Eetzaal, personeelskantine? Ik ben niet van plan om een of ander staatshotel neer te zetten voor criminelen. Eten doe je maar in je cel. Luchten in een algemene, kleine ruimte, wat inderdaad wat kost.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Incl. eetzaal, luchtplaats, personeelskantine??
Leuk, ik kan alleen maar hopen dat Duitsland door blackouts het energienet in Nederland omver trekt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:18 schreef remlof het volgende:
Het is echt een goednieuwsdag, Berlusconi zwaar weggestemd bij lokale verkiezingen en Duitsland stapt af van kernenergie
[ afbeelding ]
Jij bent ervan op de hoogte dat Nederland de mensenrechten heeft ondertekend, en als ze een dergelijk plan doorvoeren binnen de kortste keren een rechtszaak aan hun broek hebben?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eetzaal, personeelskantine? Ik ben niet van plan om een of ander staatshotel neer te zetten voor criminelen. Eten doe je maar in je cel. Luchten in een algemene, kleine ruimte, wat inderdaad wat kost.
Je kan zelfs meerdere gevangenen in een cel plaatsen; daarmee bespaar je ook kosten. Van 2100-0500u slaap gevangene A. Gevangene B, is in dezelfde cel bezig om zich persoonlijk te ontwikkelen en te luchten. Van 0500-1300u kan gevangene B slapen, en kan gevangene A zich persoonlijk ontwikkelen en te luchten. Op deze manier kan je op matrassen bezuiningen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef Zienswijze het volgende:
Op deze manier kan je op matrassen bezuiningen.
Nog zoiets, de was moet ook gedaan wordenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eetzaal, personeelskantine? Ik ben niet van plan om een of ander staatshotel neer te zetten voor criminelen. Eten doe je maar in je cel. Luchten in een algemene, kleine ruimte, wat inderdaad wat kost.
Je kan zelfs meerdere gevangenen in een cel plaatsen; daarmee bespaar je ook kosten. Van 2100-0500u slaap gevangene A. Gevangene B, is in dezelfde cel bezig om zich persoonlijk te ontwikkelen en te luchten. Van 0500-1300u kan gevangene B slapen, en kan gevangene A zich persoonlijk ontwikkelen en te luchten. Op deze manier kan je op matrassen bezuiningen.
Dat geldt dus niet voor een gevangene in mijn model.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn zaken in de wet vastgelegd over leefruimte, daglicht toetreding, hygiëne etc
Op brood en water kan je het prima uithouden. Dat doen groepen mensen al 1000en jaren lang. Waarom nu opeens niet?quote:Jij niet, de echte wereld wel. Je moet mensen een dieet geven dat minstens alle essentiele voedingsstoffen bevat. Dat red je niet met water een brood zoals je zal begrijpen. Je gaat er niet direct dood aan misschien maar daar is alles wel mee gezegd.
Dat zal niet gebeuren, de beslissing om van Atomkraft af te stappen hebben ze echt niet onoverwogen gemaakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuk, ik kan alleen maar hopen dat Duitsland door blackouts het energienet in Nederland omver trekt.
Que?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef von_Preussen het volgende:
je was er ook al niet van op de hoogte dat criminelen geen bedrijf meer mogen starten.
Kijk maar uit. Binnenkort komen wel weer de Duitse geluiden over "naar het oosten kijken" voor hun "energiebehoefte".quote:Op maandag 30 mei 2011 18:18 schreef remlof het volgende:
Het is echt een goednieuwsdag, Berlusconi zwaar weggestemd bij lokale verkiezingen en Duitsland stapt af van kernenergie
[ afbeelding ]
Als je een strafblad hebt mag je geen bedrijf op je eigen naam hebben staan, de overheid vind je dan niet betrouwbaar genoeg omdat je een bedrijf vervolgens kan gebruiken om illegale activiteiten mee te ontplooien.quote:
De bewaker haalt om de zoveel tijd kleding op om te laten wassen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nog zoiets, de was moet ook gedaan worden
Ik hoop dat Duitsland anders dan Nederland wel innovatie stimuleert. Vergeet niet dat de Duitse industrie meer dan tien keer zoveel energie verbruikt als de Nederlandse.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:22 schreef waht het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Binnenkort komen wel weer de Duitse geluiden over "naar het oosten kijken" voor hun "energiebehoefte".
Dat ging volgens mij juist geschrapt worden voor BV's.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je een strafblad hebt mag je geen bedrijf op je eigen naam hebben staan, de overheid vind je dan niet betrouwbaar genoeg omdat je een bedrijf vervolgens kan gebruiken om illegale activiteiten mee te ontplooien.
Heb het alleen maar kort tijdens ondernemersrecht gehoord, de rechtenstudenten hier kunnen je er vast meer over vertellen.
Tijd om de mensenrechten voor criminelen te veranderen me dunkt. De VS gaat ook niet geweldig humaan met zijn gevangenen om, dus er zit ruimte in lijkt mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij bent ervan op de hoogte dat Nederland de mensenrechten heeft ondertekend, en als ze een dergelijk plan doorvoeren binnen de kortste keren een rechtszaak aan hun broek hebben?
Criminelen starten na vrijlating hun bedrijf op, wat wel gewoon mag.quote:Nee, daar ben je niet van op de hoogte, je was er ook al niet van op de hoogte dat criminelen geen bedrijf meer mogen starten.
Dat zou kunnen, maar in de huidige situatie is het dus nog niet mogelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat ging volgens mij juist geschrapt worden voor BV's.
Relatief naar BNP is het ongeveer hetzelfde geloof ik.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat Duitsland anders dan Nederland wel innovatie stimuleert. Vergeet niet dat de Duitse industrie meer dan tien keer zoveel energie verbruikt als de Nederlandse.
Tja in jouw geest kan nog wel veel meer niet gelden. Wij leen echter in de echte mensen wereld... Dan heb je dus gewoon te maken met bepaalde minimumnormen. En gelukkig ook maar we leven niet in een of ander achterlijk ontwikkelingsland...quote:Op maandag 30 mei 2011 18:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat geldt dus niet voor een gevangene in mijn model.
Op enkel water en brood? Lijkt me stugquote:Op brood en water kan je het prima uithouden. Dat doen groepen mensen al 1000en jaren lang. Waarom nu opeens niet?
Na vrijlating heb je geen strafblad meer?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tijd om de mensenrechten voor criminelen te veranderen me dunkt. De VS gaat ook niet geweldig humaan met zijn gevangenen om, dus er zit ruimte in lijkt mij.
[..]
Criminelen starten na vrijlating hun bedrijf op, wat wel gewoon mag.
Dat betaal je dan driedubbel terug aan stookkostenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De bewaker haalt om de zoveel tijd kleding op om te laten wassen.
Alhoewel, alleen een onderbroek aan is ook al genoeg. Kunnen we ook nog op kleding bezuiningen
Als je de private sector haar werk laat doen, komen de meest wilde en effectieve oplossingen naar boven.quote:
Heb er een topic over geopend Kernenergie, kiezen we voor de Duitse of Franse lijn?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat Duitsland anders dan Nederland wel innovatie stimuleert. Vergeet niet dat de Duitse industrie meer dan tien keer zoveel energie verbruikt als de Nederlandse.
Dan schakel je een stroman in.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar in de huidige situatie is het dus nog niet mogelijk.
Probleem is dat jij geen oplossingen weet te verzinnen die in de echte wereld ook kunnen werkenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je de private sector haar werk laat doen, komen de meest wilde en effectieve oplossingen naar boven.
Lang leve de vrije markt.
Hoezo?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat betaal je dan driedubbel terug aan stookkosten
De echte wereld??quote:Op maandag 30 mei 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is dat jij geen oplossingen weet te verzinnen die in de echte wereld ook kunnen werken.
Lang leve de robotjuf
Ah, een race to the bottom wie het meest inhumaan met mensen om kunnen gaan? Beetje datgeen worden wat je bestrijdt? Daar ben je wel voorstander van?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tijd om de mensenrechten voor criminelen te veranderen me dunkt. De VS gaat ook niet geweldig humaan met zijn gevangenen om, dus er zit ruimte in lijkt mij.
[..]
Criminelen starten na vrijlating hun bedrijf op, wat wel gewoon mag.
Jij bent dit:quote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De echte wereld??
De markt bepaalt wel welke oplossingen wel of niet kunnen. Snap je dat?
Ik heb toch al gezegd dat het minimumloon gewoonweg van toepassing is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja in jouw geest kan nog wel veel meer niet gelden. Wij leen echter in de echte mensen wereld... Dan heb je dus gewoon te maken met bepaalde minimumnormen. En gelukkig ook maar we leven niet in een of ander achterlijk ontwikkelingsland...
Jij denkt dat mensen in de Middeleeuwen ook gewoon elke dag de ADH portie Vitamine C binnen kregen?quote:Op enkel water en brood? Lijkt me stug. Op die manier krijg je nooit afdoende voedingsstoffen binnen. Maar gelukkig heb je een levendige fantasie, dat scheelt nogal
Aangezien je niet wilt dat de productiviteit van je gevangenen minimaal is omdat ze wegens de kou altijd ziek zijn moet je ze of goed kleden of flink stoken...quote:Op maandag 30 mei 2011 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo?
Die onderbroeken pleur je toch gewoon de wasmaschine in? Of je laat een groep gevangenen wasman spelen: zij wassen alle kleding met de hand.
Dat blijkt echter toch iets genuanceerder te liggen, ik ken een leidinggevende binnen een Duits energiebedrijf en die zegt dat door het uitschakelen van de kerncentrale's de "Grundbedarf" niet meer gedekt kan worden. Daardoor moeten er extra gascentrale's en / of kolencentrale's worden bijgebouwd, omdat deze wel in staat zijn die "Grundbedarf" te dekken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, de beslissing om van Atomkraft af te stappen hebben ze echt niet onoverwogen gemaakt.
Goed isoleren + de goedkoopste oplossing om warmte te verkrijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aangezien je niet wilt dat de productiviteit van je gevangenen minimaal is omdat ze wegens de kou altijd ziek zijn moet je ze of goed kleden of flink stoken...
In de echte wereld werkt jouw fantasie gewoon matig of niet. Je komt met de meest achterlijke plannen sinds Pol Pot en denkt dat die zomaar toepasbaar zijn. Blijf lekker verder dromenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De echte wereld??
De markt bepaalt wel welke oplossingen wel of niet kunnen. Snap je dat?
Dat jij nou een of ander communistisch model wilt..quote:
Ik snap niet wat er aan 4-5m2 cel voor een crimineel inhumaan is.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ah, een race to the bottom wie het meest inhumaan met mensen om kunnen gaan? Beetje datgeen worden wat je bestrijdt? Daar ben je wel voorstander van?
Dan snap je de vrije markt niet. Of een plan achterlijk of haalbaar is, bepaal jij niet, maar de markt bepaalt dat.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de echte wereld werkt jouw fantasie gewoon matig of niet. Je komt met de meest achterlijke plannen sinds Pol Pot en denkt dat die zomaar toepasbaar zijn. Blijf lekker verder dromen
En dan gaat de prijs van een gevangenis weer door het dak.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Goed isoleren + de goedkoopste oplossing om warmte te verkrijgen.
Sinds Pol Pot nog wel.. Nounou, poepoe..quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de echte wereld werkt jouw fantasie gewoon matig of niet. Je komt met de meest achterlijke plannen sinds Pol Pot en denkt dat die zomaar toepasbaar zijn. Blijf lekker verder dromen
En de vrije markt zegt dikke vinger naar die gevangenen, want daar willen ze hun vingers niet aan branden.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan snap je de vrije markt niet. Of een plan achterlijk of haalbaar is, bepaal jij niet, maar de markt bepaalt dat.
Nee hoor. Hoeveel kost verwarming tegenwoordig? Een fluitje van een cent.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En dan gaat de prijs van een gevangenis weer door het dak.
Ik heb in het vorig deel een verdienmodel uiteengezet.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En de vrije markt zegt dikke vinger naar die gevangenen, want daar willen ze hun vingers niet aan branden.
Een verdienmodel dat gebaseerd was om compleet verkeerde cijfers, wat anderen ook aangegeven hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb in het vorig deel een verdienmodel uiteengezet.
Ik had het over minimumnormen voor voeding en huisvesting en die ontken/ negeer je gewoonquote:Op maandag 30 mei 2011 18:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb toch al gezegd dat het minimumloon gewoonweg van toepassing is?
Welke kritiek heb je nog meer...?
[..]
In de middeleeuwen werden de meeste mensen dan ook amper ouder dan pakweg 40. En ook toen waren er nier veel die zonder direct daglicht enkel op water en brood leefden.quote:Jij denkt dat mensen in de Middeleeuwen ook gewoon elke dag de ADH portie Vitamine C binnen kregen?
Nee, ook toen leefden groepen mensen gewoonweg op water en brood. Wil je beter voedsel? Dan zorg je er voor dat je je een beter toekomstperspectief ontwikkelt en daardoor meer inkomsten kan genereren. Het bedrijf kan dan de kosten voor jou laten oplopen.
Ook al zijn de kosten voor 1 gevangene 10.000 euro per jaar. Als een bedrijf na vrijlating per jaar 25.000 binnencasht, haal je die 10.000 euro er zo uit.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een verdienmodel dat gebaseerd was om compleet verkeerde cijfers, wat anderen ook aangegeven hebben.
Wetten kan je veranderen. Waarom zouden we de minimumnormen voor criiminelen niet kunnen verlagen?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik had het over minimumnormen voor voeding en huisvesting en die ontken/ negeer je gewoon
Klopt, maar dat komt ook door gebrekkige gezondheidszorg. Nu is dat veel beter. En serieus, op water en brood kan je het prima uithouden. Wil je meer? Dat kan.quote:In de middeleeuwen werden de meeste mensen dan ook amper ouder dan pakweg 40. En ook toen waren er nier veel die zonder direct daglicht enkel op water en brood leefden.
gaat je heel veel centjes kosten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Goed isoleren + de goedkoopste oplossing om warmte te verkrijgen.
Kernenergie is sowieso een doodlopende weg, dus hoe eerder je er van af stapt hoe eerder er alternatieven zullen worden ontwikkeld. Kernenergie staat de ontwikkeling van echt duurzame energieopwekking alleen maar in de weg.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat blijkt echter toch iets genuanceerder te liggen, ik ken een leidinggevende binnen een Duits energiebedrijf en die zegt dat door het uitschakelen van de kerncentrale's de "Grundbedarf" niet meer gedekt kan worden. Daardoor moeten er extra gascentrale's en / of kolencentrale's worden bijgebouwd, omdat deze wel in staat zijn die "Grundbedarf" te dekken.
Waarom geen zonne- of windenergie? Om de eenvoudige reden dat dit (nog) te onbetrouwbaar is en niet kan worden ingezet om een constant peil in het energienet te garanderen, gezien de weersomstandigheden zijn deze bronnen niet altijd "online" en kunnen energieaanbod niet aan de vraag matchen. "Gewone" centrale's kunnen dat wel, aangezien deze altijd "online" kunnen zijn, onafhankelijk ervan of het nu kolen-, kern- of gascentrale's zijn.
En wat de mensen al helemaal vergeten is dat er over enkele jaren (2012? 2013?) een energiebelasting op de uitstoot van CO2 komt. Gevolg is dat de energieprijs, die dan sterker afhankelijk is van CO2-intensieve krachtcentrale's, dan over de kop zal gaan. Bij kernenergie zou dat nog enigzins beperkt blijven, omdat die centrale's weinig tot geen CO2 uitstoten.
Maarja, dat weet de consument nu nog niet, die zit daarom hallelujah te schreeuwen over het afstappen van de kernenergie.
Goed plan!quote:
Het is aan de vrije markt om hiervoor rendabele verdienmodellen op te zetten. Dan kan een vrije markt veel beter dan een overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Reya het volgende:
Met het tewerkstellen van gevangenen winst trachten te maken lijkt me een uiterst risicovol plan; het lijkt me bijzonder complex om bedrijfsprocessen ook maar enigszins op de rails te krijgen.
Klopt, zeker aangezien hij minimaal het minimumloon binnen wil halen. Dat gaat nooit lukken natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En de vrije markt zegt dikke vinger naar die gevangenen, want daar willen ze hun vingers niet aan branden.
Daar zit het hem nu in.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook al zijn de kosten voor 1 gevangene 10.000 euro per jaar. Als een bedrijf na vrijlating per jaar 25.000 binnencasht, haal je die 10.000 euro er zo uit.
quote:
Dat is zo'n 6 euro per dag. Maar dat voorbeeld gaat over een huishouden én een redelijk groot huis. Een kleine cel voor 1 persoon heeft veel minder verwarming nodig.quote:In een gemiddeld huishouden bedraagt de jaarlijkse energierekening zo'n 2000 euro.
http://www.epa-consultants.nl/nl/tips_en_links/
Dat is een dooddoener; de vrije markt weet ook met een verdienmodel voor koude kernfusie te komen, te weten geen verdienmodel. Niet alles is opeens rendabel als je het aan de markt overlaat; was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is aan de vrije markt om hiervoor rendabele verdienmodellen op te zetten. Dan kan een vrije markt veel beter dan een overheid.
Alternatieven komen er ook, namelijk nieuwe kolen- en gascentrale's, das pas echt goed voor het milieu.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Kernenergie is sowieso een doodlopende weg, dus hoe eerder je er van af stapt hoe eerder er alternatieven zullen worden ontwikkeld. Kernenergie staat de ontwikkeling van echt duurzame energieopwekking alleen maar in de weg.
Oh nu toch weer niet de minimumnormen handhaven?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wetten kan je veranderen. Waarom zouden we de minimumnormen voor criiminelen niet kunnen verlagen?
Serieus, dat kan dus niet. of je hebt gigantische ziektekosten...quote:Klopt, maar dat komt ook door gebrekkige gezondheidszorg. Nu is dat veel beter. En serieus, op water en brood kan je het prima uithouden. Wil je meer? Dat kan.
Het is aan de vrije markt om gevangenen te drillen om een zo hoog mogelijk inkomen te verkrijgen. En met drillen bedoel ik alles eruit halen wat er in zit. Je moet het vermogen van mensen niet onderschatten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daar zit het hem nu in.
Jij schat de kosten voor een gevange consequent veel te laag in, en zijn inkomsten consequent veel te hoog.
Minimumloon handhaven wel, voor onderdank bijv. kunnen de normen verlaagd worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh nu toch weer niet de minimumnormen handhaven?
En waarom niet? Omdat we een beschaafd, westers land zijn.
De vrije markt moet de goedkoopste oplossing eruit pikken. Meer of minder goed voedsel? Hoe de ziektekosten kunnen verlagen bij een X hoeveelheid voedsel? Etc. etc.quote:Serieus, dat kan dus niet. of je hebt gigantische ziektekosten...
quote:Op maandag 30 mei 2011 18:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is aan de vrije markt om gevangenen te drillen om een zo hoog mogelijk inkomen te verkrijgen. En met drillen bedoel ik alles eruit halen wat er in zit. Je moet het vermogen van mensen niet onderschatten.
Als er geen goed verdienmodel is dan gaat bedrijf A failliet. Bedrijf B die beter kan innoveren en dus met een beter verdienmodel komt, pakt dan al het marktaandeel.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is een dooddoener; de vrije markt weet ook met een verdienmodel voor koude kernfusie te komen, te weten geen verdienmodel. Niet alles is opeens rendabel als je het aan de markt overlaat; was het maar zo'n feest.
Bijvoorbeeld.quote:
Het wordt al geroggeld zonder Europa.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Goed plan!
*Regelt een invalletje in Noord-Afrika om de benodigde politieke stabiliteit aldaar erin te rammen*
terwijl andersom veel realistischer is in de echte wereld (zo gaat het nu namelijk al, gevangen zijn niet gek productief en het minimumloon niet waard in de praktijk, dan halen de gevangenissen geen orders voor wasknijpers meer binnen)quote:Op maandag 30 mei 2011 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Minimumloon handhaven wel, voor onderdank bijv. kunnen de normen verlaagd worden.
lekker ethisch verantwoord. Geef ze net zo veel voedsel dat ze net niet doodgaan.quote:De vrije markt moet de goedkoopste oplossing eruit pikken. Meer of minder goed voedsel? Hoe de ziektekosten kunnen verlagen bij een X hoeveelheid voedsel? Etc. etc.
Bedrijf B ziet dan eerder dat het beter haar schaarse kapitaal in een andere sector kan investeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als er geen goed verdienmodel is dan gaat bedrijf A failliet. Bedrijf B die beter kan innoveren en dus met een beter verdienmodel komt, pakt dan al het marktaandeel.
Je hebt weer een schimmig handeltje lopen?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het wordt al geroggeld zonder Europa.
Als andere bedrijven de sector verlaten, betreden automatisch andere bedrijven deze sector.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Bedrijf B ziet dan eerder dat het beter haar schaarse kapitaal in een andere sector kan investeren.
Die CO2 tax komt er juist om te zorgen dat er naar duurzame oplossingen wordt gezocht. Ik heb volledig vertrouwen in de Duitse regering dat ze alles tot op de bodem hebben uitgezocht en afgewogen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alternatieven komen er ook, namelijk nieuwe kolen- en gascentrale's, das pas echt goed voor het milieu.![]()
En vervolgens gaat over een jaar of 2 de stroomprijs 2 a 3 keer duurder worden vanwege CO2-taxen, dan heb je meteen weer gezeik binnen de bevolking.
Nee, dit besluit is gewoonweg retedom.
De vrije markt moet maar beslissen in welke sector gevangenen het meeste opbrengen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
terwijl andersom veel realistischer is in de echte wereld (zo gaat het nu namelijk al, gevangen zijn niet gek productief en het minimumloon niet waard in de praktijk, dan halen de gevangenissen geen orders voor wasknijpers meer binnen)
Bedrijven moeten maar bekijken welke manier van leven de hoogste productiviteit oplevert, met kostenbesparingen in acht nemend.quote:lekker ethisch verantwoord. Geef ze net zo veel voedsel dat ze net niet doodgaan.
Dat ligt eraan of een sector rendabel is; in zaken die aan het einde van de lijn inherent in de rode cijfers blijven, zijn maar bar weinig geïnteresseerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als andere bedrijven de sector verlaten, betreden automatisch andere bedrijven deze sector.
Bedrijf C betreedt de markt en komt met een innovatie oplossing in deze sector.
Luister naar ZIenswijze: de vrije markt komt altijd met de allerbeste, allergoedkoopste en allerschoonste oplossing, in tegenstelling tot de overheid die alleen maar met dure, slechte spullen komt zoals in Noord-Korea!quote:Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Die CO2 tax komt er juist om te zorgen dat er naar duurzame oplossingen wordt gezocht. Ik heb volledig vertrouwen in de Duitse regering dat ze alles tot op de bodem hebben uitgezocht en afgewogen.
Meer vertrouwen iig dan in iemand van van E.ON met alleen eurotekens in z'n ogen.
Dat heeft niemand hier beweerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Dutchnative het volgende:
Gas- En Kolencentrales beter voor het milieu dan bijv. Windmolens en biomassa?
Dat zal zelden of nooit zoveel zijn dat het minimumloon haalbaar is.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De vrije markt moet maar beslissen in welke sector gevangenen het meeste opbrengen.
Tja...quote:[..]
Bedrijven moeten maar bekijken welke manier van leven de hoogste productiviteit oplevert, met kostenbesparingen in acht nemend.
Nee, het bedrijfsleven kijkt alleen naar hoe er op de korte termijn zoveel mogelijk geld kan worden verdiend en heeft maling aan de rest.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Luister naar ZIenswijze: de vrije markt komt altijd met de allerbeste, allergoedkoopste en allerschoonste oplossing, in tegenstelling tot de overheid die alleen maar met dure, slechte spullen komt zoals in Noord-Korea!
Adminstratief werk kunnen ze toch prima doen?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zal zelden of nooit zoveel zijn dat het minimumloon haalbaar is.
De markt kan met meer innovatieve oplossingen komen dat jij die bij voorbaat zegt dat het onmogelijk is;)quote:Tja...
Nee, maar dan neemt een ander bedrijf het alsnog over. Net zolang tot inspanningen rendabel worden. En zo kun je, als Zienswijnze zijnde, hetzelfde riedeltje eeuwig blijven herhalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of een sector rendabel is; in zaken die aan het einde van de lijn inherent in de rode cijfers blijven, zijn maar bar weinig geïnteresseerd.
Je kan wel de vrije markt bashen. De reden dat jij luxe producten kan veroorleven, komt door de vrije markt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Luister naar ZIenswijze: de vrije markt komt altijd met de allerbeste, allergoedkoopste en allerschoonste oplossing, in tegenstelling tot de overheid die alleen maar met dure, slechte spullen komt zoals in Noord-Korea!
Ach, als je op Europa moet wachten..quote:Op maandag 30 mei 2011 18:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hebt weer een schimmig handeltje lopen?
De gemiddelde Nederlandse gevangene blinkt niet direct uit in tekstuele of administratieve vaardigheden...quote:Op maandag 30 mei 2011 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Adminstratief werk kunnen ze toch prima doen?
Wat jij roept is inderdaad goed op voorhand al als onmogelijk af te schrijven in de echte mensen wereld. Dat het in jouw fantasie goed kan is leuk maar niemand zit er op te wachten.quote:De markt kan met meer innovatieve oplossingen komen dat jij die bij voorbaat zegt dat het onmogelijk is;)
Het lijkt mij verstandig om bedrijven over dit verdienmodel te laten brainstormen. Indien er adequate en voldoende rendabele verdienmodellen gepresenteerd kunnen worden aan de overheid, kan de overheid besluiten om de gevangenismarkt te laten liberaliseren en kunnen ondernemende individuen cashen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of een sector rendabel is; in zaken die aan het einde van de lijn inherent in de rode cijfers blijven, zijn maar bar weinig geïnteresseerd.
De vrije markt is inderdaad prima voor luxe artikelen, maar eerste levensbehoeften zie ik toch liever door de staat geleverd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan wel de vrije markt bashen. De reden dat jij luxe producten kan veroorleven, komt door de vrije markt.
De reden dat jij je nonsens op internet kan verkondigen komt door die verdomde overheid die bedrijven in toom houdt en jouw dus niet kunnen dwingen 16 uur per dag te werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan wel de vrije markt bashen. De reden dat jij luxe producten kan veroorleven, komt door de vrije markt.
In principe wordt iedereen in loondienst door de markt gebruikt om cash voor een klein gezelschap te genereren.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:52 schreef dotCommunism het volgende:
Toch wel ironisch dat Zienswijze gevangenen wilt gebruiken voor de vrije markt.
Hoeveel wasknijpers zou Zienswijze gedurende een werkdag van 16 uur kunnen produceren?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De reden dat jij je nonsens op internet kan verkondigen komt door die verdomde overheid die bedrijven in toom houdt en jouw dus niet kunnen dwingen 16 uur per dag te werken.
quote:
quote:alternatieven komen er ook, namelijk nieuwe kolen- en gascentrale's, das pas echt goed voor het milieu.
Weinig. Maar als ik in de gevangenis zou zitten en het de enige manier is om eruit te komen: reken er maar op dat ik keihard zal werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoeveel wasknijpers zou Zienswijze gedurende een werkdag van 16 uur kunnen produceren?
Dat moet dan welquote:Op maandag 30 mei 2011 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was ironisch bedoeld van onze Pruis, neem ik aan
Dus hoe productiever een gevangene is hoe eerder jij 'm zou vrijlaten? Ongeacht waarvoor ie veroordeeld is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Weinig. Maar als ik in de gevangenis zou zitten en het de enige manier is om eruit te komen: reken er maar op dat ik keihard zal werken.
Alles kan je lerenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlandse gevangene blinkt niet direct uit in tekstuele of administratieve vaardigheden...
Dat weet jij niet, omdat jij de markt niet kan voorspellen. Bovendien:quote:Wat jij roept is inderdaad goed op voorhand al als onmogelijk af te schrijven in de echte mensen wereld. Dat het in jouw fantasie goed kan is leuk maar niemand zit er op te wachten.
Dat ookquote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij overigens zeer onwenselijk dat er bepaalde lieden rondlopen in de particuliere sector die er letterlijk profijt van hebben dat de criminaliteit in een land stijgt. Lijkt mij een vreemde insteek.
Iemand van E.ON weet echter wel beter hoe het technisch en financieel in elkaar steekt, en aangezien hij geen belang heeft om bij mij te lobbyen geloof ik hem toch eerder dan een regering die uit electorale overwegingen heeft besloten om uit de kernenergie te stappen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Die CO2 tax komt er juist om te zorgen dat er naar duurzame oplossingen wordt gezocht. Ik heb volledig vertrouwen in de Duitse regering dat ze alles tot op de bodem hebben uitgezocht en afgewogen.
Meer vertrouwen iig dan in iemand van van E.ON met alleen eurotekens in z'n ogen.
Het hele idee hangt natuurlijk van griezeligheid aan elkaar.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij overigens zeer onwenselijk dat er bepaalde lieden rondlopen in de particuliere sector die er letterlijk profijt van hebben dat de criminaliteit in een land stijgt. Lijkt mij een vreemde insteek.
Dat kan je beperken, door het winstmodel van dergelijke bedrijven afhankelijk te maken in hoeverre de crimnaliteit daalt. Bijv. bij een lage criminalteit, verdient een bedrijf (op een andere business unit) meer dan bij hoge criminaliteit.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
Prima, het lijkt me dan ook een goed idee om de opbrengst van die CO2-baten te besteden aan innovatie in de energiesector.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Iemand van E.ON weet echter wel beter hoe het technisch en financieel in elkaar steekt, en aangezien hij geen belang heeft om bij mij te lobbyen geloof ik hem toch eerder dan een regering die uit electorale overwegingen heeft besloten om uit de kernenergie te stappen.
En fijn dat die CO2-tax bedoelt is om naar duurzame oplossingen te zoeken, maar technisch gezien kan men momenteel niet op grote schaal CO2 arme oplossingen inzetten. Hierdoor zal de energierekening de komende jaren fors stijgen, maar goed, laten we het afwachten en dan kunnen we keihard lachen over hoe die protesterende meute dan letterlijk de rekening gepresenteerd krijgt.
Ik ben dan ook geen crimineel, en heb dus recht op basisrechten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De reden dat jij je nonsens op internet kan verkondigen komt door die verdomde overheid die bedrijven in toom houdt en jouw dus niet kunnen dwingen 16 uur per dag te werken.
Criminelen hebben dat ook.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben dan ook geen crimineel, en heb dus recht op basisrechten.
Brrrquote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wie gaat die bedrijven extra betalen als de criminaliteit daalt?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan je beperken, door het winstmodel van dergelijke bedrijven afhankelijk te maken in hoeverre de crimnaliteit daalt. Bijv. bij een lage criminalteit, verdient een bedrijf (op een andere business unit) meer dan bij hoge criminaliteit.
Na zijn door de rechter wettelijk bepaalde straf.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Dus hoe productiever een gevangene is hoe eerder jij 'm zou vrijlaten? Ongeacht waarvoor ie veroordeeld is?
Gezien onze gevangenispopulatie lijkt me dat een nogal optimistische instelling.quote:
In dit geval zeker wel.quote:Dat weet jij niet, omdat jij de markt niet kan voorspellen.
Zolang jouw denkkader er tussen zit zonder enige ethische input is dat een kansloze exercitie.quote:Bovendien:
Het lijkt mij verstandig om bedrijven over dit verdienmodel te laten brainstormen. Indien er adequate en voldoende rendabele verdienmodellen gepresenteerd kunnen worden aan de overheid, kan de overheid besluiten om de gevangenismarkt te laten liberaliseren en kunnen ondernemende individuen cashen
Dat klinkt toch wel als een bijzonder lucratieve bedrijfstak. Je zou het bijna betreuren dat Henri Ford een eeuw te vroeg is geboren!quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan je beperken, door het winstmodel van dergelijke bedrijven afhankelijk te maken in hoeverre de crimnaliteit daalt. Bijv. bij een lage criminalteit, verdient een bedrijf (op een andere business unit) meer dan bij hoge criminaliteit.
Dus waarom zou een gevangene harder werken als ie toch weet dat ie voor een bepaalde periode vast zit?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Na zijn door de rechter wettelijk bepaalde straf.
Dat is correct, het was ook ironisch bedoelt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was ironisch bedoeld van onze Pruis, neem ik aan
Jij en ik kunnen dat prima vinden, maar de Duitse burger die een hogere energierekening gepresenteerd krijgt (die verdubbeld gewoon) die zal daar niet zo blij mee zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Prima, het lijkt me dan ook een goed idee om de opbrengst van die CO2-baten te besteden aan innovatie in de energiesector.
Je kan van mij gevangenen in elke kleur krijgen, zolang ze maar zwart zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel als een bijzonder lucratieve bedrijfstak. Je zou het bijna betreuren dat Henri Ford een eeuw te vroeg is geboren!
Je wint als bedrijf altijd inderdaadquote:Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel als een bijzonder lucratieve bedrijfstak. Je zou het bijna betreuren dat Henri Ford een eeuw te vroeg is geboren!
Das mooi, dan kunnen we vrachtwagenchauffeurs als arts opleiden. Wel als voorwaarde stellen dat mensen als jij dan verplicht naar die arts toe moeten.quote:
Waarom zou je een rechtszaak volgen waarvan de uitkomst al duidelijk is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef Morendo het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
Moszko's pleidooi in de zaak Greet.
De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaat die bedrijven extra betalen als de criminaliteit daalt?
Die De Kreek is anders topvermaak.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je een rechtszaak volgen waarvan de uitkomst al duidelijk is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
Je wilt een gevangene langer vasthouden dan zijn door de rechter opgelegde straf?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Na zijn door de rechter wettelijk bepaalde straf.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Dus er gaat belastinggeld naar het gevangeniswezen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.
Je kan hieromtrent over meer voorbeelden brainstormen. Je moet het zo vormgeven dat deze bedrijven baat bij een lage criminaliteit hebben.
Als hij zich op dat tijdstip nog steeds niet goed kan gedragen wel ja. Niemand heeft er baat bij als zo'n ex-crimineel weer de fout in gaat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je wilt een gevangene langer vasthouden dan zijn door de rechter opgelegde straf?
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Je kan van mij gevangenen in elke kleur krijgen, zolang ze maar zwart zijn.
Je bent nu letterlijk als Iran aan het praten. Maar goed, als jij denkt dat zij het wel goed hebben, voel je vrij.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Maar die basisrechten kan je verminderen.
Nee, de opbrengsten eruit. Nu gaat er bijv. een X bedrag naar rechters. Dat bedrag kan verlaagd worden als er minder rechters nodig zijn. Dit verschil kan naar het gevangeniswezen gaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus er gaat belastinggeld naar het gevangeniswezen?
Je had in een eerdere post echter over productiviteit, niet over zijn gedrag.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als hij zich op dat tijdstip nog steeds niet goed kan gedragen wel ja. Niemand heeft er baat bij als zo'n ex-crimineel weer de fout in gaat.
Ja, dat geld wordt dan bezuinigd. Dat is toch het hele doel van het liberaliseren van een bepaalde sector?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, de opbrengsten eruit. Nu gaat er bijv. een X bedrag naar rechters. Dat bedrag kan verlaagd worden als er minder rechters nodig zijn. Dit verschil kan naar het gevangeniswezen gaan.
Gek, ik dacht dat de vrije markt alles zou regelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus er gaat belastinggeld naar het gevangeniswezen?
Klopt, voor het bedrijf is het handig als hij maximale productiviteit opbrengt. Daarbij is zijn gedrag afhankeljk. Het bedrijf wint er niets bij als zo'n crimineel opnieuw de fout in gaat, want dat kost het bedrijf alleen maar geld, omdat dat bedrijf dan opnieuw een paar jaar zijn cel en voedsel moet financieren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je had in een eerdere post echter over productiviteit, niet over zijn gedrag.
Tot op zekere hoogte, je bent nog steeds gebonden aan het verdrag van de Mensenrechten van de VN.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt. Maar die basisrechten kan je verminderen.
Ja, maar je kan er niet voor zorgen dat er 0 euro belastinggeld naar het totale plaatje (rechters, politie, toezicht etc.) gaat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat geld wordt dan bezuinigd. Dat is toch het hele doel van het liberaliseren van een bepaalde sector?
Productiviteit hangt natuurlijk niet samen met iemand zijn gedrag.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Klopt, voor het bedrijf is het handig als hij maximale productiviteit opbrengt. Daarbij is zijn gedrag afhankeljk. Het bedrijf wint er niets bij als zo'n crimineel opnieuw de fout in gaat, want dat kost het bedrijf alleen maar geld, omdat dat bedrijf dan opnieuw een paar jaar zijn cel en voedsel moet financieren.
En daarbinnen is er ruimte mogelijk. De VS gaat ook niet bepaald humaan met gevangenen om, dus er is een zekere ruimte.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, je bent nog steeds gebonden aan het verdrag van de Mensenrechten van de VN.
Daar heb ik Zienswijze al eerder op gewezen, zo'n flutverdrag blijkt echter geen bezwaar te vormen!quote:Op maandag 30 mei 2011 19:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, je bent nog steeds gebonden aan het verdrag van de Mensenrechten van de VN.
Tuurlijk wel. Als jij na vrijlating weer gaat stelen beland je weer in de gevangenis. Je kan dus geen inkomsten bij een werkgever meer genereren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Productiviteit hangt natuurlijk niet samen met iemand zijn gedrag.
Ja, dat snap ik. Maar jij wilt dat het gevangeniswezen volledig wordt geregeld door de 'vrije markt' en nu stel je plots voor dat we belastinggeld doorsluizen naar gevangenissen als de criminaliteit daalt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, maar je kan er niet voor zorgen dat er 0 euro belastinggeld naar het totale plaatje (rechters, politie, toezicht etc.) gaat.
Ja, alleen jammer dat werkgevers in het algemeen geen enkele invloed kunnen uitoefenen op wat hun werknemers in de vrije tijd doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als jij na vrijlating weer gaat stelen beland je weer in de gevangenis. Je kan dus geen inkomsten bij een werkgever meer genereren.
Iemand die zo wel netjes gedraagt, blijft gewoon inkomsten genereren.
Rechters maken geen onderdeel van het gevangeniswezen uit, maar is een sector daarbuiten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar jij wilt dat het gevangeniswezen volledig wordt geregeld door de 'vrije markt' en nu stel je plots voor dat we belastinggeld doorsluizen naar gevangenissen als de criminaliteit daalt.
Maar wat als een ex-gedetineerde niet productief genoeg is maar wel normaal gedrag vertoont?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als jij na vrijlating weer gaat stelen beland je weer in de gevangenis. Je kan dus geen inkomsten bij een werkgever meer genereren.
Iemand die zo wel netjes gedraagt, blijft gewoon inkomsten genereren.
Dat kan zeker wel. Je kan werknemers zo motiveren dat ze in hun vrije tijd in hun hoofd met hun werk bezig zijn, bijv. plannen ontwikkelen en/of bedenken.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, alleen jammer dat werkgevers in het algemeen geen enkele invloed kunnen uitoefenen op wat hun werknemers in de vrije tijd doen.
Dan komt hij natuurlijk vrij. Het is aan de bedrijven zelf om de ex-gedetineerden zo productief mogelijk te maken. Lukt dat bij één niet, niet erg, want de anderen genereren cash waardoor de mislukking van één wordt opgevangen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat als een ex-gedetineerde niet productief genoeg is maar wel normaal gedrag vertoont?
Nee, dat kan zeker niet, mensen zijn veel weerbarstiger.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat kan zeker wel. Je kan werknemers zo motiveren dat ze in hun vrije tijd in hun hoofd met hun werk bezig zijn, bijv. plannen ontwikkelen en/of bedenken.
Nogmaals, het risico dat ex-gedetineerden voor een bedrijf niet renderen is levensgroot, dat zullen ze daarom niet willen lopen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan komt hij natuurlijk vrij. Het is aan de bedrijven zelf om de ex-gedetineerden zo productief mogelijk te maken. Lukt dat bij één niet, niet erg, want de anderen genereren cash waardoor de mislukking van één wordt opgevangen.
Nee, maar rechters worden wel betaald met belastinggeld. In wezen geef je een uitgavepost van de overheid gewoon een andere bestemming. En gaat het om een eenmalige donatie aan die gevangenissen of blijven zij aan de tiet van de staat hangen? Geef je het jaarloon van tien rechters die je wegbezuinigt in een keer aan de gevangenissen? Als je dat doet, dan is het gevangeniswezen niet gebaat bij minder criminaliteit aangezien de rendabilieit op den duur afneemt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Rechters maken geen onderdeel van het gevangeniswezen uit, maar is een sector daarbuiten.
Onzin. Als jij bijv. bij de overheid werkt voor dijkontwikkeling, dan ben je daar tijdens werktijd natuurlijk mee bezig. Echter, omdat het denkwerk is, kan jij in de vrije tijd ook af en toe aan je werk denken om met betere dijkontwikkelingen te komen. Of wil jij beweren dat jij in de vrije tijd nooit met je werk bezig bent?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, dat kan zeker niet, mensen zijn veel weerbarstiger.
Jij loopt alleen maar zaken te roeptoeteren zonder dat je daarvoor een onderbouwing levert.
Exact. van rechters is slechst 1 voorbeeld. Er zijn meerdere posten die in aanmerking kunnen komen om het model zó vorm te geven, dat het voor desbetreffende bedrijven loont om de criminaliteit zo laag mogelijk te verkrijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar rechters worden wel betaald met belastinggeld. In wezen geef je een uitgavepost van de overheid gewoon een andere bestemming. En gaat het om een eenmalige donatie aan die gevangenissen of blijven zij aan de tiet van de staat hangen? Geef je het jaarloon van tien rechters die je wegbezuinigt in een keer aan de gevangenissen? Als je dat doet, dan is het gevangeniswezen niet gebaat bij minder criminaliteit aangezien de rendabilieit op den duur afneemt.
Mensen met een lage opleiding doen nu eenmaal geen werk waarover ze in hun vrije tijd moeten nadenken, sterker nog, ze zijn er blij mee als ze klaar zijn. Sowieso nodigt laaggeschoold werk ertoe uit om na te denken over andere zaken, bijv. waar je je volgende kraak gaat zetten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Als jij bijv. bij de overheid werkt voor dijkontwikkeling, dan ben je daar tijdens werktijd natuurlijk mee bezig. Echter, omdat het denkwerk is, kan jij in de vrije tijd ook af en toe aan je werk denken om met betere dijkontwikkelingen te komen. Of wil jij beweren dat jij in de vrije tijd nooit met je werk bezig bent?
Dat is het motiveren van medewerkers.
Nee, mensen die voldoende aantonen hun leven hebben te verbeterd, kunnen een mooie cash cow worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nogmaals, het risico dat ex-gedetineerden voor een bedrijf niet renderen is levensgroot, dat zullen ze daarom niet willen lopen.
Er is in Nederland geen markt voor gedetineerden, zo simpel is het.
Maar dan is het op de lange termijn niet rendabel om de criminaliteit op te lossen. Althans, niet voor het particuliere gevangeniswezen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact. van rechters is slechst 1 voorbeeld. Er zijn meerdere posten die in aanmerking kunnen komen om het model zó vorm te geven, dat het voor desbetreffende bedrijven loont om de criminaliteit zo laag mogelijk te verkrijgen.
Mensen kan je opleiden. Een gevangene kan je een HBO-opleiding of zelfs een WO-opleiding aanbieden.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mensen met een lage opleiding doen nu eenmaal geen werk waarover ze in hun vrije tijd moeten nadenken, sterker nog, ze zijn er blij mee als ze klaar zijn. Sowieso nodigt laaggeschoold werk ertoe uit om na te denken over andere zaken, bijv. waar je je volgende kraak gaat zetten.
Zo is het en niet anders.
Het overgrote deel van de gedetineerden valt weer terug in hun oude patroon en zijn daarbij laagopgeleid.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, mensen die voldoende aantonen hun leven hebben te verbeterd, kunnen een mooie cash cow worden.
Gevangenen op zich zijn een leuk segment waaruit zeer veel geld te verdienen valt.
Dat zeg ik: dat plan moet je zó vormgeven dat het ook op de lange termijn rendabel is.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan is het op de lange termijn niet rendabel om de criminaliteit op te lossen. Althans, niet voor het particuliere gevangeniswezen.
Kom je weer uit op het gegeven dat deze instellingen profiteren van een hogere criminaliteit.
Gedetineerden hebben voor het overgrote deel een laag-IQ en zijn, afgezien van hun motivatie, niet eens in staat een dergelijke opleiding te volgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen kan je opleiden. Een gevangene kan je een HBO-opleiding of zelfs een WO-opleiding aanbieden.
Dat kan ook. Meer gevangenen betekent meer inkomsten (volgens jouw model althans). Maar nogmaals, ik vind dat griezelig.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat zeg ik: dat plan moet je zó vormgeven dat het ook op de lange termijn rendabel is.
Dat is met de huidige rehabilitaitie, omdat er geen winst/verlies model is. Een hulporganisatie heeft geen baad om de rehabilitatie zo goed mogelijk te stroomlijnen. Wanneer je een winst/verdienmodel eraan koppelt dmv privatisering, hebben de betrokken partijen er wél belang bij.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het overgrote deel van de gedetineerden valt weer terug in hun oude patroon en zijn daarbij laagopgeleid.
Geef mij 10 gevangenen en ik zorg er dat de meesten van hen een cash cow worden.quote:Het is simpele statistiek dat deze mensen geen geld opleveren op basis van jouw verdienmodel.
Dat vind ik nou flauw. We voeren hier een serieuze discussie en jij komt aanschijten met Disney-argumenten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen kan je opleiden. Een gevangene kan je een HBO-opleiding of zelfs een WO-opleiding aanbieden.
Gevangenissen privatiseren?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is aan de vrije markt om hiervoor rendabele verdienmodellen op te zetten. Dan kan een vrije markt veel beter dan een overheid.
Nee. Dat plan moet je pas in werking laten treden wanneer er ook op de lange termijn voldoende reden is om de criminaliteit terug te dringen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan ook. Meer gevangenen betekent meer inkomsten (volgens jouw model althans). Maar nogmaals, ik vind dat griezelig.
Jij onderschat de weerzin van gevangen om aan zulke zaken mee te werken, het zal ze worst wezen of ze beter af zijn of niet, ze willen er zo snel mogelijk weer uit om weer lekker misdaden te kunnen plegen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is met de huidige rehabilitaitie, omdat er geen winst/verlies model is. Een hulporganisatie heeft geen baad om de rehabilitatie zo goed mogelijk te stroomlijnen. Wanneer je een winst/verdienmodel eraan koppelt dmv privatisering, hebben de betrokken partijen er wél belang bij.
Op deze manier kan je dus het recidive terugdringen.
Oh mijn god, wat ben jij een grappig ventje, ik lach me hier echt de ballen uit mijn broek.quote:[..]
Geef mij 10 gevangenen en ik zorg er dat de meesten van hen een cash cow worden.
Hoezo? Jan de loodgieter kan je prima een HBO-opleiding aanbieden. Iedereen kan leren en zo hoog is het HBO-niveau niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat vind ik nou flauw. We voeren hier een serieuze discussie en jij komt aanschijten met Disney-argumenten.
Waarom zijn er dan uberhaupt nog zoveel MBO'ers als iedereen toch een HBO of WO-opleiding zou moeten kunnen volgen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo? Jan de loodgieter kan je prima een HBO-opleiding aanbieden. Iedereen kan leren en zo hoog is het HBO-niveau niet.
- Motivatie kan je trainenquote:Op maandag 30 mei 2011 19:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gedetineerden hebben voor het overgrote deel een laag-IQ en zijn, afgezien van hun motivatie, niet eens in staat een dergelijke opleiding te volgen.
Alleen hierdoor al valt je verdienmodel door de mand.
Omdat de vrije markt niet op individuen van toepassing is. Wanneer iedereen zijn eigen boontjes moest doppen, dan zullen alle MBO'ers die de capaciteiten hebben een HBO- of WO-opleiding volgen, om zo meer zekerheid te verkrijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Waarom zijn er dan uberhaupt nog zoveel MBO'ers als iedereen toch een HBO of WO-opleiding zou moeten kunnen volgen?
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
- Ook met een lage IQ kan je een HBO-opleiding en zelfs (!) een WO-opleiding volgen. Iemand die bestuurskunde of rechten studeert, hoeft niet eens slim te zijn.
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.quote:
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'quote:Op maandag 30 mei 2011 19:18 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee. Dat plan moet je pas in werking laten treden wanneer er ook op de lange termijn voldoende reden is om de criminaliteit terug te dringen.
Je moet nooit nee zeggen. Je kan de private sector over dergelijke plannen laten brainstormen. Wanneer zij dit - met bovenstaande doelen in acht nemend - voldoende rendabel kunnen presenteren, kan de overheid deze markt liberaliseren.
Een goede stap toch? Niemand verliest erop, want de private sector moet eerst aan kunnen tonen dat de samenleving er niet de dupe van wordt.
Haha, nee. Kun je uberhaupt wel laagopgeleiden?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Omdat de vrije markt niet op individuen van toepassing is. Wanneer iedereen zijn eigen boontjes moest doppen, dan zullen alle MBO'ers die de capaciteiten hebben een HBO- of WO-opleiding volgen, om zo meer zekerheid te verkrijgen.
Exact, en zo komen er pas uit wanneer ze voldoende toekomstpespectief kunnen laten zien.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij onderschat de weerzin van gevangen om aan zulke zaken mee te werken, het zal ze worst wezen of ze beter af zijn of niet, ze willen er zo snel mogelijk weer uit om weer lekker misdaden te kunnen plegen.
Als ondernemer zie je nou eenmaal talent in iedereen, wat je ook in je verleden gedaan hebt.quote:Oh mijn god, wat ben jij een grappig ventje, ik lach me hier echt de ballen uit mijn broek.
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnenquote:Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.
Ja, en iedereen kan leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Kun je uberhaupt wel laagopgeleiden?
Deze ga ik even opslaan voor eriksd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Moet je slim zijn om rechten te studeren? Of accountancy? Nee, je moet enkel feiten uit je kop stampen en met een wetboek overweg kunnen. Dat kan iedereen.
Dat is een zeer klein deel. De meeste mensen kunnen een studie accountancy doen. Je hoeft enkel regels uit je kop te leren en deze toe te passne.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnen
Hahahahaha, jahoor. Ben je bekend met dat land van de vrije markt, Amerika? Dat land waar werkgevers liever een blanke crimineel dan een zwarte man met opleiding aannemen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef Zienswijze het volgende:
Als ondernemer zie je nou eenmaal talent in iedereen, wat je ook in je verleden gedaan hebt.
Waarom zit jij op het MBO?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er schijnen mensen te zijn die niet capabel genoeg zijn om dat te kunnen
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.quote:
Je kan er wel om lachen, maar als ondernemer zie je talent in iedereen. Het is van de zotte dat wij een groep criminelen wegzetten. Overal zit innovatiekracht, ook criminelen kunnen met de beste ideeen komen. Laat je deze groep bloeien, en meedoen aan het maatschappelijk en eocnomische proces, dan profiteert de gehele samenleving ervan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
Met behulp van van de vrije markt wil Zienswijze een leger superintelligente ex-gedetineerden trainen
Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn.quote:
Wat Koos zegt, ik ga hier verder geen woorden aan vuil maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, nee. Ook niet als je het blijft roepen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'
Hoe dan? Welke dan? Vertel.
Niets mis met accountancy, en er lopen zat slimme mensen binnen deze studie rond. Maar in principe is het geen moeilijke studie. Zeker als je het met een studie Natuurkunde o.i.d. vergelijkt.quote:
Analytische vaardigheden kan je niet leren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.
Je blijft maar in theorieën praten. De praktijk is simpelweg compleet anders. De praktijk is dat mensen van 40 te oud zijn voor werkgevers. De praktijk is dat zwarten en Marokkanen en andere allochtonen nog steeds stelselmatig gediscrimineerd worden op basis van niks. Het is leuk dat in theorie werkgevers de beste mensen aannemen, het is leuk dat in theorie criminelen een tweede kans wordt gegund en ze alsnog kunnen opklimmen naar een RvB-functie, maar dat is de praktijk simpelweg niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Iedereen kan toch leren om tot 10 te tellen? Nou dan, dan kan je derest ook leren.
...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Voor een HBO-studie rechten heb je ook geen analytische vaardigheden nodig.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Analytische vaardigheden kan je niet leren.
Ondernemers presteren deze plannen aan de markt. En het is aan de markt om te beslissen of deze plannen wel of niet rendabel zijn.quote:Oja, en de kracht van ondernemers is om realistische plannen te bedenken, niet vergezochte hersenspinsel en deze dan met de titel "ondernemen is het zien van talent in iedereen" wegzetten.
Wie is de markt dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ondernemers presteren deze plannen aan de markt. En het is aan de markt om te beslissen of deze plannen wel of niet rendabel zijn.
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit slaat gewoon nergens op. Je draait eromheen. Nergens presenteer je concrete antwoorden, in plaats daarvan blijf je steken in vaagheden. 'Ja, je moet plannen bedenken die ervoor zorgen dat de sector rendabel wordt en blijft.'
Hoe dan? Welke dan? Vertel.
Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt is iedereen. In NL 16.5 miljoen mensen.
Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De markt en/of de samenleving. Een voorbeeld: je kan het model bijv. zo vormgeven dat bij dalende criminaliteit minder rechters nodig zijn (en dus minder publieke kosten). De opbrengst hiervan gaat naar de bedrijven in de gevangenismarkt.
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben maar 1 persoon vd totale Nederlandse markt, die 16.5 miljoen mensen beslaat. Wat doe je? Je laat de private sector hierover brainstormen. Het heeft geen zin om bij voorbaat nee te zeggen, omdat je de private sector niet eens het werk hebt laten doen. Als je private sector met goede ideeen kan komen, dan gaat het door. Zo niet, dan gaat het niet door.
Snap je dat?
Wat snap jij niet aan de markt?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ow, dus er komt iemand langs mijn deur om te vragen of ik het een goed plan vind?
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:26 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Daar heeftie wel een punt, rechten zou prima een HBO-opleiding kunnen zijn.
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
In de USA zijn gevangenissen ook (deels) geprivatiseerd.
Werkt goed en geen kosten voor de staat
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op man, dat is toch geen antwoord? Je beweert dat de sector ook rendabel blijft als de criminaliteit daalt. Je weet niet hoe, maar er loopt vast wel iemand rond die het wel weet. Zo kun je geen discussie voeren.
Welke master doet Erik dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Neehee, alleen Fiscaal Recht. En daar is Erik het zelf ook nog wel mee eens, want deze discussie is gisteren ook al gevoerd.
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb al ideeen gegeven. Er zullen ongetwijfeld andere ideeen bestaan, waar de private sector op kan komen. De markt is degene die een rol speelt in de ontwikkeling van plannen.
Ik zei toch ook deelsquote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gevangenissen krijgen vast bedrag per gevangene van de staat.
Je snapt de markt niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Feit is dat jij NIET met goede ideeen komt.
Nee, dat werkt niet goed. Het werkt totaal verwoestend voor vooral de zwarte samenleving omdat er grote druk staat op het gevangen zetten en houden van heel veel mensen, en de zwarten zijn daar de dupe van simpelweg omdat ze de zwakkeren in de samenleving zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.quote:
Nee, rechters moeten onafhankelijk en personen blijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Rechters zijn tegen die tijd toch al lang en breed vervangen door in Turkije geprogrammeerde robots?
Het levert weinig op en kost uiteindelijk een hoop. Wat een meerwaardequote:Op maandag 30 mei 2011 19:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ach, de kostenbesparing stelt ook alweer niet zoveel voor.
Tsja, vrije markt. Dan mag het.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Die het weer besteden aan puissante pensioenen voor gevangenismedewerkers. Well done.
Dat zei ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, je zei dat het kosten oplevert voor de staat.
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.quote:
Knappe dooddoener.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je snapt de markt niet.
De markt bepaalt wel of een idee wel of niet goed is, niet ik of jij alleen.
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, jouw idee was om de kosten voor rechters die verdwijnen door te sluizen naar het gevangeniswezen. En dan komt het er simpelweg op neer dat ze alsnog worden gesteund door vadertje staat.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat zei ik niet.
Ik zei dat het de staat minder kost dan een complete gevangenis zelf hebben.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:32 schreef robin007bond het volgende:
Tja, als je de spelregels van de vrije markt niet begrijpt...quote:
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat ik voor privatisering van de gevangenissen en de rehabilitatie bent. Niet voor privatisering van de rechtspraak en/of rechters.
En dat kan je allemaal trainen en aanleren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ex-gedetineerden staan vaak sociaaleconomisch zwak, hebben een lage intelligentie, weinig algemene kennis, weinig analytische vaardigheden, hebben veelal psychische stoornissen en het gevolg van dit alles is dat zij recidivisten zijn. Even ervan uitgaan dat deze personen wel een HBO- of zelfs WO-opleiding kunnen volgen in deze positie is een zodanige mate van wishful thinking dat het naïef tot compleet onrealistisch is.
Exact, en een voorbeeld is om dat om te draaien door met de kosten voor rechters te spelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat kan je allemaal trainen en aanleren.
Ja, de kosten die je bespaart door rechters weg te bezuinigen doorspelen naar de particuliere gevangenissector. Oftewel, belastinggeld naar gevangenissen. En dan zijn we weer terug bij af.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Exact, en een voorbeeld is om dat om te draaien door met de kosten voor rechters te spelen.
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nope.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.
HEt grootste deel kan een alpha of een gamma WO-studie wel aankunnen, mits hij op zijn eigen tempo kan leren, en in de gevangenis kan je dat.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?
Onzin. Kijk maar naar Koosie.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je dom geboren bent zal je nooit HBO kunnen doen.
Daar is niks onwenselijk of griezelig aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, we hadden het over de rendabiliteit. Ik schreef dat het particuliere gevangeniswezen profiteert van hoge criminaliteit en dat die insteek onwenselijk en griezelig is.
Ik denk niet dat er HBO-afgestudeerden zijn met een IQ onder de 90. Maar als je ze kent laat maar weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.
Ten tweede kan ook iemand met een gering IQ een HBO-opleiding doen. Zo hoog is dat niveau niet en een HBO-rechten is niets anders dan feitjes in je kop stampen,.
Ik heb al aangegeven dat je de hoeveelheid belastinggeld niet tot 0 kan reduceren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, de kosten die je bespaart door rechters weg te bezuinigen doorspelen naar de particuliere gevangenissector. Oftewel, belastinggeld naar gevangenissen. En dan zijn we weer terug bij af.
Misschien vindt "de markt" van wel!quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Kon het maar, kon het maar. Denk je nou echt dat je iemand die niet hoger kán dan bijv. MBO nog een WO Diploma kan geven, ooit?
quote:
Die zullen er vast wel zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er HBO-afgestudeerden zijn met een IQ onder de 90. Maar als je ze kent laat maar weten.
Goed he?quote:
Het draait niet alleen om EQ en IQ, domoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ten eerste is niemand dom. Iemand kan een laag IQ hebben, maar tegeljikertijd een hoog EQ hebben, waardoor hij toch maatschappeljik ingezet worden.
Ten tweede kan ook iemand met een gering IQ een HBO-opleiding doen. Zo hoog is dat niveau niet en een HBO-rechten is niets anders dan feitjes in je kop stampen,.
Zo zie je maar.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:44 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ja. Ook heeft 'ie een tijdje in de bajes gezeten.
Dan zie ik het nut niet in van al je maatregelen. Draai dan gewoon de geldkraan dichter en bezuinig de lege cellen weg.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb al aangegeven dat je de hoeveelheid belastinggeld niet tot 0 kan reduceren.
Dat heb ik ook niet gezegd, domoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het draait niet alleen om EQ en IQ, domoor.
Het redactieteam van de Stentor zat al te springen om ex-gedetineerden tijdens de sollicitatierondes.quote:
De geldstromen richting gevangenissen kan je wel reduceren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan zie ik het nut niet in van al je maatregelen. Draai dan gewoon de geldkraan dichter en bezuinig de lege cellen weg.
Ik neem liever een gemotiveerde ex-gedetineerde aan dat een luie Fok!ker.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het redactieteam van de Stentor zat al te springen om een ex-gedetineerden tijdens de sollicitatierondes.
Ja, dat zeg ik. En steek meer geld in het terugdringen van de criminaliteit (preventie). Dan ben je uiteindelijk ook minder kwijt aan het gevangeniswezen. Daar hebben we geen vreemde vrije markt-constructie voor nodig.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De geldstromen richting gevangenissen kan je wel reduceren.
Om wasknijpers in elkaar te zetten wel jaquote:Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik neem liever een gemotiveerde ex-gedetineerde aan dat een luie Fok!ker.
Denk dat mijn baas daar anders over denkt.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik neem liever een gemotiveerde ex-gedetineerde aan dat een luie Fok!ker.
Interessant. Wel gaat de preventie heel vaak ten koste van de privacy.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. En steek meer geld in het terugdringen van de criminaliteit (preventie). Dan ben je uiteindelijk ook minder kwijt aan het gevangeniswezen. Daar hebben we geen vreemde vrije markt-constructie voor nodig.
dan hebben we toch een oplossing? Ik ben ook voor preventie.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. En steek meer geld in het terugdringen van de criminaliteit (preventie). Dan ben je uiteindelijk ook minder kwijt aan het gevangeniswezen. Daar hebben we geen vreemde vrije markt-constructie voor nodig.
Blijkbaar niet, want ze hebben jou toch?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat mijn baas daar anders over denkt.
Een werkgever wilt een zo hoog mogelijk productieve werknemer.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk dat mijn baas daar anders over denkt.
Nivelleren is een goed preventie-middel.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:49 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Interessant. Wel gaat de preventie heel vaak ten koste van de privacy.
En ik ben dat niet, bedoel je?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een werkgever wilt een zo hoog mogelijk productieve werknemer.
Daar komen de oude linkse stokpaardjes weer uit de kast.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nivelleren is een goed preventie-middel.
Ach, ik bouw tenminste geen luchtkastelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daar komen de oude linkse stokpaardjes weer uit de kast.
Ik weet niet wat jij tijdens je werk allemaal uitvoert.quote:
Jouw stelling van zonet is juist het schoolvoorbeeld van een luchtkasteel.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik bouw tenminste geen luchtkastelen.
Nou, wat lul je dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij tijdens je werk allemaal uitvoert.![]()
Google is je vriend.quote:Loopt het bedrijf van je baas een beetje lekker?
Met alle economische gevolgen van dien...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nivelleren is een goed preventie-middel.
Ik heb toch ook niet gezegd dat jij niet productief bent.quote:
Ik kan de zakelijke gegevens van de Stentor niet 1,2,3 vinden.quote:Google is je vriend.
Want die is ten minste heel gemotiveerd de boel leeg aan het jatten?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij tijdens je werk allemaal uitvoert.![]()
Loopt het bedrijf van je baas een beetje lekker?
Maar in de regel neemt men liever een ex-gedetineerde met een juiste arbeidsethos aan, dan een niet-criminele met dezelfde kwaliteiten maar een veel lagere arbeidsethos.
Wat snap je niet aan de tegenstelling juist arbeidsethos <--> stelen?quote:Op maandag 30 mei 2011 19:56 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Want die is ten minste heel gemotiveerd de boel leeg aan het jatten?
Naar de VS emigreren, cashen, en als je kinderen 18 jaar worden, in Nederland laten studeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef Morendo het volgende:
De overheid steelt ook. Tot wel 52% van je inkomen.
Probleem is echter dat Jan Modaal over het algemeen een hoger arbeidsethos heeft dan iemand die al enige maanden vast heeft gezeten. Echt, in wat voor idiote bochten jij je wringt om recht te praten wat krom is...quote:Op maandag 30 mei 2011 19:53 schreef Zienswijze het volgende:
Maar in de regel neemt men liever een ex-gedetineerde met een juiste arbeidsethos aan, dan een niet-criminele met dezelfde kwaliteiten maar een veel lagere arbeidsethos.
Onzin. Ook ex-gedetineerden kunnen hun leven verbeteren.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Probleem is echter dat Jan Modaal over het algemeen een hoger arbeidsethos heeft dan iemand die al enige maanden vast heeft gezeten. Echt, in wat voor idiote bochten jij je wringt om recht te praten wat krom is...
Echter blijkt 80% van onze gevangenispopulatie uit recidivisten te bestaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. Ook ex-gedetineerden kunnen hun leven verbeteren.
Nederland mag best eens de gevolgen van hun wanbeleid ondergaanquote:Op maandag 30 mei 2011 19:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Naar de VS emigreren, cashen, en als je kinderen 18 jaar worden, in Nederland laten studeren.
Het is wel profiteren, maar het is profiteren van de markt.
Heb het vanmiddag laten uitrekenen en je kan zo'n 7 ton in 30 jaar extra inkomen genereren
Daarom strengere en langere straffenquote:Op maandag 30 mei 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echter blijkt 80% van onze gevangenispopulatie uit recidivisten te bestaan.
Er is tenslotte toch geld genoeg!quote:Op maandag 30 mei 2011 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom strengere en langere straffen
Want dan recidiveren ze niet meer?quote:Op maandag 30 mei 2011 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Want je hoeft tenslotte niet te betalen voor het gebruik van de samenleving hè.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:57 schreef Morendo het volgende:
De overheid steelt ook. Tot wel 52% van je inkomen.
Daar hebben we zijn compagnon roeptoeter ook weer.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Uit maatschappelijk belang vind ik dat bepaalde criminelen beter af zijn in de gevangenis, geïsoleerd van de buitenwereld. En je hebt dan altijd nog de doodstraf, kunnen ze helemaal niet meer recidiverenquote:
Juist. En met de juiste drilling kan je dat terug dringen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Echter blijkt 80% van onze gevangenispopulatie uit recidivisten te bestaan.
Gegroet, kapitein zeiksnor!quote:Op maandag 30 mei 2011 20:03 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar hebben we zijn compagnon roeptoeter ook weer.
Hmm ja, lekker onder mensonterende omstandigheden opsluiten. Dat kweekt alleen maar ergere criminelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Je kan bezuinigen op de voorzieningen in de gevangenis.
Dan maar een boterham minder.
Linkse bestuurssystemen krijgen wat ze verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nederland mag best eens de gevolgen van hun wanbeleid ondergaan
Nou nee. Met de juist zorg. Want dat ontbreekt nogal - meer dan tweederde kampt met psychische aandoeningen en stoornissen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Juist. En met de juiste drilling kan je dat terug dringen.
Laatst bij een werkgroep schoot het me opeens te binnen dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:03 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Want je hoeft tenslotte niet te betalen voor het gebruik van de samenleving hè.
De doodstraf kun je er inderdaad ook nog wel even bijslepen.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En je hebt dan altijd nog de doodstraf, kunnen ze helemaal niet meer recidiveren
2009 was het 78 miljoen winst, geloof ik. Weet niet meer precies. Kreeg in ieder geval winstuitkering. In 2010 maakten de uitgeverij iets van 80 miljoen euro winst, maar dat werd teniet gedaan door de verliezen die zijn geleden door de aankoop van De Pers.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef Zienswijze het volgende:
He Koos, ik ben nu even het jaarverslag van Wegener BV aan het uitpluizen, en het blijkt dat ze in 2010 verlies hebben gemaakt. En in 2009 maar 7800 euro winst hebben gemaakt?
Klopt dat?
Ik prefereer een leven met riolering.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laatst bij een werkgroep schoot het me opeens te binnen dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van de overheid.
De gevangenissen kosten klauwen vol met geld. En we hebben niet oneindig veel ruimte. Ten tweede is ons systeem gericht op herintreding in de maatschappij.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Uit maatschappelijk belang vind ik dat bepaalde criminelen beter af zijn in de gevangenis, geïsoleerd van de buitenwereld. En je hebt dan altijd nog de doodstraf, kunnen ze helemaal niet meer recidiveren
Dat versta ik onder drillen. Op alles inzetten zodat ex-gevangenen een zo groot mogelijke cash kunnen genereren.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou nee. Met de juist zorg. Want dat ontbreekt nogal - meer dan tweederde kampt met psychische aandoeningen en stoornissen.
Ik weet nu niet of je serieus bent of niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:05 schreef Morendo het volgende:
[..]
Laatst bij een werkgroep schoot het me opeens te binnen dat ik nog nooit gebruik heb gemaakt van de overheid.
Sorry, de bedragen zijn in duizenden euro's natuurlijk. Jammer van de aankoop van De Pers.quote:Op maandag 30 mei 2011 20:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
2009 was het 78 miljoen winst, geloof ik. Weet niet meer precies. Kreeg in ieder geval winstuitkering. In 2010 maakten de uitgeverij iets van 80 miljoen euro winst, maar dat werd teniet gedaan door de verliezen die zijn geleden door de aankoop van De Pers.
Dat lukt door de markt erbij te betrekken zeker? Kwaliteitsverbetering door concurrentie? Prestatiedrang?quote:Op maandag 30 mei 2011 20:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat versta ik onder drillen. Op alles inzetten zodat ex-gevangenen een zo groot mogelijke cash kunnen genereren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |