I know what you did last summer....quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat is dus nog veel bruter dan een hit and run waarbij de auto gewoon doorrijdt, nu heeft dus iemand de fietser laten crepeeren en de fiets verstopt. Fijne aktie
bij mij dus niet, helaasquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij moet je zelf beschermingsstickers aanbrengen voor kabels... En op de achtervork en onder de schuine buis zaten ze er bij mij standaard op.
Een beetje FM, zeker je vaste, zal dat gratis doen. Is een kwestie van twee schroefjes aan of los draaien.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:15 schreef Dirkos1987 het volgende:
Wat zou het ongeveer kosten om mijn derailleur e.d. opnieuw te laten afstellen bij de FM?
Krijg het zelf niet voor elkaar
Tue ...... = Gedood!quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft die fietser het niet gehaald, maar mijn Frans is nu eenmaal niet zo goed, dat ik dit uit het artikel kan extraheren...
Nope, die "kettingzweep" is er juist voor bedoeld om de cassette tegen tegen te houden wanneer je met een cassette sleutel de sluitring van je cassette los draait. Maar als je dat je weet, niet zelf aan beginnen of eerst voor een metertje leukoplast zorgen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Em, moet je niet een cassette trekker gebruiken ofzo, en pas daarna een kettingzweep?
ik zou naar Knoops gaan. Heb daar zelf goede ervaringen. als je ze je probleem uitlegt zullen ze je vast willen helpen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:20 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heb mijn fiets 2e hands gekocht,
En er zit hier 1 plaatselijke FM en 1 zeer goede op gebied van racefietsen, miss dat vele hem wel kennen hier: John Knoops.
Twijfel waar ik heen moet gaan ivm kosten.
De sluitring zit dus heel vast?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef OlivierV het volgende:
Losdraaien gaat met de draairichting van het freewheel mee, dus je moet dat tegenhouden met die kettingzweep. Maar dat ding zit dus zo gruwelijk strak dat het met geen mogelijkheid los te krijgen is...
Het is ook nog een vrij nieuwe cassette, dus olie moet niet nodig zijn
Enige minpuntje inderdaad, dat had gewoon zwart moeten zijn natuurlijkquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets. Alleen dat bruine gedoe snap ik nooit. Dat is lelijk en snobistisch.
Zou met ouderwets chromen frame wel heelquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets. Alleen dat bruine gedoe snap ik nooit. Dat is lelijk en snobistisch.
Is dat ook tegen diefstal?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
ik heb de standaard ntfu verzekering geloof ik
Doet me denken aan zo'n ouwe grap:quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:17 schreef kaasplankje het volgende:
Degene die mijn fiets pikt is binnen 5 minuten dood. Verzekeren hoeft dus niet.
quote:Achtervolging zinloos.
Fabian Cancellarra
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.quote:
Veloce volgens mij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.
Welke Campagnolo groep is kwalitatief vergelijkbaar met Shimano 105 eigenlijk? Als ik toch nog een keer ga upgraden wil ik het wel goed doen, maar toch tegen normaal budget. Wordt waarschijnlijk een Bianchi, met dank aan Okkie.
Dank je. Ik had net een Canyon gevonden met Apex voor 900,-, kom er alleen net achter dat deze pas leverbaar is in week 34. Dat duurt te lang helaas.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.
Welke Campagnolo groep is kwalitatief vergelijkbaar met Shimano 105 eigenlijk? Als ik toch nog een keer ga upgraden wil ik het wel goed doen, maar toch tegen normaal budget. Wordt waarschijnlijk een Bianchi, met dank aan Okkie.
Wat is dan het voordeel t.o.v. een triple?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:08 schreef Freddeh het volgende:
Voordeel dat Apex heeft over andere cassettes is dat de wieltjes groter gaan. Je hebt dus bijvoorbeeld een 32 achter, die vind je in de Shimano (en Campa?) reeksen niet.
Cassettes ging het over, dus de achterkant wat betreft schakelen. Maar nu ik er over na denk... is Apex wel leverbaar als triple?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel t.o.v. een triple?
Nee, Apex is geen triple. Volgens mij is het wel het alternatief van SRAM voor een triple. Zodat de wat minder geoefende fietser toch overal omhoog komt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Cassettes ging het over, dus de achterkant wat betreft schakelen. Maar nu ik er over na denk... is Apex wel leverbaar als triple?
Volgens mij val je dan omquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:19 schreef Freddeh het volgende:
T.o.v een triple zal er dan wel geen bijzonder voordeel zijn. Verschil is dan alleen dat je achter wat groter kan schakelen i.p.v voor kleiner.
Mits je een 10spd Shimano systeem hebt kun je er overigens ook wel een 10spd Apex cassette op gooien.
Moet niet gekker worden, een Shimano triple met een cassette tot 32... Als je dáármee de Ventoux niet redt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |