SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door 1517 op 03-07-2011 20:25:21 ]A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
quote:Op zondag 3 juli 2011 20:13 schreef 1517 het volgende:
Veel en vaak lange afstand lopen raad ik je juist af. Vaak ben je niet in staat om volledig te herstellen van je vorige loop, vanwege dat je niet genoeg slaap hebt, geen ideale voeding en andere belastende activiteiten hebt.
Probeer eerst je techniek te verbeteren, daarna de intensiteit en daarna pas de duur. Ik zou bijvoorbeeld je aandacht verleggen naar intensieve trainingen in plaats van duurlopen waarbij je je lichaam bijna niet belast. Circuitje op de sportschool en spinnen is tijdsverspilling, ik zou eens kijken naar serieuze krachttraining zoals powerlifting, olympische lifts, kettlebell werk alles wat je posterior chain er goed van langs geeft. Dit zorgt er voor dat je hele systeem veel beter met stress om kan gaan, wat wel zo fijn is in die laatste kilometersbruikbare post 1517, ik ben zelf meer een liefhebber van lange afstanden maar je post zet wel de voor en tegens goed op een rijtjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
14 weken is zat tijdquote:Op zondag 3 juli 2011 21:52 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Dat klinkt logisch, alleen heb ik vandaag dus weer voor de 2e keer gelopen na een gebroken enkel en loop ik over 12 weken 10 mijl en over 14 weken een halve marathon.
Ik weet niet bij wat voor een sportschool je zit maar meestal ben je beter af door zelf onderzoek te doen. De meeste sportschoolmedewerkers die ik ken raden je aan een apparatencircuit te doen van 3x 10 met een televisiepauze tussen de sets door. Meestal hebben ze nog nooit van deadlift, squat, press gehoord laat staan C&J en de snatch.quote:Als ik maar zo weinig tijd heb, is het dan verstandig om me eerst te focussen op techniek, dan intensiteit en dan pas afstand? Ik zal sowieso bij de sportschool eens gaan informeren over gerichte oefeningen.![]()
Genieten blijft het belangrijkste.quote:Ik hoef geen topprestaties neer te zetten, ik wil gewoon die 2 afstanden zonder al te veel problemen kunnen uitlopen (ok, die 10 EM iets sneller dan vorig jaar) en vooral bij de halve ontzettend kunnen genieten van het evenement en de omgeving.
Voor de een is 5km al ver en de ander draait zijn hand niet om voor 100miles ultrarunning over zoutvlaktes. Maar meer dan 90 minuten lijkt me een goede algemene maatstaaf.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:13 schreef Turalyon het volgende:
Vanaf hoeveel km praat je eigenlijk over lange afstanden (lopen)?
Ik loop zelf ook het liefst 1,5 uur plus door de bossen en lekker ongestructureerd de vrijheid in, maar ik weet dat dit soort trainingen niet zo effectief zijn als 6x 800m tegen 85-95%. Daarnaast is de herstelperiode na een lange duurloop ook groter dan een intervalsessie.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:17 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
bruikbare post 1517, ik ben zelf meer een liefhebber van lange afstanden maar je post zet wel de voor en tegens goed op een rijtje
Helaas ben ik niet echt een gevorderde loper, maar ben zeer geïnteresseerd in technieken en biomechanica.quote:Op maandag 4 juli 2011 06:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
@1517 ik ga er vanuit dat jij een gevorderde loper bent daarom deze vraag:
ik loop nu 10-12km met een snelheid van 10km/u als duurloop...dit wissel ik om de keer af met een korte loop van 5-6km met een snelheid van 11-11.5km/u.
Denk jij dat dit loopje van 5-6km i.c.m.die snelheid een goed genoeg is als afwisseling tussen het opbouwen van snelheid dan wel afstand?
Of misschien proberen om de snelheid nog wat proberen op te voeren?
Ik heb het filmpje bekeken en daarin kwam "recht op lopen" om het "voorover vallen" makkelijker te maken.
Heb hier net op gelet en inderdaad, het loopt een stuk makkelijker
Tot dat je weer geen goede prestatie kan leveren. Speel hier een beetje mee.quote:Op maandag 4 juli 2011 07:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
nog even een snelle vraag, hoeveel rust tussen iedere interval?
zo gezegd, zo gedaan.... en als je nog eens van die goede ideeen hebtquote:Op maandag 4 juli 2011 07:12 schreef 1517 het volgende:
[..]
als je je grenzen niet opzoekt past je lichaam zich ook niet aan.
Voor snelheid zou ik naar iets kijken van 8 x 200 meter opwerken naar 5 x 800 meter.
Zo'n ding aan je arm loopt niet fijn vind ik. Ik heb er zelf een voor m'n iPhone, maar ik gebruik m nooit meer. Of hij zakt van m'n arm of hij knelt m'n arm af...quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:20 schreef donald_dick het volgende:
Ik ben ook begonnen met hardlopen, maar nu zoek ik eigenlijk een portemonnee die ik aan mijn arm kan vastmaken en nog wel onder mijn kleding kan. Nou kwam een vriend van me met die van Nike:
[ afbeelding ]
maar die vind ik eigelijk te groot. Ik zoek meer naar een zakje zodat hij plat blijft. Weten jullie raad?
Probeer de tijden op de eerste en de laatste interval ongeveer gelijk te houden. Te veel verval betekend dat je bij de eerste intervallen te hard bent gegaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 07:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
zo gezegd, zo gedaan.... en als je nog eens van die goede ideeen hebt
vandaag hiermee geexpirimenteerd als onderdeel van een 6km loopje
Eerst 500m rustig warm gelopen en toen 5 x 180m werk/90m rust (wandelen).... ongelovelijk wat was dat zwaar t.o.v. een gewone duurloop!!
daarna 2km rustig gelopen 6min/km en gedurende de laatste 2km nogmaals 2x 180m werk/90m rust.
interessant om te zien dat mijn piek tijdens de eerste 3 intervals lag op 3.30/km en tijdens de laatste 2 intervals op de terugweg moest ik alles er uit persen om 4.20/km te halen
Ben dan ook nog een (opnieuw, 15 jaar geleden enorm veel gelopen) beginnende loper maar wel met ambitie dan alleen een rondje om het blok
als ik dat doe zakt mn broekje afquote:Op donderdag 7 juli 2011 09:57 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Zo'n ding aan je arm loopt niet fijn vind ik. Ik heb er zelf een voor m'n iPhone, maar ik gebruik m nooit meer. Of hij zakt van m'n arm of hij knelt m'n arm af...
Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen? Ik gebruik nu meestal het zakje achterin m'n hardloopbroek. Daar past een sleutel, wat geld en zelfs een iPhone in. Geen last van tijdens het lopen.
gewoon doenquote:
Zelfde hier. Heb 10 kilomter hardgelopen. Het deel in het bos ging heerlijk, daarna nog een weg redelijk in de schaduw. Dus tot een km of 7 wel lekker gelopen (in 33.30 ongeveer). De laatste drie kilometer in de volle zon (het was dan wel een avondzon, maar toch). Heb toch nog twee korte pauzes genomen. En daar tussenin dan maar zo hard mogelijk gelopen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:32 schreef Don_Vanelli het volgende:
pfff, ik kan erg slecht tegen hitte heb ik gemerkt..
Ik ben zelf ook een slecht weer loper alleen om het eerste stapje naar buiten te zetten als het waait en regent...maar er is tegenwoordig (zeker t.o.v. bijv.20 jaar geleden) zulke goede hardloopkleding op de markt dat je onder alle omstandigheden kan blijven lopen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:40 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Rechtsedirecte... 6 graden en regen zijn geen ideale omstandigheden? Vind het zelf altijd heerlijk. Hoe kouder hoe lekkerder (zolang het niet ijzelt) qua hardlopen. Meer een liefhebber van warmer loopweer?
Nou, stiekem wilde ik hem niet gebruiken voor hardlopen, maar als ik op vakantie ben vind ik het niet fijn om met mijn paspoort en dergelijke in mijn broekzak/rugtas te lopen. Dat deed ik vroeger om me arm heen. maar aangezien dat ding is ondertussen uitgelubbert en ik wil een nieuwe en misschien wisten jullie en goed vervanger ervoor!quote:Op donderdag 7 juli 2011 09:57 schreef koffiezwartsterk het volgende:
[..]
Zo'n ding aan je arm loopt niet fijn vind ik. Ik heb er zelf een voor m'n iPhone, maar ik gebruik m nooit meer. Of hij zakt van m'n arm of hij knelt m'n arm af...
Ik weet niet wat je allemaal mee wilt nemen? Ik gebruik nu meestal het zakje achterin m'n hardloopbroek. Daar past een sleutel, wat geld en zelfs een iPhone in. Geen last van tijdens het lopen.
Oh, op die manier. Ja, er is altijd wel wat motivatie voor nodig om de deur uit te gaan met slecht/koud weer. Maar als ik eenmaal loop, vind ik dat koude of regenachtige weer juist heerlijk lopen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 21:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een slecht weer loper alleen om het eerste stapje naar buiten te zetten als het waait en regent...maar er is tegenwoordig (zeker t.o.v. bijv.20 jaar geleden) zulke goede hardloopkleding op de markt dat je onder alle omstandigheden kan blijven lopen.
Muts op, wind/regenjack aan en gaan
Ha, dat is wel een goed ideequote:Op maandag 11 juli 2011 19:24 schreef pietkanarie het volgende:
Misschien kun je een stadswandeling uitkiezen en die hardlopend afleggen?
Zoals deze...
http://www.wandelroutes.o(...)ugge&gemeente=Brugge
En veel plezier in Brugge!
Heb je dat horloge? Is dat wat?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 13:33 schreef De Wouzeraar het volgende:
Nog een amateurhardloper meldt zich! Niet zo vaak (1-2 per week) en niet zo heel ver (begon ~2 jaar geleden met 5 km, loop nu 10-11 km per keer), maar het plan is om over 1/2 jaar een marathon te lopen! (Je weet wel, feestje, bier, dan maak je dat soort afspraken).
Ik heb Nike+, dus heb daar maar eens het marathon-coaching-programma toegevoegd. Maar zo vaak per week trainen gaat niet lukken, dus ik smeer het over wat meer tijd uit (staat standaard op 26 weken geloof ik). Moet alleen nog even zoeken hoe ik dat moet aanpassen.
Vanavond maar weer eens de hardloopschoenen aantrekken!
Ik heb geen horloge, alleen de Nike+ waarbij je iets op je iPod aansluit en een sensor in je schoen stopt (of vastmaakt op je schoen, want ik heb Asics schoenen). Onderweg gesproken feedback is wel fijn. En thuis kan ik dan al mijn runs uploaden.quote:
ah ok, jammer. Ik ben op zoek naar ervaringen met dat horlogequote:Op vrijdag 15 juli 2011 15:08 schreef De Wouzeraar het volgende:
[..]
Ik heb geen horloge, alleen de Nike+ waarbij je iets op je iPod aansluit en een sensor in je schoen stopt (of vastmaakt op je schoen, want ik heb Asics schoenen). Onderweg gesproken feedback is wel fijn. En thuis kan ik dan al mijn runs uploaden.
Ligt helemaal aan jezelf. Als ik echt een duurloop ga doen, dan zorg ik dat ik de dagen daarvoor goed eet. 's Ochtends eet ik dan meestal wat yoghurt met muesli en een banaan (+ regelmatig water drinken). Maar ik kan ook prima een stuk lopen zonder iets te eten 's ochtendsquote:Op vrijdag 15 juli 2011 19:38 schreef Viking84 het volgende:
Ff vraagje: morgen ga ik 7 km doen. Wat kan ik het beste eten ervoor en erna? Kwark ervoor of juist erna?
Ah, geen idee danquote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik bedoel vooral spierhersteltechnisch gesprokenik loop max 30 min op een lege maag sowieso
you shouldquote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:17 schreef kepler het volgende:
[..]
Ah, geen idee danIk let niet zo heel veel op mn voeding
ja, doe ik ook, gewoon even op de bank met mijn voeten op de leuning...werkt primaquote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:28 schreef pietkanarie het volgende:
Ga tien minuten liggenmet je benen in de lucht. Dan schijn je het melkzuur (wat spierpijn veroorzaakt) af te voeren.
Zelf doe ik dat praktisch nooit (alleen als ik bij uitzondering een kilomter of twintig heb gelopen), maar eigenlijk is het wel een heel relaxte manier van herstellen. Lekker op de bank liggen met je voeten omhoog.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 22:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ja, doe ik ook, gewoon even op de bank met mijn voeten op de leuning...werkt prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |