Het straf en brood verhaal he.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan ze verdient.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef Zienswijze het volgende:
Je zorgt er als crimineel zelf maar voor dat je uit die shit komt.
Rechtspraak.. ? Die vergeet je even voor het gemak?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan jke verdient.
Zo zijn er zegt men, nogal wat onevenredige straffen in de USA.
Tja, type mike tyson 1 jaar laten werken, of 3, dat is 66% meer winst...
Ah oke. Ik doelde meer op geliberaliseerde gevangeniswezen van ZWquote:
In de gevangeniszelf kan je bijv. administratief werk doen. Dat is een leuke markt waar je tegen het MKB kan concurreren, wel met behoud van het minimumloon. De gehele samenleving profiteert ervan, want goedkope arbeidskrachten, en dus lagere prijzen voor producten dan wel diensten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar hoe gaan die gevangenisbedrijven dan precies geld verdienen. Ja, een optie is natuurlijk om gedetineerden wegen te laten aanleggen en daar geld voor op te strijken. Immers, de gevangen kun je lekker goedkoop laten werken. Echter, dat lijkt mij concurrentievervalsing en funest voor kleine bedrijfjes.
Ik kom er zelf mee, dus nee he....quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef mlg het volgende:
Rechtspraak.. ? Die vergeet je even voor het gemak?
Zie ik weinig in. Dit kun je beter aan het collectief overlaten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah oke. Ik doelde meer op geliberaliseerde gevangeniswezen van ZW
Oja, dat zegt Geert he. Geert zit ernaast, dus houd maar op om in die gare waan te leven van leugenaars en corruptie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:31 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik kom er zelf mee, dus nee he....
En het is daar dus niet zelden krom-spraak.
Dus de gevangenis betaalt niet alleen voeding, huisvesting en weet ik het allemaal, maar keert look nog eens een minimumloon uit? Welke investeerder steekt daar nou zn geld in?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de gevangeniszelf kan je bijv. administratief werk doen. Dat is een leuke markt waar je tegen het MKB kan concurreren, wel met behoud van het minimumloon. De gehele samenleving profiteert ervan, want goedkope arbeidskrachten, en dus lagere prijzen voor producten dan wel diensten.
Na de gevangenis zoek je een gewone baan in loondienst of je start je eigen bedrijf. Het is aan de (ex-) gevangene zelf om zich aantrekkelijk te maken voor bedrijven die erin willen investeren.
Je weet dat mensen met een strafblad geen bedrijf mogen starten?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Na de gevangenis zoek je een gewone baan in loondienst of je start je eigen bedrijf. Het is aan de (ex-) gevangene zelf om zich aantrekkelijk te maken voor bedrijven in de gevangenismarkt die erin willen investeren.
Dat komt omdat je links bent en de vrije markt nou eenmaal niet volledig snaptquote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, heb er gewoonweg niet zoveel vertrouwen in.
Wel geinig dat er amper argumenten worden gegeven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:07 schreef Morendo het volgende:
Dit is toch wel het toppunt van domheid en kortzichtigheid.![]()
![]()
Precies. Als je toch op gevangenissen wilt besparen dan kun je beter de uitgaven versoberen als overheid,quote:Op maandag 30 mei 2011 17:31 schreef mlg het volgende:
[..]
Zie ik weinig in. Dit kun je beter aan het collectief overlaten.
De straffen worden door een onafhankelijke rechter bepaalt. Althans, in NL kent men onafhankelijke rechtspraak. In de VS is het in sommige gevallen een ander verhaal.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:29 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Jawel, echter onderwijl is er een andere witteboord crimineel die aan ze verdient.
Zo zijn er zegt men, nogal wat onevenredige straffen in de USA.
Tja, type mike tyson 1 jaar laten werken, of 3, dat is 66% meer winst...
We moeten liberaliseren wat mogelijk is, maar gevangenissen, rechtspraak, politie etc. is niet realistisch.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. Als je toch op gevangenissen wilt besparen dan kun je beter de uitgaven versoberen als overheid,
Ik ben anders nog geen rechtsen tegengekomen die dezelfde mening zijn toegedaan als jij. Verder snap ik prima hoe de vrije markt werkt, ik zie echter een hoop obstakels.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat komt omdat je links bent en de vrije markt nou eenmaal niet volledig snapt
Een land waar men meer verdient en de overheid een torenhoge schuld heeft zegt in mijn ogen dat het systeem dat het land hanteert niet deugd. Dan mag je de staatsschuld er in mijn ogen gerust bij betrekken. Amerika is het mooie voorbeeld van privatiseren, sommige mensen hebben veel geld en de meeste mensen hebben win verhouding veel te weinig geld.Kromme wereld die je in Nederland niet zou willen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar goed. Dit gaat over de BBP per capita, daar hoef je die staatsschuld niet bij te betrekken. De belasting is er lager, en daarom hebben ze een hogere staatsschuld, waardoor de netto/bruto verhouding tussen Amerika en Nederland ook nog gunstiger uitkomt voor Amerika.
Geheel volgens de lessen van neo-liberaal aartvader Von Hayek.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef mlg het volgende:
[..]
We moeten liberaliseren wat mogelijk is, maar gevangenissen, rechtspraak, politie etc. is niet realistisch.
Het enige verschil tussen een links en rechts mens is dat rechtsen de vrije markt (vrijheid) als doel zien, en linksen als middel om bepaalde doelen te bereiken.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben anders nog geen rechtsen tegengekomen die dezelfde mening zijn toegedaan als jij. Verder snap ik prima hoe de vrije markt werkt, ik zie echter een hoop obstakels.
Je kunt niet teveel of te weinig zeggen. Jij kunt dat niet beoordelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Een land waar men meer verdient en de overheid een torenhoge schuld heeft zegt in mijn ogen dat het systeem dat het land hanteert niet deugd. Dan mag je de staatsschuld er in mijn ogen gerust bij betrekken. Amerika is het mooie voorbeeld van privatiseren, sommige mensen hebben veel geld en de meeste mensen hebben win verhouding veel te weinig geld.Kromme wereld die je in Nederland niet zou willen.
In ieder geval moeten zowel economische en individuele vrijheden een doel zijn, waar we zoveel mogelijk naar moeten streven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geheel volgens de lessen van neo-liberaal aartvader Von Hayek.
Pfff, dat is helemaal aan de andere kant van Europa. Interesseren mensen vrij weinig..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:36 schreef remlof het volgende:
Groot feest in Milaan, duizenden mensen op straat om de ondergang van Berlusconi te vieren: http://milano.repubblica.(...)za_duomo-16963225/1/
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:36 schreef mlg het volgende:
[..]
In ieder geval moeten zowel economische en individuele vrijheden een doel zijn, waar we zoveel mogelijk naar moeten streven.
Nee, liberaliseren om de vrijheid. Waarom zou je iets aan het collectief moeten overlaten, als dat ook privaat mogelijk is? Overheidsinterventies zijn vrijheid schendingen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.
Wie dan wel de "vrije" markt of een overheid? De enige die dat kunnen bepalen zijn de mensen in die posities zelf. Dus nee ik kan er niks over zeggen, ik kan wel zien en horen hoe men het ervaart, en die zijn voor mensen in de "onderklasse" niet goed..quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Je kunt niet teveel of te weinig zeggen. Jij kunt dat niet beoordelen.
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus de gevangenis betaalt niet alleen voeding, huisvesting en weet ik het allemaal, maar keert look nog eens een minimumloon uit? Welke investeerder steekt daar nou zn geld in?
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.
De kosten voor het gevangeniswezen kunnen zeer laag zijn. De kosten voor "huisvesting" kan je zeer laag houden, door kleine kamers te introduceren. Kosten daarvoor zijn zeg maar 3 euro per dag. Voor 2 euro per dag heb je water en brood. 5 euro per dag dus. Dat maakt het 5* 365=1825 euro per jaar. Dit zijn de kale kosten. Als Jan 3 jaar moet zitten, dan kost het het bedrijf dus een kleine 5500 euro in totaal. Daar komen nog beveiligingskosten etc. bij.
Jan verdient 50.000 per jaar. Indien hij 50% van zijn loon aan het particuliere gevangenisbedrijf moet inleveren, maakt dat bedrijf 25000 euro per jaar winst op Jan. Jan werkt tot zijn 65e waardoor dat bedrijf in totaal 25000 * 25 = 625.000 euro winst op Jan in totaal kan maken. 5500 voor zijn gevangeniswezen + beveiligingskosten maakt dat het gevangenisbedrijf een zeer lucratieve winst maakt.
Voor 3 euro per dag ergens kunnen overnachten.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:40 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Als Jan met een HBO-opleiding, 40 jaar oud bij vrijlating, een succesvolle architect is/wordt die zeg maar zo'n 50.000 euro per jaar verdient.
De kosten voor het gevangeniswezen kunnen zeer laag zijn. De kosten voor "huisvesting" kan je zeer laag houden, door kleine kamers te introduceren. Kosten daarvoor zijn zeg maar 3 euro per dag. Voor 2 euro per dag heb je water en brood. 5 euro per dag dus. Dat maakt het 5* 365=1825 euro per jaar. Dit zijn de kale kosten. Als Jan 3 jaar moet zitten, dan kost het het bedrijf dus een kleine 5500 euro in totaal. Daar komen nog beveiligingskosten etc. bij.
Jan verdient 50.000 per jaar. Indien hij 50% van zijn loon aan het particuliere gevangenisbedrijf moet inleveren, maakt dat bedrijf 25000 euro per jaar winst op Jan. Jan werkt tot zijn 65e waardoor dat bedrijf in totaal 25000 * 25 = 625.000 euro winst op Jan in totaal kan maken. 5500 voor zijn gevangeniswezen + beveiligingskosten maakt dat het gevangenisbedrijf een zeer lucratieve winst maakt.
Wijs maar aan waar ik fouten maak.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.
Mij wel, ik heb Forza Italia Milaan naar de knoppen zien helpen met hun repressie.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:37 schreef mlg het volgende:
[..]
Pfff, dat is helemaal aan de andere kant van Europa. Interesseren mensen vrij weinig..
Tsja, jij gelooft blindelings die romantici als Pechtold en Cohen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt een levendige fantasie moet ik je nageven.
Een studentenkamer kost zo'n 300 euro per maand. Wat het 10 euro per dag maakt. Een cel hoeft niet luxe te zijn, dus met een veel kleinere cel kan je en schaalvergroting kan je op 3 euro per dag uitkomen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef betyar het volgende:
[..]
Voor 3 euro per dag ergens kunnen overnachten.
Stel je niet aan, mijn opa en oma leven er nog gelukkig.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Mij wel, ik heb Forza Italia Milaan naar de knoppen zien helpen met hun repressie.
Toen ik in 1996 in Milaan kwam wonen was het een leuke stad met open parken etcetera, toen ik er in 2003 wegging hadden ze alles kapot gemaakt, parken hadden grote hekken en sluitingstijden en bijna alle poppodia en "centri sociali" waren gesloten, want linkse hobbyquote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Stel je niet aan, mijn opa en oma leven er nog gelukkig.
Europa.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Toen ik in 1996 in Milaan kwam wonen was het een leuke stad met open parken etcetera, toen ik er in 2003 wegging hadden ze alles kapot gemaakt, parken hadden grote hekken en sluitingstijden en bijna alle poppodia en "centri sociali" waren gesloten, want linkse hobby
Er was geen lol meer aan in Milaan nadat Gabriele Albertini zes jaar aan de macht was geweest, zelden een burgemeester een stad zo kapot zien maken...quote:Op maandag 30 mei 2011 17:45 schreef Cerbie het volgende:
Milaan voor Arnhem inruilen trouwens, hoe kom je erbij
Je moet liberaliseren daar waar het mogelijk is. Als uit analyses blijkt dat het liberaliseren gevangeniswezen mogelijk is, dan moet je dat doen om de belastingbetaler tegemoet te komen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte mee eens. Je moet alleen niet willen dat je gaat liberaliseren om het liberaliseren.
Kosten voor huisvesting en voeding schat je wel heel optimistisch in om maar eens te beginnen.quote:
Maar het gaat niet alleen maar om de belastingbetaler, dan kunnen we gevangenen maar beter niet opsluiten en ze een nekschot geven, het gaat om de samenlevingquote:Op maandag 30 mei 2011 17:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet liberaliseren daar waar het mogelijk is. Als uit analyses blijkt dat het liberaliseren gevangeniswezen mogelijk is, dan moet je dat doen om de belastingbetaler tegemoet te komen.
Oh? Volgens mij is daar zeker geen sprake van.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:42 schreef mlg het volgende:
[..]
Tsja, jij gelooft blindelings die romantici als Pechtold en Cohen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |