quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:26 schreef Muis006 het volgende:
Ik was gezwicht voor een restant baconchipswie geeft de billenkoek?
O: 450 ml vruchtenyoghurt
T: banaan
T: mueslireep
T: ongeveer 50 gram baconchips
L: omelet 2 eieren, half kaiserbroodje met zoute boter
T: 3 platte perziken
D: chili
Ik zeg: hoog in mijn suiker.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:27 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn lijstje tot nu toe / planning
o. havermout met verse rode bessen
t. banaan + nectarine + potje zelfgemaakte yoghurt
l. couscoussalade (veel) met extra tomaat en potje zelfgemaakte yoghurt
t. peer + rauwkostsalade met mayonaise + rode bessen
d. pasta denk ik. Of gevulde aardappel met roomsaus en sla
Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnenquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Okee
O: banaan + pil
L: grote krentenbol
D: geen idee, eet alleen, dus moet nog ff langs de supermarkt zo
Nee. Te weinigquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Stokstaart het volgende:
O yoghurt met druiven
(tussendoor) handje van die LIDL hazelnoten met chocolade
L half stokbrood(je) met tonijn, rucola, kappertjes, paar olijfjes en (yoghurt) mayonaise.
D Wedges met een kipfiletje en broccoliroosjes
Voor het slapen een kop warme thee met wat honing.
Is dit gezond (genoeg) ?
Ligt eraan wat je wilt bereiken. Is best een goed lijstje, kan alleen niet zien of het genoeg is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Stokstaart het volgende:
O yoghurt met druiven
(tussendoor) handje van die LIDL hazelnoten met chocolade
L half stokbrood(je) met tonijn, rucola, kappertjes, paar olijfjes en (yoghurt) mayonaise.
D Wedges met een kipfiletje en broccoliroosjes
Voor het slapen een kop warme thee met wat honing.
Is dit gezond (genoeg) ?
Wat goed zeg, lekker ook om dan straks dat eerste jaar helemaal klaar te hebben! hoop dat het allemaal zo goed blijft gaan en je het tweede jaar lekker met de rest mee kunt doen!quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:23 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Goedik moet nog 1 eerstejaars vak afronden, dat doe ik komend jaar. Ik ben in januari weer rustig begonnen (ik moet nog veel weg voor het medische circus) en ik heb 1 eerstejaars en 1 tweedejaarsvak gehaald. Komend jaar ga ik het 2e jaar regulier volgen.
Ik heb wel een studie-achterstand waar je U tegen zegt
Hoe gaat het bij jou?
of je laat lekker wat bezorgen en pakt een leuke serie erbij!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnen
Ik ben vrij lang (2 meter) en wil idd wat kilootjes kwijt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt bereiken. Is best een goed lijstje, kan alleen niet zien of het genoeg is.
Met een beetje (halfvolle)mayonaise welquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zou brood met avocado en makreel lekker zijn?
Vis, zuivel, een eitje, you name it.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ben vrij lang (2 meter) en wil idd wat kilootjes kwijt.
Heb dat SHE-dieet geprobeerd, maar bleef trek houden. Bovendien is het niet zo dat er 20 kilo af moet of zo.
@ Muis, meer tussendoortjes in de vorm van.... fruit? Fruit is toch een behoorlijke dikmaker. Aangezien fructose sneller omgezet wordt in suikers dan geraffineerde suikers ?
Noop. Fructose wordt door de lever gemetaboliseerd en schopt je insulinehuishouding & verzadigingsgevoel in de war, waardoor op lange termijn diabetes & obesitas.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ben vrij lang (2 meter) en wil idd wat kilootjes kwijt.
Heb dat SHE-dieet geprobeerd, maar bleef trek houden. Bovendien is het niet zo dat er 20 kilo af moet of zo.
@ Muis, meer tussendoortjes in de vorm van.... fruit? Fruit is toch een behoorlijke dikmaker. Aangezien fructose sneller omgezet wordt in suikers dan geraffineerde suikers ?
oh vind ik ook.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik even mopperen op?Geen tijd is een kulargument
![]()
Met twee kinderen, een bijna fulltime baan, een volledig huishouden etc. etc. vind ik ook nog tijd om te sporten en gezond te eten. Dus hoe kunnen jullie nou geen tijd hebben?
Het heeft hoogstens geen prioriteit.
Dat is meestal waar maar deze week echt niet, het is de eerste keer sinds 3 dagen dat ik gewoon neerzit op een stoel. Maar ik moet nu ook terug gaan kuisen en financieen in orde maken. En anders, als de winkels toe zijn na je werk ben je gejost...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik even mopperen op?Geen tijd is een kulargument
![]()
Met twee kinderen, een bijna fulltime baan, een volledig huishouden etc. etc. vind ik ook nog tijd om te sporten en gezond te eten. Dus hoe kunnen jullie nou geen tijd hebben?
Het heeft hoogstens geen prioriteit.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnen
Ik ga het proberen!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Met een beetje (halfvolle)mayonaise wel
Melk is niet zo effectief bij hypoglycemie, het was cola of flauw vallen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
oh vind ik ook.
And there's no excuse for cola bij je ontbijt. De tijd die je nodig hebt om de fles cola te pakken, is even kort als de tijd die je nodig hebt om een kop thee te zetten (of de melk te pakken he V1Z)
Je moet jezelf triggeren, toch! Zou de terugkerende buikpijn niet erger kunnen worden door te weinig eten ook? Je hebt bijna geen voedingsstofjes binnengekregen denk ik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Dat durf ik echt niet
. Ik durf al niet eens ergens in m'n eentje een kop koffie te drinken
.
En zin ergens in? Dat gevoel heb ik al weken niet meer.
Tjah het blijft wel niet zo goed in je rugzak, ik was al 3 dagen niet op mijn kot geweest. En het zijn laatste jaars (zo'n 400) die ik een hele week moet entertainen, die zijn nog kritisch ook...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:42 schreef V1z0R het volgende:
Sjaapje, als je van te voren weet dat je zo'n week gaat hebben moet je proberen wat beter te plannen.
Spinaziesalade blijft een hele week goed en lekker in de koelkast, bewaar daarnaast wat gegrilde kipfilet en tada, gooi er mosterd of mayo en wat noten overheen en hebt een goede maaltijd te pakken.
Ok, ik had ergens op FOK! iets gelezen over een experiment met muizen. Die gaven ze fructose en normale suiker. Die ze fructose gaven kwamen meer en sneller aan dan die met 'normale' suiker.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Noop. Fructose wordt door de lever gemetaboliseerd en schopt je insulinehuishouding & verzadigingsgevoel in de war, waardoor op lange termijn diabetes & obesitas.
/kort door de bocht
En fruit is niet de hoofdschuldige, maar tafelsuiker, dat bestaat voor de helft uit fructose.
Als je 2 meter bent en man is je lijstje te weinig.
Verder: eiwitrijke dingen zoeken, eitje bijvoorbeeld, zolang het maar geen ontbijtkoek is
"t Is pas woensdag. Je had zaterdag boodschappen kunnen doen. En even langs de bakker / bij iemand anders eten / iemand anders boodschappen laten doen / gezond afhalen kan altijd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Dat is meestal waar maar deze week echt niet, het is de eerste keer sinds 3 dagen dat ik gewoon neerzit op een stoel. Maar ik moet nu ook terug gaan kuisen en financieen in orde maken. En anders, als de winkels toe zijn na je werk ben je gejost...
Als je eerstejaars moet voeden, kan je zelf ook even eten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:41 schreef loveli het volgende:
Sjaapje loopt co-schappen, moet een kudde eerstejaars voeden en laven, deze week heeft ze geen tijd
Je moet ook geen zooi tussendoor eten, maar gezonde dingen. Of tijdens je gewone maaltijden meer, dat maakt verder niet zoveel uit, maar wat je nu eet is echt te weinig voor een man van twee meter.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ok, ik had ergens op FOK! iets gelezen over een experiment met muizen. Die gaven ze fructose en normale suiker. Die ze fructose gaven kwamen meer en sneller aan dan die met 'normale' suiker.
Ik lees al een poosje mee en volgens mij was het She die dit destijds beweerde, verder geloof ik je uitleg direct.
Meer tussendoortjes, is dat noodzakelijk? Hoe minder zooi je tussendoor eet hoe beter toch?
Bij mij kwamen de kilootjes er trouwens voornamelijk bij door teveel bier + snaaien. Men wat een dikmaker is drank zeg.
Context!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:45 schreef Sjaapje het volgende:
Boh ik had beter geen lijstjes gepost, ik weet dat ze bagger zijn, maar met 3 uur slaap elke nacht heb ik echt geen zin in groenten/fruit/eten...
Sjaapje heeft laatst toch al gepost dat ze het deze week absurd druk ging hebben?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Context!
Van hot naar her sjouwen kan van alles zijn. Zo'n tijdnood hebben dat je maar 3uur slaapt is imo al heul anders.
Definieer je dit niet, dan zie je, dan komt de ontbijtkoektaliban uit de grotten zetten...
Maak een Day Zero Lijstje! En zet alleen uit eten gaan er op als een van je doelen. Heb ik ook gedaan. Moet ik trouwens nog steeds een keer doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
.
Klopt maar ik ben er afgelopen maandag voor het eerst geweest.. en misschien is dat wel heel opdringerig..quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:50 schreef Mini. het volgende:
[..]
Sjaapje heeft laatst toch al gepost dat ze het deze week absurd druk ging hebben?
Siral: het valt te proberen, toch? Nee heb je...
Ik vind alleen ergens thee drinken al een stuk minder gek als ik gewoon een boek / laptop mee hebquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Maak een Day Zero Lijstje! En zet alleen uit eten gaan er op als een van je doelen. Heb ik ook gedaan. Moet ik trouwens nog steeds een keer doen.
Op vakantie boeit het me niet, maar thuis vind ik het ook vreemd.
Lekker belangrijk, het is geen potentiële lover toch? Ik ga mee met mini, nee heb je...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt maar ik ben er afgelopen maandag voor het eerst geweest.. en misschien is dat wel heel opdringerig..
Klopt ook wel.. bah.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:52 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, het is geen potentiële lover toch? Ik ga mee met mini, nee heb je...
Leg het later wel beter uit. Maar fructose zit in veel meer dingen dan alleen fruit, nl. in zo ongeveer alle suikerhoudende frisdranken, koekjes, snoep, etc. Van alleen de fructose die je met fruit binnenkrijgt heeft je lichaam geen problemen, het is de overkill dankzij andere bronnen waar het mis gaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ok, ik had ergens op FOK! iets gelezen over een experiment met muizen. Die gaven ze fructose en normale suiker. Die ze fructose gaven kwamen meer en sneller aan dan die met 'normale' suiker.
Ik lees al een poosje mee en volgens mij was het She die dit destijds beweerde, verder geloof ik je uitleg direct.
Meer tussendoortjes, is dat noodzakelijk? Hoe minder zooi je tussendoor eet hoe beter toch?
Bij mij kwamen de kilootjes er trouwens voornamelijk bij door teveel bier + snaaien. Men wat een dikmaker is drank zeg.
Dan leg je toch gewoon uit dat je het er moeilijk mee hebt om je zelf aan een gezond schema te houden en dat het echt zou helpen als je wat meer houvast had. Netjes vragen kan toch niemand iets op tegen hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt maar ik ben er afgelopen maandag voor het eerst geweest.. en misschien is dat wel heel opdringerig..
Nou, hierbij dan. Ga eens eten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:53 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt ook wel.. bah.
Vanmorgen met de yoghurt gesmokkeld, minder gepakt.
Geen pindakaas op mn brood, geen boter, geen melk gedronken. Iemand moet mij een trap verkopen.
Dat is dus het probleem. Het is nog wel altijd meer dan voorheen weetje.. dat is wat het nu zo moeilijk maakt, omdat ik met zo'n 'bouwvakkers" ontbijt begin..quote:
Bewustwording is een grote stap en die heb je gemaakt. Daarvoor krijg je geen trap, maar kudo's. Niemand verwacht dat je het meteen perfect doet, we hopen wel allemaal dat het op termijn verbetert. Als het schema je verder helpt, gewoon ernaar vragen. Om hulp vragen = goed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:53 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt ook wel.. bah.
Vanmorgen met de yoghurt gesmokkeld, minder gepakt.
Geen pindakaas op mn brood, geen boter, geen melk gedronken. Iemand moet mij een trap verkopen.
True that, ik ga bellen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Bewustwording is een grote stap en die heb je gemaakt. Daarvoor krijg je geen trap, maar kudo's. Niemand verwacht dat je het meteen perfect doet, we hopen wel allemaal dat het op termijn verbetert. Als het schema je verder helpt, gewoon ernaar vragen. Om hulp vragen = goed.
Goed zo. Overigens is voorgaande post geen trap na. Ik hoop echt dat je het op eigen houtje red. En ik vind het knap dat je het probeert.quote:
Mijn zus maakte gister een goede opmerking. "Misschien moeten we een foto van je maken zonder kleding, misschien zie je het dan beter als in de spiegel, en elke keer als je een terugval hebt, moet je gewoon naar die foto kijken"quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:58 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, dan doen we het anders
[botte bijl methode]
Weet je nog dat je vorige week bij de huisarts zat? En dat hij zei dat als je nog een halve kilo afviel je onder de noemer anorexia viel? En dat je meer dan een halve kilo bent afgevallen?
En dat je het zelf wilt doen? Doe het dan! Anders eindig je nog eens in een kliniek Siral.
[/botte bijl methode]
Ze heeft waarschijnlijk gelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:59 schreef Siral het volgende:
[..]
Mijn zus maakte gister een goede opmerking. "Misschien moeten we een foto van je maken zonder kleding, misschien zie je het dan beter als in de spiegel, en elke keer als je een terugval hebt, moet je gewoon naar die foto kijken"
het is ook enorm slaapweer, je bent niet de enige.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb de laatste tijd veels te veel zin in slapen
Pfff ja ik hoor het ook van veel mensen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
het is ook enorm slaapweer, je bent niet de enige.
Natuurlijk!quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:12 schreef vencodark het volgende:
En voor de zoveelste keer neem ik mij voor om actiever te proberen een beetje af te vallen. Ik weeg nu 60 terwijl een rond september nog 56 ongeveer woog. Dat betekent 4 kilo is een maand of 9. Het is echt tijd om in te grijpen maar vind het gewoon lastig om te starten. Heb informatie gevraagd over Zumba, Aerobic en fitness. Dergelijke workshops starten pas weer in september. Tot die tijd moet ik iets anders verzinnen...zou skeeleren iets zijn?
Ja, dat laatste klopt sowieso.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:15 schreef progje het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Doe vooral iets wat je leuk vindt. Dan hou je het veel makkelijker vol en voelt het niet als een verplichting. Beweging is hoe dan ook beter dan met je reet op de bank blijven zitten
Thx.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hee Vencodark, welkom terug! Raar dat ze een zomerstop hebben, veel sportscholen gaan gewoon door met een aangepast rooster. Misschien nog een beetje rondkijken?
En tja, kan je skeeleren en vind je het leuk? Zo ja, prima toch! Hier zitten ook een paar hardloopfanaten en die-hard fietsers. Als je echt aan het Zumba/aerobiccen wilt slaan zijn er ook DVD's die kunt kopen/nedaolnwodKan je thuis vast checken of het idee je ligt.
De yogho is alleen maar suiker. De cruesli chocola ook. Vervang de cruesli door de muesli, eet in plaats van bruine boterhammen volkoren boterhammen en je zit al een stuk beter.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat laatste klopt sowieso.Dan eens iets bedenken want ik wil toch wel echt...het gaat geleidelijk maar 4 kilo sinds sep. moet toch ook niet teveel meer gaan voorkomen.
Ik begin wel met het lijstje eten van vandaag:
O = schaaltje yoghurt met cruesli chocola.
T = niets.
L = 2 bruine boterhammen met boter en pindakaas.
Oh en ik drink overal een glas yogho bij (ja, die roze drank, lach me maar uit.)
Ja, dergelijke veranderingen vind ik dus lastig. Ik drink al yogho sinds ik 4 jaar ben ofzo en ik vind het gewoon nog altijd lekker. Ik probeer wel meer water te drinken, dat gaat best aardig. En cruesli choc. is ook gewoon zo lekker.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De yogho is alleen maar suiker. De cruesli chocola ook. Vervang de cruesli door de muesli, eet in plaats van bruine boterhammen volkoren boterhammen en je zit al een stuk beter.
En skip de yogho en drink gewone melk.
Je hebt ook wel gezondere varianten toch? drinkyoghurt zonder suiker zal vast ook bestaan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dergelijke veranderingen vind ik dus lastig. Ik drink al yogho sinds ik 4 jaar ben ofzo en ik vind het gewoon nog altijd lekker. Ik probeer wel meer water te drinken, dat gaat best aardig. En cruesli choc. is ook gewoon zo lekker.En bruin brood, daar bedoel ik volkoren mee.
Muesli zal ik eens naar kijken, het zijn net van die tips.
Thx.
Ja, ik weet ook wel dat die dingen in mijn voeding moeten veranderen. Het scheelt denk ik ook dat ik nog thuis woon en dus niet zelf de boodschappen allemaal doe. Natuurlijk kan ik wel mijn eigen gang daarin gaan maar toch. Het gaat makkelijker als je écht alles in huis haalt. Overigens snoep ik zelden en eet ik in totaal niet veel. Het ligt denk ik vooral aan wát ik eet en weinig beweeg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:28 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gezondere varianten toch? drinkyoghurt zonder suiker zal vast ook bestaan?
Ik heb laatst magere yoghurt met een scheut versgeperste jus gemixt, was heerlijk en gezonder dan yogho denk ik!
SPOILER: offtopic zeikpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: kutzooi!![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:37 schreef MarMar het volgende:
wat een gezeik zeg. eikels. Kan er verder nu niks meer aan gedaan worden?!SPOILER: offtopic zeikpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: kutzooi!~ Bonito La Risa ~
ik ben een leek, maar het lijkt me niet goed. Het lijkt me voor jou het beste om psychisch met die spanning en stress om te gaan. Er een oplossing voor te vinden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Weet iemand of je die melatonine tabletjes ook kunt nemen bij spanningen en stress? Dus niet perse om te slapen maar om rustig te worden? Of ga je dan nokkie?
Lavendel!quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Weet iemand of je die melatonine tabletjes ook kunt nemen bij spanningen en stress? Dus niet perse om te slapen maar om rustig te worden? Of ga je dan nokkie?
Melatonine is het stofje wat je lijf normaliter aanmaakt zodra het donker wordt zodat je beter in slaap komt. Nokkie ga je er niet direct van, maar ik zou het niet gebruiken voor spanningen en stress. Misschien valeriaan ofzo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Tuinstoel, dat is voor tijdelijk wel oke, maar niet voor lang ivm niet roestvrije onderdelen in scharniertjes enzo.. en de zitting moet zo zijn dat het water goed wegloopt.. zeep en shampoo en water wat daar in een plasje blijft rondhangen is geen handig idee voor mij (ik zal je de details besparen in deze)quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ben een leek, maar het lijkt me niet goed. Het lijkt me voor jou het beste om psychisch met die spanning en stress om te gaan. Er een oplossing voor te vinden.
@ MarMar: wat balen zeg. Kun je nog in beroep? En tis maar een simpel idee, maar een plastic stoeltje onder de douche, een klapstoeltje van de ikea ofzo? Dat had m'n moeder ook toen ze niet kon staan vanwee een gebroken knie..
waarom laat je die stress en spanning niet as it is? Lijkt me eerlijk gezegd niet goed om daar nu pilletjes voor te gaan slikken. als ik jou was. Je moet een manier vinden om er mee om te gaan....En als je dat zelf niet lukt heb je er hulp voor nodig, pilletjes zullen het probleem alleen maar een tijdje uitstellen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:52 schreef Siral het volgende:
Hmhm, misschien dat ik straks nòg maar fftjes naar de apotheek fiets dan..
Valeriaan zou ik ook aanraden. Helpt bij mij bijzonder goed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:46 schreef MarMar het volgende:
[..]
Melatonine is het stofje wat je lijf normaliter aanmaakt zodra het donker wordt zodat je beter in slaap komt. Nokkie ga je er niet direct van, maar ik zou het niet gebruiken voor spanningen en stress. Misschien valeriaan ofzo.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:08 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
*pats on own belleh* Makreel = inside!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
Jeetje dat is veelquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:18 schreef vencodark het volgende:
Net naar 2 sportscholen hier in de buurt gebeld. De ene vraagt 30,95 per maand voor een jaarabonnement, dan mag je 1 keer per week sporten. De ander vraagt 36 euro per maand voor hetzelfde verhaaltje. Damn.
Kun jij niet sporten via de uni?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:20 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Jeetje dat is veel
Ik heb een abbo voor 2x per week, voor 3 maanden en dat is 63.75.
Oh jawel hoor, maar de uni is anderhalf uur reizen met het OV, het Sportcentrum 2 uur. En met mijn evenwichtsstoornis en andere fysieke ongemakken kan ik op het moment nogal lastig met het OV.quote:
Twee uur reizen om te fitnessen lijkt me inderdaad wat overdrevenquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:24 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, maar de uni is anderhalf uur reizen met het OV, het Sportcentrum 2 uur. En met mijn evenwichtsstoornis en andere fysieke ongemakken kan ik op het moment nogal lastig met het OV.
Ik sport nu samen met mijn vriend, die kan me van apparaten af helpen mocht dat nodig zijn.
Uni is in Tilburg, ik woon in de Drugsmafiatown van ZuidOost-Noord Brabant.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:26 schreef Rituals het volgende:
[..]
Twee uur reizen om te fitnessen lijkt me inderdaad wat overdreven. Ik wist niet dat je ver van de uni/sportcentrum af woonde.
Hapert?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:28 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Uni is in Tilburg, ik woon in de Drugsmafiatown van ZuidOost-Noord Brabant.
ben of heb?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben de mening van een rationeel iemand nodig!
jo, helemaal rationaal here!quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef V1z0R het volgende:
Ik ben heul rationeelquote:Op woensdag 29 juni 2011 15:40 schreef V1z0R het volgende:
Ik ook, ik ben de ratio zelve!quote:
Ik zie al vooruitgang tov gisteren! Waar ga je uit eten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: ontbijtkoek met boter
T: hardgekookt ei
L: banaan
D: uit eten met m'n schoonmoeder
T: cashewnootjes
schop onder de kont. 1 fatsoenlijke maaltijd op een dag is NIET genoeg!quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje voor vandaag:
O: ontbijtkoek met boter
T: hardgekookt ei
L: banaan
D: uit eten met m'n schoonmoeder
Mening: klinkt bah, maar vis = goei dus als je het weg krijgt, prima?quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:52 schreef Mini. het volgende:
Niemand een mening over haring in tomatensaus? Ik denk dat ik het maar gewoon ga eten, omega 3 is toch goed voor gemoedsrust enzo?
Bij nader inzien heb ik waarschijnlijk toch geen woning.
Ik heb nog niks gepland voor morgen. Moet Martijn straks ophalen en zijn werkt ligt naast de supermarkt, dus daar kom ik sowieso. Kan wel een voorstel doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
schop onder de kont. 1 fatsoenlijke maaltijd op een dag is NIET genoeg!
Wat ga je morgen eten?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gepland voor morgen. Moet Martijn straks ophalen en zijn werkt ligt naast de supermarkt, dus daar kom ik sowieso. Kan wel een voorstel doen.
O: boterham met boterhamworst, halfvolle melk
T: hardgekookt eitje en/of druiven
L: broodje met ham, beetje forel
T: banaan/appel
D: aardappelen/tagliatelle, spinazie, vissticks/braadworst/zalm
Zoiets? Dit is redelijk reëel. Redelijk gezond, redelijk genoeg. Toch?
De / zijn keuzeopties btw. Dus dat is het een of het ander ^^quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:56 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nog een extra boterham, en het is helemaal perfect!
quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb nog niks gepland voor morgen. Moet Martijn straks ophalen en zijn werkt ligt naast de supermarkt, dus daar kom ik sowieso. Kan wel een voorstel doen.
O: boterham met boterhamworst, halfvolle melk
T: hardgekookt eitje en/of druiven
L: broodje met ham, beetje forel
T: banaan/appel
D: aardappelen/tagliatelle, spinazie, vissticks/braadworst/zalm
Zoiets? Dit is redelijk reëel. Redelijk gezond, redelijk genoeg. Toch?
Babysteps at a time, dit is al een heul grote stap tov veel andere lijstjesquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:00 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De / zijn keuzeopties btw. Dus dat is het een of het ander ^^
Vind het wel moeilijk hoor. Ik ben geen planner en ik ga het echt naar binnen moeten proppen overdag![]()
Die extra boterham kan ik niet beloven, zeker niet 's ochtends. Dan ben ik al blij als ik iets naar binnen krijg.
Nouja, er ging niet echt iets mis, maar er zijn toch wel goede redenen om het niet te doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 15:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Mening: klinkt bah, maar vis = goei dus als je het weg krijgt, prima?
Awww stomme makelaar![]()
Wat ging er mis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Know that while you sleep
Everything has changed
Ik vind het wel vreemd dat je niet gewoon onbeperkt kunt gaan hoor. Bij mijn sportschool (en dat is echt een dure) betaal je als je je voor een jaar vastlegt 42,50 per maand voor onbeperkt sporten, lesjes, begeleiding, sauna en zonnebank.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:07 schreef vencodark het volgende:
In mijn dorp vind ik net een sportschool waar je 22,65 per maand betaald voor 1 keer per week. Dat is al stuk beter.Wel een jaarabo. trouwens.
Kan wel onbeperkt maar ik ga waarschijnlijk toch niet vaker dan 1 keer per week.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:09 schreef Mini. het volgende:
[..]
Ik vind het wel vreemd dat je niet gewoon onbeperkt kunt gaan hoor. Bij mijn sportschool (en dat is echt een dure) betaal je als je je voor een jaar vastlegt 42,50 per maand voor onbeperkt sporten, lesjes, begeleiding, sauna en zonnebank.
Ik dacht dat je bedoelde dat er een limiet was van 1x per week sporten!quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan wel onbeperkt maar ik ga waarschijnlijk toch niet vaker dan 1 keer per week.Daarom benoem ik dat niet zo. Hoe het abonnement er verder inhoudelijk uitziet, weet ik eigenlijk niet.
En dat is nu zo'n zonde!quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:15 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik dacht dat je bedoelde dat er een limiet was van 1x per week sporten!Ik vond het al zo vreemd.
Ik betaal ¤92,- per jaar en mag onbeperkt sporten. Ik ga alleen nooit![]()
.
Bel een keer voor een proefles.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
En dat is nu zo'n zonde!
Ben ook nog nooit in een sportschool geweest dus geen idee wat je er allemaal kan doen en hoe dat allemaal gaat.
Hoe bedoel je, navragen? Ik heb al een overzicht gekregen waar dat in staat, de eenmalige kosten (die de makelaar dus opstrijkt) zijn 700 euro. Dat van die BTW leek mij inderdaad ook ja...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:12 schreef Tinkepink het volgende:
@mini. dit mag volgens mij helemaal niet. Ik zou maar eens navragen wat nu de werkelijke kosten zijn voor jou. De BTW zou er al bij in moeten zitten omdat je consument bent.
Per jaar inderdaad. Ik sport op het sportcentrum van de uni. Heel goedkoop abonnement dus!quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:21 schreef vencodark het volgende:
Btw, ¤ 92 voor een heel jaar? Niet per maand? Dat is echt peanuts.
Oh, dat laatste was ik ook niet van plan nee.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:22 schreef Mini. het volgende:
Ooh, je kunt wel onbeperkt, ik vond het al zo vreemd!
Daar verdienen die sportscholen volgens mij nog het meeste aan, mensen die vooruit betalen en nooit meer gaan. Vencodark: als je het nog nooit gedaan hebt zou ik zeker niet meteen voor een jaar betalen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:25 schreef V1z0R het volgende:
Hoe je trouwens kunt kijken of je rationeel of emotioneel bent in 3sec.
Vouw je handen in elkaar. (alsof je gaat bidden)Links! Rechts voelt raar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Ik ook. Terwijl ik mezelf aardig rationeel vind. Is natuurlijk ook onzin. (het testje, mijn rationaliteit natuurlijk niet!quote:
En dat ook indd...dat voel je gewoon aan. Net als dat rechts bellen ook raar is voor mij.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:27 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb dat raar voelen ook als de duutser en ik hand in hand lopen. Dat moet op een bepaalde manier, en niet anders, anders voelt het raar. Gelukkig heeft hij hetzelfde, en vinden we dezlefde manier goed..
Je hebt je gewoon rationeel bedacht dat je emotioneel bentquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:32 schreef vencodark het volgende:
Maar ik ben emotioneel en toch zat mijn rechterduim boven.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt je gewoon rationeel bedacht dat je emotioneel bent.
Vouw je handen in elkaar. (alsof je gaat bidden)Lijkt me eerder een testje of je links- of rechtshandig bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoezo? Ik heb links boven, maar ben rechts. Hoewel ik tassen e.d. wel op m'n linkerschouder draag...quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Lijkt me eerder een testje of je links- of rechtshandig bent
Ik heb ook links boven, maar ben rechts. En rationeelquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb links boven, maar ben rechts. Hoewel ik tassen e.d. wel op m'n linkerschouder draag...
Klinkt ook goed!quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:51 schreef Tinkepink het volgende:
Lekker ME!
Hier witlofsalade met rode-schimmelkaas, paprika, komkommer en mayonaise. Vol
Ik maakte een grapje om aan V1z0R te ontfutselen wat er was (hij trapte er niet inquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:52 schreef Tinkepink het volgende:
Grappig dat jullie jezelf rationeel noemen(er vanuitgaande dat het allemaal serieus bedoeld is
). Ik vind jullie namelijk erg emotioneel over het algemeen.
Ik zoek iets in Groningen, omdat ik daar vanaf september ga werken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:38 schreef Novem het volgende:
Rechts zat boven, maar volgens mij ben je al meteen niet meer rationeel als je in dit soort testjes gelooft
Mini., waar zoek je een huis dan? Een aantal jaren geleden kwam DirectWonen in de problemen, omdat ze 2 maanden huur vooruitbetaald wilden zien, 2 maanden bemiddelingskosten en 2 maanden borg of iets dergelijks, volgens mij is dat inderdaad verboden inmiddels, maar ik weet niet of eenmalige administratiekosten en bemiddelingskosten van 1 maand huur dat ook zijn?
Bij mijn woningbouw (vrije sector) moesten we alleen iets van 50 euro admistratiekosten betalen en een borg.
Soort van brie met rode schimmel in plaats van witte schimmel.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Klinkt ook goed!Weet alleen niet wat rode schimmelkaas is!
Hmmm, ik begin een patroon te zienquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik gooi er meteen een lijstje in![]()
O: twee sneetjes met ham <- carbs
T: twee Wilhelmina-pepermuntjes <- carbs
L: twee sneetjes met halve avocado, makreelfilet en likje mayo <- carbs
T: kleine kaasstengel <- carbs
T: groot glas aforementioned smoothie<- carbs
D: gemarineerde gehaktbal met sperziebonen en wat appelmoes <- loads of carbs (sperziebonen zit ook veel carbs in(wel goede, daar niet van))
S: Club Battle (op zoek naar mijn innerlijke Chuck Norris)
T: zoute stickjes misschien, of niks. <- carbs
Pepermuntjes als tussendoortje? Helpt dat tegen honger?quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik gooi er meteen een lijstje in![]()
O: twee sneetjes met ham
T: twee Wilhelmina-pepermuntjes
L: twee sneetjes met halve avocado, makreelfilet en likje mayo
T: kleine kaasstengel
T: groot glas aforementioned smoothie![]()
D: gemarineerde gehaktbal met sperziebonen en wat appelmoes
S: Club Battle (op zoek naar mijn innerlijke Chuck Norris)
T: zoute stickjes misschien, of niks.
Nee. Integendeel. Het lijkt een beetje op brie. Zacht dus.quote:Op woensdag 29 juni 2011 16:59 schreef V1z0R het volgende:
Is roodschimmelkaas net zo sterk als blauwschimmelkaas?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nee. Integendeel. Het lijkt een beetje op brie. Zacht dus.
Nee, wel tegen stinky breathquote:Op woensdag 29 juni 2011 16:59 schreef vencodark het volgende:
[..]
Pepermuntjes als tussendoortje? Helpt dat tegen honger?
quote:
quote:Op woensdag 29 juni 2011 17:25 schreef Rituals het volgende:
Je hebt wat extra eiwitten op de planning staan als toetje Uniek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom durf je dat niet?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
.
makreel en sambal is zó lekker. Maar dat moet je eten als je helemaal alleen bent.....en een boterhamzakje om het blikje.quote:
L-tyrosine schijnt te helpen bij acute stress.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Vouw je handen in elkaar. (alsof je gaat bidden)Rechts. Met het oog op begin vorige week vind ik dat ook wel terechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
Ook omaatjes kunnen jatten!quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:07 schreef Viking84 het volgende:
Vage shizzle weer hier. Omaatje wordt meegenomen door de politie? Huh?. Incl tas met boodschappen.
That's what they want you to think.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ik heb eerder de indruk dat ze zelf beroofd was oid.
Jammer, ik hoop echt dat het je lukt om vanavond nog wat extra te eten dan! Je avondeten is in elk geval wel gezond.quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:52 schreef Siral het volgende:
Van het lijstje is niet veul meer over maargoed. Na het sporten wat bij eten wel in de planning.
O: volle yoghurt, 4 eetlepels muesli
T: appel
L: bth achterham, bth appelstroop
T: rijstwafel met tastytom tomaat
D: varkenshaasje, broccoli, gekookte aardappels, appelmoes
S: XCO les
T: banaan, bth pindakaas
Avondeten kreeg ik ook erg slecht weg moet ik zeggen wel..heb teruggeschept èn laten liggen :\ Snap er geen zak van..quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:56 schreef Mini. het volgende:
[..]
Jammer, ik hoop echt dat het je lukt om vanavond nog wat extra te eten dan! Je avondeten is in elk geval wel gezond.
Heb je de diëtist eigenlijk nog gebeld?
Spinazieboks!quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben gewoon voor mezelf aan het koken. Dan ben ik écht ziek
.
3 aardappelrösti's, spinazie en een eitje aan het koken voor erbij.
Nou zien of ik het ook allemaal op krijg.
Is het dan wel verstandig om te gaan sporten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:57 schreef Siral het volgende:
[..]
Avondeten kreeg ik ook erg slecht weg moet ik zeggen wel..heb teruggeschept èn laten liggen :\ Snap er geen zak van..
Ja verscheidene keren, maar kon haar niet bereiken. Dus heb een mailtje gestuurd, morgen nog maar eens bellen.
Moet er echt ff uit.., en het is de eerste keer dat ik mee doe dus kan sowieso niet intensief meedoen gezien mijn motoriekquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:03 schreef Mini. het volgende:
[..]
Is het dan wel verstandig om te gaan sporten?
Vervelend, hopelijk hoor je morgen wel wat.
ik vond hem heel erg mooi, jouw lijstje! Erg netjes.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil ook graag feedback op mijn lijstje.
Weinig aan te merken op die van Jag, al had je voor de Nutella iets anders kunnen kiezen, maar goed, dat is iets kleins.
Oh echt?quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:42 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vond hem heel erg mooi, jouw lijstje! Erg netjes.
Ik las vluchtig over jouw lijstje heen en dacht toen te lezen dat je 20 minizakjes chips had gegeten! Vond het al wat veelquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:46 schreef sigme het volgende:
Lijst
• 50 gr muesli & 100 ml magere yohgurt
• pond witlof met half blik tonijn in olie plus een schep griekse yoghurt & kwak mosterd
• 20 km fietsen (binnen 't uur)
• 2 minizakjes chips (samen 50gr)
• 50 gr studentenhaver
• 1 warsteiner
avondeten:
• vooraf broccolisoep (250 gr broccoli)
• hoofd lamsvlees (150gr?) met wortels (2 ons) en 1 ui, 1 aardappel
• toe griesmeelpudding (75 gr)
Ik gok zomaar dat je iets te veel hooi op je vork hebt genomen vandaag en dat dit een teken van je lichaam is dat je iets rustiger aan moet doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Meer buikpijn, vaker aandrang... verdomme
Dat mag niet van sigmequote:Op woensdag 29 juni 2011 19:49 schreef Amsel het volgende:
Ik ga patat eten. Dus ik sla m'n lijstje even over
Het was er al toen ik wakker werd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:59 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik gok zomaar dat je iets te veel hooi op je vork hebt genomen vandaag en dat dit een teken van je lichaam is dat je iets rustiger aan moet doen.
Rustig aan doen staat ook niet echt in mijn woordenboek, maar soms is het wel heel erg verstandig.
Ow.quote:
komt het omdat hij zonder je gaat of omdat je niet op de 'normale' tijden kan skypen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:14 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, zo stom. De Duutser gaat morgen voor 13 dagen naar de VS, en ik vind het helemaal niet leuk en ga hem erger missen dan anders. En dat is zo stom!
de normale dingen, inderdaad. Meestal bel ik hem even voordat ik ga slapen, om weltrusten te zeggen, en dat soort zaken. En we skypen eigenlijk elke dag wel, en dat gaat nu ook niet lukken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:16 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
komt het omdat hij zonder je gaat of omdat je niet op de 'normale' tijden kan skypen?
Kun je ook niet fruit zonder zuivel nemen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Je ziet hem toch wel eens langer dan twee weken niet? Probeer dat te bedenken!
Smoothie gaat niet door, moet mn laatste (niet-werkende) pil zo nemen en dat mag niet met zuivel.
Melatonine en serotonine zijn neurotransmitters, goed voor je "zen". Tryptofaan (zit in bananen, zuivel, noten uit m'n hoofd) is de rondstof van serotonine en daarvan kan weer melatonine gemaakt worden. Dus het hangt wel met elkaar samen, maar ik zou de melatonine niet gebruiken om stress weg te nemen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Nou, ik heb bij Maria toen een smoothie gehad, die was omnomnom. Dat zou op zich wel goed te doen zijn, jaquote:Op woensdag 29 juni 2011 17:55 schreef _aurum_ het volgende:
Coco: Is een smoothie niks voor je als ontbijt?
*schop*quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:49 schreef Amsel het volgende:
Ik ga patat eten. Dus ik sla m'n lijstje even over
ik wou nee zeggen, maar ik heb een get out of jail free cardquote:
Hier eentje gratis af te halenquote:Op woensdag 29 juni 2011 21:55 schreef _aurum_ het volgende:
oh en nu ga ik er vanuit dat je een staafmixer hebtIF not, bij de kijkshop hebben ze er al 1 voor een tientje
Bij hema krijg je er allemaal fancy hakmolen dingen bij. Voor totaal 15 euro.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:55 schreef _aurum_ het volgende:
oh en nu ga ik er vanuit dat je een staafmixer hebtIF not, bij de kijkshop hebben ze er al 1 voor een tientje
Anytime!quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:56 schreef _aurum_ het volgende:
en bedankt Loveli, ik zit al 2 dagen zhe interwebz af te struinen naar monsoon jurken/rokken
eiwit krijg ik volgens eetmeter juist veel en soms juist te veel binnen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Melatonine en serotonine zijn neurotransmitters, goed voor je "zen". Tryptofaan (zit in bananen, zuivel, noten uit m'n hoofd) is de rondstof van serotonine en daarvan kan weer melatonine gemaakt worden. Dus het hangt wel met elkaar samen, maar ik zou de melatonine niet gebruiken om stress weg te nemen.
Je mag het m.i. wel opvatten als een hint dat je niet voldoende essentiele eiwitten binnenkrijgt. Tip: eiwitten zitten in ei (), vis (zalm
), vlees, zuivel.
Ben benieuwd of dat bij mij ook werkt! En ik ga ook meer letten op wat ik voor en na het lopen precies naar binnen werk. Morgen na het lopen iig Griekse yoghurt met aardbeien. Nu al zin inquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:01 schreef Phaidra het volgende:
*binnenvalt*
Ik heb net heerlijk gerend! Veel meer energie, helemaal niet zwaar. Het was wel iets koeler dan afgelopen week, maar ik heb toch ook het idee dat iets meer eten wel helpt (ik heb deze week een paar keer een boterham extra gegeten).
Ja echt superquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:13 schreef Phaidra het volgende:
Xco is tof. De enige groepsles die ik echt mis nu ik een (levenslange) polsblessure heb...
Vloerbedekking van een trap af trekkenquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:13 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja echt super
Oh balen man, hoe kom je eraan?
Ohh bah.. kan me voorstellen dat je in je dagelijkse leven daar best last van hebt ook...quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Vloerbedekking van een trap af trekken. Peesontsteking opgelopen en na 2 jaar is het nog steeds een zwakke plek.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:15 schreef Viking84 het volgende:
http://www.pittigkortkapsel.nl/
Deze site staat open in m'n browser en ik heb géén idee hoe ik er kom. Heeft iemand daar een linkje naar gepost?
.
Lijstjes?quote:
Volgens mij moet jij je beloningsmechanisme omdraaien. Je mag alleen sporten als je genoeg gegeten hebt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:10 schreef Siral het volgende:
Woahh jongens die XCO les was geniaal!Ik heb echt de complete les meegedaan zonder te stoppen en mijn motoriek werkte verbazend goed mee! Muziek knetterhard en gaan! Echt geweldig, mijn spieren branden nu lekker, morgen zal ik wel niet uit bed kunnen
.
1x in de week XCO word vast prik![]()
Zit nu lekker een banaantje te smullen.
^^quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Zo'n ochtendsmoothie lijkt mij ook wel wat!. Deed Perr dat niet ook?
En kun jij even wat specifieker zijn wb hoeveelheden, _Aurum_?.
Ik donder altijd in een shakebeker:quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:16 schreef Viking84 het volgende:
Zo'n ochtendsmoothie lijkt mij ook wel wat!. Deed Perr dat niet ook?
En kun jij even wat specifieker zijn wb hoeveelheden, _Aurum_?.
wat ik gehoord heb is dat een blender de spinazie ook niet helemaal fijn maakt. Dan krijg je draadjes, wat me niet zo lekker lijktquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:21 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, staafmixer is wel een goeie ja! Heb wel een blender, maar dat geeft zoveel troep.
De laatste tijd gaat het wel, ik heb een tijdje fysio gehad en als ik weer wat meer last heb, doe ik mijn spalk om. Maar het is gewoon zo lullig dat vloerbedekking bikken je pols zo stuk kan maken... Als ik het geweten had, had ik het laten doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:17 schreef Siral het volgende:
[..]
Ohh bah.. kan me voorstellen dat je in je dagelijkse leven daar best last van hebt ook...
Klopt... daaorm kan ik ook niet wachten tot ik mijn eetlijst heb. Serieus.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij je beloningsmechanisme omdraaien. Je mag alleen sporten als je genoeg gegeten hebt.
quote:
De motivatie om er iets aan te doen is ook eigenlijk nèt niet groot genoeg. M'n buik wordt steeds knuffelbaarder, maar zolang ik in m'n hotpants maat 34 pas vind ik het eigenlijk wel best.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jij blijft ook zonder knop wel superslank.
Vandaag was een ramp. Niet schrikken.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Lijstjes?
Verder ben je een blonde stoot dus je kan wel wat hebben. Als je je rokjes weer terug wil hoor ik het wel.
Thx en dat is dan je ontbijt?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:20 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ik donder altijd in een shakebeker:
40 gram havermout,
15 gram lijnzaad = extra vezels,
50 gram bevroren fruit
50 gram spinazie
150 gram yoghurt
zoetstof en kaneel naar smaak.
Als je 't te dik vindt dan verdun je het met water tot de gewenste drinkdikte.
trek je niet teveel op aan die lijst.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:23 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt... daaorm kan ik ook niet wachten tot ik mijn eetlijst heb. Serieus.
Maar ik eet momenteel bij
Welke onderdelen vind jij rampzalig, waarom, en waarom koos je ervoor dat te eten?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De motivatie om er iets aan te doen is ook eigenlijk nèt niet groot genoeg. M'n buik wordt steeds knuffelbaarder, maar zolang ik in m'n hotpants maat 34 pas vind ik het eigenlijk wel best.. Maar dan toch zeuren dat ik te dik word, natuurlijk.
[..]
Vandaag was een ramp. Niet schrikken.
O: Brinta
T: banaan
T: reep chocola (gevonden bij het opruimen van het lokaal)
L: brioche, bakje meloensalade
D: pizza met tomaat, mozzarella, pesto, pijnboompitten, rucola
T: halve zak waspeen (ongeveer 250 gram dus)
Net thuis van een lange dag op school en ik moet nog van alles voorbereiden voor morgen.
Snap je helemaal trouwens.quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Er gebeurt niets als ik er op druk!
Ik heb aangegeven dat ik wil blijven sporten, aan de hand daarvan maakt zij een schema. En meer sporten dan ik al deed ga ik denk ik niet doen.. En ik sport momenteel juist minder?quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
trek je niet teveel op aan die lijst.
op dit moment eet je meer en ga je meer sporten om te compenseren dat je meer eet. Dus hoe wil je voorkomen dat je nog meer gaat sporten als je je eetlijst hebt?
smoothie en nootjes zijn mijn ontbijt idd. Dat eet ik terwijl ik naar de zaak rijdquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:24 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Thx en dat is dan je ontbijt?.
Het is voor Mark ook wel een ideetje, want die heeft altijd haast 's ochtends.
Ik zie bij Kijkshop een staafmixer, maar wat voor beker heb ik dan nog nodig? Shakebeker? En waar koop ik die?*ultieme n00b*.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |