abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98333498
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:27 schreef Gulo het volgende:

Die logica kan ik wel verklaren. Er moet flink bezuinigd worden, en dit kabinet bezuinigt liever relatief veel ten nadele van de lagere inkomens om alzo niet te hoeven tornen aan heilige huisjes zoals hypotheekrenteaftrek voor villabezitters.

Toute nation a le gouvernement qu'elle mérite, dat dan weer wel. -O-
Ik weet niet of het zo makkelijk is om villa bezitters zomaar aan te pakken.
Ten eerste zijn dat waarschijnlijk ook mensen die een huis kopen wat ze net kunnen betalen dus zonder HRA zakt het hogere segment ook in.

En ten tweede hebben vele anderen ook baat bij de bezitters van de duurdere huizen.
Zo heft de gemeente lekker OZB en zo komt er een schilder langs en een aannemer die een keuken of badkamer mag plaatsen en dan natuurlijk ook nog de tuin.
Nou is het natuurlijk bespottelijk dat de samenleving moet opdraaien voor dat soort kosten maar het kan best zo zijn dat vele mensen hun baan te danken hebben aan de HRA.
pi_98333537
Ik woon in een grensgebied en 5minuten verderop kan ik stukken goedkoper en groter wonen. Ik ben nu dus serieus aan het bekijken wat emigreren allemaal voor veranderingen met zich meebrengt.

Een eensgezinswoning hier kost gemiddeld 540euro.
Kopen lukt niet dus ja.....wat wordt het dan
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
  Vis een optie? zaterdag 18 juni 2011 @ 14:40:18 #103
70532 loveli
N
pi_98333568
Altijd weer die afgunst naar mensen met een groot huis. De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
crap in = crap out
pi_98333602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Randstad, keurige 3-kamerflat in een keurige buurt onder de 600 euro, zonder huursubsidie. Kon erin zonder wachttijd. Keuzes...
Bullshit. Of betaal je je verhuurder elke avond ook nog ff in natura? Keuzes toch?

[ Bericht 1% gewijzigd door DRidder op 18-06-2011 14:47:31 ]
pi_98333637
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:38 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo makkelijk is om villa bezitters zomaar aan te pakken.
Ten eerste zijn dat waarschijnlijk ook mensen die een huis kopen wat ze net kunnen betalen dus zonder HRA zakt het hogere segment ook in.

En ten tweede hebben vele anderen ook baat bij de bezitters van de duurdere huizen.
Zo heft de gemeente lekker OZB en zo komt er een schilder langs en een aannemer die een keuken of badkamer mag plaatsen en dan natuurlijk ook nog de tuin.
Nou is het natuurlijk bespottelijk dat de samenleving moet opdraaien voor dat soort kosten maar het kan best zo zijn dat vele mensen hun baan te danken hebben aan de HRA.
Ik heb het hier over het topsegment,de miljoenenhuizen....die kunnen gerust voor wat tonnetjes minder kopen.

En nog steeds prachtig wonen.

Het is een keuze en ik wil niet de dupe worden van een luxeprobleem
pi_98333704
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:40 schreef loveli het volgende:
Altijd weer die afgunst naar mensen met een groot huis. De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
Zeker geen afgunst. Van mij part gaan de belastingen zelfs omlaag,ik vind die HRA voor die bedragen gewoon een hele verkeerde keuze
pi_98333711
quote:
Waar een groot deel van de Quote 500-leden een tweede villa aan de Côte d'Azur bewoont en de trendsetters naar Ibiza verkassen, leven de vroeg-pensionado’s uit de rijkenlijst al jaren op de Antillen. Een door Piet Boon ontworpen en ingericht huis, een tropisch klimaat, en relaxt strandleven en een zwoel belastingklimaat – het is een aards paradijs waarin het zure Nederland vergeten kan worden.
pi_98333781
quote:
Duh, profijtbeginsel. Verwerving van rijkdom kan alleen maar m.b.v. onderwijs, infrastructuur, bescherming van private eigendom etc. Niet meer dan logisch dus.
pi_98333925
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:42 schreef TripleS het volgende:

Ik heb het hier over het topsegment,de miljoenenhuizen....die kunnen gerust voor wat tonnetjes minder kopen.

En nog steeds prachtig wonen.

Het is een keuze en ik wil niet de dupe worden van een luxeprobleem
Het is soms totaal doorgeslagen, daar heb je wel een punt.

Op de diverse huizenwebsites is niets te vinden, maar via de societyrubriek van Het Financieele Dagblad vernemen we dat Roel Pieper zijn villa in Aerdenhout te koop heeft staan. Althans, de krant noemt het zijn huis, maar het is eigenlijk van Landgoed Koekoeksduin BV, die sinds 2008 niet meer op naam staat van Pieper en zijn vrouw, maar op die van zoon Bart.

Handig, want pa Pieper heeft nogal wat schuldeisers achter zich aanzitten. Hij is in New York veroordeeld tot het betalen van $13 miljoen, en diverse curatoren claimen miljoenen. Roel Pieper vraagt ¤7 miljoen voor Koekoeksduin, zo valt te lezen. Opvallend, aangezien Pieper het landgoed in 2006 bezwaarde met een hypotheek van liefst ¤20 miljoen.Vragen over het enorme verschil tussen vraagprijs en hypotheek beantwoordde Pieper niet. Dakloos zal hij vooralsnog niet worden, mocht er iemand op dit aanbiedinkje ingaan. Pieper kan zich schuilhouden in Monaco en het Britse Huntingdon.

Bron Quote.
pi_98334023
quote:
Wat heeft dat met dit alles te maken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98334088
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:39 schreef TripleS het volgende:
Ik woon in een grensgebied en 5minuten verderop kan ik stukken goedkoper en groter wonen. Ik ben nu dus serieus aan het bekijken wat emigreren allemaal voor veranderingen met zich meebrengt.

Een eensgezinswoning hier kost gemiddeld 540euro.
Kopen lukt niet dus ja.....wat wordt het dan
Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. Op zich logisch, maar het is wel verdomde vervelend als je er met een dikke rest schuld uit moet. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.
pi_98334194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:55 schreef Big-Ern het volgende:

Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. Op zich logisch, maar het is wel verdomde vervelend als je er met een dikke rest schuld uit moet. Allemaal zaken waar je rekening mee moet houden.
Die restschuld zal wel meevallen want in Duitsland moet je een eigen vermogen hebben om een huis te kunnen kopen.
pi_98334245
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:50 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Het is soms totaal doorgeslagen, daar heb je wel een punt.

Op de diverse huizenwebsites is niets te vinden, maar via de societyrubriek van Het Financieele Dagblad vernemen we dat Roel Pieper zijn villa in Aerdenhout te koop heeft staan.
Half Aerdenhout staat te koop..
-weg-
pi_98334262
quote:

[..]

Dld idd,en het klopt dat de huizen lastig te verkopen zijn. Een woning kopen zou ik dus niet doen want er staan hier ook genoeg goed geprijsde huizen,helaas geen hypotheek te krijgen.

Ik wil daarom een woning huren totdat ik in staat ben om te kopen.
pi_98334340
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:20 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dus je hebt/krijgt nu een grote groep met een te hoog inkomen voor een sociale huurwoning en een te laag inkomen voor een particuliere huurwoning?
Ja.
Stel je hebt een inkomen van 2700 per maand. Dat is net iets meer dan modaal en dan verdien je incl vakantiegeld bijna 35.000 per jaar. Dat is hoger dan de limiet voor een sociale huurwoning, want die is door de EU bepaald op 33.614 per jaar. Dus moet je particulier huren. Veel makelaars hanteren een eis dat je minimaal 4 keer de huurprijs bruto moet verdienen, soms zelfs 4,5. Dus kan je maximaal een huis huren van 675 euro. In een stad als Amsterdam heb je daar net een studentenkamer voor, maar zeker geen appartement of eengezinswoning.
pi_98334375
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Huursubsidie zorgt er natuurlijk wel mede voor dat de huurprijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Dmv subsidie kun je dingen betalen die je eigenlijk niet zou kunnen opbrengen, en daardoor zullen de prijzen ook niet dalen. Subsidie houdt een scheve situatie in stand.

Maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de HRA.
Dit dus.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_98334408
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:04 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dit dus.
En daarom hekel ik ook de inconsequente houding van dit kabinet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_98335099
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:03 schreef Farenji het volgende:

Ja.
Stel je hebt een inkomen van 2700 per maand. Dat is net iets meer dan modaal en dan verdien je incl vakantiegeld bijna 35.000 per jaar. Dat is hoger dan de limiet voor een sociale huurwoning, want die is door de EU bepaald op 33.614 per jaar. Dus moet je particulier huren. Veel makelaars hanteren een eis dat je minimaal 4 keer de huurprijs bruto moet verdienen, soms zelfs 4,5. Dus kan je maximaal een huis huren van 675 euro. In een stad als Amsterdam heb je daar net een studentenkamer voor, maar zeker geen appartement of eengezinswoning.
Hoe zit dat dan met Donner&co?
Kunnen die niet rekenen of zijn dat hufters?
pi_98335646
quote:

[..]

Duitsland? Ik zie het hier in Drenthe ook veel. Toch ben ik benieuwd of die huizen makkelijk weer verkocht kunnen worden als je elders in Nederland bv een andere baan hebt gevonden en weer moet verhuizen. Ik heb me ook nog eens laten vertellen dat huizen in Duitsland steeds minder waard waard worden naar mate ze ouder worden. houden.
De huizenprijzen in de grensstreek zullen altijd worden beinvloed door de prijzen in nederland. De kans dat hier de huizenzeepbel knapt is hoger dan dat je in duitsland met een restschuld blijft zitten.

Hetzelfde huis wat in duitsland 1,5 ton kost dat kost hier 3 ton minimaal , op welk huis maak je dan de grootste kans verlies te maken.
pi_98335732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarom hekel ik ook de inconsequente houding van dit kabinet.
Helemaal waar.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_98338628
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:28 schreef Farenji het volgende:
Huursubsidie zorgt er natuurlijk wel mede voor dat de huurprijzen kunstmatig hoog gehouden worden. Dmv subsidie kun je dingen betalen die je eigenlijk niet zou kunnen opbrengen, en daardoor zullen de prijzen ook niet dalen. Subsidie houdt een scheve situatie in stand.

Maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de HRA.
En de huurprijzen zijn dan ook nog eens een paar jaar geleden 'geëgaliseerd', voor mij betekende dat 3 jaar lang de maximale verhoging van 7%, waardoor ik nu dus in een 'te duur' huis woon.
pleased to meet you
pi_98343269
Het werd hoog tijd dat hier in Nederland langzaamaan eens wat minder sinterklaas gespeeld wordt en het meer gaat lonen om zelf meer inkomsten te genereren.

Het is toch absurd dat iemand in de bijstand er een gezinswoning op na kan houder voor netto nog geen 250 euro per maand en dat iemand die per jaar bruto 25000 euro verdient voor een 2-kamerflat 400 euro moet betalen en voor een eengezinswoning tegen de 600 euro.

En geloof me: mensen met een inkomen onder de subsidiegrens kijken bij een verhuizing echt niet naar de werkelijke huurprijs van de woning. Want het maakt allemaal nauwelijks verschil op het deel wat ze zelf moeten betalen.

Voor wat betreft het maximale inkomen voor sociale woningen: wie een dergelijk inkomen kan best woning kopen, ook in grote delen van de randstad. Zeker als je zelf nog 10-15k kunt inleggen voor een nieuwe keuken en badkamer hoef je dan echt niet slecht te wonen. Mij gaat het in elk geval lukken.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:40:22 #123
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_98343601
Ik word zo langzamerhand gek van die gasten. Echt. Die gasten in Den Haag hebben totaal geen feeling met wat er speelt in de samenleving, maar willen wel alles voor ons beslissen. Vaak ook nog eens in ons nadeel. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_98344690
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:31 schreef Ivo1985 het volgende:
Het werd hoog tijd dat hier in Nederland langzaamaan eens wat minder sinterklaas gespeeld wordt en het meer gaat lonen om zelf meer inkomsten te genereren.

Het is toch absurd dat iemand in de bijstand er een gezinswoning op na kan houder voor netto nog geen 250 euro per maand en dat iemand die per jaar bruto 25000 euro verdient voor een 2-kamerflat 400 euro moet betalen en voor een eengezinswoning tegen de 600 euro.

En geloof me: mensen met een inkomen onder de subsidiegrens kijken bij een verhuizing echt niet naar de werkelijke huurprijs van de woning. Want het maakt allemaal nauwelijks verschil op het deel wat ze zelf moeten betalen.

Voor wat betreft het maximale inkomen voor sociale woningen: wie een dergelijk inkomen kan best woning kopen, ook in grote delen van de randstad. Zeker als je zelf nog 10-15k kunt inleggen voor een nieuwe keuken en badkamer hoef je dan echt niet slecht te wonen. Mij gaat het in elk geval lukken.
Succes
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:50:03 #125
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98346451
quote:
Jij maakt hier toch niet de veronderstelling dat die mensen minder groot zouden wonen zonder die HRA? Ze zouden dan wat minder geld op de bank hebben, misschien niet die extra woning in het buitenland hebben of whatever maar velen van hen hebben zoveel geld en krijgen zo goed betaald dat die HRA voor hen het verschil niet maakt.

quote:
De rijkste tien procent van de bevolking betaalt meer dan de helft van alle belasting en nog is het niet genoeg.
Kijk dan ook eventjes hoe het geld verdeeld is tussen die 10 procent en de rest. Het is heel normaal hoor dat de rijkste 10% meer dan de helft van de overheidsbegroting betaalt, zoek maar eens een land waar dat niet het geval is (ze bestaan misschien maar het zijn er maar weinig).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')