Ik sta niet in de OP zie ikquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:54 schreef Narcotical het volgende:
Fipo.
Ik heb potverdikkeme nog steeds geen actie-foto..
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb trouwens nog een tipje voor wie ook wel eens in de schemer fietst/thuiskomt: smart lunar 35 voor 15 pond. Ik heb dit lampje als reserve/extra gekocht voor als mijn basislicht (magicshine) uitvalt of de accu opeens leeg is. Je weet immers nooit met die Chinese rotzooiVoor die 15 pond valt de lichtopbrengst helemaal niet tegen en het is makkelijk te monteren en verwijderen zonder gereedschap. Een goed achterlampje (superflash) is ook in de aanbieding voor 6 pond, is echt fel. Neem je deze dan heb je voor een paar pond extra nog een leuk voorlampje voor je stadsfiets erbij (of ook als reserve).
Persoonlijk vind ik in het donker fietsen best kicken, je lijkt snel te gaan, er staat meestal weinig wind, er rijdt niemand in de weg en je bent goed bezig terwijl een ander thuis op de bank chips zit te vreten![]()
(Disclaimer: dit bericht is niet bedoeld voor Ivo en andere ultracyclisten)
Nee je gaat niet op je bek want door een goede lamp zie je wat er op de weg ligt. Als je zelf op de weg ligt zien ze je liggen door je goede lampquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef Oksel het volgende:
En je gaat lekker snel op je bek, en niemand ziet je liggen in 't donker. Dus die truck rijdt dwars door je heen. Top!
Ik heb er wel eentje, maar weet niet of jullie ieder topic geopend willen zien met een foto van die dikkequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:54 schreef Narcotical het volgende:
Fipo.
Ik heb potverdikkeme nog steeds geen actie-foto..
Die dingetjes wil ik ook nog bestellen bij Rose. Bevordert het de zijdelingse zichtbaarheid een beetje?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik sta niet in de OP zie ik
[..]
[..]
Nee je gaat niet op je bek want door een goede lamp zie je wat er op de weg ligt. Als je zelf op de weg ligt zien ze je liggen door je goede lampTrucks mogen niet op het fietspad rijden. Tenminste, in het geciviliseerde deel van Nederland doen ze dat niet
Je moet wel een beetje slimme routes rijden dus met vrijliggende fietspaden en geen smalle boerenweggetjes waar je 80 mag met aan weerszijden sloten.
Als je niet in het donker wilt fietsen maar wel 's avonds fietst kun je wel je ritten verlengen door de schemer mee te pakken én veiliger maken. Je bent dan veel flexibeler met trainingstijden, ook in de winter als het om half vijf donker is. Op de wielen waar ik dan mee rijd heb ik ook zulke dingen geklikt:
[ afbeelding ]
Vanaf knp Ridderkerk Zuid tot Zwijndrecht op het fietspad. Afgescheiden door geluidswallen en bomen, je ziet NIETS. Ook niet het muisje waarvan het ruggegraatje krak doet als je hem overrijdt. Niet leuk. Zielig. En donker.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:16 schreef Life2.0 het volgende:
Donker? Waar wordt het in nederland nou echt donker
Tnx. Komt vast wel goed. Rij sowieso altijd veel op gevoel. Route is alleen maar voor ondersteuningquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga er in het donker echt niet op uit. Was zojuist net voor het donker en de regen thuis gelukkig.
@Ursel: veel plezier ermee! Het is wel even uitvogelen hoe het allemaal werkt hoor. En 1 tip, rij koersen en werk niet met routes.
Toffe wielen trouwens eentwee! Wat gaat zoiets kosten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef eentwee het volgende:
@Kaas: mooi fietsje! Ik houd van die klassieke eenkleurige velgen. Zijn dat Mavics of Wolber ofzo? Zit erover te denken om een allround setje op te bouwen met heel platte velgen. Dit idee:
[ afbeelding ]
Maar dan voor clinchers (TB14). Helemaal zwart, Record naven ofzo, setje Open Paves erop. En inschrijven voor de RVV![]()
Fietskleding koop ik trouwens ook altijd in de uitverkoop. 35euro max en daarvoor kun je gewoon A-merken krijgen en natuurlijk allerlei proftricots.
Ga van de winter denk ik ook een tacx bandje om mn achterwiel leggen en dan voorjaar 2012 een nieuw (en beter) wielsetje kopen, hou ik mn huidige als reserver/tacx set.. Ik ga wel een documentaire kijken ofzo.. Of een DVD ofzo.. Ik denk dat ik me wel ga redden van de winter..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als t weer donker is. Ik ben denk ik 1 van de weinigen in Nederland die het leuk vind om op een Tacx te fietsen. Tenminste; zolang er voetbal op tv is. Op die champions league avonden kun je inclusief voor en na beschouwing mooi 2 tot 2.5 uur Tacx-en. Maar op zich lijkt het me ook wel leuk om af en toe naar buiten te gaan.
Net terug van een rondje van 80 km over de Heuvelrug. Ging nog nooit zo goed. Lekker gevoel
350-400 euro. Hangt vooral af van de naven. Het moet echt wel degelijk en stijf zijn, de meeste wielen die ik nu heb zijn net niet stijf/sterk/recht genoeg om heel zeker mee af te dalen. Mijn RR1850 wielen beginnen nu boven de 45 al te zwabberenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toffe wielen trouwens eentwee! Wat gaat zoiets kosten?
Wel toffe wieltjes zijn dat btwquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef eentwee het volgende:
@Kaas: mooi fietsje! Ik houd van die klassieke eenkleurige velgen. Zijn dat Mavics of Wolber ofzo? Zit erover te denken om een allround setje op te bouwen met heel platte velgen. Dit idee:
[ afbeelding ]
Maar dan voor clinchers (TB14). Helemaal zwart, Record naven ofzo, setje Open Paves erop. En inschrijven voor de RVV
Ja weet ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef kaasplankje het volgende:
Haha die TT, cool!
eentwee: Ik heb op de velgen gekeken en daar staat niks op. Op die foto die je post staan van die Ambrosio velgen; volgens mij de Chrono F20 of de nemesis, maar die zijn beide tube.
http://www.ambrosiospa.co(...)om_wrapper&Itemid=52
Beetje hetzelfde als de Campagnolo Neutron's dus. Die lijken hier ook wel op. Erg mooi!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
350-400 euro. Hangt vooral af van de naven. Het moet echt wel degelijk en stijf zijn, de meeste wielen die ik nu heb zijn net niet stijf/sterk/recht genoeg om heel zeker mee af te dalen. Mijn RR1850 wielen beginnen nu boven de 45 al te zwabberenIk daalde af als een krant afgelopen weekend. Heb wel ontdekt dat er een bobbel in m'n band zat. Hopelijk is dat de oorzaak. Moet haast wel want ik heb met deze wielen ook veilig 90 km/u gereden.
@Freddeh: ja het helpt zeker
What else is new?quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik kom op tv met m'n wielrenkunsten
Voor een programma van een lokale omroep gingen we een gast leren wielrennen. Heb zo gelachen, die kerel was met het infietsen al kapot en pafte tussen elke shot door een peukje weg. Echt machtig! Heb ondertussen alleen maar onzin uit lopen kramen en gedaan alsof ik vet goed was
Vrijdag komt het op Youtube.
Bwoah, ik ben niet zo van de fixie's en al helemaal niet van de hipsters.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:53 schreef eentwee het volgende:
Maar dan in het zwart denk ik. Dat grijze kleurtje is wel erg retro. Misschien komen er zelfs wel witte naven in ofzoDat cult moet jou toch wel aanspreken? 't Is een beetje een fixie/hipster merk.
[ afbeelding ]
Normale velgen zijn 19-21 mm. Sram en Hed zijn met die 23mm gekomen in hoge carbon wielen omdat het meer aero zou zijn. Nu zijn er ook verschillende lage velgen die breder zijn. Velocity A23, C-4 V22, Hed C2 etc. Eigenlijk is het helemaal niks nieuws want allerlei touring velgen waren ook al breder (Rigida, Ritchey, Araya, Sun etc etc).
Dat mag ik hopen ja, als ze morgen die berg op gaanquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef jpjedi het volgende:
Ik ken 1 deelnemer en ze zijn echt al fanatiek aan het trainen.
ik heb de standaard ntfu verzekering geloof ikquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hebben jullie je fiets nog extra verzekerd?
65 euronen.. niet heel goedkoop dus, zelfs nog duurder dan die Ambrosio velgen. Ook niet licht trouwens (490g).quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bwoah, ik ben niet zo van de fixie's en al helemaal niet van de hipsters.![]()
Maar die velg is wel mooi hoor, wat kost dat eigenlijk?
haha die voiceover zegt "misschien wel de mooiste stad van Nederland"quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:50 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.mediarotterdam.nl/aanpakken/tv/uz120/
Echte mannen in de sneeuw, 1e hoofdstukje
Volgens mij moet je zelf beschermingsstickers aanbrengen voor kabels... En op de achtervork en onder de schuine buis zaten ze er bij mij standaard op.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:17 schreef Yankee het volgende:
Waarmee zou ik kunnen proberen om enkele beschadigingen aan mijn frame weg te werken? Bijvoorbeeld beschadigingen veroorzaakt door de kabels die langs het frame schuren. De fietsenmaker had hier natuurlijk een beschermsticker moeten aanbrengen, maar dat heeft hij niet gedaan. Dus wat zou ik hier aan kunnen doen?
Hoorde het vanmorgen ook ja. Heb zelf als ik alleen rij altijd wel mn telefoon bij me, met I.C.E nummer erin. tevens stickertje met naam, adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:44 schreef Mark_Boelen het volgende:
Goed zuur bericht dit zeg:
http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5050
http://www.politie.nl/fri(...)ielrennergezocht.asp
quote:
Een helm droeg hij dus niet, zo te lezen...wanneer gaan mensen eens hun hersen gebruiken?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.
Zo'n ICE nummer helpt weinig bij mij, ik blokkeer mijn telefoon altijd met wachtwoord.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoorde het vanmorgen ook ja. Heb zelf als ik alleen rij altijd wel mn telefoon bij me, met I.C.E nummer erin. tevens stickertje met naam, adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.
Die sticker in de helm is nog niet eens een gek idee, ik heb een labelwriter dus straks maar is een sticker maken. Telefoon heb ik altijd bij me, maar net zoals Wokkel altijd geblokkeerd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoorde het vanmorgen ook ja. Heb zelf als ik alleen rij altijd wel mn telefoon bij me, met I.C.E nummer erin. tevens stickertje met naam, adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.
Precies.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb gewoon altijd mn rijbewijs bij me (en bankpas voor als ik pech krijg en het OV in moet, of een taxi moet nemen)....als kwestbare verkeersdeelnemer wil ik wel graag dat ze m'n vrouw snel kunnen vinden als er wat mocht gebeuren, dus iest om je te identificeren lijkt me vrij logisch eigenlijk. Maar goed, een helm vind ik ook te logisch voor woorden.
Zo van die fiets is weinig meer over.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:44 schreef Mark_Boelen het volgende:
Goed zuur bericht dit zeg:
http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5050
http://www.politie.nl/fri(...)ielrennergezocht.asp
Waarschijnlijk heeft die fietser het niet gehaald, maar mijn Frans is nu eenmaal niet zo goed, dat ik dit uit het artikel kan extraheren...quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier wordt je helemaal triest van: http://www.laprovence.com(...)tue-par-un-chauffard
I know what you did last summer....quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat is dus nog veel bruter dan een hit and run waarbij de auto gewoon doorrijdt, nu heeft dus iemand de fietser laten crepeeren en de fiets verstopt. Fijne aktie
bij mij dus niet, helaasquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij moet je zelf beschermingsstickers aanbrengen voor kabels... En op de achtervork en onder de schuine buis zaten ze er bij mij standaard op.
Een beetje FM, zeker je vaste, zal dat gratis doen. Is een kwestie van twee schroefjes aan of los draaien.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:15 schreef Dirkos1987 het volgende:
Wat zou het ongeveer kosten om mijn derailleur e.d. opnieuw te laten afstellen bij de FM?
Krijg het zelf niet voor elkaar
Tue ...... = Gedood!quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft die fietser het niet gehaald, maar mijn Frans is nu eenmaal niet zo goed, dat ik dit uit het artikel kan extraheren...
Nope, die "kettingzweep" is er juist voor bedoeld om de cassette tegen tegen te houden wanneer je met een cassette sleutel de sluitring van je cassette los draait. Maar als je dat je weet, niet zelf aan beginnen of eerst voor een metertje leukoplast zorgen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Em, moet je niet een cassette trekker gebruiken ofzo, en pas daarna een kettingzweep?
ik zou naar Knoops gaan. Heb daar zelf goede ervaringen. als je ze je probleem uitlegt zullen ze je vast willen helpen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:20 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heb mijn fiets 2e hands gekocht,
En er zit hier 1 plaatselijke FM en 1 zeer goede op gebied van racefietsen, miss dat vele hem wel kennen hier: John Knoops.
Twijfel waar ik heen moet gaan ivm kosten.
De sluitring zit dus heel vast?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef OlivierV het volgende:
Losdraaien gaat met de draairichting van het freewheel mee, dus je moet dat tegenhouden met die kettingzweep. Maar dat ding zit dus zo gruwelijk strak dat het met geen mogelijkheid los te krijgen is...
Het is ook nog een vrij nieuwe cassette, dus olie moet niet nodig zijn
Enige minpuntje inderdaad, dat had gewoon zwart moeten zijn natuurlijkquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets. Alleen dat bruine gedoe snap ik nooit. Dat is lelijk en snobistisch.
Zou met ouderwets chromen frame wel heelquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets. Alleen dat bruine gedoe snap ik nooit. Dat is lelijk en snobistisch.
Is dat ook tegen diefstal?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
ik heb de standaard ntfu verzekering geloof ik
Doet me denken aan zo'n ouwe grap:quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:17 schreef kaasplankje het volgende:
Degene die mijn fiets pikt is binnen 5 minuten dood. Verzekeren hoeft dus niet.
quote:Achtervolging zinloos.
Fabian Cancellarra
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.quote:
Veloce volgens mij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.
Welke Campagnolo groep is kwalitatief vergelijkbaar met Shimano 105 eigenlijk? Als ik toch nog een keer ga upgraden wil ik het wel goed doen, maar toch tegen normaal budget. Wordt waarschijnlijk een Bianchi, met dank aan Okkie.
Dank je. Ik had net een Canyon gevonden met Apex voor 900,-, kom er alleen net achter dat deze pas leverbaar is in week 34. Dat duurt te lang helaas.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.
Welke Campagnolo groep is kwalitatief vergelijkbaar met Shimano 105 eigenlijk? Als ik toch nog een keer ga upgraden wil ik het wel goed doen, maar toch tegen normaal budget. Wordt waarschijnlijk een Bianchi, met dank aan Okkie.
Wat is dan het voordeel t.o.v. een triple?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:08 schreef Freddeh het volgende:
Voordeel dat Apex heeft over andere cassettes is dat de wieltjes groter gaan. Je hebt dus bijvoorbeeld een 32 achter, die vind je in de Shimano (en Campa?) reeksen niet.
Cassettes ging het over, dus de achterkant wat betreft schakelen. Maar nu ik er over na denk... is Apex wel leverbaar als triple?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel t.o.v. een triple?
Nee, Apex is geen triple. Volgens mij is het wel het alternatief van SRAM voor een triple. Zodat de wat minder geoefende fietser toch overal omhoog komt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Cassettes ging het over, dus de achterkant wat betreft schakelen. Maar nu ik er over na denk... is Apex wel leverbaar als triple?
Volgens mij val je dan omquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:19 schreef Freddeh het volgende:
T.o.v een triple zal er dan wel geen bijzonder voordeel zijn. Verschil is dan alleen dat je achter wat groter kan schakelen i.p.v voor kleiner.
Mits je een 10spd Shimano systeem hebt kun je er overigens ook wel een 10spd Apex cassette op gooien.
Moet niet gekker worden, een Shimano triple met een cassette tot 32... Als je dáármee de Ventoux niet redt...
quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:39 schreef Yankee het volgende:
Campa Zonda's op een Shimano afgemonteerde fiets, jullie mening graag
Als je graag eens door een group puristen van je fiets wil worden getrokken, zie ik er weinig op tegen...quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:39 schreef Yankee het volgende:
Campa Zonda's op een Shimano afgemonteerde fiets, jullie mening graag
Niet doen, kun je beter Fulcrums nemen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:39 schreef Yankee het volgende:
Campa Zonda's op een Shimano afgemonteerde fiets, jullie mening graag
Efkes zitten kijken en ik vind die Centaur groep er wel gaaf uit zien, mooi zwart. Maar ja, maar eens kijken wat in dat geval budgettechnisch te regelen is op een Bianchi frame.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
kan niet
Oh @Fred: Als je dat budgettechnisch trekt zou ik voor de Campa Athena groep gaan of de Centaur.
quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Als je graag eens door een group puristen van je fiets wil worden getrokken, zie ik er weinig op tegen...
Ja weet ik, Rose heeft alleen geen fulcrums helaasquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Niet doen, kun je beter Fulcrums nemen.
ja dat kanquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:48 schreef marcodej het volgende:
Een 6600 cassette is toch compatibel met een 6701-ketting? (just checking, MP-verkoper zei dat het de nieuwste serie van Ultegra was, maar zag net dat het een 6600 cassette is).
Bestel je een fiets zonder wielen en bestel je die fulcrums ergens andersquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:51 schreef Yankee het volgende:
[..]
ach ik heb ook shimano op mijn fiets, dat schijnt ook niet te kunnen volgens de campa-politie
[..]
Ja weet ik, Rose heeft alleen geen fulcrums helaas
Zelfde als mijn shirtje in de OPquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:58 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik weet mijn god niet met welk tenue ze rijden, ik vond het pas zwaar bij de plaatselijke ronde, toen moest ik er ook af, dat krijg je er van als je in het seizoen trouwt lol.
Ik heb ze al even gemaild of dat kanquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:54 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Bestel je een fiets zonder wielen en bestel je die fulcrums ergens anders
Zo lang het een ketting in de juiste breedte is kun je ieder merk ketting op ieder merk cassette rijden.quote:Op donderdag 9 juni 2011 16:48 schreef marcodej het volgende:
Een 6600 cassette is toch compatibel met een 6701-ketting? (just checking, MP-verkoper zei dat het de nieuwste serie van Ultegra was, maar zag net dat het een 6600 cassette is).
Centaur losse groep 10 speed is er al vanafquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:47 schreef Freddeh het volgende:
Efkes zitten kijken en ik vind die Centaur groep er wel gaaf uit zien, mooi zwart. Maar ja, maar eens kijken wat in dat geval budgettechnisch te regelen is op een Bianchi frame.
475.- voor zo'n oud ding met mirage notabene?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:46 schreef Freddeh het volgende:
Wat weer jammer dat ik dit jaar mijn vakantiegeld opzij heb moeten zetten voor een verhuizing: link
Dit is een 58, ik zou inderdaad eigenlijk 56 moeten hebben... En hij is inderdaad wel wat oud hoor. Vind de kleurstelling van die Bianchi's wel fantastisch, dat hebben ze helaas niet meer.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
475.- voor zo'n oud ding met mirage notabene?Bovendien veel te groot voor jou ofwa?
Ik vond dit wel een aardige; corbon frame en je krijgt er ook nog een gratis slot bij!quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:49 schreef Freddeh het volgende:
Dit is een 58, ik zou inderdaad eigenlijk 56 moeten hebben... En hij is inderdaad wel wat oud hoor. Vind de kleurstelling van die Bianchi's wel fantastisch, dat hebben ze helaas niet meer.
Rapha-filmpjes, altijd goedquote:Op donderdag 9 juni 2011 19:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.rapha.cc/rapha-continental-the-movie
![]()
![]()
Heeft wel wat ja, is volgens mij ook een 56 zo te zien toch? Het is wel Campa wat eronder zit, maar welke groep? Wie ziet dat?quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vond dit wel een aardige; corbon frame en je krijgt er ook nog een gratis slot bij!
http://link.marktplaats.nl/453234853
Mooi filmpje inderdaad, mooie beelden en goed geluid.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:58 schreef marcodej het volgende:
Rapha-filmpjes, altijd goed
Rapha-kleding is supertof, maar ook superduur...
Moeilijk te zien, het zal wel centaur of veloce zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:58 schreef Freddeh het volgende:
Heeft wel wat ja, is volgens mij ook een 56 zo te zien toch? Het is wel Campa wat eronder zit, maar welke groep? Wie ziet dat?
Die laatste is de enige mooie Bianchi die jullie mij tot nog toe hebben laten zien.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moeilijk te zien, het zal wel centaur of veloce zijn.
http://link.marktplaats.nl/441018499 deze is ook wel gaaf, alleen te groot ook.
Sommige Colnago's en Willier's zijn inderdaad mooier dan sommige Bianchi's. Smaken verschillen. Ik ben verliefd aan het worden op celestequote:Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die laatste is de enige mooie Bianchi die jullie mij tot nog toe hebben laten zien.
Als je dan toch zo'n te dure Italiaanse bak wilt hebben, koop dan een Colnago of Wilier, die zijn veel mooier
wat een afstand!quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.rapha.cc/rapha-continental-the-movie
![]()
![]()
Strakke Bianchi inderdaad. Wilier is schitterend, Colnago vind ik dan weer kitch, oubollig.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die laatste is de enige mooie Bianchi die jullie mij tot nog toe hebben laten zien.
Als je dan toch zo'n te dure Italiaanse bak wilt hebben, koop dan een Colnago of Wilier, die zijn veel mooier
Wow!quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.rapha.cc/rapha-continental-the-movie
![]()
![]()
JoepTjoep.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:10 schreef fetss het volgende:
zoo, vandaag heb ik mijn ketting en achterderailleur goed grondig schoongemaakt
was nog best een gepruts om het goed terug te krijgen
binnenkort moet ik een nieuw zadeltje kopen...
op welke sites kijken jullie altijd voor jullie onderdelen/onderhoud/tips?
of brengen jullie hem altijd naar de FM?
Als je het wilt afdrukken op canvas misschien, maar dat zou ik sowieso niet doen met zo'n simpele onbewerkte jpeg. Maar ik denk niet dat ze RAW files hebben.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:31 schreef Freddeh het volgende:
Dat vond ik inderdaad ook ja. Je kan nog hoge kwaliteits foto's bestellen ook, maar dat levert je op het scherm niet veel bijzonders extra op dacht ik zo.
Ik zag laatst een mooi Ciocc frame op Ebay staan.quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Die laatste is de enige mooie Bianchi die jullie mij tot nog toe hebben laten zien.
Als je dan toch zo'n te dure Italiaanse bak wilt hebben, koop dan een Colnago of Wilier, die zijn veel mooier
Met de productie die die mannen hebben kun je alleen op JPG, en dan nog niet eens te goed, werken. Dat is puur lopende band werk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je het wilt afdrukken op canvas misschien, maar dat zou ik sowieso niet doen met zo'n simpele onbewerkte jpeg. Maar ik denk niet dat ze RAW files hebben.
Maargoed, nu dwaal ik af richting fotografieAndere hobby
Idd zo duur.. Ik vind deze zelfs met die prijs nog tof genoeg om te kopen:quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Rapha-filmpjes, altijd goed
Rapha-kleding is supertof, maar ook superduur...
echte bazen rijden wilier! :-)quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:42 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Sommige Colnago's en Willier's zijn inderdaad mooier dan sommige Bianchi's. Smaken verschillen. Ik ben verliefd aan het worden op celeste
Daar twijfelde ik een beetje over dus. Ik wist nog dat eentwee in het zwart was, maar volgens mij meer zwart dan dit. Als je naar z'n gezicht ff vlug kijkt zie je wel gelijkenissenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:06 schreef kaasplankje het volgende:
Leuke foto's Freddeh, alleen is dat niet eentwee
Dat is dan nog wel een net bianchi-frame. Over het algemeen vind ik het echt spug lelijk... Maar ik rij dan ook op een colnagootje, dus ben sowieso vreemdquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Moeilijk te zien, het zal wel centaur of veloce zijn.
http://link.marktplaats.nl/441018499 deze is ook wel gaaf, alleen te groot ook.
Ja, hier staat hij volgens mij op als meest linkse (in 't zwart):quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:10 schreef Freddeh het volgende:
Daar twijfelde ik een beetje over dus. Ik wist nog dat eentwee in het zwart was, maar volgens mij meer zwart dan dit. Als je naar z'n gezicht ff vlug kijkt zie je wel gelijkenissen
Posbank!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:24 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb hier nog nooit mee gekeken en ben ook geen wielrenner, maar wil graag flink wat gaan fietsen om af te vallen. Weet er hier toevallig iemand hier ergens in de buurt van Arnhem een goede weg waar je flink hard kan fietsen met zo weinig mogelijk onderbrekingen?
Oh top bedankt voor de tips! Heb binnenkort 2 weken vrij waardoor ik het heen en weer fietsen (2x40 minuten) naar mijn werk ga missen, dus wil zelf flink wat gaan fietsen, en de posbank lijkt me wel een leuke keus, nog mooie omgeving ook.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Posbank!
Heerlijke rustige wegen; heleboel zijn ook verboden voor auto's. Gaat wel flink omhoog af en toe.
Ik vond het fietspad tussen Arnhem en Ede wat grotendeels langs het spoor loopt ook fijn trouwens. Is denk ik een kilometer of 20 en je moet maar een paar keer wat afremmen om een weggetje over te steken.
Da's juist een voordeel, toch?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Posbank!
Heerlijke rustige wegen; heleboel zijn ook verboden voor auto's. Gaat wel flink omhoog af en toe.
Ik vind van wel, maar er zijn ook genoeg mensen die liever op het vlakke kilometers maken. Zeker ook omdat ik dacht te lezen dat hij/zij geen racefiets heeft..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:41 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's juist een voordeel, toch?
Ik wou dat er hier in de buurt (regio Tilburg) een paar fatsoenlijke klimmetjes waren.
Ik had hier ook wel last van, maar volgens mij start je dan gewoon te snel. Zo was t bij mij iig. Zie je een aantal mensen voor je gaan en je probeert dat tempo te volgen. Als je dan een wat langere heuvel hebt sta je na een tijdje gewoon stil.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:28 schreef Freddeh het volgende:
Heuvels in de RVV zijn makkelijker dan bijvoorbeeld de Holterberg. Holterberg is gewoon lang. Als je dan bijvoorbeeld een heuvel in de RVV hebt, dan is ook alles wat je ziet de hele heuvel. Je komt dus de bocht om en ziet hem direct helemaal. Vol op de pedalen, en dan ben je er zo.
Ik ga volgende week eens een iets serieuzere poging doenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
![]()
![]()
Jongens, ga eens een echte berg bedwingen op je fiets in plaats van die kleine pukkeltjes
Mooie klim lijkt me datquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik ga volgende week eens een iets serieuzere poging doen![]()
http://www.climbbybike.com/climb.asp?qryMountainID=2113
Heb je het nu over mesthopen in Groningen?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
![]()
![]()
Jongens, ga eens een echte berg bedwingen op je fiets in plaats van die kleine pukkeltjes
Tja, deze zomer staat Bretagne op de planning, geen echte bergen daarquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:49 schreef Yankee het volgende:
[..]
![]()
![]()
Jongens, ga eens een echte berg bedwingen op je fiets in plaats van die kleine pukkeltjes
Ja, da's ook niet handig natuurlijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:48 schreef cafca het volgende:
Tja, ik ben meer een type Ulrich-klimmer, zo lang mogelijk blijven zitten, en zo laat mogelijk terugschakelen. Zo heb ik overigens wel eens mijn rechterknie totaal kapotgefietst op de muur van Hoei......
spoorbrug hequote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:05 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb je het nu over mesthopen in Groningen?
Volgens mij ook. Een hele rits haarspeldbochten met uitzicht op zee en het eiland waar we verblijven. Ik zal toch niet zo hard gaan dus voldoende tijd om van het uitzicht te genietenquote:
Ligt ook mestquote:
natuurlijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt ook mestJe kan het wel hebben toch, van een mede-Groninger?
Pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:12 schreef Oksel het volgende:
Tering wat lijk (ben) ik vatsig op die foto's..![]()
![]()
Gisteren gefietst. Was een chick mee.23 jaar.
![]()
Witte Giant TCR.![]()
Witte schoenen, witte sokken![]()
Witte broek.![]()
![]()
![]()
Superslanke lange superbruine benen!![]()
Lang haar.
Fietste tot een jaar geleden dames Elite.
Ik verloor de sprint van haar![]()
Ze wil niet mee met de snelle groep (gisteren middelsnelle groep).![]()
Uitspraken: "Ik ben geen winaar, ik ben een knecht"."Je fietst mooi."
Ik heb een beetje hetzelfde, ik heb geen klimmerslichaam en ik kom moeilijk de heuveltjes op. Ik zit ook redelijk snel op het kleinste kransje. Ik kan ook echt niet vol op het buitenblad de Amerongseberg opknallen bijvoorbeeld, dat trek ik gewoon niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:19 schreef jpjedi het volgende:
Ik kan best genieten van vlakke tochten en ik vind het ook fijn als het meer bochtige binnendoor wegen zijn ipv lange einden langs een provinciale weg. Klimmen heb ik nu een aantal malen gedaan en ik vervloek mezelf op elke helling waarom ik dit vrijwillig doe.
Achteraf is het wel leuk maar het klimmen gaat me gewoon slecht af. Ik zit gelijk op 30x25 en begin na een paar honderd meter af te branden. Ik kom er uiteindelijk altijd wel maar niet erg soepel zeg maar.
Mijn plan is om maar te blijven trainen in de hoop dat het beter gaat worden.
Dat red ik ook (nog) nietquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb een beetje hetzelfde, ik heb geen klimmerslichaam en ik kom moeilijk de heuveltjes op. Ik zit ook redelijk snel op het kleinste kransje. Ik kan ook echt niet vol op het buitenblad de Amerongseberg opknallen bijvoorbeeld, dat trek ik gewoon niet.
Afgelopen weekend werd ik vlak voor de Pyramide bij Austerlitz ingehaald door een brommertje met 30 km/u. Die heb ik proberen te volgen en was bovenaan helemaal kapot, zo slecht trek ik klimmen dus. Maar het is wel het mooiste wat er is, dus het doel is voor de komende jaren is drieledig:
1. Afvallen
2. Conditie kweken
3. Een lichtere fiets kopen
nope, heb geen specifiek doel op het moment. ben al afgevallen van 95 naar 88-89. Verder afvallen is voor volgend seizoen. Het moet namelijk wel 'sustainable' afvallen zijn. Wat er af gaat moet er ook af blijven. Dat bereik je naar mijn mening alleen met heel rustig afvallen, en niet met een crash-dieetquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:26 schreef Freddeh het volgende:
Blik, meld je nog ff aan in het afvallers topicWe zitten nu op totaal 100kg om af te vallen, paar extra kan er nog wel bij
Ik moet gewoon de exacte datum weten, dan kan ik het eea verplaatsen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt ook mestJe kan het wel hebben toch, van een mede-Groninger?
Wie komen er verder nog op de meet in Vreeswijk op 2/9 juli? Alleen Oksel, Gripper en ik hebben zich nu aangemeld nog....
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat er iemand aanwezig is in dat topic die een crash dieet doet. Ik en Fab sowieso niet. Wij proberen de vetverbranding juist te verhogen, zodat op de langere termijn aankomen juist moeilijker wordt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:30 schreef Blik het volgende:
[..]
nope, heb geen specifiek doel op het moment. ben al afgevallen van 95 naar 88-89. Verder afvallen is voor volgend seizoen. Het moet namelijk wel 'sustainable' afvallen zijn. Wat er af gaat moet er ook af blijven. Dat bereik je naar mijn mening alleen met heel rustig afvallen, en niet met een crash-dieet
Maar ik wens jullie allen veel succes
Dat valt te zien aan de foto'squote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:42 schreef Oksel het volgende:
Ik doe niet aan afvallen. Ik fiets gewoon veel. De rest gaat vanzelf.
Zelfs Kaas lijkt op die foto's dik.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:44 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat valt te zien aan de foto's
Even inkoppen...
Ik zou heel misschien 2 juli kunnen, maar dat kan ik pas echt op het laatste moment beslissen. Is de laatste zaterdag voordat ik op vakantie ga, en die staat traditioneel gezien in het teken van inkopen doen voor de vakantie. De weekenden daarvoor heb ik ook geen tijdquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ligt ook mestJe kan het wel hebben toch, van een mede-Groninger?
Wie komen er verder nog op de meet in Vreeswijk op 2/9 juli? Alleen Oksel, Gripper en ik hebben zich nu aangemeld nog....
Het is ook mijn eerste jaar om UCI wedstrijden te rijden, het is erg tof maar ook erg zwaar. Klinkt wel als een gezellig ploegje dan als je allemaal net begonnen bent.quote:Op donderdag 9 juni 2011 17:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Zelfde als mijn shirtje in de OP![]()
Wit met blauw en oranje. En soms in het bijna helemaal oranje met blauw en een beetje wit. Er staat vrij groot Rabobank en Cycletrend op. Ze zijn allemaal net begonnen dit jaar en om dan al meteen eliteklassiekers te rijden is wel tof
Ow god mijn broek is wit met roze, nu begrijp ik hetquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:14 schreef Oksel het volgende:
Een dame in een WITTE broek, godverdomme dat leidt af. Strak.
Jij hebt de Holterberg niet vanaf de heldenkant gedaan, en ook geen Motieweg gedaan..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:28 schreef Freddeh het volgende:
Heuvels in de RVV zijn makkelijker dan bijvoorbeeld de Holterberg. Holterberg is gewoon lang. Als je dan bijvoorbeeld een heuvel in de RVV hebt, dan is ook alles wat je ziet de hele heuvel. Je komt dus de bocht om en ziet hem direct helemaal. Vol op de pedalen, en dan ben je er zo.
Ik heb ook dure wielen en rij niks kapot met mijn muizenkracht.... Maar je wil toch gewoon op dikke spullen rijden omdat het kan. Is toch ook een stukje hobby etc.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:27 schreef Pritt het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je zulke duren wielen wilt hebben voor de vriendin van je vader. Met alle respect maar ik denk niet dat ze een bodybuilder is die normale instap wielen kapot trekt door haar brute kracht?
Volgens mij verschillen die 2 sets niet veel van elkaar en volgens mij zijn de R1500 wielen hoofdzakelijk 200-300 gram lichter. Of dat het geld waard is, is vooral aan jezelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:03 schreef Yankee het volgende:
Rondje van 70 km gemaakt net, nu maar weer aan de scriptie![]()
Tussendoor nog even een fietsje bestellen voor de vriendin van mn vader. Op dit moment zit er een Xtreme light wheels set in. Die wil ik dus vervangen. Ik heb even met Rose gebeld en dit zijn de prijzen:
- DT Swiss racewielset 28"/700 C R 1800 = niet bijbetalen
- SHIMANO Ultegra racewielset 28"/700 C WH-6700 = niet bijbetalen
- DT Swiss R1500 = 200,- bijbetalen
- Shimano RS80 C50 = 380,- bijbetalen.......eigenlijk is me dit teveel geld en kan deze wel buiten beschouwing worden gelaten....ik was gewoon even benieuwd naar de meerprijs.![]()
Goed, zijn die R1500 wielen de 200,- meer waard ten opzichte van de R1800 / Ultegra's? En welke zou ik eventueel het beste van die twee kunnen nemen?
Yankee heeft persoonlijk slechte ervaringen met een Easton wielset die ze bij Rose geleverd hebben. Het lijkt mij zijn goed recht om dan iets anders te willen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:27 schreef Pritt het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je zulke duren wielen wilt hebben voor de vriendin van je vader. Met alle respect maar ik denk niet dat ze een bodybuilder is die normale instap wielen kapot trekt door haar brute kracht?
M'n vriendin heeft ook die Extreme Aero wielen. Kreeg zelf een goed gevoel over de garantie op die wielen bij Rose. Verkoper had het over 10 jaar op fouten en geloof 5 jaar bij valpartijen dat je goedkoop nieuwe kan kopen. Is dus wat minder rooskleurig?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Volgens mij verschillen die 2 sets niet veel van elkaar en volgens mij zijn de R1500 wielen hoofdzakelijk 200-300 gram lichter. Of dat het geld waard is, is vooral aan jezelf.
[..]
Yankee heeft persoonlijk slechte ervaringen met een Easton wielset die ze bij Rose geleverd hebben. Het lijkt mij zijn goed recht om dan iets anders te willen.
Persoonlijk rijd ik al een jaar met een Easton Vista SL wielsetje in het rond, waar ik persoonlijk dan weer heel tevreden over ben. Ik heb hier en daar wel verhalen over ingesleten naven gelezen, dus ik ben benieuwd of ik daar ook last van krijg
Die wielen ruil ik voor de fulcrum 5's die ik niet gebruik, gaat dus om wielen die ik zelf wil gebruikenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:27 schreef Pritt het volgende:
Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom je zulke duren wielen wilt hebben voor de vriendin van je vader. Met alle respect maar ik denk niet dat ze een bodybuilder is die normale instap wielen kapot trekt door haar brute kracht?
Heldenkant is steil en kort?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 12:39 schreef Oksel het volgende:
[..]
Jij hebt de Holterberg niet vanaf de heldenkant gedaan, en ook geen Motieweg gedaan..
Laat maar, gelukt met een tang.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:45 schreef marcodej het volgende:
Hoe breek ik de kettingstift met de Tacx kettingpons? Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar.
200 is me eigenlijk teveel voor die wielen. Dus ik ga denk ik voor de r1800 of ultegra's.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Volgens mij verschillen die 2 sets niet veel van elkaar en volgens mij zijn de R1500 wielen hoofdzakelijk 200-300 gram lichter. Of dat het geld waard is, is vooral aan jezelf.
[..]
Yankee heeft persoonlijk slechte ervaringen met een Easton wielset die ze bij Rose geleverd hebben. Het lijkt mij zijn goed recht om dan iets anders te willen.
Persoonlijk rijd ik al een jaar met een Easton Vista SL wielsetje in het rond, waar ik persoonlijk dan weer heel tevreden over ben. Ik heb hier en daar wel verhalen over ingesleten naven gelezen, dus ik ben benieuwd of ik daar ook last van krijg
Je hebt op frames een replacement garantie van 5 jaar, bij ongeval of valpartij krijg je dan het frame voor de helft van de prijs.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
M'n vriendin heeft ook die Extreme Aero wielen. Kreeg zelf een goed gevoel over de garantie op die wielen bij Rose. Verkoper had het over 10 jaar op fouten en geloof 5 jaar bij valpartijen dat je goedkoop nieuwe kan kopen. Is dus wat minder rooskleurig?
Joh het is maar net bij welke FB je graag komt. Wat hij aan wielen in de collectie heeft zal hij aanprijzen door subtiel op de nadelen van de andere merken te wijzen. En als je echt maar 200 euro voor een set wielen uit wil geven, neem dan een set oerdegelijke 32 of 36 spaaks wielen. Een goede specialist neemt daar een goedkope gebuste velg voor met single butted sapim spaken en een paar redelijk (oude) naven. Klaar ben je. Zo'n set weegt dan waarschijnlijk wel bijna 2 kilo maar ze gaan wel een leven lang mee. Wil je wat flitsenders, dan moet je wat meer flappen uit de portemonee toveren. Simpel.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:51 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Volgens mij verschillen die 2 sets niet veel van elkaar en volgens mij zijn de R1500 wielen hoofdzakelijk 200-300 gram lichter. Of dat het geld waard is, is vooral aan jezelf.
[..]
Yankee heeft persoonlijk slechte ervaringen met een Easton wielset die ze bij Rose geleverd hebben. Het lijkt mij zijn goed recht om dan iets anders te willen.
Persoonlijk rijd ik al een jaar met een Easton Vista SL wielsetje in het rond, waar ik persoonlijk dan weer heel tevreden over ben. Ik heb hier en daar wel verhalen over ingesleten naven gelezen, dus ik ben benieuwd of ik daar ook last van krijg
Ik woon daar 6km vanaf. Even een ommetje om warm te worden en ik kan lekker klimmen hier.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:27 schreef cafca het volgende:
Tja, ik heb een tijdje zo'n beetje aan het parcours van de klimtijdrit beek gewoond, toen ging ik regelmatig de oude holleweg en dergelijke op en neer. Tegenwoordig, op het brabantse platteland, komt het klimmen er bijna niet meer van (misschien maar goed ook, ik ben inmiddels wel zo'n 25 kg zwaarder als toen....)
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Joh het is maar net bij welke FB je graag komt. Wat hij aan wielen in de collectie heeft zal hij aanprijzen door subtiel op de nadelen van de andere merken te wijzen. En als je echt maar 200 euro voor een set wielen uit wil geven, neem dan een set oerdegelijke 32 of 36 spaaks wielen. Een goede specialist neemt daar een goedkope gebuste velg voor met single butted sapim spaken en een paar redelijk (oude) naven. Klaar ben je. Zo'n set weegt dan waarschijnlijk wel bijna 2 kilo maar ze gaan wel een leven lang mee. Wil je wat flitsenders, dan moet je wat meer flappen uit de portemonee toveren. Simpel.
Ff lezenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Joh het is maar net bij welke FB je graag komt. Wat hij aan wielen in de collectie heeft zal hij aanprijzen door subtiel op de nadelen van de andere merken te wijzen. En als je echt maar 200 euro voor een set wielen uit wil geven, neem dan een set oerdegelijke 32 of 36 spaaks wielen. Een goede specialist neemt daar een goedkope gebuste velg voor met single butted sapim spaken en een paar redelijk (oude) naven. Klaar ben je. Zo'n set weegt dan waarschijnlijk wel bijna 2 kilo maar ze gaan wel een leven lang mee. Wil je wat flitsenders, dan moet je wat meer flappen uit de portemonee toveren. Simpel.
Koersen ging je toch maandag? Waar ook alweer?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:17 schreef Marurk het volgende:
Morgenvroeg zit ik al om 8 uur op de fiets omdat ik voor de middag terug moet zijn en omdat ik per se nog een keer moet fietsen om te trainen voor a.s. maandag.
Wel veel gefietst deze week, dus ben benieuwd.
Districtskampioenschap in Hoensbroek, vind het overigens maar een vervelend rondje.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Koersen ging je toch maandag? Waar ook alweer?
Het pinksterweekend helemaal niks, misschien zondag en/of maandag een paar uurtjes. Mijn knie gaat al een stuk beter maar het is beter nog te rusten tot dinsdag (dan moet ik weer werken op de fiets). Zo mis ik wel de ronde van Katendrecht zondag.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:31 schreef Marurk het volgende:
Districtskampioenschap in Hoensbroek
Wat ga jij nog rijden?
Balen, hopelijk ben je snel weer de oude. Altijd vervelend blessures. Zelf begin ik ook nu pas weer een beetje in vorm te raken, alhoewel ik vorige week ook ineens last had van m'n knie. Daarna niets meer gevoeld gelukkig, maar hopelijk komt het niet terug.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Het pinksterweekend helemaal niks, misschien zondag en/of maandag een paar uurtjes. Mijn knie gaat al een stuk beter maar het is beter nog te rusten tot dinsdag (dan moet ik weer werken op de fiets). Zo mis ik wel de ronde van Katendrecht zondag.![]()
Verder zou ik vrijdag de 17e afreizen naar België voor de "Ronde Gaumaise" een 3 daagse wedstrijd in de Belgische provincie Luxemburg vlakbij Frankrijk. Hopelijk gaat 't dinsdag weer met fietsen en kan ik er heen.
Rijd je wel zelf bij een studenten vereniging? Toevallig nog met het GNSK meegedaan 2 weken geleden?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:20 schreef Yankee het volgende:
Morgen niet zelf fietsen, maar verkeersregelaar bij het NSK tijdrijden. Hopelijk blijft het droog
Best lachen is dat, verkeersregelaar. Ik heb 't ook al een paar keer gedaan.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:20 schreef Yankee het volgende:
Morgen niet zelf fietsen, maar verkeersregelaar bij het NSK tijdrijden. Hopelijk blijft het droog
Ja, bij Tandje Hoger. Nee, ik doe niet aan tijdrijden. Jij wel meegedaan?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:41 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Rijd je wel zelf bij een studenten vereniging? Toevallig nog met het GNSK meegedaan 2 weken geleden?
nee,rijd niet bij een studentenvereniging (en Klein Verzet deed ook niet mee geloof ik) Wel op het GNSK geweest en even bij het tijdrijden staan kijken. Wilde even checken of ik je onbewust gespot hadquote:Op vrijdag 10 juni 2011 20:06 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ja, bij Tandje Hoger. Nee, ik doe niet aan tijdrijden. Jij wel meegedaan?
Lekker fietsen daarquote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:10 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik woon daar 6km vanaf. Even een ommetje om warm te worden en ik kan lekker klimmen hier.
Kilometer sprint?quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:46 schreef Pritt het volgende:
Fred wat is je budget dan? Vind zelf Bianchi's ook wel mooi maar zijn prijs/kwaliteit toch meestal niet de beste optie.
Vandaag laatste tijdrit van dit jaar gehad: 43,1km/h gemiddeld (zal niet zeggen hoelang ie was.).
Ahja, dan is het wel logisch, Fulcrum 5's zijn weer uiterst geschikt voor vrouwen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:00 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die wielen ruil ik voor de fulcrum 5's die ik niet gebruik, gaat dus om wielen die ik zelf wil gebruiken
Ultegra's maar gekozen, scheelt me weer geldquote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:37 schreef Pritt het volgende:
[..]
Ahja, dan is het wel logisch, Fulcrum 5's zijn weer uiterst geschikt voor vrouwen.
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:33 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ultegra's maar gekozen, scheelt me weer geld
Gewoon langere tochten maken, en minder vaak die spaghetti opscheppen...quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:12 schreef Oksel het volgende:
Zal ik een eiwitdieet gaan doen? Ik val echt te weinig af. En als ik minder eet heb ik honger.
Bullshit, je bedoelt shakes ofzo? Je moet eens met de ladies in Slank topic gaan praten, die helpen je wel verder. Je moet niet te weinig eten, maar ook niet te veel. Gewoon en gezond en vers. Low fat en geen/weinig alco.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:12 schreef Oksel het volgende:
Zal ik een eiwitdieet gaan doen? Ik val echt te weinig af. En als ik minder eet heb ik honger.
Ah, dat had ik net gepost in k&wquote:
Damn, dat is snel alquote:Op zaterdag 11 juni 2011 12:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah, dat had ik net gepost in k&w
Maar door de nogal snel gaande verhuizing ben ik helaas met de tri-training gestoptWe verhuizen de 28e al, de triathlon is op 2 juli. Daarnaast zit ik nu met tentamens en dat + het verhuizen laat niet veel ruimte over voor 5 trainingen per week
Máár heb een triathlonvereniging gevonden waar ik graag bij wil gaan kijken of ze ook beginners hebben zoals ik, want ik vind het wel echt heel leuk! Ondanks dat ik nog maar 4 of 5 keer op de fiets heb gezeten is het wel iets dat ik vaker wil gaan doen. Wel in combinatie met andere sporten, en ik wil blijven spinnen
Goede investering, rust is ook trainenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:38 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net een bed gekocht. Had ik ook een gloednieuwe Bianchi van kunnen kopen. Of 2. Maarja, in een bed spendeer je 1/3 van je leven..
Hou maar op. Niet mijn idee. Vorige keer 160km (33+km/h gemiddeld), de laatste 20 waren een en al pijn leiden..quote:
Ridley frame met Tiagra afmontagequote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
![]()
19 speed lolWel dapper dat ie een Tiagra afgemonteerde tweedehands voor 800 te koop zet.
Hoe kan je nou in godsnaam een 19-speed fiets hebben?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
![]()
19 speed lolWel dapper dat ie een Tiagra afgemonteerde tweedehands voor 800 te koop zet.
Als je een triple hebt, en één kransje die voor 2/3 versleten is. Of als je een double/compact hebt en één kransje is voor 50% versleten. Dat is echt de enige theorie die ik er achter kon bedenken.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:25 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hoe kan je nou in godsnaam een 19-speed fiets hebben?
Ik ken serieus iemand die bijna 20.000 euro voor een bed heeft betaald.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:38 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net een bed gekocht. Had ik ook een gloednieuwe Bianchi van kunnen kopen. Of 2. Maarja, in een bed spendeer je 1/3 van je leven..
Hästens?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:57 schreef Marurk het volgende:
Ik ken serieus iemand die bijna 20.000 euro voor een bed heeft betaald.
TH natuurlijkquote:Op zaterdag 11 juni 2011 23:53 schreef thebakkert het volgende:
. Moet me eigenlijk eens gaan aanmelden bij een club in Groningen (wie weet nog een leuke voor studenten?).
Dan betaal je alleen voor het paardenhaar.quote:Op zondag 12 juni 2011 00:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hästens?
Ik zou liever 20.000 aan een bed uitgeven dan aan een fiets, áls ik het had.
Paardenhaar in je bedquote:Op zondag 12 juni 2011 00:33 schreef No-P het volgende:
[..]
Dan betaal je alleen voor het paardenhaar.
Eentwee, heb je een track van de Reichswaldtour? edit: heb al wat gevonden, die kan ik wel gebruiken om een rondje mee te tekenen om bij Xanten te gaan fietsen. Nu nog tijd vinden om die te rijden.
Check www.tandjehoger.com maar eens. Of je nou van toeren, wedstrijden of bier drinken houdt, voor ieder wat wilsquote:Op zondag 12 juni 2011 07:56 schreef thebakkert het volgende:
[..]
Dan moet ik daar maar eens meer over te weten komen
Foto?quote:Op zondag 12 juni 2011 10:24 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn nieuwe Bianchi ALU Campagnolo was 850....
Hey leuk, paar van mij vereniging waren er ook maar niet de echte kleppers.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:09 schreef Yankee het volgende:
Gisteren dus verkeersregelaar bij het NSK tijdrijden. Was best geinig. Ik heb alleen het idee dat de regen mijn gezondheid niet ten goede gekomen is, vandaag grieperig en last van mijn keel
Was jammer dat er in de categorie mannen met licentie niet wat meer van start gingen. Gast die hier won reed iets van 3km p/u harder dan de nummer twee....verder was het wel primaquote:Op zondag 12 juni 2011 12:27 schreef Pritt het volgende:
[..]
Hey leuk, paar van mij vereniging waren er ook maar niet de echte kleppers.
Goed niveau?
Rond de 42-44 ofzo? Waait niet zo hard geloof ik.quote:Op zondag 12 juni 2011 12:02 schreef Pritt het volgende:
Vandaag maar eens bij het NK triathlon kijken, eens checken of ze daar een beetje kunnen fietsen.
Gewoon één reserve binnenbandje en één CO2 patroon. Meer heb je echt niet nodig als je met latex binnenbanden rijdt. De rest is alleen maar ballast, zeker als je met een paar mede fietsers onderweg bent.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:42 schreef ssebass het volgende:
Wat hebben jullie trouwens allemaal bij je. Ik moet nog een pomp als ik onderweg ineens een lekke band krijg. Is zo'n setje misschien iets?
http://www.12gotrading.nl(...)ompen/pro_combi_pack
http://www.12gotrading.nl(...)bi_pack#omschrijving
Ik kan je uit ervaring vertellen dat alleen dit niet altijd voldoende is.quote:Op zondag 12 juni 2011 14:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Gewoon één reserve binnenbandje en één CO2 patroon. Meer heb je echt niet nodig als je met latex binnenbanden rijdt. De rest is alleen maar ballast, zeker als je met een paar mede fietsers onderweg bent.
Ja, was een Hästens. En nee, ik zou niet liever 20.000 aan een bed uitgeven.quote:Op zondag 12 juni 2011 00:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hästens?
Ik zou liever 20.000 aan een bed uitgeven dan aan een fiets, áls ik het had.
Valt mee...al komt je voorwiel wel los van de weg, elke keer als je aanzetquote:Op zondag 12 juni 2011 14:42 schreef ssebass het volgende:
Ai ik zou bang zijn dat ik achteruit de helling weer afging.
Verbazend inderdaad dat je dan niet afvalt!quote:Op zondag 12 juni 2011 17:24 schreef Oksel het volgende:
Nee een Eastborn Inspiration 375 (klinkt net als een fiets), afgemonteerd met lichtgrijze stof en zwarte poten..4 weken levertijd
![]()
Vandaag 170km gefietst, rondje Posbank. 32 gemiddeld, werd veel gelummeld. Beetje kopwerk meegaan, maar merk dat ik er snel af moet als we 33-35 windtegen, of 40 windmee fietsen. Dat hou ik een paar km vol, dan is't voorbij. En met klimmen ben ik ook een van de laatsten, al is het verschil niet heel schokkend.
Ik ga zo'n eiwitdieet doen bij een lokale dieetboer. Ben 't zat dat ik 300+ km/week fiets en amper lichter wordt.
Lakscheurtje lijkt me. Voel je hem als je er met je nagel overheen gaat?quote:Op zondag 12 juni 2011 17:48 schreef Yankee het volgende:
Breuk of een scheurtje in de lak?
[ link | afbeelding ]
Lijkt een scheurtje.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:48 schreef Yankee het volgende:
Breuk of een scheurtje in de lak?
[ link | afbeelding ]
Ja, is te voelen.quote:Op zondag 12 juni 2011 17:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lakscheurtje lijkt me. Voel je hem als je er met je nagel overheen gaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |