Eetzaal, personeelskantine? Ik ben niet van plan om een of ander staatshotel neer te zetten voor criminelen. Eten doe je maar in je cel. Luchten in een algemene, kleine ruimte, wat inderdaad wat kost.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Incl. eetzaal, luchtplaats, personeelskantine??
Leuk, ik kan alleen maar hopen dat Duitsland door blackouts het energienet in Nederland omver trekt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:18 schreef remlof het volgende:
Het is echt een goednieuwsdag, Berlusconi zwaar weggestemd bij lokale verkiezingen en Duitsland stapt af van kernenergie
[ afbeelding ]
Jij bent ervan op de hoogte dat Nederland de mensenrechten heeft ondertekend, en als ze een dergelijk plan doorvoeren binnen de kortste keren een rechtszaak aan hun broek hebben?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eetzaal, personeelskantine? Ik ben niet van plan om een of ander staatshotel neer te zetten voor criminelen. Eten doe je maar in je cel. Luchten in een algemene, kleine ruimte, wat inderdaad wat kost.
Je kan zelfs meerdere gevangenen in een cel plaatsen; daarmee bespaar je ook kosten. Van 2100-0500u slaap gevangene A. Gevangene B, is in dezelfde cel bezig om zich persoonlijk te ontwikkelen en te luchten. Van 0500-1300u kan gevangene B slapen, en kan gevangene A zich persoonlijk ontwikkelen en te luchten. Op deze manier kan je op matrassen bezuiningen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef Zienswijze het volgende:
Op deze manier kan je op matrassen bezuiningen.
Nog zoiets, de was moet ook gedaan wordenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Eetzaal, personeelskantine? Ik ben niet van plan om een of ander staatshotel neer te zetten voor criminelen. Eten doe je maar in je cel. Luchten in een algemene, kleine ruimte, wat inderdaad wat kost.
Je kan zelfs meerdere gevangenen in een cel plaatsen; daarmee bespaar je ook kosten. Van 2100-0500u slaap gevangene A. Gevangene B, is in dezelfde cel bezig om zich persoonlijk te ontwikkelen en te luchten. Van 0500-1300u kan gevangene B slapen, en kan gevangene A zich persoonlijk ontwikkelen en te luchten. Op deze manier kan je op matrassen bezuiningen.
Dat geldt dus niet voor een gevangene in mijn model.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Er zijn zaken in de wet vastgelegd over leefruimte, daglicht toetreding, hygiëne etc
Op brood en water kan je het prima uithouden. Dat doen groepen mensen al 1000en jaren lang. Waarom nu opeens niet?quote:Jij niet, de echte wereld wel. Je moet mensen een dieet geven dat minstens alle essentiele voedingsstoffen bevat. Dat red je niet met water een brood zoals je zal begrijpen. Je gaat er niet direct dood aan misschien maar daar is alles wel mee gezegd.
Dat zal niet gebeuren, de beslissing om van Atomkraft af te stappen hebben ze echt niet onoverwogen gemaakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuk, ik kan alleen maar hopen dat Duitsland door blackouts het energienet in Nederland omver trekt.
Que?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef von_Preussen het volgende:
je was er ook al niet van op de hoogte dat criminelen geen bedrijf meer mogen starten.
Kijk maar uit. Binnenkort komen wel weer de Duitse geluiden over "naar het oosten kijken" voor hun "energiebehoefte".quote:Op maandag 30 mei 2011 18:18 schreef remlof het volgende:
Het is echt een goednieuwsdag, Berlusconi zwaar weggestemd bij lokale verkiezingen en Duitsland stapt af van kernenergie
[ afbeelding ]
Als je een strafblad hebt mag je geen bedrijf op je eigen naam hebben staan, de overheid vind je dan niet betrouwbaar genoeg omdat je een bedrijf vervolgens kan gebruiken om illegale activiteiten mee te ontplooien.quote:
De bewaker haalt om de zoveel tijd kleding op om te laten wassen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Nog zoiets, de was moet ook gedaan worden
Ik hoop dat Duitsland anders dan Nederland wel innovatie stimuleert. Vergeet niet dat de Duitse industrie meer dan tien keer zoveel energie verbruikt als de Nederlandse.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:22 schreef waht het volgende:
[..]
Kijk maar uit. Binnenkort komen wel weer de Duitse geluiden over "naar het oosten kijken" voor hun "energiebehoefte".
Dat ging volgens mij juist geschrapt worden voor BV's.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je een strafblad hebt mag je geen bedrijf op je eigen naam hebben staan, de overheid vind je dan niet betrouwbaar genoeg omdat je een bedrijf vervolgens kan gebruiken om illegale activiteiten mee te ontplooien.
Heb het alleen maar kort tijdens ondernemersrecht gehoord, de rechtenstudenten hier kunnen je er vast meer over vertellen.
Tijd om de mensenrechten voor criminelen te veranderen me dunkt. De VS gaat ook niet geweldig humaan met zijn gevangenen om, dus er zit ruimte in lijkt mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij bent ervan op de hoogte dat Nederland de mensenrechten heeft ondertekend, en als ze een dergelijk plan doorvoeren binnen de kortste keren een rechtszaak aan hun broek hebben?
Criminelen starten na vrijlating hun bedrijf op, wat wel gewoon mag.quote:Nee, daar ben je niet van op de hoogte, je was er ook al niet van op de hoogte dat criminelen geen bedrijf meer mogen starten.
Dat zou kunnen, maar in de huidige situatie is het dus nog niet mogelijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat ging volgens mij juist geschrapt worden voor BV's.
Relatief naar BNP is het ongeveer hetzelfde geloof ik.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat Duitsland anders dan Nederland wel innovatie stimuleert. Vergeet niet dat de Duitse industrie meer dan tien keer zoveel energie verbruikt als de Nederlandse.
Tja in jouw geest kan nog wel veel meer niet gelden. Wij leen echter in de echte mensen wereld... Dan heb je dus gewoon te maken met bepaalde minimumnormen. En gelukkig ook maar we leven niet in een of ander achterlijk ontwikkelingsland...quote:Op maandag 30 mei 2011 18:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat geldt dus niet voor een gevangene in mijn model.
Op enkel water en brood? Lijkt me stugquote:Op brood en water kan je het prima uithouden. Dat doen groepen mensen al 1000en jaren lang. Waarom nu opeens niet?
Na vrijlating heb je geen strafblad meer?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tijd om de mensenrechten voor criminelen te veranderen me dunkt. De VS gaat ook niet geweldig humaan met zijn gevangenen om, dus er zit ruimte in lijkt mij.
[..]
Criminelen starten na vrijlating hun bedrijf op, wat wel gewoon mag.
Dat betaal je dan driedubbel terug aan stookkostenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De bewaker haalt om de zoveel tijd kleding op om te laten wassen.
Alhoewel, alleen een onderbroek aan is ook al genoeg. Kunnen we ook nog op kleding bezuiningen
Als je de private sector haar werk laat doen, komen de meest wilde en effectieve oplossingen naar boven.quote:
Heb er een topic over geopend Kernenergie, kiezen we voor de Duitse of Franse lijn?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop dat Duitsland anders dan Nederland wel innovatie stimuleert. Vergeet niet dat de Duitse industrie meer dan tien keer zoveel energie verbruikt als de Nederlandse.
Dan schakel je een stroman in.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar in de huidige situatie is het dus nog niet mogelijk.
Probleem is dat jij geen oplossingen weet te verzinnen die in de echte wereld ook kunnen werkenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als je de private sector haar werk laat doen, komen de meest wilde en effectieve oplossingen naar boven.
Lang leve de vrije markt.
Hoezo?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat betaal je dan driedubbel terug aan stookkosten
De echte wereld??quote:Op maandag 30 mei 2011 18:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Probleem is dat jij geen oplossingen weet te verzinnen die in de echte wereld ook kunnen werken.
Lang leve de robotjuf
Ah, een race to the bottom wie het meest inhumaan met mensen om kunnen gaan? Beetje datgeen worden wat je bestrijdt? Daar ben je wel voorstander van?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tijd om de mensenrechten voor criminelen te veranderen me dunkt. De VS gaat ook niet geweldig humaan met zijn gevangenen om, dus er zit ruimte in lijkt mij.
[..]
Criminelen starten na vrijlating hun bedrijf op, wat wel gewoon mag.
Jij bent dit:quote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De echte wereld??
De markt bepaalt wel welke oplossingen wel of niet kunnen. Snap je dat?
Ik heb toch al gezegd dat het minimumloon gewoonweg van toepassing is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja in jouw geest kan nog wel veel meer niet gelden. Wij leen echter in de echte mensen wereld... Dan heb je dus gewoon te maken met bepaalde minimumnormen. En gelukkig ook maar we leven niet in een of ander achterlijk ontwikkelingsland...
Jij denkt dat mensen in de Middeleeuwen ook gewoon elke dag de ADH portie Vitamine C binnen kregen?quote:Op enkel water en brood? Lijkt me stug. Op die manier krijg je nooit afdoende voedingsstoffen binnen. Maar gelukkig heb je een levendige fantasie, dat scheelt nogal
Aangezien je niet wilt dat de productiviteit van je gevangenen minimaal is omdat ze wegens de kou altijd ziek zijn moet je ze of goed kleden of flink stoken...quote:Op maandag 30 mei 2011 18:27 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo?
Die onderbroeken pleur je toch gewoon de wasmaschine in? Of je laat een groep gevangenen wasman spelen: zij wassen alle kleding met de hand.
Dat blijkt echter toch iets genuanceerder te liggen, ik ken een leidinggevende binnen een Duits energiebedrijf en die zegt dat door het uitschakelen van de kerncentrale's de "Grundbedarf" niet meer gedekt kan worden. Daardoor moeten er extra gascentrale's en / of kolencentrale's worden bijgebouwd, omdat deze wel in staat zijn die "Grundbedarf" te dekken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zal niet gebeuren, de beslissing om van Atomkraft af te stappen hebben ze echt niet onoverwogen gemaakt.
Goed isoleren + de goedkoopste oplossing om warmte te verkrijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aangezien je niet wilt dat de productiviteit van je gevangenen minimaal is omdat ze wegens de kou altijd ziek zijn moet je ze of goed kleden of flink stoken...
In de echte wereld werkt jouw fantasie gewoon matig of niet. Je komt met de meest achterlijke plannen sinds Pol Pot en denkt dat die zomaar toepasbaar zijn. Blijf lekker verder dromenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De echte wereld??
De markt bepaalt wel welke oplossingen wel of niet kunnen. Snap je dat?
Dat jij nou een of ander communistisch model wilt..quote:
Ik snap niet wat er aan 4-5m2 cel voor een crimineel inhumaan is.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ah, een race to the bottom wie het meest inhumaan met mensen om kunnen gaan? Beetje datgeen worden wat je bestrijdt? Daar ben je wel voorstander van?
Dan snap je de vrije markt niet. Of een plan achterlijk of haalbaar is, bepaal jij niet, maar de markt bepaalt dat.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de echte wereld werkt jouw fantasie gewoon matig of niet. Je komt met de meest achterlijke plannen sinds Pol Pot en denkt dat die zomaar toepasbaar zijn. Blijf lekker verder dromen
En dan gaat de prijs van een gevangenis weer door het dak.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Goed isoleren + de goedkoopste oplossing om warmte te verkrijgen.
Sinds Pol Pot nog wel.. Nounou, poepoe..quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de echte wereld werkt jouw fantasie gewoon matig of niet. Je komt met de meest achterlijke plannen sinds Pol Pot en denkt dat die zomaar toepasbaar zijn. Blijf lekker verder dromen
En de vrije markt zegt dikke vinger naar die gevangenen, want daar willen ze hun vingers niet aan branden.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan snap je de vrije markt niet. Of een plan achterlijk of haalbaar is, bepaal jij niet, maar de markt bepaalt dat.
Nee hoor. Hoeveel kost verwarming tegenwoordig? Een fluitje van een cent.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En dan gaat de prijs van een gevangenis weer door het dak.
Ik heb in het vorig deel een verdienmodel uiteengezet.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En de vrije markt zegt dikke vinger naar die gevangenen, want daar willen ze hun vingers niet aan branden.
Een verdienmodel dat gebaseerd was om compleet verkeerde cijfers, wat anderen ook aangegeven hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb in het vorig deel een verdienmodel uiteengezet.
Ik had het over minimumnormen voor voeding en huisvesting en die ontken/ negeer je gewoonquote:Op maandag 30 mei 2011 18:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb toch al gezegd dat het minimumloon gewoonweg van toepassing is?
Welke kritiek heb je nog meer...?
[..]
In de middeleeuwen werden de meeste mensen dan ook amper ouder dan pakweg 40. En ook toen waren er nier veel die zonder direct daglicht enkel op water en brood leefden.quote:Jij denkt dat mensen in de Middeleeuwen ook gewoon elke dag de ADH portie Vitamine C binnen kregen?
Nee, ook toen leefden groepen mensen gewoonweg op water en brood. Wil je beter voedsel? Dan zorg je er voor dat je je een beter toekomstperspectief ontwikkelt en daardoor meer inkomsten kan genereren. Het bedrijf kan dan de kosten voor jou laten oplopen.
Ook al zijn de kosten voor 1 gevangene 10.000 euro per jaar. Als een bedrijf na vrijlating per jaar 25.000 binnencasht, haal je die 10.000 euro er zo uit.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een verdienmodel dat gebaseerd was om compleet verkeerde cijfers, wat anderen ook aangegeven hebben.
Wetten kan je veranderen. Waarom zouden we de minimumnormen voor criiminelen niet kunnen verlagen?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik had het over minimumnormen voor voeding en huisvesting en die ontken/ negeer je gewoon
Klopt, maar dat komt ook door gebrekkige gezondheidszorg. Nu is dat veel beter. En serieus, op water en brood kan je het prima uithouden. Wil je meer? Dat kan.quote:In de middeleeuwen werden de meeste mensen dan ook amper ouder dan pakweg 40. En ook toen waren er nier veel die zonder direct daglicht enkel op water en brood leefden.
gaat je heel veel centjes kosten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Goed isoleren + de goedkoopste oplossing om warmte te verkrijgen.
Kernenergie is sowieso een doodlopende weg, dus hoe eerder je er van af stapt hoe eerder er alternatieven zullen worden ontwikkeld. Kernenergie staat de ontwikkeling van echt duurzame energieopwekking alleen maar in de weg.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat blijkt echter toch iets genuanceerder te liggen, ik ken een leidinggevende binnen een Duits energiebedrijf en die zegt dat door het uitschakelen van de kerncentrale's de "Grundbedarf" niet meer gedekt kan worden. Daardoor moeten er extra gascentrale's en / of kolencentrale's worden bijgebouwd, omdat deze wel in staat zijn die "Grundbedarf" te dekken.
Waarom geen zonne- of windenergie? Om de eenvoudige reden dat dit (nog) te onbetrouwbaar is en niet kan worden ingezet om een constant peil in het energienet te garanderen, gezien de weersomstandigheden zijn deze bronnen niet altijd "online" en kunnen energieaanbod niet aan de vraag matchen. "Gewone" centrale's kunnen dat wel, aangezien deze altijd "online" kunnen zijn, onafhankelijk ervan of het nu kolen-, kern- of gascentrale's zijn.
En wat de mensen al helemaal vergeten is dat er over enkele jaren (2012? 2013?) een energiebelasting op de uitstoot van CO2 komt. Gevolg is dat de energieprijs, die dan sterker afhankelijk is van CO2-intensieve krachtcentrale's, dan over de kop zal gaan. Bij kernenergie zou dat nog enigzins beperkt blijven, omdat die centrale's weinig tot geen CO2 uitstoten.
Maarja, dat weet de consument nu nog niet, die zit daarom hallelujah te schreeuwen over het afstappen van de kernenergie.
Goed plan!quote:
Het is aan de vrije markt om hiervoor rendabele verdienmodellen op te zetten. Dan kan een vrije markt veel beter dan een overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Reya het volgende:
Met het tewerkstellen van gevangenen winst trachten te maken lijkt me een uiterst risicovol plan; het lijkt me bijzonder complex om bedrijfsprocessen ook maar enigszins op de rails te krijgen.
Klopt, zeker aangezien hij minimaal het minimumloon binnen wil halen. Dat gaat nooit lukken natuurlijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En de vrije markt zegt dikke vinger naar die gevangenen, want daar willen ze hun vingers niet aan branden.
Daar zit het hem nu in.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:36 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ook al zijn de kosten voor 1 gevangene 10.000 euro per jaar. Als een bedrijf na vrijlating per jaar 25.000 binnencasht, haal je die 10.000 euro er zo uit.
quote:
Dat is zo'n 6 euro per dag. Maar dat voorbeeld gaat over een huishouden én een redelijk groot huis. Een kleine cel voor 1 persoon heeft veel minder verwarming nodig.quote:In een gemiddeld huishouden bedraagt de jaarlijkse energierekening zo'n 2000 euro.
http://www.epa-consultants.nl/nl/tips_en_links/
Dat is een dooddoener; de vrije markt weet ook met een verdienmodel voor koude kernfusie te komen, te weten geen verdienmodel. Niet alles is opeens rendabel als je het aan de markt overlaat; was het maar zo'n feest.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is aan de vrije markt om hiervoor rendabele verdienmodellen op te zetten. Dan kan een vrije markt veel beter dan een overheid.
Alternatieven komen er ook, namelijk nieuwe kolen- en gascentrale's, das pas echt goed voor het milieu.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Kernenergie is sowieso een doodlopende weg, dus hoe eerder je er van af stapt hoe eerder er alternatieven zullen worden ontwikkeld. Kernenergie staat de ontwikkeling van echt duurzame energieopwekking alleen maar in de weg.
Oh nu toch weer niet de minimumnormen handhaven?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wetten kan je veranderen. Waarom zouden we de minimumnormen voor criiminelen niet kunnen verlagen?
Serieus, dat kan dus niet. of je hebt gigantische ziektekosten...quote:Klopt, maar dat komt ook door gebrekkige gezondheidszorg. Nu is dat veel beter. En serieus, op water en brood kan je het prima uithouden. Wil je meer? Dat kan.
Het is aan de vrije markt om gevangenen te drillen om een zo hoog mogelijk inkomen te verkrijgen. En met drillen bedoel ik alles eruit halen wat er in zit. Je moet het vermogen van mensen niet onderschatten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daar zit het hem nu in.
Jij schat de kosten voor een gevange consequent veel te laag in, en zijn inkomsten consequent veel te hoog.
Minimumloon handhaven wel, voor onderdank bijv. kunnen de normen verlaagd worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh nu toch weer niet de minimumnormen handhaven?
En waarom niet? Omdat we een beschaafd, westers land zijn.
De vrije markt moet de goedkoopste oplossing eruit pikken. Meer of minder goed voedsel? Hoe de ziektekosten kunnen verlagen bij een X hoeveelheid voedsel? Etc. etc.quote:Serieus, dat kan dus niet. of je hebt gigantische ziektekosten...
quote:Op maandag 30 mei 2011 18:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is aan de vrije markt om gevangenen te drillen om een zo hoog mogelijk inkomen te verkrijgen. En met drillen bedoel ik alles eruit halen wat er in zit. Je moet het vermogen van mensen niet onderschatten.
Als er geen goed verdienmodel is dan gaat bedrijf A failliet. Bedrijf B die beter kan innoveren en dus met een beter verdienmodel komt, pakt dan al het marktaandeel.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is een dooddoener; de vrije markt weet ook met een verdienmodel voor koude kernfusie te komen, te weten geen verdienmodel. Niet alles is opeens rendabel als je het aan de markt overlaat; was het maar zo'n feest.
Bijvoorbeeld.quote:
Het wordt al geroggeld zonder Europa.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Goed plan!
*Regelt een invalletje in Noord-Afrika om de benodigde politieke stabiliteit aldaar erin te rammen*
terwijl andersom veel realistischer is in de echte wereld (zo gaat het nu namelijk al, gevangen zijn niet gek productief en het minimumloon niet waard in de praktijk, dan halen de gevangenissen geen orders voor wasknijpers meer binnen)quote:Op maandag 30 mei 2011 18:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Minimumloon handhaven wel, voor onderdank bijv. kunnen de normen verlaagd worden.
lekker ethisch verantwoord. Geef ze net zo veel voedsel dat ze net niet doodgaan.quote:De vrije markt moet de goedkoopste oplossing eruit pikken. Meer of minder goed voedsel? Hoe de ziektekosten kunnen verlagen bij een X hoeveelheid voedsel? Etc. etc.
Bedrijf B ziet dan eerder dat het beter haar schaarse kapitaal in een andere sector kan investeren.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als er geen goed verdienmodel is dan gaat bedrijf A failliet. Bedrijf B die beter kan innoveren en dus met een beter verdienmodel komt, pakt dan al het marktaandeel.
Je hebt weer een schimmig handeltje lopen?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het wordt al geroggeld zonder Europa.
Als andere bedrijven de sector verlaten, betreden automatisch andere bedrijven deze sector.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Bedrijf B ziet dan eerder dat het beter haar schaarse kapitaal in een andere sector kan investeren.
Die CO2 tax komt er juist om te zorgen dat er naar duurzame oplossingen wordt gezocht. Ik heb volledig vertrouwen in de Duitse regering dat ze alles tot op de bodem hebben uitgezocht en afgewogen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alternatieven komen er ook, namelijk nieuwe kolen- en gascentrale's, das pas echt goed voor het milieu.![]()
En vervolgens gaat over een jaar of 2 de stroomprijs 2 a 3 keer duurder worden vanwege CO2-taxen, dan heb je meteen weer gezeik binnen de bevolking.
Nee, dit besluit is gewoonweg retedom.
De vrije markt moet maar beslissen in welke sector gevangenen het meeste opbrengen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
terwijl andersom veel realistischer is in de echte wereld (zo gaat het nu namelijk al, gevangen zijn niet gek productief en het minimumloon niet waard in de praktijk, dan halen de gevangenissen geen orders voor wasknijpers meer binnen)
Bedrijven moeten maar bekijken welke manier van leven de hoogste productiviteit oplevert, met kostenbesparingen in acht nemend.quote:lekker ethisch verantwoord. Geef ze net zo veel voedsel dat ze net niet doodgaan.
Dat ligt eraan of een sector rendabel is; in zaken die aan het einde van de lijn inherent in de rode cijfers blijven, zijn maar bar weinig geïnteresseerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als andere bedrijven de sector verlaten, betreden automatisch andere bedrijven deze sector.
Bedrijf C betreedt de markt en komt met een innovatie oplossing in deze sector.
Luister naar ZIenswijze: de vrije markt komt altijd met de allerbeste, allergoedkoopste en allerschoonste oplossing, in tegenstelling tot de overheid die alleen maar met dure, slechte spullen komt zoals in Noord-Korea!quote:Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Die CO2 tax komt er juist om te zorgen dat er naar duurzame oplossingen wordt gezocht. Ik heb volledig vertrouwen in de Duitse regering dat ze alles tot op de bodem hebben uitgezocht en afgewogen.
Meer vertrouwen iig dan in iemand van van E.ON met alleen eurotekens in z'n ogen.
Dat heeft niemand hier beweerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Dutchnative het volgende:
Gas- En Kolencentrales beter voor het milieu dan bijv. Windmolens en biomassa?
Dat zal zelden of nooit zoveel zijn dat het minimumloon haalbaar is.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De vrije markt moet maar beslissen in welke sector gevangenen het meeste opbrengen.
Tja...quote:[..]
Bedrijven moeten maar bekijken welke manier van leven de hoogste productiviteit oplevert, met kostenbesparingen in acht nemend.
Nee, het bedrijfsleven kijkt alleen naar hoe er op de korte termijn zoveel mogelijk geld kan worden verdiend en heeft maling aan de rest.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Luister naar ZIenswijze: de vrije markt komt altijd met de allerbeste, allergoedkoopste en allerschoonste oplossing, in tegenstelling tot de overheid die alleen maar met dure, slechte spullen komt zoals in Noord-Korea!
Adminstratief werk kunnen ze toch prima doen?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat zal zelden of nooit zoveel zijn dat het minimumloon haalbaar is.
De markt kan met meer innovatieve oplossingen komen dat jij die bij voorbaat zegt dat het onmogelijk is;)quote:Tja...
Nee, maar dan neemt een ander bedrijf het alsnog over. Net zolang tot inspanningen rendabel worden. En zo kun je, als Zienswijnze zijnde, hetzelfde riedeltje eeuwig blijven herhalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of een sector rendabel is; in zaken die aan het einde van de lijn inherent in de rode cijfers blijven, zijn maar bar weinig geïnteresseerd.
Je kan wel de vrije markt bashen. De reden dat jij luxe producten kan veroorleven, komt door de vrije markt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Luister naar ZIenswijze: de vrije markt komt altijd met de allerbeste, allergoedkoopste en allerschoonste oplossing, in tegenstelling tot de overheid die alleen maar met dure, slechte spullen komt zoals in Noord-Korea!
Ach, als je op Europa moet wachten..quote:Op maandag 30 mei 2011 18:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hebt weer een schimmig handeltje lopen?
De gemiddelde Nederlandse gevangene blinkt niet direct uit in tekstuele of administratieve vaardigheden...quote:Op maandag 30 mei 2011 18:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Adminstratief werk kunnen ze toch prima doen?
Wat jij roept is inderdaad goed op voorhand al als onmogelijk af te schrijven in de echte mensen wereld. Dat het in jouw fantasie goed kan is leuk maar niemand zit er op te wachten.quote:De markt kan met meer innovatieve oplossingen komen dat jij die bij voorbaat zegt dat het onmogelijk is;)
Het lijkt mij verstandig om bedrijven over dit verdienmodel te laten brainstormen. Indien er adequate en voldoende rendabele verdienmodellen gepresenteerd kunnen worden aan de overheid, kan de overheid besluiten om de gevangenismarkt te laten liberaliseren en kunnen ondernemende individuen cashen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat ligt eraan of een sector rendabel is; in zaken die aan het einde van de lijn inherent in de rode cijfers blijven, zijn maar bar weinig geïnteresseerd.
De vrije markt is inderdaad prima voor luxe artikelen, maar eerste levensbehoeften zie ik toch liever door de staat geleverd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan wel de vrije markt bashen. De reden dat jij luxe producten kan veroorleven, komt door de vrije markt.
De reden dat jij je nonsens op internet kan verkondigen komt door die verdomde overheid die bedrijven in toom houdt en jouw dus niet kunnen dwingen 16 uur per dag te werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je kan wel de vrije markt bashen. De reden dat jij luxe producten kan veroorleven, komt door de vrije markt.
In principe wordt iedereen in loondienst door de markt gebruikt om cash voor een klein gezelschap te genereren.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:52 schreef dotCommunism het volgende:
Toch wel ironisch dat Zienswijze gevangenen wilt gebruiken voor de vrije markt.
Hoeveel wasknijpers zou Zienswijze gedurende een werkdag van 16 uur kunnen produceren?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De reden dat jij je nonsens op internet kan verkondigen komt door die verdomde overheid die bedrijven in toom houdt en jouw dus niet kunnen dwingen 16 uur per dag te werken.
quote:
quote:alternatieven komen er ook, namelijk nieuwe kolen- en gascentrale's, das pas echt goed voor het milieu.
Weinig. Maar als ik in de gevangenis zou zitten en het de enige manier is om eruit te komen: reken er maar op dat ik keihard zal werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoeveel wasknijpers zou Zienswijze gedurende een werkdag van 16 uur kunnen produceren?
Dat moet dan welquote:Op maandag 30 mei 2011 18:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat was ironisch bedoeld van onze Pruis, neem ik aan
Dus hoe productiever een gevangene is hoe eerder jij 'm zou vrijlaten? Ongeacht waarvoor ie veroordeeld is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Weinig. Maar als ik in de gevangenis zou zitten en het de enige manier is om eruit te komen: reken er maar op dat ik keihard zal werken.
Alles kan je lerenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlandse gevangene blinkt niet direct uit in tekstuele of administratieve vaardigheden...
Dat weet jij niet, omdat jij de markt niet kan voorspellen. Bovendien:quote:Wat jij roept is inderdaad goed op voorhand al als onmogelijk af te schrijven in de echte mensen wereld. Dat het in jouw fantasie goed kan is leuk maar niemand zit er op te wachten.
Dat ookquote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij overigens zeer onwenselijk dat er bepaalde lieden rondlopen in de particuliere sector die er letterlijk profijt van hebben dat de criminaliteit in een land stijgt. Lijkt mij een vreemde insteek.
Iemand van E.ON weet echter wel beter hoe het technisch en financieel in elkaar steekt, en aangezien hij geen belang heeft om bij mij te lobbyen geloof ik hem toch eerder dan een regering die uit electorale overwegingen heeft besloten om uit de kernenergie te stappen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Die CO2 tax komt er juist om te zorgen dat er naar duurzame oplossingen wordt gezocht. Ik heb volledig vertrouwen in de Duitse regering dat ze alles tot op de bodem hebben uitgezocht en afgewogen.
Meer vertrouwen iig dan in iemand van van E.ON met alleen eurotekens in z'n ogen.
Het hele idee hangt natuurlijk van griezeligheid aan elkaar.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij overigens zeer onwenselijk dat er bepaalde lieden rondlopen in de particuliere sector die er letterlijk profijt van hebben dat de criminaliteit in een land stijgt. Lijkt mij een vreemde insteek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |