Het straf en brood verhaal he.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan ze verdient.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
Je zorgt er als crimineel zelf maar voor dat je uit die shit komt.
Rechtspraak.. ? Die vergeet je even voor het gemak?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan jke verdient.
Zo zijn er zegt men, nogal wat onevenredige straffen in de USA.
Tja, type mike tyson 1 jaar laten werken, of 3, dat is 66% meer winst...
Ah oke. Ik doelde meer op geliberaliseerde gevangeniswezen van ZWquote:
In de gevangeniszelf kan je bijv. administratief werk doen. Dat is een leuke markt waar je tegen het MKB kan concurreren, wel met behoud van het minimumloon. De gehele samenleving profiteert ervan, want goedkope arbeidskrachten, en dus lagere prijzen voor producten dan wel diensten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die gevangenisbedrijven dan precies geld verdienen. Ja, een optie is natuurlijk om gedetineerden wegen te laten aanleggen en daar geld voor op te strijken. Immers, de gevangen kun je lekker goedkoop laten werken. Echter, dat lijkt mij concurrentievervalsing en funest voor kleine bedrijfjes.
Ik kom er zelf mee, dus nee he....quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef mlg het volgende:
Rechtspraak.. ? Die vergeet je even voor het gemak?
Zie ik weinig in. Dit kun je beter aan het collectief overlaten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah oke. Ik doelde meer op geliberaliseerde gevangeniswezen van ZW
Oja, dat zegt Geert he. Geert zit ernaast, dus houd maar op om in die gare waan te leven van leugenaars en corruptie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik kom er zelf mee, dus nee he....
En het is daar dus niet zelden krom-spraak.
Dus de gevangenis betaalt niet alleen voeding, huisvesting en weet ik het allemaal, maar keert look nog eens een minimumloon uit? Welke investeerder steekt daar nou zn geld in?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de gevangeniszelf kan je bijv. administratief werk doen. Dat is een leuke markt waar je tegen het MKB kan concurreren, wel met behoud van het minimumloon. De gehele samenleving profiteert ervan, want goedkope arbeidskrachten, en dus lagere prijzen voor producten dan wel diensten.
Na de gevangenis zoek je een gewone baan in loondienst of je start je eigen bedrijf. Het is aan de (ex-) gevangene zelf om zich aantrekkelijk te maken voor bedrijven die erin willen investeren.
Je weet dat mensen met een strafblad geen bedrijf mogen starten?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Na de gevangenis zoek je een gewone baan in loondienst of je start je eigen bedrijf. Het is aan de (ex-) gevangene zelf om zich aantrekkelijk te maken voor bedrijven in de gevangenismarkt die erin willen investeren.
Dat komt omdat je links bent en de vrije markt nou eenmaal niet volledig snaptquote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.
Wel geinig dat er amper argumenten worden gegeven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Morendo het volgende:
Dit is toch wel het toppunt van domheid en kortzichtigheid.![]()
![]()
Precies. Als je toch op gevangenissen wilt besparen dan kun je beter de uitgaven versoberen als overheid,quote:Op maandag 30 mei 2011 17:31 schreef mlg het volgende:
[..]
Zie ik weinig in. Dit kun je beter aan het collectief overlaten.
De straffen worden door een onafhankelijke rechter bepaalt. Althans, in NL kent men onafhankelijke rechtspraak. In de VS is het in sommige gevallen een ander verhaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan ze verdient.
Zo zijn er zegt men, nogal wat onevenredige straffen in de USA.
Tja, type mike tyson 1 jaar laten werken, of 3, dat is 66% meer winst...
We moeten liberaliseren wat mogelijk is, maar gevangenissen, rechtspraak, politie etc. is niet realistisch.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. Als je toch op gevangenissen wilt besparen dan kun je beter de uitgaven versoberen als overheid,
Ik ben anders nog geen rechtsen tegengekomen die dezelfde mening zijn toegedaan als jij. Verder snap ik prima hoe de vrije markt werkt, ik zie echter een hoop obstakels.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat je links bent en de vrije markt nou eenmaal niet volledig snapt
Een land waar men meer verdient en de overheid een torenhoge schuld heeft zegt in mijn ogen dat het systeem dat het land hanteert niet deugd. Dan mag je de staatsschuld er in mijn ogen gerust bij betrekken. Amerika is het mooie voorbeeld van privatiseren, sommige mensen hebben veel geld en de meeste mensen hebben win verhouding veel te weinig geld.Kromme wereld die je in Nederland niet zou willen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar goed. Dit gaat over de BBP per capita, daar hoef je die staatsschuld niet bij te betrekken. De belasting is er lager, en daarom hebben ze een hogere staatsschuld, waardoor de netto/bruto verhouding tussen Amerika en Nederland ook nog gunstiger uitkomt voor Amerika.
Geheel volgens de lessen van neo-liberaal aartvader Von Hayek.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef mlg het volgende:
[..]
We moeten liberaliseren wat mogelijk is, maar gevangenissen, rechtspraak, politie etc. is niet realistisch.
Het enige verschil tussen een links en rechts mens is dat rechtsen de vrije markt (vrijheid) als doel zien, en linksen als middel om bepaalde doelen te bereiken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben anders nog geen rechtsen tegengekomen die dezelfde mening zijn toegedaan als jij. Verder snap ik prima hoe de vrije markt werkt, ik zie echter een hoop obstakels.
Je kunt niet teveel of te weinig zeggen. Jij kunt dat niet beoordelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land waar men meer verdient en de overheid een torenhoge schuld heeft zegt in mijn ogen dat het systeem dat het land hanteert niet deugd. Dan mag je de staatsschuld er in mijn ogen gerust bij betrekken. Amerika is het mooie voorbeeld van privatiseren, sommige mensen hebben veel geld en de meeste mensen hebben win verhouding veel te weinig geld.Kromme wereld die je in Nederland niet zou willen.
In ieder geval moeten zowel economische en individuele vrijheden een doel zijn, waar we zoveel mogelijk naar moeten streven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geheel volgens de lessen van neo-liberaal aartvader Von Hayek.
Pfff, dat is helemaal aan de andere kant van Europa. Interesseren mensen vrij weinig..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:36 schreef remlof het volgende:
Groot feest in Milaan, duizenden mensen op straat om de ondergang van Berlusconi te vieren: http://milano.repubblica.(...)za_duomo-16963225/1/
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:36 schreef mlg het volgende:
[..]
In ieder geval moeten zowel economische en individuele vrijheden een doel zijn, waar we zoveel mogelijk naar moeten streven.
Nee, liberaliseren om de vrijheid. Waarom zou je iets aan het collectief moeten overlaten, als dat ook privaat mogelijk is? Overheidsinterventies zijn vrijheid schendingen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.
Wie dan wel de "vrije" markt of een overheid? De enige die dat kunnen bepalen zijn de mensen in die posities zelf. Dus nee ik kan er niks over zeggen, ik kan wel zien en horen hoe men het ervaart, en die zijn voor mensen in de "onderklasse" niet goed..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Je kunt niet teveel of te weinig zeggen. Jij kunt dat niet beoordelen.
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de gevangenis betaalt niet alleen voeding, huisvesting en weet ik het allemaal, maar keert look nog eens een minimumloon uit? Welke investeerder steekt daar nou zn geld in?
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.
De kosten voor het gevangeniswezen kunnen zeer laag zijn. De kosten voor "huisvesting" kan je zeer laag houden, door kleine kamers te introduceren. Kosten daarvoor zijn zeg maar 3 euro per dag. Voor 2 euro per dag heb je water en brood. 5 euro per dag dus. Dat maakt het 5* 365=1825 euro per jaar. Dit zijn de kale kosten. Als Jan 3 jaar moet zitten, dan kost het het bedrijf dus een kleine 5500 euro in totaal. Daar komen nog beveiligingskosten etc. bij.
Jan verdient 50.000 per jaar. Indien hij 50% van zijn loon aan het particuliere gevangenisbedrijf moet inleveren, maakt dat bedrijf 25000 euro per jaar winst op Jan. Jan werkt tot zijn 65e waardoor dat bedrijf in totaal 25000 * 25 = 625.000 euro winst op Jan in totaal kan maken. 5500 voor zijn gevangeniswezen + beveiligingskosten maakt dat het gevangenisbedrijf een zeer lucratieve winst maakt.
Voor 3 euro per dag ergens kunnen overnachten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.
De kosten voor het gevangeniswezen kunnen zeer laag zijn. De kosten voor "huisvesting" kan je zeer laag houden, door kleine kamers te introduceren. Kosten daarvoor zijn zeg maar 3 euro per dag. Voor 2 euro per dag heb je water en brood. 5 euro per dag dus. Dat maakt het 5* 365=1825 euro per jaar. Dit zijn de kale kosten. Als Jan 3 jaar moet zitten, dan kost het het bedrijf dus een kleine 5500 euro in totaal. Daar komen nog beveiligingskosten etc. bij.
Jan verdient 50.000 per jaar. Indien hij 50% van zijn loon aan het particuliere gevangenisbedrijf moet inleveren, maakt dat bedrijf 25000 euro per jaar winst op Jan. Jan werkt tot zijn 65e waardoor dat bedrijf in totaal 25000 * 25 = 625.000 euro winst op Jan in totaal kan maken. 5500 voor zijn gevangeniswezen + beveiligingskosten maakt dat het gevangenisbedrijf een zeer lucratieve winst maakt.
Wijs maar aan waar ik fouten maak.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.
Mij wel, ik heb Forza Italia Milaan naar de knoppen zien helpen met hun repressie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Pfff, dat is helemaal aan de andere kant van Europa. Interesseren mensen vrij weinig..
Tsja, jij gelooft blindelings die romantici als Pechtold en Cohen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.
Een studentenkamer kost zo'n 300 euro per maand. Wat het 10 euro per dag maakt. Een cel hoeft niet luxe te zijn, dus met een veel kleinere cel kan je en schaalvergroting kan je op 3 euro per dag uitkomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Voor 3 euro per dag ergens kunnen overnachten.
Stel je niet aan, mijn opa en oma leven er nog gelukkig.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Mij wel, ik heb Forza Italia Milaan naar de knoppen zien helpen met hun repressie.
Toen ik in 1996 in Milaan kwam wonen was het een leuke stad met open parken etcetera, toen ik er in 2003 wegging hadden ze alles kapot gemaakt, parken hadden grote hekken en sluitingstijden en bijna alle poppodia en "centri sociali" waren gesloten, want linkse hobbyquote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Stel je niet aan, mijn opa en oma leven er nog gelukkig.
Europa.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Toen ik in 1996 in Milaan kwam wonen was het een leuke stad met open parken etcetera, toen ik er in 2003 wegging hadden ze alles kapot gemaakt, parken hadden grote hekken en sluitingstijden en bijna alle poppodia en "centri sociali" waren gesloten, want linkse hobby
Er was geen lol meer aan in Milaan nadat Gabriele Albertini zes jaar aan de macht was geweest, zelden een burgemeester een stad zo kapot zien maken...quote:Op maandag 30 mei 2011 17:45 schreef Cerbie het volgende:
Milaan voor Arnhem inruilen trouwens, hoe kom je erbij
Je moet liberaliseren daar waar het mogelijk is. Als uit analyses blijkt dat het liberaliseren gevangeniswezen mogelijk is, dan moet je dat doen om de belastingbetaler tegemoet te komen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.
Kosten voor huisvesting en voeding schat je wel heel optimistisch in om maar eens te beginnen.quote:
Maar het gaat niet alleen maar om de belastingbetaler, dan kunnen we gevangenen maar beter niet opsluiten en ze een nekschot geven, het gaat om de samenlevingquote:Op maandag 30 mei 2011 17:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet liberaliseren daar waar het mogelijk is. Als uit analyses blijkt dat het liberaliseren gevangeniswezen mogelijk is, dan moet je dat doen om de belastingbetaler tegemoet te komen.
Oh? Volgens mij is daar zeker geen sprake van.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Tsja, jij gelooft blindelings die romantici als Pechtold en Cohen.
Jawel hoor!quote:Op maandag 30 mei 2011 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij is daar zeker geen sprake van.
Een gevangene een nekschot geven is niet optimaal. Immers, als de ex-gevangenen werken, kan je er nog geld uithalen. Indien een gevangen 50% van zijn loon aan het bedrijf moet inleveren, kan dat bedrijf cashen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen maar om de belastingbetaler, dan kunnen we gevangenen maar beter niet opsluiten en ze een nekschot geven, het gaat om de samenleving
En de gevangene wil nog wel werken als hij toch al 50% van zijn geld moet afstaan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een gevangene een nekschot geven is niet optimaal. Immers, als de ex-gevangenen werken, kan je er nog geld uithalen. Indien een gevangen 50% van zijn loon aan het bedrijf moet inleveren, kan dat bedrijf cashen.
Toon maar eens de prijzen aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kosten voor huisvesting en voeding schat je wel heel optimistisch in om maar eens te beginnen.
Absoluut. Die 50% kan je variabel maken. Dus bijv. eerst 70% vlak na vrijlating, en deze geleidelijk aan naar bijv. 30% verminderen, om zo motivatie te stimuleren. Immers, na het verstrijken van de jaren kan zo'n ex-gevangene steeds meer verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:51 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En de gevangene wil nog wel werken als hij toch al 50% van zijn geld moet afstaan?
Of de gevangene heeft er meteen al genoeg van en wil helemaal niet meer werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Absoluut. Die 50% kan je variabel maken. Dus bijv. eerst 70% vlak na vrijlating, en deze geleidelijk aan naar bijv. 30% verminderen, om zo motivatie te stimuleren. Immers, na het verstrijken van de jaren kan zo'n ex-gevangene steeds meer verdienen.
Je beseft dat je gevangen ook moet voorzien van huisvesting en voeding die op zijn minst voldoet aan bepaalde minimumnormen? We zitten hier niet in Afrika of Aziëquote:Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toon maar eens de prijzen aan.
Een studentenkamer in Amsterdam (je weet wel, die stad met de dure grondprijzen) kost zo'n 300 euro per maand. Pleur je dat gevangeniscomplex ergens in de achterhoek, waar de grondprijzen een stuk lager zijn, scheelt dat je al kosten. Verder hoeft een cel niet zo luxe en groot als een studentenkamer te zijn, dus op ruimte kan je bezuiningen. Door verder schaalvergroting toe te passen kan je de kosten van een cel tot 3 euro - als het al niet lager is - per persoon per dag terugbrengen.
Voedsel kan heel goedkoop zijn. Met een half brood en 3 glazen water per dag ben je toch max. 2 euro per dag persoon kwijt. Wilt een gevangene meer? Dan kan zorgt die gevangene er maar vooor dat hij een beter toekomstperspectief - en dus meer verwachte inkomsten genereeert - ontwikkelt. Immers, dan een bedrijf de kosten voor deze gevangene laten oplopen, omdat dat bedrijf er naar verwachting kan uitgaan dat die gevangene na vrijlating meer inkomsten na verwacht genereeert.
quote:Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toon maar eens de prijzen aan.
Een studentenkamer in Amsterdam (je weet wel, die stad met de dure grondprijzen) kost zo'n 300 euro per maand.
De gevangene is in het bezit van het bedrijf, dus als zo'n gevangene er met de pet naar gooit, mag dat bedrijf met die gevangene doen wat hij wil, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op maandag 30 mei 2011 17:56 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Of de gevangene heeft er meteen al genoeg van en wil helemaal niet meer werken.
Inderdaad. Ik wil de private sector stimuleren om op deze manier de belastingen voor inwoners (dus ook voor jou) te verlagen en zodoende algehele welvaart voor de samenleving uit de bouwen.quote:Jij wilt overigens alles laten bekostigen door bedrijven, ik heb namelijk niet de hele discussie gezien
Toon maar eens aan dat het niet zo is.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Hiermee heb je je laatste restje geloofwaardigheid ook om zeep geholpen.
In feite 'bezitten' bedrijven dus mensen?!quote:Op maandag 30 mei 2011 17:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De gevangene is in het bezit van het bedrijf, dus als zo'n gevangene er met de pet naar gooit, mag dat bedrijf met die gevangene doen wat hij wil, als je begrijpt wat ik bedoel
Het bedrijf mag de strafmaat bepalen? Mensen worden gedwongen te werken om ze vrij te laten zodat een hoge piet daar van kan profiterenquote:Buiten dat, een bedrijf laat een gevangene niet zomaar vrij, als de inschatting is dat zo'n gevangene niet voldoende motivatie heeft om wat van zijn leven te maken.
quote:[..]
Inderdaad. Ik wil de private sector stimuleren om op deze manier de belastingen voor inwoners (dus ook voor jou) te verlagen en zodoende algehele welvaart voor de samenleving uit de bouwen.
Jij bent aan het roeptoeteren waarbij je de wereld om je heen en alle argumenten negeert.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toon maar eens aan dat het niet zo is.
Roeptoeteren kan iedereen, maar met argumenten komen is al een stuk moeilijker.
Welke minimumnormen? Is er hier in de wet vastgelegd dat iedereen per se elke dag duur vlees moet kunnen eten?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je beseft dat je gevangen ook moet voorzien van huisvesting en voeding die op zijn minst voldoet aan bepaalde minimumnormen? We zitten hier niet in Afrika of Azië![]()
Het enige wat je meer hebt, zijn de beveiligingskosten. Maar dat kan varieren per gevangene. Stel een bedrijf wilt maximaal 10 euro per dag (incl. huisvestigng, voedsel, beveiliging, elektriciteit etc.) kwijt zijn. Als een gevangene het bont maakt nemen zijn beveiligingskosten dus toe, waardoor het bedrijf bijv. op woonruimten voor die persoon zal bezuiningen (dus nog kleinere cel), om het algehele kostenplaatje van die persoon niet boven de 10 euro uit te laten komen.quote:overigens neem ik aan dat jij toch ook wel beseft dat je de kosten van een studentenkamer niet zomaar over kan slaan naar een nieuw te bouwen cellencomplex.
www.kamernet.nlquote:Op maandag 30 mei 2011 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zal eens even wat noemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, dat kan je niet, aangezien je essentiele voedingsstoffen mist wat op een gegeven moment tot ondervoeding / ziekte etc. zal lijden. Op dat moment heb je helemaal niets meer aan een gevange, aangezien hij niet meer in staat is om te werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke minimumnormen? Is er hier in de wet vastgelegd dat iedereen per se elke dag duur vlees moet kunnen eten?
Je kan prima op water en brood leven. Ik zie het verschil niet.
Je wacht maar op je sneetje brood en je glaasje waterquote:
Zolang je maar van mijn playstation, pornokanaal en onbegeleid verlof afblijft.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je wacht maar op je sneetje brood en je glaasje water
http://www.kamertje.nl/kamers_in_amsterdamquote:Op maandag 30 mei 2011 18:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
www.kamernet.nl
In de tijd dat ik in Rotterdam nog naar kamers zocht zat ik al tussen de ¤350 tot ¤400 voor een normale kamer. Amsterdam zal nog een stukje duurder zijn dan Rotterdam, dus je bewering dat een kamer gemiddeld ¤300 in Amsterdam kost gaat helemaal nergens over.
Dat schaar ik onder beveiligingskosten.quote:Daar komt nog eens bij dat een gevangenis aan heel andere eisen dan een studentenkamer moet voldoen (wat dacht je van brandveiligheid, vluchtwegen, de cel zelf met speciale inrichting), waardoor je de kostprijs per vierkante meter van een gevangenis absoluut niet kan vergelijken.
Inderdaad ja. Net zoals iemand in loondienst in "bezit" is van het bedrijf. Immers, de werknemer brengt productie op waaruit het bedrijf geld genereert.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
In feite 'bezitten' bedrijven dus mensen?!
Nee, natuurlijk niet, dat doet de rechter.quote:Het bedrijf mag de strafmaat bepalen? Mensen worden gedwongen te werken om ze vrij te laten zodat een hoge piet daar van kan profiteren
Een studentenkamer zit meestal in een oud en afgeleefd pand, wat derhalve al een stuk goedkoper is dan een nieuwe gevangenis.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
http://www.kamertje.nl/kamers_in_amsterdam
10m2 kan je in A'dam voor 325 euro per maand krijgen. En dan zit je dus in Amsterdam, waar de grondprijzen verschrikkelijk hoog zijn. Zet dat complex in de Achterhoek en je kan dezelfde ruimte minimaal 2x zo goedkoop verkrijgen.
Bovendien is 10m2 aardig veel ruimte voor een crimineel. Breng dat naa 6m2 terug en je kan hierop ook bezuiningen.
Vandaag de dag is vrijheid inderdaad hetzelfde als onbegeleid verlof.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:07 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zolang je maar van mijn playstation, pornokanaal en onbegeleid verlof afblijft.
Maar dat bedrijf betaalt niet de hypotheek voor die persoon om maar wat te zeggenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Net zoals iemand in loondienst in "bezit" is van het bedrijf. Immers, de werknemer brengt productie op waaruit het bedrijf geld genereert.
Wat bedoel je hier dan mee?quote:[..]
Nee, natuurlijk niet, dat doet de rechter.
quote:Buiten dat, een bedrijf laat een gevangene niet zomaar vrij
Stel je voor dat er geen enkel bedrijf is wat een crimineel als werknemer zou willen bezitten en erin wil investeren, puur omdat het risico in geen verhouding staat met de opbrengsten. Wat dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Net zoals iemand in loondienst in "bezit" is van het bedrijf. Immers, de werknemer brengt productie op waaruit het bedrijf geld genereert.
Ja, die beveiligingskosten wentel je volledig op de crimineel af. Stel een crimineel vindt het prettig om zich te misdragen en zijn beveiliging kost 9 euro per dag. Dan blijft er maar 1 euro per dag voor die persoon over voor huisvesting en voedsel. Hij zal dan een zeer karige ruimte krijgen, dat wellicht nog net boven het biologische minimum zit.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:08 schreef Dutchnative het volgende:
Zienswijze, je moet niet vergeten dat de cellen slechts een klein deel zijn. Er moet een beveiligingszenuwcentrum zijn, een luchtplaats etc. etc.
Maar er is altijd een minimum, anders kan ik me natuurlijk even heel goed gedragen en dan als er weinig beveiliging is wegglippenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, die beveiligingskosten wentel je volledig op de crimineel af. Stel een crimineel vindt het prettig om zich te misdragen en zijn beveiliging kost 9 euro per dag. Dan blijft er maar 1 euro per dag voor die persoon over voor huisvesting en voedsel. Hij zal dan een zeer karige ruimte krijgen, dat wellicht nog net boven het biologische minimum zit.
De gevangene heeft dus prikkels om zich zo goed mogelijk te gedragen, omdat dan zijn beveilingskosten afnemen en hij dus een ruimere woonruimte en meer voedsel kan verkrijgen.
Dat is onmogelijk, want het marktmechanisme is van toepassing. Het is aan de criminelen om zich voor de arbeidsmarkt aantrekkelijk te maken. Als een crimineel een betere arbeidsethos, betere motivatie, meer inzet dan de gemiddelde Nederlander ontwikkelt, dan zal een bedrijf die crimineel aannemen, omdat hij meer productiviteit opbrengt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stel je voor dat er geen enkel bedrijf is wat een crimineel als werknemer zou willen bezitten en erin wil investeren, puur omdat het risico in geen verhouding staat met de opbrengsten. Wat dan?
En als hij dat niet heeft, wat dan? Dan is er geen enkel bedrijf dat in hem wil investeren, dan laten we hem maar vrij? Of betaalt de staat het dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, want het marktmechanisme is van toepassing. Het is aan de criminelen om zich voor de arbeidsmarkt aantrekkelijk te maken. Als een crimineel een betere arbeidsethos, betere motivatie, meer inzet dan de gemiddelde Nederlander ontwikkelt, dan zal een bedrijf die crimineel aannemen, omdat hij meer productiviteit opbrengt.
studentekamers kosten gemiddeld 350 euro per maand en hebben een gemiddeld een oppervlakte van 18,5m2 per m2 kost een woning 19 euro per m2, een gevangene zou volgens jou een kamer moeten hebben van 4-5 m2.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een studentenkamer kost zo'n 300 euro per maand. Wat het 10 euro per dag maakt. Een cel hoeft niet luxe te zijn, dus met een veel kleinere cel kan je en schaalvergroting kan je op 3 euro per dag uitkomen.
Alleen hebben criminelen daar over het algemeen geen zin in, wat dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, want het marktmechanisme is van toepassing. Het is aan de criminelen om zich voor de arbeidsmarkt aantrekkelijk te maken. Als een crimineel een betere arbeidsethos, betere motivatie, meer inzet dan de gemiddelde Nederlander ontwikkelt, dan zal een bedrijf die crimineel aannemen, omdat hij meer productiviteit opbrengt.
Absoluut. Daarom stel ik de beveiligingskosten op zo'n 5 euro per dag, wat het een kleine 2000 euro per jaar maakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar er is altijd een minimum, anders kan ik me natuurlijk even heel goed gedragen en dan als er weinig beveiliging is wegglippen
Gevangenen zijn grotendeels laag opgeleid en zullen eerder in de orde van ¤20.000 ~ ¤25.000 verdienen, daar gaat je hele financiele onderbouwing.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Absoluut. Daarom stel ik de beveiligingskosten op zo'n 5 euro per dag, wat het een kleine 2000 euro per jaar maakt.
Als een gevangene die 50.000 verdient, 50% van zijn loon in moet leveren, en dus 25000 euro cash voor het bedrijf genereert, haal je die 2000 euro er gemakkelijk uit. Je kan de beveiligingskosten zelfs tot 5000 of 8000 euro laten oplopen.
Dan komt hij nooit meer vrij. En zal hij eenzaam in een klein celletje wegrotten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En als hij dat niet heeft, wat dan? Dan is er geen enkel bedrijf dat in hem wil investeren, dan laten we hem maar vrij? Of betaalt de staat het dan?
Leuk, en jij denkt dat dat voor de overheid de goedkoopste oplossing is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan komt hij nooit meer vrij. En zal hij eenzaam in een klein celletje wegrotten.
4-5m2 voor een crimineel is prima te doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:13 schreef betyar het volgende:
[..]
studentekamers kosten gemiddeld 350 euro per maand en hebben een gemiddeld een oppervlakte van 18,5m2 per m2 kost een woning 19 euro per m2, een gevangene zou volgens jou een kamer moeten hebben van 4-5 m2.
Er zijn zaken in de wet vastgelegd over leefruimte, daglicht toetreding, hygiëne etcquote:Op maandag 30 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke minimumnormen? Is er hier in de wet vastgelegd dat iedereen per se elke dag duur vlees moet kunnen eten?
Jij niet, de echte wereld wel. Je moet mensen een dieet geven dat minstens alle essentiele voedingsstoffen bevat. Dat red je niet met water een brood zoals je zal begrijpen. Je gaat er niet direct dood aan misschien maar daar is alles wel mee gezegd.quote:Je kan prima op water en brood leven. Ik zie het verschil niet.
Totaal onrealistisch.quote:Het enige wat je meer hebt, zijn de beveiligingskosten. Maar dat kan varieren per gevangene. Stel een bedrijf wilt maximaal 10 euro per dag (incl. huisvestigng, voedsel, beveiliging, elektriciteit etc.) kwijt zijn. Als een gevangene het bont maakt nemen zijn beveiligingskosten dus toe, waardoor het bedrijf bijv. op woonruimten voor die persoon zal bezuiningen (dus nog kleinere cel), om het algehele kostenplaatje van die persoon niet boven de 10 euro uit te laten komen.
Aha, fantaseer lekker verder zou ik zeggen, het is wel vermakelijkquote:Gedraagt die persoon zich goed, dan kan die persoon een ruimere cel krijgen en meer voedsel, omdat zijn beveiligskosten verminderen. Op deze manier kan die persoon privileges genereren wanneer hij zich steeds beter gedraagt.
Het is goedkoper dan nu een of ander staatshotel te runnen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuk, en jij denkt dat dat voor de overheid de goedkoopste oplossing is?
In mijn model wel. De rechter legt hem bijv. 3 jaar op. Hij komt pas vrij na die 3 jaar als hij zich kan gedragen. Zo niet, dan blijft hij net zo lang zitten, totdat hij zich kan gedragen. De samenleving heeft er niets aan, zoals nu gebeurt, dat hij naar 3 jaar automatisch vrijkomt en dan weer de fout (lees: roofmoorden plegen) in gaat.quote:Overigens kan je de straf van een gevangen niet verlengen algelang naar zijn gedrag in de gevangenis.
Incl. eetzaal, luchtplaats, personeelskantine??quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
4-5m2 voor een crimineel is prima te doen.
En wie betaalt dat dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan komt hij nooit meer vrij. En zal hij eenzaam in een klein celletje wegrotten.
Jij als crimineel hebt de keuze gemaakt om je te misdragen. De private sector werpt je een hand uit om je uit de shit te redden. Grijp je die kans niet, jammer dan, niemand zal hem missen.
De crimineel zelf, die gewoon in slavenarbeid wordt gedwongen.quote:
Niet in een echt land met echte mensen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
4-5m2 voor een crimineel is prima te doen.
Dan mag hij maar eens een zeer succesvol bedrijf startenquote:
Ah, op die manierquote:Op maandag 30 mei 2011 18:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De crimineel zelf, die gewoon in slavenarbeid wordt gedwongen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |