In eerste instantie klinkt dit vrij logisch.quote:Mensen die meer dan 361,66 euro huur betalen, krijgen per 1 januari 2012 minder huurtoeslag. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner (CDA) vrijdag bekendgemaakt.
Het gedeelte van de huur boven de grens van 361,66 euro wordt vanaf volgend jaar niet meer voor 75 procent, maar voor 65 procent vergoed via de huurtoeslag. De eigen bijdrage gaat omhoog met 3,93 euro per maand.
De maatregelen leveren het kabinet geld op, maar moeten ook zorgen dat mensen die in een huis wonen dat gezien hun inkomen te duur is, een goedkoper huis gaan zoeken. Tot nu toe werd het verschil in huur grotendeels door de huurtoeslag gecompenseerd.
Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken woont 79 procent van de huurders in een huis van meer dan 361,66 euro per maand.
Wat een eikels zijn het toch. Hebben ze enig idee van de schaarste in de sociale huursector?quote:De maatregelen leveren het kabinet geld op, maar moeten ook zorgen dat mensen die in een huis wonen dat gezien hun inkomen te duur is, een goedkoper huis gaan zoeken
Met het verschil dat er ook genoeg huizen van 2 ton te koop zijn. Sterker nog, ook voor 150.000 vind je redelijk makkelijk een huis.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:44 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ga toch ook geen huis van 3 ton dat ik zelf niet kan betalen en dan vervolgens ga janken dat ik niet meer HRA krijg![]()
Beetje rare beredenering van je.
Maar ik blijf er toch bij, je gaat geen huis nemen als je het niet kunt betalen. Dan moet je niet de overheid de schuld geven en zeggen dat het een kutland is.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:47 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Met het verschil dat er ook genoeg huizen van 2 ton te koop zijn. Sterker nog, ook voor 150.000 vind je redelijk makkelijk een huis.
Een huurwoning van onder de 361,66 is echter veel moeilijker te krijgen.
Als je geen huis onder de 400 euro kan vinden moet je maar op straat gaan wonen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:44 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ga toch ook geen huis van 3 ton dat ik zelf niet kan betalen en dan vervolgens ga janken dat ik niet meer HRA krijg![]()
Aha, de mensen die geen woning kunnen betalen moet maar lekker om een bankje in het park gaan slapen, ook al werken ze gewoon 40 uur per week en dragen ze hun steentje aan de maatschappij bij. Nee, heel moreel verantwoord, zeker als je weet dat er aan de bovenkant van de markt miljoenen gespendeerd aan hra.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar ik blijf er toch bij, je gaat geen huis nemen als je het niet kunt betalen.
Geen idee. Maar je zal denk ik sowieso moeten zorgen dat je meer inkomsten krijg denk ik, wil je een huis kunnen huren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:49 schreef Gulo het volgende:
[..]
Als je geen huis onder de 400 euro kan vinden moet je maar op straat gaan wonen?
Ik vind 400 euro echt niet duur voor een huis. Kan aan mij liggen hoor. Maar met een uitkering zou je dat bijvoorbeeld prima nog kunnen betalen. En tja, woningbouwverenigingen zijn nou eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen.quote:Enerzijds zorgt Nederland niet voor betaalbare huurwoningen. Als het aan dezelfde Donner ligt stijgen de prijzen zelfs! Maar anderzijds willen ze wel dat iedereen met een laag inkomen (en dat zijn nogal wat mensen) in een goedkoop huis gaan wonen.
Dat klinkt heel leuk. Maar sommige mensen doen hun best maar blijven toch rond het minimumloon hangen, ofschoon ze gewoon hard werken, 40 uur per week. Niet iedereen is met dezelfde talenten geboren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Geen idee. Maar je zal denk ik sowieso moeten zorgen dat je meer inkomsten krijg denk ik, wil je een huis kunnen huren.
Een bijstandsuitkering is iets van 625 euro per maand. Dan houd je 225 euro per maand over. Zorgverzekering, eigen risico, nog wat verplichte verzekeringen, tal van belasting etc. GWL, nou dan blijft er weinig over hoor. Dat red je gewoon niet.quote:Ik vind 400 euro echt niet duur voor een huis. Kan aan mij liggen hoor. Maar met een uitkering zou je dat bijvoorbeeld prima nog kunnen betalen. En tja, woningbouwverenigingen zijn nou eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen.
Ja, echter zijn woningen van 400,- niet zomaar te vinden. Daarbij is dat al heel moeilijk te betalen van een uitkering. En stel je woont al jaren in een huis van 400,- huur per maand, moet je het straks dus ook met minder toeslag doen. Gevolg, die mensen kunnen hun rekeningen niet meer betalen. Komen in de schuldhulpverlening terecht (die we ook betalen) of op straat.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:52 schreef Juicyhil het volgende:
Ik vind 400 euro echt niet duur voor een huis. Kan aan mij liggen hoor. Maar met een uitkering zou je dat bijvoorbeeld prima nog kunnen betalen. En tja, woningbouwverenigingen zijn nou eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen.
Ook dan kun je helaas niet verwachten dat de overheid de rest bijlapt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat klinkt heel leuk. Maar sommige mensen doen hun best maar blijven toch rond het minimumloon hangen, ofschoon ze gewoon hard werken, 40 uur per week. Niet iedereen is met dezelfde talenten geboren.
Ik zat meer te denken aan WW. Bijstand is weer een apart verhaal.quote:[..]
Een bijstandsuitkering is iets van 625 euro per maand. Dan houd je 225 euro per maand over. Zorgverzekering, eigen risico, nog wat verplichte verzekeringen, tal van belasting etc. GWL, nou dan blijft er weinig over hoor. Dat red je gewoon niet.
Ok, dus jij vind het moreel verantwoord om tegen die mensen te zeggen: ga maar lekker op straat wonen, dan moet je maar meer geld verdienen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:01 schreef Juicyhil het volgende:
Ook dan kun je helaas niet verwachten dat de overheid de rest bijlapt.
Dat zeg ik niet. Maar je moet geen huis gaan huren als je het niet kunt betalen. Zo simpel is het.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, dus jij vind het moreel verantwoord om tegen die mensen te zeggen: ga maar lekker op straat wonen, dan moet je maar meer geld verdienen.
Ja misschien wat meer werken oid kan geen kwaad denk ik zoquote:Goede instelling heb jij.Nu zullen veel van dat soort mensen dan op andere manieren aan hun geld proberen te komen denk ik.
Hmm oké bedankt.quote:Ik hoop dat types als jij daar vooral het slachtoffer van worden.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:11 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar je moet geen huis gaan huren als je het niet kunt betalen. Zo simpel is het.
Als ik geen auto kon betalen, had ik er ook geen gekocht.
Als mensen huizen konden betalen zou er geen HRA nodig zijn toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:49 schreef Juicyhil het volgende:
Maar ik blijf er toch bij, je gaat geen huis nemen als je het niet kunt betalen. Dan moet je niet de overheid de schuld geven en zeggen dat het een kutland is.
Dat zeg je wel! Een auto is geen primaire levensbehoefte, een woning min of meer wel. Jij doet nu net alsof die mensen er bewust voor kiezen om lekker in een duurder huis te gaan wonen, als er genoeg woningen onder de 370 euro te vinden zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:11 schreef Juicyhil het volgende:
Dat zeg ik niet. Maar je moet geen huis gaan huren als je het niet kunt betalen. Zo simpel is het.
Ga weg joh. Dat je zo praat over mensen die onterecht in de bijstand zitten, soit. Maar we hebben hier over mensen die gewoon 40 uur per week hard werken. Het probleem is dat het minimumloon gewoon te laag is in verhouding met de huurprijzen. Als je 40 uur per week werkt moet je gewoon genoeg betaald krijgen om een woning te kunnen huren. Is dat niet het geval, vind ik het inderdaad een kutland.quote:Ja misschien wat meer werken oid kan geen kwaad denk ik zo
En hoe zit het dan met die mensen die wegens omstandigheden ineens minder inkomsten hebben? Reorganisatie, faillissementen van bedrijven? Woon je met je gezin in een 3 kamer eensgezinswoning en dan moet je maar ineens naar een 2 kamerflatje 4 hg achter gaan verhuizen. Donner wil dat men in de lagere inkomens niet in een 'duurder' huis gaan zitten, maar zie maar eens een huis goedkoper dan 361,66 euro per maand te vinden met een gezin? Als 361,66 de grens is van een duur of goedkoop huis volgens Donner dan zit er ergens iets niet goed in zijn bovenkamer....quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:11 schreef Juicyhil het volgende:
Ja maar je kunt niet verwachten om voor 100 euro een woning te hebbenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:20 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat zeg je wel! Een auto is geen primaire levensbehoefte, een woning min of meer wel. Jij doet nu net alsof die mensen er bewust voor kiezen om lekker in een duurder huis te gaan wonen, als er genoeg woningen onder de 370 euro te vinden zijn.
Dat is absoluut niet het geval, hier in de buurt niet in ieder geval.
Dat ligt eerder aan je werkgever...quote:[..]
Ga weg joh. Dat je zo praat over mensen die onterecht in de bijstand zitten, soit. Maar we hebben hier over mensen die gewoon 40 uur per week hard werken. Het probleem is dat het minimumloon gewoon te laag is in verhouding met de huurprijzen. Als je 40 uur per week werkt moet je gewoon genoeg betaald krijgen om een woning te kunnen huren. Is dat niet het geval, vind ik het inderdaad een kutland.
Tuurlijk is het jammer dat je daardoor bent genoodzaakt een kleinere woning te nemen. Maar je kunt ook niet verwachten dat de overheid ervoor gaat opdraaien. De overheid moet namelijk ook op de centen gaan letten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:20 schreef Ireth het volgende:
[..]
En hoe zit het dan met die mensen die wegens omstandigheden ineens minder inkomsten hebben? Reorganisatie, faillissementen van bedrijven? Woon je met je gezin in een 3 kamer eensgezinswoning en dan moet je maar ineens naar een 2 kamerflatje 4 hg achter gaan verhuizen. Donner wil dat men in de lagere inkomens niet in een 'duurder' huis gaan zitten, maar zie maar eens een huis goedkoper dan 361,66 euro per maand te vinden met een gezin? Als 361,66 de grens is van een duur of goedkoop huis volgens Donner dan zit er ergens iets niet goed in zijn bovenkamer....
Het ligt aan de overheid, die bepalen het minimumloon en de huurstijgingen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:21 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja maar je kunt niet verwachten om voor 100 euro een woning te hebbeneen huis kost nou eenmaal geld.
[..]
Dat ligt eerder aan je werkgever...
Nee het ligt niet helemaal aan de overheid. Jouw werkgever bepaald jouw salaris. Als de overheid het minimumloon laat stijgen, kan jouw werkgever vervolgens niet iedereen meer betalen omdat hij nog hetzelfde budget heeft voor de salarissen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:24 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het ligt aan de overheid, die bepalen het minimumloon en de huurstijgingen.
Maar je geeft geen antwoord op de vraag van mschol. Jij vind het dus acceptabel dat mensen maar op straat moeten gaan wonen. Waarom blijf je daar omheen draaien en spreek je het niet gewoon uit...
Moeten die er wel zijn! Heb even gekeken online, staan er momenteel 3 in mijn woonplaats die ónder die duur/goedkoop grens vallen van Donner... neem daarbij de wachtlijsten mee, het aantal mensen wat op zoek is naar een woning.. en tegen de tijd dat je dus in aanmerking komt voor een kleinere woning ben je zo 10 jaar verder.. en dan zijn ze ook nog eens bezig om die wijken met die goedkope woningen te slopen om er duurdere neer te zetten!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:23 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tuurlijk is het jammer dat je daardoor bent genoodzaakt een kleinere woning te nemen. Maar je kunt ook niet verwachten dat de overheid ervoor gaat opdraaien. De overheid moet namelijk ook op de centen gaan letten.
En dus moetenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:26 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Nee het ligt niet helemaal aan de overheid. Jouw werkgever bepaald jouw salaris. Als de overheid het minimumloon laat stijgen, kan jouw werkgever vervolgens niet iedereen meer betalen omdat hij nog hetzelfde budget heeft voor de salarissen.
In mijn woonplaats zijn er momenteel 13 woningen beschikbaar. Alle 13 boven die grens.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:27 schreef Ireth het volgende:
[..]
Moeten die er wel zijn! Heb even gekeken online, staan er momenteel 3 in mijn woonplaats die ónder die duur/goedkoop grens vallen van Donner... neem daarbij de wachtlijsten mee, het aantal mensen wat op zoek is naar een woning.. en tegen de tijd dat je dus in aanmerking komt voor een kleineren woning ben je zo 10 jaar verder.. en dan zijn ze ook nog eens bezig om die wijken met die goedkope woningen te slopen om er duurdere neer te zetten!
Je lult gigantisch uit je nek. Denk je nu werkelijk dat mensen die huren in de bijstand zitten allemaal?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:28 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Probleem in de bijstand willen roken, een auto willen hebben en een rijtjeshuis. Dat kan natuurlijk niet. Als ze op straat komen komt dat omdat ze zelf een te hoge levensstandaard er op na houden
Dat mag niet van dit kabinet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:30 schreef Gulo het volgende:
terwijl ik het liefst ook zo goedkoop mogelijk zou wonen.(ik krijg geen huurtoeslag overigens)
Het gaat hier niet om mensen in de bijstand mongool. Het gaat om huurders in het algemeen die nu recht op huurtoeslag hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:28 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Probleem in de bijstand willen roken, een auto willen hebben en een rijtjeshuis. Dat kan natuurlijk niet. Als ze op straat komen komt dat omdat ze zelf een te hoge levensstandaard er op na houden
Volgens mij zit je dan nog aan de lage kant hoor. Denk dat je eerder rond de 525 moet zitten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Geweldig voor gezinnen dit.
De gemiddelde eengezinswoning zit al rond de 450 euro per maand.
Wat denk je van een hele zooi ouderen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
Heeft iemand ook al eens uitgerekend wat dit in cijfers betekent?
Bijvoorbeeld: 500 euro huur. Da's 138.34 boven die grens. Daar moeten ze 10% meer zelf van betalen. 13.83 en dan nog die 3.93 erbij, kom je op 17.76.
Als je daarvan in de problemen komt heb ik het met je te doen..
Als het aan Donner ligt komt deze er ook nog eens bovenop...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
Bijvoorbeeld: 500 euro huur. Da's 138.34 boven die grens. Daar moeten ze 10% meer zelf van betalen. 13.83 en dan nog die 3.93 erbij, kom je op 17.76.
500 euro voor een huis, WTF. Hier betaal je meer dan duizend euro voor een appartement met één fucking slaapkamer..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Mensen (en zeker gezinnen) met een minimum loon kunnen dat niet missen nee. En juist die mensen worden op verschillende manieren keihard gepakt door dit kabinet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
500 euro voor een huis, WTF. Hier betaal je meer dan duizend euro voor een appartement met één fucking slaapkamer..
Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag mag je sowieso in een huishouden niet meer verdienen dan een 30.000 euro. Of je nu een gezin bent of je bent huisgenoten of iets.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:47 schreef bijdehand het volgende:
Als mensen zo'n hekel hebben aan de HRA dan vinden ze dit toch ook niet verkeerd?
Is iets heel anders. Mensen met een minimum loon kunnen niet eens kopen. Die zijn aangewezen op huur. Die kunnen ook niet zomaar een paar honderd euro op jaarbasis missen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:47 schreef bijdehand het volgende:
Als mensen zo'n hekel hebben aan de HRA dan vinden ze dit toch ook niet verkeerd?
Wat een rare vergelijking.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:47 schreef bijdehand het volgende:
Krijgen ze ook niet, huurtoeslag is voor huishoudens met een inkomen tot 22.000 euro.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:00 schreef Gulo het volgende:
.
Mensen die veel verdienen en een luxe penthouse a 3700 per maand huren krijgen wat mij betreft ook geen huurtoeslag natuurlijk.
en tot huren tot +/- 600 euroquote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Krijgen ze ook niet, huurtoeslag is voor huishoudens met een inkomen tot 22.000 euro.
gebeurd ook en woningbouwverenigingen blijven dan ook net onder die grens , inderdaad zij zijn degene die er belang bij hebben en waar alles heengaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:18 schreef Sushimonster het volgende:
Mja, het is kut voor de huurders, maar goed, de verhuurders hebben nog het meeste profijt van de huurtoeslag. Die kunnen makkelijk hun huren 600 euro maken, omdat ze weten dat de mensen toch wel huurtoeslag krijgen.
Hoeveel mensen zouden er in de problemen komen als de overheid van de ene op de andere dag de HRA fors zou verminderen? Hele volksstammen nemen de HRA als vast gegeven mee in hun afwegingen bij de aankoop van een huis. Met de huursubsidie is dat niet anders, met dien verstande dat veel mensen geen goedkope huurwoning kunnen bemachtigen, ook al zouden ze willen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:44 schreef Juicyhil het volgende:
Daar zit warschijnlijk wel een kern van waarheid in. Aan de andere kant zijn er vele gezinnen die überhaupt geen huis zouden kunnen huren als die alleen nog marktconform of kostendekkend verhuurd zouden worden. Huisvesting is een eerste levensbehoefte, waardoor de overheid wel iets moet doen om die mensen te helpen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Huursubsidie zorgt er natuurlijk wel mede voor dat de huurprijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Dmv subsidie kun je dingen betalen die je eigenlijk niet zou kunnen opbrengen, en daardoor zullen de prijzen ook niet dalen. Subsidie houdt een scheve situatie in stand.
Als je om 30 euro per maand moet verhuizen is er een ander probleem.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:41 schreef Gulo het volgende:
2. je dwingt mensen min of meer om te verhuizen.
quote:Kutland.
Met dank aan huurtoeslag.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:49 schreef Gulo het volgende:
Enerzijds zorgt Nederland niet voor betaalbare huurwoningen.
Ja, en dat is natuurlijk niet subsidies geven die het probleem in stand houden, maar gewoon zorgen dat er genoeg betaalbare huizen zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:33 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar zit warschijnlijk wel een kern van waarheid in. Aan de andere kant zijn er vele gezinnen die überhaupt geen huis zouden kunnen huren als die alleen nog marktconform of kostendekkend verhuurd zouden worden. Huisvesting is een eerste levensbehoefte, waardoor de overheid wel iets moet doen om die mensen te helpen.
Het zijn inderdaad wel de mensen die daar een probleem mee hebben, die hier de dupe van gaan worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:38 schreef loveli het volgende:
Als je om 30 euro per maand moet verhuizen is er een ander probleem.
Het één is mogelijk de lange termijnoplossing, het ander is voor nu nodig. Je kunt moeilijk van mensen verwachten dat ze verhuizen naar een leegstaand kantoorgebouw.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:40 schreef Farenji het volgende:
Ja, en dat is natuurlijk niet subsidies geven die het probleem in stand houden, maar gewoon zorgen dat er genoeg betaalbare huizen zijn.
Als je ziet dat er aan de ene kant duizenden kantoren leeg staan en aan de andere kant mensen minimaal 4 jaar op een wachtrij moeten staan voor een kans op een kuthuis in een ghetto, dan is er wel iets mis, dat fix je niet met wat subsidie.
Het is totaal fucked up dat er voor een eerste levensbehoefte subsidie nodig is. En een bijkomend probleem van subsidie is dat er zo moeilijk vanaf is te komen, het kweekt enorme afhankelijkheid en luiheid. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, wat dat betreft.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Het één is mogelijk de lange termijnoplossing, het ander is voor nu nodig. Je kunt moeilijk van mensen verwachten dat ze verhuizen naar een leegstaand kantoorgebouw.Daar zal eerst in geïnvesteerd moeten worden en dan is nog steeds de vraag of dat terugverdiend kan worden met hele lage huren, of dat er toch subsidie nodig is.
We hebben het over maximaal 30 euro, bij een huur van 652 euro per maand. Ligt de huur lager, dan is het verschil in huurtoeslag ook lager.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad wel de mensen die daar een probleem mee hebben, die hier de dupe van gaan worden.
Ik kan best 30 euro per maand extra ophoesten, maar ik ben geen alleenstaande bijstandsmoeder met een gehandicapt kind.
Laat dat nou zo zijn, hoe kom ik dan aan een goedkopere woning voor mijn gezin? Als beginnend verpleegster in de regio Amsterdam, bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:58 schreef loveli het volgende:
We hebben het over maximaal 30 euro, bij een huur van 652 euro per maand. Ligt de huur lager, dan is het verschil in huurtoeslag ook lager.
Is 30 euro per maand een probleem voor je, dan woonde je toch al te duur.
Keuzes...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Laat dat nou zo zijn, hoe kom ik dan aan een goedkopere woning voor mijn gezin? Als beginnend verpleegster in de regio Amsterdam, bijvoorbeeld?
Precies. De keuze die ik dan, als beginnend verpleegster, maak is om niet in de regio Amsterdam te gaan werken. De vraag is of we daar als samenleving bij gebaat zijn. Want dat geldt niet alleen voor die verpleegster natuurlijk, maar ook voor de leraar, de agent, de vuilnisman, etc, etc.quote:
Het geldt niet alleen voor mensen die huurtoeslag krijgen...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:13 schreef loveli het volgende:
Een leraar en agent verdienen sowieso te veel om huurtoeslag te krijgen...
Als beginnende leraar verdien je vaak niet te veel hoor. Van een agent weet ik het niet, maar ik denk dat ook beginnend agenten dat niet halen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:13 schreef loveli het volgende:
Een leraar en agent verdienen sowieso te veel om huurtoeslag te krijgen...
En een mobiel en een nieuwe laptop en op vakantie en merkkleding.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:28 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Waar woon jij? Zeeland ofzo? Hier heb je voor 450 euro een kamertje, als je geluk hebt tenminste.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
De gemiddelde eengezinswoning zit al rond de 450 euro per maand.
Het rare is dat in duitsland de commerciele huren lager zijn dan hier de sociale. Dus de kosten hier in nederland kunnen gruwelijk omlaag.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:58 schreef k_man het volgende:
Je kunt de kosten van huisvesting niet eenvoudig significant verlagen en je kunt ook niet zo maar de lage inkomens significant verhogen.
Dat is bruto.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik heb het net even opgezocht: blijkbaar krijg je tot een toetsingsinkomen tot iets boven ¤21 000 een huurtoeslag. Probleem: ik heb nog geen goede definitie gevonden van wat het toetsingsinkomen (geen officieel economisch begrip maar een vondstje van de Belastingsdienst) is. Is dat het bruto-inkomen?
Er is maar één partij die rijk wordt van de huursubsidie, en dat zijn de woningcorporaties. Elke euro huursubsidie is gewoon gratis geld voor die luiquote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:55 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is totaal fucked up dat er voor een eerste levensbehoefte subsidie nodig is. En een bijkomend probleem van subsidie is dat er zo moeilijk vanaf is te komen, het kweekt enorme afhankelijkheid en luiheid. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, wat dat betreft.
Jullie weten niet waar jullie over praten, echt waar.quote:En een mobiel en een nieuwe laptop en op vakantie en merkkleding.
Beginnende verpleegkundigen krijgen blijkbaar bruto minstens ¤1690 per maand, per jaar is dat dus ¤20280. Tel daar echter het vakantiegeld (8%) en de eindejaarsuitkering bij op en ze zitten over de grens.quote:Bovendien mag uw inkomen niet te hoog zijn. Niet hoger dan bruto ¤ 21.625 per jaar als u alleen bent, of ¤ 29.350 als u samenwoont. Bent u ouder dan 65? Dan is het maximuminkomen ¤ 20.325 als u alleen bent, of ¤ 27.750 als u samenwoont.
Guilty as charged maar het is eventjes nodig omdat het uitspreken van dit soort onderbuikgevoelens mensen desinformeert. Je mag voor of tegen sociale maatregelen zijn maar het is wel belangrijk dat de mening op feiten gebaseerd is en niet op onderbuikgevoelens of misverstanden (bijv. de profiteurs gelijkstellen aan de stumperds).quote:We dwalen af geloof ik...
Ik denk nu aan programma's zoals een dubbeltje op z'n kant.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jullie weten niet waar jullie over praten, echt waar.
Iemand die bijstand krijgt krijgt net genoeg voor de huur van een eenvoudige woning, eten en dan houdt hij misschien nog enkele tientjes per maand over. Ook die mensen moeten eens kleding vervangen etc. en de grotere kosten moeten ze van vakantiegeld vergoeden.
Geloof me, van een bijstand koop je niet even een laptop, vakantie en merkkleding. Dat hoeft ook niet zolang je niet werkongeschikt bent en in staat wordt gesteld om scholing te krijgen (gaat ook al moeilijk wegens de studiekosten, ze zouden beter wat meer investeren in scholing van deze groep door hen geen collegegeld te laten betalen, dat kost vrijwel niets terwijl je veel kosten bespaart aan verlengde uitkering!) maar denk niet dat dat nu wel gaat.
Het probleem zit bij bepaalde groepen:
- onterechte uitkering bij verzwegen bezit (veel Marokkanen)
- onterechte uitkering of onterecht hoge uitkering bij zwart werk
- tokkiemeisjes die geen diploma en werk hebben maar ondertussen wel kindjes maken: met kinderen krijg je fors extra bijstand zolang je nog zorgplichtig bent anyway, je kan zelfs zo ver gaan om te stellen dat het voor die mensen financieel gezien een aantrekkelijke oplossing is wat voor de distributie van ons DNA niet bepaald ideaal is.
Randstad, keurige 3-kamerflat in een keurige buurt onder de 600 euro, zonder huursubsidie. Kon erin zonder wachttijd. Keuzes...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:52 schreef TripleS het volgende:
Het is wel duidelijk dat een aantal Fokkers hun zolderkamertje nooit verlaat want dan wisten jullie :
Dat er schaarste heerst op de huurmarkt, (zelfs in mijn regio, achterhoek)
Dat het haast onmogelijk is een betaalbare woning te vinden
Dat kopen steeds lastiger wordt,vooral voor starters
Dus laten we inderdaad de villasubsidies toejuichen!
Wat dacht je van de werkgevers?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:43 schreef Merkie het volgende:
Er is maar één partij die rijk wordt van de huursubsidie, en dat zijn de woningcorporaties. Elke euro huursubsidie is gewoon gratis geld voor die lui.
Dat is een hele andere categorie mensen die hiermee tijdelijk wegkomt doordat er veel te gemakkelijk op krediet gekocht kan worden. Vroeg of laat komen die in de schuldsanering. Nu kan je misschien wel terecht stellen dat die schuldsanering veel te mild is (in de zin dat je op de pof hebt geleefd en er na een paar jaar vanaf bent ongeacht hoeveel schulden je had) maar dat is een andere discussie. Mensen die niet meer uitgeven dan dat ze binnenkrijgen terwijl ze een bijstand hebben kunnen echt niet al die luxe kopen, wel kunnen ze al wat luxe bezitten voordat ze in de uitkering terechtkomen. Het is niet dat je je computer moet verkopen wanneer je een uitkering aanvraagt, wel mag je uiteraard een maximum aan vermogen bezitten. Wat de grens precies is weet ik niet.quote:Ik denk nu aan programma's zoals een dubbeltje op z'n kant.
Daar zie je mensen die diep in de schulden zitten en hun huur niet kunnen betalen.
Dan blijkt dat ze nogal wat overbodige luxe hebben zoals meerdere mobieltjes en meerdere auto's en dan blijkt de oplossing te zijn om dat soort zaken op te zeggen/weg te doen en om een baan te zoeken.
Je zou denken dat dat toch iets is wat iedereen kan bedenken maar kennelijk is dat bij vele mensen niet het geval.
Je hebt wel een punt maar misschien moeten we keuzes maken inlaats van alles te willen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:52 schreef TripleS het volgende:
Het is wel duidelijk dat een aantal Fokkers hun zolderkamertje nooit verlaat want dan wisten jullie :
Dat er schaarste heerst op de huurmarkt, (zelfs in mijn regio, achterhoek)
Dat het haast onmogelijk is een betaalbare woning te vinden
Dat kopen steeds lastiger wordt,vooral voor starters
Dus laten we inderdaad de villasubsidies toejuichen!
Reageer je nu op mijn post?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat is een hele andere categorie mensen die hiermee tijdelijk wegkomt doordat er veel te gemakkelijk op krediet gekocht kan worden. Vroeg of laat komen die in de schuldsanering. Nu kan je misschien wel terecht stellen dat die schuldsanering veel te mild is (in de zin dat je op de pof hebt geleefd en er na een paar jaar vanaf bent ongeacht hoeveel schulden je had) maar dat is een andere discussie. Mensen die niet meer uitgeven dan dat ze binnenkrijgen terwijl ze een bijstand hebben kunnen echt niet al die luxe kopen, wel kunnen ze al wat luxe bezitten voordat ze in de uitkering terechtkomen. Het is niet dat je je computer moet verkopen wanneer je een uitkering aanvraagt, wel mag je uiteraard een maximum aan vermogen bezitten. Wat de grens precies is weet ik niet.
5500 euro.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het is niet dat je je computer moet verkopen wanneer je een uitkering aanvraagt, wel mag je uiteraard een maximum aan vermogen bezitten. Wat de grens precies is weet ik niet.
En als je daar het inkomen niet voor hebt?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Randstad, keurige 3-kamerflat in een keurige buurt onder de 600 euro, zonder huursubsidie. Kon erin zonder wachttijd. Keuzes...
In veel gevallen kom je met 3 maanden huur als borg ook een eind.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:11 schreef TripleS het volgende:
[..]
En als je daar het inkomen niet voor hebt?
Ik heb het geluk om in een keurige woning te wonen van een particulier, op de vrije markt is ook goed te huren....je hebt er alleen 4,5 x de huur als inkomen voor nodig om in aanmerking te komen.
Niet helemaal waar, moet je maar net een coulante makelaar/verhuurder treffen. Bin there done thatquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:13 schreef loveli het volgende:
[..]
In veel gevallen kom je met 3 maanden huur als borg ook een eind.
Keuzes...
Maak daar maar "zeldzame gevallen" van. De huurbescherming is zeer goed, en verhuurders hebben daarop gereageerd met zeer strenge regels. Zonder vast inkomen dat hoog genoeg is kun je je meestal niet eens inschrijven bij een makelaar, ook al betaal je een half jaar vooruit.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:13 schreef loveli het volgende:
[..]
In veel gevallen kom je met 3 maanden huur als borg ook een eind.
Keuzes...
Volgens mij heeft het o.a. te maken met steeds weer een andere regering.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:08 schreef TripleS het volgende:
En ben ik nou gek of gaat het in Nederland helemaal de verkeerde kant op,met name voor de modale inkomens en daaronder?
-De huizenmarkt naar z'n mallemoer
-Te hoge belastingen en premie's
-Verlaging kindgebondenbudget en opvangtoeslag,waardoor het voor vrouwen oninteressant wordt om te werken of zelfs te duur
enz enz.
Kan iemand mij de logica in die zaken verklaren?
Ja en je vergeet da tmet die nieuwe maatregel je boven de 33.000 euro niet meer sociaal mag huren en veel moet spenderen aan je huur op de particuliere markt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:55 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag mag je sowieso in een huishouden niet meer verdienen dan een 30.000 euro. Of je nu een gezin bent of je bent huisgenoten of iets.
Als je dan gaat rommelen aan de huurtoeslag zonder er daadwerkelijk betaalbare huizen tegenover te zetten dan kom je dus al vrij snel aan een procentje of 40 van je netto inkomen dat naar je woonlasten gaat.
Dus je hebt/krijgt nu een grote groep met een te hoog inkomen voor een sociale huurwoning en een te laag inkomen voor een particuliere huurwoning?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:18 schreef Farenji het volgende:
Maak daar maar "zeldzame gevallen" van. De huurbescherming is zeer goed, en verhuurders hebben daarop gereageerd met zeer strenge regels. Zonder vast inkomen dat hoog genoeg is kun je je meestal niet eens inschrijven bij een makelaar, ook al betaal je een half jaar vooruit.
Er zit inderdaad weinig beleid achter. Als je mensen aan het werk wil krijgen dan kan je de uitkeringen verlagen enz. maar dan moet je wel kinderopvang en studeren mogelijk maken.quote:En ben ik nou gek of gaat het in Nederland helemaal de verkeerde kant op,met name voor de modale inkomens en daaronder?
-De huizenmarkt naar z'n mallemoer
-Te hoge belastingen en premie's
-Verlaging kindgebondenbudget en opvangtoeslag,waardoor het voor vrouwen oninteressant wordt om te werken of zelfs te duur
enz enz.
Ja.quote:Dus je hebt/krijgt nu een grote groep met een te hoog inkomen voor een sociale huurwoning en een te laag inkomen voor een particuliere huurwoning?
Die logica kan ik wel verklaren. Er moet flink bezuinigd worden, en dit kabinet bezuinigt liever relatief veel ten nadele van de lagere inkomens om alzo niet te hoeven tornen aan heilige huisjes zoals hypotheekrenteaftrek voor villabezitters.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:08 schreef TripleS het volgende:
Inderdaad.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:27 schreef Gulo het volgende:
[..]
Die logica kan ik wel verklaren. Er moet flink bezuinigd worden, en dit kabinet bezuinigt liever relatief veel ten nadele van de lagere inkomens om alzo niet te hoeven tornen aan heilige huisjes zoals hypotheekrenteaftrek voor villabezitters.
Toute nation a le gouvernement qu'elle mérite, dat dan weer wel.
Ik weet niet of het zo makkelijk is om villa bezitters zomaar aan te pakken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:27 schreef Gulo het volgende:
Die logica kan ik wel verklaren. Er moet flink bezuinigd worden, en dit kabinet bezuinigt liever relatief veel ten nadele van de lagere inkomens om alzo niet te hoeven tornen aan heilige huisjes zoals hypotheekrenteaftrek voor villabezitters.
Toute nation a le gouvernement qu'elle mérite, dat dan weer wel.
Bullshit. Of betaal je je verhuurder elke avond ook nog ff in natura? Keuzes toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Randstad, keurige 3-kamerflat in een keurige buurt onder de 600 euro, zonder huursubsidie. Kon erin zonder wachttijd. Keuzes...
Ik heb het hier over het topsegment,de miljoenenhuizen....die kunnen gerust voor wat tonnetjes minder kopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:38 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo makkelijk is om villa bezitters zomaar aan te pakken.
Ten eerste zijn dat waarschijnlijk ook mensen die een huis kopen wat ze net kunnen betalen dus zonder HRA zakt het hogere segment ook in.
En ten tweede hebben vele anderen ook baat bij de bezitters van de duurdere huizen.
Zo heft de gemeente lekker OZB en zo komt er een schilder langs en een aannemer die een keuken of badkamer mag plaatsen en dan natuurlijk ook nog de tuin.
Nou is het natuurlijk bespottelijk dat de samenleving moet opdraaien voor dat soort kosten maar het kan best zo zijn dat vele mensen hun baan te danken hebben aan de HRA.
Zeker geen afgunst. Van mij part gaan de belastingen zelfs omlaag,ik vind die HRA voor die bedragen gewoon een hele verkeerde keuzequote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef loveli het volgende:
Altijd weer die afgunst naar mensen met een groot huis. De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
Waar een groot deel van de Quote 500-leden een tweede villa aan de Côte d'Azur bewoont en de trendsetters naar Ibiza verkassen, leven de vroeg-pensionado’s uit de rijkenlijst al jaren op de Antillen. Een door Piet Boon ontworpen en ingericht huis, een tropisch klimaat, en relaxt strandleven en een zwoel belastingklimaat – het is een aards paradijs waarin het zure Nederland vergeten kan worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef loveli het volgende:
Altijd weer die afgunst naar mensen met een groot huis. De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
Duh, profijtbeginsel. Verwerving van rijkdom kan alleen maar m.b.v. onderwijs, infrastructuur, bescherming van private eigendom etc. Niet meer dan logisch dus.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef loveli het volgende:
Het is soms totaal doorgeslagen, daar heb je wel een punt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:42 schreef TripleS het volgende:
Ik heb het hier over het topsegment,de miljoenenhuizen....die kunnen gerust voor wat tonnetjes minder kopen.
En nog steeds prachtig wonen.
Het is een keuze en ik wil niet de dupe worden van een luxeprobleem
Wat heeft dat met dit alles te maken?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef loveli het volgende:
Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. Op zich logisch, maar het is wel verdomde vervelend als je er met een dikke rest schuld uit moet. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef TripleS het volgende:
Ik woon in een grensgebied en 5minuten verderop kan ik stukken goedkoper en groter wonen. Ik ben nu dus serieus aan het bekijken wat emigreren allemaal voor veranderingen met zich meebrengt.
Een eensgezinswoning hier kost gemiddeld 540euro.
Kopen lukt niet dus ja.....wat wordt het dan
Die restschuld zal wel meevallen want in Duitsland moet je een eigen vermogen hebben om een huis te kunnen kopen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:55 schreef Big-Ern het volgende:
Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. Op zich logisch, maar het is wel verdomde vervelend als je er met een dikke rest schuld uit moet. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.
Half Aerdenhout staat te koop..quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:50 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Het is soms totaal doorgeslagen, daar heb je wel een punt.
Op de diverse huizenwebsites is niets te vinden, maar via de societyrubriek van Het Financieele Dagblad vernemen we dat Roel Pieper zijn villa in Aerdenhout te koop heeft staan.
Dld idd,en het klopt dat de huizen lastig te verkopen zijn. Een woning kopen zou ik dus niet doen want er staan hier ook genoeg goed geprijsde huizen,helaas geen hypotheek te krijgen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:55 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. Op zich logisch, maar het is wel verdomde vervelend als je er met een dikke rest schuld uit moet. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.
Ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:20 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dus je hebt/krijgt nu een grote groep met een te hoog inkomen voor een sociale huurwoning en een te laag inkomen voor een particuliere huurwoning?
Dit dus.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Huursubsidie zorgt er natuurlijk wel mede voor dat de huurprijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Dmv subsidie kun je dingen betalen die je eigenlijk niet zou kunnen opbrengen, en daardoor zullen de prijzen ook niet dalen. Subsidie houdt een scheve situatie in stand.
Maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de HRA.
En daarom hekel ik ook de inconsequente houding van dit kabinet.quote:
Hoe zit dat dan met Donner&co?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:03 schreef Farenji het volgende:
Ja.
Stel je hebt een inkomen van 2700 per maand. Dat is net iets meer dan modaal en dan verdien je incl vakantiegeld bijna 35.000 per jaar. Dat is hoger dan de limiet voor een sociale huurwoning, want die is door de EU bepaald op 33.614 per jaar. Dus moet je particulier huren. Veel makelaars hanteren een eis dat je minimaal 4 keer de huurprijs bruto moet verdienen, soms zelfs 4,5. Dus kan je maximaal een huis huren van 675 euro. In een stad als Amsterdam heb je daar net een studentenkamer voor, maar zeker geen appartement of eengezinswoning.
De huizenprijzen in de grensstreek zullen altijd worden beinvloed door de prijzen in nederland. De kans dat hier de huizenzeepbel knapt is hoger dan dat je in duitsland met een restschuld blijft zitten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:55 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. houden.
Helemaal waar.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daarom hekel ik ook de inconsequente houding van dit kabinet.
En de huurprijzen zijn dan ook nog eens een paar jaar geleden 'geëgaliseerd', voor mij betekende dat 3 jaar lang de maximale verhoging van 7%, waardoor ik nu dus in een 'te duur' huis woon.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de HRA.
Succesquote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:31 schreef Ivo1985 het volgende:
Het werd hoog tijd dat hier in Nederland langzaamaan eens wat minder sinterklaas gespeeld wordt en het meer gaat lonen om zelf meer inkomsten te genereren.
Het is toch absurd dat iemand in de bijstand er een gezinswoning op na kan houder voor netto nog geen 250 euro per maand en dat iemand die per jaar bruto 25000 euro verdient voor een 2-kamerflat 400 euro moet betalen en voor een eengezinswoning tegen de 600 euro.
En geloof me: mensen met een inkomen onder de subsidiegrens kijken bij een verhuizing echt niet naar de werkelijke huurprijs van de woning. Want het maakt allemaal nauwelijks verschil op het deel wat ze zelf moeten betalen.
Voor wat betreft het maximale inkomen voor sociale woningen: wie een dergelijk inkomen kan best woning kopen, ook in grote delen van de randstad. Zeker als je zelf nog 10-15k kunt inleggen voor een nieuwe keuken en badkamer hoef je dan echt niet slecht te wonen. Mij gaat het in elk geval lukken.
Jij maakt hier toch niet de veronderstelling dat die mensen minder groot zouden wonen zonder die HRA? Ze zouden dan wat minder geld op de bank hebben, misschien niet die extra woning in het buitenland hebben of whatever maar velen van hen hebben zoveel geld en krijgen zo goed betaald dat die HRA voor hen het verschil niet maakt.quote:En ten tweede hebben vele anderen ook baat bij de bezitters van de duurdere huizen.
Zo heft de gemeente lekker OZB en zo komt er een schilder langs en een aannemer die een keuken of badkamer mag plaatsen en dan natuurlijk ook nog de tuin.
Nou is het natuurlijk bespottelijk dat de samenleving moet opdraaien voor dat soort kosten maar het kan best zo zijn dat vele mensen hun baan te danken hebben aan de HRA.
Kijk dan ook eventjes hoe het geld verdeeld is tussen die 10 procent en de rest. Het is heel normaal hoor dat de rijkste 10% meer dan de helft van de overheidsbegroting betaalt, zoek maar eens een land waar dat niet het geval is (ze bestaan misschien maar het zijn er maar weinig).quote:De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
Ik zoek al een jaar naar een tweekamerwoning onder de 600 euro, niet te vinden hier...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Die goedkopere huren in duitsland zijn ook nog een keer commerciële huren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef TripleS het volgende:
Ik woon in een grensgebied en 5minuten verderop kan ik stukken goedkoper en groter wonen. Ik ben nu dus serieus aan het bekijken wat emigreren allemaal voor veranderingen met zich meebrengt.
Een eensgezinswoning hier kost gemiddeld 540euro.
Kopen lukt niet dus ja.....wat wordt het dan
Klopt, dat is het grote probleem in de randstad en zelfs in de gemeenten die rondom de grote steden liggen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:03 schreef Deliah het volgende:
[..]
Ik zoek al een jaar naar een tweekamerwoning onder de 600 euro, niet te vinden hier...
Die zijn er wel, maar dan moet ik nog een aantal jaren wachten voordat ik daarvoor in aanmerking kom.
Omdat de grondprijzen overgewaardeerd zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:34 schreef machtpen het volgende:
[..]
Die goedkopere huren in duitsland zijn ook nog een keer commerciële huren.
Waarom zijn in nederland de sociale huren waar zogenaamd niks op verdiend wordt hoger dan de commerciele huren in duitsland ?
Ik snap niet wat je zit te zeiken. Als het kabinet toeslagen niet aanpakt is het niet goed, en als men het wel doet vind je ook wel wat om te zeuren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, dus jij vind het moreel verantwoord om tegen die mensen te zeggen: ga maar lekker op straat wonen, dan moet je maar meer geld verdienen.
Goede instelling heb jij.Nu zullen veel van dat soort mensen dan op andere manieren aan hun geld proberen te komen denk ik. Ik hoop dat types als jij daar vooral het slachtoffer van worden.
Dat komt omdat de overheid zich er op allerlei manieren mee bemoeit. Daardoor ontstaat schaarste, gebrek aan kwaliteit en hele hoge prijzen. Net zoals in de vroegere USSR, toen de overheid zich met de productie van schoenen ging bemoeien. Gevolg: bijna geen keuze, altijd lange wachtrijen en niet betaalbaar.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:34 schreef machtpen het volgende:
[..]
Die goedkopere huren in duitsland zijn ook nog een keer commerciële huren.
Waarom zijn in nederland de sociale huren waar zogenaamd niks op verdiend wordt hoger dan de commerciele huren in duitsland ?
Op zich is het wel goed dat het kabinet subsidies terugbrengt, want uiteindelijk maken die wonen alleen maar minder betaalbaar terwijl ze veel geld kosten.quote:Op zondag 19 juni 2011 09:40 schreef eriksd het volgende:
Veder het gebruikelijke gezeik over HRA en villasubsidie:
Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?quote:
Het gaat om huizen met een huur boven de 340 euro of zoiets. Dat kun je toch moeilijk de 'duurdere' huizen noemen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?
Volgens mij heb je niet het hele topic gelezen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?
Ja, die zag ik langskomen. Kijk even naar de getallen die je noemt: 200.000 vs 1.200.000 en dan met een huurvoorbeeld a 3700 aankomen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:06 schreef Gulo het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet het hele topic gelezen.
Hint:
Minder huurtoeslag voor duurder huis
Kennelijk is de sociale sector te lang een overmatig aan het infuus hangende markt geweest. Dat wordt nu wat meer gelijk getrokken. En ja. in een ideaal systeem zou de HRA er ook uit zijn, evenals huursubsidie. Een fiscaal neutrale woningmarkt.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om huizen met een huur boven de 340 euro of zoiets. Dat kun je toch moeilijk de 'duurdere' huizen noemen.
Het punt is dat deze sociale woningen dus aangepakt worden (misschien op zich wel goed), maar iemand die 40K HRA krijgt op zijn hypotheek van 800.000 euro totaal niet, nog geen cent. Daar gaat het om!
Die 200.000 is gewoon een voorbeeld. En sowieso niet afkappen nee, maar afbouwen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, die zag ik langskomen. Kijk even naar de getallen die je noemt: 200.000 vs 1.200.000 en dan met een huurvoorbeeld a 3700 aankomen.
Wil jij om te beginnen de HRA boven de 200.000 gewoon afkappen ofzo?
De villasubsidie is een passende naam waar het hra op miljoenenpanden bestand. Dat niet alle HRA onder de noemer villasubsidie geschaard kan worden begrijp ik ook wel, dat doe ik ook niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:16 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het allemaal erg makkelijk allemaal. Om nog maar te zwijgen over een kinderachtige kreet als "villasubsidie". Komop zeg.
De woningbouwverenigingen hebben bijna niks voor hun grond betaalt.quote:Op zondag 19 juni 2011 08:43 schreef TripleS het volgende:
[..]
Omdat de grondprijzen overgewaardeerd zijn.
Duurdere huizen? Wat lul je nou man? Grappig dat je weer eens in de bres springt voor ons fraaie kabinet. Het is namelijk een feit dat er met twee maten wordt gemeten. Men snijdt in de huurtoeslag, zogezegd omdat er moet worden bezuinigd, maar tegelijkertijd laat mn de HRA ongemoeid. Wat klopt hier niet?quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik begin toch niet over duurdere huizen. Kijk even naar de TT, daar borduur ik op voort. En je kent mijn standpunt over de HRA. Dit is gewoon een goede stap in de richting van defiscalisering van de woningmarkt.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Duurdere huizen? Wat lul je nou man? Grappig dat je weer eens in de bres springt voor ons fraaie kabinet. Het is namelijk een feit dat er met twee maten wordt gemeten. Men snijdt in de huurtoeslag, zogezegd omdat er moet worden bezuinigd, maar tegelijkertijd laat mn de HRA ongemoeid. Wat klopt hier niet?
Ware het niet dat het kabinet niet de intentie heeft om de HRA aan te pakken. Waardeloze, rechtse klotezooi.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik begin toch niet over duurdere huizen. Kijk even naar de TT, daar borduur ik op voort. En je kent mijn standpunt over de HRA. Dit is gewoon een goede stap in de richting van defiscalisering van de woningmarkt.
Jawel, alleen vereist dat een herziening van de IB en dat is complexe materie. Geef het tijd.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ware het niet dat het kabinet niet de intentie heeft om de HRA aan te pakken. Waardeloze, rechtse klotezooi.
EIB is het daarmee eensquote:Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ware het niet dat het kabinet niet de intentie heeft om de HRA aan te pakken. Waardeloze, rechtse klotezooi.
Er mag best wat meer vaart achter worden gezet.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Jawel, alleen vereist dat een herziening van de IB en dat is complexe materie. Geef het tijd.
Oke.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er mag best wat meer vaart achter worden gezet.
Het sterkt vooral het vermoeden dat dit kabinet er is voor de toplaag. Goed, maakt mij verder niet. Al die maatregelen raken mij niet. Maar het is natuurlijk wel hilarisch dat bepaalde lieden PVV hebben gestemd om dit soort dingen te voorkomen.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke.
Desalniettemin blijft dit een uitstekende zet.
Ik zie eigenlijk niet waar Donner ontkent dat de gemiddelde huur rond de 400 ligt.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het is wel duidelijk dat die Donner echt geen idee heeft van de huurprijzen van tegenwoordig. In dit dorp zijn niet eens huizen onder de ¤400,- . Mijn appartement gaat over een paar weken zelfs de ¤400,- grens over.
En hoe zit het dan? Ik ben hier gekomen toen ik nog werk had. Nu heb ik geen werk en dus huurtoeslag, moet ik dan van Donner verhuizen? Waarheen dan? De goedkope woningen worden namelijk stuk voor stuk verkocht door de woningbouw en ik zie er geen nieuwe huurhuizen bijkomen.
Verhuis naar de stad. In Amsterdam zijn de huurprijzen nog ¤ 250,-.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het is wel duidelijk dat die Donner echt geen idee heeft van de huurprijzen van tegenwoordig. In dit dorp zijn niet eens huizen onder de ¤400,- . Mijn appartement gaat over een paar weken zelfs de ¤400,- grens over.
En hoe zit het dan? Ik ben hier gekomen toen ik nog werk had. Nu heb ik geen werk en dus huurtoeslag, moet ik dan van Donner verhuizen? Waarheen dan? De goedkope woningen worden namelijk stuk voor stuk verkocht door de woningbouw en ik zie er geen nieuwe huurhuizen bijkomen.
En dan woon je in een bezemkast. Top.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Verhuis naar de stad. In Amsterdam zijn de huurprijzen nog ¤ 250,-.
Welnee, keurige duplex in Slotermeer.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dan woon je in een bezemkast. Top.
Ohjee Koos, je demagogie werkt weer eens niet. Wat nu?quote:Op zondag 19 juni 2011 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee, keurige duplex in Slotermeer.
2,5 kamer en een eigen tuintje.
Sure. Laat me de link maar zien. Indien je dit niet kunt lul je uit je nek. Indien dit wel klopt ken ik iemand die daar z.s.m. in wel.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee, keurige duplex in Slotermeer.
2,5 kamer en een eigen tuintje.
Omdat GS wat uit zn duim zuigt?quote:Op zondag 19 juni 2011 12:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohjee Koos, je demagogie werkt weer eens niet. Wat nu?
Ik zie hem er niet tussen staan.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:52 schreef eriksd het volgende:
http://www.ymere.nl/ymere(...)kon=0&tuin=0&serre=0
Geen dank.
Ik vind 3 jaar in Amsterdam wonen voor een schijntje voor mensen tot 30 toch een aardige oplossing om verder te zoeken. En dan heb ik het geeneens over de ons kent ons huur die vaak net zo laag ligt.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:54 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik zie hem er niet tussen staan.
Het gaat om iemand die op zoek is naar een woning. Niet naar een tijdelijke studentenhuisvesting.
quote:Op zondag 19 juni 2011 12:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind 3 jaar in Amsterdam wonen voor een schijntje voor mensen tot 30 toch een aardige oplossing om verder te zoeken. En dan heb ik het geeneens over de ons kent ons huur die vaak net zo laag ligt.
Tijdelijke verhuur is er ook gewoon voor "normale" situaties. Google maar eens op platanenweg, zit je gewoon in een goed gedeelte in Oost voor een schijntje. Maarja, als je alles hapklaar wil hebben wens ik de vriend van Gulo veel succes.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Niet iedereen is student, erik. De tering.
Niet iedereen studeert. Sommige mensen willen zich gewoon ergens settelen.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind 3 jaar in Amsterdam wonen voor een schijntje voor mensen tot 30 toch een aardige oplossing om verder te zoeken. En dan heb ik het geeneens over de ons kent ons huur die vaak net zo laag ligt.
Ha-ha! Ga eens naar een van de tig corporaties in Amsterdam en jank dat je bijna moet bevallen.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:48 schreef Gulo het volgende:
[..]
Sure. Laat me de link maar zien. Indien je dit niet kunt lul je uit je nek. Indien dit wel klopt ken ik iemand die daar z.s.m. in wel.
Oh, er komen nu wat eisen bij. Tsja, dan houdt het opquote:Op zondag 19 juni 2011 12:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Niet iedereen studeert. Sommige mensen willen zich gewoon ergens settelen.
Lekker om het jaar verhuizen met alle stress van dien. Dit is geen serieus alternatief.
Jezus, dat ik hier überhaupt op in ga.![]()
Well, boo-freakin-hoo. Je kan niet voor ¤ 250,- verwachten dat je daar tot in het eind der tijden kan blijven wonen. Man, dat is nog geen tientje per dag!quote:Op zondag 19 juni 2011 12:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Niet iedereen studeert. Sommige mensen willen zich gewoon ergens settelen.
Lekker om het jaar verhuizen met alle stress van dien. Dit is geen serieus alternatief.
Jezus, dat ik hier überhaupt op in ga.![]()
Haha, nee, erik, wij bieden geen alternatief, want het past niet bij de verwende sociale huurder met een budget van 250 euroquote:Op zondag 19 juni 2011 13:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, er komen nu wat eisen bij. Tsja, dan houdt het op
Goed gezegdquote:Op zondag 19 juni 2011 13:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Well, boo-freakin-hoo. Je kan niet voor ¤ 250,- verwachten dat je daar tot in het eind der tijden kan blijven wonen. Man, dat is nog geen tientje per dag!
En elke 3 jaar verhuizen is best redelijk.
Trouwens, om hier op terug te komen. Er is meer dan enkel de stad en niet iedereen kan daarheen verhuizen, lambal.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ohjee Koos, je demagogie werkt weer eens niet. Wat nu?
Linkse.quote:
Hahahahahahahahahahahaha.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ha-ha! Ga eens naar een van de tig corporaties in Amsterdam en jank dat je bijna moet bevallen.
Huur: ¤ 236,61 p.m.
Met kleine kinderen elke 3 jaar verhuizen is echt te doen.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Well, boo-freakin-hoo. Je kan niet voor ¤ 250,- verwachten dat je daar tot in het eind der tijden kan blijven wonen. Man, dat is nog geen tientje per dag!
En elke 3 jaar verhuizen is best redelijk.
Wij proberen Gulo zijn vriend aan een huisje te helpen. Zo zijn we. Jij daarentegen blijft gewoon roeptoeren. Zo zie je maar, linkse solidariteit is niets meer dan een dun laagje chroom.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Trouwens, om hier op terug te komen. Er is meer dan enkel de stad en niet iedereen kan daarheen verhuizen, lambal.
En dat komt omdat op basis van linkse filosofie iedereen evenveel recht heeft op die woningen, die strak gereguleerd worden door de overheid (= PvdA) en dus niet wie het eerst komt, wie het eerst maalt geldt.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahahahaha.
De wachttijdindicatie is berekend op basis van toegewezen woningen in het afgelopen jaar: 7 tot 16 jaar
Kijk, 7 tot 16 jaar wachttijd. Daar hebben we wat aan!
![]()
![]()
![]()
Er wordt nu wel een hoop bijgehaald hé.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Met kleine kinderen elke 3 jaar verhuizen is echt te doen.
Klopt, wat mij betreft mag de huurtoeslag op den duur ook verdwijnen. Zo'n gek is het idee van het kabinet dan ook niet. Het enige wat ik verlang is een beetje een consequente houding,quote:Op zondag 19 juni 2011 13:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wij proberen Gulo zijn vriend aan een huisje te helpen. Zo zijn we. Jij daarentegen blijft gewoon roeptoeren. Zo zie je maar, linkse solidariteit is niets meer dan een dun laagje chroom.
En die volgt ook, op den duur. Blij dat we je hebben kunnen overtuigen en welkom in het pro-Rutte 1 kamp.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, wat mij betreft mag de huurtoeslag op den duur ook verdwijnen. Zo'n gek is het idee van het kabinet dan ook niet. Het enige wat ik verlang is een beetje een consequente houding,
Het betreft een vriendin die voor 350-400 een zelfstandige woonruimte zoekt waar ze zich voor langere tijd kan vestigen. Dat lukt dus niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:05 schreef eriksd het volgende:
Daarnaast: ik begrijp dat je vriend zonder enige planning voor een grijpstuiver in de hoofdstad wil wonen en nu raar opkijkt dat het niet lukt?
Tuurlijk wel. Buiten Amsterdam.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:08 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het betreft een vriendin die voor 350-400 een zelfstandige woonruimte zoekt waar ze zich voor langere tijd kan vestigen. Dat lukt dus niet.
Dan kunnen hier wel imbecielen aankomen met woningen met een wachttijd van 7 tot 16 jaar (), maar daar hebben we natuurlijk niets aan.
De resultaten in de VS wijzen alleen uit dat het veel negatiever uitpakt dan ze hadden gedacht.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:59 schreef capricia het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat de overheid eigenwoningbezit meer stimuleert dan huren.
Helaas, mn beste. Die volgt niet. Daar is een nieuw kabinet voor nodig. Je behoort zelf niet eens tot het Rutte I kamp.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die volgt ook, op den duur. Blij dat we je hebben kunnen overtuigen en welkom in het pro-Rutte 1 kamp.
En je vriendin denkt dat ze de enige is die in Amsterdam wil wonen? Hoe was haar vakantie op Mars?quote:Op zondag 19 juni 2011 13:08 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het betreft een vriendin die voor 350-400 een zelfstandige woonruimte zoekt waar ze zich voor langere tijd kan vestigen. Dat lukt dus niet.
Dan kunnen hier wel imbecielen heel triomfantelijk aankomen met woningen met een wachttijd van 7 tot 16 jaar (), maar daar hebben we natuurlijk niets aan.
Diemen, monnickendam, Purmerend, duivendrecht, de bijlmer of nieuw west moeten wel lukkenquote:
Met urgentie / indicatie: tot 4 maandenquote:Op zondag 19 juni 2011 13:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hahahahahahahahahahahaha.
De wachttijdindicatie is berekend op basis van toegewezen woningen in het afgelopen jaar: 7 tot 16 jaar
Kijk, 7 tot 16 jaar wachttijd. Daar hebben we wat aan! Lees het topic eens door. Er wordt al gesteld dat er best betaalbare woningen zijn, alleen hier gelden enorm wachttijden voor.
Bedankt voor het onderschrijven van dit punt.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
Als je nou eens begrijpend leert lezen. Ze wil graag in Amsterdam wonen, daar werkt ze immers ook, maar ze realiseert zich zelf ook wel dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
En je vriendin denkt dat ze de enige is die in Amsterdam wil wonen? Hoe was haar vakantie op Mars?
Ja, lulletje. En denk je dat ze iedereen zomaar effe een urgentieverklaring geven?quote:Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met urgentie / indicatie: tot 4 maanden
Snotjong.
Wat zit je dan te zeuren als ze toch wel weet dat ze onredelijke eisen stelt.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef Gulo het volgende:
[..]
[..]
Als je nou eens begrijpend leert lezen. Ze wil graag in Amsterdam wonen, daar werkt ze immers ook, maar ze realiseert zich zelf ook wel dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.
Dat is het punt niet. Het gaat er om dan hier een clown verkondigt dat je makkelijk een, ik citeer, keurige duplex in Slotermeer 2,5 kamer en een eigen tuintje, hebt voor 250 euro.
Dáár reageerde ik ook op, wat dat is gewoon lachwekkend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij vervolgens aan komt met een woning waar een wachttijd voor geldt van 7 tot 16 jaar.
Als je een burqa draagt welquote:Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, lulletje. En denk je dat ze iedereen zomaar effe een urgentieverklaring geven?
Dat kon toch ook? Je moet er alleen na een paar jaar weer uit. Als ze over een paar jaar meer verdient kan ze doorverhuizen naar iets permanents.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef Gulo het volgende:
[..]
[..]
Als je nou eens begrijpend leert lezen. Ze wil graag in Amsterdam wonen, daar werkt ze immers ook, maar ze realiseert zich zelf ook wel dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.
Dat is het punt niet. Het gaat er om dan hier een clown verkondigt dat je makkelijk een, ik citeer, keurige duplex in Slotermeer 2,5 kamer en een eigen tuintje, hebt voor 250 euro.
Dáár reageerde ik ook op, wat dat is gewoon lachwekkend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij vervolgens aan komt met een woning waar een wachttijd voor geldt van 7 tot 16 jaar.
Mensen krijgen geen urgentie als ze moeten verhuizen omdat Donner ze in een goedkopere woning willen hebben hoorquote:Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snotjong.
Je nieuwe-nederlanders wel in ieder geval.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, lulletje. En denk je dat ze iedereen zomaar effe een urgentieverklaring geven?
Naar Schiphol reizen, paspoort door de shredder en een raar taaltje brabbelen. Gegarandeerd de snelste manier om een sociale huurwoning te krijgen in Nederland.quote:
Dan kom je nog niet in Amsterdam terecht, het moet toch gemengd wonen zijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je nieuwe-nederlanders wel in ieder geval.
Want gemengd wonen is goed voor de integratie.![]()
![]()
Dan moet ze maar wat meer gaan verdienen hé. Door de verhoging van de huur gaan mensen die eigenlijk niet in Amsterdam horen te wonen er toch wel uit, en komt er dus ruimte voor mensen die het zonder kunstgrepen a la huursubsidie kunnen betalen. Je vriendin heeft dus baat bij dit stelsel.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:18 schreef Gulo het volgende:
[..]
Mensen krijgen geen urgentie als ze moeten verhuizen omdat Donner ze in een goedkopere woning willen hebben hoorDaarnaast krijg je sowieso niet zo maar een urgentie-verklaring. Die vlieger gaat dus niet op.
Oke, en nu? Is dit een allochtonen-discussie? Ga lekker ergens anders je frustraties uiten.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je nieuwe-nederlanders wel in ieder geval.
Want gemengd wonen is goed voor de integratie.![]()
![]()
Nee hoor, het is net zo relevant in een woningdiscussie als jouw geklaag over Henk en Ingrid.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, en nu? Is dit een allochtonen-discussie? Ga lekker ergens anders je frustraties uiten.
Ik klaag dan ook niet over Henk en Ingrid. Ik wens hen een vreselijke ziekte, maar meer ook niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee hoor, het is net zo relevant in een woningdiscussie als jouw geklaag over Henk en Ingrid.
Goh, je moet alleen maar gehandicapt of zwanger raken .. wat een oplossing ..quote:Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Snotjong.
Je had het er toch weer over in dit topic?quote:Op zondag 19 juni 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik klaag dan ook niet over Henk en Ingrid. Ik wens hen een vreselijke ziekte, maar meer ook niet.
Dat vind ik zo'n kansloze opmerking.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan moet ze maar wat meer gaan verdienen hé. l.
Zwanger raken, dat is vast een probleem voor een of ander wereldvreemde vrouw die voor 350 euro in Amsterdam wilt gaan wonen met twee kinderen. Kom op, dat is ongeveer haar enige prestatie.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, je moet alleen maar gehandicapt of zwanger raken .. wat een oplossing ..
Zeg dat je een burnout hebt of niet kan socialisen en je hebt al een predikaatje te pakken. Da's ook iets van links trouwens, mensen als zielig bestempelen.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:21 schreef moussie het volgende:
[..]
Goh, je moet alleen maar gehandicapt of zwanger raken .. wat een oplossing ..
Ja, ik klaagde over hun stemgedrag. Niet over hun woningkeuze.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je had het er toch weer over in dit topic?
Maar je begon er wel weer over. Ik heb het in een topic over woningen over jouw electorale achterban en urgentieverklaringen. Dat is relevant. Dat het gevoelig ligt begrijp ik.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik klaagde over hun stemgedrag. Niet over hun woningkeuze.
Wat schieten we ermee op als alle laagverdieners in Amsterdam gaan wonen? Er zijn genoeg andere plaatsen waar ze wél kan wonen. Niet iedereen kan wonen waar hij of zij graag wil, boo-hoo.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:22 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n kansloze opmerking.
Ze werkt nu gewoon full-time. Wat wil je dan? Dat ze per se nog meer dan 40 uur per week gaat werken? De rechtse rakkers lopen hier altijd te zeiken over mensen die niet willen werken.
Maar als mensen gewoon 40 uur per week werken is het blijkbaar nog niet goed genoeg, want dan verdienen ze weer te weinig.
Ik wil niets. Dat is niet relevant. Ik gun haar realiteitsbesef.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:22 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat vind ik zo'n kansloze opmerking.
Ze werkt nu gewoon full-time. Wat wil je dan? Dat ze per se nog meer dan 40 uur per week gaat werken? De rechtse rakkers lopen hier altijd te zeiken over mensen die niet willen werken.
Maar als mensen gewoon 40 uur per week werken is het blijkbaar nog niet goed genoeg, want dan verdienen ze weer te weinig.
Ik kruip mijn politieke stroming dan ook niet in de reet. Ik wil best toegeven dat dat kutbeleid is.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Maar je begon er wel weer over. Ik heb het in een topic over woningen over jouw electorale achterban en urgentieverklaringen. Dat is relevant. Dat het gevoelig ligt begrijp ik.
Danku!quote:Op zondag 19 juni 2011 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kruip mijn politieke stroming dan ook niet in de reet. Ik wil best toegeven dat dat kutbeleid is.
48% sociale huur in Amsterdam. GEEZUS!quote:Op zondag 19 juni 2011 13:24 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Wat schieten we ermee op als alle laagverdieners in Amsterdam gaan wonen? Er zijn genoeg andere plaatsen waar ze wél kan wonen. Niet iedereen kan wonen waar hij of zij graag wil, boo-hoo.
Nee.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:27 schreef eriksd het volgende:
[..]
Danku!
Maar al met al ben ik blij dat we hebben concluderen dat dit een stap in de goede richting is.
Geen wonder dat er een kutsfeer heerst.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
48% sociale huur in Amsterdam. GEEZUS!
Als ze zich tijdig had ingeschreven, wat kennelijk gezien haar inkomen haar vijvertje was, was een woning inderdaad geen probleem. Voorts is de lijn die dit kabinet voorstaat in haar voordeel. Ik vind het dus raar dat je je vriendin probeert te gebruiken om je topic een impuls te geven.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:28 schreef Gulo het volgende:
Wat kunnen jullie toch slecht lezen, ik heb het nota bene net uitgelegd.
Omdat jullie tamelijke traag van begrip blijken zal ik het nog een keer uitleggen.
Zij wil graag naar Amsterdam, omdat ze daar werkt. Ze realiseer zich dat dat niet kan. Jammer, maar daar klaag ze niet over.
Vervolgens komt er een clown in dit topic die stelt dat je zo een fatsoenlijke woning met eigen tuin voor 250 euro hebt in Amsterdam.
Dáár reageerde ik op. Om aan te geven dat dát onzin is, wat ook wel bleek uit de verwachte wachttijd.
Dat heb je ook. Schrijf je dan ook potdomme in als je 18 bent voor een sociale huurwoning.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:28 schreef Gulo het volgende:
Omdat jullie tamelijke traag van begrip blijken zal ik het nog een keer uitleggen.
Zij wil graag naar Amsterdam, omdat ze daar werkt. Ze realiseer zich dat dat niet kan. Jammer, maar daar klaag ze niet over.
Vervolgens komt er een clown in dit topic die stelt dat je zo een fatsoenlijke woning met eigen tuin voor 250 euro hebt in Amsterdam.
Dáár reageerde ik op. Om aan te geven dat dát onzin is, wat ook wel bleek uit de verwachte wachttijd.
Oke. En nu? Het was een verhaal om medelijden te wekken?quote:Op zondag 19 juni 2011 13:28 schreef Gulo het volgende:
Ik reageerde alleen maar op de die onzin van GSbriber. Als je iemand dus realiteitsbesef wilt gunnen zou je bij hem moeten zijn. Lol.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ze zich tijdig had ingeschreven, wat kennelijk gezien haar inkomen haar vijvertje was, was een woning inderdaad geen probleem. Voorts is de lijn die dit kabinet voorstaat in haar voordeel. Ik vind het dus raar dat je je vriendin probeert te gebruiken om je topic een impuls te geven.
Ik heb realiteitsbesef. Ive been there en ik weet hoe je een sociale huurwoning krijgtquote:Op zondag 19 juni 2011 13:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik reageerde alleen maar op de die onzin van GSbriber. Als je iemand dus realiteitsbesef wilt gunnen zou je bij hem moeten zijn. Lol.
Je vriendin kan een hoop van hem leren.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik reageerde alleen maar op de die onzin van GSbriber. Als je iemand dus realiteitsbesef wilt gunnen zou je bij hem moeten zijn. Lol.
quote:Op zondag 19 juni 2011 13:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je vriendin kan een hoop van hem leren.
En ja, deze is dubbelzinnig.
Wat nu? Je bedenkt er even twee kinderen bij, die dan ook nog eens 'haar enige prestatie' zijn?quote:Op zondag 19 juni 2011 13:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zwanger raken, dat is vast een probleem voor een of ander wereldvreemde vrouw die voor 350 euro in Amsterdam wilt gaan wonen met twee kinderen. Kom op, dat is ongeveer haar enige prestatie.
Dat mag best wat minder worden.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
48% sociale huur in Amsterdam. GEEZUS!
Moet ze het van haar carriere hebben dan?quote:Op zondag 19 juni 2011 13:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat nu? Je bedenkt er even twee kinderen bij, die dan ook nog eens 'haar enige prestatie' zijn?
Laten we het hopen.quote:
Misschien dat ze op het land kan werken tijdens de jacht?quote:Op zondag 19 juni 2011 13:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moet ze het van haar carriere hebben dan?
Ik dacht dat de alimentatie voor twee kinderen tegenwoordig al ¤ 350,- p/maand was.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien dat ze op het land kan werken tijdens de jacht?
kies maar uit:quote:
Nou, buiten Amsterdam loopt de wachttijd toch ook gauw op tot een jaartje of wat hoor...quote:
Gast, hoe moest ze 16 jaar geleden al weten hoe haar leven er nu uit zou zien...quote:Op zondag 19 juni 2011 13:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ze zich tijdig had ingeschreven, wat kennelijk gezien haar inkomen haar vijvertje was, was een woning inderdaad geen probleem. Voorts is de lijn die dit kabinet voorstaat in haar voordeel. Ik vind het dus raar dat je je vriendin probeert te gebruiken om je topic een impuls te geven.
Je kan er beter gewoon niet op in gaan. Die lieden zitten zo vast in hun dogma dat ze toch niet voor rede vatbaar zijn. Bovendien is voornoemde casus ook niet het issue van dit topic.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Gast, hoe moest ze 16 jaar geleden al weten hoe haar leven er nu uit zou zien...
No way, hooguit in zo'n kansarme Vogelaar-wijk tussen de schotels en schorem of ergens in een Fries gehucht.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:31 schreef GSbrder het volgende:
Dat is nog steeds zo. Je kan makkelijk voor dat geld aan zulk een kwaliteit woning komen.
Ja, want indien je 350 euro te besteden hebt ben je zelf geen schoremquote:Op zondag 19 juni 2011 15:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
No way, hooguit in zo'n kansarme Vogelaar-wijk tussen de schotels en schorem of ergens in een Fries gehucht.
Tsja, blame de linkse kerk maar.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
No way, hooguit in zo'n kansarme Vogelaar-wijk tussen de schotels en schorem of ergens in een Fries gehucht.
Er zit nog wel een verschil tussen criminele Antillianen en vanuit de BMW dealende Turken en mensen die gewoon niet al teveel te besteden hebben.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja, want indien je 350 euro te besteden hebt ben je zelf geen schorem
Halve studentenkamer kunnen betalen en dan een paradijselijke kindvriendelijke woonerfwijk verwachten in het groen.
Tjeezes, nou krijgt ze ook nog alimentatie voor haar door jou erbij bedachte kinderen ..quote:Op zondag 19 juni 2011 16:02 schreef GSbrder het volgende:
Dat verschil is er. In de sociale huurwoningen van jouw wijk zal ook een deel toegankelijk zijn voor 350 euro-huishoudens. Ik snap alleen niet hoeveel de dame in kwestie werkt en hoeveel alimentatie zij krijgt als dat haar max is, gekoppeld aan vergaande eisen over de zekerheid en de ligging van de sociale huurwoning.
Ze heeft kinderen:quote:Op zondag 19 juni 2011 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Tjeezes, nou krijgt ze ook nog alimentatie voor haar door jou erbij bedachte kinderen ..
quote:Op zondag 19 juni 2011 13:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Met kleine kinderen elke 3 jaar verhuizen is echt te doen.
Nee, de vrouw krijgt partneralimentatiequote:Op zondag 19 juni 2011 16:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Tjeezes, nou krijgt ze ook nog alimentatie voor haar door jou erbij bedachte kinderen ..
Hè, ik zei niet dat ze kinderen had, ik bedoelde dat het geen doen is om elke 3 jaar te verhuizen met kinderen!quote:
Beter dat dan met je gezin onder de brug.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Maar ik blijf er toch bij, je gaat geen huis nemen als je het niet kunt betalen. Dan moet je niet de overheid de schuld geven en zeggen dat het een kutland is.
Niet als ze fulltime werkt .. en dat doet de vriendin van Guloquote:Op zondag 19 juni 2011 17:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Nee, de vrouw krijgt partneralimentatienog sneuer
Waarom begin jij over kinderen als ze er niet zijnquote:Op zondag 19 juni 2011 17:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Hè, ik zei niet dat ze kinderen had, ik bedoelde dat het geen doen is om elke 3 jaar te verhuizen met kinderen!
Als ze nog steeds minder verdiend haar man welquote:Op zondag 19 juni 2011 17:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Niet als ze fulltime werkt .. en dat doet de vriendin van Gulo
Dat niet iedereen elke 3 jaar wil verhuizenquote:Op zondag 19 juni 2011 17:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom begin jij over kinderen als ze er niet zijn?
http://www.nibud.nl/omgaa(...)tneralimentatie.htmlquote:Op zondag 19 juni 2011 17:17 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Als ze nog steeds minder verdiend haar man wel
En daarom zijn huisjes die je daartoe verplichten, dus de goedkopere wijken of de woningen die op de nominatie staan te worden gesloopt, ook betaalbaar voor mensen zoals aangehaald in het voorbeeld van Gulo. Het zijn toch verwerpelijke scrupules indien een huurder zegt; maar ik wil niet elke 3 jaar verhuizen.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:17 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat niet iedereen elke 3 jaar wil verhuizen
Maar het gaat dus niet om individuele gevallen, al dan n iet alleenstaand en met of zonder kinderen, het gaat om iedereen die een huurwoning bewoond, waarvan sommigen al tientallen jaren.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En daarom zijn huisjes die je daartoe verplichten, dus de goedkopere wijken of de woningen die op de nominatie staan te worden gesloopt, ook betaalbaar voor mensen zoals aangehaald in het voorbeeld van Gulo. Het zijn toch verwerpelijke scrupules indien een huurder zegt; maar ik wil niet elke 3 jaar verhuizen.
Dan betaal je lekker de hoofdprijs. En als je geen kinderen hebt, kan je prima elke dag 1,5 uur reizen en in de polder wonen. Ik snap het probleem niet zo.
Ja en? Daar staat alleen dat het voor het bedrag uitmaakt als ze werkt of niet, niet als ze er geen recht op heeft als ze fulltime werkt.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:19 schreef moussie het volgende:
[..]
http://www.nibud.nl/omgaa(...)tneralimentatie.html
Daar heb je op zich zeker gelijk in, maar het gevolg was dus wel dat wie eerst goedkoop en in verhouding met zijn inkomen woonde ineens 'te duur' woonde en derhalve huursubsidie kreeg.quote:
Dat klopt, de scheefwoonproblematiek heeft te maken met een te star financieringsstelsel en huurcalculatiemethode die slechts van een geindexeerde aanvangshuur uitgaat. Als de overheid niet zo diep geworteld zat in zowel de particuliere als sociale huursector konden dit soort problemen opgelost worden en bleef je een kleine corporatiemarkt houden, maar ook opties voor commerciele verhuur. Nu is dit verschil gewoon te groot en zijn koopwoningen nog steeds gesubsidieerd.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Daar heb je op zich zeker gelijk in, maar het gevolg was dus wel dat wie eerst goedkoop en in verhouding met zijn inkomen woonde ineens 'te duur' woonde en derhalve huursubsidie kreeg.
Tja, als je terugkijkt in het verleden is de ingreep in de sociale huursector op zich wel begrijpelijk .. de huurprijzen die soms gevraagd werden door particuliere eigenaren voor slecht/niet onderhouden krotten waren abominabel, en onderhoud was toen nog niet verplicht. Met de grote schaarste op de woningmarkt en zonder toewijzingssysteem voor alle beschikbare woonruimte was je als huurder gewoon vrijwild, dus het is goed dat daar wat aan gedaan werd.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt, de scheefwoonproblematiek heeft te maken met een te star financieringsstelsel en huurcalculatiemethode die slechts van een geindexeerde aanvangshuur uitgaat. Als de overheid niet zo diep geworteld zat in zowel de particuliere als sociale huursector konden dit soort problemen opgelost worden en bleef je een kleine corporatiemarkt houden, maar ook opties voor commerciele verhuur. Nu is dit verschil gewoon te groot en zijn koopwoningen nog steeds gesubsidieerd.
Scheefwoonproblematiek.. Dat klinkt alsof wonen iets duurs en exclusiefs moet zijn en een groot voorrecht, waar flink voor betaald moet worden inplaats van als een recht.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt, de scheefwoonproblematiek heeft te maken met een te star financieringsstelsel en huurcalculatiemethode die slechts van een geindexeerde aanvangshuur uitgaat. Als de overheid niet zo diep geworteld zat in zowel de particuliere als sociale huursector konden dit soort problemen opgelost worden en bleef je een kleine corporatiemarkt houden, maar ook opties voor commerciele verhuur. Nu is dit verschil gewoon te groot en zijn koopwoningen nog steeds gesubsidieerd.
Ik weet niet over dit overal zo geldt (heb daar geen cijfers voor opgezocht), maar in mijn woonplaats is dit absoluut het geval inderdaad.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De woningnood is opnieuw ontstaan nadat woningcorporaties zijn geprivatiseerd, die een kunstmatige schaarste in het leven riepen door goede, betaalbare woningen te slopen.
Daar zit het probleem, mi.
Wonen is een merit good.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Scheefwoonproblematiek.. Dat klinkt alsof wonen iets duurs en exclusiefs moet zijn en een groot voorrecht, waar flink voor betaald moet worden inplaats van als een recht.
De woningnood is opnieuw ontstaan nadat woningcorporaties zijn geprivatiseerd, die een kunstmatige schaarste in het leven riepen door goede, betaalbare woningen te slopen.
Daar zit het probleem, mi.
En als we het toch over scheefwoners hebben.. iemand die in een kapitale villa woont die hij zich niet zonder staatsteun, middels de HRA, zou kunnen veroorloven noem ik pas scheefwonen..
Kom nou zeg, de huurder in een sociale huurwoning wordt gewoon genaaid, voor de zoveelste keer.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wonen is een merit good.
Dus ja, het is een voorrecht een goede woning te hebben.
Nou vindt je het gek, als huurharmonisatie betekend dat lage huren omhoog moeten ipv hogere huren iets omlaag krijg je dat, hé. Het is niet dat de lonen van de laagstbetaalden evenredig meestijgen met die geharmoniseerde huren, je weet dus van te voren dat er met hogere huren meer mensen aanspraak zullen moeten maken op die toeslag.quote:De afgelopen jaren is het budget voor huursubsidie fors overschreden, zegt Donner.
Tja, dat moest van de overheid.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:45 schreef Gulo het volgende:
Sowieso heeft de woningcoöperatie hier de laatste jaren een redelijk groot deel van hun bestand verkocht.
Gelukkig, Misschien komt er dan eindelijk een einde aan de enorme leegstand onder de goedkoopste huurwoningen.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
het is wel goed dat men tien euro minder huursubsidie krijgt, dan zal men sneller kiezen voor een goedkoper huis,
Toen ik kwam wonen waar ik nu woon, 4 jaar geleden, betaalde ik 325 huur per maand. Inmiddels is dit al opgelopen tot 348 per maand....huren gaan ook elk jaar omhoog. Dit wordt dus straks nog duurder voor bepaalde regio's waar schaarste op de sociale huurmarkt ligt als het aan Donner ligt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Corporaties zijn publieke organisaties en staan onder toezicht van de overheid, anders gingen de directeurtjes zich onmiddellijk 1 miljoen salaris gevenquote:Op zondag 19 juni 2011 22:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tja, dat moest van de overheid.
Sowieso bemoeit Den Haag zich vrij veel met een zooi private stichtingen en cooperaties. Zouden ze eens moeten doen met wegenbouwers.
Gaan samenwonen omdat je een huis niet kunt betalen, als dat geen goede basis is...quote:Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
het is wel goed dat men tien euro minder huursubsidie krijgt, dan zal men sneller kiezen voor een goedkoper huis, of gaan samenwonen, dat levert weer duizenden woningen op
De woningcorporaties willen in vijf jaar 1.000.000 huurwoningen verkopen , die gaan met de opbrengst meer in het buitenland investeren, daar mag nog genoeg gebouwd worden
Maar de HRA subsidies mogen ook wel eens naar beneden
Niet, want dan pak je de dames en heren Kamerleden in hun eigen portemonnee.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:17 schreef hooibaal het volgende:
Oh, en wanneer volgt het bericht 'Minder HRA voor duurder huis'?
En wat te zeggen van de HRA beperken tot de eerste hypotheek. Even een serre aanbouwen en weer 30 jaar aftrek is best absurd.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:17 schreef hooibaal het volgende:
Misschien moet je je eerst even inlezen over de HRA voordat je iets roept.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:54 schreef moussie het volgende:
[..]
En wat te zeggen van de HRA beperken tot de eerste hypotheek. Even een serre aanbouwen en weer 30 jaar aftrek is best absurd.
De afbraak van de HRA is enkele jaren geleden al begonnen. Ooit kon je eeuwig je hypotheek blijven aftrekken, nu is dat beperkt tot maximaal 30 jaar. En kijk ook even naar de regels met betrekking tot bijlenen en overwaarde. Ook daar hebben nieuwe regels de afgelopen jaren al voor een versobering van de HRA gezorgd. Overigens geheel terecht in mijn ogen en er mogen best nog meer stappen worden genomen (hoe hard ik zelf ook van HRA gebruik zal maken als ik over 2-3 jaar zelf een woning ga kopen).quote:Op maandag 20 juni 2011 15:17 schreef hooibaal het volgende:
De verhuisvergoeding die je krijgt van de wbc is te laag?quote:Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef hooibaal het volgende:
Oh, ik ben geen woningmarkt-expert. Maar degenen die zeggen dat je zo maar even kan verhuizen, ook niet.
Nee, de wachttijd te hoog.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De verhuisvergoeding die je krijgt van de wbc is te laag?
Komt doordat er teveel mensen in een sociale huurwoning zitten doordat die huur te laag is.quote:
Dat dus.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Komt doordat er teveel mensen in een sociale huurwoning zitten doordat die huur te laag is.
Nee dat is het niet, op een sociale huurwoning krijg je huursubsidie en boven de huurgrens nietquote:Op maandag 20 juni 2011 18:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Komt doordat er teveel mensen in een sociale huurwoning zitten doordat die huur te laag is.
Lijkt me eerder dat de huur in de vrije sector veel te hoog is.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die markthuur huur gaat omlaag als er minder mensen in de sociale huursector zitten en meer in de commerciele sector.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:41 schreef Deliah het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat de huur in de vrije sector veel te hoog is.
Dat ondersteund mijn punt.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nee dat is het niet, op een sociale huurwoning krijg je huursubsidie en boven de huurgrens niet
Jazeker ... de HYPOTHEEEKER .. zit te liegen?quote:Op maandag 20 juni 2011 17:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst even inlezen over de HRA voordat je iets roept.
http://www.hypotheker.nl/(...)en+tweede+hypotheek/quote:Je kunt een eventuele verbouwing of achterstallig onderhoud financieren door een extra hypotheek af te sluiten, de zogenaamde tweede hypotheek. Gaat het om je "hoofdverblijf", dan is de hypotheekrente fiscaal aftrekbaar.
[..]
Een tweede hypotheek is meestal de voordeligste manier om een verbouwing te financieren. De hypotheekrente is namelijk een stuk lager dan de rente voor een persoonlijke lening. Omdat de rente in dit geval fiscaal aftrekbaar is, is lenen vaak voordeliger dan het betalen van een verbouwing met je spaargeld. Nog los van het feit dat je in het geval van een extra hypotheek de volledige beschikking over je spaargeld houdt.
De aftrek is ten hoogste voor 30 jaar van kracht, een beperking die in 2001 werd aangebracht.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Jazeker ... de HYPOTHEEEKER .. zit te liegen?
[..]
http://www.hypotheker.nl/(...)en+tweede+hypotheek/
Dus...Ik woon nu in een uithoek van Nederland omdat er elders niks te vinden was,ik huur daarom nu particulier maar dat is helaas tijdelijk(1jaar). Wellicht dat ik in aanmerking kom voor een sociale huurwoning maar de woningen die hier vrijkomen (zo'n 4 per maand gemiddeld) kosten gemiddeld genomen 500euro per maand(goedkoopste gezien voor €460, duurste € 560)quote:Op zondag 19 juni 2011 14:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
kies maar uit:
In onze hoofdstad: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/0-150000/3+kamers/
In de 2e stad van het land is zelfs keuze uit woonhuizen: http://www.funda.nl/koop/rotterdam/0-150000/3+kamers/woonhuis/
En doen we Utrecht er ook nog ff bij: http://www.funda.nl/koop/utrecht/0-150000/3+kamers/
Al met al is er met een inkomen van net iets meer dan modaal dus best een woning te kopen. Alleen uiteraard niet op de mooiste plekjes van de stad. Daar wil iedereen namelijk wonen dus daar liggen de prijzen hoger. Wanneer je budget beperkt is, zul je je eisen aan je budget moeten aanpassen. Een 3 of 4 kamerappartement lijkt mij prima geschikt als eerste woning voor een jong gezin wanneer het budget een huis met tuin niet toe laat. En in delen van de randstad is dus wél een eenvoudig rijtjeshuis met tuin mogelijk. Doorstromen naar iets groters/mooiers/luxers/betere lokatie kan later altijd eventueel nog.
En voor modaal-verdieners die de gelinkte woningen niet goed genoeg vinden, is de woningnood kennelijk niet heel erg groot. Die groep hoor ik overigens zelf ook bij. Ik woon nu immers alleen in een 2-kamerappartement op een goede lokatie en voorlopig is er dan ook geen noodzaak tot meer ruimte. Vanuit deze luxe positie stel ik gezien mijn budget relatief hoge eisen aan m'n volgende woning. Ik maak als het even kan liever in 1x een grote stap vooruit, dan 2x een kleine stap. Elke verhuizing kost immers geld. Maar als mijn leefsituatie veranderd en ik daardoor wel snel een stap 'moet' zetten, dan zal ik toch ook voor die kleine stap gaan.
quote:Op maandag 20 juni 2011 19:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De aftrek is ten hoogste voor 30 jaar van kracht, een beperking die in 2001 werd aangebracht.
http://www.nostraverus.co(...)_een_verbouwing.htmlquote:De 30-jaars termijn
Stel dat je, na dit alles te hebben overwogen, kiest voor een tweede hypotheek. Hoe zit het dan met de 30-jaarstermijn voor dit nieuwe leningdeel? Sinds 2001 is de rente op je hypotheek nog maar voor 30 jaar aftrekbaar. Leen je op een later tijdstip een bedrag bij, dan gaat voor dit leningdeel de termijn van 30 jaar ook pas op dat moment in.
Nemen we weer het voorbeeld van hierboven, dan geldt dus dat de bestaande hypotheek nog 25 jaar loopt (tot 2031). Deze is immers 5 jaar geleden afgesloten. De tweede hypotheek van ¤ 50.000 is nog aftrekbaar tot 2036.
nee ik zit zelf in de commerciële hoek en er wordt gewoon veel te weinig gebouwd, er zijn geen woningen, de overheid wil graag een schaarste vasthouden, met gevolg dat prijzen veel te hoog zijn en babyboomers en jongeren hun heil in t buitenland zoekenquote:Op maandag 20 juni 2011 19:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die markthuur huur gaat omlaag als er minder mensen in de sociale huursector zitten en meer in de commerciele sector.
WW is ook geen vetpot als je een baan heb gehad waarbij je net wat boven het minimum verdiende. Ik ontvang nu 795 netto per maand (incl. toeslagen). Mijn huur ligt nu rond de 350. Ben toch maar wat blij dat ik nog 100 euro aan huurtoeslag ontvang.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ook dan kun je helaas niet verwachten dat de overheid de rest bijlapt.
[..]
Ik zat meer te denken aan WW. Bijstand is weer een apart verhaal.
Idd, wat ook nog meespeelt is dat er vaak enorme woningnood is wbt goedkope sociale huurwoningen. En de wachtlijsten zijn vaak erg lang.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:20 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat zeg je wel! Een auto is geen primaire levensbehoefte, een woning min of meer wel. Jij doet nu net alsof die mensen er bewust voor kiezen om lekker in een duurder huis te gaan wonen, als er genoeg woningen onder de 370 euro te vinden zijn.
Dat is absoluut niet het geval, hier in de buurt niet in ieder geval.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |