Weed en hasj zijn net zo makkelijk te verkrijgen als een zak Lays Chips? Is half Nederland inmiddels verslaafd aan dat spul?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet je niet, je weet niet hoe de wereld er uit zou zien als een zakje coke net zo makkelijk te krijgen was voor mensen en kinderen dan een zakje Lays Chips.
Blijkbaar wel, getuige het feit dat 3-voud en ik zowat de enige zijn die er niks van moeten weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weed en hasj zijn net zo makkelijk te verkrijgen als een zak Lays Chips? Is half Nederland inmiddels verslaafd aan dat spul?
Ik denk dat je jezelf aardig vergist in de mate waarin sociale acceptatie van gebruik een significante rol speelt.quote:Weet je niet, je weet niet hoe de wereld er uit zou zien als een zakje coke net zo makkelijk te krijgen was voor mensen en kinderen dan een zakje Lays Chips.
Wat ben je toch een baby.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, getuige het feit dat 3-voud en ik zowat de enige zijn die er niks van moeten weten.
Daarom moet het ook worden ontmoedigd, net als nu.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf aardig vergist in de mate waarin sociale acceptatie van gebruik een significante rol speelt.
Dachten we ook bij alcohol. Toch neemt overmatig alcoholgebruik en alcoholisten nog steeds schrikbarend toe.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf aardig vergist in de mate waarin sociale acceptatie van gebruik een significante rol speelt.
Dat lijkt me beter dan Voorschrifts ideeen die regelrecht uit de 19e eeuw komen nog een topic lang als onderwerp nemen..quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Friek_ het volgende:
Zullen we het gewoon over katten en poezen hebben?
Als er toch één ding sociaal geaccepteerd is, dan is het dat wel. We hebben vandaag ook weer hartelijk gelachen om de mensen die zaterdag op ons personeelsfeest weer veel te veel gezopen hadden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dachten we ook bij alcohol. Toch neemt overmatig alcoholgebruik en alcoholisten nog steeds schrikbarend toe.
Nee, ik zou maar niet te veel vertrouwen op het sociale aspect.
Niks beters dan linea recta binnen te vliegen met persoonlijke opmerkingen?quote:
Heeft ze geleerd van Stalin, Mao en Pol Pot.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niks beters dan linea recta binnen te vliegen met persoonlijke opmerkingen?
Inderdaad, ik vind het ook een beetje vreemd dat ik nu als hippie word weggezet terwijl ik werkelijk niets heb met krakers, hippies, anarchisten of iets in die geest.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef Morendo het volgende:
Noem je Bolkestein en Freidman nu hippies?
Blijkbaar zijn ze dat in deze, met hun standpunten.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef Morendo het volgende:
Noem je Bolkestein en Friedman nu hippies?
T'is juist een vrij libertarisch standpunt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het ook een beetje vreemd dat ik nu als hippie wordt weggezet terwijl ik werkelijk niets heb met krakers, hippies, anarchisten of iets in die geest.
Wauw, wat ben je toch een aanvulling voor Fok! Wat een geweldige post, wat een originaliteit, wat een inhoud die zo sprankelend en vernieuwend is! Zo tekenend voor een groot denker, iemand die totaal wars is van het telkens herhalen van domme oneliners!quote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Heeft ze geleerd van Stalin, Mao en Pol Pot.
Shrivel me testes, libertarisme is dan ook niks waard.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:10 schreef Morendo het volgende:
[..]
T'is juist een vrij libertarisch standpunt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 16:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wauw, wat ben je toch een aanvulling voor Fok! Wat een geweldige post, wat een originaliteit, wat een inhoud die zo sprankelend en vernieuwend is! Zo tekenend voor een groot denker, iemand die totaal wars is van het telkens herhalen van domme oneliners!
quote:
Zeg jij maar niks.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wauw, wat ben je toch een aanvulling voor Fok! Wat een geweldige post, wat een originaliteit, wat een inhoud die zo sprankelend en vernieuwend is! Zo tekenend voor een groot denker, iemand die totaal wars is van het telkens herhalen van domme oneliners!
Ik denk echt dat de maatschappelijke kosten zullen dalen bij een legalisatie van alle vormen van drugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn ze dat in deze, met hun standpunten.
Het cannabisgebruik in Nederland is gemiddeld.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, getuige het feit dat 3-voud en ik zowat de enige zijn die er niks van moeten weten.
Ze doet niks andersquote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niks beters dan linea recta binnen te vliegen met persoonlijke opmerkingen?
Sinds wanneer is drugs op POL een heilig stokpaard?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:12 schreef Monolith het volgende:
Sinds wanneer is VS gedegenereerd tot niveautje PHP trouwens?
Pot, ketelquote:Op maandag 30 mei 2011 16:10 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar z'n heilige huisje gevonden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:12 schreef Monolith het volgende:
Sinds wanneer is VS gedegenereerd tot niveautje PHP trouwens?
Ik ben van mening van niet, nog naast het feit dat ik geen zin heb m'n leven te moeten delen met een toenemende groep gebruikers.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk echt dat de maatschappelijke kosten zullen dalen bij een legalisatie van alle vormen van drugs.
Nee, dat is Israël.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar z'n heilige huisje gevonden.
Dat is het niet. Ik ben zelf ook niet direct een voorstander van de legalisering van harddrugs. Ik erger me eerder aan je gebrek aan inhoudelijke argumenten in deze discussie en het welles-nietes spelletje icm met het infantiele 'als ik vind dat gras blauw is, dan is het blauw' geneuzel.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sinds wanneer is drugs op POL een heilig stokpaard?
Ah, meneer de hypocriet is er ook weer.quote:
Waarom zie ik deze ads?quote:Bezoek Krakau / Auschwitz Wij bieden totaal programma voor particulier en groep alle excursies www.creativ-eventz.nl
Krakau en Auschwitz ¤ 279 Complete reizen naar Krakau en excursie Auschwitz voor 279 euro
Ik heb al eerder aangegeven dat het voor mij voornamelijk een gewetenskwestie is en dat financiële plaatjes me niets kunnen schelen. Maar als je enkel dergelijke argumenten wil horen dan ga ik gaarne weg hier gedurende jullie inhoudelijke supergesprek over waarom de wereld achterlijk is en Nederland daar een stokje voor moet steken.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is het niet. Ik ben zelf ook niet direct een voorstander van de legalisering van harddrugs. Ik erger me eerder aan je gebrek aan inhoudelijke argumenten in deze discussie en het welles-nietes spelletje icm met het infantiele 'als ik vind dat gras blauw is, dan is het blauw' geneuzel.
Of je komt met een foto, of we blijven dit beeld van je aanhouden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ah, meneer de hypocriet is er ook weer.
Het is niet te zeggen dat het aantal gebruikers toeneemt. Getuige ook de cijfers van het aantal cannabisgebruikers in Nederland.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben van mening van niet, nog naast het feit dat ik geen zin heb m'n leven te moeten delen met een toenemende groep gebruikers.
De zon is in een bepaald spectrum ook blauw.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Nautilus. het volgende:
Als Monolith zegt dat de zon blauw is, dan zal ik dat beamen.
Hypocriet nog welquote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh wauw, weer zo'n originele post van Morendo. Wat een beperkt mannetje ben je toch ook he. Nooit verder komen dan "Dat deed stalin ook hahahahaahahahhaahha wat ben ik toch briljant" en "oh, die heeft vast haar onder de oksel hahahahahaha jezus wat vind ik mezelf toch hilarisch".quote:
Je snapt wel dat libertarisme niet zoveel te maken heeft met hippies?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Shrivel me testes, libertarisme is dan ook niks waard.
Waar komen jouw frustraties eigenlijk vandaan, want het zit behoorlijk diep geloof ik.....quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Net 16 geworden?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Oh wauw, weer zo'n originele post van Morendo. Wat een beperkt mannetje ben je toch ook he. Nooit verder komen dan "Dat deed stalin ook hahahahaahahahhaahha wat ben ik toch briljant" en "oh, die heeft vast haar onder de oksel hahahahahaha jezus wat vind ik mezelf toch hilarisch".
Zeker wel, maar Koos is gewoon een linkse hippie dus het was toepasselijk.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je snapt wel dat libertarisme niet zoveel te maken heeft met hippies?
Waarom zou dat frustrerend zijn? Lijkt me een rustige jongen. Ideale buurman.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waar komen jouw frustraties eigenlijk vandaan, want het zit behoorlijk diep geloof ik.....
Heb je EG als buurman of zo?
Sunbeamen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Nautilus. het volgende:
Als Monolith zegt dat de zon blauw is, dan zal ik dat beamen.
Elk uur de kerkklokken horen luiden is ook niet je van hetje.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom zou dat frustrerend zijn? Lijkt me een rustige jongen. Ideale buurman.
Dat is het lastige punt inderdaad. Qua synthetische drugs moet het wel lukken, maar voor andere drugs moet je bijvoorbeeld als overheid afspraken maken met landen als Colombia en Pakistan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:16 schreef Nautilus. het volgende:
Maar de problemen zitten 'm, wat mij betreft, meer aan de aanbodzijde dan aan de gebruikerszijde.
woosh, daar miste je poging tot schnedig zijn elk doel door een leugen te proberen te gebruiken als belediging.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:17 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Hypocriet nog wel
Ach ja, beter hypocriet dan communist
Neehee, groen; want drugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef 3-voud het volgende:
Ik wil trouwens zoals Voorschrift ook een kleurtje in mijn naam: zwart
Lijkt me wel gaaf.
Wil je ook 'kutrelnight' erbij hebben staan?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef 3-voud het volgende:
Ik wil trouwens zoals Voorschrift ook een kleurtje in mijn naam: zwart
Lijkt me wel gaaf.
Laten we eerst maar eens beginnen met het volledig legaliseren van softdrugs. Dan kijken we daarna verder.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat is het lastige punt inderdaad. Qua synthetische drugs moet het wel lukken, maar voor andere drugs moet je bijvoorbeeld als overheid afspraken maken met landen als Colombia en Pakistan.
Schnedig, is dat Russisch of zo?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:19 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
woosh, daar miste je poging tot schnedig zijn elk doel door een leugen te proberen te gebruiken als belediging.
Tuurlijk. Jullie mogen dan de titel verzinnen. Anything goes.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wil je ook 'kutrelnight' erbij hebben staan?
Nu heb je het over softdrugs, dat is al een heel ander verhaal he.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laten we eerst maar eens beginnen met het volledig legaliseren van softdrugs. Dan kijken we daarna verder.
Eerste stap in de goede richting.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nu heb je het over softdrugs, dat is al een heel ander verhaal he.
En daarbij: dat is toch al sort of legaal?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Cocaine voor 50% versneden met waspoeder, soft- of harddrugs?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja daarom.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En daarbij: dat is toch al sort of legaal?
Ik vind het maar een merkwaardige constructie, zoals het nu geregeld is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En daarbij: dat is toch al sort of legaal?
Ligt eraan, is het wasverzachtend of niet?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Morendo het volgende:
[..]
Cocaine voor 50% versneden met waspoeder, soft- of harddrugs?
Ons fijne kabinet maakt anders een terugtrekkende beweging.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja daarom.
Enige wat je nog kan doen is plantages laten aanleggen door de regering of gereguleerde private bedrijven, en klaar is kees.
Nee hoor, het is alleen dodelijk vermoeiend als zo'n complete circlejerk hier denkt dat het toppunt van hilariteit dingen als "stalin en Pol Pot" en "okselhaar" posten is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waar komen jouw frustraties eigenlijk vandaan, want het zit behoorlijk diep geloof ik.....
Voor 50 euro per gram mag ik dat toch hopen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ligt eraan, is het wasverzachtend of niet?
Gemeentetuinen herplanten met wiet. "Zelf snijden" methode toepassen. Lekker vrij.... als een vlinder... lovequote:Op maandag 30 mei 2011 16:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja daarom.
Enige wat je nog kan doen is plantages laten aanleggen door de regering of gereguleerde private bedrijven, en klaar is kees.
Och van mij mag Oom Harm best een wietplantage hebben hoor, als hij zich maar aan de regels houdt en enkel coffeeshops bevoorraadt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ons fijne kabinet maakt anders een terugtrekkende beweging.
Dat is die typisch, communistische stijl he, ik houd er ook niet van.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef Friek_ het volgende:
Dames en heren, kan het even dimmen tegen elkaar? Stevig in discussie graag, maar de persoonlijke aanvallen richting elkaar worden mij nu even teveel.
Ik ga wel op de achtergrond meedansen met de tamboerijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gemeentetuinen herplanten met wiet. "Zelf snijden" methode toepassen. Lekker vrij.... als een vlinder... love
Dat is duur waspoeder.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:23 schreef Morendo het volgende:
[..]
Voor 50 euro per gram mag ik dat toch hopen.
quote:
*et voila, zwart*quote:
Thanx. Veel beter zo.quote:
Vieze zoepert...quote:Op maandag 30 mei 2011 16:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Over drugs gesproken. Ik heb gewoon geen bier in huis.
Zo maar even een kratje bij een junkie de supermarkt regelen.
Blue merle border collie's.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:05 schreef Friek_ het volgende:
Zullen we het gewoon over katten en poezen hebben?
Heineken in de aanbieding bij de AH.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Over drugs gesproken. Ik heb gewoon geen bier in huis.
Zo maar even een kratje bij een junkie de supermarkt regelen.
Dat stelt dan ook niemand. Het hele probleem is dat zoals gebruikelijk het verschil tussen het wettelijk strafbaar stellen en het afkeuren van (overmatig) gebruik niet wordt onderkend.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:24 schreef Voorschrift het volgende:
Maar wanneer er gesteld wordt dat iedereen maar aan de meth, crystal, acid, coke en heroine moet vind ik het veel te ver gaan.
Het ging over vrijhandel in drugs, w.m.b. vallen bovengenoemden daar ook onder.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat stelt dan ook niemand. Het hele probleem is dat zoals gebruikelijk het verschil tussen het wettelijk strafbaar stellen en het afkeuren van (overmatig) gebruik niet wordt onderkend.
Er zit wat tandpasta op zijn borst.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:32 schreef 3-voud het volgende:
Veel leuker:
[ afbeelding ]
Exact zo een heb ik.
De heide is droog genoeg ervoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bah.
Ik heb wel zin in een Brandje, met dit weer.
Welke in feite ook maar een gelegaliseerde vorm van drugsdealer is. Hij handelt immers in drogerende middelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:34 schreef Morendo het volgende:
Ik ga iig zo even naar mijn goede vriend, de slijter toe.
Ja, godzijdank hoef ik het niet bij de Al Capone's van deze wereld te kopen voor 150 euro per fles, waarbij zij niet echt hebben gedacht aan kwaliteitscontrole zodat elke borrel letterlijk je laatste kan zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Welke in feite ook maar een gelegaliseerde vorm van drugsdealer is. Hij handelt immers in drogerende middelen.
En je niet het risico loopt om in een vuurgevecht terecht te belanden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, godzijdank hoef ik het niet bij de Al Capone's van deze wereld te kopen voor 150 euro per fles, waarbij zij niet echt hebben gedacht aan kwaliteitscontrole zodat elke borrel letterlijk je laatste kan zijn.
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:46 schreef betyar het volgende:
Geef de mensen gewoon de vrije keus om zichzelf kapot te roken, drinken, spuiten of te snuiven.
Ja haal de enige fun die er is er ook maar weer tussenuit, gare Koos.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je niet het risico loopt om in een vuurgevecht terecht te belanden.
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.
Betalen doe je toch al. Ik zie het probleem niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dan moet je belastingbetaler zeker op draaien als diegene door dat toedoen (eerder) ziek wordt? Nee, dank je.
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.
Die moet ook betalen als iemand door arbeid (eerder) ziek wordt, dus zie niet echt het verschil.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De belastingbetaler draait nu juist op door de kosten van politie, justitie en het hele gevangeniswezen te moeten betalen voor iemand die er zelf voor kiest om drugs te gebruiken. De maatschappelijke kosten zullen waarschijnlijk echt dalen bij legalisatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus dan zou alcohol ook moeten worden verboden, dat zorgt immers voor enorme maatschappelijke kosten.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zo kan het gewoon de staatskas in i.p.v. naar de diknekken.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.
Hmm ja, een industrie die erop draait om zoveel mogelijk mensen op te sluiten, dat lijkt me nuttig.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor het privatiseren van gevangenissen en rehabilitatie: de overlastgever draait voor zijn eigen kosten op.
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsquote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In een links land wel ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Betalen doe je toch al. Ik zie het probleem niet.
Private stadscommando's.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsEn je gaat de beveiliging van ons land ook overlaten aan particulier bedrijven?
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nu draait de belastingbetaler op voor de kosten die al die kansloze repressieve maatregelen met zich meebrengen.
Dat zou kunnen. Maar dan kom je bij een monopsonie terecht, wat een beetje een vreemde marktvorm is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zit daar niet op te wachten, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef waht het volgende:
[..]
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.
Of dit:
Daarom ben ik ook voor de privatisering van de gevangenissen en rehabilitatie: je betaalt zelf je kosten die je veroorzaakt in het criminaliteitswezen. Net zoals je zelf betaalt voor de kilometers die je op de weg rijdt.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:50 schreef Morendo het volgende:
[..]
De belastingbetaler draait nu juist op door de kosten van politie, justitie en het hele gevangeniswezen te moeten betalen voor iemand die er zelf voor kiest om drugs te gebruiken. De maatschappelijke kosten zullen waarschijnlijk echt dalen bij legalisatie.
Nee, er is volledig vrije toegang voor particuliere bedrijven die de markt willen betreden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar dan kom je bij een monopsonie terecht, wat een beetje een vreemde marktvorm is.
Het is grappig omdat het de dwaasheid van die mate van repressie aangeeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zit daar niet op te wachten, eerlijk gezegd.
Een land dat alleen maar uit private instellingen bestaat zal failliet gaan, mensen worden uitgeknepen omdat men alleen maar meer winst wil maken. Een monopoly in ALLE sectoren werk je in de hand met je belachelijke plan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In een links land wel ja.
Het is in een land met een volledige vrije markt en volledige zelfredzaamheid een redelijk/goed idee dat iedereen mag doen wat hij wil: drinken, snuiven en weet ik wat allemaal. Degene draait dan gewoonweg zelf voor zijn eigen overlast op.
In een links land echter, waar de werkende klasse de rekeningen van de onrendabelen moeten betalen, gaat deze vlieger niet op, omdat je de werkende klasse dan opzadelt met toenemende kosten als gevolg van (arme) klaplopers die zich de pletter snuiven.
Een kleine politiemacht die hard optreedt. De politiemacht is in handen van de staat, net zoals dat nu het geval is. Het enige verschil is dat alle criminelen de kosten van de inzet van de politiemacht betalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, dat kost ons natuurlijk nietsEn je gaat de beveiliging van ons land ook overlaten aan particulier bedrijven?
Hoe dom kan je zijn om zoveel geld op 1 plaats te concentreren, risicospreiding zou toch een concept moeten zijn wat niet alleen bij het bedrijfsleven bekend is.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:52 schreef waht het volgende:
[..]
Dat levert wel leuke TV op. Elke Cops-aflevering is het wel raak met iemand die zo dom is om in het openbaar drugs bij zich te hebben.
Of dit:
Tsja, de meeste criminelen kunnen dat absoluut niet betalen. Oke, dan zouden ze dwangarbeid moeten verrichten of zo om hun schuld aan de gevangenisinstelling af te betalen. Maar of je dat nu moet willen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook voor de privatisering van de gevangenissen en rehabilitatie: je betaalt zelf je kosten die je veroorzaakt in het criminaliteitswezen. Net zoals je zelf betaalt voor de kilometers die je op de weg rijdt.
Dat wil niet zeggen dat er dan onschuldige mensen de bak invliegen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hmm ja, een industrie die erop draait om zoveel mogelijk mensen op te sluiten, dat lijkt me nuttig.
Ja, precies. Maar er is slechts een aanbieder: de overheid.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, er is volledig vrije toegang voor particuliere bedrijven die de markt willen betreden.
Yes, dat willen wij.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Tsja, de meeste criminelen kunnen dat absoluut niet betalen. Oke, dan zouden ze dwangarbeid moeten verrichten of zo om hun schuld aan de gevangenisinstelling af te betalen. Maar of je dat nu moet willen.
Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dus dan zou alcohol ook moeten worden verboden, dat zorgt immers voor enorme maatschappelijke kosten.
Je draait de hele zaak om: juist landen die veel publieke overheidsinstellingen hebben gaan op een gegeven moment failliet. Kijk maar naar Griekenland en al die communistische landen. Waarom? Omdat publieke overheidsinstellingen altijd inefficient zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land dat alleen maar uit private instellingen bestaat zal failliet gaan, mensen worden uitgeknepen omdat men alleen maar meer winst wil maken. Een monopoly in ALLE sectoren werk je in de hand met je belachelijke plan.
Hoe wou je dat precies bereiken? Van een kale kip kun je immers niet plukken? En wat als de politiemacht te weinig kapitaalkrachtige mensen inrekent? Krijgt zij dan niet betaald?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:55 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine politiemacht die hard optreedt. De politiemacht is in handen van de staat, net zoals dat nu het geval is. Het enige verschil is dat alle criminelen de kosten van de inzet van de politiemacht betalen.
Er zal wel degelijk door die industrie gelobbied worden voor strengere regels en hogere straffen voor kleine vergrijpen. Amerika kent een deels privaat gevangeniswezen en dat zit vrijwe volledig gevuld met kleine drugscriminaliteit. Precies een reden dat de war on drugs maar door blijft duren: er zit teveel geld in o.a. het gevangeniswezen.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat er dan onschuldige mensen de bak invliegen.
Omdat je ook moet kijken waarom buurman Piet zich te pletter zuipt....en of we hem kunnen helpen om van zijn problemen af te komen, sociaal zijn heet dat volgens mij.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?
En wordt de samenleving er werkelijk beter van wanneer Piet op kosten wordt gejaagd, failliet gaat en op straat moet leven?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het hoeft niet verboden te worden: je draait alleen zelf op voor de ziekenhuiskosten als je bijv. een kapotte lever hebt. Waarom moet Jan Alleman de kosten van buurman Piet betalen die het nodig acht om zich elke dag te pletter te zuipen? Jij betaalt toch ook niet mijn hobby's?
Landen?quote:Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef fokthesystem het volgende:
En ook niet onbelangrijk:
Weet je wat er gebeurd als een Limburger naar Belgie verhuist?
Dan stijgt in beide landen het gemiddelde IQ.
Jij denkt dat limburgers aliens zijn ?quote:
Nee hoor, en om dan toch landen erbij te gaan halen (ik haat dat zeg), kijk eens naar Amerika. Mooi land toch??quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je draait de hele zaak om: juist landen die veel publieke overheidsinstellingen hebben gaan op een gegeven moment failliet. Kijk maar naar Griekenland en al die communistische landen. Waarom? Omdat publieke overheidsinstellingen altijd inefficient zijn.
Trias politica.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Er zal wel degelijk door die industrie gelobbied worden voor strengere regels en hogere straffen voor kleine vergrijpen. Amerika kent een deels privaat gevangeniswezen en dat zit vrijwe volledig gevuld met kleine drugscriminaliteit. Precies een reden dat de war on drugs maar door blijft duren: er zit teveel geld in o.a. het gevangeniswezen.
Dat komt omdat jij in termen van "zieligheid" denkt: een crimineel is een kale kip waarvan je niet kan plukken. Ondernemers echter zien talent in iedereen, of je nou Koos heet en of je crimineel bent. Particuliere bedrijven financieren het gevangeniswezen en de rehabilitatie. De rechter stelt bijv. een straf van 5 jaar. De bedrijven zullen er alles aan doen om de gevangene na vrijlating aan het werk te krijgen en/of een eigen bedrijf te starten. Inmmers, een deel van de inkomsten die hij hierbij genereeert is de winst van de besbetreffende bedrijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe wou je dat precies bereiken? Van een kale kip kun je immers niet plukken? En wat als de politiemacht te weinig mensen kapitaalkrachtige mensen inrekent? Krijgt zij dan niet betaald?
Absoluut. Preventie is een belangrijk middel. Maar er blijven altijd klaplopers over die het, ook al zijn ze geestelijk gezond, het leuk vinden om zich elke dag te pletter te zuipen. Daar wens ik niet voor te betalen, wanneer hij een operatie nodig heeft. Net zoals jij niet voor mij hoeft te betalen wanneer ik met 220 over de vijfbaanse A2 scheur en het risico neem om mijn auto in kreukels te rijden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Omdat je ook moet kijken waarom buurman Piet zich te pletter zuipt....en of we hem kunnen helpen om van zijn problemen af te komen, sociaal zijn heet dat volgens mij.
In welke wereld leef jij? Waarom denk je dat rehabilitatie zo stroef verloopt? Juist, omdat ondernemers niet zitten te wachten op werknemers met een criminele achtergrond. Bedrijven gaan dan niet plots betalen voor dat rehabilitatieproces. Nee, die huren wel een 'normaal' iemand in.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij in termen van "zieligheid" denkt: een crimineel is een kale kip waarvan je niet kan plukken. Ondernemers echter zien talent in iedereen, of je nou Koos heet en of je crimineel bent. Particuliere bedrijven financieren het gevangeniswezen en de rehabilitatie. De rechter stelt bijv. een straf van 5 jaar. De bedrijven zullen er alles aan doen om de gevangene na vrijlating aan het werk te krijgen en/of een eigen bedrijf te starten. Inmmers, een deel van de inkomsten die hij hierbij genereeert is de winst van de besbetreffende bedrijven.
De politiemacht is ten eerste in handen van de staat. Voor zover de crimnelen in totaal niet de volledige kosten van de politiemacht kunnen dekken, financieert de staat derest. Net zoals nu het geval is, alleen financieren de criminelen een deel vd politiemacht.
Ik neem liever een ex-crimineel aan die zijn leven heeft verbetert en vol motivatie en inzet bereid is om geld te verdienen dan één of andere niet-criminele persoon uit de onderklasse die geen motivatie heeft om te werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In welke wereld leef jij? Waarom denk je dat rehabilitatie zo stroef verloopt? Juist, omdat ondernemers niet zitten te wachten op werknemers met een criminele achtergrond. Bedrijven gaan dan niet plots betalen voor dat rehabilitatieproces. Nee, die huren wel een 'normaal' iemand in.
Hoe wil je die klaplopers onderscheiden van de mensen die wel in de shit zitten?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Absoluut. Preventie is een belangrijk middel. Maar er blijven altijd klaplopers over die het, ook al zijn ze geestelijk gezond, het leuk vinden om zich elke dag te pletter te zuipen. Daar wens ik niet voor te betalen, wanneer hij een operatie nodig heeft. Net zoals jij niet voor mij hoeft te betalen wanneer ik met 220 over de vijfbaanse A2 scheur en het risico neem om mijn auto in kreukels te rijden.
Mensen die bij een instelling in behandeling zijn, hebben vaak geestelijke problemen. Derest niet, immers anders zouden zij niet in behandeling zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe wil je die klaplopers onderscheiden van de mensen die wel in de shit zitten?
Dat kun je nu wel doodleuk roepen, maar de praktijk schetst een ander beeld. Werkgevers zitten niet te wachten op ex-criminelen, en dat terwijl ze niet eens meebetalen aan de rehabilitatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik neem liever een ex-crimineel aan die zijn leven heeft verbetert en vol motivatie en inzet bereid is om geld te verdienen dan één of andere niet-criminele persoon uit de onderklasse die geen motivatie heeft om te werken.
Amerika kent geen volledige vrije markt.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, en om dan toch landen erbij te gaan halen (ik haat dat zeg), kijk eens naar Amerika. Mooi land toch??
Echter, grofweg hoeveel % meeerrrr dan hier?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Zienswijze het volgende:
Amerika kent geen volledige vrije markt.
De bedrijven die de criminelen moeten financieren zullen er alles aan doen om deze mensen te drillen en op te leiden tot goede, voldane, trouwe werknemers. Mensen kan je kneden, beinvloeden en drilllen. Immers, wanneer zij dat niet doen, maken deze bedrijven verlies op die ene persoon en dat vinden de aandeelhouders niet leuk.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kun je nu wel doodleuk roepen, maar de praktijk schetst een ander beeld. Werkgevers zitten niet te wachten op ex-criminelen, en dat terwijl ze niet eens meebetalen aan de rehabilitatie.
Dat zou ik niet weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Echter, grofweg hoeveel % meeerrrr dan hier?
Waarom zo gruwelijk veel moeite doen en geld uitgeven terwijl je voor veel minder geld een normaal persoon zonder strafblad kunt binnenhalen?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De bedrijven die de criminelen moeten financieren zullen er alles aan doen om deze mensen te drillen en op te leiden tot goede, voldane, trouwe werknemers. Mensen kan je kneden, beinvloeden en drilllen. Immers, wanneer zij dat niet doen, maken deze bedrijven verlies op die ene persoon en dat vinden de aandeelhouders niet leuk.
Het is het tuig van de richel familietje van rente, 'aandeelhouders'.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:09 schreef Zienswijze het volgende:
en dat vinden de aandeelhouders niet leuk.
En de mensen die zich schamen voor hun problemen? En de mensen die in de shit zitten die geen geestelijke problemen hebben?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Mensen die bij een instelling in behandeling zijn, hebben vaak geestelijke problemen. Derest niet, immers anders zouden zij niet in behandeling zijn.
Kwestie van zoekmachines, e.e.a. is namelijk bekend door de afname van drank, drugs, PILLEN. Ze praten niet, maar nemen wel in, follow the..... drugs, Drugs, en DRUGSquote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef betyar het volgende:
[..]
En de mensen die zich schamen voor hun problemen? En de mensen die in de shit zitten die geen geestelijke problemen hebben?
Maar wel meer dan in Griekenland of Nederland en ze staan er toch knap beroerd voor.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Amerika kent geen volledige vrije markt.
Nederland staat er beroerd voor? Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar wel meer dan in Griekenland of Nederland en ze staan er toch knap beroerd voor.
Fokthesystem googlen zal informatie verschaffen over je gebruik van alcohol of drugs?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:12 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Kwestie van zoekmachines, e.e.a. is namelijk bekend door de afname van drank, drugs, PILLEN. Ze praten niet, maar nemen wel in, follow the..... drugs, Drugs, en DRUGS
Lijkt me sterk.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef fokthesystem het volgende:
NL is toch 3e van de wereld na japan en ???? qua burnout en anti-stress-slikkers en zuiperts?
De werkgevers betalen hier niet voor. Dat doen de particuliere bedrijven die in de gevangenismarkt opereren.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom zo gruwelijk veel moeite doen en geld uitgeven terwijl je voor veel minder geld een normaal persoon zonder strafblad kunt binnenhalen?
Waar zeg ik dat Nederland er beroerd voor staat????quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Nederland staat er beroerd voor? Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.
Gemiddeldes kloppen niet, <2% bezit alle waarde op dees aard.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Nederland staat er beroerd voor? Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.
Nogmaals ik heb niks te klagen. Wil je kappen met dat soort onzinnige uitspraken???quote:Op maandag 30 mei 2011 17:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Jouw eigen financiële situatie is geen projectie van de Nederlandse welvaart hoor.
Natuurlijk. Zonder aandeelhouders kunnen grote projecten niet gefinancieerd worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is het tuig van de richel familietje van rente, 'aandeelhouders'.
Je hebt het nu over wapenhandel, want dat kunnen we goed.quote:
Als je zegt dat Nederland er beroerd voor staat, dan heb je kennelijk een heel zielig leven, veeleisend of je komt niet verder dan je eigen straat.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals ik heb niks te klagen. Wil je kappen met dat soort onzinnige uitspraken???
Het is je eigen verantwoordelijkheid om hulp te zoeken. Mensen die zich schamen om allerhande zaken zullen nooit succesvol worden, want schaamte is een beperking die je jezelf oplegt. Deze mensen kunnen dan beter een cursus nemen waardoor ze van hun schaamtegevoel afkomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:10 schreef betyar het volgende:
[..]
En de mensen die zich schamen voor hun problemen? En de mensen die in de shit zitten die geen geestelijke problemen hebben?
Nogmaals, waar zeg ik dat Nederland er beroerd voor staat???quote:Op maandag 30 mei 2011 17:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Als je zegt dat Nederland er beroerd voor staat, dan heb je kennelijk een heel zielig leven, veeleisend of je komt niet verder dan je eigen straat.
Ik had het over de welvaart per persoon.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:15 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je hebt het nu over wapenhandel, want dat kunnen we goed.
zo makkelijk gaat dat niet he, ook dat weet jij.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:16 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het is je eigen verantwoordelijkheid om hulp te zoeken. Mensen die zich schamen om allerhande zaken zullen nooit succesvol worden, want schaamte is een beperking die je jezelf oplegt. Deze mensen kunnen dan beter een cursus nemen waardoor ze van hun schaamtegevoel afkomen.
Je hebt je post ge-edit..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Nogmaals, waar zeg ik dat Nederland er beroerd voor staat???
Dan wijk je behoorlijk van het padje.quote:
De VS kent nog altijd een hogere BBP per capita dan Nederland. Om over het linkse Griekenland (de vele ambtenaren krijgen overbetaald, typisch links beleidquote:Op maandag 30 mei 2011 17:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar wel meer dan in Griekenland of Nederland en ze staan er toch knap beroerd voor.
Zo makkelijk gaat dat wel. Het is deel van je persoonlijke ontwikkeling om je mindere en zwakkere kanten te erkennen en deze op te lossen. Immers, alleen op deze manier kan je succesvol worden.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:17 schreef betyar het volgende:
[..]
zo makkelijk gaat dat niet he, ook dat weet jij.
Oja, maar wat is het probleem dan? Wat zal het mij verrekken dat zo'n arbeider veel stress heeft.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:17 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dan wijk je behoorlijk van het padje.
NL kent een enorm deel van stress arbeiders, die zuipen, slikken of erger.
En de staatsschuld in Amerika ligt zeker in verhouding ook niet hoger dan Nederland??quote:Op maandag 30 mei 2011 17:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De VS kent nog altijd een hogere BBP per capita dan Nederland. Om over het linkse Griekenland (de vele ambtenaren krijgen overbetaald, typisch links beleid) maar niet te spreken.
En dus?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:19 schreef betyar het volgende:
[..]
En de staatsschuld in Amerika ligt zeker in verhouding ook niet hoger dan Nederland??
En hoe gaat bedrijf A dat allemaal betalen?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De werkgevers betalen hier niet voor. Dat doen de particuliere bedrijven die in de gevangenismarkt opereren.
Ik geef een voorbeeld. Stel Jan vindt het nodig om een oude vrouw ernstig te mishandelen om daarbij 500 euro te stelen. Jan krijgt 2 jaar cel. De cel, eten, drinken worden gefinancieerd door bedrijf A. Bedrijf A zal er alles aan doen om Jan na vrijlating aan het werk te krijgen. Immers Jan moet inkomsten genereren om zijn kosten van de gevangenis terug te betalen. Dat betekent dat bedrijf A Jan opleidt, drillt, vaardigheden aanleert, etc. etc. zodat Jan zo goed mogelijk na vrijlating in de maatschappij aan de slag kan. Bedrijf A strijkt een deel vd inkomsten op die Jan genereert.
Faalt bedrijf A, dan maakt bedrijf A verlies en zal bedrijf B met een beter plan meer winst opstrijken door een beter plan voor rehabilitatie.
Een failliet land is niet zo best he. Klagen over Griekenland terwijl je grote voorbeeld Amerika de afgrond in dendert. Al helemaal als de grondstoffen overgaan in andere valuta.quote:
Hoe denk je dat een "normaa" bedrijf aan geld komt? Investeers zoeken wellicht?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En hoe gaat bedrijf A dat allemaal betalen?
Yep, en in dezes, de yen komt er en. (de yen komt er aan)quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Een failliet land is niet zo best he. Klagen over Griekenland terwijl je grote voorbeeld Amerika de afgrond in dendert. Al helemaal als de grondstoffen overgaan in andere valuta.
Wie zegt dat de VS failliet is?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Een failliet land is niet zo best he. Klagen over Griekenland terwijl je grote voorbeeld Amerika de afgrond in dendert. Al helemaal als de grondstoffen overgaan in andere valuta.
Maar goed. Dit gaat over de BBP per capita, daar hoef je die staatsschuld niet bij te betrekken. De belasting is er lager, en daarom hebben ze een hogere staatsschuld, waardoor de netto/bruto verhouding tussen Amerika en Nederland ook nog gunstiger uitkomt voor Amerika.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:21 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, da's starten, om aan geld te komen moet men eerst break even halen en dan verdienen....quote:Op maandag 30 mei 2011 17:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een "normaa" bedrijf aan geld komt? Investeers zoeken wellicht?
Wie gaat er nou investeren in een bedrijf dat criminelen voedt, huisvest, rehabiliteert en opleidt? En waarom zou een bedrijf uiteindelijk de voorkeur geven aan die crimineel?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoe denk je dat een "normaa" bedrijf aan geld komt? Investeers zoeken wellicht?
Nou, een bedrijf op de wallen bijv.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaat er nou investeren in een bedrijf dat criminelen voedt, huisvest, rehabiliteert en opleidt? En waarom zou een bedrijf uiteindelijk de voorkeur geven aan die crimineel?
Particuliere investeerders die erin willen investeren als bedrijf A met een goed verdienmodel komt. Net zoals particuliere investeerders investeren in vakantiehuisjes in Zuid-Amerika om maar wat te noemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie gaat er nou investeren in een bedrijf dat criminelen voedt, huisvest, rehabiliteert en opleidt? En waarom zou een bedrijf uiteindelijk de voorkeur geven aan die crimineel?
Dat kan. Maar de VS kent geen volledige vrije markt in het gevangeniswezen, waardoor die markt aldaar per definitie inefficient is.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
In de VS kennen ze ook een geprivatiseerd gevangeniswezen en daar krijgen de eigenaren een bepaald bedrag per gevangene van de overheid.
De 1 diens straf de ander diens brood.......quote:Op maandag 30 mei 2011 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
De gevangenen worden verdeeld op basis van het marktmechanisme. Het is aan de gevangenen zelf om zich qua aanbod aantrekkelijk te maken voor particuliere bedrijven die hun geld erin willen investeren.
Waar haal jij dat vandaan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Nee, da's starten, om aan geld te komen moet men eerst break even halen en dan verdienen....
Ja, mooi systeem toch.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De 1 diens straf de ander diens brood.......
Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die gevangenisbedrijven dan precies geld verdienen. Ja, een optie is natuurlijk om gedetineerden wegen te laten aanleggen en daar geld voor op te strijken. Immers, de gevangen kun je lekker goedkoop laten werken. Echter, dat lijkt mij concurrentievervalsing en funest voor kleine bedrijfjes.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Particuliere investeerders die erin willen investeren als bedrijf A met een goed verdienmodel komt. Net zoals particuliere investeerders investeren in vakantiehuisjes in Zuid-Amerika om maar wat te noemen.
De gevangenen worden verdeeld op basis van het marktmechanisme. Het is aan de gevangenen zelf om zich qua aanbod aantrekkelijk te maken voor particuliere bedrijven die hun geld erin willen investeren.
Je zorgt er als crimineel zelf maar voor dat je uit die shit komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
De 1 diens straf de ander diens brood.......
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.quote:
Je hebt gelijk. We moeten die gevangenen gewoon dood maken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die gevangenisbedrijven dan precies geld verdienen. Ja, een optie is natuurlijk om gedetineerden wegen te laten aanleggen en daar geld voor op te strijken. Immers, de gevangen kun je lekker goedkoop laten werken. Echter, dat lijkt mij concurrentievervalsing en funest voor kleine bedrijfjes.
Het straf en brood verhaal he.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan ze verdient.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
Je zorgt er als crimineel zelf maar voor dat je uit die shit komt.
Rechtspraak.. ? Die vergeet je even voor het gemak?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan jke verdient.
Zo zijn er zegt men, nogal wat onevenredige straffen in de USA.
Tja, type mike tyson 1 jaar laten werken, of 3, dat is 66% meer winst...
Ah oke. Ik doelde meer op geliberaliseerde gevangeniswezen van ZWquote:
In de gevangeniszelf kan je bijv. administratief werk doen. Dat is een leuke markt waar je tegen het MKB kan concurreren, wel met behoud van het minimumloon. De gehele samenleving profiteert ervan, want goedkope arbeidskrachten, en dus lagere prijzen voor producten dan wel diensten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die gevangenisbedrijven dan precies geld verdienen. Ja, een optie is natuurlijk om gedetineerden wegen te laten aanleggen en daar geld voor op te strijken. Immers, de gevangen kun je lekker goedkoop laten werken. Echter, dat lijkt mij concurrentievervalsing en funest voor kleine bedrijfjes.
Ik kom er zelf mee, dus nee he....quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef mlg het volgende:
Rechtspraak.. ? Die vergeet je even voor het gemak?
Zie ik weinig in. Dit kun je beter aan het collectief overlaten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah oke. Ik doelde meer op geliberaliseerde gevangeniswezen van ZW
Oja, dat zegt Geert he. Geert zit ernaast, dus houd maar op om in die gare waan te leven van leugenaars en corruptie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik kom er zelf mee, dus nee he....
En het is daar dus niet zelden krom-spraak.
Dus de gevangenis betaalt niet alleen voeding, huisvesting en weet ik het allemaal, maar keert look nog eens een minimumloon uit? Welke investeerder steekt daar nou zn geld in?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de gevangeniszelf kan je bijv. administratief werk doen. Dat is een leuke markt waar je tegen het MKB kan concurreren, wel met behoud van het minimumloon. De gehele samenleving profiteert ervan, want goedkope arbeidskrachten, en dus lagere prijzen voor producten dan wel diensten.
Na de gevangenis zoek je een gewone baan in loondienst of je start je eigen bedrijf. Het is aan de (ex-) gevangene zelf om zich aantrekkelijk te maken voor bedrijven die erin willen investeren.
Je weet dat mensen met een strafblad geen bedrijf mogen starten?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Na de gevangenis zoek je een gewone baan in loondienst of je start je eigen bedrijf. Het is aan de (ex-) gevangene zelf om zich aantrekkelijk te maken voor bedrijven in de gevangenismarkt die erin willen investeren.
Dat komt omdat je links bent en de vrije markt nou eenmaal niet volledig snaptquote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.
Wel geinig dat er amper argumenten worden gegeven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Morendo het volgende:
Dit is toch wel het toppunt van domheid en kortzichtigheid.![]()
![]()
Precies. Als je toch op gevangenissen wilt besparen dan kun je beter de uitgaven versoberen als overheid,quote:Op maandag 30 mei 2011 17:31 schreef mlg het volgende:
[..]
Zie ik weinig in. Dit kun je beter aan het collectief overlaten.
De straffen worden door een onafhankelijke rechter bepaalt. Althans, in NL kent men onafhankelijke rechtspraak. In de VS is het in sommige gevallen een ander verhaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan ze verdient.
Zo zijn er zegt men, nogal wat onevenredige straffen in de USA.
Tja, type mike tyson 1 jaar laten werken, of 3, dat is 66% meer winst...
We moeten liberaliseren wat mogelijk is, maar gevangenissen, rechtspraak, politie etc. is niet realistisch.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. Als je toch op gevangenissen wilt besparen dan kun je beter de uitgaven versoberen als overheid,
Ik ben anders nog geen rechtsen tegengekomen die dezelfde mening zijn toegedaan als jij. Verder snap ik prima hoe de vrije markt werkt, ik zie echter een hoop obstakels.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat je links bent en de vrije markt nou eenmaal niet volledig snapt
Een land waar men meer verdient en de overheid een torenhoge schuld heeft zegt in mijn ogen dat het systeem dat het land hanteert niet deugd. Dan mag je de staatsschuld er in mijn ogen gerust bij betrekken. Amerika is het mooie voorbeeld van privatiseren, sommige mensen hebben veel geld en de meeste mensen hebben win verhouding veel te weinig geld.Kromme wereld die je in Nederland niet zou willen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar goed. Dit gaat over de BBP per capita, daar hoef je die staatsschuld niet bij te betrekken. De belasting is er lager, en daarom hebben ze een hogere staatsschuld, waardoor de netto/bruto verhouding tussen Amerika en Nederland ook nog gunstiger uitkomt voor Amerika.
Geheel volgens de lessen van neo-liberaal aartvader Von Hayek.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef mlg het volgende:
[..]
We moeten liberaliseren wat mogelijk is, maar gevangenissen, rechtspraak, politie etc. is niet realistisch.
Het enige verschil tussen een links en rechts mens is dat rechtsen de vrije markt (vrijheid) als doel zien, en linksen als middel om bepaalde doelen te bereiken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben anders nog geen rechtsen tegengekomen die dezelfde mening zijn toegedaan als jij. Verder snap ik prima hoe de vrije markt werkt, ik zie echter een hoop obstakels.
Je kunt niet teveel of te weinig zeggen. Jij kunt dat niet beoordelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land waar men meer verdient en de overheid een torenhoge schuld heeft zegt in mijn ogen dat het systeem dat het land hanteert niet deugd. Dan mag je de staatsschuld er in mijn ogen gerust bij betrekken. Amerika is het mooie voorbeeld van privatiseren, sommige mensen hebben veel geld en de meeste mensen hebben win verhouding veel te weinig geld.Kromme wereld die je in Nederland niet zou willen.
In ieder geval moeten zowel economische en individuele vrijheden een doel zijn, waar we zoveel mogelijk naar moeten streven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geheel volgens de lessen van neo-liberaal aartvader Von Hayek.
Pfff, dat is helemaal aan de andere kant van Europa. Interesseren mensen vrij weinig..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:36 schreef remlof het volgende:
Groot feest in Milaan, duizenden mensen op straat om de ondergang van Berlusconi te vieren: http://milano.repubblica.(...)za_duomo-16963225/1/
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:36 schreef mlg het volgende:
[..]
In ieder geval moeten zowel economische en individuele vrijheden een doel zijn, waar we zoveel mogelijk naar moeten streven.
Nee, liberaliseren om de vrijheid. Waarom zou je iets aan het collectief moeten overlaten, als dat ook privaat mogelijk is? Overheidsinterventies zijn vrijheid schendingen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.
Wie dan wel de "vrije" markt of een overheid? De enige die dat kunnen bepalen zijn de mensen in die posities zelf. Dus nee ik kan er niks over zeggen, ik kan wel zien en horen hoe men het ervaart, en die zijn voor mensen in de "onderklasse" niet goed..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Je kunt niet teveel of te weinig zeggen. Jij kunt dat niet beoordelen.
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de gevangenis betaalt niet alleen voeding, huisvesting en weet ik het allemaal, maar keert look nog eens een minimumloon uit? Welke investeerder steekt daar nou zn geld in?
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.
De kosten voor het gevangeniswezen kunnen zeer laag zijn. De kosten voor "huisvesting" kan je zeer laag houden, door kleine kamers te introduceren. Kosten daarvoor zijn zeg maar 3 euro per dag. Voor 2 euro per dag heb je water en brood. 5 euro per dag dus. Dat maakt het 5* 365=1825 euro per jaar. Dit zijn de kale kosten. Als Jan 3 jaar moet zitten, dan kost het het bedrijf dus een kleine 5500 euro in totaal. Daar komen nog beveiligingskosten etc. bij.
Jan verdient 50.000 per jaar. Indien hij 50% van zijn loon aan het particuliere gevangenisbedrijf moet inleveren, maakt dat bedrijf 25000 euro per jaar winst op Jan. Jan werkt tot zijn 65e waardoor dat bedrijf in totaal 25000 * 25 = 625.000 euro winst op Jan in totaal kan maken. 5500 voor zijn gevangeniswezen + beveiligingskosten maakt dat het gevangenisbedrijf een zeer lucratieve winst maakt.
Voor 3 euro per dag ergens kunnen overnachten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.
De kosten voor het gevangeniswezen kunnen zeer laag zijn. De kosten voor "huisvesting" kan je zeer laag houden, door kleine kamers te introduceren. Kosten daarvoor zijn zeg maar 3 euro per dag. Voor 2 euro per dag heb je water en brood. 5 euro per dag dus. Dat maakt het 5* 365=1825 euro per jaar. Dit zijn de kale kosten. Als Jan 3 jaar moet zitten, dan kost het het bedrijf dus een kleine 5500 euro in totaal. Daar komen nog beveiligingskosten etc. bij.
Jan verdient 50.000 per jaar. Indien hij 50% van zijn loon aan het particuliere gevangenisbedrijf moet inleveren, maakt dat bedrijf 25000 euro per jaar winst op Jan. Jan werkt tot zijn 65e waardoor dat bedrijf in totaal 25000 * 25 = 625.000 euro winst op Jan in totaal kan maken. 5500 voor zijn gevangeniswezen + beveiligingskosten maakt dat het gevangenisbedrijf een zeer lucratieve winst maakt.
Wijs maar aan waar ik fouten maak.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.
Mij wel, ik heb Forza Italia Milaan naar de knoppen zien helpen met hun repressie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Pfff, dat is helemaal aan de andere kant van Europa. Interesseren mensen vrij weinig..
Tsja, jij gelooft blindelings die romantici als Pechtold en Cohen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.
Een studentenkamer kost zo'n 300 euro per maand. Wat het 10 euro per dag maakt. Een cel hoeft niet luxe te zijn, dus met een veel kleinere cel kan je en schaalvergroting kan je op 3 euro per dag uitkomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Voor 3 euro per dag ergens kunnen overnachten.
Stel je niet aan, mijn opa en oma leven er nog gelukkig.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Mij wel, ik heb Forza Italia Milaan naar de knoppen zien helpen met hun repressie.
Toen ik in 1996 in Milaan kwam wonen was het een leuke stad met open parken etcetera, toen ik er in 2003 wegging hadden ze alles kapot gemaakt, parken hadden grote hekken en sluitingstijden en bijna alle poppodia en "centri sociali" waren gesloten, want linkse hobbyquote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Stel je niet aan, mijn opa en oma leven er nog gelukkig.
Europa.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Toen ik in 1996 in Milaan kwam wonen was het een leuke stad met open parken etcetera, toen ik er in 2003 wegging hadden ze alles kapot gemaakt, parken hadden grote hekken en sluitingstijden en bijna alle poppodia en "centri sociali" waren gesloten, want linkse hobby
Er was geen lol meer aan in Milaan nadat Gabriele Albertini zes jaar aan de macht was geweest, zelden een burgemeester een stad zo kapot zien maken...quote:Op maandag 30 mei 2011 17:45 schreef Cerbie het volgende:
Milaan voor Arnhem inruilen trouwens, hoe kom je erbij
Je moet liberaliseren daar waar het mogelijk is. Als uit analyses blijkt dat het liberaliseren gevangeniswezen mogelijk is, dan moet je dat doen om de belastingbetaler tegemoet te komen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.
Kosten voor huisvesting en voeding schat je wel heel optimistisch in om maar eens te beginnen.quote:
Maar het gaat niet alleen maar om de belastingbetaler, dan kunnen we gevangenen maar beter niet opsluiten en ze een nekschot geven, het gaat om de samenlevingquote:Op maandag 30 mei 2011 17:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet liberaliseren daar waar het mogelijk is. Als uit analyses blijkt dat het liberaliseren gevangeniswezen mogelijk is, dan moet je dat doen om de belastingbetaler tegemoet te komen.
Oh? Volgens mij is daar zeker geen sprake van.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Tsja, jij gelooft blindelings die romantici als Pechtold en Cohen.
Jawel hoor!quote:Op maandag 30 mei 2011 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij is daar zeker geen sprake van.
Een gevangene een nekschot geven is niet optimaal. Immers, als de ex-gevangenen werken, kan je er nog geld uithalen. Indien een gevangen 50% van zijn loon aan het bedrijf moet inleveren, kan dat bedrijf cashen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:48 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar het gaat niet alleen maar om de belastingbetaler, dan kunnen we gevangenen maar beter niet opsluiten en ze een nekschot geven, het gaat om de samenleving
En de gevangene wil nog wel werken als hij toch al 50% van zijn geld moet afstaan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een gevangene een nekschot geven is niet optimaal. Immers, als de ex-gevangenen werken, kan je er nog geld uithalen. Indien een gevangen 50% van zijn loon aan het bedrijf moet inleveren, kan dat bedrijf cashen.
Toon maar eens de prijzen aan.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kosten voor huisvesting en voeding schat je wel heel optimistisch in om maar eens te beginnen.
Absoluut. Die 50% kan je variabel maken. Dus bijv. eerst 70% vlak na vrijlating, en deze geleidelijk aan naar bijv. 30% verminderen, om zo motivatie te stimuleren. Immers, na het verstrijken van de jaren kan zo'n ex-gevangene steeds meer verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:51 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En de gevangene wil nog wel werken als hij toch al 50% van zijn geld moet afstaan?
Of de gevangene heeft er meteen al genoeg van en wil helemaal niet meer werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Absoluut. Die 50% kan je variabel maken. Dus bijv. eerst 70% vlak na vrijlating, en deze geleidelijk aan naar bijv. 30% verminderen, om zo motivatie te stimuleren. Immers, na het verstrijken van de jaren kan zo'n ex-gevangene steeds meer verdienen.
Je beseft dat je gevangen ook moet voorzien van huisvesting en voeding die op zijn minst voldoet aan bepaalde minimumnormen? We zitten hier niet in Afrika of Aziëquote:Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toon maar eens de prijzen aan.
Een studentenkamer in Amsterdam (je weet wel, die stad met de dure grondprijzen) kost zo'n 300 euro per maand. Pleur je dat gevangeniscomplex ergens in de achterhoek, waar de grondprijzen een stuk lager zijn, scheelt dat je al kosten. Verder hoeft een cel niet zo luxe en groot als een studentenkamer te zijn, dus op ruimte kan je bezuiningen. Door verder schaalvergroting toe te passen kan je de kosten van een cel tot 3 euro - als het al niet lager is - per persoon per dag terugbrengen.
Voedsel kan heel goedkoop zijn. Met een half brood en 3 glazen water per dag ben je toch max. 2 euro per dag persoon kwijt. Wilt een gevangene meer? Dan kan zorgt die gevangene er maar vooor dat hij een beter toekomstperspectief - en dus meer verwachte inkomsten genereeert - ontwikkelt. Immers, dan een bedrijf de kosten voor deze gevangene laten oplopen, omdat dat bedrijf er naar verwachting kan uitgaan dat die gevangene na vrijlating meer inkomsten na verwacht genereeert.
quote:Op maandag 30 mei 2011 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toon maar eens de prijzen aan.
Een studentenkamer in Amsterdam (je weet wel, die stad met de dure grondprijzen) kost zo'n 300 euro per maand.
De gevangene is in het bezit van het bedrijf, dus als zo'n gevangene er met de pet naar gooit, mag dat bedrijf met die gevangene doen wat hij wil, als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op maandag 30 mei 2011 17:56 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Of de gevangene heeft er meteen al genoeg van en wil helemaal niet meer werken.
Inderdaad. Ik wil de private sector stimuleren om op deze manier de belastingen voor inwoners (dus ook voor jou) te verlagen en zodoende algehele welvaart voor de samenleving uit de bouwen.quote:Jij wilt overigens alles laten bekostigen door bedrijven, ik heb namelijk niet de hele discussie gezien
Toon maar eens aan dat het niet zo is.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
![]()
Hiermee heb je je laatste restje geloofwaardigheid ook om zeep geholpen.
In feite 'bezitten' bedrijven dus mensen?!quote:Op maandag 30 mei 2011 17:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De gevangene is in het bezit van het bedrijf, dus als zo'n gevangene er met de pet naar gooit, mag dat bedrijf met die gevangene doen wat hij wil, als je begrijpt wat ik bedoel
Het bedrijf mag de strafmaat bepalen? Mensen worden gedwongen te werken om ze vrij te laten zodat een hoge piet daar van kan profiterenquote:Buiten dat, een bedrijf laat een gevangene niet zomaar vrij, als de inschatting is dat zo'n gevangene niet voldoende motivatie heeft om wat van zijn leven te maken.
quote:[..]
Inderdaad. Ik wil de private sector stimuleren om op deze manier de belastingen voor inwoners (dus ook voor jou) te verlagen en zodoende algehele welvaart voor de samenleving uit de bouwen.
Jij bent aan het roeptoeteren waarbij je de wereld om je heen en alle argumenten negeert.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toon maar eens aan dat het niet zo is.
Roeptoeteren kan iedereen, maar met argumenten komen is al een stuk moeilijker.
Welke minimumnormen? Is er hier in de wet vastgelegd dat iedereen per se elke dag duur vlees moet kunnen eten?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je beseft dat je gevangen ook moet voorzien van huisvesting en voeding die op zijn minst voldoet aan bepaalde minimumnormen? We zitten hier niet in Afrika of Azië![]()
Het enige wat je meer hebt, zijn de beveiligingskosten. Maar dat kan varieren per gevangene. Stel een bedrijf wilt maximaal 10 euro per dag (incl. huisvestigng, voedsel, beveiliging, elektriciteit etc.) kwijt zijn. Als een gevangene het bont maakt nemen zijn beveiligingskosten dus toe, waardoor het bedrijf bijv. op woonruimten voor die persoon zal bezuiningen (dus nog kleinere cel), om het algehele kostenplaatje van die persoon niet boven de 10 euro uit te laten komen.quote:overigens neem ik aan dat jij toch ook wel beseft dat je de kosten van een studentenkamer niet zomaar over kan slaan naar een nieuw te bouwen cellencomplex.
www.kamernet.nlquote:Op maandag 30 mei 2011 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zal eens even wat noemen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, dat kan je niet, aangezien je essentiele voedingsstoffen mist wat op een gegeven moment tot ondervoeding / ziekte etc. zal lijden. Op dat moment heb je helemaal niets meer aan een gevange, aangezien hij niet meer in staat is om te werken.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke minimumnormen? Is er hier in de wet vastgelegd dat iedereen per se elke dag duur vlees moet kunnen eten?
Je kan prima op water en brood leven. Ik zie het verschil niet.
Je wacht maar op je sneetje brood en je glaasje waterquote:
Zolang je maar van mijn playstation, pornokanaal en onbegeleid verlof afblijft.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:05 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Je wacht maar op je sneetje brood en je glaasje water
http://www.kamertje.nl/kamers_in_amsterdamquote:Op maandag 30 mei 2011 18:03 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
www.kamernet.nl
In de tijd dat ik in Rotterdam nog naar kamers zocht zat ik al tussen de ¤350 tot ¤400 voor een normale kamer. Amsterdam zal nog een stukje duurder zijn dan Rotterdam, dus je bewering dat een kamer gemiddeld ¤300 in Amsterdam kost gaat helemaal nergens over.
Dat schaar ik onder beveiligingskosten.quote:Daar komt nog eens bij dat een gevangenis aan heel andere eisen dan een studentenkamer moet voldoen (wat dacht je van brandveiligheid, vluchtwegen, de cel zelf met speciale inrichting), waardoor je de kostprijs per vierkante meter van een gevangenis absoluut niet kan vergelijken.
Inderdaad ja. Net zoals iemand in loondienst in "bezit" is van het bedrijf. Immers, de werknemer brengt productie op waaruit het bedrijf geld genereert.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:01 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
In feite 'bezitten' bedrijven dus mensen?!
Nee, natuurlijk niet, dat doet de rechter.quote:Het bedrijf mag de strafmaat bepalen? Mensen worden gedwongen te werken om ze vrij te laten zodat een hoge piet daar van kan profiteren
Een studentenkamer zit meestal in een oud en afgeleefd pand, wat derhalve al een stuk goedkoper is dan een nieuwe gevangenis.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:07 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
http://www.kamertje.nl/kamers_in_amsterdam
10m2 kan je in A'dam voor 325 euro per maand krijgen. En dan zit je dus in Amsterdam, waar de grondprijzen verschrikkelijk hoog zijn. Zet dat complex in de Achterhoek en je kan dezelfde ruimte minimaal 2x zo goedkoop verkrijgen.
Bovendien is 10m2 aardig veel ruimte voor een crimineel. Breng dat naa 6m2 terug en je kan hierop ook bezuiningen.
Vandaag de dag is vrijheid inderdaad hetzelfde als onbegeleid verlof.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:07 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Zolang je maar van mijn playstation, pornokanaal en onbegeleid verlof afblijft.
Maar dat bedrijf betaalt niet de hypotheek voor die persoon om maar wat te zeggenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Net zoals iemand in loondienst in "bezit" is van het bedrijf. Immers, de werknemer brengt productie op waaruit het bedrijf geld genereert.
Wat bedoel je hier dan mee?quote:[..]
Nee, natuurlijk niet, dat doet de rechter.
quote:Buiten dat, een bedrijf laat een gevangene niet zomaar vrij
Stel je voor dat er geen enkel bedrijf is wat een crimineel als werknemer zou willen bezitten en erin wil investeren, puur omdat het risico in geen verhouding staat met de opbrengsten. Wat dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Net zoals iemand in loondienst in "bezit" is van het bedrijf. Immers, de werknemer brengt productie op waaruit het bedrijf geld genereert.
Ja, die beveiligingskosten wentel je volledig op de crimineel af. Stel een crimineel vindt het prettig om zich te misdragen en zijn beveiliging kost 9 euro per dag. Dan blijft er maar 1 euro per dag voor die persoon over voor huisvesting en voedsel. Hij zal dan een zeer karige ruimte krijgen, dat wellicht nog net boven het biologische minimum zit.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:08 schreef Dutchnative het volgende:
Zienswijze, je moet niet vergeten dat de cellen slechts een klein deel zijn. Er moet een beveiligingszenuwcentrum zijn, een luchtplaats etc. etc.
Maar er is altijd een minimum, anders kan ik me natuurlijk even heel goed gedragen en dan als er weinig beveiliging is wegglippenquote:Op maandag 30 mei 2011 18:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, die beveiligingskosten wentel je volledig op de crimineel af. Stel een crimineel vindt het prettig om zich te misdragen en zijn beveiliging kost 9 euro per dag. Dan blijft er maar 1 euro per dag voor die persoon over voor huisvesting en voedsel. Hij zal dan een zeer karige ruimte krijgen, dat wellicht nog net boven het biologische minimum zit.
De gevangene heeft dus prikkels om zich zo goed mogelijk te gedragen, omdat dan zijn beveilingskosten afnemen en hij dus een ruimere woonruimte en meer voedsel kan verkrijgen.
Dat is onmogelijk, want het marktmechanisme is van toepassing. Het is aan de criminelen om zich voor de arbeidsmarkt aantrekkelijk te maken. Als een crimineel een betere arbeidsethos, betere motivatie, meer inzet dan de gemiddelde Nederlander ontwikkelt, dan zal een bedrijf die crimineel aannemen, omdat hij meer productiviteit opbrengt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Stel je voor dat er geen enkel bedrijf is wat een crimineel als werknemer zou willen bezitten en erin wil investeren, puur omdat het risico in geen verhouding staat met de opbrengsten. Wat dan?
En als hij dat niet heeft, wat dan? Dan is er geen enkel bedrijf dat in hem wil investeren, dan laten we hem maar vrij? Of betaalt de staat het dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, want het marktmechanisme is van toepassing. Het is aan de criminelen om zich voor de arbeidsmarkt aantrekkelijk te maken. Als een crimineel een betere arbeidsethos, betere motivatie, meer inzet dan de gemiddelde Nederlander ontwikkelt, dan zal een bedrijf die crimineel aannemen, omdat hij meer productiviteit opbrengt.
studentekamers kosten gemiddeld 350 euro per maand en hebben een gemiddeld een oppervlakte van 18,5m2 per m2 kost een woning 19 euro per m2, een gevangene zou volgens jou een kamer moeten hebben van 4-5 m2.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een studentenkamer kost zo'n 300 euro per maand. Wat het 10 euro per dag maakt. Een cel hoeft niet luxe te zijn, dus met een veel kleinere cel kan je en schaalvergroting kan je op 3 euro per dag uitkomen.
Alleen hebben criminelen daar over het algemeen geen zin in, wat dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk, want het marktmechanisme is van toepassing. Het is aan de criminelen om zich voor de arbeidsmarkt aantrekkelijk te maken. Als een crimineel een betere arbeidsethos, betere motivatie, meer inzet dan de gemiddelde Nederlander ontwikkelt, dan zal een bedrijf die crimineel aannemen, omdat hij meer productiviteit opbrengt.
Absoluut. Daarom stel ik de beveiligingskosten op zo'n 5 euro per dag, wat het een kleine 2000 euro per jaar maakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:11 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Maar er is altijd een minimum, anders kan ik me natuurlijk even heel goed gedragen en dan als er weinig beveiliging is wegglippen
Gevangenen zijn grotendeels laag opgeleid en zullen eerder in de orde van ¤20.000 ~ ¤25.000 verdienen, daar gaat je hele financiele onderbouwing.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Absoluut. Daarom stel ik de beveiligingskosten op zo'n 5 euro per dag, wat het een kleine 2000 euro per jaar maakt.
Als een gevangene die 50.000 verdient, 50% van zijn loon in moet leveren, en dus 25000 euro cash voor het bedrijf genereert, haal je die 2000 euro er gemakkelijk uit. Je kan de beveiligingskosten zelfs tot 5000 of 8000 euro laten oplopen.
Dan komt hij nooit meer vrij. En zal hij eenzaam in een klein celletje wegrotten.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:13 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En als hij dat niet heeft, wat dan? Dan is er geen enkel bedrijf dat in hem wil investeren, dan laten we hem maar vrij? Of betaalt de staat het dan?
Leuk, en jij denkt dat dat voor de overheid de goedkoopste oplossing is?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan komt hij nooit meer vrij. En zal hij eenzaam in een klein celletje wegrotten.
4-5m2 voor een crimineel is prima te doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:13 schreef betyar het volgende:
[..]
studentekamers kosten gemiddeld 350 euro per maand en hebben een gemiddeld een oppervlakte van 18,5m2 per m2 kost een woning 19 euro per m2, een gevangene zou volgens jou een kamer moeten hebben van 4-5 m2.
Er zijn zaken in de wet vastgelegd over leefruimte, daglicht toetreding, hygiëne etcquote:Op maandag 30 mei 2011 18:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke minimumnormen? Is er hier in de wet vastgelegd dat iedereen per se elke dag duur vlees moet kunnen eten?
Jij niet, de echte wereld wel. Je moet mensen een dieet geven dat minstens alle essentiele voedingsstoffen bevat. Dat red je niet met water een brood zoals je zal begrijpen. Je gaat er niet direct dood aan misschien maar daar is alles wel mee gezegd.quote:Je kan prima op water en brood leven. Ik zie het verschil niet.
Totaal onrealistisch.quote:Het enige wat je meer hebt, zijn de beveiligingskosten. Maar dat kan varieren per gevangene. Stel een bedrijf wilt maximaal 10 euro per dag (incl. huisvestigng, voedsel, beveiliging, elektriciteit etc.) kwijt zijn. Als een gevangene het bont maakt nemen zijn beveiligingskosten dus toe, waardoor het bedrijf bijv. op woonruimten voor die persoon zal bezuiningen (dus nog kleinere cel), om het algehele kostenplaatje van die persoon niet boven de 10 euro uit te laten komen.
Aha, fantaseer lekker verder zou ik zeggen, het is wel vermakelijkquote:Gedraagt die persoon zich goed, dan kan die persoon een ruimere cel krijgen en meer voedsel, omdat zijn beveiligskosten verminderen. Op deze manier kan die persoon privileges genereren wanneer hij zich steeds beter gedraagt.
Het is goedkoper dan nu een of ander staatshotel te runnen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leuk, en jij denkt dat dat voor de overheid de goedkoopste oplossing is?
In mijn model wel. De rechter legt hem bijv. 3 jaar op. Hij komt pas vrij na die 3 jaar als hij zich kan gedragen. Zo niet, dan blijft hij net zo lang zitten, totdat hij zich kan gedragen. De samenleving heeft er niets aan, zoals nu gebeurt, dat hij naar 3 jaar automatisch vrijkomt en dan weer de fout (lees: roofmoorden plegen) in gaat.quote:Overigens kan je de straf van een gevangen niet verlengen algelang naar zijn gedrag in de gevangenis.
Incl. eetzaal, luchtplaats, personeelskantine??quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
4-5m2 voor een crimineel is prima te doen.
En wie betaalt dat dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dan komt hij nooit meer vrij. En zal hij eenzaam in een klein celletje wegrotten.
Jij als crimineel hebt de keuze gemaakt om je te misdragen. De private sector werpt je een hand uit om je uit de shit te redden. Grijp je die kans niet, jammer dan, niemand zal hem missen.
De crimineel zelf, die gewoon in slavenarbeid wordt gedwongen.quote:
Niet in een echt land met echte mensen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
4-5m2 voor een crimineel is prima te doen.
Dan mag hij maar eens een zeer succesvol bedrijf startenquote:
Ah, op die manierquote:Op maandag 30 mei 2011 18:18 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De crimineel zelf, die gewoon in slavenarbeid wordt gedwongen.
4 ton per jaar minstens gaat hij ophalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:19 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Dan mag hij maar eens een zeer succesvol bedrijf starten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |