Ik zoek al een jaar naar een tweekamerwoning onder de 600 euro, niet te vinden hier...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Randstad, keurige 3-kamerflat in een keurige buurt onder de 600 euro, zonder huursubsidie. Kon erin zonder wachttijd. Keuzes...
Die goedkopere huren in duitsland zijn ook nog een keer commerciële huren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef TripleS het volgende:
Ik woon in een grensgebied en 5minuten verderop kan ik stukken goedkoper en groter wonen. Ik ben nu dus serieus aan het bekijken wat emigreren allemaal voor veranderingen met zich meebrengt.
Een eensgezinswoning hier kost gemiddeld 540euro.
Kopen lukt niet dus ja.....wat wordt het dan
Klopt, dat is het grote probleem in de randstad en zelfs in de gemeenten die rondom de grote steden liggen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:03 schreef Deliah het volgende:
[..]
Ik zoek al een jaar naar een tweekamerwoning onder de 600 euro, niet te vinden hier...
Die zijn er wel, maar dan moet ik nog een aantal jaren wachten voordat ik daarvoor in aanmerking kom.
Omdat de grondprijzen overgewaardeerd zijn.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:34 schreef machtpen het volgende:
[..]
Die goedkopere huren in duitsland zijn ook nog een keer commerciële huren.
Waarom zijn in nederland de sociale huren waar zogenaamd niks op verdiend wordt hoger dan de commerciele huren in duitsland ?
Ik snap niet wat je zit te zeiken. Als het kabinet toeslagen niet aanpakt is het niet goed, en als men het wel doet vind je ook wel wat om te zeuren.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:03 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ok, dus jij vind het moreel verantwoord om tegen die mensen te zeggen: ga maar lekker op straat wonen, dan moet je maar meer geld verdienen.
Goede instelling heb jij.Nu zullen veel van dat soort mensen dan op andere manieren aan hun geld proberen te komen denk ik. Ik hoop dat types als jij daar vooral het slachtoffer van worden.
Dat komt omdat de overheid zich er op allerlei manieren mee bemoeit. Daardoor ontstaat schaarste, gebrek aan kwaliteit en hele hoge prijzen. Net zoals in de vroegere USSR, toen de overheid zich met de productie van schoenen ging bemoeien. Gevolg: bijna geen keuze, altijd lange wachtrijen en niet betaalbaar.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:34 schreef machtpen het volgende:
[..]
Die goedkopere huren in duitsland zijn ook nog een keer commerciële huren.
Waarom zijn in nederland de sociale huren waar zogenaamd niks op verdiend wordt hoger dan de commerciele huren in duitsland ?
Op zich is het wel goed dat het kabinet subsidies terugbrengt, want uiteindelijk maken die wonen alleen maar minder betaalbaar terwijl ze veel geld kosten.quote:Op zondag 19 juni 2011 09:40 schreef eriksd het volgende:
Veder het gebruikelijke gezeik over HRA en villasubsidie:
Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?quote:
Het gaat om huizen met een huur boven de 340 euro of zoiets. Dat kun je toch moeilijk de 'duurdere' huizen noemen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?
Volgens mij heb je niet het hele topic gelezen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Echter, als ik het goed begrijp wil je de HRA wel aanpakken want "villasubsidie", maar huurtoeslag voor duurdere huizen niet want dat is opeens zielig. Vraagje: is elk huis met HRA een villa of zou het zomaar kunnen gaan om huizen met vergelijkbare maandelijkse lasten als de huurders die jij nu als zielig bestempelt?
Ja, die zag ik langskomen. Kijk even naar de getallen die je noemt: 200.000 vs 1.200.000 en dan met een huurvoorbeeld a 3700 aankomen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:06 schreef Gulo het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet het hele topic gelezen.
Hint:
Minder huurtoeslag voor duurder huis
Kennelijk is de sociale sector te lang een overmatig aan het infuus hangende markt geweest. Dat wordt nu wat meer gelijk getrokken. En ja. in een ideaal systeem zou de HRA er ook uit zijn, evenals huursubsidie. Een fiscaal neutrale woningmarkt.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het gaat om huizen met een huur boven de 340 euro of zoiets. Dat kun je toch moeilijk de 'duurdere' huizen noemen.
Het punt is dat deze sociale woningen dus aangepakt worden (misschien op zich wel goed), maar iemand die 40K HRA krijgt op zijn hypotheek van 800.000 euro totaal niet, nog geen cent. Daar gaat het om!
Die 200.000 is gewoon een voorbeeld. En sowieso niet afkappen nee, maar afbouwen.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, die zag ik langskomen. Kijk even naar de getallen die je noemt: 200.000 vs 1.200.000 en dan met een huurvoorbeeld a 3700 aankomen.
Wil jij om te beginnen de HRA boven de 200.000 gewoon afkappen ofzo?
De villasubsidie is een passende naam waar het hra op miljoenenpanden bestand. Dat niet alle HRA onder de noemer villasubsidie geschaard kan worden begrijp ik ook wel, dat doe ik ook niet.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:16 schreef eriksd het volgende:
Ik vind het allemaal erg makkelijk allemaal. Om nog maar te zwijgen over een kinderachtige kreet als "villasubsidie". Komop zeg.
De woningbouwverenigingen hebben bijna niks voor hun grond betaalt.quote:Op zondag 19 juni 2011 08:43 schreef TripleS het volgende:
[..]
Omdat de grondprijzen overgewaardeerd zijn.
Duurdere huizen? Wat lul je nou man? Grappig dat je weer eens in de bres springt voor ons fraaie kabinet. Het is namelijk een feit dat er met twee maten wordt gemeten. Men snijdt in de huurtoeslag, zogezegd omdat er moet worden bezuinigd, maar tegelijkertijd laat mn de HRA ongemoeid. Wat klopt hier niet?quote:Op zondag 19 juni 2011 10:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik begin toch niet over duurdere huizen. Kijk even naar de TT, daar borduur ik op voort. En je kent mijn standpunt over de HRA. Dit is gewoon een goede stap in de richting van defiscalisering van de woningmarkt.quote:Op zondag 19 juni 2011 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Duurdere huizen? Wat lul je nou man? Grappig dat je weer eens in de bres springt voor ons fraaie kabinet. Het is namelijk een feit dat er met twee maten wordt gemeten. Men snijdt in de huurtoeslag, zogezegd omdat er moet worden bezuinigd, maar tegelijkertijd laat mn de HRA ongemoeid. Wat klopt hier niet?
Ware het niet dat het kabinet niet de intentie heeft om de HRA aan te pakken. Waardeloze, rechtse klotezooi.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik begin toch niet over duurdere huizen. Kijk even naar de TT, daar borduur ik op voort. En je kent mijn standpunt over de HRA. Dit is gewoon een goede stap in de richting van defiscalisering van de woningmarkt.
Jawel, alleen vereist dat een herziening van de IB en dat is complexe materie. Geef het tijd.quote:Op zondag 19 juni 2011 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ware het niet dat het kabinet niet de intentie heeft om de HRA aan te pakken. Waardeloze, rechtse klotezooi.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |