschien kun je een stadswandeling uitkiezen en die hardlopend afleggen?
Zoals deze...

http://www.wandelroutes.o(...)ugge&gemeente=Brugge

En veel plezier in Brugge!
Ha, dat is wel een goed idee :).

En thx! :).
Niet meer actief op Fok!
pi_99499365
Nog een amateurhardloper meldt zich! Niet zo vaak (1-2 per week) en niet zo heel ver (begon ~2 jaar geleden met 5 km, loop nu 10-11 km per keer), maar het plan is om over 1/2 jaar een marathon te lopen! (Je weet wel, feestje, bier, dan maak je dat soort afspraken :D ).

Ik heb Nike+, dus heb daar maar eens het marathon-coaching-programma toegevoegd. Maar zo vaak per week trainen gaat niet lukken, dus ik smeer het over wat meer tijd uit (staat standaard op 26 weken geloof ik). Moet alleen nog even zoeken hoe ik dat moet aanpassen.

Vanavond maar weer eens de hardloopschoenen aantrekken! :)
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:07:23 #135
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99500801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 13:33 schreef De Wouzeraar het volgende:
Nog een amateurhardloper meldt zich! Niet zo vaak (1-2 per week) en niet zo heel ver (begon ~2 jaar geleden met 5 km, loop nu 10-11 km per keer), maar het plan is om over 1/2 jaar een marathon te lopen! (Je weet wel, feestje, bier, dan maak je dat soort afspraken :D ).

Ik heb Nike+, dus heb daar maar eens het marathon-coaching-programma toegevoegd. Maar zo vaak per week trainen gaat niet lukken, dus ik smeer het over wat meer tijd uit (staat standaard op 26 weken geloof ik). Moet alleen nog even zoeken hoe ik dat moet aanpassen.

Vanavond maar weer eens de hardloopschoenen aantrekken! :)
Heb je dat horloge? Is dat wat?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 14:20:35 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99501357
Nike+ horloge? /aagje.

Ik ga morgen een duurloop van 7 a 8 km doen. Nu al zin in!
Niet meer actief op Fok!
pi_99503394
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 14:07 schreef kepler het volgende:

[..]

Heb je dat horloge? Is dat wat?
Ik heb geen horloge, alleen de Nike+ waarbij je iets op je iPod aansluit en een sensor in je schoen stopt (of vastmaakt op je schoen, want ik heb Asics schoenen). Onderweg gesproken feedback is wel fijn. En thuis kan ik dan al mijn runs uploaden.
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:46:01 #138
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99509391
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 15:08 schreef De Wouzeraar het volgende:

[..]

Ik heb geen horloge, alleen de Nike+ waarbij je iets op je iPod aansluit en een sensor in je schoen stopt (of vastmaakt op je schoen, want ik heb Asics schoenen). Onderweg gesproken feedback is wel fijn. En thuis kan ik dan al mijn runs uploaden.
ah ok, jammer. Ik ben op zoek naar ervaringen met dat horloge :)
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:38:27 #139
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99513056
Ff vraagje: morgen ga ik 7 km doen. Wat kan ik het beste eten ervoor en erna? Kwark ervoor of juist erna?
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 19:55:50 #140
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99513679
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
Ff vraagje: morgen ga ik 7 km doen. Wat kan ik het beste eten ervoor en erna? Kwark ervoor of juist erna?
Ligt helemaal aan jezelf. Als ik echt een duurloop ga doen, dan zorg ik dat ik de dagen daarvoor goed eet. 's Ochtends eet ik dan meestal wat yoghurt met muesli en een banaan (+ regelmatig water drinken). Maar ik kan ook prima een stuk lopen zonder iets te eten 's ochtends :D
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:01:07 #141
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99513907
Ik bedoel vooral spierhersteltechnisch gesproken ;) ik loop max 30 min op een lege maag sowieso :)
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:17:07 #142
34586 kepler
No bounce, no play
pi_99514522
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik bedoel vooral spierhersteltechnisch gesproken ;) ik loop max 30 min op een lege maag sowieso :)
Ah, geen idee dan :D Ik let niet zo heel veel op mn voeding :P
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:28:58 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99514960
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:17 schreef kepler het volgende:

[..]

Ah, geen idee dan :D Ik let niet zo heel veel op mn voeding :P
you should :P houd me aanbevolen voor eettips!
Niet meer actief op Fok!
pi_99518593
Na het sporten: Chocolademelk!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:28:39 #145
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_99521593
na het sporten: banaan, yoghurt (met musli), bruin brood, smoothie, brinta enz. en vooral veel drinken (na een duurloop van ongeveer 10 km drink ik minimaal een liter water/thee/sportdrank, dat is in ongeveer een uurtje op)

Het beste kun je koolhydraatrijk voedsel nemen, zie: http://www.runinfo.nl/koolhydraatrijk.htm om te zien in welk eten veel koolhydraten zit.

Over spierherstel... heeft niks met voeding te maken maar een andere tip die ik ergens las (en die ik zelf wel leuk vond) Ga tien minuten liggen :z met je benen in de lucht. Dan schijn je het melkzuur (wat spierpijn veroorzaakt) af te voeren.
I believe i can fly!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:31:58 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99521747
Ok, ik eet dan morgen voor het sporten gewoon kwark met aardbeien en dan erna ontbijt ik dan gewoon met brood en beschuit :) (ben bij m'n ouders dus ook een beetje afh van wat zij in huis hebben ;))
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:32:02 #147
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99521749
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:28 schreef pietkanarie het volgende:
Ga tien minuten liggen :z met je benen in de lucht. Dan schijn je het melkzuur (wat spierpijn veroorzaakt) af te voeren.
ja, doe ik ook, gewoon even op de bank met mijn voeten op de leuning...werkt prima
  vrijdag 15 juli 2011 @ 22:38:18 #148
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_99522067
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 22:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

ja, doe ik ook, gewoon even op de bank met mijn voeten op de leuning...werkt prima
Zelf doe ik dat praktisch nooit (alleen als ik bij uitzondering een kilomter of twintig heb gelopen), maar eigenlijk is het wel een heel relaxte manier van herstellen. Lekker op de bank liggen met je voeten omhoog.
I believe i can fly!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:53:41 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_99535755
Net m'n eerste 10 km gedaan! Had 8 moeten zijn, maar het ging zo gemakkelijk dat ik dacht: oh die 2 kunnen er ook nog wel bij. En zelfs toen had ik nog genoeg over, maar ik had wat last van m'n knie (na 5 km al, nu is het alweer een stuk minder) en een sprong van 6 km naar 10 km is al groot genoeg vind ik.

Wat is nu volgend weekend verstandig om te doen? Iets tussen de 6 en de 10 km (aangezien deze sprong best wel groot was en het miss niet goed voor m'n lijf is om nu meteen elke week > 10 km te lopen) of 10 km of gewoon weer een km erbij, dus 11 km?
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 12:08:17 #150
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_99536133
Ik zou een stapje terug doen. Rond de 8. Gewoon geleidelijk opbouwen.
Sei wachsam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')