Ik sta niet in de OP zie ikquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:54 schreef Narcotical het volgende:
Fipo.
Ik heb potverdikkeme nog steeds geen actie-foto..
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:43 schreef eentwee het volgende:
Ik heb trouwens nog een tipje voor wie ook wel eens in de schemer fietst/thuiskomt: smart lunar 35 voor 15 pond. Ik heb dit lampje als reserve/extra gekocht voor als mijn basislicht (magicshine) uitvalt of de accu opeens leeg is. Je weet immers nooit met die Chinese rotzooiVoor die 15 pond valt de lichtopbrengst helemaal niet tegen en het is makkelijk te monteren en verwijderen zonder gereedschap. Een goed achterlampje (superflash) is ook in de aanbieding voor 6 pond, is echt fel. Neem je deze dan heb je voor een paar pond extra nog een leuk voorlampje voor je stadsfiets erbij (of ook als reserve).
Persoonlijk vind ik in het donker fietsen best kicken, je lijkt snel te gaan, er staat meestal weinig wind, er rijdt niemand in de weg en je bent goed bezig terwijl een ander thuis op de bank chips zit te vreten![]()
(Disclaimer: dit bericht is niet bedoeld voor Ivo en andere ultracyclisten)
Nee je gaat niet op je bek want door een goede lamp zie je wat er op de weg ligt. Als je zelf op de weg ligt zien ze je liggen door je goede lampquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:51 schreef Oksel het volgende:
En je gaat lekker snel op je bek, en niemand ziet je liggen in 't donker. Dus die truck rijdt dwars door je heen. Top!
Ik heb er wel eentje, maar weet niet of jullie ieder topic geopend willen zien met een foto van die dikkequote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:54 schreef Narcotical het volgende:
Fipo.
Ik heb potverdikkeme nog steeds geen actie-foto..
Die dingetjes wil ik ook nog bestellen bij Rose. Bevordert het de zijdelingse zichtbaarheid een beetje?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:05 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik sta niet in de OP zie ik
[..]
[..]
Nee je gaat niet op je bek want door een goede lamp zie je wat er op de weg ligt. Als je zelf op de weg ligt zien ze je liggen door je goede lampTrucks mogen niet op het fietspad rijden. Tenminste, in het geciviliseerde deel van Nederland doen ze dat niet
Je moet wel een beetje slimme routes rijden dus met vrijliggende fietspaden en geen smalle boerenweggetjes waar je 80 mag met aan weerszijden sloten.
Als je niet in het donker wilt fietsen maar wel 's avonds fietst kun je wel je ritten verlengen door de schemer mee te pakken én veiliger maken. Je bent dan veel flexibeler met trainingstijden, ook in de winter als het om half vijf donker is. Op de wielen waar ik dan mee rijd heb ik ook zulke dingen geklikt:
[ afbeelding ]
Vanaf knp Ridderkerk Zuid tot Zwijndrecht op het fietspad. Afgescheiden door geluidswallen en bomen, je ziet NIETS. Ook niet het muisje waarvan het ruggegraatje krak doet als je hem overrijdt. Niet leuk. Zielig. En donker.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:16 schreef Life2.0 het volgende:
Donker? Waar wordt het in nederland nou echt donker
Tnx. Komt vast wel goed. Rij sowieso altijd veel op gevoel. Route is alleen maar voor ondersteuningquote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:31 schreef jpjedi het volgende:
Ik ga er in het donker echt niet op uit. Was zojuist net voor het donker en de regen thuis gelukkig.
@Ursel: veel plezier ermee! Het is wel even uitvogelen hoe het allemaal werkt hoor. En 1 tip, rij koersen en werk niet met routes.
Toffe wielen trouwens eentwee! Wat gaat zoiets kosten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef eentwee het volgende:
@Kaas: mooi fietsje! Ik houd van die klassieke eenkleurige velgen. Zijn dat Mavics of Wolber ofzo? Zit erover te denken om een allround setje op te bouwen met heel platte velgen. Dit idee:
[ afbeelding ]
Maar dan voor clinchers (TB14). Helemaal zwart, Record naven ofzo, setje Open Paves erop. En inschrijven voor de RVV![]()
Fietskleding koop ik trouwens ook altijd in de uitverkoop. 35euro max en daarvoor kun je gewoon A-merken krijgen en natuurlijk allerlei proftricots.
Ga van de winter denk ik ook een tacx bandje om mn achterwiel leggen en dan voorjaar 2012 een nieuw (en beter) wielsetje kopen, hou ik mn huidige als reserver/tacx set.. Ik ga wel een documentaire kijken ofzo.. Of een DVD ofzo.. Ik denk dat ik me wel ga redden van de winter..quote:Op dinsdag 7 juni 2011 22:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik weet nog niet hoe ik het ga doen als t weer donker is. Ik ben denk ik 1 van de weinigen in Nederland die het leuk vind om op een Tacx te fietsen. Tenminste; zolang er voetbal op tv is. Op die champions league avonden kun je inclusief voor en na beschouwing mooi 2 tot 2.5 uur Tacx-en. Maar op zich lijkt het me ook wel leuk om af en toe naar buiten te gaan.
Net terug van een rondje van 80 km over de Heuvelrug. Ging nog nooit zo goed. Lekker gevoel
350-400 euro. Hangt vooral af van de naven. Het moet echt wel degelijk en stijf zijn, de meeste wielen die ik nu heb zijn net niet stijf/sterk/recht genoeg om heel zeker mee af te dalen. Mijn RR1850 wielen beginnen nu boven de 45 al te zwabberenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Toffe wielen trouwens eentwee! Wat gaat zoiets kosten?
Wel toffe wieltjes zijn dat btwquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef eentwee het volgende:
@Kaas: mooi fietsje! Ik houd van die klassieke eenkleurige velgen. Zijn dat Mavics of Wolber ofzo? Zit erover te denken om een allround setje op te bouwen met heel platte velgen. Dit idee:
[ afbeelding ]
Maar dan voor clinchers (TB14). Helemaal zwart, Record naven ofzo, setje Open Paves erop. En inschrijven voor de RVV
Ja weet ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef kaasplankje het volgende:
Haha die TT, cool!
eentwee: Ik heb op de velgen gekeken en daar staat niks op. Op die foto die je post staan van die Ambrosio velgen; volgens mij de Chrono F20 of de nemesis, maar die zijn beide tube.
http://www.ambrosiospa.co(...)om_wrapper&Itemid=52
Beetje hetzelfde als de Campagnolo Neutron's dus. Die lijken hier ook wel op. Erg mooi!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
350-400 euro. Hangt vooral af van de naven. Het moet echt wel degelijk en stijf zijn, de meeste wielen die ik nu heb zijn net niet stijf/sterk/recht genoeg om heel zeker mee af te dalen. Mijn RR1850 wielen beginnen nu boven de 45 al te zwabberenIk daalde af als een krant afgelopen weekend. Heb wel ontdekt dat er een bobbel in m'n band zat. Hopelijk is dat de oorzaak. Moet haast wel want ik heb met deze wielen ook veilig 90 km/u gereden.
@Freddeh: ja het helpt zeker
What else is new?quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik kom op tv met m'n wielrenkunsten
Voor een programma van een lokale omroep gingen we een gast leren wielrennen. Heb zo gelachen, die kerel was met het infietsen al kapot en pafte tussen elke shot door een peukje weg. Echt machtig! Heb ondertussen alleen maar onzin uit lopen kramen en gedaan alsof ik vet goed was
Vrijdag komt het op Youtube.
Bwoah, ik ben niet zo van de fixie's en al helemaal niet van de hipsters.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:53 schreef eentwee het volgende:
Maar dan in het zwart denk ik. Dat grijze kleurtje is wel erg retro. Misschien komen er zelfs wel witte naven in ofzoDat cult moet jou toch wel aanspreken? 't Is een beetje een fixie/hipster merk.
[ afbeelding ]
Normale velgen zijn 19-21 mm. Sram en Hed zijn met die 23mm gekomen in hoge carbon wielen omdat het meer aero zou zijn. Nu zijn er ook verschillende lage velgen die breder zijn. Velocity A23, C-4 V22, Hed C2 etc. Eigenlijk is het helemaal niks nieuws want allerlei touring velgen waren ook al breder (Rigida, Ritchey, Araya, Sun etc etc).
Dat mag ik hopen ja, als ze morgen die berg op gaanquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:18 schreef jpjedi het volgende:
Ik ken 1 deelnemer en ze zijn echt al fanatiek aan het trainen.
ik heb de standaard ntfu verzekering geloof ikquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hebben jullie je fiets nog extra verzekerd?
65 euronen.. niet heel goedkoop dus, zelfs nog duurder dan die Ambrosio velgen. Ook niet licht trouwens (490g).quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bwoah, ik ben niet zo van de fixie's en al helemaal niet van de hipsters.![]()
Maar die velg is wel mooi hoor, wat kost dat eigenlijk?
haha die voiceover zegt "misschien wel de mooiste stad van Nederland"quote:Op woensdag 8 juni 2011 08:50 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.mediarotterdam.nl/aanpakken/tv/uz120/
Echte mannen in de sneeuw, 1e hoofdstukje
Volgens mij moet je zelf beschermingsstickers aanbrengen voor kabels... En op de achtervork en onder de schuine buis zaten ze er bij mij standaard op.quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:17 schreef Yankee het volgende:
Waarmee zou ik kunnen proberen om enkele beschadigingen aan mijn frame weg te werken? Bijvoorbeeld beschadigingen veroorzaakt door de kabels die langs het frame schuren. De fietsenmaker had hier natuurlijk een beschermsticker moeten aanbrengen, maar dat heeft hij niet gedaan. Dus wat zou ik hier aan kunnen doen?
Hoorde het vanmorgen ook ja. Heb zelf als ik alleen rij altijd wel mn telefoon bij me, met I.C.E nummer erin. tevens stickertje met naam, adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:44 schreef Mark_Boelen het volgende:
Goed zuur bericht dit zeg:
http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5050
http://www.politie.nl/fri(...)ielrennergezocht.asp
quote:
Een helm droeg hij dus niet, zo te lezen...wanneer gaan mensen eens hun hersen gebruiken?quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.
Zo'n ICE nummer helpt weinig bij mij, ik blokkeer mijn telefoon altijd met wachtwoord.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoorde het vanmorgen ook ja. Heb zelf als ik alleen rij altijd wel mn telefoon bij me, met I.C.E nummer erin. tevens stickertje met naam, adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.
Die sticker in de helm is nog niet eens een gek idee, ik heb een labelwriter dus straks maar is een sticker maken. Telefoon heb ik altijd bij me, maar net zoals Wokkel altijd geblokkeerd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:55 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoorde het vanmorgen ook ja. Heb zelf als ik alleen rij altijd wel mn telefoon bij me, met I.C.E nummer erin. tevens stickertje met naam, adres en telnummer vriendin in de binnenrand van mn helm. Kleine moeite.
Precies.quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb gewoon altijd mn rijbewijs bij me (en bankpas voor als ik pech krijg en het OV in moet, of een taxi moet nemen)....als kwestbare verkeersdeelnemer wil ik wel graag dat ze m'n vrouw snel kunnen vinden als er wat mocht gebeuren, dus iest om je te identificeren lijkt me vrij logisch eigenlijk. Maar goed, een helm vind ik ook te logisch voor woorden.
Zo van die fiets is weinig meer over.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:44 schreef Mark_Boelen het volgende:
Goed zuur bericht dit zeg:
http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5050
http://www.politie.nl/fri(...)ielrennergezocht.asp
Waarschijnlijk heeft die fietser het niet gehaald, maar mijn Frans is nu eenmaal niet zo goed, dat ik dit uit het artikel kan extraheren...quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Hier wordt je helemaal triest van: http://www.laprovence.com(...)tue-par-un-chauffard
I know what you did last summer....quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dat is dus nog veel bruter dan een hit and run waarbij de auto gewoon doorrijdt, nu heeft dus iemand de fietser laten crepeeren en de fiets verstopt. Fijne aktie
bij mij dus niet, helaasquote:Op woensdag 8 juni 2011 12:29 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens mij moet je zelf beschermingsstickers aanbrengen voor kabels... En op de achtervork en onder de schuine buis zaten ze er bij mij standaard op.
Een beetje FM, zeker je vaste, zal dat gratis doen. Is een kwestie van twee schroefjes aan of los draaien.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:15 schreef Dirkos1987 het volgende:
Wat zou het ongeveer kosten om mijn derailleur e.d. opnieuw te laten afstellen bij de FM?
Krijg het zelf niet voor elkaar
Tue ...... = Gedood!quote:Op woensdag 8 juni 2011 14:33 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft die fietser het niet gehaald, maar mijn Frans is nu eenmaal niet zo goed, dat ik dit uit het artikel kan extraheren...
Nope, die "kettingzweep" is er juist voor bedoeld om de cassette tegen tegen te houden wanneer je met een cassette sleutel de sluitring van je cassette los draait. Maar als je dat je weet, niet zelf aan beginnen of eerst voor een metertje leukoplast zorgen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Em, moet je niet een cassette trekker gebruiken ofzo, en pas daarna een kettingzweep?
ik zou naar Knoops gaan. Heb daar zelf goede ervaringen. als je ze je probleem uitlegt zullen ze je vast willen helpen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 21:20 schreef Dirkos1987 het volgende:
Heb mijn fiets 2e hands gekocht,
En er zit hier 1 plaatselijke FM en 1 zeer goede op gebied van racefietsen, miss dat vele hem wel kennen hier: John Knoops.
Twijfel waar ik heen moet gaan ivm kosten.
De sluitring zit dus heel vast?quote:Op woensdag 8 juni 2011 22:24 schreef OlivierV het volgende:
Losdraaien gaat met de draairichting van het freewheel mee, dus je moet dat tegenhouden met die kettingzweep. Maar dat ding zit dus zo gruwelijk strak dat het met geen mogelijkheid los te krijgen is...
Het is ook nog een vrij nieuwe cassette, dus olie moet niet nodig zijn
Enige minpuntje inderdaad, dat had gewoon zwart moeten zijn natuurlijkquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets. Alleen dat bruine gedoe snap ik nooit. Dat is lelijk en snobistisch.
Zou met ouderwets chromen frame wel heelquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mooie fiets. Alleen dat bruine gedoe snap ik nooit. Dat is lelijk en snobistisch.
Is dat ook tegen diefstal?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:47 schreef Yankee het volgende:
[..]
ik heb de standaard ntfu verzekering geloof ik
Doet me denken aan zo'n ouwe grap:quote:Op donderdag 9 juni 2011 09:17 schreef kaasplankje het volgende:
Degene die mijn fiets pikt is binnen 5 minuten dood. Verzekeren hoeft dus niet.
quote:Achtervolging zinloos.
Fabian Cancellarra
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.quote:
Veloce volgens mij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.
Welke Campagnolo groep is kwalitatief vergelijkbaar met Shimano 105 eigenlijk? Als ik toch nog een keer ga upgraden wil ik het wel goed doen, maar toch tegen normaal budget. Wordt waarschijnlijk een Bianchi, met dank aan Okkie.
Dank je. Ik had net een Canyon gevonden met Apex voor 900,-, kom er alleen net achter dat deze pas leverbaar is in week 34. Dat duurt te lang helaas.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zou kwalitatief hetzelfde zijn als Shimano 105.
Welke Campagnolo groep is kwalitatief vergelijkbaar met Shimano 105 eigenlijk? Als ik toch nog een keer ga upgraden wil ik het wel goed doen, maar toch tegen normaal budget. Wordt waarschijnlijk een Bianchi, met dank aan Okkie.
Wat is dan het voordeel t.o.v. een triple?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:08 schreef Freddeh het volgende:
Voordeel dat Apex heeft over andere cassettes is dat de wieltjes groter gaan. Je hebt dus bijvoorbeeld een 32 achter, die vind je in de Shimano (en Campa?) reeksen niet.
Cassettes ging het over, dus de achterkant wat betreft schakelen. Maar nu ik er over na denk... is Apex wel leverbaar als triple?quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat is dan het voordeel t.o.v. een triple?
Nee, Apex is geen triple. Volgens mij is het wel het alternatief van SRAM voor een triple. Zodat de wat minder geoefende fietser toch overal omhoog komt.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Cassettes ging het over, dus de achterkant wat betreft schakelen. Maar nu ik er over na denk... is Apex wel leverbaar als triple?
Volgens mij val je dan omquote:Op donderdag 9 juni 2011 15:19 schreef Freddeh het volgende:
T.o.v een triple zal er dan wel geen bijzonder voordeel zijn. Verschil is dan alleen dat je achter wat groter kan schakelen i.p.v voor kleiner.
Mits je een 10spd Shimano systeem hebt kun je er overigens ook wel een 10spd Apex cassette op gooien.
Moet niet gekker worden, een Shimano triple met een cassette tot 32... Als je dáármee de Ventoux niet redt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |