Omdat ik n=1 en wetenschappelijk bewijs toch iets meer statistische power heeft. Je kunt jezelf niet vergelijken.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef kidkash19 het volgende:
Waarom die obsessie met wetenschappelijk bewijs? Ieder mens, ieder lichaam is anders. Probeer gewoon uit, hou het bij, doe je eigen onderzoek, hoe JIJ erop reageert daar kan geen enkel "wetenschappelijk" onderzoek aan tippen
Dat is een rare zin.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef kidkash19 het volgende:
Dus je vind wetenschappelijk bewijs een betere graadmeter dan eigen onderzoek op je eigen lichaam waar je er ook achter komt hoe dingen werken?
Dit is heel erg kort door de bocht. Dit mag dan wel zijn, dat er vaak ambivalente resultaten zijn, maar er is altijd een reden waarom dit gebeurt. Vooruitgang in de wetenschap, techniek en de gezondheidszorg is niet berust op willekeurig uitproberen, maar stap voor stap progressie maken in het begrijpen van observaties.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:52 schreef kidkash19 het volgende:
Voor elk onderzoek dat iets aantoont is er een ander onderzoek die het tegenspreekt.
Gast... ik heb van de afgelopen jaren dagelijks bijgehouden wat mijn kcal inname en macro's waren, een gewogen gemiddelde geplot en kan precies aantonen wat mijn lichaam deed als ik mijn eetpatroon veranderde en daarmee ben ik van holle bolle endo naar iets normaals gegaan. Op *mijn* manier.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef kidkash19 het volgende:
Daarom dus...doe je eigen onderzoek op je eigen lichaam, het kost echt niet zoveel moeite. Kwestie van opschrijven wat je doet een aantal weken lang en dan een aanpassing maken en kijken wat er gebeurt.
Dat doet het reeds in zoveel dingen. Je moet de resultaten natuurlijk wel weten te interpreteren en transleren naar wat voor jou goed is, en ze niet als gouden standaarden zien. Het gaat mij om kennis en begrijpen waarom dingen werken, voor jou, of voor mensen in het algemeen.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:05 schreef Panzermaus het volgende:
Het zou ideaal zijn als de wetenschap kan helpen met het uitvogelen van een universele... optimaalheid waarmee iedereen geholpen is.
Daar ben ik het mee eens. Nogmaals, niet zozeer dat die 200 gram me wat uitmaakt, ik vind het leuk om er meer van te weten.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:16 schreef Agentperry het volgende:
ik heb het idee dat je aan al die details niet te veel aandacht moet besteden. gewoon goed eten en hard trainen, dan groei je vanzelf. we zijn toch geen pro's dus of je nou 2kg of 1,8kg spier aankomt maakt echt niks uit.
Ik heb Mark Rippetoe's Starting Strength gelezen en hierin gaat hij tot in den treure detail in op de perfecte form, compleet met beschrijvingen en getrokken lijnen en moeilijke woorden en alles, zodat je je lichaam gebruikt en belast op de manier waarvoor het gebouwd is. Dus met de optimale verdeling van de load en minste (kans op) beschadiging en klachten voor later.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:26 schreef Dalliance het volgende:
Ik kan me best voorstellen dat je met 'cheaten' meer spiergroei kan realiseren, maar is een verkeerde form, want dat is 'cheaten' eigenlijk, niet juist slecht omdat je dan een rare houding krijgt?
starting strength richt zich ook op kracht en niet op hypertrofiequote:Op zondag 5 juni 2011 22:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik heb Mark Rippetoe's Starting Strength gelezen en hierin gaat hij tot in den treure detail in op de perfecte form, compleet met beschrijvingen en getrokken lijnen en moeilijke woorden en alles, zodat je je lichaam gebruikt en belast op de manier waarvoor het gebouwd is. Dus met de optimale verdeling van de load en minste (kans op) beschadiging en klachten voor later.
Allemaal leuk en wel, maar voor de gasten die komen voor ego (meer gewicht op de bar) en 'betere gains', en een bruut fysiek, zo snel mogelijk... ik denk dat die schijt hebben aan bovenstaande en gewoon zoveel mogelijk gewicht proberen te pakken.
Goed en goedkoop spul ja, en ook nog 13,1 gram eiwit per 100 gram. (20% meer dan in Brinta.)quote:Op zondag 5 juni 2011 23:37 schreef Stereotomy het volgende:
Ik eet gewoon havermout ipv Brinta maar grote kans dat je dat nog goorder vindt.
1 kg voor minder dan een EUR, Euroshopper.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet geheel toevallig, gezien de naam van het boek. Ook ziet Rippetoe zelf er alles behalve ripped uit.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:14 schreef Agentperry het volgende:
[..]
starting strength richt zich ook op kracht en niet op hypertrofie
Bedankt.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:30 schreef Diabox het volgende:
Panzermaus, ik ben ook student, thuis eet ik voornamelijk dit:
Brinta, eieren, whey, cashewnoten, kwark, rijst en kipfilet.
Als ik college heb heb ik shakebekers mee met brinta en whey.
Vrij goedkoop allemaal en makkelijk.
Gooi eens van die ontbijtgranen rommel van de Aldi door je whey met melk en yoghurt shakes, 70 cent per 300 grams pak, genoeg eiwitten en zelfs met water ipv melk is het goed te drinken. Net van die Vifit meuk.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:32 schreef DeRakker. het volgende:
Heb keer brinta gekocht en paar keer geprobeerd.. maar vind t helaas niet te eten![]()
Wel balen want tis wel goed...
quote:Op zondag 5 juni 2011 23:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]Lijkt me 'n interessant studie! Hoeveelste jaars ben je nu? Heeft de TU Delft ook een VPN waardoor je toegang heb tot meer full texts? Kunnen we misschien wat uitwisselen hehe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben zelf naast m'n informatica studie uit eigen interesse (en op eigen houtje) biologie gaan studeren. M'n vriendin heeft 'n MSc biologie, dus heb gelijk ook 'n perfecte leraresMaak geen lange dagen, maar heb ze wel gehad hoor. Nam dan gewoon twee shakebekers mee met flink wat brinta, whey en 'n bakje cashewnoten.quote:Bedankt.Maak je ook lange dagen eigenlijk? Of is het alleen voor de colleges naar school? Ik hoop hier eigenlijk iemand te treffen die goed&veel eet, maar niet de hele dag boven een pan rijst staat of kip loopt te bakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |