abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98333498
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:27 schreef Gulo het volgende:

Die logica kan ik wel verklaren. Er moet flink bezuinigd worden, en dit kabinet bezuinigt liever relatief veel ten nadele van de lagere inkomens om alzo niet te hoeven tornen aan heilige huisjes zoals hypotheekrenteaftrek voor villabezitters.

Toute nation a le gouvernement qu'elle mérite, dat dan weer wel. -O-
Ik weet niet of het zo makkelijk is om villa bezitters zomaar aan te pakken.
Ten eerste zijn dat waarschijnlijk ook mensen die een huis kopen wat ze net kunnen betalen dus zonder HRA zakt het hogere segment ook in.

En ten tweede hebben vele anderen ook baat bij de bezitters van de duurdere huizen.
Zo heft de gemeente lekker OZB en zo komt er een schilder langs en een aannemer die een keuken of badkamer mag plaatsen en dan natuurlijk ook nog de tuin.
Nou is het natuurlijk bespottelijk dat de samenleving moet opdraaien voor dat soort kosten maar het kan best zo zijn dat vele mensen hun baan te danken hebben aan de HRA.
pi_98333537
Ik woon in een grensgebied en 5minuten verderop kan ik stukken goedkoper en groter wonen. Ik ben nu dus serieus aan het bekijken wat emigreren allemaal voor veranderingen met zich meebrengt.

Een eensgezinswoning hier kost gemiddeld 540euro.
Kopen lukt niet dus ja.....wat wordt het dan
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  Vis een optie? zaterdag 18 juni 2011 @ 14:40:18 #103
70532 loveli
N
pi_98333568
Altijd weer die afgunst naar mensen met een groot huis. De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
crap in = crap out
pi_98333602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Randstad, keurige 3-kamerflat in een keurige buurt onder de 600 euro, zonder huursubsidie. Kon erin zonder wachttijd. Keuzes...
Bullshit. Of betaal je je verhuurder elke avond ook nog ff in natura? Keuzes toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door DRidder op 18-06-2011 14:47:31 ]
pi_98333637
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:38 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo makkelijk is om villa bezitters zomaar aan te pakken.
Ten eerste zijn dat waarschijnlijk ook mensen die een huis kopen wat ze net kunnen betalen dus zonder HRA zakt het hogere segment ook in.

En ten tweede hebben vele anderen ook baat bij de bezitters van de duurdere huizen.
Zo heft de gemeente lekker OZB en zo komt er een schilder langs en een aannemer die een keuken of badkamer mag plaatsen en dan natuurlijk ook nog de tuin.
Nou is het natuurlijk bespottelijk dat de samenleving moet opdraaien voor dat soort kosten maar het kan best zo zijn dat vele mensen hun baan te danken hebben aan de HRA.
Ik heb het hier over het topsegment,de miljoenenhuizen....die kunnen gerust voor wat tonnetjes minder kopen.

En nog steeds prachtig wonen.

Het is een keuze en ik wil niet de dupe worden van een luxeprobleem
pi_98333704
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef loveli het volgende:
Altijd weer die afgunst naar mensen met een groot huis. De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
Zeker geen afgunst. Van mij part gaan de belastingen zelfs omlaag,ik vind die HRA voor die bedragen gewoon een hele verkeerde keuze
pi_98333711
quote:
Waar een groot deel van de Quote 500-leden een tweede villa aan de Côte d'Azur bewoont en de trendsetters naar Ibiza verkassen, leven de vroeg-pensionado’s uit de rijkenlijst al jaren op de Antillen. Een door Piet Boon ontworpen en ingericht huis, een tropisch klimaat, en relaxt strandleven en een zwoel belastingklimaat – het is een aards paradijs waarin het zure Nederland vergeten kan worden.
pi_98333781
quote:
Duh, profijtbeginsel. Verwerving van rijkdom kan alleen maar m.b.v. onderwijs, infrastructuur, bescherming van private eigendom etc. Niet meer dan logisch dus.
pi_98333925
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:42 schreef TripleS het volgende:

Ik heb het hier over het topsegment,de miljoenenhuizen....die kunnen gerust voor wat tonnetjes minder kopen.

En nog steeds prachtig wonen.

Het is een keuze en ik wil niet de dupe worden van een luxeprobleem
Het is soms totaal doorgeslagen, daar heb je wel een punt.

Op de diverse huizenwebsites is niets te vinden, maar via de societyrubriek van Het Financieele Dagblad vernemen we dat Roel Pieper zijn villa in Aerdenhout te koop heeft staan. Althans, de krant noemt het zijn huis, maar het is eigenlijk van Landgoed Koekoeksduin BV, die sinds 2008 niet meer op naam staat van Pieper en zijn vrouw, maar op die van zoon Bart.

Handig, want pa Pieper heeft nogal wat schuldeisers achter zich aanzitten. Hij is in New York veroordeeld tot het betalen van $13 miljoen, en diverse curatoren claimen miljoenen. Roel Pieper vraagt ¤7 miljoen voor Koekoeksduin, zo valt te lezen. Opvallend, aangezien Pieper het landgoed in 2006 bezwaarde met een hypotheek van liefst ¤20 miljoen.Vragen over het enorme verschil tussen vraagprijs en hypotheek beantwoordde Pieper niet. Dakloos zal hij vooralsnog niet worden, mocht er iemand op dit aanbiedinkje ingaan. Pieper kan zich schuilhouden in Monaco en het Britse Huntingdon.

Bron Quote.
pi_98334023
quote:
Wat heeft dat met dit alles te maken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98334088
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef TripleS het volgende:
Ik woon in een grensgebied en 5minuten verderop kan ik stukken goedkoper en groter wonen. Ik ben nu dus serieus aan het bekijken wat emigreren allemaal voor veranderingen met zich meebrengt.

Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. Op zich logisch, maar het is wel verdomde vervelend als je er met een dikke rest schuld uit moet. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.
pi_98334194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:55 schreef Big-Ern het volgende:

Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. Op zich logisch, maar het is wel verdomde vervelend als je er met een dikke rest schuld uit moet. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.
Die restschuld zal wel meevallen want in Duitsland moet je een eigen vermogen hebben om een huis te kunnen kopen.
pi_98334245
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:50 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het is soms totaal doorgeslagen, daar heb je wel een punt.

Op de diverse huizenwebsites is niets te vinden, maar via de societyrubriek van Het Financieele Dagblad vernemen we dat Roel Pieper zijn villa in Aerdenhout te koop heeft staan.
Half Aerdenhout staat te koop..
-weg-
pi_98334262
quote:

[..]

Dld idd,en het klopt dat de huizen lastig te verkopen zijn. Een woning kopen zou ik dus niet doen want er staan hier ook genoeg goed geprijsde huizen,helaas geen hypotheek te krijgen.

Ik wil daarom een woning huren totdat ik in staat ben om te kopen.
pi_98334340
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:20 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dus je hebt/krijgt nu een grote groep met een te hoog inkomen voor een sociale huurwoning en een te laag inkomen voor een particuliere huurwoning?
Ja.
Stel je hebt een inkomen van 2700 per maand. Dat is net iets meer dan modaal en dan verdien je incl vakantiegeld bijna 35.000 per jaar. Dat is hoger dan de limiet voor een sociale huurwoning, want die is door de EU bepaald op 33.614 per jaar. Dus moet je particulier huren. Veel makelaars hanteren een eis dat je minimaal 4 keer de huurprijs bruto moet verdienen, soms zelfs 4,5. Dus kan je maximaal een huis huren van 675 euro. In een stad als Amsterdam heb je daar net een studentenkamer voor, maar zeker geen appartement of eengezinswoning.
pi_98334375
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Huursubsidie zorgt er natuurlijk wel mede voor dat de huurprijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Dmv subsidie kun je dingen betalen die je eigenlijk niet zou kunnen opbrengen, en daardoor zullen de prijzen ook niet dalen. Subsidie houdt een scheve situatie in stand.

Maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de HRA.
Dit dus.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_98334408
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:04 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dit dus.
En daarom hekel ik ook de inconsequente houding van dit kabinet.
pi_98335099
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:03 schreef Farenji het volgende:

Ja.
Stel je hebt een inkomen van 2700 per maand. Dat is net iets meer dan modaal en dan verdien je incl vakantiegeld bijna 35.000 per jaar. Dat is hoger dan de limiet voor een sociale huurwoning, want die is door de EU bepaald op 33.614 per jaar. Dus moet je particulier huren. Veel makelaars hanteren een eis dat je minimaal 4 keer de huurprijs bruto moet verdienen, soms zelfs 4,5. Dus kan je maximaal een huis huren van 675 euro. In een stad als Amsterdam heb je daar net een studentenkamer voor, maar zeker geen appartement of eengezinswoning.
Hoe zit dat dan met Donner&co?
Kunnen die niet rekenen of zijn dat hufters?
pi_98335646
quote:

[..]

Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. houden.
De huizenprijzen in de grensstreek zullen altijd worden beinvloed door de prijzen in nederland. De kans dat hier de huizenzeepbel knapt is hoger dan dat je in duitsland met een restschuld blijft zitten.

Hetzelfde huis wat in duitsland 1,5 ton kost dat kost hier 3 ton minimaal , op welk huis maak je dan de grootste kans verlies te maken.
pi_98335732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarom hekel ik ook de inconsequente houding van dit kabinet.
Helemaal waar.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_98338628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Huursubsidie zorgt er natuurlijk wel mede voor dat de huurprijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Dmv subsidie kun je dingen betalen die je eigenlijk niet zou kunnen opbrengen, en daardoor zullen de prijzen ook niet dalen. Subsidie houdt een scheve situatie in stand.

Maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de HRA.
En de huurprijzen zijn dan ook nog eens een paar jaar geleden 'geëgaliseerd', voor mij betekende dat 3 jaar lang de maximale verhoging van 7%, waardoor ik nu dus in een 'te duur' huis woon.
pleased to meet you
pi_98343269
Het werd hoog tijd dat hier in Nederland langzaamaan eens wat minder sinterklaas gespeeld wordt en het meer gaat lonen om zelf meer inkomsten te genereren.

Het is toch absurd dat iemand in de bijstand er een gezinswoning op na kan houder voor netto nog geen 250 euro per maand en dat iemand die per jaar bruto 25000 euro verdient voor een 2-kamerflat 400 euro moet betalen en voor een eengezinswoning tegen de 600 euro.

En geloof me: mensen met een inkomen onder de subsidiegrens kijken bij een verhuizing echt niet naar de werkelijke huurprijs van de woning. Want het maakt allemaal nauwelijks verschil op het deel wat ze zelf moeten betalen.

Voor wat betreft het maximale inkomen voor sociale woningen: wie een dergelijk inkomen kan best woning kopen, ook in grote delen van de randstad. Zeker als je zelf nog 10-15k kunt inleggen voor een nieuwe keuken en badkamer hoef je dan echt niet slecht te wonen. Mij gaat het in elk geval lukken.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:40:22 #123
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_98343601
Ik word zo langzamerhand gek van die gasten. Echt. Die gasten in Den Haag hebben totaal geen feeling met wat er speelt in de samenleving, maar willen wel alles voor ons beslissen. Vaak ook nog eens in ons nadeel. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_98344690
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:31 schreef Ivo1985 het volgende:
Het werd hoog tijd dat hier in Nederland langzaamaan eens wat minder sinterklaas gespeeld wordt en het meer gaat lonen om zelf meer inkomsten te genereren.

Het is toch absurd dat iemand in de bijstand er een gezinswoning op na kan houder voor netto nog geen 250 euro per maand en dat iemand die per jaar bruto 25000 euro verdient voor een 2-kamerflat 400 euro moet betalen en voor een eengezinswoning tegen de 600 euro.

En geloof me: mensen met een inkomen onder de subsidiegrens kijken bij een verhuizing echt niet naar de werkelijke huurprijs van de woning. Want het maakt allemaal nauwelijks verschil op het deel wat ze zelf moeten betalen.

Voor wat betreft het maximale inkomen voor sociale woningen: wie een dergelijk inkomen kan best woning kopen, ook in grote delen van de randstad. Zeker als je zelf nog 10-15k kunt inleggen voor een nieuwe keuken en badkamer hoef je dan echt niet slecht te wonen. Mij gaat het in elk geval lukken.
Succes
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:50:03 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98346451
quote:
Jij maakt hier toch niet de veronderstelling dat die mensen minder groot zouden wonen zonder die HRA? Ze zouden dan wat minder geld op de bank hebben, misschien niet die extra woning in het buitenland hebben of whatever maar velen van hen hebben zoveel geld en krijgen zo goed betaald dat die HRA voor hen het verschil niet maakt.

quote:
De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
Kijk dan ook eventjes hoe het geld verdeeld is tussen die 10 procent en de rest. Het is heel normaal hoor dat de rijkste 10% meer dan de helft van de overheidsbegroting betaalt, zoek maar eens een land waar dat niet het geval is (ze bestaan misschien maar het zijn er maar weinig).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:56:45 #126
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_98346695
Eigenlijk vind ik het wel logisch dat als de bovenkant wordt aangepakt (te rijke huurders meer betalen of wegwezen) dat je hetzelfde aan de onderkant doet (huis te duur voor je inkomen, zoek maar iets goedkopers).
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_98346937
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Randstad, keurige 3-kamerflat in een keurige buurt onder de 600 euro, zonder huursubsidie. Kon erin zonder wachttijd. Keuzes...
Ik zoek al een jaar naar een tweekamerwoning onder de 600 euro, niet te vinden hier...
Die zijn er wel, maar dan moet ik nog een aantal jaren wachten voordat ik daarvoor in aanmerking kom.
pi_98350030
Is er niet een trend dat betaalbare woningen worden afgebroken?
En is er niet een plan om de maximaal redelijke huur flink te verhogen?
Waren er niet veel te veel sociale huurwoningen volgens de EU, zodat verhuizen uit een slechte buurt veel moeilijker wordt?
Ik heb het allemaal niet meer echt paraat.. maar dit lijkt toch op behoorlijk wanbeleid, hoewel het uiteraard te verwachten was dat de huursubsidie onbetaalbaar wordt als je de sociale woningbouw aftschaft..
pi_98353308
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef TripleS het volgende:

Die goedkopere huren in duitsland zijn ook nog een keer commerciële huren.

Waarom zijn in nederland de sociale huren waar zogenaamd niks op verdiend wordt hoger dan de commerciele huren in duitsland ?
  zondag 19 juni 2011 @ 08:28:42 #130
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98362494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:03 schreef Deliah het volgende:

[..]

Ik zoek al een jaar naar een tweekamerwoning onder de 600 euro, niet te vinden hier...
Die zijn er wel, maar dan moet ik nog een aantal jaren wachten voordat ik daarvoor in aanmerking kom.
Klopt, dat is het grote probleem in de randstad en zelfs in de gemeenten die rondom de grote steden liggen.
Wij hadden het geluk dat we via een woningruil uiteindelijk goedkoop in een prachtige eensgezinswoning terecht konden, ook geen moment over getwijfeld aangezien je hier voor dergelijke woningen zonder overdrijven gewoon meer dan 15 jaar aan inschrijftijd nodig hebt.
pi_98362512
KUTLAND.
pi_98362529
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 23:34 schreef machtpen het volgende:

[..]

Waarom zijn in nederland de sociale huren waar zogenaamd niks op verdiend wordt hoger dan de commerciele huren in duitsland ?
Omdat de grondprijzen overgewaardeerd zijn.
  zondag 19 juni 2011 @ 09:40:13 #133
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98362782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:03 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ok, dus jij vind het moreel verantwoord om tegen die mensen te zeggen: ga maar lekker op straat wonen, dan moet je maar meer geld verdienen.

Goede instelling heb jij. -O- Nu zullen veel van dat soort mensen dan op andere manieren aan hun geld proberen te komen denk ik. Ik hoop dat types als jij daar vooral het slachtoffer van worden.
Ik snap niet wat je zit te zeiken. Als het kabinet toeslagen niet aanpakt is het niet goed, en als men het wel doet vind je ook wel wat om te zeuren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 19 juni 2011 @ 09:40:46 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98362786
Veder het gebruikelijke gezeik over HRA en villasubsidie: :')
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 19 juni 2011 @ 09:56:39 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98362927
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 23:34 schreef machtpen het volgende:

[..]

Dat komt omdat de overheid zich er op allerlei manieren mee bemoeit. Daardoor ontstaat schaarste, gebrek aan kwaliteit en hele hoge prijzen. Net zoals in de vroegere USSR, toen de overheid zich met de productie van schoenen ging bemoeien. Gevolg: bijna geen keuze, altijd lange wachtrijen en niet betaalbaar.

Wij lachten hier wel dat ze in de DDR 8 jaar op een Trabant moesten wachten, maar is het hier met 10 jaar wachten op een woning niet precies hetzelfde?
The End Times are wild
pi_98362974
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:40 schreef eriksd het volgende:
Ik snap niet wat je zit te zeiken.
Ik denk dat jij wel meer niet snapt :')
  zondag 19 juni 2011 @ 10:01:07 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98362978
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 09:40 schreef eriksd het volgende:
Veder het gebruikelijke gezeik over HRA en villasubsidie: :')
Op zich is het wel goed dat het kabinet subsidies terugbrengt, want uiteindelijk maken die wonen alleen maar minder betaalbaar terwijl ze veel geld kosten.
Maar het kabinet doet dit wel héél eenzijdig aan de onderkant van de markt. Om die laatste 2 tientjes uit de zak van een minimumlijer te trekken terwijl de HRA volledig en onbeperkt in stand blijft is ook schunnig. Rationaliseer de markt dan over de hele linie!
The End Times are wild
  zondag 19 juni 2011 @ 10:04:43 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98363000
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:00 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik denk dat jij wel meer niet snapt :')
Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 10:06:21 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98363015
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?
Het gaat om huizen met een huur boven de 340 euro of zoiets. Dat kun je toch moeilijk de 'duurdere' huizen noemen.
Het punt is dat deze sociale woningen dus aangepakt worden (misschien op zich wel goed), maar iemand die 40K HRA krijgt op zijn hypotheek van 800.000 euro totaal niet, nog geen cent. Daar gaat het om!
The End Times are wild
pi_98363024
quote:

[..]

Volgens mij heb je niet het hele topic gelezen.

Hint:

Minder huurtoeslag voor duurder huis
  zondag 19 juni 2011 @ 10:13:04 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98363077
quote:
3s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:06 schreef Gulo het volgende:

[..]

Volgens mij heb je niet het hele topic gelezen.

Hint:

Minder huurtoeslag voor duurder huis
Ja, die zag ik langskomen. Kijk even naar de getallen die je noemt: 200.000 vs 1.200.000 en dan met een huurvoorbeeld a 3700 aankomen.

Wil jij om te beginnen de HRA boven de 200.000 gewoon afkappen ofzo?
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 10:16:02 #142
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98363109
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat om huizen met een huur boven de 340 euro of zoiets. Dat kun je toch moeilijk de 'duurdere' huizen noemen.
Het punt is dat deze sociale woningen dus aangepakt worden (misschien op zich wel goed), maar iemand die 40K HRA krijgt op zijn hypotheek van 800.000 euro totaal niet, nog geen cent. Daar gaat het om!
Kennelijk is de sociale sector te lang een overmatig aan het infuus hangende markt geweest. Dat wordt nu wat meer gelijk getrokken. En ja. in een ideaal systeem zou de HRA er ook uit zijn, evenals huursubsidie. Een fiscaal neutrale woningmarkt.

De manier waarop TS hier echter een draai aan geeft is enerzijds treuren om een kleine verhoging van de sociale huurprijs en anderzijds wel meent de wijsheid in pacht te hebben als het gaat om welke HR wel aftrekbaar is en welke niet. Ik vind het allemaal erg makkelijk allemaal. Om nog maar te zwijgen over een kinderachtige kreet als "villasubsidie". Komop zeg.
Bis bis bis
pi_98363149
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:13 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ja, die zag ik langskomen. Kijk even naar de getallen die je noemt: 200.000 vs 1.200.000 en dan met een huurvoorbeeld a 3700 aankomen.

Wil jij om te beginnen de HRA boven de 200.000 gewoon afkappen ofzo?
Die 200.000 is gewoon een voorbeeld. En sowieso niet afkappen nee, maar afbouwen.

Als je dingen gaat afkappen boven een bepaalde grens krijg je rare situaties zoals met de huurtoeslag.

Daarbij kan het voorkomen dat wanneer je 1 euro bruto teveel verdient, dat je dit netto 828 euro kost :')

Nederland: 1 euro bruto verdienen kan 828 euro netto inkomen kosten.
pi_98363174
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:16 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het allemaal erg makkelijk allemaal. Om nog maar te zwijgen over een kinderachtige kreet als "villasubsidie". Komop zeg.
De villasubsidie is een passende naam waar het hra op miljoenenpanden bestand. Dat niet alle HRA onder de noemer villasubsidie geschaard kan worden begrijp ik ook wel, dat doe ik ook niet.
pi_98363527
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 08:43 schreef TripleS het volgende:

[..]

Omdat de grondprijzen overgewaardeerd zijn.
De woningbouwverenigingen hebben bijna niks voor hun grond betaalt.
pi_98363658
quote:

[..]

Duurdere huizen? Wat lul je nou man? Grappig dat je weer eens in de bres springt voor ons fraaie kabinet. Het is namelijk een feit dat er met twee maten wordt gemeten. Men snijdt in de huurtoeslag, zogezegd omdat er moet worden bezuinigd, maar tegelijkertijd laat mn de HRA ongemoeid. Wat klopt hier niet?
  zondag 19 juni 2011 @ 11:02:58 #147
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98363765
Erik heeft gelijk.
Zoals altijd.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 19 juni 2011 @ 11:04:36 #148
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98363798
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Duurdere huizen? Wat lul je nou man? Grappig dat je weer eens in de bres springt voor ons fraaie kabinet. Het is namelijk een feit dat er met twee maten wordt gemeten. Men snijdt in de huurtoeslag, zogezegd omdat er moet worden bezuinigd, maar tegelijkertijd laat mn de HRA ongemoeid. Wat klopt hier niet?
Ik begin toch niet over duurdere huizen. Kijk even naar de TT, daar borduur ik op voort. En je kent mijn standpunt over de HRA. Dit is gewoon een goede stap in de richting van defiscalisering van de woningmarkt.
Bis bis bis
pi_98363832
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik begin toch niet over duurdere huizen. Kijk even naar de TT, daar borduur ik op voort. En je kent mijn standpunt over de HRA. Dit is gewoon een goede stap in de richting van defiscalisering van de woningmarkt.
Ware het niet dat het kabinet niet de intentie heeft om de HRA aan te pakken. Waardeloze, rechtse klotezooi.
  zondag 19 juni 2011 @ 11:06:44 #150
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98363843
quote:
13s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ware het niet dat het kabinet niet de intentie heeft om de HRA aan te pakken. Waardeloze, rechtse klotezooi.
Jawel, alleen vereist dat een herziening van de IB en dat is complexe materie. Geef het tijd.
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 11:09:39 #151
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98363895
quote:
13s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

EIB is het daarmee eens 8-)
Taco, give them hell!
pi_98364352
Mensen die hun hypotheek of huur niet kunnen betalen :')
pi_98365429
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Jawel, alleen vereist dat een herziening van de IB en dat is complexe materie. Geef het tijd.
Er mag best wat meer vaart achter worden gezet.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:14:01 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98365535
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er mag best wat meer vaart achter worden gezet.
Oke.

Desalniettemin blijft dit een uitstekende zet.
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 12:15:23 #155
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_98365573
Het is wel duidelijk dat die Donner echt geen idee heeft van de huurprijzen van tegenwoordig. In dit dorp zijn niet eens huizen onder de ¤400,- . Mijn appartement gaat over een paar weken zelfs de ¤400,- grens over.

En hoe zit het dan? Ik ben hier gekomen toen ik nog werk had. Nu heb ik geen werk en dus huurtoeslag, moet ik dan van Donner verhuizen? Waarheen dan? De goedkope woningen worden namelijk stuk voor stuk verkocht door de woningbouw en ik zie er geen nieuwe huurhuizen bijkomen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_98365611
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oke.

Desalniettemin blijft dit een uitstekende zet.
Het sterkt vooral het vermoeden dat dit kabinet er is voor de toplaag. Goed, maakt mij verder niet. Al die maatregelen raken mij niet. Maar het is natuurlijk wel hilarisch dat bepaalde lieden PVV hebben gestemd om dit soort dingen te voorkomen.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:17:43 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98365641
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het is wel duidelijk dat die Donner echt geen idee heeft van de huurprijzen van tegenwoordig. In dit dorp zijn niet eens huizen onder de ¤400,- . Mijn appartement gaat over een paar weken zelfs de ¤400,- grens over.

En hoe zit het dan? Ik ben hier gekomen toen ik nog werk had. Nu heb ik geen werk en dus huurtoeslag, moet ik dan van Donner verhuizen? Waarheen dan? De goedkope woningen worden namelijk stuk voor stuk verkocht door de woningbouw en ik zie er geen nieuwe huurhuizen bijkomen.
Ik zie eigenlijk niet waar Donner ontkent dat de gemiddelde huur rond de 400 ligt.
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 12:34:02 #158
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98366149
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

Verhuis naar de stad. In Amsterdam zijn de huurprijzen nog ¤ 250,-.
pi_98366212
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Verhuis naar de stad. In Amsterdam zijn de huurprijzen nog ¤ 250,-.
En dan woon je in een bezemkast. Top.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:40:54 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98366392
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dan woon je in een bezemkast. Top.
Welnee, keurige duplex in Slotermeer.
2,5 kamer en een eigen tuintje.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:46:28 #161
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98366549
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ohjee Koos, je demagogie werkt weer eens niet. Wat nu?
Bis bis bis
pi_98366596
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sure. Laat me de link maar zien. Indien je dit niet kunt lul je uit je nek. Indien dit wel klopt ken ik iemand die daar z.s.m. in wel.
pi_98366686
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Omdat GS wat uit zn duim zuigt?
  zondag 19 juni 2011 @ 12:52:25 #164
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98366728
Bis bis bis
pi_98366778
quote:
Ik zie hem er niet tussen staan.

Het gaat om iemand die op zoek is naar een woning om in te blijven wonen. Niet naar een tijdelijke studentenhuisvesting. :O
  zondag 19 juni 2011 @ 12:55:39 #166
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98366822
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:54 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ik zie hem er niet tussen staan.

Het gaat om iemand die op zoek is naar een woning. Niet naar een tijdelijke studentenhuisvesting. :O
Ik vind 3 jaar in Amsterdam wonen voor een schijntje voor mensen tot 30 toch een aardige oplossing om verder te zoeken. En dan heb ik het geeneens over de ons kent ons huur die vaak net zo laag ligt.
Bis bis bis
pi_98366848
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind 3 jaar in Amsterdam wonen voor een schijntje voor mensen tot 30 toch een aardige oplossing om verder te zoeken. En dan heb ik het geeneens over de ons kent ons huur die vaak net zo laag ligt.
:')

Niet iedereen is student, erik. De tering.
  zondag 19 juni 2011 @ 12:56:28 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98366854
Waarom schrijft je vriend zich niet in op woningnet? Je weet wel: dat wachtlijstensysteem voor minder bedeelden omdat iedereen zogenaamd evenveel recht op alles heeft.
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 12:57:26 #169
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98366891
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

:')

Niet iedereen is student, erik. De tering.
Tijdelijke verhuur is er ook gewoon voor "normale" situaties. Google maar eens op platanenweg, zit je gewoon in een goed gedeelte in Oost voor een schijntje. Maarja, als je alles hapklaar wil hebben wens ik de vriend van Gulo veel succes.
Bis bis bis
pi_98366894
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:55 schreef eriksd het volgende:

[..]

Niet iedereen studeert. Sommige mensen willen zich gewoon ergens settelen.

Lekker om het jaar verhuizen met alle stress van dien. Dit is geen serieus alternatief.

Jezus, dat ik hier überhaupt op in ga. :{ }:|
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 12:59:00 #171
236264 crew  capricia
pi_98366944
Ik ben het er wel mee eens dat de overheid eigenwoningbezit meer stimuleert dan huren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 19 juni 2011 @ 12:59:29 #172
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98366965
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:48 schreef Gulo het volgende:

[..]

Sure. Laat me de link maar zien. Indien je dit niet kunt lul je uit je nek. Indien dit wel klopt ken ik iemand die daar z.s.m. in wel.
Ha-ha! Ga eens naar een van de tig corporaties in Amsterdam en jank dat je bijna moet bevallen.
Huur: ¤ 236,61 p.m.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:00:24 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98366990
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:57 schreef Gulo het volgende:

[..]

Lekker om het jaar verhuizen met alle stress van dien. Dit is geen serieus alternatief.

Oh, er komen nu wat eisen bij. Tsja, dan houdt het op :')
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 13:00:28 #174
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98366994
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:57 schreef Gulo het volgende:

[..]

Well, boo-freakin-hoo. Je kan niet voor ¤ 250,- verwachten dat je daar tot in het eind der tijden kan blijven wonen. Man, dat is nog geen tientje per dag!

En elke 3 jaar verhuizen is best redelijk.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:01:20 #175
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98367017
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:00 schreef eriksd het volgende:

[..]

Oh, er komen nu wat eisen bij. Tsja, dan houdt het op :')
Haha, nee, erik, wij bieden geen alternatief, want het past niet bij de verwende sociale huurder met een budget van 250 euro :').

Elke studentenhok is duurder, maar wel zeuren dat er geen balkon zit bij je 3-kamer appartement en geen ligbad, plus dat de huurperiode onzeker is.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:01:30 #176
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367025
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Well, boo-freakin-hoo. Je kan niet voor ¤ 250,- verwachten dat je daar tot in het eind der tijden kan blijven wonen. Man, dat is nog geen tientje per dag!

Goed gezegd
Bis bis bis
pi_98367050
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Trouwens, om hier op terug te komen. Er is meer dan enkel de stad en niet iedereen kan daarheen verhuizen, lambal.
pi_98367061
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:01 schreef eriksd het volgende:

[..]

Goed gezegd
Linkse.
pi_98367123
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ha-ha! Ga eens naar een van de tig corporaties in Amsterdam en jank dat je bijna moet bevallen.
Huur: ¤ 236,61 p.m.
Hahahahahahahahahahahaha.

De wachttijdindicatie is berekend op basis van toegewezen woningen in het afgelopen jaar: 7 tot 16 jaar

Kijk, 7 tot 16 jaar wachttijd. Daar hebben we wat aan! Lees het topic eens door. Er wordt al gesteld dat er best betaalbare woningen zijn, alleen hier gelden enorm wachttijden voor.

Bedankt voor het onderschrijven van dit punt. ^O^

:|W :|W :|W :|W
  Eindredactie Games zondag 19 juni 2011 @ 13:04:09 #180
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98367128
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Met kleine kinderen elke 3 jaar verhuizen is echt te doen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 19 juni 2011 @ 13:04:10 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367130
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trouwens, om hier op terug te komen. Er is meer dan enkel de stad en niet iedereen kan daarheen verhuizen, lambal.
Wij proberen Gulo zijn vriend aan een huisje te helpen. Zo zijn we. Jij daarentegen blijft gewoon roeptoeren. Zo zie je maar, linkse solidariteit is niets meer dan een dun laagje chroom.
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 13:05:18 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367162
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:03 schreef Gulo het volgende:

[..]

De wachttijdindicatie is berekend op basis van toegewezen woningen in het afgelopen jaar: 7 tot 16 jaar

Kijk, 7 tot 16 jaar wachttijd. Daar hebben we wat aan!

En dat komt omdat op basis van linkse filosofie iedereen evenveel recht heeft op die woningen, die strak gereguleerd worden door de overheid (= PvdA) en dus niet wie het eerst komt, wie het eerst maalt geldt.

Daarnaast: ik begrijp dat je vriend zonder enige planning voor een grijpstuiver in de hoofdstad wil wonen en nu raar opkijkt dat het niet lukt?

quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Met kleine kinderen elke 3 jaar verhuizen is echt te doen.
Er wordt nu wel een hoop bijgehaald hé.
Bis bis bis
pi_98367181
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wij proberen Gulo zijn vriend aan een huisje te helpen. Zo zijn we. Jij daarentegen blijft gewoon roeptoeren. Zo zie je maar, linkse solidariteit is niets meer dan een dun laagje chroom.
Klopt, wat mij betreft mag de huurtoeslag op den duur ook verdwijnen. Zo'n gek is het idee van het kabinet dan ook niet. Het enige wat ik verlang is een beetje een consequente houding,
  zondag 19 juni 2011 @ 13:07:30 #184
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367235
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt, wat mij betreft mag de huurtoeslag op den duur ook verdwijnen. Zo'n gek is het idee van het kabinet dan ook niet. Het enige wat ik verlang is een beetje een consequente houding,
En die volgt ook, op den duur. Blij dat we je hebben kunnen overtuigen en welkom in het pro-Rutte 1 kamp.
Bis bis bis
pi_98367285
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:05 schreef eriksd het volgende:
Daarnaast: ik begrijp dat je vriend zonder enige planning voor een grijpstuiver in de hoofdstad wil wonen en nu raar opkijkt dat het niet lukt?
Het betreft een vriendin die voor 350-400 een zelfstandige woonruimte zoekt waar ze zich voor langere tijd kan vestigen. Dat lukt dus niet.

Dan kunnen hier wel imbecielen heel triomfantelijk aankomen met woningen met een wachttijd van 7 tot 16 jaar ( :') ), maar daar hebben we natuurlijk niets aan.
pi_98367326
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:08 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het betreft een vriendin die voor 350-400 een zelfstandige woonruimte zoekt waar ze zich voor langere tijd kan vestigen. Dat lukt dus niet.

Dan kunnen hier wel imbecielen aankomen met woningen met een wachttijd van 7 tot 16 jaar ( :') ), maar daar hebben we natuurlijk niets aan.
Tuurlijk wel. Buiten Amsterdam.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  zondag 19 juni 2011 @ 13:10:11 #187
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98367333
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 12:59 schreef capricia het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat de overheid eigenwoningbezit meer stimuleert dan huren.
De resultaten in de VS wijzen alleen uit dat het veel negatiever uitpakt dan ze hadden gedacht.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_98367336
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

En die volgt ook, op den duur. Blij dat we je hebben kunnen overtuigen en welkom in het pro-Rutte 1 kamp.
Helaas, mn beste. Die volgt niet. Daar is een nieuw kabinet voor nodig. Je behoort zelf niet eens tot het Rutte I kamp.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:10:51 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367355
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:08 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dan kunnen hier wel imbecielen heel triomfantelijk aankomen met woningen met een wachttijd van 7 tot 16 jaar ( :') ), maar daar hebben we natuurlijk niets aan.
En je vriendin denkt dat ze de enige is die in Amsterdam wil wonen? Hoe was haar vakantie op Mars?
Bis bis bis
  Eindredactie Games zondag 19 juni 2011 @ 13:15:53 #190
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98367548
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:10 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Diemen, monnickendam, Purmerend, duivendrecht, de bijlmer of nieuw west moeten wel lukken
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 19 juni 2011 @ 13:15:54 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98367551
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:03 schreef Gulo het volgende:

[..]

Kijk, 7 tot 16 jaar wachttijd. Daar hebben we wat aan! Lees het topic eens door. Er wordt al gesteld dat er best betaalbare woningen zijn, alleen hier gelden enorm wachttijden voor.

Bedankt voor het onderschrijven van dit punt. ^O^

Met urgentie / indicatie: tot 4 maanden
Snotjong.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:16:59 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367586
Die urgentieverklaringen zijn trouwens ook voor generaal pardonners. Da's iets van links, weten jullie nog?
Bis bis bis
pi_98367587
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:10 schreef Cerbie het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:10 schreef eriksd het volgende:

[..]

En je vriendin denkt dat ze de enige is die in Amsterdam wil wonen? Hoe was haar vakantie op Mars?
Als je nou eens begrijpend leert lezen. Ze wil graag in Amsterdam wonen, daar werkt ze immers ook, maar ze realiseert zich zelf ook wel dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.

Dat is het punt niet. Het gaat er om dan hier een clown verkondigt dat je makkelijk een, ik citeer, keurige duplex in Slotermeer 2,5 kamer en een eigen tuintje, hebt voor 250 euro.

Dáár reageerde ik ook op, wat dat is gewoon lachwekkend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij vervolgens aan komt met een woning waar een wachttijd voor geldt van 7 tot 16 jaar.
pi_98367605
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Snotjong.
Ja, lulletje. En denk je dat ze iedereen zomaar effe een urgentieverklaring geven?
  zondag 19 juni 2011 @ 13:17:42 #195
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367612
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

[..]

Als je nou eens begrijpend leert lezen. Ze wil graag in Amsterdam wonen, daar werkt ze immers ook, maar ze realiseert zich zelf ook wel dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.

Dat is het punt niet. Het gaat er om dan hier een clown verkondigt dat je makkelijk een, ik citeer, keurige duplex in Slotermeer 2,5 kamer en een eigen tuintje, hebt voor 250 euro.

Dáár reageerde ik ook op, wat dat is gewoon lachwekkend. Dat blijkt ook wel uit het feit dat hij vervolgens aan komt met een woning waar een wachttijd voor geldt van 7 tot 16 jaar.
Wat zit je dan te zeuren als ze toch wel weet dat ze onredelijke eisen stelt.
Bis bis bis
  zondag 19 juni 2011 @ 13:17:53 #196
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98367618
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, lulletje. En denk je dat ze iedereen zomaar effe een urgentieverklaring geven?
Als je een burqa draagt wel ^O^
pi_98367621
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef Gulo het volgende:

[..]

[..]

Dat kon toch ook? Je moet er alleen na een paar jaar weer uit. Als ze over een paar jaar meer verdient kan ze doorverhuizen naar iets permanents.
pi_98367627
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Snotjong.
Mensen krijgen geen urgentie als ze moeten verhuizen omdat Donner ze in een goedkopere woning willen hebben hoor :') Daarnaast krijg je sowieso niet zo maar een urgentie-verklaring. Die vlieger gaat dus niet op.
  zondag 19 juni 2011 @ 13:18:43 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98367641
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je nieuwe-nederlanders wel in ieder geval.

Want gemengd wonen is goed voor de integratie. _O- _O- _O-
Bis bis bis
pi_98367642
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je een burqa draagt wel ^O^
Naar Schiphol reizen, paspoort door de shredder en een raar taaltje brabbelen. Gegarandeerd de snelste manier om een sociale huurwoning te krijgen in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')