abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:58:38 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_97626273
"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus! :P

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen :).

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

• Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
• Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
• Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen." :{

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in. :)

[Trainingsmethoden]

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt :).

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:

quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet. :P

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

• (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
• Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
• Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme :P).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo. :)

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals Vitamine B en Vitamine C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ;) ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot Vitamine A en Vitamine D. Met vitamine A is overdosering snel mogelijk en gevaarlijk; Voor vitamine D zijn er steeds meer aanwijzingen dat suppletie (bijvoorkeur in D3 vorm) de kans op allerlei ziekten en aandoeningen verkleint). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen. ZMA is hiervoor een veelgebruikt supplement.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.kpn.nl/geem0008//vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Als iemand wilt gaan gebruiken doe dan de moeite jezelf goed in te lezen in de materie, het zijn namelijk medicijnen die je overgedoseerd gaat gebruiken ten behoeve van cosmetische doeleiden.

Hier op GoT is geen ruimte tot educatie op dit punt, ik raad iedereen dan ook aan in deze subsectie goed de sticky topics door te lezen. http://forum.dutchbodybuilding.com/f10/

Educate yourself before you medicate yourself!

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden. :P
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum:
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten! :7
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje. :)
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ:
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina:
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif:
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels:
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info:
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd:
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is! :P

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

FAQ
- Ik wil beginnen: hoe vind ik een goede sportschool?
Let erop dat er een squat rack (niet alleen een Smith Machine), dumbbells tot minimaal 30kg (gevordenen hebben meer nodig) en losse barbells aanwezig zijn.
- Jullie zeggen dat ik ook moet squatten, bankdrukken en deadliften, maar bij mij op de sportschool kan/mag dat niet.
Zeg je abonnement op en zoek een andere sportschool.
- Ik wil graag sneller sterker en breder worden: wat moet ik doen?
Allereerst: leest de OP goed en helemaal door. Verder: post je eet- en trainingsschema, dan kunnen de ervaren mensen hier je persoonlijk advies geven.

Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2010.

#1 Jay Cutler

#2 Phil Health

#3 Branch Warren

En 2 van (volgens kenners ;) ) de beste bodybuilder aller tijden; Arnold Schwarzenegger.

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. :), na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd.*

Link naar OP.
Confidence through competence
pi_97626369
Ik had 'Fraaie pecs' als TT verwacht. Maar deze TT is ook raak.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:02:59 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97626388
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 17:58 schreef Stereotomy het volgende:
Fraaie pecs!
als het voor mij bedoelt was; Thanks :D
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:16:07 #4
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97626761
Wat ik me na het volgen van het vorige topic afvroeg, jullie hebben het altijd over het trainen met free weights.

Wat heeft dit voor meerwaarde boven de "machines" die je vaak ziet in sportscholen, en dan met name voor een beginner? Met die machines kan je toch ook vrijwel alle spiergroepen met genoeg gewicht trainen als je net begint? Of zit hier meer achter? :)

Oh, en ukga, jij bent voor mij duidelijk een motivatie, als ik zie wat voor progressie jij gemaakt hebt in iets meer dan een jaar. :o
pi_97626818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
Wat ik me na het volgen van het vorige topic afvroeg, jullie hebben het altijd over het trainen met free weights.

Wat heeft dit voor meerwaarde boven de "machines" die je vaak ziet in sportscholen, en dan met name voor een beginner? Met die machines kan je toch ook vrijwel alle spiergroepen met genoeg gewicht trainen als je net begint? Of zit hier meer achter? :)

Oh, en ukga, jij bent voor mij duidelijk een motivatie, als ik zie wat voor progressie jij gemaakt hebt in iets meer dan een jaar. :o
Vrije gewichten dwingen je gewicht te stabiliseren, bij een machine wordt dit voor je gedaan en duw/trek je alleen maar, op een vast 'pad'. Vrije gewichten = meer stress en belasting van je spieren = betere groei impuls. Bovendien loop je op een machine al je spiergroepen te isoleren, terwijl je met vrije gewichten compounds kan doen (samengestelde oefeningen) waarmee je meerdere spiergroepen tegelijk pakt.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:19:26 #6
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97626857
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:18 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Vrije gewichten dwingen je gewicht te stabiliseren, bij een machine wordt dit voor je gedaan en duw je alleen maar. Vrije gewichten = meer stress en belasting van je spieren = betere groei impuls.
Okee duidelijk. Maar heeft dit stabiliseren dan een ook echt een grote invloed relatief gezien?
pi_97626863
quote:

Met machines isoleer je een bepaalde spiergroep en hoef je het gewicht niet te stabiliseren. Dit zorgt voor een mindere coördinatie en stress van de spieren en kan je dus niet echt kracht en massa mee opbouwen.

Voorbeeld:
Als je een bal zou schieten door een hele kleine lange buis, natuurlijk gaat hij rechtdoor want hij kan nergens anders heen. Betekent dit dat je weet hoe je je spieren moet gebruiken om die bal recht te schieten? Nee.
pi_97626916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:19 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Okee duidelijk. Maar heeft dit stabiliseren dan een ook echt een grote invloed relatief gezien?
Je groeit sneller (zowel qua kracht/massa) en krijgt een regelmatiger fysiek, inplaats van een lichaam dat bestaat uit spiergroepen die allemaal onafhankelijk (en ongelijk) van elkaar zijn getraind.

Ik heb nu een klein halfjaar erop zitten bij een fitnessgym en heb best veel vooruitgang geboekt met veel eten + die machines + wat vrije gewichten (vorig topic), maar wil nu toch de overstap maken naar een andere gym, met veel vrije gewichten, om eindelijk echt te kunnen trainen.
pi_97626989
quote:
Als ik train, 3 sets van 6 a 7;
bank; 75 kilo
deadlift 80 (heb zwakke onderrug)
squat ook 90
dan heb je gewoon goede genen wat pecs betreft denk ik, want mijne zijn kleiner terwijl ik gewoon 5*80 druk, dus vrij vergelijkbaar
(5*145dl, 5*110sq)
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:28:02 #10
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_97627176
Effe een vraagje...Kben 16 jaar en ik loop (7-15 km) of fiets (1.5 tot 3 uur) elke week ongeveer 3-4 keer.(Hangt van het weer af). En nu de zomer er aan komt denk ik een abo te nemen in de sportschool in de buurt...Heb thuis een boksbal en en paar losse gewichtje's (stellen heel weinig voor) en daar train ik soms wel eens mee. Maar nu zit het zo is het op mijn leeftijd wel verantwoordelijk om het op te bouwen? Omdat sommige mensen zeggen dat je best pas begint vanaf je 18de of na dat je volgroeid bent. Wat denken jullie? Zouw ik abo nemen of nog niet?
Trotse Belg.
pi_97627203
quote:

in het begin wel maar als de zeldzame gelegenheid zich voordoet dat ik een apparaat aanraak merk ik vaak wel dat ik al over de max zit. o.a. bij chestpress(100kg max)/legpress(260max)/assisted chins(assist overbodig)/calv raises(80kg)/etc. alleen met low row en lat pully zit ik nog niet aan mijn max.
bovendien geven free weigths meer praktische kracht.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:29:53 #12
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97627231
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:21 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Je groeit sneller (zowel qua kracht/massa) en krijgt een regelmatiger fysiek, inplaats van een lichaam dat bestaat uit spiergroepen die allemaal onafhankelijk (en ongelijk) van elkaar zijn getraind.

Ik heb nu een klein halfjaar erop zitten bij een fitnessgym en heb best veel vooruitgang geboekt met veel eten + die machines + wat vrije gewichten (vorig topic), maar wil nu toch de overstap maken naar een andere gym, met veel vrije gewichten, om eindelijk echt te kunnen trainen.
Maar als ik zeg dat ik alleen voltijd ga fitnessen voor de komende drie maanden, zou je me dan toch afraden om de machines te gebruiken wanneer het ook met free weights kan? Of is het voor een beginner prima om de machines te gebruiken?

Want na die drie maanden begint het waterpoloseizoen weer en dan kan ik eigenlijk maar eenmaal per week naar de sportschool, anders wordt het teveel training (train al 3x anderhalf uur in het water, dinsdag, donderdag en vrijdagavond, en dan zaterdag nog wedstrijd). Wil wel die ene keer per week blijven gaan (zondag of maandagochtend, ben toch student), abonnementje voor 1x per week kost toch niet al te veel, maar toch. ;)
pi_97627238
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:28 schreef Sasman het volgende:
Effe een vraagje...Kben 16 jaar en ik loop (7-15 km) of fiets (1.5 tot 3 uur) elke week ongeveer 3-4 keer.(Hangt van het weer af). En nu de zomer er aan komt denk ik een abo te nemen in de sportschool in de buurt...Heb thuis een boksbal en en paar losse gewichtje's (stellen heel weinig voor) en daar train ik soms wel eens mee. Maar nu zit het zo is het op mijn leeftijd wel verantwoordelijk om het op te bouwen? Omdat sommige mensen zeggen dat je best pas begint vanaf je 18de of na dat je volgroeid bent. Wat denken jullie? Zouw ik abo nemen of nog niet?
verkeerde topic voor jou vriend. zomerfitnessers mijden we hier liever.
pi_97627243
Sowieso veel meer praktische kracht.
Toen ik een aantal rug oefeningen op machines deed merkte ik niks bij het worstelen. Toen ging ik deadliften en een paar maanden later was iedereen opeens een stuk lichter :)

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:29 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Maar als ik zeg dat ik alleen voltijd ga fitnessen voor de komende drie maanden, zou je me dan toch afraden om de machines te gebruiken wanneer het ook met free weights kan? Of is het voor een beginner prima om de machines te gebruiken?

Want na die drie maanden begint het waterpoloseizoen weer en dan kan ik eigenlijk maar eenmaal per week naar de sportschool, anders wordt het teveel training (train al 3x anderhalf uur in het water, dinsdag, donderdag en vrijdagavond, en dan zaterdag nog wedstrijd). Wil wel die ene keer per week blijven gaan, abonnementje voor 1x per week kost toch niet al te veel, maar toch. ;)
Natuurlijk kan het geen kwaad, en natuurlijk maak je wat progressie. Een serieus beoefenaar van een sport wil het echter optimaal doen en dan zijn losse gewichten beter.
Maar er zijn geen losse gewichten beschikbaar ofzo? Waarom zou je anders kiezen voor de niet-optimale route?
pi_97627274
quote:

[..]

Want na die drie maanden begint het waterpoloseizoen weer en dan kan ik eigenlijk maar eenmaal per week naar de sportschool, anders wordt het teveel training (train al 3x anderhalf uur in het water, dinsdag, donderdag en vrijdagavond, en dan zaterdag nog wedstrijd). Wil wel die ene keer per week blijven gaan (zondag of maandagochtend, ben toch student), abonnementje voor 1x per week kost toch niet al te veel, maar toch. ;)
imo zijn freeweigths altijd beter
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:31:51 #16
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_97627299
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef Agentperry het volgende:

[..]

verkeerde topic voor jou vriend. zomerfitnessers mijden we hier liever.
Je moet toch ooit beginnen?
Trotse Belg.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:33:53 #17
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97627373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef Agentperry het volgende:

[..]

imo zijn freeweigths altijd beter
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef JohnSpek het volgende:
Natuurlijk kan het geen kwaad, en natuurlijk maak je wat progressie. Een serieus beoefenaar van een sport wil het echter optimaal doen en dan zijn losse gewichten beter.
Maar er zijn geen losse gewichten beschikbaar ofzo? Waarom zou je anders kiezen voor de niet-optimale route?
Okee, dan weet ik even voldoende. Ga maandag een gesprek regelen met een begeleider daar, schema op laten stellen en ook bovenstaande inbrengen en kijken wat zijn visie daarop is, uiteraard zal ik het schema hier ook plaatsen.

Ik vroeg het me gewoon af, heb nog nooit echt getraind op wat losse dumbells thuis na. Losse gewichten zijn sowieso beschikbaar waar ik heen ga.. :)
pi_97627417
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:31 schreef Sasman het volgende:

[..]

Je moet toch ooit beginnen?
oh zo. maar je brengt het alsof je alleen gaat fitnessen om er in renesse een beetje strak bij te staan.
ik zou gewoon beginnen en naar je lichaam luisteren, dat heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
pi_97627423
Long time nog speak.

Waar is Zyzz gebleven dan :D
If not now, then when.
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:36:48 #20
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_97627465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:35 schreef Agentperry het volgende:

[..]

oh zo. maar je brengt het alsof je alleen gaat fitnessen om er in renesse een beetje strak bij te staan.
ik zou gewoon beginnen en naar je lichaam luisteren, dat heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Hier ben ik meer mee..(Niet slecht bedoelt)
Merci

[ Bericht 1% gewijzigd door Sasman op 02-06-2011 18:37:16 (NCheck) ]
Trotse Belg.
pi_97627495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:33 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

[..]

Okee, dan weet ik even voldoende. Ga maandag een gesprek regelen met een begeleider daar, schema op laten stellen en ook bovenstaande inbrengen en kijken wat zijn visie daarop is, uiteraard zal ik het schema hier ook plaatsen.

Ik vroeg het me gewoon af, heb nog nooit echt getraind op wat losse dumbells thuis na. Losse gewichten zijn sowieso beschikbaar waar ik heen ga.. :)
sportbegeleiders of die fitness hippies die in de sportschool rondlopen? in het 2e geval moet je het met een korreltje zout nemen.
pi_97627723
quote:

[..]

Bij mij was het zo dat ik met die machinemeuk begon, omdat echte vrije gewichten hier in de buurt niet beschikbaar zijn. Ik woon in een dorp en de meer hardcore gyms zitten in de stad, dus daar had ik toen nog geen zin in, ik wilde alleen wat sportiefs erbij gaan doen. Na een poosje aankloten met veel cardio en 12 rep sets op machines ben ik op het internet gaan graven en alles volledig omgegooid, en toen ben ik gaan groeien dus, hoewel ik dat meer dank aan het enorme vreetfestijn elke dag. :)

Als het kon was ik ook gewoon in een echte gym begonnen. De begeleiders in die fitnessgym zijn prima mensen, maar ze vroegen me wel eens waarom ik maar 7 reps deed ('Volgens mij heb je hem veel te zwaar staan' :') ), en waarom ik zo 'gevaarlijk' ( :') ) en alleen in hun lege bodypumpzaaltje aan het stuntelen was met een kunststof barbell om te leren squatten. 'Je kan toch gewoon de seated leg press en de andere apparaten gebruiken?'. Andere gasten vonden dat ik maar vreemd bezig was, en ze verwonderden zich erover waarom ik meer groeide dan hen. Ook dachten ze dat ze van 'extra eten' dik zouden worden en dat spieren groeien terwijl je traint. Dus ging ik in de stad kijken bij andere gyms en de hele sfeer daar spreekt me veel meer aan + alle mogelijkheden qua vrije gewichten. Vanaf volgende week aan de slag daar.

Ik loop nu echt elke dag veel te vreten en dingen te lezen en proberen aangezien ik het echt heel leuk ben gaan vinden. Daarom vraag ik me af of jij er na drie maanden ook mee wilt stoppen, of dat je dezelfde ervaring krijgt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Panzermaus op 02-06-2011 18:50:30 ]
  donderdag 2 juni 2011 @ 18:53:49 #23
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97628014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:37 schreef Agentperry het volgende:

[..]

sportbegeleiders of die fitness hippies die in de sportschool rondlopen? in het 2e geval moet je het met een korreltje zout nemen.
Dat merken we gauw genoeg. ;)
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:44 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Bij mij was het zo dat ik met die machinemeuk begon, omdat echte vrije gewichten hier in de buurt niet beschikbaar zijn. Ik woon in een dorp en de meer hardcore gyms zitten in de stad, dus daar had ik toen nog geen zin in, ik wilde alleen wat sportiefs erbij gaan doen. Na een poosje aankloten met veel cardio en 12 rep sets op machines ben ik op het internet gaan graven en alles volledig omgegooid, en toen ben ik gaan groeien dus, hoewel ik dat meer dank aan het enorme vreetfestijn elke dag. :)

Als het kon was ik ook gewoon in een echte gym begonnen. De begeleiders in die fitnessgym zijn prima mensen, maar ze vroegen me wel eens waarom ik maar 7 reps deed, en waarom ik zo 'gevaarlijk' ( :') ) en alleen in hun lege bodypumpzaaltje aan het stuntelen was met een kunststof barbell om te leren squatten. 'Je kan toch gewoon de seated leg press en de andere apparaten gebruiken?'. Andere gasten vonden dat ik maar vreemd bezig was, en ze verwonderden zich erover waarom ik meer groeide dan hen. Ook dachten ze dat ze van 'extra eten' dik zouden worden en dat spieren groeien terwijl je traint. Dus ging ik in de stad kijken bij andere gyms en de hele sfeer daar spreekt me veel meer aan + alle mogelijkheden qua vrije gewichten. Vanaf volgende week aan de slag daar.

Ik loop nu echt elke dag veel te vreten en dingen te lezen en proberen aangezien ik het echt heel leuk ben gaan vinden. Daarom vraag ik me af of jij er na drie maanden ook mee wilt stoppen, of dat je dezelfde ervaring krijgt.
Voedsel is bij mij geen probleem, heb zo ondertussen gezien wat jij wegeet op een dag, en het viel me op dat ik daar eigenlijk niet eens zo veel vanaf zit. Alleen de soorten voedsel zijn bij mij anders, meer (ongezonde) tussendoortjes en minder eiwitrijk voedsel, maar dat is een kwestie van erop letten, ongezouten nootjes i.p.v. chips en meer pindakaas/kipfilet op brood in plaats van kaas en chocopasta. Drink sowieso ook al 2 - 3 liter melk per dag en eet standaard wel 8 - 10 boterhammen, dus da's al mooi meegenomen.

Ik heb geen idee of ik hetzelfde ga krijgen als jij. Ik ga eraan beginnen omdat ik een echte ecto ben (74 kilo, 1,90m) en omdat ik merk dat ik het fysiek vaak erg zwaar heb met polo'en. We zijn gepromoveerd naar de 2e klasse en daar lig je vaak tegenover gasten van 90 - 100 kilo, dan wil ik ze wel een beetje partij kunnen geven en niet alleen hoeven vertrouwen op m'n techniek en balbehendigheid. Tel daarbij op dat ik van een meisje dat ik coach te horen kreeg dat ik wel echt dun was ( :') ), en het idee om daar wat aan te gaan doen was geboren. :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:07:30 #24
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_97628516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:53 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Dat merken we gauw genoeg. ;)

[..]

Voedsel is bij mij geen probleem, heb zo ondertussen gezien wat jij wegeet op een dag, en het viel me op dat ik daar eigenlijk niet eens zo veel vanaf zit. Alleen de soorten voedsel zijn bij mij anders, meer (ongezonde) tussendoortjes en minder eiwitrijk voedsel, maar dat is een kwestie van erop letten, ongezouten nootjes i.p.v. chips en meer pindakaas/kipfilet op brood in plaats van kaas en chocopasta. Drink sowieso ook al 2 - 3 liter melk per dag en eet standaard wel 8 - 10 boterhammen, dus da's al mooi meegenomen.

Ik heb geen idee of ik hetzelfde ga krijgen als jij. Ik ga eraan beginnen omdat ik een echte ecto ben (74 kilo, 1,90m) en omdat ik merk dat ik het fysiek vaak erg zwaar heb met polo'en. We zijn gepromoveerd naar de 2e klasse en daar lig je vaak tegenover gasten van 90 - 100 kilo, dan wil ik ze wel een beetje partij kunnen geven en niet alleen hoeven vertrouwen op m'n techniek en balbehendigheid. Tel daarbij op dat ik van een meisje dat ik coach te horen kreeg dat ik wel echt dun was ( :') ), en het idee om daar wat aan te gaan doen was geboren. :)
Ik houd toezicht tijdens polowedstrijden, damn dat is een brute sport. Veel grote kerels ook.
Deathlift or Die.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:08:57 #25
55709 Stereotomy
pi_97628592
Is het waar dat er onder het wateroppervlak het een en ander gebeurt in duels tijdens wedstrijden?
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:09:24 #26
253447 Ethanolic
pi_97628612
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef Stereotomy het volgende:
Is het waar dat er onder het wateroppervlak het een en ander gebeurt in duels tijdens wedstrijden?
Je wilt niet weten hoe vaak ze elkaar een bloedneus slaan :P
Deathlift or Die.
pi_97628686
Als je het ook deels voor waterpolo doet BigSmurf moet je sowieso met losse gewichten gaan trainen. Lekker explosief trainen en je ziet je kracht omhoog gaan.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:11:20 #28
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97628697
quote:

Thanks man, waardeer ik. De eerste 4 maanden gingen het hardst. dan zie je ook het meeste verschil. altijd blijven knalln, ook al ben je soms onzeker over je progressie!

Wat betreft losse gewichten; het meeste is al gezegd, maar met losse gewichten moet je je stabiliteit houden omdat je niet de geleiding hebt van een machine. Hierdoor moet je meer kracht zetten, en gebuik je ook meerdere spiergroepen tegelijk. Ik mijd liever kabels en machines als ik het met losse gewichten af kan.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 18:23 schreef Agentperry het volgende:

[..]

dan heb je gewoon goede genen wat pecs betreft denk ik, want mijne zijn kleiner terwijl ik gewoon 5*80 druk, dus vrij vergelijkbaar
(5*145dl, 5*110sq)
Ja klopt. me borst loopt meer voor op de rest. In het vorige deel had ik het over me lats ide ik te klein vond (ik bedoel me trapezius :'( ) . Die is bij mij weer kleiner dan andere. maarja, we hebe allemaal wel wat :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:18:18 #29
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97629027
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:07 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik houd toezicht tijdens polowedstrijden, damn dat is een brute sport. Veel grote kerels ook.
Het is vooral qua uithoudingsvermogen heel zwaar, je moet heel diep kunnen gaan en blijven gaan, knokken voor elke meter is het devies.
quote:
10s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, ik kom soms echt met de smerigste krassen en striemen thuis, en af en toe ook weleens met blauwe ballen. Part of the game. :+
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:09 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Je wilt niet weten hoe vaak ze elkaar een bloedneus slaan :P
Niet overdrijven. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:11 schreef JohnSpek het volgende:
Als je het ook deels voor waterpolo doet BigSmurf moet je sowieso met losse gewichten gaan trainen. Lekker explosief trainen en je ziet je kracht omhoog gaan.
We gaan het zien. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:11 schreef ukga het volgende:

[..]

Thanks man, waardeer ik. De eerste 4 maanden gingen het hardst. dan zie je ook het meeste verschil. altijd blijven knalln, ook al ben je soms onzeker over je progressie!

Wat betreft losse gewichten; het meeste is al gezegd, maar met losse gewichten moet je je stabiliteit houden omdat je niet de geleiding hebt van een machine. Hierdoor moet je meer kracht zetten, en gebuik je ook meerdere spiergroepen tegelijk. Ik mijd liever kabels en machines als ik het met losse gewichten af kan.
Het is me inmiddels duidelijk ja, thanks voor de info! :)
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:26:05 #30
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97629359
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:54 schreef Agentperry het volgende:

[..]

ik vind hem heerlijk, doe het liever dan bankdrukken. zie ook maar weinig mensen echt ohp's doen, veelal dumbbel military presses, of machine press. heb het idee dat veel mensen het toch niet hebben op het idee dat ze een barbell bovenhun hoofd hebben hangen.
Hier doen mensen hem wel vaak seated, maar verder ben ik de enige volgens mij die ze staand doet.

Ik raak ook bijna de lampen op het plafond aan hier als ik ze doe, 1.96 en dan helemaal die barbell gestrekt boven het hoofd :P
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_97629399
Ik wil een dirty bulk naar 75 kg en dan bf% weer op orde krijgen voor zomer 2012.
pi_97629647
quote:
8s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:27 schreef Panzermaus het volgende:
Ik wil een dirty bulk naar 75 kg en dan bf% weer op orde krijgen voor zomer 2012.
je zat toch al op 72kg ofzo? als je een grote bulk wil zou ik toch een hoger doelgewicht stellen omdat je ook heel wat vet aanzet.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:26 schreef seto het volgende:

[..]

Hier doen mensen hem wel vaak seated, maar verder ben ik de enige volgens mij die ze staand doet.

Ik raak ook bijna de lampen op het plafond aan hier als ik ze doe, 1.96 en dan helemaal die barbell gestrekt boven het hoofd :P
ik ook al bijna met mijn 1.88, en inderdaad bij ons doet ook het grootste gedeelte seated shoulder press, vooral met dumbbells. denk omdat je dan tegen de bank aan kan archen en dus meer kunt drukken.
quote:
Ja klopt. me borst loopt meer voor op de rest. In het vorige deel had ik het over me lats ide ik te klein vond (ik bedoel me trapezius ) . Die is bij mij weer kleiner dan andere. maarja, we hebe allemaal wel wat
traps groeien bij mij dan wel weer goed, krijg er ook altijd een enorme pomp in. deadlift is dan ook mijn beste en favoriete lift.
vond het ook al raar dat jij lats kon beoordelen van de voorkant, zeker met de armen naar beneden.
pi_97629775
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:34 schreef Agentperry het volgende:

[..]

je zat toch al op 72kg ofzo? als je een grote bulk wil zou ik toch een hoger doelgewicht stellen omdat je ook heel wat vet aanzet.

[..]

67 kg brah
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:49:36 #34
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97630318
Dat is alsnog maar 8kg, denk dat je in een jaar wel iets meer kan halen hoor.
Seto is zo ene baas he
pi_97630587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:49 schreef seto het volgende:
Dat is alsnog maar 8kg, denk dat je in een jaar wel iets meer kan halen hoor.
Hoop ik ook, zou nog graag GOMAD erbij willen doen als het even kan. Ik hoop maar wel dat ik alle extra vet na de bulk er af kan krijgen zonder (veel) cardio. :') Want ik vind een kwartier op een crosstrainer al saai.
pi_97630596
Wat is het verschil tussen een OHP en Militairy press? Lijken heel veel/precies op elkaar?
pi_97630625
GOMAD, moet er niet aan denken .. paar liter water kan ik nog wel maar melk is niet mijn favoriete drank :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:57:37 #38
253447 Ethanolic
pi_97630667
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:55 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Hoop ik ook, zou nog graag GOMAD erbij willen doen als het even kan. Ik hoop maar wel dat ik alle extra vet na de bulk er af kan krijgen zonder (veel) cardio. :') Want ik vind een kwartier op een crosstrainer al saai.
Ik ga ook niet langer dan een half uur.
Deathlift or Die.
  donderdag 2 juni 2011 @ 19:59:20 #39
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97630744
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:55 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Cardio kan toch op veel meer manieren dan op de crosstrainer? Ga lekker zwemmen, fietsen, skaten of weet ik veel wat. ;)
pi_97630789
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:56 schreef Geo3kant het volgende:
GOMAD, moet er niet aan denken .. paar liter water kan ik nog wel maar melk is niet mijn favoriete drank :P

Overal melk bij, ook los (verspreid over de dag), en in de shakes. Melk, zeker als het koud is. _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:57 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ik ga ook niet langer dan een half uur.
Jij bent een endo, toch? Of verwar ik je met iemand anders? Ik moet er niet aan denken ooit schematisch te moeten cardio'en om in vorm te blijven. ;(
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:59 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Cardio kan toch op veel meer manieren dan op de crosstrainer? Ga lekker zwemmen, fietsen, skaten of weet ik veel wat. ;)
Het liefste baantjes zwemmen dan inderdaad. :P
pi_97630790
Vandaag buiten nog ander half uur gefietst, niet naar de sportschool gegaan. Crosstrainer vind ik na een kwartier al saai worden maar dan bijt ik door om half uurtje af te maken, op de fiets kan ik van half uur tot 2 uur blijven gaan mits ik muziek bij heb.

Beetje calo's burnen en conditie opkrikken. Vroeger reed ik 120+ km per week nu niet meer dus conditie is stuk achteruit gegaan.
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:04:36 #42
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97630980
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 19:55 schreef Geo3kant het volgende:
Wat is het verschil tussen een OHP en Militairy press? Lijken heel veel/precies op elkaar?
OHP = voeten uit elkaar
Military press = voeten tegen elkaar aan
Seto is zo ene baas he
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:08:34 #43
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97631154
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:00 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]

Overal melk bij, ook los (verspreid over de dag), en in de shakes. Melk, zeker als het koud is. _O_

Dit. _O_
quote:
Het liefste baantjes zwemmen dan inderdaad. :P
Ideale cardiotraining met zwemmen is:

- 5 minuten rustig inzwemmen, schoolslag.
- 20 minuten hele banen, liefst borstcrawl afwisselend met rustig schoolslag tussendoor.
- Sprintserie (indien borstcrawl volledig beheersend), uitvoerend als volgt.

- 2 x 20 seconden maximaal 4 meter sprint, dus 4 meter sprinten, afstoppen, helemaal stilliggen, grote schoolslag met benen en weer 4 meter sprinten.
- Baantje rustig uitzwemmen.
- 2 x 30 seconden maximaal 6 - 7 meter sprint.
- Baantje uitzwemmen.
- 6 x halve baan sprint met 5 - 10 seconden rust tussendoor.

Doe dit een aantal weken terwijl je gewoon flink blijft eten, en het vet is zo weg. De sprintsessie zijn oefeningen die wij altijd na de vakantie krijgen, alleen dit is een afgezwakte versie. ;)
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:15:03 #44
253447 Ethanolic
pi_97631413
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 20:08 schreef BigSmurf het volgende:
Ideale cardiotraining met zwemmen is:

- 5 minuten rustig inzwemmen, schoolslag.
- 20 minuten hele banen, liefst borstcrawl afwisselend met rustig schoolslag tussendoor.
- Sprintserie (indien borstcrawl volledig beheersend), uitvoerend als volgt.

- 2 x 20 seconden maximaal 4 meter sprint, dus 4 meter sprinten, afstoppen, helemaal stilliggen, grote schoolslag met benen en weer 4 meter sprinten.
- Baantje rustig uitzwemmen.
- 2 x 30 seconden maximaal 6 - 7 meter sprint.
- Baantje uitzwemmen.
- 6 x halve baan sprint met 5 - 10 seconden rust tussendoor.

Doe dit een aantal weken terwijl je gewoon flink blijft eten, en het vet is zo weg. De sprintsessie zijn oefeningen die wij altijd na de vakantie krijgen, alleen dit is een afgezwakte versie. ;)
Gegarandeerd vetverlies dit :P
Deathlift or Die.
  donderdag 2 juni 2011 @ 20:16:56 #45
253447 Ethanolic
pi_97631487
quote:

[..]

Jij bent een endo, toch? Of verwar ik je met iemand anders? Ik moet er niet aan denken ooit schematisch te moeten cardio'en om in vorm te blijven. ;(

Ik zou mezelf niet als endo beschrijven. Heb altijd een hoog vp gehad maar ik ben ook altijd wel vrij breed geweest.
Deathlift or Die.
pi_97632722
melk _O_

melk en koffie daar leeft ik op.
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:09:21 #47
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_97633499
Zaterdag weer knallen *O*
o.a. squaten, deadliften en militairy press *O* Nu al zoveel zin in :D
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_97633925
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:09 schreef honda1990 het volgende:
Zaterdag weer knallen *O*
o.a. squaten, deadliften en militairy press *O* Nu al zoveel zin in :D
rippetoe?
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:23:34 #49
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97634056
Nee, daarbij doe je nooit deadlifts en (OH) press op dezelfde dag.
Seto is zo ene baas he
pi_97634262
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:23 schreef seto het volgende:
Nee, daarbij doe je nooit deadlifts en (OH) press op dezelfde dag.
dat weet ik, heb het zelf 3 maanden gedaan. maar mss heeft hij zijn eigen variatie erop
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:31:47 #51
182728 honda1990
pi_97634360
Nee geen specifiek schema, gewoon weer wat oefeningen om weer terug te komen na mijn periode zonder trainen. I.v.m. sinus-ontsteking etc. Andere dag is benchpress, barbell curl, dips en chrunches (soort beachboy dag :D) Hierna gewoon weer 3 dagen in de week zoals ik een tijde terug deed. Eten blijft toch het lastigste voor mij, ben binnen een jaar toch zo'n 10 kilo aangekomen, maar heb erg veel moeite om constant zoveel te blijven eten.
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:46:38 #52
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97634984
Ik heb nou nooit echt het nut van bulken gesnapt;
als je voldoende eiwitten binnen krijgt, en niet meer calorieën eet dan je nodig hebt, dan hoef je dat vet er later ook niet af te trainen...?
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:52:14 #53
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97635245
Meer eten = meer energie = meer kunnen tillen = meer spiergroei.
Seto is zo ene baas he
  donderdag 2 juni 2011 @ 21:56:52 #54
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97635464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:52 schreef seto het volgende:
Meer eten = meer energie = meer kunnen tillen = meer spiergroei.
alles wat je opslaat als vet, is dus energie die je niet verbruikt hebt.
pi_97635624
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef ukga het volgende:
Ik heb nou nooit echt het nut van bulken gesnapt;
als je voldoende eiwitten binnen krijgt, en niet meer calorieën eet dan je nodig hebt, dan hoef je dat vet er later ook niet af te trainen...?
als je boven onderhoud eet zet je makkelijker spiermassa aan.
weet niet of iemand hier een artikel over heeft?

wat ik me wel afvraag, als ik een hele kleine cut wil(-3%) zou dat wel gewoon samen gaan met met groeien, als zijnde een relatieve beginner als ik zelf?
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:04:24 #56
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97635813
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 21:56 schreef ukga het volgende:

[..]

alles wat je opslaat als vet, is dus energie die je niet verbruikt hebt.
De truuk is dan ook om efficiënt te bulken en niet allemaal vette dingen te gaan eten.
Seto is zo ene baas he
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:07:42 #57
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97635967
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef seto het volgende:

[..]

De truuk is dan ook om efficiënt te bulken en niet allemaal vette dingen te gaan eten.
Ja ok maar ik lees ook wel eens op bbforum over gasten die vrete alles wat ze tegen komen. Ik zag net ook al GOMAD voorbij komen :p dat houd in dat je 3.8 liter volle melk wegtapt
Dat heeft echt weinig zin naar mijn idee
pi_97636093
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:07 schreef ukga het volgende:

[..]

Ja ok maar ik lees ook wel eens op bbforum over gasten die vrete alles wat ze tegen komen. Ik zag net ook al GOMAD voorbij komen :p dat houd in dat je 3.8 liter volle melk wegtapt
Dat heeft echt weinig zin naar mijn idee
daar ben ik het ook wel mee eens. dan zet je onderhand meer vet aan dan spiermassa. met gomad zit je toch al snel aan de 5000kcal per dag. ik probeer tussen de 3300-4000 te blijven.(3100 onderhoud)
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:10:58 #59
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97636125
GOMAD is meer voor skinny gasten die snel aan willen komen dacht ik.
Seto is zo ene baas he
pi_97636150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef seto het volgende:

[..]

idd geen trans en onverzadigde vetten.
wel complexe carbs en verzadigde vetten, dat zet niet zo snel om in vet.
pi_97636185
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef seto het volgende:
GOMAD is meer voor skinny gasten die snel aan willen komen dacht ik.
idd voor mensen als ik 82,5kg en 11% heeft dat weinig voordelen lijkt me.
pi_97636283
hoe diep squatten jullie trouwens?

ik wissel altijd af tussen bijna atg squats( kom niet helemaal atg) en zwaardere parallel squats.
  donderdag 2 juni 2011 @ 22:26:24 #63
253447 Ethanolic
pi_97636868
Zo diep ik kan.
Deathlift or Die.
pi_97637752
Ga vanaf volgende week een experimenteel dieet/lift schema doen, zal morgen eens de outlines posten. Word een UB/LB power/hypertrophy schema met intermittent fasting (en mss carb cycling, maar daar ben ik nog niet helemaal uit)
pi_97638000
klinkt ingewikkeld
pi_97638865
Het nut van bulken is gewoon dat je sowieso voldoende calorieën binnen krijgt.
Het meest effectieve en efficiënte is om precies het aantal eiwitten/vetten/koolhydraten te eten wat je gebruikt. Het probleem is dat je calorie verbruik wisselt per dag en de keren dat je er dus net even iets onder zit je verlies hebt in spiergroei.
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:23:23 #67
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97639377
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:12 schreef JohnSpek het volgende:
Het meest effectieve en efficiënte is om precies het aantal eiwitten/vetten/koolhydraten te eten wat je gebruikt. Het probleem is dat je calorie verbruik wisselt per dag en de keren dat je er dus net even iets onder zit je verlies hebt in spiergroei.
Daar heb je een punt

Alleen denk ik dat 80% van de bulkers alleen maar denkt; AAAHHh vrete vrete vrete, ik word zwaar, spiere, massa allezzz

En dan in de cut op dieet gaan om het vet er af te trainen
pi_97639749
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:12 schreef JohnSpek het volgende:
maar denk ik geloof niet dat je hierdoor meer tijd verliest dan wanneer je weer moet cutten want zon periode duurt ook lang.
Ook lijkt me steeds je gewicht schommelen ook niet echt gezond.
pi_97639805
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:14 schreef Agentperry het volgende:
hoe diep squatten jullie trouwens?

ik wissel altijd af tussen bijna atg squats( kom niet helemaal atg) en zwaardere parallel squats.
90graden max... moet oppassen op mn rug... omdat ik vroeger ook holle rug maakte.
pi_97639872
Het is sowieso allemaal een beetje dubieus hoor. Ik vraag me wel eens af of mensen nou daadwerkelijk spier verliezen tijdens een cut.. VVM verliezen = niet per se spiermassa verliezen.
pi_97640053
zag maandag mensen 120 graden squatten met 60kg en zo'n doos onder hun reet. :')

daarna ook nog bankdrukken waarbij ze de barbel halverwege alweer omhoog duwde.
en je dan lekker sterk voelen.
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:39:57 #72
253447 Ethanolic
pi_97640187
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:33 schreef Physics het volgende:
Het is sowieso allemaal een beetje dubieus hoor. Ik vraag me wel eens af of mensen nou daadwerkelijk spier verliezen tijdens een cut.. VVM verliezen = niet per se spiermassa verliezen.
Hoezo denk je van niet dan?
Deathlift or Die.
  donderdag 2 juni 2011 @ 23:44:05 #73
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97640347
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:36 schreef Agentperry het volgende:
zag maandag mensen 120 graden squatten met 60kg en zo'n doos onder hun reet. :')
Box squats zijn zwaarder dan normale squats :)
Seto is zo ene baas he
pi_97642793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:39 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Hoezo denk je van niet dan?
VVM = VET VRIJE massa
Spiermassa =/= vvm

Je kunt door anders te gaan eten ook vocht verliezen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 01:19:30 #75
55709 Stereotomy
pi_97644501
Ik geloof er niks van dat wanneer je lichaam voor 2000 kcal aan excessief energie op moet slaan, dat je spiergroei (of uithoudingsvermogen cq glycogeenvoorraad) dan veel groter zou zijn dan wanneer het maar een klein beetje - zeg maar 200 kcal - aan excessief energie opslaat. Het eerste zou een dirty bulk zijn, het tweede een cleane bulk.

Wel is het zo dat je met een energiedeficientie veel minder makkelijk spier aanzet dan een energieoverschot. Maar ik ben nog nooit een wetenschappelijk artikel tegengekomen die een aantoonbaar significant - lineair of exponentieel - positief verband aangeeft tussen excessieve calorieën en toename aan lean mass.

Indien dat zo was, zou er uit onderzoek moeten komen dat:

100%kcal maintenance = spiergroei
110% kcal maintenance = x * spiergroei
.
.
140% kcal maintenance = 1.6x * spiergroei

etc. etc. noem maar wat.
pi_97645036
Na vanaf januari lurken zal ik toch een berichtje plaatsen, ik ben rond de jaarwisseling begonnen met afvallen. (was 1m.98 113 kilo) en heb onder andere sommige tips mbt eten opgevolgd die voorbij kwamen. Ondertussen ben ik zon 11 kilo kwijt en schommel ik rond de 102. Bedankt voor alle goede tips mbt voeding die voorbij kwamen.

De afgelopen maand merk ik dat het minder makkelijk gaat (dat punt moest ooit een keer komen).
Ik sport ongeveer 3 keer in de week (badminton/squash) en mijn doel is om nog een kilo of 7 kwijt te raken.

Nu heb ik een paar vragen:

- Er zijn verschillende wegen naar rome, maar wat is de meest effectieve manier qua eten om gewicht te verliezen? De een zegt geen koolhydraten eten, de ander geeft weer wat anders aan.

- Buikvet.. is het mogelijk om specifiek buikvet eraf te trainen zonder de sportschool? Ik ben zelf begonnen met situps en waar ik vroeger in een kramp lag met 10, is nu 80 tot 100 al haalbaar en zie/voel ik al resultaat, alleen vraag ik me af of ik hiermee alleen de spieren train, of ook het vet laat verdwijnen.

- Drinken... Water is de sleutel tot afvallen hoor ik vaak, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan water. Zijn er nog alternatieven?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden en tips!
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 08:09:02 #77
253447 Ethanolic
pi_97647825
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 01:38 schreef oinkoink12 het volgende:
- Er zijn verschillende wegen naar rome, maar wat is de meest effectieve manier qua eten om gewicht te verliezen? De een zegt geen koolhydraten eten, de ander geeft weer wat anders aan.
Weinig suiker en slechte vetten eten.
quote:
- Buikvet.. is het mogelijk om specifiek buikvet eraf te trainen zonder de sportschool? Ik ben zelf begonnen met situps en waar ik vroeger in een kramp lag met 10, is nu 80 tot 100 al haalbaar en zie/voel ik al resultaat, alleen vraag ik me af of ik hiermee alleen de spieren train, of ook het vet laat verdwijnen.
Nee, dit is niet mogelijk.
quote:
- Drinken... Water is de sleutel tot afvallen hoor ik vaak, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan water. Zijn er nog alternatieven?

Koffie, alleen om anderhalf liter koffie per dag te drinken is niet goed voor je gebit. Probeer water met ijsklontjes.
Deathlift or Die.
pi_97647882
De zomer komt er weer aan ho0r
  vrijdag 3 juni 2011 @ 08:19:11 #79
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_97647899
quote:
Na vanaf januari lurken zal ik toch een berichtje plaatsen, ik ben rond de jaarwisseling begonnen met afvallen. (was 1m.98 113 kilo) en heb onder andere sommige tips mbt eten opgevolgd die voorbij kwamen. Ondertussen ben ik zon 11 kilo kwijt en schommel ik rond de 102. Bedankt voor alle goede tips mbt voeding die voorbij kwamen.

De afgelopen maand merk ik dat het minder makkelijk gaat (dat punt moest ooit een keer komen).
Ik sport ongeveer 3 keer in de week (badminton/squash) en mijn doel is om nog een kilo of 7 kwijt te raken.

Nu heb ik een paar vragen:

Alléén situps bereik je niets mee. Mijn enige advies aan je als je vet kwijt wil raken is véél cardio, zodra je op een gewenst resultaat zit of nog daarboven beginnen met gewichten.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 3 juni 2011 @ 08:19:31 #80
253447 Ethanolic
pi_97647904
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 00:33 schreef Physics het volgende:

[..]

VVM = VET VRIJE massa
Spiermassa =/= vvm

Je kunt door anders te gaan eten ook vocht verliezen.
Ja uiteraard, maar het is lijkt me niet dat je alleen maar vocht verliest. Je moet toch je energie ergens vandaan toveren. Volgens mij haalt je lichaam ook bij lange cardio liever zijn energie uit spieren dan vet. Correct me if I'm wrong :)

[ Bericht 15% gewijzigd door Ethanolic op 03-06-2011 08:27:09 ]
Deathlift or Die.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 08:24:15 #81
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97647956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 23:44 schreef seto het volgende:

[..]

Box squats zijn zwaarder dan normale squats :)
Ik wil net zeggen, grappig als men niet weet wat een bepaalde oefening doet en met een :') reageren
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_97648184
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:19 schreef Ethanolic het volgende:

[..]

Ja uiteraard, maar het is lijkt me niet dat je alleen maar vocht verliest. Je moet toch je energie ergens vandaan toveren. Volgens mij haalt je lichaam ook bij lange cardio liever zijn energie uit spieren dan vet. Correct me if I'm wrong :)
Relatief gezien haalt je lichaam continue eiwitten uit je spieren, alleen is dat maar summier. Dat zal wel wat stijgen tijdens cardio, maar dat is vooral afhankelijk van de intensiteit. Vetverbranding is een soort verbranding die relatief langzaam energie geeft. Dus als jij maar onder de threshold blijft tot welke vetverbranding redelijk energie kan leveren zal het vooral bij vet blijven.

Energy rate is ongevoor zo qua volgorde
Creatine > anaerobe glycolyse > aerobe glycolyse > lipolyse

Is ook de reden waarom creatine echt werkt. Het is gewoon een onderbelichte voedingsfactor, je kan daar niet genoeg van eten (in tegenstelling tot zo ongeveer elke andere micronutrient).

Daarom vind ik het ook altijd onzin dat mensen roepen dat creatine voor gevorderden is. Zou je net zo goed kunnen zeggen dat je maar beter eerst geen voedingsschema kunt gebruiken. Is ongeveer hetzelfde.

Voor een placebo effect zijn er nog 10 miljoen andere supplementen!
pi_97648790
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 22:00 schreef Agentperry het volgende:

[..]

als je boven onderhoud eet zet je makkelijker spiermassa aan.
weet niet of iemand hier een artikel over heeft?

wat ik me wel afvraag, als ik een hele kleine cut wil(-3%) zou dat wel gewoon samen gaan met met groeien, als zijnde een relatieve beginner als ik zelf?
Ja, ben zelf nog redelijk een beginner (1,82, 86kg, 14%) en ben afgelopen maand 2% naar beneden gegaan en 200g spiermassa aangezet. Het is niet veel maar beter dan spiermassa verliezen. :P
Ik ben op zoek naar die blokke jaaaa
  vrijdag 3 juni 2011 @ 09:47:46 #84
253447 Ethanolic
pi_97649183
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:46 schreef Physics het volgende:

[..]

Relatief gezien haalt je lichaam continue eiwitten uit je spieren, alleen is dat maar summier. Dat zal wel wat stijgen tijdens cardio, maar dat is vooral afhankelijk van de intensiteit. Vetverbranding is een soort verbranding die relatief langzaam energie geeft. Dus als jij maar onder de threshold blijft tot welke vetverbranding redelijk energie kan leveren zal het vooral bij vet blijven.

Energy rate is ongevoor zo qua volgorde
Creatine > anaerobe glycolyse > aerobe glycolyse > lipolyse

Is ook de reden waarom creatine echt werkt. Het is gewoon een onderbelichte voedingsfactor, je kan daar niet genoeg van eten (in tegenstelling tot zo ongeveer elke andere micronutrient).

Daarom vind ik het ook altijd onzin dat mensen roepen dat creatine voor gevorderden is. Zou je net zo goed kunnen zeggen dat je maar beter eerst geen voedingsschema kunt gebruiken. Is ongeveer hetzelfde.

Voor een placebo effect zijn er nog 10 miljoen andere supplementen!
daarom doe ik max 30 min crosstrainer om spierverlies te verkomen. Daarentegen doe ik het wel 6 dagen in de week.
Denk toch dat HIIT de beste manier is.
Deathlift or Die.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 09:51:40 #85
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97649266
Nogmaals....sprinten voor je cardio, geen spierverlies en maximaal resultaat. Oh wacht.....dat is harder werken dan een apparaatje of een beetje joggen
Luck is for losers
pi_97649722
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 09:51 schreef kidkash19 het volgende:
Nogmaals....sprinten voor je cardio, geen spierverlies en maximaal resultaat. Oh wacht.....dat is harder werken dan een apparaatje of een beetje joggen
Sprinten bouw je (van wat ik lees) ook je buikspieren op, maar het dat is goed om af te vallen ja omdat je heel intensief bezig bent.

Als je nagaat, vroeger als kind deed je ook niet aan joggen .. enige wat je deed is sprinten (en fietsen dan) of klimmen, je ging voetballen -> sprinten, oorlogje, tikkertje, naar huis rennen..allemaal sprinten :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:24:35 #87
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_97649960
quote:
Ach joh mensen geloven mij ook nooit als ik dat zeg... Ze willen gewoon lekker 30 min op die band blijven lopen.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:34:46 #88
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97650210
quote:
Dit inderdaad. Een vriend van me had nogal last van overgewicht, en verwonderde zich dat hij door tweemaal per week baantjes zwemmen zo langzaam afviel. Logisch, hij zwom schoolslag op oma's tempo.

Toen ik hem vroeg of ie ook borstcrawl kon zei die ja, maar dat deed ie niet, want dat was zo zwaar om op lange stukken vol te houden. Heb hem toen een vergelijkbaar schema laten zwemmen als op de vorige pagina, met een flinke sprintsessie erin. Eerste 2x ging ik mee als motivatie, en de eerste weken was ie elke keer kapot, maar het vet vloog eraf en z'n conditie werd zienbaar beter. Toen ie bijna op z'n streefgewicht zat hield ie het prima vol. Win win dus, zowel conditie als afvallen, zonder spierverlies. :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:45:18 #89
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97650444
Wat is dan een goed schema voor sprints? Ik vind cardio dodelijk saai.
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 3 juni 2011 @ 10:47:04 #90
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97650486
Een schema?? God ik word moe van al die schemas en micromanaging

Ga gewoon sprinten! Begin gewoon met een sprintje of 5 a 6 van 50 meter en probeer daarvandaan op te bouwen. Het moet niet te comfortabel zijn maar ook niet dat je kotsneigingen krijgt. Be comfortable in being uncomfortable.

Voor je het weet doe je setjes van 10x 100 m sprinten

Ik doe ook niet altijd hetzelfde, de ene keer sprint ik 6x40, de andere keer 8x50 het is maar net hoe ik me voel (ik doe het vaak als extraatje na mn veldtrainingen).
Luck is for losers
pi_97650856
quote:

Probeer slechte vetten te vermijden en koolhydraten zoveel mogelijk 's ochtends of in het begin van de middag binnen te krijgen (dat is dus incl fruit etc)

Ik drink zelf gewoon crystal clear of spa & fruit, heb je toch nog een smaakje en er zitten (vrijwel) geen koolhydraten in.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 11:04:46 #92
253447 Ethanolic
pi_97650888
Ik doe na mn voetbaltraining vaak 10x half veld.
Deathlift or Die.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 12:56:40 #93
55709 Stereotomy
pi_97654156
Hebben jullie dat 'starterspakket' van Precision Engineering gezien bij de Tuinen?

http://www.detuinen.nl/de-tuinen-folder.html/?___store=dt_nl (pagina 11)

Whey, creatine, carnitine :') , shake beker :') , proteine bar :9 :') en energy shot :') (okee, en een mandje :')_! ) voor 35 EUR.

De whey is een mix van concentraat, isolaat en hydrolysate, creatine helaas een iets kleiner potje, maar nette deal voor dat geld. Overigens enorme afzetters, De Tuinen... voor supplementen kun je beter naar de normale drogist gaan, en/of iHerb.com, en whey bij de gespecialiseerde (web)shops.

[ Bericht 18% gewijzigd door Stereotomy op 03-06-2011 13:40:32 ]
pi_97655734
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
Hebben jullie dat 'starterspakket' van Precision Engineering gezien bij de Tuinen?

http://www.detuinen.nl/de-tuinen-folder.html/?___store=dt_nl (pagina 11)

Whey, creatine, carnitine :') , shake beker :') , proteine bar :9 :') en energy shot :') (okee, en een mandje :')_! ) voor 35 EUR.

De whey is een mix van concentraat, isolaat en hydrolysate, creatine helaas een iets kleiner potje, maar nette deal voor dat geld. Overigens enorme afzetters, De Tuinen... voor supplementen kun je beter naar de normale drogist gaan, en/of iHerb.com, en whey bij de gespecialiseerde (web)shops.
Ik denk dat ze willen verdienen aan moeders die dat spul kopen voor hun 16-jarige-superdude-met-zijn-eerste-setje-barbells-en-een-bokszak.

Ondertussen wacht ik nog geduldig op TNT met mijn 4.5 kg Protein Perfection Berry Blast van B&Fshop, 52 euro, nog bedankt voor de tip C_N. _O_
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:07:59 #95
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97656424
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 13:47 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ondertussen wacht ik nog geduldig op TNT met mijn 4.5 kg Protein Perfection Berry Blast van B&Fshop, 52 euro, nog bedankt voor de tip C_N. _O_
Ondertussen wacht ik nog steeds ongeduldig op die lullo van de TNT met mijn 2.2 kg Protein Perfection Berry Blast van B&Fshop :(
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:12:58 #96
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97656600
Zeg hoevaak perdag drinken jullie in combinatie met Whey? Of alleen ná en voor trainingssessies en de volgende bijvoorbeeld niks.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:20:26 #97
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_97656829
Opstaan, pre workout en voor slapen. Soms overdag tussen 2 maaltijden.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_97657594
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:07 schreef ukga het volgende:

[..]

Ondertussen wacht ik nog steeds ongeduldig op die lullo van de TNT met mijn 2.2 kg Protein Perfection Berry Blast van B&Fshop :(

Links de vorige van XXL, banaan. Rechts de Berry Blast van B&Fshop, kreeg er een bidon en sample Sweet Apple bij. Het poeder is geelwit en ik loste een beetje op in wat water, werd het helemaal roodroze. :') Met water smaakt het naar limonade, erg lekker, banaan vond ik naar hoestdrank smaken met water. Lost ook supergoed op, kijken hoe het gaat bevallen. :)
pi_97657677
Ik heb ook de XXL nutrition whey isolaat, wel aardbeien, lekker spul :P Laatste keer met water dan is het wat minder te pruimen dan met melk. Wellicht dat ik ook een keer die Berry blast besteld :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 14:51:50 #100
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97657978
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg hoevaak perdag drinken jullie in combinatie met Whey? Of alleen ná en voor trainingssessies en de volgende bijvoorbeeld niks.
1 whey shake overdag als aanvulling op ewitten, en 1 caseine-eiwitten shake nét voor het slapen

quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Links de vorige van XXL, banaan. Rechts de Berry Blast van B&Fshop, kreeg er een bidon en sample Sweet Apple bij. Het poeder is geelwit en ik loste een beetje op in wat water, werd het helemaal roodroze. :') Met water smaakt het naar limonade, erg lekker, banaan vond ik naar hoestdrank smaken met water. Lost ook supergoed op, kijken hoe het gaat bevallen. :)
Inmiddels is hier de tnt bezorger ook langs geweest. ik heb hem meteen gevraag dof ie het bij de buren kan bezorgen als ik niet thuis ben. Die hand tekening mogen de buren dan voor me zetten.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:13:10 #101
253447 Ethanolic
pi_97658767
opstaan, na training, voor slapen.
Deathlift or Die.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:16:58 #102
55709 Stereotomy
pi_97658894
Ik heb net mijn emmer isolaat van XXL opgemaakt, vanillesmaak. Mixte ik met soyamelk, erg lekker.
pi_97659070
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:41 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

ait ait. in het begin is het nog niets speciaals vond ik maar als je er aan gewend bent wordt het alleen maar lekkerder _O_
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_97659426
Ik had vorige week 's ochtend Whey Delicious vanille gemixt met melk, een beetje yoghurt en een paar verse aardbeien. Net een milkshake, zoet er romig, superlekker!
"I can accept failure. I can not accept not trying."
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:44:39 #105
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97659832
Ik ben gewoon nieuwsgierig. Leuk om de combinatiew van anderen te zien! Ik mix het zelf met melk of water :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 3 juni 2011 @ 15:55:58 #106
253447 Ethanolic
pi_97660181
banaan van xxl vond ik goed om te drinken! Maar liefst toch wel chocolade milkshake van benf
Deathlift or Die.
pi_97660339
Ook lekker is het bij je cruesli in gooien _O_.
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_97660982
Free sample!!!!!

Tip: http://www.onacademy.co.uk/muscle Code MF3 of MF4

Bij plaatsnaam ook the Netherlander zetten.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2011 16:21:08 ]
pi_97661047
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 15:16 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb net mijn emmer isolaat van XXL opgemaakt, vanillesmaak. Mixte ik met soyamelk, erg lekker.
Soya melk is voor mannen niet aan te raden... beter gewone magere melk.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:20:54 #110
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97661060
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Zat jij niet in de cut? Waarom eet je dan cruesli :P
Seto is zo ene baas he
pi_97661085
Iemand wel eens deze geprobeerd?
http://www.sportfood.nl/s(...)h=61&products_id=490

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2011 16:21:45 ]
pi_97661126
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Cruesli is lekker maar zit ook veel in :P calorien.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 16:23:12 #113
55709 Stereotomy
pi_97661144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:20 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ik ben lactose intolerant. Verder heb ik me (wetenschappelijk en anecdotaal) ingelezen over de fyto-oestrogenen en de conclusie die ik voor mezelf trek is dat de sojalobby schreeuwt dat er niks aan de hand is en de dairy lobby schreeuwt dat er wel iets aan de hand kan zijn, maar heb nog geen bewijs gezien voor beide.

Denk dat het met mijn endocrine werking wel goed komt. 't is niet dat ik 3 pakken per dag wegtik. Vind het gewoon lekker.
pi_97661935
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:20 schreef seto het volgende:

[..]

Zat jij niet in de cut? Waarom eet je dan cruesli :P
Ja in de tijd dat ik niet in de cut zit.
pi_97665780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:20 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Why?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:00:19 #116
55709 Stereotomy
pi_97666249
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 18:47 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Why?
Er zitten isoflavonen in, die de werking van het vrouwelijk hormoon oestrogeen zouden kunnen nabootsen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Soy_milk#Health_benefits
pi_97666444
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 16:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ik ben lactose intolerant. Verder heb ik me (wetenschappelijk en anecdotaal) ingelezen over de fyto-oestrogenen en de conclusie die ik voor mezelf trek is dat de sojalobby schreeuwt dat er niks aan de hand is en de dairy lobby schreeuwt dat er wel iets aan de hand kan zijn, maar heb nog geen bewijs gezien voor beide.

Denk dat het met mijn endocrine werking wel goed komt. 't is niet dat ik 3 pakken per dag wegtik. Vind het gewoon lekker.
Ga voor de spiegel staan en vraag je af waarom je zo klein bent, nou daardoor dus;-)
Ik zou persoonlijk het risico niet nemen, maar je kan ook afwachten tot je met de lippenstift van je vriendin aan de haal gaat.
Lactose intolerantie is shit man:( Sja, dan moet je wel en idd als je geen liters drink is er niks aan de hand waarschijnlijk..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:10:26 #118
55709 Stereotomy
pi_97666628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:06 schreef ZetaOS het volgende:

[..]

Ga voor de spiegel staan en vraag je af waarom je zo klein bent, nou daardoor dus;-)
Ik zou persoonlijk het risico niet nemen, maar je kan ook afwachten tot je met de lippenstift van je vriendin aan de haal gaat.
Lactose intolerantie is shit man:( Sja, dan moet je wel en idd als je geen liters drink is er niks aan de hand waarschijnlijk..
:D

Soms ben je wel grappig :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:27:09 #119
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97667151
Ik heb btw ook deze gekocht.
http://www.bodyenfitshop.(...)sportsnutrition/grow

Als je het potje mag geloven zitten er wat kruiden en ying-yang rotzooi in dat je testosteron aanmaak stimuleert.
Zelf geloof ik er niet echt in, maar ja, wie niet probeert komt er ook niet achter :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:32:16 #120
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97667366
Ik zou zeggen: post je ervaringen c_/
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:34:11 #121
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97667451
Ik ben vandaag er mee begonnen, er zitten genoeg pillen in voor 40 dagen.
(3 maal daags, 1x bij ontbijt, 1x bij avondeten en 1x voor het slapen)
Ik laat het jullie zeker weten! :D
pi_97667469
Je libido zou er ook een boost van krijgen, ukga.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:35:31 #123
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97667500
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:34 schreef Panzermaus het volgende:
Goed voor je conditietraining dus.

Zo ik ben compleet gesloopt. Wat was het ook heet in de sportschool..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:35:36 #124
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97667503
Nou heb ooit een pre-workout shake op en daarbij wilde ik ook elke dame in de sportschool bespringen -O-

antiklacht: wel al mijn records gebroken >:)
pi_97667656
Bij mijn nieuwe whey zit een maatschepje van 28 in plaats van 18 gram. Eerder deed ik altijd 2x 18 gram. Nu gewoon één 28 grams schepje per shake, wat doen jullie eigenlijk?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:40:01 #126
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_97667694
Twee schepjes, geen idee eigenlijk hoeveel gram één zo'n schepje is..
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:40:04 #127
55709 Stereotomy
pi_97667700
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:39 schreef Panzermaus het volgende:
Bij mijn nieuwe whey zit een maatschepje van 28 in plaats van 18 gram. Eerder deed ik altijd 2x 18 gram. Nu gewoon één 28 grams schepje per shake, wat doen jullie eigenlijk?
Tussen de 15-20 gram eiwit per keer. Hangt dus van je type whey en je oplosvloeistof af. :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:46:18 #128
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97667985
Doe ik dan zoveel? Ik doe drie schepjes :') Ongeveer 40 gram
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:49:00 #129
55709 Stereotomy
pi_97668092
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:46 schreef Tinos85 het volgende:
Doe ik dan zoveel? Ik doe drie schepjes :') Ongeveer 40 gram
Als je drie keer zo groot bent als ik dan heb je waarschijnlijk ook drie keer zoveel nodig :P

Toffe avatar trouwens. :7
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:53:12 #130
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97668271
Thanks! :D

Zo groot ben ik nog niet hoor. :P

90 kg bij 1.91m
pi_97668292
In soyamelk zit inderdaad een stof die vergelijkbaar is met het vrouwelijke hormoon oestrogeen.

Maar koeienmelk is niet beter, daar zitten echte oestrogenen en andere hormonen in.
quote:
Hormones in milk can be dangerous
By Corydon Ireland
Harvard News Office
[...]
The potential for risk is large. Natural estrogens are up to 100,000 times more potent than their environmental counterparts, such as the estrogen-like compounds in pesticides.

"Among the routes of human exposure to estrogens, we are mostly concerned about cow's milk, which contains considerable amounts of female sex hormones," Ganmaa told her audience. Dairy, she added, accounts for 60 percent to 80 percent of estrogens consumed.

Part of the problem seems to be milk from modern dairy farms, where cows are milked about 300 days a year. For much of that time, the cows are pregnant. The later in pregnancy a cow is, the more hormones appear in her milk.

Milk from a cow in the late stage of pregnancy contains up to 33 times as much of a signature estrogen compound (estrone sulfate) than milk from a non-pregnant cow.
quote:
Oestrogeen is een hoofdveroorzaker van kaalheid, toename van de prostaatvolume, afname van spiermassa, een afname van de libido en erectie en mannelijke borstvorming (Gynecomastie).
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:54:31 #132
55709 Stereotomy
pi_97668329
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:53 schreef Tinos85 het volgende:
Thanks! :D

Zo groot ben ik nog niet hoor. :P

90 kg bij 1.91m
Great, mijn ooghoogte is jouw navel ongeveer? :P _O-

En ik ben al een jaar of 10 uitgegroeid :')
pi_97668411
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:53 schreef gamezz het volgende:
In soyamelk zit inderdaad een stof die vergelijkbaar is met het vrouwelijke hormoon oestrogeen.

Maar koeienmelk is niet beter, daar zitten echte oestrogenen en andere hormonen in.

[..]

[..]

Benieuwd hoe volgers van een GOMAD-dieet dit ervaren.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:56:52 #134
182728 honda1990
pi_97668424
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:56 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Benieuwd hoe volgers van een GOMAD-dieet dit ervaren.
Wilde er net aan gaan beginnen :D We zullen zien :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 19:58:34 #135
55709 Stereotomy
pi_97668500
Ik kan serieus een concentratiekamp beginnen als ik GOMAD zou doen :P
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:14:22 #136
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97669182
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:58 schreef Stereotomy het volgende:
Ik kan serieus een concentratiekamp beginnen als ik GOMAD zou doen :P
hoe bedoel je?
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:16:12 #137
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97669254
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:34 schreef Panzermaus het volgende:
klopt :D
Ik vraag me af vanaf wanneer je dit zou moeten merken :p
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:19:20 #138
55709 Stereotomy
pi_97669382
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:14 schreef ukga het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Scheten laten is wel een symptoom van lactose intolerantie w/
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:24:11 #139
345721 spierbal
Tricepbal
pi_97669593
Even een vraagje over sqauten,
Moet je zover mogelijk door je benen maar dat er wel spanning op blijft ?

En deadlifts laat ik liever links liggen als ik het gewicht op til blijft me rug mooi recht, maar zodra ik naar beneden ga, ga ik voorover hangen.

Moet ik gewoon met laag gewicht techniek blijven oefenen of een andere oefening ervoor zoeken ?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  vrijdag 3 juni 2011 @ 20:30:10 #140
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97669840
Pak een lager gewicht en probeer dezelfde beweging die je maakt als je omhoog gaat andersom weer naar beneden te doen.

Als je gym bumper plates heeft kan je hem ook gewoon laten vallen.
Seto is zo ene baas he
pi_97671326
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:39 schreef Panzermaus het volgende:
ik doe 40gram whey per shake... dus 2 scheppen.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:03:08 #142
182728 honda1990
pi_97671604
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 20:30 schreef seto het volgende:
Pak een lager gewicht en probeer dezelfde beweging die je maakt als je omhoog gaat andersom weer naar beneden te doen.

Als je gym bumper plates heeft kan je hem ook gewoon laten vallen.
Hebben jullie ook als jullie redelijk zwaar deadliften dat als je je gewicht neergooid en je gewoon recht staat als je ademt je een soort steek in je rug voelt.
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:05:10 #143
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97671713
Nee, klinkt als slechte form.
Seto is zo ene baas he
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:06:47 #144
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97671810
Nee ik heb meer rugpijn terwijl ik wel mijn rug recht hou. Spieren voel ik dan.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 3 juni 2011 @ 21:17:54 #145
182728 honda1990
pi_97672466
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 21:06 schreef CantFazeMe het volgende:
Nee ik heb meer rugpijn terwijl ik wel mijn rug recht hou. Spieren voel ik dan.
Ja ik bedoel ook dat ik rechtop sta ;) Heb het wel eens aan een grote gast in de gym gevraagd en hij gaf aan er ook last van te hebben.
pi_97681356
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 14:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Opstaan, na de training en voor het slapen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 04:13:52 #147
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_97688343
Sprinten om af te vallen is lulkoek. Ja, het kan, maar het gaat langzaam en indirect (via sterkere spieren). Met sprinten spreek je glycogeen aan en geef je je lichaam onvoldoende zuurstof om vet op te breken.

Als je echt wilt afvallen moet je door de zure appel heen: lange cardiosessies (een uur als het even kan) op 60% van je MHR.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 08:51:15 #148
337072 Zyzz
The King.
pi_97688819
Zo benen trainen. :)

Fuck yeah.
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
pi_97688991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 04:13 schreef star_gazer het volgende:
Sprinten om af te vallen is lulkoek. Ja, het kan, maar het gaat langzaam en indirect (via sterkere spieren). Met sprinten spreek je glycogeen aan en geef je je lichaam onvoldoende zuurstof om vet op te breken.

Als je echt wilt afvallen moet je door de zure appel heen: lange cardiosessies (een uur als het even kan) op 60% van je MHR.
1) stfu, trol
2) lijkt wel n wijven forum, al 100 posts over whey...
3) worden hier nog Rackpulls gedaan dan? Gisteren 4 x 10 x 150, en ben bij lange na niet zo zuur als n normale deadlift sessie. Wel lekker, voor de afwisseling :)
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zaterdag 4 juni 2011 @ 09:51:13 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_97689331
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 19:53 schreef gamezz het volgende:

[..]

[..]

Geldt dit ook voor alle zuivelproducen zoals yoghurt ed of echt voor alleen puur melk?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zaterdag 4 juni 2011 @ 11:42:29 #151
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97691267
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 04:13 schreef star_gazer het volgende:

Tuurlijk....lulkoek. Sprinters zien er ook absoluut niet zo beestachtig uit als marathonlopers.

Ik bedoel, waarom zou je er zó uit willen zien

Als je er ook zo uit kan zien

Luck is for losers
pi_97691511
BURNNNNN hahaha
  zaterdag 4 juni 2011 @ 12:32:56 #153
55709 Stereotomy
pi_97692639
Je lichaam is een gesloten systeem. Vetreserves en glycogeenreserves houden elkaar in balans, aangezien er (langzame) conversie kan bestaan tussen die twee. Ergo, het maakt geen reet uit hoe je energie gebruikt, om vet te verliezen moet je gewoon dagelijks een energiedeficientie hebben, en om spiermassa te behouden mag die energiedeficientie niet te groot zijn en moet je je spieren anaeroob blijven stimuleren.

Dat hele gedoe met cardio op 60% van je MHR is, imho, geneuzel in de marge. Focus op het grote plaatje: lichte energiedeficientie voor een langere tijd achter elkaar.

Alsof een persoon armer wordt als hij alleen in cash betaalt en nooit met PIN...
pi_97692797
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:42 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Tuurlijk....lulkoek. Sprinters zien er ook absoluut niet zo beestachtig uit als marathonlopers.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
haha die spieren heeft hij ook alleen door sprinten.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 13:06:24 #155
253447 Ethanolic
pi_97693569
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Wel door de explosieve trainingen, waaronder sprinten.
Deathlift or Die.
pi_97693684
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 08:51 schreef Zyzz het volgende:
Zo benen trainen. :)

Fuck yeah.
Veel succes.

Wat ik me nog afvroeg, hoelang heb je die 4500 kcal bulk destijds gedaan, en hoeveel was je ongeveer kwijt aan kosten en tijd om alles klaar te maken? En hoe combineerde dat met werk? :)
pi_97694044
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2011 08:24 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Ik wil net zeggen, grappig als men niet weet wat een bepaalde oefening doet en met een :') reageren
ze gingen er niet echt op zitten, raakte hem alleen ff aan om een indicatie van de diepte te krijgen
pi_97695232
gister reunie van de middelbare school gehad, veel mensen hadden mij een jaar niet gezien. heb wel 10 reacties gekregen van "wat ben jij breed geworden" en zelfs "gebruik je anabolen?", heb ja gezegd :)
toch weer ff een ego boost
pi_97695303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:02 schreef Agentperry het volgende:
gister reunie van de middelbare school gehad, veel mensen hadden mij een jaar niet gezien. heb wel 10 reacties gekregen van "wat ben jij breed geworden" en zelfs "gebruik je anabolen?", heb ja gezegd :)
_O_
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:19:42 #160
55709 Stereotomy
pi_97695773
quote:
:D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:20:35 #161
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97695806
quote:
_O- B-)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97696292
Haha, heb je ook before-pics, Agent P?
pi_97696394
Ik ben denk ik van plan om thuis te gaan trainen, schaf me zo eentje aan:

http://www.helisports.nl/(...)2-Smith-machine.html

Daarna nog wat dumbells erbij + bankje en kan ik vrijwel alle oefeningen wel doen, lekker in de garage, eigen muziek erbij pompen, ook nog bokszak erbij.

Dus eerst even 30 min. boksen, uurtje trainen, 30 min hardlopen.. dat is pas een workout..

10x beter als sportschool.en nog aardig veel oefeningen kan die machine:

If not now, then when.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:42:20 #164
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_97696397
quote:
Ja is idd altijd het leukste van de reunies. Had ik laatst ook. Van 65 kilo naar 80 kilo gegaan en dat je dan achteraf hoort via via dat ze je niet herkenden of het niet geloofden. Dank je denk ik dan.
pi_97696480
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:39 schreef Panzermaus het volgende:
Haha, heb je ook before-pics, Agent P?
misschien ergens een vakantiefoto van vorig jaar ofzo. zou ik een keer moeten zoeken.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:45:33 #166
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97696492
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Daarna nog wat dumbells erbij + bankje en kan ik vrijwel alle oefeningen wel doen, lekker in de garage, eigen muziek erbij pompen, ook nog bokszak erbij.

Dus eerst even 30 min. boksen, uurtje trainen, 30 min hardlopen.. dat is pas een workout..

10x beter als sportschool.
Smith machine 13.gif
Seto is zo ene baas he
pi_97696527
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:45 schreef seto het volgende:

[..]

Smith machine [ afbeelding ]
Ja me budget reikt niet verder dan dat.. ik heb op marktplaats en dbb forum gekeken naar materialen gewoon apart, maar is me te duur af.

Dit lijkt me dan de beste oplossing.
If not now, then when.
pi_97696528
quote:

smith machine is toch niks man. en een paar dumbbels zijn al snel een nogal duur grapje.
pi_97696574
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:46 schreef Agentperry het volgende:

[..]

smith machine is toch niks man. en een paar dumbbels zijn al snel een nogal duur grapje.
Als jij voor mij een beter alternatief weet om zowel alle oefeningen te doen voor ¤ 600 oke, maar er is vrij weinig.
If not now, then when.
pi_97696604
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als jij voor mij een beter alternatief weet om zowel alle oefeningen te doen voor ¤ 600 oke, maar er is vrij weinig.
hoe krijg je een fatsoenlijker set dbs voor 100 euro?
pi_97696701
quote:

10x slechter dan een sportschool idd

echt amateur apparaten :')
pi_97696748
quote:
Je hebt ook losse dumbells waar je gewichten op kan schroeven, veel goedkoper.
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:52 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

10x slechter dan een sportschool idd

echt amateur apparaten :')
Het is misschien amateur maar je als je het goed doet kun je er wel aardig progressie mee boeken zoals ik het zie.
If not now, then when.
pi_97696780
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je hebt ook losse dumbells waar je gewichten op kan schroeven, veel goedkoper.

[..]

Het is misschien amateur maar je als je het goed doet kun je er wel aardig progressie mee boeken zoals ik het zie.
het kan... marja sportschool is beter
waarom moeilijk en duur doen als t goedkoper en makkelijker kan
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:55:52 #175
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97696811
quote:
After becoming too strong for the dumbbells in my gym,I decided to try out the Smith machine for my incline presses.Afterall,it looked pretty safe and seemed to offer the same benefits as barbells.Things looked good then,I managed to progress to a new nice personal best.Then today the Smith machines were fully occupied so decided to do pressing in the power rack instead.I used the SAME weight I used in the Smith machine and confidently started my first set.

Damm,I could'nt even do 2 reps of it.Could really feel the difference man.My arms were trembling badly as they tried to stabilize the heavy weight.I gave it my all but just could'nt do it.Had to give up in the end.I removed 30lb from the bar and still had to struggle to do 6 reps for 4 sets.

I had became accustomed to using the Safe and Nice Smith.I have decided to thrash the Smith for good.
The Smith sucks!!!
Seto is zo ene baas he
  zaterdag 4 juni 2011 @ 14:59:22 #176
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97696924
quote:

Nee. :').

Niet doen dus :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97696933
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:55 schreef seto het volgende:

[..]

Als je het filmpje kijkt dan zie je dat die oefeningen je normaal ook doet op machines, daarom is het een koopje. Als ik iets later een bankje heb met dumbells dan kan ik natuurlijk sommige oefeningen overpakken en ook nog extra oefeningen doen die die machine niet heeft.
If not now, then when.
pi_97697451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 14:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Als je het filmpje kijkt dan zie je dat die oefeningen je normaal ook doet op machines, daarom is het een koopje. Als ik iets later een bankje heb met dumbells dan kan ik natuurlijk sommige oefeningen overpakken en ook nog extra oefeningen doen die die machine niet heeft.
Waarom zou je voor het grootste gedeelte op machines willen trainen.
pi_97697508
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:18 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Waarom zou je voor het grootste gedeelte op machines willen trainen.
Omdat die machine bankdrukken heeft, en nog veel oefeningen die je met dumbells niet kan doen, het is een alternatief totdat ik bankje en dumbells erbij heb, dan kan ik het hele lichaam goed trainen.
If not now, then when.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 15:23:16 #180
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97697571
Ik zou gewoon naar een degelijke sportschool gaan met power racks etc. tot je een degelijke set-up thuis kan betalen.
Seto is zo ene baas he
pi_97697641
quote:
3s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 15:23 schreef seto het volgende:
Ik zou gewoon naar een degelijke sportschool gaan met power racks etc. tot je een degelijke set-up thuis kan betalen.
Sportschool is niks mis mee, maar heb het beetje gezien daar.

Voor mij zal dit ideaal zijn, ik ben voor een beginnende sportschool thuis, met daarna een bankje erbij en dumbells
If not now, then when.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:12:27 #182
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97699129
Net terug van het trainen, ging niet echt lekker want had weinig tijd om goed te eten vooraf + het was net een sauna.

Maar wat ik daarnet toch zag; niet te geloven. Een kerel die echt 0,0 spieren had maar wel ongelofelijk breed rondliep en andere ecto's (waaronder mij) stoer aankeek. Toen ging ie aan z'n maat een bicep curl met de EZ-bar voor doen waarbij hij vrijwel alles met zijn rug deed. Ik kon het niet laten om er wat van te zeggen, waarop hij reageerde met: 'ja, maar ik wil ook m'n rug alvast een beetje pakken'... 8)7

Waddefuk, ik wist gewoon niet of ik moest lachen of huilen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 16:15:32 #183
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97699213
quote:

Buiten dat iedereen de smith machine al heft aflopen seiken, vraag ik me af hoe het zit met de kwaliteit van dat ding.
Ik zie bij de decathlon ook wel eens zulke apparaten, en de kwaliteit is om te janken. De frame buizen zijn dun en de katrollen gammel en de dunne ijzerkabel zit brak gemonteerd. Komt niet echt overtuigend over
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:30:01 #184
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97701816
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef Chuck_Norris het volgende:

[..]

Want sprinters zien er over het algemeen niet beestachtig uit? Ik denk dat 90% zou tekenen voor een fysiek zoals een sprinter.

Het is algemeen bekend dat langdurige niet intensieve cardio aan je spieren vreet. Je kan met een sprintsessie van rond de 20 min (korter nog als je hill sprints zou doen) net zoveel werk verzetten qua vetverbranding als een uur joggen. Daarbij is sprinten (en vooral hillsprints) een stuk beter voor je gewrichten dan joggen, zeker voor de mensen die al wat zwaarder zijn
Luck is for losers
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:30:48 #185
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97701839
Morgenochtend eens sprinten :) 20 minuutjes zeg je?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:33:03 #186
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97701891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:30 schreef Tinos85 het volgende:
Morgenochtend eens sprinten :) 20 minuutjes zeg je?
Goed opwarmen en actief stretchen, niet statisch dus en zeker als je nog niet veel sprint (geen idee welke sport je doet) zou ik gewoon beginnen met een sessie van 6x 50m ofzo, niet tot kotsneigingen maar je moet er een goede workout aan over houden. Bouw dat per sessie op, 2 a 3x in de week. Je voelt je ook veel voldaner erna dan een jogsessie is mijn mening
Luck is for losers
pi_97701905
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:30 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Want sprinters zien er over het algemeen niet beestachtig uit? Ik denk dat 90% zou tekenen voor een fysiek zoals een sprinter.

Het is algemeen bekend dat langdurige niet intensieve cardio aan je spieren vreet. Je kan met een sprintsessie van rond de 20 min (korter nog als je hill sprints zou doen) net zoveel werk verzetten qua vetverbranding als een uur joggen. Daarbij is sprinten (en vooral hillsprints) een stuk beter voor je gewrichten dan joggen, zeker voor de mensen die al wat zwaarder zijn
ik ken persoonlijk iemand die op zeer hoog niveau sprint, die trainingen bestaan echt niet alleen uit rennen. ze benchen/cleanen/squatten ook gewoon.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:34:35 #188
55709 Stereotomy
pi_97701938
Zelfde als te zeggen dat zwemmers een zwemlichaam hebben door alleen te zwemmen...
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:35:24 #189
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97701969
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:33 schreef Agentperry het volgende:

[..]

ik ken persoonlijk iemand die op zeer hoog niveau sprint, die trainingen bestaan echt niet alleen uit rennen. ze benchen/cleanen/squatten ook gewoon.
Ja dat snap ik ook wel, dat doen wij toch ook of niet? We hebben het hier over vetverlies en er goed uit blijven zien. Sprinten is dus een vervanging voor die saaie uurlange cardio sessies. Sprinten is gewoon veel leuker om te doen, veiliger en effectiever.

En vergeet niet dat je lichaam er voor ontworpen is en niet om lang te rennen, maar dat is een verhaal voor een andere x

[ Bericht 4% gewijzigd door kidkash19 op 04-06-2011 17:41:40 ]
Luck is for losers
  zaterdag 4 juni 2011 @ 17:47:33 #190
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_97702387
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:33 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Die sprinters hebben meestal een mooi fysiek :).
pi_97704245
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 17:35 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel, dat doen wij toch ook of niet? We hebben het hier over vetverlies en er goed uit blijven zien. Sprinten is dus een vervanging voor die saaie uurlange cardio sessies. Sprinten is gewoon veel leuker om te doen, veiliger en effectiever.

En vergeet niet dat je lichaam er voor ontworpen is en niet om lang te rennen, maar dat is een verhaal voor een andere x
ok, ben het met je eens hoor, vind sprinten ook leuker. maar had het idee dat het wel enige uitleg behoefde.
pi_97704246
Sprinten is echt een goede workout. Afgelopen donderdag heb ik eerst een maat helpen verhuizen en daarna zijn we het park in gegaan (Goffertpark). Met een paar lui gingen we frisbee'en, maar dan niet met zo'n gay strand dingetje, maar zo'n grote ring die middenin open is. We waren met vijf en stonden ieder zo'n 40 meter uit elkaar en dan gooien naar elkaar. Door de wind moest je er vaak achteraan om 'm te vangen, maar dat bleek een goede motivator om flink door te sprinten. Je hebt daar zoveel ruimte dat je zo echt tientallen meters heen en weer rent. Een uurtje of twee verder was ik kapot! Ga ik zeker vaker doen, want ik voel m'n core helemaal trekken. Echt lekker met dit weer.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 18:55:13 #193
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97704573
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 16:12 schreef ZuidGrens het volgende:
Net terug van het trainen, ging niet echt lekker want had weinig tijd om goed te eten vooraf + het was net een sauna.

Maar wat ik daarnet toch zag; niet te geloven. Een kerel die echt 0,0 spieren had maar wel ongelofelijk breed rondliep en andere ecto's (waaronder mij) stoer aankeek. Toen ging ie aan z'n maat een bicep curl met de EZ-bar voor doen waarbij hij vrijwel alles met zijn rug deed. Ik kon het niet laten om er wat van te zeggen, waarop hij reageerde met: 'ja, maar ik wil ook m'n rug alvast een beetje pakken'... 8)7

Waddefuk, ik wist gewoon niet of ik moest lachen of huilen.
Duh.

Seto is zo ene baas he
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:07:46 #194
55709 Stereotomy
pi_97705024
Broscience _O-

Nooit eerder van die term gehoord oO<
pi_97705106
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 18:55 schreef seto het volgende:

[..]

Duh.

[ afbeelding ]
deze pic heb ik 2 jaar geleden ofzo gemaakt
  zaterdag 4 juni 2011 @ 19:20:35 #196
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97705537
Morgen lekker sportschool
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97707381
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 09:51 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Geldt dit ook voor alle zuivelproducen zoals yoghurt ed of echt voor alleen puur melk?
Melk, kaas, yoghurt, kwark en andere zuivelproducten.
Die kun je dus beter niet in te grote hoeveelheden eten.

Whey is meestal geconcentreerd en gezuiverd eiwit dus daar zal het wel meevallen.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:12:00 #198
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97707651
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:05 schreef gamezz het volgende:

[..]

Whey is meestal geconcentreerd en gezuiverd eiwit dus daar zal het wel meevallen.
Wees niet zo bang man. Als het om allergie voor lactose gaat is het een ander verhaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door CantFazeMe op 04-06-2011 20:14:19 (Klein edit) ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97707905
Week niet getraind.

gay as hell, ik weet... volgende week weer goed oppakken.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:20:46 #200
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97708055
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef 16meter het volgende:
Week niet getraind.

Waarom niet?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97708148
Weekend had een lange nasleep (Emporium), fiets gejat (vervoermiddel naar gym jwt), hoop gezeik met andere dingen.

Voorlopig ook even geen drugs X meer. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:05 schreef gamezz het volgende:

[..]

Zwaar overtrokken, zuivel is een goede eiwitbron. Ik zuip veel melk en vreet elke dag kwark en ik krijg nog geen bitch tits ofzo :') Iedereen die ik ken die zich bezig houdt met BB eet/drinkt ook volop zuivel.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:33:20 #202
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97708592
Korte termijn denken, jammer
Luck is for losers
pi_97708794
Wat zuivel betreft? Waar zijn de bronnen die aantonen hoe slecht het wel niet is?
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:41:16 #204
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97708888
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef 16meter het volgende:
Week niet getraind.

Soms is het ook wel lekker om even een week niets te doen. Je voelt het dan wel maar dan kan je ook weer lekker knallen, soms heb ik het zo druk dat ik vrijwel geen tijd heb om te trainen en dan wordt het echt een sleur. Deze week was er ook zo een, maar volgende week ga ik gewoon weer knallen en me scheel vreten.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:42:04 #205
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97708918
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:38 schreef 16meter het volgende:
Wat zuivel betreft? Waar zijn de bronnen die aantonen hoe slecht het wel niet is?
Waar de bronnen staan waar staat dat het wel goed voor je is, Google?

Voor en nadelen van Melk uit diverse bronnen

http://milk.procon.org/view.answers.php?questionID=001317

En toch begrijp ik nog steeds niet hoe mensen het recht kunnen praten dat wij mensen het énige zoogdier zijn in de HELE wereld die melk blijven drinken na hun eerste levensmaanden en dat het nog van een ander beest is ook.
Stel jezelf de vraag eerst maar eens waarom drinken we melk? Waar is het goed voor? Leuk al die spreuken van calcium en eiwitten maar ik geloof er geen reet van dat het iets toevoegt als je wat ouder bent
Luck is for losers
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:44:31 #206
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97709018
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:42 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Nogmaals: wees niet zo bang. Ieder product heeft voor- en nadelen.

Dan kun je elk willekeurig product gaan verbieden..
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97709130
Zeer belabberde 'bron'. Het meestgebruikte argument op die pagina tegen melk/zuivel is dat het veel verzadigde vetten bevat. :') Dat het voor de gemiddelde Amerikaan niet wenselijk is om een drank met veel relatief veel verzadigd vet te drinken snap ik, maar voor mij maakt dat geen fuck uit.

Ook las ik 'they contain no fiber or carbohydrates'.. echt waar joh? :D
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:47:25 #208
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97709145
Waar heb ik het over verbieden dan? Volgens mij nergens, ik stel alleen aan de kaak dat het niet "normaal" is om zuivel te nemen na je babyjaren. Ik heb zelf de proef op de som genomen (al vaker in dit topic uitgelegd hoe) en sinds ik amper (lees: amper) zuivel neem (af en toe een plakje kaas op de burger) voel IK me een stuk beter en herstel ik beter

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef 16meter het volgende:
Zeer belabberde 'bron'. Het meestgebruikte argumenten tegen melk/zuivel is dat het veel verzadigde vetten bevat. :')
En het meest gebruikte argument "Voor" is dat het veel eiwitten en calcium bevat...wat je dus ook uit ander voedsel kan halen

Beide kanten het verhaal belichten dan he als je wat aan te merken hebt
Luck is for losers
pi_97709196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:38 schreef 16meter het volgende:
Het volledige artikel waar ik naar verwees: http://news.harvard.edu/gazette/2006/12.07/11-dairy.html
Dat er hormonen in melkproducten zitten is een feit. Maar er zitten inderdaad voor en nadelen aan.
pi_97709516
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef kidkash19 het volgende:
Beide kanten het verhaal belichten dan he als je wat aan te merken hebt
Nee.. jij beweert iets (melk is slecht), dan mag je ook aantonen dat het zo is.

Conclusie: zuivel heeft z'n plus- en minpunten. Westerlingen zijn de enigen die na hun baby-tijd nog melk drinken.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 20:56:44 #211
55709 Stereotomy
pi_97709555
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:55 schreef 16meter het volgende:

[..]

Conclusie: zuivel heeft z'n plus- en minpunten.
Volgens mij was het zo dat de hele discussie begonnen was omdat iemand een opmerking maakte over de isoflavonen in soja melk. In koeienmelk zitten ook hormonen, was de opmerking daarna.

Persoonlijk zou ik denken: doe matig met soja- en koeienzuivel, frons ik bij dieten zoals voorgeschreven bij GOMAD, maar als het voor iemand werkt en ze krijgen er geen tieten van nu of later in hun leven, ach, waarom niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Stereotomy op 04-06-2011 21:02:36 ]
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:02:29 #212
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97709836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:55 schreef 16meter het volgende:

[..]

Conclusie: zuivel heeft z'n plus- en minpunten. Westerlingen zijn de enigen die na hun baby-tijd nog melk drinken.
Pluspunten zijn dus eiwitten en calcium, 2 stoffen die je makkelijk uit ander voedsel kan halen waarbij de calcium in die voeding nog beter en makkelijker opgenomen word dan die van melk ook. Dan blijven dus de nadelen over aangezien je de voordelen weg kan strepen, waarom drinken we het dan nog?
Omdat we het lekker vinden en het ons met de paplepel is ingegoten. En dan niet vreemd vinden dat bepaalde culturen waar geen melk word gedronken bepaalde ziektes gewoon niet hebben die wij hier wel hebben.

Kijk drink wat je wilt, ik geef alleen mij eigen ervaring ermee aan.
Luck is for losers
pi_97709961
Zo makkelijk vervang ik die 60-80mg aan eiwit uit zuivel niet.
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:07:36 #214
55709 Stereotomy
pi_97710051
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:05 schreef 16meter het volgende:
Zo makkelijk vervang ik die 60-80mg aan eiwit uit zuivel niet.
Gram :P

En tja, vloeibaar spul is idd makkelijker in je te gieten. w/
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:15:17 #215
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97710392
Rijstmelk, that is all :)

Als je dan toch zo nodig iets van "melk"moet drinken :D
Luck is for losers
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:16:26 #216
55709 Stereotomy
pi_97710451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:15 schreef kidkash19 het volgende:

Maar... maar... da's 2x zo duur als al het andere shit. :'(
pi_97710511
dan moeten we kwark ook gedag zeggen :'(
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:18:56 #218
55709 Stereotomy
pi_97710607
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:15 schreef kidkash19 het volgende:

Oh, heb ff gekeken:

http://www.ricedream.eu/nl/products

0.1 gram eiwit per 100 ml ... dat gaat em niet worden :P
  zaterdag 4 juni 2011 @ 21:23:52 #219
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97710842
Oh haha dat wist ik niet eens :P. Zo zie je maar hoeveel ik drink :D Tsja dan blijft sojamelk over maar of dat nou zo'n succes is....
Luck is for losers
  zondag 5 juni 2011 @ 00:52:36 #220
253447 Ethanolic
pi_97722280
wtf :P
Deathlift or Die.
pi_97722635
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:07 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Gram :P

En tja, vloeibaar spul is idd makkelijker in je te gieten. w/
uuuh :') gram ja

teveel met andere substanties bezig geweest

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 21:23 schreef kidkash19 het volgende:
Oh haha dat wist ik niet eens :P. Zo zie je maar hoeveel ik drink :D Tsja dan blijft sojamelk over maar of dat nou zo'n succes is....
erg smerig spul!
pi_97724176
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:42 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

En toch begrijp ik nog steeds niet hoe mensen het recht kunnen praten dat wij mensen het énige zoogdier zijn in de HELE wereld die melk blijven drinken na hun eerste levensmaanden en dat het nog van een ander beest is ook.
Stel jezelf de vraag eerst maar eens waarom drinken we melk? Waar is het goed voor? Leuk al die spreuken van calcium en eiwitten maar ik geloof er geen reet van dat het iets toevoegt als je wat ouder bent
We zijn ook de enige dieren dat vlees eerst opwarmen/braden/grillen enz ipv rauw eten.
We zijn ook de enige dieren dat brood eet, alcohol drinken enz...

Zijn vast nog wel meer dingen :)
  zondag 5 juni 2011 @ 10:39:25 #223
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97728390
Godverdomme, dit is al de zoveelste keer dat mijn sportschool te laat is met openen van de deuren op een zondag. Eerst 10 minuten, dan 15 minuten te laat, en nu 30 minuten. Nog steeds niemand in zicht om de sportschool te openen. Ik ben de tel verloren hoevaak dit gebeurt is op een zondag. Ik ben maar wegegaan. Net als 4 anderen. Weer een end terug fietsen. Dat was wel weer lekker.

Ben er klaar mee. Beetje mijn tijd zitten verspillen. Even een formele klachten brief schrijven of anders als het niet beter wordt op zoek naar een andere sportschool.

Sportschool is het weekend normaal om 10.00 uur tot en met 14.00 open. Op tijd komen met dat tijdstip is toch niet teveel gevraagd?

[ Bericht 2% gewijzigd door CantFazeMe op 05-06-2011 11:03:12 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97728605
Dat is wel genaaid brah.. erg onprofessionele toko.
  zondag 5 juni 2011 @ 10:54:31 #225
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_97728730
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef kidkash19 het volgende:
Waar heb ik het over verbieden dan? Volgens mij nergens, ik stel alleen aan de kaak dat het niet "normaal" is om zuivel te nemen na je babyjaren. Ik heb zelf de proef op de som genomen (al vaker in dit topic uitgelegd hoe) en sinds ik amper (lees: amper) zuivel neem (af en toe een plakje kaas op de burger) voel IK me een stuk beter en herstel ik beter
Ik heb juist het omgekeerde, als ik een week geen melk kan drinken, dan voel ik me een stuk minder energiek. Ik drink zeker een pak melk per dag, vooral omdat ik het lekker en dorstlessend vind, en als ik het niet kan drinken en het moet vervangen door water of koffie/thee, dan vind ik dat echt klote, bijvoorbeeld in het buitenland.

Iedereen ervaart het op z'n eigen manier, m'n ouders zijn ook echt anti-melk bijna, die vinden het vies en zeggen ook altijd dat het slecht is voor je, maar ik ervaar juist het tegenovergestelde. Iederee moet het gewoon wel of niet drinken als hij/zij dat wil, er zijn amper betrouwbare bronnen dat het goed of slecht voor je zou zijn, dus totdat het moment daar is dat er iemand met een echt goede bron kan komen, blijf ik lekker melk drinken. :)
  zondag 5 juni 2011 @ 11:01:29 #226
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97728871
Melk in het buitenland is echt kut ja, enige land waar ik het vergelijkbaar vond met Nederland was Zweden.
Seto is zo ene baas he
  zondag 5 juni 2011 @ 11:04:26 #227
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97728935
quote:
8s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:01 schreef seto het volgende:
Melk in het buitenland is echt kut ja, enige land waar ik het vergelijkbaar vond met Nederland was Zweden.
Sommige melk in buitenland was erg vet en zaten soms van die gore sliertjes in.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 5 juni 2011 @ 11:05:54 #228
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97728977
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:49 schreef 16meter het volgende:
Dat is wel genaaid brah.. erg onprofessionele toko.
Ik ga altijd op zondag ochtend om de drukte van maandagavond te vermijden. Maar hoe het nu eruit ziet moet ik toch morgenavond omdat ik 's middags niet kan.

Ik wil liever geen dag missen.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97729022
Nadeel aan dit weer is dat het zo gruwelijk warm is, man, niet fijn!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zondag 5 juni 2011 @ 11:08:50 #230
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97729039
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Gister in de tuin gewerkt. Na een half uurtje hele shirt nat.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97729786
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 11:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Moet zeggen dat ik het de laatste 2 jaar stukken fijner vind dan daarvoor, veel minder benauwd dan andere jaren :)

Bij de fitness is het goed te doen met hun airco :)
  zondag 5 juni 2011 @ 12:07:19 #232
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_97730594
quote:
1s.gif Op zondag 5 juni 2011 10:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Godverdomme, dit is al de zoveelste keer dat mijn sportschool te laat is met openen van de deuren op een zondag. Eerst 10 minuten, dan 15 minuten te laat, en nu 30 minuten. Nog steeds niemand in zicht om de sportschool te openen. Ik ben de tel verloren hoevaak dit gebeurt is op een zondag. Ik ben maar wegegaan. Net als 4 anderen. Weer een end terug fietsen. Dat was wel weer lekker.

Ben er klaar mee. Beetje mijn tijd zitten verspillen. Even een formele klachten brief schrijven of anders als het niet beter wordt op zoek naar een andere sportschool.

Sportschool is het weekend normaal om 10.00 uur tot en met 14.00 open. Op tijd komen met dat tijdstip is toch niet teveel gevraagd?
Slaat nergens op inderdaad.

Helaas kan ik zelf nooit op zondag, dan is ie maar van 09:00 tot 12:00 uur open...wat een kuttijden, doe dan van 12:00 uur tot 15:00 uur..nu ligt iedereen nog brak in bed.
pi_97730871
08.45 - 14.00 hier in het weekend, maar 10 uur is niet teveel gevraagd nee, gewoon een klacht indienen!
  zondag 5 juni 2011 @ 12:19:56 #234
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97730972
Dan heb ik dus geluk met de openingstijden :P

8 tot 19 op zaterdag en 8 tot 17 op zondag.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:41:05 #235
77130 star_gazer
pi_97731743
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 11:42 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gast. We hadden het over afvallen. Hoe je het ook wendt of keert, als je snel en efficient van je vet afwilt, moet je aan de langzame, langdurige cardio. Sprinten is leuk en nuttig voor je conditie+spieropbouw, maar niet als je van je overgewicht afwilt.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  zondag 5 juni 2011 @ 12:49:05 #236
69994 seto
-|||--------|||-
pi_97732023
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 12:41 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Gast. We hadden het over afvallen. Hoe je het ook wendt of keert, als je snel en efficient van je vet afwilt, moet je aan de langzame, langdurige cardio. Sprinten is leuk en nuttig voor je conditie+spieropbouw, maar niet als je van je overgewicht afwilt.
http://lmgtfy.com/?q=sprinting+fat+loss
Seto is zo ene baas he
  zondag 5 juni 2011 @ 12:50:19 #237
55709 Stereotomy
pi_97732051
quote:

[..]

Nee. Als je van je vetreserves af wil, moet je aan een langdurige, relatief kleine energiedeficientie zonder dat je metabolisme op z'n gat valt. Of je dat nou met cardio doet of iets anders, dat maakt geen reet uit.
pi_97732074
quote:

[..]

Dit is wel heel apart om te denken ...
  zondag 5 juni 2011 @ 13:26:19 #239
253447 Ethanolic
pi_97733270
Ik heb echt bizarre spierpijn vandaag zeg.
Deathlift or Die.
pi_97733625
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:26 schreef Ethanolic het volgende:
Ik heb echt bizarre spierpijn vandaag zeg.
Ik houd van spierpijn. Zolang het maar spierpijn is en geen scheuringen/overstrekkingen enzo natuurlijk.
  zondag 5 juni 2011 @ 13:50:41 #241
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97734154
quote:
Dank u. Feit blijft gewoon dat sprinten 1 vd meest effectieve manieren is om vet te verbranden en je spier zo goed mogelijk te behouden. Feit is ook dat de mens van nature "lui" is en dus liever minstens een half uur half gemotiveerd op een loopband gaat staan joggen dan dat ze even lekker naar buiten gaan, een veldje opzoeken en zich helemaal leeg lopen in een half uurtje
Luck is for losers
pi_97734352
quote:

[..]

cardio is niet nodig om af te vallen.. het kan maar kan ook prima zonder cardio :)
pi_97734570
quote:
17s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:37 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik houd van spierpijn. Zolang het maar spierpijn is en geen scheuringen/overstrekkingen enzo natuurlijk.
ik ook, geef toch een gevoel van voldoening. gister ook voor een van de weinige keren eens spierpijn in mijn biceps, heb ik normaal echt nooit.
  zondag 5 juni 2011 @ 14:00:45 #244
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_97734599
Ik heb goed spierpijn in mijn rug vandaag :D
pi_97734703
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:00 schreef Tinos85 het volgende:
Ik heb goed spierpijn in mijn rug vandaag :D
vooral traps bij mij op het moment, biceps en lats zijn al weggetrokken.
pi_97734963
Kheb al 2 dagen spierpijn in mn bovenbenen :)
  zondag 5 juni 2011 @ 14:38:22 #247
253447 Ethanolic
pi_97736240

Vanmorgen gemaakt, hier zie je wel beter waar mijn probleemgebied ligt. Aan de zijkant van mn buik zegmaar heb ik vrij veel vet.
Weeg nu 80 kilo trouwens.
Deathlift or Die.
pi_97736510
Woohoo, tijd voor rug! *O* :D
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  zondag 5 juni 2011 @ 14:49:49 #249
55709 Stereotomy
pi_97736809
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:38 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen gemaakt, hier zie je wel beter waar mijn probleemgebied ligt. Aan de zijkant van mn buik zegmaar heb ik vrij veel vet.
Weeg nu 80 kilo trouwens.
Mooie bovenkant!

Zijkant heb ik ook veel vet, en ook 'flab' aan de voorkant van m'n buik. 20 cm omtrek weg in 12 maanden houdt de huid bij mij niet bij...
pi_97737030
Morgen moet ik er ook weer aan geloven... mezelf maar extra afstraffen vanwege een gemiste trainingsweek.

Zojuist nieuw potje B&F whey besteld, dit maal Berry Blast.
  zondag 5 juni 2011 @ 15:00:04 #251
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97737268
quote:
17s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:37 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik ook, maar dan "lekkere spierpijn" B-)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 5 juni 2011 @ 15:02:44 #252
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97737379
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 13:50 schreef kidkash19 het volgende:

[..]

Dank u. Feit blijft gewoon dat sprinten 1 vd meest effectieve manieren is om vet te verbranden en je spier zo goed mogelijk te behouden. Feit is ook dat de mens van nature "lui" is en dus liever minstens een half uur half gemotiveerd op een loopband gaat staan joggen dan dat ze even lekker naar buiten gaan, een veldje opzoeken en zich helemaal leeg lopen in een half uurtje
Toch vind ik fietsen leuker. Maar komt Misschien omdat ik mijn hele leven al fiets. Ik doe altijd 30 min cardio sessie op hoog niveau. Zwaar parcours met licht-zwaar-licht-zwaar. :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_97739950
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 14:54 schreef 16meter het volgende:
Morgen moet ik er ook weer aan geloven... mezelf maar extra afstraffen vanwege een gemiste trainingsweek.

Zojuist nieuw potje B&F whey besteld, dit maal Berry Blast.
heel fok aan de berry blast.

ik ben nog steeds aan mijn oude vertrouwde aardbei, volgende keer ook maar berry proberen.
pi_97740091
Aardbei verveelt het minst snel.. komt steeds weer terug bij die smaak eigenlijk.
  zondag 5 juni 2011 @ 16:07:58 #255
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_97740374
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:00 schreef Agentperry het volgende:

[..]

ik ben nog steeds aan mijn oude vertrouwde aardbei, volgende keer ook maar berry proberen.
Idd volgens mij heeft 90 procent hier berry blast ; ) ik vind m erg lekker, alleen met water is ie niet te zuipen.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_97740537
Ik drink m'n whey bijna altijd met water. :') nouja, zo super lang doe je er niet mee.
pi_97740622
meestal 2 maanden met een pot
pi_97740672
Net in Excel ff opgesteld wat ik zo eet op een dag en tot de conclusie gekomen dat ik nog te weinig eet. Voedingsstoffen heb ik van internet afgehaald en zal niet volledig kloppen, maar wel ongeveer. Blikje tonijn eraan toevoegen moet wel voldoende zijn, zal hem van de week hier laten zien ter controle anders.
pi_97740703
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:12 schreef Agentperry het volgende:
meestal 2 maanden met een pot
anderhalve maand ongeveer, geloof ik.

Komende periode voeding wat beter aanpakken. Denk dat ik 1x per week maaltijden ga koken en dan in ga vriezen, zodat ik steeds een prakkie kan ontdooien i.p.v. hoef te koken.

Hoeveel x per dag eten jullie een warme maaltijd (rijst/groente + kip/vis/vlees)?
  zondag 5 juni 2011 @ 16:14:31 #260
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97740747
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Idd volgens mij heeft 90 procent hier berry blast ; ) ik vind m erg lekker, alleen met water is ie niet te zuipen.
ik maakte een uitstap naar coockies and cream. Vond het best smerig. Terug bij berry blast :p
  zondag 5 juni 2011 @ 16:16:31 #261
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97740861
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef L-D het volgende:
Net in Excel ff opgesteld wat ik zo eet op een dag en tot de conclusie gekomen dat ik nog te weinig eet. Voedingsstoffen heb ik van internet afgehaald en zal niet volledig kloppen, maar wel ongeveer. Blikje tonijn eraan toevoegen moet wel voldoende zijn, zal hem van de week hier laten zien ter controle anders.
een goed hulpmiddel is de app: calorieteller
Voor android en iphone o.a.
Elk soort eten en drinken staat er in en telt automatisch koolhydraten, calorien, eiwitte e.d. bij elkaar op
  zondag 5 juni 2011 @ 16:17:55 #262
77130 star_gazer
pi_97740935
Ik koop liefst een 5kg emmer met vanille whey (WPC / WPI blend). Is toch wel de lekkerste en die van GNC heeft maar iets van 4% carbs. Daarnaast scheelt het een hoop geld als je het spul in flinke hoeveelheden koopt.
-
  zondag 5 juni 2011 @ 17:10:58 #263
315931 da_unfuckwithable
omw aesthetics
pi_97743447
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:00 schreef Agentperry het volgende:

[..]

Ik heb ze alle twee staan voor de afwisseling. :P

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:14 schreef ukga het volgende:

[..]

ik maakte een uitstap naar coockies and cream. Vond het best smerig. Terug bij berry blast :p
Daar heb ik een sample van gehad, niet te zuipen imo... net zoals de appel smaak van whey perfection bij B&F.
  zondag 5 juni 2011 @ 17:21:27 #264
97111 ukga
Siewosie baas
pi_97743965
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:10 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

Ik heb ze alle twee staan voor de afwisseling. :P

[..]

Daar heb ik een sample van gehad, niet te zuipen imo... net zoals de appel smaak van whey perfection bij B&F.
ik heb ook nog 6 samples ligge van chocoloade en coockies en cream. Allebei ranzig
  zondag 5 juni 2011 @ 18:16:41 #265
315931 da_unfuckwithable
omw aesthetics
pi_97746426
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:21 schreef ukga het volgende:

[..]

ik heb ook nog 6 samples ligge van chocoloade en coockies en cream. Allebei ranzig
Choco ook vies? Die wil ik nog altijd een keertje proberen. Tot nu toe vind ik vanille het lekkerst.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:32:36 #266
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97747331
En de wereld van bodybuilders eindigt hier :P

http://www.t-nation.com/f(...)doesnt_matter_at_all
Luck is for losers
pi_97747412
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef kidkash19 het volgende:

maak is samenvatting.. geen zin om te lezen :P
  zondag 5 juni 2011 @ 18:45:06 #268
315931 da_unfuckwithable
omw aesthetics
pi_97747964
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

De schrijver van dat artikel denkt na jarenlange observatie en ervaring dat het cheaten bij de uitvoering van de oefening waardoor je net die 10-20% gewicht meer pakt de spiergroei bevordert.
pi_97748358
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

het is echt heel weinig tekst hoor
  zondag 5 juni 2011 @ 19:43:59 #270
182728 honda1990
pi_97751570
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:45 schreef da_unfuckwithable het volgende:

[..]

De schrijver van dat artikel denkt na jarenlange observatie en ervaring dat het cheaten bij de uitvoering van de oefening waardoor je net die 10-20% gewicht meer pakt de spiergroei bevordert.
Ik denk dat iedereen dat na pumping iron al kon zien :')

Ik probeer zelf altijd de laatste set alleen te cheaten :)
  zondag 5 juni 2011 @ 20:19:45 #271
55709 Stereotomy
pi_97753601
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef kidkash19 het volgende:

Mja. Progressie in gewichten is toch erg belangrijk voor hypertrofie.
pi_97756093
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:19 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mja. Progressie in gewichten is toch erg belangrijk voor hypertrofie.
Het lijkt me dat die er altijd nog is, je streeft nog steeds naar zwaardere lifts doen naarmate je groeit. Echter ga je cheaten en offer je je perfecte form op voor 10-20% extra gewicht, en dus een extra stimuli voor groei.

Stel dat perfecte lifts 100% groei zijn, en cheated lifts met manke form maar zwaarder gewicht resulteren in 120% groei. Volgens het artikel groei je in het laatste geval beter, je spieren reageren op de totale belasting (lees: gewicht), niet op je ROM, tempo en houding.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:40:25 #273
253447 Ethanolic
pi_97759259
Ik snap niet wat mensen erg vinden als je de laatste 2 reps een beetje cheat hoor.
Deathlift or Die.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:49:53 #274
55709 Stereotomy
pi_97759888
Vraag:

Heeft iemand van jullie ooit (wetenschappelijk) bewijs gezien dat whey direct na het opstaan een meetbaar, positief effect heeft op je progressie van het spieren kweken?

Ik lees overal dat men aanbeveelt een whey shake in de ochtend te drinken om de 'fast te breaken' en dat 'na een nacht slapen je lichaam hongert naar eiwitten bladiebla' maar heeft iemand bewijs dat een shake beter werkt dan een ontbijt met eiwit uit voedsel?
  zondag 5 juni 2011 @ 21:52:32 #275
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97760033
Waarom die obsessie met wetenschappelijk bewijs? Ieder mens, ieder lichaam is anders. Probeer gewoon uit, hou het bij, doe je eigen onderzoek, hoe JIJ erop reageert daar kan geen enkel "wetenschappelijk" onderzoek aan tippen.

Voor elk onderzoek dat iets aantoont is er een ander onderzoek die het tegenspreekt.
Luck is for losers
  zondag 5 juni 2011 @ 21:53:25 #276
55709 Stereotomy
pi_97760081
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef kidkash19 het volgende:
Waarom die obsessie met wetenschappelijk bewijs? Ieder mens, ieder lichaam is anders. Probeer gewoon uit, hou het bij, doe je eigen onderzoek, hoe JIJ erop reageert daar kan geen enkel "wetenschappelijk" onderzoek aan tippen
Omdat ik n=1 en wetenschappelijk bewijs toch iets meer statistische power heeft. Je kunt jezelf niet vergelijken.

Daarnaast ben ik geïnteresseerd in mechanismen achter waarom dingen werken.
  zondag 5 juni 2011 @ 21:54:23 #277
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97760135
Dus je vind wetenschappelijk bewijs een betere graadmeter dan eigen onderzoek op je eigen lichaam waar je er ook achter komt hoe dingen werken?
Luck is for losers
  zondag 5 juni 2011 @ 21:57:51 #278
55709 Stereotomy
pi_97760352
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef kidkash19 het volgende:
Dus je vind wetenschappelijk bewijs een betere graadmeter dan eigen onderzoek op je eigen lichaam waar je er ook achter komt hoe dingen werken?
Dat is een rare zin.

Ten eerste, dit is mijn werk/studieveld, dus ik ben sowieso beroepsmatig ook geïnteresseerd.

Ten tweede, uiteraard geldt uiteindelijk wat werkt voor je, maar om alles op jezelf uit te proberen wat geroepen wordt, daar heb je 1000 mensenlevens voor nodig. Dus als er wetenschappelijk bewijs is, dan graag.

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef kidkash19 het volgende:

Voor elk onderzoek dat iets aantoont is er een ander onderzoek die het tegenspreekt.
Dit is heel erg kort door de bocht. Dit mag dan wel zijn, dat er vaak ambivalente resultaten zijn, maar er is altijd een reden waarom dit gebeurt. Vooruitgang in de wetenschap, techniek en de gezondheidszorg is niet berust op willekeurig uitproberen, maar stap voor stap progressie maken in het begrijpen van observaties.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:04:57 #279
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_97760777
Ik bedoel er dus mee te zeggen dat NIEMAND weet hoe goed iets voor je is, bodybuilding is een persoonlijk iets, daar zijn geen onderzoeken voor alleen maar aannames. Pro Bodybuilders weten niet eens precies wat goed voor ze is, een Jay Cutler eet een bizarre hoeveelheid eiwitten maar doet dit omdat zelfs hij niet weet hoeveel hij er precies nodig heeft en er dus zoveel eet om maar zeker te zijn.

Zelfde geld voor het gedoe in de sportschool zelf, voor de 1 werken 3 setjes van 8 beter dan 4 setjes van 10, er word van alles voorgeschreven in de blaadjes van Muscle & Fitness, Mens Health etc en iedere uitgave is weer een ander schema wat net zo goed of beter zou werken.

Daarom dus...doe je eigen onderzoek op je eigen lichaam, het kost echt niet zoveel moeite. Kwestie van opschrijven wat je doet een aantal weken lang en dan een aanpassing maken en kijken wat er gebeurt.
Luck is for losers
pi_97760826
Het zou ideaal zijn als de wetenschap kan helpen met het uitvogelen van een universele... optimaalheid waarmee iedereen geholpen is.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:10:33 #281
55709 Stereotomy
pi_97761139
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef kidkash19 het volgende:

Daarom dus...doe je eigen onderzoek op je eigen lichaam, het kost echt niet zoveel moeite. Kwestie van opschrijven wat je doet een aantal weken lang en dan een aanpassing maken en kijken wat er gebeurt.
Gast... ik heb van de afgelopen jaren dagelijks bijgehouden wat mijn kcal inname en macro's waren, een gewogen gemiddelde geplot en kan precies aantonen wat mijn lichaam deed als ik mijn eetpatroon veranderde en daarmee ben ik van holle bolle endo naar iets normaals gegaan. Op *mijn* manier.

Maar dat is het punt niet.

Het gaat om een theoretische basis achter waarom iets werkt, voor mij, of voor iemand anders. Daar ben ik in geïnteresseerd, dat is mijn veld. Ik vraag louter of iemand hier ooit een paper heeft gelezen naast alle anekdotaal bewijs die je op het internet kunt opzoeken, over of het supplementeren met whey in de ochtend zin heeft.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:14:53 #282
55709 Stereotomy
pi_97761446
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Het zou ideaal zijn als de wetenschap kan helpen met het uitvogelen van een universele... optimaalheid waarmee iedereen geholpen is.
Dat doet het reeds in zoveel dingen. Je moet de resultaten natuurlijk wel weten te interpreteren en transleren naar wat voor jou goed is, en ze niet als gouden standaarden zien. Het gaat mij om kennis en begrijpen waarom dingen werken, voor jou, of voor mensen in het algemeen. :)

Snap wel dat mensen hier denken van: wetenschap :O :{w en dat is hun goed recht, maar ik ben daar zeker in geïnteresseerd.
pi_97761565
ik heb het idee dat je aan al die details niet te veel aandacht moet besteden. gewoon goed eten en hard trainen, dan groei je vanzelf. we zijn toch geen pro's dus of je nou 2kg of 1,8kg spier aankomt maakt echt niks uit.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:17:56 #284
55709 Stereotomy
pi_97761638
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:16 schreef Agentperry het volgende:
ik heb het idee dat je aan al die details niet te veel aandacht moet besteden. gewoon goed eten en hard trainen, dan groei je vanzelf. we zijn toch geen pro's dus of je nou 2kg of 1,8kg spier aankomt maakt echt niks uit.
Daar ben ik het mee eens. Nogmaals, niet zozeer dat die 200 gram me wat uitmaakt, ik vind het leuk om er meer van te weten. :)
pi_97762253
Ik kan me best voorstellen dat je met 'cheaten' meer spiergroei kan realiseren, maar is een verkeerde form, want dat is 'cheaten' eigenlijk, niet juist slecht omdat je dan een rare houding krijgt?
pi_97763274
Cheaten met mate he.
pi_97763456
wordt met cheaten bedoeld geen volledige rom of slechte techniek?
pi_97763461
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:26 schreef Dalliance het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je met 'cheaten' meer spiergroei kan realiseren, maar is een verkeerde form, want dat is 'cheaten' eigenlijk, niet juist slecht omdat je dan een rare houding krijgt?
Ik heb Mark Rippetoe's Starting Strength gelezen en hierin gaat hij tot in den treure detail in op de perfecte form, compleet met beschrijvingen en getrokken lijnen en moeilijke woorden en alles, zodat je je lichaam gebruikt en belast op de manier waarvoor het gebouwd is. Dus met de optimale verdeling van de load en minste (kans op) beschadiging en klachten voor later.

Allemaal leuk en wel, maar voor de gasten die komen voor ego (meer gewicht op de bar) en 'betere gains', en een bruut fysiek, zo snel mogelijk... ik denk dat die schijt hebben aan bovenstaande en gewoon zoveel mogelijk gewicht proberen te pakken. :')
pi_97764834
Iets anders. Ik wil serieus gaan vreten nu, ik ben door veel te eten al goed aangekomen maar dat stopt nu eigenlijk een beetje. Nu geen vast voedingsschema, waardoor ik regelmatig dagen heb waardoor de motivatie om veel te gaan eten eigenlijk zoek is, en een dagelijkse leidraad dus erg handig zou zijn. Ook lijkt me het een fijne gedachte dat ik me geen zorgen hoef te maken dat ik te weinig eet om te groeien, omdat alles netjes uitgelijnd staat.

Ik ben een student die tegenwoordig lange dagen maakt, maar klaargemaakte maaltijden wel gewoon makkelijk op school naar binnen kan werken. Woon nog thuis dus ben voor de avondmaaltijd afhankelijk van wat hier thuis gebeurt, maar daarom heen kan ik wel mijn eigen maaltijden klaarmaken en opeten. Wil mijn spul hoofdzakelijk uit normale voeding halen, whey doe ik er nu al een tijdje bij en wil ik ook gewoon blijven gebruiken. Ik wil gaan bulken op 3200 - 3500 kcal per dag, train 3x per week en heb de mogelijkheid om in het weekend eten klaar te maken en in te vriezen voor de rest van de week. Ben een echte hardgainer en niet bang voor vet. Dingen als kip zou ik (als student zijnde) graag zo cheap mogelijk willen kopen. Aangezien ik geen kookheld ben, ben ik op zoek naar makkelijke ingrediënten, maaltijden en recepten.

Iemand die in een soortgelijke situatie zit een een beginnetje heeft voor een voedingsschema? :) Dan kan ik eindelijk gewoon serieus aan de slag, met voeding op orde. :P
pi_97765328
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:45 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Ik heb Mark Rippetoe's Starting Strength gelezen en hierin gaat hij tot in den treure detail in op de perfecte form, compleet met beschrijvingen en getrokken lijnen en moeilijke woorden en alles, zodat je je lichaam gebruikt en belast op de manier waarvoor het gebouwd is. Dus met de optimale verdeling van de load en minste (kans op) beschadiging en klachten voor later.

Allemaal leuk en wel, maar voor de gasten die komen voor ego (meer gewicht op de bar) en 'betere gains', en een bruut fysiek, zo snel mogelijk... ik denk dat die schijt hebben aan bovenstaande en gewoon zoveel mogelijk gewicht proberen te pakken. :')
starting strength richt zich ook op kracht en niet op hypertrofie
pi_97766332
Panzermaus, ik ben ook student, thuis eet ik voornamelijk dit:

Brinta, eieren, whey, cashewnoten, kwark, rijst en kipfilet.

Als ik college heb heb ik shakebekers mee met brinta en whey.

Vrij goedkoop allemaal en makkelijk. :)
pi_97766445
Heb keer brinta gekocht en paar keer geprobeerd.. maar vind t helaas niet te eten :'(
Wel balen want tis wel goed...
  zondag 5 juni 2011 @ 23:37:20 #293
55709 Stereotomy
pi_97766747
Ik eet gewoon havermout ipv Brinta maar grote kans dat je dat nog goorder vindt. :P

1 kg voor minder dan een EUR, Euroshopper.

Mensen die jammeren over voedselbanken moeten eens normaal gaan eten, maar da's voer voor een ander topic. :P
pi_97767063
Wat studeer je Stereotomy?
pi_97767086
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:37 schreef Stereotomy het volgende:
Ik eet gewoon havermout ipv Brinta maar grote kans dat je dat nog goorder vindt. :P

1 kg voor minder dan een EUR, Euroshopper.
Goed en goedkoop spul ja, en ook nog 13,1 gram eiwit per 100 gram. (20% meer dan in Brinta.)
  zondag 5 juni 2011 @ 23:46:38 #296
55709 Stereotomy
pi_97767180
quote:
5s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:44 schreef Diabox het volgende:
Wat studeer je Stereotomy?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:49:16 #297
264840 Panzermaus
Lyubvi
pi_97767314
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:14 schreef Agentperry het volgende:

[..]

starting strength richt zich ook op kracht en niet op hypertrofie
Niet geheel toevallig, gezien de naam van het boek. Ook ziet Rippetoe zelf er alles behalve ripped uit. :P

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Diabox het volgende:
Panzermaus, ik ben ook student, thuis eet ik voornamelijk dit:

Brinta, eieren, whey, cashewnoten, kwark, rijst en kipfilet.

Als ik college heb heb ik shakebekers mee met brinta en whey.

Vrij goedkoop allemaal en makkelijk. :)
Bedankt. :) Maak je ook lange dagen eigenlijk? Of is het alleen voor de colleges naar school? Ik hoop hier eigenlijk iemand te treffen die goed&veel eet, maar niet de hele dag boven een pan rijst staat of kip loopt te bakken. :P

quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef DeRakker. het volgende:
Heb keer brinta gekocht en paar keer geprobeerd.. maar vind t helaas niet te eten :'(
Wel balen want tis wel goed...
Gooi eens van die ontbijtgranen rommel van de Aldi door je whey met melk en yoghurt shakes, 70 cent per 300 grams pak, genoeg eiwitten en zelfs met water ipv melk is het goed te drinken. Net van die Vifit meuk.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:50:12 #298
185035 Diabox
pi_97767360
quote:
3s.gif Op zondag 5 juni 2011 23:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lijkt me 'n interessant studie! Hoeveelste jaars ben je nu? Heeft de TU Delft ook een VPN waardoor je toegang heb tot meer full texts? Kunnen we misschien wat uitwisselen hehe.

Ben zelf naast m'n informatica studie uit eigen interesse (en op eigen houtje) biologie gaan studeren. M'n vriendin heeft 'n MSc biologie, dus heb gelijk ook 'n perfecte lerares :D

quote:
Bedankt. :) Maak je ook lange dagen eigenlijk? Of is het alleen voor de colleges naar school? Ik hoop hier eigenlijk iemand te treffen die goed&veel eet, maar niet de hele dag boven een pan rijst staat of kip loopt te bakken. :P
Maak geen lange dagen, maar heb ze wel gehad hoor. Nam dan gewoon twee shakebekers mee met flink wat brinta, whey en 'n bakje cashewnoten.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:51:41 #299
55709 Stereotomy
pi_97767433
Delft o|O

Maar ja, ik heb toegang tot de full texts ja, ben heel veelste jaars :P (nog een maandje of 3, dan afgestudeerd master).

Leuk he, om als je iets technisch aan het studeren bent naar iets minder technisch te gaan? Ik vind de combi erg leuk.
  zondag 5 juni 2011 @ 23:54:51 #300
185035 Diabox
pi_97767604
Jep, en het is ook 'n prachtig vakgebied moet ik zeggen. :)
UnibetSpeel mee met Lucky Day en win!
  zondag 5 juni 2011 @ 23:57:48 #301
253447 Ethanolic
pi_97767771
Shit man 2 WO studies, dan voel ik me toch nep met m'n HBO :P
Deathlift or Die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')