abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98376211
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Nee, de vrouw krijgt partneralimentatie :') nog sneuer :')
Niet als ze fulltime werkt .. en dat doet de vriendin van Gulo
pleased to meet you
  zondag 19 juni 2011 @ 17:15:29 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98376427
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:04 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Hè, ik zei niet dat ze kinderen had, ik bedoelde dat het geen doen is om elke 3 jaar te verhuizen met kinderen!
Waarom begin jij over kinderen als ze er niet zijn :P?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Eindredactie Games zondag 19 juni 2011 @ 17:17:04 #253
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98376495
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Niet als ze fulltime werkt .. en dat doet de vriendin van Gulo
Als ze nog steeds minder verdiend haar man wel
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 19 juni 2011 @ 17:17:34 #254
165633 eriksd
The grand facade...
pi_98376522
GS heeft hier toch wel een punt hoor.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Eindredactie Games zondag 19 juni 2011 @ 17:17:48 #255
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98376538
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom begin jij over kinderen als ze er niet zijn :P?
Dat niet iedereen elke 3 jaar wil verhuizen :P
pi_98376612
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Als ze nog steeds minder verdiend haar man wel
http://www.nibud.nl/omgaa(...)tneralimentatie.html
pleased to meet you
  zondag 19 juni 2011 @ 17:24:38 #257
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98376825
quote:
1s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:17 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dat niet iedereen elke 3 jaar wil verhuizen :P
En daarom zijn huisjes die je daartoe verplichten, dus de goedkopere wijken of de woningen die op de nominatie staan te worden gesloopt, ook betaalbaar voor mensen zoals aangehaald in het voorbeeld van Gulo. Het zijn toch verwerpelijke scrupules indien een huurder zegt; maar ik wil niet elke 3 jaar verhuizen.

Dan betaal je lekker de hoofdprijs. En als je geen kinderen hebt, kan je prima elke dag 1,5 uur reizen en in de polder wonen. Ik snap het probleem niet zo.
pi_98377701
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En daarom zijn huisjes die je daartoe verplichten, dus de goedkopere wijken of de woningen die op de nominatie staan te worden gesloopt, ook betaalbaar voor mensen zoals aangehaald in het voorbeeld van Gulo. Het zijn toch verwerpelijke scrupules indien een huurder zegt; maar ik wil niet elke 3 jaar verhuizen.

Dan betaal je lekker de hoofdprijs. En als je geen kinderen hebt, kan je prima elke dag 1,5 uur reizen en in de polder wonen. Ik snap het probleem niet zo.
Maar het gaat dus niet om individuele gevallen, al dan n iet alleenstaand en met of zonder kinderen, het gaat om iedereen die een huurwoning bewoond, waarvan sommigen al tientallen jaren.
En zoals ik al zei, een paar jaar geleden kreeg ik in het kader van huurharmonisatie 3 jaar lang de maximale 7% verhoging voor mijn kiezen .. met als gevolg dat ik nu dus 'te duur' woon.
Dan kan ik me nou wel inschrijven voor iets goedkopers, maar dat is er zo goed als niet, en op wat er is mag ik nu, op dit moment, 7 jaar of zo gaan wachten. Gezien het feit dat ik niet de enige ben die hiervoor zal moeten kiezen zal deze wachttijd al gauw oplopen tot ongekende hoogte, en dat voor een klein stadje met zo'n 50.000 inwoners.
Maar nu moet ik dus, arbeidsongeschikt en tegen de 60, en geen enkel uitzicht op een inkomensverbetering om de x-tijd verhuizen begrijp ik?

Pleur toch op, breng liever de huren die eerst kunstmatig zijn opgedreven en geharmoniseerd via de huursubsidie terug naar normale betaalbare bedragen.
pleased to meet you
  Eindredactie Games zondag 19 juni 2011 @ 17:51:35 #259
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_98377840
quote:
Ja en? Daar staat alleen dat het voor het bedrag uitmaakt als ze werkt of niet, niet als ze er geen recht op heeft als ze fulltime werkt.
  zondag 19 juni 2011 @ 17:57:35 #260
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98378035
Huurharmonisatie was gewoon noodzakelijk.
pi_98378705
quote:
6s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:57 schreef GSbrder het volgende:
Huurharmonisatie was gewoon noodzakelijk.
Daar heb je op zich zeker gelijk in, maar het gevolg was dus wel dat wie eerst goedkoop en in verhouding met zijn inkomen woonde ineens 'te duur' woonde en derhalve huursubsidie kreeg.
pleased to meet you
  zondag 19 juni 2011 @ 18:21:56 #262
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98378780
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Daar heb je op zich zeker gelijk in, maar het gevolg was dus wel dat wie eerst goedkoop en in verhouding met zijn inkomen woonde ineens 'te duur' woonde en derhalve huursubsidie kreeg.
Dat klopt, de scheefwoonproblematiek heeft te maken met een te star financieringsstelsel en huurcalculatiemethode die slechts van een geindexeerde aanvangshuur uitgaat. Als de overheid niet zo diep geworteld zat in zowel de particuliere als sociale huursector konden dit soort problemen opgelost worden en bleef je een kleine corporatiemarkt houden, maar ook opties voor commerciele verhuur. Nu is dit verschil gewoon te groot en zijn koopwoningen nog steeds gesubsidieerd.
pi_98379210
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat klopt, de scheefwoonproblematiek heeft te maken met een te star financieringsstelsel en huurcalculatiemethode die slechts van een geindexeerde aanvangshuur uitgaat. Als de overheid niet zo diep geworteld zat in zowel de particuliere als sociale huursector konden dit soort problemen opgelost worden en bleef je een kleine corporatiemarkt houden, maar ook opties voor commerciele verhuur. Nu is dit verschil gewoon te groot en zijn koopwoningen nog steeds gesubsidieerd.
Tja, als je terugkijkt in het verleden is de ingreep in de sociale huursector op zich wel begrijpelijk .. de huurprijzen die soms gevraagd werden door particuliere eigenaren voor slecht/niet onderhouden krotten waren abominabel, en onderhoud was toen nog niet verplicht. Met de grote schaarste op de woningmarkt en zonder toewijzingssysteem voor alle beschikbare woonruimte was je als huurder gewoon vrijwild, dus het is goed dat daar wat aan gedaan werd.
Maar alle financiële ingrepen die volgden .. huursubsidie, HRA, afbakenen tussen sociaal en particulier .. daar komt die scheefgroei vandaan
pleased to meet you
pi_98380315
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Scheefwoonproblematiek.. Dat klinkt alsof wonen iets duurs en exclusiefs moet zijn en een groot voorrecht, waar flink voor betaald moet worden inplaats van als een recht.
De woningnood is opnieuw ontstaan nadat woningcorporaties zijn geprivatiseerd, die een kunstmatige schaarste in het leven riepen door goede, betaalbare woningen te slopen.
Daar zit het probleem, mi.
En als we het toch over scheefwoners hebben.. iemand die in een kapitale villa woont die hij zich niet zonder staatsteun, middels de HRA, zou kunnen veroorloven noem ik pas scheefwonen..
  zondag 19 juni 2011 @ 19:44:46 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98381723
het is wel goed dat men tien euro minder huursubsidie krijgt, dan zal men sneller kiezen voor een goedkoper huis, of gaan samenwonen, dat levert weer duizenden woningen op

De woningcorporaties willen in vijf jaar 1.000.000 huurwoningen verkopen , die gaan met de opbrengst meer in het buitenland investeren, daar mag nog genoeg gebouwd worden

Maar de HRA subsidies mogen ook wel eens naar beneden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98381751
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De woningnood is opnieuw ontstaan nadat woningcorporaties zijn geprivatiseerd, die een kunstmatige schaarste in het leven riepen door goede, betaalbare woningen te slopen.
Ik weet niet over dit overal zo geldt (heb daar geen cijfers voor opgezocht), maar in mijn woonplaats is dit absoluut het geval inderdaad.

Er waren hier altijd veel zogenaamde HAT-woningen welke goed betaalbaar waren. Die zijn met de grond gelijk gemaakt, en daar wordt een nieuw project met koopappartementen gerealiseerd. .

Sowieso heeft de woningcoöperatie hier de laatste jaren een redelijk groot deel van hun bestand verkocht. Daardoor zijn de wachtlijsten, logischerwijs, gestegen
  zondag 19 juni 2011 @ 20:23:19 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98383528
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Scheefwoonproblematiek.. Dat klinkt alsof wonen iets duurs en exclusiefs moet zijn en een groot voorrecht, waar flink voor betaald moet worden inplaats van als een recht.
En als we het toch over scheefwoners hebben.. iemand die in een kapitale villa woont die hij zich niet zonder staatsteun, middels de HRA, zou kunnen veroorloven noem ik pas scheefwonen..
Wonen is een merit good.
Dus ja, het is een voorrecht een goede woning te hebben.
pi_98388616
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 20:23 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wonen is een merit good.
Dus ja, het is een voorrecht een goede woning te hebben.
Kom nou zeg, de huurder in een sociale huurwoning wordt gewoon genaaid, voor de zoveelste keer.
Krijg je eerst de 25 punten maatregel, wat dus neerkomt op een verkapte huurverhoging tot zo'n 120 euro, en daarna minder huursubsidie, tot 20 euro minder. Bij een huur die nu zo'n 400 euro is is dat dus een verhoging van zo'n 35%.

En waarom moet dat allemaal gebeuren?
quote:
De afgelopen jaren is het budget voor huursubsidie fors overschreden, zegt Donner.
Nou vindt je het gek, als huurharmonisatie betekend dat lage huren omhoog moeten ipv hogere huren iets omlaag krijg je dat, hé. Het is niet dat de lonen van de laagstbetaalden evenredig meestijgen met die geharmoniseerde huren, je weet dus van te voren dat er met hogere huren meer mensen aanspraak zullen moeten maken op die toeslag.
pleased to meet you
  zondag 19 juni 2011 @ 22:30:32 #269
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_98390726
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:45 schreef Gulo het volgende:

Sowieso heeft de woningcoöperatie hier de laatste jaren een redelijk groot deel van hun bestand verkocht.
Tja, dat moest van de overheid.

Sowieso bemoeit Den Haag zich vrij veel met een zooi private stichtingen en cooperaties. Zouden ze eens moeten doen met wegenbouwers.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_98394865
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
het is wel goed dat men tien euro minder huursubsidie krijgt, dan zal men sneller kiezen voor een goedkoper huis,
Gelukkig, Misschien komt er dan eindelijk een einde aan de enorme leegstand onder de goedkoopste huurwoningen. :')
pi_98400150
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:49 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Maar ik blijf er toch bij, je gaat geen huis nemen als je het niet kunt betalen. Dan moet je niet de overheid de schuld geven en zeggen dat het een kutland is.
Toen ik kwam wonen waar ik nu woon, 4 jaar geleden, betaalde ik 325 huur per maand. Inmiddels is dit al opgelopen tot 348 per maand....huren gaan ook elk jaar omhoog. Dit wordt dus straks nog duurder voor bepaalde regio's waar schaarste op de sociale huurmarkt ligt als het aan Donner ligt.

En vind idd maar eens een beetje woning (zeker als je bijv. een alleenstaande moeder met twee kinderen bent) voor onder de 361 euro.
Dat zijn er niet veel kan ik je vertellen. En je krijgt er dan ook niks voor (woningen in achterbuurt met 1 slaapkamer). Of het is een mooie eensgezinswoning in een eenvoudige sociale buurt....maar dan zonder Centrale Verwarming. Die heb je nog wel eens onder de 300.
Een beetje normale flatwoning met 1 a 2 kleine slaapkamers kost rond de 350 of meer.
  maandag 20 juni 2011 @ 03:27:16 #272
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98400161
quote:
14s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:30 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, dat moest van de overheid.

Sowieso bemoeit Den Haag zich vrij veel met een zooi private stichtingen en cooperaties. Zouden ze eens moeten doen met wegenbouwers.
Corporaties zijn publieke organisaties en staan onder toezicht van de overheid, anders gingen de directeurtjes zich onmiddellijk 1 miljoen salaris geven

Het gaat hier om 2.500.000 gesubsidieerde huurwoningen op gesubsidieerde grond vanwege de sociale taak, met een vermogen van 300 miljard euro

Maar die huuraanpassing treft alleen nieuwe gevallen, studenten dus
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 20 juni 2011 @ 10:53:06 #273
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_98403530
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 19:44 schreef michaelmoore het volgende:
het is wel goed dat men tien euro minder huursubsidie krijgt, dan zal men sneller kiezen voor een goedkoper huis, of gaan samenwonen, dat levert weer duizenden woningen op

De woningcorporaties willen in vijf jaar 1.000.000 huurwoningen verkopen , die gaan met de opbrengst meer in het buitenland investeren, daar mag nog genoeg gebouwd worden

Maar de HRA subsidies mogen ook wel eens naar beneden
Gaan samenwonen omdat je een huis niet kunt betalen, als dat geen goede basis is... :')

En het is inderdaad debiel dat de woningcorporaties huizen gaan verkopen terwijl de wachtlijsten nog steeds absurd lang zijn.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  maandag 20 juni 2011 @ 14:58:01 #274
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_98412652
Het is wel weer duidelijk op welke groep dit kabinet zijn pijlen richt.

Ik vraag me bij dit soort dingen altijd weer af of Donner c.s. echt zo wereldvreemd zijn dat ze niet weten dat je, als je daar zin in hebt, niet even over twee maanden verhuist naar een goedkoper huis. Het is al zo goed als onmogelijk om überhaupt een andere huurwoning te krijgen in een groot deel van het land.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 20 juni 2011 @ 15:04:30 #275
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98412902
Zoveelste plan waarbij er een statement gemaakt wordt wat volslagen krankzinnig is en geen enkele basis heeft met de werkelijkheid. Ik vraag me serieus af of ze het zelf wel geloven. Een Huis voor onder de 361 euro, daar krijg je haast al geen studentenkamer meer voor :')
Het is net alsof ze denken dat dit zeggen magisch betaalbare huizen creëert. Als die er waren hadden we ook geen huursubsidie nodig...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 20 juni 2011 @ 15:17:55 #276
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_98413540
Oh, en wanneer volgt het bericht 'Minder HRA voor duurder huis'?
  maandag 20 juni 2011 @ 17:53:25 #277
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_98420903
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 15:17 schreef hooibaal het volgende:
Niet, want dan pak je de dames en heren Kamerleden in hun eigen portemonnee.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_98420973
quote:
En wat te zeggen van de HRA beperken tot de eerste hypotheek. Even een serre aanbouwen en weer 30 jaar aftrek is best absurd.
pleased to meet you
pi_98421128
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:54 schreef moussie het volgende:

[..]

En wat te zeggen van de HRA beperken tot de eerste hypotheek. Even een serre aanbouwen en weer 30 jaar aftrek is best absurd.
Misschien moet je je eerst even inlezen over de HRA voordat je iets roept.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_98421967
quote:
De afbraak van de HRA is enkele jaren geleden al begonnen. Ooit kon je eeuwig je hypotheek blijven aftrekken, nu is dat beperkt tot maximaal 30 jaar. En kijk ook even naar de regels met betrekking tot bijlenen en overwaarde. Ook daar hebben nieuwe regels de afgelopen jaren al voor een versobering van de HRA gezorgd. Overigens geheel terecht in mijn ogen en er mogen best nog meer stappen worden genomen (hoe hard ik zelf ook van HRA gebruik zal maken als ik over 2-3 jaar zelf een woning ga kopen).
  maandag 20 juni 2011 @ 18:27:44 #281
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98422415
Wat een woningmarkt-experts kent NWS toch O+
  maandag 20 juni 2011 @ 18:30:15 #282
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_98422512
Oh, ik ben geen woningmarkt-expert. Maar degenen die zeggen dat je zo maar even kan verhuizen, ook niet.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:31:12 #283
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98422554
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef hooibaal het volgende:
Oh, ik ben geen woningmarkt-expert. Maar degenen die zeggen dat je zo maar even kan verhuizen, ook niet.
De verhuisvergoeding die je krijgt van de wbc is te laag?
  maandag 20 juni 2011 @ 18:33:17 #284
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_98422642
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De verhuisvergoeding die je krijgt van de wbc is te laag?
Nee, de wachttijd te hoog.
  maandag 20 juni 2011 @ 18:34:41 #285
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98422686
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Nee, de wachttijd te hoog.
Komt doordat er teveel mensen in een sociale huurwoning zitten doordat die huur te laag is.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:24:12 #286
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_98425116
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 18:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Komt doordat er teveel mensen in een sociale huurwoning zitten doordat die huur te laag is.
Dat dus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 20 juni 2011 @ 19:38:40 #287
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98426171
quote:

[..]

Nee dat is het niet, op een sociale huurwoning krijg je huursubsidie en boven de huurgrens niet
pi_98426356
quote:

[..]

Lijkt me eerder dat de huur in de vrije sector veel te hoog is.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:43:46 #289
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98426537
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:41 schreef Deliah het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat de huur in de vrije sector veel te hoog is.
Die markthuur huur gaat omlaag als er minder mensen in de sociale huursector zitten en meer in de commerciele sector.
  maandag 20 juni 2011 @ 19:44:17 #290
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98426578
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee dat is het niet, op een sociale huurwoning krijg je huursubsidie en boven de huurgrens niet
Dat ondersteund mijn punt.
pi_98427029

[ Bericht 100% gewijzigd door Gulo op 20-06-2011 19:55:24 ]
pi_98427092
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:57 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Misschien moet je je eerst even inlezen over de HRA voordat je iets roept.
Jazeker ... de HYPOTHEEEKER .. zit te liegen?
quote:
Je kunt een eventuele verbouwing of achterstallig onderhoud financieren door een extra hypotheek af te sluiten, de zogenaamde tweede hypotheek. Gaat het om je "hoofdverblijf", dan is de hypotheekrente fiscaal aftrekbaar.

[..]

Een tweede hypotheek is meestal de voordeligste manier om een verbouwing te financieren. De hypotheekrente is namelijk een stuk lager dan de rente voor een persoonlijke lening. Omdat de rente in dit geval fiscaal aftrekbaar is, is lenen vaak voordeliger dan het betalen van een verbouwing met je spaargeld. Nog los van het feit dat je in het geval van een extra hypotheek de volledige beschikking over je spaargeld houdt.
http://www.hypotheker.nl/(...)en+tweede+hypotheek/
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 19:57:25 #293
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98427237
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Jazeker ... de HYPOTHEEEKER .. zit te liegen?

[..]

http://www.hypotheker.nl/(...)en+tweede+hypotheek/
De aftrek is ten hoogste voor 30 jaar van kracht, een beperking die in 2001 werd aangebracht.
pi_98427494
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

kies maar uit:
In onze hoofdstad: http://www.funda.nl/koop/amsterdam/0-150000/3+kamers/
In de 2e stad van het land is zelfs keuze uit woonhuizen: http://www.funda.nl/koop/rotterdam/0-150000/3+kamers/woonhuis/
En doen we Utrecht er ook nog ff bij: http://www.funda.nl/koop/utrecht/0-150000/3+kamers/

Al met al is er met een inkomen van net iets meer dan modaal dus best een woning te kopen. Alleen uiteraard niet op de mooiste plekjes van de stad. Daar wil iedereen namelijk wonen dus daar liggen de prijzen hoger. Wanneer je budget beperkt is, zul je je eisen aan je budget moeten aanpassen. Een 3 of 4 kamerappartement lijkt mij prima geschikt als eerste woning voor een jong gezin wanneer het budget een huis met tuin niet toe laat. En in delen van de randstad is dus wél een eenvoudig rijtjeshuis met tuin mogelijk. Doorstromen naar iets groters/mooiers/luxers/betere lokatie kan later altijd eventueel nog.

En voor modaal-verdieners die de gelinkte woningen niet goed genoeg vinden, is de woningnood kennelijk niet heel erg groot. Die groep hoor ik overigens zelf ook bij. Ik woon nu immers alleen in een 2-kamerappartement op een goede lokatie en voorlopig is er dan ook geen noodzaak tot meer ruimte. Vanuit deze luxe positie stel ik gezien mijn budget relatief hoge eisen aan m'n volgende woning. Ik maak als het even kan liever in 1x een grote stap vooruit, dan 2x een kleine stap. Elke verhuizing kost immers geld. Maar als mijn leefsituatie veranderd en ik daardoor wel snel een stap 'moet' zetten, dan zal ik toch ook voor die kleine stap gaan.
Dus...Ik woon nu in een uithoek van Nederland omdat er elders niks te vinden was,ik huur daarom nu particulier maar dat is helaas tijdelijk(1jaar). Wellicht dat ik in aanmerking kom voor een sociale huurwoning maar de woningen die hier vrijkomen (zo'n 4 per maand gemiddeld) kosten gemiddeld genomen 500euro per maand(goedkoopste gezien voor €460, duurste € 560)

Ik werk en ik ben moeder , ik heb te weinig inkomen voor een hypotheek (volgens de banken)
Evenals de huurtoeslag wordt er ook gekort op de kinderopvangtoeslag, dat ziet er rooskleurig voor me uit!
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_98427606
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De aftrek is ten hoogste voor 30 jaar van kracht, een beperking die in 2001 werd aangebracht.
quote:
De 30-jaars termijn
Stel dat je, na dit alles te hebben overwogen, kiest voor een tweede hypotheek. Hoe zit het dan met de 30-jaarstermijn voor dit nieuwe leningdeel? Sinds 2001 is de rente op je hypotheek nog maar voor 30 jaar aftrekbaar. Leen je op een later tijdstip een bedrag bij, dan gaat voor dit leningdeel de termijn van 30 jaar ook pas op dat moment in.

Nemen we weer het voorbeeld van hierboven, dan geldt dus dat de bestaande hypotheek nog 25 jaar loopt (tot 2031). Deze is immers 5 jaar geleden afgesloten. De tweede hypotheek van ¤ 50.000 is nog aftrekbaar tot 2036.
http://www.nostraverus.co(...)_een_verbouwing.html
pleased to meet you
  maandag 20 juni 2011 @ 20:10:24 #296
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_98427973
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 19:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die markthuur huur gaat omlaag als er minder mensen in de sociale huursector zitten en meer in de commerciele sector.
nee ik zit zelf in de commerciële hoek en er wordt gewoon veel te weinig gebouwd, er zijn geen woningen, de overheid wil graag een schaarste vasthouden, met gevolg dat prijzen veel te hoog zijn en babyboomers en jongeren hun heil in t buitenland zoeken

De overheid doet dit zodat Corporaties hun rommel kunnen verkopen
pi_98430924
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:01 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ook dan kun je helaas niet verwachten dat de overheid de rest bijlapt.

[..]

Ik zat meer te denken aan WW. Bijstand is weer een apart verhaal.
WW is ook geen vetpot als je een baan heb gehad waarbij je net wat boven het minimum verdiende. Ik ontvang nu 795 netto per maand (incl. toeslagen). Mijn huur ligt nu rond de 350. Ben toch maar wat blij dat ik nog 100 euro aan huurtoeslag ontvang.
pi_98431602
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:20 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat zeg je wel! Een auto is geen primaire levensbehoefte, een woning min of meer wel. Jij doet nu net alsof die mensen er bewust voor kiezen om lekker in een duurder huis te gaan wonen, als er genoeg woningen onder de 370 euro te vinden zijn.

Dat is absoluut niet het geval, hier in de buurt niet in ieder geval.

[..]

Idd, wat ook nog meespeelt is dat er vaak enorme woningnood is wbt goedkope sociale huurwoningen. En de wachtlijsten zijn vaak erg lang.
ALS je dan een aanbod krijgt dat je ergens kunt wonen, een buitenkansje, ga je daar vaak op in. Ook al kun je het net betalen. Je wilt niet het risico lopen dat je anders nog maanden/ jaren op een woning moet wachten.
Bovendien kan er van alles gebeuren (scheiding, ontslag, ziektewet) waardoor mensen die hun huur eerst makkelijk konden ophoesten nu de eindjes aan elkaar moeten knopen om hun huur te kunnen blijven betalen.

Mijn verhaal:
Ik woonde op mijn 25e nog thuis, stond sinds mijn 20e ingeschreven bij woningstichting en reageerde elke week braaf op het maximale aantal van 3 woningen.
Na die vijf jaar maakte ik nog steeds weinig kans (ja ok, stom, had me ook op mijn 18e al moeten inschrijven, maar dan nog) en eindigde ik met een beetje geluk op de 35e plaats voor een woning in een achterbuurt.
Uiteindelijk stond ik voor een woning (in btje achterstandsbuurt) dus weer 35e, maar hadden de mensen voor mij de woning niet geaccepteerd, en kwam ik voor die woning 10e te staan en mocht ik gaan kijken.
Woning toen geaccepteerd na het kijken, al dacht ik geen schijn van kans te maken, maar de 9 mensen voor mij hebben de woning ook niet geaccepteerd en zo ben ik het geworden :)

Ok, ik had idd nog wel wat langer thuis kunnen blijven wonen, maar 25 vond ik toch wel n leeftijd om es een keer uit huis te gaan...En destijds (4 jaar terug) had ik een baan waarvan ik die 325 euro huur goed kon betalen.
Inmiddels is de huur door de jaarlijkse huurstijging 348 geworden en zit ik in de ziektewet a 795 euro per maand. Ben dus maar wat blij met huurtoeslag. Zo kan het dus lopen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')