Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Vrije gewichten dwingen je gewicht te stabiliseren, bij een machine wordt dit voor je gedaan en duw/trek je alleen maar, op een vast 'pad'. Vrije gewichten = meer stress en belasting van je spieren = betere groei impuls. Bovendien loop je op een machine al je spiergroepen te isoleren, terwijl je met vrije gewichten compounds kan doen (samengestelde oefeningen) waarmee je meerdere spiergroepen tegelijk pakt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
Wat ik me na het volgen van het vorige topic afvroeg, jullie hebben het altijd over het trainen met free weights.
Wat heeft dit voor meerwaarde boven de "machines" die je vaak ziet in sportscholen, en dan met name voor een beginner? Met die machines kan je toch ook vrijwel alle spiergroepen met genoeg gewicht trainen als je net begint? Of zit hier meer achter?
Oh, en ukga, jij bent voor mij duidelijk een motivatie, als ik zie wat voor progressie jij gemaakt hebt in iets meer dan een jaar.![]()
Okee duidelijk. Maar heeft dit stabiliseren dan een ook echt een grote invloed relatief gezien?quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:18 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Vrije gewichten dwingen je gewicht te stabiliseren, bij een machine wordt dit voor je gedaan en duw je alleen maar. Vrije gewichten = meer stress en belasting van je spieren = betere groei impuls.
Met machines isoleer je een bepaalde spiergroep en hoef je het gewicht niet te stabiliseren. Dit zorgt voor een mindere coördinatie en stress van de spieren en kan je dus niet echt kracht en massa mee opbouwen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
Wat ik me na het volgen van het vorige topic afvroeg, jullie hebben het altijd over het trainen met free weights.
Wat heeft dit voor meerwaarde boven de "machines" die je vaak ziet in sportscholen, en dan met name voor een beginner? Met die machines kan je toch ook vrijwel alle spiergroepen met genoeg gewicht trainen als je net begint? Of zit hier meer achter?
Oh, en ukga, jij bent voor mij duidelijk een motivatie, als ik zie wat voor progressie jij gemaakt hebt in iets meer dan een jaar.![]()
Je groeit sneller (zowel qua kracht/massa) en krijgt een regelmatiger fysiek, inplaats van een lichaam dat bestaat uit spiergroepen die allemaal onafhankelijk (en ongelijk) van elkaar zijn getraind.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:19 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Okee duidelijk. Maar heeft dit stabiliseren dan een ook echt een grote invloed relatief gezien?
dan heb je gewoon goede genen wat pecs betreft denk ik, want mijne zijn kleiner terwijl ik gewoon 5*80 druk, dus vrij vergelijkbaarquote:Als ik train, 3 sets van 6 a 7;
bank; 75 kilo
deadlift 80 (heb zwakke onderrug)
squat ook 90
in het begin wel maar als de zeldzame gelegenheid zich voordoet dat ik een apparaat aanraak merk ik vaak wel dat ik al over de max zit. o.a. bij chestpress(100kg max)/legpress(260max)/assisted chins(assist overbodig)/calv raises(80kg)/etc. alleen met low row en lat pully zit ik nog niet aan mijn max.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
Oh, en ukga, jij bent voor mij duidelijk een motivatie, als ik zie wat voor progressie jij gemaakt hebt in iets meer dan een jaar.
Maar als ik zeg dat ik alleen voltijd ga fitnessen voor de komende drie maanden, zou je me dan toch afraden om de machines te gebruiken wanneer het ook met free weights kan? Of is het voor een beginner prima om de machines te gebruiken?quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:21 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Je groeit sneller (zowel qua kracht/massa) en krijgt een regelmatiger fysiek, inplaats van een lichaam dat bestaat uit spiergroepen die allemaal onafhankelijk (en ongelijk) van elkaar zijn getraind.
Ik heb nu een klein halfjaar erop zitten bij een fitnessgym en heb best veel vooruitgang geboekt met veel eten + die machines + wat vrije gewichten (vorig topic), maar wil nu toch de overstap maken naar een andere gym, met veel vrije gewichten, om eindelijk echt te kunnen trainen.
verkeerde topic voor jou vriend. zomerfitnessers mijden we hier liever.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:28 schreef Sasman het volgende:
Effe een vraagje...Kben 16 jaar en ik loop (7-15 km) of fiets (1.5 tot 3 uur) elke week ongeveer 3-4 keer.(Hangt van het weer af). En nu de zomer er aan komt denk ik een abo te nemen in de sportschool in de buurt...Heb thuis een boksbal en en paar losse gewichtje's (stellen heel weinig voor) en daar train ik soms wel eens mee. Maar nu zit het zo is het op mijn leeftijd wel verantwoordelijk om het op te bouwen? Omdat sommige mensen zeggen dat je best pas begint vanaf je 18de of na dat je volgroeid bent. Wat denken jullie? Zouw ik abo nemen of nog niet?
Natuurlijk kan het geen kwaad, en natuurlijk maak je wat progressie. Een serieus beoefenaar van een sport wil het echter optimaal doen en dan zijn losse gewichten beter.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar als ik zeg dat ik alleen voltijd ga fitnessen voor de komende drie maanden, zou je me dan toch afraden om de machines te gebruiken wanneer het ook met free weights kan? Of is het voor een beginner prima om de machines te gebruiken?
Want na die drie maanden begint het waterpoloseizoen weer en dan kan ik eigenlijk maar eenmaal per week naar de sportschool, anders wordt het teveel training (train al 3x anderhalf uur in het water, dinsdag, donderdag en vrijdagavond, en dan zaterdag nog wedstrijd). Wil wel die ene keer per week blijven gaan, abonnementje voor 1x per week kost toch niet al te veel, maar toch.
imo zijn freeweigths altijd beterquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Maar als ik zeg dat ik alleen voltijd ga fitnessen voor de komende drie maanden, zou je me dan toch afraden om de machines te gebruiken wanneer het ook met free weights kan? Of is het voor een beginner prima om de machines te gebruiken?
Want na die drie maanden begint het waterpoloseizoen weer en dan kan ik eigenlijk maar eenmaal per week naar de sportschool, anders wordt het teveel training (train al 3x anderhalf uur in het water, dinsdag, donderdag en vrijdagavond, en dan zaterdag nog wedstrijd). Wil wel die ene keer per week blijven gaan (zondag of maandagochtend, ben toch student), abonnementje voor 1x per week kost toch niet al te veel, maar toch.
Je moet toch ooit beginnen?quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef Agentperry het volgende:
[..]
verkeerde topic voor jou vriend. zomerfitnessers mijden we hier liever.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef Agentperry het volgende:
[..]
imo zijn freeweigths altijd beter
Okee, dan weet ik even voldoende. Ga maandag een gesprek regelen met een begeleider daar, schema op laten stellen en ook bovenstaande inbrengen en kijken wat zijn visie daarop is, uiteraard zal ik het schema hier ook plaatsen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:30 schreef JohnSpek het volgende:
Natuurlijk kan het geen kwaad, en natuurlijk maak je wat progressie. Een serieus beoefenaar van een sport wil het echter optimaal doen en dan zijn losse gewichten beter.
Maar er zijn geen losse gewichten beschikbaar ofzo? Waarom zou je anders kiezen voor de niet-optimale route?
oh zo. maar je brengt het alsof je alleen gaat fitnessen om er in renesse een beetje strak bij te staan.quote:
Hier ben ik meer mee..(Niet slecht bedoelt)quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:35 schreef Agentperry het volgende:
[..]
oh zo. maar je brengt het alsof je alleen gaat fitnessen om er in renesse een beetje strak bij te staan.
ik zou gewoon beginnen en naar je lichaam luisteren, dat heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
sportbegeleiders of die fitness hippies die in de sportschool rondlopen? in het 2e geval moet je het met een korreltje zout nemen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:33 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Okee, dan weet ik even voldoende. Ga maandag een gesprek regelen met een begeleider daar, schema op laten stellen en ook bovenstaande inbrengen en kijken wat zijn visie daarop is, uiteraard zal ik het schema hier ook plaatsen.
Ik vroeg het me gewoon af, heb nog nooit echt getraind op wat losse dumbells thuis na. Losse gewichten zijn sowieso beschikbaar waar ik heen ga..
Bij mij was het zo dat ik met die machinemeuk begon, omdat echte vrije gewichten hier in de buurt niet beschikbaar zijn. Ik woon in een dorp en de meer hardcore gyms zitten in de stad, dus daar had ik toen nog geen zin in, ik wilde alleen wat sportiefs erbij gaan doen. Na een poosje aankloten met veel cardio en 12 rep sets op machines ben ik op het internet gaan graven en alles volledig omgegooid, en toen ben ik gaan groeien dus, hoewel ik dat meer dank aan het enorme vreetfestijn elke dag.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:29 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Want na die drie maanden begint het waterpoloseizoen weer en dan kan ik eigenlijk maar eenmaal per week naar de sportschool, anders wordt het teveel training (train al 3x anderhalf uur in het water, dinsdag, donderdag en vrijdagavond, en dan zaterdag nog wedstrijd). Wil wel die ene keer per week blijven gaan (zondag of maandagochtend, ben toch student), abonnementje voor 1x per week kost toch niet al te veel, maar toch.
Dat merken we gauw genoeg.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:37 schreef Agentperry het volgende:
[..]
sportbegeleiders of die fitness hippies die in de sportschool rondlopen? in het 2e geval moet je het met een korreltje zout nemen.
Voedsel is bij mij geen probleem, heb zo ondertussen gezien wat jij wegeet op een dag, en het viel me op dat ik daar eigenlijk niet eens zo veel vanaf zit. Alleen de soorten voedsel zijn bij mij anders, meer (ongezonde) tussendoortjes en minder eiwitrijk voedsel, maar dat is een kwestie van erop letten, ongezouten nootjes i.p.v. chips en meer pindakaas/kipfilet op brood in plaats van kaas en chocopasta. Drink sowieso ook al 2 - 3 liter melk per dag en eet standaard wel 8 - 10 boterhammen, dus da's al mooi meegenomen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:44 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Bij mij was het zo dat ik met die machinemeuk begon, omdat echte vrije gewichten hier in de buurt niet beschikbaar zijn. Ik woon in een dorp en de meer hardcore gyms zitten in de stad, dus daar had ik toen nog geen zin in, ik wilde alleen wat sportiefs erbij gaan doen. Na een poosje aankloten met veel cardio en 12 rep sets op machines ben ik op het internet gaan graven en alles volledig omgegooid, en toen ben ik gaan groeien dus, hoewel ik dat meer dank aan het enorme vreetfestijn elke dag.
Als het kon was ik ook gewoon in een echte gym begonnen. De begeleiders in die fitnessgym zijn prima mensen, maar ze vroegen me wel eens waarom ik maar 7 reps deed, en waarom ik zo 'gevaarlijk' () en alleen in hun lege bodypumpzaaltje aan het stuntelen was met een kunststof barbell om te leren squatten. 'Je kan toch gewoon de seated leg press en de andere apparaten gebruiken?'. Andere gasten vonden dat ik maar vreemd bezig was, en ze verwonderden zich erover waarom ik meer groeide dan hen. Ook dachten ze dat ze van 'extra eten' dik zouden worden en dat spieren groeien terwijl je traint. Dus ging ik in de stad kijken bij andere gyms en de hele sfeer daar spreekt me veel meer aan + alle mogelijkheden qua vrije gewichten. Vanaf volgende week aan de slag daar.
Ik loop nu echt elke dag veel te vreten en dingen te lezen en proberen aangezien ik het echt heel leuk ben gaan vinden. Daarom vraag ik me af of jij er na drie maanden ook mee wilt stoppen, of dat je dezelfde ervaring krijgt.
Ik houd toezicht tijdens polowedstrijden, damn dat is een brute sport. Veel grote kerels ook.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:53 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat merken we gauw genoeg.
[..]
Voedsel is bij mij geen probleem, heb zo ondertussen gezien wat jij wegeet op een dag, en het viel me op dat ik daar eigenlijk niet eens zo veel vanaf zit. Alleen de soorten voedsel zijn bij mij anders, meer (ongezonde) tussendoortjes en minder eiwitrijk voedsel, maar dat is een kwestie van erop letten, ongezouten nootjes i.p.v. chips en meer pindakaas/kipfilet op brood in plaats van kaas en chocopasta. Drink sowieso ook al 2 - 3 liter melk per dag en eet standaard wel 8 - 10 boterhammen, dus da's al mooi meegenomen.
Ik heb geen idee of ik hetzelfde ga krijgen als jij. Ik ga eraan beginnen omdat ik een echte ecto ben (74 kilo, 1,90m) en omdat ik merk dat ik het fysiek vaak erg zwaar heb met polo'en. We zijn gepromoveerd naar de 2e klasse en daar lig je vaak tegenover gasten van 90 - 100 kilo, dan wil ik ze wel een beetje partij kunnen geven en niet alleen hoeven vertrouwen op m'n techniek en balbehendigheid. Tel daarbij op dat ik van een meisje dat ik coach te horen kreeg dat ik wel echt dun was (), en het idee om daar wat aan te gaan doen was geboren.
Je wilt niet weten hoe vaak ze elkaar een bloedneus slaanquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef Stereotomy het volgende:
Is het waar dat er onder het wateroppervlak het een en ander gebeurt in duels tijdens wedstrijden?
Thanks man, waardeer ik. De eerste 4 maanden gingen het hardst. dan zie je ook het meeste verschil. altijd blijven knalln, ook al ben je soms onzeker over je progressie!quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:16 schreef BigSmurf het volgende:
Oh, en ukga, jij bent voor mij duidelijk een motivatie, als ik zie wat voor progressie jij gemaakt hebt in iets meer dan een jaar.
Ja klopt. me borst loopt meer voor op de rest. In het vorige deel had ik het over me lats ide ik te klein vond (ik bedoel me trapeziusquote:Op donderdag 2 juni 2011 18:23 schreef Agentperry het volgende:
[..]
dan heb je gewoon goede genen wat pecs betreft denk ik, want mijne zijn kleiner terwijl ik gewoon 5*80 druk, dus vrij vergelijkbaar
(5*145dl, 5*110sq)
Het is vooral qua uithoudingsvermogen heel zwaar, je moet heel diep kunnen gaan en blijven gaan, knokken voor elke meter is het devies.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:07 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik houd toezicht tijdens polowedstrijden, damn dat is een brute sport. Veel grote kerels ook.
Ja, ik kom soms echt met de smerigste krassen en striemen thuis, en af en toe ook weleens met blauwe ballen. Part of the game.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:08 schreef Stereotomy het volgende:
Is het waar dat er onder het wateroppervlak het een en ander gebeurt in duels tijdens wedstrijden?
Niet overdrijven.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:09 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe vaak ze elkaar een bloedneus slaan
We gaan het zien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:11 schreef JohnSpek het volgende:
Als je het ook deels voor waterpolo doet BigSmurf moet je sowieso met losse gewichten gaan trainen. Lekker explosief trainen en je ziet je kracht omhoog gaan.
Het is me inmiddels duidelijk ja, thanks voor de info!quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:11 schreef ukga het volgende:
[..]
Thanks man, waardeer ik. De eerste 4 maanden gingen het hardst. dan zie je ook het meeste verschil. altijd blijven knalln, ook al ben je soms onzeker over je progressie!
Wat betreft losse gewichten; het meeste is al gezegd, maar met losse gewichten moet je je stabiliteit houden omdat je niet de geleiding hebt van een machine. Hierdoor moet je meer kracht zetten, en gebuik je ook meerdere spiergroepen tegelijk. Ik mijd liever kabels en machines als ik het met losse gewichten af kan.
Hier doen mensen hem wel vaak seated, maar verder ben ik de enige volgens mij die ze staand doet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:54 schreef Agentperry het volgende:
[..]
ik vind hem heerlijk, doe het liever dan bankdrukken. zie ook maar weinig mensen echt ohp's doen, veelal dumbbel military presses, of machine press. heb het idee dat veel mensen het toch niet hebben op het idee dat ze een barbell bovenhun hoofd hebben hangen.
je zat toch al op 72kg ofzo? als je een grote bulk wil zou ik toch een hoger doelgewicht stellen omdat je ook heel wat vet aanzet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:27 schreef Panzermaus het volgende:
Ik wil een dirty bulk naar 75 kg en dan bf% weer op orde krijgen voor zomer 2012.
ik ook al bijna met mijn 1.88, en inderdaad bij ons doet ook het grootste gedeelte seated shoulder press, vooral met dumbbells. denk omdat je dan tegen de bank aan kan archen en dus meer kunt drukken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:26 schreef seto het volgende:
[..]
Hier doen mensen hem wel vaak seated, maar verder ben ik de enige volgens mij die ze staand doet.
Ik raak ook bijna de lampen op het plafond aan hier als ik ze doe, 1.96 en dan helemaal die barbell gestrekt boven het hoofd
traps groeien bij mij dan wel weer goed, krijg er ook altijd een enorme pomp in. deadlift is dan ook mijn beste en favoriete lift.quote:Ja klopt. me borst loopt meer voor op de rest. In het vorige deel had ik het over me lats ide ik te klein vond (ik bedoel me trapezius ) . Die is bij mij weer kleiner dan andere. maarja, we hebe allemaal wel wat
67 kg brahquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:34 schreef Agentperry het volgende:
[..]
je zat toch al op 72kg ofzo? als je een grote bulk wil zou ik toch een hoger doelgewicht stellen omdat je ook heel wat vet aanzet.
[..]
Hoop ik ook, zou nog graag GOMAD erbij willen doen als het even kan. Ik hoop maar wel dat ik alle extra vet na de bulk er af kan krijgen zonder (veel) cardio.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:49 schreef seto het volgende:
Dat is alsnog maar 8kg, denk dat je in een jaar wel iets meer kan halen hoor.
Ik ga ook niet langer dan een half uur.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hoop ik ook, zou nog graag GOMAD erbij willen doen als het even kan. Ik hoop maar wel dat ik alle extra vet na de bulk er af kan krijgen zonder (veel) cardio.Want ik vind een kwartier op een crosstrainer al saai.
Cardio kan toch op veel meer manieren dan op de crosstrainer? Ga lekker zwemmen, fietsen, skaten of weet ik veel wat.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:55 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hoop ik ook, zou nog graag GOMAD erbij willen doen als het even kan. Ik hoop maar wel dat ik alle extra vet na de bulk er af kan krijgen zonder (veel) cardio.Want ik vind een kwartier op een crosstrainer al saai.
quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:56 schreef Geo3kant het volgende:
GOMAD, moet er niet aan denken .. paar liter water kan ik nog wel maar melk is niet mijn favoriete drank
Jij bent een endo, toch? Of verwar ik je met iemand anders? Ik moet er niet aan denken ooit schematisch te moeten cardio'en om in vorm te blijven.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:57 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik ga ook niet langer dan een half uur.
Het liefste baantjes zwemmen dan inderdaad.quote:Op donderdag 2 juni 2011 19:59 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Cardio kan toch op veel meer manieren dan op de crosstrainer? Ga lekker zwemmen, fietsen, skaten of weet ik veel wat.
OHP = voeten uit elkaarquote:Op donderdag 2 juni 2011 19:55 schreef Geo3kant het volgende:
Wat is het verschil tussen een OHP en Militairy press? Lijken heel veel/precies op elkaar?
Dit.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:00 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Overal melk bij, ook los (verspreid over de dag), en in de shakes. Melk, zeker als het koud is.
Ideale cardiotraining met zwemmen is:quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:00 schreef Panzermaus het volgende:
Het liefste baantjes zwemmen dan inderdaad.
Gegarandeerd vetverlies ditquote:Op donderdag 2 juni 2011 20:08 schreef BigSmurf het volgende:
Ideale cardiotraining met zwemmen is:
- 5 minuten rustig inzwemmen, schoolslag.
- 20 minuten hele banen, liefst borstcrawl afwisselend met rustig schoolslag tussendoor.
- Sprintserie (indien borstcrawl volledig beheersend), uitvoerend als volgt.
- 2 x 20 seconden maximaal 4 meter sprint, dus 4 meter sprinten, afstoppen, helemaal stilliggen, grote schoolslag met benen en weer 4 meter sprinten.
- Baantje rustig uitzwemmen.
- 2 x 30 seconden maximaal 6 - 7 meter sprint.
- Baantje uitzwemmen.
- 6 x halve baan sprint met 5 - 10 seconden rust tussendoor.
Doe dit een aantal weken terwijl je gewoon flink blijft eten, en het vet is zo weg. De sprintsessie zijn oefeningen die wij altijd na de vakantie krijgen, alleen dit is een afgezwakte versie.
Ik zou mezelf niet als endo beschrijven. Heb altijd een hoog vp gehad maar ik ben ook altijd wel vrij breed geweest.quote:Op donderdag 2 juni 2011 20:00 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Jij bent een endo, toch? Of verwar ik je met iemand anders? Ik moet er niet aan denken ooit schematisch te moeten cardio'en om in vorm te blijven.
rippetoe?quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:09 schreef honda1990 het volgende:
Zaterdag weer knallen![]()
o.a. squaten, deadliften en militairy pressNu al zoveel zin in
dat weet ik, heb het zelf 3 maanden gedaan. maar mss heeft hij zijn eigen variatie eropquote:Op donderdag 2 juni 2011 21:23 schreef seto het volgende:
Nee, daarbij doe je nooit deadlifts en (OH) press op dezelfde dag.
alles wat je opslaat als vet, is dus energie die je niet verbruikt hebt.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:52 schreef seto het volgende:
Meer eten = meer energie = meer kunnen tillen = meer spiergroei.
als je boven onderhoud eet zet je makkelijker spiermassa aan.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:46 schreef ukga het volgende:
Ik heb nou nooit echt het nut van bulken gesnapt;
als je voldoende eiwitten binnen krijgt, en niet meer calorieën eet dan je nodig hebt, dan hoef je dat vet er later ook niet af te trainen...?
De truuk is dan ook om efficiënt te bulken en niet allemaal vette dingen te gaan eten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 21:56 schreef ukga het volgende:
[..]
alles wat je opslaat als vet, is dus energie die je niet verbruikt hebt.
Ja ok maar ik lees ook wel eens op bbforum over gasten die vrete alles wat ze tegen komen. Ik zag net ook al GOMAD voorbij komen :p dat houd in dat je 3.8 liter volle melk wegtaptquote:Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef seto het volgende:
[..]
De truuk is dan ook om efficiënt te bulken en niet allemaal vette dingen te gaan eten.
daar ben ik het ook wel mee eens. dan zet je onderhand meer vet aan dan spiermassa. met gomad zit je toch al snel aan de 5000kcal per dag. ik probeer tussen de 3300-4000 te blijven.(3100 onderhoud)quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:07 schreef ukga het volgende:
[..]
Ja ok maar ik lees ook wel eens op bbforum over gasten die vrete alles wat ze tegen komen. Ik zag net ook al GOMAD voorbij komen :p dat houd in dat je 3.8 liter volle melk wegtapt
Dat heeft echt weinig zin naar mijn idee
idd geen trans en onverzadigde vetten.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:04 schreef seto het volgende:
[..]
De truuk is dan ook om efficiënt te bulken en niet allemaal vette dingen te gaan eten.
idd voor mensen als ik 82,5kg en 11% heeft dat weinig voordelen lijkt me.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:10 schreef seto het volgende:
GOMAD is meer voor skinny gasten die snel aan willen komen dacht ik.
Daar heb je een puntquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:12 schreef JohnSpek het volgende:
Het nut van bulken is gewoon dat je sowieso voldoende calorieën binnen krijgt.
Het meest effectieve en efficiënte is om precies het aantal eiwitten/vetten/koolhydraten te eten wat je gebruikt. Het probleem is dat je calorie verbruik wisselt per dag en de keren dat je er dus net even iets onder zit je verlies hebt in spiergroei.
maar denk ik geloof niet dat je hierdoor meer tijd verliest dan wanneer je weer moet cutten want zon periode duurt ook lang.quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:12 schreef JohnSpek het volgende:
Het nut van bulken is gewoon dat je sowieso voldoende calorieën binnen krijgt.
Het meest effectieve en efficiënte is om precies het aantal eiwitten/vetten/koolhydraten te eten wat je gebruikt. Het probleem is dat je calorie verbruik wisselt per dag en de keren dat je er dus net even iets onder zit je verlies hebt in spiergroei.
90graden max... moet oppassen op mn rug... omdat ik vroeger ook holle rug maakte.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:14 schreef Agentperry het volgende:
hoe diep squatten jullie trouwens?
ik wissel altijd af tussen bijna atg squats( kom niet helemaal atg) en zwaardere parallel squats.
Hoezo denk je van niet dan?quote:Op donderdag 2 juni 2011 23:33 schreef Physics het volgende:
Het is sowieso allemaal een beetje dubieus hoor. Ik vraag me wel eens af of mensen nou daadwerkelijk spier verliezen tijdens een cut.. VVM verliezen = niet per se spiermassa verliezen.
Box squats zijn zwaarder dan normale squatsquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:36 schreef Agentperry het volgende:
zag maandag mensen 120 graden squatten met 60kg en zo'n doos onder hun reet.![]()
Weinig suiker en slechte vetten eten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:38 schreef oinkoink12 het volgende:
- Er zijn verschillende wegen naar rome, maar wat is de meest effectieve manier qua eten om gewicht te verliezen? De een zegt geen koolhydraten eten, de ander geeft weer wat anders aan.
Nee, dit is niet mogelijk.quote:- Buikvet.. is het mogelijk om specifiek buikvet eraf te trainen zonder de sportschool? Ik ben zelf begonnen met situps en waar ik vroeger in een kramp lag met 10, is nu 80 tot 100 al haalbaar en zie/voel ik al resultaat, alleen vraag ik me af of ik hiermee alleen de spieren train, of ook het vet laat verdwijnen.
Koffie, alleen om anderhalf liter koffie per dag te drinken is niet goed voor je gebit. Probeer water met ijsklontjes.quote:- Drinken... Water is de sleutel tot afvallen hoor ik vaak, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan water. Zijn er nog alternatieven?
Alvast bedankt voor eventuele antwoorden en tips!
Alléén situps bereik je niets mee. Mijn enige advies aan je als je vet kwijt wil raken is véél cardio, zodra je op een gewenst resultaat zit of nog daarboven beginnen met gewichten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:38 schreef oinkoink12 het volgende:
Na vanaf januari lurken zal ik toch een berichtje plaatsen, ik ben rond de jaarwisseling begonnen met afvallen. (was 1m.98 113 kilo) en heb onder andere sommige tips mbt eten opgevolgd die voorbij kwamen. Ondertussen ben ik zon 11 kilo kwijt en schommel ik rond de 102. Bedankt voor alle goede tips mbt voeding die voorbij kwamen.
De afgelopen maand merk ik dat het minder makkelijk gaat (dat punt moest ooit een keer komen).
Ik sport ongeveer 3 keer in de week (badminton/squash) en mijn doel is om nog een kilo of 7 kwijt te raken.
Nu heb ik een paar vragen:
- Er zijn verschillende wegen naar rome, maar wat is de meest effectieve manier qua eten om gewicht te verliezen? De een zegt geen koolhydraten eten, de ander geeft weer wat anders aan.
- Buikvet.. is het mogelijk om specifiek buikvet eraf te trainen zonder de sportschool? Ik ben zelf begonnen met situps en waar ik vroeger in een kramp lag met 10, is nu 80 tot 100 al haalbaar en zie/voel ik al resultaat, alleen vraag ik me af of ik hiermee alleen de spieren train, of ook het vet laat verdwijnen.
- Drinken... Water is de sleutel tot afvallen hoor ik vaak, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan water. Zijn er nog alternatieven?
Ja uiteraard, maar het is lijkt me niet dat je alleen maar vocht verliest. Je moet toch je energie ergens vandaan toveren. Volgens mij haalt je lichaam ook bij lange cardio liever zijn energie uit spieren dan vet. Correct me if I'm wrongquote:Op vrijdag 3 juni 2011 00:33 schreef Physics het volgende:
[..]
VVM = VET VRIJE massa
Spiermassa =/= vvm
Je kunt door anders te gaan eten ook vocht verliezen.
Ik wil net zeggen, grappig als men niet weet wat een bepaalde oefening doet en met eenquote:Op donderdag 2 juni 2011 23:44 schreef seto het volgende:
[..]
Box squats zijn zwaarder dan normale squats
Relatief gezien haalt je lichaam continue eiwitten uit je spieren, alleen is dat maar summier. Dat zal wel wat stijgen tijdens cardio, maar dat is vooral afhankelijk van de intensiteit. Vetverbranding is een soort verbranding die relatief langzaam energie geeft. Dus als jij maar onder de threshold blijft tot welke vetverbranding redelijk energie kan leveren zal het vooral bij vet blijven.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:19 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ja uiteraard, maar het is lijkt me niet dat je alleen maar vocht verliest. Je moet toch je energie ergens vandaan toveren. Volgens mij haalt je lichaam ook bij lange cardio liever zijn energie uit spieren dan vet. Correct me if I'm wrong
Ja, ben zelf nog redelijk een beginner (1,82, 86kg, 14%) en ben afgelopen maand 2% naar beneden gegaan en 200g spiermassa aangezet. Het is niet veel maar beter dan spiermassa verliezen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 22:00 schreef Agentperry het volgende:
[..]
als je boven onderhoud eet zet je makkelijker spiermassa aan.
weet niet of iemand hier een artikel over heeft?
wat ik me wel afvraag, als ik een hele kleine cut wil(-3%) zou dat wel gewoon samen gaan met met groeien, als zijnde een relatieve beginner als ik zelf?
daarom doe ik max 30 min crosstrainer om spierverlies te verkomen. Daarentegen doe ik het wel 6 dagen in de week.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:46 schreef Physics het volgende:
[..]
Relatief gezien haalt je lichaam continue eiwitten uit je spieren, alleen is dat maar summier. Dat zal wel wat stijgen tijdens cardio, maar dat is vooral afhankelijk van de intensiteit. Vetverbranding is een soort verbranding die relatief langzaam energie geeft. Dus als jij maar onder de threshold blijft tot welke vetverbranding redelijk energie kan leveren zal het vooral bij vet blijven.
Energy rate is ongevoor zo qua volgorde
Creatine > anaerobe glycolyse > aerobe glycolyse > lipolyse
Is ook de reden waarom creatine echt werkt. Het is gewoon een onderbelichte voedingsfactor, je kan daar niet genoeg van eten (in tegenstelling tot zo ongeveer elke andere micronutrient).
Daarom vind ik het ook altijd onzin dat mensen roepen dat creatine voor gevorderden is. Zou je net zo goed kunnen zeggen dat je maar beter eerst geen voedingsschema kunt gebruiken. Is ongeveer hetzelfde.
Voor een placebo effect zijn er nog 10 miljoen andere supplementen!
Sprinten bouw je (van wat ik lees) ook je buikspieren op, maar het dat is goed om af te vallen ja omdat je heel intensief bezig bent.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:51 schreef kidkash19 het volgende:
Nogmaals....sprinten voor je cardio, geen spierverlies en maximaal resultaat. Oh wacht.....dat is harder werken dan een apparaatje of een beetje joggen
Ach joh mensen geloven mij ook nooit als ik dat zeg... Ze willen gewoon lekker 30 min op die band blijven lopen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:51 schreef kidkash19 het volgende:
Nogmaals....sprinten voor je cardio, geen spierverlies en maximaal resultaat. Oh wacht.....dat is harder werken dan een apparaatje of een beetje joggen
Dit inderdaad. Een vriend van me had nogal last van overgewicht, en verwonderde zich dat hij door tweemaal per week baantjes zwemmen zo langzaam afviel. Logisch, hij zwom schoolslag op oma's tempo.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 09:51 schreef kidkash19 het volgende:
Probeer slechte vetten te vermijden en koolhydraten zoveel mogelijk 's ochtends of in het begin van de middag binnen te krijgen (dat is dus incl fruit etc)quote:Op vrijdag 3 juni 2011 01:38 schreef oinkoink12 het volgende:
- Drinken... Water is de sleutel tot afvallen hoor ik vaak, ik heb alleen een gruwelijke hekel aan water. Zijn er nog alternatieven?
Ik denk dat ze willen verdienen aan moeders die dat spul kopen voor hun 16-jarige-superdude-met-zijn-eerste-setje-barbells-en-een-bokszak.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:56 schreef Stereotomy het volgende:
Hebben jullie dat 'starterspakket' van Precision Engineering gezien bij de Tuinen?
http://www.detuinen.nl/de-tuinen-folder.html/?___store=dt_nl (pagina 11)
Whey, creatine, carnitine, shake beker
, proteine bar
![]()
en energy shot
(okee, en een mandje
_! ) voor 35 EUR.
De whey is een mix van concentraat, isolaat en hydrolysate, creatine helaas een iets kleiner potje, maar nette deal voor dat geld. Overigens enorme afzetters, De Tuinen... voor supplementen kun je beter naar de normale drogist gaan, en/of iHerb.com, en whey bij de gespecialiseerde (web)shops.
Ondertussen wacht ik nog steeds ongeduldig op die lullo van de TNT met mijn 2.2 kg Protein Perfection Berry Blast van B&Fshopquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:47 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ondertussen wacht ik nog geduldig op TNT met mijn 4.5 kg Protein Perfection Berry Blast van B&Fshop, 52 euro, nog bedankt voor de tip C_N.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:07 schreef ukga het volgende:
[..]
Ondertussen wacht ik nog steeds ongeduldig op die lullo van de TNT met mijn 2.2 kg Protein Perfection Berry Blast van B&Fshop
1 whey shake overdag als aanvulling op ewitten, en 1 caseine-eiwitten shake nét voor het slapenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg hoevaak perdag drinken jullie in combinatie met Whey? Of alleen ná en voor trainingssessies en de volgende bijvoorbeeld niks.
Inmiddels is hier de tnt bezorger ook langs geweest. ik heb hem meteen gevraag dof ie het bij de buren kan bezorgen als ik niet thuis ben. Die hand tekening mogen de buren dan voor me zetten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:41 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links de vorige van XXL, banaan. Rechts de Berry Blast van B&Fshop, kreeg er een bidon en sample Sweet Apple bij. Het poeder is geelwit en ik loste een beetje op in wat water, werd het helemaal roodroze.Met water smaakt het naar limonade, erg lekker, banaan vond ik naar hoestdrank smaken met water. Lost ook supergoed op, kijken hoe het gaat bevallen.
ait ait. in het begin is het nog niets speciaals vond ik maar als je er aan gewend bent wordt het alleen maar lekkerderquote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:41 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Links de vorige van XXL, banaan. Rechts de Berry Blast van B&Fshop, kreeg er een bidon en sample Sweet Apple bij. Het poeder is geelwit en ik loste een beetje op in wat water, werd het helemaal roodroze.Met water smaakt het naar limonade, erg lekker, banaan vond ik naar hoestdrank smaken met water. Lost ook supergoed op, kijken hoe het gaat bevallen.
Soya melk is voor mannen niet aan te raden... beter gewone magere melk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:16 schreef Stereotomy het volgende:
Ik heb net mijn emmer isolaat van XXL opgemaakt, vanillesmaak. Mixte ik met soyamelk, erg lekker.
Zat jij niet in de cut? Waarom eet je dan cruesliquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ook lekker is het bij je cruesli in gooien.
Cruesli is lekker maar zit ook veel inquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:00 schreef Chuck_Norris het volgende:
Ook lekker is het bij je cruesli in gooien.
Ik ben lactose intolerant. Verder heb ik me (wetenschappelijk en anecdotaal) ingelezen over de fyto-oestrogenen en de conclusie die ik voor mezelf trek is dat de sojalobby schreeuwt dat er niks aan de hand is en de dairy lobby schreeuwt dat er wel iets aan de hand kan zijn, maar heb nog geen bewijs gezien voor beide.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:20 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Soya melk is voor mannen niet aan te raden... beter gewone magere melk.
Ja in de tijd dat ik niet in de cut zit.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:20 schreef seto het volgende:
[..]
Zat jij niet in de cut? Waarom eet je dan cruesli
Why?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:20 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Soya melk is voor mannen niet aan te raden... beter gewone magere melk.
Er zitten isoflavonen in, die de werking van het vrouwelijk hormoon oestrogeen zouden kunnen nabootsen.quote:
Ga voor de spiegel staan en vraag je af waarom je zo klein bent, nou daardoor dus;-)quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:23 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik ben lactose intolerant. Verder heb ik me (wetenschappelijk en anecdotaal) ingelezen over de fyto-oestrogenen en de conclusie die ik voor mezelf trek is dat de sojalobby schreeuwt dat er niks aan de hand is en de dairy lobby schreeuwt dat er wel iets aan de hand kan zijn, maar heb nog geen bewijs gezien voor beide.
Denk dat het met mijn endocrine werking wel goed komt. 't is niet dat ik 3 pakken per dag wegtik. Vind het gewoon lekker.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:06 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ga voor de spiegel staan en vraag je af waarom je zo klein bent, nou daardoor dus;-)
Ik zou persoonlijk het risico niet nemen, maar je kan ook afwachten tot je met de lippenstift van je vriendin aan de haal gaat.
Lactose intolerantie is shit man:( Sja, dan moet je wel en idd als je geen liters drink is er niks aan de hand waarschijnlijk..
Goed voor je conditietraining dus.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:34 schreef Panzermaus het volgende:
Je libido zou er ook een boost van krijgen, ukga.
Tussen de 15-20 gram eiwit per keer. Hangt dus van je type whey en je oplosvloeistof af.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:39 schreef Panzermaus het volgende:
Bij mijn nieuwe whey zit een maatschepje van 28 in plaats van 18 gram. Eerder deed ik altijd 2x 18 gram. Nu gewoon één 28 grams schepje per shake, wat doen jullie eigenlijk?
Als je drie keer zo groot bent als ik dan heb je waarschijnlijk ook drie keer zoveel nodigquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:46 schreef Tinos85 het volgende:
Doe ik dan zoveel? Ik doe drie schepjesOngeveer 40 gram
quote:Hormones in milk can be dangerous
By Corydon Ireland
Harvard News Office
[...]
The potential for risk is large. Natural estrogens are up to 100,000 times more potent than their environmental counterparts, such as the estrogen-like compounds in pesticides.
"Among the routes of human exposure to estrogens, we are mostly concerned about cow's milk, which contains considerable amounts of female sex hormones," Ganmaa told her audience. Dairy, she added, accounts for 60 percent to 80 percent of estrogens consumed.
Part of the problem seems to be milk from modern dairy farms, where cows are milked about 300 days a year. For much of that time, the cows are pregnant. The later in pregnancy a cow is, the more hormones appear in her milk.
Milk from a cow in the late stage of pregnancy contains up to 33 times as much of a signature estrogen compound (estrone sulfate) than milk from a non-pregnant cow.
quote:Oestrogeen is een hoofdveroorzaker van kaalheid, toename van de prostaatvolume, afname van spiermassa, een afname van de libido en erectie en mannelijke borstvorming (Gynecomastie).
Great, mijn ooghoogte is jouw navel ongeveer?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:53 schreef Tinos85 het volgende:
Thanks!![]()
Zo groot ben ik nog niet hoor.
90 kg bij 1.91m
Benieuwd hoe volgers van een GOMAD-dieet dit ervaren.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:53 schreef gamezz het volgende:
In soyamelk zit inderdaad een stof die vergelijkbaar is met het vrouwelijke hormoon oestrogeen.
Maar koeienmelk is niet beter, daar zitten echte oestrogenen en andere hormonen in.
[..]
[..]
Wilde er net aan gaan beginnenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:56 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Benieuwd hoe volgers van een GOMAD-dieet dit ervaren.
hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:58 schreef Stereotomy het volgende:
Ik kan serieus een concentratiekamp beginnen als ik GOMAD zou doen
kloptquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:34 schreef Panzermaus het volgende:
Je libido zou er ook een boost van krijgen, ukga.
ik doe 40gram whey per shake... dus 2 scheppen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:39 schreef Panzermaus het volgende:
Bij mijn nieuwe whey zit een maatschepje van 28 in plaats van 18 gram. Eerder deed ik altijd 2x 18 gram. Nu gewoon één 28 grams schepje per shake, wat doen jullie eigenlijk?
Hebben jullie ook als jullie redelijk zwaar deadliften dat als je je gewicht neergooid en je gewoon recht staat als je ademt je een soort steek in je rug voelt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:30 schreef seto het volgende:
Pak een lager gewicht en probeer dezelfde beweging die je maakt als je omhoog gaat andersom weer naar beneden te doen.
Als je gym bumper plates heeft kan je hem ook gewoon laten vallen.
Ja ik bedoel ook dat ik rechtop staquote:Op vrijdag 3 juni 2011 21:06 schreef CantFazeMe het volgende:
Nee ik heb meer rugpijn terwijl ik wel mijn rug recht hou. Spieren voel ik dan.
Opstaan, na de training en voor het slapen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Zeg hoevaak perdag drinken jullie in combinatie met Whey? Of alleen ná en voor trainingssessies en de volgende bijvoorbeeld niks.
1) stfu, trolquote:Op zaterdag 4 juni 2011 04:13 schreef star_gazer het volgende:
Sprinten om af te vallen is lulkoek. Ja, het kan, maar het gaat langzaam en indirect (via sterkere spieren). Met sprinten spreek je glycogeen aan en geef je je lichaam onvoldoende zuurstof om vet op te breken.
Als je echt wilt afvallen moet je door de zure appel heen: lange cardiosessies (een uur als het even kan) op 60% van je MHR.
Geldt dit ook voor alle zuivelproducen zoals yoghurt ed of echt voor alleen puur melk?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:53 schreef gamezz het volgende:
In soyamelk zit inderdaad een stof die vergelijkbaar is met het vrouwelijke hormoon oestrogeen.
Maar koeienmelk is niet beter, daar zitten echte oestrogenen en andere hormonen in.
[..]
[..]
Tuurlijk....lulkoek. Sprinters zien er ook absoluut niet zo beestachtig uit als marathonlopers.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 04:13 schreef star_gazer het volgende:
Sprinten om af te vallen is lulkoek. Ja, het kan, maar het gaat langzaam en indirect (via sterkere spieren). Met sprinten spreek je glycogeen aan en geef je je lichaam onvoldoende zuurstof om vet op te breken.
Als je echt wilt afvallen moet je door de zure appel heen: lange cardiosessies (een uur als het even kan) op 60% van je MHR.
haha die spieren heeft hij ook alleen door sprinten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:42 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Tuurlijk....lulkoek. Sprinters zien er ook absoluut niet zo beestachtig uit als marathonlopers.
Ik bedoel, waarom zou je er zó uit willen zien
[ afbeelding ]
Als je er ook zo uit kan zien
[ afbeelding ]
Wel door de explosieve trainingen, waaronder sprinten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
haha die spieren heeft hij ook alleen door sprinten.
Veel succes.quote:
ze gingen er niet echt op zitten, raakte hem alleen ff aan om een indicatie van de diepte te krijgenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 08:24 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ik wil net zeggen, grappig als men niet weet wat een bepaalde oefening doet en met eenreageren
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:02 schreef Agentperry het volgende:
gister reunie van de middelbare school gehad, veel mensen hadden mij een jaar niet gezien. heb wel 10 reacties gekregen van "wat ben jij breed geworden" en zelfs "gebruik je anabolen?", heb ja gezegd![]()
toch weer ff een ego boost
gister reunie van de middelbare school gehad, veel mensen hadden mij een jaar niet gezien. heb wel 10 reacties gekregen van "wat ben jij breed geworden" en zelfs "gebruik je anabolen?", heb ja gezegd![]()
Ja is idd altijd het leukste van de reunies. Had ik laatst ook. Van 65 kilo naar 80 kilo gegaan en dat je dan achteraf hoort via via dat ze je niet herkenden of het niet geloofden. Dank je denk ik dan.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:02 schreef Agentperry het volgende:
misschien ergens een vakantiefoto van vorig jaar ofzo. zou ik een keer moeten zoeken.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:39 schreef Panzermaus het volgende:
Haha, heb je ook before-pics, Agent P?
Smith machinequote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik ben denk ik van plan om thuis te gaan trainen, schaf me zo eentje aan:
http://www.helisports.nl/(...)2-Smith-machine.html
Daarna nog wat dumbells erbij + bankje en kan ik vrijwel alle oefeningen wel doen, lekker in de garage, eigen muziek erbij pompen, ook nog bokszak erbij.
Dus eerst even 30 min. boksen, uurtje trainen, 30 min hardlopen.. dat is pas een workout..
10x beter als sportschool.
Ja me budget reikt niet verder dan dat.. ik heb op marktplaats en dbb forum gekeken naar materialen gewoon apart, maar is me te duur af.quote:
smith machine is toch niks man. en een paar dumbbels zijn al snel een nogal duur grapje.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Daarna nog wat dumbells erbij + bankje en kan ik vrijwel alle oefeningen wel doen, lekker in de garage, eigen muziek erbij pompen, ook nog bokszak erbij.
Dus eerst even 30 min. boksen, uurtje trainen, 30 min hardlopen.. dat is pas een workout..
10x beter als sportschool.en nog aardig veel oefeningen kan die machine:
Als jij voor mij een beter alternatief weet om zowel alle oefeningen te doen voor ¤ 600 oke, maar er is vrij weinig.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:46 schreef Agentperry het volgende:
[..]
smith machine is toch niks man. en een paar dumbbels zijn al snel een nogal duur grapje.
hoe krijg je een fatsoenlijker set dbs voor 100 euro?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als jij voor mij een beter alternatief weet om zowel alle oefeningen te doen voor ¤ 600 oke, maar er is vrij weinig.
10x slechter dan een sportschool iddquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Je hebt ook losse dumbells waar je gewichten op kan schroeven, veel goedkoper.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:52 schreef Agentperry het volgende:
http://www.helisports.nl/dumbbells/Hastings-2.5-20kg-Professional-Dumbbell-Set.html
en dan heb je alleen tm 20kg
Het is misschien amateur maar je als je het goed doet kun je er wel aardig progressie mee boeken zoals ik het zie.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:52 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
10x slechter dan een sportschool idd
echt amateur apparaten
het kan... marja sportschool is beterquote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je hebt ook losse dumbells waar je gewichten op kan schroeven, veel goedkoper.
[..]
Het is misschien amateur maar je als je het goed doet kun je er wel aardig progressie mee boeken zoals ik het zie.
quote:After becoming too strong for the dumbbells in my gym,I decided to try out the Smith machine for my incline presses.Afterall,it looked pretty safe and seemed to offer the same benefits as barbells.Things looked good then,I managed to progress to a new nice personal best.Then today the Smith machines were fully occupied so decided to do pressing in the power rack instead.I used the SAME weight I used in the Smith machine and confidently started my first set.
Damm,I could'nt even do 2 reps of it.Could really feel the difference man.My arms were trembling badly as they tried to stabilize the heavy weight.I gave it my all but just could'nt do it.Had to give up in the end.I removed 30lb from the bar and still had to struggle to do 6 reps for 4 sets.
I had became accustomed to using the Safe and Nice Smith.I have decided to thrash the Smith for good.
The Smith sucks!!!
Nee.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als je het filmpje kijkt dan zie je dat die oefeningen je normaal ook doet op machines, daarom is het een koopje. Als ik iets later een bankje heb met dumbells dan kan ik natuurlijk sommige oefeningen overpakken en ook nog extra oefeningen doen die die machine niet heeft.quote:
Waarom zou je voor het grootste gedeelte op machines willen trainen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Als je het filmpje kijkt dan zie je dat die oefeningen je normaal ook doet op machines, daarom is het een koopje. Als ik iets later een bankje heb met dumbells dan kan ik natuurlijk sommige oefeningen overpakken en ook nog extra oefeningen doen die die machine niet heeft.
Omdat die machine bankdrukken heeft, en nog veel oefeningen die je met dumbells niet kan doen, het is een alternatief totdat ik bankje en dumbells erbij heb, dan kan ik het hele lichaam goed trainen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:18 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waarom zou je voor het grootste gedeelte op machines willen trainen.
Sportschool is niks mis mee, maar heb het beetje gezien daar.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:23 schreef seto het volgende:
Ik zou gewoon naar een degelijke sportschool gaan met power racks etc. tot je een degelijke set-up thuis kan betalen.
Buiten dat iedereen de smith machine al heft aflopen seiken, vraag ik me af hoe het zit met de kwaliteit van dat ding.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Want sprinters zien er over het algemeen niet beestachtig uit? Ik denk dat 90% zou tekenen voor een fysiek zoals een sprinter.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 12:38 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
haha die spieren heeft hij ook alleen door sprinten.
Goed opwarmen en actief stretchen, niet statisch dus en zeker als je nog niet veel sprint (geen idee welke sport je doet) zou ik gewoon beginnen met een sessie van 6x 50m ofzo, niet tot kotsneigingen maar je moet er een goede workout aan over houden. Bouw dat per sessie op, 2 a 3x in de week. Je voelt je ook veel voldaner erna dan een jogsessie is mijn meningquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:30 schreef Tinos85 het volgende:
Morgenochtend eens sprinten20 minuutjes zeg je?
ik ken persoonlijk iemand die op zeer hoog niveau sprint, die trainingen bestaan echt niet alleen uit rennen. ze benchen/cleanen/squatten ook gewoon.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:30 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Want sprinters zien er over het algemeen niet beestachtig uit? Ik denk dat 90% zou tekenen voor een fysiek zoals een sprinter.
Het is algemeen bekend dat langdurige niet intensieve cardio aan je spieren vreet. Je kan met een sprintsessie van rond de 20 min (korter nog als je hill sprints zou doen) net zoveel werk verzetten qua vetverbranding als een uur joggen. Daarbij is sprinten (en vooral hillsprints) een stuk beter voor je gewrichten dan joggen, zeker voor de mensen die al wat zwaarder zijn
Ja dat snap ik ook wel, dat doen wij toch ook of niet? We hebben het hier over vetverlies en er goed uit blijven zien. Sprinten is dus een vervanging voor die saaie uurlange cardio sessies. Sprinten is gewoon veel leuker om te doen, veiliger en effectiever.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:33 schreef Agentperry het volgende:
[..]
ik ken persoonlijk iemand die op zeer hoog niveau sprint, die trainingen bestaan echt niet alleen uit rennen. ze benchen/cleanen/squatten ook gewoon.
Die sprinters hebben meestal een mooi fysiekquote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:33 schreef Agentperry het volgende:
[..]
ik ken persoonlijk iemand die op zeer hoog niveau sprint, die trainingen bestaan echt niet alleen uit rennen. ze benchen/cleanen/squatten ook gewoon.
ok, ben het met je eens hoor, vind sprinten ook leuker. maar had het idee dat het wel enige uitleg behoefde.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:35 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, dat doen wij toch ook of niet? We hebben het hier over vetverlies en er goed uit blijven zien. Sprinten is dus een vervanging voor die saaie uurlange cardio sessies. Sprinten is gewoon veel leuker om te doen, veiliger en effectiever.
En vergeet niet dat je lichaam er voor ontworpen is en niet om lang te rennen, maar dat is een verhaal voor een andere x
Duh.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 16:12 schreef ZuidGrens het volgende:
Net terug van het trainen, ging niet echt lekker want had weinig tijd om goed te eten vooraf + het was net een sauna.
Maar wat ik daarnet toch zag; niet te geloven. Een kerel die echt 0,0 spieren had maar wel ongelofelijk breed rondliep en andere ecto's (waaronder mij) stoer aankeek. Toen ging ie aan z'n maat een bicep curl met de EZ-bar voor doen waarbij hij vrijwel alles met zijn rug deed. Ik kon het niet laten om er wat van te zeggen, waarop hij reageerde met: 'ja, maar ik wil ook m'n rug alvast een beetje pakken'...![]()
Waddefuk, ik wist gewoon niet of ik moest lachen of huilen.
Melk, kaas, yoghurt, kwark en andere zuivelproducten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor alle zuivelproducen zoals yoghurt ed of echt voor alleen puur melk?
Wees niet zo bang man. Als het om allergie voor lactose gaat is het een ander verhaal.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:05 schreef gamezz het volgende:
[..]
Melk, kaas, yoghurt, kwark en andere zuivelproducten.
Die kun je dus beter niet in te grote hoeveelheden eten.
Whey is meestal geconcentreerd en gezuiverd eiwit dus daar zal het wel meevallen.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef 16meter het volgende:
Week niet getraind.
gay as hell, ik weet... volgende week weer goed oppakken.
Zwaar overtrokken, zuivel is een goede eiwitbron. Ik zuip veel melk en vreet elke dag kwark en ik krijg nog geen bitch tits ofzoquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:05 schreef gamezz het volgende:
[..]
Melk, kaas, yoghurt, kwark en andere zuivelproducten.
Die kun je dus beter niet in te grote hoeveelheden eten.
Whey is meestal geconcentreerd en gezuiverd eiwit dus daar zal het wel meevallen.
Soms is het ook wel lekker om even een week niets te doen. Je voelt het dan wel maar dan kan je ook weer lekker knallen, soms heb ik het zo druk dat ik vrijwel geen tijd heb om te trainen en dan wordt het echt een sleur. Deze week was er ook zo een, maar volgende week ga ik gewoon weer knallen en me scheel vreten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef 16meter het volgende:
Week niet getraind.
gay as hell, ik weet... volgende week weer goed oppakken.
Waar de bronnen staan waar staat dat het wel goed voor je is, Google?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:38 schreef 16meter het volgende:
Wat zuivel betreft? Waar zijn de bronnen die aantonen hoe slecht het wel niet is?
Nogmaals: wees niet zo bang. Ieder product heeft voor- en nadelen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:42 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Waar de bronnen staan waar staat dat het wel goed voor je is, Google?
Voor en nadelen van Melk uit diverse bronnen
http://milk.procon.org/view.answers.php?questionID=001317
En het meest gebruikte argument "Voor" is dat het veel eiwitten en calcium bevat...wat je dus ook uit ander voedsel kan halenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef 16meter het volgende:
Zeer belabberde 'bron'. Het meestgebruikte argumenten tegen melk/zuivel is dat het veel verzadigde vetten bevat.
Het volledige artikel waar ik naar verwees: http://news.harvard.edu/gazette/2006/12.07/11-dairy.htmlquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:38 schreef 16meter het volgende:
Wat zuivel betreft? Waar zijn de bronnen die aantonen hoe slecht het wel niet is?
Nee.. jij beweert iets (melk is slecht), dan mag je ook aantonen dat het zo is.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef kidkash19 het volgende:
Beide kanten het verhaal belichten dan he als je wat aan te merken hebt
Volgens mij was het zo dat de hele discussie begonnen was omdat iemand een opmerking maakte over de isoflavonen in soja melk. In koeienmelk zitten ook hormonen, was de opmerking daarna.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee.. jij beweert iets (melk is slecht), dan mag je ook aantonen dat het zo is.
Conclusie: zuivel heeft z'n plus- en minpunten.
Pluspunten zijn dus eiwitten en calcium, 2 stoffen die je makkelijk uit ander voedsel kan halen waarbij de calcium in die voeding nog beter en makkelijker opgenomen word dan die van melk ook. Dan blijven dus de nadelen over aangezien je de voordelen weg kan strepen, waarom drinken we het dan nog?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee.. jij beweert iets (melk is slecht), dan mag je ook aantonen dat het zo is.
Conclusie: zuivel heeft z'n plus- en minpunten. Westerlingen zijn de enigen die na hun baby-tijd nog melk drinken.
Gramquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:05 schreef 16meter het volgende:
Zo makkelijk vervang ik die 60-80mg aan eiwit uit zuivel niet.
Maar... maar... da's 2x zo duur als al het andere shit.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:15 schreef kidkash19 het volgende:
Rijstmelk, that is all
Als je dan toch zo nodig iets van "melk"moet drinken
Oh, heb ff gekeken:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:15 schreef kidkash19 het volgende:
Rijstmelk, that is all
Als je dan toch zo nodig iets van "melk"moet drinken
uuuhquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Gram
En tja, vloeibaar spul is idd makkelijker in je te gieten.
erg smerig spul!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:23 schreef kidkash19 het volgende:
Oh haha dat wist ik niet eens. Zo zie je maar hoeveel ik drink
Tsja dan blijft sojamelk over maar of dat nou zo'n succes is....
We zijn ook de enige dieren dat vlees eerst opwarmen/braden/grillen enz ipv rauw eten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:42 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Waar de bronnen staan waar staat dat het wel goed voor je is, Google?
Voor en nadelen van Melk uit diverse bronnen
http://milk.procon.org/view.answers.php?questionID=001317
En toch begrijp ik nog steeds niet hoe mensen het recht kunnen praten dat wij mensen het énige zoogdier zijn in de HELE wereld die melk blijven drinken na hun eerste levensmaanden en dat het nog van een ander beest is ook.
Stel jezelf de vraag eerst maar eens waarom drinken we melk? Waar is het goed voor? Leuk al die spreuken van calcium en eiwitten maar ik geloof er geen reet van dat het iets toevoegt als je wat ouder bent
Ik heb juist het omgekeerde, als ik een week geen melk kan drinken, dan voel ik me een stuk minder energiek. Ik drink zeker een pak melk per dag, vooral omdat ik het lekker en dorstlessend vind, en als ik het niet kan drinken en het moet vervangen door water of koffie/thee, dan vind ik dat echt klote, bijvoorbeeld in het buitenland.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef kidkash19 het volgende:
Waar heb ik het over verbieden dan? Volgens mij nergens, ik stel alleen aan de kaak dat het niet "normaal" is om zuivel te nemen na je babyjaren. Ik heb zelf de proef op de som genomen (al vaker in dit topic uitgelegd hoe) en sinds ik amper (lees: amper) zuivel neem (af en toe een plakje kaas op de burger) voel IK me een stuk beter en herstel ik beter
Sommige melk in buitenland was erg vet en zaten soms van die gore sliertjes in.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:01 schreef seto het volgende:
Melk in het buitenland is echt kut ja, enige land waar ik het vergelijkbaar vond met Nederland was Zweden.
Ik ga altijd op zondag ochtend om de drukte van maandagavond te vermijden. Maar hoe het nu eruit ziet moet ik toch morgenavond omdat ik 's middags niet kan.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:49 schreef 16meter het volgende:
Dat is wel genaaid brah.. erg onprofessionele toko.
Gister in de tuin gewerkt. Na een half uurtje hele shirt nat.quote:Op zondag 5 juni 2011 11:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Nadeel aan dit weer is dat het zo gruwelijk warm is, man, niet fijn!
Moet zeggen dat ik het de laatste 2 jaar stukken fijner vind dan daarvoor, veel minder benauwd dan andere jarenquote:Op zondag 5 juni 2011 11:08 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Nadeel aan dit weer is dat het zo gruwelijk warm is, man, niet fijn!
Slaat nergens op inderdaad.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:39 schreef CantFazeMe het volgende:
Godverdomme, dit is al de zoveelste keer dat mijn sportschool te laat is met openen van de deuren op een zondag. Eerst 10 minuten, dan 15 minuten te laat, en nu 30 minuten. Nog steeds niemand in zicht om de sportschool te openen. Ik ben de tel verloren hoevaak dit gebeurt is op een zondag. Ik ben maar wegegaan. Net als 4 anderen. Weer een end terug fietsen. Dat was wel weer lekker.
Ben er klaar mee. Beetje mijn tijd zitten verspillen. Even een formele klachten brief schrijven of anders als het niet beter wordt op zoek naar een andere sportschool.
Sportschool is het weekend normaal om 10.00 uur tot en met 14.00 open. Op tijd komen met dat tijdstip is toch niet teveel gevraagd?
Gast. We hadden het over afvallen. Hoe je het ook wendt of keert, als je snel en efficient van je vet afwilt, moet je aan de langzame, langdurige cardio. Sprinten is leuk en nuttig voor je conditie+spieropbouw, maar niet als je van je overgewicht afwilt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:42 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Tuurlijk....lulkoek. Sprinters zien er ook absoluut niet zo beestachtig uit als marathonlopers.
Ik bedoel, waarom zou je er zó uit willen zien
[ afbeelding ]
Als je er ook zo uit kan zien
[ afbeelding ]
http://lmgtfy.com/?q=sprinting+fat+lossquote:Op zondag 5 juni 2011 12:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gast. We hadden het over afvallen. Hoe je het ook wendt of keert, als je snel en efficient van je vet afwilt, moet je aan de langzame, langdurige cardio. Sprinten is leuk en nuttig voor je conditie+spieropbouw, maar niet als je van je overgewicht afwilt.
Nee. Als je van je vetreserves af wil, moet je aan een langdurige, relatief kleine energiedeficientie zonder dat je metabolisme op z'n gat valt. Of je dat nou met cardio doet of iets anders, dat maakt geen reet uit.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gast. We hadden het over afvallen. Hoe je het ook wendt of keert, als je snel en efficient van je vet afwilt, moet je aan de langzame, langdurige cardio. Sprinten is leuk en nuttig voor je conditie+spieropbouw, maar niet als je van je overgewicht afwilt.
Dit is wel heel apart om te denken ...quote:Op zondag 5 juni 2011 12:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik houd van spierpijn. Zolang het maar spierpijn is en geen scheuringen/overstrekkingen enzo natuurlijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:26 schreef Ethanolic het volgende:
Ik heb echt bizarre spierpijn vandaag zeg.
Dank u. Feit blijft gewoon dat sprinten 1 vd meest effectieve manieren is om vet te verbranden en je spier zo goed mogelijk te behouden. Feit is ook dat de mens van nature "lui" is en dus liever minstens een half uur half gemotiveerd op een loopband gaat staan joggen dan dat ze even lekker naar buiten gaan, een veldje opzoeken en zich helemaal leeg lopen in een half uurtjequote:
cardio is niet nodig om af te vallen.. het kan maar kan ook prima zonder cardioquote:Op zondag 5 juni 2011 12:41 schreef star_gazer het volgende:
[..]
ik ook, geef toch een gevoel van voldoening. gister ook voor een van de weinige keren eens spierpijn in mijn biceps, heb ik normaal echt nooit.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:37 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik houd van spierpijn. Zolang het maar spierpijn is en geen scheuringen/overstrekkingen enzo natuurlijk.
Mooie bovenkant!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:38 schreef Ethanolic het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen gemaakt, hier zie je wel beter waar mijn probleemgebied ligt. Aan de zijkant van mn buik zegmaar heb ik vrij veel vet.
Weeg nu 80 kilo trouwens.
Ik ook, maar dan "lekkere spierpijn"quote:Op zondag 5 juni 2011 13:37 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik houd van spierpijn. Zolang het maar spierpijn is en geen scheuringen/overstrekkingen enzo natuurlijk.
Toch vind ik fietsen leuker. Maar komt Misschien omdat ik mijn hele leven al fiets. Ik doe altijd 30 min cardio sessie op hoog niveau. Zwaar parcours met licht-zwaar-licht-zwaar.quote:Op zondag 5 juni 2011 13:50 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Dank u. Feit blijft gewoon dat sprinten 1 vd meest effectieve manieren is om vet te verbranden en je spier zo goed mogelijk te behouden. Feit is ook dat de mens van nature "lui" is en dus liever minstens een half uur half gemotiveerd op een loopband gaat staan joggen dan dat ze even lekker naar buiten gaan, een veldje opzoeken en zich helemaal leeg lopen in een half uurtje
heel fok aan de berry blast.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:54 schreef 16meter het volgende:
Morgen moet ik er ook weer aan geloven... mezelf maar extra afstraffen vanwege een gemiste trainingsweek.
Zojuist nieuw potje B&F whey besteld, dit maal Berry Blast.
Idd volgens mij heeft 90 procent hier berry blast ; ) ik vind m erg lekker, alleen met water is ie niet te zuipen.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:00 schreef Agentperry het volgende:
[..]
heel fok aan de berry blast.
ik ben nog steeds aan mijn oude vertrouwde aardbei, volgende keer ook maar berry proberen.
anderhalve maand ongeveer, geloof ik.quote:
ik maakte een uitstap naar coockies and cream. Vond het best smerig. Terug bij berry blast :pquote:Op zondag 5 juni 2011 16:07 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
Idd volgens mij heeft 90 procent hier berry blast ; ) ik vind m erg lekker, alleen met water is ie niet te zuipen.
een goed hulpmiddel is de app: calorietellerquote:Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef L-D het volgende:
Net in Excel ff opgesteld wat ik zo eet op een dag en tot de conclusie gekomen dat ik nog te weinig eet. Voedingsstoffen heb ik van internet afgehaald en zal niet volledig kloppen, maar wel ongeveer. Blikje tonijn eraan toevoegen moet wel voldoende zijn, zal hem van de week hier laten zien ter controle anders.
Ik heb ze alle twee staan voor de afwisseling.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:00 schreef Agentperry het volgende:
[..]
heel fok aan de berry blast.
ik ben nog steeds aan mijn oude vertrouwde aardbei, volgende keer ook maar berry proberen.
Daar heb ik een sample van gehad, niet te zuipen imo... net zoals de appel smaak van whey perfection bij B&F.quote:Op zondag 5 juni 2011 16:14 schreef ukga het volgende:
[..]
ik maakte een uitstap naar coockies and cream. Vond het best smerig. Terug bij berry blast :p
ik heb ook nog 6 samples ligge van chocoloade en coockies en cream. Allebei ranzigquote:Op zondag 5 juni 2011 17:10 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
Ik heb ze alle twee staan voor de afwisseling.
[..]
Daar heb ik een sample van gehad, niet te zuipen imo... net zoals de appel smaak van whey perfection bij B&F.
Choco ook vies? Die wil ik nog altijd een keertje proberen. Tot nu toe vind ik vanille het lekkerst.quote:Op zondag 5 juni 2011 17:21 schreef ukga het volgende:
[..]
ik heb ook nog 6 samples ligge van chocoloade en coockies en cream. Allebei ranzig
maak is samenvatting.. geen zin om te lezenquote:Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef kidkash19 het volgende:
En de wereld van bodybuilders eindigt hier
http://www.t-nation.com/f(...)doesnt_matter_at_all
De schrijver van dat artikel denkt na jarenlange observatie en ervaring dat het cheaten bij de uitvoering van de oefening waardoor je net die 10-20% gewicht meer pakt de spiergroei bevordert.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
maak is samenvatting.. geen zin om te lezen
het is echt heel weinig tekst hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 18:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
maak is samenvatting.. geen zin om te lezen
Ik denk dat iedereen dat na pumping iron al kon zienquote:Op zondag 5 juni 2011 18:45 schreef da_unfuckwithable het volgende:
[..]
De schrijver van dat artikel denkt na jarenlange observatie en ervaring dat het cheaten bij de uitvoering van de oefening waardoor je net die 10-20% gewicht meer pakt de spiergroei bevordert.
Mja. Progressie in gewichten is toch erg belangrijk voor hypertrofie.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:32 schreef kidkash19 het volgende:
En de wereld van bodybuilders eindigt hier
http://www.t-nation.com/f(...)doesnt_matter_at_all
Het lijkt me dat die er altijd nog is, je streeft nog steeds naar zwaardere lifts doen naarmate je groeit. Echter ga je cheaten en offer je je perfecte form op voor 10-20% extra gewicht, en dus een extra stimuli voor groei.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mja. Progressie in gewichten is toch erg belangrijk voor hypertrofie.
Omdat ik n=1 en wetenschappelijk bewijs toch iets meer statistische power heeft. Je kunt jezelf niet vergelijken.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef kidkash19 het volgende:
Waarom die obsessie met wetenschappelijk bewijs? Ieder mens, ieder lichaam is anders. Probeer gewoon uit, hou het bij, doe je eigen onderzoek, hoe JIJ erop reageert daar kan geen enkel "wetenschappelijk" onderzoek aan tippen
Dat is een rare zin.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef kidkash19 het volgende:
Dus je vind wetenschappelijk bewijs een betere graadmeter dan eigen onderzoek op je eigen lichaam waar je er ook achter komt hoe dingen werken?
Dit is heel erg kort door de bocht. Dit mag dan wel zijn, dat er vaak ambivalente resultaten zijn, maar er is altijd een reden waarom dit gebeurt. Vooruitgang in de wetenschap, techniek en de gezondheidszorg is niet berust op willekeurig uitproberen, maar stap voor stap progressie maken in het begrijpen van observaties.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef kidkash19 het volgende:
Voor elk onderzoek dat iets aantoont is er een ander onderzoek die het tegenspreekt.
Gast... ik heb van de afgelopen jaren dagelijks bijgehouden wat mijn kcal inname en macro's waren, een gewogen gemiddelde geplot en kan precies aantonen wat mijn lichaam deed als ik mijn eetpatroon veranderde en daarmee ben ik van holle bolle endo naar iets normaals gegaan. Op *mijn* manier.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef kidkash19 het volgende:
Daarom dus...doe je eigen onderzoek op je eigen lichaam, het kost echt niet zoveel moeite. Kwestie van opschrijven wat je doet een aantal weken lang en dan een aanpassing maken en kijken wat er gebeurt.
Dat doet het reeds in zoveel dingen. Je moet de resultaten natuurlijk wel weten te interpreteren en transleren naar wat voor jou goed is, en ze niet als gouden standaarden zien. Het gaat mij om kennis en begrijpen waarom dingen werken, voor jou, of voor mensen in het algemeen.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Het zou ideaal zijn als de wetenschap kan helpen met het uitvogelen van een universele... optimaalheid waarmee iedereen geholpen is.
Daar ben ik het mee eens. Nogmaals, niet zozeer dat die 200 gram me wat uitmaakt, ik vind het leuk om er meer van te weten.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:16 schreef Agentperry het volgende:
ik heb het idee dat je aan al die details niet te veel aandacht moet besteden. gewoon goed eten en hard trainen, dan groei je vanzelf. we zijn toch geen pro's dus of je nou 2kg of 1,8kg spier aankomt maakt echt niks uit.
Ik heb Mark Rippetoe's Starting Strength gelezen en hierin gaat hij tot in den treure detail in op de perfecte form, compleet met beschrijvingen en getrokken lijnen en moeilijke woorden en alles, zodat je je lichaam gebruikt en belast op de manier waarvoor het gebouwd is. Dus met de optimale verdeling van de load en minste (kans op) beschadiging en klachten voor later.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:26 schreef Dalliance het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je met 'cheaten' meer spiergroei kan realiseren, maar is een verkeerde form, want dat is 'cheaten' eigenlijk, niet juist slecht omdat je dan een rare houding krijgt?
starting strength richt zich ook op kracht en niet op hypertrofiequote:Op zondag 5 juni 2011 22:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik heb Mark Rippetoe's Starting Strength gelezen en hierin gaat hij tot in den treure detail in op de perfecte form, compleet met beschrijvingen en getrokken lijnen en moeilijke woorden en alles, zodat je je lichaam gebruikt en belast op de manier waarvoor het gebouwd is. Dus met de optimale verdeling van de load en minste (kans op) beschadiging en klachten voor later.
Allemaal leuk en wel, maar voor de gasten die komen voor ego (meer gewicht op de bar) en 'betere gains', en een bruut fysiek, zo snel mogelijk... ik denk dat die schijt hebben aan bovenstaande en gewoon zoveel mogelijk gewicht proberen te pakken.
Goed en goedkoop spul ja, en ook nog 13,1 gram eiwit per 100 gram. (20% meer dan in Brinta.)quote:Op zondag 5 juni 2011 23:37 schreef Stereotomy het volgende:
Ik eet gewoon havermout ipv Brinta maar grote kans dat je dat nog goorder vindt.
1 kg voor minder dan een EUR, Euroshopper.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet geheel toevallig, gezien de naam van het boek. Ook ziet Rippetoe zelf er alles behalve ripped uit.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:14 schreef Agentperry het volgende:
[..]
starting strength richt zich ook op kracht en niet op hypertrofie
Bedankt.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Diabox het volgende:
Panzermaus, ik ben ook student, thuis eet ik voornamelijk dit:
Brinta, eieren, whey, cashewnoten, kwark, rijst en kipfilet.
Als ik college heb heb ik shakebekers mee met brinta en whey.
Vrij goedkoop allemaal en makkelijk.
Gooi eens van die ontbijtgranen rommel van de Aldi door je whey met melk en yoghurt shakes, 70 cent per 300 grams pak, genoeg eiwitten en zelfs met water ipv melk is het goed te drinken. Net van die Vifit meuk.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef DeRakker. het volgende:
Heb keer brinta gekocht en paar keer geprobeerd.. maar vind t helaas niet te eten![]()
Wel balen want tis wel goed...
quote:Op zondag 5 juni 2011 23:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]Lijkt me 'n interessant studie! Hoeveelste jaars ben je nu? Heeft de TU Delft ook een VPN waardoor je toegang heb tot meer full texts? Kunnen we misschien wat uitwisselen hehe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben zelf naast m'n informatica studie uit eigen interesse (en op eigen houtje) biologie gaan studeren. M'n vriendin heeft 'n MSc biologie, dus heb gelijk ook 'n perfecte leraresMaak geen lange dagen, maar heb ze wel gehad hoor. Nam dan gewoon twee shakebekers mee met flink wat brinta, whey en 'n bakje cashewnoten.quote:Bedankt.Maak je ook lange dagen eigenlijk? Of is het alleen voor de colleges naar school? Ik hoop hier eigenlijk iemand te treffen die goed&veel eet, maar niet de hele dag boven een pan rijst staat of kip loopt te bakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |