Zwaar overtrokken, zuivel is een goede eiwitbron. Ik zuip veel melk en vreet elke dag kwark en ik krijg nog geen bitch tits ofzoquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:05 schreef gamezz het volgende:
[..]
Melk, kaas, yoghurt, kwark en andere zuivelproducten.
Die kun je dus beter niet in te grote hoeveelheden eten.
Whey is meestal geconcentreerd en gezuiverd eiwit dus daar zal het wel meevallen.
Soms is het ook wel lekker om even een week niets te doen. Je voelt het dan wel maar dan kan je ook weer lekker knallen, soms heb ik het zo druk dat ik vrijwel geen tijd heb om te trainen en dan wordt het echt een sleur. Deze week was er ook zo een, maar volgende week ga ik gewoon weer knallen en me scheel vreten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:17 schreef 16meter het volgende:
Week niet getraind.
gay as hell, ik weet... volgende week weer goed oppakken.
Waar de bronnen staan waar staat dat het wel goed voor je is, Google?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:38 schreef 16meter het volgende:
Wat zuivel betreft? Waar zijn de bronnen die aantonen hoe slecht het wel niet is?
Nogmaals: wees niet zo bang. Ieder product heeft voor- en nadelen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:42 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Waar de bronnen staan waar staat dat het wel goed voor je is, Google?
Voor en nadelen van Melk uit diverse bronnen
http://milk.procon.org/view.answers.php?questionID=001317
En het meest gebruikte argument "Voor" is dat het veel eiwitten en calcium bevat...wat je dus ook uit ander voedsel kan halenquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef 16meter het volgende:
Zeer belabberde 'bron'. Het meestgebruikte argumenten tegen melk/zuivel is dat het veel verzadigde vetten bevat.
Het volledige artikel waar ik naar verwees: http://news.harvard.edu/gazette/2006/12.07/11-dairy.htmlquote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:38 schreef 16meter het volgende:
Wat zuivel betreft? Waar zijn de bronnen die aantonen hoe slecht het wel niet is?
Nee.. jij beweert iets (melk is slecht), dan mag je ook aantonen dat het zo is.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef kidkash19 het volgende:
Beide kanten het verhaal belichten dan he als je wat aan te merken hebt
Volgens mij was het zo dat de hele discussie begonnen was omdat iemand een opmerking maakte over de isoflavonen in soja melk. In koeienmelk zitten ook hormonen, was de opmerking daarna.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee.. jij beweert iets (melk is slecht), dan mag je ook aantonen dat het zo is.
Conclusie: zuivel heeft z'n plus- en minpunten.
Pluspunten zijn dus eiwitten en calcium, 2 stoffen die je makkelijk uit ander voedsel kan halen waarbij de calcium in die voeding nog beter en makkelijker opgenomen word dan die van melk ook. Dan blijven dus de nadelen over aangezien je de voordelen weg kan strepen, waarom drinken we het dan nog?quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:55 schreef 16meter het volgende:
[..]
Nee.. jij beweert iets (melk is slecht), dan mag je ook aantonen dat het zo is.
Conclusie: zuivel heeft z'n plus- en minpunten. Westerlingen zijn de enigen die na hun baby-tijd nog melk drinken.
Gramquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:05 schreef 16meter het volgende:
Zo makkelijk vervang ik die 60-80mg aan eiwit uit zuivel niet.
Maar... maar... da's 2x zo duur als al het andere shit.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:15 schreef kidkash19 het volgende:
Rijstmelk, that is all
Als je dan toch zo nodig iets van "melk"moet drinken
Oh, heb ff gekeken:quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:15 schreef kidkash19 het volgende:
Rijstmelk, that is all
Als je dan toch zo nodig iets van "melk"moet drinken
uuuhquote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Gram
En tja, vloeibaar spul is idd makkelijker in je te gieten.
erg smerig spul!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 21:23 schreef kidkash19 het volgende:
Oh haha dat wist ik niet eens. Zo zie je maar hoeveel ik drink
Tsja dan blijft sojamelk over maar of dat nou zo'n succes is....
We zijn ook de enige dieren dat vlees eerst opwarmen/braden/grillen enz ipv rauw eten.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:42 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Waar de bronnen staan waar staat dat het wel goed voor je is, Google?
Voor en nadelen van Melk uit diverse bronnen
http://milk.procon.org/view.answers.php?questionID=001317
En toch begrijp ik nog steeds niet hoe mensen het recht kunnen praten dat wij mensen het énige zoogdier zijn in de HELE wereld die melk blijven drinken na hun eerste levensmaanden en dat het nog van een ander beest is ook.
Stel jezelf de vraag eerst maar eens waarom drinken we melk? Waar is het goed voor? Leuk al die spreuken van calcium en eiwitten maar ik geloof er geen reet van dat het iets toevoegt als je wat ouder bent
Ik heb juist het omgekeerde, als ik een week geen melk kan drinken, dan voel ik me een stuk minder energiek. Ik drink zeker een pak melk per dag, vooral omdat ik het lekker en dorstlessend vind, en als ik het niet kan drinken en het moet vervangen door water of koffie/thee, dan vind ik dat echt klote, bijvoorbeeld in het buitenland.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 20:47 schreef kidkash19 het volgende:
Waar heb ik het over verbieden dan? Volgens mij nergens, ik stel alleen aan de kaak dat het niet "normaal" is om zuivel te nemen na je babyjaren. Ik heb zelf de proef op de som genomen (al vaker in dit topic uitgelegd hoe) en sinds ik amper (lees: amper) zuivel neem (af en toe een plakje kaas op de burger) voel IK me een stuk beter en herstel ik beter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |