Het gaat hier niet om mensen in de bijstand mongool. Het gaat om huurders in het algemeen die nu recht op huurtoeslag hebben.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:28 schreef ArnoKlaassen het volgende:
Probleem in de bijstand willen roken, een auto willen hebben en een rijtjeshuis. Dat kan natuurlijk niet. Als ze op straat komen komt dat omdat ze zelf een te hoge levensstandaard er op na houden
Volgens mij zit je dan nog aan de lage kant hoor. Denk dat je eerder rond de 525 moet zitten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:41 schreef motorbloempje het volgende:
Geweldig voor gezinnen dit.
De gemiddelde eengezinswoning zit al rond de 450 euro per maand.
Wat denk je van een hele zooi ouderen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
Heeft iemand ook al eens uitgerekend wat dit in cijfers betekent?
Bijvoorbeeld: 500 euro huur. Da's 138.34 boven die grens. Daar moeten ze 10% meer zelf van betalen. 13.83 en dan nog die 3.93 erbij, kom je op 17.76.
Als je daarvan in de problemen komt heb ik het met je te doen..
Als het aan Donner ligt komt deze er ook nog eens bovenop...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
Bijvoorbeeld: 500 euro huur. Da's 138.34 boven die grens. Daar moeten ze 10% meer zelf van betalen. 13.83 en dan nog die 3.93 erbij, kom je op 17.76.
500 euro voor een huis, WTF. Hier betaal je meer dan duizend euro voor een appartement met één fucking slaapkamer..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
Mensen (en zeker gezinnen) met een minimum loon kunnen dat niet missen nee. En juist die mensen worden op verschillende manieren keihard gepakt door dit kabinet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:43 schreef LintuxCx het volgende:
500 euro voor een huis, WTF. Hier betaal je meer dan duizend euro voor een appartement met één fucking slaapkamer..
Om in aanmerking te komen voor huurtoeslag mag je sowieso in een huishouden niet meer verdienen dan een 30.000 euro. Of je nu een gezin bent of je bent huisgenoten of iets.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:47 schreef bijdehand het volgende:
Als mensen zo'n hekel hebben aan de HRA dan vinden ze dit toch ook niet verkeerd?
Is iets heel anders. Mensen met een minimum loon kunnen niet eens kopen. Die zijn aangewezen op huur. Die kunnen ook niet zomaar een paar honderd euro op jaarbasis missen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:47 schreef bijdehand het volgende:
Als mensen zo'n hekel hebben aan de HRA dan vinden ze dit toch ook niet verkeerd?
Wat een rare vergelijking.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:47 schreef bijdehand het volgende:
Krijgen ze ook niet, huurtoeslag is voor huishoudens met een inkomen tot 22.000 euro.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:00 schreef Gulo het volgende:
.
Mensen die veel verdienen en een luxe penthouse a 3700 per maand huren krijgen wat mij betreft ook geen huurtoeslag natuurlijk.
en tot huren tot +/- 600 euroquote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:04 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Krijgen ze ook niet, huurtoeslag is voor huishoudens met een inkomen tot 22.000 euro.
gebeurd ook en woningbouwverenigingen blijven dan ook net onder die grens , inderdaad zij zijn degene die er belang bij hebben en waar alles heengaat.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:18 schreef Sushimonster het volgende:
Mja, het is kut voor de huurders, maar goed, de verhuurders hebben nog het meeste profijt van de huurtoeslag. Die kunnen makkelijk hun huren 600 euro maken, omdat ze weten dat de mensen toch wel huurtoeslag krijgen.
Hoeveel mensen zouden er in de problemen komen als de overheid van de ene op de andere dag de HRA fors zou verminderen? Hele volksstammen nemen de HRA als vast gegeven mee in hun afwegingen bij de aankoop van een huis. Met de huursubsidie is dat niet anders, met dien verstande dat veel mensen geen goedkope huurwoning kunnen bemachtigen, ook al zouden ze willen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:44 schreef Juicyhil het volgende:
Ik ga toch ook geen huis van 3 ton dat ik zelf niet kan betalen en dan vervolgens ga janken dat ik niet meer HRA krijg![]()
Beetje rare beredenering van je.
Daar zit warschijnlijk wel een kern van waarheid in. Aan de andere kant zijn er vele gezinnen die überhaupt geen huis zouden kunnen huren als die alleen nog marktconform of kostendekkend verhuurd zouden worden. Huisvesting is een eerste levensbehoefte, waardoor de overheid wel iets moet doen om die mensen te helpen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Huursubsidie zorgt er natuurlijk wel mede voor dat de huurprijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Dmv subsidie kun je dingen betalen die je eigenlijk niet zou kunnen opbrengen, en daardoor zullen de prijzen ook niet dalen. Subsidie houdt een scheve situatie in stand.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |