quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:26 schreef Muis006 het volgende:
Ik was gezwicht voor een restant baconchipswie geeft de billenkoek?
O: 450 ml vruchtenyoghurt
T: banaan
T: mueslireep
T: ongeveer 50 gram baconchips
L: omelet 2 eieren, half kaiserbroodje met zoute boter
T: 3 platte perziken
D: chili
Ik zeg: hoog in mijn suiker.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:27 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn lijstje tot nu toe / planning
o. havermout met verse rode bessen
t. banaan + nectarine + potje zelfgemaakte yoghurt
l. couscoussalade (veel) met extra tomaat en potje zelfgemaakte yoghurt
t. peer + rauwkostsalade met mayonaise + rode bessen
d. pasta denk ik. Of gevulde aardappel met roomsaus en sla
Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnenquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Okee
O: banaan + pil
L: grote krentenbol
D: geen idee, eet alleen, dus moet nog ff langs de supermarkt zo
Nee. Te weinigquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Stokstaart het volgende:
O yoghurt met druiven
(tussendoor) handje van die LIDL hazelnoten met chocolade
L half stokbrood(je) met tonijn, rucola, kappertjes, paar olijfjes en (yoghurt) mayonaise.
D Wedges met een kipfiletje en broccoliroosjes
Voor het slapen een kop warme thee met wat honing.
Is dit gezond (genoeg) ?
Ligt eraan wat je wilt bereiken. Is best een goed lijstje, kan alleen niet zien of het genoeg is.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Stokstaart het volgende:
O yoghurt met druiven
(tussendoor) handje van die LIDL hazelnoten met chocolade
L half stokbrood(je) met tonijn, rucola, kappertjes, paar olijfjes en (yoghurt) mayonaise.
D Wedges met een kipfiletje en broccoliroosjes
Voor het slapen een kop warme thee met wat honing.
Is dit gezond (genoeg) ?
Wat goed zeg, lekker ook om dan straks dat eerste jaar helemaal klaar te hebben! hoop dat het allemaal zo goed blijft gaan en je het tweede jaar lekker met de rest mee kunt doen!quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:23 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Goedik moet nog 1 eerstejaars vak afronden, dat doe ik komend jaar. Ik ben in januari weer rustig begonnen (ik moet nog veel weg voor het medische circus) en ik heb 1 eerstejaars en 1 tweedejaarsvak gehaald. Komend jaar ga ik het 2e jaar regulier volgen.
Ik heb wel een studie-achterstand waar je U tegen zegt
Hoe gaat het bij jou?
of je laat lekker wat bezorgen en pakt een leuke serie erbij!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnen
Ik ben vrij lang (2 meter) en wil idd wat kilootjes kwijt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:33 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je wilt bereiken. Is best een goed lijstje, kan alleen niet zien of het genoeg is.
Met een beetje (halfvolle)mayonaise welquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zou brood met avocado en makreel lekker zijn?
Vis, zuivel, een eitje, you name it.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ben vrij lang (2 meter) en wil idd wat kilootjes kwijt.
Heb dat SHE-dieet geprobeerd, maar bleef trek houden. Bovendien is het niet zo dat er 20 kilo af moet of zo.
@ Muis, meer tussendoortjes in de vorm van.... fruit? Fruit is toch een behoorlijke dikmaker. Aangezien fructose sneller omgezet wordt in suikers dan geraffineerde suikers ?
Noop. Fructose wordt door de lever gemetaboliseerd en schopt je insulinehuishouding & verzadigingsgevoel in de war, waardoor op lange termijn diabetes & obesitas.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:36 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik ben vrij lang (2 meter) en wil idd wat kilootjes kwijt.
Heb dat SHE-dieet geprobeerd, maar bleef trek houden. Bovendien is het niet zo dat er 20 kilo af moet of zo.
@ Muis, meer tussendoortjes in de vorm van.... fruit? Fruit is toch een behoorlijke dikmaker. Aangezien fructose sneller omgezet wordt in suikers dan geraffineerde suikers ?
oh vind ik ook.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik even mopperen op?Geen tijd is een kulargument
![]()
Met twee kinderen, een bijna fulltime baan, een volledig huishouden etc. etc. vind ik ook nog tijd om te sporten en gezond te eten. Dus hoe kunnen jullie nou geen tijd hebben?
Het heeft hoogstens geen prioriteit.
Dat is meestal waar maar deze week echt niet, het is de eerste keer sinds 3 dagen dat ik gewoon neerzit op een stoel. Maar ik moet nu ook terug gaan kuisen en financieen in orde maken. En anders, als de winkels toe zijn na je werk ben je gejost...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik even mopperen op?Geen tijd is een kulargument
![]()
Met twee kinderen, een bijna fulltime baan, een volledig huishouden etc. etc. vind ik ook nog tijd om te sporten en gezond te eten. Dus hoe kunnen jullie nou geen tijd hebben?
Het heeft hoogstens geen prioriteit.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waar heb je zin in? Waarom ga je niet lekker uit eten in je eentje? Hoef je neit te koken en krijg je toch wat lekkers binnen
Ik ga het proberen!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Met een beetje (halfvolle)mayonaise wel
Melk is niet zo effectief bij hypoglycemie, het was cola of flauw vallen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef Muis006 het volgende:
[..]
oh vind ik ook.
And there's no excuse for cola bij je ontbijt. De tijd die je nodig hebt om de fles cola te pakken, is even kort als de tijd die je nodig hebt om een kop thee te zetten (of de melk te pakken he V1Z)
Je moet jezelf triggeren, toch! Zou de terugkerende buikpijn niet erger kunnen worden door te weinig eten ook? Je hebt bijna geen voedingsstofjes binnengekregen denk ik.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Dat durf ik echt niet
. Ik durf al niet eens ergens in m'n eentje een kop koffie te drinken
.
En zin ergens in? Dat gevoel heb ik al weken niet meer.
Tjah het blijft wel niet zo goed in je rugzak, ik was al 3 dagen niet op mijn kot geweest. En het zijn laatste jaars (zo'n 400) die ik een hele week moet entertainen, die zijn nog kritisch ook...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:42 schreef V1z0R het volgende:
Sjaapje, als je van te voren weet dat je zo'n week gaat hebben moet je proberen wat beter te plannen.
Spinaziesalade blijft een hele week goed en lekker in de koelkast, bewaar daarnaast wat gegrilde kipfilet en tada, gooi er mosterd of mayo en wat noten overheen en hebt een goede maaltijd te pakken.
Ok, ik had ergens op FOK! iets gelezen over een experiment met muizen. Die gaven ze fructose en normale suiker. Die ze fructose gaven kwamen meer en sneller aan dan die met 'normale' suiker.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:39 schreef loveli het volgende:
[..]
Noop. Fructose wordt door de lever gemetaboliseerd en schopt je insulinehuishouding & verzadigingsgevoel in de war, waardoor op lange termijn diabetes & obesitas.
/kort door de bocht
En fruit is niet de hoofdschuldige, maar tafelsuiker, dat bestaat voor de helft uit fructose.
Als je 2 meter bent en man is je lijstje te weinig.
Verder: eiwitrijke dingen zoeken, eitje bijvoorbeeld, zolang het maar geen ontbijtkoek is
"t Is pas woensdag. Je had zaterdag boodschappen kunnen doen. En even langs de bakker / bij iemand anders eten / iemand anders boodschappen laten doen / gezond afhalen kan altijd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef Sjaapje het volgende:
[..]
Dat is meestal waar maar deze week echt niet, het is de eerste keer sinds 3 dagen dat ik gewoon neerzit op een stoel. Maar ik moet nu ook terug gaan kuisen en financieen in orde maken. En anders, als de winkels toe zijn na je werk ben je gejost...
Als je eerstejaars moet voeden, kan je zelf ook even eten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:41 schreef loveli het volgende:
Sjaapje loopt co-schappen, moet een kudde eerstejaars voeden en laven, deze week heeft ze geen tijd
Je moet ook geen zooi tussendoor eten, maar gezonde dingen. Of tijdens je gewone maaltijden meer, dat maakt verder niet zoveel uit, maar wat je nu eet is echt te weinig voor een man van twee meter.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ok, ik had ergens op FOK! iets gelezen over een experiment met muizen. Die gaven ze fructose en normale suiker. Die ze fructose gaven kwamen meer en sneller aan dan die met 'normale' suiker.
Ik lees al een poosje mee en volgens mij was het She die dit destijds beweerde, verder geloof ik je uitleg direct.
Meer tussendoortjes, is dat noodzakelijk? Hoe minder zooi je tussendoor eet hoe beter toch?
Bij mij kwamen de kilootjes er trouwens voornamelijk bij door teveel bier + snaaien. Men wat een dikmaker is drank zeg.
Context!quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:45 schreef Sjaapje het volgende:
Boh ik had beter geen lijstjes gepost, ik weet dat ze bagger zijn, maar met 3 uur slaap elke nacht heb ik echt geen zin in groenten/fruit/eten...
Sjaapje heeft laatst toch al gepost dat ze het deze week absurd druk ging hebben?quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Context!
Van hot naar her sjouwen kan van alles zijn. Zo'n tijdnood hebben dat je maar 3uur slaapt is imo al heul anders.
Definieer je dit niet, dan zie je, dan komt de ontbijtkoektaliban uit de grotten zetten...
Maak een Day Zero Lijstje! En zet alleen uit eten gaan er op als een van je doelen. Heb ik ook gedaan. Moet ik trouwens nog steeds een keer doen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]Dat durf ik echt niet
. Ik durf al niet eens ergens in m'n eentje een kop koffie te drinken
.
En zin ergens in? Dat gevoel heb ik al weken niet meer.
Klopt maar ik ben er afgelopen maandag voor het eerst geweest.. en misschien is dat wel heel opdringerig..quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:50 schreef Mini. het volgende:
[..]
Sjaapje heeft laatst toch al gepost dat ze het deze week absurd druk ging hebben?
Siral: het valt te proberen, toch? Nee heb je...
Ik vind alleen ergens thee drinken al een stuk minder gek als ik gewoon een boek / laptop mee hebquote:Op woensdag 29 juni 2011 13:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Maak een Day Zero Lijstje! En zet alleen uit eten gaan er op als een van je doelen. Heb ik ook gedaan. Moet ik trouwens nog steeds een keer doen.
Op vakantie boeit het me niet, maar thuis vind ik het ook vreemd.
Lekker belangrijk, het is geen potentiële lover toch? Ik ga mee met mini, nee heb je...quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt maar ik ben er afgelopen maandag voor het eerst geweest.. en misschien is dat wel heel opdringerig..
Klopt ook wel.. bah.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:52 schreef MarMar het volgende:
[..]
Lekker belangrijk, het is geen potentiële lover toch? Ik ga mee met mini, nee heb je...
Leg het later wel beter uit. Maar fructose zit in veel meer dingen dan alleen fruit, nl. in zo ongeveer alle suikerhoudende frisdranken, koekjes, snoep, etc. Van alleen de fructose die je met fruit binnenkrijgt heeft je lichaam geen problemen, het is de overkill dankzij andere bronnen waar het mis gaat.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ok, ik had ergens op FOK! iets gelezen over een experiment met muizen. Die gaven ze fructose en normale suiker. Die ze fructose gaven kwamen meer en sneller aan dan die met 'normale' suiker.
Ik lees al een poosje mee en volgens mij was het She die dit destijds beweerde, verder geloof ik je uitleg direct.
Meer tussendoortjes, is dat noodzakelijk? Hoe minder zooi je tussendoor eet hoe beter toch?
Bij mij kwamen de kilootjes er trouwens voornamelijk bij door teveel bier + snaaien. Men wat een dikmaker is drank zeg.
Dan leg je toch gewoon uit dat je het er moeilijk mee hebt om je zelf aan een gezond schema te houden en dat het echt zou helpen als je wat meer houvast had. Netjes vragen kan toch niemand iets op tegen hebben.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt maar ik ben er afgelopen maandag voor het eerst geweest.. en misschien is dat wel heel opdringerig..
Nou, hierbij dan. Ga eens eten.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:53 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt ook wel.. bah.
Vanmorgen met de yoghurt gesmokkeld, minder gepakt.
Geen pindakaas op mn brood, geen boter, geen melk gedronken. Iemand moet mij een trap verkopen.
Dat is dus het probleem. Het is nog wel altijd meer dan voorheen weetje.. dat is wat het nu zo moeilijk maakt, omdat ik met zo'n 'bouwvakkers" ontbijt begin..quote:
Bewustwording is een grote stap en die heb je gemaakt. Daarvoor krijg je geen trap, maar kudo's. Niemand verwacht dat je het meteen perfect doet, we hopen wel allemaal dat het op termijn verbetert. Als het schema je verder helpt, gewoon ernaar vragen. Om hulp vragen = goed.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:53 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt ook wel.. bah.
Vanmorgen met de yoghurt gesmokkeld, minder gepakt.
Geen pindakaas op mn brood, geen boter, geen melk gedronken. Iemand moet mij een trap verkopen.
True that, ik ga bellen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:56 schreef loveli het volgende:
[..]
Bewustwording is een grote stap en die heb je gemaakt. Daarvoor krijg je geen trap, maar kudo's. Niemand verwacht dat je het meteen perfect doet, we hopen wel allemaal dat het op termijn verbetert. Als het schema je verder helpt, gewoon ernaar vragen. Om hulp vragen = goed.
Goed zo. Overigens is voorgaande post geen trap na. Ik hoop echt dat je het op eigen houtje red. En ik vind het knap dat je het probeert.quote:
Mijn zus maakte gister een goede opmerking. "Misschien moeten we een foto van je maken zonder kleding, misschien zie je het dan beter als in de spiegel, en elke keer als je een terugval hebt, moet je gewoon naar die foto kijken"quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:58 schreef Tinkepink het volgende:
Nou, dan doen we het anders
[botte bijl methode]
Weet je nog dat je vorige week bij de huisarts zat? En dat hij zei dat als je nog een halve kilo afviel je onder de noemer anorexia viel? En dat je meer dan een halve kilo bent afgevallen?
En dat je het zelf wilt doen? Doe het dan! Anders eindig je nog eens in een kliniek Siral.
[/botte bijl methode]
Ze heeft waarschijnlijk gelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:59 schreef Siral het volgende:
[..]
Mijn zus maakte gister een goede opmerking. "Misschien moeten we een foto van je maken zonder kleding, misschien zie je het dan beter als in de spiegel, en elke keer als je een terugval hebt, moet je gewoon naar die foto kijken"
het is ook enorm slaapweer, je bent niet de enige.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef V1z0R het volgende:
Ik heb de laatste tijd veels te veel zin in slapen
Pfff ja ik hoor het ook van veel mensen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
het is ook enorm slaapweer, je bent niet de enige.
Natuurlijk!quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:12 schreef vencodark het volgende:
En voor de zoveelste keer neem ik mij voor om actiever te proberen een beetje af te vallen. Ik weeg nu 60 terwijl een rond september nog 56 ongeveer woog. Dat betekent 4 kilo is een maand of 9. Het is echt tijd om in te grijpen maar vind het gewoon lastig om te starten. Heb informatie gevraagd over Zumba, Aerobic en fitness. Dergelijke workshops starten pas weer in september. Tot die tijd moet ik iets anders verzinnen...zou skeeleren iets zijn?
Ja, dat laatste klopt sowieso.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:15 schreef progje het volgende:
[..]
Natuurlijk!
Doe vooral iets wat je leuk vindt. Dan hou je het veel makkelijker vol en voelt het niet als een verplichting. Beweging is hoe dan ook beter dan met je reet op de bank blijven zitten
Thx.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:15 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hee Vencodark, welkom terug! Raar dat ze een zomerstop hebben, veel sportscholen gaan gewoon door met een aangepast rooster. Misschien nog een beetje rondkijken?
En tja, kan je skeeleren en vind je het leuk? Zo ja, prima toch! Hier zitten ook een paar hardloopfanaten en die-hard fietsers. Als je echt aan het Zumba/aerobiccen wilt slaan zijn er ook DVD's die kunt kopen/nedaolnwodKan je thuis vast checken of het idee je ligt.
De yogho is alleen maar suiker. De cruesli chocola ook. Vervang de cruesli door de muesli, eet in plaats van bruine boterhammen volkoren boterhammen en je zit al een stuk beter.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dat laatste klopt sowieso.Dan eens iets bedenken want ik wil toch wel echt...het gaat geleidelijk maar 4 kilo sinds sep. moet toch ook niet teveel meer gaan voorkomen.
Ik begin wel met het lijstje eten van vandaag:
O = schaaltje yoghurt met cruesli chocola.
T = niets.
L = 2 bruine boterhammen met boter en pindakaas.
Oh en ik drink overal een glas yogho bij (ja, die roze drank, lach me maar uit.)
Ja, dergelijke veranderingen vind ik dus lastig. Ik drink al yogho sinds ik 4 jaar ben ofzo en ik vind het gewoon nog altijd lekker. Ik probeer wel meer water te drinken, dat gaat best aardig. En cruesli choc. is ook gewoon zo lekker.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:23 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
De yogho is alleen maar suiker. De cruesli chocola ook. Vervang de cruesli door de muesli, eet in plaats van bruine boterhammen volkoren boterhammen en je zit al een stuk beter.
En skip de yogho en drink gewone melk.
Je hebt ook wel gezondere varianten toch? drinkyoghurt zonder suiker zal vast ook bestaan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, dergelijke veranderingen vind ik dus lastig. Ik drink al yogho sinds ik 4 jaar ben ofzo en ik vind het gewoon nog altijd lekker. Ik probeer wel meer water te drinken, dat gaat best aardig. En cruesli choc. is ook gewoon zo lekker.En bruin brood, daar bedoel ik volkoren mee.
Muesli zal ik eens naar kijken, het zijn net van die tips.
Thx.
Ja, ik weet ook wel dat die dingen in mijn voeding moeten veranderen. Het scheelt denk ik ook dat ik nog thuis woon en dus niet zelf de boodschappen allemaal doe. Natuurlijk kan ik wel mijn eigen gang daarin gaan maar toch. Het gaat makkelijker als je écht alles in huis haalt. Overigens snoep ik zelden en eet ik in totaal niet veel. Het ligt denk ik vooral aan wát ik eet en weinig beweeg.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:28 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
Je hebt ook wel gezondere varianten toch? drinkyoghurt zonder suiker zal vast ook bestaan?
Ik heb laatst magere yoghurt met een scheut versgeperste jus gemixt, was heerlijk en gezonder dan yogho denk ik!
SPOILER: offtopic zeikpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: kutzooi!![]()
quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:37 schreef MarMar het volgende:
wat een gezeik zeg. eikels. Kan er verder nu niks meer aan gedaan worden?!SPOILER: offtopic zeikpostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Samenvatting: kutzooi!~ Bonito La Risa ~
ik ben een leek, maar het lijkt me niet goed. Het lijkt me voor jou het beste om psychisch met die spanning en stress om te gaan. Er een oplossing voor te vinden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Weet iemand of je die melatonine tabletjes ook kunt nemen bij spanningen en stress? Dus niet perse om te slapen maar om rustig te worden? Of ga je dan nokkie?
Lavendel!quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Weet iemand of je die melatonine tabletjes ook kunt nemen bij spanningen en stress? Dus niet perse om te slapen maar om rustig te worden? Of ga je dan nokkie?
Melatonine is het stofje wat je lijf normaliter aanmaakt zodra het donker wordt zodat je beter in slaap komt. Nokkie ga je er niet direct van, maar ik zou het niet gebruiken voor spanningen en stress. Misschien valeriaan ofzo.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Siral het volgende:
Tuinstoel, dat is voor tijdelijk wel oke, maar niet voor lang ivm niet roestvrije onderdelen in scharniertjes enzo.. en de zitting moet zo zijn dat het water goed wegloopt.. zeep en shampoo en water wat daar in een plasje blijft rondhangen is geen handig idee voor mij (ik zal je de details besparen in deze)quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik ben een leek, maar het lijkt me niet goed. Het lijkt me voor jou het beste om psychisch met die spanning en stress om te gaan. Er een oplossing voor te vinden.
@ MarMar: wat balen zeg. Kun je nog in beroep? En tis maar een simpel idee, maar een plastic stoeltje onder de douche, een klapstoeltje van de ikea ofzo? Dat had m'n moeder ook toen ze niet kon staan vanwee een gebroken knie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |